quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:34 schreef Bluezz het volgende:
Kan Mag het licht uit als aller allerlaatste![]()
August 75 volgens http://www.nighttown.nlquote:Op donderdag 8 september 2005 15:30 schreef Nembrionic het volgende:
Vanavond is het zover...Nighttown
Iemand enig idee wat de support act wordt? De laatste keer was één of andere superslechte bitch....
Uiteraardquote:Op woensdag 2 november 2005 16:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Heb jij het al?
'Geef Me Het Zout' is zo grappig.. ik moet er nog even aan wennen, dat wel. Heb het album gekocht alleen voor 'Iemand Als Jij'. Toen ik hem laatst sprak, vond Harry Muskee het ook wel mooi dat ik net een cd had gekocht van zijn goede vriend Huub van der Lubbe.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:06 schreef Nembrionic het volgende:
Mag ik trouwens ook even Concordia aanraden? Ik vond dat in het begin niets maar na een paar keer luisteren helemaal verknocht
Ik ook...quote:Op woensdag 2 november 2005 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Sterker dan wij twee, moet ie eigenlijk zingen met Frederique Spigt, die mis ik in dat nummer
'Neem dit kleine hart' was voor mij een absoluut hoogtepunt. Moet een cover zijn van een Nederlandse artiest uit Ravenstein, van wie ik de naam vergeten ben. (edit: het is Alex Roeka. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar het is echt een ijzersterk liedje).quote:Kon je met een liedje maar
Godswonderen verrichten
De lammen laten lopen
De blinden laten zien
Kon je met een liedje maar
Voor altijd vrede stichten
En al die kerken slopen
Dan maakte ik er tien
Zou dat dan niet mooi zijn? Ik zie er absoluut geen 'anti' element in. Alleen maar positief.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nou, ik ben gelovig en ik weet dat De Dijk weinig met religie heeft, dus daar gaat het niet om. Ik wil ook op geen enkele manier een discussie daarover in dit topic ontketenen. Huub overdreef een beetje naar mijn smaak. Makkelijk scoren door het geloof af te zeiken heeft hij niet nodig vind ik.
[..]
Yupz..één van de weinige covers die ze hebben.quote:'Neem dit kleine hart' was voor mij een absoluut hoogtepunt. Moet een cover zijn van een Nederlandse artiest uit Ravenstein, van wie ik de naam vergeten ben. (edit: het is Alex Roeka. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar het is echt een ijzersterk liedje).
De gebruikelijke troika 'Niemand In De Stad'/'Ga In Mijn Schoenen Staan'/'Als Ze Er Niet Is' deed het ook weer goed natuurlijk.
Ga In Mijn Schoenen Staan is ook een cover.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zou dat dan niet mooi zijn? Ik zie er absoluut geen 'anti' element in. Alleen maar positief.
Als een liedje dat allemaal zou kunnen doen, zou ik ze ook schrijven![]()
Kun je je beter aangevallen voelen door het nummer 'God bestaat niet'.
[..]
Yupz..één van de weinige covers die ze hebben.
Ik ontdekte pas dat "Pijn in mijn hart" ook een cover is toen ik een CD van Otis Redding zat te luisteren. Pain in my heart van Naomi Neville (Stones hebben het ook).
Verder kan ik eigenlijk geen cover van ze bedenken.
Als ze er niet is en Binnen zonder kloppen hebben ze bij ons de laatste keer niet gespeeld![]()
Dansen op een vulkaan natuurlijk wel![]()
![]()
Ohja? Van wie?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ga In Mijn Schoenen Staan is ook een cover.
Waar ben jij geweest dan? In 013(Tilburg) vond ik het publiek niet zo tof.quote:Dansen Op De Vulkaan 'moeten' ze haast wel spelen. Het simpele volk begint daar om te roepen. Het is een beetje wat 'Kronenburg Park' is voor Frank Boeijen. Weet je wat me verdriet deed gisteravond? Huub begon wat te kletsen. Voor me begon een opgefokte malloot door hem heen te schreeuwen: "Muziek! Zingen!" en van een andere kant klonk: "Golven, kreng!" Huub reageerde goed, hij zei: "Jouw golven komen, ze komen echt.." Twee nummers later kwamen de golven ook, maar dit soort gedrag maakt me kotsmisselijk. Kijk een Lenny Kravitz die acht nummers speelt en in toaal drie kwartier vollult over de oorlog en het verleden omdat hij stijf staat van de legale drugs, dat hoeft voor mij ook niet. Maar een gedicht, een woord tot het publiek, zeker van een acteur en begaafd spreker als Huub van der Lubbe, dat vind ik bovenmatig interessant. Als er dan mensen niet tegen alcohol kunnen en het voor de rest verpesten, vind ik dat jammer. Type mouwloos shirt weet je wel. Meneer dacht zeker dat hij de enige was in de zaal.
Ook apartquote:Ik voel me niet aangevallen door het liedje 'Dat Zou Mooi Zijn'. Ik illustreerde met de tegenspraak in dat stukje een beetje de innerlijke 'struggle' met religie die ze uitdragen. 'God Bestaat Niet' is wat dat betreft een stuk duidelijker. Daar gaat het mij niet om. Huub maakte spottende grapjes over Jezus gisteren en verklaarde een man in een rolstoel tot de nieuwe verlosser met de woorden: "Fuck God, dit is de nieuwe Heiland." Is verder niet erg of zo, maar ik vond het gevoelsmatig totaal niet passen bij de rest van de avond ook. Beetje geforceerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |