quote:
AYREON, the brainchild of Dutch guitarist Arjen Lucassen (ex-BODINE, VENGEANCE), are currently recording their sixth studio album, tentatively due in early 2004 through Transmission Records.Among the guest vocalists set to appear on the album are the following:
Devon Graves (DEAD SOUL TRIBE)
Magnus Ekwall (THE QUILL)
Heather Findlay (MOSTLY AUTUMN)
Eric Clayton (SAVIOUR MACHINE)
Mike Baker (SHADOW GALLERY)AYREON's last two albums, "The Universal Migrator" parts I and II were released at the same time (2000), but were for sale independently. Part I, "The Dream Sequencer" contained mainly features laid-back, atmospheric material with songs focusing on melody, while Part II, "Flight Of The Migrator", featured metal songs, with guest appearances by Andi Deris (HELLOWEEN, ex-PINK CREAM 69), Bruce Dickinson (IRON MAIDEN), Russell Allen (SYMPHONY X), Timo Kotipelto (STRATOVARIUS), Ralf Scheepers (PRIMAL FEAR) and Ian Parry (ELEGY), among others.
Als deze net zo goed is als de laatste paar albums van Ayreon, gaat deze zeker in mijn platencollectie verschijnen!
quote:* zich meldt
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:58 schreef BDisOKE het volgende:
reageerd ook geen hond hier!
Waar zijn al die Ayreon fans?
Ayreon is
Ben heel benieuwd naar dit album. Vond "The Universal Migrator" (zowel deel I als deel II) toch wel erg gaaf.
Overigens lijkt het me moeilijk om eerder platen als Into the Eletric Castle en The Final Experiment te overtreffen. De laatste drie platen konden dat niet naar mijn mening.
Zal hem wel eer aanschaffen hoewel ik die andere eig ook weinig draai. Toch mis ik *iets* op die albums.
quote:Ik was ff op vakantie!
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:58 schreef BDisOKE het volgende:
Dit gaat echt super worden! Ben al jaren fan van Ayreon en Dream Theater
Quote:
James LaBrie of the band Dream Theater has officially been confirmed to perform on the new Ayreon.
James has known Arjen's music for a long time and did not hide the fact that he would love to be part of one of his projects one day. Last year James and Arjen talked about possibly working together, and when Arjen started work on the new Ayreon, plans for this collaboration took shape. Arjen wrote a passionate and dramatic role especially for James in which James can showcase all aspects of his versatile voice and especially his beautiful warm voice, which Arjen loves. James will be arriving at the Electric Castle studio to record his parts next month.
Among the guest vocalists scheduled to appear on the album are James LaBrie (DREAM THEATER), Devon Graves (a.k.a. Buddy Lackey, DEAD SOUL TRIBE, ex-PSYCHOTIC WALTZ), Magnus Ekwall (THE QUILL), Heather Findlay (MOSTLY AUTUMN), Eric Clayton (SAVIOUR MACHINE) and Mike Baker (SHADOW GALLERY).
31-10-2003 - The release date for the new Ayreon is...
"When can we buy the 6th Ayreon album in the stores?" Judging from the poll we took a few weeks ago on the website; this is the second most important thing every Ayreonaut in the world wants to know! Well, here is your answer! The release date has tentatively been scheduled for May 2004 and the album will be released on a new label. More information will follow!
oh, en ook Marcela Bovio van Elfonia.
quote:Gaaf
Op vrijdag 14 november 2003 17:25 schreef Tokus het volgende:
en ook Devin Townsend zal te horen zijn op het nieuwe album.
As many of you already guessed, Swedish singer/grunter Mikael Åkerfeldt is vocalist number 8 to be confirmed to appear on Ayreon: The Human Equation.
Fans and journalists alike kept telling Arjen to check out Mikael as a possible choice for a singer on an Ayreon album. Arjen became more and more curious to hear him and decided to pick up a copy of Damnation. After a few spins he became an absolute fan of Mikael's voice and music.
When Arjen contacted Mikael to ask whether he would be interested to participate, Mikael replied within an hour that he knew about Ayreon and even had some albums... and that he would love to be part of a new Ayreon project.
Mikael recorded his vocals at the Electric Castle the first week of November and if you want to know if Mikael also grunts on the album, be sure to check the full studio report including pictures to be posted next week!
Bron: ayreon.com
ze zijn nu heeel goedkoop te krijgen. Ik zag ze vanmiddag allemaal voor 5 euro per stuk in m'n lokale platenzaak liggen, en ook op www.nlstore.nl zijn ze super goedkoop.
quote:Grote namen staan natuurlijk niet altijd garant voor een meesterwerk.
Op zaterdag 15 november 2003 15:39 schreef Kopdans het volgende:
Dit moet wel weer een meesterwerk worden.
quote:Klopt.. kijk maar naar het nederlands elftal
Op maandag 17 november 2003 17:15 schreef MuadDib het volgende:[..]
Grote namen staan natuurlijk niet altijd garant voor een meesterwerk.
Concert in Lucky was erg OK
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:05 schreef Summoner het volgende:
James Labriek, voorlopig het enige zwakke aspect van de nieuwe Ayreon.
quote:Ik kan Ayreon nou niet echt een band noemen
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef fiat126 het volgende:
Ayreon is de best dutchmetalband dus wel he.
quote:
AYREON: More Guest Musicians Announced - Dec. 22, 2003
AYREON, the brainchild of Dutch guitarist Arjen Lucassen (ex-BODINE, VENGEANCE), have invited the following guest instrumentalists to contribute to the group's new album, "The Human Equation", due in May 2004 through an as-yet-undetermined label:Oliver Wakeman on keyboards: "Arjen has played guitar on some of Oliver's work, and they've been good friends ever since," reads a post on Arjen's web site.
Joost van den Broek on keyboards and spinet: "Most of you know Joost as the 'caped crusader' and magnificent keyboard-wizard on the STAR ONE tour (and DVD). Joost is from the band SUN CAGED."
John McManus on flutes: "John should be no stranger to fans of Arjen's work, as he is the flutist who previously performed on 'Ambeon'. He plays various flutes on 'The Human Equation', among them the renowned low-flute."
In addition, an unknown singer from Mexico by the name of Marcela Bovio was flown over from Mexico to sing on the album.
"Some time ago I came up with the to idea to give an unknown singer the chance to sing on AYREON," Arjen explained. "Obviously also in the hopes that I would discover a talent like Astrid ('Ambeon'). So on the website we encouraged fans to send in their recordings. I received over a 100 recordings (thanks to you all!), listened to them and replied to everyone. One evening I heard a Mexican girl called Marcela Bovia and her band ELFONIA, and I got goose-bumps all over. In the end, four great (female) singers were left. I made them send their version of 'Valley of the Queens' to me, and after that a song from my new album. Eventually I chose Marcela. Somehow I knew deep down inside from the very first time I heard her that she would be the one."
http://www.arjenlucassen.com/home/index.php
Interview Heather Findlay and Arjen Lucassen
Studio Report - Irene Jansen (vocals)
quote:
AYREON, the brainchild of Dutch guitarist Arjen Lucassen (ex-BODINE, VENGEANCE), have inked a new deal with Inside Out Records. Lucassen's first release for Inside Out under the AYREON banner will be the band's much-anticipated new CD, "The Human Equation", tentatively due in May.In other news, URIAH HEEP's Ken Hensley and IQ keyboardist Martin Orford have both been recruited to appear on the upcoming album. "Ken was asked if he could give a killer Hammond performance, and he delivered in true URIAH HEEP form," reads a posting on Lucassen's web site.
quote:Tof! Z'n atmosferische klanken zullen goed bij Ayreon passen. Gaat ie zingen, keyboard spelen, of gitaar?
Op vrijdag 14 november 2003 17:25 schreef Tokus het volgende:
Maareh, die Arjen heeft wel goede contacten zo te zien. En James Labrie, nouja, leuk voor een ballad.
quote:Grr. Ik ben afgelopen zondag naar het Ahoy geweest om bij Dream Theater te zijn. WAS ECHT
Op donderdag 27 november 2003 17:05 schreef Summoner het volgende:
James Labriek, voorlopig het enige zwakke aspect van de nieuwe Ayreon.
James leeft nu gezonder en is ook flink afgevallen. Hij schijnt in topvorm te zijnquote:Op donderdag 22 januari 2004 13:23 schreef Sanity11 het volgende:
[..]
Grr. Ik ben afgelopen zondag naar het Ahoy geweest om bij Dream Theater te zijn. WAS ECHT
Op z'n Engels dus Air-reon... niet zo moeilijk toch?quote:Op zaterdag 3 april 2004 01:20 schreef Famas het volgende:
ik heb echt een maffe vraag
hoe spreek je 'Ayreon' eigenlijk uit?
-Eejron
-Eéiron
-iets anders
ik wil die andere albums van ayreon gaan kopen en ik wil in de winkel niet voor lul staan als ik ga vragen of ze albums van hun hebben
ik vraag het eventjes voor de zekerheid.quote:Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef JMurc het volgende:
[..]
Op z'n Engels dus Air-reon... niet zo moeilijk toch?
Ja ik vond het opzich ook jammer, kon het alleen niet laten! Maar heb em al besteld... wil em toch graag origineel!quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:17 schreef Kopdans het volgende:
Het is echt wel jammer dat het is uitgelekt..... (zeker weer een boerenlul die als "recent" het album heeft gekregen en het nodig vind om het online te gooien)
Ronduit belachelijk. Ik ga het ook NIET opzoeken.
Ik ga WEL naar de the Human Equation pre-release party in Stairway to heaven in Utrecht op 18 april.
(btw Arjen zal op 17 april aanwezig zijn bij het afstudeerproject / concert van Floor Jansen/ after forever in 013 Tilburg.)
off-topic: Bij AINA zingen ze zelf ook aj-ina
Ik heb hem ook al binnen. Sommige nummers zijn wel echt Ayreon, anderen ook weer helemaal niet vind ik persoonlijk. Nu is het wachten tot ik het origineel kan kopenquote:Op woensdag 14 april 2004 19:31 schreef Seborik het volgende:
Heb de Ltd.-edition toch maar besteld. Ben wel erg benieuwd, ondanks mijn vrees voor een produkt gelijkend aan de eerdere. Geen zin om van te voren te downloaden.
Metalqueen nog wel. Hihi!quote:Op woensdag 14 april 2004 20:16 schreef Witchfynder het volgende:
Hmm. Vooruit, ik zal hem tzt ook eens luisteren.
En welkom terug, original metalqueen!
Wat heeft ie dan voor "gewoon" werk? Just wondering!quote:Op woensdag 14 april 2004 23:25 schreef Seborik het volgende:
Hij heeft ook nog een gewone baan en zal ook best wel wat royalties krijgen van verschillende dingen.
Hoe weet je dan dat ie een gewone baan heeft? Misschien is Mevrouw Lucassen gewoon rijkquote:Op woensdag 14 april 2004 23:28 schreef Seborik het volgende:
Ja, dat weet ik niet.
Ok, kewl.. vraag me nog steeds af wat ie doet...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:32 schreef Seborik het volgende:
Ergens gelezen.
Ja, dat zal dan wel... of iemand anders die in een vroeg stadium toegang heeft tot een opname.quote:Op zondag 18 april 2004 15:38 schreef BDisOKE het volgende:
Hij staat echt al veeel op soulseek!
Dus dat zijn dan recencisten die de boel online gooien??
Heh ik vond em wel flauwquote:Op donderdag 6 mei 2004 12:31 schreef Tokus het volgende:
Oh, en een hele leuke surprise op het eind, voor de fans.
meld, eindelijk nieuw materiaalquote:Op dinsdag 21 oktober 2003 16:58 schreef BDisOKE het volgende:
Goaf! Devin Towsend, hopelijk laat hij weer wat van z'n cleane zangkunsten horen, want dat kan hij (naast keyboard spelen, krijsen, gitaarspelen en producen) ook goed.quote:Op vrijdag 14 november 2003 17:25 schreef Tokus het volgende:
En dat voor een nederlands produkt!quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:18 schreef Yokozuna het volgende:
Ik hoor net Flight Of The Migrator en ja, wat een geweldige productie. De drumsolo'jtes tussendoor klinken ook kickass! Niet alleen kwa spel, ook kwa geluid.
Zal es meer van de band proberenWel erg afwisselend.
heb je de Limited of de Special Edition?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:41 schreef Seborik het volgende:
Hij lag net de in de bus. De dubbel-cd + dvd in geile hoes editie.
Wel weer heel goed.
heej Tokus, jij ook hierquote:Op donderdag 6 mei 2004 12:31 schreef Tokus het volgende:
de nieuwe plaat heeft inmiddels al heel wat rondjes in m'n speler gedraaid.
ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan heeft, maar Arjen heeft geen gewone baan erbij hoorquote:Op woensdag 14 april 2004 23:25 schreef Seborik het volgende:
Hij heeft ook nog een gewone baan en zal ook best wel wat royalties krijgen van verschillende dingen.
eh, neequote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:41 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
heej Tokus, jij ook hier
Oh, sorry hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:43 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan heeft, maar Arjen heeft geen gewone baan erbij hoor![]()
ik dacht dat ie de 24e uitkwam..hmm..verkeerd gekeken...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:31 schreef PdeHoog het volgende:vandaag gekocht
en hij is echt(incl. het schitterende artwork)
nee, ik heb de site gemaaktquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:33 schreef Seborik het volgende:
Oh, sorry hoor.![]()
Heb jij het artwork verzorgd?
dat was ook zo, maar de Nederlandse release was vervroegd naar de 21equote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:39 schreef Famas het volgende:
ik dacht dat ie de 24e uitkwam..hmm..verkeerd gekeken...
heeft er ook mee te maken dat als de release op een maandag is, de winkels de cd de vrijdag of zaterdag ervoor al binnen krijgen. En de meesten wachten niet, die zetten 'm gelijk in de shops.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:33 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dat was ook zo, maar de Nederlandse release was vervroegd naar de 21e
de rest van de wereld moet wel wachten tot maandag
wat staat er zoal op die DVD?.....ik ben echt fakking nieuwsgierigquote:Op zondag 23 mei 2004 17:32 schreef BDisOKE het volgende:
Vandaag gehaald bij Plato Rotterdam.
Echt een prachtige hoes, veel info en je ziet gewoon dat er veel aandacht aan besteed is!
Echt top!
Beetje net als met die "And all that could have been" van NIN dat is ook zo'n mooie verpakking!
Ik ga nu de DVD kijken.
Dat hoort zo.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:07 schreef Onderbroek het volgende:
GVD!!!!!!!!!!!!
ik heb een foute cd (volgens mij)
Ik draai cd 2 nu in winamp hè
Hij geeft aan dat er in totaal 20 nummers op die cd staan (zijn er eigenlijk 9)
De eerste 10 nummre duren allemaal 4 seconden
De nummers daarna duren evenlang zoals op de achterkant van de verpakking staat.
Hebben anderen dit ook, of heb ik een foute cd?
zaterdag had de free em wel. woeii!!!!! En Loser is echt heel erg goed... heb em zondag nog voor schumacher gedraaidquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:56 schreef Xcalibur het volgende:
de Free Record Shop en The Music Store in Gorinchem hadden em overigens ook nog niet
Waarom is dat dan?quote:Op maandag 24 mei 2004 16:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
Dat hoort zo.
Dan begint Day 12 op track 12.
lees even goed wat ik zeg. Kijk vooral goed naar de nummertjes, en trek dan je eigen conclusie.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:56 schreef BDisOKE het volgende:
[..]
Waarom is dat dan?
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:21 schreef Onderbroek het volgende:
Die vrouw op liedje 1 kan goed zingen
Achter het gisigneerde stukje is inderdaad de single!quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:56 schreef Seborik het volgende:
Is die ernaast de single?
Ik was te laat met bestellen voor een gesigneerde helaas.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:59 schreef Yodium het volgende:
ik heb hem net ook gekocht
helasch niet gesigneerd, maar ik heb ook al een gesigneerde single... en eigenlijk is deze manier van signeren toch onpersoonlijk (maar wel tof dat ie het doet)
ik heb nog een gesigneerde single over. Ik had er 1 besteld en op de pre-release party heb ik 2 t-shirts gekocht waarbij bij elk ook een gesigneerde single bijzat. Dus ik had 3 singles. Heb er nog 1 over nu... dus als je wil kun je hem overkopen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:56 schreef Seborik het volgende:
Is die ernaast de single?
Ik was te laat met bestellen voor een gesigneerde helaas.
Scoll even een stukje omhoog zou ik zeggen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:05 schreef kriele het volgende:
Maar wat vinden jullie van de muziek?
ik heb de cds/dvd in 'gewone' cd hoesjes gedaan...dan blijft het boekwerk mooiquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:03 schreef Tokus het volgende:
Ik vind het alleen wel wat irritant hoe die 2 cds boven elkaar zitten, in de limited edition. Ik heb dus gelijk maar die dvd van voren gedaan, in het achterste vakje, want die komt er toch het minste uit.
ook een optie. maar ik heb 'm ook al in een normale cd doos versie. Denk dat ik die maar ga draaien voortaan, tenzij ik zin heb om de teksten goed te bekijken en het boek door te bladeren.quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:01 schreef Famas het volgende:
[..]
ik heb de cds/dvd in 'gewone' cd hoesjes gedaan...dan blijft het boekwerk mooi
DE oplossing! Danku voor deze tip want zo creatief ben ik niet, al had het me wel geirriteerd.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:03 schreef Tokus het volgende:
Ik vind het alleen wel wat irritant hoe die 2 cds boven elkaar zitten, in de limited edition. Ik heb dus gelijk maar die dvd van voren gedaan, in het achterste vakje, want die komt er toch het minste uit.
Holy fuck, jij hebt gewoon twee keer de cd gekocht???quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:08 schreef Tokus het volgende:
[..]
ook een optie. maar ik heb 'm ook al in een normale cd doos versie. Denk dat ik die maar ga draaien voortaan, tenzij ik zin heb om de teksten goed te bekijken en het boek door te bladeren.
Ja, die heb ik ook. Vond hem ook niet geweldig. Maar THE is geweldig!quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:26 schreef NijntjeRocks het volgende:
Dreamsequencer vond ik wat minder, wat tam. dit is weer ouderwets Ayreon
Hoe dom kan je bezig zijn, met dat geld kan je gewoon een andere coole cd kopenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:18 schreef Kipman het volgende:
[..]
Holy fuck, jij hebt gewoon twee keer de cd gekocht???
ik heb 'm 1x gekocht, en 1x gehad om wat over te lullen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:26 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Hoe dom kan je bezig zijn, met dat geld kan je gewoon een andere coole cd kopen
Da's een goeie zaak!quote:1. Loser (Star One Version)
2. How You Gonna See Me Now (Alice Cooper cover by Mike Baker and Arjen Lucassen)
3. Into the Black Hole (recorded live at 'Stairway to Heaven' Pre-release party April 18, 2004)
4. Castle Hall (special acoustic version feat. Ewa Albering on flute and Dewi Kerstens on cello, vocals by Irene Jansen)
Release date has been set for July 19, 2004.
Nee ik bedoel, nadat de clip is aangevraagd, kan hij dan gelijhk weer worden aangevraagd of moet je een halfuur wachten?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:20 schreef Kopdans het volgende:
Please note! Requesting the Ayreon videoclip is only possible Wednesday nights between 21.00 and 2.00 CET!
en je kunt een paar minuten eerder beginnen met aanvragen geloof ik.
Oh okeequote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:07 schreef Tokus het volgende:
nee van Love is ook een clip.
Yepquote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:54 schreef Seborik het volgende:
Welk nummer bedoel je? Loser?
Jepquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:20 schreef Tokus het volgende:
de singleversie zeker? Dat is de "Star One version", met wat meer gitaren en ander instrumentaal gedeelte.
Ja dat is Arjen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:10 schreef Me_Wesley het volgende:
Hahahha op het einde op de boerderijIs dat nou Arjen met die bezemsteel?
Trouwens wel een rare uitvoering van het nummer, maar het heeft wel wat
ja idd... ik vind de Hammond solo toch wel een van de betere stukken van het album...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:19 schreef Kopdans het volgende:
Maar tis wel wennen aan deze Star One versie. Vind zelf de album versie beter.
Er is ooit sprake van geweest om The electric castle te doen door een joegoslaaf ofzo (ergens in die richting) die dat zelf wilde doen. Dus niet in opdracht van Arjen.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef Alexxxxx het volgende:
....
Wat zou het gaaf zijn om van dit verhaal, of the electric castle een tekenfilm te maken
Pain! Pain! Pain!quote:Op donderdag 9 september 2004 23:23 schreef Kopdans het volgende:
Er is 4 weken goed gestemt geweest. 3x nummer 1 en de 4e week als nummer 2.
Er gaat een derde single komen, Welke is nog niet bekend.
We wachten in spanning af.
Jep, die heb ik.quote:Op zondag 9 april 2006 12:26 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
heeft iemand hier de single van love?
ik zoek namelijk de b-kant van die single(Space Odity door Eric Clayton)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |