abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10725173
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 02:15 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Wat beschouw jij als het beste solo-album van Frank Boeijen? Ik ken Heden en De Ballade van de Dromedaris. Dat vind ik zeer sterke albums.

Van de Frank Boeijen groep ken ik de hits verzameling vrij goed (niet zelf in mijn bezit, maar mijn zus wel) en ik heb Welkom in Utopia. Wat is een ander album van de FBG dat ik absoluut zou moeten hebben? Dezelfde vraag is van toepassing op zijn solo-albums.

Ik ga morgen in Den Haag 'inkopen' doen dus tips zijn welkom.

Van de FBG zou ik 'Een zomer aan het eind van de 20ste eeuw' toch als beste willen bestempelen. Ze hebben dit album bijna 'live' ingespeeld, de teksten zijn mooi, en er staan nauwelijks zwakke nummers op.

Van Frank Boeijen solo, vind ik het dubbel live-album 'Stormvogels' erg indrukwekkend.

pi_13158701
Binnenkort komt de nieuwe plaat van Frank Boeijen uit. Voor de liefhebbers wat info:

quote:
Op 6 oktober komt de nieuwe CD van Frank Boeijen uit: Schaduw Van De Liefde! Het is een album geworden in de beste traditie van Frank, met mooie liedjes en bijzondere teksten.
De eerste single Kaap De Goede Hoop is inmiddels regelmatig te horen op de radio. Vanaf 15 september is de single in de winkel verkrijgbaar. Op de single staat ook het lied Engel, een lied dat niet op de CD zal komen te staan!

Frank produceerde Schaduw Van De Liefde samen met JB Meijers (die eerder werkte met o.a. De Dijk, Tröckener Kecks en Acda & de Munnik). Schaduw Van De Liefde is een gevarieerd album, zo zingt Frank een duet met Henk Hofstede van The Nits (Vertrekhal) en nam hij Ik Drink van Ramses Shaffy op voor dit album.
De afwisseling is er ook muzikaal; zo klinkt Ik Drink enkel met begeleiding van alleen piano en contrabas bewust heel klein heeft gehouden. Voor andere nummers is er groter uitgepakt, zo werd er meerdere malen gebruikt gemaakt van een blazerssectie!

Op www.frankboeijen.nl is ook een fragment van de eerste single te beluisteren.
Hmmzz....
pi_13841508
En de nieuwe cd is uit en ik heb hem inmiddels. Het is een mooie plaat geworden. De hele plaat is deze keer gewijd aan de liefde. Op Hoe Lang Kun Je Samen verstapt Frank zich overigens enigzins met wel erg platgetreden metaforen (een roos die op een vuilnisbelt groeit, een ridder met open vizier *ril*). Nummers zoals Zonder Warmte en vooral Kaap de Goede Hoop compenseren dit ruimschoots.

Het is een heerlijke introverte plaat geworden die mooi aansluit bij de komende donkere dagen.

De Elsevier denkt daar overigens wat anders over:

quote:
'Is hij nou een irritante neuzelaar die op de lachspieren werkt met rijmelarijen? Of is hij de Nederlandse Bob Dylan die heel intelligente popmuziek maakt? Het blijft een lastige vraag. Ook op zijn laatste cd is Frank Boeijen namelijk beide. Zo lijkt hij in het openingsnummer met het opzeggen van pseudo-diepzinnige, onbedoeld komische teksten akelig veel op Stef Bos. Maar de tweede track, Zonder Warmte, is weer een goed in het gehoor liggend liefdesliedje. Een wisselvallig album, korton, waarop tekst en muziek wel minder een eenheid vormen dan in de glorietijd van Frank Boeijen.
En ik ben natuurlijk benieuwd wat Lamon van deze plaat vindt.
Hmmzz....
pi_13841610
quote:
En ik ben natuurlijk benieuwd wat Lamon van deze plaat vindt.
Lamon gaat morgen voor zijn doen heel vroeg het bed uit, om voor zijn werk snel even deze cd te halen!

'k wist niet eens dat ie uit was. Heb ik weer een reden om morgen op te staan.

pi_13841640
quote:
Op vrijdag 1 juni 2001 00:43 schreef Lamon het volgende:
Als we toch oude topics weer opnieuw mogen openen.

Zoals ik al eerder zei: 1 van de beste Nederlandse artiesten van de afgelopen 20 jaar.

Zijn mooiste nummers:

-De wind nam hem mee
-De piano van Beethoven
-In mijn Bloed
-Gouden Bergen
-Als later
-Zeg me dat het niet zo is
-Winter in Hamburg
-Zonder woorden
-Waar kom jij vandaan
-Stephanie
-De Verzoening
-Wolven in de nacht

"Kronenburgpark" en "Zwart-Wit" staan geen van beiden in die lijst van jou. Ten onrechte, naar mijn mening.
Ars longa, vita brevis
pi_13841759
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 02:09 schreef motown het volgende:
"Kronenburgpark" en "Zwart-Wit" staan geen van beiden in die lijst van jou. Ten onrechte, naar mijn mening.
Ik noemde enkel de spreekwoordelijke diamanten tussen de goudstaafjes. Ik kan natuurlijk niet het hele repertoir posten.
pi_13841781
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 02:20 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik noemde enkel de spreekwoordelijke diamanten tussen de goudstaafjes. Ik kan natuurlijk niet het hele repertoir posten.

Kwestie van smaak, I guess. Dan noemde ik echter wel de twee bekendste nummers van hem zover ik weet...
Ars longa, vita brevis
pi_13865592
Ik heb em, 'Shaduw van de liefde'..

Ik kan na 3 luisterbeurten wel zeggen dat ik de titeltrack ook meteen het mooiste nummer vind.

Okee, eigenlijk vind ik 'Ik drink' het mooiste, maar daar moet ik Ramses voor bedanken. Het is een prachtige cover, maar het origineel was al perfect. En ik mis het lachtje van Ramses bij de zin '..en gelukkig word ik niet zo snel dronken' een beetje.

Verder zijn 'Zonder warmte' en 'Onder ons' en 'Kaap de goede hoop' ook aangenaam luistergenot.

Ik vind het wel een van de mindere albums (helaas), doordat de muziek soms iets te veel vergeten is, ter wille van de teksten.
Ik weet dat Frank Boeijen altijd de teksten als basis neemt, maar sommige nummers zouden misschien beter in een dichtbundel passen.
En weer mis ik een killer-ballad zoals 'Als later'.

pi_13866228
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 00:34 schreef Lamon het volgende:
Ik heb em, 'Shaduw van de liefde'..

Ik kan na 3 luisterbeurten wel zeggen dat ik de titeltrack ook meteen het mooiste nummer vind.

Okee, eigenlijk vind ik 'Ik drink' het mooiste, maar daar moet ik Ramses voor bedanken. Het is een prachtige cover, maar het origineel was al perfect. En ik mis het lachtje van Ramses bij de zin '..en gelukkig word ik niet zo snel dronken' een beetje.

Bij Frank geloof je het ook niet als hij het zingt.
Ramses Shaffy heeft bij Ik Drink ook zo'n heerlijk doorleefde stem. Dat hoor je ook terug in een nummer als Laat Me. Je kan echt horen dat hij een aantal jaren heftig heeft geleefd. Op de plaat We Leven Nog is hij bijvoorbeeld een stuk slechter bij stem, maar op Dag en Nacht is er alleen nog dat ietwat rafelige overgebleven. Prachtig en dus zondermeer niet te overtreffen.
quote:
Verder zijn 'Zonder warmte' en 'Onder ons' en 'Kaap de goede hoop' ook aangenaam luistergenot.

Ik vind het wel een van de mindere albums (helaas), doordat de muziek soms iets te veel vergeten is, ter wille van de teksten.

Ik weet niet.Ik vind juist dat verstilde wel mooi aan deze plaat. En de muziek is aan de ene kant sober, maar ook weer erg gedetailleerd. Ik vind het wel lekker klinken dus.
Verder vind ik juist de teksten juist op deze plaat soms wat onevenwichtig. Frank heeft absoluut betere teksten geschreven. Ik blijf erbij dat een hele plaat met alleen maar teksten over de liefde toch iets teveel is. Gooi die man op de eerste de beste trein en laat hem weer reizen.

Favoriete nummers van mij zijn: Zonder Warmte, Dialoog en Schaduw van de Liefde.
Absolute favoriet is Kaap de Goede Hoop. Wat een prachtnummer is dat!

quote:
Ik weet dat Frank Boeijen altijd de teksten als basis neemt, maar sommige nummers zouden misschien beter in een dichtbundel passen.
En weer mis ik een killer-ballad zoals 'Als later'.
Ik denk dat de teksten in een dichtbundel niet overeind zouden blijven. Zeker niet in 'het circuit'. Daarvoor bezondigt hij zich teveel aan cliches. Dat vind ik juist een kracht van Frank Boeijen in de muziek: de man weet wat hij wil zeggen en gaat daarbij niet geforceerd op zoek naar taalvernieuwing.

Ik heb trouwens nog veel Frank Boeijen materiaal te ontdekken. Ik ben van plan om spoedig Vaderland aan te schaffen. Ik ben erg gecharmeerd van De Ballade van de Dromedaris en ik geloof dat Vaderland daar goed op aansluit.

Hmmzz....
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 01:14:45 #110
55151 De_Poelier
is zelf niet meer vegetarisch
pi_13866291
de verzoening..

...of was het die hyena die jakhals die wacht tot ik neerval en waarvan ik dacht dat het een vriend was..

zijn wij samen niet sterker dan alles wat mij bedreigt?

Kippie, kippie wat ben je toch lekker!!
pi_13866406
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 01:09 schreef -Wepeel2- het volgende:
Bij Frank geloof je het ook niet als hij het zingt.
Ramses Shaffy heeft bij Ik Drink ook zo'n heerlijk doorleefde stem.
Hij heeft er muzikaal wel iets heel moois van gemaakt. Hij had er gewoon een duet van moeten maken met Shaffy.
quote:
Ik weet niet.Ik vind juist dat verstilde wel mooi aan deze plaat. En de muziek is aan de ene kant sober, maar ook weer erg gedetailleerd. Ik vind het wel lekker klinken dus.
Verder vind ik juist de teksten juist op deze plaat soms wat onevenwichtig. Frank heeft absoluut betere teksten geschreven. Ik blijf erbij dat een hele plaat met alleen maar teksten over de liefde toch iets teveel is. Gooi die man op de eerste de beste trein en laat hem weer reizen.
Dan zul je Vaderland wel waarderen. Tekstueel ongeevenaard, maar ik vind zelf de muziek erg belangrijk, en ik vond de teksten op dat album ook dermate persoonlijk, dat ik er niet veel bij kon voelen.
De perfect mix van tekst en muziek zie ik nog steeds het best terug op 'Een zomer aan het eind van de 20ste eeuw', maar da's puur persoonlijk.
quote:
Ik heb trouwens nog veel Frank Boeijen materiaal te ontdekken. Ik ben van plan om spoedig Vaderland aan te schaffen. Ik ben erg gecharmeerd van De Ballade van de Dromedaris en ik geloof dat Vaderland daar goed op aansluit.
Vooruit dan, maar als je em nog niet hebt, daarna 'Een zomer aan het eind van de 20ste eeuw' aanschaffen, hoor.
pi_13866542
quote:
Vooruit dan, maar als je em nog niet hebt, daarna 'Een zomer aan het eind van de 20ste eeuw' aanschaffen, hoor.
Ai. Dat wordt weer door jaren tachtig productie heenbijten.

Een duet met Rames was wel mooi geweest ja. Ik zag Ramses een tijdje terug in een interview bij de tv-show () en het gaat een stuk beter met hem. Ok, zijn korte termijn geheugen is zo'n beetje naar de klote, maar fysiek is hij weer veel beter dan in de documentaire.

Hmmzz....
pi_13866597
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 01:48 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ai. Dat wordt weer door jaren tachtig productie heenbijten.
Weinig synths op dit album hoor, het was al bijna '90.
quote:
Een duet met Rames was wel mooi geweest ja. Ik zag Ramses een tijdje terug in een interview bij de tv-show () en het gaat een stuk beter met hem. Ok, zijn korte termijn geheugen is zo'n beetje naar de klote, maar fysiek is hij weer veel beter dan in de documentaire.
Heb je de verzamelaar 'Alleen als je me verleidt' van deze held al? Ik ga een beetje dood van genot bij het horen van nummers als 'Marije', 'An en jan (tot in de dood)', 'Wij zullen doorgaan' en uiteraard ook 'Ik drink'.
Het is toch wel een wereldartiest, die ouwe alcoholist.
pi_13866744
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 01:57 schreef Lamon het volgende:

[..]

Weinig synths op dit album hoor, het was al bijna '90.
[..]

Kijk, dat soort uitspraken wil ik horen.
quote:
Heb je de verzamelaar 'Alleen als je me verleidt' van deze held al? Ik ga een beetje dood van genot bij het horen van nummers als 'Marije', 'An en jan (tot in de dood)', 'Wij zullen doorgaan' en uiteraard ook 'Ik drink'.
Het is toch wel een wereldartiest, die ouwe alcoholist.
Jaaaaaah Marije.
Mijn Marije in de hei
En de klei zo moddervet.

Het is vooral de intensiteit die dat nummer zo prachtig maakt.

Alleen Als Je Me Verleidt heb ik helaas niet en dit album is ook niet meer origineel verkrijgbaar. Ik heb wel de nummers die ik nog niet kende kunnen downloaden (Mama Mokum vind ik erg mooi).
Als je een doorleefde Ramses wilt horen is Ramses '97 trouwens een aanrader. Een theatershow uit, jawel, 1997. Helaas is deze cd ook niet meer onder deze titel verkrijgbaar, maar stiekem bevat de Hollands Glorie cd dezelfde opnamen. En dit is echt stiekem, nergens staat op de cd aangegeven dat het live opnamen betreft.

Ik heb trouwens van Ramses Shaffy:
- Hollands Glorie (Ramses 97)
- Sammy (verzamelaar)
- Ramses (filmsoundtrack)
- 3 Originals (de eerste 3 cd's op dubbel-cd)
- Dag en Nacht (op LP)
- Wij Zullen Doorgaan (op LP)

Ik ben nog op zoek naar Sterven van Geluk, dus mocht jij die op cd hebben dan hou ik me aanbevolen voor een kopie.

En volgens mij moet ik nu ophouden over Ramses anders wordt Seborik weer (terecht) boos.

Hmmzz....
pi_13866843
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 02:25 schreef -Wepeel2- het volgende:
Jaaaaaah Marije.
Mijn Marije in de hei
En de klei zo moddervet.
Wil je geloven dat ik dat nummer heb gebruikt voor mijn eerste auditie bij de kleinkunst academie, samen met een leuk Ivo de Wijs nummer...
Ik ben er toendertijd doorheen gekomen, die ronde, dus ik ben Ramses nog steeds erg dankbaar.

De voorgenoemde cd is overigens de enige cd die ik heb van Ramses, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen aan 'Sterven van Geluk'. Ik had het gevoel dat deze dubbelaar de lading redelijk dekte, maar als ik nog essentiele nummers mis, hou ik mij ten zeerste aanbevolen.

quote:
En volgens mij moet ik nu ophouden over Ramses anders wordt Seborik weer (terecht) boos.
Ik denk niet dat metalheads dit soort topics uberhaupt durven te openen, dus ik zou me geen zorgen maken..
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:42:41 #116
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_13869339
Ik ben fan geworden door mijn ouders, die de CD's altijd draaiden toen ik klein was.

Ik kon als 10-jarige Twee Mannen Zo Stil uit mijn hoofd.

Is er nog iemand naar het concert in België geweest?

Volgens mijn vader was het een heel mooi concert.

The Most Incredible, Baby
pi_16241999
Een tijdje terug Vaderland van Frank Boeijen aangeschaft. Erg fijn schijfje. Toch net wat diverser dan de nieuwste plaat (hoewel ik die ook goed vind).

En Stormvogels en die plaat over die zomer waarvan ik nu even de titel niet kan bedenken () moet ik nog steeds halen. Sorry Lamon.

Hmmzz....
pi_16242265
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:06 schreef -Wepeel2- het volgende:
Een tijdje terug Vaderland van Frank Boeijen aangeschaft. Erg fijn schijfje. Toch net wat diverser dan de nieuwste plaat (hoewel ik die ook goed vind).
Da's wel mijn minst favoriete. Niet omdat het slechte muziek is, maar zo persoonlijk is over iets waar ik zelf niet zoveel bij voel. Niettemin vind ik em zeker niet slecht hoor.

(Ik heb trouwens vorige maand Ramses zijn 3 originals binnen gehad. Ik moet hem nog wat draaibeurten geven, maar de tweede cd lijkt mij het meest aan te spreken. )

quote:
En Stormvogels en die plaat over die zomer waarvan ik nu even de titel niet kan bedenken () moet ik nog steeds halen. Sorry Lamon.
Geen haast maken. Al het moois komt langzaam.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:21:43 #119
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_16730060
Ik vind zijn laatste album erg goed, hij is mijn inziens compleet anders, hij begeeft sinds vrij lange tijd weer op een ander vlak. Het is naar mijn idee een nogal jazzy album, terwijl ik de ballade en heden meer pop-gericht waren.
Sowieso vind ik het een verdomd goede zanger, waar je maar heel weinig van hoort (en veel van mijn vrienden/leeftijdsgenoten het reportoire niet eens kennen).

Maar misschien ben ik gek, maar van het laatste album.... song nummer 7, ik heb het idee dat het nummer "afgebroken" wordt. Dat het nog niet af is, ligt dat aan mij? Want bij mij stopt ie midden in een zin mee, en dan begint het volgende nummer.

Live life to the Ender :D
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:30:10 #120
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16730275
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 02:41 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat metalheads dit soort topics uberhaupt durven te openen, dus ik zou me geen zorgen maken..

Metalheads schrijven zelfs over het liefdesleven van Frank : MTV rockzone
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16731205
is dat nummer "hoe lang kun je samen gelukkig zijn......"ook van frank boeien????
pi_16744263
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:06 schreef Rancor het volgende:
is dat nummer "hoe lang kun je samen gelukkig zijn......"ook van frank boeien????
Ja. Van de nieuwe cd Schaduw Van De Liefde.
Hmmzz....
pi_16745499
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:04 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ja. Van de nieuwe cd Schaduw Van De Liefde.

en heet dat nummer ook zo?
pi_16745831
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:57 schreef Rancor het volgende:

[..]

en heet dat nummer ook zo?

Nee het nummer heet Hoe Lang Kun Je Samen.
Verrassende titel he.
quote:
Hoe Lang Kun Je Samen
tekst en muziek: Frank Boeijen
En nu het gevonden is
Het verlangde geluk
Een roos op een vuilnisbelt
Pas op voor de doorns liefste
Nu niet zichtbaar
Maar straks vloeit er bloed
En dan is het maar de vraag of jouw nieuwe ridder
Een lafaard is met moed
Of een held van vlees en bloed

Hoe lang kun je samen
Hoe lang kun je samen
Niet gelukkig zijn

Laat mij nu de muze dienen
Trouwe dienaar van de godin
Die alleen maar geeft
En niets vraagt in het begin
Misschien vrijwillig
Onze liefde heeft geofferd
Was het dat waard
Het ga je goed
Dat je maar kracht krijgt
En vreugde en begeerte
En die verdomde passie en wijsheid

Hoe lang kun je samen
Hoe lang kun je samen
Gelukkig zijn

Natuurlijk waren wij op weg
Naar de ondergang
Natuurlijk hebben wij
Onze liefde levend begraven
In alledaagsheid
En die verdomde werkelijkheid
Van iedere dag opstaan
En een jarenlange poging
Een poging tot geluk
Vergeefs, vergeefs, vergeefs

Hoe lang kun je samen
Hoe lang kun je samen
Gelukkig zijn

Onvoorwaardelijke vriendschap
Die alles overstijgt en overwint
Het ga je goed
Dit is geen afscheid
Dit is geen vaarwel

Het is een begroeting
Een voorbereiding
Van de gedeelde eenzaamheid
De oude ridder scherpt zijn zwaard
Gaat met open vizier
De toekomst tegemoet
De toekomst tegemoet

Hoe lang kun je samen
Hoe lang kun je samen
Gelukkig zijn

Ik vind het zelf een van de mindere nummers van de cd. Maar het refrein is wel aardig.
Hmmzz....
  zondag 1 februari 2004 @ 14:25:46 #125
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_16774449
Boeijen is een van mijn helden, al vanaf de jaren '80. Heeft duidelijk hoogtepunten en middelmatigheid gemaakt. Kan eigenlijk maar weinig dieptepunten noemen. Tenzij het zijn live-optredens zijn die ik gezien heb *na* de Jazz In Barcelona-tour. Dat was een geweldige concerttour, maar daarna is 'ie live te wazig en komt 'ie op mij bijna ongeinspireerd over. Geen contact met zijn publiek en de vierde wand van het toneel heeft 'ie de laatste tijd standaard in z'n decor verwerkt, lijkt het wel.. Da's jammer!

Live op plaat is het dan wel weer dik in orde. De twee live dubbelaars die hij heeft uitgebracht behoren tot de beste live-platen van de Nederlandstalige muziek.

Wat betreft zijn albums, die zijn dus helemaal top of van het type "mwah". Maar *echt slecht* is het nooit... Jammer dat 'ie niet wat kritischer is geweest met het maken van platen. Want als hij eens wat minder uit had gebracht, waren zonder twijfel alle platen helemaal oke geweest. Het bekende gevaar van kwanititeit en kwaliteit...

Maar mijn persoonlijke onbetwiste hoogtepunt in het Boeijen-repertoire is zonder enige twijfel "Jazz In Barcelona" . Samen met zijn bandje heeft 'ie ook heel wat moois gemaakt. Daar heb ik minder duidelijk een voorkeur. Maar "Kontakt", "In Natura" en "Welkom In Utopia" zijn helemaal geweldig!!!

Als ik op zijn website het gastenboek lees, zie ik dat veel fans kritisch zijn op de laatste CD (voor mij ook de minste CD van zijn hand! ), maar is iedereen laaiend enthousiast over de nieuwe tour. Die heb ik nog niet gezien, dus mijn eerder gegeven commentaar op zijn live-verschijning is duidelijk (nog) niet van toepassing op de recente tour...

pi_16958014
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:25 schreef Sammy3000 het volgende:
Boeijen is een van mijn helden, al vanaf de jaren '80. Heeft duidelijk hoogtepunten en middelmatigheid gemaakt. Kan eigenlijk maar weinig dieptepunten noemen. Tenzij het zijn live-optredens zijn die ik gezien heb *na* de Jazz In Barcelona-tour. Dat was een geweldige concerttour, maar daarna is 'ie live te wazig en komt 'ie op mij bijna ongeinspireerd over. Geen contact met zijn publiek en de vierde wand van het toneel heeft 'ie de laatste tijd standaard in z'n decor verwerkt, lijkt het wel.. Da's jammer!

Maar mijn persoonlijke onbetwiste hoogtepunt in het Boeijen-repertoire is zonder enige twijfel "Jazz In Barcelona" . Samen met zijn bandje heeft 'ie ook heel wat moois gemaakt. Daar heb ik minder duidelijk een voorkeur. Maar "Kontakt", "In Natura" en "Welkom In Utopia" zijn helemaal geweldig!!!

Ik heb vanmiddag Jazz In Barcelona gekocht voor slechts 7,50. Tot nu toe klinkt het erg lekker.

Ik vind de nieuwe cd trouwens ook best goed. Hij bevat in ieder geval vijf nummers die ik erg mooi vind:
- Zonder Warmte
- Stille Strijd
- Dialoog
- Kaap De Goede Hoop
- Schaduw In De Nacht

Ik Drink is ook prachtig, maar natuurlijk niet zo mooi als de versie van Ramses.

Chateau de Fleury en Hoe Lang Kun Je Samen vind ik trouwens geen goede nummers. Over Vertrekhal en Onder Ons heb ik niet zo'n duidelijke mening. Die nummers zijn gewoon 'Mwah'.

Maar de nummers die ik van Schaduw Van de Liefde echt heel goed vind, die vind ik over het algemeen beter dan de goede nummers van Heden. Heden komt op mij soms wat te afstandelijk over, in vergelijking met de andere Frank Boeijen solo-cd's die ik ken.

Maar Jazz klinkt tot nu toe echt heel mooi. Hij staat nu op.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 06-02-2004 22:31]

Hmmzz....
pi_18813242
Heb gister de DVD Live in Antwerpen gekocht... maar die is goed... whoooo

Die band erachter geeft alle nummers net even dat beetje extra sfeer, ... subliem
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:30:20 #128
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_19071039
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 17:51 schreef mark_03 het volgende:
Heb gister de DVD Live in Antwerpen gekocht... maar die is goed... whoooo

Die band erachter geeft alle nummers net even dat beetje extra sfeer, ... subliem
Ik heb m ook in huis gehaald.

Hij kwam uit, vlak nadat ik op 29 februari naar zijn optreden in Groningen was geweest. Dit was een haast religieuze ervaring. Als je die nummers zo vaak gehoord en doorleefd hebt en als de meester zelf ze dan op 5 meter afstand ingetogen uitvoert met een hemelse timing.. ik zal het nooit vergeten.

De DVD is een stuk minder intiem, maar dat is logisch als je een registratie van een optreden in het Sportpaleis in Antwerpen neemt. Het aantal gasten had van mij ook wel iets minder gemogen.. maar verder.. wat een geweldenaar zeg!

Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen over de DVD, maar ik vrees dat ik daar niet mee weg kom.
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:30:47 #129
93574 yF
Yvonneke
pi_19078338
De Verzoening! Prachtig nummer is dat! De oudere liedjes van Frank Boeijen vind ik allemaal hartstikke mooi, wat ie tegenwoordig maakt niet meer zo...maar zeker een goede artiest!
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:08:33 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20604878
Wie heeft de DVD nog meer? Als je m nog niet hebt.. you're missin' out!

Wat een sfeer.. wat een koning.. wat een liedjes..
pi_20610791
tvp
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:36:23 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20610813
Heb me lief .....

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:40:31 #133
73606 vim-fuego
I let my guitar speak for me..
pi_20610893
ik vond het een beetje sneu dat er zoveel nummers niet opstonden.....dat ze dat niet doen o.k., maar wrijf het niet in bij de extra's ......
verder....super , wat een artiest.......
...and what about cunture club, are they a cult too?...
pi_21292879
Frank Boeijen is nog steeds de koning. Ik heb net gebeld met klassiek muziekcentrum Ogterop in Meppel waar hij 1 maart 2005 komt optreden en heb kaarten besteld.

Heb er nu al zin in.. weet niet eens of hij voor die tijd nog een nieuwe album opneemt.
pi_21293437
Ik vond 'Welkom in Utopia' een erg sterk album dat ik nou ook nog steeds overeind vind staan. Zijn latere werk vond ik toch wel minder.
pi_21293519
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 23:06 schreef Saleheim het volgende:
Ik vond 'Welkom in Utopia' een erg sterk album dat ik nou ook nog steeds overeind vind staan. Zijn latere werk vond ik toch wel minder.
weet je.. dat kan ik me heel goed voorstellen..

Ik ben toevallig meegegroeid met zijn stap van pop naar rustiger.. of meegegroeid.. het klopte wel voor mij..

Op zijn latere werk is het misschien iets meer zoeken naar de juweeltjes.. maar ze zijn er wel degelijk..
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:06:55 #137
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_23258481
Toen & Nu.. wie heeft hem al?
pi_23260752
Greatest hits album is dat toch?
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:02:39 #139
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:12:38 #140
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24452242
we kunnen het hebben over de keuze van de liedjes op Toen & Nu.. er staan een hoop liedjes op die ik nog niet kende en die me aangenaam verrasten.

Verder voor de mensen die het nog niet wisten: op het album van de sympathieke Maud Mulder, dat in januari uitkomt, staat een duet met Frank Boeijen. Het lied 'Voor jou alleen' is opnieuw opgenomen, met als muzikale begeleiding de originele Frank Boeijen Groep!
pi_24453681
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
we kunnen het hebben over de keuze van de liedjes op Toen & Nu.. er staan een hoop liedjes op die ik nog niet kende en die me aangenaam verrasten.

Verder voor de mensen die het nog niet wisten: op het album van de sympathieke Maud Mulder, dat in januari uitkomt, staat een duet met Frank Boeijen. Het lied 'Voor jou alleen' is opnieuw opgenomen, met als muzikale begeleiding de originele Frank Boeijen Groep!
Verassend
pi_24508375
Heb toevallig "De Verzoening" opstaan nu
Ik ben gek op Frank Boeijen Heb al zijn werk en heb periodes dat ik er de hele dag naar kan luisteren.

Ben erg benieuwd naar dat duet met Maud trouwens.
  zondag 6 februari 2005 @ 11:54:12 #143
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24950483
Kaarten in huis voor 1 maart in Meppel!

Reacties op optredens van zijn huidige tour zijn erg wisselend, dus ik ben benieuwd. Er zal weinig bombastisch aan zijn, geen gitaargeweld. Intiemer dan ooit tevoren. En nieuwe liedjes!
pi_24976602
- dubbel
pi_24976604
Mooi topic dit, maar compleet gemist....!
Frank Boeijen vind ik ook echt geweldig, mooiste nummer......."Waar kom jij vandaan" en "Doe iets"
en ik ga op 22 feb. naar hem in Orpheus, Apeldoorn , nu al zin in !!
  maandag 7 februari 2005 @ 21:15:16 #146
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24976954
Jij weer! Ik wilde ook naar Orpheus, maar was uitverkocht.. grrr

Laat hier maar weten wat je ervan vond ok?
pi_24977057
Doet ik!
En hoezo jij weer!, van het trainersforum zeker
  maandag 7 februari 2005 @ 21:26:36 #148
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24977195
trainerstopic ja..

Als je straks ook nog achter m'n vriendin aan zit heb je een probleem, mannetje..

Ik ga 1 maart naar Koning Frank in Meppel. Wordt mooi. Je weet dat deze tour ingetogen is, volledig akoestisch en dat hij geen hits speelt?
pi_24977318
Nee, dat wist ik niet...
Maargoed, officieel ga ik toch voor school, moet er wat over schrijven....en akoestisch is sowieso mooi, en zijn hits zijn absoluut niet zijn mooiste nummers. Speelt hij wel oude nummers, zoals bijv. "Waar kom jij vandaan"?? Die vind ik wel erg mooi namelijk

Ohja, heb je een knappe vriendin trouwens?
  maandag 7 februari 2005 @ 21:37:16 #150
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24977370
Haha.. ze is erg mooi ja .

Ik weet niet of hij 'Waar kom jij vandaan' doet. Dat is dan ook wel meteen een nummer uit de prehistorie zo'n beetje toen hij nog met Wout Pennings optrad. Nummers als 'De Ontmoeting', 'In mijn bloed'en 'Foto van een mooie dag' kun je wel verwachten. En nieuwe nummers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')