sinds 2 weken is er bij ons een pracht van een meid komen werken. De eerste keer dat ik haar zag ging bij mij de vonk gelijk over, zo sweet en lieve uitstraling dat ze heeft.
Afgelopen zaterdag zag ik haar voor het eerst, daarom besloot ik deze zaterdag een beetje iets te ondernemen. Met een goede timing stalde ik mijn 2 wieler in het fietsenhok, en tegelijkertijd kwam zij eraan. Ik loop zo naar de persooneels ingang, en en haal mijn pas erdoor zodat ik naar binnen kan. Komt zij achter me aan gelopen, en lukt het haar dus niet.. Ff hulp geven zodat zij ook naar binnen kon (voor de rest niks gezegd ) maja. Deur voor haar open gehouden en toen niet meer gezien.
In de middagpauze was er een plaatsje vrij tegenover haar, snel bemachtigd. Daar zaten we dan, groot deel van de kantine vol. Aangezien ik altijd super verlegen ben, heb ik vrijwel nauwelijks tot niks gezegd in de groep waar we mee zaten, om een blunder te voorkomen. Want zoiets gebeurd mij altijd
Ik was wel een beetje oogcontact aan het maken, en 2 a 3x draaide ze met haar hoofd laten we zeggen 160 graden, en in die draai keek ze naar mij ff snel.
Dus op het moment dat de pauze is afgelopen loop ik terug met een collega en hij zegt gelijk, je bent verlieft op die meid die tegenover ja zat. Tja hoe raadt je het , hij zag het dus dat ik was nerveus was.
Ik maak van de situatie gebruik en vraag hoe ik het kan aanpakken, een niet-serieus antwoord kreeg ik. Vraag of je haar een beurt mag geven.
Een andere collega zei als je haar aan de telefoon heb (bedrijfstelefoon), vraag of ze een keer wat wil drinken.
Niet 2 echt super antwoorden, vooral de 1e niet.
Zelf voel ik me nu super moedig (nog nooit zo gevoeld) om volgende week als ik haar s'ochtends zie te vragen hoelaat ze meestal pauze doet, en dan te zeggen ik zal er proberen ook te zijn. En dan te praten hoe ze het vind enzo hiero. Maar dan zal je altijd zien dan is ze ziek ofzow, of ik zie haar niet waardoor ik me volgende week niet meer zo moedig voel .
Wie o wie heeft een beetje advies, want ik ben al rond de 8 x afgewezen door diverse meiden.
Nog een paar dingen, ik ben super nerveus als ik met iemand ga praten die ik leuk vind, ben heel erg verlegen en bang dat ik iets verkeerds zeg waardoor ik het kan vergeten ed.
Sorry voor het ingewikkelde verhaal, hoop dat jullie me kunnen helpen!
quote:
2 a 3x draaide ze met haar hoofd laten we zeggen 160 graden
Bij 180 is het een volle moon
[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 18-10-2003 22:06]
quote:Van jou dan....
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:06 schreef Wrinex het volgende:
Foto's?
maar van haar mag ook
quote:Dit is mij overkomen. Ik geef je als advies: gewoon relaxed blijven! Dat klinkt heel gemakkelijk, maar ik meen 't. Iedere kans die je krijgt, is een nieuwe. Ga uit van het positieve. En blijf niet denken van: ik ben al zoveel keer afgewezen, het lukt nooit meer... Want dan lukt het helemaal niet meer!
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:52 schreef cb_17 het volgende:
Wie o wie heeft een beetje advies, want ik ben al rond de 8 x afgewezen door diverse meiden.
quote:idd, waarom zou je gaan forceren? Probeer gewoon vaker met haar een praatje te maken en te zijner tijd gaat ze vanzelf merken dat je wel haar wel leuk. Misschien dat ze dan ook toenadering gaat zoeken oid. Dan kan je haar wel uit vragen, denk ik. Want nu verwacht ze het niet.
En je hoeft ook niet meteen haar uit te vragen. Je ziet haar toch nog vaker? Als je eenmaal een paar keer met haar gesproken hebt, is het allemaal wat makkelijker.
quote:dus als je naar links kijkt, en daarna helemaal naar rechts, dan draai je je hoofd 180 graden....
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:05 schreef Bauhaus het volgende:[..]
![]()
![]()
niemand heeft gezegd dat het 160 was vanaf de normale kijk-recht-naar-voren-positie
quote:thnx voor je goeie reactie.. hier heb ik wat aan. later kreeg ik ook nog een opmerking van als je afgewezen word is het alleen maar positief, je hebt nog niet "ware" gevonden.
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:14 schreef UncleFunk het volgende:[..]
Dit is mij overkomen. Ik geef je als advies: gewoon relaxed blijven! Dat klinkt heel gemakkelijk, maar ik meen 't. Iedere kans die je krijgt, is een nieuwe. Ga uit van het positieve. En blijf niet denken van: ik ben al zoveel keer afgewezen, het lukt nooit meer... Want dan lukt het helemaal niet meer!
Blijf vooral jezelf als je zover bent dat je met haar praat. Dan gaat er heus niks mis. Relax. Zet je over die spanning heen om een gesprek met haar te beginnen, het is ook maar een mens. Vanzelfsprekend is het in het begin natuurlijk spannend, maar als eenmaal het gesprek loopt (wat heel snel zo is, je hebt volgens mij genoeg gespreksstof over algemene dingen)... En je hoeft ook niet meteen haar uit te vragen. Je ziet haar toch nog vaker? Als je eenmaal een paar keer met haar gesproken hebt, is het allemaal wat makkelijker.
Stel voor dat ze ziek is, don't worry, en laat de moed nou niet vervliegen. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Er komen nog zat keren dat je moet werken, en dus, nieuwe kansen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes ermee!
quote:Zelf zou ik wachten tot het toeval je goed gezind is
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:21 schreef cb_17 het volgende:[..]
Zal ik gewoon vragen als ik haar s'ochtends zie hoelaat ze pauze denkt te gaan houden, en of ze dan pauze met me wilt houden? Want ik wil niet nog meer kansen voorbij laten gaan aan me neus
greetz
quote:Hmm...ik ben waarschijnlijk de laatste die je hier iets over zou kunnen vertellen, maar ik zou het zo brengen:
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:34 schreef cb_17 het volgende:
dat bedoel ik.. ik heb al meer foute keuzes gemaakt waardoor het misgelopen is..
Toch wil ik het graag vragen, misschien niet te direct, maar wat voorzichtiger. Zo van als ze zegt ik ga om 10 uur pauze doen, zeg ik: ik ook, heb je misschien zin om dan pauze met me te houden of niet?
Hoelaat heb je pauze? 10 uur? Oh, ik ook..naja, zie ik je dan wel
En dan als je der ziet dus vriendelijk begroeten en der gewoon bij gaan zitten. Dan is het een stuk minder geforceerd imho
(het hele pauze houden met mij klinkt een btje......eng )
-vraag hoe ze het vindt op het werk...of ze de gang van zaken begrijpt...vraag het werk haar een beetje bevalt...
-toon intresse in haar: vraag naar haar hobby's....
als ze zegt dat ze vaak muziek luistert vraag naar wat voor muziek ze luistert...of ze ooit een concert van deze artiest heeft bezocht...
als ze van paardrijden of zo houdt...vraag of ze ook wedstrijden heeft en vraag of ze een beetje goed is in die sport...vraag hoe haar paard heet...vraag of ze altijd hetzelfde paard heeft....enz enz..
zoiets dus....als je het een en ander over haar achtergrond weet dan kan je ook makkelijker gesprekken voeren...van alleen toekijken word je ook niet wijzer...
en als ze vraagt of jij iets voor haar wilt doen zeg dan bijvoorbeeld:"omdat jij het bent"...van die aardige zinnetjes zeggen...laat merken dat je het fijn vindt als ze bij je is...geef haar ook complimentjes...dat ze iets goed heeft gedaan en zo...
Sorry ik kan je niet helpen. gewoon gedag zeggen en toch een keer haar koffie brengen ofzo
Als iets iemand afschrikt is het wel timen van plekken waar zij ook kan zijn...
En ja, qua praten is tips geven erg moeilijk.
De een praat niet zo makkelijk terwijl een ander binnen 5 minuten al halverwege zijn levensverhaal zit...
dingen die je altijd kunt aansnijden en dus veilig zijn.
studie
hobby
broers zussen
Tijdens een gesprek veel oogcontact zoeken, ogen zeggen meer dan 1000 woord hoe corny dat ook moge klinken.
en de enige manier daarvoor is: schijt hebben aan de eventuele gevolgen
wees dus lekker jezelf, weet van jezelf dat het niet helemaal lekker kan lopen, maar dat het risico 1000x wordt overstemd door de eventuele overwinning op den duur
vragen of ze een x koffie wil drinken in de pauze is een goed begin lijkt me, moet je alleen niet stil zijn natuurlijk
quote:Same here!!
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:54 schreef Orion-666- het volgende:
Ik wou dat ik kon helpen, maar op dit gebied schiet ik ook flink tekort
quote:http://www.fastseduction.com
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:52 schreef cb_17 het volgende:[blaat]
hoop dat jullie me kunnen helpen!
quote:Plan niet teveel. Laat het je overkomen.
Op zondag 19 oktober 2003 13:07 schreef cb_17 het volgende:
En laat het alsjeblieft niet zijn dat ik a.s. zaterdag om 8 uur moet beginnen en zij om 9. Want dan gaat me plan wat ik in me hoofd heb niet door.
quote:nee het enigste plannetje wat ik heb is alleen maar om in contact te kunnen komen. Ik ga gewoon wat vroeger naar me werk, blijf dan gewoon in de fietsenstalling staan, heel "slowly" me brommer op slot zetten, me helm af enzo. Is ze er dan nog niet gewoon ff wachten, totdat ze komt en dan een gesprek beginnen in de fietsenstalling hey je bent nieuw hier en de rest zie ik dan wel.
Op zondag 19 oktober 2003 13:33 schreef UncleFunk het volgende:[..]
Plan niet teveel. Laat het je overkomen.
quote:Okay, ik vatte het verkeerd op.
Op zondag 19 oktober 2003 19:29 schreef cb_17 het volgende:[..]
nee het enigste plannetje wat ik heb is alleen maar om in contact te kunnen komen. Ik ga gewoon wat vroeger naar me werk, blijf dan gewoon in de fietsenstalling staan, heel "slowly" me brommer op slot zetten, me helm af enzo. Is ze er dan nog niet gewoon ff wachten, totdat ze komt en dan een gesprek beginnen in de fietsenstalling hey je bent nieuw hier en de rest zie ik dan wel.
Het is gewoon alleen een plannetje om haar aan te kunnen spreken, me plan gaat dus niet door als ze 1 uur later moet beginnnen
quote:Gespreksstof heb je nu zeker. Succes
Op zondag 19 oktober 2003 20:11 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
je weet niet precies hoe ze heet zei je...
heb je je dan 2 weken geleden niet voorgesteld??
dan zou ik dat als nog maar ff doen, heb je gelijk een reden om ff met dr te praten... succes..
quote:Waarom niet? Tenzij je hele irritante collega's hebt
Op zondag 19 oktober 2003 21:28 schreef cb_17 het volgende:
yeah.. gewoon ff vragen, Hey je bent nieuw hier hé?.. Ja klopt. Hoe heet je eigenlijk... en dan verder.Ik heb nu gelukkig iets om over te hebben, en weet ze ook hoe ik heet ed.
Maar zal ik dit ook vragen als ik in de pauze naast of tegenover haar zit met allemaal andere collega's erbij?
En je moet nooit zoveel focussen op gesprekstof (waar zou ik het nou allemaal over hebben?, blah). Wat je zegt boeit opzich allemaal niet zo, tenzij het iets overdreven is. Je approach, lichaamstaal is belangrijker. Of je er relax bij zit of niet of je niet te verlegen overkomt, of je sociaal overkomt.
En nog een tip. Ga nooit 100 redenen verzinnen waarom het fout zou kunnen gaan, maar verzin 100 redenen waarom het goed zou gaan.
Als je onder 4 ogen bent, wees je zelf en doe niks radicaals en wees ook niet bang voor wat zij denkt op alles wat je zegt.
Oh ja en met jezelf zijn bedoel ik niet dat zoals nu "de situatie" is dat je verlegen en nerveus bent als je onder 4 ogen bent met een meid die je leuk vind.
Maar dat je bent zoals je bent als je onder mensen/vrienden/familie bent waar je het goed mee kan vinden. Dat versta ik onder jezelf zijn, want dan ben je waarschijnlijk relax enz.
quote:whahahah 160 graden is idd een flexibele nek
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:05 schreef Bauhaus het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:laten we het dan houden dat ze van links naar rechts draaide.. maar voor de rest iemand op m'n bovenstaande post? hieronder nog een keer
Op maandag 20 oktober 2003 21:45 schreef DAMH het volgende:[..]
whahahah 160 graden is idd een flexibele nek
zal ik btw als ik met haar in gesprek ben, dus niet gelijk als ik me ff voorstel maar bijv. in de pauze, en het gesprek verloopt lekker, vragen of ze MSN heeft.
Ik wil eigenlijk niet weer zaterdagmiddag met het gevoel weg gaan dat ik haar een week weer niet kan spreken (zoals nu)
quote:Mnja, sorry dat ik dit zo crû moet zeggen maar... je bedenkt van tevoren een plan, bent zenuwachtig, alleen een prater in het bijzijn van vrienden... Klinkt alsof je je sociale contacten wat bij moet schroeven.
Op zondag 19 oktober 2003 13:07 schreef cb_17 het volgende:
bedankt voor de tips.. het enigste wat ik weet is de naam, maar kan ook zijn dat ik het verkeerd gehoord heb. Voor de rest weet ik niet of ze een vriend heb, naar mijn inschatting is ze net 16, aan het uiterlijk een beetje te zien dan. Maar toch ik zal volgende week proberen wat meer informatie in te winnen over haar.
Zodra ik een kans zie, ik zie haar lopen spreek ik haar gelijk aan, jij bent zeker nieuw hier hé, vind je het een beetje leuk ed.
We werken in een winkel, zij achter kassa en ik op een andere afdeling.
En laat het alsjeblieft niet zijn dat ik a.s. zaterdag om 8 uur moet beginnen en zij om 9. Want dan gaat me plan wat ik in me hoofd heb niet door.
Nja, okee, bij die wildvreemde heb je waarschijnlijk niet van zulke 'intenties' . Maak jezelf niet zenuwachtig door te zeggen van, "Nu doe ik het! Nu ga ik op haar af! En zo-en-zo ga ik haar mee uit vragen!" Okee, fraulein zal het wel leuk en lief vinden dat -die jongen- zo nerveus is voor hààr, maar overdrijf het niet. Nogmaals, en het blijft hardstikke crû klinken, wees sociaal. Net zoals je al getipt bent door verschillende users, praat met haar alsof het een collega is. Over wat alledaagse dingen, en je komt er vanzelf wel.
Maar doe het niet gehaast, maar ook niet te langzaam. Ze kan afgeschrikt worden, of juist goede vrienden met je worden (ook niet verkeerd-- soms zelfs beter!).
Hardstikke veel succes gewenst TS!!! En probeer niet te veel blind te staren op haar; mocht zij 'nee' zeggen, zal de pijn minder zijn.
Het komt allemaal goed.
Tjee, bij dit soort zaken wou ik dat ik rl bij de TS kon zijn, om hem/haar te helpen. "Aaaaahhh..."
--{-{@ Nite
quote:Wacht daar nog maar even mee; over het internet is het allemaal zo gevoelloos en emotieloos. Je kan elkaar niet bepaald in de ogen kijken (logisch). Na twee of drie keer met haar gesproken te hebben, en iets meer info over haar te hebben, kan je zoiets wel vragen.
Op maandag 20 oktober 2003 21:53 schreef cb_17 het volgende:
...vragen of ze MSN heeft...
Maar TS laat ff weten hoe het afloopt
quote:Bij mij kom je over als iemand die veel te zenuwachtig is en een hoop probeert te plannen. Je kan wel plannen dat je haar zaterdagochtend in de fietsenstalling tegenkomt en dan met haar gaat praten, maar als je te zenuwachtig bent gaat dat ook weer niet lukken. Ik weet niet wie je bent, maar waarschijnlijk ben je iemand die in het algemeen problemen heeft met contact zoekn. Ik bedoel dit niet naar begrijp me niet verkeerd. Het zenuwachtig zijn kan je verminderen door je zelf een houding aan te geven. Vaak roken mensen daarom. Ze hoeven dan niet na te denken over waar ze hun handen houden, want als ze daar ook nog eens onzeker over worden, worden ze nog zenuwachtiger. Als je niet rookt moet je een houding vinden die bij jou past, maar kijk uit met het kiezen van een want je moet niet slecht overkomen uiteraard.
Op woensdag 22 oktober 2003 21:44 schreef cb_17 het volgende:
Ik zal proberen cool te blijven maar toch, ik kan niet voorspellen of ik toch zenuwachtig en/of nerveus word.
En nog iets, oogcontact. Zal ik dat ook proberen te maken als ik toevallig niet naast of tegenover haar kan zitten in de pauze, en wat is een goed teken van haar kant met oogcontact dat ze me misschien wel leuk vind?
De eerste keer dat je oogcontact maakt betekend niets. Dit is alleen een ontmoeting met elkaar als je elkaar weer voor het eerst ziet. Als een meisje steeds probeert op een manier naar je te kijken betekent dat waarschijnlijk niet meteen dat ze je leuk vind, maar zeker wel dat ze geinterresseert is om een keer met je te gaan praten. Het maakt niet uit waar je zit. Als ze geinterresseert is kijkt ze toch wel.
quote:Zelf ben ik wel flink verlegen en zenuwachtig als ik dingen zoals dit moet doen, dit heb ik al een tijd. En met volle moed ga ik naar me werk, maar tja de niet echt te bedwingen zenuwen spelen gelijk op als ik haar bijvoorbeeld zie en een kans heb om haar aan te spreken, dat weet ik nu al. Zo heb ik dat gewoon. Ik ga er gewoon wat van proberen te maken, als het zaterdag niet lukt, dan zondags misschien wel als ik weer moet werken.. Ik zie wel.
Op woensdag 22 oktober 2003 22:12 schreef Woutervn het volgende:[..]
Bij mij kom je over als iemand die veel te zenuwachtig is en een hoop probeert te plannen. Je kan wel plannen dat je haar zaterdagochtend in de fietsenstalling tegenkomt en dan met haar gaat praten, maar als je te zenuwachtig bent gaat dat ook weer niet lukken. Ik weet niet wie je bent, maar waarschijnlijk ben je iemand die in het algemeen problemen heeft met contact zoekn. Ik bedoel dit niet naar begrijp me niet verkeerd. Het zenuwachtig zijn kan je verminderen door je zelf een houding aan te geven. Vaak roken mensen daarom. Ze hoeven dan niet na te denken over waar ze hun handen houden, want als ze daar ook nog eens onzeker over worden, worden ze nog zenuwachtiger. Als je niet rookt moet je een houding vinden die bij jou past, maar kijk uit met het kiezen van een want je moet niet slecht overkomen uiteraard.
De eerste keer dat je oogcontact maakt betekend niets. Dit is alleen een ontmoeting met elkaar als je elkaar weer voor het eerst ziet. Als een meisje steeds probeert op een manier naar je te kijken betekent dat waarschijnlijk niet meteen dat ze je leuk vind, maar zeker wel dat ze geinterresseert is om een keer met je te gaan praten. Het maakt niet uit waar je zit. Als ze geinterresseert is kijkt ze toch wel.
Ik hoop nu echt dat ze om de dezelfde tijd moet beginnen morgen, maar aangezien ze haar 1e zaterdag om 8 uur moest beginnen, de 2e om 9 uur, de 3e (vorige week) om 8 uur lijkt het logisch dat ze morgen weer om 9 uur moet beginnen, helaas, maar misschien heb ik nog geluk, wie weet?
Wish me luck, jullie horen morgen de rest!!
Go 4 it!!!
Btw: Ik ken die situatie!
Ik ben nogal een verlegen typ... en net toen ik al m'n moed bijmekaar geschraapt had liep ik na haar toe!
En wat denk je??
Een popi-jopi klasgenoot loopt na haar toe en gaat op de hoek van haar tafeltje zitten!! om met haar te kletsen!!
Ik ben echt geen held in dat soort dingen!!
Update no 2..
Helaas, helaas, helaas ik heb haar maar 1x gezien vandaag. Ook moest ze om 9 uur beginnen ipv van 8 uur. Die ene keer was ze druk bezig bij de kassa dus. Eigenlijk baal ik er wel een beetje van, gewoon balen dat je ik geen kansen heb voorgeschoteld gekregen vandaag.
Maar, morgen is het koopzondag, ik ben er sowieso, nu hoop ik stiekem dat zij er ook is, want de begintijden op zondag zijn voor iedereen hetzelfde, maja ik zie wel.
Wel vroeg een collega die al vorige week had opgemerkt dat ik haar leuk vond, hoe het was met haar en mij. Tja domme vraag, nog niks. Hij zei spreek haar eens aan in de kantine als ze er zit, ja dat zal ik ook zeker doen!!
quote:En tja, concurrentie, die man is 25 > 30 jaar oud. Dus concurrentie kun je het niet echt noemen, maar toch, je weet maar nooit!
Op zaterdag 25 oktober 2003 07:32 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Concurrentie??
Des te leuker als ze jou wil!!Go 4 it!!!
Btw: Ik ken die situatie!
Ik ben nogal een verlegen typ... en net toen ik al m'n moed bijmekaar geschraapt had liep ik na haar toe!
En wat denk je??
Een popi-jopi klasgenoot loopt na haar toe en gaat op de hoek van haar tafeltje zitten!! om met haar te kletsen!!Ik ben echt geen held in dat soort dingen!!
Het enigste wat ik kan doen is een beetje hopen op geluk dat ze er morgen is
quote:Well maestro, slechte ervaringen? Geeft niks, er zijn genoeg mannen voor jou op de wereld.
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:54 schreef Uiruru het volgende:
Stap 3: Vergeet dat meisje... vrouwen zijn hoeren die je alleen maar pijn doen.
En nu een beetje serieuzere en ondersteunende reacties graag. Dit soort dingen kan iemand best wel veel dwars zitten. En dan heb je dit soort figuren dat mensen die hier moeite mee hebben flink minderwaardig proberen te voelen...
Vaak twijfel ik wel of ik iets moet doen, iets ondernemen. Zodra de dag morgen afgelopen is, en zij ook moest werken, ga ik gelijk naar haar kassa toe, en naast haar staan. Ik weet dat ik ga twijfelen of ik het zal doen, maar aan de andere kant is dit 1 van me kansen om een gesprek te kunnen beginnen. Daarna met haar meelopen naar het kantoor (deur voor haar openhouden en gewoon aardig proberen te zijn.
Ik verlang er toch wel een beetje naar, wat misschien niet goed is. Maar het gevoel krijg ik niet weg "het verlangen naar"
Goed idee??
Kijk, het is natuurlijk wel fijn om voor te stellen hoe het zou zijn dat ze van je houdt (de welbekende "what-if's..."), maar dan kijk je al veel te ver vooruit. Je moet inderdaad rustig aan beginnen met een deurtje open te houden, tas voor haar dragen (eerst vragen; het schijnt dat een handtas nogal heilig en persoonlijk is), voorzichtig vragen wat ze gaat doen met de kerst en wintervakantie (-nog- niet vragen of je samen iets wilt doen, maar wat zij alvast in het vooruitzicht heeft), en natuurlijk, koop eens wat kleine dingen voor haar, zoals een blikje fris, een broodje, of whatever.
Het zijn de kleine dingen die zo'n groot gebaar geven. En het mooiste is natuurlijk dat jij 17 bent, en zij 16, misschien 17. Dat betekent dat het 'denkniveau' hetzelfde is {zou kunnen zijn}, en de conversaties wat gemakkelijker gaan. Succes jongen, we horen er wel nog van.
quote:bedankt voor je reacties, doet me goed
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:19 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Je begint in jezelf al een heel scenario voor te stellen. En dat kan 'gevaarlijk' zijn. Immers, je hebt dan kans dat je in 'paniek' raak als er niks volgens plan loopt. Je moet gewoon intuïef reageren zoals je normaal doet. Je bent wie je bent, en dat zal ze hoe dan ook inzien.Kijk, het is natuurlijk wel fijn om voor te stellen hoe het zou zijn dat ze van je houdt (de welbekende "what-if's..."), maar dan kijk je al veel te ver vooruit. Je moet inderdaad rustig aan beginnen met een deurtje open te houden, tas voor haar dragen (eerst vragen; het schijnt dat een handtas nogal heilig en persoonlijk is), voorzichtig vragen wat ze gaat doen met de kerst en wintervakantie (-nog- niet vragen of je samen iets wilt doen, maar wat zij alvast in het vooruitzicht heeft), en natuurlijk, koop eens wat kleine dingen voor haar, zoals een blikje fris, een broodje, of whatever.
Het zijn de kleine dingen die zo'n groot gebaar geven. En het mooiste is natuurlijk dat jij 17 bent, en zij 16, misschien 17. Dat betekent dat het 'denkniveau' hetzelfde is {zou kunnen zijn}, en de conversaties wat gemakkelijker gaan. Succes jongen, we horen er wel nog van.
quote:jup.. koopzondagje bij ons..
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:46 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Morgen... zondag?
Ik reageer puur uit mijn eigen ervaring. Ben al te vaak gekwetst door vrouwen waar ik van hield/veel om gaf. Iedere keer weten die wijven het weer klaar te spelen. Het is volgens mij gewoon aangeboren bij ze.
En stap 3 is heel erg moeilijk... probeer maar eens iemand die je gedachten beheerst te vergeten... maar je kan het beter nou doen dan over een tijdje als je contact met elkaar hebt en je gevoelens veel sterker zijn.
Ik hou me verre van relaties en diepe vriendschappen met vrouwen.
quote:Ja dat denk ik soms ook. Maar ik blijf het proberen. Ik zie het maar zo: een hele tijd is het leuk en geniet je ervan, maar daarna moet je het terug betalen in een weekje veel verdriet.
Op zondag 26 oktober 2003 00:28 schreef Uiruru het volgende:Ik reageer puur uit mijn eigen ervaring. Ben al te vaak gekwetst door vrouwen waar ik van hield/veel om gaf. Iedere keer weten die wijven het weer klaar te spelen. Het is volgens mij gewoon aangeboren bij ze.
Je moet niet zoveel nadenken. Probeer gewoon eerst vrienden te worden. Als je daar van uit gaat is het al iets makkelijker. Je moet niet meteen alles goed willen doen en alles laten verlopen zoals je het in je hoofd gepland hebt. Liefde is een heel dynamisch proces en je kunt het dus niet van tevoren helemaal uitstippelen. Improvisatie is dus ook belangrijk.
Probeer gewoon ontspannen een gesprek te beginnen en doe niet te overdreven aardig. Je mag wel laten blijken dat je haar leuk vind maar je moet niet gaan overdrijven. Zorg eerst dat jullie elkaar wat beter leren kennen en dan kun je een beetje door laten schemeren dat je haar leuk vind. Beetje bij beetje en kijken hoe zij daarop reageerd, maar ga niet bij elk klein dingetje wat minder positief is meteen denken dat je geen kans meer maakt (tenzij ze je een straatverbod oplegd ) iedereen heeft namelijk wel eens een slechte dag.
Nog even iets voor op de wat kortere termijn. Ga inderdaad morgen naar haar toe en begin gewoon een gesprek en nee dat is niet vreemd. Doe net alsof ze gewoon iemand anders is die je niet leuk vind maar gewoon voor de gezelligheid wilt spreken. Meer is nu ook niet nodig. Succes. Ik hoor het wel
Nog even iets wat een ex van mij zei: "Als je te aardig bent dan durven meisjes ook niets meer te ondernemen, die klappen dan ook dicht." Dat ging over een vriend van mij die er wel goed uitziet maar geen vriendin heeft en toen zei zij dit, vandaar.
quote:vervang weekje maar voor VEEL LANGERE PERIODE.
Op zondag 26 oktober 2003 00:42 schreef ssebass het volgende:
een weekje veel verdriet.
Een weekje... dan heb jij wel uitermate weinig gegeven om de meiden waardoor jij bent gedumpt/afgewezen/etc/etc. Of je hebt nog nooit zoiets meegemaakt natuurlijk.
quote:Na een tijdje en vele ervaringen boeit het je toch allemaal geen drol meer. Dat is het moment dat je instelling verandert en neukt bij het leven. Echt houden van bestaat niet, geloof me
Op zondag 26 oktober 2003 01:44 schreef Uiruru het volgende:[..]
vervang weekje maar voor VEEL LANGERE PERIODE.
Een weekje... dan heb jij wel uitermate weinig gegeven om de meiden waardoor jij bent gedumpt/afgewezen/etc/etc. Of je hebt nog nooit zoiets meegemaakt natuurlijk.
quote:Leuk citaat voor jou uit de ontdekking v/d hemel (harry mulisch):
Op zondag 26 oktober 2003 00:28 schreef Uiruru het volgende:
Jammer dat er mensen over mijn reactie vallen.Ik reageer puur uit mijn eigen ervaring. Ben al te vaak gekwetst door vrouwen waar ik van hield/veel om gaf. Iedere keer weten die wijven het weer klaar te spelen. Het is volgens mij gewoon aangeboren bij ze.
En stap 3 is heel erg moeilijk... probeer maar eens iemand die je gedachten beheerst te vergeten... maar je kan het beter nou doen dan over een tijdje als je contact met elkaar hebt en je gevoelens veel sterker zijn.
quote:Voor de TS: heel veel succes! En laat je niet teveel beïnvloeden door teksten als de bovenstaande
elke liefde is het begin van een verscheurend einde
quote:Ik vind dat onzin. Misschien komt houden van niet voor in jouw leefwereld, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen er ook zo tegenover staan. Ik geloof er ook niet in dat je instelling zo verandert, dat het je niks meer kan schelen dat je relatie stukloopt.
Op zondag 26 oktober 2003 02:04 schreef Lemmiwinks het volgende:[..]
Na een tijdje en vele ervaringen boeit het je toch allemaal geen drol meer. Dat is het moment dat je instelling verandert en neukt bij het leven. Echt houden van bestaat niet, geloof me
quote:Jammer voor je dat je er zo over denkt, ofschoon ik het zeker begrijp dat iemand er zo over kan gaan denken. Probeer echter wel positief te blijven. Niet met iedere relatie loopt het slecht af, vergeet dat niet.
Op zondag 26 oktober 2003 00:28 schreef Uiruru het volgende:
Jammer dat er mensen over mijn reactie vallen.Ik reageer puur uit mijn eigen ervaring. Ben al te vaak gekwetst door vrouwen waar ik van hield/veel om gaf. Iedere keer weten die wijven het weer klaar te spelen. Het is volgens mij gewoon aangeboren bij ze.
Bel haar op via die telefoon! En leg maar uit dat je verkeerd bent verbonden... en dat gesprek kan je uiteraard uitbouwen
In ieder geval, succes! Ik ben ook zo'n persoon die alles wilde plannen. Achteraf blijkt dat niet de meest succesvolle methode... ik zit hier heerlijk met een gebroken hart. (aww lekker sentimenteel zeg)
Je hebt geen reet te verliezen! Houd dat vooral in gedachten. Je had niks, je hebt niks, maar je kan wel iets krijgen
quote:Ja de eerste keer duurde het een half jaar. Dat was mijn eerste grote liefde waarmee je dan alles meemaakt en na 2 jaar ging ze ineens vreemd en niet zo'n beetje ook. Terwijl er neits mis was in de relatie. Ja dan voel je je behoorlijk kut (ik wist niet dat je van ellende de hele tijd kon kotsen, maar zo leert men
Op zondag 26 oktober 2003 01:44 schreef Uiruru het volgende:[..]
vervang weekje maar voor VEEL LANGERE PERIODE.
Volgens mij laat jij je heel erg meeslepen door je gevoelens. Je moet er ook een keer een punt achter kunnen zetten. Als je een beetje ervaring hebt weet je zelf ook best dat je wel weer een ander tegenkomt en dat je daar ook iets moois mee kan opbouwen voor zolang het duurd. Als je alleen op je kamer gaat zitten huilen dan duurd het ook wel heel lang ja.
quote:Hulde! Er bestaan dus meer mannen die niet alleen seks willen, maar ook... knuffelen! Liefde ìs immers belangrijker dan seks.
Op zondag 26 oktober 2003 13:25 schreef UncleFunk het volgende:
Als ik naar mezelf kijk, vind ik alleen seks niet voldoende. Er moet iets bij om het compleet te maken. Die aanvulling is mijns inziens liefde.
Update no 3.
Ik hou het een beetje kort, ze was er niet helaas. Wel erg jammer eigenlijk, weer een weekje moeten wachten tot vrijdag-avond denk ik , als ze ook werkt. Dan ga ik wel weer bij haar kassa staan als we klaar zijn, en zie het verder wel)
Maar aan de andere kant, is het iets om me voor te schamen als ik mezelf dan ga voorstellen (even vertellen hoe ik heet ed) terwijl ze er dan al 3/4 weken werkt, maar nog nooit echt gesproken heb? En een hand geven bij het voorstellen, doen of niet?
quote:Ach, waarom niet... Je hebt mekaar toch nog nooit echt gesproken? Ikzelf zou het gewoon doen, en dat adviseer ik je dan ook. Je moet geen begrippen als schaamte de revue laten passeren.
Op zondag 26 oktober 2003 17:43 schreef cb_17 het volgende:
bedankt voor de leuk reacties, top!!!Update no 3.
Ik hou het een beetje kort, ze was er niet helaas. Wel erg jammer eigenlijk, weer een weekje moeten wachten tot vrijdag-avond denk ik
, als ze ook werkt. Dan ga ik wel weer bij haar kassa staan als we klaar zijn, en zie het verder wel)
Maar aan de andere kant, is het iets om me voor te schamen als ik mezelf dan ga voorstellen (even vertellen hoe ik heet ed) terwijl ze er dan al 3/4 weken werkt, maar nog nooit echt gesproken heb? En een hand geven bij het voorstellen, doen of niet?
[Dit bericht is gewijzigd door cb_17 op 26-10-2003 19:16]
Vi auguro molto la fortuna!!! (ik wens je heel veel succes!!)
-Lizzy
quote:Ik vind het erg leuk dat je m'n topic volgt en benieuwd bent hoe het afloopt en me succes wenst.
Op zondag 26 oktober 2003 19:51 schreef ElisaItalia het volgende:
Wauw jongen, als ik dit zo lees :-S Als je denkt dat ieder meisje vol zelfvertrouwen zit dan heb je het mis. Wij kunnen ook heel erg verlegen zijn, maar ook zelf het initiatief nemen. Als er iets misgaat of iets niet volgens plan gaat moet je niet meteen in paniek raken. Er is niks dat erop wijst dat ze een hekel aan je heeft, of niks met je te maken wilt hebben. Als zij intresse heeft, dan laat ze dat snel genoeg merken (althans ik dan toch).
Gelukkig heeft m'n maatje NiteAngyl al een heel verhaal geplaatst, maar je moet gewoon op je eigen gevoel gaan. Maar maak je maar geen zorgen; het is best lief als een jongen zenuwachtig en verlegen overkomt![]()
![]()
![]()
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Vi auguro molto la fortuna!!! (ik wens je heel veel succes!!)
-Lizzy
De enigste keer dat ik tegenover haar zat in een pauze, heb ik gelukkig een aantal dingen opgemerkt. In die 20 minuten dat we daar zaten met een groepje heeft ze eigenlijk niks gezegd (ik ook niet echt veel hoor). Ze lachtte alleen af een toe een beetje als een collega een grapje maakte. Het is dus niet een meid die op iedere zin die iemand zegt weer wat te zeggen hebt, zo 1 werkt er ook bij ons. Bij mij kwam ze ook een beetje verlegen over, misschien heb ik het wel fout hoor, maar aangezien ze niks zei, dacht ik het misschien.
Soms hoor ik een collega zeggen (eigenlijk de engiste die weet dat ik haar leuk vind) van ze is net zo verlegen als jouw, en wacht misschien ook op het moment dat jij haar aanspreekt.
Door zulke dingen weet ik gewoon dat ik ervoor moet gaan, en niet steeds maar wachten en kansen voorbij laten gaan, voordat ze straks met een andere gozer zit te praten, en ik me jaloers en kut voel, omdat ik niks eerder heb ondernomen.
Dus als ze er volgend weekend is, en er een kans is, zal ik die niet overslaan.
quote:Carpe diem! Het komt vast wel goed! En mocht je in een dipje zitten moet je maar aan iedereen van Fok denken!
Op zondag 26 oktober 2003 20:37 schreef cb_17 het volgende:
en ik me jaloers en kut voel, omdat ik niks eerder heb ondernomen.
Dus als ze er volgend weekend is, en er een kans is, zal ik die niet overslaan.
Ik zal gewoon wat vragen, hey jij bent nieuw hier sinds een paar weekjes hé.. en mezelf daarna voorstellen, en dat zal zij dan ook wel doen, vragen of ze morgen ook moet werken, en de rest zie ik wel.
quote:tip: lach!!! wees spontaan, chicks dig it!
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:14 schreef cb_17 het volgende:
zo, weer een week voorbij..straks is het dan zover.. naar me werk. Beetje zenuwachtig dat wel
Bij ons zit namelijk ook een hele leuke dame achter de kassa.
Ik spreek haar wel regelmatig, alleen is dit altijd tijdens het werk en dan maar zon 5 minuutjes per keer ofzo. En dan moet je inderdaad weer erg lang wachten...
Maar genoeg over mij...
Als ik jou was zou ik dr sowieso een keer aanspreken... je voorstellen, vragen wat ze van het weekend gaat doen... zoiets. Maar van eeuwig je mond houden krijg je later spijt denk ik.
Maarja, succes in ieder geval!
quote:Doe ik.. Ik ga nu zo naar me werk (helaas krijg ik die beejte zenuwen niet weg)
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wel een geinige topic dit, ik kan me er namelijk wel mee identificeren.Bij ons zit namelijk ook een hele leuke dame achter de kassa.
Ik spreek haar wel regelmatig, alleen is dit altijd tijdens het werk en dan maar zon 5 minuutjes per keer ofzo. En dan moet je inderdaad weer erg lang wachten...Maar genoeg over mij...
Als ik jou was zou ik dr sowieso een keer aanspreken... je voorstellen, vragen wat ze van het weekend gaat doen... zoiets. Maar van eeuwig je mond houden krijg je later spijt denk ik.
Maarja, succes in ieder geval!
Ik post vanavond hoe het gegaan is!!
Ging met wat zenuwen naar me werk.. Eenmaal aangekomen, ff kleedkamer me haar gedaan, loop ik naar het apperaat om in te klokken. In de kantine zie ik haar alweer . 2 seconden later loopt ze langs en ik zeg hoi, zij hoi terug.
Verder niks, was eigenlijk geschrokken dat het zo snel ging en was geen gesprek begonnen.
Balen, balen balen loop ik naar me afdeling. Rond 20.55 begint de spanning te stijgen, vooral zenuwen. Ik zat er als een berg tegenop.
Met alle moed ben ik bij haar kassa gaan staan, wachtend tot alle klanten weg waren. En toen in 1 blik keek ze me glimlachend aan, hierop volgde ik met "je bent hier nieuw zeker hé?" Ja zei ze.
Toen kwam er alweer een andere gozer (+- 19) aan, die ook meeliep naar het kantoor. Gelukkig haakte hij halverwege af zodat we met z'n 2e liepen. Gelijk vroeg ik of ze het hier leuk vond, ja best wel. Aan de hele dag achter de kassa word saai. Ik hield de deur zo vriendelijk mogelijk open, waarop ze bedankte. En weg was ze.
Nog geen seconde later bekroop me een gevoel, een heel erg kut gevoel. Ik voelde me (nu nog steeds) alsof ik heel erg gefaald heb en niet mijn missie voltooid heb om zo maar te zeggen.
Ben me vergeten voor te stellen, ach, dat gebeurt alleen mij en niemand anders
Het gevoel word steeds erger, steeds meer begin ik te geloven dat het weer niet wederzijds is, voor de 9e keer dan. Waarom, is mij een raadsel? Ik kan ieder moment wel in huilen uitbarsten, zo erg is het.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, morgen is ze misschien er weer. Als ik me nu nog ga voorstellen schaam ik me dood, en zal ik ook wel voor lul staan, ik heb immers al met haar gesproken. Staat het raar als ik dat morgen zou doen?
[Dit bericht is gewijzigd door cb_17 op 31-10-2003 21:46]
quote:Jeez man relax
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:38 schreef cb_17 het volgende:
Now the stroy of tonight:...
Zie het van de positieve kant, je hebt het ieg nog niet verpest! En ooit weleens aan de mogelijkheid gedacht dat ze al voorzien is?
quote:Dat ze al bezet is wil ik ook eigenlijk niet aan denken, en hoop ook niet dat ze het is. Dan ga ik me weer zo kut voelen als die andere 8x dat dat al gebeurd is.
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:48 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jeez man relax
. Ze loopt zomaar niet weg hoor.
Zie het van de positieve kant, je hebt het ieg nog niet verpest! En ooit weleens aan de mogelijkheid gedacht dat ze al voorzien is?
quote:Ach je hebt nog tijd zat, als deze het niet wordt, dan misschien de volgende wel.
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:51 schreef cb_17 het volgende:
Ik hoop dat dit nu eens diegene is die weggelegd is voor mij
Succes ieg.
quote:ja dat dacht ik ook vanaf de 1e keer.. nu heb ik dit al 8x moeten denken, de volgende word het.. Op een gegeven moment is het ECHT niet leuk meer. Dus vandaar.
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:54 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ach je hebt nog tijd zat, als deze het niet wordt, dan misschien de volgende wel.
Succes ieg.
quote:Ben je al 8x tot over je oren verliefd geweest, op 8 verschillende meiden???
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:03 schreef cb_17 het volgende:
ja dat dacht ik ook vanaf de 1e keer.. nu heb ik dit al 8x moeten denken, de volgende word het.. Op een gegeven moment is het ECHT niet leuk meer. Dus vandaar.
Als ik soms al die mensen hand in hand zie lopen enzo, word ik gewoon jaloers. Waarom is dit na 8x nog niet voor mij weggelegd.
Dude, je wil te graag. Relax, maak een praatje enz. enz., probeer wat meer over d'r te weten te komen voordat je je van alles in je hoofd haalt.
En doe dan terloops eens een voorstel om uit te gaan ofzo.
Werkt ze tegen, niets op uit doen, dat doen ze allemaal en hoort er gewoon bij.
Is ze sterker dan jij, iets dat me gezien je sociale vaardigheden aannemelijk lijkt, neem dan een mes en touw mee.
Klinkt eng, maar dat vinden vrouwen spannend.
Geen condoom gebruiken trouwens, dan denkt ze dat je haar niet vertrouwt ofzo (N)
quote:jup 8x op verschillende meiden..
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:08 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ben je al 8x tot over je oren verliefd geweest, op 8 verschillende meiden???
Dude, je wil te graag. Relax, maak een praatje enz. enz., probeer wat meer over d'r te weten te komen voordat je je van alles in je hoofd haalt.
En doe dan terloops eens een voorstel om uit te gaan ofzo.
quote:Ge hoeft ook niet meteen naar de kroeg en uzelf lam te zuipen hoor! (al versimpelt het de zaken wel enorm
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:11 schreef cb_17 het volgende:
jup 8x op verschillende meiden..En ja, na 8x afgewezen te zijn wil je ook wel graag iemand, althans ik.
En over uitgaan, niks voor mij. Dat doe ik niet meer tenzij zij mij misschien ooit mee vraagt, anders niet!!
Je wilt gewoon teveel, te snel, te graag. Heb nou eerst maar eens een spontaan, fatsoenlijk gesprek met d'r, dan weet je een beetje wat haar bezighoudt en kun je daarop inspelen.
quote:Mee eens...
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:19 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je wilt gewoon teveel, te snel, te graag. Heb nou eerst maar eens een spontaan, fatsoenlijk gesprek met d'r, dan weet je een beetje wat haar bezighoudt en kun je daarop inspelen.
Maar goed... je bent in ieder geval een stapje verder
Veel succes en blijf lachen wat er ook gebeurt.
quote:hier heb je wat aan!!!! ze moet je niet, probeer er een sex-relatie uit te slepen!! tenzij je lelijk ben, ga dan de eendjes voeren ofzo!!!!
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:11 schreef Ovanaskat het volgende:
Ze willen in haar reet geneukt worden, for sure!Werkt ze tegen, niets op uit doen, dat doen ze allemaal en hoort er gewoon bij.
Is ze sterker dan jij, iets dat me gezien je sociale vaardigheden aannemelijk lijkt, neem dan een mes en touw mee.
Klinkt eng, maar dat vinden vrouwen spannend.Geen condoom gebruiken trouwens, dan denkt ze dat je haar niet vertrouwt ofzo (N)
quote:Hmm, ben nu op m'n werk in de nachtdienst, dus ik hou het zo kort mogelijk deze keer.
--laatst verschenen update--
Maar goed, ik ga nog wat formulieren invullen en nog een inspectie doen (en koffie zûpen)... We zullen wel zien wat volgende week brengt, okee?
En welt'rusten Fok.
quote:Het begon in ieder geval als een goed porno verhaal...
Hey,sinds 2 weken is er bij ons een pracht van een meid komen werken. De eerste keer dat ik haar zag ging bij mij de vonk gelijk over, zo sweet en lieve uitstraling dat ze heeft.
Afgelopen zaterdag zag ik haar voor het eerst, daarom besloot ik deze zaterdag een beetje iets te ondernemen. Met een goede timing stalde ik mijn 2 wieler in het fietsenhok, en tegelijkertijd kwam zij eraan. Ik loop zo naar de persooneels ingang, en en haal mijn pas erdoor zodat ik naar binnen kan. Komt zij achter me aan gelopen, en lukt het haar dus niet.. Ff hulp geven zodat zij ook naar binnen kon (voor de rest niks gezegd) maja. Deur voor haar open gehouden en toen niet meer gezien.
In de middagpauze was er een plaatsje vrij tegenover haar, snel bemachtigd. Daar zaten we dan, groot deel van de kantine vol. Aangezien ik altijd super verlegen ben, heb ik vrijwel nauwelijks tot niks gezegd in de groep waar we mee zaten, om een blunder te voorkomen. Want zoiets gebeurd mij altijd
Ik was wel een beetje oogcontact aan het maken, en 2 a 3x draaide ze met haar hoofd laten we zeggen 160 graden, en in die draai keek ze naar mij ff snel.
Dus op het moment dat de pauze is afgelopen loop ik terug met een collega en hij zegt gelijk, je bent verlieft op die meid die tegenover ja zat. Tja hoe raadt je het, hij zag het dus dat ik was nerveus was.
Ik maak van de situatie gebruik en vraag hoe ik het kan aanpakken, een niet-serieus antwoord kreeg ik. Vraag of je haar een beurt mag geven.
Een andere collega zei als je haar aan de telefoon heb (bedrijfstelefoon), vraag of ze een keer wat wil drinken.
Niet 2 echt super antwoorden, vooral de 1e niet.Zelf voel ik me nu super moedig (nog nooit zo gevoeld) om volgende week als ik haar s'ochtends zie te vragen hoelaat ze meestal pauze doet, en dan te zeggen ik zal er proberen ook te zijn. En dan te praten hoe ze het vind enzo hiero. Maar dan zal je altijd zien dan is ze ziek ofzow, of ik zie haar niet waardoor ik me volgende week niet meer zo moedig voel
.
Nog een paar dingen, ik ben super nerveus als ik met iemand ga praten die ik leuk vind, ben heel erg verlegen en bang dat ik iets verkeerds zeg waardoor ik het kan vergeten ed.Sorry voor het ingewikkelde verhaal, hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik zou, als ik jou was, goed op haar pupillen letten...
als je met haar samen bent..
als ze groter worden, dan bh je een goede kans om haar te neuken..
Laat je het even weten?
succes ^0^
Maar goed... jij zegt dalijk gewoon "ik ben me gisteren helemaal vergeten voor te stellen... ik heet Piet"
Dan zegt ze vanzelf wel haar naam... zo niet... dan vraag je erom
Dan vraag je tot hoelaat ze moet werken
Als ze evenlaat afgewerkt is al jij... vraag je waar ze heen moet fietsen.
Al moet je naar de andere kant van de stad en het regent nog zo hard... meefietsen!!!!
Het komt allemaal goed jongen!!
Suc6 ermee!!
Sterkte!!
Ik zit op het moment precies met hetzelfde probleem als jij. Ik vind al een hele tijd een jongen van school leuk. De laatste twee weken ziet hij me staan, eerst groette we elkaar steeds, laatst zwaaide hij ook en zo, oogcontact, deur open houden enz. Het begin is er, maar ik moet nu toch een stap verder gaan; een gesprek beginnen. En dat vind ik zo verdomd moeilijk. Ik zit ook net als jij alles te plannen, en ben enorm zenuwachtig. Het probleem bij mij is ook dat ik hem dus echt bijna nooit _alleen_ tref. Er staan bijna altijd wel klasgenootjes om hem heen, en dan stap ik daar dus echt no way op af.
Grijp je kans als je haar nog eens alleen treft, wie weet komt het later veel minder voor dat ze alleen staat. Dan staat ze steeds bij haar collegas en dan is de kans op een goed gesprek ook wat minder.
Als ik jou was zou ik toch proberen wat minder nerveus te doen (dat zeg ik nu wel, maar dat lukt mezelf ook amper .. ik werk er aan .). Ik denk namelijk niet dat ze het erg vind als een jongen haar aanspreekt, maar juist leuk! Ze kent nog niet zo veel mensen daar, alles is nog nieuw. Ik denk dat ze het enorm fijn vind als er een collega naar haar toekomt die belangstelling heeft. Dat zou jij toch ook fijn vinden?
.
Ga inderdaad niet te snel, een beetje fantaseren van wat als ze .. is natuurlijk heel leuk, maar gewoon eerst een vriendschap opbouwen. Later kan je altijd nog haar MSN vragen, of vragen of ze zin heeft om eens mee te gaan naar de bioscoop etc ..
Succes man ..
Voordelen hierbij zijn dat het luchtig, grappig en nonchalant overkomt en haar waarschijnlijk doet lachen en ze niet weet of je het nou echt meent of gewoon wat met haar dolt. Voor jou is het ook handig om zo te kunnen bekijken of ze van lachen houdt of zwaar op de hand is..Verlegen mensen houden vaak wel van luchtige dingen, iemand die het ijs voor hun breekt laat maar zeggen, dan zijn (en worden) ze vaak een stuk minder verlegen. Naja mocht ze verlegen zijn natuurlijk..dat is de vraag.
Succes, spannend hoor!
En laat je niet uit het veld slaan als het even tegen zit..
quote:Dit vind ik een goed antwoord. De TS laat zich direct uit het veld slaan als het niet helemaal naar wens verloopt. Waarom zou hij niet meer kunnen vragen hoe ze heet? Gebruik humor, dit werkt vaak goed.
Op zaterdag 1 november 2003 15:05 schreef sweetgirly het volgende:
Misschien al te laat dit berichtje..maar je kan toch gewoon vragen
'hoe heet je eigenlijk' en dan zoiets lachends zeggen van 'ja jee, werk je hier al 3 á 4 weken en ik weet je naam niet eens'..dan zo'n beetje laconiek beteuterd kijken van 'ja het is een schande' (deze smiley past er goed bij)..maak er een soort spelletje van. En dan 'ik heet trouwens ...'. Oh ja probeer open vragen te stellen ipv vragen waar ze alleen maar ja of nee op kan antwoorden, dan staakt het gesprek gauw of komt er niet eens een gesprek.
Voordelen hierbij zijn dat het luchtig, grappig en nonchalant overkomt en haar waarschijnlijk doet lachen en ze niet weet of je het nou echt meent of gewoon wat met haar dolt. Voor jou is het ook handig om zo te kunnen bekijken of ze van lachen houdt of zwaar op de hand is..Verlegen mensen houden vaak wel van luchtige dingen, iemand die het ijs voor hun breekt laat maar zeggen, dan zijn (en worden) ze vaak een stuk minder verlegen. Naja mocht ze verlegen zijn natuurlijk..dat is de vraag.
Succes, spannend hoor!
En laat je niet uit het veld slaan als het even tegen zit..
Ondertussen weet ik wel hoe ze heet, en zij mij naam ook wel (denk ik). Het ging namelijk zo, ze belde vandaag met de bedrijfstelefoon omdat ze een streepjescode niet kon lezen/scannen.
Ik nam dus op met mijn naam ed en luisterde wat ze te vragen had.
Aangezien ik niet wist wat ze nu bij de kassa had staan, omdat we er 1000e diverse modellen van hebben ben ik op me eigen naar haar kassa gegaan. Ff gekeken wat ze had (ze had me naam gehoord via telefoon dus, en aangezien ik naar haar kassa ging en ze me gezien heb moet ze nu wel weten hoe ik heet lijkt me ) Het was zo superdruk dat ik geen gesprek kon beginnen en alleen maar ff naar het artikel heb kunnen kijken wat ze bedoelde.
Later ben ik nog een keer gebeld door haar maar dit kon ik gewoon via de telefoon oplossen. Daarna heb ik haar niet meer gezien, ook niet in 1 van de pauze's.
Vrijdag's is dus wat makkelijker om een gesprek te beginnen, omdat het dan rustig is en ik s'avonds bij haar kassa kan gaan staan als we sluiten. Ik zou het ook wel leuk vinden om met haar mee te fietsen, alleen ben ik vaak op de brommer.
Nu heb ik het er ZEKER wel voor over om op de fiets te gaan om met haar mee te fietsen, maar als we vrijdags klaar zijn moet zij nog geld tellen denk ik op het kantoor. Hoelang dit duurt weet ik niet want dan ben ik altijd al weg.
Waar kan ik het a.s vrijdag allemaal over hebben als ik bij haar kassa ga staan? Vragen waar ze woont?? Of ze die zaterdag ook moet werken en op welke tijden. En ik zal met een beetje humor me ook nog voorstellen, probeer wel iets van "Ik zal me nog even voorstellen, was ik vergeten, me naam is .... " En belangrijk ook zal ik een hang geven als ik me voorstel?
Sorry voor de vele vragen , iemand nog tips?
quote:Ja.
Op zaterdag 1 november 2003 17:48 schreef cb_17 het volgende:
Sorry voor de vele vragen, iemand nog tips?
Begin in geen geval een uitgebreid gesprek tijdens het werk. Bewaar het voor in de pauze, of als er een keer echt helemaal niets te doen is.
Nogmaals, doe niet zo gestressed. Relax! Heb je haast ofzo met haar in gesprek te raken? Zo graag willen komt meestal echt niet goed over .
Ga stappen, doe een make-over, ga sporten etc, maar stop met deze vreselijke kinderachtige praktijken.
Heb serieus medelijden met mensen die zulke topics openen, en das geen flame
quote:Mee eens.
Op zaterdag 1 november 2003 18:16 schreef Lemmeb het volgende:
Begin in geen geval een uitgebreid gesprek tijdens het werk. Bewaar het voor in de pauze, of als er een keer echt helemaal niets te doen is.
Persoonlijk zou ik haar niet onder een vragenvuur gaan werpen, komt zo over als een interview. Waar woon je? Waar ga je stappen? Houd je van Grieks of Italiaans? Heb je een vriend (). Je hebt dan kans dat ze maar 4 dingen zegt nl. 'Dordrecht (of de straat of ze zegt in een huis, mocht ze grappig willen zijn), Dansen bij Jansen, beiden, ja (als ze je te opdringerig gaat vinden bijv.)'..
Wat mijn bovenstaander al vertelt 'hou het rustig of begin rustig'..In de pauze kan je wel wat dingen vragen, maar vertel dan ook wat over jezelf (al was je dat misschien al van plan) en zodra je de gelegenheid hebt, vraag dan wat geïnteresseerder door, misschien heeft ze examens en of dat goed gaat en waarom dan wel of niet..Zoiets is ook veel spannender (beetje fantaseren en dagdromen) dat beiden niet zeker weten of je elkaar nou leuk vindt, dan dat je gelijk een beslissing moet maken (vind ik hem leuk genoeg enzo). Zo geef je haar de tijd om uit te vinden of zij jou leuk genoeg vind en kan zij jou (en jij haar) rustig beter leren kennen.
quote:Download David Gray - Please forgive me
Nog geen seconde later bekroop me een gevoel, een heel erg kut gevoel. Ik voelde me (nu nog steeds) alsof ik heel erg gefaald heb en niet mijn missie voltooid heb om zo maar te zeggen.
Ben me vergeten voor te stellen, ach, dat gebeurt alleen mij en niemand anders![]()
Het gevoel word steeds erger, steeds meer begin ik te geloven dat het weer niet wederzijds is, voor de 9e keer dan. Waarom, is mij een raadsel?Ik kan ieder moment wel in huilen uitbarsten, zo erg is het.
dat is denk precies hoe jij je moet voelen
ik ken het, ik ken het, ik ken het verdomme en het is klote!
probeer alsjeblieft niet te lang zo rond te lopen, je wordt er namelijk compleet gestoord van als je naar zo'n tijd afgewezen word! (en ik kan het weten )
quote:songtekst past er wel bij hoe ik me TOEN voelde.. Is gelukkig nu weer wat anders.
Op zaterdag 1 november 2003 21:33 schreef moz het volgende:[..]
Download David Gray - Please forgive me
dat is denk precies hoe jij je moet voelen
ik ken het, ik ken het, ik ken het verdomme en het is klote!
probeer alsjeblieft niet te lang zo rond te lopen, je wordt er namelijk compleet gestoord van als je naar zo'n tijd afgewezen word! (en ik kan het weten
)
Het is eigenlijk weer een beetje aftellen tot vrijdag, zodat ik me met een beetje humor toch nog kan voorstellen wat ik afgelopen vrijdag vergeten was als ik bij haar kassa weer ga staan als we sluiten. En misschien nog wat verder praten over andere dingen.
En ik heb het al vaker gevraagd gewoon haar een hand geven tijdens het voorstellen?????
Even voor de duidelijkheid..ik zoek niet echt een relatie ofzo en ben nu z'on 5 jaar single na een relatie gone bad. Ik ben de laatste 5 jaar niet echt een meid tegengekomen die me kan boeien (figuurlijk) en ik sluit me zelfs beetje af voor relatie denk ik.
Nu mijn ervaring:
Onlangs is er een meisje bij ons in de kantine komen werken en toen ik haar voor het eerst (vluchtig) zag vond ik haar meteen wel wat hebben en vorige week zag ik haar voor de 2de keer en had zelfs idee dat ze ook naar mij keek op "die iets specialere manier", maar dat zal ik me wel verbeeld hebben. Ze heeft een zeer leuke uitstraling wat haar knap maakt (niet dat ze lelijk is).
Ik denk dat ze soort stage loopt ofzo en waarschijnluk binnenkort weer weg zal zijn en waarschijnluk heeft ze al lang een vriend. Ik ben ook niet echt van plan haar te versieren/ uit te vragen (op dit moment dan). Ik vond haar alleen wel meteen heel erg leuk toen ik haar zag en dit heb ik zeer zelden (bijna nooit).
Dat gevoel/ de spanning ik erg leuk en ik voel weer na al die jaren hoe het ook alweer is om "iets meer" voor iemand van het andere geslacht te voelen.
Lijkt me heerlijk om met kerstmis naast haar wakker te worden en om weer lekker tegen iemand aan te kunnen kruipen.
Waarschijnluk ben ik aan het dagdromen en gebeurde er niks is dit alleen van mij kant en beeld ik me alles in, but a man needs a little hope.
Ik weet het ..beetje contradicting verhaal.
Maar ik zou me nu niet meer naar 3/4 weken gaan voorstellen, en al zeker niet nu je al een beetje met haar gepraat hebt.
En niet beginnen over "gisteren" ofzo, want daarmee laat je zien dat je erover hebt zitten nadenken.
En dat naar huis fietsen zou ik ook niet doen, want dan krijgt zij vast en zeker de indruk dat je een beetje achter haar aanzit (letterlijk en figuurlijk).
En dan ben je voor vrouwen vaak niet meer interessant.
Zorg wel dat ze je iedere dag wel ff ziet, en dan raakt ze misschien vanzelf langzaam wel geïnteresseerd.
Ik bedoel het niet verkeerd ofzo, ik zeg alleen wat ik denk.
Veel succes, iig.
--{-{@ Nite
quote:Ok. Ik krijg zoveel verschillende reacties, stel je wel voor, stel je nu niet meer voor na 3/4 weken.
Op zondag 2 november 2003 23:45 schreef Ixnay het volgende:
Vooral niet opgeven!Maar ik zou me nu niet meer naar 3/4 weken gaan voorstellen, en al zeker niet nu je al een beetje met haar gepraat hebt.
En niet beginnen over "gisteren" ofzo, want daarmee laat je zien dat je erover hebt zitten nadenken.
En dat naar huis fietsen zou ik ook niet doen, want dan krijgt zij vast en zeker de indruk dat je een beetje achter haar aanzit (letterlijk en figuurlijk).
En dan ben je voor vrouwen vaak niet meer interessant.Zorg wel dat ze je iedere dag wel ff ziet, en dan raakt ze misschien vanzelf langzaam wel geïnteresseerd.
Ik bedoel het niet verkeerd ofzo, ik zeg alleen wat ik denk.
Veel succes, iig.
En The_NiteAngyl, succes!!!
quote:Ja dat kan!
Op maandag 3 november 2003 17:32 schreef cb_17 het volgende:
Ik voel zelf aan dat ik misschien beter kan zeggen "..naam.. heet je toch??" als ik haar zie. Of staat dit een beetje stom?
Ze moest eens weten dat er een jongen is doe zoveel moeite voor haar doet en wil doen..Lief hoor!
Laat anders 1 van hun met haar praten, en zo kun je er misschien achter komen of ze wel of niet een vriend heeft.
Maar als je met haar gaat praten, geef haar dan niet te veel de indruk wat je van haar vindt. Anders maak je het haar te makkelijk.
quote:ik heb er inderdaad wel veel voor over om een beetje in contact met haar te komen ja
Op maandag 3 november 2003 17:59 schreef sweetgirly het volgende:[..]
Ja dat kan!
Ze moest eens weten dat er een jongen is doe zoveel moeite voor haar doet en wil doen..Lief hoor!
En ik zal proberen gewoon normaal over te komen, dus niet superveel complimentjes geven (in totaal al 1 gegeven ) Hopelijk wil het een beetje lukken.
En haar naam weet ik al hoor, alleen niet zeker hoe je het schrijft. En ik wil het graag zelf een beetje doen, dus niet andere collega's erbij betrekken, misschien vind ze dat ook niet leuk als die collega over mij gaat lullen wat ze van me vind enzo.. Lijkt me niet goed
quote:Da's een beetje de basisschoolmethode.
Op maandag 3 november 2003 18:12 schreef Ixnay het volgende:
Weten je collega's niet hoe ze heet?Laat anders 1 van hun met haar praten, en zo kun je er misschien achter komen of ze wel of niet een vriend heeft.
Maar als je met haar gaat praten, geef haar dan niet te veel de indruk wat je van haar vindt. Anders maak je het haar te makkelijk.
Enne, cb_17; bedankt voor je medeleven. Mocht het toch niet gaan lukken (ik ben geen doemdenker of wat dan ook ), hou ik er toch een geweldige vriendin, als in vriendschap, eraan over. Immers, als ze niet wilt samenwonen zie ik hier verder weinig toekomst in dan een vriendschap alleen. Mnjah, maar eerst kijken hoe dat gesprek zal verlopen. Ik post m'n reacties wel in m'n topic.
Voor de rest wens ik je, eenstermeer, heel veel succes.
Hoe het ook mag aflopen, je komt er zelfverzekerder uit.
--{-{@ Nite
iig een lieve knuffel en kus uit Zeeland!
Bacio, -Liz
quote:haar naam houdt ik even achterwege, je weet maar nooit hé
Op maandag 3 november 2003 19:47 schreef ElisaItalia het volgende:
Ciao! Er is nog steeds weinig verandert zie ik. Durf je niet op haar af te stappen? Als ze nee zegt is het haar verlies en niet de jouwe. Wat is haar naam overigens? Of wil je dat niet zeggen vanwege privacy? Mag best!iig een lieve knuffel en kus uit Zeeland!
Bacio,-Liz
En hoe bedoel je eigenlijk "Als ze nee zegt is het haar verlies en niet de jouwe." ??
En nu aub geen rare dingen denken stelletje FOK!kers
quote:owh ok op die manier..
Op maandag 3 november 2003 20:44 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Dat zij een geweldige jongen als jij verliest!!
Dat bedoelt ze denk ikEn nu aub geen rare dingen denken stelletje FOK!kers
quote:Zo heb ik ook rond gelopen. Tot er een dag kwam dat ik tegen mezelf zei NU MOET HET. Heb een beetje tegen mezelf staan praten in de spiegel, peptalk en het hielp.
Op maandag 3 november 2003 21:04 schreef cb_17 het volgende:[..]
owh ok op die manier..
Hoop dat de week weer ff snel voorbij gaat tot vrijdag
Je hebt niks te verliezen. Op sommige momenten in het leven moet je gewoon schijt aan alles en iedereen hebben en doen wat je hart je ingeeft.
En ik weet zeker dat je daar geen spijt van zult krijgen, hoe het dan ook mag aflopen. Onzekerheid is veel erger
Doro Pesch - Who you love
Who you love
Really makes a difference
Who you love
Keeps you sad or happenin'
Who you love
Says a lot about you
Who you love
Who do you love
Who you love
Is your main obsession
Who you love
Makes your body shiver
Who you love
Is Strongest weakness
Who you love
Who do you love
Tell me it's me
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Who you can't live without
Let it be me tell me it's me
Who you can't get enough of
Let it be me
Who you love
Who you love
Is your shot at magic
Who you love
Let's you love who you are
Who you love
Is the one you'd kill for
Who you love
Who do you love
Who you love
Can drive you crazy
Who you love
Is your jealous nature
Who you love
Doesn't always love you
Who you love
Who do you love
Tell me it's me
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Let it be me
Who you love
Who I love
Keeps a secret from me
Who you love
Who do you love
Tell me it's me
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Let it be me
Who you love
quote:Ik ben het 200 % met je eens!!! Als ik het zo is lees, zijn het precies de dingen die ik voel en graag wil.
Op woensdag 5 november 2003 19:41 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Nog een leuke songtekst die op deze situatie lijkt te slaan...Doro Pesch - Who you love
Who you love
Really makes a difference
Who you love
Keeps you sad or happenin'
Who you love
Says a lot about you
Who you love
Who do you loveWho you love
Is your main obsession
Who you love
Makes your body shiver
Who you love
Is Strongest weakness
Who you love
Who do you loveTell me it's me
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Let it be me
Who you loveWho you love
Is your shot at magic
Who you love
Let's you love who you are
Who you love
Is the one you'd kill for
Who you love
Who do you loveWho you love
Can drive you crazy
Who you love
Is your jealous nature
Who you love
Doesn't always love you
Who you love
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Let it be me
Who you loveWho I love
Keeps a secret from me
Who you love
Let it be me
Who you're wild about
Tell me it's me
Only me
Let it be me
Who you love
Zeg, pak een gitaartje en ga midden in de winkel een serenade voor haar spelen. En het liefst dan nog dit nummer. Dan valt ze als een blok voor je. (of niet, en trekt ze zich als een kluizenaar terug uit de samenleving van schaamte)
Ik ga gewoon eerst vragen van "...naam.. heet je toch". Dan zal ze ook wel het omgekeerde aan mij vragen. Voor de rest vraag ik of ze zaterdag ook moet werken, zo ja van hoelaat tot hoelaat. En dan misschien waar ze woont enzo..
De rest zoals hobbies en al dat andere ga ik het wel met haar over hebben als we eens samen in de pauze zitten. Dat zal hopelijk nog weleens voorkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door cb_17 op 05-11-2003 21:30]
Nou, m'n tip is supersimpel; vraag of ze na het werk even mee naar een caféetje wilt gaan. Een plek waar wat mensen komen, een vriendelijke omgevingen, en (ook niet onbelangrijk) waar de muziek niet te hard staat. Dit laat meteen zien of ze hier intresse in heeft, of ze überhaupt wel tijd met je wilt spenderen en, above all, dat je zelfverzekerd overkom.
quote:Ik heb d'r nu 1x een beetje echt gesproken (vorige week vrijdag). Haar naam weet ik al, maar om de fout die ik vorige week had gemaakt doordat ik mezelf niet voorgesteld had, een beetje te herstellen vraag ik gewoon haar naam en dan zij waarschijnlijk ook de mijne en dan hebben we toch een beetje voorgesteld alleen op een andere manier
Op woensdag 5 november 2003 21:35 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Voordat ik een tip geef; hoevaak heb je d'r al gesproken? Niet vaak zeker, omdat je nu aan het plannen (zucht) ben om haar naam te vragen?Nou, m'n tip is supersimpel; vraag of ze na het werk even mee naar een caféetje wilt gaan. Een plek waar wat mensen komen, een vriendelijke omgevingen, en (ook niet onbelangrijk) waar de muziek niet te hard staat. Dit laat meteen zien of ze hier intresse in heeft, of ze überhaupt wel tijd met je wilt spenderen en, above all, dat je zelfverzekerd overkom.
dus,samenvatting, wat is je draaiboek op het moment?
quote:thnx voor je reactie.. mijn brommer gaat inderdaad toch een beetje richting aprilia rs50. Foto ga ik hier niet posten, hij is vrij uniek zoals ik hem heb dus straks herkennen mensen hem wel en dat wil ik niet.
Op woensdag 5 november 2003 23:17 schreef ennaxor het volgende:
zow, ikheb je topic in 1x uitgelezen,en ik moet zeggen, je bent op de goeie weg! veel goeie tips zaten er ook tussen,vooral,take it easy! *denkt aan step by step van new kids on the block, heel fout,i know, but you get the picture*
zoals jij nu bezig bent ben ik eens een heel jaar bezig geweest! heel frustrerend(vooral toen ik de persoon in kwestie per ongeluk aan iemand anders koppelde), maar heb hem uiteindelijk wel gekregen!
wat voor brommer heb je? stom, maar als die meid er van houdt,en je hebt de goeie, bingo! geweldig gespreksstof! een aprilia RS doet het zeker, maar de kans dat je die hebt is natuurlijk klein...dus,samenvatting, wat is je draaiboek op het moment?
En voor de rest morgen begint het weer, heb afgelopen nacht nog over haar gedroomd
, en dan op het laatste geen nutteloze reacties.
Hoop dat het een beetje wil lukken met een gesprekje
quote:En je verwacht hier een ander antwoord te krijgen?
Grtx
quote:Thanx jonge!!
Op donderdag 6 november 2003 19:56 schreef cb_17 het volgende:
mail is verzonden
En ja droom was wel leuk, kan me niet alle details herinneren maar weet nog wel waar het globaal over ging.
Zet 'm op he!!
Wees gewoon jezelf en probeer niks geks te zeggen!!
Doe het vooral rustig aan en vooral niks overhaast!!
Suc6
Naja geduld is een schone zaak zeggen ze altijd maar..
Hoop zo voor je dat ze jou ook zo leuk vindt.
quote:you're right.. Afgelopen vrijdag gaf ze al aan dat het een beetje saai was soms. Dus je weet het maar nooit, neemt ze misschien zo opeens ontslag. Terwijl ze me misschien wel leuk vond, en het wel wat kon worden als ik actie had ondernomen.
Op vrijdag 7 november 2003 21:58 schreef Undertaker2 het volgende:
Zorg d'r in elk geval voor dat je, wanneer ze d'r weer is, ook daadwerkelijk actie onderneemtVoor je het weet is ze ergens anders aan het werk ofzo en dan zullen wij nooit weten hoe dit had kunnen aflopen en erger, jij ook niet!
En ja ik heb collega's die weten waar ze was als het goed is, de hoofdcassiere's zullen denk ik wel het weten. Zal eens vragen als ze er morgen ook niet is.
quote:hoef ik niks aan toe te voegen
Op vrijdag 7 november 2003 22:40 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Steef... hou er ook rekening mee dat ze je misschien NIET leuk vind he!
Hoogstens een aardige jongen, maar meer niet!
Ik wil je "vreugde" niet bederven, maar het is wel de waarheid!
quote:jup.. en die waarheid heb ik al 8x moeten meemaken dat het niet wederzijds was.
Op vrijdag 7 november 2003 22:40 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Steef... hou er ook rekening mee dat ze je misschien NIET leuk vind he!
Hoogstens een aardige jongen, maar meer niet!
Ik wil je "vreugde" niet bederven, maar het is wel de waarheid!
Gelukkig zag ik haar vandaag staan achter 1 van de kassa's. Kleine opluchting dat ze er was
Aan het begin van de ochtend werd duidelijk dat er van 5 tot 6 niemand stond op onze afdeling. Ik dacht zij werkt tot 6, dan ga ik ook maar vrijwillig tot 6 uur omdat ik dan bij haar kassa kan gaan staan, ja een uurtje langer werken heb ik voor haar over. (en dit laat ook zien dat ik deze keer weer echt flink flink verlieft ben! )
Een beetje mijn pauzes getimed maar het mocht niet baten, ik heb niet met haar in de kantine gezeten.
Ook niet toen er een hele tijd niemand in de kantine zat (ik in me eentje dus), anders had ik wel een leuk gesprekje kunnen maken met haar omdat er toch niemand was en ik me dan veel meer op me gemak voel.
Maar ja, om even voor 6 uur kon ik weer naar haar kassa. Een beetje haasten, en daar stond ik weer, dit keer met wat minder zenuwen
Toen er nog een rijtje klanten bij haar kassa stond keek ze me even een paar seconden aan, met een "in mijn ogen" een hele liefe glimlach.
Natuurlijk deed ik hetzelfde terug en zei Hoi, toen ging ze verder met de laatste paar klanten hun spullen af te rekenen.
Nou hoofdcassiere bij haar langs om kassa af te sluiten, zegt ze jij neemt haar mee?, en voordat ik wat kon zeggen werden de woorden me uit de mond genomen door een oude asociale klote collega die achter me was komen staan, ja ik neem haar wel mee.
Ik neem haar ook wel mee zei ik. Onderweg vroeg ik beetje druk gehad? Viel wel mee zei ze, en gelijk begon die collega weer nee het was niet druk zus zo.
Toch nog even deur voor haar opengehouden en gezegd tot volgende week.
Graag zou ik nu eens wat meer willen laten doorschemeren dat ik meer wil dan alleen bij haar kassa staan. Maar hoe vraag ik dat? (ik heb geen zin om te wachten dat ik eens een keer toevallig met haar in de pauze zit)
Gewoon een keer vragen wil je pauze met me houden (maar dit een dag van tevoren vragen staat een beetje ) . Dan moet ik toch weer wachten op toeval dat ze ook in de pauze zit, en dat wil ik niet.
En om nu bijvoorbeeld a.s vrijdag te vragen of ze wat met me wil drinken zaterdags na werktijd staat ook zo direct vind ik, of niet?
En natuurlijk is dat dan ook weer een hele grote stap voor mij, en zal ik ook zeker bang zijn voor het antwoord wat ze gaat geven.
Bedankt voor het lezen, heeft iemand nog tips ed over mijn verhaal en vragen daaronder? Zou top zijn!!
Maak meer lol.
Als ik je posts zo lees ben je er verschrikkelijk mee bezig.
Vragen als "Wil je pauze met me houden", ik denk niet dat dat werkt.
Maar ja, das mijn gevoel.
Gewoon meer lachen, lol maken en beetje ouwehoeren.
En er niet te zwaar aan tillen.
Succes.
Ik heb zo eens zitten nadenken een beetje wat ik kan doen. Op zaterdag als we sluiten blijft een groot gedeelte van het personeel nog wat drinken enzo in de kantine, ik eigenlijk nooit.
Dus als ik volgende week weer tot 6 uur mag/kan werken en zij ook, wil ik wel wat blijven drinken, met natuurlijk haar als ze dat wilt.
Ik weet niet of dit te vroeg is om nu al te vragen, maar ik wil wel wat actie ondernemen om haar beter te leren kennen.
Ik weet niet of zij het weet dat er altijd wat gedronken wat als we sluiten op zaterdag, dus als ik het dan vraag denkt ze waar heb die het nu over?
Maar ik wil graag eerst weten van de "ervaren" users of het verstandig is om dit aan haar te vragen, zo ja? > Dan heb ik later nog een paar vraagjes.
quote:Ik wacht vol ongeduld af!
Op zondag 9 november 2003 17:41 schreef cb_17 het volgende:
Ok. Jullie horen er meer van volgend weekend.
quote:thnx.. De dagen gaan weer snel
Op maandag 10 november 2003 18:17 schreef rx7_turbo_II het volgende:
Zo mag ik het horen!!
Ik spreek je op MSN
quote:True...
Op dinsdag 11 november 2003 17:49 schreef SouthernSun het volgende:
maar volgens mij plan je het veel te veel joh
quote:Ikke wel iig!
Op dinsdag 11 november 2003 18:14 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Herkent men zich hier maar al te veel in?
quote:Vroeger wel, nu gelukkig niet meer
Hmm, kijk eens aan. Al zeven pagina's met reakties. Moet je zien hoeveel mensen met je meeleven cb_17!
Of herkent men zich hier maar al te veel in?
quote:Dit waardeer ik heel erg, zonder jullie had ik nu misschien nog niks gedaan, of iets heel stoms gedaan zodat ik het gelijk kon vergeten. En misschien hou ik nog wel een vriendin over aan jullie reacties, tips ed als het wederzijds is.
Hmm, kijk eens aan. Al zeven pagina's met reakties. Moet je zien hoeveel mensen met je meeleven cb_17!
We'll see!
quote:herken me er wel een beetje in. kom zo nu en dan een meisje tegen in de bus/trein die ik erg leuk vind. nu nog even over de drempel heen om dr aan te spreken
quote:idd, iemand tips om een meiske in trein/bus aan te spreken?
Op dinsdag 11 november 2003 21:13 schreef SouthernSun het volgende:[..]
herken me er wel een beetje in. kom zo nu en dan een meisje tegen in de bus/trein die ik erg leuk vind. nu nog even over de drempel heen om dr aan te spreken
quote:Hm zoiets als:
Op dinsdag 11 november 2003 22:45 schreef DirtyHarry het volgende:
idd, iemand tips om een meiske in trein/bus aan te spreken?
lol.. en als ik de volgende x deze openingszin hoor,
..weet ik dat ie van fok! is ..van mezelf nog wel
quote:Vraag me af wat voor een figuur zo'n openingszin in de praktijk gaat gebruiken
Op dinsdag 11 november 2003 23:00 schreef sweetgirly het volgende:[..]
Hm zoiets als:
'ik wou dat deze trein (of bus) geen eindbestemming had, dan was ik voor altijd bij je gebleven'.lol.. en als ik de volgende x deze openingszin hoor,
..weet ik dat ie van fok! is..van mezelf nog wel
quote:lol..ja dat vraag ik me ook af!
Op dinsdag 11 november 2003 23:27 schreef DirtyHarry het volgende:
Vraag me af wat voor een figuur zo'n openingszin in de praktijk gaat gebruiken![]()
Maar van mij zul je em dus niet horen sweetgirly
quote:Zeker romantisch
Op woensdag 12 november 2003 00:10 schreef sweetgirly het volgende:[..]
lol..ja dat vraag ik me ook af!
Tja..kennelijk is openingszinnen bedenken vanuit een mansoogpunt niet echt mijn ding![]()
..maar hij is wel romantisch..niet dan?
quote:Ik werd keihard uitgelachen maar probeer deze als je lef heb: "is je vader een dief?" antwoord: "nee waarom?" "Nou volgens mij heeft hij alle sterren uit de hemel gestolen en in jou ogen gedaan"
Op dinsdag 11 november 2003 22:45 schreef DirtyHarry het volgende:[..]
Ik wil niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele gevolgen!!!
quote:hehe kom er net achter dat een vriendin van me dat meisje ook kent. en ze was een keer ook op een feestje waar ik was. 2 redenen al om een gesprek over te beginnen
Op dinsdag 11 november 2003 22:45 schreef DirtyHarry het volgende:[..]
quote:En dan? Organiseer je dan een gigantisch feest? Of nee, zou je eigenlijk niet moeten doen; dan komt zij er ook weer achter enzo. Krijg je dat weer.
Op dinsdag 11 november 2003 19:35 schreef cb_17 het volgende:[..]
Dit waardeer ik heel erg, zonder jullie had ik nu misschien nog niks gedaan, of iets heel stoms gedaan zodat ik het gelijk kon vergeten. En misschien hou ik nog wel een vriendin over aan jullie reacties, tips ed als het wederzijds is.
We'll see!
quote:Maar dan kan je haar wel uitnodigen...
Op woensdag 12 november 2003 13:34 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
En dan? Organiseer je dan een gigantisch feest? Of nee, zou je eigenlijk niet moeten doen; dan komt zij er ook weer achter enzo. Krijg je dat weer.
En voor een feestje zijn de meeste fokkers niet vies... toch jongens??
quote:Was ik dit topic maar nooit begonnen
Op woensdag 12 november 2003 19:05 schreef Me784 het volgende:[..]
Maar dan kan je haar wel uitnodigen...
En voor een feestje zijn de meeste fokkers niet vies... toch jongens??
quote:Denk zelf dat je wel kan zeggen, dat je wel wat met haar wilde drinken. Dan heeft ze iig door dat je interested bent. Misschien stelt ze dan zelf wel wat anders voor, zoals een keer in een cafeetje in de stad (weet zo niet waar je woont) wat te drinken ofzo. Anders doe jij een voorstel voor de week erna ofzo?
Op woensdag 12 november 2003 20:37 schreef cb_17 het volgende:[..]
Was ik dit topic maar nooit begonnen
Nee hoor grapje, ik kan het zovaak zeggen ik waardeer de positieve en leuke reacties heel erg!
De donderdag is ook zo voorbij, en dan zitten we alweer op de dag dat het gaat gebeuren als ze er is
En wat nu als ik vraag moet je tot 6 uur werken, en ze zegt nee. Ik zeg oh, en zij vraagt hoezo dan?
Wat is het beste, wat ik dan zal zeggen, niets? Of zeggen wat ik van plan was te vragen?
quote:Eey *naam*...alles goed, blablablablabla, moet je morgen nog werken? Aha...tot 6 uur, of niet? Niet..? Oh, want om 6 uur gaan de meeste van ons nog even wat drinken, en ik had het wel gezellig gevonden als jij ook zou komen.
Nee hoor grapje, ik kan het zovaak zeggen ik waardeer de positieve en leuke reacties heel erg!
De donderdag is ook zo voorbij, en dan zitten we alweer op de dag dat het gaat gebeuren als ze er is
En wat nu als ik vraag moet je tot 6 uur werken, en ze zegt nee. Ik zeg oh, en zij vraagt hoezo dan?
Wat is het beste, wat ik dan zal zeggen, niets? Of zeggen wat ik van plan was te vragen?
Laat het gewoon lekker komen als je tegenover haar staat...
quote:dan zeg je dat je haar na afloop wel met haar mee wou fietsen als ze het niet erg zou vinden (of dat je haar wou vragen om wat te gaan drinken wat mijn voorganger net zei)
Nu is ze dus van school af en zie ik haar nooit meer ...
Foei daar heb ik toch echt wel even flink spijt van gehad. Dat is echt het laatste wat je moet laten gebeuren, crb_17!!!
Probeer gewoon spontaan en lief, het beste is met wat humor, over te komen. Hoe moeilijk het ook is, en ik kan het weten
Ik wens je in ieder geval heel veel succes
Ik zal het topic wel blijven volgen om misschien nog wat geniale impulsen te delen met je
edit: Tsja, eerste post... Voor smilies éérst een spatie!! .. Oooojaaa
quote:Kijk. Ons Aller Shake maakt een bookmark. Dat laat weer zien hoe geïntereseerd men is in deze real-life soap.
Op woensdag 12 november 2003 21:53 schreef Shake het volgende:
*terugvindpostKan zelf weinig advies geven, maar veel succes iig
Maar ja. Was't maar weer donderdag. Reden voor jou (love), reden voor mij (exams). Meuh, en dan weer weekend.
quote:Ha, ha, ha, ik zie cb_17 al met een spiekbriefje voor haar staan.
Op woensdag 12 november 2003 21:59 schreef Roa het volgende:[..]
Eey *naam*...alles goed, blablablablabla, moet je morgen nog werken? Aha...tot 6 uur, of niet? Niet..? Oh, want om 6 uur gaan de meeste van ons nog even wat drinken, en ik had het wel gezellig gevonden als jij ook zou komen.
Laat het gewoon lekker komen als je tegenover haar staat...
quote:Gaan we met zijn allen naar zijn bruiloft
Op woensdag 12 november 2003 22:41 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
Godver, strax gaan ze..! (gaan we daar weer een topic op openen)
ps. 'k duim voor je ts..
Oh ja gewoon beetje nonchalant blijven doen, denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door sweetgirly op 12-11-2003 23:00]
quote:The love Fok!, soon we'll be making your dreams come true...
Op woensdag 12 november 2003 22:51 schreef DirtyHarry het volgende:[..]
Gaan we met zijn allen naar zijn bruiloft
quote:En cb_17 steeds maar zenuwachtiger en zenuwachtiger...
Op woensdag 12 november 2003 23:35 schreef Superstudent het volgende:
real life soap
wel schattig dit topic, best leuk om het een beetje in de gaten te houden
Naar mijn idee werk je in een supermarkt? Kan het fout hebben hoor.. Maar bij mij op in de super was het vrij makkelijk om achter het rooster te komen van iemand, zelfs de bedrijfsleider was terug te vinden.. Dus, mijn grote tip om er zeker van te zijn of ze er is, is om op een vreemd tijdstip, dat er weinig mensen (Geen dus) op de plek rondlopen waar de roosters hangen even heel snel bladeren.. Tsja, als het niet zo gaat bij jullie, dan is het natuurlijk jammer wat dat betreft.
Ik wens je megaveel succes, en ik lees met je mee!
Liefs
Marjolein
quote:Het is altijd nog vrijdagavond en zaterdag dat ik moet werken. We zullen dus nog 1 nachtje moeten slapen helaas. Nu maar echt hopen dat ze er vrijdagavond is, dan word de kans benut, voor de volle 10000% !!!
Op donderdag 13 november 2003 16:22 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
En cb_17 steeds maar zenuwachtiger en zenuwachtiger...
Mnjah, 'tis weer donderdag, dus er staat weer een wereld vol kansen open. Ben benieuwd of er vanavond ook wel een kans benut wordt.
En nee geen supermarkt, een bouwmarkt. Alle rooster hangen open, helaas hangen die van de kassa er niet
Ben in ieder geval wel benieuwd hoe dit verhaaltje gaat aflopen.
Good luck enzo.
quote:daar houden we je aan, en anders een ban op fok! dus zorg maar dat je dr spreekt
Op donderdag 13 november 2003 16:58 schreef cb_17 het volgende:[..]
dan word de kans benut, voor de volle 10000% !!!
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:54 schreef SouthernSun het volgende:[..]
daar houden we je aan, en anders een ban op fok! dus zorg maar dat je dr spreekt
hehe neej geintje. je kunt het best
quote:Kun je niet ergens wappen ofzo
Op donderdag 13 november 2003 20:07 schreef cb_17 het volgende:[..]
Tenzij ze er morgen niet is, dan kan ik haar niet spreken, maar laten we duimen van wel. Jammer genoeg heb ik geen toegang tot internet op me werk om jullie op de hoogte te houden of ze er is, helaas. Zal pas kunnen posten als ik weer thuis ben morgenavond na 9e
Als je niet zo'n casanova bent, dan moet je het niet gelijk in het eerste gesprek doen, maar in het 3e 4e of zo. Dan ken je haar en dan weet je ook haar houding tegen over je zodat je minder snel ene blauwtje loopt
succes!
quote:hey cb
Op donderdag 13 november 2003 20:07 schreef cb_17 het volgende:[..]
Tenzij ze er morgen niet is, dan kan ik haar niet spreken, maar laten we duimen van wel. Jammer genoeg heb ik geen toegang tot internet op me werk om jullie op de hoogte te houden of ze er is, helaas. Zal pas kunnen posten als ik weer thuis ben morgenavond na 9e
quote:Ach, dat krijgt ze wel te horen op dat feest wat we dan georganiseerd hebben.
Op vrijdag 14 november 2003 10:50 schreef Burrug het volgende:[..]
hey cb
ff vraagie aan jou! stel dat het nou wat word tussen jullie! laat je haar dit dan lezen? of vertel je het haar dat je advies heb gevraagd op fok?
quote:de winkelnaam hou ik nog ff voor mezelf..
Op vrijdag 14 november 2003 13:47 schreef moz het volgende:
Om welke winkel gaat het eigenlijk?
Ik zit er weer klaar voor, om 6 uur beginnen. Rond 7 uur kan ik zien of ze er is. Anders word het morgen vragen of ze wat wil drinken, in plaats van straks vragen of ze morgen wat wil drinken.
Op alle andere vragen hierboven geef ik vanavond nog wel ff antwoord.
En iedereen duimen voor mij MIJ hé rond 9 uur , jullie horen het!!
quote:Doen we
Op vrijdag 14 november 2003 17:07 schreef cb_17 het volgende:[..]
de winkelnaam hou ik nog ff voor mezelf..
Ik zit er weer klaar voor, om 6 uur beginnen. Rond 7 uur kan ik zien of ze er is. Anders word het morgen vragen of ze wat wil drinken, in plaats van straks vragen of ze morgen wat wil drinken.
Op alle andere vragen hierboven geef ik vanavond nog wel ff antwoord.En iedereen duimen voor mij MIJ hé rond 9 uur
, jullie horen het!!
Ik hoop dat TS vanavond of morgen de moed vindt om haar aan te spreken en te vragen om iets te gaan drinken of iets dergelijks, zou wel mooi zijn als er iets uit voortbloeit.
Dit topic doet me denken aan:
- Het busbabe topic
en - De meid met het hondje topic
quote:Hehe
Op vrijdag 14 november 2003 18:26 schreef Frankieboy het volgende:
Terugvindtpost,Ik hoop dat TS vanavond of morgen de moed vindt om haar aan te spreken en te vragen om iets te gaan drinken of iets dergelijks, zou wel mooi zijn als er iets uit voortbloeit.
Dit topic doet me denken aan:
- Het busbabe topic
en - De meid met het hondje topic
wees gewoon jezelf en ga geen rare capriolen uithalen. Ga gewoon een gesprek aan zonder in eerste instantie 'meer' te willen. Gewoon dus praten net zoals je tegen iedere andere collega/vriend praat
Helaas was ze er niet vanavond net zoals afgelopen vrijdag.
Ik ga het nu morgen vragen als ik haar misschien in de pauze zie, en anders als ik bij sluitingstijd bij haar kassa sta. Ff vragen of ze nog wat wil drinken met me.
En trust me ik laat geen kansen meer liggen, dus als ze er morgen is zal er een ja of nee antwoord zijn op mijn vraag naar haar.
quote:Als zou het wel vertellen, maar niet gelijk in het begin, gewoon als we een tijd met elkaar zijn als dat nog gaat komen.
Op vrijdag 14 november 2003 10:50 schreef Burrug het volgende:[..]
hey cb
ff vraagie aan jou! stel dat het nou wat word tussen jullie! laat je haar dit dan lezen? of vertel je het haar dat je advies heb gevraagd op fok?
Tot morgen,
quote:Vol verwachting klopt ons hart...ofzo
Op vrijdag 14 november 2003 21:15 schreef sweetgirly het volgende:
vol spanning wachten we af
quote:de mijne ook hoor. Ik ben zeker wel blij dat ik de eerste paar stappen heb durven zetten, nu deze nog.
Op vrijdag 14 november 2003 22:00 schreef StarGazer het volgende:[..]
Vol verwachting klopt ons hart...ofzo
Maar CB_17 zet hem op!!!!!!
Dit is m'n laatste post voor vandaag, op naar morgen!!
Hmm, vrije dag enzo, even relaxen. Even niks aan je hoofd hebben enzo.
Behalve voor cb_17 natuurlijk, die heeft nog wel het èèn en ander te doen. Dat heeft 'ie immers belooft . Stress niet te veel door-- gewoon laten gebeuren. (easier said than done)
En wanneer mag je bij d'r ouders op bezoek? Gewoon, kennismaking enzo. En alvast aan d'r vader vragen of je toestemming tot trouwen heb enzo.
Of draaf ik dor?
Toen ik aankwam op me werk, en naar me afdeling liep was ze bij 1 van de kassa's, gelukkig, ze was er. Gelijk kreeg ik weer vlinders in me buik, te mooi om te zien is ze gewoon voor me.
Naarmate de dag verder ging kreeg ik 3 collega's op me dak, die opgemerkt hadden de laatste week dat ik een oogje op haar heb. Dit heb ik dus de hele dag moeten aanhoren dmv grapjes enzo.
Gelukkig ging iedereen om 5 uur weg, en was ik nog alleen met een goede collega, die me steeds probeerde rustig te houden, want hij wist wat ik wilde vragen. Ik had het bloedheet, en stond een uur van tevoren al te trillen van de zenuwen.
En toen, het grote moment, 6 uur, naar de kassa's !
Ik loop met echt veel zenuwen naar de kassa, en die collega staat nog te knikken "je kan het joh!!!"
En daar stond ik, nog geen meter van haar verwijderd, zo mooi, echt geen woorden voor. Geen klanten meer, helemaal alleen bij kassa nummer 1 met ze 2e.
Een minuut lang stilte, alleen de kassa die ze moest afsluiten, maar hoe het ook kon, het spijt me heel erg, ik heb me belofte niet kunnen nakomen. Ik kreeg het er gewoon niet uit, de vraag waar het antwoord van zo belangrijk voor me is, heb ik NIET durven stellen.
Ook niet toen we naar het kantoor liepen, heb ik alleen gevraagd werk je alleen zaterdag´s, meer niet.
Ik schaam me dood, zoveel kansen, en toch laat het jongetje ze weer liggen ook al beloofde hij zo trouw van niet gister.
Waarom heb ik het niet gevraagd, ik wist dat ik er superveel spijt van zou krijgen als ik het niet vroeg dacht ik vanochtend. En zie nu, nog net alle emotie kunnen binnenhouden totdat ze weg was. Toen ging ik van binnen stuk, echt stuk. Weer dat #%!"% spijtgevoel waar ik een week mee moet lopen, nee, ik vind zelf dat ik het niet verdient heb, maar ik heb het er toch echt zelf weer naar gemaakt.
De onzekerheid van die 8x geen wederzijdse liefde bij mij, stapelt zich alleen maar op, en het zal lang duren voordat die weer naar een normaal niveau is gebracht. Dit is denk ik zelf de oorzaak waardoor ik het echt supermoeilijk heb met deze meid om dingen te vragen. Vooral deze vraag, het liefst hoor ik `ja tuurlijk wil ik wat drinken` , maar ik wil niet horen `nee sorry, heb al een vriend. nee sorry heb geen tijd. nee sorry heb geen zin` . Die laatste 3 zeggen genoeg, geen intresse in mij. En dan is het weer voor de 9e keer een dikke misser.
Meer weet ik gewoon niet zeggen, ik hoop dat jullie me verhaal hebben gelezen, en het inzien dat ik er echt flink moeite mee heb. Zoals ik zeg, > praatjes vullen geen gaatjes < , bij mij !
Ik ga dus niks meer beloven, want dat pakt alleen maar negatief uit.
Advies is welkom, of ik het DURF te gebruiken is nog maar de vraag
Correctie: Excuus, ik heb het verkeerd gelezen: je wilde haar meevragen wat te gaan drinken. Dat is niet superdirect.
Dus 't is weer niet gelukt? Godver, da's verrekte jammer. Moet je idd wèèr een week wachten (en wij ook; wat doe je ons aan) eer je fraulein weer kan zien. Ik snap je zenuwachtige reactie wel; da's hardstikke natuurlijk. Als ik er nu zo over nadenk; di's best wel een vreemd menselijk trekje toch? Zenuwachtigheid om een specifiek iemand te benaderen... 'Tis all between your ears. Omdat je iets van d'r wilt, laat je gezond verstand je alleen.
Het is wel fijn dat er mensen, je collega's, zijn om je enige steun te geven, al dan niet plagerig. Zij hebben ook eens in datzelfde schuitje gevaren en weten hoe het schip vaart (om maar eens een cliché te gebruiken). Probeer nou eens niet op hun of onze ervaringen te vertrouwen, maar op datgeen wat je hart je ingeeft. Ook al kan je op het moment van benaderen niet logisch nadenken, moet je toch iets verzinnen om over de drempel te gaan.
Ik kan me dat irritante 'vlinderbuik'-gevoel nog hardstikke goed herinneren... Het begint in je buik en kruipt op tot in je keel en armen. Op dat moment verdwijnt alles om je heen en bestaat alleen die ene persoon op jouw wereld. Duizenden woorden en gedachten schieten door je hoofd, en alles wordt een chaos.
Vroeger, lang geleden, op een school een paar kilometer hier vandaan zag ik ook een meisje die ik maar al te graag mee uit wilde vragen. Nou, dus ik een paar maanden ( ! ) wachten en observeren totdat ik, flink aangespoord door enkele klasgenoten, de 'moed' had om haar aan te spreken.
Dus op een zonnige middag stapte ik met opgeheven hoofd en m'n kloeke borstkas fier vooruit (nou, nou... ) op freule af. Ik stond dus voor haar, zij keek mij aan, ik keek haar aan, ik wilde iets zeggen, en zei zegde iets in de trant van; "Ik weet wat je wilt vragen, maar ik heb al een vriend." En ze liep weg.
Opvallend was wel dat al die daaropvolgende keren dat ik 'r in school zag rondscharrelen, dat het gevoel van 'verliefd zijn op--' helemaal weg was. Ik zag 'r weer als een doorsnee iemand. De menselijke geest sucks hard time.
Nou, om deze (veel te lange) post af te sluiten; denk gewoon niet al te veel na over wat je gaat doen, en wat je wilt dat er gaat gebeuren. Laat het je gewoon overkomen.
Owja, en wat me nu te binnen schiet; werken jullie toevallig in een bouwmarkt als de Gamma? Als dat zo is, dan heeft iedereen vast wel een postvakje of dergelijks waar de roosters wekelijks in gedumpt worden (ik heb 2,5 jaar in de Gamma gewerkt --> trots dat ik ben).
Cluster daar zelf een eigengeschreven brief of memo in. Vertel haar dat je haar buiten werktijd wilt ontmoeten. Of kijk welke jas ze aanheeft, en doe daar een briefje in, als je daar de kans voor heb. Is klassiek, maar helpt 9vd10x wel.
Heb hoop; wij hebben dat ook.
(en droom er niet van hè )
quote:Ja ik werk in een bouwmarkt als Gamma, welke ga ik niet zeggen. Postvakken kennen wij ja, alleen voor de "hoge" mensen zoals bedrijfsleiders en 1e verkopers. Dit is dus geen optie, en een briefje in haar jas vind ik zelf ook zo belachelijk staan, en moet ik mezelf ook nog eens in de meiden kleedkamer wagen (wat nu vertellen als er iemand binnenkomt
Op zaterdag 15 november 2003 20:59 schreef The_NiteAngyl het volgende:....
En denk nu niet dat al het "succes wensen naar mij" de afgelopen week niet geholpen heeft, dit heeft het zeker, en zal op den duur misschien wel tot zijn recht komen.
passende nummers voor vandaag:
- Johnny Hates Jazz - Turn Back The Clock
- Roxette - Listen To Your Heart
quote:Het moet me ook gewoon lukken, en dat zal waarschijnlijk ook weleens gebeuren, ondanks dat ik het niet makkelijk heb nu. Aangezien het a.s zaterdag als het goed is het de laatste keer dat ik van 9 tot 6 werk dus, moet ik wel vragen, wil ik wat hé.
Op zaterdag 15 november 2003 21:14 schreef SouthernSun het volgende:
je moet niet, maar dan ook echt niet aan andere missers gaan denken. probeer er luchtig over te denken "zo, dalijk even vragen of ze zin heeft om wat te gaan drinken" zoiets
je moet je even over die drempel heen zetten. ik heb wel makkelijk praten zo want ik heb ook jou probleem. van tevoren zeggen wat je gaat doen en later toch niet durven. best kut, maar zet echt al je gedachten opzij de volgende keer. moet gewoon lukken
Hmm... zaterdagavond...
Groetjes en veel sterkte,
Stefan
Maar ik heb er vertrouwen in dat het jou wel gaat lukken.
Je maakt er veel te veel heisa omheen, en dat maakt je alleen maar zenuwachtiger. Doe nou eens gewoon chill en relaxed enzo. En probeer er niet een soort van opdracht van te maken om haar per se te moeten spreken, want zo wordt het dus gewoon niks. Zij zal ook vroeg of laat doorkrijgen dat je zo zenuwachtig bent. Sommige meiden vinden dat dan wel weer schattig, 'ahgossie zo'n verlegen jongen
', maar het merendeel denkt gewoon 'fuck off, kutnerd!
'.
Dus doe nou eens gewoon een beetje rustig en ga het contact niet zo lopen forceren. Als je d'r een keer niet ziet, terwijl je weet dat ze er wel is, pech dan, de wereld vergaat niet ofzo.
Als ze jou ook leuk vindt ontstaat er vanzelf wel een keer een mogelijkheid dat je spontaan een keertje een leuk één op één gesprek met d'r kunt hebben. Zo gaan die dingen nu eenmaal, als er wederzijdse aantrekking is .
Probeer haar moibiele nummer, die heeft ze vast wel, te ontfutsellen (is dat een woord) en sms haar gewoon. Zeg niet meteen je naam maar blijf een tijdje anoniem. Man, daar heb ik zoveel lol van gehad altijd (he nu een vriendin haha)
Trouwens niet denken van "lukt me niet". Zoals meerdere fokkers al opgemerkte het forceren lukt niet en komt tevens belachelijk over.
oh en een grapje tegen dr op zn tijd helpt ook soms
voorbeeldje:
Heej (what's her name) geloof je in liefde op 't eerste gezicht of moet ik nog een keer langs lopen?
Komop he, je hebt me toch niet voor niks al die pagina's laten lezen
[Dit bericht is gewijzigd door el.grec0 op 16-11-2003 01:28]
[Dit bericht is gewijzigd door el.grec0 op 16-11-2003 01:27]
Waarom? Omdat ik EXACT hetzelfde had. Tot het op een dag afgelopen MOEST zijn. Voordat ik naar mijn werk ging keek ik in de spiegel en heb mezelf verteld dat het MOEST. Koste wat kost! Het ergste wat je kan overkomen is op je bek gaan Nou ja, op je bek gaan? Verliefdheid, daar krijgt als het goed is iedereen wel een keer mee te maken. Niemand zal je echt uitlachen, ze leven juist met je mee.
Ga nu chillen, maak je hoofd leeg, denk er deze week niet meer aan. (ik weet trouwens dat dat niet lukt ) Sta vrijdag op met een gevoel als ik heb er schijt aan. Dat moet, hoe langer je wacht hoe moeilijker het word. Straks weten al je collegas het, behalve zij. Dan gaat iedereen naar je kijken om te zien wat je doet. Zij heeft het waarschijnlijk al lang door, probeer niet wanhopig contact te zoeken.
Onzekerheid is klote, maak d'r een eind aan zonder er bij na te denken. Als je ze doorgaat verspil je je kansen, reken daar op!
Op die manier kun je niet op je bek gaan, en weet je wel hoe ze reageerd. En na een paar keer van die praatjes kun je er es de vraag doorheen gooien of ze niet es zin heeft om wat te drinken, gewoon gezellig zonder verdere bedoelingen.
quote:Tja, dat komt misschien ook omdat ze je niet zo goed kent
Op zaterdag 15 november 2003 22:25 schreef cb_17 het volgende:
En oja, nog iets belangrijks misschien. Toen ik in de pauze zat, ik zat helemaal alleen aan een tafel, kwam ze aanlopen met een vrouwelijke collega van de kassa, en ging ze aan een tafel zitten die helemaal vol was ipv bij mij waar genoeg ruimte was.
Toen werd er dus weer een greep uit m'n zelfvetrouwen genomen omdat ze misschien geen intresse heeft, of durfde zij ook niet naar mij te komen, misschien net zo verlegen voor mij als ik voor haar?
En ennaxor ik denk dat ik jouw tip misschien wel doe.
Wich brings me to the next point: je bent 'al' 8 keer afgewezen. Das is gewoon heel erg klote, maar die meiden staan in geenszins met elkaar in verband. Ieder meisje is weer een 'nieuwe uitdaging' en omdat het ene meisje je afwijst, heeft dat totaal geen 'invloed' op de volgende hoor. Natuurlijk is het niet goed voor je zelfvertrouwen, daarom moet je meer met meiden gaan praten waar je niets van wilt. Dan wordt je vanzelf wat kalmer etc, en gaat het de makkelijker met dat meisje waar je wel wat van wilt
quote:Dit vind ik wel een heel mooi voorbeeld van 'hoe het zou moeten gaan', om heel eerlijk te zijn. Ze draait er niet omheen, en ze laat je ook niet eerst met veel moeite iets vragen oid. Ze houdt je niet aan het lijntje, wat je zelf al zei, je verliefdheid was meteen over, dus geen maanden een gebroken hart.
Op zaterdag 15 november 2003 20:59 schreef The_NiteAngyl het volgende:Ik stond dus voor haar, zij keek mij aan, ik keek haar aan, ik wilde iets zeggen, en zei zegde iets in de trant van; "Ik weet wat je wilt vragen, maar ik heb al een vriend." En ze liep weg.
Kheb zelf ook zo'n soort verhaal, een meisje waar ik echt heel verliefd op was, en dat wist ze, en toch ging ze flirten enzo, naja, in mijn verliefde ogen. Toen heb ik op een gegeven moment gewoon gezegd wat ik wilde zeggen, dat ze me niet aan het lijntje moest houden, dat ik wist dat ze me niet leuk vond, en dat ik echt wel over haar heen kwam, en sindsdien was m'n verliefdheid voor haar ook weg (nu zijn we hele goeie vrienden)
quote:nee niks voor mij. Ik rook, drink ed trouwens ook niet dus.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef el.grec0 het volgende:
Als je nu eens ff een blow neemt voordat je met dr praatof kalmeringspillen
Nou, ik heb gisteravond dus gedaan wat ik uit wilde proberen; ik stapte op een willekeurige meid af en vroeg of ze deze week zin had om samen naar de stad te gaan. Nou, aanvankelijk zei ze 'nee', maar ik begon doodsimpel wat met d'r te lullen, en die 'nee' werd toch maar een 'ja'. Ook meteen emailadres+gsmnummer gekregen . Nu maar eens kijken of ik er ook daadwerkelijk iets mee ga doen. Zoals ik al zei; 'tis niet serieus bedoeld, en ik ben ook niet echt zoekende.
Maar goed, cb_17, zo'n scenario kan ook voor jou bedoeld zijn. Ja, okee, hardstikke toevallig dat dit zo gebeurd, maar als ze direct afwijst betekend niet dat ze nix met je te maken wilt hebben. Iets meer doorzetten, maar niet aanhankelijk doen. Zou toch het beste moeten werken. Gewoon er op af stappen en beginnen met praten. Makkelijk zat toch?
quote:sorry, excuses. Ik heb op de afdeling ook meiden rondlopen waar ik niks in zie, gewoon collega's. Daar heb ik geen problemen mee met praten enzo, dus het komt echt door de verliefdheid
Op zondag 16 november 2003 17:20 schreef Roa het volgende:
Hmm, jammer dat je niet even op mij reageerd
quote:hmmm eerlijk gezegd dat ik dat wat valeriaan(natuurlijk product,van een lief plantje) wel wat voor je zou kunnen betekenen, maar probeer het toch maar gewoon zonder, dan voel je je denk ik toch zekerder van jezelf.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef el.grec0 het volgende:
Als je nu eens ff een blow neemt voordat je met dr praatof kalmeringspillen
quote:Woops, ik doelde meer op The_NiteAngyl
Op zondag 16 november 2003 17:56 schreef cb_17 het volgende:[..]
sorry, excuses. Ik heb op de afdeling ook meiden rondlopen waar ik niks in zie, gewoon collega's. Daar heb ik geen problemen mee met praten enzo, dus het komt echt door de verliefdheid
quote:ok no problem.
Op zondag 16 november 2003 18:58 schreef Roa het volgende:[..]
Woops, ik doelde meer op The_NiteAngyl
- Kassameid versieren [Deel 2]
Anybody??
pick one
I'll think of some more...
quote:zo
Op zondag 16 november 2003 19:22 schreef Roa het volgende:
"Onderweg naar gouden tijden, het vervolg"
"Neverending Love (leuke meid part 2)"
"Where the magic begon"
"Behind the magic"pick one
I'll think of some more...
Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dat we allemaal erg met de TS meeleven en graag zien hoe dit afloopt. Natuurlijk is het niet gebruikelijk, maar wat is 1 topic? En ja, nu kom je vast met het: "als ik het één keer toelaat is het hek van de dam" argument. Dan laad je dit topic toch gewoon open? Of is dit forumsysteem zo brak dat het niet mogelijk is om een topic te hebben met meer dan 11 pagina's?
What I am trying to say here, please think about a solution before just cutting us off.
quote:Hmm, ik vind het wel een beetje lauw van je Frenkie.
Op zondag 16 november 2003 19:47 schreef Frenkie het volgende:
Wat mij betreft komt er geen deel 2. Voor soaps hebben we een ander forum
Ontopic:
Ehh.... ik weet nix meer toe te voegen eigenlijk.
Volgende reactie dan maar.
quote:Och, vooruit dan...
Hmm, jammer dat je niet even op mij reageerde.
quote:Precies zoals je zegt; je bent beter af als ze direct zegt wat ze van je voorstel vindt, dan dat ze je valse hoop geeft. Jah, da's helemaal kut. Als je eenmaal kans denkt te hebben... Maar zo zit men nu eenmaal in elkaar. Als ze je helemaal niet ziet zitten, dan maakt ze dat ook heel direct duidelijk (voilà; voorbeeld). Maar wilt ze je niet kwetsen, wat kan betekenen dat ze tòch wel ìets in je ziet, dan zegt ze het met een omweg. Is gewoon niet anders, en ergenst wel logisch.
Op zondag 16 november 2003 13:41 schreef Roa het volgende:
Dit vind ik wel een heel mooi voorbeeld van 'hoe het zou moeten gaan', om heel eerlijk te zijn. Ze draait er niet omheen, en ze laat je ook niet eerst met veel moeite iets vragen oid. Ze houdt je niet aan het lijntje, wat je zelf al zei, je verliefdheid was meteen over, dus geen maanden een gebroken hart.Kheb zelf ook zo'n soort verhaal, een meisje waar ik echt heel verliefd op was, en dat wist ze, en toch ging ze flirten enzo, naja, in mijn verliefde ogen. Toen heb ik op een gegeven moment gewoon gezegd wat ik wilde zeggen, dat ze me niet aan het lijntje moest houden, dat ik wist dat ze me niet leuk vond, en dat ik echt wel over haar heen kwam, en sindsdien was m'n verliefdheid voor haar ook weg
(nu zijn we hele goeie vrienden)
Maar om een conclusie aan je verhaal te maken; geweldig toch dat je er een vriendschap aan over heb gehouden? Is het nou zo gekomen dat je haar voorheen niet kende, haar daarna mee uit gevraagd (op jouw manier dan), en ondanks haar afwijzing een vriendschap ontwikkeld heb? Wauw-- zie je nou? Dan hebben jullie toch wel iets gemeen, maar toch niet genoeg. Maar hey, als jullie maar op deze manier gelukkig zijn, en dat jullie op een fatsoenlijke manier met elkaar om kunnen gaan.
Maar ik ga nu weer naar m'n bedje toe... beetje erg veel moe vandaag. Hmm... en morgen weer werken
Weltrusten Fokkers en Fokkinnetjes!
quote:Door die extra dagen werken verdien je wel meer geld.
Op maandag 17 november 2003 10:46 schreef cb_17 het volgende:
Zo ik heb gelukkig een weekje vakantie van school waardoor de week wat sneller gaat. Wel werk ik gewoon door en 3 dagen extra.
Zal straks eens kijken of ik wat meer te weten kan komen over welke doordeweekse dag ze nog meer werkt, en anders zie ik d'r vanzelf wel zaterdag.
Maar als ze nu ECHT ongeïnteresseerd is zou ik het opgeven als ik jou was.
Eerst zei je dat ze wel eens naar je keek ofzo.
quote:ja als ze niks met me wil drinken dan moet ik er gewoon mee ophouden. Dat is duidelijk, ook al zou het moeilijk kunnen zijn omdat het toch een collega is.
Op maandag 17 november 2003 11:31 schreef Ixnay het volgende:[..]
Door die extra dagen werken verdien je wel meer geld.
Ze heeft dus wel positieve invloed op je gehad.Maar als ze nu ECHT ongeïnteresseerd is zou ik het opgeven als ik jou was.
Eerst zei je dat ze wel eens naar je keek ofzo.
Vol spanning wacht ik af
quote:Tuurlijk is het wel logisch dat als een meisje je gewoon mag, dat ze je niet wilt kwetsen, maar om er zo omheen te draaien dat je weer helemaal hoop krijgt vind ik not done
Op zondag 16 november 2003 21:08 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Precies zoals je zegt; je bent beter af als ze direct zegt wat ze van je voorstel vindt, dan dat ze je valse hoop geeft. Jah, da's helemaal kut. Als je eenmaal kans denkt te hebben... Maar zo zit men nu eenmaal in elkaar. Als ze je helemaal niet ziet zitten, dan maakt ze dat ook heel direct duidelijk (voilà; voorbeeld). Maar wilt ze je niet kwetsen, wat kan betekenen dat ze tòch wel ìets in je ziet, dan zegt ze het met een omweg. Is gewoon niet anders, en ergenst wel logisch.
Je kan beter in èèn keer van alles verlost zijn, dan er maandenlang mee in je buik lopen. Heh, 'tis net een zwangerschap.
quote:Ik kende haar al langer, maar nooit echt goed. Toen opeens viel ze me op een nieuwe manier op, en ik wordt gewoon helemaal tot over haar oren verliefd op haar. Dat wist zij al vrij snel, naja, steeds vaker contact enzo, eigenlijk sinds de vakantie (waarin ik dus over haar heen gekomen ben
Maar om een conclusie aan je verhaal te maken; geweldig toch dat je er een vriendschap aan over heb gehouden? Is het nou zo gekomen dat je haar voorheen niet kende, haar daarna mee uit gevraagd (op jouw manier dan), en ondanks haar afwijzing een vriendschap ontwikkeld heb? Wauw-- zie je nou? Dan hebben jullie toch wel iets gemeen, maar toch niet genoeg. Maar hey, als jullie maar op deze manier gelukkig zijn, en dat jullie op een fatsoenlijke manier met elkaar om kunnen gaan.
Maar goed, sorry voor deze offtopic post, terug naar onze ster-> cb, al nieuws?
Toch nog een ontoppic toevoeging:
quote:Tja, ik zit in dit geval in de andere positie, naja, zat. Een collega was verliefd op me, ik niet op haar, is erg raar verhaal...zij is nogal wraakgezint
Op maandag 17 november 2003 11:45 schreef cb_17 het volgende:[..]
ja als ze niks met me wil drinken dan moet ik er gewoon mee ophouden. Dat is duidelijk, ook al zou het moeilijk kunnen zijn omdat het toch een collega is.
[Dit bericht is gewijzigd door Roa op 18-11-2003 16:26]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |