abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14054414
SBS6/Veronica heeft vanaf 2004 3 jaar lang de rechten om F1 uit te zenden

Omdat de HMG groep (sinds kort RTL Nederland) in Luxemburg zit hoeven ze zich niet aan de Nederlandse reclame regels te houden en konden ze gewoon reclame tussen de race uitzenden, SBS broadcasting (dat gewoon in NL zit) mag dit niet doen omdat je tijdens een sportwedstrijd geen reclame mag uitzenden volgens de mediawet

Dus geen reclame meer zoals RTL5 dat had

Laatste nieuws is dat Olav in de KRO gids heeft gezegd dat hij ook naar SBS/Veronica gaat: http://www.veronica.nl/modules/f1forum/viewtopic.php?p=323810#323810

Ruud blijft bij RTL () en Rick Winkelman stopt: http://www.formula1.nl/nieuws/A5585_0_2_0_C/

Het is nog niet zeker of het op SBS6 of Veronica word uitgezonden, Net5 word het iig niet

Linkjes:

http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=49961

http://www.f1today.nl/index.php?show=nieuws&nid=521

http://www.racing-land.com/new/index.php?show=nieuws&nid=52

Deel 1: [F1] SBS6 Rechten formule 1 2004....

[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 22-10-2003 16:00]

pi_14054446
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:44 schreef A.l.e.x het volgende:

[....]

Maar ze pleuren wel Hart van Nederland tussendoor!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:45:39 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14054454
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:44 schreef A.l.e.x het volgende:
SBS6/Veronica heeft vanaf 2004 3 jaar lang de rechten om F1 uit te zenden

Omdat de HMG groep (sinds kort RTL Nederland) in Luxemburg zit hoeven ze zich niet aan de Nederlandse reclame regels te houden en konden ze gewoon reclame tussen de race uitzenden, SBS broadcasting (dat gewoon in NL zit) mag dit niet doen omdat je tijdens een sportwedstrijd geen reclame mag uitzenden volgens de mediawet

Laatste nieuws is dat Olav in de KRO gids heeft gezegd dat hij ook naar SBS gaat: http://www.veronica.nl/modules/f1forum/viewtopic.php?p=323810#323810

Linkjes:

http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=49961

http://www.f1today.nl/index.php?show=nieuws&nid=521

http://www.racing-land.com/new/index.php?show=nieuws&nid=52

Deel 1: [F1] SBS6 Rechten formule 1 2004....

Geen reclame
maar dadelijk komt Hart van Nederland er tussen door
The line is a dot to you!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:46:20 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_14054481
Dus geen reklame, en wel Olav, tis bijna te mooi om waar te wezen. Kan iemand me wakker knijpen?
The truth was in here.
pi_14054509
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:45 schreef Extremini het volgende:

[..]

sinds wanneer word dat 's middags uitgezonden?

[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 22-10-2003 15:49]

pi_14054515
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:19 schreef golfer het volgende:
SBS heeft zich te houden aan de Nederlandse media-wetgeving, die stelt dat een sportevenement niet onderbroken mag worden door reclame.

RTL (de HMG-groep) valt, omdat ze domicilie in Luxemburg hebben, niet onder die Nederlandse wetgeving en kon dus wel tussendoor reclame uitzenden.

Bedankt voor je uitleg Golfer, al snap ik natuurlijk best dat RTL buiten de wetgeving valt Maar was niet bewust van een regel in NL die verbiedt sportevenementen te onderbreken.. (dit geldt alleen voor evenementen waaraan een tijd verbonden zit ).
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:47:40 #7
56951 Najra
---------------
pi_14054522
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:46 schreef Bastard het volgende:
Dus geen reklame, en wel Olav, tis bijna te mooi om waar te wezen. Kan iemand me wakker knijpen?
he he he
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14054544
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Geen reclame

Hart van Nederland s'middags of F1 om half 11 s'avonds?!
pi_14054558
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Geen reclame

neuh neuh neuh want het wordt uitgezonden op Veronica en niet op SBS6, en Hart van Nederland is een SBS6 programma
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:48:51 #10
56951 Najra
---------------
pi_14054564
Er is volgens mij geen enkele F1 race die om 22:30 nederlandse tijd nog bezig is.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14054580
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:47 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg Golfer, al snap ik natuurlijk best dat RTL buiten de wetgeving valt Maar was niet bewust van een regel in NL die verbiedt sportevenementen te onderbreken.. (dit geldt alleen voor evenementen waaraan een tijd verbonden zit ).

Hier staat wat meer info over wat wel en niet mag: http://www.essentkabel.com/site/nieuwsitem.php?content=nieuws/laatstenieuws&id=3181
pi_14054618
als olav meej gaat ga ik ook mee!

keb een tijdje canal+ gehad ... maar dat commentaar is zoooo slecht!!

maar jah .... luxe went dan ook snel ... en olav mol is gewoon luxe!!!
die gozer is echt goed, kzou er niet aan moeten denken dat die rick nog iets het overgaat nemen (rick nog iets doet pits report)

als olav naar sbs6 gaat kijk ik voortaan naar sbs6!

To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing
pi_14054621
Nu maar hopen dat het programma ook kwalitatief net zo goed (beter?) wordt
pi_14054649
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:50 schreef teimurazu het volgende:

als olav naar sbs6 gaat kijk ik voortaan naar sbs6!

Het word misschien op Veronica uitgezonden
pi_14054701
Waar het uitgezonden word zal me aan mijn kont roesten als Olav en het liefst ook Allard er maar bij zijn.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:54:37 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14054729
dat van Hart van Nederland was maar een grapje
ze zouden wel heeeel stom zijn als ze daar alleen al aan dachten...

maar geen reclame en wel Olav Mol
de kwali en trainingen bij Veronica en de wedstrijd bij SBS

woensdag 22 oktober 2003 @ 15:55:32 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14054763
wat gebeurt er trouwens met Ruud 'de poepzak' ter Weijden?
pi_14054815
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:55 schreef kepler het volgende:
wat gebeurt er trouwens met Ruud 'de poepzak' ter Weijden?
Die blijft bij de RTL
pi_14054839
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:57 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Die blijft bij de RTL

He he eindelijk van Ruud in de Wei af wat een dweil is die vent zeg
pi_14054961
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:58 schreef ict-boy het volgende:

[..]

He he eindelijk van Ruud in de Wei af wat een dweil is die vent zeg

Rick Winkelman is ook gestopt

http://www.formula1.nl/nieuws/A5585_0_2_0_C/

pi_14055020
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:01 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Rick Winkelman is ook gestopt

http://www.formula1.nl/nieuws/A5585_0_2_0_C/

WOW mijn hele dag is gelijk goed
pi_14058117
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:03 schreef ict-boy het volgende:

[..]

WOW mijn hele dag is gelijk goed

Nou dat is al meer dan een week bekend hoor. Als je opgelet had was je hele week al een feestje....
Calmer than you are
  woensdag 22 oktober 2003 @ 18:22:46 #23
30919 mitt
Michael Corleone
pi_14058877
Goed nieuws dus.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 22 oktober 2003 @ 20:15:08 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_14061440
Goed: Geen reclame dus.
Minder: F1-fans hebben SBS onderschat.
Gezien de ervaringen met sportprogramma's op deze zenders waren de 'onderschatting' en de gruwelgedachten terecht.
The Internets, I needs it..
  woensdag 22 oktober 2003 @ 21:48:20 #25
31881 Quez
A Tribe Called Quez
pi_14063873
nu krijgen we zeker hans kraay jr als pitreporter ipv rick winkelman ?
pi_14072575
Als Olav dezelfde vrijheid krijgt als bij RTL5 om het programma en team samen te stellen wordt het echt leuk.
zou hij soms zelf beu zijn geworden van alle reclames en tegen Bernie hebben gezegd doe maar naar een andere zender die zich wel aan de Nederlandse regels moet houden
pi_14072653
dit is ook wel interesant
van veronica
quote:
Met ingang van komend seizoen is het door het bedrijf van Bernie Ecclestone, dat eigenaar is van de beeldrechten, verboden om races te onderbreken voor reclameboodschappen. Dus ook RTL had geen reclame meer mogen uitzenden wanneer zij de rechten hadden weten te behouden
van essent
quote:
SBS mag als Nederlandse zender echter geen reclame tijdens de wedstrijd uitzenden. Het Luxemburgse RTL5 mocht de races wel onderbreken. SBS studeert op creatieve oplossingen, zoals de 'schaatsvariant' van Nederland 2: het opdelen van de uitzending door journaals of analyse-achtige rubrieken.
ze kunnen het als nog verklooten
pi_14073536
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 09:22 schreef -ReDRuM- het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je een F1 race niet kan verkloten door een kwartier ofzo niet uit te zenden. Dus dan kan je tijdens de race niet doen reclameblok-ander programmaatje-reclameblok. Dus zal waarschijnlijk tijdens de voorbeschouwing en nabeschouwing veel reclame worden vertoond.
pi_14093827
Lijkt me niet echt slim als SBS ineens de grand prix gaat onderbreken, dan kijkt er niemand (en koop ik een schotel )

Het eventueel instaleren van de F1 bij veronica is wel slim, dan krijgt die ook tenminste een keer kijkers.

ik ben voor Allard Kalf Weer in de Pits net als vroeger. En eindelijk is die Ruud ter Weijden weg .

even zonder sig
pi_14098237
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 23:29 schreef Biobakker het volgende:
Lijkt me niet echt slim als SBS ineens de grand prix gaat onderbreken, dan kijkt er niemand (en koop ik een schotel )

Het eventueel instaleren van de F1 bij veronica is wel slim, dan krijgt die ook tenminste een keer kijkers.

ik ben voor Allard Kalf Weer in de Pits net als vroeger. En eindelijk is die Ruud ter Weijden weg .

Dat laatste ben ik wel met je eens. In de pits deed Kalf t errug leuk.. Op die stoel in de studio vind ik t maar een kwal
  zondag 26 oktober 2003 @ 12:59:57 #31
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_14144710
Yeah kalf komt terug dat is super
Maar ik ben zeer benieuwd wat er allemaal gaat veranderen. Ik hoop niet te veel.
pi_14144758
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:45 schreef Extremini het volgende:

En hoevaak zend Hart van Nederland uit op Veronica of in de Middag?
pi_14144839
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 09:22 schreef -ReDRuM- het volgende:

Nee. Bij het schaatsen kan de NOS in overleg gaan met de wedstrijdleiding om wat meer pauze tussen de races te doen. Bij de F1 is dat niet mogelijk. Zou hetzelfde zijn als tijdens de 10 km ineens zeggen dat ze naar de reclame gaan
pi_14147652
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 13:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee. Bij het schaatsen kan de NOS in overleg gaan met de wedstrijdleiding om wat meer pauze tussen de races te doen. Bij de F1 is dat niet mogelijk. Zou hetzelfde zijn als tijdens de 10 km ineens zeggen dat ze naar de reclame gaan

Mooie regel En ik hoop niet dat ze er een weg omheen kunnen bedenken. Hoe zit t trouwens met splitscreen of reclame door t beeld van de F1 heen, mag dat wel?
pi_14147767
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:42 schreef Atreidez het volgende:

- pas maar op met wat je zegt -

Je brengt ze op ideeën Atreidez, ik zou zulke dingen maar niet te hard roepen

Nee het lijkt me sterk dat dat mag. Er moet (denk ik) een duidelijk scheiding tussen reclame en programma zitten. vandaar ook altijd een bumper die aangeeft dat de reclames beginnen.

pi_14198079
Geen reclame is wel een voordeel..de rest van t programma moet ik maar zien hoe dat ingevuld gaat worden.Ben benieuwd of het kan tippen aan rtl.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:58:02 #37
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_14198360
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:47 schreef westrtp het volgende:
Geen reclame is wel een voordeel..de rest van t programma moet ik maar zien hoe dat ingevuld gaat worden.Ben benieuwd of het kan tippen aan rtl.
Vast wel! Het gaat teslotten om de race zelf.
Tester
pi_14200850
Olav Mol
geen relclame

toch weer eens goeds van SBS

pi_14201835
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:21 schreef AirRaid het volgende:
Olav Mol
geen relclame

toch weer eens goeds van SBS

Olav is nog steeds in gesprek met SBS hoorde ik gister bij RTL Boulevard
pi_14201899
Die komt wel naar sbs..
pi_14258030
quote:
SBS gaat alles uitzenden

De SBS-Groep gaat het groot aanpakken, dat is althans wat er kan worden opgemaakt uit de woorden van de persvoorlichter van het mediaconcern. Op de vraag voor welke rechten op dit moment men in gesprek is wist hij te melden: wij gaan voor het totale pakket. Of dit betekende dat de SBS-Groep van plan is om volgend jaar ook op vrijdagmiddag en zaterdagochtend de Formule 1 uit te gaan zenden kon hij dan ook kort zijn, dat is inderdaad wat wij van plan zijn.

Hij maakte nogmaals duidelijk dat men nog steeds in gesprek is over enkele contractuele zaken. Wij verwachten binnen enkele weken de onderhandelingen succesvol te kunnen afronden. Grote obstakels zijn er echter volgens hem niet, ik zou het geen obstakels willen noemen, het is gewoon zo dat bij een dergelijke groot contract verschillende mensen het eens moeten zijn over het contract.

Er deden zich de afgelopen week de geruchten voor dat men zich bij de gesprekken met de FOM, de organisatie die de rechten verkoopt, had vergist in de Nederlandse wetgeving betreffende commercials tijdens sport uitzendingen. Deze stelt namelijk vrij vertaald dat een sportevenement niet mag worden onderbroken voor commercials. Dat dit wel gebeurde bij RTL5 ligt in de oorzaak dat RTL officieel uitzend uit Luxemburg. Op de vraag of men zich had vergist wist hij het volgende te melden: Wij hebben ons niet vergist en wij zijn al jaren bekend met deze Nederlandse wetgeving. Wij onderzoeken nu dan ook de mogelijkheden hoe we ons binnen de Nederlandse wetgeving kunnen handhaven.

Over de inhoudelijke invulling kon hij verder nog weinig mededelen, Wij hebben inderdaad eerste gesprekken met Olav Mol gehad () ook is het nog niet zeker als wij de rechten kunnen bemachtigen op welke zender de Formule 1 zal worden uitgezonden. Wel hebben zich al heel veel partijen gemeld met een verzoek om samenwerking, dit varieert van Bladen tot Bedrijven. Duidelijk is dus dat SBS met de toekomstige aankoop van de rechten alles uit de kast probeert te halen. Vooral het nieuws dat het hier zou gaan om een aankoop van alle rechten en de gesprekken met Olav Mol, zal er voor zorgen dat de harten van menig Formule 1-fan sneller zullen kloppen.

http://www.raceplanet.net/shownews.php?id=4706
pi_14279701
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:00 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

http://www.raceplanet.net/shownews.php?id=4706

Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 3 november 2003 @ 21:31:34 #43
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14358320
quote:
Formule 1 komende jaren bij SBS 6 en Veronica

SBS Broadcasting heeft een meerjarige overeenkomst getekend met Formula One Management Ltd. voor de exclusieve uitzendrechten van de Formule 1-races in Nederland.

Komend seizoen zullen van maart tot en met oktober alle achttien Grands Prix bij SBS 6 te zien zijn. Deze zender zal alle races live en zonder reclame-onderbreking uitzenden. Ook zijn op de zaterdag van elk race-weekend de spectaculaire kwalificaties zonder onderbreking rechtsreeks te volgen. SBS 6 zal daarnaast met uitgebreide samenvattingen komen, deze worden aangevuld met speciale reportages van het SBS 6-team dat op locatie aanwezig is.

Verder wordt op vrijdagavond in een speciaal programma bij Veronica uitgebreid ingegaan op de trainingen, achtergronden, het circuit van dat weekend en de Nederlandse inbreng in s werelds snelste race-klasse.

Bart Soepnel, Hoofd Aankoop bij SBS Broadcasting: SBS 6 heeft zich de afgelopen jaren uitdrukkelijk gemanifesteerd met de absolute top op het gebied van de sport: de Amstel Cup, het Nederlands Elftal en de Embassy WK Darts. In die context zijn we uitermate verheugd en trots dat we de komende jaren de exclusieve rechten van het crème de la crème van de autosport zullen kunnen brengen. Achttien weekenden per jaar zullen we onze programmering verrijken met de Formule 1. Bovendien zullen we de live wedstrijdverslagen van de kwalificaties op zaterdag en de wedstrijden op zondag zonder reclame-onderbreking uitzenden. Iets wat het kijkgenot zeker ten goede zal komen.

Indien de actualiteit daarom vraagt zullen we ook in de verschillende nieuwsuitzendingen van SBS 6 aandacht besteden aan de Formule 1.

http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=49982

Op papier ziet het er allemaal wel goed uit, geen reclame en toch aardig wat aandacht aan de Formule 1. Alleen ze zijn nog niet rond met Olav Mol en Co.
pi_14358464
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:31 schreef -Hans- het volgende:

Alleen ze zijn nog niet rond met Olav Mol en Co.

Ik denk dat het voor beide partijen van even groot belang is dat ze met elkaar in zee gaan. Zowel voor Olav als de huidige redactie is de F1 een deel van hun leven.
Dus ik denk niet dat dat gauw zal mislukken.
pi_14362395
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:31 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Op papier ziet het er allemaal wel goed uit, geen reclame en toch aardig wat aandacht aan de Formule 1. Alleen ze zijn nog niet rond met Olav Mol en Co.

Hmm, als ze het echt goed gaan uitzenden zou ik het niet eens meer zo erg vinden als Mol niet meegaat

(wat hij vast wel doet )

pi_14373529
Ik hoop echt dat Mol en vagant meegaan naar SBS6. Ik kijk soms ook wel eens stukjes naar Belgie2 tijdens de reclame op RTL5 maar naar die mensen valt echt niet te luisteren. Ik denk dat wel heel blij mogen zijn met Olav. Hij heeft veel kennis en is enthousiast, en de interviews uit de pitstraat zijn altijd heel leuk. Dat mis je wel bij de andere zenders.
pi_14384849
Het beste zou zijn. geen olav mol en geen Reclame, dus daar maar op hopen!
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_15079976
----------Olav Mol gaat naar SBS/Veronica!!----------
quote:
SBS6 Shownieuws maakte maandagavond bekend dat de zender Olav Mol heeft gecontracteerd. Mol tekende voor 3 jaar en zal op SBS6 onder meer de Formule 1 gaan presenteren.

Olav Mol was de afgelopen 10 jaar actief als Formule 1 verslaggever voor onder andere Veronica, RTL 4 en RTL 5. Volgens de site F1Today hoopt Mol een nieuwe impuls te kunnen geven aan de Formule 1 door onder andere de regie zelf te gaan regelen.

SBS6 kocht onlangs de rechten voor de Formule 1 weg voor de neus van de Holland Media Groep. De zender maakte toen al bekend dat het de wedstrijden komend seizoen zal laten zien zonder reclameonderbrekingen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35546
quote:
Zojuist is bekend geworden dat Olav Mol voor 3 jaar getekend heeft bij de tv-zender SBS 6. Olav Mol zal o.a. het nieuwe formule 1 programma voor SBS 6 gaan invullen. Dit werd zojuist bevestigd bij Shownieuws.

Olav Mol was de afgelopen 10 jaar actief als formule 1 verslaggever voor o.a. Veronica,RTL 4 & RTL 5. Olav mol hoopt een nieuwe impuls te kunnen geven aan de Formule 1 door o.a. de regie voor eigen rekening te nemen. Hopelijk komt er nu ook meer nieuws over de positie van Verstappen, aangezien het voor SBS van belang zal zijn dat de nederlander weer onderdak vindt binnen de formule 1.

Morgen volgt er waarschijnlijk meer nieuws omtrent de positie van Olav bij zijn nieuwe werkgever.

Update

Direct nadat ons het bericht omtrent het contract van Olav Mol bereikte hebben we een aantal telefoontjes gepleegd. Zoals het er nu voor staat wil SBS het volgend jaar groots gaan aanpakken. Wij sluiten dan ook niet uit dat de nederlandse formule 1 fan morgen een verrassing staat te wachten!

Het team van F1today.nl denkt dat Jos Verstappen morgen wordt gepresenteerd als 2de rijder bij Jaguar. Hoogstwaarschijnlijk zal één en ander gepaard gaan met de bevestiging van Olav Mol bij SBS 6.

Wij wachten in spanning af.....

http://www.f1today.nl/index.php?show=nieuws&nid=609

Beter kan niet

pi_15080538
quote:
Olav Mol bij SBS, RTL produceert

Olav Mol heeft definitief een 3-jarig contract getekend bij SBS6 voor verslaggeving van de Formule 1. Ondanks eerder commotie is het er dus toch van gekomen. Overigens gaat Veronica op vrijdagavond ook iets aan F1 doen.

Opmerkelijk detail is dat het productiehuis van concurrent RTL Nederland, Holland Media House, de programma's gaat produceren...

vaagjes

[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 02-12-2003 10:45]

pi_15094522
Ah grappig.... RTL was idd van plan om hun productiemaatschappij wat meer op de markt te zetten en ook voor andere zenders te laten werken.

Eigenlijk een logische en zeer goede oplossing zo achteraf

pi_15095086
quote:
SBS/ Veronica en Holland Media House samen, maar zonder Jos!

Sommige zaken doen je ook in dit deel van medialand nog de wenkbrauwen fronsen. Een absoluut opmerkelijke samenwerking van de productie maatschappij van RTL.NL en SBS is aanstaande. Het onder leiding van Monica Galer aan de weg timmerende Holland Media House gaat de productie doen van de Formule 1 registratie voor SBS en mogelijk Veronica, zo berichten verschillende bronnen op internet vandaag. De aanwezigheid van Olav Mol voor SBS lijkt daarmede gered. Over de werkelijke achtergronden van deze verassende move doen partijen geen mededelingen maar men verondersteld dat het heeft te maken met de wensen van Olav Mol. Het programma op de vrijdagavond voor de raceweekenden wordt waarschijnlijk ingevuld door Veronica. Vanzelfsprekend lijkt ons gezien de jarenlange verbinding met de autosport. Na crossmedia trends met radio, tv, internet en print nu ook cross channel als verdere ontwikkeling. RTL gaf met Idols op RTL4 en Yorin vorig jaar en recentelijk met wedstrijd tegen Oranje op RTL 4 en 5 aan dat daar nog wel aan gesleuteld dient te worden. Deze configuratie lijkt ons in ieder geval kansvol maar helaas zonder rijende rol van voormalig icoon Jos Verstappen. Zojuist vernamen wij dat zijn naam niet op de caps van F1 team Jaquar zal verschijnen.

(ja dat jos stukje is oud nieuws)

Jos zou natuurlijk ook pitreporter kunnen worden

donderdag 4 december 2003 @ 22:11:03 #52
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_15158441
mol moet zich nu inhouden met steeds te zeggen: "we gaan er voor 1 minut en 30 seconden tussen uit, als er wat gebeurt mist u dat niet"

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_16203334
ik weet niet of het al ergens staat:

Geplaatst: 09-01-2004 (17:06)

Ook Jack Plooij mee naar SBS

Ik heb er even geduld voor moeten hebben, vertelt Plooij want tot vlak voor de kerstdagen had ik nog geen contacten met SBS 6 gehad. Op maandag de 23e, belden ze mij en werd in de daaropvolgende gesprekken met programma directeur Eric van Stade duidelijk dat SBS 6 een goed contract voor 3 jaar voor mij had klaarliggen.

Afgelopen maandag zijn we er zo goed als uitgekomen, dus noteer maar dat ik er volgend seizoen weer bij ben ìn en rond de pits. Rick Winkelman besloot enige maanden geleden al te stoppen met het werk als pitreporter. De RaceReport-hoofdredacteur blijft wel programmas maken over andere takken van autosport. Zo is Winkelman momenteel dagelijks te horen als commentator tijdens de uitzendingen van de woestijnrally Parijs-Dakar.

Bron: www.formule1.nl

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 22 januari 2004 @ 14:57:13 #54
38942 kennydies
ken je me nog?
pi_16488160
er is eigenlijk geen echt goeie F1 site in het nederlands.. F1racing.nl is bij mij favoriet.. die formule1.nl is gewoon veronica shit die nog achtergebleven was, uit de tijd voor Olav Mol als comentator etc

Hopelijk doet SBS6 er inderdaad wat moois van maken!!

En zo is het ...
pi_16492153
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:57 schreef kennydies het volgende:
er is eigenlijk geen echt goeie F1 site in het nederlands.. F1racing.nl is bij mij favoriet.. die formule1.nl is gewoon veronica shit die nog achtergebleven was, uit de tijd voor Olav Mol als comentator etc

Hopelijk doet SBS6 er inderdaad wat moois van maken!!

Daarentegen heeft Formule1.nl een redelijk goed forum
Calmer than you are
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:51:10 #56
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_16494836
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Daarentegen heeft Formule1.nl een redelijk goed forum

Meer dan een goed forum :p (ja, user... zelfde nick mocht je geintresseerd zijn)..

Qua Nederlandse websites is het vaak niet veel soeps, kort rijtje dat ik vaak bezoek:
www.raceplanet.nl - Vaak snel en meestal ook betrouwbaar. Ze hebben ook een leuk reactiesysteem.
www.f1crew.nl - Beetje verouderde site, maar wel 99,9% betrouwbaar qua nieuws
www.formule1.nl - Site is heel erg slecht, forum top (oveirgens is dit van sbs. Je moet er aan geloven)
www.f1racing.nl - Jos-minded, helaas. Niet erg objectief, betrouwbaar maar wel snel met nieuws

d'r zijn er nog wel meer, maar dat zijn mijn favo's

pi_16504169
Vergeet http://f1manager.fok.nl niet mensen .
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:51:17 #58
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16504234
Een manager die zijn berichten van verstappen.nl afhaald

Die bedoel je toch

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16523703
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:51 schreef Eyeopener het volgende:

[..]
www.f1racing.nl - Jos-minded, helaas. Niet erg objectief, betrouwbaar maar wel snel met nieuws

Tsja, het is natuurlijk een Nederlandse site, maar vergeet niet dat ze f1racing.net (een van de grootste in de welt) achter zich hebben! Dit zorgt voor een goede, betrouwbare en snelle bron van informatie (vind ik)
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:03:17 #60
30919 mitt
Michael Corleone
pi_16524262
Met Jos dus.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 januari 2004 @ 18:13:37 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_16524569
bij SBS doen ze denk k ook een vreugde dansje
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_16525795
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:13 schreef rubbereend het volgende:
bij SBS doen ze denk k ook een vreugde dansje
Scheelt toch weer minimaal 10% (ik gok zelf op 25%) aan kijkers...
.
pi_17197779
quote:
Formule 1 Magazine bij Veronica

Vanaf 5 maart treedt Veronica toe tot de hoogste raceklasse van de autosport, met het het nieuwe programma 'Formule 1 Magazine'. Viktor Brand (SBS 6 Shownieuws en Temptation Island) zal het programma gaan presenteren. In 'Formule 1 Magazine' zal een samenvatting van de vrije training voor de race van dat weekend te zien zijn. Zoals bekend zal SBS6 de F1 races live uitzenden. Verder in het programma het laatste nieuws vanaf het circuit en interviews met coureurs. In de week dat er geen F1 race verreden wordt, is in het programma een samenvatting van de Grand Prix van het voorgaande weekend te zien zijn, aangevuld met de laatste ontwikkelingen op en naast het F1 circuit. 'Formule 1 Magazine' is vanaf 5 maart, iedere vrijdagavond om 22.15 uur te zien bij Veronica.

Viktor Brand

Dan nog liever Hans Kraay Junior

pi_17199636
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:33 schreef A.l.e.x het volgende:
Viktor Brand

Dan nog liever Hans Kraay Junior

Is hij dat De kraay lookalike ...

pi_17199683
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:47 schreef Atreidez het volgende:

Nee dat is Ton van Rooyen.
  zondag 15 februari 2004 @ 17:49:17 #66
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_17199727
quote:

Nee dat is Ton van Rooyen. De man van de vrouw die Rob Oudkerk te kakken zetten. Slispelheinie
pi_17199913
quote:

[..]

[afbeelding]

Viktor Brand presenteert wellis Shownieuws en hij deed/doet ook Temptation Island:

pi_17200127
Hmz.. ken m niet, maar t shownieuws gehalte geeft me niet al teveel goede hoop
  zondag 15 februari 2004 @ 18:08:06 #69
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_17412450
SBS heeft het F1 weekend'menu' online gezet: http://www.sbsonline.nl/m(...)sport_special&sid=22

Formule 1 Magazine: http://www.sbsonline.nl/m(...)sport_special&sid=13
  zaterdag 28 februari 2004 @ 18:29:47 #71
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17412639
Analyticus op zondag gaat Tom Coronell worden, en waarschijnlijk is Jan Lammers er niet bij..
pi_17417364
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 18:29 schreef -Hans- het volgende:
Analyticus op zondag gaat Tom Coronell worden, en waarschijnlijk is Jan Lammers er niet bij..
Das mooi want ik vind Jan Lammers nogal saai

(Coronel is met 1 L trouwens )
  zaterdag 28 februari 2004 @ 23:18:35 #73
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17417461
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:10 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Das mooi want ik vind Jan Lammers nogal saai
Hejuh Alex pas op wat je zegt he! Jan is the man.
quote:
(Coronel is met 1 L trouwens )

Dubbel LL is de afkorting van (te) Lang Lullen. (moet toch wat verzinnen)
pi_17537231
SBS heeft er iets leuks van gemaakt vind ik en Viktor Brand lacht gelukkig niet zo nep in F1 Magazine als hij in Shownieuws doet
  zaterdag 6 maart 2004 @ 17:37:17 #75
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17537322
Jup, ik ben er ook wel tevreden over. De show van vrijdag vond ik echt mee vallen, het is allemaal nog een beetje braaf en houterig maar er zit potentie in de show.
Het commentaar van Edward vond ik niet altijd even overtuigend over komen, maar dat is iets wat nog wel kan komen. Bij Ruud hebben we daar ook lang op moeten wachten, uuhm nee Ruud is niet echt een goed voorbeeld.
Maar goed eigenlijk moet ik pas oordelen nadat ik een paar uitzendingen heb gezien, maar wat ik er van zag viel het reuze mee. De commentator van de vrije trainingen vond ik overigens prettig om naar te luisteren, een pluspunt.

zaterdag 6 maart 2004 @ 17:42:11 #76
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_17537420
Het gaat wel, ruud ter weijden was saai, maar wel een goede gespreksleider, daar is Edward niet zo goed in. Tom liet erg veel stiltes vallen, mar als hij dan iets interessants zei onderbrak Edward hem weer. Ach het is nog maar de eerste uitzending en het was ook nog midden in de nacht dus ze waren niet zo wakker... Ik heb er wel vertrouwen in, ben benieuwd welke "deskundigen" ze dit seizoen laten opdraven....

Oh ja, dat verplicht zonder reclame uitzenden vind ik geweldig!!
Feyenoord!!! * Barça
pi_17537656
Vrijdaguitzending was slecht. Er werden een aantal dingen verteld die niet klopten. Waarschijnlijk omdat Edward zelf wat op internet had zitten surfen.
Kwalificatie: studiouitzending: niet slechter of beter dan bij rtl 5, live: fijn zo zonder reclame, zo lekker rustig kijken dat je bijna de reclame gaat missen
  zaterdag 6 maart 2004 @ 17:57:32 #78
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17537774
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 17:52 schreef mbn het volgende:
Vrijdaguitzending was slecht. Er werden een aantal dingen verteld die niet klopten. Waarschijnlijk omdat Edward zelf wat op internet had zitten surfen.
True, maar maakt dat dan direct de hele uitzending slecht? het commentaar van Edward vond ik ook niet overtuigend: " de Ferrari twee nul nul vier (zeg toch gewoon 2004..) lijkt erg op zijn voorganger (true) alleen de wielophanging is aangepast oid " nou dit soort dingen dus.. Ga er dan wat dieper op in, en verder: " BAR moet dit jaar goed presteren want het contract met Honda loopt dit jaar af " en dit klopt al niet want Honda heeft al aangegeven verder te gaan met BAR, ze zijn zelfs al bezig met de 2005 motor.

Anyway de uitzending vond ik wel te doen, muv het Edward gedeelte.
pi_17549381
Godverdomme zeg, wat een foeilelijke studio. Dat is effe wennen want die RTL studio was zo mooi en sfeervol.
Die stoelen, mijn hemel, het lijkt wel een Star Trek parodie. En dan ook nog eens ergens in de achtergrond wat boos kijkende fans verborgen.

Waarom begint SBS in hemelsnaam nou weer met BN'ers in zo'n tyfus simulator? RTL heeft dat ook 1 seizoen gedaan (Viola Holt, anyone? Bah) en gelukkig bleef het daar ook bij. Maar nu gaat SBS dit verschrikkelijke concept weer nieuwe leven in blazen.

Tuurlijk, Ruud ter Weijden was een oude lul, maar hij kon lekker droog uit de hoek komen en het voelde gewoon vertrouwd om zijn kop weer te zien. Ook was hij heel goed in discussies en gesprekken leiden. Die Edward "ik toon geen enkele emotie" Van Cuilemborg is zo'n zouteloze, presentator, maar ja, het wordt hem toch lekker makkelijk gemaakt aangezien een interessante discussie niet meer mogelijk is nu er nog maar 1 expert in de studio is in plaats van 2
Volkomen terecht dat hij bij de NOS eruit geflikkerd is.

Oh ja, die muziek die ze gebruiken is natuurlijk ook gewoon MIDI kwaliteit.

Bedankt SBS, jullie hebben het verneukt.
  zondag 7 maart 2004 @ 03:25:18 #80
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_17549386
Een hoop geklaag en gekanker.. Maar dit seizoen is er GEEN RECLAME .
-
pi_17549396
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
Een hoop geklaag en gekanker.. Maar dit seizoen is er GEEN RECLAME .
Als RTL de rechten had gehad, dan was er ook geen reclame geweest omdat dat niet meer toegestaan was.
pi_17549428
Ik heb em nog geen 10 minuten op SBS staan, het eerste wat me opvalt....staande fanse
Ze zullen waarschijnlijk wel een tribune hebben, maar tijdens de voorbeschouwing staan
De stoelen van de presentator en de 2 gasten zijn wel gaaf....maar die computer simulator, welk spel is dat?? GP4 ofzo??

Maar dat er geen reclame is tijdens de race, dat is echt zwaar oke...ik kan niet wachten tot 4.00
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17549453
Dat heb je bij voetbal ook altijd op SBS.. staande fans. Ziet er toch niet uit? En dan heb je een kaartje om daar de "sfeer" te proeven, mag je ineens de hele tijd gaan staan! Nee, dank je.
  zondag 7 maart 2004 @ 03:35:54 #84
39256 Bonobo11
pi_17549462
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:27 schreef Opie het volgende:

[..]

Als RTL de rechten had gehad, dan was er ook geen reclame geweest omdat dat niet meer toegestaan was.
RTL zend toch vanaf Luxemburg uit en dan mag reclame wel. Vorig jaar kon je de race al zonder reclame op belgie 2 kijken en zonder de 2 sec. beeldvertraging van RTL (wel met verschrikkelijk duf commentaar)
Feyenoord!!! * Barça
pi_17549491
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

RTL zend toch vanaf Luxemburg uit en dan mag reclame wel.
Nee, ik las dat de "geen reclame regel" voor iedereen zou gelden en dus ook voor RTL.
  zondag 7 maart 2004 @ 03:47:39 #86
39256 Bonobo11
pi_17549570
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:39 schreef Opie het volgende:

[..]

Nee, ik las dat de "geen reclame regel" voor iedereen zou gelden en dus ook voor RTL.
oh, waar las je dat?
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 7 maart 2004 @ 06:26:04 #87
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_17550170
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:47 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

oh, waar las je dat?
Volgens mij staat dat o.a. in het contract wat SBS heeft met de Formula 1 Administration/FIA/Bernie, Bernie was namelijk al niet blij dat RTL5 dat wel gewoon deed/mocht doen.
  zondag 7 maart 2004 @ 10:16:07 #88
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17550671
Exact. Niemand die F1 uitzendt mag reclame in de wedstrijd gooien, van Bernie.

Over de uitzending vandaag

1. Eerst dacht ik "Oh God, Gaston", later werd dat "Nou oke, Gaston, doet wel een beetje te popi maar dit liever dan Ruud Terweijden".
2. Tom Coronel is gewoon ok.
3. Publiek dat vragen mag stellen, oke, maar het was wel rommelige, de manier waarop
4. De sfeer in de studio (qua kleur en racestijl) is wel ok, maar is nog erg kaal.
5. Edward van Cuilemborg heeft zo'n sfeer over zich hangen dat hij echt puur de interviewer is, i.t.t. Ruud Terweijden. Da's op zich wel prettig, hij is best slim maar speelt toch een beetje de 'domme presentator' (positief) die de vraag stelt aan de experts en legt z'n willetje god zij dank niet zo op aan de experts. Hij probeert ook geen gelijk te krijgen, toch wel goed dus
6. Waarom in godsnaam nog een extra SBS Autosport logo? Ik vond het leuk dat er een apart logo was voor SBS als vervanging van dat van SBS6, maar toen kwam ik erachter dat er linksboven ook nog eentje hing. Haal die dan weg, met 3 logo's in beeld (ook van de F1 zelf) mis ik alleen rechtsonder nog een logo.
7. De muziek is inderdaad gewoon kut, daar moet echt nog het nodige aan gedaan worden wil dat ooit in de buurt komen van de RTL Grand Prix tune.
8. Om over de afwerking van de tekst op bijvoorbeeld de WK-stand en de aftiteling maar niet te spreken. Ze moeten een betere creatieve afdeling nemen om het visueel allemaal wat mooier te maken.
pi_17550836
Alleen.. ze moeten de hele tijd staan

is sbs te gierig om wat stoelen in een studio te zetten?

die Edward van Cuilemborg valt mij ook erg mee trouwens. Heeft zn huiswerk goed gedaan en stelt goede vragen. Zit iig niet van 'oh god hou je kop dombo'

en wat die gaston daar moet weet ik ook niet.. prutser
  zondag 7 maart 2004 @ 15:17:16 #90
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_17554836
Vergis ik me, of zit ik nu toch naar reclame te kijken?

Het is wel is waar een herhaling, maar de reclame wordt gewoon aangekondigd door de commentator. Was er vannacht geen reclame?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  zondag 7 maart 2004 @ 15:35:19 #91
72862 G_Unit
!YEAH BABY!
pi_17555128
Volges mij mogen ze alleen geen reclame uitzenden tijdens de live-uitzendingen, maar wel bij herhalingen zoals nu.
  zondag 7 maart 2004 @ 15:47:07 #92
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_17555305
Ik vond de beelden trouwens wel erg gaaf! Lijkt erg op de Canal+ achtige beelden die we vorig jaar een paar races te zien kregen (meer onboard, mee achter het podium, extra gegevens, etc.). Hopen dat het zo blijft, heb Mol er helemaal niet over gehoord.
Never Outgunned
pi_17555372
De studio ziet er een beetje amateuristisch uit..
Waarom moeten de 'fans' de hele tijd staan?
Zet gewoon een paar stoelen neer

Ook die ronde in de simulator ging nergens over..
Laat ze de eerste ronden rustig rijden, om info te geven.
En laat ze de tweede ronde dan voluit gaan..
  zondag 7 maart 2004 @ 16:13:50 #94
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17555843
De uitzending was op zich wel te okay, al zijn er wel een paar minpunten:

1: 2 SBS logo's bovenin, laat dat linkerlogo dan weg.
2: Waarom moet het publiek staan? zet ze toch lekker op stoelen of haal ze nog liever helemaal uit het zicht want dat geeft het geheel een rustiger karakter.
3: De draai stoelen en helemaal als ze gaan draaien zorgt voor onrustige televisie, gewoon normale stoelen neerzetten.
4: Waar zijn de nieuwtjes uit pits gebleven?
5: Waarom is het item fanmail in vredesnaam in drie stukken gehakt??
6: Kan Jan Lammers a.u.b. Gaston vervangen?
7: Onderdeel code rood vond ik een beetje overbodig, al kan het wel interessant zijn als ze het anders zouden aanpakken..

Ik vond Edward wel okay overkomen, hij viel mij echt reuze mee en hij lette ook op want Tom versprak zich even en Edward verbeterde dit op een goede manier.
Verder ben ik ook niet echt heel onder de indruk van het oude RTL5 onderdeel de ' race simulator ' want ze mogen wel wat meer informatie geven over de bochten en de snelheden die op bepaalde punten worden gehaald.
Verder ben ik wel tevreden dat het publiek niet gebruikt wordt als klapvee, iets wat ik erg vervelend vond van RTL5.

Al met al ben ik wel tevreden, maar als ik 1 ding direct zou veranderen dan zou ik het publiek uit het zicht houden en op stoelen zetten. En de nieuwtjes uit de pits moet terugkomen!!!!!
quote:
De studio ziet er een beetje amateuristisch uit..
Koud (sfeerloos) en groot zou ik het omschrijven, met name het blauwe achtergrond licht en die donkere aankleding brrr. Dat hadden ze bij RTL5 beter voor elkaar, rood licht voor de warme kleuren en ook het decor zag er toch een stuk mooier en sfeervoller uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Hans- op 07-03-2004 16:31:06 ]
pi_17556536
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:17 schreef _Michiel_ het volgende:
Vergis ik me, of zit ik nu toch naar reclame te kijken?

Het is wel is waar een herhaling, maar de reclame wordt gewoon aangekondigd door de commentator. Was er vannacht geen reclame?
dat was precies wat mij ook opviel. de herhaling is volgens mij een exacte herhaling. het commentaar dus ook. bovendien miste er een racerondje of 2 na de reclame. als de reclame er in het origineel niet in had gezeten, hadden ze die rondes ook wel uitgezonden lijkt me. mijn voorlopige conclusie: er was 's nachts ook gewoon reclame. of niet?
  zondag 7 maart 2004 @ 16:53:55 #96
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17556625
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:49 schreef smvs het volgende:

[..]

dat was precies wat mij ook opviel. de herhaling is volgens mij een exacte herhaling. het commentaar dus ook. bovendien miste er een racerondje of 2 na de reclame. als de reclame er in het origineel niet in had gezeten, hadden ze die rondes ook wel uitgezonden lijkt me. mijn voorlopige conclusie: er was 's nachts ook gewoon reclame. of niet?
Gezien de reacties in het topic van de mensen die het live op de buis hebben gezien is er geen reclame uitgezonden, iets wat ook niet zou mogen.
Want tussen 14:10 / 14:20 zat een reclame blok van een paar minuten maar als je dan dat topic terug leest dan is er niemand die begint over de reclame. Pas na 40 minuten plaatste iemand een reactie " geen reclames " oid.

Maar ik keek ook even raar op toen er ineens reclame werd aangekondigd, maar volgens mij hebben ze het commentaar in de trant van " we gaan er nu even uit voor de reclame " er gewoon ingemonteerd.
  zondag 7 maart 2004 @ 16:55:10 #97
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17556653
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:53 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Gezien de reacties in het topic van de mensen die het live op de buis hebben gezien is er geen reclame uitgezonden, iets wat ook niet zou mogen.
Maar ik keek ook even raar op toen er ineens reclame werd aangekondigd, maar volgens mij hebben ze het commentaar in de trant van " we gaan er nu even uit voor de reclame " er gewoon ingemonteerd.
juist, er was snachts GEEN reclame
AFC Ajax 4 ever
pi_17556702
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:55 schreef JPM01 het volgende:

Grappig. Dat hebben ze bij de herhaling dan wel "goed gedaan" door Olav telkens de reclame aan te laten kondigen en terug te komen met "welkom terug in Melbourne"!

Wel jammer voor de mensen die alleen de herhaling keken, maar ik kan wel voorstellen dat SBS reclame er tussen wilde gooien, immers is er heel veel geld gemoeid met de uitzendrechten en het programma maken.
  zondag 7 maart 2004 @ 16:58:20 #99
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17556722
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:55 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Dat is wel beter zeg al moet ik eerlijk zeggen dat zelfs de herhaling met de reclames nog goed te doen was.
offtopic: Olav had toch weer een paar missers, zo kwam hij er pas 2 rondes later achter dat JPM voorbij was gegaan aan Trulli. (ben verder wel blij hoor met Ollie )
quote:
Grappig. Dat hebben ze bij de herhaling dan wel "goed gedaan" door Olav telkens de reclame aan te laten kondigen en terug te komen met "welkom terug in Melbourne"!
Erg goed gedaan inderdaad.
pi_17556796
Nee vannacht was ergeen reclame tijdens de race
  zondag 7 maart 2004 @ 17:04:10 #101
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17556844
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:47 schreef Mr_T het volgende:
Ik vond de beelden trouwens wel erg gaaf! Lijkt erg op de Canal+ achtige beelden die we vorig jaar een paar races te zien kregen (meer onboard, mee achter het podium, extra gegevens, etc.). Hopen dat het zo blijft, heb Mol er helemaal niet over gehoord.
dat blijft waarschijnlijk zo

die tijdwaarneming is van siemens die neemt het over omdat tag heur er mee gestopt is

siemens dacht gelijk de tijdwaarnemening is toe aan een nieuwe look en gelijk hebben ze
AFC Ajax 4 ever
pi_17559436
Ik ben ook met de tijd meegegaan.
'vroeger' had je 'altijd' dat veel mensen de race op video opnamen zodat ze hem later nogeens terug konden kijken.

Ik neem nu elke race op op mijn computer en zet hem op dvd
heb ik aan het einde van het jaar heb ik dan een mooie collectie van races.
pi_17559510
Gaston was er hopelijk maar 1 keer als gast, die hoef ik echt niet vaker te zien... wat een slappe luller
  zondag 7 maart 2004 @ 22:19:56 #104
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17563797
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:10 schreef maestro1980 het volgende:
Ik ben ook met de tijd meegegaan.
'vroeger' had je 'altijd' dat veel mensen de race op video opnamen zodat ze hem later nogeens terug konden kijken.

Ik neem nu elke race op op mijn computer en zet hem op dvd
heb ik aan het einde van het jaar heb ik dan een mooie collectie van races.
hellaas heb ik die kans nog niet dus alles voorlopig nog maar ff op VHS

zeker tot halverwege dit jaar daarna ga ik dat wel doen
AFC Ajax 4 ever
pi_17564559
Edward mag van mij echt een enkeltje Alaska. Wat een charismaloze, emotieloze, zouteloze sukkel. Het lijkt wel een pop. Hij zou in ieder geval een fantastische buikspreker zijn want tijdens het praten beweegt er amper een spier lijkt het wel.
Wat een onnozele presentator die totaal geen discussie kan leiden.

Nu blijkt maar weer dat RTL de afgelopen jaren écht een show heeft neergezet van top niveau. Ook al was de race kut, dan had je toch die lekkere sfeer van de mooie show er omheen.
SBS dacht het allemaal wel even beter te kunnen, maar ze mogen wat mij betreft niet eens in de schaduw staan van RTL.
pi_17564614
heb afgelopen nacht de wekker op 03.55 gezet en ben meteen na de race ook weer gaan slapen. Heb dus niet veel van het commentaar meegekregen.

Ik vond dat de voorbeschouwing/het commentaar bij RTL altijd wel redelijk goed geregeld was.
......
  maandag 8 maart 2004 @ 09:31:37 #107
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_17568895
quote:
Op zondag 7 maart 2004 22:57 schreef Opie het volgende:
Edward mag van mij echt een enkeltje Alaska. Wat een charismaloze, emotieloze, zouteloze sukkel. Het lijkt wel een pop. Hij zou in ieder geval een fantastische buikspreker zijn want tijdens het praten beweegt er amper een spier lijkt het wel.
Nee Ruud ter Weijden was lekker om naar te luisteren.
quote:
Nu blijkt maar weer dat RTL de afgelopen jaren écht een show heeft neergezet van top niveau. Ook al was de race kut, dan had je toch die lekkere sfeer van de mooie show er omheen.
SBS dacht het allemaal wel even beter te kunnen, maar ze mogen wat mij betreft niet eens in de schaduw staan van RTL.

RTL is ook stukje voor stukje gegroeid. De eerste uitzendingen stelden ook niks voor daar.
Geef SBS wat tijd, zonder Gaston zie ik het best zitten.
  maandag 8 maart 2004 @ 09:39:43 #108
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17569000
Die column van die kale homo sloeg echt helemaal nergens op. Slap gelul over Mark Webber wat me geen reet kan schelen, op een gigantisch saaie manier gebracht. Dat is een item wat ze gauw mogen schrappen uit hun show. Het leek alsof ze veel pijn en moeite nodig hadden om de voorbeschouwig te vullen. Prima doe dan een voorbeschouwing van 15 minuten.

Ook het stukje waar men een stelling voorlegt aan het uber intelligente publiek mag van mij geschrapt worden. "Waarom gaat Button het goed doen? " Uhhhh Ferrari is toch een veel betere auto" . Nee op het commentaar van zoutzakken met het iq van een rietstengel zit ik echt te wachten.

Tja de race was niet veel anders dan bij RTL. Olav Moll die de helft van de race weer niet meekrijgt. Die achterlijke pitreporter die met allemaal domme weetjeas komt. Geen vooruitgang, maar het is iig niet achteruit gegaan.
pi_17569014
Je kan idd niet aan de hand van deze ene race beslissen dat de uitzendingen kut zijn. Voor een eerste poging ging het wel, maar ik stoorde me ook wel een beetje aan de voorbeschouwing. Geen nieuwtjes, weinig flitsende beelden en een interview in drieeen gedeeld Edward kan best sympathiek zijn, maar hij was wel saai.. Je kan totaal niet aan hem merken of hij er uberhaupt wel plezier in heeft en wat hij zelf van de sport denkt. R t W zei de stomste dingen, maar wel met wat emotie erin, een wereld van verschil. Om een bekende nederlander in de studio te zetten vind ik ook geen slecht idee, maar neem dan in godsnaam iemand die niet denkt dat ie er zelf veel verstand van heeft

De beelden zelf waren erg goed te noemen, mede dankzij de nieuwe tijdwaarnemingen. En geen reclame, heerlijk

En waarom moest iedereen blijven staan in de studio
  maandag 8 maart 2004 @ 11:04:18 #110
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_17570394
quote:
Op zondag 7 maart 2004 17:04 schreef JPM01 het volgende:

[..]

dat blijft waarschijnlijk zo

die tijdwaarneming is van siemens die neemt het over omdat tag heur er mee gestopt is

siemens dacht gelijk de tijdwaarnemening is toe aan een nieuwe look en gelijk hebben ze
Siemens zat vorig jaar ook al aan de tijdwaarneming verbonden. Alleen toen in combinatie met Tag Heuer. De tijdwaarneming wordt trouwens gewoon door de FIA gedaan, er wordt enkel nog een naampje aan gehangen voor de sier. Dat was Tag Heuer en dat wordt waarschijnlijk Swatch.

Die looks lijken zeer veel op die van de digitale beelden (zoals voorheen Canal +). Ik hoop idd dat het blijft, want die look van voorheen werd wel heel erg gedateerd.
Never Outgunned
pi_17576107
kheb trouwens ook geen pitnieuwtjes gezien, viel me wel erg tegen.

ik ga de trainingen en kwalificaties zelf wel zien, dan hoef ik dat zoutloze gezeik voor en na de race ook niet aan te horen
pi_17576196
ik vond het balkje in beeld met de posities (welke overigens alleen de eerste helft van de race werd geplaatst wel ok
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 8 maart 2004 @ 15:59:22 #113
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_17576253
quote:
Op zondag 7 maart 2004 22:57 schreef Opie het volgende:

Ja man, wat een show !

Dat wat net zo bagger als nu, vooral met die kut-presentator, en jij lekker zeiken op Van cuijlenborg..
pi_17577024
Ik baal er dus gigantisch van dat Canal+ geen rechten heeft. Dit was weer dramatisch
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17578186
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:53 schreef Fulcrum_X het volgende:
kheb trouwens ook geen pitnieuwtjes gezien, viel me wel erg tegen.
ja, ik dacht dat het aan mij lag dat ik die gemist had.
Zou wel jammer zijn als ze dat onderdeel hebben laten vallen.
  maandag 8 maart 2004 @ 17:17:58 #116
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_17578222
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:16 schreef mbn het volgende:

[..]

ja, ik dacht dat het aan mij lag dat ik die gemist had.
Zou wel jammer zijn als ze dat onderdeel hebben laten vallen.
Het zou komen dat hebben ze gezegd tijdens de presentatie van SBS autosport / F1, dus ik hoop maar dat ze hun woord houden want de ' spy cam ' vond ik altijd één van de betere onderdelen van RTL5 Grandprix.
pi_17593814
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:59 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Ja man, wat een show !

Dat wat net zo bagger als nu, vooral met die kut-presentator, en jij lekker zeiken op Van cuijlenborg..
Jij hebt geen verstand van tv.

De studio was bij RTL mooier, er waren discussies, pits nieuwtjes, enz.
Welke idioot laat het publiek nou STAAN?! Het ziet er niet uit.
Ruud ter Weijden was trouwens de laatste paar jaar best goed, ook al was hij soms oubollig, het interesseerde hem wel en hij ontketende vaak wel een goede discussie.
Van Cuilemborg is een emotieloze sukkel.
  donderdag 18 maart 2004 @ 21:09:41 #118
46511 Linz
held der helden
pi_17810551
Darts: Duel Van Barneveld-Taylor nog ver weg

Gepubliceerd op donderdag 18 maart 2004

DEN HAAG (ANP) - Een duel van de dartsgiganten Raymond van Barneveld (BDO) en Phil Taylor (PDC) is nog ver weg. De Nederlander en de Brit zouden elkaar dit voorjaar in Nederland treffen, maar Van Barneveld en de toernooi-organisatie (PenH Events) zijn over de voorwaarden in conflict geraakt.

De voorzieningenrechter van de Haagse rechtbank gaf de twee partijen donderdag in kort geding de 'opdracht' om er samen uit te komen. Het toernooi moet gaan tussen de drie sterkste spelers van de PDC (Taylor, Wayne Mardle en John Part) en de drie besten van de concurrerende BDO (Van Barneveld, Mervyn King en Ted Hankey). King en Hankey weigeren echter mee te doen en Van Barneveld weigert met twee 'mindere' BDO-spelers de strijd aan te gaan met de top van PDC.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  donderdag 18 maart 2004 @ 22:16:07 #119
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17812648
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 21:09 schreef Linz het volgende:
Darts: Duel Van Barneveld-Taylor nog ver weg

Gepubliceerd op donderdag 18 maart 2004

DEN HAAG (ANP) - Een duel van de dartsgiganten Raymond van Barneveld (BDO) en Phil Taylor (PDC) is nog ver weg. De Nederlander en de Brit zouden elkaar dit voorjaar in Nederland treffen, maar Van Barneveld en de toernooi-organisatie (PenH Events) zijn over de voorwaarden in conflict geraakt.

De voorzieningenrechter van de Haagse rechtbank gaf de twee partijen donderdag in kort geding de 'opdracht' om er samen uit te komen. Het toernooi moet gaan tussen de drie sterkste spelers van de PDC (Taylor, Wayne Mardle en John Part) en de drie besten van de concurrerende BDO (Van Barneveld, Mervyn King en Ted Hankey). King en Hankey weigeren echter mee te doen en Van Barneveld weigert met twee 'mindere' BDO-spelers de strijd aan te gaan met de top van PDC.
wat heeft dit met F1 te maken
AFC Ajax 4 ever
  zondag 21 maart 2004 @ 02:50:40 #120
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_17860831
pi_17862756
Vandaag weer genoten van een vlekkeloze uitzending met interessante gasten en goede onderwerpen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 21 maart 2004 @ 12:01:15 #122
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17863591
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Vandaag weer genoten van een vlekkeloze uitzending met interessante gasten en goede onderwerpen
mental Theo

Er komt een tijd aan dat montoya schumacher gaat kloppen
AFC Ajax 4 ever
pi_17864321
Was weer lekker geregeld vandaag, vooral het commentaar was 'super' ik hoorde er ook zoveel van
Cold Shadow
pi_17866113
iemand zich ook weer geergerd aan die kutstudio van sbs6 die zijn publiek gewoon laat staan!?
die presentator mag ook weg. wat een pop. doe mij rtl5 maar, Ruud ter Weijden zelfs deed dat veel beter.
  zondag 21 maart 2004 @ 17:22:43 #125
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_17868883
Als Olav ooit nog is stopt mag die Marcel Van Dam het wel overnemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')