Je ziet dat soort teksten zo vaak voorbijkomen, maar ik wilde nu weleens weten wat het precies in zou houden. Dus ik een mailtje sturen met daarin dat ik het niet geloofde en dat ik dacht dat er addertjes onder het gras zouden zitten.
Dezelfde avond werd ik teruggebeld door een kerel met mooie praatjes. Het ging om het produkt Herbal-life (Die poedertjes en pillen waar je zo snel van afslankt en energie van krijgt). Hij stelde voor dat ik een keer langs zou komen bij een bedrijfspresentatie.
Nou, ik gister met McIntosh naar Leusden toe, want daar was zo'n presentatie.
Vage mensen zaten daar, veel applaus en gekus om niks.. Leek in eerste instantie een beetje op een sekte. Aan het einde van de avond hadden we echt zoiets van, tja, veel onzin, maar waarschijnlijk zijn de slimsten er tussen wel daadwerkelijk rijk.
De bedoeling is dat je een pakket koopt (daar gaan we al) voor 108 euri, met daarin poeders en pillen voor jezelf. Voor dat geld wordt je ook ingeschreven en mag je die Herbal-life zooi over de hele wereld verkopen. Je krijgt dan een inkoopkorting van 25%.
Wat ik mij nu afvraag is, of je voor die 108 euri kosten klaar bent om te "knallen". Want in principe is 108 euri te overzien, je knalt een website op, maakt reclame en probeert zoveel zooi te verkopen tegen een winst van 25%.
Waarschijnlijk moet je nog allerlei andere dingen aanschaffen, of trainingsdagen volgen. Hier heb ik dus ook even over gemaild, wil wel weten wat de precieze kosten zijn als je wilt starten. Ben vandaag al 4 keer gebeld door diezelfde kerel. (Niet dat ik opneem op m'n werk hier, maar vanavond maar 's aanhoren wat ie te vertellen heeft.)
Mensen die hier ervaring mee hebben (gehad)?
Ik houd jullie op de hoogte...
quote:Dat niet, het bedrijf werkt in 58 landen. Die shit kun je altijd ergens inkopen met je 25% korting, dat is niet iets waar ik me zorgen over maak.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:01 schreef ShaoliN het volgende:
Volgens mij wordt je gewoon opgelicht. Je koopt al die pilletjes samen met een aantal andere mensen, en opeens is je leverancier verdwenen en zit jij met die kutpilletjes voor 100 euro.
quote:Ze zeggen dat ze nog steeds het snelst groeiende bedrijf zijn, en dat ze een omzet van 3 miljard hebben. Tja, geloof het of niet.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:02 schreef WebVoice het volgende:
Ga er maar vanuit dat ze er zelf heeeeel erg rijk aan worden
quote:Misschien, ik vind het alleen nogal pyramide-achtig klinken.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:05 schreef Tomaz het volgende:[..]
Ze zeggen dat ze nog steeds het snelst groeiende bedrijf zijn, en dat ze een omzet van 3 miljard hebben. Tja, geloof het of niet.
Dus jij bent echt van plan om die knakkers 108 euro te betalen ..?
In de hoop dat je iemand vind die nog dommer is dan jij, die nog meer wil betalen voor wat herbal-meuk ?!?
quote:Inderdaad, zo werkt het systeem. En nog later ga je over je "eigen inkopers" royalties en bonussen ontvangen. Idee is leuk, alleen denk ik dus dat je veel geld kwijt bent voordat je echt kunt starten en dat daarom bijna niemand er rijk aan wordt.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:04 schreef Guard het volgende:
en dan diegene die van jou koopt weer met een inkoopkorting van 10% ook verkoper maken, dan word je pas echt snel rijk!!!!
quote:Tuurlijk, en als jij meedoet ben jij over 2 jaar ook miljonair, heus waar !
Op woensdag 22 oktober 2003 16:05 schreef Tomaz het volgende:[..]
Ze zeggen dat ze nog steeds het snelst groeiende bedrijf zijn, en dat ze een omzet van 3 miljard hebben. Tja, geloof het of niet.
quote:hoe dom je ook bent, je vindt altijd wel een meerdere (mindere)
Op woensdag 22 oktober 2003 16:06 schreef L.Denninger het volgende:
Come on, je gaat me niet vertellen dat je dit meent he....Dus jij bent echt van plan om die knakkers 108 euro te betalen ..?
In de hoop dat je iemand vind die nog dommer is dan jij, die nog meer wil betalen voor wat herbal-meuk ?!?
laat je niet oplichten en doe het NIET
quote:Sterk!
Op woensdag 22 oktober 2003 16:07 schreef realist_ik het volgende:[..]
hoe dom je ook bent, je vindt altijd wel een meerdere (mindere)
plus dat je dan zelf enthousiast moet zijn over die meuk om het te verkopen...
Ik vind het niks... De sekte niet en die poeders niet
hoe hoger je staat, hoe meer je binnenhaalt
maar gezien het feit dat die herbalife-shit al jaren bezig is, zou ik er écht niet aan beginnen...
Zoveel verdienen als jij wilt bestaat niet... Dan zou de rest van de wereld spontaan zonder geld zitten...
Steekwoorden van die bijeenkomst: Producten verkopen zichzelf, dromen verwezelijken...
Nee hoor, voor mij hoeft dat allemaal niet. Je kan er in theorie best een leuk centje mee verdienen, maar dat kost ontzettend veel tijd, en zoals met alle bedrijfs plannen, een hoop investering...
Get a life
Je hebt een site waarop je die zooi te koop aanbiedt. Er komen 10 orders bij je binnen. Je besteld 10 X die zooi bij je leverancier met 25% korting en je verkoopt het aan je klanten tegen 25% winst. Als je zo werkt kan er niks misgaan...
Tuurlijk, klinkt te makkelijk en zo zal het niet werken, maar ik ben dus benieuwd naar hoe het wel werkt, en hoe erg je wordt opgelicht.
quote:en als je iedereen gehad hebt, ga je bij asielzoekerscentra klanten werven...
Op woensdag 22 oktober 2003 16:08 schreef Virus.NL het volgende:
Tja er lopen genoeg domme mensen rond in Nederland, dus ik denk dat jij ook wel rijk gaat worden
of bejaardentehuizen...
of gewoon in de dichtstbijzijnde achterstandswijk...
of in Limburg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |