Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
quote:Sandra is niet echt bij de tijd.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat een transeksueel iemand (Ken=Kendra) werkte op een basisschool. Ze was een soort manisje van alles, voor de zomervakantie vertelde ze aan de school dat ze transeksueel was. De school had er absoluut geen problemen mee en ze vonden het juist goed dat ze eindelijk zichzelf kon zijn. Ze kreeg een dress code en moest zich alleen nog wel kleden in wat wijdere shirts/broeken. Toen ze besloot om hormonen te gaan slikken kreeg ze borsten en ging het de ouders opvallen. (alhoewel het al opvallend was dat ze oorbellen en nagellak droeg, wat al vrouwelijker was) De ouders hadden er echter wel problemen mee, ze zagen het als pedofilie, en hebben er samen voor gezorgd dat ze ontslagen werd.Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Maar goed, slechte zaak van de school natuurlijk
ze kennen iets niet en zijn er dus bang voor... Lijkt me juist wel goed voor die kinderen, om juist te zien dat er transeksuelen zijn en dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Maar goed, als de ouders zo gaan reageren, dan heb je er zo weer een hele generatie bevooroordeelden bij
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 16-10-2003 10:10]
quote:"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Op donderdag 16 oktober 2003 10:08 schreef Ludwig het volgende:
Tja hartstikke sneu maar ik kan het me wel enigzins voorstellen van die ouders. Je hebt natuurlijk liever niet dat je kind op zo'n vroege leeftijd geconfonteerd wordt met zoiets "raars" als transeksualiteit.
quote:Ja, precies.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:[..]
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Ik moet toegeven dat ik trensseksuelen vroeger ook maar raar enzow vond. Misschien had ik toen ook wel zo gereageerd, al denk ik niet dat ik zo ver zou zijn gegaan om haar te laten ontslaan. Alhoewel, het is makkelijk om achter een groepje aan te lopen natuurlijk.
In elk geval, ik heb een keer een documentaire gezien over transseksuelen. De hersenen van mannen vrouwen zijn niet helemaal hetzelfde. En het gebeurt dus wel eens dat er iemand wordt geboren in een mannenlichaam maar met vrouwenhersenen, en waardoor ze zich dus ook vrouw voelen.
Sinds ik dat heb gezien heb ik er wel meer begrip voor gekregen.
quote:Shattap
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Twoflower het volgende:
Ik dacht toch echt dat het transseksueel was...
quote:Jawel, maar ik vond het wel vreemd dat veel andere posters hetzelfde foutje maken...
Op donderdag 16 oktober 2003 10:20 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Shattap
Foutje ken beuren aight
quote:Kan ik niks aandoen
Op donderdag 16 oktober 2003 10:23 schreef Twoflower het volgende:[..]
Jawel, maar ik vond het wel vreemd dat veel andere posters hetzelfde foutje maken...
quote:De vergelijking met pedofilie snap ik niet maar goed. Het hangt af van de manier waarop. Er leven gewoon transseksuelen in deze maatschappij en dat zijn vaak hele eenzame mensen. Als iemand de verandering ondergaat terwijl hij/zij op een basisschool als werkt manusje-van-alles neem ik aan dat hij/zij bestand is tegen de hardheid van kinderen (die anders zijn opgevoed) en dat iemand ook in staat is er gezond mee om te gaan en misschien zelfs wel een beetje een voorlichtende rol kan spelen.
Ik hoorde net op de radio, dat een transeksueel iemand (Ken=Kendra) werkte op een basisschool. Ze was een soort manisje van alles, voor de zomervakantie vertelde ze aan de school dat ze transeksueel was. De school had er absoluut geen problemen mee en ze vonden het juist goed dat ze eindelijk zichzelf kon zijn. Ze kreeg een dress code en moest zich alleen nog wel kleden in wat wijdere shirts/broeken. Toen ze besloot om hormonen te gaan slikken kreeg ze borsten en ging het de ouders opvallen. (alhoewel het al opvallend was dat ze oorbellen en nagellak droeg, wat al vrouwelijker was) De ouders hadden er echter wel problemen mee, ze zagen het als pedofilie, en hebben er samen voor gezorgd dat ze ontslagen werd.Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Het betekent echt niet dat de tere kinderzieltjes meteen geindoctrineerd zijn en dat ze later allemaal bij het VU gaan aankloppen om een sekseverandering te ondergaan. Daar zal het merendeel van de Fokkers wel weer bang voor zijn want o, we zijn zo bang..
Pedofilie is een ander verhaal.
quote:Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Hey Jantje, dit is marietje. Vroeger heette zij Mark maar ze heeft nu geen piemel meer en slikt hormonen om borsten te krijgen.
quote:Je hoeft ze ook niet weg te stoppen.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:36 schreef Ludwig het volgende:Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
Hey Jantje, dit is marietje. Vroeger heette zij Mark maar ze heeft nu geen piemel meer en slikt hormonen om borsten te krijgen.
hmmmmzz. trans-kloon?
quote:Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:36 schreef Ludwig het volgende:[..]
Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken. Ik krijg de indruk dat 'sandra' dit er gewoon even bij heeft gezet om reacties uit te lokken.
quote:Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Op donderdag 16 oktober 2003 10:43 schreef Ripley het volgende:[..]
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken. Ik krijg de indruk dat 'sandra' dit er gewoon even bij heeft gezet om reacties uit te lokken.
quote:Je schrijft het nu op alsof er inderdaad een verband is tussen transseksualiteit en pedofilie.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
quote:Ja, precies..
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:
quote:Waareom zouden kinderen hier niet mee in aanmerking komen?
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:[..]
Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Dan zou homofilie ook niet in aanraking met kinderen mogen komen, stel je voor kinderen worden ineens allemaal homo
Pedofilie heeft met deze 2 zaken niks te maken, waarom het hierbij betrokken wordt, joost mag het weten, bekrompen zieltjes die dit roepen
dat pedofilie te maken heeft met transsexualiteit
quote:maar ludwig wel zoals hij het zegt.
Op donderdag 16 oktober 2003 12:27 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat zeg ik overigens niet hè... die ouders vergeleken het met pedofilie
quote:Vergelijking met pedofilie (maar ook homosexualiteit) versus transseksualiteit is t verschil tussen seks en sekse. Iemand die zich tot het andere geslacht vind behoren heeft dus een probleem met de sekse (het geslacht waartoe men -op lichamelijke kenmerken- behoort) en niet een probleem met sex.
Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Transseksualiteit is niet overdrachtelijk,net zozeer als iemand plotseling *zomaar* homosexueel zou worden door met een homo om te gaan..ook ONZIN.
Jonge kinderen hebben er in het algemeen geen probleem mee,nemen t in zich op wat verteld wordt,accepteren wat is en gaan verder met leven...
quote:Dan heb je een enorm verkeerd inschattings gevoel, want dát heeft 'sandra' niet gedaan. Dat vergeleken die ouders er écht mee. (vanochtend op Eddo in de ochtend, Yorin fm)
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
quote:Ik heb het ook gevolgt via de radio. En het blijkt inderdaad dat een aantal ouders transexualiteit in vergelijking trokken met pedosexualiteit. De school vond dat de situatie op eens onwerkbaar was en heeft hem/haar/het aan de kant gezet.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:15 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dan heb je een enorm verkeerd inschattings gevoel, want dát heeft 'sandra' niet gedaan. Dat vergeleken die ouders er écht mee. (vanochtend op Eddo in de ochtend, Yorin fm)
tuut tuut tuut
de groetjes van ruud
quote:denk niet dat je er zoveel last van zal hebben.
Op donderdag 16 oktober 2003 19:50 schreef ruud_rubbers het volgende:
niks mis mee hoor.
maar ze moeten me niet versieren.tuut tuut tuut
de groetjes van ruud
quote:Precies mijn idee
Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken.
quote:jij kent er 1 hé
Op donderdag 16 oktober 2003 23:00 schreef Stamp_Kip het volgende:
Als je maar gelukkig bent..wat maakt ut uit wie of wat je bent..
Verder heb ik niks temelde..want dat hebben andere al gedaan waar ik ut mee eens ben
quote:Jup ik ken dr 1
Op donderdag 16 oktober 2003 23:03 schreef danielluh het volgende:[..]
jij kent er 1 hé
quote:Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en ....
quote:Wat is er dan fout aan Transsexualiteit? Vallen ze jouw lastig?
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:[..]
Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Voor mij valt transseksualiteit echt niet zomaar goed te praten, ik vind het echt fout. En in dit kader al helemaaal niet. En vertel mij eens waarom het (bijna) altijd mannen zijn, waarbij de geest zogezegd in het verkeerde lichaam zit.
quote:Jij (en anderen) mag t fout vinden,dat is je goed recht! Maar dan nog hebben anderen ook recht om t niet met je eens te zijn. Dat klinkt als een goede basis voor een discussie
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:
Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Voor mij valt transseksualiteit echt niet zomaar goed te praten, ik vind het echt fout. En in dit kader al helemaaal niet. En vertel mij eens waarom het (bijna) altijd mannen zijn, waarbij de geest zogezegd in het verkeerde lichaam zit.
quote:Denk je? Dat zou ik wel erg vreemd vinden. Het gaat hier om een basisschool, de kinderen die daar opzitten hebben ouders van mijn generatie of een generatie eerder. Die behoren mijns inziens nog zeker niet bij de "ouderen"
Op donderdag 16 oktober 2003 10:24 schreef gekke_sandra het volgende:
Ja, ik begrijp het ergens wel van die ouders... maar het zou er ook weer aan liggen hoe dat persoon zelf met zijn transseksualiteit omgaat. Maar de manier waar die ouders op reageren... Over het algemeen denken best veel "ouderen" er zo over. Denken jullie dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat in hun jeugd transseksuelen "raar" waren en het nog een taboe was?
Dat vind ik dus onzin, dat het ligt aan de "generatiekloof". Probleem is gewoon dat mensen alles wel best vinden totdat het te dicht in de buurt komt. Het zogeheten 'ver-van-mijn-bed' syndroom, als het maar niet in je eigen omgeving voorkomt, is alles best. Maar zodra het in de buurt komt (of dat nou transsexualiteit, homesexualiteit of iets anders is dat als 'niet normaal' beschouwd wordt) dan kan het ineens niet, is het raar en onnatuurlijk.
Ikzelf ben opgegroeid met het idee dat dit (homesexualiteit, transsexualiteit enzo) ook gewoon voorkomt in de maatschappij en dat het ook maar gewoon mensen zijn. Oftwel, accepteer iemand zoals hij/zij is. Helaas schort dat er dus nogal eens aan in de maatschappij, het accepteren van iemand zoals die persoon is...
quote:Helemaal mee eens
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:09 schreef Julynell het volgende:[..]
Denk je? Dat zou ik wel erg vreemd vinden. Het gaat hier om een basisschool, de kinderen die daar opzitten hebben ouders van mijn generatie of een generatie eerder. Die behoren mijns inziens nog zeker niet bij de "ouderen"
Of jij moet 25/35 al oud vinden
Dat vind ik dus onzin, dat het ligt aan de "generatiekloof". Probleem is gewoon dat mensen alles wel best vinden totdat het te dicht in de buurt komt. Het zogeheten 'ver-van-mijn-bed' syndroom, als het maar niet in je eigen omgeving voorkomt, is alles best. Maar zodra het in de buurt komt (of dat nou transsexualiteit, homesexualiteit of iets anders is dat als 'niet normaal' beschouwd wordt) dan kan het ineens niet, is het raar en onnatuurlijk.
Ikzelf ben opgegroeid met het idee dat dit (homesexualiteit, transsexualiteit enzo) ook gewoon voorkomt in de maatschappij en dat het ook maar gewoon mensen zijn. Oftwel, accepteer iemand zoals hij/zij is. Helaas schort dat er dus nogal eens aan in de maatschappij, het accepteren van iemand zoals die persoon is...
quote:Wat is er fout aan dan? Deze mensen hebben vaak vanaf hun kindertijd al dit soort gevoelens en gaan door uitgebreide screeningen voordat ze echt de operatie ondergaan. Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je gewoon. Er is kennelijk gewoon een foutje gemaakt in de combinatie lichaam en geest en dat foutje wil diegene herstellen. Ze doen er verder niemand kwaad mee en hebben het al moeilijk genoeg.
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:[..]
Er zijn overigens ook genoeg vrouwen die transseksueel zijn. Maar het is makkelijker om een vrouw te veranderen in een man (afgezien van de genitale regio), waardoor het minder opvalt.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:03 schreef Ripley het volgende:[..]
Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je
quote:Je loopt het ook niet op als een griep, je wordt in het verkeerde lichaam geboren
Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je
Het enige wat ik nu zo triest vond en waardoor ik me afvraag of het op den duur wel het geluk zal brengen waar de transeksueel op hoopt, is dat deze man, zoals je wel vaker ziet, uiterlijk totaal niets van een vrouw had.
Operaties zullen hem borsten en een vagina geven, maar dan nog.
De bouw, het frame is een mannenframe, daar helpen ook hormonen niet aan.
Zijn haar was erg dun, hij was kalende (ondanks de hormonen, dus ik zie dat niet volkomen teruggedraaid gaan worden)
Deze man zal ook als officieel vrouw, er altijd uitblijven zien als een verklede vent, niet in de buurt komen van iemand als Kelly uit BB, die haar bouw en haar als man mee had al.
Ik heb eerder een reportage gezien waarbij een transeksueel na de operatie ongelukkiger werd en in een isolement terecht kwam, meer dan voor de operatie en dood en doodongelukkig was, zich nu meer ongeaccepteerd te voelen.
Je in een verkeerd lichaam voelen zitten is niet altijd op te lossen met een sexchange operatie.
Ik vraag me dan ook af of de situatie ervoor dan niet te verkiezen valt boven de situatie erna.
quote:Denk voor de grap eens aan alle cosmetische operaties die uitgevoerd worden.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:44 schreef Graveland het volgende:
Goeie zaak dat ontslag, iemand die doormiddel van operaties aan z'n eigen lichaam gaat zitten knoeien verkracht de natuur, en zou niet meer geaccepteerd moeten worden
Iemand met te grote borsten, die daardoor rugklachten heeft, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?
Iemand met flaporen, die dat kan laten herstellen, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?
Enz. enz.
Acceptatie heeft te maken met je eigen willen. D'r zijn geen regels te geven wat wel en niet geaccepteerd hoeft te worden door de maatschappij.
Zeg dan gewoon dat je bekrompen bent en dat je kleine geest dit soort dingen niet kan bevatten. .
quote:Dat is het nadeel als je op latere leeftijd zoiets gaat ondernemen. het testeron heeft zijn werk gedaan, waaronder haaruitval en spier+botten bouw is gemaakt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:41 schreef milagro het volgende:
Ik zag van de week een reportage over een transseksueel.
Die man zat nog in de pré operatie fase, slikte wel al hormonen, waardoor zijn uiterlijk veranderde.
Werkgever (school) ging er goed mee om, kinderen op school ook.Het enige wat ik nu zo triest vond en waardoor ik me afvraag of het op den duur wel het geluk zal brengen waar de transeksueel op hoopt, is dat deze man, zoals je wel vaker ziet, uiterlijk totaal niets van een vrouw had.
Zijn haar was erg dun, hij was kalende (ondanks de hormonen, dus ik zie dat niet volkomen teruggedraaid gaan worden)
Deze man zal ook als officieel vrouw, er altijd uitblijven zien als een verklede vent, niet in de buurt komen van iemand als Kelly uit BB, die haar bouw en haar als man mee had al.Ik heb eerder een reportage gezien waarbij een transeksueel na de operatie ongelukkiger werd en in een isolement terecht kwam, meer dan voor de operatie en dood en doodongelukkig was, zich nu meer ongeaccepteerd te voelen.
Je in een verkeerd lichaam voelen zitten is niet altijd op te lossen met een sexchange operatie.
Ik vraag me dan ook af of de situatie ervoor dan niet te verkiezen valt boven de situatie erna.
de screening wat een TS ondergaat is niet alleen om te kijken of je wel TS bent, maar is ook nog eens een bewustwordingsproces of je dit echt wel wil ondergaan. Als je twijfelt dan gaat het zeker niet door.
quote:Mee eens
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:44 schreef Graveland het volgende:
Goeie zaak dat ontslag, iemand die doormiddel van operaties aan z'n eigen lichaam gaat zitten knoeien verkracht de natuur, en zou niet meer geaccepteerd moeten worden
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:49 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Zeg dan gewoon dat je bekrompen bent en dat je kleine geest dit soort dingen niet kan bevatten..
Regel 1 met normen en waarden,
laat ieder mens in zijn eigen waarde.
quote:Het gaat me er nog niet eens zozeer om of ze voorstander zijn of tegenstander, maar kom niet aan met een kulargument als 'je verkracht de natuur, je knoeit met je eigen lichaam'.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:57 schreef danielluh het volgende:[..]
idd gewoon een bekrompen zieltje.Regel 1 met normen en waarden,
laat ieder mens in zijn eigen waarde.
Want waarschijnlijk zuipen ze zich ieder weekend klem als ze gaan stappen, tijdens dat stappen staan ze in een ruimte waar de muziek veel te hard staat, waar gerookt wordt, waar ze zelf roken of drugs gebruiken, en na afloop nemen ze hun vriendin een keer, die aan de pil is. Maar voordat ze dat doen, gaan ze nog even naar Mac om een hamburger te scoren.
En als je dat allemaal niet doet, vind ik het prima dat het argument 'natuur' gebruikt wordt, en anders moet je maar met een beter onderbouwd argument komen.
quote:al eens gedacht aan accepteren wat je zelf bent?
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:49 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Denk voor de grap eens aan alle cosmetische operaties die uitgevoerd worden.
Iemand met te grote borsten, die daardoor rugklachten heeft, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?
Iemand met flaporen, die dat kan laten herstellen, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?
Enz. enz.
Acceptatie heeft te maken met je eigen willen. D'r zijn geen regels te geven wat wel en niet geaccepteerd hoeft te worden door de maatschappij.
Zeg dan gewoon dat je bekrompen bent en dat je kleine geest dit soort dingen niet kan bevatten.
.
quote:al eens gedacht aan accepteren wat een ander is?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:14 schreef Graveland het volgende:[..]
al eens gedacht aan accepteren wat je zelf bent?
quote:Dat vraag ik me ook af want het is niet ten alle tijde zaligmakend..
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:41 schreef milagro het volgende:
Ik zag van de week een reportage over een transseksueel.
Die man zat nog in de pré operatie fase, slikte wel al hormonen, waardoor zijn uiterlijk veranderde.
Werkgever (school) ging er goed mee om, kinderen op school ook.Het enige wat ik nu zo triest vond en waardoor ik me afvraag of het op den duur wel het geluk zal brengen waar de transeksueel op hoopt, is dat deze man, zoals je wel vaker ziet, uiterlijk totaal niets van een vrouw had.
Deze man zal ook als officieel vrouw, er altijd uitblijven zien als een verklede vent, niet in de buurt komen van iemand als Kelly uit BB, die haar bouw en haar als man mee had al.Ik heb eerder een reportage gezien waarbij een transeksueel na de operatie ongelukkiger werd en in een isolement terecht kwam, meer dan voor de operatie en dood en doodongelukkig was, zich nu meer ongeaccepteerd te voelen.
quote:ik accepteer mensen zolang er niet mee geprutst is..simpel he?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:16 schreef milagro het volgende:[..]
al eens gedacht aan accepteren wat een ander is?
quote:ben blij dat je het zelf zegt, verdomde simpel.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:18 schreef Graveland het volgende:[..]
ik accepteer mensen zolang er niet mee geprutst is..simpel he?
quote:ja, jij bent best behoorlijk simpel.
quote:jezelf veranderen, en niet accepteren wat je bent, dat is simpel
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
ja, jij bent best behoorlijk simpel.
quote:ik geloof dat er bekant met elk mens geprutst is, al is het maar 1 simpele operatie geweest, of de amandelen eruit zijn gehaald.
of ben je toevallig een jehovagetuige, die hebbe ook zo'n simpele denkwijze
quote:Jij bent gewoon zo'n type man dat bang is dat zijn ego kapot gaat, als je ineens een leuke meid heb leren kennen, je niet weet dat het een trans is , en je dat pas later na de daad zegt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:23 schreef Graveland het volgende:[..]
jezelf veranderen, en niet accepteren wat je bent, dat is simpel
quote:nee, ik verbrand kerken/synagogen
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef danielluh het volgende:[..]
of ben je toevallig een jehovagetuige, die hebbe ook zo'n simpele denkwijze
quote:Dat doen ze dus juist wel.
Wie ben jij om te bepalen dat het te accepteren is, dat het te dragen is, als jij niet voelt wat zij voelen, niet weet wat het is om je zo gevangen te weten in een lichaam, dat je iedere keer in de spiegel toont, wat je van binnen niet voelt.
quote:Acceptatie is een eindstation (wat ik wat mij betreft op sommige vlakken nooit hoop te behalen). Voordat je kunt accepteren, moet er soms wat veranderen.
Wat is daar mis mee?
quote:je haalt dingen door elkaar, je bent geboren zoals je er uit ziet, zo zie je er dus uit
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:30 schreef milagro het volgende:[..]
Dat doen ze dus juist wel.
Van binnen zijn ze wat ze zijn.
De buitenkant is daarmee niet in harmonie.
De binnenkant verandert niet, kan niet veranderen, de buitenkant wel.
Wat jij wilt is dat ze hun binnenkant veranderen zodat het bij hun buitenkant past.
Want die twee volkomen out of sync laten lopen, werkt niet voor de mensen, maakt hen diep en diep ongelukkig.Wie ben jij om te bepalen dat het te accepteren is, dat het te dragen is, als jij niet voelt wat zij voelen, niet weet wat het is om je zo gevangen te weten in een lichaam, dat je iedere keer in de spiegel toont, wat je van binnen niet voelt.
ik bepaal helemaal niks, persoonlijke meningen, nieuw woord zeker?
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:33 schreef Mikey01 het volgende:
Een man die een vrouw wilt worden is in mijn ogen gewoon een homo hoor
Homo's, nog zoiets
Een trans heeft heel veel pijn, een pijn dat jij niet en nooit zal kunnen begrijpen. ze leven er vanaf hun geboorte al mee.
als je een snee hebt dat doet maar ff pijn, een geest en lichaam die niet met mekaar kunnen syncen, is een heel ander probleem.
dus jij kan niet voor een mens praten, die zijn hele leven een man is en een vrouw voelt, jij hebt dat niet meegemaakt, dus hou in godsnaam je mond erover, als je niet weet waar je over praat
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 17-10-2003 14:36]
quote:omdat jij niet verder kan kijken dan je pik lang is.
quote:Er wordt in dit topic om onze mening gevraagd, die geven we en dan is het WEER niet goed!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:34 schreef danielluh het volgende:
leven een man is en een vrouw voelt, jij hebt dat niet meegemaakt, dus hou in godsnaam je mond erover, als je net weet waar je over praat
quote:Een mens met een nieraandoening heeft ook pijn..
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:34 schreef danielluh het volgende:
wie is hij om te bepalen wat een ander mens met zijn lichaam doet.Een trans heeft heel veel pijn, een pijn dat jij niet en nooit zal kunnen begrijpen. ze leven er vanaf hun geboorte al mee.
als je een snee hebt dat doet maar ff pijn, een geest en lichaam die niet met mekaar kunnen syncen, is een heel ander probleem.dus jij kan niet voor een mens praten, die zijn hele leven een man is en een vrouw voelt, jij hebt dat niet meegemaakt, dus hou in godsnaam je mond erover, als je net weet waar je over praat
-edit-
om maar es van mijn startpagina te quoten
"We support total death for weak humans"
[Dit bericht is gewijzigd door Graveland op 17-10-2003 14:37]
quote:Je eigen geslacht bepaalt niet je sexuele voorkeur.
Overigens ben ik benieuwd of je nog achter je argument 'prutsen met de natuur' staat.
quote:Als dat jouw pijn is, suc6 jonge, ooit wordt je wakker uit je bekrompen wereldje
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:35 schreef Graveland het volgende:[..]
Een mens met een nieraandoening heeft ook pijn..
een mens die zijn levenlang uitgekotst is op school/werk ook (ik dus)
quote:Geef dan je mening als een volwassen kerel en niet een mening dat een trans een homo is, dan heb je het verstand van een puber.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:35 schreef Mikey01 het volgende:[..]
Er wordt in dit topic om onze mening gevraagd, die geven we en dan is het WEER niet goed!
quote:prutsen met de natuur zijn niet mijn woorden, maar ben het er wel mee eens.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:37 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Je eigen geslacht bepaalt niet je sexuele voorkeur.
Overigens ben ik benieuwd of je nog achter je argument 'prutsen met de natuur' staat.
Het is maar een mening hoor
quote:Een mens met een nieraandoening gaat naar de specialist.
een mens die zijn levenlang uitgekotst is op school/werk ook (ik dus)-edit-
om maar es van mijn startpagina te quoten"We support total death for weak humans"
quote:Nee.
Homo zijn wil zeggen dat je op een man valt, niet dta je een vrouw wilt worden.
Transseksualiteit is heel wat anders: je hebt het gevoel dat je in het verkeerde lichaam zit. Zo kan een transseksuele man soms getrouwd zijn met een vrouw en ook na de operatie bij die vrouw blijven. Homo zijn en transseksueel zijn is absoluut verschillend.
quote:ik hoop dat jij een iest krijgt waardoor jij cosmetische chirurgie voor nodig hebt.
We support total death for weak humans"
quote:aha, duidelijk.
quote:Hoe kun jij commentaar geven op een "wereldje" waar jij helemaal niks van afweet?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:38 schreef danielluh het volgende:[..]
Als dat jouw pijn is, suc6 jonge, ooit wordt je wakker uit je bekrompen wereldje
quote:Als je het eens bent met een mening, moet je het ook kunnen verdedigen. Het is toch ook JOUW mening dan?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:38 schreef Mikey01 het volgende:[..]
prutsen met de natuur zijn niet mijn woorden, maar ben het er wel mee eens.
Het is maar een mening hoor
Ik trek me terug uit dit goede serieuze topic dat door dit soort onzindiscussies onnodig verneukt wordt
quote:Ja.
En iemand met een nieraandoening probeert daar ook met behulp van een dokter iets aan te doen.
En iemand die uitgekotst wordt kan ook proberen om daar met behulp van een (geestelijke) dokter iets aan te doen.
Dus waarom mag een transseksueel niet naar de dokter om iets aan zijn of haar probleem te laten doen?
quote:hij reageert gewoon zijn frusti gevoelens af op andere omdat zijn leven niet zo gaat als hij wilt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:40 schreef milagro het volgende:[..]
aha, duidelijk.
quote:lees mijn eerdere reacties, je bent met een bepaald uiterlijk geboren, houd dat dan
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:41 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja.
En iemand met een nieraandoening probeert daar ook met behulp van een dokter iets aan te doen.
En iemand die uitgekotst wordt kan ook proberen om daar met behulp van een (geestelijke) dokter iets aan te doen.Dus waarom mag een transseksueel niet naar de dokter om iets aan zijn of haar probleem te laten doen?
quote:wie zegt dat ik niks van dat wereldje afweet???
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:41 schreef Graveland het volgende:[..]
Hoe kun jij commentaar geven op een "wereldje" waar jij helemaal niks van afweet?
en waarom word ik persoonlijk aangevallen door mensen die daar niks van weten?
aan die foto in je fotoboek te zien kun jij ook wel een gezichtsoperatie gebruiken, godverdomme zeg
/aanvalmodus uit
en hoe ik uitzie boeit me geen ene reet, ik ben tevreden met mezelf. zoals ik nu ben.
dus hou op met dat kinderachtig gedoen man
quote:Dus je mag ook je haar niet kleuren of knippen bijvoorbeeld? Of als je een cup H hebt waar je Fysiek en geestelijk onder lijdt, dan mag je daar ook niets aan doen? Wat een simpelheid.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:43 schreef Graveland het volgende:[..]
lees mijn eerdere reacties, je bent met een bepaald uiterlijk geboren, houd dat dan
quote:oh, het zou me totaal nieuw wezen dat jij iets van mij weet..
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:44 schreef danielluh het volgende:[..]
wie zegt dat ik niks van dat wereldje afweet???
mischien weet ik er meer vanaf dan je denkt.en hoe ik uitzie boeit me geen ene reet, ik ben tevreden met mezelf. zoals ik nu ben.
dus hou op met dat kinderachtig gedoen man
quote:Moet een mening altijd beargumenteerd worden dan?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:41 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Als je het eens bent met een mening, moet je het ook kunnen verdedigen. Het is toch ook JOUW mening dan?
Ik trek me terug uit dit goede serieuze topic dat door dit soort onzindiscussies onnodig verneukt wordt
Een natuurlijke afkeer tegen transsexuelen heb ik dan denk ik.
Ik stop er ook mee hiero,
een prettig weekend alsnog hoor
quote:ik vraag me zowiezo af waarom hij zo fel ertegen is.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:45 schreef Ripley het volgende:[..]
Dus je mag ook je haar niet kleuren of knippen bijvoorbeeld? Of als je een cup H hebt waar je Fysiek en geestelijk onder lijdt, dan mag je daar ook niets aan doen? Wat een simpelheid.
quote:Ik heb het over het transen wereldje. niet over jouw wereld.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:46 schreef Graveland het volgende:[..]
oh, het zou me totaal nieuw wezen dat jij iets van mij weet..
dus vertel
mijn eerste post in dit topique was overigens niet bepaald kinderachtig, door alle persoonlijke aanvallen verlaag ik me echter wel eens tot het niveau van de aanvallers, iets dat ik probeer te beperken maar niet geheel in slaeg
quote:komt er bij haar knippen of kleuren een groot mes bij kijken die de huid openhaalt, organen veranderd of verwijderd?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:45 schreef Ripley het volgende:[..]
Dus je mag ook je haar niet kleuren of knippen bijvoorbeeld? Of als je een cup H hebt waar je Fysiek en geestelijk onder lijdt, dan mag je daar ook niets aan doen? Wat een simpelheid.
quote:stel je krijgt een blindedarm onsteking, laat je die dan verwijderen??
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:49 schreef Graveland het volgende:[..]
komt er bij haar knippen of kleuren een groot mes bij kijken die de huid openhaalt, organen veranderd of verwijderd?
quote:"Dit is mijn mening" "Waarom?" "Omdat het mijn mening is."
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:47 schreef Mikey01 het volgende:[..]
Moet een mening altijd beargumenteerd worden dan?
quote:Mag ik hieruit afleiden dat je van je standpunt afwijkt over 'prutsen met de natuur', wat niet jouw woorden waren, maar waar je het wel mee eens bent, maar wat je niet kunt verdedigen?
Een natuurlijke afkeer tegen transsexuelen heb ik dan denk ik.
quote:ahhh, je leest selectief!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:52 schreef danielluh het volgende:[..]
stel je krijgt een blindedarm onsteking, laat je die dan verwijderen??
jij zegt zelf je mag niet knoeien met de natuur. blindedarm verwijderen is ook prutsen met de natuur.
Zolang iemand geen last heeft van een trans, homo, lesbo, of wat er ook allemaal bestaat, heeft diegene geen recht op klagen.
quote:Waar staat dat?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:54 schreef danielluh het volgende:
iedereen mag een mening geven, maar dan moet je die ook kunnen onderbouwen met goede argumenten en niet zomaar naadloos meelopen met iemand die iets roept, over kuddegedrag gesproken
quote:inderdaad, als ik nu zeg dat ik chocomelk lekker vind
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:59 schreef Mikey01 het volgende:[..]
Waar staat dat?
quote:als je normen en waarden hebt gehad bij je opvoeding, dan weet je dat wel uit jezelf.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:59 schreef Mikey01 het volgende:[..]
Waar staat dat?
Gewoon klakkeloos dingen roepen, wat je niet kan onderbouwen, heeft geen enkel zin. dat doe je in het bedrijfsleven ook niet, als je dat wel doet, kom je zwaar op de koffie.
een manager zal echt niet iets roepen, wat hij zelf niet kan onderbouwen. dan ga je gigantisch op de bek.
En dat is met een mening geven zoals deze oa ook het geval.
onderbouw wat je mening is als dat gevraagt wordt. dan telt je mening ook al is die negatief bedoelt.
quote:oh my god
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:03 schreef danielluh het volgende:[..]
als je normen en waarden hebt gehad bij je opvoeding, dan weet je dat wel uit jezelf.
Gewoon klakkeloos dingen roepen, wat je niet kan onderbouwen, heeft geen enkel zin. dat doe je in het bedrijfsleven ook niet, als je dat wel doet, kom je zwaar op de koffie.
een manager zal echt niet iets roepen, wat hij zelf niet kan onderbouwen. dan ga je gigantisch op de bek.
onderbouw wat je mening is als dat gevraagt wordt. dan telt je mening ook al is die negatief bedoelt.
quote:een natuurlijke afkeer is niet genoeg dus...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:03 schreef danielluh het volgende:[..]
als je normen en waarden hebt gehad bij je opvoeding, dan weet je dat wel uit jezelf.
quote:hehe wat een voorbeeld
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:01 schreef Graveland het volgende:[..]
inderdaad, als ik nu zeg dat ik chocomelk lekker vind
en hij ook
is dat kuddegedrag of persoonlijke voorkeur?
dit gaat helemaal offtopic allemaal, ik kap ermee
ik laat jullie in je waarde, laat dan ook transen en homo's in hun waarde
ze doen niemand kwaad, het enigste wat ze willen is gelukkig zijn. zoals ze echt van binnen zijn.
quote:laat ik het zo zeggen: ik laat die mensen in hun waarde doordat ik ze geen pijn doe, en niets tegen ze te zeggen, wel breek ik een gesprek af als ik erachter kom
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:07 schreef danielluh het volgende:[..]
hehe wat een voorbeeld
als iemand Nazi is, die heeft zijn redenen ervoor, die kan het onderbouwen waarom hij dat is. mooi . is ijn mening.
iemand die zegt dat hij nazi is, en kan dat niet onderbouwen met argumenten. hoe kan je dan zeggen dat je nazi bent??
ff een voorbeeld. dus
dit gaat helemaal offtopic allemaal, ik kap ermee
ik laat jullie in je waarde, laat dan ook transen en homo's in hun waarde
ze doen niemand kwaad, het enigste wat ze willen is gelukkig zijn. zoals ze echt van binnen zijn.
quote:Ik ben absoluut geen christenen hoor.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:04 schreef Graveland het volgende:[..]
oh my god
je bent een christen
laat maar, ik snap het nu
ik denken dat ik met een intelligent persoon discussieerde
quote:ah, zeg maar dat ik denk dat ze zich DIEP moet schamen
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:09 schreef danielluh het volgende:[..]
Ik ben absoluut geen christenen hoor.
Heb je enig idee met wie je praat? Mischien ben ik wel een trans, mischien ook niet, en praat ik namens een hele goede vriendin van mij, die het wel is. en ik precies weet hoe zij zich voelde.
quote:dat is je goed recht. hoop ik alleen dat je erachter komt voordat er iets is gebeurt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:08 schreef Graveland het volgende:[..]
laat ik het zo zeggen: ik laat die mensen in hun waarde doordat ik ze geen pijn doe, en niets tegen ze te zeggen, wel breek ik een gesprek af als ik erachter kom
Ik zou ook absoluut geen probleem hebben met een transseksueel in mijn werk/vrienden-omgeving. Ze doen anderen toch geen kwaad. Leven en laten leven. Ik zie de bezwaren niet.
quote:Ik zou het gesprek maar afbreken dan
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:08 schreef Graveland het volgende:[..]
laat ik het zo zeggen: ik laat die mensen in hun waarde doordat ik ze geen pijn doe, en niets tegen ze te zeggen, wel breek ik een gesprek af als ik erachter kom
quote:bij deze, tot nooit meer ziens
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:11 schreef danielluh het volgende:[..]
Ik zou het gesprek maar afbreken dan
quote:Vrijwel elke afkeer is aangeleerd.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:05 schreef Mikey01 het volgende:[..]
een natuurlijke afkeer is niet genoeg dus...
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:13 schreef Graveland het volgende:[..]
bij deze, tot nooit meer ziens
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 17-10-2003 15:18]
quote:Dat klopt
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:13 schreef Halinalle het volgende:[..]
Vrijwel elke afkeer is aangeleerd.
quote:Om de oorspronkelijke discussie ook maar weer een beetje op gang te helpen;):
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:00 schreef danielluh het volgende:
wat mij opvalt is dat het merendeels mannen zijn, die Transsexuele fout vinden.
Ik denk dat hun eer en mannelijkheid wordt aangetast als ze met een meid staan te flirten die trans is.
Ik vind ze niet fout, maar wel een beetje vreemd. Net zoals ik homo's en lesbo's ook vreemd vond. Vond, want het bleek dat een van mijn beste vrienden homo was. Door hem heb ik er meerdere leren kennen en ik weet van mezelf dat ik er niet meer bewust over nadenk dat ze homo zijn. Nu wil ik soms nog wel eens vergeten dat ze het zijn.
Ik ken maar een lesbische meid, en de eerste paar keren vond ik het ook vreemd om mee om te gaan, maar ook daar ben ik aangewend geraakt.
Mocht ik ooit een transseksueel iemand leren kennen, verwacht ik dat het net zo gaat, eerste paar keren is het vreemd, niet fout, en je went er wel aan.
Toch denk ik dat als ik ooit aan het flirten raak met een leuke meid die een kerel geweest bleek te zijn, dat ik niet weet waar ik het moet zoeken.
Toen ik BB Kelly voor het eerst zag op de voorkant van de Panorama (ik volgde BB toen nog niet), was mijn eerste gedachte: 'zooo, lekker ding '. Later toen ik wist dat het een kerel was geweest, vond ik het vreemd om te zien. Toen pas zag ik, ja ze heeft idd wel een iets hoekig gezicht etc. Maar toen ze later als zeemeermin
in het bubbelbad ging bij BB, vond ik het nog steeds wel een lekker ding.
Transseksualiteit is nog niet 'gangbaar' in mijn eigen gedachtenwereld, zoals bijv. homoseksualiteit dat wel is.
Het zal vast wel ooit gangbaar worden.
Mocht ik ooit een leuke meid aanspreken die transeksueel zou blijken te zijn, zou ik me niet in mijn eer aangetast voelen. Ik weet dat ik van mijzelf niet hoef te twijfelen over mijn eigen voorkeur, en een praatje etc is vrijblijvend, niet waar? Het zegt helemaal niets over mijzelf. Maar ik zou zeer zeker wel de eerste tijd in mijn hoofd hebben van 'dat is er een'.
quote:Ik kan mij grotendeels daarbij aansluiten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:19 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Om de oorspronkelijke discussie ook maar weer een beetje op gang te helpen;):
Ik vind ze niet fout, maar wel een beetje vreemd. Net zoals ik homo's en lesbo's ook vreemd vond. Vond, want het bleek dat een van mijn beste vrienden homo was. Door hem heb ik er meerdere leren kennen en ik weet van mezelf dat ik er niet meer bewust over nadenk dat ze homo zijn. Nu wil ik soms nog wel eens vergeten dat ze het zijn.
Ik ken maar een lesbische meid, en de eerste paar keren vond ik het ook vreemd om mee om te gaan, maar ook daar ben ik aangewend geraakt.
Mocht ik ooit een transseksueel iemand leren kennen, verwacht ik dat het net zo gaat, eerste paar keren is het vreemd, niet fout, en je went er wel aan.
Toch denk ik dat als ik ooit aan het flirten raak met een leuke meid die een kerel geweest bleek te zijn, dat ik niet weet waar ik het moet zoeken.
Toen ik BB Kelly voor het eerst zag op de voorkant van de Panorama (ik volgde BB toen nog niet), was mijn eerste gedachte: 'zooo, lekker ding
'. Later toen ik wist dat het een kerel was geweest, vond ik het vreemd om te zien. Toen pas zag ik, ja ze heeft idd wel een iets hoekig gezicht etc. Maar toen ze later als zeemeermin
in het bubbelbad ging bij BB, vond ik het nog steeds wel een lekker ding.
Transseksualiteit is nog niet 'gangbaar' in mijn eigen gedachtenwereld, zoals bijv. homoseksualiteit dat wel is.
Het zal vast wel ooit gangbaar worden.Mocht ik ooit een leuke meid aanspreken die transeksueel zou blijken te zijn, zou ik me niet in mijn eer aangetast voelen. Ik weet dat ik van mijzelf niet hoef te twijfelen over mijn eigen voorkeur, en een praatje etc is vrijblijvend, niet waar? Het zegt helemaal niets over mijzelf. Maar ik zou zeer zeker wel de eerste tijd in mijn hoofd hebben van 'dat is er een'.
quote:goh, lekker generaliserend weer..
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef danielluh het volgende:
dat is een zeer goede instelling. je staat er iig voor open en als je idd ooit een meid leert kennen die dus een trans blijkt te zijn. What the hell, als het een leuke praatje is. is er toch niks mis mee.
je hoeft er toch niet mee in bed te duiken. Zo denken helaas veel mannen anders.
quote:als jij je hierbij aangevallen voelt sorry, ik zeg niet dat iedere man zo denkt
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:25 schreef Graveland het volgende:[..]
goh, lekker generaliserend weer..
nu echt weg
quote:Vooruit, óók jij mag met een trans daten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:25 schreef Graveland het volgende:[..]
goh, lekker generaliserend weer..
nu echt weg
quote:als het maar niet met mij is
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:27 schreef Halinalle het volgende:[..]
Vooruit, óók jij mag met een trans daten.
quote:dat is een risico daar moet je je goed over bedenken, daar wordt je je ook wel van bewust gemaakt tijdens de screening. Maar je zal moeten kiezen, of ongelukkig blijven en mischien zelfs op den duur zelfmoord. of deze stap durven nemen. Dat is iets wat je moet overwegen. Maar de meeste zijn er echt wel van bewust hoor. en enkelinge die er spijt van hebben blijf je toch houden
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:35 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb geen problemen met transsexualiteit. Een geslachtsverandering voor iemand die zich niet gelukkig voelt met het lichaam dat hij/zij heeft vind ik ook geen probleem. Gevaar is echter wel, zoals Milagro al opmerkte, dat als dit op latere leeftijd plaats vindt, dit diegene in een sociaal isolement plaatst. Hierdoor zal deze persoon zich ongelukkig blijven voelen. Op een bepaalde leeftijd heeft je lichaam zo'n geslachtskarakteristieke vorm aangenomen dat het moeilijk is om van sexe te veranderen.
quote:Geloof mij maar, dat als het van de ouders afkomstig zou zijn, wat me sterk lijkt, het meteen bij de screening eruit gefilterd wordt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:41 schreef Peregrijn het volgende:
Ik vind trouwens wel dat het een keuze van diegene zelf moet zijn. Dat deze er verstandelijk zelf voor moet kunnen kiezen en dat het niet door de ouders bepaald wordt. Ook al zou dit misschien voor de uiterlijke sexeverandering beter zijn wanneer het op jonge leeftijd plaats vindt.
quote:Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:41 schreef Peregrijn het volgende:
Ik vind trouwens wel dat het een keuze van diegene zelf moet zijn. Dat deze er verstandelijk zelf voor moet kunnen kiezen en dat het niet door de ouders bepaald wordt. Ook al zou dit misschien voor de uiterlijke sexeverandering beter zijn wanneer het op jonge leeftijd plaats vindt.
quote:Ah, dat wist ik niet. Ik dacht ze op jongere leeftijd al hormonen kregen. Mag ik zo vrij zijn om te vragen op welke leeftijd jij je verandering hebt ingezet?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:43 schreef danielluh het volgende:[..]
en op hun 18de mogen ze pas aan de hormonen,l voor die tijd krijgen de puberteits remmers
quote:ik weet er alles vanaf. heb alles zelf meegemaakt
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
quote:Dat was ook mijn punt ja, maar blijkbaar gebeurt dat wel
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
quote:met me 27ste
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:46 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht ze op jongere leeftijd al hormonen kregen. Mag ik zo vrij zijn om te vragen op welke leeftijd jij je verandering hebt ingezet?
quote:Valt eigenlijk buiten dit topic:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:49 schreef danielluh het volgende:[..]
met me 27ste
Over trapped in the wrong body gesproken...
quote:ik mail je wel
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef Halinalle het volgende:[..]
Valt eigenlijk buiten dit topic:
Maar hoe lang duurt dit proces nou? Van begin hormonen slikken tot en met de laatste operatie.
quote:tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef milagro het volgende:
Van een andere aard was het geval van een jongen (geboren als hermafrodiet), wiens ouders aan de hand van uiterlijke kenmerken (minst ontwikkelde geslachtsdeel) de, later gebleken rampzalige, beslissing namen (onder druk van artsen) hun kind als meisje door het leven te laten gaan en dus hem de benodigde operaties te laten ondergaan, om er dus later achter te komen dat innerlijk hun kind een jongen was.Over trapped in the wrong body gesproken...
quote:Waarom toen en niet eerder? Omdat je voor jezelf nog niet zeker was of ook vanwege het feit dat het sociaal gezien zo'n impact heeft?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:49 schreef danielluh het volgende:[..]
met me 27ste
Ik heb trouwens ook eens gelezen dat je eerst een tijd als vrouw moet leven voor je je verandering mag doorgaan, zodat je meer opgewassen bent tegen de mogelijke reacties. Klopt dat?
quote:Ik ken het verhaal van Milagro, maar volgens mij (ooit gelezen?) gebeurt het bij hermafrodieten nog steeds. De verandering kan dan het beste op jonge leeftijd plaatsvinden.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:53 schreef danielluh het volgende:[..]
tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
ze wachten met operaties tot de puberteit ingezet is en daaruit kijken ze nu wat het is
quote:dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:53 schreef danielluh het volgende:[..]
tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
ze wachten met operaties tot de puberteit ingezet is en daaruit kijken ze nu wat het is
Ik bedoel, is er sprake van een zo grote afkeer voor je mannelijke lichaam, je penis dat je liever door het leven gaat als een mannelijke vrouw, maar tenminste zonder "dat ding" dan zoals je nu bent?
quote:Je bedoelt dat de penis symbolisch beeld is van hetgeen je verafschuwd?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:58 schreef milagro het volgende:[..]
dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
Ik bedoel, is er sprake van een zo grote afkeer voor je mannelijke lichaam, je penis dat je liever door het leven gaat als een mannelijke vrouw, maar tenminste zonder "dat ding" dan zoals je nu bent?
quote:Ik weet van mezelf dat ik me niet kon neerleggen bij mijn manelijke lichaam, het is een gevangenis.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:58 schreef milagro het volgende:[..]
dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
quote:als je je vrouw voelt, verafschuw je zeker de penis, je mist de juiste onderdelen wat een vrouw ook heeft.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:01 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Je bedoelt dat de penis symbolisch beeld is van hetgeen je verafschuwd?
ik zelf ben heel vies van dat ding geweest.
quote:In dat geval kan ik begrijpen dat men zelfs op erg late leeftijd, zoals degene waar de TS het over had, toch een geslachtsverandering wil ondergaan. Ondanks de kritiek die dit op zal leveren uit "de samenleving".
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:04 schreef danielluh het volgende:[..]
als je je vrouw voelt, verafschuw je zeker de penis, je mist de juiste onderdelen wat een vrouw ook heeft.
ik zelf ben heel vies van dat ding geweest.
quote:ja.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:01 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Je bedoelt dat de penis symbolisch beeld is van hetgeen je verafschuwd?
zoals die man uit die reportage..
hij had ms een gelukkiger leven gehad met een mannenlijf , maar zich vrouwelijk gedragend, dan als 'verklede vent' door het leven te gaan.
ik kan me niet voorstellen dat je dat laatste verkiest boven het eerste behalve dan dat je werkelijk walgt van je geslachtsdeel, als ultiem 'bewijs' van het lichaam dat je zo verafschuwt.
quote:je gaat voor je geluk, en wat andere denken, zal je een wordt wezen, als je daar niet tegenkan, kan je beter er niet aan beginnen, ik ben hard geworden in dingen, dus dikke huid, krijg nu nog dingen naar me toegeslingert van homo en noem maar op, het doet me allemaal niks, ik ben gelukkig. daar gaat het om.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:06 schreef Peregrijn het volgende:[..]
In dat geval kan ik begrijpen dat men zelfs op erg late leeftijd, zoals degene waar de TS het over had, toch een geslachtsverandering wil ondergaan. Ondanks de kritiek die dit op zal leveren uit "de samenleving".
quote:maar stel nyu dat bij jou die operaties, de hormonen niet het resultaat gegeven hadden, puur esthetisch, waar je op gehoopt had, maakt dat voor jou niet uit dan?
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:03 schreef danielluh het volgende:[..]
Ik weet van mezelf dat ik me niet kon neerleggen bij mijn manelijke lichaam, het is een gevangenis.
je uiterlijk zegt niks, tis hoe jij je van binnen voelt.
Als mij nu iemand vraagt hoe een vrouw zich voelt , kan ik daar geen antw opgeven. Ik heb me hele leven als een vrouw gevoelt, dat waren ook de eesrte vragen op me werk.
Ik heb het geluk dat ik wordt geaccpeteerd zoals ik ben, ik ben enkele vrienden kwijt geraakt na mijn coming out, enj wat ik gehouden heb, dat zijn vrienden voor het leven.
liever een "lelijke" vrouw, dan met een "mooi" mannenlijf door het leven moeten?
quote:die "man" kendra die zit op een groep op internet waar ik ook bij zit. dus ik weet er iets meer vanaf.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:08 schreef milagro het volgende:[..]
ja.
hij had ms een gelukkiger leven gehad met een mannenlijf , maar zich vrouwelijk gedragend, dan als 'verklede vent' door het leven te gaan.
ik kan me niet voorstellen dat je dat laatste verkiest boven het eerste behalve dan dat je werkelijk walgt van je geslachtsdeel, als ultiem 'bewijs' van het lichaam dat je zo verafschuwt.
Je gaat geen operatie doen als je niet zeker van je zaak bent. je komt ook niet door de screening heen.
tis alles of niks.
jekan niet alleen borstyen hebben en de rest laten zitten, dat gaat hier in nederland niet.
of je moet de hormonen via internet bestellen. Maar ga je naar het VU dan ben je meestal al zeker ervan dat je dit wilt
quote:Als men alles van de samenleving laat afhangen (doe je t ooit goed?) dan zie ik t somber in
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:06 schreef Peregrijn het volgende:[..]
...toch een geslachtsverandering wil ondergaan. Ondanks de kritiek die dit op zal leveren uit "de samenleving".
quote:voor mij wel. ik wilde dat me lichaam 1 werd met mijn geest. laat mij dan maar maat 45 hebben wat langer dan de gemiddelde vrouw. dat weerhoude mij niet van mijn beslissing
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:11 schreef milagro het volgende:[..]
maar stel nyu dat bij jou die operaties, de hormonen niet het resultaat gegeven hadden, puur esthetisch, waar je op gehoopt had, maakt dat voor jou niet uit dan?
liever een "lelijke" vrouw, dan met een "mooi" mannenlijf door het leven moeten?
btw ik ken biologosche vrouwen die zijn net zolang als ik, en hebben maat 44.
ik heb geluk dat mijn lichaam niet echt masculair is gebouwt en mijn gezicht ook niet, kijk maar in me fotoboek
dus liever lelijke vrouw en gelukkif, dan mooie man en ongelukkig
quote:Ik doelde op een ander als Kendra
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:14 schreef danielluh het volgende:[..]
die "man" kendra die zit op een groep op internet waar ik ook bij zit. dus ik weet er iets meer vanaf.
Je gaat geen operatie doen als je niet zeker van je zaak bent. je komt ook niet door de screening heen.
tis alles of niks.
jekan niet alleen borstyen hebben en de rest laten zitten, dat gaat hier in nederland niet.
of je moet de hormonen via internet bestellen. Maar ga je naar het VU dan ben je meestal al zeker ervan dat je dit wilt
Wordt daar op gewezen door artsen?
Dat iemand met een bijv. Aziatisch uiterlijk qua vrouwelijkheid een voorsprong heeft en dat degene met een wat robuuster frame rekening moet houden met een " teleurstellend resultaat "?
quote:Ik zie het
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:16 schreef danielluh het volgende:[..]
voor mij wel. ik wilde dat me lichaam 1 werd met mijn geest. laat mij dan maar maat 45 hebben wat langer dan de gemiddelde vrouw. dat weerhoude mij niet van mijn beslissing
btw ik ken biologosche vrouwen die zijn net zolang als ik, en hebben maat 44.
ik heb geluk dat mijn lichaam niet echt masculair is gebouwt en mijn gezicht ook niet, kijk maar in me fotoboek
dus liever lelijke vrouw en gelukkif, dan mooie man en ongelukkig
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij voor je ben.
Binnen en buitenkant in harmonie, je bent gelukkig nu en dat is het enige dat telt.
En de vergelijking transseksualiteit/pedofilie is natuurlijk absurd. Die ouders moeten zich eerst eens goed laten informeren voor ze gaan lopen schreeuwen.
Bah, die onzintaboe's allemaal.
quote:Er wordt door de psychologen idd op gewezen en ze vragen ook aan je, wat verwacht jezelf nu ervan als je helemaal jezelf bent.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:20 schreef milagro het volgende:[..]
Ik doelde op een ander als Kendra
Die vrouw had zich verkeken op de gevolgen en het omgaan met (door haarzelf en anderen) het 'teleurstellende' resultaat.
Zij was in haar vorige leven, ook een zeer mannelijke man, fysiek gezien, lang, fors gebouwd, grote handen/voeten, kalend etc.Wordt daar op gewezen door artsen?
Dat iemand met een bijv. Aziatisch uiterlijk qua vrouwelijkheid een voorsprong heeft en dat degene met een wat robuuster frame rekening moet houden met een " teleurstellend resultaat "?
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 17-10-2003 16:29]
quote:Helemaal mee eens!
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:23 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie het
Binnen en buitenkant in harmonie, je bent gelukkig nu en dat is het enige dat telt.
quote:*gelukkig* maar
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:23 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie het
en daarbij ging die gozer een discussie met mij, en wist niet eens dat ik er 1 was
nu ben ik wel niet meer anoniem hier op fok, kijke of er nog mense met me wille praten
Maar daar gaat het natuurlijk ook niet om, dat begrijp ik.
Ik vind het prachtig dat het kan tegenwoordig.
En ik zou er ook aan moeten wennen als een bekende, vriend, collega zo'n proces zou doormaken, maar voor de rest zou er weinig veranderen.
Het zou anders zijn als mijn partner die keuze zou maken, natuurlijk.
Ik zou hem steunen, maar niet, zoals ik een vrouw zag doen in een reportage, de relatie voortzetten, ook seksueel.
Zij zou mijn beste vriendin worden, dat wel, na een periode van rouw, je neemt tenslotte toch afscheid op een bepaalde manier.
quote:dat deed mijn laatste ex ook hoor, maar dat was een beslissing die neem je meestal allebei wel. mijn ex is nu mijn hartsvriendin. en ze duikt vaak genoeg ook mijn klerekast in als we gaan stappe
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:33 schreef milagro het volgende:
Ik had "het" niet gezienMaar daar gaat het natuurlijk ook niet om, dat begrijp ik.
Ik vind het prachtig dat het kan tegenwoordig.En ik zou er ook aan moeten wennen als een bekende, vriend, collega zo'n proces zou doormaken, maar voor de rest zou er weinig veranderen.
Het zou anders zijn als mijn partner die keuze zou maken, natuurlijk.
Ik zou hem steunen, maar niet, zoals ik een vrouw zag doen in een reportage, de relatie voortzetten, ook seksueel.
Zij zou mijn beste vriendin worden, dat wel, na een periode van rouw, je neemt tenslotte toch afscheid op een bepaalde manier.
meestal heeft dat stelletje ook een flink wat jaren huewlijk erop zitten, dat zet je ook niet ff zo aan de kant
quote:mijn collega's hebben me ook zien veranderen en was voor in het begion ook een hele proces hoor, maar ze zien je langzaam veranderen, tis niet zo dat je van de 1 op de andre dag ineens als vrouw binnenkomt wandelen. het gaat allemaal langzaam aan, zo valt het het ook minste op en wordt je sneller accepteerd.
En ik zou er ook aan moeten wennen als een bekende, vriend, collega zo'n proces zou doormaken, maar voor de rest zou er weinig veranderen.
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 17-10-2003 16:39]
quote:precies en zo is het!
quote:Denk je echt dat het ze wat uitmaakt? Een transseksueel kan wel even goed lesgeven hoor. Gewoon een kwestie van wennen en uitleggen waarom. Uiteraard zullen ze vragen waarom en wat en hoe maar dat kan die transseksueel dan toch uitleggen dacht ik zo. Zo niet, dan kan hij beter geen leraar worden. Alleen als die kinders al van jongs af aan van ouders e.a te horen krijgen dat 'dat soort mensen' gek en verkeerd zijn, gaan ze er raar mee om.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:36 schreef Ludwig het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:[..]
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!<hr></blockquote>Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
quote:haha da's wel kut ja
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef milagro het volgende:
Van een andere aard was het geval van een jongen (geboren als hermafrodiet), wiens ouders aan de hand van uiterlijke kenmerken (minst ontwikkelde geslachtsdeel) de, later gebleken rampzalige, beslissing namen (onder druk van artsen) hun kind als meisje door het leven te laten gaan en dus hem de benodigde operaties te laten ondergaan, om er dus later achter te komen dat innerlijk hun kind een jongen was.Over trapped in the wrong body gesproken...
quote:mijn omgeving is er wel aangewent, na 4-5 maanden zijn de meeste wel gewent aan het idee dat ze een nichtje, dochter of vrouwelijke collega erbij krijgen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:40 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk dat het ook moeilijker is voor mensen, die je al kennen. Zij kennen je als man en later als vrouw (of andersom). Dat is toch wennen.
Nieuwe mensen hebben het makkelijker: zij kennen je alleen als vrouw.
quote:Ja, natuurlijk. En na een tijdje weet iedereen niet beter.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:42 schreef danielluh het volgende:[..]
mijn omgeving is er wel aangewent, na 4-5 maanden zijn de meeste wel gewent aan het idee dat ze een nichtje, dochter of vrouwelijke collega erbij krijgen.
ik heb het geluk dat mijn hele omgeving mij accpeteerd, maar ze zien ook dat ik super gelukkig ben. en dat is voor de omgeving heel belangrijk
Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven toen ik het hoorde (ik dacht dat het een big joke was), maar dit is het dus niet, en ik zal haar steunen. Ik denk wel dat Danielle door dit topic zich teveel heeft laten kennen (openlijk op Fok dan) en te geemotioneerd is geraakt maar dat is haar zaak, en goed recht.
Ze kan bij mij in ieder geval altijd terecht....
quote:Danielluh heeft inderdaad lef getoond om hiervoor uit te komen, maar ik denk dat dit een goede zaak is. Het laat zien, dat ook transeksuelen normale mensen zijn, die ook gewoon op Fok! komen. Ik vind het heel dapper van haar.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:45 schreef lily het volgende:
[..]Ik denk wel dat Danielle door dit topic zich teveel heeft laten kennen (openlijk op Fok dan) en te geemotioneerd is geraakt maar dat is haar zaak, en goed recht.
[..]
helemaal niet te spreken over haar privewereld, waar ik het trouwens nog niet met haar over heb gehad
quote:oh ja, Danielluh is inderdaad een van de "normaalste" personen die ik ken....
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:01 schreef Halinalle het volgende:Het laat zien, dat ook transeksuelen normale mensen zijn, die ook gewoon op Fok! komen
quote:Ik geloof dat je het niet zo heel goed begrepen hebt Ludwig.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:[..]
Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Het grootste deel van deze posting kan ook voor anderen gelden overigens.....bijv. Graveland (afgezien van het homo deel dan)...
Ik denk overigens dat ik een klein beetje weet waarover ik het heb.......draai al een aantal jaren mee in de (zoals dat genoemd wordt) de T*-wereld.
Ben weliswaar zelf 100% man...maar verloofd met een transsexueel (en ja....trouwen gaan we ook.....na de operatie)
Wij zien onszelf dus niet (zoals sommigen hier) als homo......mijn verloofde is normaal een vrouw(...en ik normaal man dus) dat zij in het verkeerde lichaam is geboren kan ze ook niets aan doen.
Buiten dat denk ik dat je op enig moment liefde voelt/hebt voor een persoon (mens)......en niet op dat deel wat in de slip zit.....toch??
[Dit bericht is gewijzigd door johnn op 19-10-2003 01:04]
quote:Ik liet me idd hier wat teveel meeslepen, maar daarintegen, zijn er dingen gezegt door bepaalde mensen, die echt een vertekent beeld hebben, over transsexualiteit.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:45 schreef lily het volgende:
Ik ga toch ook maar reageren. Ik heb dit topic gevolgd omdat Danielluh een vriend(in) van vroeger is en nu toevallig een paar jaar collega.Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven toen ik het hoorde (ik dacht dat het een big joke was), maar dit is het dus niet, en ik zal haar steunen. Ik denk wel dat Danielle door dit topic zich teveel heeft laten kennen (openlijk op Fok dan) en te geemotioneerd is geraakt maar dat is haar zaak, en goed recht.
Ze kan bij mij in ieder geval altijd terecht....
Dat ik open boek heb gespeelt, dat maakt mij verder niet uit. Ik heb geen geheimen. Als mensen nu ineens anders zouden moeten doen omdat ik vroeger een mam was, jammer voor hun. Ik heb nu een gelukkig leven, zoals het altijd had moeten zijn.
Bedankt dat ik bij je terecht kan.
Ik hoop dat ik snel bij jullie zit, dan zit ik tegenover je
quote:Op den duur moet het eruit, mijn prive wereld was al helemaal ingelicht, 2 maanden later was het werk aan de beurt. mijn manager wist het al een stuk langer, dat ik er mee bezig was. 2 maanden later heb ik het dus persoonlik verteld op me werk tegen me collega's, ook daar wilde ik mezelf kunnen zijn. Op den duur breekt het toneelspel gewoon. Dus ik vertelde het en kreeg alleen maar goede reacties, aangezien ze wiste dat er wat met mij aan de hand was, veel uitval door ziekte.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:06 schreef lily het volgende:
Dat is wat zeker is, maar wat nog veel dapperder is om dit kenbaar te maken op haar werk! De IT wereld (een mannen wereld hoe je het ook went of keert)....helemaal niet te spreken over haar privewereld, waar ik het trouwens nog niet met haar over heb gehad
Over mijn priveleven valt weinig te vertellen, ben wat vrienden kwijt geraakt, maar de vrienden die ik nu overheb, daar weet ik wat ik aan heb, die steken hun hand in het vuur voor mij.
Het enigste wat verandert aan een transsexueel is het jasje wat ze aan heeft, karakter en persoonlijkheid zal hetzelfde blijven. En als de omgeving ziet dat jij er gelukkig mee bent, dan accepteren ze het een stuk sneller.
quote:Oh jaah
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:08 schreef lily het volgende:[..]
oh ja, Danielluh is inderdaad een van de "normaalste" personen die ik ken....
quote:John, beter had ik het niet kunnen zeggen, maar sommige mensen hebben en blijven oogkleppen op hebben.
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:01 schreef johnn het volgende:[..]
Ik denk overigens dat ik een klein beetje weet waarover ik het heb.......draai al een aantal jaren mee in de (zoals dat genoemd wordt) de T*-wereld.
Ben weliswaar zelf 100% man...maar verloofd met een transsexueel (en ja....trouwen gaan we ook.....na de operatie)
Wij zien onszelf dus niet (zoals sommigen hier) als homo......mijn verloofde is normaal een vrouw(...en ik normaal man dus) dat zij in het verkeerde lichaam is geboren kan ze ook niets aan doen.
Buiten dat denk ik dat je op enig moment liefde voelt/hebt voor een persoon (mens)......en niet op dat deel wat in de slip zit.....toch??
En idd je wordt verliefd op een persoon, ongeacht man of vrouw.
Ik zelf ben ook hetero, dus val op mannen
quote:En je denkt dat iemand die al zo lang blijkbaar geen gelukkig leven heeft, denkt van "Och, laat ik me eens verkleden voor de gein"? Vaak zijn dingen niet zo simpel als ze lijken. Iemand die een geslachtsoperatie overweegt heeft vaak al het uiterste geprobeerd om een "normaal" gelukkig leven op te bouwen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:08 schreef milagro het volgende:[..]
ja.
quote:Het echte voorstellen is denk ik alleen mogelijk voor mensen die ermee te maken hebben. Het komt echter voor, en het in twijfel trekken of ontkennen laat alleen je eigen gebrek aan empathie en fantasie zien.
quote:Inderdaad, gewoon de natuur haar gang laten gaan. Opzouten met al die medicijnen die we gebruiken, laten we brandbommen naar binnen gooien bij ziekenhuizen.
quote:Een van de voorwaarden voor een geslachtswijziging is dat is dat het sociale leven goed verloopt. Dit wordt tijdens de RLE getest, en duurt minimaal een jaar. Daarna wordt pas de SRS uitgevoerd.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:35 schreef Peregrijn het volgende:Gevaar is echter wel, zoals Milagro al opmerkte, dat als dit op latere leeftijd plaats vindt, dit diegene in een sociaal isolement plaatst. Hierdoor zal deze persoon zich ongelukkig blijven voelen.
quote:maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Op zondag 19 oktober 2003 20:54 schreef Alicey het volgende:[..]
Een van de voorwaarden voor een geslachtswijziging is dat is dat het sociale leven goed verloopt. Dit wordt tijdens de RLE getest, en duurt minimaal een jaar. Daarna wordt pas de SRS uitgevoerd.
quote:De operaties zijn overigens de slotfase, het echte voor iedereen zichtbare werk is daarvoor al gebeurd. Tijdens de HRT verandert iemand al heel erg, zowel uitwendig als inwendig. De hoeveelheid hormonen die iemand krijgt hangen ook weer af van de voorafgaande screening. Iemand die relatief onzeker is, zal minder hormonen krijgen zodat het effect nog grotendeels terug te draaien is als het een verkeerde beslissing blijkt.
Op zondag 19 oktober 2003 20:56 schreef milagro het volgende:[..]
maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Natuurlijk, een verkeerde beslissing kan altijd. Ik meen echter dat door het voorwerk wat in Nederland wordt gedaan volgens de internationale standaarden, er slechts 2% enigszins "spijt" hebben van hun operatie.
quote:er zijn geloof ik nu iets van 12 gevallen bekent die er spijt van hebben.
Op zondag 19 oktober 2003 20:56 schreef milagro het volgende:[..]
maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Als Kendra zich aan de gemaakte afspraken had gehouden dan was er niets aan de hand geweest, maar Kendra wilde zelf te snel en teveel,
en dan is het niet verwonderlijk dat je dit soort dingen gaat krijgen.
Je kunt van mensen niet gaan verwachten dat ze het op stelle sprong accepteren, men heeft hier een 'verwerk fase' voor nodig.
Niet de transseksualiteit was zozeer het probleem, maar het ongeduld het niet willen wachten en houden aan gemaakte afspraken was het probleem.
Ik heb het gehele transseksuele traject zelf aan den lijve ondervonden dus weet goed wat het allemaal inhoudt.
Geduld hierin is een zeer belangrijk iets en vooral het jezelf houden aan gemaakte afspraken.
Ik heb zelf dus ook nooit enige vorm van problemen ondervonden noch op werk noch in vrienden/familie kring.
Verder voor Ludwig:
Wat jij zegt raakt kant nog wal, kinderen gaan er juist heel goed mee om en zijn er zeer makkelijk in, beter zelfs dan menig volwassene.
Ik wens dus ook anoniem te blijven daar ik de in persoon kwestie ken.
Me-myself-and-I
quote:-edit: Ik zie nu pas dat er vrouwen zijn die er ervaring mee hebben. Mijn ekskuses als ik jullie kwets, als ik zo jullie foto's bekijk mogen jullie er best zijn en ik zou jullie als vrouw zien (al zou ik wel wat moeite hebben om nu zij/haar te geburuiken, iets steekt me dan maar verder niks aan het handje).
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:39 schreef danielluh het volgende:[..]
Wat is er dan fout aan Transsexualiteit? Vallen ze jouw lastig?
Die mensen doen geen vlieg kwaad, ze vallen er geen ander mee lastig, laat ze toch in hun waarde.
Wat ik dan verder te zeggen had:
Ik vind het niet fout voor mezelf, voor jullie of voor de wereld, maar voor de transeksueel in kwestie.
Na wat ingreepjes is het resultaat maar weinig vrouwelijks, het is meer zelfverminking.
Alle mannelijke spiermassa's eraf... dat is natuurlijk nog niet het enige wat eraf gaat, dat mag je zelf invullen.
Andere vrouwelijke eigenschappen zijn gewoon niet na te bootsen als je man bent:
vrouwelijke pasjes, zachtere huid, kleinere vingers, handen voeten..etc
vrouwelijk type hoofdhaar, dat is altijd fijner en minder stug dan mannenhoofdhaar.
Ik weet verder niet hoe het zit met dat adamsappeltje, die kun je volgens mij nog niet operatief laten weghalen, moet zo'n arme jongen->nu vrouw voor xx hele leven hoog moeten praten en zijn adamsappeltej verstoppen?
Het is dan toch zonde, dat zo iemand in zeg maar 10% in vrouw verandert..
-wat schiet je daar dan mee op-?
En nu ligt dit verhaal in het kader van kleine kinderen he. Nou op zo'n leeftijd lag het me ook niet makkelijk als een vrouw geen vrouw blijkt en een man geen man. Begrip en acceptatie komt pas op een later leeftijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 20-10-2003 03:11]
quote:Oh zucht...misschien ook wel waar, misschien ook wel niet, maar wellicht zijn mannen ook wel wat voorzichtiger dan vrouwen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:00 schreef danielluh het volgende:
wat mij opvalt is dat het merendeels mannen zijn, die Transsexuele fout vinden.
Ik denk dat hun eer en mannelijkheid wordt aangetast als ze met een meid staan te flirten die trans is.
Ik ben niet de juiste persoon als het om flirten gaat -dat doe ik echt niet, op wat oogcontact na, het is allemaal schijn gebleken en daar heb ik van geleerd maar dat terzijde, maar de kern van je stukje blijft wel hetzelfde. Ik zou even de schrik moeten verwerken als blijkt dat..hoe moet ik dit correct zeggen..een vrouw ooit man geweest was. Maar wil niet zeggen dat ik gelijk wegren ofzo of er prompt niets meer mee te maken wil hebben. Ik zou echt respect tonen, ik hoop dat je dit goed begrijpt.
quote:Niet alle mannen zijn zo. Ik zou op zijn uiterste een blikvangende meid willen zoenen, maar echt niet meteen naar bed.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef danielluh het volgende:
dat is een zeer goede instelling. je staat er iig voor open en als je idd ooit een meid leert kennen die dus een trans blijkt te zijn. What the hell, als het een leuke praatje is. is er toch niks mis mee.
je hoeft er toch niet mee in bed te duiken. Zo denken helaas veel mannen anders.
Er zijn ook mannen met een neutraal gevoel, niet elke man is echt zo. Ik ben oud genoeg, en veel geleerd om niet zo te handelen. Ik heb een vriendin die vond dat mannen veel te visueel zijn ingesteld. Dan hebben we het natuurlijk over een blote borsten geval waarover ik mijn mening gaf. Na deze opmerking voelde ik me als man wel een beetje aangevallen: "wat IK visueel ingesteld?" Terwijl ik nog eens moest nadenken, dat ze het niet direct over mij had, maar toch worden er meningen over en weer gegooid, terwijl er echt wel mensen zijn die niet zo standaard en stereotiep denken.
quote:Over die vrouwelijke eigenschappen :
Op maandag 20 oktober 2003 02:46 schreef Brett-Anderson het volgende:[..]
-
Na wat ingreepjes is het resultaat maar weinig vrouwelijks, het is meer zelfverminking.
Alle mannelijke spiermassa's eraf... dat is natuurlijk nog niet het enige wat eraf gaat, dat mag je zelf invullen.
Andere vrouwelijke eigenschappen zijn gewoon niet na te bootsen als je man bent:
vrouwelijke pasjes, zachtere huid, kleinere vingers, handen voeten..etc
vrouwelijk type hoofdhaar, dat is altijd fijner en minder stug dan mannenhoofdhaar.
Ik weet verder niet hoe het zit met dat adamsappeltje, die kun je volgens mij nog niet operatief laten weghalen, moet zo'n arme jongen->nu vrouw voor xx hele leven hoog moeten praten en zijn adamsappeltej verstoppen?
Het is dan toch zonde, dat zo iemand in zeg maar 10% in vrouw verandert..
-wat schiet je daar dan mee op-?En nu ligt dit verhaal in het kader van kleine kinderen he. Nou op zo'n leeftijd lag het me ook niet makkelijk als een vrouw geen vrouw blijkt en een man geen man. Begrip en acceptatie komt pas op een later leeftijd.
dus door de hormonen verander je veel, vergis je daar niet in.
Voorbeeld , kijk eens naar kelly, tis dat je weet dat het een man was. anders zag je het toch niet 1 2 3 aan haar
Uitgegeven: 20 oktober 2003 08:08
LOS ANGELES - Seksuele identiteit is aangeboren en is vastgelegd in de genen. Dat weerlegt de theorie dat homo- en transseksualiteit een keuze zijn. Het verklaart ook waarom mensen soms voelen dat ze in 'een verkeerd lichaam' zijn geboren. Wetenschappers uit California hebben maandag de resultaten van hun studie gepresenteerd.
"Seksuele identiteit is in ieder persoon geworteld voor de geboorte en ontstaat uit een variatie in ons individueel genoom (het geheel van alle genen)", aldus Eric Vilain, een Amerikaans hoogleraar genetica. Zijn team ontdekte 54 genen in muizen die kunnen verklaren waarom mannelijke en vrouwelijke hersenen er anders uitzien en ook anders functioneren. Het ging om muizenembryo's in een stadium voordat die geslachtsorganen ontwikkelden.
Vilain zag dat er een verschil is in mannelijke en vrouwelijke hersenen, zowel in aanleg als in functioneren. Dat zegt volgens hem iets over waarom iemand zich man voelt of vrouw, ondanks het feitelijke geslacht. Met dat verschil in hersenen zegt Vilain ook te kunnen verklaren waarom vrouwen beter over hun gevoelens kunnen praten dan mannen.
Sinds de jaren '70 hebben veel wetenschappers gedacht dat hormonen de seksualiteit bepaalden. Steeds meer onderzoekers vermoeden dat hormonen daar echter niet alleen verantwoordelijk voor zijn. Het onderzoek van Vilain is gepubliceerd in het tijdschrift Molecular Brain Research. Zijn groep gaat nader onderzoek doen naar de precieze rol van de 54 genen.
ten eerst wil ik even zeggen dat ik het super gaaf vind op de manier waarop sommige mensen zich zo inzetten en de discusie aan gaan om transseksualiteit te verdedigen!
ten tweede over kendra, als het gaat over de kids. ze heeft zelf ook kinderen en als ik zie hoe die er mee omgaan daar kan de maatschapij nog wat van leren. die kijken niet op of om. ze vinden het doodnormaal. en juist als iedereen dat zo zo vinden dan zulje de "omgebouwde vent ook niet meer zien. juist dan zullen ze op veel jongere leeftijd er vooruit durven komen en daar heeft iedereen wat aan!!
als laatste, ik las een stukje over acceptatie van jezelf! je bent zoals je geboren bent en dat moet je maar accepteren. maar ik denk niet dat dat juist een zin is die heel tegenstrijdig is. accepteren dat je een man bent of juist accepteren dat je je een vrouw voelt. accepteren dat je een man bent is maatschappelijk lekker makkelijk (je hoeft geen rare reacties tev erwachten je houd je gevoel toch verborgen). als een ts zich zelf echt accepteerd juist dan zullen ze de stappen ondernemen om als vrouw te gaan leven. heb je enig idee wat voor een maatschappelijk druk en angst zoiets met zich mee kan brengen? heb je enig idee hoe sterk je in je schoenen mag staan wil je dat suc6 vol doen! en ik denk dat iedere transseksueel gehoopt had dat het niet waar zou zijn. denk je nu echt dat ze voor de lol zoiets mee willen maken?
dat is eigenlijk alles dat ik ff kwijt wou en ik denk dat daar ook een hoop mee gezecht is!
quote:Wanneer voelde je eigenlijk voor het eerst dat je je meer vrouw voelde?
Op maandag 20 oktober 2003 13:23 schreef danielluh het volgende:
tis geen stap die je zomaar doet, ik heb hier jaren over gedaan om er vooruit durven te komen.
Ik heb vanaf me 19de echt als een man proberen te leven, dat heb ik dus maar 7 jaar vogehouden, het gaat steeds meer knagen aan jezelf.
Op den duur breek je gewoon en heb je nog 2 mogelijkheden.(ik spreek voor mezelf nu). Het was mijn leven beeindigen of de zware stap durven zetten en het traject in te gaan.
Nou ben ik zelf iemand die gaat voor de langste weg. en die heb ik dus genomen. Gelukkig maar, mijn leven is er stuk beter op geworden.
Ach en dat mensen soms raar kunnen kijken, neem ik maar voor lief, dat doen mensen toch al graag, als je afwijkt van het standaard type.
Maar je moet een dikke huid hebben en heel sterk zijn wil je door de transitie heenkomen. De meeste die aan dit traject beginnen, hebben de grootste stap al gezet, het kenbaar maken.
in mijn jeugdjaren was het allemaal taboe en werd je al snel voor gek verklaard als je ermee naar buiten kwam als kind.dus heb het allemaal verborgen proberen te houden. speelde met autootjes terwijl ik graag met poppe speelde. ik heb toen ik vroeger buiten speelde vaak met meisjes gespeelt
quote:Ik ken nog een gesprek wat binnenkort afgebroken wordt..
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:13 schreef Graveland het volgende:[..]
bij deze, tot nooit meer ziens
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:07 schreef Alicey het volgende:[..]
Ik ken nog een gesprek wat binnenkort afgebroken wordt..
Ff een kleine voorstelling. Ben zowel een vriendin van Danielluh als Kendra, belgische en werk voor de Vlaamse overheid. (die was kort)
Heb lange tijd zitten denken om me te registreren vanwege het feit dat ik dit met mijn 'privé' mail moest doen.
quote:1) Kendra heeft zie tijdens haar vaste werktijden op de Jenna school wel degelijk aan de afspraken gehouden. Buiten die tijden , die privé zijn, heeft zij het recht zicht te kleden zoals ze wilde. Was dus de zogenaamde 'inbreuk' waar al de heibel mee begonnen is. Sinds wanneer kan je werkgever je in je eigen privé sfeer verplichten hoe je kleed???)
Op maandag 20 oktober 2003 01:53 schreef Me-myself-and-I het volgende:
Ik wil allereerst eventjes zeggen dat ik de persoon Kendra zelf personelijk ken, en dat niet alle schuld op de ouders of school gegooid moet/mag worden.Als Kendra zich aan de gemaakte afspraken had gehouden dan was er niets aan de hand geweest, maar Kendra wilde zelf te snel en teveel,
en dan is het niet verwonderlijk dat je dit soort dingen gaat krijgen.Je kunt van mensen niet gaan verwachten dat ze het op stelle sprong accepteren, men heeft hier een 'verwerk fase' voor nodig.
Niet de transseksualiteit was zozeer het probleem, maar het ongeduld het niet willen wachten en houden aan gemaakte afspraken was het probleem.
Ik heb het gehele transseksuele traject zelf aan den lijve ondervonden dus weet goed wat het allemaal inhoudt.
Geduld hierin is een zeer belangrijk iets en vooral het jezelf houden aan gemaakte afspraken.
Ik heb zelf dus ook nooit enige vorm van problemen ondervonden noch op werk noch in vrienden/familie kring.
2) De snelle sprong was dat Kendra al resultaten vertoonde van hormoongebruik en bepaalde ouders daar problemen mee hadden
3) De directeur is serieus onder druk gezet geweest en is onder die druk bezweken. Niet eens door de meeste ouders van de school maar slechts een drietal (welk percentage van het totaal aantal ouders is dit??)
4) Wat ik zelf woedend (het meest) van ben is het feit dat al die schoolpolitiek ook de dochtertjes van Kendra problemen opleverde grrrr. Terwijl de school juist 'bezorgt is over de kinderen vergeten ze blijkbaar enkele.
LynneS (na BB4 -forum in Be kom ik ff dit onveilig maken
[Dit bericht is gewijzigd door LynneS op 21-10-2003 10:20]
quote:Oh, en nog iets. Je kraakt iemand af op uiterlijk, terwijl je zelf het lef niet hebt om die kale kop van je in je fotoboek te zetten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:46 schreef Graveland het volgende:[..]
oh, het zou me totaal nieuw wezen dat jij iets van mij weet..
quote:hahahahaha
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:12 schreef Alicey het volgende:[..]
Oh, en nog iets. Je kraakt iemand af op uiterlijk, terwijl je zelf het lef niet hebt om die kale kop van je in je fotoboek te zetten.
Ik durf tenminste nog een foto in me FB te zetten
quote:grmbl geen goeie foto
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:23 schreef danielluh het volgende:[..]
hahahahaha
Ik durf tenminste nog een foto in me FB te zetten
quote:Je kunt in je profiel aangeven of je je e-mailadres wil laten zien of niet
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:58 schreef LynneS het volgende:Heb lange tijd zitten denken om me te registreren vanwege het feit dat ik dit met mijn 'privé' mail moest doen.
LynneS (na BB4 -forum in Be kom ik ff dit onveilig maken
Zes Britten, die deze zomer op Ibiza meededen aan een tv-datingshow, willen zender Sky One aanklagen. In de datingshow moesten de zes uit een aantal vrouwen de aantrekkelijkste kiezen. Ze kozen allemaal voor Miriam met wie ze vervolgens mochten knuffelen. De mannen wisten toen nog niet dat Miriam een transseksueel was.
De zes mannen, waaronder een Britse commando en een skileraar, voelen zich in hun hemd gezet. Ze willen de uitzending van 16 november voorkomen. Sky One wil dat het programma gewoon wordt uitgezonden. Wel zal de kijker aan het begin van de uitzending worden verteld dat Miriam als man is geboren.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
En alweer staan transsexuele in een verkeerd daglicht. net alsof die meid er wat aan kon doen. Echt weer zo'n britse media stunt.
Die mannen hebben haar zelf gekozen, moeten ze maar niet op het uiterlijk gaan, eigen schuld dikke bult.
Maar nergens hoor je nu hoe het met die meid gaat. Alleen wordt er over die mannen gesproken.
quote:Hieruit blijkt wel weer dat transseksuelen vaak aantrekkelijk zijn.
Op zaterdag 1 november 2003 14:00 schreef danielluh het volgende:En alweer staan transsexuele in een verkeerd daglicht. net alsof die meid er wat aan kon doen. Echt weer zo'n britse media stunt.
Die mannen hebben haar zelf gekozen, moeten ze maar niet op het uiterlijk gaan, eigen schuld dikke bult.Maar nergens hoor je nu hoe het met die meid gaat. Alleen wordt er over die mannen gesproken.
Voor mij een nog altijd gouden uitspraak van een homo bij mij uit de klas:
'Ze lijken allemaal te denken dat je vanzelf verliefd op ze wordt, enkel en alleen omdat je homo bent. Maarreh... ik mag dan wel homo zijn, maar ik heb wel smaak!'
En dit geldt dus ook voor alle transseksuelen. So get a life, waarom denk je nou dat ze jóú leuk zouden vinden! Ze hebben wel wat beters te doen.
De ervaring die ik heb met transseksualiteit is heel kort en oppervlakkig geweest. Er werd ons verteld dat een wiskunde-lerares bij ons op school na de zomervakantie als man terug zou komen.
En dat was het, prima. Ik hem daarna geen les meer van hem gehad. Alleen daarvoor. Het frappante hier was dat iedereen al die jaren al over haar sprak als manwijf. En dat klopte dus wel.
Ik had hier verder absoluut geen gevoelens, ideeen of meningen over. Alleen maar heel veel respect
dat hij er voor gekozen heeft in dezelfde omgeving te blijven werken etc.
Het zou toch veel makkelijker geweest zijn om een andere baan te zoeken en een nieuwe start te maken. Want middelbare-school-scholieren kunnen zo ontzettend gemeen zijn.
quote:Vergeet niet dat het moment dat hij als man is teruggekomen, hij waarschijnlijk nog geen SRS achter de rug had, en waarschijnlijk dus ook een "V/F" in het paspoort had staan. Bij een eventuele nieuwe sollicatie heb je dan toch het nodig uit te leggen, en mede door de taboe-sfeer die er omheen hangt denken de meeste werkgevers wel na, en is het maar de vraag wat je van nieuwe collega's kunt verwachten.
Op dinsdag 25 november 2003 13:47 schreef Brighteyes het volgende:Ik had hier verder absoluut geen gevoelens, ideeen of meningen over. Alleen maar heel veel
respect
dat hij er voor gekozen heeft in dezelfde omgeving te blijven werken etc.
quote:Zo makkelijk is dat dus niet.. Het lijkt mij erg moeilijk met middelbare-school scholieren. Aan de andere kant heeft elke leraar dat, en was hij waarschijnlijk al het nodige gewend.
Het zou toch veel makkelijker geweest zijn om een andere baan te zoeken en een nieuwe start te maken. Want middelbare-school-scholieren kunnen zo ontzettend gemeen zijn.
quote:Inderdaad, het zijn vooral mannen, die bang zijn dat er aan hun seksuele voorkeur getwijfeld wordt.
Op dinsdag 25 november 2003 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik zo frappant vind is dat je hierbij ook vaak de bijna fobische reactie ziet als blijkt dat iemand homo is.
Ik ga het toch nog een keer zeggen maar het zijn toch vaak wel de mannen die met dit soort dingen veel meer moeite hebben.
quote:Klopt, en gelukkig hadden wij een vrij ruimdenkende school en werd hij verder gewoon door iedereen geaccepteerd. Althans in het algemeen door de leerlingen. Hoe het met de collega's zat weet ik uiteraard niet.
Op dinsdag 25 november 2003 13:54 schreef Leiram het volgende:[..]
Vergeet niet dat het moment dat hij als man is teruggekomen, hij waarschijnlijk nog geen SRS achter de rug had, en waarschijnlijk dus ook een "V/F" in het paspoort had staan. Bij een eventuele nieuwe sollicatie heb je dan toch het nodig uit te leggen, en mede door de taboe-sfeer die er omheen hangt denken de meeste werkgevers wel na, en is het maar de vraag wat je van nieuwe collega's kunt verwachten.
[..]Zo makkelijk is dat dus niet.. Het lijkt mij erg moeilijk met middelbare-school scholieren. Aan de andere kant heeft elke leraar dat, en was hij waarschijnlijk al het nodige gewend.
quote:Tegenwoordig is er veel informatie, en wordt het grotendeels geaccepteerd. Natuurlijk is het hier ook zo dat er maar 1 tussen hoeft te zitten die het niet wil of kan accepteren en/of zich er in verdiepen om een onwerkbare situatie te krijgen.
Op dinsdag 25 november 2003 16:31 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Klopt, en gelukkig hadden wij een vrij ruimdenkende school en werd hij verder gewoon door iedereen geaccepteerd. Althans in het algemeen door de leerlingen. Hoe het met de collega's zat weet ik uiteraard niet.
quote:Ja, klopt. En dat lijkt me dan het allerergste, dan het in principe door iedereen geaccepteerd wordt, maar dat je dan alsnog door een persoon een ongemakkelijk gevoel kan krijgen.
Op dinsdag 25 november 2003 16:38 schreef Leiram het volgende:[..]
Tegenwoordig is er veel informatie, en wordt het grotendeels geaccepteerd. Natuurlijk is het hier ook zo dat er maar 1 tussen hoeft te zitten die het niet wil of kan accepteren en/of zich er in verdiepen om een onwerkbare situatie te krijgen.
Dit 'geval' bij mij op school was zo'n 10 jaar geleden
quote:Zelfs al is iemand welwillend, maar spreekt hem regelmatig per ongeluk aan met "zij", dat al kan ongemakkelijke situaties opleveren..
Op woensdag 26 november 2003 10:54 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Ja, klopt. En dat lijkt me dan het allerergste, dan het in principe door iedereen geaccepteerd wordt, maar dat je dan alsnog door een persoon een ongemakkelijk gevoel kan krijgen.
quote:Die heeft het goed getroffen dus.
Dit 'geval' bij mij op school was zo'n 10 jaar geleden
quote:
En dit geldt dus ook voor alle transseksuelen. So get a life, waarom denk je nou dat ze jóú leuk zouden vinden! Ze hebben wel wat beters te doen.
ach en soms als ik dan in de kroeg sta en er komt iemand naar mij toe en zegt ; nou jij ziet er leuk uit. dat is voor mij al een heel verkeerd begin, dat is iemand die puur op het uiterlijk valt. dan zeg ik meestal terug, je weet toch wel dat ik een penis heb.
en weg zijn ze, en zo help ik mijn hartsvriendin soms ook van stalkers af.
en btw tis idd vaak makkelijker om een nieuwe baan te zoeken als je bezig bent met transitie, in mijn geval is dat net nodig, mijn werkomgeving accepteerd mij als persoon en dus niet op geslacht.
Ik heb er ook aan zitten denken is het niet makkelijker om een andere bedrijf te zoeken, maar het VU raden mj dit al af, en daarbij ik wordt goed accepterd hier. dus waarom een andere baan zoeken.
Ik zal als ik klaar ben met alles.waarschijnlijk wel een andere baan zoeken, omdat ik nu een baan heb waar ik mij niet helemaal meer in thuis voel, mij heef altijd iets van visagiste getrokken, deze baan (ICT )heb ik puur uit mannelijke keus gekozen.
quote:komt ook vaak omdat een trans alles ervoor doet om echt als een vrouw gezien te worden. ik merk dat zelf ook bij mij.dat ik heel veelbezig ben met mijn uiterlijk.
Op dinsdag 25 november 2003 13:04 schreef Leiram het volgende:[..]
Hieruit blijkt wel weer dat transseksuelen vaak aantrekkelijk zijn.
quote:edit: ben je een transseksueel????
Op donderdag 27 november 2003 07:58 schreef danielluh het volgende:[..]
komt ook vaak omdat een trans alles ervoor doet om echt als een vrouw gezien te worden. ik merk dat zelf ook bij mij.dat ik heel veelbezig ben met mijn uiterlijk.
quote:Is dit een verkapt "Ik kom uit de kast"-topic
quote:jeps, erg?
Op donderdag 27 november 2003 08:22 schreef MikeyMo het volgende:[..]
edit: ben je een transseksueel????
quote:nee, ik lees het alleen nu pas...
Op donderdag 27 november 2003 08:28 schreef danielluh het volgende:[..]
jeps, erg?
wist ik veel...
quote:hahahah, nu weet je het wel
Op donderdag 27 november 2003 08:33 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee, ik lees het alleen nu pas...
wist ik veel...
quote:gelukkig niet
Op donderdag 27 november 2003 08:34 schreef danielluh het volgende:[..]
hahahah, nu weet je het wel
foto`s worden er niet viezer door hoor
quote:dacht dat je het wel wist, zo ondertussen. op nachtbar waar ik veel zit, weten ze het ook allemaal. en dit topic bestaat ook al een tijdje.
Op donderdag 27 november 2003 08:37 schreef MikeyMo het volgende:[..]
gelukkig niet
quote:* Mr.Noodle schrikt
Op donderdag 27 november 2003 08:28 schreef danielluh het volgende:[..]
jeps, erg?
Niet errrug, wel even wennen, mag dat ook?
quote:tuurlijk, normale reactie.
Op donderdag 27 november 2003 08:40 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
* Mr.Noodle schrikt
Niet errrug, wel even wennen, mag dat ook?
quote:* Pak van z'n hart valt...
Op donderdag 27 november 2003 08:43 schreef danielluh het volgende:[..]
tuurlijk, normale reactie.
zolang je hartje nog blijft doortikken van de schrik is er niks aan de hand
quote:Er veranderd toch weinig hoor, blijf dezelfde zoals altijd
Op donderdag 27 november 2003 08:47 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
* Pak van z'n hart valt...
quote:Gelukkig
Op donderdag 27 november 2003 08:50 schreef danielluh het volgende:[..]
Er veranderd toch weinig hoor, blijf dezelfde zoals altijd
quote:In Nachtbar kom ik nooit en dit topic kijk ik nu pas weer sinds tijden in, hij kwam omhoog in my active topics
Op donderdag 27 november 2003 08:38 schreef danielluh het volgende:[..]
dacht dat je het wel wist, zo ondertussen. op nachtbar waar ik veel zit, weten ze het ook allemaal. en dit topic bestaat ook al een tijdje.
quote:nu weet je het grote geheim ook
Op donderdag 27 november 2003 09:19 schreef MikeyMo het volgende:[..]
In Nachtbar kom ik nooit en dit topic kijk ik nu pas weer sinds tijden in, hij kwam omhoog in my active topics
quote:yeah baby!
Op donderdag 27 november 2003 09:26 schreef danielluh het volgende:[..]
nu weet je het grote geheim ook
alhoewel de meeste wel weten dat ik een trans ben hoor. en nu jij ook
quote:You got a point.. Maar dit geldt voor veel (biologische) vrouwen ook net zo.
Op donderdag 27 november 2003 07:58 schreef danielluh het volgende:[..]
komt ook vaak omdat een trans alles ervoor doet om echt als een vrouw gezien te worden. ik merk dat zelf ook bij mij.dat ik heel veelbezig ben met mijn uiterlijk.
quote:jeps, idd, maar denk dat meerderheid van de transen het echt moeten doen, aangezien de maatschappij van ons verwacht om toch nog vrouwelijker over te komen. en daarbiu is het bets wel rit als ze meneer tegen je zeggen, een biologische vrouw zal dat probleem niet snel hebben.
Op donderdag 27 november 2003 10:12 schreef Leiram het volgende:[..]
You got a point.. Maar dit geldt voor veel (biologische) vrouwen ook net zo.
quote:Opnieuw waar, alle punten.
Op donderdag 27 november 2003 10:35 schreef danielluh het volgende:[..]
jeps, idd, maar denk dat meerderheid van de transen het echt moeten doen, aangezien de maatschappij van ons verwacht om toch nog vrouwelijker over te komen. en daarbiu is het bets wel rit als ze meneer tegen je zeggen, een biologische vrouw zal dat probleem niet snel hebben.
maar ik weet wat je bedoelt en jij snapt mij ook
quote:ik weet niet zeker of ik het hier wel mee eens ben hoor!
Op donderdag 27 november 2003 10:35 schreef danielluh het volgende:[..]
jeps, idd, maar denk dat meerderheid van de transen het echt moeten doen, aangezien de maatschappij van ons verwacht om toch nog vrouwelijker over te komen. en daarbiu is het bets wel rit als ze meneer tegen je zeggen, een biologische vrouw zal dat probleem niet snel hebben.
maar ik weet wat je bedoelt en jij snapt mij ook
quote:Over het algemeen is dat denk ik wel zo. Hoe denk je er trouwens zelf over? Of ben je toevallig ook TS?
Op donderdag 27 november 2003 11:23 schreef miss_sly het volgende:[..]
ik weet niet zeker of ik het hier wel mee eens ben hoor!
Natuurlijk is er aan 'gevoel' geen meter te hangen om te kijken of iets meer of minder pijnlijk is, maar ik denk dat biologische vrouwen het ook erg pijnlijk zouden vinden om met meneer aangesproken te worden.
quote:Lesbiennes zijn worden van nature vaak als zeer onaantrekkelijk beschouwd door mannen. Is het niet qua uiterlijk, dan wel qua gedrag.
Het gevoel vrouw te zijn is voor hen natuurlijk net zo aanwezig! Sowieso wordt er van vrouwen nogal verwacht dat ze er vrouwelijk uitzien; veel lesbienes worden ook met een scheef oog aangekeken als ze niet voldoende vrouwelijk zouden zijn in de ogen van mannen!
quote:Ik ben geen TS, maar een biologische vrouw.
Op donderdag 27 november 2003 11:29 schreef Leiram het volgende:[..]
Over het algemeen is dat denk ik wel zo. Hoe denk je er trouwens zelf over? Of ben je toevallig ook TS?
quote:Klopt, en dat vind ik echt vreemd.
Lesbiennes zijn worden van nature vaak als zeer onaantrekkelijk beschouwd door mannen. Is het niet qua uiterlijk, dan wel qua gedrag.
quote:Nee hoor, trans of niet, je bent en blijft onze forumteef.
Op donderdag 27 november 2003 12:02 schreef danielluh het volgende:
voor een man blijf ik een man.
quote:Tja, ik denk toch ook, zoals al eerder gezegd volgens mij in dit topic, dat veel mannen een fobie hebben als het gaat om een eventuele aantasting van hun enorme mannelijke ego. En het gevaar van een mogelijke aantasting daarvan kunnen ze zien in de meest belachelijke dingen: homo's, transseksuelen, maar ook in andere dingen zoals emoties tonen, huilen, handcreme gebruiken als je handen droog zijn (ik ben geen mietje), kleding die niet mannelijk genoeg is (een roze bloes kan toch echt niet), enz.
Op donderdag 27 november 2003 12:02 schreef danielluh het volgende:
ik ken ook lesbiennes die als een man uitzien, alleen uit mijn ervaringen als ik met ze ga sjoppuh wordt ze gewoon als vrouw aangesproken. terwijl ze mannelijker uitziet als ik.
ik ben het ook wel eens met jouw miss_shy. denk dat het aan de situaties ligt.
en dat lesbiennes vaker door mannen als man wordt gezien vindt ik niet gek
voor een man blijf ik een man. (ik spreek hier niet over alle mannen)
Er zijn dan ook meer mannen die problemen hebben met transen dan vrouwen. Ik heb nog geen negatieve reacties gehad vanuit vrouwen, wel vanaf mannen
Ik ben nooit aangesproken als meneer, maar ik heb bijvoorbeeld wel een foto in mijn album van vroeger (toen ik een jaar of 8 was, denk ik) zitten waarop ik net een jongetje ben. Ik zei de eerste keer ook tegen mijn moeder: wat eeen leuk jongetje; zat die bij mij in de klas? tja, dat bleek ik zelf te zijn, en dat vond ik toch ook echt niet leuk. Ik kan me voorstellen dat ik het als vrouw niet leuk zou vinden om met meneer aangesproken te worden, hoor...maar misschien is dat voor TS wel vervelender omdat je zo bezig bent met de transformatie naar vrouw en je ermee geconfronteerd wordt dat dat nog niet voor de hele wereld duidelijk is dat je vrouw bent?
quote:Hoezo?
Op donderdag 27 november 2003 12:21 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Kan de ouders opzich wel snappen eigenlijk..
quote:OK, ik had nog niet helemaal on topic gereageerd, maar dat wil ik nu alsnog doen.
Op donderdag 27 november 2003 12:21 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Kan de ouders opzich wel snappen eigenlijk..
Ik begrijp die ouders absoluut niet!
Ten eerste heeft transseksualiteit en pedofilie(pedosexualiteit) niets met elkaar te maken.
Ten tweede denk ik dat het tijd wordt dat ouders hun kinderen eens iets anders gaan leren dan angst voor hetgeen ze niet kennen. Ouders die zich op deze manier opstellen, brengen zeer waarschijnlijk intolerante kinderen groot, die als ze volwassen zijn geen respect of begrip kunnen opbrengen voor mensen die anders zijn/denken/voelen/er uitzien, en dat vind ik een slechte zaak. Beter zouden deze ouders er met hun kinderen over praten wat er met die meneer die nu mevrouw is, is gebeurd, waarom dat is gebeurd en dat dat alleen maar heel verdrietig is dat die mevrouw zo lang niet gelukkig heeft kunnen zijn.
maar ja, ik ben nogal naief, geloof ik...
Zelf ben ik een tijdlang erg gefascineerd geweest door transseksualiteit. Dit kwam voornamelijk door BB Kelly. Destijds ben ik er erg veel over gaan lezen/zoeken etc. Ook hadden ze regelmatig documentaires erover op televisie. Die zie ik tegenwoordig nooit meer voorbij komen.
Maar goed, ik zie transseksuelen als danielluh gewoon als vrouw, die per ongeluk in een mannenlichaam geboren zijn. Zelf zou ik er ook niet aan moeten denken om een mannenlichaam te hebben... ik kan me goed voorstellen dat TS zich dan laten opereren.
Ik vind sommige reacties in dit topic erg kortzichtig. Veel mensen zitten zelf niet in een situatie waarbij ze een "verkeerd lichaam" hebben, en oordelen daarom heel snel. Op zich is dat logisch, maar ik denk dat je tot een genuanceerder beeld kan komen, zodra je wilt gaan nadenken over de verschillende aspecten van transseksualiteit. Het gaat altijd nog om mensen met gevoelens.
Om eerlijk te zijn heb ik zelf ook een tijdje moeite gehad met het "een plekje geven" van transseksuelen, voornamelijk omdat ik nogal traditioneel en christen ben. Daar wil ik verder niet op in gaan, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen er sceptisch tegenover kunnen staan. Ik denk dat transseksuelen daar misschien ook wat meer begrip voor zouden kunnen opbrengen.
Feitelijk is iemand als danielluh geen transseksueel meer. De definitie van transseksueel is: iemand bij wie de lichamelijke een geestelijke sexe van elkaar verschillen. Toen danielluh nog een mannenlichaam had, was dit het geval. Na de operatie heeft ze een vrouwenlichaam, en een vrouwelijke genderidentiteit dus is dat niet meer "trans". Toch?
Ik vind dat nog wel de grootste anti-climax mbt de posts van die kortzichtige user (van wie ik de nickname even ben vergeten). Hij zei dat hij een gesprek zou afkappen zodra hij erachter zou komen dat iemand transseksueel is. Maar in het echte geval van transseksualiteit (dus nog vóór de operatie) heeft de persoon de operatie nog niet gehad. In dat geval heeft hij er niets op tegen, lijkt me. Pas op het moment dat hij er niets meer mee te maken wil hebben, is de persoon feitelijk geen transseksueel meer
Tot slot, ik bedoel het niet als spam, een hele goede site van een FTM transseksueel, met foto's van transseksuele mannen.
http://www.lorencameron.com
quote:Vaak is de sleutel in dit soort gevallen om naar iemand te kijken als mens i.p.v. circus-attractie.
Op donderdag 27 november 2003 12:35 schreef Christine het volgende:Ik vind sommige reacties in dit topic erg kortzichtig. Veel mensen zitten zelf niet in een situatie waarbij ze een "verkeerd lichaam" hebben, en oordelen daarom heel snel. Op zich is dat logisch, maar ik denk dat je tot een genuanceerder beeld kan komen, zodra je wilt gaan nadenken over de verschillende aspecten van transseksualiteit. Het gaat altijd nog om mensen met gevoelens.
quote:Veelal is het onderliggend angst voor het onbekende, en het eenzijdig gebruik van (subjectieve) informatie, als iemand zich al laat informeren.
Om eerlijk te zijn heb ik zelf ook een tijdje moeite gehad met het "een plekje geven" van transseksuelen, voornamelijk omdat ik nogal traditioneel en christen ben. Daar wil ik verder niet op in gaan, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen er sceptisch tegenover kunnen staan.
quote:Transseksuelen zijn vaak erg met zichzelf bezig, en het komt inderdaad helaas vaak voor dat ze daarin doordraven, en geen oog meer hebben dat het voor anderen ook erg moeilijk is.
Ik denk dat transseksuelen daar misschien ook wat meer begrip voor zouden kunnen opbrengen.
quote:Hahaha ik vind dat een zeer grappige. Vooral omdat we voor die opmerking een leuke wederzijdse mail-sessie hebben gehad.
Ik vind dat nog wel de grootste anti-climax mbt de posts van die kortzichtige user (van wie ik de nickname even ben vergeten). Hij zei dat hij een gesprek zou afkappen zodra hij erachter zou komen dat iemand transseksueel is.
quote:Dat vind ik ook! Ik snap die ouders ook niet.
Op donderdag 27 november 2003 13:21 schreef Spartak het volgende:
Helemaal lekker in hun hoofd zijn ze niet!
quote:Getuige sommige reacties van mede-fokkers, kan ik slechts concluderen dat je hier gelijk hebt, en dat het ook vaak gebeurt.
Op donderdag 27 november 2003 12:28 schreef miss_sly het volgende:[..]
Ouders die zich op deze manier opstellen, brengen zeer waarschijnlijk intolerante kinderen groot, die als ze volwassen zijn geen respect of begrip kunnen opbrengen voor mensen die anders zijn/denken/voelen/er uitzien, en dat vind ik een slechte zaak.
quote:Je bent meer ontwikkeld dan de gemiddelde mens. De gemiddelde mens noemt dat inderdaad naief.
Beter zouden deze ouders er met hun kinderen over praten wat er met die meneer die nu mevrouw is, is gebeurd, waarom dat is gebeurd en dat dat alleen maar heel verdrietig is dat die mevrouw zo lang niet gelukkig heeft kunnen zijn.maar ja, ik ben nogal naief, geloof ik...
Bij mij hier op kantoor naast mij zit ook een meid die vroeger jongen was.
Eigenlijk denk ik er niet eens bij na. Voor mij is het gewoon een vrouw. Ik heb wel begrepen dat je, je leven lang hormonen moet blijven slikken.
Het is dapper als iemand die beslissing durft te nemen om dat behoorlijk zware proces te ondergaan
quote:De meeste mannen vinden een mannenlichaam ook niks hoor
Maar goed, ik zie transseksuelen als danielluh gewoon als vrouw, die per ongeluk in een mannenlichaam geboren zijn. Zelf zou ik er ook niet aan moeten denken om een mannenlichaam te hebben... ik kan me goed voorstellen dat TS zich dan laten opereren.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 27-11-2003 14:02]
Veel mensen hebben weten niet wat het inhoud om een trans te zijn, meestal is het ook een ver van mijn bed show. en zien ze zo nu en dan eens een "trans" op tv, zoals kelly of in cash en carlo.
Mijn moeder heeft veel gezien over TS, en nog kon ze zich niet inbeelden dat ik er 1 zou zijn. heb nog nooit met iemand over mijn gevoelens kunnen praten en heb voorheen echt als een man geleeft. Ook dat hou je niet lang vol. Ik heb niet alleen het gevoel dat ik in het verkeerde lichaam zit, maar ook nog eens dat mijn leven een leugen is.
Wat mij op de been houdt is wat ik al heb bereikt, en wat ik ga bereiken.
klopt idd dat wij onze hele leven hormone moeten slikken.
op dit moment zit ik op androcur en porgynova
androcur zijn anti androgenen, block de testesteron produktie en progynova zijn oestrogenen
na de SRS (operatie) hoef je geen of nog weinig androcur te nemen, aangezien de testikels zijn verwijderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |