Mijn Saabke: Saab 900 Turbo "Red Arrow" no. 68/150.
Electrisch schuifdak, centrale deurvergrendeling, stoelverwarming, CD wisselaartje, en over korte tijd ook de extra oliedruk, olietemp., en accuspanningmeters in de mid-console. Hij is van 1987, heeft 223.000km gelopen. Hij is nu in onderhoud. De techniek wordt even weer op nieuwstaat gebracht. Dat wil zeggen nieuwe cylinderkop, koppakking, uitlaatspruitstuk, remklauwen en blokken. Daarna komt het exterieur aan de beurt. (roest bijwerken).
Ik ben er iig heeeel blij mee En het rijdt vreselijk goed En snel... en daar vergissen nogal wat mensen zich in hehe
En een fotoke!
quote:Hmm, als ik de topic "wat vind je van Saab?" had genoemd had ik je helemaal gelijk gegeven maar in een topic die "Alle Saab-lovers verzamelen!!!!" heet vind ik het toch wel een beetje off-topic om te gaan lopen vertellen hoe lelijk en slecht je Saabs wel niet vind, om het maar niet te hebben over mensen hun mening over Audi's. Ik vind het dan in ieder geval wél normaal om mensen even te vragen on-topic te blijven, anders is de pret voor de mensen die wél Saab-gek zijn er snel af, vind je ook niet?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:17 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niks geen probleem hoor
Maar je kan weten dat dit gebeurd. Dit is namelijk gewoon een zooi meningen bij elkaar. En daar zitten dan ook mensen tussen die het niks vinden
quote:Heel simpel, ze hebben er nog nooit in gereden...
Ik hoor mensen altijd zeggen dat saab een juppen auto is en een dokters auto. En van de week hoorde ik nog iemand zeggen dat hij het idee heeft dat alle saab bezitters gemiddeld 80 zijn en een stoma hebben Hoe komen ze er op
Maar nu dan weer helemaal on-topic........
quote:Kewlllllll!!!!!! Hoe lang heb je hem al en is het je eerste Saab?
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:31 schreef j22flyingdownwind het volgende:
*Meldt zich*!!Mijn Saabke: Saab 900 Turbo "Red Arrow" no. 68/150.
Electrisch schuifdak, centrale deurvergrendeling, stoelverwarming, CD wisselaartje, en over korte tijd ook de extra oliedruk, olietemp., en accuspanningmeters in de mid-console. Hij is van 1987, heeft 223.000km gelopen. Hij is nu in onderhoud. De techniek wordt even weer op nieuwstaat gebracht. Dat wil zeggen nieuwe cylinderkop, koppakking, uitlaatspruitstuk, remklauwen en blokken. Daarna komt het exterieur aan de beurt. (roest bijwerken).Ik ben er iig heeeel blij mee En het rijdt vreselijk goed En snel... en daar vergissen nogal wat mensen zich in hehe
En een fotoke!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Leuk!!! En jammer
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:02 schreef beertje_ het volgende:
Onze eerste auto was een Saab 99
Zal eerdaags ff een foto zoeken.
Voor 100 knaken toendertijd gekocht alleen jammer dat hij slecht onderhouden was anders hadden we er waarschijnlijk nog in gereden
quote:Wij hebben zelf trouwens een Saab 9000 CD Griffin, is mn vader echt zooo trots op, wel logisch ook is ook zown -ding!!! Foto's volgt nog
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:22 schreef Duran het volgende:[..]
Wauw! Die is vet zeg!
Ik heb een prachtige donkergroene Cabrio 900 Turbo vlakbij mn werk staan! Als ik ooit een Digi cam heb zal ik er ns een fotootje van maken zown -ding !!!
Heerlijk.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:54 schreef Eul het volgende:
Ik heb er geen maar ik rijd er wel regelmatig in (saab monteur, dus vragen.... misschien heb ik een antwoord?). Vooral die 900 Turbo's, bloedje snel. Idd onderschat door veel mensen (GTi rijders ).Heerlijk.
quote:Het is m'n eerste aapje en heb hem nu 5 weekjes ongeveer En ben er heeeel blij mee
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:56 schreef Short_stop het volgende:[..]
Kewlllllll!!!!!! Hoe lang heb je hem al en is het je eerste Saab?
quote:9000T16 was ook verrassend rap van de plek.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:54 schreef Eul het volgende:
Ik heb er geen maar ik rijd er wel regelmatig in (saab monteur, dus vragen.... misschien heb ik een antwoord?). Vooral die 900 Turbo's, bloedje snel. Idd onderschat door veel mensen (GTi rijders ).Heerlijk.
Gekke vraag: Heb je in de werkplaats veel 9000's met kapotte achterklepsluiting gezien? (tweemaal hier) En een plots tegen het plafond springende pookknop?
quote:Whehehe
Op woensdag 22 oktober 2003 11:55 schreef heijx het volgende:En een plots tegen het plafond springende pookknop?
Sonnet II d8 ik
Saab 99 EMS Turbo II met originele airflowkit. Mooi he!
Sonnet I
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 22-10-2003 12:54]
quote:Idd! Een saab moet spoiler en skirt vrij zijn! Dat kan echt niet op zon bak. Behalve dan een origonele airflow kit.
Op woensdag 22 oktober 2003 14:17 schreef ook_gek het volgende:
wat een zonde
quote:Welke???
Op woensdag 22 oktober 2003 14:17 schreef ook_gek het volgende:
wat een zonde
Zo'n groene 99 Turbo II, die heb ik eens mogen rijden.
Benzine intake systeem van een zescilinder motor erop, en volgens mij een geshimmede turbo. ding had naar schatting rond de 210pk
Wat een ge-wel-dige auto. Alleen jammer dat de vorige eigenaar hem niet heeft laten spuiten, maar er zelf verfrollergroen op gedaan heeft.
quote:Foto's 1 t/m 8 kunnen linearecta naar het "Foute tuning" topic. Alleen de 96 op foto 2 kan er mee door.
Op woensdag 22 oktober 2003 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
saabs
Overigens: Er heeft toch nooit een 99 EMS Turbo bestaan? Óf EMS óf Turbo dacht ik...
Ik heb het van mijn vader, die rijdt al 16-17 jaar in een 9000 (daarvoor een poosje een volvo estate gehad en daarvoor in 2 verschillende 99's)
sinds 87 hebben we 4 verschillende 9000's gehad, van een kale 9000i 2.0 (87) tot de 9000CSE 2.3LPT automaat (96). Rijdt heerlijk, zij het wat lomp... wel comfortabel enzo
Ik heb nu niet echt geld voor een auto (student..) maar als ik eenmaal een serieus bedrag kan/mag besteden dan gaat er zeker een saab 9-3 komen voor mij
quote:Een subaru in saab jasje:D... de impreza is een prima auto, ziet er alleen niet uit... hiermee helemaal opgelost (al is het schaamteloos gebruiken van subarutechniek natuurlijk wel wat dubieus...). Evengoed jammer dattie alleen naar de VS gaat..
Saab 9-2 X debuteert in L.A.
van autoweek.nl:Saab had de afgelopen zomer al tekeningen vrijgegeven van de 9-2 en nu volgt de eerste foto. Maar op de langverwachte beelden van de achterkant van het nieuwe model moeten we waarschijnlijk wachten tot zijn presentatie in december in Los Angeles.
Vooruitlopend op de autotentoonstelling in Los Angeles zal Saab zijn nieuwe 9-2X half december daar tijdens een speciaal evenement onthullen. De sportieve 9-2X is de eerste Saab met vierwielaandrijving. De auto zal worden gebouwd bij Fuji Heavy Induestries in Japan, de moedermaatschappij van Subaru. De 9-2X is dan ook ook een Subaru in een Saabjasje. Hij staat op de bodemplaat van de Subaru Impreza en heeft de beschikking over twee boxermotoren. De ene is een 2,5-liter met 156 pk en de andere is een 2-liter turbo met 227 pk, die in de Aero geleverd wordt.
De compacte, vijfdeurs 9-2X valt in het segment onder de 9-3 en wordt vanaf de zomer (voorlopig) alleen in Amerika en Canada geleverd.
quote:tja, daar moet je van houden... ik vind zelf iig alles van na de 9000 prachtig (en praktisch). Het dash van de oudere 900's is idd uberlelijk
Op woensdag 22 oktober 2003 18:04 schreef Two_Tribes het volgende:
Mooie auto'sVooral de 9-3 coupe (en dan de Aero of Viggen uitvoering )
Alleen dat dashboard altijd
quote:Persoonlijk vind ik mijn dash (oude 900 ) relatief gezien toch wel heel mooi. Als je naar een Golfje van die tijd kijkt Nou dan vind ik die van mijn aapje toch wel heel mooi
Op woensdag 22 oktober 2003 18:17 schreef Threepio het volgende:[..]
tja, daar moet je van houden... ik vind zelf iig alles van na de 9000 prachtig (en praktisch). Het dash van de oudere 900's is idd uberlelijk
quote:tja, een golf van die tijd.. maar ik moet toegeven, vroegah (en zeker in de 70's/80's) waren de dashboarden in alle auto's zo;n beetje echt lelijk
Op woensdag 22 oktober 2003 18:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Persoonlijk vind ik mijn dash (oude 900 ) relatief gezien toch wel heel mooi. Als je naar een Golfje van die tijd kijkt Nou dan vind ik die van mijn aapje toch wel heel mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |