quote:Dan heb ik nog even te gaan. Mijn ZX bevalt me ook zo goed dat ik hem op wil rijden. Ik zit echter pas bij de 140.000.
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:50 schreef banshee777 het volgende:
Ik ben de gelukkige bezitter van een Citroën ZX 1.6i Aura uit 1991, en ik zal dat ding helemaal oprijden, (wat niet meer zo lang op zich zal laten wachten want ze heeft al 240.000 op de teller :-))
AX 1.1 TRE van pr0f:
Saxo 1.1i van _Administr8or_:
Saxo 16v van Joostve:
Bx Sport
van Wokschotel:
Bx 14 van BalderX:
AX 1.5D van Nachtapotheker:
Burton
van Breemz:
BX 16 TRi
van Fulcrum_X
BX 16 TRi van mezelf
Zo, ik hoop dat ik er geen vergeten ben!
(btw sorry van de layout verneuking, maar ik ga niet van iedereen de foto's van het net plukken, ze resizen en dan zelf hosten )
as. zaterdag de najaarsrit van de BX club, in Hoek van holland
eindje tuffen voor mij dus, maar ik zal er zijn
quote:leuk!
Op maandag 20 oktober 2003 19:09 schreef Tr0ublegum het volgende:
Maar effekes het topic omhoogschoppen dan![]()
voor de aardigheid een aantal foto's van de de citroëns uit het vorige topic + de eigenaar:
edit: vast een voorproefje:
quote:Ey, cool man. Ik heb dezelfde kleur, alleen zijn de handgrepen en buitenspiegels zwart.
Op maandag 20 oktober 2003 21:06 schreef Metro2005 het volgende:
jeej, morgen eindelijk mijn zx ophalen bij de dealer![]()
net op tijd want mijn nissan gaat me steeds minder lief vinden
morgen of overmorgen maak ik een paar mooie pics ervanedit: vast een voorproefje:
[edit]
Ik ga morgen trouwens proefrijden met de C2. Of eigenlijk vandaag al, gezien de tijd. Tijd om te gaan
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 21-10-2003 00:33]
quote:mooi ding man! mooie kleur ook
Op maandag 20 oktober 2003 21:06 schreef Metro2005 het volgende:
jeej, morgen eindelijk mijn zx ophalen bij de dealer![]()
net op tijd want mijn nissan gaat me steeds minder lief vinden
morgen of overmorgen maak ik een paar mooie pics ervanedit: vast een voorproefje:
ik moet trouwens ook nog eens ff in een 2CV rondkarren, lijkt me harstikke leuk
hij rijdt onwijssss lekker .
dealer heeft er nog een hoop kosten aan gehad. hij heeft z'n 120.000 km beurt gehad. nieuwe distributieriem, nieuwe remleidingen, nieuwe remschijven en nog een hele zooi dingen
alleen de achterbumper moet een keertje opnieuw gespoten worden want daar zitten wat plekjes op, das gewoon zonde want voorderest ziet ie er netjes uit
ik kan me overigens de slogan van citroen wel voorstellen:
alleen een citroen rijdt als een citroen
je neemt drempels en slechte wegen alsof het niks is
ben voorlopig tevreden citroen rijder
Bovendien zit de versnellingspook lekker achter het stuur, vraag me af waarom dat niet op andere auto's ook zo is, dat schakelt zó lekker he! Stuurbekrachtiging, je kunt met je pink sturen, serieus! En die stoelen he..
quote:Dit kan ik ook echt iedereen aanraden. Het zijn geen stoelen meer maar banken, rempedaal zit er niet op, dat is een soort knop die je in moet drukken
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:59 schreef Tr0ublegum het volgende:
Sowieso, als je denkt dat je alles gehad hebt wat betreft comfort, dan moet je eens in een DS (of ID) rijden! Ongelooflijk, een wagen uit 1969 (die van ons dan) en je zweeft over de weg! Drempels voel je echt niet!Bovendien zit de versnellingspook lekker achter het stuur, vraag me af waarom dat niet op andere auto's ook zo is, dat schakelt zó lekker he! Stuurbekrachtiging, je kunt met je pink sturen, serieus!
En die stoelen he..
Die remknop is trouwens inderdaad erg maf, daar moest ik wel even aan wennen, maar eenmaal onderweg reed ik er vrij probleemloos in. Trouwens, zo'n 1998 cc motor in zo'n bak komt nog best wel goed mee op de wegen momenteel hoor
Rijdt lekker, Sensodrive is leuk, maar eigenlijk alleen omdat je zonder koppelen kunt schakelen. Verder niks speciaals moet ik zeggen.
quote:Ohja, ik weet dat de ID gewoon een rempedaal heeft (alleen hydraulische vering en hoogteregeleing, maar mechanische remmen enz.), maar ik heb dus ook nog in een van die sloop ds-en gereden voor we die gingen strippen en die had dus wel zo'n rempknop
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:12 schreef Tr0ublegum het volgende:
En meedraaiende koplampjes he...! Die van ons (de ID19b) heeft dat officieel niet, maar m'n vader heeft dat meedraaisysteem er wel in gelegd, hij vond het te leuk om 't te laten liggen (we hadden hier twee sloop DS'en staan, waar uiteindelijk één hele uit is gekomen)
Oewja, we hebben ook een schuifdak erinDie remknop is trouwens inderdaad erg maf, daar moest ik wel even aan wennen, maar eenmaal onderweg reed ik er vrij probleemloos in. Trouwens, zo'n 1998 cc motor in zo'n bak komt nog best wel goed mee op de wegen momenteel hoor
verders 2 axjes ZX een Saxo VTS en een Xantia Gereden
voor clubs kijk eens op
www.axclub.net
www.xantiaclub.net
www.bxclub.nl
www.citrosport.nl
www.saxo16vclub.nl
wanneer moet ik die meter nou vertrouwen? als ik stil sta? als ik optrek? als ik afrem? ik weet het niet meer
of is C5 vervanger van zowel XM als Xantia
quote:Als je stil staat. Wat ik ervan heb begrepen is dat de slingerschotten in de benzinetank na verloop van tijd los raken waardoor de benzine ongehinderd door de tank heen kan klotsen. Trek je op, dan zit den benzine achterin, rem je dan zit de benzine voorin.
Op donderdag 23 oktober 2003 07:39 schreef Metro2005 het volgende:
in mijn citroen zx heeft het benzinemetertje kuren, schijnt normaal te zijn maargoed, als ik rem bijvoorbeeld dan heb ik meer benzine en als ik optrek heb ik minder benzine, en gister over een klinkerweggetje schommelde het tussen half leeg en driekwart volwanneer moet ik die meter nou vertrouwen? als ik stil sta? als ik optrek? als ik afrem? ik weet het niet meer
quote:Je zou het zo kunnen zien (volgens mij), dat de C5 de opvolger is van de Xantia, en de C6 (2005 meen ik) wordt de opvolger in het rijtje "grote bakken" : DS - CX - XM
Op donderdag 23 oktober 2003 08:48 schreef -Soene- het volgende:
Weet er eigenlijk iemand of er een opvolger van de Xantia op komst is en eventueel pics??
of is C5 vervanger van zowel XM als Xantia
quote:uploaden naar een pictureserver bv http://picserver.student.utwente.nl
Op donderdag 23 oktober 2003 17:31 schreef banshee777 het volgende:
He daar, hoe voer je foto's in? Ik heb het niet echt kunnen vinden in de FAQ. Ik heb nog een paar 'familiefoto's' van de ZX'en van een vriendin van me en de mijne, alvast bedankt!!
en bedankt voor de lak
Hier dan de beloofde 'familiefoto's' van de ZX'en van een vriendin van me en de mijne.
Zij: de paarse 1.4i Reflex uit 1992
Ik: de rooie 1.6i Aura uit 1991
Thanx fer de tip Metro!
quote:alstu, en jullie kunnen allebei niet inparkeren
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:02 schreef banshee777 het volgende:
He luiden,Hier dan de beloofde 'familiefoto's' van de ZX'en van een vriendin van me en de mijne.
Zij: de paarse 1.4i Reflex uit 1992
Ik: de rooie 1.6i Aura uit 1991Thanx fer de tip Metro!
quote:hahaha
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:15 schreef Metro2005 het volgende:[..]
alstu, en jullie kunnen allebei niet inparkeren
leuke bakken hoor
quote:He he he ja, maar dit was natuurlijk voor fotografische doeleinden....ok...ok... inparkeren is nog steeds niet mijn forté, maar het gaat al steeds beter, je moet het eens zien als ik achterstevoren parkeer!
alstu, en jullie kunnen allebei niet inparkeren
was voor mij 6 1/2 uur reizen totaal om er bij te wezen (heen en terug), maar het was zeker de moeite waard
er waren tussen de 30 en 35 bx-jes aanwezig, waaronder speciale modellen als:
-BX Sport
-BX GTI
-BX 16 Valves
-BX GT
en een knalgele BX Cannes, een groene gemodde BX Break (moterkap ophoging, sneeuwschuivende voorspoilers , achterspoiler, grote uitlaat, tft + computer inbouw, leren GTI bekleding met houten onderdelen van het dashboard
)
we hebben een rit gereden van 2 1/2 uur door de omgeving van Wateringen, Hoek van Holland etc. Ik had het idee dat het een beetje een rally was, we gingen vrij snel
BX sport is echt super
1 bx sport had zelfs nog een hele leuke geluidsinstallatie ook, zie foto's
Mijn lieverd
Gele BX Cannes
oudste BX ter plekke, een BX GT uit 85
BX Sport
Geluidsinstallatie BX Sport
(okee.. ze zitten ertussen ja..)
Echt jammer dat die wagens als een bx sport steeds zeldzamer (en dus duurder worden).. tegen de tijd dat ik genoeg geld heb om er ene te kopen heb ik al niet meer genoeg geld om er ene te kopen omdat ze te duur zijn
Voorlopig ook maar lekker 16 TRi blijven tuffen dan
quote:hehe ja.. die BX sport die je op de foto ziet, is echter wel te koop.
Op zondag 26 oktober 2003 11:02 schreef Tr0ublegum het volgende:
En iedereen maar denken dat bx-rijders per definitie geitenwollensokken-dragende-pijp-rokende-oude-mannetjes zijn(okee.. ze zitten ertussen ja..)
Echt jammer dat die wagens als een bx sport steeds zeldzamer (en dus duurder worden).. tegen de tijd dat ik genoeg geld heb om er ene te kopen heb ik al niet meer genoeg geld om er ene te kopen omdat ze te duur zijn
Voorlopig ook maar lekker 16 TRi blijven tuffen dan
kheb alleen wel vernomen dat de carrosserie niet echt lekker meer is..
De AX'ers en de BX'ers meeten maar raak, maar waar blijven de ZX'ers? Ik ben net lid geworden van de Yahoo ZXNL groep en ik begrijp dat zij ook meetings organiseren. Een fijne meet in de lente lijkt me helemaal tof, want wij moeten ook maar eens laten zien dat we er zijn, nie'waar?
p.s. de pics van de AX en BX meets zijn wel top!
[Dit bericht is gewijzigd door banshee777 op 27-10-2003 11:56]
quote:hehe ja ik ben naast dat ik lid ben van BX Club Nederland, ook lid van de Yahoo BXNL group
Op maandag 27 oktober 2003 11:51 schreef banshee777 het volgende:
HoHoHoDe AX'ers en de BX'ers meeten maar raak, maar waar blijven de ZX'ers? Ik ben net lid geworden van de Yahoo ZXNL groep en ik begrijp dat zij ook meetings organiseren. Een fijne meet in de lente lijkt me helemaal tof, want wij moeten ook maar eens laten zien dat we er zijn, nie'waar?
p.s. de pics van de AX en BX meets zijn wel top!
die heeft 8 november ook al weer een meeting, maja moet ik ff zien of ik er wel naartoe ga (ivm werk)
hier nog ff een pic van die Groene gemodde BX Break
quote:hee kick
Op woensdag 29 oktober 2003 01:45 schreef ikwilgeencookies het volgende:
ff een kick..
een link voor de doe het zelversassetspamismoethetmaarweerweg
en banshee777 er is inderdaad bar weinig te vinden over de zx, en het is net zo'n lekker scheurijzertje
quote:Dude, waarom wil je um kwijt? Dit is toch de auto der auto's, de auto die een eind maakt aan het verlangen naar andere auto's, de auto..... sorry, het is mijn eerste en de eerste liefde blijft toch altijd bijzonder
Op woensdag 29 oktober 2003 15:43 schreef snoepie het volgende:
Iemand nog een Citroen ZX 1.6i kopen uit 1992? Heeft een paar defectjes maar ziet er verder nog goed uit.
quote:Damn right Metro! Het is zonde, maar ik begin de Yahoo gang een beetje te volgen, en er is een meeting voor ons ZX'ers op komst denk ik. Toch jammer dat we een beetje in de schaduw leven terwijl onsch karreke beter verdient!
Op woensdag 29 oktober 2003 07:39 schreef Metro2005 het volgende:
en banshee777 er is inderdaad bar weinig te vinden over de zx, en het is net zo'n lekker scheurijzertje
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:55 schreef banshee777 het volgende:[..]
Damn right Metro! Het is zonde, maar ik begin de Yahoo gang een beetje te volgen, en er is een meeting voor ons ZX'ers op komst denk ik. Toch jammer dat we een beetje in de schaduw leven terwijl onsch karreke beter verdient!
als het morgen een keer niet regent maak ik ff foto's
quote:Beuh, luie 5? Bij 3000 toeren rij ik pas 105 km/h. Ik zou er best wel wat voor over hebben om een langere 5 te hebben. Top halen in de 4, 5 als overdrive.
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:52 schreef Metro2005 het volgende:[..]
precies
ik blijf het een heerlijk karretje vinden, alleen een beetje luie 5e versnelling maar
Een BX diesel uit '89 die erg lekker en zuing rijdt.
quote:haha, leuk man
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:39 schreef opacohen het volgende:
Dan moest ik mijn BX ook maar ff posten:Een BX diesel uit '89 die erg lekker en zuing rijdt.
toen ik je avatar al zag in een ander topic, wist ik gewoon dat je bx reed
quote:Dat zijn ook geen gegevens die zomaar ergens genoemd worden.
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:29 schreef Tr0ublegum het volgende:
Vraagje, weet iemand waar de toerenbegrenzer van een BX 16TRi ingrijpt? (vooropgesteld dat de auto een toerenbegrenzer heeft..lijkt me wel, toch? kan het nergens vinden..)
Ik zou zeggen, kijk eens of je voldoende olie in de motor hebt, rij hem eens goed warm, schakel de 2e versnelling in en planken maar.
Zo heb ik de toerenbegrenzer van de 1.8i ook uitgevonden was alleen op dat moment geen opzet.
Maarten
quote:de motor is wel soepel maar als je rond de 60 in zijn 5 zet dan maakt die van mij mar 1500 toeren ofzo, en dan is ie nou niet echt zeg maar vooruit te branden
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:08 schreef mdeen het volgende:[..]
Beuh, luie 5? Bij 3000 toeren rij ik pas 105 km/h. Ik zou er best wel wat voor over hebben om een langere 5 te hebben. Top halen in de 4, 5 als overdrive.
Zo gauw ik mijn ZX in de 5 zet (meestal bij 60) hoef ik hem er niet meer uit te halen.
quote:Wat heb je nu dan, de 1.4? Die heb ik een keer meegehad als leenauto. Dan moet je je nog wel eens bedenken als je wil gaan inhalen.
Op zaterdag 1 november 2003 11:03 schreef Metro2005 het volgende:
(maar misschien ben ik te verwend door mijn vorige auto, een 2 liter 16v met 130pk)
quote:1.6 liter 8v 90pk motortje
Op zaterdag 1 november 2003 12:12 schreef mdeen het volgende:[..]
Wat heb je nu dan, de 1.4? Die heb ik een keer meegehad als leenauto. Dan moet je je nog wel eens bedenken als je wil gaan inhalen.
en heb zojuist 15" velgies eronder geschroefd ziet er gelijk een stuk leuker uit
quote:bij mijn zx ook
Op zondag 2 november 2003 19:38 schreef Fulcrum_X het volgende:
eh Toerenbegrenzer bij de 16 TRI, doet zijn werk bij 6500 toeren (zelf paar keer meegemaakt.. )
zelluf getest
quote:Als ik mij goed herinner kun jij met de verkoop van een knipperlicht van één van je auto's al een BX bekostigen.
Op maandag 3 november 2003 11:15 schreef j22flyingdownwind het volgende:BX
Ik heb al 2 auto's, maar ik wil er een BX bij
![]()
quote:Dat is het nou juist
Op maandag 3 november 2003 11:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Als ik mij goed herinner kun jij met de verkoop van een knipperlicht van één van je auto's al een BX bekostigen.
quote:Dan moet je die G een beetje duur aan je moeder verkopen, kun je een mooie BX betalen
Op maandag 3 november 2003 11:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dat is het nou juistHet geld is écht op
![]()
Maar de G-klasse gaat ms naar mn moeder. Dat ding rijdt 1:6, weegt 2300kg (leuk met wegenbelasting) en je betaald je blauw aan verzekering (nieuwprijs in 1993: 210.000 gulden). Saabje hou ik zekerstewetenMaja de G blijft iig in het gezin dus ik kan er dan nog zoveel in rijden als ik wil
quote:joh
Op maandag 3 november 2003 11:15 schreef j22flyingdownwind het volgende:BX
Ik heb al 2 auto's, maar ik wil er een BX bij
![]()
oh en banshee, mot je je 16 TRI eens doortrekken naar 6000 toeren
1e versnelling naar de 30/40
2e versnelling naar de 70
3e versnelling naar de 100
4e versnelling naar de 130
dan 5e versnelling erin gooien
gaat als een speer
quote:Als het kon dan zou ik het doen, ik heb echter geen 16 TRI maar een ZX 1.6i Aura met een niet al te lekkere motor die dat soort dingen (nog)niet toelaat
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef Fulcrum_X het volgende:oh en banshee, mot je je 16 TRI eens doortrekken naar 6000 toeren
1e versnelling naar de 30/40
2e versnelling naar de 70
3e versnelling naar de 100
4e versnelling naar de 130
dan 5e versnelling erin gooiengaat als een speer
quote:hehe, vaak genoeg gedaan
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
oh en banshee, mot je je 16 TRI eens doortrekken naar 6000 toeren
1e versnelling naar de 30/40
2e versnelling naar de 70
3e versnelling naar de 100
4e versnelling naar de 130
dan 5e versnelling erin gooien
quote:hehe ja het was ook ff gissen gister, maar vandaag heb ik weer ff gekeken
Op maandag 3 november 2003 19:00 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
hehe, vaak genoeg gedaan
wel alleen als de motor beetje opgewarmd is uiteraard. In de 2 krijg ik 'm trouwens vrij makkelijk naar de 80, de teller zit dan nét in 't rood. Ik heb er al weekje ofzo niet meer in gereden, morgen maar es bij pappie langs gaan
idd makkelijk tot de 80, en in de 4 kun je hem ook wel makkelijk naar de 140 doortrekken
oh en banshee, sorry.. tword ook zo verwarrend allemaal
de velgjes die eronder liggen zijn van een citroen saxo vts af
citroen rulezz
o en banshee777, die zx kan echt wel harder als 120 hoor (heb nu 170 erop gehad zonder problemen )
quote:Sorry, maar dat zijn toch echt de standaard velgen van de oude Xsara VTS 1.8 16v.
Op vrijdag 7 november 2003 07:46 schreef Metro2005 het volgende:de velgjes die eronder liggen zijn van een citroen saxo vts af
![]()
citroen rulezz
Overigens zijn het wel mooie velgen en staan ze ooknetjes onder de ZX.
quote:ze zaten ook onder een saxo vts:
Op vrijdag 7 november 2003 08:30 schreef Spooky4u het volgende:[..]
Sorry, maar dat zijn toch echt de standaard velgen van de oude Xsara VTS 1.8 16v.
Geen Saxo dus.Overigens zijn het wel mooie velgen en staan ze ooknetjes onder de ZX.
heb ze van mijn buurman, die heeft ze waar van iemand die een saxo vts had, (zijn overigens geen standaard saxo vts velgen, daar zitten namelijk standaar 14 " onder, dit was destijds een optie, 15" velgen)
dus je hebt deels gelijk, niet helemaal standaard, maar wel een optie in het pakket
quote:Ik zie nog geen furby's
Op vrijdag 7 november 2003 07:46 schreef Metro2005 het volgende:
nou hierbij de beloofde pictures van mijn zx 1.6:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]de velgjes die eronder liggen zijn van een citroen saxo vts af
![]()
citroen rulezz
o en banshee777, die zx kan echt wel harder als 120 hoor (heb nu 170 erop gehad zonder problemen
)
quote:hehe, tis nie zo'n pooier bak als mijn vorige wagen he
Op vrijdag 7 november 2003 09:35 schreef matig het volgende:[..]
Ik zie nog geen furby's
Het is dat ik al een mooie BX heb...
Zelf eenm ander kleurtje gegeven
damn ik hoop dat dit soort wagens nog altijd bestaan tegen de tijd dat ik genoeg geld heb
quote:Anders je pa even lief aankijken? 1250 euro is nogal wat geld, maar ook niet weer zó veel.....
Op donderdag 13 november 2003 15:01 schreef Tr0ublegum het volgende:
dalijk effe een kraslot kopen, misschien win ik wel 1250 eurodamn ik hoop dat dit soort wagens nog altijd bestaan tegen de tijd dat ik genoeg geld heb
toch blijft het verleidelijk..
Citroën powerrrr!!!!!
quote:heb je een foto ervan
Op donderdag 13 november 2003 18:07 schreef JeeWeeJ het volgende:
Caramba,zie ik dit topic nu pas..
Ik rij nu zelf een Xantia 1.6i,en laatst persoonlijk recordje van 170km/h mee gehaald
Alleen is de kachelradiateur kapot,dus das ff balen..Citroën powerrrr!!!!!
Meebie tijd om een BX'je te zoeken ofzo..
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:50 schreef JeeWeeJ het volgende:Meebie tijd om een BX'je te zoeken ofzo..
heb met mijn BX 16 Tri de 190km/u eens gehaald
quote:voor 700 euro heb je geen andere auto moet je maar denken. maar tis wel onwijs duur. heb je geen andere garage die het kan maken (naast de dealer)
Op donderdag 13 november 2003 21:50 schreef JeeWeeJ het volgende:
Helaas geen dig camera,anders had die er natuurlijk bij gestaan
Kreeg net alleen wel de schok van m'n leven bij de dealer...700 euro om die radiateur te laten vervangenMeebie tijd om een BX'je te zoeken ofzo..
quote:volgooien en snel verkopen
Op vrijdag 14 november 2003 16:19 schreef JeeWeeJ het volgende:
nee,heb hier in de buurt niet bepaald een andere dealer helaasalleen maar merk dealers, en die zijn allemaal ongeveer even duur.
En opzich is die radiateur (als onderdeel) het duurste niet,het is meer de arbeidskosten die eraan vast kleven...heel het dashboard moet eruit wil ik dat ding laten vervangenen echt cruciaal is het ook niet,maar nu slurpt mijn auto ongeveer een 1,5 liter fles koelvloeistof per 2 weken op,dus tja..
quote:Was vandaag weer ff bij de lokale citroenenboer wezen kijken en zag precies zo'n bakkie staan! 8250 eurie en 80.000 op de teller..
Op zaterdag 15 november 2003 12:01 schreef dawg het volgende:
Heb een Saxo VTS 1.4, een zwarte. Zal eens kijken of ik ergens een digicam vandaan kan toveren.
Ik laat deze week de bougiekabels, filterz en wat dies meer zij vervangen en hoop dan op iets meer motorkracht want ik moet weer de snelweg op komend weekend en hoop op iets meer power dan 120 km/u topsnelheid (rechte weg of heuvel-af) :-D
quote:Ik heb een fase1, vind de voorkant van de fase2 niet zo. Sorry
Op zaterdag 15 november 2003 19:28 schreef JeeWeeJ het volgende:[..]
Was vandaag weer ff bij de lokale citroenenboer wezen kijken en zag precies zo'n bakkie staan! 8250 eurie en 80.000 op de teller..
JeeWeeJ in luv
quote:Daar heeft Citroen een handje van:
Op maandag 17 november 2003 18:43 schreef dawg het volgende:[..]
Ik heb een fase1, vind de voorkant van de fase2 niet zo. Sorry
Dan heb ik liever de oude modellen.
En Peugeot kan er ook wat van, zie de nieuwe voorkant van de 406 Coupé, net een
quote:
Op maandag 17 november 2003 10:44 schreef banshee777 het volgende:
Luiden, bid voor mijn karretjeIk laat deze week de bougiekabels, filterz en wat dies meer zij vervangen en hoop dan op iets meer motorkracht want ik moet weer de snelweg op komend weekend en hoop op iets meer power dan 120 km/u topsnelheid (rechte weg of heuvel-af) :-D
succes
en rij hem ook ff goed in, dat scheelt ook best wel op je topsnelheid
post hier nog ff als het is gelukt
piccie --->
quote:whehe, mooi ding
Op vrijdag 21 november 2003 10:31 schreef ZX_2L_16V het volgende:
Toch maar geregi....
jaja eindelijk weer een zx.... (na mijn vorige verkocht te hebben ivm het verkrijgen van een leasebak)
maare gegev.
Citroen ZX 2.0 16V
Vermogen: 155PK
Bouwjaar: Oktober 1993
Kleur: Zilvergrijs
Extras ABS
Elek. Ramen
el. bedienbare spiegels
15 LM velgen
cv + alarm met afstand bediening
Air-conditioning
Sportstoelenpiccie ---> [afbeelding]
die is vast wel een beetje vooruit te branden
Binnenkort komt de DS van ons op mijn naam te staan, kan ik al beginnen met no-claim opbouwen
Nooit meer drempels met 90KM/h nemen en remmende mercedessen etc uitlachen
quote:is die verlaagd of standaard?
Op vrijdag 21 november 2003 10:31 schreef ZX_2L_16V het volgende:
Toch maar geregi....
jaja eindelijk weer een zx.... (na mijn vorige verkocht te hebben ivm het verkrijgen van een leasebak)
maare gegev.
Citroen ZX 2.0 16V
Vermogen: 155PK
Bouwjaar: Oktober 1993
Kleur: Zilvergrijs
Extras ABS
Elek. Ramen
el. bedienbare spiegels
15 LM velgen
cv + alarm met afstand bediening
Air-conditioning
Sportstoelenpiccie ---> [afbeelding]
heb nog nachtmerries van mijn vorige auto vandaar
en kan die zx een beetje goed caravans trekken? (van 850kg)
(niet gegevens van autoweek halen want ik weet ook wel dat ie 1000 mag, gewoon ervaringen ermee)
Bij mijn BX Sport is 2 weken geleden een nieuwe kokerbalk ingelast. Nu alleen nog even de voorschermen vervangen (en spuiten...) en we zijn weer roestvrij
pic:
quote:Ja, dat is geen probleem. Als je niet rijdt is er geen luchtstroom over de radiateur waardoor die niet meer koelt. Gevolg: oplopende temperatuur, ventilator slaat aan.
Op maandag 24 november 2003 15:57 schreef Metro2005 het volgende:als ik gewoon rijdt dan blijft de temperatuur op 90 graden hangen (van de koelvloeistof) maar als ik een tijdje stilsta klimt de temperatuur op naar 95 graden alvorens de fan aanslaat, is dat normaal dat de temperatuur zo oploopt?
[Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 24-11-2003 19:50]
quote:Heb je de inruil al vast laten leggen? Ik ben nl op zoek naar zoiets, zit te twijfelen tussen een BX en Xantia, een BX is een beetje oud, maar de meeste Xantia's zijn nog net te duur voor mij
Op vrijdag 21 november 2003 14:01 schreef JeeWeeJ het volgende:
Volgende week gaat mijn Xantia plaats maken voor een Peugeot 206. De lokale citroenenboer had niks wat financieel aantrekkelijk was (qua inruil etc).
Ik zal zeker een traantje laten als ik afschieid van mijn "vliegend tapijt op wielen" moet nemenNooit meer drempels met 90KM/h nemen en remmende mercedessen etc uitlachen
quote:bij jou loopt het dus ook tot 95 op alvorens de fan aanslaat?
Op maandag 24 november 2003 19:45 schreef mdeen het volgende:[..]
Ja, dat is geen probleem. Als je niet rijdt is er geen luchtstroom over de radiateur waardoor die niet meer koelt. Gevolg: oplopende temperatuur, ventilator slaat aan.
Doet mijn ZX ook, als hij al op 90 graden zit dan is 5 minuten stilstand voldoende.
quote:De peugeot dealer bood mij 1200 euro. De citroen dealer kwam niet boven de 500 uit (vanwege het grote reparatie/onderhouds verleden bij hun)
Op maandag 24 november 2003 19:50 schreef PeuRac het volgende:[..]
Heb je de inruil al vast laten leggen? Ik ben nl op zoek naar zoiets, zit te twijfelen tussen een BX en Xantia, een BX is een beetje oud, maar de meeste Xantia's zijn nog net te duur voor mij
quote:500 euro voor een xantia????
Op maandag 24 november 2003 22:33 schreef JeeWeeJ het volgende:[..]
De peugeot dealer bood mij 1200 euro. De citroen dealer kwam niet boven de 500 uit (vanwege het grote reparatie/onderhouds verleden bij hun)
Hij is dus bijna geen kloot meer waard(en is het dus niet gek dat ik op het bod van de peugeotdealer in ging)
quote:Dan vind ik die prijs nog laag, koelsysteem is gemakkelijk zelf te doen en onderdelen als een kachelradiator en de thermostaat zijn gemakkelijk goedkoop te krijgen. Die koppeling is ff duur, maar ik vind 1200 ¤ laag. Vooral gezien de lage km stand van 120 000. Die Citroendealer had je wat mij betreft recht in zijn gezicht uit kunnen gaan lachen.
Op dinsdag 25 november 2003 11:30 schreef JeeWeeJ het volgende:
km stand: 120.000
kachelradiator is gaar,koppeling versleten,kachelweerstand is kapot,thermostaat lekt.....dus tja,dan gaat die prijs al snel naar beneden he??
En zoals ik al eerder gezegd heb, ik ben verder een leek op dit gebied
quote:Nah , gaat wel....
Op vrijdag 21 november 2003 11:02 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
whehe, mooi ding
die is vast wel een beetje vooruit te branden
quote:Hij is helemaal standaard , zoek nog een goed adres om achter te verlagen want dit is niet echt mooi zo...maar de enige die een normaal bedrag vraagt is Carequipment in Belgie
Op vrijdag 21 november 2003 18:05 schreef Metro2005 het volgende:[..]
is die verlaagd of standaard?
lijkt wel op die van mijalleen ik heb geen 2 liter
quote:Wokschotel, kan het zijn dat ik jou (of een andere bx sport) heb zien rijden in den haag afgelopen zondag? Het was precies die kleur en ook die velgen. Heb je ook een ietwat vierkante uitlaat?
Op maandag 24 november 2003 17:09 schreef Wokschotel het volgende:
Maarten, nog bedankt voor het nieuwe topicBij mijn BX Sport is 2 weken geleden een nieuwe kokerbalk ingelast. Nu alleen nog even de voorschermen vervangen (en spuiten...) en we zijn weer roestvrij
pic:
quote:ik denk dat het de bx sport was die ook op de BX Club meeting was in Wateringen, vorige maand (zie pagina 2 voor foto's)
Op dinsdag 25 november 2003 12:33 schreef pr0f het volgende:[..]
Wokschotel, kan het zijn dat ik jou (of een andere bx sport) heb zien rijden in den haag afgelopen zondag? Het was precies die kleur en ook die velgen. Heb je ook een ietwat vierkante uitlaat?
die komt daar ergens uit de buurt van den haag
had hij ook die zonneschermpjes achter naar beneden?
quote:90 is bij mij ook de normale rijtemperatuur, de ventilator slaat zelfs nog een paar graden na 95 aan. Volgens de vraagbaak schakelt die in bij 97 graden en schakelt uit bij 92 graden.
Op maandag 24 november 2003 20:03 schreef Metro2005 het volgende:[..]
bij jou loopt het dus ook tot 95 op alvorens de fan aanslaat?
en 90 is bij jou ook normale rijtemperatuur?
Kopje koffie?
Neee, een Citroen!
quote:Bah, BX zuigt (heb er zelf twee gehad). prima auto, maar zoooo lelijk.
Op dinsdag 25 november 2003 22:59 schreef Argento het volgende:
Ik moet niet zo verschrikkelijk veel van Citroens hebben (ok, met uitzondering van de CX en de BX Sport) ..
De CX en vooral de SM dat zijn pas mooie auto's !
quote:joh.. ik vind een BX juist prachtig gevormd
Op dinsdag 25 november 2003 23:16 schreef jjdevries het volgende:[..]
Bah, BX zuigt (heb er zelf twee gehad). prima auto, maar zoooo lelijk.
De CX en vooral de SM dat zijn pas mooie auto's !
Ik vind weliswaar vooral de wat vettere modellen (met achterspoiler e.d) zeker wel mooie auto's, maar gewoon de standaard versies wordt ik ook niet echt warm van.
Zelfde geldt eigenlijk voor de CX-en
quote:mja ok, spoilertje erop is wel een must
Op dinsdag 25 november 2003 23:32 schreef Tr0ublegum het volgende:
Dat meen je niet Fulcrum_X, dat hadden we nou nog echt niet doorIk vind weliswaar vooral de wat vettere modellen (met achterspoiler e.d) zeker wel mooie auto's, maar gewoon de standaard versies wordt ik ook niet echt warm van.
Zelfde geldt eigenlijk voor de CX-en
quote:o ok dat doet ie bij mij ook zoiets dus ben ik ff blij
Op dinsdag 25 november 2003 18:20 schreef mdeen het volgende:[..]
90 is bij mij ook de normale rijtemperatuur, de ventilator slaat zelfs nog een paar graden na 95 aan. Volgens de vraagbaak schakelt die in bij 97 graden en schakelt uit bij 92 graden.
quote:De ZX vraagbaak heb ik niet online gevonden maar staat gewoon bij de beter gesorteerde boekenwinkel of bij bol of amazon.
Op woensdag 26 november 2003 07:43 schreef Metro2005 het volgende:[..]
o ok dat doet ie bij mij ook zoiets dus ben ik ff blij
![]()
waar heb jij die vraagbaak gekocht? of staat ie online?
quote:Die 700 euro extra gaat gewoon van je marge af
Op maandag 24 november 2003 22:33 schreef JeeWeeJ het volgende:[..]
De peugeot dealer bood mij 1200 euro. De citroen dealer kwam niet boven de 500 uit (vanwege het grote reparatie/onderhouds verleden bij hun)
Hij is dus bijna geen kloot meer waard(en is het dus niet gek dat ik op het bod van de peugeotdealer in ging)
Je had em beter particulier kunnen verkopen (bijv aan mij) en de marge op die 206 pakken. Maar daarvoor moet je bekent zijn in dat wereldje.
Wat voor een Xantia is het eigenlijk? (als het een 1.6 8v is begrijp ik dat bod wel, hebben wij ook ooit gehad nieuw, niet vooruit te krijgen)
quote:Ok, ik heb eindelijk foto's van mijn Saxo gemaakt.
Op zaterdag 15 november 2003 12:01 schreef dawg het volgende:
Heb een Saxo VTS 1.4, een zwarte. Zal eens kijken of ik ergens een digicam vandaan kan toveren.
Hij is nog niet helemaal af. Komen nog andere spiegels op, zonneband, Koni onderstel. En voor de rest zien we wel.
[Dit bericht is gewijzigd door dawg op 29-11-2003 16:29]
Al met al toch wel coole auto hoor
quote:Dank.
Op zaterdag 29 november 2003 16:26 schreef Tr0ublegum het volgende:
Best leuk karretje, hoewel ik sommige dingen anders gedaan zou hebben. De voorkant is mooi, ik vind de koplampen zo vet gedaan, maar de grille zou ik niet zo hebben gemaakt.
De achterkant is ansich wel mooi, maar ik vind dat soort achterlichten veel mooier op een licht gekleurde auto.Al met al toch wel coole auto hoor
quote:oei nice
Op zaterdag 29 november 2003 15:54 schreef dawg het volgende:[..]
Ok, ik heb eindelijk foto's van mijn Saxo gemaakt.
Aanschouw mijn trots.Hij is nog niet helemaal af. Komen nog andere spiegels op, zonneband, Koni onderstel. En voor de rest zien we wel.
mooie uitlaat trouwens
quote:* duimt
Op zondag 30 november 2003 17:48 schreef banshee777 het volgende:
Het uur van de waarheid dudes, morgen gaat mun ZX'je aan de testbank bij de Citroën dealer en hopen maar dat ie niet helemaal bagger blijkt te zijn, en ik er bakken poen aan kwijt ga zijn. Groetzzz
quote:Ben ik het helemaal mee eens. Klinkt niet als een probleem met de brandstoftoevoer, maar eerder met mengselvorming, dus het injectiesysteem, en dat wordt door de boordcomputer aangestuurd. Laat die maar eens resetten, zou best eens kunnen helpen. En moet je eens meemaken hoe die dan rijdt....
Op maandag 1 december 2003 20:11 schreef Metro2005 het volgende:
is het dan niet handiger om even je boordcomputer te resetten?
en waarom laat je hem niet maken door de citroen dealer?
misschien geef je nu geld uit voor niks
quote:Het is inderdaad een 1.6 8v. Gaat niet hard,trekt ook niet hard op,maar rijd wel verrukkeluk
Op woensdag 26 november 2003 22:46 schreef PeuRac het volgende:[..]
Wat voor een Xantia is het eigenlijk? (als het een 1.6 8v is begrijp ik dat bod wel, hebben wij ook ooit gehad nieuw, niet vooruit te krijgen)
quote:als je dat peugot ding hebt mag je hier nie meer posten he
Op dinsdag 2 december 2003 12:48 schreef JeeWeeJ het volgende:[..]
Het is inderdaad een 1.6 8v. Gaat niet hard,trekt ook niet hard op,maar rijd wel verrukkeluk
, maarja,vandaag gaat hij weg......:'( Nouja,volgende auto beter
quote:Och, je peugeot is in hart en nieren ook gewoon een citroen
Op woensdag 3 december 2003 13:18 schreef JeeWeeJ het volgende:
eigenlijk niet nee,maar in hart en nieren blijf ik toch citroen he??
Een collega bij mij op het werk checkt nu uit of hij het erin kan zetten, en als het hem niet lukt heb ik al een afspraak op de 30e bij de dealer. Ik hoop dat het hem lukt anderz wordt het een wat duurdere grap.
Ik hou jullie op de hoogte!
quote:succes iig
Op woensdag 10 december 2003 20:30 schreef banshee777 het volgende:
Luiden, het euvel is nog niet verholpen, de computer is gereset, nieuw benzinefilter, maar bij de dealer dachten twee monteurs dat de benzinepomp wel eens het probleem zou kunnen zijn.Een collega bij mij op het werk checkt nu uit of hij het erin kan zetten, en als het hem niet lukt heb ik al een afspraak op de 30e bij de dealer. Ik hoop dat het hem lukt anderz wordt het een wat duurdere grap.
Ik hou jullie op de hoogte!
ik dacht dat de koppelingsplaat gescheurd was (was ook al 2x eerder geweest), mijn vader dacht dat de koppelingskabel geknapt was.
bleek dat het koppelingspedaal zelf helemaal naar de kloten was. Heeft mijn pa hem maandagavond nog gefixed, nieuw pedaal mechanisme erin gezet, en hij rijdt weer
alhoewel hij niet echt lekker meer rijdt, koppelingspedaal trilt veel.. auto gaat schokken als je de koppeling loslaat en wat gas bijgeeft..
anywayz, met ruim 4 ton op de teller gaat hij ook bijna naar zijn einde
edit: ohja, en vorige week heb ik hem nog gewassen, en helemaal gewaxed/gepoetst.. ben ik ook een middag mee bezig geweest
quote:een bx met 4 ton? Guiness book of records al gebeld?
Op donderdag 25 december 2003 18:37 schreef Fulcrum_X het volgende:
alhoewel hij niet echt lekker meer rijdt, koppelingspedaal trilt veel.. auto gaat schokken als je de koppeling loslaat en wat gas bijgeeft..
anywayz, met ruim 4 ton op de teller gaat hij ook bijna naar zijn einde
quote:tis een citroen hoor, geen opel
Op donderdag 25 december 2003 18:46 schreef slashme het volgende:[..]
een bx met 4 ton? Guiness book of records al gebeld?
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:02 schreef Metro2005 het volgende:[..]
tis een citroen hoor, geen opel
quote:Volgens mij is een Citroen nog erger dan Opel qua onderhoud
Op vrijdag 26 december 2003 14:02 schreef Metro2005 het volgende:[..]
tis een citroen hoor, geen opel
quote:opel staat (een heel stuk) lager in de betrouwbaarheidstesten als citroen hoor
Op vrijdag 26 december 2003 14:58 schreef yup het volgende:[..]
Volgens mij is een Citroen nog erger dan Opel qua onderhoud
quote:Kijk je niet stuk op leeftijden en kilometerstanden. Kijk wel naar roest, roestend blik geeft niet zo maar de carroseriebalken moeten wel goed zijn. Zijn de balken getectyleert probeer dan wat eraf te schrapen (als het een harde auto is vind de verkoper het niet erg).
Op maandag 29 december 2003 11:24 schreef Napalm het volgende:
Ik wil/ ga een 2cv (eend) kopen van een particulier.
Heeft er iemand nog een lijstje met zaken waarop ik moet letten bij een 2cv?
quote:Oeps, dat is lastig. Als het even kan ga dan met een kenner kijken.
Op maandag 29 december 2003 11:24 schreef Napalm het volgende:
Ik wil/ ga een 2cv (eend) kopen van een particulier.
Heeft er iemand nog een lijstje met zaken waarop ik moet letten bij een 2cv?
Voor je het weet heb je een barrel die goed in de was staat of laat je een keiharde eend lopen omdat hij dof is en een deuk in een spatbord heeft.
Kijk anders op 2cv gerelateerde sites zoals www.2cv.nl deze is ook voorzien van een forum en mensen zijn altijd bereid je vragen te beantwoorden.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:58 schreef yup het volgende:[..]
Volgens mij is een Opel nog erger dan Citroen qua onderhoud
Yeahhoooooo!!!! Hij is eindelijk in orde. De benzinepomp was inderdaad niet goed, de dealer heeft een gebruikte kunnen vinden. Het benzinefilter was helemaal volgebaggerd en is weer vervangen, en de benzineleidingen, heen en terug waren verstopt. En nu rijdt ie eindelijk zonder inhouden of wat dan ook. Gisteren opgehaald, en gelijk de snelweg opgekard om um eens aan de tand te voelen. Het is geen super optrek monster, (bedenk wel dat ik vanaf moment van aanschaf, eind augustus 2003, met dit motorprobleem heb gezeten), dus ik ontdek dit soort dingen nu pas allemaal, maar voor de rest is het een droompie om te rijden. Genoeg power om effe door te kunnen trekken, lekker stil bij 120-130 km/u, vet goed, ZX RULES!!!
quote:eindelijk opgelost, veel rijplezier met je zx dude.
Op donderdag 1 januari 2004 19:27 schreef banshee777 het volgende:
Allereerst: iedereen hier een goed 2004, en dat onze ZX'en nog lang mogen leven!!Yeahhoooooo!!!! Hij is eindelijk in orde. De benzinepomp was inderdaad niet goed, de dealer heeft een gebruikte kunnen vinden. Het benzinefilter was helemaal volgebaggerd en is weer vervangen, en de benzineleidingen, heen en terug waren verstopt. En nu rijdt ie eindelijk zonder inhouden of wat dan ook. Gisteren opgehaald, en gelijk de snelweg opgekard om um eens aan de tand te voelen. Het is geen super optrek monster, (bedenk wel dat ik vanaf moment van aanschaf, eind augustus 2003, met dit motorprobleem heb gezeten), dus ik ontdek dit soort dingen nu pas allemaal, maar voor de rest is het een droompie om te rijden. Genoeg power om effe door te kunnen trekken, lekker stil bij 120-130 km/u, vet goed, ZX RULES!!!
quote:Een 1.6, krachtig genoeg voor mij, (althans for now), als ik al wat meer rij-ervaring heb opgedaan wil ik wel eens kijken naar een wat zwaarder kaliber, maar vooralsnog tuf ik lekker deze op!
Op donderdag 1 januari 2004 19:30 schreef Metro2005 het volgende:[..]
eindelijk opgelost, veel rijplezier met je zx dude.
ik rij er ook nog steeds met heel veel plezier in![]()
wat voor motor had jij erin liggen?
quote:die heb ik ook
Op vrijdag 2 januari 2004 12:15 schreef banshee777 het volgende:[..]
Een 1.6, krachtig genoeg voor mij, (althans for now), als ik al wat meer rij-ervaring heb opgedaan wil ik wel eens kijken naar een wat zwaarder kaliber, maar vooralsnog tuf ik lekker deze op!
quote:wowie dude!! I'm a rookie here
Op vrijdag 2 januari 2004 20:09 schreef Metro2005 het volgende:[..]
die heb ik ook
![]()
ga binnenkort mijn eerste ding eraan verbouwen, vandaag een green open luchtfilter besteld. die gaat er samen met een custom cai in
(hopelijk wat meer pk's maar iig wat beter geluid)
quote:hehe, je bent niet de enige
Op Monday 5 January 2004 18:41 schreef banshee777 het volgende:[..]
wowie dude!! I'm a rookie here
Wat doet een open lucht filter and what the hey is a custom cai? Klinkt allemaal spannend maar ik heb werkelijk geen flauw benul wat het is
Ik ben al blij dat ik gewoon kan rijden in mun bakkie
Please explain...
1. Citroën CX (1975) 8.4 %
2. NSU Ro 80 (1968) 7.26 %
3. Volkswagen Golf (1992) 6.83 %
4. Citroën GS (1971) 5.78 %
5. Mercedes Benz 450S (1974) 4.55 %
6. Toyota Yaris (2000) 4.52 %
7. Peugeot 307 (2002) 4.22 %
8. Fiat 127 (1972) 4.06 %
9. Renault 16 (1966) 3.94 %
10. Citroën XM (1990) 3.78 %
Citroën dus drie keer in de top 10
quote:een openluchtfilter plaats je in plaats van je gewone luchtfilter. Dit zorgt ervoor dat je motor meer lucht krijgt (of kan krijgen). doordat een openluchtfilter onder de motorkap licht zuigt je motor de warme lucht van de motor aan en, zoals we allemaal nog van natuurkunde weten, bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen als koude lucht.
Op maandag 5 januari 2004 18:41 schreef banshee777 het volgende:[..]
wowie dude!! I'm a rookie here
Wat doet een open lucht filter and what the hey is a custom cai? Klinkt allemaal spannend maar ik heb werkelijk geen flauw benul wat het is
Ik ben al blij dat ik gewoon kan rijden in mun bakkie
Please explain...
wat een verhaal op de vroege ochtend
ik wacht alleen met smart op me filtertje... hoop dat ie snel binnen is.
dan post ik gelijk wel plaatjes ervan, dan krijg je misschien een beter idee ervan nog
quote:Yeah! laat er maar plaatjes van zien, klinkt vet!
Op dinsdag 6 januari 2004 09:05 schreef Metro2005 het volgende:[..]
wat een verhaal op de vroege ochtend
![]()
ik wacht alleen met smart op me filtertje... hoop dat ie snel binnen is.
dan post ik gelijk wel plaatjes ervan, dan krijg je misschien een beter idee ervan nog
Metro, hoe is ie met de CAI enzo?
[Dit bericht is gewijzigd door banshee777 op 12-01-2004 19:44]
quote:nou hup, waar blijven die pics
Op dinsdag 6 januari 2004 22:16 schreef Metro2005 het volgende:
jaa hij komt morgen binnen, moet alleen tot volgende week maandag wachten tot ik hem erin kan zetten want dan ben ik pas vrij
nog ff geduld dus
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:42 schreef banshee777 het volgende:
Waaahooooo!!! Nog even doorzagen over mijn Aura'tje. Man wat is dat heerlijk nu ie het normaal doet! Bij de stoplichten laat je die dure jongenz toch vaak effe kijken als je wegspuitIk weet, ik weet, geen volwassen gedrag maar wel fuckin' goed gevoel als zo'n vette kar maar vast op de linkerbaan gaat staan als ie dat ouwe brikkie van me ziet en ik em daarna eruit rij, he he... eat dust suckas, ZX kix ass!!
Metro, hoe is ie met de CAI enzo?
Je hebt toch een 1.6 ZX? Daarmee kan je niet eens een Kadett GSi eruitrijden man.
* Tr0ublegum claimt niet dat ie 't wel kan hoor
en een gsi zal ik er niet uitrijden, maar swiftjes met 100pk wel (pas nog gedaan
)
ik heb wel 1 groot voordeel. maximale koppel komt al vrij bij 2900 toeren maw, als die opel op toeren zit ben ik al weg
quote:hehe dat ziet er netjes uit, mijn bx motor is vergeleken daarmee maar een rommeltje
Op donderdag 15 januari 2004 21:25 schreef Metro2005 het volgende:
sorry voor de late reactie, hier plaatje van mijn luchtfilter:en een gsi zal ik er niet uitrijden, maar swiftjes met 100pk wel
(pas nog gedaan
)
ik heb wel 1 groot voordeel. maximale koppel komt al vrij bij 2900 toeren
maw, als die opel op toeren zit ben ik al weg
maar ok, mijn motortje heeft wel wat power
quote:Ik ken 't probleem, op de BX dan
Op vrijdag 16 januari 2004 00:14 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb ook een citroen zx. Best een lekkere wagen. Wat ik wel erg vervelend vind is de enkelbladige ruitenwisser. Niet krachtig genoeg in sterke regen. Waarom monteren ze er geen 2 of gewoon 1 hele sterke.
quote:ik vind het alleen irritant dat het gebied wat dat ding bestrijkt niet zo groot is, het water krijgt die van mij goed weg, alleen je kijkveld wordt zo klein
Op vrijdag 16 januari 2004 00:14 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb ook een citroen zx. Best een lekkere wagen. Wat ik wel erg vervelend vind is de enkelbladige ruitenwisser. Niet krachtig genoeg in sterke regen. Waarom monteren ze er geen 2 of gewoon 1 hele sterke.
zeg, misschien moeten we dit jaar eens een fok!forum citroen meet houden, gewoon een algemene omdat hier al ZX'ers, BX'ers, DS'ers, 2CV'ers zich gemeld hebben. Is dat een plan, of weten jullie van een algemene meet ergens dit jaar?
hoor wel of er animo is
quote:* meldt
Op vrijdag 16 januari 2004 11:45 schreef banshee777 het volgende:
Ziet er vet uit Metro!! Lijkt me bij jouw wagen een nuttige aanschaf. Bij die van mij zou het een parel voor de zwijnen zijnzeg, misschien moeten we dit jaar eens een fok!forum citroen meet houden, gewoon een algemene omdat hier al ZX'ers, BX'ers, DS'ers, 2CV'ers zich gemeld hebben. Is dat een plan, of weten jullie van een algemene meet ergens dit jaar?
hoor wel of er animo is
quote:lijkt me leuk hehe..
Op vrijdag 16 januari 2004 11:45 schreef banshee777 het volgende:
Ziet er vet uit Metro!! Lijkt me bij jouw wagen een nuttige aanschaf. Bij die van mij zou het een parel voor de zwijnen zijnzeg, misschien moeten we dit jaar eens een fok!forum citroen meet houden, gewoon een algemene omdat hier al ZX'ers, BX'ers, DS'ers, 2CV'ers zich gemeld hebben. Is dat een plan, of weten jullie van een algemene meet ergens dit jaar?
hoor wel of er animo is
zolang het een beetje centraal gehouden kan worden.. anders word het weer een duur ritje met mijn bx op benzine (1 op 10)
quote:oh oen die je bent
Op zondag 18 januari 2004 20:32 schreef banshee777 het volgende:
Dudes, ik ben weer bezig geweest hoor... Ik lanceerde mezelf vanmiddag over een verkeersdrempel, ik dacht dat ie niet zo stijl was, maar dat was ie dus wel, en daarna voelde ik een trilling rechtsachter. Een soort wiebelig gevoel dat doortrilt over de hele auto. Iemand suggesties over wat ik gemold zou kunnen hebben, voordat ik weer een zak geld naar de dealer moet brengen?Alvast bedankt!!
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:37 schreef Metro2005 het volgende:[..]
oh oen die je bent
>> yeah yeah i know, maar ik zit nog in mun leerproces
misschien dat je een balanceerloodje kwijt bent geraakt (die kunnen van je velg afschieten als je hard over een drempel knalt)
dan gaat je auto ook trillen omdat je wielen niet meer in balans zijn.
kost je 10 - 15 euro om te laten uitbalanceren dus dat valt mee>> Dat zal ik deze week gelijk effe uitchecken, ga donderdag nog wel richting Utrecht dus dat moet wel een beetje goed voelen, thanx!
maar ook citroens moet je met een beetje beleid over drempels helpen hoor
![]()
en anders stel je de gemeente aansprakelijk>> Dat is een goed plan! Welke halve gare bouwt van die bijna vierkante klotehobbelz als ze weten dat er zo'n groentje als ik door de gemeentegrens heenknalt. Een schande is het, miljoenen zal ik eisen vanwege geleden emotionele schade, he he he!!
Iemand die het weet?
quote:Zover ik weet staan de saxo en de 106 inderdaad op hetzelfde onderstel, en delen ze ook de motoren. Lijkt me dus logisch als de snelste en sportiefste saxo (de 1.6 vts) dus dezelfde motor heeft enz. als de 106 gti 1.6.
Op zondag 18 januari 2004 23:07 schreef yup het volgende:
Is een Saxo VTS hetzelfde als een Peug 106 GTi? Zitten ze op hetzelfde platform? (onderstel, motor enz. enz.)Iemand die het weet?
BTW weet iemand nog een goede reparatie enthousiast die een beetje van de elektronica van de ZX op de hoogte is?
1) Mijn rechter portier is nl de centrale vergrendeling kwijt en
2) het knoppie van het electrieke schuifraam (rechts) doet het niet en
3) mijn achterruitverwarmingswaarschuwingslichtje is kaduuk en
4) de achterruitverwarming doet ook al nix meer en
5) vanmorgen toen ik mijn achterruitenwisser aandeed hoorde ik een vaag gekraak en bewoog er nix meer daarachter.
Op zich allemaal kleine dingen die echter bij de dealer, (een verdomd goeie trouwens hier hoor in Enschede, geen kwaad woord erover van mij), weer aardig in de flappenz kan lopen omdat die dudes zo duur zijn per uur
Als iemand tegen een zacht prijsje iemand weet die dit soort klusjes kan opknappen zou mijn dank tres grande zijn!
Later.
quote:koop een vraagbaak en probeer het zelf, dat doe ik ook, je verziekt wel eens wat maar je leert een hoop (vandaar dat ik nu naar een gebarsten plexiglas plaat kijk voor mijn tellers
Op dinsdag 20 januari 2004 21:44 schreef banshee777 het volgende:
Wowie!!! Geluk gehad dudes! Mijn linkerachterband was een beetje verwrongen geraakt.
De bandentoko dacht eerst aan een slag in de velg, maar dat was gelukkig niet zo![]()
Er zat een vrij oude band op en die was er gewoon doorheen, (niet in de laatste plaats door mijn rijstijl, het valt me nog mee dat ie het al bijna een half jaar heeft uitgehouden, he he he). Er was een hele curve te zien en te voelen aan de buitenkant en die curve vertaalt zich natuurlijk naar oscillatie en verdomd, oscilleren deed ie!
Dus nu een neuw bandje erop en een plechtige belofte dat ik niet weer eerder een drempel zal overvliegen tot ik een Xantia ga kopen, (dat wordt nl. mijn volgende auto als de ZX op is).BTW weet iemand nog een goede reparatie enthousiast die een beetje van de elektronica van de ZX op de hoogte is?
1) Mijn rechter portier is nl de centrale vergrendeling kwijt en
2) het knoppie van het electrieke schuifraam (rechts) doet het niet en
3) mijn achterruitverwarmingswaarschuwingslichtje is kaduuk en
4) de achterruitverwarming doet ook al nix meer en
5) vanmorgen toen ik mijn achterruitenwisser aandeed hoorde ik een vaag gekraak en bewoog er nix meer daarachter.Op zich allemaal kleine dingen die echter bij de dealer, (een verdomd goeie trouwens hier hoor in Enschede, geen kwaad woord erover van mij), weer aardig in de flappenz kan lopen omdat die dudes zo duur zijn per uur
Als iemand tegen een zacht prijsje iemand weet die dit soort klusjes kan opknappen zou mijn dank tres grande zijn!
Later.
tip: kijk goed hoe alles in elkaar zit want echt alles zit aan elkaar verbonden in zo'n auto
quote:inderdaad een goed idee ja, ik zal zelf ook maar eens even wat proberen te 'sleutelen' aan mijn bixje... ik wil dat ik kleinere reparaties zelf uit kan voeren
Op woensdag 21 januari 2004 09:00 schreef Metro2005 het volgende:[..]
koop een vraagbaak en probeer het zelf, dat doe ik ook, je verziekt wel eens wat maar je leert een hoop (vandaar dat ik nu naar een gebarsten plexiglas plaat kijk voor mijn tellers
)
tip: kijk goed hoe alles in elkaar zit want echt alles zit aan elkaar verbonden in zo'n auto
quote:Met een bx heb je in ieder geval werk genoeg.
Op woensdag 21 januari 2004 11:09 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
inderdaad een goed idee ja, ik zal zelf ook maar eens even wat proberen te 'sleutelen' aan mijn bixje... ik wil dat ik kleinere reparaties zelf uit kan voeren
quote:ja, lampjes vervangen, matjes uitkloppen en de banden op spanning brengen
Op woensdag 21 januari 2004 11:11 schreef slashme het volgende:[..]
Met een bx heb je in ieder geval werk genoeg.
quote:1 troots. Ze zullen alleen op je radio uit zijn
Op woensdag 21 januari 2004 18:38 schreef Garbageman het volgende:
Sloten vervangen is trouwens makkelijk bij een BX. Net gedaan na junkenbezoek.
Valt vies tegen wat een lullige slotjes er in zitten....
Het slot van de achterklep is extreem gammel
quote:zeg ga eens een opel topic openen ofzo
Op woensdag 21 januari 2004 19:13 schreef slashme het volgende:[..]
1 troots. Ze zullen alleen op je radio uit zijn
Zeg, over een leuke Citroën-meet gesproken, kijk eens op http://www.citromobile.nl/NEDERLANDS.HTM
ga ik in ieder geval heen, lijkt me helemaal te gek om een zooi van die klassieke karren te zien en zelf mun bakkie te showen natuurlijk, spuit ik mun voorbumper nog wel effe rood, is ie in ieder geval niet helemaal standaard, he he.
Ik heb er helemaal geen weet van, maar een auto spuiten zal wel flink duur zijn of niet? En dan heb ik het niet over effe spuiten met een spuitbussie, maar gewoon goed in de lak
later
quote:Uhm, ik zal wel te laat zijn, maar een aantal van die dingen zou ik eerst eens in het zekeringenkastje checken??? Zeker het verhaal van de achterruitverwarming (inclusief verklikkerlampje; en misschien ook wel inclusief wis/was) klinkt als een doorgebrande zekering.... Beetje zonde als je draden gaat trekken/knippen/solderen en zo. Sux6!
Op dinsdag 20 januari 2004 21:44 schreef banshee777 het volgende:
Wowie!!! Geluk gehad dudes! Mijn linkerachterband was een beetje verwrongen geraakt.
De bandentoko dacht eerst aan een slag in de velg, maar dat was gelukkig niet zo![]()
Er zat een vrij oude band op en die was er gewoon doorheen, (niet in de laatste plaats door mijn rijstijl, het valt me nog mee dat ie het al bijna een half jaar heeft uitgehouden, he he he). Er was een hele curve te zien en te voelen aan de buitenkant en die curve vertaalt zich natuurlijk naar oscillatie en verdomd, oscilleren deed ie!
Dus nu een neuw bandje erop en een plechtige belofte dat ik niet weer eerder een drempel zal overvliegen tot ik een Xantia ga kopen, (dat wordt nl. mijn volgende auto als de ZX op is).BTW weet iemand nog een goede reparatie enthousiast die een beetje van de elektronica van de ZX op de hoogte is?
1) Mijn rechter portier is nl de centrale vergrendeling kwijt en
2) het knoppie van het electrieke schuifraam (rechts) doet het niet en
3) mijn achterruitverwarmingswaarschuwingslichtje is kaduuk en
4) de achterruitverwarming doet ook al nix meer en
5) vanmorgen toen ik mijn achterruitenwisser aandeed hoorde ik een vaag gekraak en bewoog er nix meer daarachter.Op zich allemaal kleine dingen die echter bij de dealer, (een verdomd goeie trouwens hier hoor in Enschede, geen kwaad woord erover van mij), weer aardig in de flappenz kan lopen omdat die dudes zo duur zijn per uur
Als iemand tegen een zacht prijsje iemand weet die dit soort klusjes kan opknappen zou mijn dank tres grande zijn!
Later.
Groet,Lutje
P.S. Nog één nachtje tot mijn BX Break
quote:Welkom Lutje
Op dinsdag 27 januari 2004 23:07 schreef Lutje het volgende:[..]
Uhm, ik zal wel te laat zijn, maar een aantal van die dingen zou ik eerst eens in het zekeringenkastje checken??? Zeker het verhaal van de achterruitverwarming (inclusief verklikkerlampje; en misschien ook wel inclusief wis/was) klinkt als een doorgebrande zekering.... Beetje zonde als je draden gaat trekken/knippen/solderen en zo. Sux6!
Groet,Lutje
P.S. Nog één nachtje tot mijn BX Break
het gepiep is niet het gepiep van staal op staal maar meer van een veertje oid dat een beetje piept.
kan dit kwaad of moet ik er naar laten kijken?
quote:Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik zal dit zeker eerst bekijken. Als ik het originele boekie erbij pak denk ik dat zelfs een oel als ik het zou kunnen onderzoeken
Op dinsdag 27 januari 2004 23:07 schreef Lutje het volgende:[..]
Uhm, ik zal wel te laat zijn, maar een aantal van die dingen zou ik eerst eens in het zekeringenkastje checken??? Zeker het verhaal van de achterruitverwarming (inclusief verklikkerlampje; en misschien ook wel inclusief wis/was) klinkt als een doorgebrande zekering.... Beetje zonde als je draden gaat trekken/knippen/solderen en zo. Sux6!
Groet,Lutje
P.S. Nog één nachtje tot mijn BX Break
quote:Oef, sorry hoor, nog geen tijd voor gehad... Hij rijdt ook zo heerlijk!!! Eigenlijk alleen maar getuft vandaag
Als je je BX hebt, remember: effe fotootje!
quote:Pssst.. niet verder vertellen he
Op woensdag 28 januari 2004 23:13 schreef Lutje het volgende:[..]
Heeft er iemand overigens enig idee of er via een club een relaxte verzekering te regelen is?
quote:Zegt iemand die met een Kadettelac rijdt
Op woensdag 21 januari 2004 19:13 schreef slashme het volgende:[..]
1 troots. Ze zullen alleen op je radio uit zijn
volgens mij heb ik een lek op de bestuurdersplaats. ik tilde laatst een keer het matje onder de pedalen op, (het werd weer eens tijd om het interieur schoon te maken), en tot mijn verbazing was het helemaal nat daaronder. Een bekend probleem?
spuit je rubbers eens in met siliconenspray om ze weer soepel te krijgen, kan zijn dat ze iets uitgedroogd zijn.
[edit]
zijn er trouwens meer mensen hier lid van de BX club? want zit er al een tijdje over te denken om lid te worden maar als ik de site bekijk lijkt het alsof er nie zoveel gebeurd (no offence natuurlijk, is de indruk die ik krijg)
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Juggy op 11-02-2004 20:22]
quote:heb je dit hele topic al doorgespit? ik ben ook lid van de bx club
Op woensdag 11 februari 2004 20:19 schreef Juggy het volgende:
hmmz... kheb dit topic veel te laat ontdektrij zelf (naja... hijs nu nog officieel van m'n pa) in een BX 1.9 TZI uit 90.... zal binnenkort ook wel eens wat foto's maken van m'n beestje
laatst et interieur van een GTI erin laten zetten.... tis dan misschien niet meer origineel, maar damn wat zit dat lekker
[edit]
zijn er trouwens meer mensen hier lid van de BX club? want zit er al een tijdje over te denken om lid te worden maar als ik de site bekijk lijkt het alsof er nie zoveel gebeurd (no offence natuurlijk, is de indruk die ik krijg)
[/edit]
en wil ook graag gti interieur....
quote:ja, dat jij lid was had ik gezien...
Op woensdag 11 februari 2004 20:31 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
heb je dit hele topic al doorgespit? ik ben ook lid van de bx club
en wil ook graag gti interieur....
[Dit bericht is gewijzigd door Juggy op 11-02-2004 20:39]
Iemand al de opvolger van de Xsara gezien in de autobladen? Kan er alleen geen foto's van vinden op internet maar ze stonden wel in autoweek of autobild iig.
quote:ja leuk hoor
Op woensdag 11 februari 2004 20:38 schreef Juggy het volgende:[..]
ja, dat jij lid was had ik gezien...
bevalt het een beetje?? (rare vraag natuurlijk)... gti interieur was erg toevallig dat ik daar tegenaan liep... de bestuurdersstoel die er origineel inzat was kapot (doorgezakt door vorige eigenaar
) en toevallig had een kennis van me net zijn gti naar de sloop moeten brengen als gevolg van een doorgeroeste/rotte achteras
en kon ik het interieur van em overnemen
heb tot nu toe (helaas) alleen nog maar de najaarsrit 2003 bezocht, kost mij een beetje veel benzine om vanuit Friesland te komen.. vandaar dat ik niet altijd aanwezig ben/zal zijn
Maar best wel gezellig
Ik hoop dat ik binnenkort ook nog eens tegen een gti interieurtje aanloop voor weinig centen...
quote:cool
Op woensdag 11 februari 2004 21:10 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
ja leuk hoor
heb tot nu toe (helaas) alleen nog maar de najaarsrit 2003 bezocht, kost mij een beetje veel benzine om vanuit Friesland te komen.. vandaar dat ik niet altijd aanwezig ben/zal zijn
Maar best wel gezelligIk hoop dat ik binnenkort ook nog eens tegen een gti interieurtje aanloop voor weinig centen...
wat betreft zo'n interieur... tis natuurlijk relatief wat je onder weinig centen verstaat... ik was zelf 250 euro kwijt voor et hele interieur (2 stoelen, achterbank en deurpanelen en het inbouwen ervan)... had et ook zelf wel kunnen inbouwen, maarja die gast waar ik et van had heeft een garagebedrijf, dan laat ik hem ook werken voor et geld
quote:wtf.... dat noem ik niet bepaald weinig
Op woensdag 11 februari 2004 22:52 schreef Juggy het volgende:[..]
cool
kga morgen eens het lidmaatschap aanvragen dan
wat betreft zo'n interieur... tis natuurlijk relatief wat je onder weinig centen verstaat... ik was zelf 250 euro kwijt voor et hele interieur (2 stoelen, achterbank en deurpanelen en het inbouwen ervan)... had et ook zelf wel kunnen inbouwen, maarja die gast waar ik et van had heeft een garagebedrijf, dan laat ik hem ook werken voor et geld
dat geld heb ik niet
en Fulcrum_X: dat interieur, tjah... tis erg lastig om een bx op de sloop te vinden, en het gti interieur was nog in nieuwstaat dus had ik het er wel voor over, anders had ik dat ook nie gedaan
ik zal vanmiddag proberen wat foto's van het beestje te schieten... hij ziet er op zich nog goed uit, het enige is dat het dak is verschoten door de zon (heb me laten vertellen dat dat door die specifieke rode lak komt)
quote:beter
Op donderdag 12 februari 2004 11:24 schreef Juggy het volgende:
ziet er strak uit die 'teaser'kvind die C3 X-TR echter niet zo geslaagd... zal wel door de kleurstelling komen, maar er is iets wat me er aan tegen staat
en Fulcrum_X: dat interieur, tjah... tis erg lastig om een bx op de sloop te vinden, en het gti interieur was nog in nieuwstaat dus had ik het er wel voor over, anders had ik dat ook nie gedaan
ik zal vanmiddag proberen wat foto's van het beestje te schieten... hij ziet er op zich nog goed uit, het enige is dat het dak is verschoten door de zon (heb me laten vertellen dat dat door die specifieke rode lak komt)
die teaser ziet er trouwens heel erg strak uit, wat een auto
Ik ben geen lid van de Bx-club, maar ik word wel lid van algemene citroën club nederland
quote:welkom, welkom...
Op donderdag 12 februari 2004 14:31 schreef Citax het volgende:
Zo, ik ben trots te mogen meedelen dat ik heb uitgevonden hoe ik een plaatje kan posten, dus hier een foto van mijn AX!
quote:Mooi, mooi, ik heb binnenkort ook een AX! Zaterdag wordt me Kever opgehaald (door de koper) en dan ga ik op zoek naar een leuk AX-je, wel gewoon een 1.1i First waarschijnlijk.
Op donderdag 12 februari 2004 14:31 schreef Citax het volgende:
Zo, ik ben trots te mogen meedelen dat ik heb uitgevonden hoe ik een plaatje kan posten, dus hier een foto van mijn AX!
Rijd ie goed/lekker Citax? iig heb je lekker weinig wegenbelasting en is het een zuinig karretje. En omdat een AX zo licht is scheelt het ook veel in de verzekering.
quote:1.1i first heb ik al flink wat kilometers in gemaakt
Op donderdag 12 februari 2004 16:07 schreef HPoi het volgende:[..]
Mooi, mooi, ik heb binnenkort ook een AX! Zaterdag wordt me Kever opgehaald (door de koper) en dan ga ik op zoek naar een leuk AX-je, wel gewoon een 1.1i First waarschijnlijk.
![]()
Rijd ie goed/lekker Citax? iig heb je lekker weinig wegenbelasting en is het een zuinig karretje. En omdat een AX zo licht is scheelt het ook veel in de verzekering.
quote:Ja hij rijdt erg goed moet ik zeggen. iid ook wel zuinig, heb het een tijdje geleden een keer uitgerekend, toen kwam ik op 1 op 17,5.
Op donderdag 12 februari 2004 16:07 schreef HPoi het volgende:[..]
Mooi, mooi, ik heb binnenkort ook een AX! Zaterdag wordt me Kever opgehaald (door de koper) en dan ga ik op zoek naar een leuk AX-je, wel gewoon een 1.1i First waarschijnlijk.
![]()
Rijd ie goed/lekker Citax? iig heb je lekker weinig wegenbelasting en is het een zuinig karretje. En omdat een AX zo licht is scheelt het ook veel in de verzekering.
Zaterdag heb ik hem precies een jaar, maar heb al een keer de hoofdremcilinder moeten laten vervangen, en nu heb ik een afspraak staan voor de koppelingsplaat te vervangen.
Misschien moet ik hem een beetje ontzien, want ik heb er het afgelopen jaar (te?)veel mee gereden . Maar hij bevalt dan ook heel goed
[Dit bericht is gewijzigd door Citax op 12-02-2004 17:04]
quote:hey dat is een break.. je vader is ook lid van BXNL yahoo group
Op vrijdag 13 februari 2004 18:29 schreef Gisje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]dinsdagavond gebeurt
balen inderdaad ja
quote:ik ben lid van de yahoo group, maar zoals je misschien al wel hebt gelezen zijn de belangrijkste onderdelen al gevonden.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:34 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
hey dat is een break.. je vader is ook lid van BXNL yahoo group
balen inderdaad ja
quote:oh... dan ben je er vroeg bij
Op vrijdag 13 februari 2004 18:44 schreef Gisje het volgende:[..]
ik ben lid van de yahoo group, maar zoals je misschien al wel hebt gelezen zijn de belangrijkste onderdelen al gevonden.
quote:het is wel de auto van mijn vader hoor, en hij heeft hem zelf in de prak gereden. hij is alleen niet zo bedreven met computers dat hij zelfstandig naar de bx group gaat.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:53 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
oh... dan ben je er vroeg bij
quote:Vertel? Wat heb je gedaan?
Op vrijdag 13 februari 2004 18:29 schreef Gisje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]dinsdagavond gebeurt
quote:die bx sport was ook bij de najaarsrit.. moet wel heel erg veel aan gebeuren
Op vrijdag 13 februari 2004 18:59 schreef Gisje het volgende:[..]
het is wel de auto van mijn vader hoor, en hij heeft hem zelf in de prak gereden. hij is alleen niet zo bedreven met computers dat hij zelfstandig naar de bx group gaat.
maar ik ben wel bezig om hem over te halen die sport te kopen, heb ik later een gave auto.
als ik de kennis had en nog belangrijker, het geld, had ik hem ook graag gehaald
quote:Euh, kan dat nog gefixt worden?
Op vrijdag 13 februari 2004 18:29 schreef Gisje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]dinsdagavond gebeurt
zeg, ik vraag het nog maar een keertje: kent iemand van jullie weer iemand die misschien een karretje goedkoop kan spuiten? ik wil mijn brikkie in het zilver gieten, maar het hoeft niet helemaal in de puntjes te zijn, alleen de buitenkant
verder geen persoonlijk letsel want het snelheidsverschil was niet zo groot
quote:paar maanden terug voor teveel geld gekocht en ook nog het nodige aan onderhoud in gestopt dan repareer je hem liever.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:29 schreef Tr0ublegum het volgende:
Echt zonde inderdaad.. Maar respect dat jullie zo'n wagen toch nog gaan fiksen hoorVeel mensen zouden 'm meteen richting grofvuil dirigeren denk ik
quote:Uit autoweek:
Op woensdag 11 februari 2004 20:46 schreef HPoi het volgende:[..]
Iemand al de opvolger van de Xsara gezien in de autobladen? Kan er alleen geen foto's van vinden op internet maar ze stonden wel in autoweek of autobild iig.
quote:Ik vraag me af of de 3- en 5-deurs C4's ook van elkaar gaan verschillen zoals de C2 en de C3. Een aparte benaming zou dan logisch zijn voor één van beide, maar daar is in de huidige naamreeks geen ruimte voor natuurlijk.
Voorproefje Citroën C4
Citroën geeft de C4 koplampen à la BMW 5-serie. Hoe we dat weten? Citroën toont op Genève de Sport Concept Car die ongetwijfeld een voorbode is van de Xsara-opvolger.
Citroën geeft nauwelijks informatie vrij maar deze concept geeft wel aan wat de rallyplannen zijn na de Xsara WRC. En Citroën haalde vorig jaar op Genève hetzelfde trucje uit met de C2. Ook die debuteerde als rally-auto. De Fransen lieten de neus van de Sport Concept Car al eerder zien op de C-Airlounge, het studiemodel dat vorig jaar op de IAA in Frankfurt stond. De gelijkenis met de BMW-lampen is duidelijk zichtbaar. De C4 die waarschijnlijk op de Salon van Parijs in september debuteert deelt het platform met zijn concerngenoot, de Peugeot 307. Ook de motoren stammen uit dat model.
Bron: Autoweek
Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. . Beter dan die geshopte plaatjes die ook in de Autoweek stonden (met de zwarte koplamphuizen).
quote:mooiste design ooit
Op woensdag 18 februari 2004 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Ik vraag me af of de 3- en 5-deurs C4's ook van elkaar gaan verschillen zoals de C2 en de C3. Een aparte benaming zou dan logisch zijn voor één van beide, maar daar is in de huidige naamreeks geen ruimte voor natuurlijk.
Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
. Beter dan die geshopte plaatjes die ook in de Autoweek stonden (met de zwarte koplamphuizen).
ik vind hem echt super
Rijdt lekker hè, zo'n 1900!quote:Op maandag 23 februari 2004 23:21 schreef Juggy het volgende:
Zeer leuk verhaal opacohen... erg jammer van die 19TZIhoop dat dat met de mijne niet zo afloopt... ben er nog altijd niet aan toe gekomen om hem te fotograferen, maar dat zal iig binnenkort gebeuren... tot die tijd: mijn pas verworven mini BX
[afbeelding]
De bedrading van je ontsteking en/of injectie lopen door de voorzijde. Lichte aanrijding, geen motoronderdelen beschadigd, en toch start 'ie niet. Heb ik ook al eens gehad. Dan zijn er één of meerdere draden doorgesneden of beschadigd achter je voorbumper.quote:Op maandag 23 februari 2004 23:51 schreef Gisje het volgende:
[afbeelding]
moet nog iets bijgetimmerd worden maar hij is weer "rijdbaar"
eerste rit stond die gelijk al met pech langs de weg, een of ander naar elektrisch probleem gooit steeds roet in het etenprobleem zit waarschijnlijk in de kabelboom van de ECU en benzinepomp relais, heb daar al een keer een extra draadje voor moeten trekken omdat er ergens een draadbreuk zit.
nu nog een bumper, strakke motorkap, grill en fan plaatsen en het spatbord eraf om te kijken of de draadbreuk daar zit en hij is weer helemaal goed.
die draadjes hebben idd klem gezeten, zal ze binnenkort maar eens goed gaan bestuderen.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 00:13 schreef opacohen het volgende:
[..]
De bedrading van je ontsteking en/of injectie lopen door de voorzijde. Lichte aanrijding, geen motoronderdelen beschadigd, en toch start 'ie niet. Heb ik ook al eens gehad. Dan zijn er één of meerdere draden doorgesneden of beschadigd achter je voorbumper.
Op de foto zie je de bundel lopen, over de gehele voorzijde
Maar het kan natuurlijk ook ergens anders zitten.
ja erg jammerquote:Op maandag 1 maart 2004 17:28 schreef Spooky4u het volgende:
*schop*
Nu zie je dus bij de "nieuwe" Xsara ook een 2.0 motor, maar met maar, naar ik een, 134 pk aan boord.
Waarom hebben ze die topmotor er niet in laten zitten.
waarom niet een 16 Tri?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:33 schreef Juggy het volgende:
k*ttziet er naar uit dat onze bx toch ook de geest aant geven is... lijkt alsof alle slangen het ineens aant begeven zijn... vandaag de auto gekeurd, zonder problemen goedgekeurd, en vanmiddag ineens 2 slangen kapot... 1 gescheurd, ander een gat erin (geen ramp, gaat alleen lucht doorheen... maar tis er toch een)...
Morgen maar weer vervangen, maar toch langzaamaan op zoek naar een 'nieuwe'...
Iemand die er misschien een weet te staan of in de aanbieding heeft voor een leuke prijs?? Liefst een 1.9 weer
tja, als je persé stuurbekrachtiging en evt. gti stoelen wilt hebbenquote:Op woensdag 3 maart 2004 08:37 schreef Juggy het volgende:
Fulcrum_X: is evt ook een optie, maar die zijn toch een stuk minder luxe wat ik me kan herinneren... ben me ook eens aant orienteren over een eventuele xantia... maarja, eerst nog een maandje of wat sparen :|
Hooguit een paar honderd euro, maar dan moet je wel net een liefhebber treffen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
Ik heb BX 1.9 Diesel uit '92 en wil hem verkopen maar ik heb geen idee wat ik er voor kan vragen,
volgens sommige garages wil niemand zo'n auto meer hebben,
is zo'n ding niet meer waard dan sloop prijs ?
wil weer een ZX
ZXquote:Op woensdag 3 maart 2004 16:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
wil weer een ZX
ja stoere bakquote:Op woensdag 3 maart 2004 01:58 schreef axgt het volgende:
Leuk zo'n Citroën topic! Ik ben de trotse bezitter van een AX GT in Chic uitvoering (half leren bekleding, in een AX), nu bijna een jaar.
Een paar plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hiervoor korte tijd een 1.1 gehad, maar voor degenen die twijfelen: het is zoveel leuker om in te rijden!!!
Een BX diesel is juist wél nog geld waard. Het rijdt geweldig zuinig en betrouwbaar. Met een jaar APK en in een goede staat moet 1000 euro nog wel te doen zijn. Wat voor uitvoering is het?quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
Ik heb BX 1.9 Diesel uit '92 en wil hem verkopen maar ik heb geen idee wat ik er voor kan vragen,
volgens sommige garages wil niemand zo'n auto meer hebben,
is zo'n ding niet meer waard dan sloop prijs ?
wil weer een ZX
Ik heb 't juist andersom, ik krijg de deuren van de BX vaak niet goed open, als 't flink gevroren heeft. De deur van de bestuurder lukt meestal wel (wordt 't vaakste gebruikt), maar de andere deuren moet ik vaak van binnenuit echt hard duwen, om ze open te krijgen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 16:06 schreef banshee777 het volgende:
Wordt steeds levendiger hier! Even een updeetje: mijn ZX'je rijdt nog steeds als een tiereliertje, na de reparatie in december. In april moet ie op voor de APK. Ik ben erg benieuwd hoe ie erdoor zal komen.
Enige euvel van de laatste tijd: ik moest vorige week na een nachtje goed vriezen constateren dat mijn deur niet meer wilde sluiten en dat dat pas overging toen de auto een beetje op temperatuur was, na ongeveer een half uur rammen, en langzaam rijden terwijl ik de deur vasthield. Was wel effe schrikken toen ik een bocht nam en dat ding vloog voor de eerste keer open!Nu ga ik na een goed koude nacht met een plastic zak warm water de deur uit, hou die tegen de deur om um effe goed op te warmen, en geen centje pijn meer!
Versleten kilometerteller-kabel, is volgems mij wel te vervangen, en zeker een garage moet dat zo kunnen doen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 17:14 schreef Rooligan het volgende:
Ik heb mijn ZX opgehaald en wat rijdt die lekker!![]()
Ik heb wel een klein euveltje: de snelheidmeter trilt nogal tot aan 80 km/u. De garage kon dit niet verhelpen; maar hij is ermee door de APK gekomen.
Waaraan kan dit liggen?
He dat lijkt de mijne welquote:Op donderdag 4 maart 2004 18:43 schreef Rooligan het volgende:
Even snel wat pics gemaakt!
WOWquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
van autoweek.nl, nog een paar nieuwe foto's van de C4. Zeeeeer mooi, vind ik zelf!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vind hem er erg mooi onderhouden uit zien alleen mis ik iets sportiefs, vind hem zo kaalquote:Op maandag 8 maart 2004 21:43 schreef Metro2005 het volgende:
zal ik het topic ook nog maar wat opfleuren met wat piccies van mijn zx :
[afbeelding]
citroen logo eraf en alle stickers eraf, bacardi logo erop
[afbeelding]
en de auto is aan de voorkant 3,5cm verlaagd
ideeen pleasequote:Op maandag 8 maart 2004 23:55 schreef Joostve het volgende:
[..]
vind hem er erg mooi onderhouden uit zien alleen mis ik iets sportiefs, vind hem zo kaal
weet ook niet precies wat het is maar er mist iets
je haalt me de woorden uit mijn mondquote:Op maandag 8 maart 2004 22:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
Alleen zou ik persoonlijk nooit het citroën logo eraf halen, maar daar ben ik misschien weer te citrofiel voor
hey, het logo zit er nog aan de voorkant hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:42 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
je haalt me de woorden uit mijn mond![]()
Toch nooit te laat om iets te ontdekken?quote:Op zondag 14 maart 2004 18:04 schreef SSSylvester het volgende:
Ok, ook veel te laat dit topic ontdekt.![]()
Dan maar gelijk ff een schopje
[afbeelding]
Trouwens, een FOK! Citroen Meet is wel cool? Zijn er al meer plannen uitgewerkt?
Een FOK! hoekje op de Citromobile... Waarom niet? Ik ben wel voorquote:Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef banshee777 het volgende:
Toch nooit te laat om iets te ontdekken?misschien kunnen we een FOK hoekje creëren op de grote Citromobile meet in Utrecht 1 en 2 mei?
zow, een vastgeslagen dynamo... nog nooit van gehoord. Hoe bedoel je rotzooi door de motor heen? Rotzooi onder de motorkap?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:30 schreef Juggy het volgende:
verhaal
Die ziet er heel netjes uit hoor,quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:34 schreef Smirrie het volgende:
Heb sinds kort ook een leuk bx-je; een 1.9 GTI uit juni 1992 met nog net geen 177k op de teller. Hieronder wat plaatjes, niet al te best geschoten maar jullie snappen het idee
Hij heeft alles elektrisch, mistlampen, lm velgen, kofferbak spoiler, sebring uitlaat en ruitewisser in het midden. Moet hem wel vaak wassen door die kleur
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja k heb het ook gezien! Echt cool. Ben gelijk naar beneden gerend om het op te nemen. Dat maak je niet meer mee hoorquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:32 schreef Garbageman het volgende:
Thunder races
Dat heb je moooi uitgezocht dan bij die citroën club in Heerlen! Scheelt een mooie zak geld...quote:Op woensdag 17 maart 2004 09:57 schreef Juggy het volgende:
-knip-
Sjo, dan zou ik het ook wel weten!! Denk dat je menig fout autootje (voor de beeldvorming: een FLOG) er toch uit trekt. En dat niet alleen, het zal erg prettig rijden zo'n soepele motorquote:GTI 16V, 170 pk.. als ik geld hadhaha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |