FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Beautiful Engine Pics
Googolplexianmaandag 13 oktober 2003 @ 04:06
Oftewel ... Mooie plaatjes van mooie motorblokken (of delen ervan)


W18!!





[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16]

Salvad0Rmaandag 13 oktober 2003 @ 04:15
MaartenGrendelmaandag 13 oktober 2003 @ 04:30
Subaru Impraza WRX Sti - 2.0 liter viercilinder turbo boxer

De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid.

Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo


Check de immense intercooler!

Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com;
deze motor levert meer dan 1 Megawatt!!! (>1350pk)!!!

ne0nmaandag 13 oktober 2003 @ 04:45
Beautifull

Vampiermaandag 13 oktober 2003 @ 06:11
Ik heb ze al een keer in een ander topic geplaatst.. maar daar gaan we nog een keer

Hier staat de rest

MaartenGrendelmaandag 13 oktober 2003 @ 06:16
Jep, ik had ze al eerder gezien, maar die dikke hotrod V8's blijven cool.
Vampiermaandag 13 oktober 2003 @ 06:44
ik heb nog het genoegen gehad om in 1 van die bakken te zitten
Sandermaandag 13 oktober 2003 @ 06:48

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry

MaartenGrendelmaandag 13 oktober 2003 @ 06:52
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:48 schreef Slarioux het volgende:
[afbeelding]

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry


Whehe, is dat een Trabantje?
HellaHard-OGmaandag 13 oktober 2003 @ 07:35
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:52 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Whehe, is dat een Trabantje?


ff naar de link van de image kijken he smartass
FunnyNamemaandag 13 oktober 2003 @ 07:41
Porsche 959 2.8l Bi-turbo boxer moter ..

* 4 kleppen per cylinder
* Dry sump smering
* Water/lucht gekoeld
* Titanium drijfstangen

Weurstmaandag 13 oktober 2003 @ 10:51
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus 160 bhp @ 7,000 rpm.


KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20]

phuckmaandag 13 oktober 2003 @ 11:25
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Eibert_Tigchelaarmaandag 13 oktober 2003 @ 11:30
Euro's
Svenssonmaandag 13 oktober 2003 @ 11:32
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is!

Ik ga straks ook wel even zoeken...

HPoimaandag 13 oktober 2003 @ 11:47
Weurstmaandag 13 oktober 2003 @ 12:16
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:25 schreef phuck het volgende:
[..]
gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen.
Blok met alles er op en er aan (opboren naar 1380cc met zuigers etc, dubbele webers, 16v kop, spruitstukken, dyno afstel sessie en de hele handel)
£6,813 incl vat(btw) = kleine 10.000 euro voor stage 1 met 120 pk
£10,000 incl vat = zo'n 14.000 euro voor stage 4 met 180 pk
verder nog wat stages met prijzen er tussen in.

Dan heb je zoiets onder je kap:

Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft.

StefanPmaandag 13 oktober 2003 @ 13:17
3L inlijn 6 cylinder

Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven

Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor

pleymomaandag 13 oktober 2003 @ 13:36
Googolplexianmaandag 13 oktober 2003 @ 16:52
McLaren F1 open


en McLaren F1 charged

jaccomaandag 13 oktober 2003 @ 18:02
Titel aangepast, het is beautiful ipv beutiful
jaccomaandag 13 oktober 2003 @ 18:19
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine
TODA HONDA B18C Engine
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine

noideamaandag 13 oktober 2003 @ 18:31
Nissan 200sx 1.8 Liter Turbo DOHC 170pk motor. (met blow-off valve)

en een beetje vuil

Googolplexianmaandag 13 oktober 2003 @ 18:34
Maybach W24


En verder nog een leuk gegeven waar ik een mooi plaatje van probeer te zoeken (wie helpt):
Pierce-Arrow 6-66 Raceabout (1916) had de grootste motor.
Type S-6
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore × stroke 127.00mm × 177.80mm
5 in × 7 in
Bore/Stroke ratio 0.71
Displacement 13516 cc
(824.797 cu in)

Unitary capacity 2252.67 cc/cylinder
Catalytic Converter N
Max. output 60.8 PS (60.0 bhp) (44.7 kW)

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27]

hielkejmaandag 13 oktober 2003 @ 18:34
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12

Googolplexianmaandag 13 oktober 2003 @ 18:37
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W

W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders
V12 = 2 rijtjes van 6 cylinders

StefanPmaandag 13 oktober 2003 @ 18:59
Goed topic idee trouwens!

Svenssonmaandag 13 oktober 2003 @ 20:51
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine [afbeelding]
TODA HONDA B18C Engine [afbeelding]
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec [afbeelding]
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine [afbeelding]
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine [afbeelding]
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine [afbeelding]


Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
jaccomaandag 13 oktober 2003 @ 21:02
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef Svensson het volgende:

[..]

Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!


Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
Svenssonmaandag 13 oktober 2003 @ 21:14
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:02 schreef jacco het volgende:

[..]

Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit


Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
jaccomaandag 13 oktober 2003 @ 21:19
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef Svensson het volgende:

[..]

Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...


Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit.

Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste.

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

jaccomaandag 13 oktober 2003 @ 21:22
Hier nog een WP van een Integra DC-5 motor met een volledige custom uitlaatspruitstuk.

Svenssonmaandag 13 oktober 2003 @ 21:26
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef jacco het volgende:

[..]

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

[afbeelding]


Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem.

Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs:

Svenssonmaandag 13 oktober 2003 @ 22:09

mbvtmaandag 13 oktober 2003 @ 22:58
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas.

Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn.

Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt.

Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas.

mbvtmaandag 13 oktober 2003 @ 23:16
mbvtmaandag 13 oktober 2003 @ 23:22
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG)

[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36]

Googolplexianmaandag 13 oktober 2003 @ 23:30
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
mbvtmaandag 13 oktober 2003 @ 23:32
Honda´s VTEC-E camshaft actuation (ok, geen foto van de hele motor, maar wel van een interessant onderdeel )

BMW´s VANOS

mbvtmaandag 13 oktober 2003 @ 23:33
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:30 schreef Googolplexian het volgende:
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-)
Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 14:22

Ferrari V12

Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 14:33

Een Type Honda V-TEC Nokkenas

MewBiedinsdag 14 oktober 2003 @ 14:42
ik blijf de Hennessey Viper motoren mooi vinden

Venom Twin Turbo polished inlet tubes with optional HKS blow-off valves and NOS system.

Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor

Een gewone Viper srt-10 motor


Nog een gewone


Van de Viper Competition Coupé

Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 14:50
Ultima:



500+ HP 6300cc dry sumped Chevy engine


American engine ... ready to fit


New Ultima GTR Engine bay

bron: http://www.ultimasports.co.uk

sebazdinsdag 14 oktober 2003 @ 15:57

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA

Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 16:29
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef sebaz het volgende:
[afbeelding]

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA


Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
Scalle--dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:50
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.


Zou ie passen denk je?
Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 18:57
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:50 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Zou ie passen denk je?


Dat MAKEN we passend
Civic van 5 meter... lol
Googolplexiandinsdag 14 oktober 2003 @ 19:07
Wen er maar alvast aan:

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!

Scalle--woensdag 15 oktober 2003 @ 00:23
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:07 schreef Googolplexian het volgende:
Wen er maar alvast aan:

[afbeelding]

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!


Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè
Googolplexianwoensdag 15 oktober 2003 @ 01:16
Tsja ... dadelijk hebben we het niet meer over een V8 - 5 liter maar over een 36 Volt - 40 Ampère (ik noem maar wat)

Klinkt (nu nog) toch minder stoer...

-SpaceMaker-woensdag 15 oktober 2003 @ 02:04

GM XV16 Specifications

Configuration:
13.6L V-16

Installation:
longitudinal RWD

Displacement:
13,600cc

Valvetrain:
OHV 2 valves-per-cylinder

Bore x Stroke:
105 mm x 98 mm

Horsepower:
1000 (746 kW) @ 6000 rpm

Torque:
1000 lbs.-ft. (1356 Nm) @ 4300 rpm

Compression ratio:
10.6:1

Firing order:
1-12-8-11-7-14-5-16-4-15-3-10-6-9-2-13

Fuel system:
sequential multipoint fuel injection

Recommended fuel:
unleaded regular

Googolplexianwoensdag 15 oktober 2003 @ 02:32
WOW
PNGwoensdag 15 oktober 2003 @ 02:40

4000 pk.

Scalle--woensdag 15 oktober 2003 @ 13:56
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 02:40 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

4000 pk.


Die krijgen we zeker niet in ons Civicje passend
Googolplexianwoensdag 15 oktober 2003 @ 14:58
En deze ook niet.. een kenner herkent 'm (ik dacht... als we vliegtuig motoren gaan doen dan hoort deze er zeker tussen):

Rolls-Royce Pegasus F-402-RR-404 vectored thrust turbofan engine uit de Harrier:

PNGwoensdag 15 oktober 2003 @ 15:03
LOL.

Maar dat andere was nog een zuigermotor

En wacht maar totdat iemand hier die mammoettanker dieselmotoren heeft ontdekt van 25.000 Pk ofzo. Goh, kheb nu een zuigermotor gevonden van 80 meter lang.

Googolplexianwoensdag 15 oktober 2003 @ 15:10
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.


Effe iets anders...


zoooo...... Hebben we dat gehad.

bliebliewoensdag 15 oktober 2003 @ 15:12
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.


Effe iets anders...
[afbeelding]


zoooo...... Hebben we dat gehad.


Daar heb ik ook onder gestaan, en hij is echt huge .
Nog groter dan je zou denken als je zo die foto ziet.
Googolplexiandonderdag 16 oktober 2003 @ 02:16
Torretjezaterdag 18 oktober 2003 @ 18:54

Alpina B10 Bi-Turbo 360pk@6000rpm, 520Nm@4000rpm
KGBBeriazaterdag 18 oktober 2003 @ 19:46
4 toppunten :

Rolls Royce Merlin V12 - 1700pk:

BRM V16 -1.5 liter supercharged- 450pk@11000rpm :

sound (oppassen voor je buren!) http://gpladdicts.speedgeezers.com/mpreplays/brm.zip

Chevy V8:


En de klapper aller tijden:

800 ton stuwkracht per stuk....jezus....

LiQuiD_007zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:15
Ubergeil blokkie

Biturbo (dat geluid.........)

De motor die 3x le mans overleeft & wint

De v.a.g. 5 cilinder

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft

Scalle--zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:42
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

[afbeelding]

Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]

De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]

De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


BMW?
FLipKickzondag 19 oktober 2003 @ 11:36
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...
Joostvezondag 19 oktober 2003 @ 11:37
1.6 16v 120pk motor uit de Saxo 16v 2003
jaja ben er trots op
Cubixzondag 19 oktober 2003 @ 11:49
Powerboatjes hebben ook vaak mooi spul:



TriumphGT6zondag 19 oktober 2003 @ 11:49
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:36 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...


sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...
Lamer_Deluxezondag 19 oktober 2003 @ 11:51
"Beautiful Engine" klinkt een beetje als een titel van een Manga film
beeblebroxzondag 19 oktober 2003 @ 11:53
damn die zou ik wel op me hovercraft willen hebben
FLipKickmaandag 20 oktober 2003 @ 11:43
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:49 schreef TriumphGT6 het volgende:

[..]

sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...


Waarom is dat zo?
Extreminimaandag 20 oktober 2003 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:42 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

BMW?


Ik denk toch meer aan de Audi/VW groep alias VAG-concern.
Starfishdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:19
Iemand geinteresseerd in een diesel?

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb

TriumphGT6dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:53
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?

[afbeelding]

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb


leuke uitdaging voor die gasten die die motor hebben gemaakt met dat viper blokje???
#ANONIEMdinsdag 21 oktober 2003 @ 10:46

mbvtdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?

[afbeelding]

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb


Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?

rollator_GSIdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:42
Starfishdinsdag 21 oktober 2003 @ 17:50
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:41 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?


Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden
questionmarkdinsdag 21 oktober 2003 @ 18:13
questionmarkdinsdag 21 oktober 2003 @ 18:16
Ik heb zo'n motor als deze in mijn speedboot zitten, v6 uit een renult alpine
AsconaB-16Vdinsdag 21 oktober 2003 @ 18:34
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:42 schreef rollator_GSI het volgende:
[afbeelding]


is mijn beestje

Gerakodinsdag 21 oktober 2003 @ 18:40
Drinkemaatjedinsdag 21 oktober 2003 @ 22:19
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:50 schreef Starfish het volgende:

[..]

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden


Aanzwemmen.
Patrick281dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:23
Ik heb ooit eens schadefoto's moeten maken van zo'n soort blok aan de binnenkant.
In het dock ~ Rotterdam.Schip stond daar opgehoogd afwachtend op de verzekering. (en mijn opnamen)

Jammer heb ik er zelf niets meer van .. negatieven afgestaan toen.

Svenssondinsdag 21 oktober 2003 @ 23:00
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:34 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]


[afbeelding]

is mijn beestje


Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.

Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?

Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.

Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...

Meer info is dus zeer welkom!

Googolplexiandonderdag 23 oktober 2003 @ 19:18
Uit een ander topic, maar hoort hier zeker ook thuis:
DaMadKowdonderdag 23 oktober 2003 @ 19:40

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

KTR built 1397cc, lightened and balanced bottom end, ceramically coated internals, wire ringed liners, triple doweled block, KTR Level 3 gasflowed head with modified valves and seats, gas flowed inlet manifold, KTR tubular stainless steel exhaust manifold, KTR uprated head gasket, KTR uprated head bolts, KTR camshaft, modified crank, KTR in car boost control kit, KTR maximum boost adjuster, KTR Group A carb, KTR big bore turbo elbow, KTR 2 ½" bore s/s turbo pipe, KTR 2 ½" bore s/s side exit exhaust system, KTR350 rollerbearing turbo, KTR Alloy T3 actuator kit, KTR front mount intercooler with stainless steel boost pipes, KTR induction kit, KTR alloy tanks, oil cap, carb top, Alloy breather tank, KTR/Samco silicone hoses, KTR uprated fuel pump, Mocal oil cooler with braided pipes, lightweight high output starter motor, Monster blow off valve, copper radiator, uprated engine mounts, polished alternator, chromed sump, engine mounts and all brackets.

Googolplexiandonderdag 23 oktober 2003 @ 23:37
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:
[afbeelding]

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

- knip -


Beautiful!
Sjoewedonderdag 23 oktober 2003 @ 23:43
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

...blablabla..., Monster blow off valve, ...blablabla...


Monster Blow-Off valve, ik ben benieuwd hoe dat klinkt
AsconaB-16Vvrijdag 24 oktober 2003 @ 12:39
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:00 schreef Svensson het volgende:

[..]

Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.

Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?

Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.

Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...

Meer info is dus zeer welkom!


Zeer veel info over mijn Ascona staat op http://www.bremo.nl check maar ff, want anders kan ik hier zo'n verhaal schrijven.

De motor is een 2.0 16V c20xe uit een calibra.

alle specs op mij site zoals gezegd.

Googolplexianzondag 26 oktober 2003 @ 20:26
Ferrari F1

en de 2003 versie:

Googolplexianzondag 9 november 2003 @ 05:02

nice V16...

tyberiumdinsdag 18 november 2003 @ 19:40

Blink,Blink...
M'n Renault 5 GT Turbo Phase 1...Nieuwe Ph 1 C1JS7881 motor er in gelepeld.

jaccodinsdag 18 november 2003 @ 21:35
Wie wil er nog een turbo?

Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.

Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK

BertVdinsdag 18 november 2003 @ 22:14

200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm )

audi80dinsdag 18 november 2003 @ 22:23
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

[afbeelding]

Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]

De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]

De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


Kijk dat is het betere werk
StefanPdonderdag 11 december 2003 @ 20:57
Rietvaerderdonderdag 11 december 2003 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:14 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]

200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm )


Een R6 blok?
Maar jij zegt 200pk per liter.. het is toch geen 1000CC (liter)
En R6 heeft 120pk.. of bedoel je dat als hij 1000cc was geweest dat ie 200pk zou kunnen produceren?
Pharelldonderdag 11 december 2003 @ 21:05
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:35 schreef jacco het volgende:
Wie wil er nog een turbo?

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.

Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK


holy fuck

is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...

Patrick281donderdag 11 december 2003 @ 22:11
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:05 schreef Pharell het volgende:

[..]

holy fuck

is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...


Dragracer
Alleen die open wagentjes hebben 4.000 Pk zelfs.
Maar dat lijkt eigenlijk niet meer op een auto qua model.
TTFdinsdag 16 december 2003 @ 15:45
-Muse-dinsdag 16 december 2003 @ 16:53
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:40 schreef Gerako het volgende:
[afbeelding]
aprilia?
Rietvaerderdinsdag 16 december 2003 @ 17:42
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:53 schreef -Muse- het volgende:

[..]

aprilia?


aprilia.com/models03/road/dati//foto_mod_pg_344_1060014623.jpg
audi80dinsdag 16 december 2003 @ 18:27

Dikke V8 in een 80

Hetzelfde soort blok in een Polo

voor meer info www.polov8.com

Tommy_Kuklinskidinsdag 16 december 2003 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:27 schreef audi80 het volgende:
[afbeelding]
Dikke V8 in een 80

Hetzelfde soort blok in een Polo
[afbeelding]
voor meer info www.polov8.com


WOW das echt ziek zal wel herrie maken... motor achter je... wel erg gaaf om dat in zo'n onopvallende polo te bouwen
Elgigantewoensdag 17 december 2003 @ 13:10
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:53 schreef -Muse- het volgende:

[..]

aprilia?


ik dacht aan een BMW motorsport blok..
StefanPzondag 11 januari 2004 @ 21:55
Hier heb je de motor die ze gebouwd hebben voor die 1000+ pk supra (de bijbehorende filmpjes kun je vinden in het filmpjes topic):

op twinsturbo.com kun je de prijzen van een aantal onderdelen vinden... daar koop je dus zowat 2 stock supra's voor, en dan heb je alleen maar een motor met turbo's

2JZ-GTE

[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-01-2004 22:06]

GenesiZzondag 11 januari 2004 @ 22:43
Tsja. wat een leuke motoren staan hier.

Maar dit is toch wel de mooiste

Hier gaat ie in . Een diablo replica. Echt supermooi gewoon

Meer foto;s en info vind je hier. http://diablo.newmedialabs.net/SCE/

j22flyingdownwindzondag 11 januari 2004 @ 22:55
"Blokje" uit m'n G
Kaj_Azondag 11 januari 2004 @ 23:03
GMC Sierra V8 5.7 liter van familie van mij



Ferrari

Lamborgini


Amerikanen





[Dit bericht is gewijzigd door Kaj_A op 11-01-2004 23:13]

Googolplexianmaandag 12 januari 2004 @ 02:55
Mooie plaatjes maar de Impreza bij de Amerikanen vat ik niet helemaal
Kaj_Amaandag 12 januari 2004 @ 08:33
quote:
Op maandag 12 januari 2004 02:55 schreef Googolplexian het volgende:
Mooie plaatjes maar de Impreza bij de Amerikanen vat ik niet helemaal
Haha, ik bedoelde dat deze meeting in Amerika was en die auto door Amerikanen getuned is
audi80maandag 12 januari 2004 @ 18:40

StefanPmaandag 31 mei 2004 @ 01:52
Niet bijzonder mooi, wel imposant!



2JZ-GTE met transmissie

[ Bericht 15% gewijzigd door StefanP op 31-05-2004 02:04:31 ]
dnzlmaandag 31 mei 2004 @ 02:47
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
Ja wat is dat gekke ding toch aan de zijkant van die bakkies
mx_playermaandag 31 mei 2004 @ 12:14
oeps

[ Bericht 57% gewijzigd door mx_player op 31-05-2004 12:55:09 ]
Googolplexiandinsdag 7 september 2004 @ 15:26
Scheepschroefdinsdag 7 september 2004 @ 15:52
Een hele mooie motor die zelfs de gemiddelde harry in een doorzonbuurt nog wel kan aanschaffen als ie ff doorspaart...

Scheepschroefdinsdag 7 september 2004 @ 15:55
Uit de 959

Hugsterdinsdag 7 september 2004 @ 16:29
Cadillac Sixteen V16 @ 1000 pk









[ Bericht 5% gewijzigd door Hugster op 07-09-2004 16:35:43 ]
mien-moekedinsdag 7 september 2004 @ 16:38


50KWatt electro motor.
dnzldinsdag 7 september 2004 @ 16:38
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:52 schreef Scheepschroef het volgende:
Een hele mooie motor die zelfs de gemiddelde harry in een doorzonbuurt nog wel kan aanschaffen als ie ff doorspaart...

[afbeelding]
Veel plezier met je distributieriem vervangen
BazzoSdinsdag 7 september 2004 @ 17:01
quote:
Op maandag 31 mei 2004 02:47 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ja wat is dat gekke ding toch aan de zijkant van die bakkies
dat is een airrestrictor, De teams mogen een bepaald oppervlak open hebben waar de lucht naar binnen gezogen wordt, dit is om de snelheid terug te dringen en de sport veiliger te maken.
Het is dus gewoon een luchtfilter met een beperkt gat voorin
sdkdinsdag 7 september 2004 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:52 schreef Scheepschroef het volgende:
Een hele mooie motor die zelfs de gemiddelde harry in een doorzonbuurt nog wel kan aanschaffen als ie ff doorspaart...

[afbeelding]

Blok in volle glorie:

Googolplexiandinsdag 7 september 2004 @ 17:36


Dodge RAM engine test
jaccodinsdag 7 september 2004 @ 17:50
quote:
Op maandag 31 mei 2004 02:47 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ja wat is dat gekke ding toch aan de zijkant van die bakkies
Dat is de luchtinlaat. Dit blok word namelijk gebruikt in de formule 3
Youpdinsdag 7 september 2004 @ 18:12




jammer van al dat plastic

-edit-

voor de mensen die t niet door hadden.. dit is de 4,4L V8 uit de 645Ci
#ANONIEMdinsdag 7 september 2004 @ 19:44
Mijn SR20DET Engine



2L 4cillinder Turbo uit een Nissan 200SX
setodinsdag 7 september 2004 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 19:44 schreef Estolan het volgende:
Mijn SR20DET Engine

[afbeelding]

2L 4cillinder Turbo uit een Nissan 200SX
sr20det
#ANONIEMdinsdag 7 september 2004 @ 19:50
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 19:48 schreef seto het volgende:

[..]

sr20det
ThaFreakdinsdag 7 september 2004 @ 20:27
Googolplexiandinsdag 7 september 2004 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:27 schreef ThaFreak het volgende:
[afbeelding]
honda
ThaFreakdinsdag 7 september 2004 @ 21:52
celica
StefanPdinsdag 7 september 2004 @ 22:00
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays


(Mike Carlin's auto)


(Chris Musngi's auto)


(de auto van Hulk Hogan's zoontje)














OMFG























?dc=4675484296998537462



.html






HKS twins










Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
BazzoSdinsdag 7 september 2004 @ 22:52
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 17:50 schreef jacco het volgende:

[..]

Dat is de luchtinlaat. Dit blok word namelijk gebruikt in de formule 3
idd, zoals 3 posts hierboven ook gezegd werd
Youpdinsdag 7 september 2004 @ 23:30
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays

-knip-

Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
van plastic kap naar plastic uitbouw

wel vette techniek altijd!
Googolplexianwoensdag 8 september 2004 @ 01:59
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays

knip

Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
waw!! nice and very beautiful indeed!
Googolplexianwoensdag 8 september 2004 @ 02:02
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 21:52 schreef ThaFreak het volgende:
celica
[afbeelding]
:| weet je zeker dat je dit niet hebt gedroomd. Ziet er tè strak uit voor woorden :|
beschuitwoensdag 8 september 2004 @ 10:47
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:46 schreef BroesWillems het volgende:
[afbeelding]

is idd mooi plastic jah... :/

/edit

kwijl zeg die supra's, zoveel dikke turbo's in je post

[ Bericht 17% gewijzigd door beschuit op 08-09-2004 10:57:27 ]
Googolplexianwoensdag 8 september 2004 @ 16:38



Carrera GT
Stuiterbal.nldonderdag 9 september 2004 @ 15:29

mooi Opel Calibra 2.0 16V blok met 150 PKtjes.
Just.an.Illusiondonderdag 9 september 2004 @ 16:56
D-Devildonderdag 9 september 2004 @ 19:54
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen opgeilen!!! met wat supra engine bays

HKS twins

Fuck, ik krijg een stijve .
Youpdonderdag 9 september 2004 @ 22:48
quote:
Op donderdag 9 september 2004 19:54 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Fuck, ik krijg een stijve .
leuk.. maar niet overdrijven
johnwoodonderdag 9 september 2004 @ 23:34
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:29 schreef Stuiterbal.nl het volgende:
[afbeelding]
mooi Opel Calibra 2.0 16V blok met 150 PKtjes.

mooi Toyota 2.0 16v blok met 200 PKtjes

(het is een 3S-GE met VVT-i zijn er niet veel van gemaakt, de non-VVT-i versies zitten op 175 PK, of 156 voor de vroegere exemplaren)


Toyota 2.0 turbo blok (3S-GTE) met nu nog een kleine 210 PK; de mijne
Googolplexianzondag 12 september 2004 @ 06:21
gewoon... effe checke


slice VTEC


hey man... just CHARGE it!


... wow ...


beetje bi



700pk SkylineGTR


Westfield XTR4 (zo'n road-legal top gear ding)
SIGMA-X10zondag 12 september 2004 @ 10:35
Ik mis deze nog in jullie rijtje "famous engines"


2.0 Cosworth turbo
D-Devilwoensdag 15 september 2004 @ 14:50
quote:
Op zondag 12 september 2004 06:21 schreef Googolplexian het volgende:

... wow ...
Taxiwoensdag 15 september 2004 @ 16:18
BRM H16



Zover ik weet; idiote racemotor. Eind jaren 60. Maar wel een BRM! Technische superioriteit, maar ook rariteit. Te complex voor de monteurs in de pitsstraat; handig!
Youpwoensdag 15 september 2004 @ 16:25
gewone viper blokjes...



getunede viper blokjes

SVS SC stage 3 (supercharger)




helaas geen foto's gevonden van de SVS TT stage 3 (twinturbo)

SVS Stryker TT stage 3!!!
helaas niet veel te zien maarja..


[ Bericht 19% gewijzigd door Youp op 15-09-2004 16:51:54 ]
Googolplexianwoensdag 15 september 2004 @ 22:56
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:34 schreef johnwoo het volgende:

[..]

knip

[afbeelding]
Toyota 2.0 turbo blok (3S-GTE) met nu nog een kleine 210 PK; de mijne
wat zijn dat voor een geïmproviseerde stabilisatorstangen? Tegen het schutboord?
Tjabbowoensdag 15 september 2004 @ 23:18
De 7M-GTE motor uit mijn Toyota Supra MKIII
3.0i 6 cilinder lijnmotor met turbo.




Lekker groot, niet?
Sjoewewoensdag 15 september 2004 @ 23:47
Wow. You must feel proud!
Ger-Edonderdag 16 september 2004 @ 09:41
Dis ook wel Fun:

Before: (2JZ-GE, 5-speed)


After: (JDM 2JZ-GTE, 6-speed)
Ultimoradonderdag 16 september 2004 @ 10:04
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:
De 7M-GTE motor uit mijn Toyota Supra MKIII
3.0i 6 cilinder lijnmotor met turbo.

[afbeelding]


Lekker groot, niet?
WTF heb jij tegenqwoordig ook een Supra?
Tjabbodonderdag 16 september 2004 @ 14:15
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:04 schreef Ultimora het volgende:

[..]

WTF heb jij tegenqwoordig ook een Supra?
Ja man. Ik heb trouwens je karbo account geactiveerd. daar staan de foto's van de supra, en het verhaal erbij.
Drinkemaatjedonderdag 16 september 2004 @ 21:37
BMW F1:

johnwoodonderdag 16 september 2004 @ 23:17
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

wat zijn dat voor een geïmproviseerde stabilisatorstangen? Tegen het schutboord?
Is gewoon het standaard Toyota kruis voor zover ik weet. Enne, schutbord? Dit is achter het passagierscompartiment he
Googolplexiandonderdag 16 september 2004 @ 23:18
en hoe noem je zo'n afscheiding dan?
johnwoovrijdag 17 september 2004 @ 00:01
Zal best ook schutbord genoemd mogen worden maar het plaatje met chassisnummer enz zit op "het" schutbord volgens het kentekenbewijs, en daarmee wordt de afscheiding tussen passagiers- en voorste compartiment bedoeld
ninja-modvrijdag 17 september 2004 @ 00:20
omfg... er staan me hier toch een partij geile foto's tussen...
Dank allen voor dit moois!!
Googolplexianvrijdag 17 september 2004 @ 01:43
Mag niet ontbreken: Volkswagen Kever (oude type) respect







Pagani Zonda:


je onderbroeken lekker warm:



Bugatti EB110


en (amazing) een Bugatti INLINE 16




Honda Integra TypeR desktop:
Googolplexianvrijdag 17 september 2004 @ 02:10
Maybach cutaway:


Cayenne cutaway:

1) Intake Manifold
2) Air-injection pumps
3) VarioCam
4) Duplex timing chain
5) Intake camshaft
6) Exhaust camshaft
7) Valve
8) Piston
9) Spark plug
10) Exhaust manifold
11) Turbocharger
12) Oil collector on turbocharger
13) Oil filter
14) Oil/collant heat exchanger
15) Air-conditioning compressor
16) Oil pump pick-up pipe
17) Water pump (obscured)
18) Ancillary drive belt
19) Throttle-valve tract (electronic throttle)

NSX cutaway:


RX-8 RENESIS wankel:


[ Bericht 41% gewijzigd door Googolplexian op 17-09-2004 02:29:22 ]
Googolplexianvrijdag 17 september 2004 @ 02:33
LOL! s2k blok in een BMW 325i


TazDevlzaterdag 18 september 2004 @ 10:39

komt uit dit topic: http://www.2xceler8.nl/ph(...)ostorder=asc&start=0
Ger-Ezaterdag 18 september 2004 @ 11:46
Toyota MR2: 3S-GE Optimaal schitterend:













Ger-Ezaterdag 18 september 2004 @ 14:15
Zal mijn blokje er ook tussen zetten.
Toyo MR2 3S-GE



Hyperdudewoensdag 22 september 2004 @ 19:40
And now for something completely different:

1931, Alfa tipo A,
2 maal 6C1750 motoren met compressor; totaal 230 PK

Googolplexianwoensdag 22 september 2004 @ 20:55
ZO DAN!

230 pk in 1931?
Tommy_Kuklinskiwoensdag 22 september 2004 @ 21:38
quote:
Op woensdag 15 september 2004 16:18 schreef Taxi het volgende:
BRM H16

[afbeelding]

Zover ik weet; idiote racemotor. Eind jaren 60. Maar wel een BRM! Technische superioriteit, maar ook rariteit. Te complex voor de monteurs in de pitsstraat; handig!
is dat niet die H motor, 2 motoren aanelkaar gekoppeld.. echt een GEWELDIGE motor is dat
FunnyNamedonderdag 23 september 2004 @ 12:46
Porsche 968 Turbo S blok.
3 Liter 4 cylinder in lijn, turbo intercooler.



Googolplexianzaterdag 2 oktober 2004 @ 17:52
Millencolinmaandag 4 oktober 2004 @ 13:01

CS-AlCoHoLiCwoensdag 6 oktober 2004 @ 02:05
Ff zoeken op google op images levert leuke plaatjes op:

http://www.popularhotrodd(...)lock/0402phr_sarver/
http://www.t5net.de/tips/motorumbau/bigBlock_big.jpg
http://www.stainlessmarine.com/bigblock2b.jpg
http://www.hogli.org/dreamcruise/DSCF2937.jpg
http://www.good-guys.com/news/images/gm_bigblock_image.jpg
http://www.stainlessmarine.com/bigblock2b.jpg

Ooit eens op excursie geweest bij de marine. Allemachtig wat een enorme motoren hadden ze daar. Allemaal modellen uit hun fregatten, en wat kleinere uit de lichtere voertuigen. Stonden in een theorielokaal. Met name de grote dieselmotoren waren machtig om te zien!
Darkomendonderdag 7 oktober 2004 @ 18:26
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:52 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
Dit begint erop te lijken!
Googolplexianvrijdag 8 oktober 2004 @ 11:12


En dit is dan de nieuwe Honda F1 - 960 pk - die dit weekend ingezet zal worden in Suzuka (als het weer het toelaat)
t0nvrijdag 8 oktober 2004 @ 13:16
Zitten op dit soort dingen eik ook VTEC?
Googolplexianvrijdag 8 oktober 2004 @ 13:23
Ik geloof sinds 1990 wel, ja

VTEC komt tenslotte uit de F1
t0nvrijdag 8 oktober 2004 @ 14:41
OMG, en dat vraagt 'n honda rijder...
Kolkievrijdag 8 oktober 2004 @ 15:03


clean
t0nvrijdag 8 oktober 2004 @ 15:07
Bootmotor, Kolkie?
Roadstervrijdag 8 oktober 2004 @ 18:21
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 01:43 schreef Googolplexian het volgende:

Honda Integra TypeR desktop:
[afbeelding]
Geweldig! Thx!
Patrick281vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:51
Niet de mooiste motor, maar wel bijzonder om deze auto waar normaal een 6 cylinder achterin zit:


Zelf als partikulier er deze V8 motor in te bouwen:


En achterin ..


Is behoorlijk weinig ruimte!
The_Goeistevrijdag 8 oktober 2004 @ 20:08
let even op deze motor en vooral op de loopbruggen. lekkere tweetakter
mistermaniacvrijdag 8 oktober 2004 @ 20:33


* mistermaniac loves rotary
Kolkiezaterdag 9 oktober 2004 @ 21:05
@ tOn: nee, ik weet niet zoveel van het blok maar volgens mij is het een vliegtuigmotor uit de jaren 20 van de vorige eeuw ofzo... hispano suiza. Vooral erg bijzonder dat men gewoon 80 jaar geleden een blok er al zo uit kon laten zien!
mistermaniaczaterdag 9 oktober 2004 @ 22:12
Ger-Ezaterdag 9 oktober 2004 @ 23:03
Hoort denk ik ook wel thuis in dit topic:







Ook een optie
Googolplexianmaandag 11 oktober 2004 @ 01:43
Lambo Murcielago:


zomaar:


Ford Mustang 2005:


Ford Mustang Fastback Cammer:
MrSkylinemaandag 11 oktober 2004 @ 02:19


Googolplexianmaandag 11 oktober 2004 @ 02:25
MR2:





Googolplexianmaandag 11 oktober 2004 @ 02:51
en effe dyno...

t0nmaandag 11 oktober 2004 @ 11:04
Zijn geen lullig MR2 moteren kerel...
JoeKurrmaandag 11 oktober 2004 @ 16:00


General Electric GE-90 turbofan straalmotor uit een Boeing 777.
flippie_flinkmaandag 11 oktober 2004 @ 20:22


[ Bericht 16% gewijzigd door flippie_flink op 11-10-2004 20:29:56 ]
Alexxxxxdinsdag 12 oktober 2004 @ 16:30

Kromhout diesel
Patrick281dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:28
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 01:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..knip..]
zomaar:
[afbeelding]
[..knip..]
Je mag wel zeggen dat het een bepaald merk motorfietsblok is hoor.
Daar krijg je echt geen ban voor in dit topic.
StefanPdinsdag 12 oktober 2004 @ 19:04
Check dit bakbeest





SC300 met 2JZ-GTE
Googolplexiandinsdag 12 oktober 2004 @ 20:38
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:28 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Je mag wel zeggen dat het een bepaald merk motorfietsblok is hoor.
Daar krijg je echt geen ban voor in dit topic.
ow vast ... maar ik kon het zelf ook niet terugvinden.
Patrick281woensdag 13 oktober 2004 @ 15:20
Suzuki Alto.

Bron: Alto tuning.
ondeugendwoensdag 13 oktober 2004 @ 15:30
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:20 schreef Patrick281 het volgende:
Suzuki Alto.
[afbeelding]
Bron: Alto tuning.
Googolplexiandonderdag 14 oktober 2004 @ 13:29
Ferrari Modena:


En deze doe ik hier gewoon bij ... 2002 BAR


[ Bericht 36% gewijzigd door Googolplexian op 14-10-2004 13:37:10 ]
Tjabbodonderdag 14 oktober 2004 @ 18:56
Mooi plaatje van die modena
StefanPmaandag 15 november 2004 @ 13:52
t0ndinsdag 16 november 2004 @ 19:25
fuck!
wat voor motor is dat Stefan?
Steve-Odinsdag 16 november 2004 @ 19:31
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:25 schreef t0n het volgende:
fuck!
wat voor motor is dat Stefan?
zal wel wat uit azie zijn .
Pringlemasterdinsdag 16 november 2004 @ 20:06
ik gok een xr6 turbo 1163 pk
StefanPdinsdag 16 november 2004 @ 20:11
Het is een 4 liter Ford motor met 1163pk. Zie hier het filmpje! http://www.uwhost4.net/~hachi/fullBOOST_nizpro_1163hp.avi
Lega-Norddinsdag 16 november 2004 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:04 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
.
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 02:19 schreef MrSkyline het volgende:
[afbeelding]

StefanPmaandag 29 november 2004 @ 20:24
Nog een 2JZ-GTE





tharkunwoensdag 1 december 2004 @ 14:53
Bentley stermotor


Rolls-Royce Griffon (opvolger van de Merlin die in spitfires zat)


opengewerkte mazda wankelmotor
ninja-moddonderdag 9 december 2004 @ 22:41
Alcyonedonderdag 9 december 2004 @ 23:37
BMW 801 uit de Focke Wulfe 190A series, 14 cilinders, 42 Liter, Max 1700 PK bij 2700 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met Kommandogerät (automatische regeling van mengsel, ontstekingstijdstip en stand propellorbladen) en tweeversnellings compressor.


Shvetsov Ash 82FN uit de Lavochkin LA5FN, LA7 en LA9, 14 cilinders, 41 Liter, 1850 PK bij 2600 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met tweeversnellingscompressor.


De ironie is dat de FW190A8 tegenwoordig als replica in Duitsland wordt geproduceerd door Flug Werke, maar dan ipv met de BMW 801 motor met de Ash 82 FN, de motor uit z'n vroegere aartsvijand.
Furbmaandag 20 december 2004 @ 00:33
Rotary power!!!

hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo)



commentaar van de bouwers:

"it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp
but we are expecting 1500 bhp
it will use achohal (spell check)
not gas
and will never see a day on the city streets
at 32psi per turbo
so you could say 96psi boost total
top rpm will be about 12,000k rpm
and it will have a two speed transmission
1st gear is FAST
2nd gear = black out , wake up at end of track
hope you didnt crash"


GiSHmaandag 20 december 2004 @ 07:21

de V10 Diesel Powwwwwwwwwwwer!!!!

en de 3,2 V6 in de New Beetle RSI
Ger-Ewoensdag 22 december 2004 @ 17:54
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:33 schreef Furb het volgende:
Rotary power!!!

hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo)

[afbeelding]

commentaar van de bouwers:

"it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp
but we are expecting 1500 bhp
it will use achohal (spell check)
not gas
and will never see a day on the city streets
at 32psi per turbo
so you could say 96psi boost total
top rpm will be about 12,000k rpm
and it will have a two speed transmission
1st gear is FAST
2nd gear = black out , wake up at end of track
hope you didnt crash"


Now thats some serious sh*t.........
Pringlemasterwoensdag 22 december 2004 @ 18:19
best wel ja...12 miljoen rpm holy shit
jaccowoensdag 22 december 2004 @ 19:22
1000pk monster van Top Secret

phuckwoensdag 22 december 2004 @ 20:08


1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor.
222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1)

http://www.lowdub.com/115_1561.AVI

Erg gaaf
#ANONIEMdonderdag 23 december 2004 @ 00:09
2JZ-GTE T88 Big Single + Merc-Benz Compressor!!


Fiets-toeterdonderdag 23 december 2004 @ 00:46
heej, de bak van Arnout Ben benieuwd hoe de performance is als de auto klaar is.
-Muse-donderdag 23 december 2004 @ 10:32
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ...

Bij mij is het altijd een puinhoop
Joostvedonderdag 23 december 2004 @ 10:52
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:32 schreef -Muse- het volgende:
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ...

Bij mij is het altijd een puinhoop
[afbeelding]
vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.
ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen
Joostvedonderdag 23 december 2004 @ 10:53
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:08 schreef phuck het volgende:
[afbeelding]

1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor.
222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1)

http://www.lowdub.com/115_1561.AVI

Erg gaaf
Heel gaaf maar ik mis nog een filmpje van de acceleratie
rollerbank zegt zo weinig
-Muse-donderdag 23 december 2004 @ 11:12
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:52 schreef Joostve het volgende:

[..]

vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.
ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen
lol, zover kwam ik ook wel
Maar dan moet je bv de accu achterin leggen en meer van dat soort acties uithalen, veeeeel werk
jaccomaandag 14 februari 2005 @ 17:54
Meer dan 2000 pk




FOR SALE

445 CID Custom Turbo Racing Engine - Donovan alum. block, Dart 14 degree Olds CFE Pro Stock heads, Hogans sheet metal tunnel RAM w/twin throttle body and EFI, billet Crower crank, Manley top fuel rods, JE custom turbo pistons, C&A rings & HP bearings, Jesel rockers & belt drive, Comp cams custom cam shaft, Comp cams extra HD roller lifters, titanium vlaves, retainers & keepers, LSM springs & Moroso billit valve covers. Stef's oil system, ATI blancer, Burns stainless turbo headers w/merge collectors, twin 76mm ceramic ball bearing, Turbonetics turbos. Spearco intercooler for twin turbo, all plumbing & intake tubes. MSD distributor & ignition 7AL2. Bosch race fuel injectors,Welden fuel pump 2035A.

2000+ HP w/76 mm turbos
2500+ HP w/larger turbos

$44,900 - complete

Additional parts for drive line available at additional cost, i.e. Trick titanium bellhousing, 10" dual disk clutch, Auto Meter data recorder, Strange center sections. Transmissions as well. E-mail me for more info.



Big Block Chevy Parts Available

Big Block Chevy 4 bolt main, standard bore, perfect condition - $500

(3) Big Block Chevy roller cams - $150-$300 each, e-mail your specs, I can get any size cam

Big Block Chevy Dart intake manifold fully ported, 9.800 deck, 4150 carb - $275

Big Block Chevy Dart Big Chief 18 degree cast tunnelram 9.800 deck with EFI Boss's installed drilled for fogger - $600

Big Block Chevy Holley strip dominator intake manifold, fully ported w/nitrous plate - $275

Big Block Chevy Arias pistons, 4.500 bore 1.395 CH like new - $200

(2) Big Block Chevy 454 steel crank shaft 5140 standard rods/standard mains, very good condition - $400 each

Big Block Chevy aluminum rods, new, +250 long - $675

(2) Big Block Chevy stainless steel roller rockers 1.7 ratio - $250 a set

Magniflo electric fuel pump, very good condition - $200

(2) Big Block or Small Block 168 tooth automatic Reactor fly wheel, neutral balance - $100 each

(4) New and used roller lifter sets, Crower and Comp Cams - New $300; Used $75 Good Condition

Miscellaneous nitrous plates and parts; NOS nitrous bottles (20 available) - $125 each w/high flow valves

Jacobs electronics part #510064

Turbo Action shifter, for turbo 400 and power glide - $175 like new

Koni double adjustable rear shocks, 7" travel, dyno tested - $600 like new

MSD 7AL2 - $300 each

MSD pro coils - $75 each

MSD 2 step and 3 step - $50 each

Weldon fuel pump 2035A - $700 each

Small Block Parts

Small Block Chevy bow tie block; ready to run, billet main caps on all 5, line honed and new 4155 finish bore - $1,200

Small Block Chevy bow tie 18 degree CNC ported, new - $3,500 bare

Small Block Chevy bow tie 18 degree intake manifold, fully ported, dyno time only - $600

(2) Small Block Chevy Jesel belt drive - $450 each, used very good condition

Small Block Chevy Jesel rocker assembly for 18 degree CNC cylinder head - $900 new

(2) Vortec YS trim race, blower only, new - $900 each

(2) Fel-Pro EFI wiring harness, used very good condition - $500 each
-calimero-dinsdag 15 februari 2005 @ 02:43
Motor van een Leopard 2A6







Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.

Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)

max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm

Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.

De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending.

Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
















En dit ben ikke dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:37:38 ]
D-Devildinsdag 15 februari 2005 @ 11:30
Die turbo's .
-calimero-dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:30 schreef D-Devil het volgende:
Die turbo's .
De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.

Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk.

[ Bericht 3% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:40:52 ]
D-Devildinsdag 15 februari 2005 @ 15:59
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:33 schreef -calimero- het volgende:

[..]

De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.

Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk.
Nee, ik bedoel echt de turbo's ik zag ze zitten, en ze zijn erg groot om te zien . 1 zo'n radiator maakt mijn auto al "powerloos"
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 22:40
weet niet of hij al langs is geweest... maar misschien wel een van BMW's geilste motoren... de NA 6,1liter 12cilinder in V van de McLaren F1
quote:
The McLaren is powered by a BMW 6.1 Liter V12 engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 230-240 mph
StefanPzondag 20 februari 2005 @ 04:44


Winnaar show'n'shine TX2K4
-calimero-vrijdag 18 maart 2005 @ 00:42
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 02:43 schreef -calimero- het volgende:
Motor van een Leopard 2A6

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.

Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)

max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm

Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.

De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending.

Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En dit ben ikke dus.
na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:


Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven.


De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd.


De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters.


Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden.






De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie.
Tommy_Kuklinskivrijdag 18 maart 2005 @ 12:12
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:42 schreef -calimero- het volgende:

[..]

na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:

[afbeelding]
Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven.

[afbeelding]
De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd.

[afbeelding]
De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters.

[afbeelding]
Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie.
Thnx man
echt geweldig

Ik heb die motoren gezien op de opendag in Oirschot, erg indrukwekkend
StefanPzondag 20 maart 2005 @ 21:47
2005 BMW M5 motor:

Drifter__zondag 20 maart 2005 @ 23:45






zijlezondag 20 maart 2005 @ 23:49
Drifter__zondag 20 maart 2005 @ 23:52

SL65



Five_Aceszondag 20 maart 2005 @ 23:59
BMW Alpina 3.6L B10 biturbo blok:

Googolplexianmaandag 21 maart 2005 @ 00:04
Eigenlijk een filmpje maar dit topic kan niet zonder deze beelden. (Thanx Kaj_A!!!)

www.wacha.nl/temp/f1fireup.mpg
StefanPmaandag 21 maart 2005 @ 00:08
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:52 schreef Drifter__ het volgende:

SL65

[afbeelding]

Ik zie niks, alleen plastic kappen...
Googolplexianmaandag 21 maart 2005 @ 00:11
carbon is geen plastic

maar geef mij idd maar mooie open techniek i.p.v. "ik wordt liever door een erkende dealer aangeraakt"-kappen
Kaj_Amaandag 21 maart 2005 @ 18:37

Ferrari 550 Maranello
Hugsterdinsdag 22 maart 2005 @ 01:57
Rancidwoensdag 23 maart 2005 @ 21:13




Kaj_Adonderdag 31 maart 2005 @ 14:29
Cosworth:


Porsche Carrera GT:




Toda race engines:
TODA MUGEN Formula 3 Engine


TODA MUGEN Formula 4 B18C Engine


TODA HONDA B18C Engine


TODA FERRARI MODENA F360GT Engine


TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec


TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine


TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine


TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine


TODA TOYOTA 4AG Engine


TODA HONDA NSX GT300 Engine
Googolplexianzaterdag 18 juni 2005 @ 01:27
Cadillac CIEN


Cadillac SIXTEEN


Chevvy 383 nieuw uit de doos


Mazda Miata Race uitvoering


Ferrari (type ?) nieuw uit de doos
Remondonderdag 23 juni 2005 @ 00:28
holy shit daar kan mijn grasmaaierblok niet tegen op
-Muse-donderdag 23 juni 2005 @ 13:35
die vindt ik niet echt mooi moet ik zeggen...
mistermaniacdonderdag 23 juni 2005 @ 14:25
More Rotary
Virus.NLvrijdag 24 juni 2005 @ 20:44
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:25 schreef mistermaniac het volgende:
More Rotary




Zoiets??
mistermaniacvrijdag 24 juni 2005 @ 20:58
Just like that.
Valt niet echt onder pics, maar het is wel leuk
Big Time Rotary Style
BMW e36 met een 4-rotor
http://video.racing.hu/files/1057/barbie_video.racing.hu.mpg

[ Bericht 70% gewijzigd door mistermaniac op 24-06-2005 21:05:15 ]
StefanPzondag 17 juli 2005 @ 02:53
edit: linken mag niet dus klik zelf maar op de pics.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_1.jpg
In parallel with the road and racetrack trials in various test vehicles, the new AMG 6.3-litre V8 engine was subjected to rigorous tests on the ultra-modern dynamic test benches at AMG; these can accommodate engines with an output of more than 735 kW/1000 hp.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_2.jpg
AMG V8 power unit with 375 kW/510 hp: It is a tradition at Mercedes-AMG that every engine is built by hand according to the 'one man, one engine' philosophy. This means that one technician assembles the entire engine. Photos: DaimlerChrysler. Click images to enlarge


Mercedes-Benz AMG introduces world's most powerful naturally aspirated V8


Stuttgart, Germany - Mercedes-Benz AMG division unveiled a new 6.3-litre V8 engine that is claimed to be the world's most powerful naturally aspirated eight-cylinder production engine. It combines high-revving performance with a large displacement. Developed entirely by AMG, it generates an output of 510 hp at 6800 rpm. Thanks to its large displacement, the V8 by AMG develops around 20 percent more torque than comparable naturally aspirated engines in this performance class.

Made completely from high-strength aluminum, this naturally aspirated V8 engine has features derived from motorsport. Together with a variable intake manifold featuring two integral throttle flaps, the vertical arrangement of the intake and exhaust ducts ensures perfect cylinder charging. Bucket tappets in the cylinder heads allow a stiff valve train and therefore high engine speeds. Variable camshaft adjustment, a particularly rigid closed-deck crankcase and cylinder walls with a new, revolutionary LDS coating are further attributes of this V8 engine.

The new AMG 6.3-litre V8 engine will soon be available in a new high-performance AMG car.
Googolplexianzaterdag 20 augustus 2005 @ 19:33


Honda S2000 Racing Engine-Compartment ... al voorbij gekomen?
StefanPzaterdag 20 augustus 2005 @ 20:11
Supra met dual throttle bodies.

Googolplexianzaterdag 20 augustus 2005 @ 20:19
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:11 schreef StefanP het volgende:
Supra met dual throttle bodies.

[afbeelding]
crap! geil!
Sounddragonzondag 21 augustus 2005 @ 12:58
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in





Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
Ultimorazondag 21 augustus 2005 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 01:27 schreef Googolplexian het volgende:


Ferrari (type ?) nieuw uit de doos
[afbeelding]
dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
-calimero-zondag 21 augustus 2005 @ 15:31
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in

[afbeelding]

[afbeelding]

Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
En waar staan die? wat is hun functie? (nood)stroom voorziening?
Sounddragonzondag 21 augustus 2005 @ 17:36
Liggen in een nieuw gebouwde cutterzuiger, 2 stuks voor de aandrijving, en 2 stuks om de pompen aan te drijven, als hij ligt te werken kunnen er 3 pompen worden aangedreven, en daarmee spuit het lievertje een straaltje opgezogen zand, van een meter doorsnee, met een druk van 32 bar, ongeveer 1100 meter weg.....

Goed opletten dus als je op het strand ligt

En voor de stroomvoorziening hebben ze nog een paar andere motortjes liggen, die zijn wel wat kleiner....
MouseOverzondag 21 augustus 2005 @ 17:42
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
Ultimorazondag 21 augustus 2005 @ 17:53
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
nee maar een boxer duwt of trekt 2 cilinders tegelijkertijd weg terug. een V motor niet. dus hij is wel lekker compact... (nouja laag) maar heeft een andere loop.
Googolplexianmaandag 7 november 2005 @ 18:45
*kick

Veyron:



Virus.NLmaandag 7 november 2005 @ 18:52
Foto gemaakt in de Scania-fabriek in Södertälje


V8
johnwoomaandag 7 november 2005 @ 19:35
3S-GTE power:









Knarfmaandag 7 november 2005 @ 19:40
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine


10 Cilinder versie


12 Cilinder versie


It is available in 6 through 14 cylinder versions, all are inline engines. These engines were designed primarily for very large container ships. Ship owners like a single engine/single propeller design and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them.

The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Fuel consumption at maximum power is 0.278 lbs per hp per hour (Brake Specific Fuel Consumption). Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour. At maximum economy the engine exceeds 50% thermal efficiency. That is, more than 50% of the energy in the fuel in converted to motion.
For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range.

Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour.
Googolplexianmaandag 7 november 2005 @ 20:10
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Knarf het volgende:
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine

...

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

...
vtec op gooien haal je makkelijk 120 rpm
MacBethmaandag 7 november 2005 @ 20:54
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6




Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
spectrumanalysermaandag 7 november 2005 @ 21:08
probeer dan nog maar eens het voorwiel op de grond te houden.
mijn 'engine' is bijna beautiful, 'k mis nog een buisje (van 't luchtfilterhuis naar de warmeluchtmantel), daarna zal 'k een foto maken. hij was flink smerig en zweette nogal allemaal verholpen, hij is nu brandschoon.
MacBethwoensdag 9 november 2005 @ 22:16
BMW 1200 Boxer
Toxic_nlwoensdag 9 november 2005 @ 22:28
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:54 schreef MacBeth het volgende:
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Go0swoensdag 9 november 2005 @ 23:05
Alles wat nu is gepost, is niks vergeleken mijn motorblok





Echt een geweldig koffie-molen geluid

Specs:
1600cc Diesel
55PK
5 Versnellingen (incl achteruit )
Verbruik 1:16 is haalbaar..

Mijn specs:
Aan de pomp:
Lachen naar mensen met een snelle benzine motor

Op de snelweg:
Just cruisin'

Zijn wel oude foto's, motor is er al uit geweest namelijk. Motorruimte wat opgeknapt, veel dingen opnieuw gespoten. Te veel vervangen, maar ooit komt het goed Bijna oldtimer én diesel
Fl3xxdonderdag 10 november 2005 @ 01:40
3S-FE Power



Info:
Toyota 3S-FE 2.0 liter 16 klepper in Toyota Carina II 2.0 Gli uit 1990.

Aan de pomp:
Uitgelachen worden door mensen met diesel motor

Op de snelweg:
1:13/1:12 met veel moeite
PNGdonderdag 10 november 2005 @ 03:06


1 op 2 daalijk met gas open zonder moeite.
t0ndonderdag 10 november 2005 @ 09:40
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
FunnyNamedonderdag 10 november 2005 @ 12:04
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef t0n het volgende:
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
Licht aan te rechtervoet/hand
Blackheartdonderdag 10 november 2005 @ 16:04
TOn, als je het meervermogen van een turbo motor aanspreekt, voel je dat in je portefeuille.
PK's eisen brandstof.
Rijd je met een ei odner het gaspedaal valt dat al bij al nog goed mee.
Maar toch, de meeste benzine turbo wagens zijn bedoeld om sportief te rijden, en dan komt het verbruik vanzelf wel mee.
MacBethdonderdag 10 november 2005 @ 16:58
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Smaken verschillen. Ik vind 'm gaaf.
spectrumanalyservrijdag 11 november 2005 @ 01:59
staat deze er al bij, die hoort hier wel

Googolplexianvrijdag 17 maart 2006 @ 15:57
wel heel subtiel kickje


F1 - †2005 - V10




F1 - *2006 - V8
StefanPzaterdag 18 maart 2006 @ 02:52


Autoreplywoensdag 22 maart 2006 @ 14:03
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.




Bij het testen van deze,


heb ik er zelf een keer naast gestaan, dat heeft wel wat. Letterlijk loskomen van de grond (!) tijdens spin-up, puur van het lawaai. Steekvlammen van 10/15 meter en een oliecomsumptie van >800 liter/uur. (Olie dus, geen brandstof )

Ik heb er nog ergens foto's van liggen, zal vanavond eens kijken.
Ook van de R-2800 heb ik nog ergens pics liggen (getuned , rond de 4000 pk) zal ook ff zoeken.

AR houdt het op echte motoren

[ Bericht 12% gewijzigd door Autoreply op 22-03-2006 14:25:52 ]
-Muse-woensdag 22 maart 2006 @ 14:26
S60R Evolve:
Youpwoensdag 22 maart 2006 @ 14:53
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
de technische mensen van de MotoGP, en ik vind het ook wel gaaf alleen de demper opzich ziet niet uit, heb je gelukkig wel mooie varianten voor
-calimero-woensdag 22 maart 2006 @ 16:33
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:03 schreef Autoreply het volgende:
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.

[afbeelding]
Op mijn vorige werk hadden ze ook zo'n motor, uit een Centurion tank.
Ze werden op de proefstand gezet zonder uitlaat spruitstuk, en afgesteld door naar de kleur van de vlam te kijken Dàt waren nog eens tijden, heb 't zelf helaas niet mee gemaakt.
kokosdonderdag 23 maart 2006 @ 21:10
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays


...KNIP...


Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
Catch22-donderdag 23 maart 2006 @ 22:29


V8 uit de rs6
Virus.NLmaandag 1 mei 2006 @ 19:18


Voor Googol de foto van het omhulsel van dit stukje techniek


[ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 01-05-2006 19:28:43 ]
Googolplexianmaandag 1 mei 2006 @ 19:22
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:18 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
RX-7 efini?
spectrumanalysermaandag 1 mei 2006 @ 20:18
Audi 90 20V
M5maandag 1 mei 2006 @ 20:48
Audi R10 V12 TDI


Audi S8



Audi RS4

spectrumanalysermaandag 1 mei 2006 @ 21:23
Audi Quattro 20V Turbo
5 cylinder
200q20v



[ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-05-2006 21:29:39 ]
M5maandag 1 mei 2006 @ 21:24
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Audi 20V Turbo
5 kleppen per cylinder
[..]

[afbeelding]
4 kleppen per cilinder.. 5 cilinders.
spectrumanalysermaandag 1 mei 2006 @ 21:27
http://members.aol.com/c1j1miller/index.html
M5maandag 1 mei 2006 @ 21:29
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
M5: vijf kleppen per cylinder!
zie: http://members.aol.com/c1j1miller/index.html
leer eens tellen:

"Audi 200 Quattro with the 20-valve turbo 5-cylinder"
20 gedeeld door 5 is 4.
spectrumanalysermaandag 1 mei 2006 @ 21:32
Audi A4 heeft wel een 4 cylinder 20V, ik had 'm net wel in beeld ...
wimwerfmaandag 1 mei 2006 @ 21:33
een cosworth formule 1 turbo motor uit de eind jaren 80..

1000pk uit 1.5liter 6 cylinder...
kirpeknotsmaandag 1 mei 2006 @ 21:42


MG ZT V8. So-Cal uitvoering.. Haalde uiteindelijk 362km/h in de woestijn.
6.0 V8, 765pk NASP!

Was laatst voor weinig te koop op de veiling van MG-Rover sports and Racing Limited.
Virus.NLmaandag 1 mei 2006 @ 22:16


wimwerfdinsdag 2 mei 2006 @ 16:03
hehehe...de eigenaar vd rode escort cossie is een vriend van me...dat ding heeft 340pk..
M5woensdag 3 mei 2006 @ 21:50