Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 04:06 |
Oftewel ... Mooie plaatjes van mooie motorblokken (of delen ervan)
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16] | |
Salvad0R | maandag 13 oktober 2003 @ 04:15 |
![]() | |
MaartenGrendel | maandag 13 oktober 2003 @ 04:30 |
Subaru Impraza WRX Sti - 2.0 liter viercilinder turbo boxer De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid. Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo
Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com; | |
ne0n | maandag 13 oktober 2003 @ 04:45 |
Beautifull | |
Vampier | maandag 13 oktober 2003 @ 06:11 |
Ik heb ze al een keer in een ander topic geplaatst.. maar daar gaan we nog een keer ![]() | |
MaartenGrendel | maandag 13 oktober 2003 @ 06:16 |
Jep, ik had ze al eerder gezien, maar die dikke hotrod V8's blijven cool. | |
Vampier | maandag 13 oktober 2003 @ 06:44 |
ik heb nog het genoegen gehad om in 1 van die bakken te zitten ![]() | |
Sander | maandag 13 oktober 2003 @ 06:48 |
![]() Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!* Sorry | |
MaartenGrendel | maandag 13 oktober 2003 @ 06:52 |
quote:Whehe, is dat een Trabantje? | |
HellaHard-OG | maandag 13 oktober 2003 @ 07:35 |
quote:ff naar de link van de image kijken he smartass ![]() | |
FunnyName | maandag 13 oktober 2003 @ 07:41 |
Porsche 959 2.8l Bi-turbo boxer moter .. * 4 kleppen per cylinder | |
Weurst | maandag 13 oktober 2003 @ 10:51 |
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus ![]() ![]() ![]() ![]() KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat [Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20] | |
phuck | maandag 13 oktober 2003 @ 11:25 |
quote: ![]() Wat kost zoiest wel niet? | |
Eibert_Tigchelaar | maandag 13 oktober 2003 @ 11:30 |
Euro's | |
Svensson | maandag 13 oktober 2003 @ 11:32 |
quote:Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is! ![]() Ik ga straks ook wel even zoeken... | |
HPoi | maandag 13 oktober 2003 @ 11:47 |
![]() | |
Weurst | maandag 13 oktober 2003 @ 12:16 |
quote:Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen. Blok met alles er op en er aan (opboren naar 1380cc met zuigers etc, dubbele webers, 16v kop, spruitstukken, dyno afstel sessie en de hele handel) £6,813 incl vat(btw) = kleine 10.000 euro voor stage 1 met 120 pk £10,000 incl vat = zo'n 14.000 euro voor stage 4 met 180 pk verder nog wat stages met prijzen er tussen in. Dan heb je zoiets onder je kap: Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft. | |
StefanP | maandag 13 oktober 2003 @ 13:17 |
3L inlijn 6 cylinder Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor | |
pleymo | maandag 13 oktober 2003 @ 13:36 |
![]() | |
Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 16:52 |
McLaren F1 open
| |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 18:02 |
Titel aangepast, het is beautiful ipv beutiful | |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 18:19 |
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing: TODA MUGEN Formula 3 Engine | |
noidea | maandag 13 oktober 2003 @ 18:31 |
Nissan 200sx 1.8 Liter Turbo DOHC 170pk motor. (met blow-off valve)![]() en een beetje vuil | |
Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 18:34 |
Maybach W24![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27] | |
hielkej | maandag 13 oktober 2003 @ 18:34 |
Even een vraagje tussendoor, Wat is het verschil tussen W12 en V12 | |
Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 18:37 |
quote:Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders | |
StefanP | maandag 13 oktober 2003 @ 18:59 |
Goed topic idee trouwens! | |
Svensson | maandag 13 oktober 2003 @ 20:51 |
quote:Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken! ![]() | |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 21:02 |
quote:Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit | |
Svensson | maandag 13 oktober 2003 @ 21:14 |
quote:Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp... | |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 21:19 |
quote:Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit. Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste. Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar. | |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 21:22 |
Hier nog een WP van een Integra DC-5 motor met een volledige custom uitlaatspruitstuk. | |
Svensson | maandag 13 oktober 2003 @ 21:26 |
quote:Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem. Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs: | |
Svensson | maandag 13 oktober 2003 @ 22:09 |
![]() | |
mbvt | maandag 13 oktober 2003 @ 22:58 |
quote:Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas. Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn. Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt. Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas. | |
mbvt | maandag 13 oktober 2003 @ 23:16 |
![]() ![]() | |
mbvt | maandag 13 oktober 2003 @ 23:22 |
quote:Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG) [Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36] | |
Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 23:30 |
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed! | |
mbvt | maandag 13 oktober 2003 @ 23:32 |
Honda´s VTEC-E camshaft actuation (ok, geen foto van de hele motor, maar wel van een interessant onderdeel ![]() BMW´s VANOS | |
mbvt | maandag 13 oktober 2003 @ 23:33 |
quote:Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-) | |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:22 |
![]() Ferrari V12 | |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:33 |
![]() Een Type Honda V-TEC Nokkenas | |
MewBie | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:42 |
ik blijf de Hennessey Viper motoren mooi vinden ![]() Venom Twin Turbo polished inlet tubes with optional HKS blow-off valves and NOS system. Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor
| |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:50 |
Ultima:
| |
sebaz | dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:57 |
![]() Engine: Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA | |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:29 |
quote:Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen. | |
Scalle-- | dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:50 |
quote:Zou ie passen denk je? ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:57 |
quote:Dat MAKEN we passend ![]() Civic van 5 meter... lol | |
Googolplexian | dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:07 |
Wen er maar alvast aan: Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell! | |
Scalle-- | woensdag 15 oktober 2003 @ 00:23 |
quote:Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè ![]() | |
Googolplexian | woensdag 15 oktober 2003 @ 01:16 |
Tsja ... dadelijk hebben we het niet meer over een V8 - 5 liter maar over een 36 Volt - 40 Ampère (ik noem maar wat) Klinkt (nu nog) toch minder stoer... | |
-SpaceMaker- | woensdag 15 oktober 2003 @ 02:04 |
![]() GM XV16 Specifications Configuration: | |
Googolplexian | woensdag 15 oktober 2003 @ 02:32 |
WOW | |
PNG | woensdag 15 oktober 2003 @ 02:40 |
![]() ![]() 4000 pk. | |
Scalle-- | woensdag 15 oktober 2003 @ 13:56 |
quote:Die krijgen we zeker niet in ons Civicje passend ![]() | |
Googolplexian | woensdag 15 oktober 2003 @ 14:58 |
En deze ook niet.. een kenner herkent 'm (ik dacht... als we vliegtuig motoren gaan doen dan hoort deze er zeker tussen): Rolls-Royce Pegasus F-402-RR-404 vectored thrust turbofan engine uit de Harrier: | |
PNG | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:03 |
LOL. Maar dat andere was nog een zuigermotor En wacht maar totdat iemand hier die mammoettanker dieselmotoren heeft ontdekt van 25.000 Pk ofzo. Goh, kheb nu een zuigermotor gevonden van 80 meter lang. | |
Googolplexian | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:10 |
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.
| |
blieblie | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:12 |
quote:Daar heb ik ook onder gestaan, en hij is echt huge ![]() Nog groter dan je zou denken als je zo die foto ziet. | |
Googolplexian | donderdag 16 oktober 2003 @ 02:16 |
![]() | |
Torretje | zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:54 |
![]() Alpina B10 Bi-Turbo 360pk@6000rpm, 520Nm@4000rpm | |
KGBBeria | zaterdag 18 oktober 2003 @ 19:46 |
4 toppunten : Rolls Royce Merlin V12 - 1700pk: BRM V16 -1.5 liter supercharged- 450pk@11000rpm : sound (oppassen voor je buren!) http://gpladdicts.speedgeezers.com/mpreplays/brm.zip Chevy V8:
800 ton stuwkracht per stuk....jezus.... | |
LiQuiD_007 | zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:15 |
Ubergeil blokkie![]() Biturbo (dat geluid.........) De motor die 3x le mans overleeft & wint De v.a.g. 5 cilinder Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft | |
Scalle-- | zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:42 |
quote:BMW? ![]() | |
FLipKick | zondag 19 oktober 2003 @ 11:36 |
quote:Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter... | |
Joostve | zondag 19 oktober 2003 @ 11:37 |
1.6 16v 120pk motor uit de Saxo 16v 2003 jaja ben er trots op ![]() ![]() | |
Cubix | zondag 19 oktober 2003 @ 11:49 |
Powerboatjes hebben ook vaak mooi spul: | |
TriumphGT6 | zondag 19 oktober 2003 @ 11:49 |
quote:sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is... | |
Lamer_Deluxe | zondag 19 oktober 2003 @ 11:51 |
"Beautiful Engine" klinkt een beetje als een titel van een Manga film ![]() | |
beeblebrox | zondag 19 oktober 2003 @ 11:53 |
damn die zou ik wel op me hovercraft willen hebben ![]() | |
FLipKick | maandag 20 oktober 2003 @ 11:43 |
quote:Waarom is dat zo? | |
Extremini | maandag 20 oktober 2003 @ 13:18 |
quote:Ik denk toch meer aan de Audi/VW groep alias VAG-concern. | |
Starfish | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:19 |
Iemand geinteresseerd in een diesel? ![]() De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie: Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.) Nou dat is nog eens een koppel (torque). 5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb | |
TriumphGT6 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:53 |
quote:leuke uitdaging voor die gasten die die motor hebben gemaakt met dat viper blokje??? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:46 |
![]() | |
mbvt | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:41 |
quote: ![]() Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje? | |
rollator_GSI | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:42 |
![]() | |
Starfish | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:50 |
quote:Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden ![]() | |
questionmark | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:13 |
![]() | |
questionmark | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:16 |
Ik heb zo'n motor als deze in mijn speedboot zitten, v6 uit een renult alpine ![]() ![]() | |
AsconaB-16V | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:34 |
quote: ![]() ![]() is mijn beestje | |
Gerako | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:40 |
![]() | |
Drinkemaatje | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:19 |
quote:Aanzwemmen. ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:23 |
Ik heb ooit eens schadefoto's moeten maken van zo'n soort blok aan de binnenkant. In het dock ~ Rotterdam.Schip stond daar opgehoogd afwachtend op de verzekering. (en mijn opnamen) Jammer heb ik er zelf niets meer van .. negatieven afgestaan toen. | |
Svensson | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:00 |
quote:Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik. ![]() Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan? Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok. Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers... Meer info is dus zeer welkom! | |
Googolplexian | donderdag 23 oktober 2003 @ 19:18 |
Uit een ander topic, maar hoort hier zeker ook thuis:![]() | |
DaMadKow | donderdag 23 oktober 2003 @ 19:40 |
![]() Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing KTR built 1397cc, lightened and balanced bottom end, ceramically coated internals, wire ringed liners, triple doweled block, KTR Level 3 gasflowed head with modified valves and seats, gas flowed inlet manifold, KTR tubular stainless steel exhaust manifold, KTR uprated head gasket, KTR uprated head bolts, KTR camshaft, modified crank, KTR in car boost control kit, KTR maximum boost adjuster, KTR Group A carb, KTR big bore turbo elbow, KTR 2 ½" bore s/s turbo pipe, KTR 2 ½" bore s/s side exit exhaust system, KTR350 rollerbearing turbo, KTR Alloy T3 actuator kit, KTR front mount intercooler with stainless steel boost pipes, KTR induction kit, KTR alloy tanks, oil cap, carb top, Alloy breather tank, KTR/Samco silicone hoses, KTR uprated fuel pump, Mocal oil cooler with braided pipes, lightweight high output starter motor, Monster blow off valve, copper radiator, uprated engine mounts, polished alternator, chromed sump, engine mounts and all brackets. | |
Googolplexian | donderdag 23 oktober 2003 @ 23:37 |
quote:Beautiful! | |
Sjoewe | donderdag 23 oktober 2003 @ 23:43 |
quote: ![]() ![]() | |
AsconaB-16V | vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:39 |
quote:Zeer veel info over mijn Ascona staat op http://www.bremo.nl check maar ff, want anders kan ik hier zo'n verhaal schrijven. De motor is een 2.0 16V c20xe uit een calibra. alle specs op mij site zoals gezegd. | |
Googolplexian | zondag 26 oktober 2003 @ 20:26 |
Ferrari F1![]() en de 2003 versie: | |
Googolplexian | zondag 9 november 2003 @ 05:02 |
![]() nice V16... | |
tyberium | dinsdag 18 november 2003 @ 19:40 |
![]() Blink,Blink... | |
jacco | dinsdag 18 november 2003 @ 21:35 |
Wie wil er nog een turbo?
Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi. Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK | |
BertV | dinsdag 18 november 2003 @ 22:14 |
![]() 200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm | |
audi80 | dinsdag 18 november 2003 @ 22:23 |
quote: ![]() ![]() | |
StefanP | donderdag 11 december 2003 @ 20:57 |
Rietvaerder | donderdag 11 december 2003 @ 21:01 |
quote:Een R6 blok? ![]() Maar jij zegt 200pk per liter.. het is toch geen 1000CC ![]() En R6 heeft 120pk.. of bedoel je dat als hij 1000cc was geweest dat ie 200pk zou kunnen produceren? | |
Pharell | donderdag 11 december 2003 @ 21:05 |
quote:holy fuck ![]() is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk... | |
Patrick281 | donderdag 11 december 2003 @ 22:11 |
quote:Dragracer ![]() Alleen die open wagentjes hebben 4.000 Pk zelfs. Maar dat lijkt eigenlijk niet meer op een auto qua model. ![]() | |
TTF | dinsdag 16 december 2003 @ 15:45 |
![]() | |
-Muse- | dinsdag 16 december 2003 @ 16:53 |
quote:aprilia? | |
Rietvaerder | dinsdag 16 december 2003 @ 17:42 |
quote:aprilia.com/models03/road/dati//foto_mod_pg_344_1060014623.jpg | |
audi80 | dinsdag 16 december 2003 @ 18:27 |
![]() Dikke V8 in een 80 ![]() Hetzelfde soort blok in een Polo | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 december 2003 @ 19:00 |
quote:WOW das echt ziek ![]() ![]() | |
Elgigante | woensdag 17 december 2003 @ 13:10 |
quote:ik dacht aan een BMW motorsport blok.. | |
StefanP | zondag 11 januari 2004 @ 21:55 |
Hier heb je de motor die ze gebouwd hebben voor die 1000+ pk supra (de bijbehorende filmpjes kun je vinden in het filmpjes topic): op twinsturbo.com kun je de prijzen van een aantal onderdelen vinden... daar koop je dus zowat 2 stock supra's voor, en dan heb je alleen maar een motor met turbo's
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-01-2004 22:06] | |
GenesiZ | zondag 11 januari 2004 @ 22:43 |
Tsja. wat een leuke motoren staan hier. Maar dit is toch wel de mooiste Hier gaat ie in Meer foto;s en info vind je hier. http://diablo.newmedialabs.net/SCE/ | |
j22flyingdownwind | zondag 11 januari 2004 @ 22:55 |
"Blokje" uit m'n G ![]() ![]() | |
Kaj_A | zondag 11 januari 2004 @ 23:03 |
GMC Sierra V8 5.7 liter van familie van mij ![]() Ferrari Lamborgini Amerikanen [Dit bericht is gewijzigd door Kaj_A op 11-01-2004 23:13] | |
Googolplexian | maandag 12 januari 2004 @ 02:55 |
Mooie plaatjes maar de Impreza bij de Amerikanen vat ik niet helemaal ![]() | |
Kaj_A | maandag 12 januari 2004 @ 08:33 |
quote:Haha, ik bedoelde dat deze meeting in Amerika was en die auto door Amerikanen getuned is ![]() | |
audi80 | maandag 12 januari 2004 @ 18:40 |
![]() ![]() ![]() | |
StefanP | maandag 31 mei 2004 @ 01:52 |
Niet bijzonder mooi, wel imposant!![]() 2JZ-GTE met transmissie [ Bericht 15% gewijzigd door StefanP op 31-05-2004 02:04:31 ] | |
dnzl | maandag 31 mei 2004 @ 02:47 |
quote:Ja wat is dat gekke ding toch aan de zijkant van die bakkies ![]() | |
mx_player | maandag 31 mei 2004 @ 12:14 |
oeps ![]() [ Bericht 57% gewijzigd door mx_player op 31-05-2004 12:55:09 ] | |
Googolplexian | dinsdag 7 september 2004 @ 15:26 |
![]() | |
Scheepschroef | dinsdag 7 september 2004 @ 15:52 |
Een hele mooie motor die zelfs de gemiddelde harry in een doorzonbuurt nog wel kan aanschaffen als ie ff doorspaart... ![]() ![]() | |
Scheepschroef | dinsdag 7 september 2004 @ 15:55 |
Uit de 959 ![]() ![]() | |
Hugster | dinsdag 7 september 2004 @ 16:29 |
Cadillac Sixteen V16 @ 1000 pk![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Hugster op 07-09-2004 16:35:43 ] | |
mien-moeke | dinsdag 7 september 2004 @ 16:38 |
![]() 50KWatt electro motor. | |
dnzl | dinsdag 7 september 2004 @ 16:38 |
quote:Veel plezier met je distributieriem vervangen ![]() | |
BazzoS | dinsdag 7 september 2004 @ 17:01 |
quote:dat is een airrestrictor, De teams mogen een bepaald oppervlak open hebben waar de lucht naar binnen gezogen wordt, dit is om de snelheid terug te dringen en de sport veiliger te maken. Het is dus gewoon een luchtfilter met een beperkt gat voorin ![]() | |
sdk | dinsdag 7 september 2004 @ 17:25 |
quote: ![]() Blok in volle glorie: ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 7 september 2004 @ 17:36 |
![]() Dodge RAM engine test ![]() | |
jacco | dinsdag 7 september 2004 @ 17:50 |
quote:Dat is de luchtinlaat. Dit blok word namelijk gebruikt in de formule 3 | |
Youp | dinsdag 7 september 2004 @ 18:12 |
![]() ![]() jammer van al dat plastic ![]() -edit- voor de mensen die t niet door hadden.. dit is de 4,4L V8 uit de 645Ci ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 september 2004 @ 19:44 |
Mijn SR20DET Engine![]() 2L 4cillinder Turbo uit een Nissan 200SX | |
seto | dinsdag 7 september 2004 @ 19:48 |
quote:sr20det ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 september 2004 @ 19:50 |
quote: ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 7 september 2004 @ 20:27 |
![]() | |
Googolplexian | dinsdag 7 september 2004 @ 20:45 |
quote: ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 7 september 2004 @ 21:52 |
celica![]() | |
StefanP | dinsdag 7 september 2004 @ 22:00 |
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays ![]() ![]() (Mike Carlin's auto) ![]() (Chris Musngi's auto) ![]() (de auto van Hulk Hogan's zoontje) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() OMFG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HKS twins ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig! | |
BazzoS | dinsdag 7 september 2004 @ 22:52 |
quote:idd, zoals 3 posts hierboven ook gezegd werd ![]() | |
Youp | dinsdag 7 september 2004 @ 23:30 |
quote:van plastic kap naar plastic uitbouw ![]() wel vette techniek altijd! | |
Googolplexian | woensdag 8 september 2004 @ 01:59 |
quote:waw!! nice and very beautiful indeed! | |
Googolplexian | woensdag 8 september 2004 @ 02:02 |
quote::| weet je zeker dat je dit niet hebt gedroomd. Ziet er tè strak uit voor woorden :| | |
beschuit | woensdag 8 september 2004 @ 10:47 |
quote:is idd mooi plastic jah... :/ /edit kwijl zeg die supra's, zoveel dikke turbo's in je post ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door beschuit op 08-09-2004 10:57:27 ] | |
Googolplexian | woensdag 8 september 2004 @ 16:38 |
![]() ![]() Carrera GT | |
Stuiterbal.nl | donderdag 9 september 2004 @ 15:29 |
![]() mooi Opel Calibra 2.0 16V blok met 150 PKtjes. | |
Just.an.Illusion | donderdag 9 september 2004 @ 16:56 |
![]() | |
D-Devil | donderdag 9 september 2004 @ 19:54 |
quote:Fuck, ik krijg een stijve ![]() | |
Youp | donderdag 9 september 2004 @ 22:48 |
quote:leuk.. maar niet overdrijven ![]() | |
johnwoo | donderdag 9 september 2004 @ 23:34 |
quote: ![]() mooi Toyota 2.0 16v blok met 200 PKtjes ![]() ![]() (het is een 3S-GE met VVT-i ![]() ![]() Toyota 2.0 turbo blok (3S-GTE) met nu nog een kleine 210 PK; de mijne ![]() | |
Googolplexian | zondag 12 september 2004 @ 06:21 |
gewoon... effe checke![]() slice VTEC hey man... just CHARGE it! ![]() ... wow ... ![]() beetje bi ![]() 700pk SkylineGTR ![]() Westfield XTR4 (zo'n road-legal top gear ding) | |
SIGMA-X10 | zondag 12 september 2004 @ 10:35 |
Ik mis deze nog in jullie rijtje "famous engines" ![]() ![]() 2.0 Cosworth turbo ![]() | |
D-Devil | woensdag 15 september 2004 @ 14:50 |
quote: ![]() | |
Taxi | woensdag 15 september 2004 @ 16:18 |
BRM H16![]() Zover ik weet; idiote racemotor. Eind jaren 60. Maar wel een BRM! Technische superioriteit, maar ook rariteit. Te complex voor de monteurs in de pitsstraat; handig! | |
Youp | woensdag 15 september 2004 @ 16:25 |
gewone viper blokjes...![]() ![]() getunede viper blokjes ![]() SVS SC stage 3 (supercharger) ![]() ![]() ![]() SVS Stryker TT stage 3!!! ![]() helaas niet veel te zien maarja.. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Youp op 15-09-2004 16:51:54 ] | |
Googolplexian | woensdag 15 september 2004 @ 22:56 |
quote:wat zijn dat voor een geïmproviseerde stabilisatorstangen? Tegen het schutboord? ![]() | |
Tjabbo | woensdag 15 september 2004 @ 23:18 |
De 7M-GTE motor uit mijn Toyota Supra MKIII ![]() 3.0i 6 cilinder lijnmotor met turbo. Lekker groot, niet? ![]() | |
Sjoewe | woensdag 15 september 2004 @ 23:47 |
Wow. You must feel proud! | |
Ger-E | donderdag 16 september 2004 @ 09:41 |
Dis ook wel Fun: Before: (2JZ-GE, 5-speed) ![]() After: (JDM 2JZ-GTE, 6-speed) ![]() | |
Ultimora | donderdag 16 september 2004 @ 10:04 |
quote:WTF heb jij tegenqwoordig ook een Supra? ![]() | |
Tjabbo | donderdag 16 september 2004 @ 14:15 |
quote:Ja man. Ik heb trouwens je karbo account geactiveerd. daar staan de foto's van de supra, en het verhaal erbij. ![]() | |
Drinkemaatje | donderdag 16 september 2004 @ 21:37 |
BMW F1:![]() | |
johnwoo | donderdag 16 september 2004 @ 23:17 |
quote:Is gewoon het standaard Toyota kruis voor zover ik weet. Enne, schutbord? Dit is achter het passagierscompartiment he ![]() | |
Googolplexian | donderdag 16 september 2004 @ 23:18 |
en hoe noem je zo'n afscheiding dan? ![]() | |
johnwoo | vrijdag 17 september 2004 @ 00:01 |
Zal best ook schutbord genoemd mogen worden ![]() ![]() | |
ninja-mod | vrijdag 17 september 2004 @ 00:20 |
omfg... er staan me hier toch een partij geile foto's tussen... Dank allen voor dit moois!! ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 17 september 2004 @ 01:43 |
Mag niet ontbreken: Volkswagen Kever (oude type) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pagani Zonda: ![]() je onderbroeken lekker warm: ![]() Bugatti EB110 ![]() en (amazing) een Bugatti INLINE 16 ![]() ![]() Honda Integra TypeR desktop: ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 17 september 2004 @ 02:10 |
Maybach cutaway:![]() Cayenne cutaway: ![]() 1) Intake Manifold 2) Air-injection pumps 3) VarioCam 4) Duplex timing chain 5) Intake camshaft 6) Exhaust camshaft 7) Valve 8) Piston 9) Spark plug 10) Exhaust manifold 11) Turbocharger 12) Oil collector on turbocharger 13) Oil filter 14) Oil/collant heat exchanger 15) Air-conditioning compressor 16) Oil pump pick-up pipe 17) Water pump (obscured) 18) Ancillary drive belt 19) Throttle-valve tract (electronic throttle) NSX cutaway: ![]() RX-8 RENESIS wankel: ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door Googolplexian op 17-09-2004 02:29:22 ] | |
Googolplexian | vrijdag 17 september 2004 @ 02:33 |
LOL! s2k blok in een BMW 325i![]() ![]() | |
TazDevl | zaterdag 18 september 2004 @ 10:39 |
komt uit dit topic: http://www.2xceler8.nl/ph(...)ostorder=asc&start=0 | |
Ger-E | zaterdag 18 september 2004 @ 11:46 |
Toyota MR2: 3S-GE Optimaal schitterend:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ger-E | zaterdag 18 september 2004 @ 14:15 |
Zal mijn blokje er ook tussen zetten. Toyo MR2 3S-GE ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 22 september 2004 @ 19:40 |
And now for something completely different: 1931, Alfa tipo A, 2 maal 6C1750 motoren met compressor; totaal 230 PK ![]() | |
Googolplexian | woensdag 22 september 2004 @ 20:55 |
ZO DAN! 230 pk in 1931? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 september 2004 @ 21:38 |
quote:is dat niet die H motor, 2 motoren aanelkaar gekoppeld.. echt een GEWELDIGE motor is dat ![]() | |
FunnyName | donderdag 23 september 2004 @ 12:46 |
Porsche 968 Turbo S blok. 3 Liter 4 cylinder in lijn, turbo intercooler. ![]() ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:52 |
Millencolin | maandag 4 oktober 2004 @ 13:01 |
![]() | |
CS-AlCoHoLiC | woensdag 6 oktober 2004 @ 02:05 |
Ff zoeken op google op images levert leuke plaatjes op: http://www.popularhotrodd(...)lock/0402phr_sarver/ http://www.t5net.de/tips/motorumbau/bigBlock_big.jpg http://www.stainlessmarine.com/bigblock2b.jpg http://www.hogli.org/dreamcruise/DSCF2937.jpg http://www.good-guys.com/news/images/gm_bigblock_image.jpg http://www.stainlessmarine.com/bigblock2b.jpg Ooit eens op excursie geweest bij de marine. Allemachtig wat een enorme motoren hadden ze daar. Allemaal modellen uit hun fregatten, en wat kleinere uit de lichtere voertuigen. Stonden in een theorielokaal. Met name de grote dieselmotoren waren machtig om te zien! | |
Darkomen | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:26 |
quote:Dit begint erop te lijken! | |
Googolplexian | vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:12 |
![]() En dit is dan de nieuwe Honda F1 - 960 pk - die dit weekend ingezet zal worden in Suzuka (als het weer het toelaat) | |
t0n | vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:16 |
Zitten op dit soort dingen eik ook VTEC? | |
Googolplexian | vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:23 |
Ik geloof sinds 1990 wel, ja VTEC komt tenslotte uit de F1 | |
t0n | vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:41 |
OMG, en dat vraagt 'n honda rijder... ![]() ![]() | |
Kolkie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:03 |
![]() clean ![]() ![]() | |
t0n | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:07 |
Bootmotor, Kolkie? | |
Roadster | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:21 |
quote:Geweldig! Thx! | |
Patrick281 | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:51 |
Niet de mooiste motor, maar wel bijzonder om deze auto waar normaal een 6 cylinder achterin zit:![]() Zelf als partikulier er deze V8 motor in te bouwen: ![]() En achterin .. ![]() Is behoorlijk weinig ruimte! ![]() ![]() | |
The_Goeiste | vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:08 |
let even op deze motor en vooral op de loopbruggen. lekkere tweetakter![]() | |
mistermaniac | vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:33 |
![]() * mistermaniac loves rotary | |
Kolkie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:05 |
@ tOn: nee, ik weet niet zoveel van het blok maar volgens mij is het een vliegtuigmotor uit de jaren 20 van de vorige eeuw ofzo... hispano suiza. Vooral erg bijzonder dat men gewoon 80 jaar geleden een blok er al zo uit kon laten zien! | |
mistermaniac | zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:12 |
![]() | |
Ger-E | zaterdag 9 oktober 2004 @ 23:03 |
Hoort denk ik ook wel thuis in dit topic:![]() ![]() ![]() Ook een optie ![]() | |
Googolplexian | maandag 11 oktober 2004 @ 01:43 |
Lambo Murcielago:![]() zomaar: ![]() Ford Mustang 2005: ![]() Ford Mustang Fastback Cammer: ![]() | |
MrSkyline | maandag 11 oktober 2004 @ 02:19 |
![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 11 oktober 2004 @ 02:25 |
MR2:![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 11 oktober 2004 @ 02:51 |
en effe dyno... ![]() | |
t0n | maandag 11 oktober 2004 @ 11:04 |
Zijn geen lullig MR2 moteren kerel... ![]() | |
JoeKurr | maandag 11 oktober 2004 @ 16:00 |
General Electric GE-90 turbofan straalmotor uit een Boeing 777. | |
flippie_flink | maandag 11 oktober 2004 @ 20:22 |
![]() [ Bericht 16% gewijzigd door flippie_flink op 11-10-2004 20:29:56 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:30 |
Kromhout diesel ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:28 |
quote:Je mag wel zeggen dat het een bepaald merk motorfietsblok is hoor. ![]() Daar krijg je echt geen ban voor in dit topic. ![]() ![]() | |
StefanP | dinsdag 12 oktober 2004 @ 19:04 |
Check dit bakbeest ![]() SC300 met 2JZ-GTE | |
Googolplexian | dinsdag 12 oktober 2004 @ 20:38 |
quote: ![]() ![]() | |
Patrick281 | woensdag 13 oktober 2004 @ 15:20 |
Suzuki Alto. ![]() ![]() Bron: Alto tuning. | |
ondeugend | woensdag 13 oktober 2004 @ 15:30 |
quote: ![]() | |
Googolplexian | donderdag 14 oktober 2004 @ 13:29 |
Ferrari Modena:![]() En deze doe ik hier gewoon bij ... 2002 BAR ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Googolplexian op 14-10-2004 13:37:10 ] | |
Tjabbo | donderdag 14 oktober 2004 @ 18:56 |
Mooi plaatje van die modena ![]() | |
StefanP | maandag 15 november 2004 @ 13:52 |
![]() | |
t0n | dinsdag 16 november 2004 @ 19:25 |
fuck! wat voor motor is dat Stefan? | |
Steve-O | dinsdag 16 november 2004 @ 19:31 |
quote:zal wel wat uit azie zijn ![]() | |
Pringlemaster | dinsdag 16 november 2004 @ 20:06 |
ik gok een xr6 turbo 1163 pk ![]() | |
StefanP | dinsdag 16 november 2004 @ 20:11 |
Het is een 4 liter Ford motor met 1163pk. Zie hier het filmpje! http://www.uwhost4.net/~hachi/fullBOOST_nizpro_1163hp.avi | |
Lega-Nord | dinsdag 16 november 2004 @ 21:01 |
quote: ![]() ![]() quote: ![]() | |
StefanP | maandag 29 november 2004 @ 20:24 |
Nog een 2JZ-GTE![]() ![]() ![]() | |
tharkun | woensdag 1 december 2004 @ 14:53 |
Bentley stermotor![]() Rolls-Royce Griffon (opvolger van de Merlin die in spitfires zat) opengewerkte mazda wankelmotor ![]() | |
ninja-mod | donderdag 9 december 2004 @ 22:41 |
![]() | |
Alcyone | donderdag 9 december 2004 @ 23:37 |
BMW 801 uit de Focke Wulfe 190A series, 14 cilinders, 42 Liter, Max 1700 PK bij 2700 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met Kommandogerät (automatische regeling van mengsel, ontstekingstijdstip en stand propellorbladen) en tweeversnellings compressor.![]() Shvetsov Ash 82FN uit de Lavochkin LA5FN, LA7 en LA9, 14 cilinders, 41 Liter, 1850 PK bij 2600 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met tweeversnellingscompressor. ![]() De ironie is dat de FW190A8 tegenwoordig als replica in Duitsland wordt geproduceerd door Flug Werke, maar dan ipv met de BMW 801 motor met de Ash 82 FN, de motor uit z'n vroegere aartsvijand. | |
Furb | maandag 20 december 2004 @ 00:33 |
Rotary power!!! hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo) ![]() commentaar van de bouwers: "it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp but we are expecting 1500 bhp it will use achohal (spell check) not gas and will never see a day on the city streets at 32psi per turbo so you could say 96psi boost total top rpm will be about 12,000k rpm and it will have a two speed transmission 1st gear is FAST 2nd gear = black out , wake up at end of track hope you didnt crash" ![]() | |
GiSH | maandag 20 december 2004 @ 07:21 |
![]() de V10 Diesel Powwwwwwwwwwwer!!!! ![]() en de 3,2 V6 in de New Beetle RSI | |
Ger-E | woensdag 22 december 2004 @ 17:54 |
quote:Now thats some serious sh*t......... | |
Pringlemaster | woensdag 22 december 2004 @ 18:19 |
best wel ja...12 miljoen rpm holy shit ![]() | |
jacco | woensdag 22 december 2004 @ 19:22 |
1000pk monster van Top Secret![]() | |
phuck | woensdag 22 december 2004 @ 20:08 |
![]() 1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor. 222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1) http://www.lowdub.com/115_1561.AVI Erg gaaf ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 december 2004 @ 00:09 |
2JZ-GTE T88 Big Single + Merc-Benz Compressor!!![]() | |
Fiets-toeter | donderdag 23 december 2004 @ 00:46 |
heej, de bak van Arnout ![]() | |
-Muse- | donderdag 23 december 2004 @ 10:32 |
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ... Bij mij is het altijd een puinhoop ![]() | |
Joostve | donderdag 23 december 2004 @ 10:52 |
quote:vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen. ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen | |
Joostve | donderdag 23 december 2004 @ 10:53 |
quote:Heel gaaf maar ik mis nog een filmpje van de acceleratie ![]() rollerbank zegt zo weinig | |
-Muse- | donderdag 23 december 2004 @ 11:12 |
quote:lol, zover kwam ik ook wel ![]() Maar dan moet je bv de accu achterin leggen en meer van dat soort acties uithalen, veeeeel werk ![]() | |
jacco | maandag 14 februari 2005 @ 17:54 |
Meer dan 2000 pk FOR SALE 445 CID Custom Turbo Racing Engine - Donovan alum. block, Dart 14 degree Olds CFE Pro Stock heads, Hogans sheet metal tunnel RAM w/twin throttle body and EFI, billet Crower crank, Manley top fuel rods, JE custom turbo pistons, C&A rings & HP bearings, Jesel rockers & belt drive, Comp cams custom cam shaft, Comp cams extra HD roller lifters, titanium vlaves, retainers & keepers, LSM springs & Moroso billit valve covers. Stef's oil system, ATI blancer, Burns stainless turbo headers w/merge collectors, twin 76mm ceramic ball bearing, Turbonetics turbos. Spearco intercooler for twin turbo, all plumbing & intake tubes. MSD distributor & ignition 7AL2. Bosch race fuel injectors,Welden fuel pump 2035A. 2000+ HP w/76 mm turbos 2500+ HP w/larger turbos $44,900 - complete Additional parts for drive line available at additional cost, i.e. Trick titanium bellhousing, 10" dual disk clutch, Auto Meter data recorder, Strange center sections. Transmissions as well. E-mail me for more info. Big Block Chevy Parts Available Big Block Chevy 4 bolt main, standard bore, perfect condition - $500 (3) Big Block Chevy roller cams - $150-$300 each, e-mail your specs, I can get any size cam Big Block Chevy Dart intake manifold fully ported, 9.800 deck, 4150 carb - $275 Big Block Chevy Dart Big Chief 18 degree cast tunnelram 9.800 deck with EFI Boss's installed drilled for fogger - $600 Big Block Chevy Holley strip dominator intake manifold, fully ported w/nitrous plate - $275 Big Block Chevy Arias pistons, 4.500 bore 1.395 CH like new - $200 (2) Big Block Chevy 454 steel crank shaft 5140 standard rods/standard mains, very good condition - $400 each Big Block Chevy aluminum rods, new, +250 long - $675 (2) Big Block Chevy stainless steel roller rockers 1.7 ratio - $250 a set Magniflo electric fuel pump, very good condition - $200 (2) Big Block or Small Block 168 tooth automatic Reactor fly wheel, neutral balance - $100 each (4) New and used roller lifter sets, Crower and Comp Cams - New $300; Used $75 Good Condition Miscellaneous nitrous plates and parts; NOS nitrous bottles (20 available) - $125 each w/high flow valves Jacobs electronics part #510064 Turbo Action shifter, for turbo 400 and power glide - $175 like new Koni double adjustable rear shocks, 7" travel, dyno tested - $600 like new MSD 7AL2 - $300 each MSD pro coils - $75 each MSD 2 step and 3 step - $50 each Weldon fuel pump 2035A - $700 each Small Block Parts Small Block Chevy bow tie block; ready to run, billet main caps on all 5, line honed and new 4155 finish bore - $1,200 Small Block Chevy bow tie 18 degree CNC ported, new - $3,500 bare Small Block Chevy bow tie 18 degree intake manifold, fully ported, dyno time only - $600 (2) Small Block Chevy Jesel belt drive - $450 each, used very good condition Small Block Chevy Jesel rocker assembly for 18 degree CNC cylinder head - $900 new (2) Vortec YS trim race, blower only, new - $900 each (2) Fel-Pro EFI wiring harness, used very good condition - $500 each | |
-calimero- | dinsdag 15 februari 2005 @ 02:43 |
Motor van een Leopard 2A6 ![]() ![]() Motor is een MTU MB 873 V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie twin-turbo en intercooler. Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig. (MTU = dochter onderneming van Mercedes) max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK) max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM copressie 22:1 boring x slag: 170mm x 175mm Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg. langste lengte: 2141 mm. Breedste breedte: 1801 mm. Hoogtste hoogte: 1121 mm 110 liter olie 160 liter koel vloeistof dynamo levert 20 kW. Voltage 24 v. De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2. Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending. Verbruik: Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km stationair,.......................................12,5 liter per uur tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel En dit ben ikke dus. [ Bericht 6% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:37:38 ] | |
D-Devil | dinsdag 15 februari 2005 @ 11:30 |
Die turbo's ![]() | |
-calimero- | dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33 |
quote:De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie. Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk. [ Bericht 3% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:40:52 ] | |
D-Devil | dinsdag 15 februari 2005 @ 15:59 |
quote:Nee, ik bedoel echt de turbo's ik zag ze zitten, en ze zijn erg groot om te zien ![]() | |
Youp | zaterdag 19 februari 2005 @ 22:40 |
weet niet of hij al langs is geweest... maar misschien wel een van BMW's geilste motoren... de NA 6,1liter 12cilinder in V van de McLaren F1 quote: ![]() | |
StefanP | zondag 20 februari 2005 @ 04:44 |
![]() Winnaar show'n'shine TX2K4 | |
-calimero- | vrijdag 18 maart 2005 @ 00:42 |
quote:na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron: Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven. De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd. De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters. Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden. De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 18 maart 2005 @ 12:12 |
quote:Thnx man ![]() echt geweldig ![]() Ik heb die motoren gezien op de opendag in Oirschot, erg indrukwekkend ![]() | |
StefanP | zondag 20 maart 2005 @ 21:47 |
2005 BMW M5 motor:![]() | |
Drifter__ | zondag 20 maart 2005 @ 23:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
zijle | zondag 20 maart 2005 @ 23:49 |
![]() | |
Drifter__ | zondag 20 maart 2005 @ 23:52 |
![]() SL65 ![]() ![]() | |
Five_Aces | zondag 20 maart 2005 @ 23:59 |
BMW Alpina 3.6L B10 biturbo blok:![]() | |
Googolplexian | maandag 21 maart 2005 @ 00:04 |
Eigenlijk een filmpje maar dit topic kan niet zonder deze beelden. (Thanx Kaj_A!!!) www.wacha.nl/temp/f1fireup.mpg | |
StefanP | maandag 21 maart 2005 @ 00:08 |
quote:Ik zie niks, alleen plastic kappen... ![]() | |
Googolplexian | maandag 21 maart 2005 @ 00:11 |
carbon is geen plastic maar geef mij idd maar mooie open techniek i.p.v. "ik wordt liever door een erkende dealer aangeraakt"-kappen | |
Kaj_A | maandag 21 maart 2005 @ 18:37 |
![]() Ferrari 550 Maranello | |
Hugster | dinsdag 22 maart 2005 @ 01:57 |
![]() ![]() ![]() | |
Rancid | woensdag 23 maart 2005 @ 21:13 |
![]() ![]() ![]() | |
Kaj_A | donderdag 31 maart 2005 @ 14:29 |
Cosworth:![]() Porsche Carrera GT: ![]() Toda race engines: TODA MUGEN Formula 3 Engine ![]() TODA MUGEN Formula 4 B18C Engine ![]() TODA HONDA B18C Engine ![]() TODA FERRARI MODENA F360GT Engine ![]() TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec ![]() TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine ![]() TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine ![]() TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine ![]() TODA TOYOTA 4AG Engine ![]() TODA HONDA NSX GT300 Engine ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 18 juni 2005 @ 01:27 |
Cadillac CIEN![]() Cadillac SIXTEEN ![]() Chevvy 383 nieuw uit de doos Mazda Miata Race uitvoering ![]() Ferrari (type ?) nieuw uit de doos ![]() ![]() | |
Remon | donderdag 23 juni 2005 @ 00:28 |
holy shit daar kan mijn grasmaaierblok niet tegen op![]() | |
-Muse- | donderdag 23 juni 2005 @ 13:35 |
die vindt ik niet echt mooi moet ik zeggen... | |
mistermaniac | donderdag 23 juni 2005 @ 14:25 |
More Rotary ![]() | |
Virus.NL | vrijdag 24 juni 2005 @ 20:44 |
quote: ![]() ![]() Zoiets?? ![]() | |
mistermaniac | vrijdag 24 juni 2005 @ 20:58 |
Just like that. ![]() Valt niet echt onder pics, maar het is wel leuk ![]() Big Time Rotary Style BMW e36 met een 4-rotor ![]() http://video.racing.hu/files/1057/barbie_video.racing.hu.mpg [ Bericht 70% gewijzigd door mistermaniac op 24-06-2005 21:05:15 ] | |
StefanP | zondag 17 juli 2005 @ 02:53 |
edit: linken mag niet dus klik zelf maar op de pics. http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_1.jpg In parallel with the road and racetrack trials in various test vehicles, the new AMG 6.3-litre V8 engine was subjected to rigorous tests on the ultra-modern dynamic test benches at AMG; these can accommodate engines with an output of more than 735 kW/1000 hp. http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_2.jpg AMG V8 power unit with 375 kW/510 hp: It is a tradition at Mercedes-AMG that every engine is built by hand according to the 'one man, one engine' philosophy. This means that one technician assembles the entire engine. Photos: DaimlerChrysler. Click images to enlarge Mercedes-Benz AMG introduces world's most powerful naturally aspirated V8 Stuttgart, Germany - Mercedes-Benz AMG division unveiled a new 6.3-litre V8 engine that is claimed to be the world's most powerful naturally aspirated eight-cylinder production engine. It combines high-revving performance with a large displacement. Developed entirely by AMG, it generates an output of 510 hp at 6800 rpm. Thanks to its large displacement, the V8 by AMG develops around 20 percent more torque than comparable naturally aspirated engines in this performance class. Made completely from high-strength aluminum, this naturally aspirated V8 engine has features derived from motorsport. Together with a variable intake manifold featuring two integral throttle flaps, the vertical arrangement of the intake and exhaust ducts ensures perfect cylinder charging. Bucket tappets in the cylinder heads allow a stiff valve train and therefore high engine speeds. Variable camshaft adjustment, a particularly rigid closed-deck crankcase and cylinder walls with a new, revolutionary LDS coating are further attributes of this V8 engine. The new AMG 6.3-litre V8 engine will soon be available in a new high-performance AMG car. | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:33 |
![]() Honda S2000 Racing Engine-Compartment ... al voorbij gekomen? | |
StefanP | zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:11 |
Supra met dual throttle bodies.![]() | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:19 |
quote:crap! geil! | |
Sounddragon | zondag 21 augustus 2005 @ 12:58 |
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in ![]() ![]() ![]() Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken ![]() Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen ![]() ![]() | |
Ultimora | zondag 21 augustus 2005 @ 14:50 |
quote:dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer) | |
-calimero- | zondag 21 augustus 2005 @ 15:31 |
quote:En waar staan die? wat is hun functie? (nood)stroom voorziening? | |
Sounddragon | zondag 21 augustus 2005 @ 17:36 |
Liggen in een nieuw gebouwde cutterzuiger, 2 stuks voor de aandrijving, en 2 stuks om de pompen aan te drijven, als hij ligt te werken kunnen er 3 pompen worden aangedreven, en daarmee spuit het lievertje een straaltje opgezogen zand, van een meter doorsnee, met een druk van 32 bar, ongeveer 1100 meter weg..... ![]() Goed opletten dus als je op het strand ligt ![]() En voor de stroomvoorziening hebben ze nog een paar andere motortjes liggen, die zijn wel wat kleiner.... | |
MouseOver | zondag 21 augustus 2005 @ 17:42 |
quote:Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft? | |
Ultimora | zondag 21 augustus 2005 @ 17:53 |
quote:nee maar een boxer duwt of trekt 2 cilinders tegelijkertijd weg terug. een V motor niet. dus hij is wel lekker compact... (nouja laag) maar heeft een andere loop. | |
Googolplexian | maandag 7 november 2005 @ 18:45 |
*kick Veyron: ![]() ![]() | |
Virus.NL | maandag 7 november 2005 @ 18:52 |
Foto gemaakt in de Scania-fabriek in Södertälje ![]() ![]() V8 ![]() | |
johnwoo | maandag 7 november 2005 @ 19:35 |
3S-GTE power:![]() ![]() ![]() | |
Knarf | maandag 7 november 2005 @ 19:40 |
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine ![]() 10 Cilinder versie ![]() 12 Cilinder versie It is available in 6 through 14 cylinder versions, all are inline engines. These engines were designed primarily for very large container ships. Ship owners like a single engine/single propeller design and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them. The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version. Some facts on the 14 cylinder version: Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.) Length: 89 feet Height: 44 feet Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm Fuel consumption at maximum power is 0.278 lbs per hp per hour (Brake Specific Fuel Consumption). Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour. At maximum economy the engine exceeds 50% thermal efficiency. That is, more than 50% of the energy in the fuel in converted to motion. For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range. Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour. | |
Googolplexian | maandag 7 november 2005 @ 20:10 |
quote:vtec op gooien ![]() | |
MacBeth | maandag 7 november 2005 @ 20:54 |
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6 ![]() Vermogen 127 Pk @ 14.500 tpm Vermogen (inclusief ram-air) 133 Pk @ 14.500 tpm En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter ![]() Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 7 november 2005 @ 21:08 |
probeer dan nog maar eens het voorwiel op de grond te houden. mijn 'engine' is bijna beautiful, 'k mis nog een buisje (van 't luchtfilterhuis naar de warmeluchtmantel), daarna zal 'k een foto maken. hij was flink smerig en zweette nogal ![]() | |
MacBeth | woensdag 9 november 2005 @ 22:16 |
BMW 1200 Boxer | |
Toxic_nl | woensdag 9 november 2005 @ 22:28 |
quote:Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen? ![]() ![]() | |
Go0s | woensdag 9 november 2005 @ 23:05 |
Alles wat nu is gepost, is niks vergeleken mijn motorblok ![]() ![]() ![]() ![]() Echt een geweldig koffie-molen geluid ![]() Specs: 1600cc Diesel 55PK 5 Versnellingen (incl achteruit ![]() Verbruik 1:16 is haalbaar.. Mijn specs: Aan de pomp: Lachen naar mensen met een snelle benzine motor ![]() Op de snelweg: Just cruisin' ![]() Zijn wel oude foto's, motor is er al uit geweest namelijk. Motorruimte wat opgeknapt, veel dingen opnieuw gespoten. Te veel vervangen, maar ooit komt het goed ![]() ![]() | |
Fl3xx | donderdag 10 november 2005 @ 01:40 |
3S-FE Power ![]() Info: Toyota 3S-FE 2.0 liter 16 klepper in Toyota Carina II 2.0 Gli uit 1990. Aan de pomp: Uitgelachen worden door mensen met diesel motor ![]() Op de snelweg: 1:13/1:12 met veel moeite ![]() | |
PNG | donderdag 10 november 2005 @ 03:06 |
![]() 1 op 2 daalijk met gas open zonder moeite. | |
t0n | donderdag 10 november 2005 @ 09:40 |
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt? | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 12:04 |
quote:Licht aan te rechtervoet/hand ![]() | |
Blackheart | donderdag 10 november 2005 @ 16:04 |
TOn, als je het meervermogen van een turbo motor aanspreekt, voel je dat in je portefeuille. PK's eisen brandstof. Rijd je met een ei odner het gaspedaal valt dat al bij al nog goed mee. Maar toch, de meeste benzine turbo wagens zijn bedoeld om sportief te rijden, en dan komt het verbruik vanzelf wel mee. | |
MacBeth | donderdag 10 november 2005 @ 16:58 |
quote:Smaken verschillen. Ik vind 'm gaaf. | |
spectrumanalyser | vrijdag 11 november 2005 @ 01:59 |
staat deze er al bij, die hoort hier wel ![]() ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 17 maart 2006 @ 15:57 |
wel heel subtiel kickje ![]() ![]() F1 - †2005 - V10 ![]() F1 - *2006 - V8 | |
StefanP | zaterdag 18 maart 2006 @ 02:52 |
![]() ![]() | |
Autoreply | woensdag 22 maart 2006 @ 14:03 |
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ![]() ![]() Bij het testen van deze, ![]() heb ik er zelf een keer naast gestaan, dat heeft wel wat. Letterlijk loskomen van de grond (!) tijdens spin-up, puur van het lawaai. Steekvlammen van 10/15 meter en een oliecomsumptie van >800 liter/uur. (Olie dus, geen brandstof ![]() Ik heb er nog ergens foto's van liggen, zal vanavond eens kijken. Ook van de R-2800 heb ik nog ergens pics liggen (getuned ![]() AR houdt het op echte motoren ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Autoreply op 22-03-2006 14:25:52 ] | |
-Muse- | woensdag 22 maart 2006 @ 14:26 |
S60R Evolve:![]() | |
Youp | woensdag 22 maart 2006 @ 14:53 |
quote:de technische mensen van de MotoGP, en ik vind het ook wel gaaf ![]() ![]() | |
-calimero- | woensdag 22 maart 2006 @ 16:33 |
quote:Op mijn vorige werk hadden ze ook zo'n motor, uit een Centurion tank. Ze werden op de proefstand gezet zonder uitlaat spruitstuk, en afgesteld door naar de kleur van de vlam te kijken ![]() | |
kokos | donderdag 23 maart 2006 @ 21:10 |
quote: ![]() | |
Catch22- | donderdag 23 maart 2006 @ 22:29 |
![]() V8 uit de rs6 | |
Virus.NL | maandag 1 mei 2006 @ 19:18 |
![]() Voor Googol de foto van het omhulsel van dit stukje techniek ![]() ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 01-05-2006 19:28:43 ] | |
Googolplexian | maandag 1 mei 2006 @ 19:22 |
quote:RX-7 efini? | |
spectrumanalyser | maandag 1 mei 2006 @ 20:18 |
Audi 90 20V![]() | |
M5 | maandag 1 mei 2006 @ 20:48 |
Audi R10 V12 TDI![]() Audi S8 ![]() ![]() Audi RS4 ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 1 mei 2006 @ 21:23 |
Audi Quattro 20V Turbo 5 cylinder 200q20v ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-05-2006 21:29:39 ] | |
M5 | maandag 1 mei 2006 @ 21:24 |
quote:4 kleppen per cilinder.. 5 cilinders. | |
spectrumanalyser | maandag 1 mei 2006 @ 21:27 |
http://members.aol.com/c1j1miller/index.html | |
M5 | maandag 1 mei 2006 @ 21:29 |
quote:leer eens tellen: "Audi 200 Quattro with the 20-valve turbo 5-cylinder" 20 gedeeld door 5 is 4. ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 1 mei 2006 @ 21:32 |
Audi A4 heeft wel een 4 cylinder 20V, ik had 'm net wel in beeld ... | |
wimwerf | maandag 1 mei 2006 @ 21:33 |
een cosworth formule 1 turbo motor uit de eind jaren 80.. 1000pk uit 1.5liter 6 cylinder... ![]() | |
kirpeknots | maandag 1 mei 2006 @ 21:42 |
![]() MG ZT V8. So-Cal uitvoering.. Haalde uiteindelijk 362km/h in de woestijn. 6.0 V8, 765pk NASP! Was laatst voor weinig te koop op de veiling van MG-Rover sports and Racing Limited. | |
Virus.NL | maandag 1 mei 2006 @ 22:16 |
![]() ![]() | |
wimwerf | dinsdag 2 mei 2006 @ 16:03 |
hehehe...de eigenaar vd rode escort cossie is een vriend van me...dat ding heeft 340pk.. | |
M5 | woensdag 3 mei 2006 @ 21:50 |
![]() ![]() |