quote:Het duurt nog wel ff tot kerst hoor..je bent wel heel zeker van je zaak.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:58 schreef Reco het volgende:
nee sorry heb al 4 jaar een hele lieve vriendin
dus een leuke lieve kleffe natte kerst voor mij (en vriendin natuurlijk)
[Dit bericht is gewijzigd door Asap op 14-10-2003 15:01]
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:55 schreef Minkeltje het volgende:
Hmmm, niet eenzaam qua familie hoor, maar gewoon net dat ene mis je dan. Die vriendin (in mijn geval), of die vriend (voor de dames en eventuele heren natuurlijk), waarmee je lekker tijdens de kerst samen kan zijn..... Wie herkent zich hierin?
Kerst is zo eenzaam als je het zelf maakt...
quote:Meld me ook ff..tja geld voor mij hetzelfde.. mis mijn ex en dat zal nou niet echt bevordelijk zijn voor kerst..mja kerst duurt nog lang dat wel. misschien gaat het tegen die tijd wat beter.
Hmmm, niet eenzaam qua familie hoor, maar gewoon net dat ene mis je dan. Die vriendin (in mijn geval), of die vriend (voor de dames en eventuele heren natuurlijk), waarmee je lekker tijdens de kerst samen kan zijn..... Wie herkent zich hierin?
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 14-10-2003 15:07]
quote:Ben zeker van onze liefde voor elkaar
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:59 schreef Baklap het volgende:[..]
Het duurt nog wel ff tot kerst hoor..je bent wel heel zeker van je zaak.
quote:Tis ook niet eenzaam eigenlijk in t opzicht dat ik alleen ben. Genoeg familie enzo. Maar toch zit je zelf alleen snappie
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:02 schreef Copycat het volgende:
Vier al jaren een 'eenzame kerst' en dit jaar is het niet anders. Mijn vriend zit heel de maand december én een stuk van januari aan de andere kant van de wereld. Maar ach, ik vermaak me wel. Met mijn familie zullen we wel weer een 'gezellig uitje'' hebben, heb een etentje bij vrienden en ook met oud en nieuw heb ik me al ergens ondergebracht.Kerst is zo eenzaam als je het zelf maakt...
quote:Ja, ik snap...
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:26 schreef Minkeltje het volgende:[..]
Tis ook niet eenzaam eigenlijk in t opzicht dat ik alleen ben. Genoeg familie enzo. Maar toch zit je zelf alleen snappie
(Je mag anders wel in mijn plaats met mijn familie gaan bowlen en steengrillen...) En nee, da's geen grap maar een ritueel. 'Was 't maar een grap, dan kon ik er ook om lachen.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:33 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik heb dat ook altijd met kerst....omdat het vind ik leuk is om dan eerst een cadeautje voor hem te kopen ofzo....of samen film kijken op de bank met de kachel aan...en het liefst nog sneeuw....dus dan eerst een stuk wandelen en dan lekker op de bank kruipen met een leuke film....
of als je iets met de hele familie gaat doen zie je anderen ook met vriend of vriendin en dan baal je dat je geen vriend of vriendin hebt....
dat is inderdaad wat je mist..
Maar dat komt omdat ik drie maanden ga reizen!
quote:...maar toch is het nooit te vroeg om jezelf depressief te praten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:26 schreef Minkeltje het volgende:
En ok t duurt nog ff tot t kerst is maar toch
Neem maar een vb aan Copycat, zo kan het ook.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:33 schreef Copycat het volgende:
heb vorig jaar eerste kerstdag alleen doorgebracht. Met heel veel lekkere hapjes, voldoende videobanden en de kat op schoot heb ik het toch erg lekker gehad met me, myself en I.
quote:We gaan gewoon voor alle eenzame Fok!ers een kerstmeeting maken waar flink wordt gezopen
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef Moonah het volgende:[..]
...maar toch is het nooit te vroeg om jezelf depressief te praten.
Kom op zeg!Neem maar een vb aan Copycat, zo kan het ook.
[..]
quote:Idd,, dat ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb dat ook altijd met kerst....omdat het vind ik leuk is om dan eerst een cadeautje voor hem te kopen ofzo....of samen film kijken op de bank met de kachel aan...en het liefst nog sneeuw....dus dan eerst een stuk wandelen en dan lekker op de bank kruipen met een leuke film....
of als je iets met de hele familie gaat doen zie je anderen ook met vriend of vriendin en dan baal je dat je geen vriend of vriendin hebt....
quote:Jij snoodaard!!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:48 schreef Svyatagor het volgende:
M'n vriendin gaat ook een eenzame kerst tegemoetMaar dat komt omdat ik drie maanden ga reizen!
quote:Ik begrijp je verlangens wel, same here. Maar zoiets hoeft toch absoluut niet kerstgebonden te zijn? Je kunt altijd gezellig een film huren, een stuk wandelen of een cadeautje kopen.
Maar dat gevoel als je met de hele familie bent is tijdens de feestdagen inderdaad wel ineens een stuk sterker. Moeten ze maar afschaffen ofzo.
quote:Allemaal (commercieel gevoede) opgelegde gezelligheid.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:06 schreef Gillingham het volgende:[..]
Maar dat gevoel als je met de hele familie bent is tijdens de feestdagen inderdaad wel ineens een stuk sterker. Moeten ze maar afschaffen ofzo.
Ik zit echt liever alleen thuis met mijn eigen dingetjes dan dat ik met mijn familie op de bowlingbaan sta (ja, dit zit mij echt hoog... al jarenlang... ga er maar eens een topic over openen, een dezer dagen) puur alleen omdat het nu eenmaal zo hoort met Kerst.
Niet in Copycat''s boekje!
quote:En ik vind kerst (en dat is niet via commercie ingegoten) gewoon een gezellig iets, en ja iets wat je met je loved ones deelt. Maar dat hoeft van mij niet met een grote schranspartij te zijn, maar gewoon, tja knus, gezellig, liefdevol al dat soort sentimentele dingen
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:11 schreef Copycat het volgende:[..]
Allemaal (commercieel gevoede) opgelegde gezelligheid.
Je word inderdaad op alle mogelijke manieren gewezen op het 'feit' dat Kerst gezellig is en moet worden doorgebracht met je loved ones...Ik zit echt liever alleen thuis met mijn eigen dingetjes dan dat ik met mijn familie op de bowlingbaan sta (ja, dit zit mij echt hoog... al jarenlang... ga er maar eens een topic over openen, een dezer dagen) puur alleen omdat het nu eenmaal zo hoort met Kerst.
quote:Opgelegde gezelligheid, dat is de juiste term. Met kerst lief zijn voor elkaar en vrede over de hele wereld omdat het kindeke Jezus x aantal jaar geboren is. Ben maar altijd lief voor elkaar en zorg dat er altijd vrede is. Schijnheilig gedoe...
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:11 schreef Copycat het volgende:[..]
Je word inderdaad op alle mogelijke manieren gewezen op het 'feit' dat Kerst gezellig is en moet worden doorgebracht met je loved ones...Ik zit echt liever alleen thuis met mijn eigen dingetjes dan dat ik met mijn familie op de bowlingbaan sta (ja, dit zit mij echt hoog... al jarenlang... ga er maar eens een topic over openen, een dezer dagen) puur alleen omdat het nu eenmaal zo hoort met Kerst.
quote:Wat kan mij de kerst nou bommen ik zou mij dan niet eenzamer voelen dan anders.... Maarja ik geef dan ook nix om de kerst eigenlijk.
quote:Juistem!
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:14 schreef Gillingham het volgende:[..]
Met kerst lief zijn voor elkaar en vrede over de hele wereld omdat het kindeke Jezus x aantal jaar geboren is. Ben maar altijd lief voor elkaar en zorg dat er altijd vrede is. Schijnheilig gedoe...
quote:* Chillz "viert" alleen Kerst voor anderen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:11 schreef Copycat het volgende:
Eenzaam als in zonder vriendin met de Kerst gaat me wel lukken denk ik...
Gedumpt ben ik iig en ik was nou niet echt van plan om over 2 mnd alweer hevig verliefd te zijn... (maar ja, liefde plan je niet en het is een vreemd iets, dus zeker weten doen we nooit)
elk jaar kan ik weer met deze of gene 'mijn' discussie gaan voeren over de commerciele onzinnigheid van Kerstmis voor mij (maar ook voor de rest van de mensen)
bla bla bla... over dat Kerstmis een Christelijke feestdag is, en ik niet Christelijk ben, dus waarom zou ik... en waarom zou dan met mij de halve wereldbevolking? (want aan Jom-Kippoer of het Offerfeest doen we ook niet braaf met zn allen mee)... Ook "vrede op aarde", waarom alleen met Kerstmis en niet het hele jaar door??
dat soort dingen kan ik rond eind-december een hele poos over doorgaan...
en als het niet zou hoeven (voor anderen, ik ga voor hun geen spel-breker zijn) dan zou ik ook niet met die onzin meedoen...
ben niet zo Kerst-minded
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:20 schreef Copycat het volgende:[..]
Juistem!
En opeens zitten de kerken vol... want het is kerst.
Het zijn gewoon twee dagen uit een reeks van 365 per jaar, nix meer, nix minder.
Stille nacht, heilige nacht: My Ass (en weer Scrooge, in welke uitvoering dan ook, op teevee... of A Wonderful life of een andere tearjerker met goede afloop...)
Ik geloof in god en ben katholiek. Oh ja, waarom dan? Nou, ik ben gedoopt en ga elke kerst met tegenzin naar de kerk en mag dan zo'n hosti eten. (Alle respect voor de serieus gelovigen natuurlijk.)
Home Alone zal natuurlijk ook de revue passeren dit jaar en wat dacht je van de GVR? En Annie?
Oh ja en dan natuurlijk het programma waarvan de titel gejat is van het bekende nummer van de Beatles: All You Need is Love.
quote:Okay, Het ENIGE wat Kerst goed kan maken:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:26 schreef Gillingham het volgende:
Home Alone zal natuurlijk ook de revue passeren dit jaar en wat dacht je van de GVR? En Annie?
Oh ja en dan natuurlijk het programma waarvan de titel gejat is van het bekende nummer van de Beatles: All You Need is Love.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:34 schreef Chillz het volgende:[..]
Okay, Het ENIGE wat Kerst goed kan maken:
Tom Poes, dhr. Olivier B. Bommel en natuurlijk "de Zwelbast" in
"Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel"
Hmmm ok misschien ben ik wel een sentimentele, emotionele, gevoelige rare knul maar toch..
quote:Ik ben ook een sentimentele, emotionele, gevoelige rare knul, maar vind kerst niet echt speciaal.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:48 schreef Minkeltje het volgende:
Hoewel t kerstfeest van nature uit een christelijk feest is, ben ik verre van gelovig. (Darwin is beter)
Maar tja kerst geeft gewoon dat gevoelHmmm ok misschien ben ik wel een sentimentele, emotionele, gevoelige rare knul
maar toch..
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:00 schreef hellmondunited het volgende:[..]
We gaan gewoon voor alle eenzame Fok!ers een kerstmeeting maken waar [s]flink wordt gezopen[s] het flink gezellig wordt
Ik heb zelf ook weinig met kerst, 't is inderdaad meer omdat het erbij hoort. Het is wel altijd gezellig daar niet van, maar de echte "kerst gedachte" heb ik niet. Maar dit jaar ben ik voor het eerst sinds twee jaar weer zonder vriendin, maar het gaat volgens mij geen andere kerst worden dan anders.
quote:ja zo denk ik ook over kerst
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:12 schreef Minkeltje het volgende:[..]
En ik vind kerst (en dat is niet via commercie ingegoten) gewoon een gezellig iets, en ja iets wat je met je loved ones deelt. Maar dat hoeft van mij niet met een grote schranspartij te zijn, maar gewoon, tja knus, gezellig, liefdevol al dat soort sentimentele dingen
quote:Heel goed besluit van je!!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:01 schreef perfect_kiss het volgende:
ik zie daar ook tegen op. En ik heb dan ook besloten voor die tijd een nieuwe vriendin te hebben. Op dit moment heb ik dan ook al wat goede contacten gelegd. En ik denk ook dat ik snel weer wat heb.
Zaterdag als het goed is een date met een leuke meid, en als dat niet klikt ga ik die weer erna wat met een ander doen. Dus ik heb gelukkig wat keuze. En ik denk dat ik niet alleen zal zijn met de feestdagen.
quote:je begrijp het.
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:04 schreef Copycat het volgende:[..]
Heel goed besluit van je!!!
Als je snel bent, kun je ook alvast met je schoonfamilie kennismaken, zit je alle kerstdagen gebakken!
De beste reden inderdaad om een relatie aan te gaan is om een eenzame kerst te voorkomen...
quote:Misschien both ways gaan swingen een optie??? Heb je dubbel zoveel kans en keus!
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:06 schreef perfect_kiss het volgende:[..]
Al doe ik er wel alles aan om voor de feestdagen niet meer single te zijn.
quote:je kan pas swingen als je een partner hebt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:09 schreef Copycat het volgende:[..]
Misschien both ways gaan swingen een optie??? Heb je dubbel zoveel kans en keus!
quote:Je vat 'm niet helemaal, geloof ik...
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:15 schreef perfect_kiss het volgende:[..]
je kan pas swingen als je een partner hebt.
en die ben ik nu aan het zoeken. Ik heb een paar meisjes op voorraad die met mij willen daten. Echter heb ik uiteraard wel wat meisjes die voorrang krijgen. Een lifo of fifo systeem gaat hier niet op.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:06 schreef perfect_kiss het volgende:[..]
je begrijp het.
en die meiden zijn best leuk. Als ik ze niks vind dan zou ik liever alleen zijn. Dus het is niet dat ik elke meid accepteer. Al doe ik er wel alles aan om voor de feestdagen niet meer single te zijn.
Ooit van sarcasme gehoord?
quote:Nope, en het herhaalt zich ook redelijk hilarisch
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:42 schreef Gillingham het volgende:[..]
Ooit van sarcasme gehoord?
Het punt is dat bijna iedereen rond die tijd wel naar familie kan, maar verder ben je nergens welkom.
Toen ik nog alleen was vierde ik de kerstdagen met familie, waarbij een vriendin die helemaal geen familie had altijd vaste gast en daarbij bijzonder welkom was/is.
quote:Welke dan Brad
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:49 schreef Brad het volgende:
Ohw my god, sommige reacties zijn gewoon echt erg
quote:Gaat waarschijnlijk over de reacties van perfect_kiss
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:07 schreef Moonah het volgende:[..]
Welke dan Brad
En dan is er altijd familie, die je gewoon verwachten op 1 van de 2 dagen. Ik wordt gek van een moeder die vraagt of ik de 1e of 2e dag mee-eet, 'omdat het anders zo lullig voor oma is'
Dit jaar ga ik die hele periode es lekker snowboarden. Op de 19e ben ik split, en kom pas terug als de kerstbomen al lang en breed zijn verbrand. Als het een klein beetje mogelijk is ga ik daar denk ik maar direkt een jaarlijks ritueel van maken.
quote:Joh.
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:17 schreef Gillingham het volgende:[..]
Gaat waarschijnlijk over de reacties van perfect_kiss
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:25 schreef Moonah het volgende:[..]
Joh.
![]()
quote:Need I say more?Ooit van sarcasme gehoord?
quote:Maar je woont wel op een mooie boerderij, dat lijtk me wel gezellig
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
meldt
quote:Het is oktober, dan maak ik me nog niet druk over dat soort gezeik.
quote:idd, like I said
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:02 schreef Ripley het volgende:[..]
Het is oktober, dan maak ik me nog niet druk over dat soort gezeik.
quote:Edit: doe ff
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:15 schreef perfect_kiss het volgende:[..]
je kan pas swingen als je een partner hebt.
en die ben ik nu aan het zoeken. Ik heb een paar meisjes op voorraad die met mij willen daten. Echter heb ik uiteraard wel wat meisjes die voorrang krijgen. Een lifo of fifo systeem gaat hier niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-10-2003 10:30]
quote:eddieeeeeeeeeeeeee!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:55 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Maar je woont wel op een mooie boerderij, dat lijtk me wel gezellig
maar een eenzame boerderie is ook maar eenzaam he
quote:Niet als er een knappe man naast je op de bank zit. :p
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:48 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
eddieeeeeeeeeeeeee!!
(ik vind je echte naam te moeilijk op te typen)
maar een eenzame boerderie is ook maar eenzaam he
nee, vind het prima zo!
quote:edit ook
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:05 schreef El-Rico het volgende:[..]
Edit.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-10-2003 10:33]
nah voor mij graag een 'eenzame' kerst, want dat is een prima excuus om lekker weer 3 avonden te stappen
quote:That's the spirit!!!
Op woensdag 15 oktober 2003 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Als alles blijft zoals het nu is (en daar ga ik wel vanuit) zal dit mijn eerste single kerst zijn in 10 jaar tijd.
En weet je, ik zie er niet eens tegenop. Het is pas half oktober.
Ik ga me daar pas half december eens een keertje druk over maken, als ik dat al ga doen.
quote:Waarvoor hulde!
Als alles blijft zoals het nu is (en daar ga ik wel vanuit) zal dit mijn eerste single kerst zijn in 10 jaar tijd.
Ik ga me daar pas half december eens een keertje druk over maken, als ik dat al ga doen.
quote:Mooie gedachte/actie!
Op woensdag 15 oktober 2003 10:30 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Ik heb zowiezo een hekel aan kerst, dus ik denk er aan om op het kerstfeest van het burgerweeshuis te gaan werken.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:38 schreef Copycat het volgende:[..]
Mooie gedachte/actie!
En je hoeft niet thuis te blijven voor Oliver, maar bent er gewoon live bij...(Nee, je krijgt géén extra portie pap!!!)
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:38 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
![]()
check mijn sig anders ff, dan weet je wat ik bedoel.
quote:hmmz. Ach het was vroegah wel een echte, 18e eeuwse opvanghuis voor kinderen, dus dat kan kloppen. Alleen de tijd van Scrooge zijn we inmiddels voorbij.....
Op woensdag 15 oktober 2003 10:50 schreef Copycat het volgende:[..]
![]()
Maar in het kerstkader geen vreemde aanname.. toch...
Zag het al helemaal voor me...
Ok, ik wijk te veel af, ontopic maar weer.
gehehehehehe
quote:Het wordt, zoals het er nu naar uit ziet, mijn tweede in 11 jaar tijd.
Vorig jaar was ik net verhuisd nadat ik en mijn ex uit elkaar waren. Het huis was nog een rommeltje en zo. Toen heb ik een van de dagen bij vrienden doorgebracht. Vorig jaar was niet leuk . Ook Oud en Nieuw niet........
Dit jaar moet het leuker worden . Denk dat ik een van de dagen mijn ouders een paar uur ga vervelen en dat ik de andere dag OF bij vrienden ga koken OF lekker op de bank ga hangen met een laptop (kijken wie hier allemaal nog online zijn, dan kunnen we een virtueel-kerst-zuip-festijn gaan houden
).
En verder ga ik me er nog ff niet druk om maken. Tot die tijd moet ik nog een afstudeeropdracht regelen, gaan er een aantal projecten live en gebeuren er nog veel meer spannende dingen. Kortom...ik heb het veel te druk om me daar nu al zorgen over te maken .
BTW: De Blokker hier in Delft is al bezig om een KERST-winkel in te richten . Daar word je toch ook niet goed van?
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
<knip>BTW: De Blokker hier in Delft is al bezig om een KERST-winkel in te richten
. Daar word je toch ook niet goed van?
Ontopic:
2 jaar geleden heb ik de kerstdagen ook alleen doorgebracht. Mijn ouders hebben een eigen zaak en zijn eerste kerstdag wel altijd dicht, maar ik voel niet de behoefte om dan 'gezellig thuis bijelkaar' te gaan zitten. Heel fijn is dat dat ook niet van mij verwacht wordt.
En ik moet zeggen, ik vond het helemaal niet vervelend. Integendeel! Al die oude films weer op tv is wat minder, maar daar heb je videotheken voor .
Dit jaar is het plan dat ik kerst vier bij de ouders van m'n nieuwe vriend. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Het verplichte gezellige is toch een stuk minder erg als je iemand naast je hebt waar je helemaal verliefd op bent .
quote:Knusheid ja? Moet heel Fok! even langskomen voor een groepsknuffel? You're first in line.
Op woensdag 15 oktober 2003 14:51 schreef Henno het volgende:
Ik heb altijd een vriendinloze kerst gehad, dus aan de ene kant weet ik niet wat ik mis... maar een beetje extra knusheid kan wel leuk zijn ja...
quote:Talk about Scrooge: Christmas, bah humbug!
Op woensdag 15 oktober 2003 10:52 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
hmmz. Ach het was vroegah wel een echte, 18e eeuwse opvanghuis voor kinderen, dus dat kan kloppen. Alleen de tijd van Scrooge zijn we inmiddels voorbij.....
Ok, ik wijk te veel af, ontopic maar weer.
gehehehehehe
Als je nou met kerst eens echt origineel wil zijn, gedraag je dan op die dagen waardeloos en doe voor de verandering de rest van het jaar eens je best voor een ander.
Voor mij zijn het gewoon een paar vrije dagen waarop ik bepaal wat ik doe en wie daarbij aanwezig zijn. Misschien dat ik mijn oudelui nog even bel tussen mijn eigen party door.
Doe mij maar lekker een chill-out dvd-marathon en een beetje sneeuw (anders hebben die kerkgangers niets om voor te bukken )
quote:Laten we het voor je hopen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:48 schreef Svyatagor het volgende:
M'n vriendin gaat ook een eenzame kerst tegemoetMaar dat komt omdat ik drie maanden ga reizen!
Ontopic: alleen, wie immer. Normaal pak ik een goed boek en ga bij de openhaard zitten lezen. Af en toe een blokje hout erbij gooien, geeft toch een wat sfeer. Maar dat doet zo'n open haard altijd als het koud, donker weer is
Alleen nu is er geen open haard meer, zo'n gashaard geeft toch niet het sfeertje. En dat pyromaantje spelen is er ook niet meer bij.
Nou ja, iets moet me toch warm houden. Bij gebrek aan een vriendin geen knuffelwarmte, dus dan maar een gashaard om bij te zitten
quote:Ik heb mijn favoriet kerstcd al een week opstaan
Op vrijdag 14 november 2003 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Correctie: Ik zie niet op tegen een eenzame kerst maar wel tegen weer ruim anderhalve maand Maria Carey achtig geneuzel op de radio.
Zo ongeveer elk radiostation veranderd rond deze tijd in Sky Radio en daar wordt je zowieso mismoedig van, partner of geen partner.
Dit jaar wordt wel byzonder. Ik vier het in Oostenrijk en toevalligerwijs gaat mijn lief in hetzelfde dorp lesgeven, dus dat betekend dat we kerst een beetje samen doorbrengen.
oja en ik moet met me vriendin bij der oom en tante gaan eten!!!! BAH
quote:Goh, wat er zoal in een maandje kan veranderen
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:27 schreef devv05 het volgende:
Voor het eerst sinds drie jaar weer een kerst zonder vriendin (zoals het er nu naar uit ziet) dus ik zie er best wel tegenop
Ik erger me trouwens elke keer weer dood aan die +/- 5 standaardliedjes die je elke keer weer doodgooien die dagen:
- dobbedobbedomdom dobbedobbedom dobbedomdom dobbedom
- dooo they know it's X'mas tiiiime at aaaaaallll
- Last X'mas, I gave you my heart......
- Flappie
en dan vergeet ik ongetwijfeld nog wat. Die sfeer die dat allemaal uitstraalt daar ga je je spontaan eenzaam door voelen.
quote:*steek handje in de lucht*
Maar wie weet misschien valt het wel mee allemaal. kzie het wel
Maaruh, niks om je voor te schamen, je kan ook wel 'zonder vriendin' de kerst overleven hoor.
quote:Ik, heel hevig zelfs. Heb nu het liefst dat de kerst over geslagen wordt
Wie herkent zich hierin?
quote:zoek je nog een zuipmaatje?
Op vrijdag 14 november 2003 23:23 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga de avond van de 24e zoveel zuipen dat ik de 27e pas weer wakker word.
quote:Any time.
Op zaterdag 15 november 2003 00:20 schreef LWaS het volgende:[..]
zoek je nog een zuipmaatje?
quote:Hm dat zou idd een heerlijk vooruitzcht zijn
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:58 schreef Reco het volgende:dus een leuke lieve kleffe natte kerst voor mij
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 15-11-2003 19:28]
quote:Offtopic hoor, maar ben jij van de Enderstichting???
Op zaterdag 15 november 2003 15:37 schreef EnderOnline het volgende:
Dit draadje is 36% evil!http://homokaasu.org/gematriculator/
quote:Oei, zelfs je familie laat je helemaal alleen achter?
Op zaterdag 15 november 2003 12:39 schreef CherryLips het volgende:
t staat weer vast; 2e kerstdag ben ik alleen thuis.
[Dit bericht is gewijzigd door Leshy op 16-11-2003 19:29]
quote:Zullen wij kerst samen vieren ?
Op zaterdag 15 november 2003 12:39 schreef CherryLips het volgende:
t staat weer vast; 2e kerstdag ben ik alleen thuis. films huren!! vreten!! ik weet niet of ik t nu leuk moet vinden of niet...
quote:The story of my life zo onderhand
Op zaterdag 15 november 2003 18:55 schreef uberlamer het volgende:
Je zit met z'n alle bij elkaar!
Iedereen heeft lol en is lekker aan het eten en drinken.
En dan komt het moment dat je toch maar weer gaat computeren omdat je toch iets mist.
enne 2e kerstdag wilt niemand je meer omdat je bij hun de 1e kerstdag heb afgezegd
quote:same for me! alleen dan zonder vriend
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:27 schreef devv05 het volgende:
Voor het eerst sinds drie jaar weer een kerst zonder vriendin (zoals het er nu naar uit ziet) dus ik zie er best wel tegenop
En dan is het nog leuker als je iemand hebt om mee te knuffelen!!
quote:Mja, als je die redenatie volgt, is het dus geen probleem om een ongelooflijk baggerleven te hebben, zolang er maar iemand is die het slechter heeft. Niet erg motiverend
Op maandag 17 november 2003 00:56 schreef nozem het volgende:
Ach er zijn miljoenen mensen die helemaal niks hebben, niet eens wat te vreten..
quote:Een beetje relativeren is nooit slecht voor een mens
Op maandag 17 november 2003 01:11 schreef Leshy het volgende:[..]
Mja, als je die redenatie volgt, is het dus geen probleem om een ongelooflijk baggerleven te hebben, zolang er maar iemand is die het slechter heeft. Niet erg motiverend
meestal ben ik met kerst vrijgezel en dan wordt je in die periode er eens extra met de neus op de feiten gedrukt, en al had ik iemand dan is het voor mij niet gezellig om iemand mee naar mijn ouders ofzo te nemen omdat het daar niet gezellig is...
nou ben ik ook nog net voor sinterklaas jarig dus niemand kan dan op je feestje komen omdat ze allemaal surprise hebben, kortom, feestdagen sux!
it's going to be a lonesome christmas this year, again...
quote:* CasB herkent het
Lijkt me echt zo heerlijk om kerst te vieren met je vriendin Alleen...die heb ik (nog) niet...
Mijn vriendin heeft een kindje en waarschijnlijk mag ik niet daar blijven slapen als haar kindje er ook is.Hopen op een wonder en dat het toch mag als haar kindje er is
Maar ik ben sowieso niet zo'n kerstfreak en ik maak het altijd wel gezellig, alleen of niet allen
quote:That's the spirit!
Op maandag 17 november 2003 21:27 schreef ElCriz het volgende:
Hmmmz, ik weet niet of ik dit jaar een eenzame kerst tegemoet ga, proberbly wel...
Maar ik ben sowieso niet zo'n kerstfreak en ik maak het altijd wel gezellig, alleen of niet allen
Eenzaam zonder vriend/vriendin vind ik echt zo gek. Ik ken mensen die hun vrienden/vriendinnen totaal uit het oog verliezen op het moment dat ze een echte vriend/vriendin vinden. Ik blijf bij de stelling dat je beter een hele batterij aan vrienden/vriendinnen kunt hebben dan een vriend(in).
We zullen zien !
Tijd zat voor vrouwen!!!!!
quote:Damn, dat meen je niet! Wat een ijskonijnen zeg
Op dinsdag 2 december 2003 18:18 schreef Simba73 het volgende:
Mijn relaties die ik had vonden kerst allemaal ONZINDus ben wel gewend om het dan maar voor mezelf gezellig te maken!!!
Niemand hoef je te bellen, die zitten/liggen/whatever met vriend(in) naar zoetsappige kerstfilms te kijken. Nou ja, ik ga wat bij elkaar bakken/koken, een goed boek regelen en bij de open haard zitten.
Dus wel een eenzame kerst, maar zeker geen verloren dagen. Eens tot rust komen, lekker niets doen, ik heb gelukkig een drukke maand december in het vooruitzicht
Volgend jaar toch maar eens wat leren plannen, zodat ik op vakantie met de kerst kan. Meteen een goed voornemen voor het volgend jaar voor me
quote:Tcch niet zo vreemd? Ik vind het ook volstrekte onzin.
Op dinsdag 2 december 2003 18:18 schreef Simba73 het volgende:
Mijn relaties die ik had vonden kerst allemaal ONZIN![]()
quote:maar het is wel leuk
Op woensdag 3 december 2003 15:19 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Tcch niet zo vreemd? Ik vind het ook volstrekte onzin.
quote:Nouja, misschien bij jou niet
Op woensdag 3 december 2003 15:25 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Van mij mag kerst wegblijven. Sneeuw mag er wel vallen. Heerlijk 's morgens vroeg als iedereen nog slaapt met de hond door de sneeuw richting het bos. Genieten met hoofdletter G.
* Pheno hoopt elk jaar op sneeuw tijdens weekenden/vrije dagen
quote:Je hoeft niet bij elk stukje duidelijk te maken dat je alleen zit hoor, dat doe zelfs ik niet
Op woensdag 3 december 2003 15:31 schreef Pheno het volgende:
Let op, ik kan me het voorstellen, ik zou het niet weten
quote:scheelt me een hoop kadootjes om maar in de kerst stemming te blijven
Op woensdag 3 december 2003 15:32 schreef CherryLips het volgende:
"Kerst alleen is toch het lek-kerst"
Sommige mensen overdrijven hier wel heel erg hoor...
quote:Ik herken het heel erg van "die" vriendin, want "die" vriendin is niet meer "die" vriendinsinds een uurtje
[Dit bericht is gewijzigd door Balbergen op 03-12-2003 18:31]
NAtuurlijk is het leuk om deze tijd te delen met een speciaal iemand, maar als dat er een jaartje (of 2,3,4) niet inzit...Ach, dat kerstkindeke wordt ieder jaar weer opnieuw geboren, dus dat komt wel weer....
Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren
De straf die ik verdiend heb zit ik uit
Ik stal voor ons gezin, maar dat had toch geen zin
Want jij viert nu kerstfeest met een ander
Hoe heb je mij zo snel kunnen vergeten?
Waarom zit er nu een ander op mijn stoel?
Ik ben zo eenzaam hier, in die koude kille cel
Kan jij echt niet begrijpen wat ik voel?
Nu zit je bij de kerstboom met een ander
Mijn kinderen die zingen Stille Nacht
Ja stil zal het voor mij zeer zeker wezen
Met niets dat mijn verdriet verzacht
Mijn medemensen kregen een pakketje
Met de kerstwens "Vader kom toch gauw weer thuis"
Ik kreeg de mijne niet, dat doet me veel verdriet
Niet welkom zijn in je eigen huis
Misschien mag ik mijn kinderen nog wat geven
Wat geven uit het diepste van mijn hart
Vergeten kan ik niet, daarom dit kerstfeestlied
Een lied zo vol met smart
Voor mij zullen hier geen kaarsen branden
Ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Ik voel me zo alleen, waar moet ik straks toch heen
In gedachten hoor ik kerstmuziek
Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren
De straf die ik verdiend heb zit ik uit
Ik stal voor ons gezin, maar dat had toch geen zin
Want jij viert nu kerstfeest met een ander
Misschien mag ik mijn kinderen nog wat geven
Wat geven uit het diepste van mijn hart
Vergeten kan ik niet, daarom dit kerstfeestlied
Een lied zo vol met smart
André Hazes - Met Kerst Ben Ik Alleen
M'n ramen zijn beslagen, de verwarming staat op zes
Een asbak vol met peuken en er staat een lege fles
Nee, nooit had ik gedacht dat ik met kerst alleen zou zijn
Geen kaart of brief kreeg ik, ja, van m'n baas kreeg ik alleen 'n flesje wijn
Maar wat moet ik daar mee als jij vandaag niet bij me bent
Allang wilde je weg maar hiervoor had je nooit 'n argument
Ik wilde jou niet kwijt, vooral niet in 'n maand waarin je overal aan denkt
Dat jij me nu alleen liet vind ik door en door gemeen
Met kerst ben ik alleen
De telefoon blijft stil terwijl ik elk moment verwacht
Dat jij me toch nog belt en mij dan vraagt waaraan ik dacht
Dan antwoord ik direkt dat ik alleen jouw beeld maar zie
En een ding nog maar wil; wie het gewonnen heeft van mij, toe zeg me wie
Ik ga maar vroeg naar bed en leg een foto naast me neer
Ik hoop dan dat ik droom, dat jij me zegt "hier ben ik weer"
Nee, nooit had ik gedacht dat ik dit nog eens mee zou maken, wat deed ik verkeerd
Je weet, ik ben niet hard en zeker niet van steen
Met kerst ben ik alleen
Ik had geen tijd om boos te zijn want alles ging zo vlug
Ik kan je ook niet haten, nee, 't liefst heb ik je terug
De kerstboom staat op zolder, 'k zet 'm morgen voor de deur
Voor 't eerst brandt er geen kaars met kerst, ik denk dat ik de slingers maar verscheur
Ik ga maar vroeg naar bed en leg een foto naast me neer
Ik hoop dan dat ik droom, dat jij me zegt "hier ben ik weer"
Nee, nooit had ik gedacht dat ik dit nog eens mee zou maken, wat deed ik verkeerd
Je weet, ik ben niet hard en zeker niet van steen
Met kerst ben ik alleen
Er zijn mensen, die genegeerd worden met de Kerst. Die niemand om zich heen hebben. Zulke mensen wens ik sterkte.
Tegen degenen die lopen te muiten omdat ze geen vriendin hebben, maar wel met familie en vrienden de Kerst ingaan wil ik alleen maar zeggen: Stel je niet zo aan!
quote:True, maar toch kut evengoed.
Op donderdag 4 december 2003 12:09 schreef nrg het volgende:
Maar dat komt niet omdat ik het niet wil Boost...Volgend jaar beter!!!
*kus*
*kus*
quote:Alleen zijn met familie om me heen ken ik wel. Misschien zelfs juist eenzaam door de hoeveelheid familie waar ik weinig mee kan delen.. Dan ben ik nog liever alleen met mezelf.
Ik weet niet of dit aansluit, maar dat herken ik maar al te goed met kerst enzo.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:58 schreef Reco het volgende:
nee sorry heb al 4 jaar een hele lieve vriendin
dus een leuke lieve kleffe natte kerst voor mij (en vriendin natuurlijk)
Sorry... ontopic:
Het ligt er denk ik aan met wie je die dagen doorbrengt. Als er allemaal stelletjes om je heen zijn.. tja... Maar alleen met vrienden dan denk je er wellicht wat minder aan.
quote:In het weekend is er tenminste nog iets open
Op donderdag 4 december 2003 20:46 schreef Lekkertjuh het volgende:
Ik ben niet alleen met kerst ik heb een zoontje
Ik heb familie...
Ik heb 2 honden..
En ja ik heb ook nog vrienden..
Ok ik zal "een speciaal iemand" wel missen hoor maar Kerst vind ik al niet zo op zich dus net als een weekend gewoon jezelf vermaken.!!!
quote:bedankt voor de tip maar hier zijn geen fatsoenlijke kroegen
Op vrijdag 5 december 2003 16:46 schreef flamoes het volgende:
Als je uit gaat met de feestdagen is het drukker in de kroegen (hier tenminste), dus toch extra spanning of je iemand ontmoet?
Vooral met nieuwjaar wensen heb je de meeste kansen.
quote:Goed idee...
Op vrijdag 5 december 2003 20:07 schreef Pheno het volgende:[..]
bedankt voor de tip maar hier zijn geen fatsoenlijke kroegen
Plus dat ik niemand aantrek. Maar op zich heb je gelijk. Heb je minder kans op een eenzame kerst het jaar erop
quote:Dit lijkt een beetje over te komen dat je jezelf niet in huiselijkheid alleen kan vermaken... Tip: je kunt dingen van tevoren in huis halen hoor
Op donderdag 4 december 2003 23:04 schreef LWaS het volgende:[..]
In het weekend is er tenminste nog iets open
quote:ja, maar al die familie zit hier...klef gedoe tussen zus / zwager enzo...en ik...ik voel me dan alleen nog maar mer alleen
Op vrijdag 5 december 2003 23:52 schreef Lekkertjuh het volgende:[..]
Dit lijkt een beetje over te komen dat je jezelf niet in huiselijkheid alleen kan vermaken... Tip: je kunt dingen van tevoren in huis halen hoor
quote:Daar kan ik me wat bij voorstellen, toch zou je er voor jezelf het beste van moetenmaken, erover gaan zitten trueren vergroot je eenzaamheid en dan wordt het helemaal knudde, althans dat geldt voor mij wel zo...
Op vrijdag 5 december 2003 23:59 schreef LWaS het volgende:[..]
ja, maar al die familie zit hier...klef gedoe tussen zus / zwager enzo...en ik...ik voel me dan alleen nog maar mer alleen
quote:Mijn vriendin gaat sinds vanavond officieel op 1e kerstdag mee naar onze jaarlijkse "familiedag"
quote:Ken het gevoel maar al te goed. Doe zoals ik, ga wandelen/fietsen
Op zaterdag 6 december 2003 00:13 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik heb ook een eenzame kerst in het verschiet
Vrijgezel zijn zuigt
1 januari een poging tot vrijwillige verzuiping doen: nieuwjaarsduik met een nat 7mm duikpak in het meer hier vlakbij....damn ik lijk wel gek. Al die andere gasten met droogpak natuurlijk, maar die heb ik niet
Dit jaar word eenzaam ja..maar niet alleen...
Vorig jaar riep ik het ook heel hard,
maar kreeg vlak voor de kerst toch een leuke relatie...
Dus ik ga het dit jaar extra hard roepen dat het weer fuckin eenzaam word,
mischien dat het nog veranderen mag... Want ik kijk er heel erg tegenop...
Bijna het hele jaar single... Tis niet aan mij besteed...
Maar ik moet zeggen dat ik met kerst helemaal niet gezellig ben. Ik kijk dan echt 24/7 kerst films.. nou ja.. in iedergeval veel. en dan tussendoor snel gourmetten want om 20.30 begint die gave film..
Zal ik wel afleren als ik een vent vind..
quote:nou
Op dinsdag 9 december 2003 01:35 schreef Sassefras het volgende:
en we zijn allemaal zo leuk....
Hoe dichterbij de kerst komt...brrr...
quote:Ja
Op dinsdag 9 december 2003 01:35 schreef Sassefras het volgende:
en we zijn allemaal zo leuk....
quote:Nog klagen ook nog. Jij gaat op vakantie
Op dinsdag 9 december 2003 01:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Ja, same here... 'Gezellig' op vakantie met kennissen en het vooruitzicht dat er helemaal niemand op me zit te wachten als ik terugkom.
Ik probeer het eens van een andere kant te bekijken: ik moet de eerste niet eenzame kerst nog meemaken. Ik moet het dus toch gewend zijn eigenlijk.
Maar ik heb alle kerstdagen in mijn leven nog allemaal overleeft, dat gaat dit jaar weer lukken
ouders op vakantie vrienden op vakantie en ik werken
gatverdamme kerst suxx
Ans Appelman
quote:Nou dan... Wat je niet hebt, kan je ook niet missen!
Op dinsdag 9 december 2003 08:01 schreef Pheno het volgende:
Ik probeer het eens van een andere kant te bekijken:
ik moet de eerste niet eenzame kerst nog meemaken.
quote:Uhm, ik weet anders donders goed wat ik mis hoor. Kijk gewoon om je heen en je ziet al legio voorbeelden.
Op dinsdag 9 december 2003 14:27 schreef ChezMatik het volgende:[..]
Nou dan... Wat je niet hebt, kan je ook niet missen!
Maarja.. wat je had.... dat dan weer wel...
no fuckin way niet leuk vooral het vantevoren weten dat je je gewoon 2 dagen helemaal naar de klote gaat vervelen is al een rotgedachte
mijn ouders zijn verhuisd naar frankrijk,
geen vaste relatie,
vrienden en familie zitten allemaal met hun happy gezinnetje thuis,
er is vast wel iemand die me uit medelijden uitnodigd, maar heb toch het gevoel op zulke dagen nergens bij te horen.
quote:je slaat de spijker op zijn harses en daarom is kerst stom omdat alles dan nog zo lekker benadrukt wordt
Op donderdag 11 december 2003 13:40 schreef DJRoberto1978 het volgende:
maar heb toch het gevoel op zulke dagen nergens bij te horen.
quote:Nou, van mij mag je in mijn plaats gaan... Ik heb er totaal geen zin in.
Op dinsdag 9 december 2003 08:01 schreef Pheno het volgende:[..]
Nog klagen ook nog. Jij gaat op vakantie
Ruilen?
quote:waar ga je heen dan?
Op donderdag 11 december 2003 14:03 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nou, van mij mag je in mijn plaats gaan... Ik heb er totaal geen zin in.
quote:Naar Duitsland met mijn ouders en kennissen, op zich best leuk. Maar ik ga net weg als mijn Amerikaanse vrienden hun laatste paar dagen in Nederland zijn, dat vind ik echt jammer.
Op donderdag 11 december 2003 14:07 schreef Minkeltje het volgende:[..]
waar ga je heen dan?
quote:Kun je niet paar dagen later erachteraan reizen dan?
Op donderdag 11 december 2003 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Naar Duitsland met mijn ouders en kennissen, op zich best leuk. Maar ik ga net weg als mijn Amerikaanse vrienden hun laatste paar dagen in Nederland zijn, dat vind ik echt jammer.
quote:Nee, het is maar een weekje. Ach ja, ik zie ze vast nog wel eens. In Californië ofzo.
Op donderdag 11 december 2003 14:10 schreef Minkeltje het volgende:[..]
Kun je niet paar dagen later erachteraan reizen dan?
quote:Oeh, heb jij nog iemand die uit medelijden dat doet? Respect voor diegene
Op donderdag 11 december 2003 13:40 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hier precies hetzelfde:mijn ouders zijn verhuisd naar frankrijk,
geen vaste relatie,
vrienden en familie zitten allemaal met hun happy gezinnetje thuis,er is vast wel iemand die me uit medelijden uitnodigd, maar heb toch het gevoel op zulke dagen nergens bij te horen.
En Mini_rulez, ik werk al het hele jaar voor Duitsers, ik denk dat ik je ruilaanbod maar even oversla. Anders heb ik helemaal niet het gevoel dat ik 2 loze, saaie vrije dagen heb...
quote:Okidoki, was just curious
Op donderdag 11 december 2003 14:14 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nee, het is maar een weekje. Ach ja, ik zie ze vast nog wel eens. In Californië ofzo.
Maar goed, we gaan een beetje offtopic. Niet dat er ontopic veel verandering is, maar goed.
quote:Het was idd wat kort door de bocht.
Op donderdag 11 december 2003 14:44 schreef thaleia het volgende:
Mwah. Als het enkel zou gaan om 'boehoe, ik heb geen vriendje' was het gehuilie. Maar het is wel een feit dat de decembermaand voor veel mensen de gevoelens van eenzaamheid vergroot. Niet omdat ze geen partner hebben of te lui zijn om met vrienden wat leuks te gaan doen, maar omdat ze gebukt gaan onder verplichtingen, en dus daar moeten zijn waar ze zich ellendig voelen (familie), of, als ze geen familie hebben of besluiten daar niet naartoe te gaan, is het best lastig om 'er met vrienden wat van te maken', die zitten immers allemaal....BIJ HUN FAMILIE
Tuurlijk lukt het met enige moeite toch altijd heus wel, maar het is in die tijd van het jaar echt lastiger om mensen bij elkaar te krijgen, zo merkt een vriendin die een etentje op tweede kerstdag organiseert (ik ga wel).
En het is een lastige tijd omdat het je met zoveel dingen confronteert (niemand vraagt je voor oud en nieuw en als je zelf wat organiseert hebben ze allemaal al wat anders, bijvoorbeeld, of alleen al 'het met de neus op de feiten gedrukt worden wat betreft de sfeer in je familie'). De laatste weken van december zijn nu eenmaal echt voor veel mensen een klotetijd, dat is gewoon zo (wordt alleen al aangetoond door een piek in het aantal zelfdodingen), dat kun je niet simpelweg afdoen als gehuilie.
Maar goed, mijn beste vriendin heeft bijvoorbeeld niet zulke leuke ouders en die komt vaak bij ons met kerst en viert 2e kerstdag met haar zussen. Je bespreekt toch met je vrienden en familie wat je gaat doen met kerst en als een vriendin van mij aangeeft er een beetje tegen aan te hikken, dan schuiven we gewoon een extra stoel aan. Er is toch altijd wel ergens waar je welkom bent en waar je het leuk vindt. Dat je vrienden bij hun ouders zijn wil toch niet direct zeggen datje niet welkom bent?
Ik erger me gewoon aan d epassiviteit van veel posts, als je even wat moeite doet heb je waarschijnlijk een heerlijke kerst.
Voor mij is het ook makkelijk oordelen hoor, ik vind het gewoon heel gezellig bij mijn familie met kerst, maar ze vinden het ook prima als ik iets met vrienden wil doen. Meestal spreken we gewoon af dat we allemaal (Ripley, zusje en ouders) 1 dag thuis zijn en de rest doen we zoals het uitkomt.
quote:Dit vind ik een beetje kort door de bocht. Ook met familie kan iemand enorm eenzaam zijn. Het niet hebben van een partner kan ook juist in die kersttijd extra zwaar wegen voor iemand, vooral als de meeste vrienden en bekenden wel een partner hebben. Dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken hebben met "huilie" zijn.
Op donderdag 11 december 2003 14:51 schreef nozem het volgende:
Mensen die helemaal niemand hebben (geen familie, vrienden etc) hebben inderdaad recht van spreken, mensen zonder partner naar mijn mening niet echt, maar dat is natuurlijk ook betrekkelijk.
Twee jaar geleden heb ik me met een dik boek gewoon opgesloten. Dat was een leuke kerst. Relatief gezien. Dit jaar helaas bij mn ouders zitten in het kader van 'Doe gezellig'. Wat een ellende.
Neuh, ik blijf lekker thuis, doe de gordijnen dicht (er is toch geen witte kerst) en ik zonder me wel af. Dat verwacht de hele wereld toch van me, dus wie ben ik om daar tegenin te gaan
* Pheno wacht met QyRoZ 1 januari af. Eigenlijk nog 2 januari, gewoon weer werken. Je krijgt alleen die ellende van elkaar een goed jaar wensen Komt anders vrij weinig van uit van al dat gewens, elk jaar is weer een <censuur> jaar voor mij erbij.
quote:I know the feeling..
Op donderdag 11 december 2003 16:08 schreef QyRoZ het volgende:
Is het al 1 januari? Dan is de ellendigste tijd van het jaar weer voorbij. Ik zie er echt tegenop. Al jarenlang.Twee jaar geleden heb ik me met een dik boek gewoon opgesloten. Dat was een leuke kerst. Relatief gezien.
Dit jaar helaas bij mn ouders zitten in het kader van 'Doe gezellig'. Wat een ellende.
quote:Om eerlijk te zijn kan ik het me best indenken. Ik heb best leuke ouders, maar zo'n gezellige avond met spelletjes en weet ik wat, moet ik ook niet aan denken. Wij hebben hier ook nooit echt kerst gevierd gelukkig en de kerstboom heb ik tot nu toe ook effectief buiten de deur weten te houden.
Op zondag 14 december 2003 12:45 schreef Ripley het volgende:
Ik verbaas me eerlijk gezegd om veel posts. "Gezellig doen omdat het moet"? Ik vind het eigenlijk altijd gezellig bij mijn ouders en met kerst nog ietsje meer omdat we dan een spelletje doen, uitpakken qua diner, leuke cadeautjes geven, het huis gezellig verlicht is met kaarsjes, mijn moeder als een soort running gag een afgrijselijk kerstverhaal voorleest. Eigenlijk omdat we gewoon lol hebben. Hoezo is het zo vreselijk om naar je ouders te gaan?
Aan de andere kant snap ik niet dat mensen zichzelf niet kunnen vermaken. D'r werd een tip gegeven over een boek, iets beters had ik zelf niet kunnen verzinnen. Zorg voor een dik boek, met een mooi 'escape' verhaal d'r in, LOTR heb ik zelf veel aan gehad.
Ga dat lezen en binnen de kortste keren is het 2004.
quote:Heb jij helemaal niemand dan? Geen ouders, geen vrienden, geen familie?
Op zondag 14 december 2003 15:57 schreef Pheno het volgende:
Dat boek kan ik ook zonder kerst lezen. Kerst is nutteloos als je niemand hebt. Wtf moet ik in huis zoeken? Je moet jezelf barriceren om niet aan gezelligheid/samenzijn te denken. TV = romantische films...bios = idem. Of nog erger, van die zoetsappige films waar een happy end in zitJe moet 2 dagen als kluizenaar leven om maar niet te denken aan hoe gezellig het had kunnen zijn als je wel mensen om je heen had gehad. Nee, kerst mag van mij geschrapt worden.
quote:oh jawel, zelfs familie die zich zorgen maakt om hem
Op zondag 14 december 2003 17:10 schreef Ripley het volgende:[..]
Heb jij helemaal niemand dan? Geen ouders, geen vrienden, geen familie?
quote:gewoon zwelgende jankzakkerij dus
Als ik thuis ga zeggen dat ik liever dood ben, dan heb ik helemaal geen leven meer. Als ik dan maar 1x 5 minuten later thuis kom heb je al heibel in de tent omdat ze zich zorgen maken
quote:Hij heeft tenminste familie die om 'm geeft. Er zijn genoeg mensen die zelfs dat niet hebben. Dat geneuzel van sommige mensen gaat hier inderdaad veel te ver...
Op zondag 14 december 2003 17:15 schreef nozem het volgende:
Zou jij content zijn met je leven dan Milagro, wanneer je enkel familie had die zich zorgen om je maakte, en that's it?
quote:als ik zo lees hoe meneer schrijft hier, de toon, zijn reacties, de manier waarop hij zich opstelt, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat alleen zijn familie zich nog zorgen maakt.
Op zondag 14 december 2003 17:15 schreef nozem het volgende:
Zou jij content zijn met je leven dan Milagro, wanneer je enkel familie had die zich zorgen om je maakte, en that's it?
quote:dat bedoel ik.
Op zondag 14 december 2003 17:35 schreef Maerycke het volgende:[..]
Hij heeft tenminste familie die om 'm geeft. Er zijn genoeg mensen die zelfs dat niet hebben. Dat geneuzel van sommige mensen gaat hier inderdaad veel te ver...
als je Kerst op die negatieve manier bekijkt, dan kun je idd beter alleen zitten maar er dan ook niet over zeuren dát je alleen zit
quote:Komop nou Ripley
Op zondag 14 december 2003 12:45 schreef Ripley het volgende:
Ik verbaas me eerlijk gezegd om veel posts. "Gezellig doen omdat het moet"? Ik vind het eigenlijk altijd gezellig bij mijn ouders en met kerst nog ietsje meer omdat we dan een spelletje doen, uitpakken qua diner, leuke cadeautjes geven, het huis gezellig verlicht is met kaarsjes, mijn moeder als een soort running gag een afgrijselijk kerstverhaal voorleest. Eigenlijk omdat we gewoon lol hebben. Hoezo is het zo vreselijk om naar je ouders te gaan?
quote:Er zijn altijd mensen die het nog slechter hebben. Zelfs als verstoten, mismaakte en zieke zwerver in een Derdewereldland kun je altijd nog wel iemand vinden die nog zieker, armer of mismaakter is dan jij. Maar of die gedachte je zoveel levensvreugde zal brengen betwijfel ik ten zeerste.
Op zondag 14 december 2003 17:35 schreef Maerycke het volgende:[..]
Hij heeft tenminste familie die om 'm geeft. Er zijn genoeg mensen die zelfs dat niet hebben. Dat geneuzel van sommige mensen gaat hier inderdaad veel te ver...
Iemand die alleen maar familie heeft en verder helemaal geen vrienden of goede bekenden lijkt mij gewoon ontzettend eenzaam en is geen jankzak als hij zijn problemen open en eerlijk op tafel legt. Uiteraard helpt alleen klagen je niet verder in het leven, maar ik denk niet dat Pheno in het dagelijks leven ook maar een mens lastig valt met zijn eenzame gevoelens, daar gebruikt hij dit forum voor, en dat begrijp ik heel goed.
quote:Het helpt relativeren in plaats van dat hij zich als de meest zielige persoon op deze planeet gaat zien. Zijn problemen (voor zover aanwezig) stellen nl. in vergelijking daarmee helemaal niets voor. Hij heeft familie, hij heeft vrienden (ook al voldoen de beste mensen blijkbaar niet aan zijn hoge standaards) en hij heeft mensen om de kerst mee door te brengen. Wat is het probleem dan nog?
Op zondag 14 december 2003 17:48 schreef nozem het volgende:[..]
Er zijn altijd mensen die het nog slechter hebben. Zelfs als verstoten, mismaakte en zieke zwerver in een Derdewereldland kun je altijd nog wel iemand vinden die nog zieker, armer of mismaakter is dan jij. Maar of die gedachte je zoveel levensvreugde zal brengen betwijfel ik ten zeerste.
Iemand die alleen maar familie heeft en verder helemaal geen vrienden of goede bekenden lijkt mij gewoon ontzettend eenzaam en is geen jankzak als hij zijn problemen open en eerlijk op tafel legt. Uiteraard helpt alleen klagen je niet verder in het leven, maar ik denk niet dat Pheno in het dagelijks leven ook maar een mens lastig valt met zijn eenzame gevoelens, daar gebruikt hij dit forum voor, en dat begrijp ik heel goed.
Er zijn inderdaad vele mensen die het veel slechter hebben. Hij mag wel eens tevreden zijn met wat hij heeft in plaats van zich erover te beklagen als de eerste beste huilie.
quote:Waar lees je dan dat hij vrienden heeft? Ik heb zijn topics allemaal gelezen en daar kon ik uit opmaken dat hij zich al heel zijn leven open stelt voor andere mensen, dat hij vrienden heeft proberen te maken maar dat het hem nooit gelukt is. Verder is er geen mens die hem wel eens belt om iets mee te gaan doen, waar zijn de vrienden dan volgens jou?
Op zondag 14 december 2003 17:51 schreef Maerycke het volgende:[..]
Het helpt relativeren in plaats van dat hij zich als de meest zielige persoon op deze planeet gaat zien. Zijn problemen (voor zover aanwezig) stellen nl. in vergelijking daarmee helemaal niets voor. Hij heeft familie, hij heeft vrienden (ook al voldoen de beste mensen blijkbaar niet aan zijn hoge standaards) en hij heeft mensen om de kerst mee door te brengen. Wat is het probleem dan nog?
Er zijn inderdaad vele mensen die het veel slechter hebben. Hij mag wel eens tevreden zijn met wat hij heeft in plaats van zich erover te beklagen als de eerste beste huilie.
Kijk, ik ben het met je eens dat zelfmedelijden niet goed is en dat je niet om het minste of geringste eenzaamheid moet gaan lopen claimen, maar ik heb de indruk dat Pheno werkelijk een eenzaam persoon is, terwijl zijn verhaal dat door bepaalde mensen nogal makkelijk afgedaan wordt als aanstelleritus.
quote:Daarom gaf ik ook aan dat het bij mijn beste vriendin niet goed zat thuis, die viert daar liever geen kerst. Dus viert ze het bij mij thuis, als mijn beste vriendin. Je kunt toch altijd wel iets regelen met je vrienden, als je enigszins goede vrienden hebt? Er is toch altijd wel iets leuks te verzinnen of is dat vreemd gedacht dan?
Op zondag 14 december 2003 17:42 schreef thaleia het volgende:[..]
Komop nou Ripley
![]()
Jij weet net zo goed als ik hoeveel ontwrichte gezinnen of hele families eens per jaar het gevoel hebben dat ze moeten doen alsof ze niet ontwricht zijn. Dat het in jouw familie wel goed zit is fijn voor je, maar hoe kun je je nou verbazen over het feit dat dat bij anderen anders is? Jij bent (dacht ik) doorgaans niet zo iemand die niet verder kan kijken dan zijn eigen belevingswereldje.
quote:Als je de eerste paar regels in de startpost van dat andere topic leest, zie je dat ik verdomd goed weet dat ik niet de enige ben. En ja er zijn ergere dingen. Moet ik dan naar alle ellende in de wereld gaan kijken? Moet ik dan zeggen, die heeft het slechter, dus ik ben gelukkig? Voel jij je gelukkig als je naar alle ellende kijkt? Als ik naar negatieve dingen moet gaan kijken om me dan gelukkig te gaan voelen, nou ja, mij gaat het niet lukken hoor. Daarvoor is er teveel leed op deze wereld. Als het voor jou werkt, gefeli.
Het helpt relativeren in plaats van dat hij zich als de meest zielige persoon op deze planeet gaat zien
...
Hij heeft familie, hij heeft vrienden (ook al voldoen de beste mensen blijkbaar niet aan zijn hoge standaards) en hij heeft mensen om de kerst mee door te brengen. Wat is het probleem dan nog?
Maar ontopic:
Ik heb blijkbaar vrienden (wil je ze dan even aanwijzen als je me zo goed kent?) en ik ben alleen thuis. Oh nee, ik heb de hond nog thuis rondlopen. Het enige waar ik mee eens kan zijn is dat ik familie heb. Maar die zijn er dus niet in die tijd. Ik ben dus alleen met de kerst.
Is dit ernstig? Qua gevoel wel voor mijzelf, maar er zijn mensen die niet eens weten wat kerst is.
PS Zo goed? Zet maar in de policy dat je alles expliciet moet relativeren om wat mensen hier niet in het harnas te jagen.
De sterren met dikke miljoenen vliegen overal heen met kerst en kopen nieuwe auto's voor familie etc.
Ik heb daar geen geld voor, maar omdat er mensen zijn die geen vrienden of familie hebben mag ik daar niet over zeuren zeker
Dan moeten ze maar een beetje moeite doen om vrienden te maken. ligt toch echt deels aan jezelf hoor. Je kunt veel pech hebben in het leven, maar je leeft zoals jij wilt dat je leeft.
quote:Dat is waar ja. Bij ons thuis wil het wel eens explosief zijn omdat we gelijk hard tegen hard gaan, maar het is niet zo dat dingen hele erg blijven broeien daardoor. Maar het valt me gewoon op dat mensen het kennelijk vreselijk vinden om naar hun ouders te gaan, en dat zo veel mensen dat vinden. Als je ze zo vreselijk vindt zeg je er toch wat van of ga je niet? En anders probeer je er toch gewoon wat van te maken?
Op maandag 15 december 2003 14:41 schreef Mini_rulez het volgende:
Nou Ripley, ook als het bij mij thuis niet goed zat zou ik me denk ik verplicht voelen om Kerst thuis te vieren, dat is gewoon traditie ofzo. Dat doorbreken sommige mensen niet zomaar, hoe vervelend het kerstfeest en het verplicht vrolijk doen ook is. Zeker als jij het thuis wel kut vindt maar je familie daar niet zo van op de hoogte is omdat je de schijn ophoudt. Als je familie denkt dat alles koek en ei is, kun je echt niet zomaar wegblijven.
Ik denk dat ik misschien een beetje onderschat in hoeveree sommige ouders open staan voor gesprek, misschien zit daar wel het probleem.
En hoe hebben de meeste mensen hun kerst dit jaar ervaren!?!?
[/typische-ik-kwam-dit-oudere-topic-tegen-en-was-wel-benieuwd-actie]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |