Ik hoorde net de Lambada op tv, en ik kreeg meteen dat gevoel, volgensmij was ik nog wel jonger als 5, misschien wel 3, en dat ik dat nummer probeerde mee te zingen. ik dacht dat ze over een tompouce zongen
Ik deed op dat nummer altijd een luchtgitaar na ik was toen iets van 5 jaar. Goede oude tijd
is gewoon zo een lekker nummer
daar was ik heel lang naar opzoek
en heb hem hier op fok gevonden
ik vind het een mooi lied
wat me doet denken aan de jaren 70 ;-)
quote:ik kan me nog herinneren dat ik een keer niet kon slapen (was toen 8 of zo) en ik ging naar beneden. Me pa zat daar tv te kijken en waren allemaal van die danseressen op die op de lambada aan het dansen waren...sindsdien moet ik altijd aan pindakaas en aan pinda's denken als ik dat nr hoor
Op zondag 12 oktober 2003 23:19 schreef BrianMay het volgende:
Van welk nummer krijg je echt zo'n gevoel dat je ook had toen je een jaar of 5 had, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik denk dat jullie allemaal wel weten wat ik bedoel.Ik hoorde net de Lambada op tv, en ik kreeg meteen dat gevoel, volgensmij was ik nog wel jonger als 5, misschien wel 3, en dat ik dat nummer probeerde mee te zingen. ik dacht dat ze over een tompouce zongen
quote:Daar dacht ik ook aan
Op zondag 12 oktober 2003 23:19 schreef BrianMay het volgende:
Ik hoorde net de Lambada op tv, en ik kreeg meteen dat gevoel, volgensmij was ik nog wel jonger als 5, misschien wel 3, en dat ik dat nummer probeerde mee te zingen. ik dacht dat ze over een tompouce zongen
Dacht even dat het over iets anders ging...
Sick me...
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:28 schreef AMADEUZ het volgende:
Van Europe - Final Countdown.Ik deed op dat nummer altijd een luchtgitaar na ik was toen iets van 5 jaar. Goede oude tijd
en Clouseau natuurlijk...hoe heet dat nummer ook weer?
quote:Daar gaat ze..
Op zondag 12 oktober 2003 23:40 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
Casser la Voixen Clouseau natuurlijk...hoe heet dat nummer ook weer?
quote:Jones & Stephenson
Op zondag 12 oktober 2003 23:30 schreef Matty___ het volgende:
weet niet meer van wie het was maar de title was : The 1. Rebirthis gewoon zo een lekker nummer
zegt wel wat over je leeftijd
een eigen versie, tijdens een spelletjes week op de camping waar we in de zomervakantie altijd stonden was dit het eindlied.
mooi.
quote:Jaaa! En The Miracle van Queen
Op zondag 12 oktober 2003 23:31 schreef Tiemie het volgende:
Right Here Waiting For You.
En nog wel meer nummers:
Zo doet Epic van Faith No More me denken aan de eerste 'metal' die m'n broer me liet horen, ook op de cassettebandjes in z'n toen nog stoere cassettedeckje
En zo zijn er nog wel meer nummers die we toen vaak draaiden en die me dus weer aan die tijd doen denken.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 13-10-2003 01:02]
quote:Dat deed ik op Frank Stallone's Far from over. Uit 1984. Tja, de Playbackshow was nog iets nieuws in die tijd dus...
Van Europe - Final Countdown.Ik deed op dat nummer altijd een luchtgitaar na ik was toen iets van 5 jaar. Goede oude tijd
echte nostalgische gevoelens zonder echt aan een bepaalde tijd te denken maar gewoon qua acht een gevoel in je onderbuik heb ik toch meer bij Joy division en X-mal deutschland... maar dat is toch anders dan TS bedoelt.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 13-10-2003 01:09]
en hoe heet dat ene nummer ook al weer....ook begin jaren 90 (93 denk ik) beetje 2 unlimited achtig, en de tekst ging iets van dream on dream on, dream on dream on, dream on dream on boy of zoiets, ik heb het nummer sinds dien nog maar 'n paar keer gehoord dus ik weet ook niet of ze dat wel zongen, gezongen door een vrouw en het was een erg grote hit
toen dacht ik dat ze 'no monkey mo' zongen
quote:Die was net op de radio
Op maandag 13 oktober 2003 01:23 schreef schatje het volgende:
Love Me Just A Little Bit More van de Dolly Dots.
[Dit bericht is gewijzigd door Killer_Mom op 13-10-2003 01:33]
quote:Wel erg fout nummer.
Op maandag 13 oktober 2003 01:24 schreef toska het volgende:[..]
Die was net op de radio
quote:Die andere is ook mooi; Kronenburg Park.
Op maandag 13 oktober 2003 01:39 schreef Lamon het volgende:
Frank Boeijen - Zwart Wit1 van de eerste nummers die ik bewust meemaakte.
Ik word door dit nummer elke keer weer back in the 80ties geworpen.
Als klein runnertje vond ik Miami Vice een machtige serie en de muziek deed helemaal met me
quote:Jones and stephensen....
Op zondag 12 oktober 2003 23:30 schreef Matty___ het volgende:
weet niet meer van wie het was maar de title was : The 1. Rebirthis gewoon zo een lekker nummer
quote:Dat heb ik nou ook
Op maandag 13 oktober 2003 06:30 schreef Cool_Runner het volgende:
Jan Hammer - Crockett's ThemeIk word door dit nummer elke keer weer back in the 80ties geworpen.
Als klein runnertje vond ik Miami Vice een machtige serie en de muziek deed helemaal met me
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 13-10-2003 13:55]
- Sailor -met- Sailor
- Earth & Fire -met- Weekend
...om maar iets te noemen.
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:53 schreef Zander het volgende:
"We all stand together" van Paul McCartney. Ik vond die clip altijd zo mooi toen ik klein was.
Het mooiste stukje vind ik het stukje waarin die luchtballonnen de lucht in vliegen
Barry White: Never ever gonna give it up
Wham: Wham rap
Whitney houston: I Wanna Dance With Somebody
Mariah carey: I'll Be There
etc etc
[Dit bericht is gewijzigd door Dukhlovi op 13-10-2003 15:02]
quote:Ja, ik ook en natuurlijk "Love is All" van Roger Glover ook met de zeer herkenbare clip.
"We all stand together" van Paul McCartney. Ik vond die clip altijd zo mooi toen ik klein was.
OMD - Maid of Orleans
Hans de Booy - Annabel
Madonna - Material Girl
en uiteraard, zoals eerder genoemd, ook:
Cindi Lauper met Girls just wanna have fun.... vooral dat deuntje van die synthesizer blijft altijd hangen
ooh ja....en Nena met haar 99 luchtballonnen.
quote:Ohjaaaaaa... die was ook GEWELDIG..
Al die ronddrijvende kikkers en zo..
[Dit bericht is gewijzigd door Baba-O-Riley op 13-10-2003 20:38]
De clip kan ik me nog goed voor de geest halen. Er zat iemand midden in het bos en midden in de nacht een deuntje te spelen op een piano. En er liepen allerlei insekten rond op het deuntje van deze muziek.
Geloof dat ie van Talk Talk was...... ( Life's what you make it )
Nog zo'n deuntje.........
I won't let you down....
[Dit bericht is gewijzigd door Oom_Agent op 13-10-2003 20:59]
Flashdance - What a feeling
Men at work - Land down under
Elton John - I`m still standing
Modern talking - Brother louie
Alphaville - Big in japan
Chris rea - Josephine
Stevie wonder - parttime lover
Survivor - Eye of the tiger, burning heart
Toto - africa
Feargle sharkie - A good heart
Blues brothers - Rawhide
Paul king - Love and pride
Marillion - Kayleigh
Nou ... toch weer een handje vol met aardige nummers ...
Groet, Stefan
*Roger Glover - Love is all
Vrolijke getekende clip met een caravaan van vrolijke, muziekmakende dieren.
*Art Garfunkel - Bright eyes
Trauma: Ik vond die clip toen ik heel klein was héél erg zielig.
(clip komt uit een tekenfilm die over konijntjes/haasjes ging die weer dood werden geschoten door een jager..)
[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 13-10-2003 22:10]
quote:Inderdaad........ traumatisch
Op maandag 13 oktober 2003 22:05 schreef Lucyfurr het volgende:
*Art Garfunkel - Bright eyes
Trauma: Ik vond die clip toen ik heel klein was héél erg zielig.
(clip komt uit een tekenfilm die over konijntjes/haasjes ging die weer dood werden geschoten door een jager..)
quote:
quote:* Lucyfurr pinkt een traantje weg
Op maandag 13 oktober 2003 22:25 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Inderdaad........ traumatisch
quote:Ouwe lul!
Op maandag 13 oktober 2003 20:25 schreef MuadDib het volgende:
Les Poppys - Non non rien n'a changé
Ja, ook mijn jeugdsentiment, idd
Speciaal nog eens in dit topic gepost zodat Zander en SEMTEX nog eens kunnen genieten van mijn icoontje
quote:Dat doet me denken aan Kerstmis zoals we dat eeuwen geleden vierden. 's Ochtends op Eerste Kerstdag naar de kerk, en daarna ontbijten met kaarsjes op de tafel. Vader zette dan eerst een plaat op met kerstliedjes, en daarna Les Poppys. Ach, vroeger...
Op maandag 13 oktober 2003 20:25 schreef MuadDib het volgende:
Les Poppys - Non non rien n'a changé
Verder krijg ik ook een heel apart gevoel van binnen van 'Mooi was die tijd' van Corry Konings.
Mijn ouders hadden dat op een cassettebandje, ik geloof ooit opgenomen door een oom van me. Elke Kerst werd dat bandje gelijk 's ochtends op 1e Kerstdag opgezet. En dat is er in de loop van de jaren zo ingebakken bij mij, dat ik tot op de dag van vandaag het echte Kerstgevoel niet kan krijgen als ik 'The twelve days of Christmas', 'Happy Holiday', 'The Christmas song', 'The most wonderful time of the year' etc. niet gehoord heb.
Mijn ouders hebben het bandje nog steeds (durven het niet weg te gooien ), al is hij inmiddels zowat bijna vergaan. 'Het paarse bandje' (van een onbekend kutmerk natuurlijk) heet hij bij ons in de wandelgangen en dan weten we gelijk waar het over gaat. Een paar jaar geleden heb ik het album (LP) gekregen van mijn toenmalige vriend, die hem had uit zijn vader's erfenis en hem niet per sé wilde bewaren. Was ik erg gelukkig mee, al moet ik toegeven dat er eigenlijk niets gaat boven dat oude aftandse bandje.
- Private Investigations
- Telegraph Road
Ongetwijfeld nog wel meer, maar deze 2 schieten zo ineens te binnen.
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 22:30 schreef Jane het volgende:[..]
Ouwe lul!
Ja, ook mijn jeugdsentiment, idd
Speciaal nog eens in dit topic gepost zodat Zander en SEMTEX nog eens kunnen genieten van mijn icoontje
En nog 1 liedje waar ik hoofdpijn van krijgt, daar zit een heel verhaal achter... Goed komtie;
Toen ik 7/8 was ging ik met me familie naar Frankrijk met vakantie en toen wilde me zus (toen 10 ofzo) steeds maar 1 liedje horen... Me ouders vonden het allang goed dat we stil waren achterin dus die draaiden dat liedje helemaal zwart... Ik kreeg echt koppijn van dat liedje en zo onstond er een ruzie weet ik nog .
Een jaar of 2 geleden is dat liedje opnieuw uitgebracht (een soort remix ofzo) en die stond ook hoog in de toplijsten * SoesGSX600 werd helemaal gek
Iig telkens als ik dat liedje weer hoor kan ik die hele rit naar frankrijk weer voor me halen Was echt vreselijk
Maar het sterkst heb ik het met een liedje waarvan ik vergeten ben hoe het heet. Volgens mij iets met Moe Moe Land. iig met Afrikaanse invloeden dacht ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 15-10-2003 01:19]
quote:They're justifiiiied..and they're aaancient...
Op woensdag 15 oktober 2003 01:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:Maar het sterkst heb ik het met een liedje waarvan ik vergeten ben hoe het heet. Volgens mij iets met Moe Moe Land. iig met Afrikaanse invloeden dacht ik.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 01:15 schreef Scandalous het volgende:[..]
They're justifiiiied..and they're aaancient...
KLF ft Tammy Wynette toch?
Dank je, want die zocht ik al de hele tijd.
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:31 schreef Tiemie het volgende:
Right Here Waiting For You.
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 22:26 schreef Timo20 het volgende:[..]
ik ook
etc etc
cause love is all , love is aahallll
Geweldig, het hele nummer draait weer kringetjes in mijn kop.
Een kikker rmet een viool
(Zanger Ronny james Dio overigens 1 van de beste zangers ooit.is daarna naar Rainbow en Black Sabath gegaan)
Nummers waar ik echt zo nostalgisch van word , zijn eigenlijk te kitsch voor worden. Ik kan er niets aan doen . Als ik
Rob de Nijs ; Foto van Vroeger, Malle Babbe
of
Conny van de Bosch : Huis in Den Haag
of
Frans Halsema: "gierend een DC9 " (Overveldert)
of
Ramses Schaffy en Liebeth List : Pastorale
hoor, ..staan echt hele kleine traantjes in mijn ogen
verder international
Fanatsy van Earth Wind and Fire
Mc Arthur Park van Donna Summer
Aloise van Barry white ( geloof ik) ( Niet die gestorven blues zanger)
quote:Och ja, alweer helemaal vergeten... *snif*... dat was nog eens wat!
Op maandag 13 oktober 2003 22:25 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad........ traumatisch
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |