abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24977441
Ja van zijn nieuwe album zeker....tsja das wel tof! Ken ik die ook meteen, geen geld om het album te kopen
Nouja, "foto van een mooie dag" vind ik dan persoonlijk niet zo heel erg mooi maargoed, er zitten vast goede tussen ("Doe iets" hopelijk, geniaal!)
Trouwens, ik heb 2 kaarten, je zou er heel misschien eentje van me kunnen kopen voor Apeldoorn, moet ik ff vragen want er wou mss al iemand mee, maar als je al in Meppel gaat.....
  maandag 7 februari 2005 @ 21:53:47 #152
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24977655
Het nieuwe album is nog niet uit, geen idee waneer we dat mogen verwachten. Misschien heb je tegen die tijd weer geld.

Ik hoop voor jou dat ik het mis heb, maar 'Doe iets' lijkt me niet echt een nummer dat akoestisch overeind blijft. Ik vind het zelf ook een erg lekker nummer. Ach, laat je gewoon verrassen zou ik zeggen.

Neem een leuke meid mee joh. Ik ga met vier vrienden naar Meppel, komen we daar ook eens. Schouwburg zit dichtbij het station, dus we kunnen niet verdwalen. Als het goed bevalt, later nog een keer in Utrecht of Tilburg of zo. Mooi.

Je moet misschien de site eens checken. www.frankboeijen.nl In het gastenboek lees je ook de verschillende reacties van mensen die al geweest zijn.
pi_24988490
Zal ik doen!
En klopt, 'Doe iets' klinkt akoestisch denk ik niet al te goed. Maar zo goed bekend met zijn oeuvre ben ik ook weer niet, en zijn rustigere nummers ken ik zeker niet zo goed. Ik zal me dus maar laten verrassen ja
Moet ik er voor school ook nog iets over schrijven, maar dat lijkt me eigenlijk alleen maar leuk, en ik heb al gezien dat er op zijn site genoeg info staat.
pi_25177365
Nou, morgenavond is het zo ver....
Ik vraag me alleen af of iemand de tracklist weet van de theatertournee 2005? Ik wil namelijk wel graag weten wat hij gaat spelen, gewoon om te kijken of ik er al veel ken of niet....
  dinsdag 22 februari 2005 @ 23:58:59 #155
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:32:21 #156
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25207479
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wie heeft de DVD nog meer? Als je m nog niet hebt.. you're missin' out!

Wat een sfeer.. wat een koning.. wat een liedjes..
Ik vind dat hij soms wel erg veel slist tussen de liedjes door. Hij haalt altijd al op een erg opvallende manier adem, maar op deze dvd hoor je dat heel goed. Waarschijnlijk ook omdat hij gewoon buiten adem is, want later op de dvd gaat het echt storen. Suzanne komt gewoon niet mooi uit de verf.

De overzichts cd Toen & Nu is trouwens wel een aanrader. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem gedownload heb, omdat ik niet zo van de verzamelaars ben, maar het is een prettige selectie als je even wat Boeijen wilt draaien en niet een specifiek album.

Inmiddels heb ik ook Stormvogels Live. Wat een weergaloos album. Elke Boeijen liefhebber moet in ieder geval die cd verplicht hebben.
En maar liefst twee nummers met Ramses
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25207802
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:32 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vind dat hij soms wel erg veel slist tussen de liedjes door. Hij haalt altijd al op een erg opvallende manier adem, maar op deze dvd hoor je dat heel goed. Waarschijnlijk ook omdat hij gewoon buiten adem is, want later op de dvd gaat het echt storen. Suzanne komt gewoon niet mooi uit de verf.

De overzichts cd Toen & Nu is trouwens wel een aanrader. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem gedownload heb, omdat ik niet zo van de verzamelaars ben, maar het is een prettige selectie als je even wat Boeijen wilt draaien en niet een specifiek album.

Inmiddels heb ik ook Stormvogels Live. Wat een weergaloos album. Elke Boeijen liefhebber moet in ieder geval die cd verplicht hebben.
En maar liefst twee nummers met Ramses
En heb je 'een zomer aan 't eind..' ook al of moet stormvogels nog even goed bezinken eerst?
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:54:49 #158
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25207885
Krijg altijd zin in spruitjes als ik naar Frank Boeijen luister...
Ik lust geen spruitjes...
...dass wir fliegen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:59:26 #159
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25207980
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:50 schreef Lamon het volgende:

[..]

En heb je 'een zomer aan 't eind..' ook al of moet stormvogels nog even goed bezinken eerst?
De stormvogels moeten eerst even uitgefladderd zijn.
Een Zomer... staat nog wel op mijn verlanglijstje, maar aangezien ik sowieso wat minder cd's koop de laatste tijd is het er nog niet van gekomen.
net wel de nieuwe 2-cd van Maarten van Roozendaal (Verzamelt Werk, geen typefout) besteld. De theatershow was erg goed en mooi om de nieuwere liedjes die nooit eerder met band zijn gespeeld nu in een vollere bezetting te horen
Dat was even een shameless plug voor een andere favo artiest.

En nu ga ik slapen.
pi_25208050
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:59 schreef Wepeel2 het volgende:
net wel de nieuwe 2-cd van Maarten van Roozendaal (Verzamelt Werk, geen typefout) bestelt. De theatershow was erg goed en mooi om de nieuwere liedjes die nooit eerder met band zijn gespeeld, nu in een vollere bezetting te horen
Dat was even een shameless plug voor een andere favo artiest.

En nu ga ik slapen.
Ik heb 'aan gezelligheid ten onder' van Maarten van Roozendaal een tijdje geleden van een vriendin cadeau gekregen. Vooral het nummer 'Eerste gebod' kan me erg bekoren.

Slaap ze.
pi_25210604
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En...???
Het was in 1 woord: Geweldig!
Heel erg van genoten, hij speelde vanaf 20 uur tot 10 voor 9, en na de pauze van 21:15 tot 22:10, inclusief 2 toegiften (Zwart-Wit en Welkom in Utopia). Hij speelde ook een aantal nieuwe nummers, die ook op nog geen enkele cd zijn uitgebracht. 1 van de mooiste nummers vond ik Zonder Woorden, dat nummer dat hij voor Liesbeth List heeft geschreven.
Hoe ingetogen het was vond ik nog wel meevallen. Het wisselde een beetje af, soms speelde hij 2 a 3 rustige nummers achter elkaar en dan heb ik er eigenlij kwel weer ff genoeg van, en gelukkig kwam hi jdan meestal ook meteen weer met een wat sneller nummer, of 1tje emt wat meer melodie/achtergrondmuziek/begeleiding. Die begeleiding werd overigens gedaan door een pianist, die later ook gitaar bleek te kunnen spelen, en een cellist/gitarist. Deze zongen soms ook stukjes mee. Ik vond ze erg goed!
Wat me wel zwaar irriteerde was dat er mensen waren die, terwijl het 1e nummer al speelde (Vaderland) nog de zaal inkomen! Die moesten dan voor ons langs, wij moesten opstaan, heel vervelend. En die gingen later dan ook nog hun mobieltje bekijken, met fel licht natuurlijk, en lopen sms'en! Daar zit je dan naast.....gelukkig heeft dit de pret niet bedorven hoor
Ik heb na het concert ook maar meteen Toen & NU aangeschaft Ik was zo enthousiast Ben hem nu aan het rippen, heb ik meteen al zijn nummers, op de nieuwe na natuurlijk, op de pc staan. En dat is meteen ook het grootste nadeel van de cd: de nieuwe nummers staan er niet op! Er is wel een boekje bijgevoegd met de teksten van zijn nieuwste nummers, maar daar koop ik weinig voor natuurlijk Ook staat Zonder Woorden er niet op, ook erg jammer....
Al met al een dikke aanrader dit concert
pi_25210757
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:11 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Het was in 1 woord: Geweldig!
mooi, ik ben ook aantal maal naar concert van hem geweest haha.. wist nog geen eens dat er hier een topic over was..
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:43:49 #163
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25213335
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik heb 'aan gezelligheid ten onder' van Maarten van Roozendaal een tijdje geleden van een vriendin cadeau gekregen. Vooral het nummer 'Eerste gebod' kan me erg bekoren.
Ja dat is wel een aardige voorstelling inderdaad. Eerste gebod is ook wel een van mijn favoriete nummers. De eerste 3 shows zijn nog 'vertaald' naar studio cd's en de latere shows niet. Dat is jammer, omdat ik de nummers soms te kaal en te rauw vind. Daarom ben ik blij dat er nu een overzichts voorstelling is gemaakt waar alle nummers wel de behandeling hebben gekregen die ze verdienen.

En Frank Boeijen is live inderdaad goed. Ben blij de theatertour kennelijk ook aan de verwachtingen voldoet. Ik heb hem al enige tijd terug in de Melkweg gezien en dat was ook een erg goed concert.
pi_25234004
Hey Stanley, ben je al naar Meppel geweest???
pi_25235345
PAA, kan je nog wat inside info geven over welke nummers hij deed?
pi_25250203
Ik kende ze zelf niet allemaal, maar ik heb deze gehoord:
Overigens, ik heb een uur oid na de voorstelling in het liedboekje van de CD aangekruist welke ik had gehoord, daarop en op mijn herinnering is dit gebaseerd, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ook heb ik op internet al gelezen dat hij soms een liedje wisselt...
iig, beter dan niets:

Vaderland (Mooi)
Zonder Woorden (Schitterend)
Windstil (Le Morvan) (nieuw)
Kronenburg Park
Zeg me dat het niet zo is (mooi)
Koud in mijn hart
De verzoening
Zwart-Wit (toegift 1)
Het antwoord (niet zeker, is ook niet echt een nummer voor akoestisch, maar ik heb het aangekruist vlak na de voorstelling....)
De ontmoeting
Jazz in Barcelona (Mooi)
Welkom in Utopia II (toegift 2)
Achterlaten (nieuw)
Bij gebrek aan beter (nieuw)
Het lied van de doofheid (nieuw)
En Chet Baker zingt (nieuw, mooi!)
Hier te gast (nieuw, matig...)
Nu & Dan (nieuw)
Waar kom jij vandaan (oud nummer, uit zijn tijd met Woutje Pennings, erg mooi, was voor de voorstelling al een van mijn favorieten, nu nog meer )

Toch waren er nog nummers die ik wel een beetje gemist heb: De wind nam hem mee , bijvoorbeeld, en, De Piano van Beethoven, en, In mijn Bloed. Waren volgens mij wel geschikt voor deze tour....maargoed wie ben ik he
Hopelijk heb je er wat aan!
Grt.,
PAA
pi_25271036
Ik heb onlangs "Schaduw van de Liefde" aan mijn collectie toegevoegd, met als absoluut hoogtepunt "Stille Strijd". Echt een typisch gevalletje *stil* mooi, maar dan echt.

Ik heb 'm nog nooit live meegemaakt.
Best schandalig, eigenlijk.
  zondag 27 februari 2005 @ 01:36:37 #169
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25275732
Inderdaad schande!

Schaduw van de Liefde is echt een album dat je moet leren waarderen denk ik. Sommige zemelnummers blijven gewoon zemelnummers, andere worden juweeltjes.
pi_25283914
quote:
Op zondag 27 februari 2005 01:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Inderdaad schande!

Schaduw van de Liefde is echt een album dat je moet leren waarderen denk ik. Sommige zemelnummers blijven gewoon zemelnummers, andere worden juweeltjes.
Ken je veel nummers van de tour trouwens, en heb je er wat aan?
  zondag 27 februari 2005 @ 18:35:23 #171
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25284986
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:24 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Ken je veel nummers van de tour trouwens, en heb je er wat aan?
De nummers die niet nieuw zijn ken ik allemaal en vind ik ook mooi, dus daar houd ik me dan maar aan vast. Wat betreft de nieuwe nummers, dat is spannend!

Voor die tijd rustig even hapje eten in Meppel. Het belooft een mooie avond te worden!
pi_25285937
Ik vond eerlijk gezegd de nieuwere nummers niet de sterksten, op 'En Chet Baker zingt' na.....
Maargoed, smaken verschillen gelukkig, misschien hou jij juist meer van die ingetogen nummers. Niet dat ik die lelijk vind, maar.....ach boeie.
Nouja, zie maar
  woensdag 2 maart 2005 @ 01:32:44 #173
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25324495
Terug uit Meppel!

In een schitterend gerenoveerde schouwburg Ogterop was Frank wat mij betreft in supervorm. Zelfs een hoestende Charles Nagtzaam en een toeschouwer die een populaire grap maakte, net toen Frank met een gedicht wilde beginnen, konden de mooie gloed die over de avond hing niet wegnemen. Die gloed was volgens mij de warmte komende vanuit de koude. We kwamen natuurlijk allemaal uit de sneeuw. Frank sprak over het beeld van 'een hart van sneeuw' waarop een dame in het publiek zei: "maar dat smelt zo gauw." Frank besloot met: "maar het breekt niet." Als daar geen liedje van komt!

Vaderland, Zonder Woorden, Koud In Mijn Hart, Jazz In Barcelona, De Ontmoeting, In Mijn Bloed, Kan Er Niets Aan Doen, Zondagskind, Verboden Dichters, Kronenburg Park, Zeg Me Dat Het Niet Zo Is, Het Antwoord, Zwart Wit, Welkom In Utopia. De laatste twee als toegift en niet helemaal in deze volgorde kwamen ze allemaal voorbij. Zondagskind en Kan Er Niets Aan Doen in zeldzaam breekbare uitvoeringen. In Mijn Bloed als opening voor de 'tweede helft' was ook geweldig. Het viel me daarnaast nog op dat Frank de afgezaagde hits ook met veel enthousiasme bracht. Heb ik veel respect voor.

Van de nieuwe liedjes weet ik de titels niet precies, maar ze vielen me niet tegen, op een enkel lied na, dat struikelde over zijn eigen diepgang. Muziek en tekst in een mooi evenwicht kwamen goed uit de verf in de intieme bezetting. Het liedje Nu En Dan, dat hij samen schreef met Daniel Lohues, viel mij met name in positieve zin op.

Gedichten tussendoor, een droog grapje af en toe, wat interactie met de zaal en vooral vakmanschap. Al met al weer een bijzondere avond. Ik ga proberen deze tour nog een optreden mee te pikken!
pi_25331406
Was goed he!?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:52:54 #175
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750666
19 april Assen..

en.. geloof me, wat is dit mooi...

29 mei Nijmegen!!
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:16:59 #176
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25853701
Vandaag vier albums binnen gekregen:

-De Ontmoeting
-Ballade van de Dromedaris
-Heden
-Vaderland

Ik ben benieuwd..
pi_25855529
Papendrecht stonden ze pas geleden, ik was er niet bij, mijn ouders wel
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:31:10 #178
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25855583
Wat vonden je ouders ervan? (eerlijk mag.. )
pi_25874483
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat vonden je ouders ervan? (eerlijk mag.. )
wel goed, was wel iets anders dan 'normaal' vooral rustige nummers.
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:29:56 #180
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25878063
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vandaag vier albums binnen gekregen:

-De Ontmoeting
-Ballade van de Dromedaris
-Heden
-Vaderland

Ik ben benieuwd..
Zijn allemaal goede albums.
Heden is wat meer traditioneel Frank Boeijen Band.

Ik vind met name De Ballade Van De Dromedaris een hele mooie cd.
  woensdag 11 mei 2005 @ 01:33:57 #181
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26902097
Wanneer zou het nieuwe album uitkomen? De nieuwe liedjes zoals we die tijdens de tour hoorde zijn geweldig!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:49:55 #182
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28459214
De data voor de nieuwe tour, samen met Mathilde Santing, zijn in ieder geval bekend!
  zondag 24 juli 2005 @ 14:38:05 #183
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29084586
Volgende maand krijg ik als het goed is de kaarten binnen voor het optreden met Mathilde Santing in Groningen.

Het wachten is het op het nieuwe album.
  maandag 25 juli 2005 @ 00:53:34 #184
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29101551
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 01:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wanneer zou het nieuwe album uitkomen? De nieuwe liedjes zoals we die tijdens de tour hoorde zijn geweldig!
Van de site:
quote:
'Ik ben van plan om de komende tijd weer es een grote reis te maken. Om de dingen vanop een afstand te bekijken, tot rust te komen en na te denken over wat komen zal. Bijvoorbeeld of en wanneer er een nieuwe plaat zal komen."
Dus zal nog wel even duren. Uiteindelijk zal er vast wel een komen, maar niet op korte termijn dus.
  maandag 25 juli 2005 @ 23:48:08 #185
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29128490
Ook jammer dat hij niet heeft opgetreden tijdens de Zomerfeesten. Ik had stille hoop, maar hij zal wel ergens in het Verre Oosten zitten.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:55:36 #186
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29465436
De nieuwe nummers van de tour verdwijnen zo een beetje in het niets. Het zal wel herfst worden voor we ze weer horen.
pi_29907559
Boeijen doet mee met Night Of The Proms!
pi_30535319
Tribute to Nina Simone (live)
Op dinsdag 29 november zal in Concertgebouw De Vereeniging (in Nijmegen) een tribute aan Nina Simone worden gebracht in het kader van het CD-project "Greetings from Nijmegen, Nina Simone".

Nijmeegse muzikanten brengen een muzikale ode aan Nina Simone!
De presentatie, in samenwerking met De Keizer Karel Podia, vindt plaats in Concertgebouw De Vereeniging in Nijmegen. De avond zal gepresenteerd worden door Albert Krielen, directeur K.K.P.

Met optredens van: Frank Boeijen, Clemens VandeVen, Maud, Rood, Fay Claassen, Paul de Graaf, Roline, Hilde Haddering, Henk Hendriks, Ted de Best, Emanuel, Frank Antonie, Rob de Waal, Loek Schrievers, Sjaak Timmers, Henk Wanders, Patricia Oomen, René Ona, Ruben Klabbers.

De opnames zijn bijna afgerond en er komen maar liefst achttien tracks op de cd van twintig verschillende zangers/zangeressen. De verschillende interpretaties van de nummers uit het Nina Simone repertoire zijn heel verrassend en je kunt wel zeggen dat er een paar pareltjes tussen zitten. Een mooi product in een unieke samenwerking, een waardig en sfeervol Nijmeegs document.

Kaarten zijn te bestellen bij de receptie van de Stadsschouwburg Nijmegen of via de website van de Keizer Karel Podia: www.keizerkarelpodia.nl
Er is een website in de maak waar straks alle belangrijke informatie op te vinden is: www.groetenuitnijmegen.nl

Vrienden van het KOC Nijmegen
De volledige opbrengst van de CD gaat naar Stichting Vrienden van het KOC Nijmegen. Het Kinder Oncologisch Centrum (KOC) is onderdeel van Kindergeneeskunde van het Universitair Medisch Centrum Nijmegen (Radboud Ziekenhuis). Op deze afdeling worden kinderen behandeld tegen kanker. De Stichting Vrienden van het KOC Nijmegen probeert die kinderen met kanker op alle mogelijke manieren te steunen. De stichting is zeer betrokken bij de jonge patiënten en realiseert zoveel als kan voor deze kinderen.

pi_31589843
Boeijen samen met Brainpower op het Nationale Muziekkado. Als intro dat schitterende gedicht dat hij ook voordroeg tijdens de afgelopen tour. Niet super, maar wel geslaagd.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:01:53 #191
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_31891050
Wat denkt men hier van de aankomende tour met Mathilde Santing? Ik denk dat hun stemmen prachtig bij elkaar passen en ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag welke liedjes ze zullen brengen.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:14:43 #192
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32121493
Ik heb via marktplaats de single van 'Suzanne' gekocht. 'Zondagskind' staat er ook nog op. Zeker geen spijt van.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:39:20 #193
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_32122191
Frank heeft ook samen met Brainpower een meesterlijke remake gamaakt van het nummer Zwart / Wit.

Frank Boeijen & Brainpower - De Kleur Van Je Hart (Zwart Wit 2005)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  woensdag 9 november 2005 @ 19:28:04 #194
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32125356
Jazeker, dat nummer staat op het Nationale Muziekkado, of in ieder geval wat daar tegenwoordig voor door moet gaan. Met het gedicht uit de laatste tournee als 'intro'.
pi_32439216
Ik heb ook kaartjes voor de theatertour "even" in Groningen...nu al zin in! Ga ook naar de Night of the proms, maar ik las dat Frank maar 2 nummers zingt...beetje jammer, mja beter iets dan niets
  zondag 20 november 2005 @ 22:54:33 #196
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_32439262
Zwart/wit
Kronenburg park

pi_32439435
Verboden dichters en Hier komt de storm... favorieten!
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:42:54 #198
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32583398
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:59 schreef oinie het volgende:
Verboden dichters en Hier komt de storm... favorieten!
Origineel!

Ik vind 'Afscheid' heel mooi.
pi_32931131
En... 'Robert Zimmerman'.. de quizvraag van vandaag is: wie is Robert Zimmerman?
pi_32931810
Meen je dat nou echt Stanley?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bet de DVD weer eens bekeken, en weer besloten dat het nou toch eens tijd wordt om Boeijen een keer live te zien, ookal ken ik eigenlijk bijna alleen maar nummers van de tijd dat het nog "groep" was.
Daarnaast een TVP want ik verlies steeds dit topic uit het oog
Bertje en Henk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')