abonnement Unibet Coolblue
pi_945987
Kennen jullie deze band? Is echt prachtige muziek . Ze komen uit Ijsland en ze zingen ook in die taal, en daarbovenop verzinnen ze ook nog eigen woorden.

Ja, je verstaat d'r dus geen snars van, maar dat is ook een beetje de bedoeling aangezien de zanger meerdere malen heeft gezegd dat het nergens over gaat .

De stem wordt gewoon onderdeel van de muziek en dat doen ze goed! 't schijnt (heb het verdorie zelf niet mogen zien) dat een van de 4 bandleden elektrische gitaar met een strijkstok speelt. Fantastisch.

Luister eens naar nummers als 'Svefn g englar' of 'Flugufrelsarinn'. Echt heel mooi! Het zijn net soms een soort geluidscollage's. Heeeerlijk. Oh ja, mocht je de cd willen kopen, hij heet 'Agaetis Byrjun'
en is moeilijk te vinden!

  vrijdag 1 juni 2001 @ 10:05:03 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_946007
Wat is het voor muziek?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 10:08:39 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_946025
Ik ken het. De cd zie ik nog regelmatig liggen in de schappen van de Free Record Shop (het FRS publiek is zeker niet geinteresseerd in deze muziek).

Ik heb ze nu al 2 keer live gemist. Op lowlands (maarjah toen speelde ze gelijk met underworld) en in't voor programma van Radiohead (waar ik toen geen geld meer voor had).

Heb op mp3 de cd inmiddels al een hele tijd en het blijft echt mooie muziek. ik ben wel erg benieuwd naar de vertalingen van de teksten, want ik snap er geen snars van Mooie site ook trouwens.

pi_946159
Wat voor soort muziek het is? Pffff.. Sommigen noemen het Uhm.. ff copy+paste van Amazon...

While post-rock may be the closest label to try to fit on Sigur Ros, it ignores their passion, rather easily accessible beauty, and even the vaguely anthemic quality of some of the songs

Tsja.. dat dus

  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:02:17 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_947493
Ik vind het een mooie cd met relaxte muziek, al krijg ik soms na een tijdje wel een beetje de kriebels van die hoge en onverstaanbare zang. Ik dacht trouwens dat ze niet eens in authentiek IJslands dialect zongen, maar in een soort fantasietaal. Dan zouden er dus ook geen zinnige vertalingen van de teksten te maken zijn...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_948219
Ja, Post-Rock

Luister ook naar Godspeed YOU BLack Emperor, Dirty Three, Mogwai, Low, The Delgados...

Erg vergelijkbaar, prachtige instrumentele, sombere pop


V-Sorg

" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
  donderdag 7 juni 2001 @ 09:50:52 #7
8378 manis
Das Ding an sich
pi_986771
Sigur Ros is zeer heersend. Ik ken ze nu een jaar ongeveer. Vorig jaar september heb ik ze live gezien en gehoord in het voorprogramma van Radiohead. Live is het zelfs indrukwekkender dan op de cd!!!

Ze hebben ook eens wat gedaan met Björk. Hier ben ik erg benieuwd naar.

"The idea of God is the sole wrong for which I cannot forgive mankind."
pi_987876
Luister nu weer naar Svefn-G-Englar... briljant nummer
pi_987926
is wel ijslands, en niks fantasie/verzonnen woorden.
heb bijvak gevolgd
the world is ours
  donderdag 7 juni 2001 @ 13:08:19 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_988048
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 12:54 schreef boozeroony het volgende:
is wel ijslands, en niks fantasie/verzonnen woorden.
heb bijvak gevolgd
Ja, je hebt idd gelijk. Heb even opgezocht wat de songtitels in het Engels zijn:

ágætis byrjun = an alright start

1. intro
2. svefn-g-englar = sleepwalkers ('englar' in itself means 'angels')
3. starálfur = staring elf
4. flugufrelsarinn = the fly freer
5. ný batterí = new batteries
6. hjartað hamast (bamm bamm bamm) = the heart pounds (boom boom boom)
7. viðrar vel til loftárása = good weather for airstrikes
8. olsen olsen
9. ágætis byrjun = an alright start
10. avalon

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_988181
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 13:08 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ja, je hebt idd gelijk. Heb even opgezocht wat de songtitels in het Engels zijn:

ágætis byrjun = an alright start

7. viðrar vel til loftárása = good weather for airstrikes


Hmmm.. nu ben ik ook wel benieuwd naar de teksten eigenlijk
pi_996077
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 12:54 schreef boozeroony het volgende:
is wel ijslands, en niks fantasie/verzonnen woorden.
heb bijvak gevolgd
das onzin, dat niks verzonnen is. Sigur Ros heeft teksten volledig in het ijslands, maar ook teksten in een taal diz zij zelf 'hopelandic' noemen. En die taal is dus wel verzonnen.

Vandaar dat Sigur Ros ook liever zelf de teksten in het engels vertaald dan dat ze dat andere laten doen.

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_997607
Zijn ze ook vertaald in het engels? Ben nog steeds benieuwd
pi_1002826
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 19:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Zijn ze ook vertaald in het engels? Ben nog steeds benieuwd
ze waren iig vertaald door fans op sigur-ros.co.uk , maar die vertalingen zijn er op verzoek van de bandleden dus afgehaald omdat ze liever zelf de vertalingen doen. En als het goed is zijn ze daar dus mee bezig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 9 juni 2001 @ 18:42:15 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1002839
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 18:40 schreef TearSong het volgende:
ze waren iig vertaald door fans op sigur-ros.co.uk , maar die vertalingen zijn er op verzoek van de bandleden dus afgehaald omdat ze liever zelf de vertalingen doen. En als het goed is zijn ze daar dus mee bezig
Ik ben benieuwd in hoeverre het ze lukt omdat Ijslands/Hopelandic/eigen taal weetikveel wat om te zetten naar begrijpbare teksten.
  zaterdag 9 juni 2001 @ 18:44:41 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1002856
Ik zie trouwens op hun site dat ze al 3 albums hebben gemaakt? Heb ik weer wat te downloaden.

1 debuut album een album waarbij verschillende andere artiesten nummerss van het debuut album hebben geremixt en het album dat we allen kennen.

  zaterdag 9 juni 2001 @ 21:19:19 #18
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_1004125
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 18:44 schreef Vork het volgende:
Ik zie trouwens op hun site dat ze al 3 albums hebben gemaakt? Heb ik weer wat te downloaden.

1 debuut album een album waarbij verschillende andere artiesten nummerss van het debuut album hebben geremixt en het album dat we allen kennen.


Het debuutalbum heet Von, de remixversie daarvan (zou je hun 'tweede' kunnen noemen, is Von Brigidi, wat Von Recycled betekent).

Mijn pa heeft tijdens een reisje naar IJsland zes stuks van Von meegenomen, die hier gretig aftrek vonden. (Sigur Ros doet het goed binnen mijn vriendenkring )

Von is minder georchestreerd dan Agaetis, en veel rauwer en krachtiger. En dat heeft ook wel wat, geloof me!

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zaterdag 9 juni 2001 @ 23:25:59 #19
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1004712
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 21:19 schreef bogus het volgende:

[..]

Het debuutalbum heet Von, de remixversie daarvan (zou je hun 'tweede' kunnen noemen, is Von Brigidi, wat Von Recycled betekent).

Mijn pa heeft tijdens een reisje naar IJsland zes stuks van Von meegenomen, die hier gretig aftrek vonden. (Sigur Ros doet het goed binnen mijn vriendenkring )

Von is minder georchestreerd dan Agaetis, en veel rauwer en krachtiger. En dat heeft ook wel wat, geloof me!


Ik las het net op hun site (die hadi k nog niet eerder bezocht dus vandaar).. Maar ik dnek dta ik maares wat ga downloaden

coole pa heb je dan trouwens. en ijsland zou ik zlefo o kwelles willen bezoken, lijkt me echt mooi daar.

  vrijdag 20 juli 2001 @ 11:28:12 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1241136
Ik dacht. kom laat ik dit topic weer eens opgraven.

Ik hoor nu op t moment Hun Jord .. een wat ouder nummer dus, jemig,

Dit wil je niet horen als het pikdonker is en je de weg wijt bent..

pi_1241770
Misschien ook leuke kandidaat voor de Jamsessie
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:30:10 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1241781
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Misschien ook leuke kandidaat voor de Jamsessie
Denk t niet.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:35:30 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1241839
Ga jij zingen?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:36:29 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1241852
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:35 schreef Zanderrr het volgende:
Ga jij zingen?
Ik bestel dan wel een family-pack herriestoppers..
pi_1243006
Ik heb ze op Werchter gezien en ben er zeer over te spreken. Heerlijk relaxte muziek.

Was alleen jammer dat het zo zacht was, ze werden nl. volledig overstemd door Muse.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_1250953
Ja, Sigur Ros waren fantastisch op Werchter. Vooral het moment waarop de zanger in z'n gitaar begon te zingen (dus de pickup's versterkten de zang i.p.v. de microfoon) was erg apart en mooi!

Het is heel betoverende muziek. In de Oor las ik dat ze altijd in verband worden gebracht met elfjes en dat ze daar zo onderhand genoeg van hebben. Toch kan ik dat goed begrijpen!

Ik ben zelf een groot fan van Mogwai. Zij maken ook mooie gevoelsmuziek, maar ze pakken het wat ruiger aan dan Sigur Ros (ik ben al een paar keer bijna doof thuisgekomen na hun concerten...)

Op Napster schijnt trouwens een track rond te waren waarvan gezegd wordt dat dit een Sigur Ros/Mogwai nummer is. Dit is blijkbaar niet waar, maar is van een fan die zijn muziek gehoord wilde laten horen... (Staat op Mogwai website)

pi_1920825
zag gister een clip op tmf van sigur ros en ik was meteen verkocht als het ware, vandaag wat nummers gedownload morgen cd kopen...
de clip was ook wel mooi
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 22:12:30 #28
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1920870
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:09 schreef Stranger het volgende:
zag gister een clip op tmf van sigur ros en ik was meteen verkocht als het ware, vandaag wat nummers gedownload morgen cd kopen...
de clip was ook wel mooi
Vandaag zal ik dat ze bij demuzakfabriek een soortemet van Hot or Not deden met een clip van, jawel, Sigur Ros (ViðRar Vel Til Loft Rosa om p'cies te zijn). Alleen na die clip bleek alweer dat de gemiddelde muzakfabriekjunk deze geweldige muziek uit IJsland niet waardeerd..

de uiteindelijke uitslag heb ik niet meegekregen... vage clip trouwens.

pi_1920913
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:12 schreef Vork het volgende:

[..]

Vandaag zal ik dat ze bij demuzakfabriek een soortemet van Hot or Not deden met een clip van, jawel, Sigur Ros (ViðRar Vel Til Loft Rosa om p'cies te zijn). Alleen na die clip bleek alweer dat de gemiddelde muzakfabriekjunk deze geweldige muziek uit IJsland niet waardeerd..

de uiteindelijke uitslag heb ik niet meegekregen... vage clip trouwens.


ik had hem gister ook bij de muzakfabriek gezien hoor bij alter eight maar ik snap niet dat je dit geen mooie muziek kan vinden.. maar dat zou mijn mening wel weer zijn en het is niet precies wat jij zegt want het is viðrar vel til loftárása
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 22:18:52 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1920956
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:15 schreef Stranger het volgende:

ik had hem gister ook bij de muzakfabriek gezien hoor bij alter eight maar ik snap niet dat je dit geen mooie muziek kan vinden.. maar dat zou mijn mening wel weer zijn en het is niet precies wat jij zegt want het is viðrar vel til loftárása


Ja eeuh ik doe t ook maar uit me kop... Wacht. dit gaan we gelijk even opzoeken.. idd je heb gelijk.. grmbl.

Heb je het album ook al eens beluisterd? zeker de moeite waar? Hun vorige album trouwens ook die is toch weer wat anders (wat ruiger), maar daar staan ook een paar goeie nummers op zeg.

pi_1921528
Jahoe, eindelijk weer eens een Man_in_a_Shed topic . Blijft geweldige muziek. Ben op het moment weer helemala into Sigur Ros.. zal eens kijken of ik wat mpegjes van hun clipjes kan neerhalen .
  woensdag 17 oktober 2001 @ 00:14:52 #32
16157 sebX
Het is mij: seb
pi_1922992
sigur ros is inderdaad echt relaxtegoede muziek
heb ze 2 keer live gezien 1x in de paradiso en 1x op werchter
moet ik zeggen dat de Sfeer in de paradiso 1000en malen beter was dan op werchter, vooral omdat paradiso natuurlijk een oude kerk is, en perfect voor die muziek is. tevens was muse duidelijk te hard over sigur ros heen op werchter, had de organisatie wel ff over na kunnen denken.

maar als ze weer in nl of iig in de buurt komen, ben ik er zeker bij..

pi_1923130
Jaaaa de muziek van Sigur Ros is heel erg mooi .. ik heb ze vorig jaar nog op Crossing Border gezien heel erg mooi
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_1923141
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jahoe, eindelijk weer eens een Man_in_a_Shed topic . Blijft geweldige muziek. Ben op het moment weer helemala into Sigur Ros.. zal eens kijken of ik wat mpegjes van hun clipjes kan neerhalen .
op de site staan ze gewoon in realvideo en windows media speler
pi_1924401
Ah goed goed goed! Zal meteen ff kijken . Mpegjes waren niet op kazaa trouwens.
pi_3474152
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:12 schreef Vork het volgende:

[..]

Vandaag zal ik dat ze bij demuzakfabriek een soortemet van Hot or Not deden met een clip van, jawel, Sigur Ros (ViðRar Vel Til Loft Rosa om p'cies te zijn). Alleen na die clip bleek alweer dat de gemiddelde muzakfabriekjunk deze geweldige muziek uit IJsland niet waardeerd..


Dat komt waarschijnlijk omdat de gemiddelde TMF- kijker niet verder kijkt dan Jody Bernals neus lang is.
pi_5407989
heb afgelopen week Ágætis Byrjun maar eens geluisterd... erg lekkere muziek, vooral het nummer Ny Batteri vind ik prachtig. Ik kan me ook wel vinden in mensen die ze ergens tussen Radiohead en GYBE! plaatsen... ze hebben ook met allebei de bands al het podium gedeeld.
Erg mooi!

En nog wat nieuws: 9 oktober staan ze in de Melkweg in Amsterdam

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5489139
heb de kaarten reeds gereserveerd
I am not here. this is not happening.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 12:18:02 #39
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5489277
9 oktober.. ik dnek dat ik zo dan gelijk maar een kaartje ga halen.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 16:40:48 #40
10710 gday
propria cures
pi_5492996
Ik heb ooit een cd van ze gekocht, toen ik nog in Zweden woonde.. maar dat was een verjaardagskado voor een van m'n maten daaro.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 25 augustus 2002 @ 02:01:13 #41
9983 pulse80
we weten niks
pi_5524475
lange tijd geleden dat ik zo'n zin in een concert had..
I am not here. this is not happening.
  zondag 25 augustus 2002 @ 10:06:32 #42
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5525499
Goede CD inderdaad... en Vidrar vel dil Loftarosa is ook een magistraal mooi nummer.
pi_5526646
Ik vind het irritante muziek.. Ik heb een stuk of 30 mp3s.. Ik heb het niet al te goed bestudeerd, en eerlijk gezegd nog niet al te vaak naar geluisterd. Volgens mij is het zeker wel muziek waar je aan moet wennen. Ik vind het alleen wel lichtelijk saaie muziek, dat wel.
  maandag 26 augustus 2002 @ 16:44:25 #44
1358 Xhorder
He's back...
pi_5543231
Dit is het persbericht over het aankomende Sigur Rós album;

Sigur Ros' eagerly awaited third album is to be released by Fatcat Records on October 28. Un-named and represented only by a symbol best described as a pair of brackets, the record contains eight songs, each of which is also untitled. The material is drawn from the live set the group have developed in the three years since the initial Icelandic release of their breakthrough album 'Agaetis Byrjun'.

'( )' is the first Sigur Ros record to be made at Alafoss, the group's converted swimming pool studio just outside of Reykjavik. It was recorded there between January and March this year and mixed at Real World in June and August, with co-producer Ken Thomas. It also features the group's live string section amina throughout it's 70-minutes length.

'( )' is in many ways a rawer, more fragile record than its predecessor, with the band moving away from 'Agaetis Byrjun''s intense loveliness towards something starker and less obviously honed. For this reason it perhaps appears as more of a live record, although, paradoxically, it also sees them experimenting with samplers and the overall breadth of their sound more than ever before.

Sigur Ros are changing, that is apparent throughout the intense highs and lows of this strange and incredible record. What remains constant, however, is their unparalleled ability to draw on deep wells of emotion and beauty wordlessly. As before vocalist Jonsi Thor Birgisson only ever uses his other-worldly voice as another instrument in the band.

The CD and album artwork features close-up photographs taken by the band, which have been manipulated using natural materials.

Otherwise the sleeve will be largely featureless, with all credits posted on the sigur-ros.com website. The tracing paper CD booklet also contains only subtle designs and no text, with listeners invited to write or illustrate their own interpretations of Birgisson's "Hopelandish" vocals and post them on the site. The idea is that the most oft-used words and phrases will then be recognised by a computer program on the site and "become" the lyrics. The CD will come in a special die-cut slipcase, while the double vinyl will also feature a special die-cut sleeve.

Sadly, because the recording of the new album took longer than anticipated, the band had to cancel their appearances at most of this Summer's European festivals in order to make the Autumn release date. So it is with pleasure that they can announce they will be touring Europe throughout October, before taking off for America and then, briefly, Japan.

Tour dates are as follows:

OCTOBER
1 London Royal Festival Hall
2 Sheffield Leadmill
3 Edinburgh Queen's Hall
5 Dublin Ambassador's Theatre
6 Dublin Ambassador's Theatre
7 Bristol Anson Rooms
9 Amsterdam Melkweg
10 Brussels Cirque Royal
12 Fribourg Fri-son
13 Florence Tenax
14 Milan Rolling Stone
16 Vienna Spark 7 Hall
17 Berlin Arena
19 Oslo Betong
20 Stockholm Sodra Theatre
21 Copenhagen Vega
23 Paris Elysee
24 Cologne Philharmonie

'( )' is Sigur Ros' second album for Fatcat Records (their debut album was the Iceland-only 'Von' on Smekkleysa Records). 'Agaetis Byrjun', the band's previous album, was very well received all around the world, and it saw them tour far beyond their own shores (including shows with Radiohead at Thom Yorke's personal request), picking up plaudits on the way.

In Portugal they received consecutive videos of the year for both 'Svefn-G-Englar' and 'Vidrar Vel Til Loftarasa', while in America 'Agaetis Byrjun' won the US version of the Mercury Prize, the Shortlist Prize for Artistic Achievement in Music, as voted for by fellow artists such as Beck, Dave Grohl, Trent Reznor and Macy Gray. They also received the award of Best Album of the Century at home in Iceland last year.

Sigur Ros are Jon Thor Birgisson (vocals, guitar), Georg Holm (bass), Kjartan Sveinsson (keyboard, guitar) and Orri Pall Dyrason (drums).

Sigur Ros FAQ available at
www.sigur-ros.co.uk/faq.html

www.sigur-ros.co.uk
www.sigur-ros.com

... na vijf jaar
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:05:43 #45
1358 Xhorder
He's back...
pi_5547952
Heb ik dit voor niks overgetyped?
... na vijf jaar
pi_5556984
gaat er nog iemand 9 oktober?? zijn er nog kaarten verkrijgbaar?? ik wil eigenlijk best graag erheen!
pi_5557041
... ik realiseer me nu dat ik die vorige cd eigenlijk nooit meer luister. Toch maar weer eens opzetten..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 16:18:50 #48
20619 Type
O positief...
pi_5557329
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 13:54 schreef Vintersorg het volgende:
Ja, Post-Rock

Luister ook naar Godspeed YOU BLack Emperor, Dirty Three, Mogwai, Low, The Delgados...

Erg vergelijkbaar, prachtige instrumentele, sombere pop


V-Sorg


Ken je ook log? De muziek van log lijkt er nml wel op, maar ze zingen in het engels...

Prachtige muziek, dat zeker... (log EN Sigur Ros)

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_5557984
Ook de moeite waard is "Angels of the Universe", de soundtrack van de gelijknamige Ijslandse film. Muziek door de hier weinig bekende (?) Hilmar Orn Hilmarsson, in samenwerking met Sigur Ros.

zie bijvoorbeeld http://www.opuszine.com/album_reviews/?view=review&reviewID=432

Komt trouwens interessante muziek uit Ijsland. GusGus is ook steengoed, en luister ook eens naar Jagúar..

put one in the wood for me
pi_5560433
Check Explosions in the Sky, ook errrrugg goed.
pi_5560536
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 16:00 schreef Stranger het volgende:
gaat er nog iemand 9 oktober?? zijn er nog kaarten verkrijgbaar?? ik wil eigenlijk best graag erheen!
momenteel nog niet uitverkocht. ik hoop niet dat het te snel gaat, want ik ben maandag pas weer in amsterdam en ik heb geen zin om extra te betalen door op internet te reserveren... als het dan maar niet uitverkocht is
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 10:44:38 #52
9983 pulse80
we weten niks
pi_6165548
nog 1 nachtje slapen
I am not here. this is not happening.
pi_6166617
weet iemand of er nog kaartjes zijn?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 12:18:27 #54
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6166634
Ik zie dit nu pas, Ik ben er morgen ook bij
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_6166699
't Is uitverkocht....
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_6166763
sigur ros

meer heb ik eigenlijk niet te zeggen over hun... gewoon prachtige muziek

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 12:32:22 #57
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6166878
Ik ga morgen ook naar het concert in de Melkweg met een aantal vrienden...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 09:35:21 #58
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6205111
Oh... wat was dat een waaaaaaanzinnig goed concert!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_6205545
zekers, beste van de drie concerten die ik gezien heb van ze.
Vooral als afsluiter nr 8 von de nieuwe plaat
  donderdag 10 oktober 2002 @ 10:14:29 #60
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6205591
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:10 schreef kodama het volgende:
zekers, beste van de drie concerten die ik gezien heb van ze.
Vooral als afsluiter nr 8 von de nieuwe plaat
Shite!, ben jij al bij 3 concerten geweest ?... Dit was mijn
eerste keer... Christ, Ik heb genoten!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 10 oktober 2002 @ 10:31:18 #61
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6205881
Ik heb waaaanzinnig genoten van het concert. Stond tijdens het complete concert vastgenageld aan de grond. Duurde wel even voordat ik weer terugkwam in de bewoonde wereld...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 12:14:28 #62
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_6207893
Ik was er ook. Begin was goed vond ik, maar halverwege werd het saai en eentonig. Toen ik me dat net had gerealiseerd, gingen ze experimentelere (en iets minder rustige) nummers spelen en werd het helemaal te gek. Vooral het laatste nummer. WOW. Ik herkende TOOL erin (had trouwens een zwarte trui met TOOL erop aan)...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  donderdag 10 oktober 2002 @ 12:17:51 #63
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6207976
Ik behoorde tot het kleine irritantste groepje in de wachtrij
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 10 oktober 2002 @ 12:20:14 #64
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6208044
En ik was van dat groepje waarschijnlijk het meest irritant...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 13:56:33 #65
9983 pulse80
we weten niks
pi_6209720
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 12:14 schreef WasQ het volgende:
Ik was er ook. Begin was goed vond ik, maar halverwege werd het saai en eentonig. Toen ik me dat net had gerealiseerd, gingen ze experimentelere (en iets minder rustige) nummers spelen en werd het helemaal te gek. Vooral het laatste nummer.
I am not here. this is not happening.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 13:57:46 #66
9983 pulse80
we weten niks
pi_6209747
en de volgende keer zit ik liever
I am not here. this is not happening.
pi_7400784
Klein nieuwsberichtje over Sigur Rós van Pitchfork media.
quote:
Rare Sigur Rós, Björk Tracks on Icelandic Comp
ðúræáéótðíýðiáéóíýðiáéótðíýðiáéóíýði, motherfucker!!!
Phil Locke reports:
Iceland's Smekkleysa label is celebrating their 15th anniversary a year late with a two-disc compilation featuring tracks from both well-known (Björk) and lesser-known (Funkstrasse) Icelandic artists. Contrary to its Icelandic translation "Bad Taste", Smekkleysa's roster has always shown surprisingly good taste. The porcine-themed anniversary compilation is titled Alltaf Sama Svinid; the first disc, featuring rare and unreleased tracks, is titled New Piglets, while the second disc, Old Pigs, is chock full of older tracks spanning the label's history. Most of those are pretty rare as well.

Sigur Rós appear on the first disc, with their tongue-twistingly titled track "Hvalir i utrymingarhaettu" ("Endangered Whales"). The song is taken from Sigur Rós' soundtrack for the documentary film Hlemmur, from Iceland's Poppoli Pictures, which is likely to see release in the near future. And as might be expected of Iceland's biggest export, Björk is all over this comp, as well as Sugarcubes compatriots Einar Örn and Sigtryggur Baldursson. Even Björk's son Sindri Thorsson has written and played on a track by Desidia. Disc two includes a couple rarities from the 'Cubes, and Björk makes an appearance playing clarinet under the pseudonym Betula Jonasson as part of Hljomsveit Konrads Be (Konrad Be's Big Band). Also included is a Björk track titled "Verandi", which has previously appeared as a single b-side and limited-edition Internet download.


  zaterdag 12 april 2003 @ 23:49:09 #68
9983 pulse80
we weten niks
pi_9743459
check dit artikel: Sigur Ros' Secret CD


tevens samenwerking met Radiohead! woei

I am not here. this is not happening.
pi_9744799
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:49 schreef pulse80 het volgende:
check dit artikel: Sigur Ros' Secret CD


tevens samenwerking met Radiohead! woei


Leuk om te lezen! Wordt ie nu ook in de winkels verkocht?

De eerste cd van hun, Von, kan ik nergens vinden. Weet iemand misschien meer?

  zondag 13 april 2003 @ 11:17:26 #70
9983 pulse80
we weten niks
pi_9747135
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:17 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Leuk om te lezen! Wordt ie nu ook in de winkels verkocht?

De eerste cd van hun, Von, kan ik nergens vinden. Weet iemand misschien meer?


voor 'Von', kijk hier maar: Bad Taste

edit: van dezelfde site

quote:
Sigur Ros have a new song: "Hvalir i utrymingarhaettu" (Endangered Whales), taken from their soundtrack to a new documentary film, Hlemmur (more info here. Sigur Ros might release the whole soundtrack to this film and if they do you will be able to get it here.

[Dit bericht is gewijzigd door pulse80 op 13-04-2003 11:26]

I am not here. this is not happening.
  zondag 13 april 2003 @ 11:25:33 #71
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_9747233
Ik ken eigenlijk alleen maar het nummer Untitled#1, omdat die regelmatig bij MTV laat in de avond uitgezonden word. Met die kinderen met gasmaskers op. Zal nu wel niet meer uitgezonden mogen worden, ik zie hem nooit meer. Maar dat nummer vind ik wel gaaf. Is de rest van hun nummers in dezelfde stijl eigenlijk?
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
  zondag 13 april 2003 @ 17:37:36 #72
46266 EmilyStrange
In strange we trust
pi_9752886
Ik heb ze een keer live gezien en het is inderdaad prachtige muziek!
Doei doei
  zondag 13 april 2003 @ 17:50:28 #73
9983 pulse80
we weten niks
pi_9753154
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:25 schreef NewBeatle het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen maar het nummer Untitled#1, omdat die regelmatig bij MTV laat in de avond uitgezonden word. Met die kinderen met gasmaskers op. Zal nu wel niet meer uitgezonden mogen worden, ik zie hem nooit meer. Maar dat nummer vind ik wel gaaf. Is de rest van hun nummers in dezelfde stijl eigenlijk?
hier is die clip te zien: http://www.revolverfilms.com/sigurros/
I am not here. this is not happening.
pi_9772417
Alle Sigur Rós clips zijn fenomenaal.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 14 april 2003 @ 18:02:31 #75
9983 pulse80
we weten niks
pi_9774588
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:32 schreef methodmich het volgende:
Alle Sigur Rós clips zijn fenomenaal.
Mijn favoriet is 'Viðrar Vel Til Loftárása' (Good weather for airstrikes)
I am not here. this is not happening.
pi_9856712
Ik kwam via een search pagina hier terecht en zag dat jullie het over sigur ros hebben (gehad). Zijn er wellicht nog gevorderde muzikanten die in provincie Brabant aan de slag willen in een indie/noise/postrock band?

De bezetting is nu bas, gitaar en drums, we spelen zo'n 10 jaar, 3 jaar samen. Na het wegvallen van 2 eerdere bandleden maken wij nu een doorstart. We kunnen met zijn 3en uit de voeten, maar staan altijd open voor aanvullingen. Te denken valt aan: 2e gitarist, toetsenist, zanger etc. Leeftijd is 22-25 en je moet denken aan bands als sigur ros, mogwai, godspeed..., aereogramme etc. Hoewel we wel van plan zijn een duidelijk eigen sounds neer te zetten.

Reactie kan naar mijn mailadres. (zie profiel)

pi_9859387
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 11:29 schreef Jazzmatazz het volgende:
Reactie kan naar mijn mailadres. (zie profiel)
niet dat ik een instrument speel hoor, maar ik zie geen mail adres in je profiel
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9879872
Excuses....bij deze is hij WEL in mijn profiel te vinden!
  dinsdag 17 juni 2003 @ 23:48:36 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11182146
Luister nu voor het eerst Sigur Ros en ben er wel enthousiast over. heb nog maar 1 nummer geluisterd, maar het is erg prettige, fijne muziek...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_11182272
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
Luister nu voor het eerst Sigur Ros en ben er wel enthousiast over. heb nog maar 1 nummer geluisterd, maar het is erg prettige, fijne muziek...
welk nummer heb je geluisterd
  woensdag 18 juni 2003 @ 00:02:02 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11182450
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:54 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

welk nummer heb je geluisterd


The Nothing Song.
Ik vind genregenoot Mogwai trouwens weer helemaal niks
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_11183642
Hm Mogwai vind ik dan ook wel weer iets andere muziek. het wordt wel allebei onder de noemer postrock gegooid maar sigur ros heeft zo'n duidelijk ijslands sausje eroverheen. gewoon wat andere instrumenten, en vooral qua zang is het erg anders dan mogwai. maar misschien heb je ook net de verkeerde nummers van mogwai geluisterd

sigur ros is een vrij aparte band iig

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 18 juni 2003 @ 01:03:30 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11183691
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 00:59 schreef MadScientist het volgende:
sigur ros is een vrij aparte band iig
Yup. Hier en daar lijkt het net ambient, maar dan met zang.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:08:44 #84
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_11191033
ik heb ze een keer op Werchter gezien en vond het toen echt fantastisch. Maar toen ik het later een keer op plaat hoorde kon het me niet zo boeien.Was ik misschien op Werchter wel in de stemming en toen ik de plaat hoorde niet? Ik weet het niet. Misschien iemand die dit ook heeft?

Of moet ik gewoon beter luisteren?

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:43:54 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11191861
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:08 schreef green_machine het volgende:
ik heb ze een keer op Werchter gezien en vond het toen echt fantastisch. Maar toen ik het later een keer op plaat hoorde kon het me niet zo boeien.Was ik misschien op Werchter wel in de stemming en toen ik de plaat hoorde niet? Ik weet het niet. Misschien iemand die dit ook heeft?

Of moet ik gewoon beter luisteren?


Nee, het is idd stemmingmuziek. Ik denk dat je in een soort vredige, rustige stemming moet zijn, want als je opgefokt bent, heb je al gauw zoiets van: mijn god, wat een zeikmuziek is dit!
Leuk voor bij een haardvuur, met een jointje e.d.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 19 juni 2003 @ 10:56:24 #86
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_11213966
dat haardvuur gaat moeilijk worden, die joint niet. ik zsl er eens even voor gaan zitten.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  donderdag 19 juni 2003 @ 17:54:58 #87
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_11224747
vet relaxed!!

Agaetis Byrjun vind ik het meest chill liedje van ze

pi_11229453
Wie van Sigur Ros houdt moet ook maar eens naar de bands mum en mew luisteren (het lijkt wel een stripverhaal...).

Mum komt ook uit ijsland en heeft echt veel weg van sigur ros af en toe. Over het algemeen is het veel meer ambient en computergeorienteerd, maar qua zang komt het dicht in de buurt...(en let wel: mum heeft een zangeres! )

Mew komt uit denemarken en heeft een stuk minder met sigur ros te maken, want zij maken veel meer "popliedjes". Maar deze band nog altijd tien keer liever dan al die britpopmeelifters!

Mogwai viel mij laatst in a'dam ook wat tegen, kan alleen echt goed luisteren naar young team...de rest van hun cd's vind ik een stuk minder.

pi_11230089
Ik hoorde de muziek van Sigur Ros in de film Vanilla Sky, en dacht in eerste instantie dat het filmmuziek was. Vooral het nummer Svefn-G-Englar brengt me in een surreallistisch mood, ik zou bijna zeggen dat ik de astrologie voel.

Hele aparte muziek, die ik regelmatig draai, al dan niet met joint.

Blaat
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2003 @ 21:13:13 #90
17893 Forno
pi_11230217
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 21:09 schreef Petzl het volgende:
Ik hoorde de muziek van Sigur Ros in de film Vanilla Sky, en dacht in eerste instantie dat het filmmuziek was. Vooral het nummer Svefn-G-Englar brengt me in een surreallistisch mood, ik zou bijna zeggen dat ik de astrologie voel.

Hele aparte muziek, die ik regelmatig draai, al dan niet met joint.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
pi_11253058
  maandag 25 augustus 2003 @ 22:33:15 #92
7096 moby
fok.muziek uberlurker
pi_12715134
Om Sigur Ros maar weer even in de belangstelling te brengen.

Iemand van jullie die het album 'Angels Of The Universe' toevallig heeft? Is dit een nuttige aanvulling op Agaetis Byrjun en () ??? 'kgeloof dat het een soundtrack is.

Angry Killer Person Man --> http://koenen.luua.net/akpm
pi_12728658
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:33 schreef moby het volgende:
Om Sigur Ros maar weer even in de belangstelling te brengen.

Iemand van jullie die het album 'Angels Of The Universe' toevallig heeft? Is dit een nuttige aanvulling op Agaetis Byrjun en () ??? 'kgeloof dat het een soundtrack is.


Het is inderdaad een soundtrack van de film Angels of the Universe. Allen ik dacht dat er maar 2 nummers van sigur ros op stonden eigenlijk, genaamd bíum bíum bambaló en dánarfregnir og jarðarfarir (vraag me niet wat het betekent, dat laat ik aan de linguisten over hiero ). Dit tweede nummer staat overigens op de (inmiddels) officiele website (eighteen seconds before sunrise) ter download.

trouwens, van de nieuwssectie van dezelfde site:

quote:
new album in the works- 14th august 2003
the band has begun work on their fourth lp. likely contenders for the album are the new songs which the band has been playing at concerts lately, such as gong (that's right, that title of this song is actually the english word 'gong', not 'göng', as previously reported), mílanó and salka. you can download live clips of these songs on the download music page.
park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
pi_12732055
Oeh, Sigúr Ros is geweldig ja. Heb 2 cd's, untitled en Ageatis Byrjun. Mensen die hun muziek niet kunnen waarderen snap ik echt niet. Muziek is een vorm van kunst, wat veel mensen vergeten lijkt het wel..

Clips van ze heb ik nog niet gezien, was gister bezig om Sven-f-Englar te downloaden geloof ik.. Het was iig een clip waarbij in het begin uitspraken van filosofen weer werden gegeven.. naja filosofen, volgens mij zag ik iig Plato voorbij komen.

pi_12732122
Oud topic trouwens.. die hards
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 15:43:19 #96
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_12732235
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:38 schreef scatterbrain het volgende:
Oeh, Sigúr Ros is geweldig ja. Heb 2 cd's, untitled en Ageatis Byrjun. Mensen die hun muziek niet kunnen waarderen snap ik echt niet. Muziek is een vorm van kunst, wat veel mensen vergeten lijkt het wel..

Clips van ze heb ik nog niet gezien, was gister bezig om Sven-f-Englar te downloaden geloof ik.. Het was iig een clip waarbij in het begin uitspraken van filosofen weer werden gegeven.. naja filosofen, volgens mij zag ik iig Plato voorbij komen.


Ik zou maar heel snel dat nieuwe Special Edition singeltje van ze kopen als ik jou was, zit een DVD bij met 3 videoclips... echt waanzinnig gaaf!!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:00:07 #97
55145 knutblub
Ze smelten de paashaas!
pi_12734562
O ja, Sigur Ros!
Dat doet me eraan denken dat ik () nog steeds niet heb beluisterd... Schande...
Heb er gewoon helemaal niet meer aan gedacht.
Maar ik ga het album dadelijk even opzoeken in de platenwinkel!
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:52:28 #98
89005 jonny
protegé moi
pi_18163312
Ik heb alweer een tijdje de cd () van Sigur Ros thuis liggen en beluister deze ook zeer regelmatig

Vooral de 4e track is in mijn ogen een juweeltje, zo prachtig opgebouwd, mooi melodieus

Binnenkort moet ik de andere cd van Sigur Ros ook maar eens gaan kopen.
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18172178
Ágætis Byrjun is ook stukken mooier dan ()
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 4 april 2004 @ 17:40:09 #100
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_18174863
Dat klopt als een bus methodmich. Von vind ik eigenlijk ook wel mooier dan ()
Trois Pistoles
pi_18198007
() vind ik na verloop van tijd te lang gaan duren, ook doordat er nauwelijks verschil in lyriek is. Op Ágætis Byrjun heb je veel meer verschil in de nummers onderling en kan je ook meer wegdromen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:02:51 #102
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20790266
Wat vinden we van de nieuwe EP "Ba Ba Ti Ki Di Do"?

Vond Sigur Ros een fijne band, maar vind dit een behoorlijk vervelend stuk werk.....
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:09:07 #103
2889 Zander
He's gone
pi_20790395
quote:
Op vrijdag 1 juni 2001 13:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het een mooie cd met relaxte muziek
Erg om dit weer terug te lezen, ik vind er tegenwoordig eigenlijk niks meer aan..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:14:36 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_20790486
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:09 schreef Zander het volgende:

[..]

Erg om dit weer terug te lezen, ik vind er tegenwoordig eigenlijk niks meer aan..
Tsjah, de verpakking in wel leuk maar verder
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_20807837
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe EP "Ba Ba Ti Ki Di Do"?

Vond Sigur Ros een fijne band, maar vind dit een behoorlijk vervelend stuk werk.....
Ik vind het een verschrikkelijk ding, er is nauwelijks een touw aan vast te knopen. Ik heb stiekem een beetje het vermoeden dat het door EMI uitgebracht is als 'zoethoudertje' (beetje het Com Lag idee, maar dan erger ) voor de fans, aangezien ze al even niets meer van zich hebben laten horen, en het nieuwe album ook nog even op zich laat wachten. De muziek van het EP'tje is, voor zover ik begrepen heb, niet gerepeteerd. Het zou een improvisatie zijn voor bij een dansvoorstelling, die dus gewoon heel lui is opgenomen en uitgebracht. Misschien dat het als eenmalig gebeuren mét dans en mét lichteffecten wel bijzonder moet zijn geweest, maar als alleen muziek schiet het duidelijk te kort.
park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
pi_20809093
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:09 schreef Zander het volgende:

[..]

Erg om dit weer terug te lezen, ik vind er tegenwoordig eigenlijk niks meer aan..
Ik vind het eerste album wat ik van hen hoorde (was volgens mij hun tweede album) nog steeds wel te pruimen. Maar ik zet hem niet vaak meer op eigenlijk. Die nieuwe heb ik nog steeds niet durven aanschaffen, want wat ik ervan gehoord heb deed me niet echt veel. Die EP zal ik na al deze reacties al helemaal links laten liggen. Ik ben benieuwd hoeveel toekomst er nog is voor deze band. Maar ik ben toch nog wel blij met de cd die ik van hun heb.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 00:30:27 #107
3878 Vork
Manisch creatief
pi_20821160
Ik heb het niet zo op EP's die duren me vaak te kort. Ik ben ook niet zo geinteresseerd in dit laatste werkje (en zo te horen zal ik weinig missen). Ik blijf nogsteeds bij wat ik ooti in een review heb geschreven over ( ) en de vorige cd is ook nogsteeds beter, maar hoe dan ook zijn alle werken niet echt geschikt voor ieder moment van de dag. Het is sfeermuziek en als de pet er naar staat, is het erg mooi, maar bijvoorbeeld op je werk of in de discman als je in een volgepropte trein naar huis wilt, nee dan heb je toch echt iets anders nodig .

Misschien is muziek wel nieteens de juiste omschrijving. Achtergrondgeluid komt al meer in de buurt, maar dan wel erg aangenaam achtergrond geluid. Ik hoop alleen dat ze niet verder vervagen in deze richting, want dan hou je straks helemaal niets meer over
pi_28757100
Morgen (=vandaag) treden ze op in Paradiso. Als er nog kaarten zijn, ga ik er wel naartoe.

Iemand anders nog?

ohja... KICK!
pi_28776771
Damn, die haakjesplaat heb ik in jaren niet meer gehoord. Bij nader inzien overschat, denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28789080
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Damn, die haakjesplaat heb ik in jaren niet meer gehoord. Bij nader inzien overschat, denk ik.
Dacht het toch niet....

Het concert was echt geweldig. Net terug uit A'dam. Was wat gereis maar het was echt de moeite waard. Wat een schitterende muziekvoorstelling
pi_28800415
Niet de band, maar de haakjesplaat.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28808402
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef methodmich het volgende:
Niet de band, maar de haakjesplaat.
die bedoelde ik ook
pi_28808968
Zit inmiddels op Dour Festival maar heb vannacht nog even een recensie getypt van het mooie concert gisteren: http://www.cut-up.com/reviews/detail.php?id=267 (dood aan azerty toetsenborden)
pi_28811414
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:08 schreef metalbazzz het volgende:
Zit inmiddels op Dour Festival maar heb vannacht nog even een recensie getypt van het mooie concert gisteren: http://www.cut-up.com/reviews/detail.php?id=267 (dood aan azerty toetsenborden)
Heb je review geIezen.
Ik heb juist het idee dat het nieuwe album wat toegankelijker is dan de vorige albums. Ik kon me er goed in vinden en saai heb ik het zeker nooit gevonden. Misschien moet je wat meer openstaan ervoor
pi_28814068
Ik vind Sigur Rós helemaal fantastisch. Vooral Ágætis Byrjun...

Gisteren ook naar het concert geweest, stond vlakbij het podium, het was MOOI!!!!
Echt prachtig. Die zanger was zooooooo zuiver van stem, en iedereen was gewoon echt megagoed.
Ook Amina was verrassend, al helemaal omdat ik niet wist wat ik ervan moest verwachten, wel klein vermoeden natuurlijk...

Anyway. ( ) heeft prachtige stukken muziek, alleen wordt het Hopelandic op den duur wel wat vervelend omdat de klanken van het brabbeltaaltje veel op elkaar lijken. Ben ook blij dat ze voor hun nieuwe album, 'Takk...'(betekent Thanks) gewoon weer in hun eigen taal zingen.

Dusss.... tot zover mijn meningen.... Gisteren.. 'Hafssól' en 'Svefn-G-Englar' waren prachtig... net als al het andere!!!
Tralalalaaa
pi_29194608
En we mogen nog een keer!

7 november staan ze in de 013 te Tilburg. Tenminste volgens de sigur ros website.

I'm there
pi_30099599
Zo, ik ook nog even een kickje bezorgen... Ik ben 1½ maand terug net als Take_A_Picture naar het concert in Paradiso geweest. Was inderdaad supergoed, prachtige stem van jónsi

Heb net het nieuwe album Takk weten te beluisteren. Vooral nummer 2 en 6 deden me weer aan het concert denken

Prachtig!

Oh, en voor de geïnterresseerden, op www.sigur-ros.co.uk kan je nog kans maken op t-shirts van Sigur Rós, dat loopt nog een paar dagen geloof ik en je hoeft er niets voor te doen, alleen een emailtje te sturen

[ Bericht 1% gewijzigd door KarmaniaK op 31-08-2005 12:20:50 ]
=)
pi_30126023
Heb meegedaan!

Ik wil nog wel een keer naar Sigu Rós, m'n broer denk ook, dussss dat wordt even regelen
Ik ben heeeeeeeel erg benieuwd naar Takk... . Heb natuurlijk wel wat live gehoord, maar ik kan niet wachten tot ik het album heb. Helaas is dat nog even afwachten geblazen (ik heb geen pay pal or whatever dus kan niks van de iTunes afhalen).

Ik kan wel stukjes luisteren op iTunes, en wow... Glosoli is zooooooo mooi.... brengt meteen weer herinneringen naar boven van het concert.

[ Bericht 13% gewijzigd door Take_A_Picture op 31-08-2005 11:40:06 ]
Tralalalaaa
pi_30133193
15 september komt Mum in Paradiso, volgens mij labelgenoten, en enigszins vergelijkbaar.
Zo hee
pi_30443260
God. Er is een nieuwe music video: Glósóli.
(track 2 van het nieuwe album Takk)

http://www.sigur-ros.co.uk/media/dldvideo.html (bovenaan)

Ik raad de realplayer high quality aan... En de video is weer even prachtig als de andere...
Vidrar vel til loftarasa, de video met de 2 homo jongens van ~14 jaar die elkaar op het einde kussen op een voetbalveld...
Untitled #1, de video met de kinderen die buiten spelen in een omgeving met rode lucht en as in plaats sneeuw, allemaal met gasmaskers op, terwijl ze bijvoorbeeld een sneeuwpop van as maken...
Svefn g englar, de video met de mensen met het down-syndroom die ergens buiten een toneelstuk opvoeren...
En nu dus glósóli, de video van een jongen met een trommel die door de bergen loopt. Overal komen andere kinderen tevoorschijn die hem volgen. Twee kinderen geven elkaar een kus. Later gaan ze liggen op rotsen en pakt een meisje de hand van een jongen. Ze lopen door, en komen bij een rotsklif aan. Dan rennen ze er hard naar toe, en springen eraf - vliegen weg, een beetje zoals bij Peter Pan...

Een zeer mooie aanwinst

[ Bericht 0% gewijzigd door in-limboy op 10-09-2005 02:09:12 ]
You're living in a fantasy... world...
pi_30444223
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 01:53 schreef in-limboy het volgende:
Een zeer mooie aanwinst
Zeer mooi ja!

Verheug me nu wel heel erg op 7 november
pi_30444596
Ik vind het nummer zooooo mooi... heb bij bol.com meteen de special edition besteld
Tralalalaaa
pi_30453189
Volgens 3voor12 komt Takk 12 september officieel uit, dus dan moet-ie nu net in de winkel liggen

Het is hier helemaal te luisteren.

Echt.. wow.
pi_30470244
Bij bol.com komt ie pas vanaf 25 september... heb m al besteld... wat ik ervan gehoord heb... wow.
Tralalalaaa
pi_30480534
*schopt Zander eens*

Ben wel benieuwd wat jij van deze nieuwe vindt, na al die tijd.
pi_30527616
damm wat een mooie clip weer zeg. De Takk cd is wel weer een stuk rockiger dan () daardoor krijg ik wel een beetje een coldplay gevoel, maarja coldplay is saai (en U2 wanabe's) geworden en dit is nog steeds zeer goed! misschien ga ik ook maar naar het concert...?
pi_30530773
Kippenvel hier, bij het beluisteren van de eerste nummers van Takk...
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_30632327
IK HEB 'M!!!!!!!!!!!! vandaag kwam mijn Special Edition van 'Takk...' door de bus en heb m uiteraard meteen beluisterd. Wat een pracht CD toch weer. man oh man.
Tralalalaaa
pi_30910701
Wat een prachtige cd is Takk toch .
Special edition uiteraard .
  zondag 25 september 2005 @ 11:19:13 #130
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_30910733
Ik heb hem bij CDWow besteld, maar hij heeft vertraging.
pi_30929786
Man oh man... ik hoop voor je dat je 'm gauw hebt!!! *'Sæglópur' is haar favo track op dit moment, man man wat mooi!! *
Tralalalaaa
pi_30931350
6 en 8
=)
  maandag 26 september 2005 @ 10:58:52 #133
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30938695
Takk is erg mooi.

Jammer dat de mastering engineer het een beetje heeft verprutst. Werkelijk alle dynamiek is eruit gecompressed, terwijl dat nou juist zo mooi is aan Sigur Ros. Schande!
  maandag 26 september 2005 @ 11:53:31 #134
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30939883
Hoewel af en toe schaamteloos pathetisch dreigt dit de Sigur Rós plaat te worden die ik nog het meest ga trekken....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31120889
Delivered without an information leaflet
pi_31124742
Heb hem in IJsland gezien en iedereen vindt hem helemaal geweldig. Kwam ook nog zat andere leuke dingen tegen daar. Ik vond het wel aardig.
Ook wel leuk: Salon hans jons mins. (als ik het goed type). Vooral het nummer Sodoma.

Hij zat ook in de jury van de IJslandse Idols meen ik. (was ook erg spannend met goede nummers)
pi_31127981
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 20:33 schreef smesjz het volgende:
Heb hem in IJsland gezien en iedereen vindt hem helemaal geweldig. Kwam ook nog zat andere leuke dingen tegen daar. Ik vond het wel aardig.
Ook wel leuk: Salon hans jons mins. (als ik het goed type). Vooral het nummer Sodoma.

Hij zat ook in de jury van de IJslandse Idols meen ik. (was ook erg spannend met goede nummers)
haha, zie het helemaal voor me... een idols gevuld met bands ala Mum en Sigur ros!
pi_31130378
Takk is een geweldige CD. Heb uiteraard al kaartjes voor het concert
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31152196
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:23 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

haha, zie het helemaal voor me... een idols gevuld met bands ala Mum en Sigur ros!
Mjah, ik heb in IJsland best wel veel liedjes geleerd. Had nog iets van 2GB aan Ijslandse bands gecopierd. Maar ik versta er geen zak van. Ook een goede band is Jet Black Joe. Erg goede rocknummers, wel voor een deel in het Engels. Ze bestaan helaas niet meer.

Verder de IJslandse top 40 -> https://www.tonlist.is/Article.aspx?id=184
Hildur Vala was de winnares van Idols meen ik.

Maar uhm, na een half jaar IJslands gehoord te hebben en wat lessen gevolgd te hebben is er vaak nog steeds geen touw aan vast te knopen.
pi_31160162
Vroeger vond ik de (ijslandse) band Reptile leuk, en op de solotoer daarvan heb ik laatst Magga Stina gekocht. Ook leuk, heel anders (gelukkig een keer ) dan SR of Mum.
Zo hee
pi_31162846
(untitled) is goed en bracht me into Sigur Ros.
Takk is goed! glosoli , fuck yeah!

Heb het veel te dure concertkaartje al op zak.


(beste postrock die ik dit jaar gezien heb is toch Mono, wat een zieke muur van melancholisch geweld)
pi_31201556
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:29 schreef Setambre het volgende:
Takk is een geweldige CD. Heb uiteraard al kaartjes voor het concert
Komen ze weer in Nederland? Wanneer is het concert?
Delivered without an information leaflet
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:57:19 #143
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_31201670
Ik heb ze bij een kennis gehoord, klinkt wel interessant.
Maar ja, alles wat niet bij MTV of TMF of The Box gedraaid word klinkt tegenwoordig interessant..
Zelfs een draaiorgel...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_31202016
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:53 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Komen ze weer in Nederland? Wanneer is het concert?
7 nov, 013 te tilburg
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:10:29 #145
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_31202069
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:53 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Komen ze weer in Nederland? Wanneer is het concert?
7 november in 013, Tilburg
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_31203097
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:09 schreef Zander het volgende:

[..]

Erg om dit weer terug te lezen, ik vind er tegenwoordig eigenlijk niks meer aan..
Gelukkig verloochent de ware muziekkenner zich niet

Zwaarmoedig gepruts met nepgevoel, ene oor in andere uit
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31203746
Sigur Ros echt relaxte muziek.
*zet njosnavelin nog es op*
pi_31221801
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:46 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Gelukkig verloochent de ware muziekkenner zich niet

Zwaarmoedig gepruts met nepgevoel, ene oor in andere uit
En Jónsi doet zeker alsof als hij duidelijk moeite heeft niet in tranen uit te barsten tijdens een 'zwaar' nummer... Oh... En die een-oog-blind act kan al helemááál niet waar zijn, evenals zijn Tatu-achtige ik-ben-homo act! Nietwaar?

als je dat denkt, dan ben ik het niet met je eens... Sigur Rós roelt!

Coldplay is een voorbeeld van nepemotie... Radiohead en Sigur Rós zijn de shit
=)
pi_31221808
ik ga in Tilburg naar hun concert
Voices tell me I'm the shit.
pi_31225405
Takk staat bij mij al weer enige tijd op repeat. Wat een ontzettend mooie plaat.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31225701
Takk is heel geweldig inderdaad, nog beter dan ( ) denk ik.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31232491
Ik heb/ken Sigur Rós - Ágætis Byrjun en die is prachtig. Vooral Ný Batterí. Hoe zijn ze live?
pi_31239438
GEWELDIG!
=)
pi_31266974
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:30 schreef LostFormat het volgende:
Takk staat bij mij al weer enige tijd op repeat. Wat een ontzettend mooie plaat.
Is it washable?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:21:44 #155
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:55:54 #156
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31293124
Prachtig he Ze zijn live zoooooooo goed. Can't get enough of them!
Tralalalaaa
pi_31308213
Wordt er weer "normaal' gezongen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31322198
Ja, net als in agaetis byrjun
=)
pi_31339180
Dat is al een verbetering dan. Maar eens luisteren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:18:57 #161
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31342557
Ja, dat babygekerm was nu niet echt geslaagd te noemen.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31343266
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:18 schreef DaisyDuke het volgende:
Ja, dat babygekerm was nu niet echt geslaagd te noemen.
Ik vind track 6 en 8 van ( ) anders geweldig... vooral 8, die was op het live concert het allerlaatste nummer... wow
=)
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:59:48 #163
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31343852
Doelde eigenlijk meer op "Ba Ba Ti Ki Di Do". Verschrikkelijke plaat vind ik dat.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31344864
Oh, eens... maar die tel ik ook niet mee
=)
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:05:10 #165
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31629171
Neeeeeeee!!
quote:
Sigur Rós verplaatst

TILBURG, 22 OKTOBER 2005
Het concert van Sigur Rós op maandag 7 november is ivm Tv-opnames van de band in Groot-Brittannië verzet naar dinsdag 15 november. Reeds gekochte kaarten blijven geldig. De show van Steve Lukather is daarom verplaatst naar de Kleine Zaal.
Bron: http://www.013web.nl/

Natuurlijk heb ik de 15e al een afspraak Dat wordt lastig...

Wat is dat nou weer voor stomme reden, tv-opnames
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:23:53 #166
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31629630
O wat ben ik pissig

Op het SR messageboard staat zelfs een bericht van iemand die speciaal uit New York (!) zou overvliegen en zijn ticket en alles al had geregeld.

Kijk, als je ziek bent ok (zie dEUS), dat is overmacht. Ik begrijp dat een optreden in het programma van Jools Holland een mooie kans is, maar afspraak is afspraak hoor.
  maandag 24 oktober 2005 @ 13:34:58 #167
16049 BJB
cluods in the haed
pi_31660899
Damn, ik hoor het toevallig van een vriend net. Zag mezelf al even staan voor een dichte deur in Tilburg.. Nah, gelukkig kan ik de 15e ook gewoon, maar netjes is het niet bepaald nee.

Nu hopen dat we geen last krijgen van Toto-hoolies.
pi_31665258
ik kan me voorstellen dat EMI ermee te maken heeft. Zo'n groot label wil natuurlijk veel promotie.
het gewone volk is weer eens slachtoffer van het kapitalisme! ( )
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:50:54 #169
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31676990
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 13:34 schreef BJB het volgende:
Nu hopen dat we geen last krijgen van Toto-hoolies.
Ach meneer Lukather staat in de kleine zaal, veel kunnen het er niet zijn.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:49 schreef noruas het volgende:
ik kan me voorstellen dat EMI ermee te maken heeft. Zo'n groot label wil natuurlijk veel promotie.
het gewone volk is weer eens slachtoffer van het kapitalisme! ( )
Ik zeg: op de barricades kameraden!
pi_31679075
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:49 schreef noruas het volgende:
ik kan me voorstellen dat EMI ermee te maken heeft. Zo'n groot label wil natuurlijk veel promotie.
het gewone volk is weer eens slachtoffer van het kapitalisme! ( )
Tsja, Sigur Rós kan kiezen tussen een optreden in Nederland voor een paar duizend man, of het programma van Jools Holland (begrijp ik uit een reactie hier) Niet zo gek dat ie voor het laatste kiest. Ook Sigur Rós wil platen verkopen en muziek laten horen aan zoveel mogelijk mensen.
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:21:17 #171
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31679586
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:48 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Tsja, Sigur Rós kan kiezen tussen een optreden in Nederland voor een paar duizend man, of het programma van Jools Holland (begrijp ik uit een reactie hier) Niet zo gek dat ie voor het laatste kiest. Ook Sigur Rós wil platen verkopen en muziek laten horen aan zoveel mogelijk mensen.
Dat besef ik ook wel onderbewust, maar dat neemt niet weg dat ik ze op het moment het liefst in zo'n IJslandse geiser zou tyfen

Ik vraag me af wat ik zou doen in hun situatie, ik heb geen idee. Je hebt natuurlijk ook een hoop te danken aan je fans, die kun je niet zomaar laten zitten.
pi_31680833
Ze komen een weekje later. Ze laten hun fans dus niet zitten, ze laten ze hoogstens een weekje wachten...

En trouwens, BBC is ook hier te ontvangen, dus dubbelpret...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_32092408
Ik ga 27 November naar het concert in Reykjavik... Wordt toch hoog tijd dat ik eens een cd van deze band ga opzoeken, heb nl geen flauw idee wat me te wachten staat
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32279167
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:15 schreef bluzh het volgende:
Ik ga 27 November naar het concert in Reykjavik... Wordt toch hoog tijd dat ik eens een cd van deze band ga opzoeken, heb nl geen flauw idee wat me te wachten staat
haha, dat zou ik maar eens doen dan.....

Vanavond naar de 013!. Heb er echt veel zin in. Als het net zo goed wordt als in Paradiso, afgelopen juli, dan ben ik zeer tevreden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 10:41:55 #175
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_32280169
Heb ook zin in vanavond!!!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_32281905
Vanavond !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32285576
Ga al bijna weg, want het is meer dan 300 km rijden..

Volgende keer maar in De Oosterpoort.
pi_32287049
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:08 schreef Puur het volgende:
Ga al bijna weg, want het is meer dan 300 km rijden..

Volgende keer maar in De Oosterpoort.
woon je in het buitenland ofzo

ik rij wel vaker vanuit sittard naar veendam of leeuwarden, maar dan kom ik maar net over de 300 KM

Veel plezier vanavond!
Ik vertrek over twee uur met de trein
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:02:14 #179
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_32288549
* fraQture is ook present vanavond.

Ga direct vanuit stage.

Bijna mn kaartjes vergeten vanochtend
pi_32304085
Wat een magistraal concert. Wij deden zo´n kleine drie uur over de heenreis met de auto, maar het was dubbel en dwars waard. Echt alles klopte en wist mij volledig geboeid te houden. Het einde was meesterlijk!
pi_32304314
Die lichtshow op die doeken was inderdaad fucking briljant .
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 16 november 2005 @ 02:39:56 #182
16049 BJB
cluods in the haed
pi_32304914
Die vogeltjes op de electriciteitskabel!!! Oooowwww.. wát een avond
pi_32304931
Was echt een te vet concert!

Ook de supportband, met die glazen, belletjes en zaag was ook om van te genieten
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_32306375
Briljant concert..

Begin en einde waren erg heftig, en alles wat er tussen zat erg spannend.
pi_32307056
het was inderdaad weer erg machtig
heb genoten, had zelfs betere plek dan in paradiso, kon niet op
pi_32307509
Het was inderdaad geweldig en zoals verwacht zorgde Glosoli voor veel kippenvel. Kan iemand me zeggen hoe dat nummer heette voor het nummer met 'de duiven' waarbij de bassist gebruik maakte van een drumstick? Die opbouw was echt geweldig, .
Is it washable?
pi_32307761
Concert was geweldig!
De graphics waren erg cool en vulden het geheel mooi aan. Ik vond het alleen voor het einde (dus voordat ze het laatste nummer van ( ) speelden) de boel een beetje inkakken, mensen om me heen gingen ook steeds vaker gapen.

Dan kom ik gelijk maar even bij 't andere minpuntje: soms was 't wel veel van 't zelfde ... de tekst 'You saaai lonnnn' kan ik inmiddels dromen, waarom moet dat in 3 of 4 nummers terugkomen.
Zelfde geldt voor 't voorprogramma, was leuk om te zien/horen maar duurde net wat te lang, niet afwisselend genoeg.

Nummer met de drumstick op de bass: geen idee, ik kende 'm ook niet.

Al met al geen negatieve gevoelens, ik vraag me alleen af of meer mensen inkakten toen ze zo rond het laatste half uur te veel trage dingen speelden. Glosoli (Takk) en de eindtrack van ( ) waren natuurlijk zeer adembenemend! Njosnavelin zorgde voor veel kippevel ...
Oh btw, 'Gong' vond ik op de CD al super klinken, live ook errug goed.

Oja, wat is die leadzanger fokking dun IRL, dat terzijde.

[ Bericht 3% gewijzigd door michiel- op 16-11-2005 17:27:44 ]
pi_32307943
Z'n strijkstok was nog dikker. .

Ik vond die vier Ijslandse meisjes ook wel aandoenlijk.
Is it washable?
pi_32308170
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:32 schreef michiel- het volgende:
Concert was geweldig!


Dan kom ik gelijk maar even bij 't andere minpuntje: soms was 't wel veel van 't zelfde ... de tekst 'You saaai lonnnn' kan ik inmiddels dromen, waarom moet dat in 3 of 4 nummers terugkomen.
Dan ben ik toch niet de enigste gewest die het idee had dat hij eigenlijk vaak dezelfde teksten/klanken gebruikte alleen met steeds weer andere muziek op de achtergrond.
quote:
Zelfde geldt voor 't voorprogramma, was leuk om te zien/horen maar duurde net wat te lang, niet afwisselend genoeg.
Ik vond het voorprogramma net een sprookje waarin je steeds werd meegevoerd. Maar het laatste nummer daarvan was wel een aangename afwisselling, had wel iets weg van een kraftwerk nummer.
quote:
Oja, wat is die leadzanger fokking dun IRL, dat terzijde.
En wat leken ze reuzen als het doek dicht was en dan de verlichting van achter hun kwam.
pi_32308307
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Basp1 het volgende:

Ik vond het voorprogramma net een sprookje waarin je steeds werd meegevoerd. Maar het laatste nummer daarvan was wel een aangename afwisselling, had wel iets weg van een kraftwerk nummer.
[..]
En wat leken ze reuzen als het doek dicht was en dan de verlichting van achter hun kwam.
Dat laatste nummer van Anima / Amina / whatever was inderdaad gebaseerd op een beat en een instrumentje uit dit apparaat: http://www.synthmuseum.com/casio/casvltone01.jpg

Projectie op 't doek zag er goed uit idd.
pi_32308313
Ik vond het fantastisch, Muzikaal gezien het beste wat ik ooit heb gezien (denk ik). En visueel... die vogels die wegvlogen bij het applaus, de schaduwen, de beelden op de achtergrond, in één woord geweldig...

Voor de liefhebber de setlist:
1. Intro
2. Glósóli
3. Sæglópur
4. Njósnavélin
5. Gong
6. Andvari
7. Hoppípolla
8. Með Blóðnasir
9. Olsen olsen
10. Viðrar vel til loftárása
11. Svo Hljótt
12. Heysátan
13. Hafsól
14. Smáskifa
15. Popplagið
pi_32309145
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Bramm het volgende:
Ik vond het fantastisch, Muzikaal gezien het beste wat ik ooit heb gezien (denk ik). En visueel... die vogels die wegvlogen bij het applaus, de schaduwen, de beelden op de achtergrond, in één woord geweldig...

Voor de liefhebber de setlist:
1. Intro
2. Glósóli
3. Sæglópur
4. Njósnavélin
5. Gong
6. Andvari
7. Hoppípolla
8. Með Blóðnasir
9. Olsen olsen
10. Viðrar vel til loftárása
11. Svo Hljótt
12. Heysátan
13. Hafsól
14. Smáskifa
15. Popplagið
waar heb je die setlist vandaan?
toch niet een foto gemaakt van de setlist van iemand anders met je gsm
pi_32309974
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:19 schreef Evertje het volgende:

[..]

waar heb je die setlist vandaan?
toch niet een foto gemaakt van de setlist van iemand anders met je gsm
Misschien?

Ben je nog thuis gekomen?
pi_32310384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:46 schreef Bramm het volgende:

[..]

Misschien?

Ben je nog thuis gekomen?
Met dik anderhalf uur vertraging ja

Ze wisten nog andere trein te regelen in Eindhoven. Die zou eigenlijk alleen naar Weert rijden, maar is nog tot Sittard, Maastricht doorgereden. In Roermond moesten we nog een half uur wachten omdat er maar één spoor beschikbaar was...

Waren met nog twintig man die die trein moesten hebben, de taxi's waren bijna gebeld door de ns-perronwachter. Rond drie uur lag ik eens in mn nest....

Maar het was het allemaal waard!
pi_32321303
Ik hoor alleen maar zwaar lovende reacties. Zelf was ik niet echt bevredigd, maar hoop dat dit dicht bij de waarheid voor iedereen komt: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=26395&magazines=26396&news=217304 Heb trouwens Paradiso ook gerecenseerd: http://www.cut-up.com/reviews/detail.php?id=267

Kijkt en vergelijkt, zou ik zeggen.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:27:56 #196
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_32328294
Vond het echt een megabruut concert. Bij popplagið stonden de tranen me werkelijk in de ogen. Amina leidde de avond heel mooi in en het totaal was vele malen beter dan ik verwacht had. Volgende keer dat ze in de buurt zijn zal ik zeker weer gaan!

Geniaal concert van een minstens zo geniale band
pi_32336910
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:36 schreef metalbazzz het volgende:
Ik hoor alleen maar zwaar lovende reacties. Zelf was ik niet echt bevredigd
Ben ik 't wel mee eens, zie ook mijn reactie een paar posts terug. Zo rond het laatste half uur duurde het allemaal net wat te lang, iets teveel trage / soortgelijke nummers. Het voelde soms dan ook als een korte bevrijding als de drummer weer lekker los ging.
(terwijl ik de rustige nummers net zo goed mooi vind, dat terzijde)
pi_32359490
Inderdaad magistraal concert. Heb me alleen wel suf geergerd aan allerlei mensen die er vrolijk doorheen liepen te kleppen over werk of iets dergelijks. Deed bij mij nogal afbreuk aan het atmosferische karakter van de muziek. Wat ook mooi was, was dat het nu bijna allemaal zuiver gespeeld en gezongen was, zeker i.v.m. Paradiso (b.v. zang!). De strijkkwartetdames hadden ook een exceptionele bijdrage aan het geheel.

Rete-irritant dan weer waren een tweetal mannetjes voor mij (stond helemaal bovenaan, bovenste 'terras' in het midden) die het niet konden laten als een volleerd head-banger te schudden met hun hoofd (uit de maat grrrrr) bij de eerste langzame xylofoon of pianoklanken van praktisch elk nummer. Dat gepaard gaande met een zwaar brabantse tongval waar de honden geen brood van lusten en een natuurlijk aandrang om de meegenomen vriendin om de 30 seconden een kusje te geven deed wat afbreuk aan de magie van het concert.

Ben dus later maar ergens anders gaan staan, waar ik minder zag, maar meer rust om me heen had en beter kon luisteren. Waande me voor anderhalf uur in een sprookje (al was het al vanwege de trol en de kabouter voor mij ).

De bittere herfstnacht in Tilburg wekte me later bruut......
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_32360565
Ik ben het helemaal eens met de lovende reacties die ik hier heb gelezen... Ben zelf oook naar het concert geweest eergisteren, en het was briljant.
Mijn vriend kwam met het idee, hij had als eerste kennis gemaakt met deze IJslanders En ik ben maar wat blij dat ik ben meegegaan!
De show was adembenemend, met die lichteffecten door het doek dat aan het begin en einde voor het podium werd geschoven. De strijkers deden het goed, de drummer ging echt tekeer en bezorgde me wel wat adrenaline-momenten... De zang was echt helder en emotioneel vond ik.
De nummers werden heel mooi opgebouwd, tot een geweldige climax waarbij het kippenvel je op de armen stond.
Het eerste nummer was bij mij al meteen raak: tranen brandden in mn ogen, zo mooi.

*luft Sigur Rós*

Volgende concert in nederland gaan we weer!
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_32374331
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:24 schreef PlanetX het volgende:
Rete-irritant dan weer waren een tweetal mannetjes voor mij (stond helemaal bovenaan, bovenste 'terras' in het midden) die het niet konden laten als een volleerd head-banger te schudden met hun hoofd (uit de maat grrrrr) bij de eerste langzame xylofoon of pianoklanken van praktisch elk nummer.
Bij mij idem, de rest stond relatief rustig te genieten en deze gozer voor me ging ging bij het minste of geringste meedeinzen. Hij stond voor me EN deed dat ook regelmatig zijwaarts waardoor ik soms mee moest bewegen om nog wat te kunnen zien ...
Je probeert je er niet aan te storen maar da's soms best lastig. Volgende keer moet ik gewoon brutaal zijn en een goede plek claimen.
pi_32376335
Ik stond links langs de muur, en daar was het best goed toeven, wel 1 klef stelletje voor ons, waarbij ik zo nu en dan de neiging had om mijn vinger tussen hun monden in te stoppen. Maar door de gefriemel zijn ze volgens mij wel 20 euro verloren want toen de zaal was leeggelopen vond ik zomaar daar een briefje van 20 euro.
pi_32436011
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:31 schreef Basp1 het volgende:
Ik stond links langs de muur, en daar was het best goed toeven, wel 1 klef stelletje voor ons, waarbij ik zo nu en dan de neiging had om mijn vinger tussen hun monden in te stoppen. Maar door de gefriemel zijn ze volgens mij wel 20 euro verloren want toen de zaal was leeggelopen vond ik zomaar daar een briefje van 20 euro.
Uiteraard naar de politie gegaan zeker.... ?

"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_32440939
Ik kon er helaas niet bij zijn, maar kan mij uiteraard voorstellen hoe het was, ik was erbij in Paradiso...
Volgende keer als ze er weer zijn ga ik zeker weten weer... die gasten zijn absoluut briljant.
Tralalalaaa
pi_32445510
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:17 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Uiteraard naar de politie gegaan zeker.... ?

Ik heb met behulp van die automaten in 013 gekeken of deze niet vals was, en ik kreeg zomaar muntjes eruit.
pi_32578787
Weer een nieuwe video te bezichtigen op de website: hoppípolla

Ik vind hem geweldig grappig, je ziet twee groepen bejaarden die zich als jonge kinderen gedragen. Belletje trekken, in plassen stampen (dat is de betekenis van de titel), piraatje spelen, en als piraten een gevecht tegen de andere groep 'kinderen'. Volgens mij krijg op het einde één van de 'kinderen' een bloedneus, de andere troep rent weg, en de overblijvende groep juicht

Maar ik weet het niet heel zeker, de streams lijken wat kuren te hebben bij mij... De realtime high res stream download nu al driemaal niet verder dan 2:44 dus ik heb de rest moeten kijken op de lowres versie, waar het maar heel onduidelijk te zien is. En windows media player weigert in zijn geheel te starten, maar dat kan aan mij liggen.

Linkjes:

windows media player:
lowres: http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=bc69eb4a-1168-4c7b-ae0e-5fe8ec8242d4&delivery=stream
highres: http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=9f5990be-4e02-40a9-b74a-787a7be93220&delivery=stream

realplayer:
lowres: http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=ae198bf9-b0f4-4c28-80b9-7a1a096d3079&delivery=stream
highres: http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=b0ae4439-0a9c-4b7f-a612-2ec4fb3149fa&delivery=stream

Linkjes stonden onder "news" op www.sigur-ros.co.uk

You're living in a fantasy... world...
pi_32640992
Gisteravond naar het concert van Sigur Ros geweest. Heb de afgelopen dagen de cd?s geluisterd want ik kende de band helemaal niet. Was in eerste instantie aangenaam verrast door de gemaakte muziek hoewel het niet echt mijn ding is. Kan me voorstellen dat de ware liefhebber het concert magnefiek heeft gevonden maar ik kreeg steeds meer de neiging om vroegtijdig de boel te verlaten. Aangezien het A. erg warm was in de zaal en B. de muziek, voor mijn ?ongetrainde sigur ros? oren, te zweverig gevonden werd, heb ik dat ook gedaan . Wel een leuke ervaring maar het blijft bij deze ene keer.
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32867747
Volledig live concert (132 minuten) van sigur rós, van dat concert (27 november in Reykjavík) is te zien op http://sigur-ros.co.uk//tour/2005/20051127.php
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:31:45 #208
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32871785
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:57 schreef Bramm het volgende:
Volledig live concert (132 minuten) van sigur rós, van dat concert (27 november in Reykjavík) is te zien op http://sigur-ros.co.uk//tour/2005/20051127.php
Dank u dank u
  zondag 19 maart 2006 @ 23:11:05 #209
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36186065
en ze staan op Werchter
subtiel schopje
deze ruimte is te huur
pi_36206851
Wie van jullie spreekt er inmiddels Hopelandic?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36207780
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:24 schreef methodmich het volgende:
Wie van jullie spreekt er inmiddels Hopelandic?
Ik;

YOUUUUUUSAAAYAAALOOOOOOOOOOOOONG
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36210312
Ah maina mainoe.... kieme boejoe, alaaaaikiiii.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 20 maart 2006 @ 21:20:42 #213
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_36213269
Takk... is een hele bijzondere plaat. Zag 'm in Amerika staan tijdens mijn vakantie. En zo'n vormgeving valt op, he? Toen ik 'm een 2e keer zag, uit nieuwsgierigheid meegenomen.
Simpelweg om de vormgeving.

En geen spijt van. Toen ik de CD in de auto beluisterde was ik direct geboeid. SIndsdien nog vaak gehoord. Echt mooi.

Weet niet of ik het live ook zo boeiend kan vinden, maar Takk... heeft me gewonnen!
pi_36213509
Oei, dit klinkt wel als muziek waar ik een cd van moet aanschaffen.
pi_36217291
Aww, het is zulke mooie muziek. Soms heb ik een bui, en dan is Sigur Rós het enige wat ik kan verdragen om te luisteren. Vooral Ágætis Byrjun.. Die laat stress verdwijnen als sneeuw voor de zon..
I will take the sun in my mouth
pi_36218253
Net een film gezien waar Sigur Rós in werd gebruikt .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36233817
Oh?! Welke?
I will take the sun in my mouth
pi_36234084
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:11 schreef Boeman het volgende:
en ze staan op Werchter
subtiel schopje
Alweer een reden om dit jaar naar Werchter te gaan!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_36235391
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:26 schreef warrel het volgende:
Oh?! Welke?
Mysterious Skin. Pakkend muziekje op het einde van SR .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36282763
welke cd is het beste voor iemand die nog niet zo veel gehoord heeft van sigur ros?
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:41:07 #221
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36283994
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:13 schreef MrBean het volgende:
welke cd is het beste voor iemand die nog niet zo veel gehoord heeft van sigur ros?
ik zou zeggen Ágætis Byrjun

betekent dacht ik ook goed begin, dus een mooi startpunt
deze ruimte is te huur
pi_36288364
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:41 schreef Boeman het volgende:

[..]

ik zou zeggen Ágætis Byrjun

betekent dacht ik ook goed begin, dus een mooi startpunt
idd, dat vind ik nog steeds de beste..
pi_36301115
Duidelijk ook de beste plaat wat mij betreft. Niet alleen als opstap.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36461286
( ) Heeft ook wel wat hoor .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36461995
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:09 schreef NiteSpeed het volgende:
( ) Heeft ook wel wat hoor .
Blind gekocht en mss maar 5 keer geluisterd. Hij doet me vrij weinig.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36462564
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:29 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Blind gekocht en mss maar 5 keer geluisterd. Hij doet me vrij weinig.
Ik vind het hun beste werk! Maar goed, over smaak valt niet te twisten. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_36463264
( ) versta ik nooit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36463985
Daarnet Takk.. gekocht voor 10 euro! Het was eigenlijk zo een actie van 2 kopen, 1 gratis. Maar als je minder positief ingesteld bent (zoals mij:D) kan je net zo goed zeggen: 3 cds voor 30 euro.
pi_36463986
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:43 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik vind het hun beste werk! Maar goed, over smaak valt niet te twisten. .
Het kan zijn dat ik ze gewoon nog eens de kans moet geven maar op de een of andere manier komt het daar nooit van. Als ik ze wil horen zet ik wel takk of agdinges op.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36464896
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik ze gewoon nog eens de kans moet geven
Ik betwijfel of je dan alsnog van gedachten veranderd. Dat soort muziek vind je óf geweldig óf vreselijk. Er is niet echt een middenweg.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_37850185
tvp

Best wel vreemd dat je hem op de britse (bbc) radiozenders alleen maar hoort, en niet op de nederlandse.
pi_37872583
Tsjah, de bbc is wat.. Meer in voor andere dingen?
I will take the sun in my mouth
pi_37985549
Omdat ie gewoon op 26 in de hitparade staat misschien?
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtml
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_37985780
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef bartrid het volgende:
Omdat ie gewoon op 26 in de hitparade staat misschien?
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtml
Ja, wat was er eerder, het kip of het ei.

Staat ie in de chart door de bbc of is ie veel op bbc door de chart?

Gezien dat hij er nog maar 3 weken in staat, en langer op de bbc te horen is zal het door het eerste komen.
pi_37986139
De laatste tijd heel erg veel Von Bridgi geluisterd. Fantastische plaat. Sigur Ros is de laatste tijd sowiezo veel gedraaid bij mij. Zitten er in IJsland nog wat onbekende bandjes met dit soort muziek?
pi_37986252
Takk ligt nu voor 10 euro bij de Fame in Amsterdam
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:04:46 #237
127981 Misstique
11-07-2014
pi_37988198
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef bartrid het volgende:
Omdat ie gewoon op 26 in de hitparade staat misschien?
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtml
Wie had dat ooit gedacht? Ik vind het nou niet bepaald 'music for the masses'.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_37989029
Sigur Rós speelt gewoon op Rock Werchter. En wie kan er niet heen? IK! Geen geld

Ik heb laatst Untitled 2 van ( ) herontdekt. Vind ik zo'n mooi nummer! En dan met Untitled 3 en Untitled 4 erachter aan... erg mooi!
Tralalalaaa
pi_37995540
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:58 schreef Puur het volgende:
De laatste tijd heel erg veel Von Bridgi geluisterd. Fantastische plaat. Sigur Ros is de laatste tijd sowiezo veel gedraaid bij mij. Zitten er in IJsland nog wat onbekende bandjes met dit soort muziek?
Múm. Zij zingen ook in het engels, en het is wat lichter, vrolijker. Probeer 't eens
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:43:37 #240
149372 Dreamland
Ghostrider
pi_38000173
Sigur ros... Ontzettend mooie muziek, maar alleen als je in de juiste stemming bent. Heb zelf nogal vaak de neiging om een wat hardere plaat op te zetten wanneer sigur ros opstaat... Tenminste, bij Takk.. Bij Agaetis helemaal niet. Mooie plaat.
People always come and people always go..
Stop and say Hello
pi_38007683
Daar heb ik toevallig een nummer van, schattige muziek.
Hoppipolla , de naam alleen al
pi_39116211
Heel erg mooie muziek!

maar dat was al bekend

[ Bericht 43% gewijzigd door sound-storm op 22-06-2006 16:32:20 ]
pi_39116316
Over negen dagen op Werchter
pi_39116643
Maak me niet jaloers oke ?
pi_39122730
God man... ik zoek op mum... Je wilt echt niet weten wat voor milf-related spullen ik op stoute programmatjes tegenkom
pi_39123243
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:00 schreef Eikelpiercing het volgende:
God man... ik zoek op mum... Je wilt echt niet weten wat voor milf-related spullen ik op stoute programmatjes tegenkom
Hahaha! Maar de muziek is de moeite waard hoor.
I will take the sun in my mouth
  maandag 23 april 2007 @ 19:25:45 #247
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48643213
Sigur Ros Prep Acoustic Album, DVDs, EP

For a lot of slow movers, Sigur Rós-- the DJ Screw of the post-rock set-- sure do accomplish plenty; though it's been some time since their last record, Takk, plodded its way through the glacier of our hearts, the frosty foursome have the rest of the year blocked out for a string of big projects.

Hlemmur, the 2002 Ólafur Sveinsson documentary to which Sigur Rós provided the soundtrack, will be joined alongside its soundtrack for your purchasing pleasure in July. August will see a new, as-yet-untitled EP, the tracklist for which can be found by looking down. October finds a live DVD of their summer 2006 jaunt around Iceland, as well as a full-length album of acoustic (!!) Sigur Rós tunes store-ward bound. And in the wee hours of next year, a DVD/CD combo of their orchestral Odin's Raven Magic-- an Edda poem composed circa 1500 A.D.-- will land in shops. And, of course, there's also the Sigur Rós fanbook we announced last Thursday to tide you over.

Shucks, all I've got planned for the rest of the year is lunch.

EP:

01 Von (new version)
02 Salka
03 Lagið í gær
04 Rokklagið

http://www.pitchforkmedia(...)oustic-album-dvds-ep
  maandag 23 april 2007 @ 19:36:10 #248
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48643576
Klinkt veelbelovend .
pi_48678548
Allemaal leuk en aardig maar wanneer gaan ze weer eens touren?
pi_48678630
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:31 schreef Dutchguy het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar wanneer gaan ze weer eens touren?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_48915667
Dit is echt van die brok-in-de-keel muziek. Heerlijk hoor

Svefn g englar live
pi_51982398
quote:
Sigur Rós komt met film en nieuw album
Uitgegeven: 30 juli 2007 20:47
Laatst gewijzigd: 30 juli 2007 20:49

De IJslandse band Sigur Rós heeft de laatste tijd niet stilgezeten. Als gevolg daarvan verschijnen dit jaar zowel een concertfilm als een nieuw album.

De film, die de titel Heima meekrijgt zal in November in een beperkt aantal bioscopen in IJsland en Groot-Brittannië gaan draaien en rond dezelfde tijd ook op dvd verschijnen. Of de film ook in Nederland op het witte doek te zien zal zijn is op dit moment nog niet bekend. Heima zal een overzicht bevatten van een aantal gedenkwaardige optredens die de band het laatste jaar verspreid over IJsland gaf. Daar heeft de band trouwens een enorme sterrenstatus.

Via deze link is de trailer van Heima te bekijken. Hierin is goed te zien en te horen hoe goed de bijzondere muziek van Sigur Rós en de overweldigende natuur van IJsland met elkaar samengaan.

Album

Rond dezelfde tijd als de film uitkomt, zal ook een nieuw album verschijnen: Hvarf-Heim. Dit album zal uit twee delen bestaan. Hvarf bevat drie, niet eerder uitgebrachte nummers en een nieuwe versie van het nummer Von. Heim is een verzameling van zes akoestische versies van bestaande nummers.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:42:01 #253
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51982617
Ben benieuwd .
pi_51984925
Laat inderdaad maar komen! Ik kan me alleen weinig voorstellen bij Sigur Rós akoestisch.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_52559979
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:10 schreef Orbis het volgende:
Laat inderdaad maar komen! Ik kan me alleen weinig voorstellen bij Sigur Rós akoestisch.
Lijkt me inderdaad ook vrij kaal. Ben vooral benieuwd naar de film.
pi_52585649
Ik heb die limited edition ook maar even besteld via sandbag
pi_52586152
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:54 schreef Evertje het volgende:
Ik heb die limited edition ook maar even besteld via sandbag
40 fokking pond .
  zondag 2 september 2007 @ 22:46:32 #258
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52903907
*schoppie*
quote:
Uit het gesloten Sigur Rós/Heima
pi_53136514
Sigur Ros Net weer Takk... 2 keer geluisterd moet altijd huilen bij Gong
pi_54380259
Nieuwe cd + dvd is uit; heb de cd zaterdag gekocht. Errug mooi ; met hele fijne nieuwe versies van al bestaande nummers, maar ook nieuwe nummers.

Misschien ook maar de DVD kopen.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:20:13 #261
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_54438196
Dit is typisch één van die bandjes die ik tot een jaar of 5 geleden helemaal grijs draaide, maar sindsdien eigenlijk helemaal nooit meer. ( ) was al meer van hetzelfde, en daarna heb ik nooit echt meer de behoefte gehad om een plaat van de band op te zetten. Meer mensen met datzelfde probleem?
Ik zal in elk geval vanavond weer eens wat van ze beluisteren.
pi_54438334
Nieuwe plaat staat deels op de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
pi_54445912
En zo om 0050 (nl-tijd) sigur rus op bbc2. Geen idee wat.
pi_54446027
Heb hier de limited edition van Hlemmur liggen die deze zomer uit is gekomen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het Heima was maar ja Het is het kerstcadeautje voor mijn vriend, dus hij moet er nog even op wachten

Ben nog niet naar Heima geweest, volgens mij wordt hij niet ondertiteld, dus dat is een beetje loos...

Had in de zomer ook een gastcollege van een muziekrecensent van de krant, hij had wat teksten voor ons vertaald, erg geinig
pi_54449318
2DVD+boek en de cd besteld (voor weinig @ cd-wow ). Ben erg benieuwd .
pi_54456722
quote:
Op donderdag 8 november 2007 00:15 schreef Inu het volgende:
Heb hier de limited edition van Hlemmur liggen die deze zomer uit is gekomen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het Heima was maar ja Het is het kerstcadeautje voor mijn vriend, dus hij moet er nog even op wachten
Hlemmur is toch dat prachtige boekwerk + cd (oid) t.w.v. 80 euro oid ? Mooi hoor; hoewel ik het (nog) niet heb gekocht juist vanwege die oh zo fijne prijs.
pi_54456979
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
2DVD+boek en de cd besteld (voor weinig @ cd-wow ). Ben erg benieuwd .
Beetje off-topic, maar ben je tevreden over cd-wow.nl? Wil de DVD daar misschien ook kopen, maar ben totaal niet bekend met cd-wow.nl.
pi_54459028
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:27 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Beetje off-topic, maar ben je tevreden over cd-wow.nl? Wil de DVD daar misschien ook kopen, maar ben totaal niet bekend met cd-wow.nl.
Je hoeft niet perse bij de .nl-site te bestellen. Bestel 'm via http://www.cd-wow.us/ en je profiteert van de lage dollar (prijzen zijn omgerekend weer wat lager...).
Heb er in het verleden al tientallen malen besteld; nooit problemen mee gehad.
pi_54461621
Ik heb helaas geen creditcard, terwijl je bij de nl versie van cd-wow gewoon met iDeal kan betalen (speciaal betaalsysteem, opgericht door een aantal grote Nederlandse banken). Toch bedankt voor de tip.

Ook fijn om te weten dat het een betrouwbare site is trouwens!
pi_54461679
Even iets anders, maar wel iets dat in het straatje van Sigur Ros past: kennen je de bands Amiina en Múm? Zijn twee bands die muziek maken die heel erg op de muziek van Sigur Ros lijkt (Múm bijvoorbeeld komt ook uit IJsland), maar toch ook weer iets heel erg eigens hebben. Heb vandaag twee albums gekocht: 'Kurr' (van Amiina) en 'Yesterday Was Dramatic, Today Is Ok' (van Múm). Erg mooi.
pi_54461967
Ik heb toen Sigur Ros de laatste keer in 013 speelde, de daar verkochte cd van Amina gekocht.
Erg mooi, gaat wel iets sneller vervelen dan Sigur Ros maar toch erg mooi.
Ze stonden toen in het voorprogramma en speelden ook af en toe mee bij Sigur Ros.
Het valt me op met hoeveel rust, geduld, liefde en concentratie allebei die bands spelen.
Je kunt haast niet anders dan ademloos toehoren.

Heb de dvd ook binnen ondertussen, daar ga ik van het weekend even lekker voor zitten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_54464777
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:18 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Hlemmur is toch dat prachtige boekwerk + cd (oid) t.w.v. 80 euro oid ? Mooi hoor; hoewel ik het (nog) niet heb gekocht juist vanwege die oh zo fijne prijs.
Ja, de boekjes zijn ook genummerd, er zijn er in totaal 3000 van gemaakt ofzo. Maar hij is niet zo duur, hij was hier 5000 kr dus dat is tegen de 60 euro (minder als de euro hoog staat ) en volgens mij kon je hem ook rechtstreeks van de uitgever kopen voor ongeveer dezelfde prijs
pi_54480380
Ik heb de Cd's in mn bezit en vind het echt heeeeel erg mooi.

Kan altijd zo lekker wegdromen met Sigur Rós.
Tralalalaaa
pi_54572372
en Heima special edition is binnen. Wat een prachtige verpakking . Vanmiddag es ff kijken of de inhoud van de dvd's net zo mooi is .
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:28:32 #275
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54574004
Draait die Heima niet ergens in een filmhuis ofzo? Lijkt me wel mooi op een groot doek
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 15 november 2007 @ 12:28:15 #276
10710 gday
propria cures
pi_54622957
Ik ga Heima ook bestellen en Hvarf/Heim mag uiteraard niet ontbreken in mijn collectie. Helaas kan m'n vriendin die muziek niet echt verdragen, vanwege dat vele falsetto-gezang van Jón Þór Birgisson. Maar ja, het is eigenlijk uitstekende muziek om helemaal in je eentje te luisteren en min of meer weg te zweven.

Ik heb trouwens nu een concert van ze op DVD, dat opgenomen is in Reykjavík en uitgezonden is door Sjónvarpið.

[ Bericht 30% gewijzigd door gday op 15-11-2007 12:40:54 ]
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 15 november 2007 @ 12:32:19 #277
10710 gday
propria cures
pi_54623027
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:39 schreef Roeni3 het volgende:
Even iets anders, maar wel iets dat in het straatje van Sigur Ros past: kennen je de bands Amiina en Múm? Zijn twee bands die muziek maken die heel erg op de muziek van Sigur Ros lijkt (Múm bijvoorbeeld komt ook uit IJsland), maar toch ook weer iets heel erg eigens hebben. Heb vandaag twee albums gekocht: 'Kurr' (van Amiina) en 'Yesterday Was Dramatic, Today Is Ok' (van Múm). Erg mooi.
Vind je Kurr zo leuk? Ik vind alleen Seoul een leuk liedje. De rest vind ik stiekem eigenlijk best matig, maar misschien moet ik het nog een kans geven.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 15 november 2007 @ 12:45:51 #278
10710 gday
propria cures
pi_54623270
Hmpf, ze hebben bij cdwow Heima niet meer in de special edition. Play.com heeft 'm nog wel maar dan betaal je 12 euro extra voor dat boekje. Zou dat het geld waard zijn?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_54634009
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:32 schreef gday het volgende:

[..]

Vind je Kurr zo leuk? Ik vind alleen Seoul een leuk liedje. De rest vind ik stiekem eigenlijk best matig, maar misschien moet ik het nog een kans geven.
Dat is het net: die cd is niet in 'liedjes' op te delen. Het geheel is mooi, vind ik; je moet er wel voor in de goede sfeer / mood zitten.
  donderdag 15 november 2007 @ 20:33:24 #280
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54634113
Glósóli vond ik wel apart. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54639469
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:33 schreef Yildiz het volgende:
Glósóli vond ik wel apart. .
De nummers van Sigur Ros zijn dan weer wel makkelijker los van elkaar te luisteren, vind ik . Hoewel ook daar een zekere samenhang in zit.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:37:14 #282
71333 BUG80
Stop making sense
pi_54644005
Gaan er nog meer mensen naar het Reykjavik to Rotterdam festival volgende week?
pi_54649143
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:37 schreef BUG80 het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar het Reykjavik to Rotterdam festival volgende week?
ja! volgende week naar Mum!
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:42:55 #284
10710 gday
propria cures
pi_54649526
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:37 schreef BUG80 het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar het Reykjavik to Rotterdam festival volgende week?
Damn, dat ziet er wel interessant uit!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:56:29 #285
10710 gday
propria cures
pi_54751349
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef gday het volgende:
Hmpf, ze hebben bij cdwow Heima niet meer in de special edition. Play.com heeft 'm nog wel maar dan betaal je 12 euro extra voor dat boekje. Zou dat het geld waard zijn?
Kan iemand me daar al iets meer over vertellen?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55034925
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:56 schreef gday het volgende:

[..]

Kan iemand me daar al iets meer over vertellen?
Heb dat boek gezien in de platenzaak, het is een boek + dvd over ijsland. Er zit geen cd bij maar de muziek zou wel op de dvd staan. Vond het best prijzig daarvoor koop ik liever nog een paar andere cd's.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:38:08 #287
10710 gday
propria cures
pi_55036325
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:44 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Heb dat boek gezien in de platenzaak, het is een boek + dvd over ijsland. Er zit geen cd bij maar de muziek zou wel op de dvd staan. Vond het best prijzig daarvoor koop ik liever nog een paar andere cd's.
Ja, ik weet wat erin staat, maar ik vroeg me dus af of het de moeite waard is. Inmiddels heb ik de special edition al besteld en ik verwacht 'm morgen binnen. Ik heb er 18 pond voor betaald incl verzendkosten, dus dat is ongeveer ¤23,50.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55461653
Even melden dat 'Salka' op Hvarf wel echt heel erg mooi is hoor.
pi_55462158
Ben de nieuwe cd ook zwart aan het draaien.

Elke keer als ik een topic kick zie hoop ik dat het een nieuw concert betreft
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:31:09 #290
168576 Idioteque
take the money and run
pi_55464278
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 13:39 schreef Evertje het volgende:
Ben de nieuwe cd ook zwart aan het draaien.

Elke keer als ik een topic kick zie hoop ik dat het een nieuw concert betreft
Hier nog een.... dit is ongeveer de enige band nog die ik ooit nog eens live wil zien ....
pi_55469759
zal ik de volgende keer snel zijn want ik wil ook ze ooit nog is zien!
  dinsdag 25 december 2007 @ 14:06:35 #292
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_55532971
tvp
pi_55621761
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:50 schreef Felixa het volgende:
Ik heb toen Sigur Ros de laatste keer in 013 speelde, de daar verkochte cd van Amina gekocht.
Erg mooi, gaat wel iets sneller vervelen dan Sigur Ros maar toch erg mooi.
Ze stonden toen in het voorprogramma en speelden ook af en toe mee bij Sigur Ros.
Het valt me op met hoeveel rust, geduld, liefde en concentratie allebei die bands spelen.
Je kunt haast niet anders dan ademloos toehoren.

Heb de dvd ook binnen ondertussen, daar ga ik van het weekend even lekker voor zitten.
Kwam net toevallig een filmpje (van bijna een half uur) tegen van Amina. Mooi .

Zie http://nl.youtube.com/watch?v=BYIDUvAtiGc
pi_55622257
De ijslandse amina... die zat toch vroeger ook in "Reptile" (heeft ook een ijslandse naam die ik vergeten ben). Geen rustige muziek, eerder richting punk, maar wel melodisch. Veel goeds uit ijsland

ff snel googlen:

http://www.smekkleysa.net/album/172
Zo hee
pi_55626935
Amiina is ok.

Wel even opletten allemaal: je spelt hun naam nog altijd met dubbel - i -.
pi_55630627
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:59 schreef Roeni3 het volgende:
Amiina is ok.

Wel even opletten allemaal: je spelt hun naam nog altijd met dubbel - i -.
.
Op youtube wordt 't lekker willekeurig gespeld .
pi_55630757
Het volgende topic staat klaar, ruim zes jaar na de eerste post over Sigur Rós .
pi_55631325
Officiële website (met dubbel 'i' dus ).
pi_55640561
Dicht?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_55640692
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:33 schreef NiteSpeed het volgende:
Dicht?
Nu wel .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')