Sinds afgelopen zondag zit ik hier een beetje mee, dus misschien dat jullie hier even naar willen luisteren. Het is nogal een verhaal, dus komt'ie;
Sinds vorig jaar heb ik een geweldige meid ontmoet, ware het niet dat ze in Oostenrijk woont. Een pracht van een meid in karakter en uiterlijk en een hart van puur goud. In de daaropvolgende dagen dat ik haar beter leerde kennen werd mij ook duidelijk dat mijn hart naar haar verlangde, en omdat ik vol met zelfvertrouwen ben, vroeg ik haar ook of zij hetzelfde voelde. Eerst ontkende zij het, maar het kwam er toch van; wij waren/zijn een serieus stel nu. Het is alleen de pech dat ik 'r maar drie keer in het jaar kan zien. Gelukkig heb ik meer dan genoeg geduld, en ben ik zelfs aan het kijken voor mogelijkheden om te verhuizen naar Oostenrijk-- zij weet dit nog niet, want ik wil geen valse beloftes maken.
Tot zover het goede nieuws; ik ben gelukkig al zie ik fraulein maar een beperkt aantal keren in het jaar, en ik heb altijd wel iets om naar uit te kijken.
Keerzijde van het verhaal is, m'n sociale liefdesleven hier in Nederland. Nooit van te voren ben ik in een relatie (of verkering wat dat betreft) geweest. Dit vind ik op zich helemaal niet erg, maar de kansen voor een verkering of dergelijks die voor mij open lagen heb ik zo een beetje allemaal afgewezen, sinds ik fraulein ken. En waarom? Omdat ik zogezegd zoveel waarde geef aan m'n normen en waarden. Ik denk dat enig ander zou zeggen dat ik niet goed bij m'n hoofd ben, en de verkering tussen mij en die Oostenrijkse zou moeten opgeven-- maar dat is (misschien wel) m'n grootste angst. Ik wil 'r niet kwijtraken in vriendschap en partner.
In de drie jaar dat ik haar ken (eerst via internet) ben ik veel veranderd volgens m'n vrienden. Ze zeggen dat ik 'verbitterd' ben geworden en meer afstand bewaar ten opzichte van andere mensen. En voor het laatste heb ik zelf gekozen, simpelweg omdat ik veel tijd en rust voor mijzelf gun eer ik een beslissing neem. En iemand anders boven de Oostenrijkse kiezen is een hele zware beslissing.
Nu rijzen de vragen zoals; hoezeer houd zij van mij? Zou zij ook haar hart aan mij geven,zoals ik leven boven haar zou kiezen? Wilt zij wel zolang wachten op me? En wat als...? Er zijn wel duizend dingen die ik me afvraag, maar misschien wil ik het antwoord juist niet weten. Sommige dingen moeten juist onbekend blijven, zo ook m'n antwoord naar aanleiding van hoe zeer ik m'n normen en waarden respecteer. Zolang m'n gedachten naar fraulein blijven afdwalen, zal ik nooit nuchter kunnen nadenken als het op liefde aankomt.
Verbitterd noemen ze me. Misschien ben ik dat ook.
Maar m'n hart is verloren aan haar.
Om een conclusie te breien aan dit verhaal; Ik vraag juist geen medelijden, maar meer de serieuze opinies van mede-Fok!kers die wel/niet zozeer hetzelfde meegemaakt hebben. Ik ben razend benieuwd naar de reacties en opinies van iedereen die mij wel dan niet gelijk geven. En, als ik toch aan het zeuren ben, het liefst met onderbouwende kritiek voor de duidelijkheid.
Een vriendelijk roosje voor de lezer,
--{-{@ the NiteAngyl
ps hoe oud ben je? want ik miste de sex ook heel erg en ik weet niet of dat een rol speelt bij jullie
[edit] laat maar, moet er even aan wennen dat mensen zoveel info over zichzelf op i'net planten (lees: ik heb je profiel al gelezen)
[Dit bericht is gewijzigd door moniek op 29-09-2003 14:18]
quote:en hoe oud ben jij?
Op maandag 29 september 2003 14:16 schreef moniek het volgende:
ik heb ooit een lange afstand relatie met iemand gehad die maar een uurtje van me vandaan woonde, dat werkte ook niet.
je kan niet op elkaar rekenen als je elkaar nodig hebt.
voor mij werken deze relaties niet, maar ik kan niet bepalen of ze voor jou werkenps hoe oud ben je? want ik miste de sex ook heel erg en ik weet niet of dat een rol speelt bij jullie
[edit] laat maar, moet er even aan wennen dat mensen zoveel info over zichzelf op i'net planten (lees: ik heb je profiel al gelezen)
Alleen wat ik me dan afvraag: hoeveel wil je ervoor opgeven...?
Succes ermee!
quote:Dat vroeg haar 20-jarige zus mij ook; waarvoor ben ik bereid om deze (geografisch) verre relatie in stand te houden?
Op maandag 29 september 2003 14:19 schreef Ambivalent het volgende:
Alleen wat ik me dan afvraag: hoeveel wil je ervoor opgeven...?
Het zou allemaal mis kunnen lopen, maar daar denken wij liever niet aan. Wij weten dat die mogelijkheid bestaat, maar het voelt zo goed aan dat er (tot nu toe) geen sprake is van wantrouwen of dergelijks.
quote:wat is dit nou weer voor bullshit... nooit gehoord van de telefoon??? mijn vriend woont ook op een uur afstand, maar je kan ook ergens er tussenin afspreken, is t voor beide een half uur als je elkaar echt snel moet zien... en als er echt iets is en hij/zij houdt van je, is hij/zij echt wel bereid zsm te komen hoor... beetje geduld moet je wel op kunnen brengen dan
ik heb ooit een lange afstand relatie met iemand gehad die maar een uurtje van me vandaan woonde, dat werkte ook niet.
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:16 schreef moniek het volgende:
voor mij werken deze relaties niet, maar ik kan niet bepalen of ze voor jou werken
ps hoe oud ben je? want ik miste de sex ook heel erg en ik weet niet of dat een rol speelt bij jullie[edit] laat maar, moet er even aan wennen dat mensen zoveel info over zichzelf op i'net planten (lees: ik heb je profiel al gelezen)
quote:Dat zou ik ook graag willen weten.
Op maandag 29 september 2003 14:19 schreef etienne het volgende:[..]
en hoe oud ben jij?
Ik heb zelf een keer een onwijs leuk meisje ontmoet op een uitwisseling. Echt een onwijs mooie Finse meid die in Estland woont. maar hoe leuk we elkaar ook vonden... zo'n afstand is gewoon te groot. Ik was nog maar 17, en dan denk je er echt nog niet aan om te verhuizen.
Daarna heb ik een relatie gehad met een meisje uit Den haag. Is anderhalf uur reizen met de trein. Dat vond ik allemaal niet zo erg. Ik zag haar 1x in de 1/2 weken. Zij had er meer moeite mee dan ik.
Deze relatie is op een gegeven moment uitgaan... de afstand had er ook wel een beetje mee te maken...
Maar zoals net door Moniek werd gezegd, je mist het lichaamelijk contact wel. Ook al spreek je elkaar dagelijks via MSN... het is niet hetzelfde, je gaat onwijs naar elkaar verlangen, wat ik aan de ene kant ook wel fijn vond
Ik merk dat jullie eerste opmerking de afstand is. Als je geen autorijbewijs heb dan kan dat natuurlijk een probleem zijn als je geen fatsoenlijke openbaar vervoer heb. Met de auto (vorig jaar geprobeerd) is 1200km te doen in 10 uur. Dus voor een week weg naar Oostenrijk is op zich wel acceptabel. Maar ja, als je fulltime werk als ik heb je op zich niet zoveel vakantiedagen. Ik heb bijvoorbeeld geen zomervakantie van twee of drie maanden. En dan komt er ook nog bij dat de vakanties in Oostenrijk niet echt synchroon lopen met die van Nederland.
Maar, wederom, dat terzijde; ik zou nooit te hard van stapel lopen wat dat betreft. Ik heb meer dan genoeg vrije tijd (zoals ik zei, ik werk fulltime ) om over dit soort zaken na te denken, en ik heb er goed over nagedacht. Zoals ik al zei, deze winter zou het allemaal duidelijker moeten worden.
Afstand zou nix moeten betekenen, zolang je hem/haar hart heb om naar te verlangen
psje. 'dankt voor de reacties; ik voel me al wat beter
Ik zou alleen niet nu al alles inzetten op een eventuele toekomst in Oostenrijk en je leven hier compleet verwaarlozen. Natuurlijk is het logisch dat je hier niet óók een relatie hebt, maar verwaarloos je familie niet, je vrienden, je werk, je hobby's, alles. Ook als je eenmaal naar Oostenrijk gaat, onderhoud je contacten met de mensen hier ook, want dat blijven je familieleden en vrienden - en zoek in Oostenrijk ook je eigen contacten als het zover is. Ik denk dat het - als de een naar het land van de ander gaat - vaak misloopt omdat degene die intrekt in dat land compleet afhankelijk is van de ander en niemand kent en zonder de aanwezigheid van die persoon eenzaam is. Als je naar Oostenrijk gaat, bouw daar dan ook je eigen leven op, en vergeet je leven hier ook niet, zeker niet op dit moment. Denk niet dat alles hier niets meer voorstelt omdat je toch ergens anders wil gaan wonen. Mensen die alles opgeven voor hun relatie stoten vaak hun neus.
Succes!
Dus zorg er eigenlijk voor dat je alles zo beetje regeld daar voordat je uberhaupt er heen gaat.
Maar vanuit mij kant : Veel suc6
[Dit bericht is gewijzigd door deathwishx5 op 29-09-2003 15:24]
Als je dat weet kun je volgens mij hier goed verder gaan met je leven: bellen, mailen en elkaar 3 keer per jaar zien is niet optimaal, maar voor een overzichtelijke termijn te doen. Het hoeft niet direct te betekenen dat je hier geen lol mag maken: lol maken en met mensen omgaan hoeft niet direct uit te lopen op andere dingen. Ik snap niet direct waarom je je verbitterd zou moeten opstellen en mensen op een afstand moet houden omdat je een vriendin hebt: dat doe je toch ook niet als je een vriendin hebt die om de hoek woont?
Hierbij denk ik zelf: Beter een goede buur dan een verre vriend.
Lange afstand werkt niet, omdat je fysiek contact (niet direct sex, wel aanraking en knuffelen) echt mist. Dat zijn de belangrijke dingen die je niet telefonisch kan doen.
Probeer eens dichtbij, al zou ik ook niet 1-2-3 weten hoe en waar.
quote:Het is de bedoeling dat ik m'n sociale leven hier helemaal niet ga verwaarlozen. Het is natuurlijk zo dat alles omgedraaid wordt; ik zie m'n familie maar drie keer in het jaar, en ik zie haar een stuk vaker (maar ze zit op kamers vanwege studies, maar dat terzijde). In de paar keren dat ik in Oostenrijk geweest ben heb ik heel wat aardige en gastvrije mensen ontmoet, en ik werd bovenal door haar ouders+zussen met open armen ontvangen. Maar, zoals je zei, helemaal afhankelijk van m'n fiancé... niet echt. Ik ben een echt menspersoon; ik kan heel sociaal en vrij overkomen. Dit moet je niet als arrogantie ofzo opvatten, maar ik kan uitstekend met (onbekende) mensen opschieten. Juist om die reden sta ik stevig in m'n schoenen en ben ik maar al te zeker van m'n zaak.
Op maandag 29 september 2003 15:09 schreef Angeles het volgende:
Ik zou alleen niet nu al alles inzetten op een eventuele toekomst in Oostenrijk en je leven hier compleet verwaarlozen. Natuurlijk is het logisch dat je hier niet óók een relatie hebt, maar verwaarloos je familie niet, je vrienden, je werk, je hobby's, alles. Ook als je eenmaal naar Oostenrijk gaat, onderhoud je contacten met de mensen hier ook, want dat blijven je familieleden en vrienden - en zoek in Oostenrijk ook je eigen contacten als het zover is. Ik denk dat het - als de een naar het land van de ander gaat - vaak misloopt omdat degene die intrekt in dat land compleet afhankelijk is van de ander en niemand kent en zonder de aanwezigheid van die persoon eenzaam is. Als je naar Oostenrijk gaat, bouw daar dan ook je eigen leven op, en vergeet je leven hier ook niet, zeker niet op dit moment. Denk niet dat alles hier niets meer voorstelt omdat je toch ergens anders wil gaan wonen. Mensen die alles opgeven voor hun relatie stoten vaak hun neus.
quote:Zoals ik al eerder zei, ik heb de mogelijkheden van Oostenrijk en Nederland al goed onder de loep genomen. Het is natuurlijk hardstikke oneerlijk als ik haar uit 'r land pik en hier samen een leven opbouw, waarvan ze later spijt zal hebben.
Op maandag 29 september 2003 15:23 schreef deathwishx5 het volgende:
Dus zorg er eigenlijk voor dat je alles zo beetje regeld daar voordat je uberhaupt er heen gaat.
quote:Ik ga deze winter terug en dan zal ik zeker en te weten dit hele verhaal uitleggen. Misschien dat zij er ook over nagedacht heeft, misschien ook weer niet. Immers, m'n studies zijn in ongeveer een half jaar klaar, maar zij moet nog zo'n vijf jaar doorstuderen. Dat is natuurlijk ook nog een afwegende factor.
Op maandag 29 september 2003 15:24 schreef Ripley het volgende:
Waarom praat je hier niet met haar over? Ik mis een zekerheid in je verhaal die wel nodig is voor een relatie. Zorg dat je sterk staat in de zin dat je weet dat jullie er alletwee voor gaan.
quote:Uiteindelijk heb ik zelf voor gekozen om me (zoals m'n vrienden zeggen) verbitterd op te stellen. Een beetje wereldvreemd zou je kunnen zeggen. Want Yuki zei immers, dat;
Op maandag 29 september 2003 15:24 schreef Ripley het volgende:
Ik snap niet direct waarom je je verbitterd zou moeten opstellen en mensen op een afstand moet houden omdat je een vriendin hebt: dat doe je toch ook niet als je een vriendin hebt die om de hoek woont?
quote:...en misschien daarom dat ik een beetje afstand bewaar ten opzichte van andere mensen. Voor veel mensen zal het natuurlijk vreemd overkomen dat ik een meid op 1200km afstand verkies boven iemand die hier van fietsafstand woont (al kan je 1200km ook fietsen... nevermind). Ik wil niet zeggen dat ik hardstikke immuun ben voor de vrouwelijke verleiding, maar ik weet me goed in te houden. En dat is nou de kern van dit topic; is het nou echt zo vreemd om vrouwen af te weren (joh, ik moet ze van me áfslaan
Op maandag 29 september 2003 14:28 schreef Yuki het volgende:
vind t alleen maar knap dat je je zo goed kunt houden en alle andere verleidingen afslaat... er zijn weinig mannen die dat kunnen hoor!
quote:Hmm... interessante reply. Tigduizend keer heb ik iemand horen zeggen; "Drop die chick, d'r zwemmen wel meer vissen in de zee."
Op maandag 29 september 2003 15:26 schreef generalist het volgende:
Ik ben recentelijk in gaan zien dat bekende Nederlandse uitspraken vaak werken.
quote:Natuurlijk mis ik dat fysieke contact. Immers, wat is er nou hemelser (beside sex) dan samen op de bank met haar in je armen in stilte naar een knetterend open haard-vuur te kijken? Zij zal dat ook missen, dat is één ding wat zeker is, en misschien heeft zij het idee dat ik haar de kans op een fysieke relatie ontneem. Dat wil ik natuurlijk helemaal niet-- dat is het laatste wat ik haar aan wil doen. Maar enigzins klopt die stelling wel; omdat ik haar de kans ontneem om vaak bij iemand samen te zijn, kan dat hardstikke egoïstisch overkomen. Hierover hebben we het wél gehad, en *gelukkig* staat zij 100% achter deze stelling. En nee, hierover heb ik geen twijfel. Maar een relatie onderhouden op deze afstand vind ook ik onmogelijk.
Op maandag 29 september 2003 15:26 schreef generalist het volgende:
Lange afstand werkt niet, omdat je fysiek contact (niet direct sex, wel aanraking en knuffelen) echt mist. Dat zijn de belangrijke dingen die je niet telefonisch kan doen.
Ik hoop dat ik genoeg onderbouwde reacties heb geplaatst, dus ik ben meer dan benieuwd naar de nieuwe reacties
--{-{@ Nite
psje; Mocht iemand hier over door willen discusseren of watdanook; di's m'n emailadres voor MSN: NiteAngyl@hotmail.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |