quote:draaitafel en sjit...mengtafel enzow...
Op zondag 19 oktober 2003 11:00 schreef JOS_JAN het volgende:
hallo ik heb mn blokfluit aan de wilgen gehangen en wil nu graag muziek gaan maken, van het soort dat bvb dj tiesto vaak draait. Nu heb ik me laten vertellen dat hij gewoon plaatjes aan mekaar draait en dat alle dj's dat doen maar wie maakt die plaatjes die hij draait dan en vooral hoe maak je ze?????? Welke instrumenten/ software heb je nodig?
quote:professioneel blokfluit speler
Op zondag 19 oktober 2003 11:08 schreef Orion-666- het volgende:
Als je blokfluit gespeeld hebt, dan heb je al teveel muziekale kennis om trance te maken en kun je het beter hogerop zoeken.
quote:Exact
Op zondag 19 oktober 2003 11:09 schreef nXn het volgende:[..]
professioneel blokfluit speler
droombaan
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:08 schreef Orion-666- het volgende:
Als je blokfluit gespeeld hebt, dan heb je al teveel muziekale kennis om trance te maken en kun je het beter hogerop zoeken.
quote:Een keyboard is 1 van de beste dingen die je kan hebben.. wel eentje waarmee je wat kan zoals op een pc aansluiten of een synthesizer.
Op zondag 19 oktober 2003 11:16 schreef JOS_JAN het volgende:
heb je geen keyboard nodig?
quote:DAn kan je veel beter hele coole 80ties m uziek gaan maken.
Op zondag 19 oktober 2003 11:03 schreef JOS_JAN het volgende:
ik heb al een keyboard trouwens
quote:Kun je niet ieder keyboard op de pc aansluiten? Wat is het verschil tussen een synthesizer en een keyboard?
Op zondag 19 oktober 2003 11:18 schreef gellow het volgende:[..]
Een keyboard is 1 van de beste dingen die je kan hebben.. wel eentje waarmee je wat kan zoals op een pc aansluiten of een synthesizer.
quote:ik hou ook wel van 80s muziek met name van italo.
Op zondag 19 oktober 2003 11:21 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
DAn kan je veel beter hele coole 80ties m uziek gaan maken.
Ik koop dan je cd's gegarandeerd!!!
quote:Ik 4 jaar blokfluit en toen schuiftrombone
Op zondag 19 oktober 2003 11:16 schreef JOS_JAN het volgende:
ik heb 21 jaar blokfluit gespeeld en ben daar nu echt op uitgekeken dus dat is geen optie meer. mag je die samples vrij gebruiken of moet je daar voor betalen? heb je geen keyboard nodig?
quote:bij een synthesizer kan je zelf een klank construeren of veranderen en bij een keyboard niet
Op zondag 19 oktober 2003 11:21 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Kun je niet ieder keyboard op de pc aansluiten? Wat is het verschil tussen een synthesizer en een keyboard?
maar als je net je blokfluit aan de wilgen gehangen hebt zou ik tegen de TS eens zeggen kijk eens naar dingen als Reason en Fruityloops, in combinatie met een simpel masterkeyboardje a la Midiman Oxygen8 (maar in principe is elk midi-keyboard wel geschikt)
trackers zou ik me niet meer aan wagen, te beperkt en je hoort direct dat het een tracker is
quote:Gaaf! Dat heb ik nodig. Zijn synthesizers veel duurder dan keyboards?
Op zondag 19 oktober 2003 11:58 schreef Eraser127 het volgende:[..]
bij een synthesizer kan je zelf een klank construeren of veranderen en bij een keyboard niet
quote:yup.
Op zondag 19 oktober 2003 12:00 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Gaaf! Dat heb ik nodig. Zijn synthesizers veel duurder dan keyboards?
een goeie synth doet wel een paar honderd a duizend euro
kijk voor de gein eens rond bij http://www.feedback.nl
quote:ikk ben me er in aan het verdiepen. Die namen zeggen me vrij weinig. Zijn reason en fruityloops software programmas ofzo?
Op zondag 19 oktober 2003 11:59 schreef Ener-G het volgende:
die muziek die tiesto draait wordt meestal inelkaar gezet met een berg hardware zoals een Juno, Acces Virus, Rx7000 en nog meer meuk, en gesequenced met programma's als Cubase, Pro Tools of Logic Audiomaar als je net je blokfluit aan de wilgen gehangen hebt zou ik tegen de TS eens zeggen kijk eens naar dingen als Reason en Fruityloops, in combinatie met een simpel masterkeyboardje a la Midiman Oxygen8 (maar in principe is elk midi-keyboard wel geschikt)
trackers zou ik me niet meer aan wagen, te beperkt en je hoort direct dat het een tracker is
quote:Reason moet je zien als een complete studio, met een rack waar je zelf virtuele drumcomputers, mixtafels en synthesizermodules in kan hangen, komt verder met een ingebouwde sequencer en een hoop effectenbakken
Op zondag 19 oktober 2003 12:02 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
ikk ben me er in aan het verdiepen. Die namen zeggen me vrij weinig. Zijn reason en fruityloops software programmas ofzo?
want met alleen een synthesizer ben je er nog niet
sterkte...
quote:Wat zou je dan nog meer nodig hebben, naast Reason en een synthesizer? Bedankt voor alle info trouwens!
Op zondag 19 oktober 2003 12:05 schreef Ener-G het volgende:[..]
Reason moet je zien als een complete studio, met een rack waar je zelf virtuele drumcomputers, mixtafels en synthesizermodules in kan hangen, komt verder met een ingebouwde sequencer en een hoop effectenbakken
want met alleen een synthesizer ben je er nog niet
quote:Muziekale kennis!
Op zondag 19 oktober 2003 12:09 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Wat zou je dan nog meer nodig hebben, naast Reason en een synthesizer? Bedankt voor alle info trouwens!
quote:enorm gevoel voor muziek, weten wat je wil produceren, en vooral veeel ervaring.. dus ik zou zeggen stop met posten hier en ga eens wat muziekfora af zoals synthforum, kijk veel op muziekwinkelsites of ga langs in de muziekshop, en koop bladen als ComputerMusic, en FutureMusic
Op zondag 19 oktober 2003 12:09 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Wat zou je dan nog meer nodig hebben, naast Reason en een synthesizer? Bedankt voor alle info trouwens!
quote:Ik heb een keyboard, daarop kan ik al een beetje spelen. Ik ben zeker van plan om hier beter op te leren spelen. Wel vreemd overigens, dat dj's zoals tiesto etc. alle credits krijgen, terwijl anderen het producen.
Op zondag 19 oktober 2003 12:09 schreef Jey het volgende:
Dat weten de meeste DJ's ook niet...die zijn alleen met zichzelf bezig... vraag het de muziekanten...maar ik als pro muziekant raad je aan eers maar eens harmonie onder de knie te krijgen (piano bv). dat inzicht heb je niet na blokfluit. Anders blijf ook jij in dj-muziek hangen,..sterkte...
quote:je weet het zeker?
Op zondag 19 oktober 2003 12:11 schreef whosvegas het volgende:
Wat die dj's doen stel niks voor, ik weet zeker als ik een paar avondjes met een muziek programma ga klooien dat ik met dezelfde muziek kom al tjesto. Het mij dan ook onduidelijk waarom die gasten zo opgehemelt worden.
show me
quote:Goed idee. Er is een hele hoop info te vinden merk ik. Eerst maar eens op die fora rondkijken.
Op zondag 19 oktober 2003 12:12 schreef Ener-G het volgende:[..]
enorm gevoel voor muziek, weten wat je wil produceren, en vooral veeel ervaring.. dus ik zou zeggen stop met posten hier en ga eens wat muziekfora af zoals synthforum, kijk veel op muziekwinkelsites of ga langs in de muziekshop, en koop bladen als ComputerMusic, en FutureMusic
quote:1. ik heb niet de juiste software
Op zondag 19 oktober 2003 12:13 schreef Ener-G het volgende:[..]
je weet het zeker?
show me
Ik denk dat bij die gasten het gewoon om het idee en orginaliteit gaat. Technisch gezien moet het een fluitje van een cent zijn. Maar dan heb je wel goede software nodig
quote:Zo'n ' traffic' van Tiesto klinkt idd erg simpel, maar probeer het maar 's te maken. Valt toch tegen hoor. Het is natuurlijk niet zo dat je met goede software gelijk iets moois kan maken, da's bullshit.
Op zondag 26 oktober 2003 09:43 schreef whosvegas het volgende:[..]
1. ik heb niet de juiste software
2. ik heb geen zin in om me er in te verdiepen
3. ik hou niet van de 'muziek'Ik denk dat bij die gasten het gewoon om het idee en orginaliteit gaat. Technisch gezien moet het een fluitje van een cent zijn. Maar dan heb je wel goede software nodig
'Vroeger' ontmoette ik ook gastjes die wel even wilden scratchen en mixen. Kochten 2 technics en een duur mixertje 'want dan gaat het gelijk goed'. Niet dus
quote:Met Reason draai je zoiets in een uurtje in elkaar als je een beetje weet wat je aan het doen bent. Lijkt me een goed programma om mee te beginnen, er zitten standaard al veel samples in en je kunt er gelijk mee aan de slag. Tis ook niet zo moeilijk omdat het gewoon lijkt op de echte apparatuur
Op zondag 26 oktober 2003 10:01 schreef cosmick het volgende:[..]
Zo'n ' traffic' van Tiesto klinkt idd erg simpel, maar probeer het maar 's te maken. Valt toch tegen hoor. Het is natuurlijk niet zo dat je met goede software gelijk iets moois kan maken, da's bullshit.
quote:inderdaad, net zoals iedereen op een gitaar kan rammen kan ook iedereen met een computer en wat software aan de slag. en dan programmeer je wellicht vrij snel een leuk ritmepatroon, maar dan klinkt het nog steeds als een suffe drumcomputer, en dan begint de uitdaging, het uitzoeken van geluiden, het vervormen van geluiden, eventueel zelf maken van geluiden, er is software te krijgen waarbinnen je bijna programmeur moet zijn om er iets uit te krijgen. en dan moet het nog zo in elkaar gezet worden dat het een beetje opzweept. dansmuziek maken is makkelijk, de top 40 staat er vol mee, maar iets maken wat echt kloten heeft dat is echt moeilijker dan het lijkt, en ik heb aardig wat muzikale kennis maar ben me wel aan het verdiepen in de kunst van het produceren met computers. helaas zijn de meeste muzikanten te kortzichtig om in te zien dat dansmuziek wel degelijk een uitdaging kan zijn. de avatar van tha gnome verwijst trouwens naar iemand die prima in de gaten heeft hoe je iets goed in elkaar zet.
Op zondag 26 oktober 2003 10:49 schreef Tha.Gnome het volgende:
Sommige mensen weten echt niet waar ze over praten.
ik ben groot liefhebber van dance muziek, ik hou er 10 keer meer van dan rock muziek, en ben zelf ook dj/producer
dus je hoeft mij niet te overtuigen dat dance muziek echt muziek is
quote:die plaatjes worden gemaakt door mensen die van goedkope muziek houden zonder diepgang... en hoe je ze maakt? pak gewoon het eerste de beste beatje die je tegenkomt, verzin een goedkoop melodielijntje en gooit er wat high-hats bij en klaar is kees!
Op zondag 19 oktober 2003 11:00 schreef JOS_JAN het volgende:
...wil nu graag muziek gaan maken, van het soort dat bvb dj tiesto vaak draait......wie maakt die plaatjes die hij draait dan en vooral hoe maak je ze???
quote:goedkope muziek zonder diepgang......... lekker zwart-wit bekeken zeg, waar houd jij dan wel niet van?
Op zondag 26 oktober 2003 16:19 schreef Buddha_Monk het volgende:[..]
die plaatjes worden gemaakt door mensen die van goedkope muziek houden zonder diepgang... en hoe je ze maakt? pak gewoon het eerste de beste beatje die je tegenkomt, verzin een goedkoop melodielijntje en gooit er wat high-hats bij en klaar is kees!
quote:Als het zo simpel is wil je ons vast wel even een kleine demonstratie geven
Op zondag 26 oktober 2003 16:19 schreef Buddha_Monk het volgende:[..]
die plaatjes worden gemaakt door mensen die van goedkope muziek houden zonder diepgang... en hoe je ze maakt? pak gewoon het eerste de beste beatje die je tegenkomt, verzin een goedkoop melodielijntje en gooit er wat high-hats bij en klaar is kees!
Maar je hebt wel gedeeltelijk gelijk als je de helft van de top 40 troep bedoelt. Artiesten als Boozywoozy, Jan Wayne en andere klootviolen die toevallig in de markt gerold zijn en geld verdienen door iets te jatten en daar een beat onder te zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 26-10-2003 17:07]
quote:Techno en progressive... daar zit in ieder geval gevoel in en diepgang... ritmisch, opzwepend, a-commercieel en je komt er gewoon helemaal in te zitten in die muziek... trance en hardhouse/hardstyle? dat is zo'n simpele kutzooi... beatje, melodielijntje... om de halve minuut een break... en na de break weer flink met z'n allen stampen... pfff rot op met dat stampen... dansen doe je met gevoel en ritme, dansen is niet als een of andere mongool staan te springen (sorry, stampen) met je mooie fluoriserende pakje aan en je laarsen met roze bont erop...
Op zondag 26 oktober 2003 16:49 schreef hallo het volgende:[..]
goedkope muziek zonder diepgang......... lekker zwart-wit bekeken zeg, waar houd jij dan wel niet van?
Maar wat hardstyle betreft ben ik het wel met je eens.
quote:misschien heb jij geen verstand van kwaliteitshardstyle
Op zondag 26 oktober 2003 18:20 schreef Jantjeuh het volgende:
Zo te zien heb jij geen reet verstand van kwaliteitstrance.Maar wat hardstyle betreft ben ik het wel met je eens.
Ben zelf ook geen trance en hardstyle liefhebber. Kwaliteitstrance ken ik wel, FSOL was er vrij snel bij maar van Tiesto e.d. ben ik helemaal geen fan. De muziek mag er natuurlijk zijn maar vind het niet bijzonder wat ze maken.
Maar ja, zo heeft iedereen z'n eigen smaak. Tiesto zie ik b.v. geen hiphop of R&B maken en Dr. Dre zal zich niet aan trance wagen.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 26-10-2003 19:27]
er bestaat geen stijl in de wereld waar ik een grotere hekel aan heb als trance/hardhouse/gabber, er zit 0,0 vooruitgang in, alle nummers zijn hetzelfde opgebouwd en niemand durft risico's te nemen in deze scene
Tja, als je met vooroordelen begint.
quote:Heh, die kon ik verwachten
Op zondag 26 oktober 2003 19:21 schreef Beathoven het volgende:[..]
misschien heb jij geen verstand van kwaliteitshardstyle
Verder is het een kwestie van veel en uitgebreid experimenteren. Een goede dancetrack maak je niet in een uurtje (helemaal niet als je ook nog eens je eindmix goed verzorgd wilt hebben). Daar gaat veel meer tijd in zitten.
quote:Alle credits? Mensen kunnen geen livesets kopen van een dj die ze goed vonden (die dvd van tiesto buiten beschouwing gelaten), maar ze kunnen wel de nummers die de dj draaide kopen.. tiesto krijgt credits voor de set die hij neerzet en voor zijn eigen produkties, en andere producers krijgen de credits voor hun eigen plaatjes.. vind ik best logisch allemaal
Op zondag 19 oktober 2003 12:12 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Wel vreemd overigens, dat dj's zoals tiesto etc. alle credits krijgen, terwijl anderen het producen.
en dan kan je dit soort herrie wel maken
laatste demo met modplug,ben nu overgestapt op renoise
http://members.chello.nl/w.derooy/summervibes.mp3
Mocht je meer willen weten mail je maar ff
quote:Maar mij wel, rockmuziek en gewoon pop muziek is volgens mij veel moeilijker te maken. Omdat je eerst goed een instrument moet kunnen bespelen.
[b]Op zondag 26 oktober 2003 15:52 schreef le_knightclub_soda dus je hoeft mij niet te overtuigen dat dance muziek echt muziek is
Dance wordt op de computer gemaakt met software, zoals ik eerder aangaf moet dat een fluitje van een cent zijn. Maar je moet natuurlijk wel over enige creativiteit beschikken en je moet weten waar je mee bezig bent. Dat je muziek van tjesto in een paar avondje kunt maken is wat overdreven, maar binnen een paar maanden moet zeker kunnen.
Het maken van de software is heel wat moeilijker dan zo'n nummer in elkaar zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |