abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13828426
Op 5 december 2003 worden de Europese kwalificatiegroepen voor het WK 2006 geloot. Europa mag boven op gastland Duitsland 13 ploegen afvaardigen. Voor de kwalificatie heeft de UEFA een nieuw systeem ingevoerd:

De 51 landen die deelnemen aan de kwalificaties worden ingedeeld in 8 groepen: 3 groepen met 7 ploegen en 5 groepen met 6 ploegen. Alle groepswinnaars plaatsen zich automatisch voor het WK. De 2 beste tweedes mogen ook meteen hun tickets bestellen. De overige 6 tweedes strijden in de barragewedstrijden om de overige 3 WK-tickets.

De UEFA zal voor de loting opnieuw gebruik maken van het bekende bokalensysteem. Nederland en België zitten allebei net in Pot 2, wat dus betekent dat ze zowiezo zullen ingedeel worden met een ander topteam.

Pot 1: Frankrijk, Portugal, Zweden, Tsjechië, Engeland, Spanje, Italië en Turkije.
Pot 2: Nederland, Kroatië, België, Denemarken, Rusland, Ierland, Bulgarije en Slovenië.
Pot 3: Polen, Roemenië, Schotland, Servië-Montenegro, Zwitserland, Griekenland, Oekraïne en Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk, Ijsland, Finland, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Israël, Letland en Wales.
Pot 5: Hongarije, Georgië, Wit-Rusland, Cyprus, Estland, Noord-Ierland, Litouwen en FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië, Armenië, Moldavië, Azerbeidjan, Faroer Eilanden, Malta, Liechtenstein, San Marino, Luxemburg, Andorra en Kazachstan.

zondag 12 oktober 2003 @ 16:26:23 #2
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_13828449
5 december is trouwens ook Sinterklaas
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_13828464
Geef mij voor België maar:
1. Zweden.
2. België.
3. Slovakije/Polen.
4. Finland/Oostenrijk.
5. Cyprus/Macedonië.
6. San Marino.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:30:52 #4
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_13828520
waarom zit zweden in pot 1
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_13828544
Wordt berekend op basis van de vorige twee kwalificatierondes. Klik hier voor de volledige ranglijst.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:33:15 #6
30919 mitt
Michael Corleone
pi_13828564
pijnlijke groep :

Frankrijk
Nederland
Zwitserland
Noorwegen
Hongarije
Kazachstan

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:33:57 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_13828574
Zweden
Slovakije.
Israël
Litouwen
Andorra

Leuke poule voor Nederland lijkt me...

zondag 12 oktober 2003 @ 16:35:12 #8
45511 TimmyAsd
pi_13828595
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:30 schreef SnookieMJ het volgende:
waarom zit zweden in pot 1
zweden had ook altijd geluk in de poules...
pi_13828618
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:26 schreef Baklap het volgende:
5 december is trouwens ook Sinterklaas
No Shit Sherlock.

Dit lijkt mij wel een leuke poule:

Engeland
Nederland
Griekenland
Finland
Georgië
Azerbeidjan

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_13828636
Persbericht KNVB, 15 oktober 2006:

"Na het missen van het WK2002, het EK2004 en nu het WK2006 hebben wij na lang beraad besloten het Nederlands elftal af te schaffen".

pi_13829100
Je zou in zo'n stinkpoule met 7 komen en dan 2e worden... Moet je 14 wedstrijden spelen...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_13829234
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:06 schreef methodmich het volgende:
Je zou in zo'n stinkpoule met 7 komen en dan 2e worden... Moet je 14 wedstrijden spelen...
Tenzij je een best nummer 2 bent natuurlijk.

Hoe wordt dat trouwens berekend? In een poule met 7 landen speel je 2 wedstrijden meer en heb je dus meer kans een goede nummer 2 te worden. Of rekenen ze het dan om op een of andere manier ofzo?

pi_13829303
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 12-10-2003 17:18]

-------Practice Mindfulness-------
pi_13829329
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende: Nederland en België zitten allebei net in Pot 2, wat dus betekent dat ze zowiezo zullen ingedeel worden met een ander topteam.
Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?
-------Practice Mindfulness-------
pi_13829345
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:14 schreef keeper het volgende:

[..]

Tenzij je een best nummer 2 bent natuurlijk.

Hoe wordt dat trouwens berekend? In een poule met 7 landen speel je 2 wedstrijden meer en heb je dus meer kans een goede nummer 2 te worden. Of rekenen ze het dan om op een of andere manier ofzo?

Laatste keer dat ze dit probleem hadden, deed men dit:

slechts de punten behaald tegen de nummer 1, 3 en 4 van de poule werden geteld. Je kreeg dus per nummer 2 een resultaat van 6 duels. Dit omdat er ongelijke poules waren en om de kleintjes een beetje te schrappen. Als jij San Marino als klein duimpje hebt, heb je al makkelijker dan wanneer je pakweg de Faröer hebt en scheelt dat misschien zo al 5 tot 10 goals in je doelsaldo.

www.thuisuiteten.nl
pi_13829469
Ik denk dus dat het dit keer de resultaten tegen de 6 beste teams uit je poule zullen tellen.
quote:
Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?
Euh, daar had ik niet eens opgelet.
pi_13829496
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:26 schreef Heero het volgende:
Ik denk dus dat het dit keer de resultaten tegen de 6 beste teams uit je poule zullen tellen.
[..]
Denk het niet, dan blijf je met die kleintjes zitten.. De hoogste 5 hoogstens lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
pi_13829609
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:19 schreef methodmich het volgende:
om de kleintjes een beetje te schrappen.
Oftewel, je speelt helemaal voor de kat zn kut tegen die kleintjes. Beter kan je ze schrappen en fijn een EK voor B-landen beginnen. Of C-landen zelfs.
  Trouwste user 2022 zondag 12 oktober 2003 @ 17:52:59 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_13829977
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende:

Zweden
Nederland
Zwitserland
Oostenrijk
Cyprus
Faroer Eilanden

Moet te doen zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 19:16:26 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13831505
Voorkeur

Pot 1: Engeland
Pot 2: Nederland
Pot 3: Schotland
Pot 4: Wales
Pot 5: Noord-Ierland
Pot 6: Malta (of Faroer Eilanden, maar ik weet niet of ze daar Engels spreken)

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:22:25 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13831622
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:16 schreef Doc het volgende:
Voorkeur

Come on England,Scotland,Wales and Northern-Ireland

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_13831729
In deze pot zal Nederland rond een 2de/3de plek komen :
Pot 1: Zweden
Pot 3: Oekraïne
Pot 4: Israël
Pot 5: Litouwen
Pot 6: Faroer Eilanden
Hoi.
pi_13831740
quote:
Voorkeur

Al dan niet met Nederland erbij zou dat echt een geniale poule zijn .

Lekker veel derby's .

pi_13833051
Ik heb ook wel een voorkeur:
Pot 3: Schotland, Zwitserland, Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk (is goed bevallen, dacht ik zo)
Pot 5: Cyprus
Pot 6: Malta
pi_13833102
Pot 3:Servië-Montenegro
Pot 4: Israël
Pot 6: San Marino

lijkt me wel wat, misschien worden ze dan wel eerste

Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_13880853
quote:
Loting doorgestoken kaart?

De loting voor de EK-kwalificatieplayoffs leverde geen enkel duel van grote landen op. Nederland, Spanje, Turkije, Kroatië en Rusland werden stuk voor stuk netjes gekoppeld een minder hoog aangeslagen voetballand. Dat bracht een enorme geruchtenstroom op gang: de loting zou doorgestoken kaart zijn geweest, omdat de UEFA het liefst zoveel mogelijk sterke landen op haar belangrijkste toernooi wil hebben.
Mijn mening: Doorgestoken kaart

De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.

pi_13884416
Je hebt gelijk hoor, maar ik vrees dat het niet in dit topic thuishoort.

[Dit bericht is gewijzigd door Heero op 14-10-2003 21:01]

pi_13891701
quote:
Voorkeur

Spreekt men op de Faroer geen Deens?

Maar al met al een leuke poule.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13894576
Sinds wanneer hoot Kazachstan nou weer bij Europa??
pi_13894641
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef Golfen het volgende:
En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13894826
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.

Inderdaad ook raar. Maar Israel ligt wel weer dicht bij Cyprus.:)
Kazachstan grenst gewoon aan China. Ik snap t echt niet... welke landen doen dan mij in de poel voor Azie?!
pi_13894877
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:04 schreef Golfen het volgende:
welke landen doen dan mij in de poel voor Azie?!
De rest uit Azie.
pi_13895053
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:26 schreef Duiveltja het volgende:
De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.
En terecht.

Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.

Hoewel ik voor Wales ( Giggs .) dan wel weer een uitzondering zou maken.

pi_13895120
quote:
Tja, dat hele gebeuren slaat toch al nergens op. Israël ligt volledig in Azië, maar doet mee met Europa. Komt misschien omdat een kwalificatiepoule met Syrië, Libanon, Irak en Iran niet helemaal koosjer is, maar toch .

Turkije ligt voor 90% in Azië, maar mag ook mee doen met de UEFA. En voor een zwik van die oud-Sovjetdeelrepublieken geldt ook hetzelfde.

En dat Turkije een aanwinst is voor de UEFA (voor zowel de EC-toernooien als het EK) kan ik begrijpen, maar Kazachstan?

pi_13895175
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:15 schreef keeper het volgende:

[..]

En terecht.

Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.

Hoewel ik voor Wales ( Giggs .) dan wel weer een uitzondering zou maken.

Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK. En als dat dat net Wales, Schotland en Slovenie zijn ipv bijvoorbeel Rusland, Spanje of Italie, so be it.
pi_13895297
'k zie het somber in hoor....ik vind het lotingsysteem ook zeker niet geweldig. Met name het de 'potten' indeling lijkt wat mij betreft nergens op.
it's better to burn out than to fade away...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 oktober 2003 @ 12:29:58 #37
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13895368
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 09:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Spreekt men op de Faroer geen Deens?

Maar al met al een leuke poule.

Faroër is Deens inderdaad, maar ligt dichter bij Schotland (Shetland Eilanden) dat ik me afvroeg of ze daar ook Engels spreken.
pi_13895633
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK.
Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.
pi_13895658
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:40 schreef keeper het volgende:

[..]

Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.

Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.

En dan maakt het voor mij niks uit of ik ze persoonlijk beter of slechter vind, ze hebben het gewoon afgedwongen.

[Dit bericht is gewijzigd door zjroentje op 15-10-2003 12:42]

pi_13895799
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:42 schreef zjroentje het volgende:
Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.
Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.

En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.

Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?

woensdag 15 oktober 2003 @ 12:49:48 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13895834
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
pi_13895898
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:49 schreef pfaf het volgende:
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
Die potten liggen natuurlijk al vast.
pi_13895899
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:48 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.

En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.

Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?

Ik ben helemaal niet voor een gestuurde loting, heb het misschien bovenstaand wat ongelukkig geformuleerd.

Een tweede plaats in een poule is voor veel (kleine) landen al het hoogst haalbare, en daarna ook nog een gestuurde loting waarbij ze gegarandeerd een sterke tegenstander loten?

Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks. Ik vind het altijd zo hypocriet dat de UEFA en de FIFA het altijd over de 'voetbalfamilie' hebben, terwijl ze eigenlijk geen 'indringers' willen, alleen de grote, sterke en machtige landen.

pi_13895933
Waarom zeurt iedereen nou over die loting? Had het pas okee geweest als er wel een duel tussen de toplanden had geweest? Maar dan, dan had je weer kunnen beweren dat de UEFA dat expres had gedaan omdat men anders zou gaan twijfelen aan de loting.

Slap gelul...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_13895960
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom zeurt iedereen nou over die loting? Had het pas okee geweest als er wel een duel tussen de toplanden had geweest? Maar dan, dan had je weer kunnen beweren dat de UEFA dat expres had gedaan omdat men anders zou gaan twijfelen aan de loting.

Slap gelul...

We hebben het nu over een (eventuele) gestuurde loting, niet zoals hij nu plaats gevonden heeft.
pi_13896625
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:
Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks.
En dat is dus ook weer onzin, want Nederland heeft in haar poule 19 punten gehaald en is daarmee 2e geworden.

Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.

Is toch eigenlijk ook krom?

pi_13896787
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende:
Pot 1: Frankrijk, Portugal, Zweden, Tsjechië, Engeland, Spanje, Italië en Turkije.
Pot 2: Nederland, Kroatië, België, Denemarken, Rusland, Ierland, Bulgarije en Slovenië.
Pot 3: Polen, Roemenië, Schotland, Servië-Montenegro, Zwitserland, Griekenland, Oekraïne en Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk, Ijsland, Finland, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Israël, Letland en Wales.
Pot 5: Hongarije, Georgië, Wit-Rusland, Cyprus, Estland, Noord-Ierland, Litouwen en FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië, Armenië, Moldavië, Azerbeidjan, Faroer Eilanden, Malta, Liechtenstein, San Marino, Luxemburg, Andorra en Kazachstan.
Doe Nederland maar tegen Italie, Roemenie/Servie/Oekraine, Noorwegen, Georgie (Gooi het mes dan deze keer met het lemet de goede kant op, en richting van Nistelzooi svp) en Albanie in de poule.

Dan lukt kwalificatie (of afdwingen barrage duels) ze namelijk nooit.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_13898093
Kazachstan levert ook al EC-deelnemers, sinds een tijdje. Ooit was Rangers nog betrokken bij een incident, die wilden daar niet heen meen ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_13902633
quote:
Die ligt al vast... barragewedstrijden doen er niet toe, zou beetje oneerlijk zijn tegenover de landen die geen barragewedstrijden spelen he. Waar je wel op moet letten, is het feit dat deze lijsten nog niet officiëel bevestigd zijn door de UEFA. Normaal gezien zijn het wel de juiste, maar je weet natuurlijk nooit of de UEFA hier of daar weer probeert te prusten met die cijfers...
quote:
Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.
Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s
  woensdag 15 oktober 2003 @ 21:16:39 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13905445
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:48 schreef Heero het volgende:

Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s

Hij gaf alleen aan dat NL het nog helemaal niet zo slecht gedaan heeft met 19 pt. Net als Belgie wat met 16 pt opgeheven niet naar de WK gaat, maar daar heb je naatuurlijk niets aan
pi_13905633
quote:
j gaf alleen aan dat NL het nog helemaal niet zo slecht gedaan heeft met 19 pt. Net als Belgie wat met 16 pt opgeheven niet naar de WK gaat, maar daar heb je naatuurlijk niets aan
Nou, we kunnen altijd hopen dat de UEFA een ploeg schorst wegens doping of omkoping en dat ze ons er dan uitpikken... Was er tijdje geleden geen omkopingsgerucht omtrend Griekenland?
pi_13915018
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 13:27 schreef keeper het volgende:

[..]

En dat is dus ook weer onzin, want Nederland heeft in haar poule 19 punten gehaald en is daarmee 2e geworden.

Is toch eigenlijk ook krom?

Daar zeg je het toch al, Nederland is 2de geworden en die anderen 1ste. Alsof het wat uitmaakt met hoeveel punten.
pi_13915028
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 13:34 schreef DIGGER het volgende:

(Gooi het mes dan deze keer met het lemet de goede kant op, en richting van Nistelzooi svp)

Je kan ook te ver gaan.
pi_13918337
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:13 schreef zjroentje het volgende:

Je kan ook te ver gaan.

OK, OK, Hongarije dan ipv Georgie.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 15:03:17 #55
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_13921091
quote:
Voorkeur

Als ik eerlijk ben zou dit wel de meest ideale poule zijn. Niet omdat de landen allemaal zo makkelijk zijn, maar omdat die "Britse" landen zich allemaal optimaal op gaan laden tegen elkaar en elkaar de nodige punten af gaan snoepen. Maarja, dit gaat natuurlijk nooit gebeuren

Kwalitatief gezien zou ik kiezen voor:

Pot 1: Engeland.
Pot 3: Slowakije (of Zwitserland)
Pot 4: Oostenrijk
Pot 6: Luxemburg

pi_13921773
Ik wil gezellig naar het Oostblok en niet tegen Portugal.

Dat wordt dan zoiets:

Pot 1: Turkije.
Pot 3: Roemenië
Pot 4: Bosnië-Herzegovina.
Pot 5: FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië en Kazachstan.

Ook een leuke poule van 7. Fijn!

www.thuisuiteten.nl
pi_15073443
Vrijdag is het al zo ver!
  maandag 1 december 2003 @ 22:15:32 #58
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_15073697
Lol dat Israel bij ons meedoet is natuurlijk logisch, aangezien ze anders na iedere uitwedstrijd een nieuw team moeten creeeren
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_15074359
Als ik puur kijk naar de prestatie van de verschillende landen in de afgelopen kwalificatie rondes:

1. Portugal
2. Nederland
3. Slowakije
4. Finland
5. Hongarije
6. Luxemburg

Squid Pro Row
  maandag 1 december 2003 @ 22:35:43 #60
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15074481
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:32 schreef Citax het volgende:
Als ik puur kijk naar de prestatie van de verschillende landen in de afgelopen kwalificatie rondes:

1. Portugal
2. Nederland
3. Slowakije
4. Finland
5. Hongarije
6. Luxemburg

dan zijn dit de makkelijkste tegenstanders voor nederland, of de grootste kans dat we er in duitsland niet bij zijn?
pi_15074707
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:35 schreef snowwie2 het volgende:

[..]

dan zijn dit de makkelijkste tegenstanders voor nederland, of de grootste kans dat we er in duitsland niet bij zijn?

Luxemburg, Slowakije en Hongaije hebben de laatste jaren dacht ik maar bar weinig gewonnen. Ook Finland is bij voorbaat meestal al kansloos, hoewel zij toch wat onvoorspelbaarder zijn. En Portugal denk ik dat dat ook te doen is voor Nederland.
Squid Pro Row
pi_15074863
aha

en wij fokkers mogen kiezen welke tegenstander Nederland krijgt

1. tsjechie
3. polen
4. ijsland
5. noord-ierland
6. albanie en kazachstan

ober: 1 advocaat aub

dinsdag 2 december 2003 @ 15:18:27 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15090644
quote:
Voorkeur

. Engeland-Schotland, daar zal de UEFA blij mee zijn. . Lijkt me ook wel leuk, een nieuw Home Championship.
quote:
Kazachstan heeft een aantal jaar geleden het lidmaatschap van de UEFA aangevraagd, omdat het land voor een deel in Europa ligt. Zie ook deze kaart: http://atlasgeo.span.ch/fotw/flags/geo-euro.html. De grens Europa-Azie is ook een beetje arbitrair/kunstmatig, hij loopt door de Oeral.

Israel is lid van de UEFA omdat het door zowat elk lid van de Aziatische voetbalfederatie geboycot wordt. Het is nog een aantal jaren in de groep van Australie ingedeeld, net zoals Taiwan, maar dit is een betere oplossing denk ik.

Suriname ligt in Zuid-Amerika, maar is ingedeeld in de CONCACAF-groep (Noord-Amerika/Midden-Amerika/Caraibisch gebied).

pi_15097324
Iemand enig idee hoe laat die loting plaatsvindt?
www.thuisuiteten.nl
pi_15100686
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:16 schreef methodmich het volgende:
Iemand enig idee hoe laat die loting plaatsvindt?
ZDF zend loting uit van 17.00 tot 19.00, als het net zo'n poppenkast wordt als de EK loting kun je rustig om 18.30 de tv aanzetten....
a.k.a. Sikko
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:53:19 #66
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_15101359
Pot 4: Ijsland
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_15103985
Mooist mogelijke loting:

Frankrijk
Griekenland
Wales
Hongarije
Kazachstan

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15104140
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Mooist mogelijke loting:
...
Kazachstan
Zijn er ooit wel eens mensen uit dat land terug gekomen??
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_15104187
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:28 schreef Suijk het volgende:

Zijn er ooit wel eens mensen uit dat land terug gekomen??

Ik zat te denken aan een mooie afscheidswedstrijd voor Reiziger en Frank De Boer
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15104232
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een mooie afscheidswedstrijd voor Reiziger en Frank De Boer

Goed idee! Wat een einde van je carriere...een uitwedstrijd tegen Kazachstan!
Klik dan als je durft
pi_15104401
Overigens ben ik wel voor een poule met:

Pot 1: Frankrijk (revanche voor de verloren halve finale op het EK 2004)
Pot 3: Schotland (dat lukt wel naar het schijnt...)
Pot 4: Israël (spelen hun thuiswedstrijden ook in NL tegenwoordig )
Pot 6: Liechtenstein

Klik dan als je durft
pi_15112868
Ik ga voor...

Pot 1: Spanje
Pot 3: Schotland/Griekenland
Pot 4: IJsland/Wales
Pot 5: Hongarije/Cyprus

(en eventueel Pot 7: Luxemburg)

Ik hoop niet per definitie op zwakke landen. Uit pot 1 en 3 zie ik vooral graag een aansprekende tegenstander komen, Engeland of Frankrijk mag wat mij betreft ook wel. De laatste Nederland - IJsland dateert geloof ik uit de jaren 70, vandaar dat ik dat land ook wel graag bij Nederland zie. M.b.t. de laatste pot hoop ik vooral voor Oranje dat ze niet helemaal naar Kazachstan, Armenië of Azerbeidjan hoeft af te reizen.

Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2003 @ 13:15:03 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15114436
Pot 1: Portugal, die moeten na het ek een hoop goede spelers vervangen (maar t zal wel weerTsjechië worden)
Pot 4: Ijsland
Pot 6: Liechtenstein

hier teken ik voor

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 december 2003 @ 13:51:32 #74
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15115471
Als het tegenzit krijg je de volgende poule:

Italië
Nederland
Roemenië
Noorwegen
Hongarije
Albanië

Als het meeztit wordt het:

Portugal
Nederland
Slowakije
Israël
Cyprus
San Marino

Bij de weg: Waarom is Slowakije hoger ingedeeld dan Noorwegen, dat slaat toch nergens op?

Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_15120376
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:28 schreef methodmich het volgende:
Ik wil gezellig naar het Oostblok en niet tegen Portugal.

Dat wordt dan zoiets:

Pot 1: Turkije.
Pot 3: Roemenië
Pot 4: Bosnië-Herzegovina.
Pot 6: Albanië en Kazachstan.

Ook een leuke poule van 7. Fijn!

Ik wil deze nog steeds.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 3 december 2003 @ 17:04:07 #76
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15120634
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:51 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:

Bij de weg: Waarom is Slowakije hoger ingedeeld dan Noorwegen, dat slaat toch nergens op?

Er wordt gekeken naar de resultaten van de kwalificaties voor WK 2002 en EK 2004

Slowakije WK 2002:

code:
 1.SWEDEN       10  8  2  0 20- 3 26
 2.Turkey       10  6  3  1 18- 8 21
 3.Slovakia     10  5  2  3 16- 9 17
 4.Macedonia    10  1  4  5 11-18  7 
 5.Moldova      10  1  3  6  6-20  6
 6.Azerbaijan   10  1  2  7  4-17  5 

EK 2004:
code:
 1.ENGLAND          8  6  2  0  14- 5 20
 2.Turkey           8  6  1  1  17- 5 19
 3.Slovakia         8  3  1  4  11- 9 10
 4.Macedonia        8  1  3  4  11-14  6
 5.Liechtenstein    8  0  1  7   2-22  1

Noorwegen WK 2002:
code:
 1.POLAND       10  6  3  1 21-11 21
 2.Ukraine      10  4  5  1 13- 8 17
 3.Belarus      10  4  3  3 12-11 15
 4.Norway       10  2  4  4 12-14 10
 5.Wales        10  1  6  3 10-12  9
 6.Armenia      10  0  5  5  7-19  5

EK 2004:
code:
 1.DENMARK          8  4  3  1  15- 9 15
 2.Norway           8  4  2  2   9- 5 14  
 3.Romania          8  4  2  2  21- 9 14   
 4.Bosnia-Herzeg.   8  4  1  3   7- 8 13
 5.Luxembourg       8  0  0  8   0-21  0

pi_15123764
Blijkbaar heeft de FIFA weer ergens gefoefeld, want sommige teams zitten in andere potten dan verwacht. In ieder geval, de officiële indeling voor overmorgen:

Pot A
1. France
2. Portugal
3. Sweden
4. Czech Republic
5. Spain
6. Italy
7. England
8. Turkey
Pot B
1. Netherlands
2. Croatia
3. Belgium
4. Denmark
5. Russia
6. Ireland Republic
7. Slovenia
8. Poland
Pot C
1. Bulgaria
2. Romania
3. Scotland
4. Serbia and Montenegro
5. Switzerland
6. Greece
7. Slovakia
8. Austria
Pot D
1. Ukraine
2. Iceland
3. Finland
4. Norway
5. Israel
6. Bosnia-Herzegovina
7. Latvia
8. Wales
Pot E
1. Hungary
2. Georgia
3. Belarus
4. Cyprus
5. Estonia
6. Northern Ireland
7. Lithuania
8. Macedonia FYR
Pot F
1. Albania
2. Armenia
3. Moldova
4. Azerbaijan
5. Faroe Islands
6. Malta
7. San Marino
8. Liechtenstein
Pot G
1. Andorra
2. Luxembourg
3. Kazakhstan

woensdag 3 december 2003 @ 19:47:05 #78
9756 Dentist
Toept over...
pi_15124888
Tsjechië, Schotland en noord-ierland (bij gebrek aan de mogelijkheid op ierland) natuurlijk sowieso bij Nederland in de poule..
pi_15134755
De voetbalmanager licht de loting mede toe.

Doe mij maar een groep van zeven: Zweden (A), Nederland (B), Oostenrijk (C), Israel (D), Hongarije (E), Faeroer (F), Luxemburg (G)

pi_15135539
quote:
Turkije ligt voor een deel in Europa, net zoals Rusland. Israel balt met ons mee vanwege veiligheidsredenen. Allemaal begrijpelijk, maar Kazachtstan???
Waar loopt die Oeral eigenlijk ongeveer? Het zou zelfs nog met een heel klein afgelegen uithoekje officieel in Europa kunnen liggen.

Hebben die overigens al wel eerder mee gedaan met Europese kwalificatie's? Kan het me niet herinneren.

Ierland zit trouwens best hoog in Pot 2. Das mooi, want die moeten er ook maar weer bij zijn in 2006 als mijn alternatieve favoriet.

EDIT: Heb het ff nagezocht en Kazachtstan ligt volgens mij nog wel een stukje binnen de Europese grenzen. Dan ligt Europa dus tussen dat stukje water tussen Groen- en IJsland, de Middelandse zee, de Bosporus en het Oeral Gebergte. Verder doen ook nog Armenie, Georgie en Azerbeidzjan mee en die landen liggen toch ookal tegen de Oostelijke grens van Turkije en Iran aan. Dan zal de Europa-Azie grens dan ten zuiden van die landen liggen? Dan bestaat Europa dus uit 52 landen (UK gezien als 4 verschillenden dus) waarvan Gibraltar en Monaco als enige niet meedoen en Israel er dus bijkomt. Israel ligt trouwens dichter bij Afrika dan Europa. Laat ze daar maar bij meedoen

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 04-12-2003 03:38]

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 december 2003 @ 09:24:12 #81
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15137397
quote:
Op donderdag 4 december 2003 03:14 schreef Cruoninga het volgende:

[..]
Dan bestaat Europa dus uit 52 landen (UK gezien als 4 verschillenden dus) waarvan Gibraltar en Monaco als enige niet meedoen

Vaticaastad doet ook niet mee.
  donderdag 4 december 2003 @ 10:38:32 #82
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15138971
Kazachstan doet voor het eerst mee in Europa, is nog niet zo lang geleden lid geworden van de UEFA.

Persoonlijk ben ik hier tegen, en vind ik ook dat Turkije uit de UEFA gegooig moet worden. Dat land ligt immers voor iets van 95% in Azië.

Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_15140322
lastigste poule lijkt me dan:

1. France / England / Spanje / Italie
2. Netherlands
3. Romania / Greece
4. Norway
5. Hungary / Lithuania
6. Albania / Moldava
7.Kazakhstan

De simpelste poule lijkt me dan

1. Sweden
2. Netherlands
3. Switzerland / Austria
4. Latvia, Bosnia
5. Cyprus,
6. San Marino, Far Oer, Lichtenstein
7. Andorra

pi_15140522
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:30 schreef Frutsel het volgende:
lastigste poule lijkt me dan:

1. France / England / Spanje / Italie
2. Netherlands
3. Romania / Greece
4. Norway
5. Hungary / Lithuania
6. Albania / Moldava
7.Kazakhstan

De simpelste poule lijkt me dan

1. Sweden
2. Netherlands
3. Switzerland / Austria
4. Latvia, Bosnia
5. Cyprus,
6. San Marino, Far Oer, Lichtenstein
7. Andorra

De eerste poule kan niet. Die landen komen in een poule van 6
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_15141601
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:37 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

De eerste poule kan niet. Die landen komen in een poule van 6

hoezo?
volgens Teletekst worden er 3 poules van 7 en 5 poules van 6 gemaakt... is ut nu al bekend dan dat Nederland in een poule van 6 komt ?
pi_15143259
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

hoezo?
volgens Teletekst worden er 3 poules van 7 en 5 poules van 6 gemaakt... is ut nu al bekend dan dat Nederland in een poule van 6 komt ?

Nee, maar het is al wel bekend dat France / England / Spanje / Italie in een poule van 6 komen, ivm de vele wedstrijden die ze er al in de competitie spelen.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:17:15 #87
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15143358
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:38 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Kazachstan doet voor het eerst mee in Europa, is nog niet zo lang geleden lid geworden van de UEFA.

Persoonlijk ben ik hier tegen, en vind ik ook dat Turkije uit de UEFA gegooid moet worden. Dat land ligt immers voor iets van 95% in Azië.

Moet Rusland er ook uit. En Israel (en evt. Azerbeidzjan, Armenie en Georgie ook).
  donderdag 4 december 2003 @ 13:21:18 #88
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15143486
quote:
Op donderdag 4 december 2003 03:14 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Turkije ligt voor een deel in Europa, net zoals Rusland. Israel balt met ons mee vanwege veiligheidsredenen. Allemaal begrijpelijk, maar Kazachtstan???
Waar loopt die Oeral eigenlijk ongeveer? Het zou zelfs nog met een heel klein afgelegen uithoekje officieel in Europa kunnen liggen.

Hebben die overigens al wel eerder mee gedaan met Europese kwalificatie's? Kan het me niet herinneren.

quote:
Dan bestaat Europa dus uit 52 landen (UK gezien als 4 verschillenden dus) waarvan Gibraltar en Monaco als enige niet meedoen en Israel er dus bijkomt. Israel ligt trouwens dichter bij Afrika dan Europa. Laat ze daar maar bij meedoen
Alleen heeft Afrika natuurlijk ook een hoop islamitische landen. . Maar als je Gibraltar meerekent, kan je ook de Kanaaleilanden en Man meerekenen. Gibraltar heeft overigens vorig jaar het lidmaatschap van de UEFA aangevraagd, maar dit is afgewezen. De UEFA zal wel geen ruzie met Spanje willen.
pi_15144112
de Aziaten lopen al jaren te bleren dat ze meer plaatsen willen op de eindronde van een WK... Dit zou dan te koste gaan van een Europese positie. De beslissingswedstrijd Iran-Ierland was al een goed voorbeeld van een mogelijke oplossing.

Een andere oplossing, is het opschuiven van de aziatische lijn. Armenie, Azerbeidjan en Kazachstan komen bij Europa in. Dus minder landen in Azie... dus meer kans je te plaatsen?

pi_15144160
Maak dan van Europa en Azie gelijk Eurazie, met de plekken die deze 2 continenten nu hebben tesamen, dan kunnen er lekekr meer Europese ploegen naar een WK en kunnen dat soort kut koreanen en Chinezen lekker thuis blijven .
  donderdag 4 december 2003 @ 13:51:23 #91
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15144409
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:42 schreef Frutsel het volgende:
de Aziaten lopen al jaren te bleren dat ze meer plaatsen willen op de eindronde van een WK... Dit zou dan te koste gaan van een Europese positie. De beslissingswedstrijd Iran-Ierland was al een goed voorbeeld van een mogelijke oplossing.
Dit jaar is voor een andere oplossing gekozen. De no.5 van Zuid-Amerika, de no. 5 van Azie, de no. 4 Van Noord-Amerika en de no.1 van Oceanie spelen een play-off toernooitje om 1 plaats. In vergelijking met 2002 heeft Europa een play-off plaats verloren en Noord-Amerika er 1 bijgekregen.
quote:
Een andere oplossing, is het opschuiven van de aziatische lijn. Armenie, Azerbeidjan en Kazachstan komen bij Europa in. Dus minder landen in Azie... dus meer kans je te plaatsen?
Armenie, Azerbeidzjan en Kazachstan zitten al bij Europa in. .

Overigens zijn morgen ook de lotingen voor de andere continenten, m.u.v. Zuid-Amerika. Hier staat een PDF-bestand met de procedures voor die lotingen.

pi_15144688
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:51 schreef freako het volgende:

Dit jaar is voor een andere oplossing gekozen. De no.5 van Zuid-Amerika, de no. 5 van Azie, de no. 4 Van Noord-Amerika en de no.1 van Oceanie spelen een play-off toernooitje om 1 plaats. In vergelijking met 2002 heeft Europa een play-off plaats verloren en Noord-Amerika er 1 bijgekregen.

Oftewel, Oceanie wordt steeds meer het ondergeschoven kindje, want ik denk dat ze veel minder kans hebben over een mini comeptitie dan over een uit en thuis duel.
  donderdag 4 december 2003 @ 14:19:18 #93
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15145261
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:00 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Oftewel, Oceanie wordt steeds meer het ondergeschoven kindje, want ik denk dat ze veel minder kans hebben over een mini comeptitie dan over een uit en thuis duel.

Zelfs dat uit-en-thuisduel is ze (Australie, Nieuw-Zeeland, Israel) nooit gelukt. Nieuw-Zeeland en Australie hebben zich beide een keer geplaatst, toen waren ze onderdeel van de Aziatische groep. Israel heeft zich overigens ook een keer geplaatst via de Aziatische groep (1970), de 6 landen die toen uiteindelijk streden om het Aziatische startbewijs waren Zuid-Korea, Japan, Israel, Australie, Nieuw-Zeeland en Rhodesie (nu Zimbabwe), waarbij Zuid-Korea en Japan al snel uitgeschakeld waren.
pi_15152580
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:21 schreef freako het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]

Alleen heeft Afrika natuurlijk ook een hoop islamitische landen. . Maar als je Gibraltar meerekent, kan je ook de Kanaaleilanden en Man meerekenen. Gibraltar heeft overigens vorig jaar het lidmaatschap van de UEFA aangevraagd, maar dit is afgewezen. De UEFA zal wel geen ruzie met Spanje willen.

Ik wist niet dat Man een aparte staat is. Van de Kanaaleilanden heb ik nog nooit gehoord, waar liggen die? Is die schuine grens op dat kaartje bij Armenie, Georgie en Azerbeidzjan de officiele? Dan zou Armenie dus ook voor 0% in Europa liggen.
Op gronde waarvan is Gibraltar eigenlijk het lidmaatschap eigenlijk ontzegd?
Monaco doet trouwens ook niet mee. Volgens mij hadden die naast hun Franse profclub trouwens ook ooit weleens een nationaal team als ik me niet vergis.
  donderdag 4 december 2003 @ 18:55:28 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15153069
Is Monaco wel een land? Ik dacht dat het een prinsdom was (wat toch iets anders is)

Als men trouwens een paar van de voorstellen uit voorgaande posts bekijkt, zou je kunnen concluderen dat Denemarken in Noord-Amerika moet meespelen, aangezien Groenland een Deense provincie is, een zeer groot gedeelte van dat land vormt en geografisch gezien bij Noord-Amerika hoort.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2003 @ 19:07:52 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15153367
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:43 schreef DIGGER het volgende:
Maak dan van Europa en Azie gelijk Eurazie, met de plekken die deze 2 continenten nu hebben tesamen, dan kunnen er lekekr meer Europese ploegen naar een WK en kunnen dat soort kut koreanen en Chinezen lekker thuis blijven .
he ja lekker, eerst thuis tegen lichtenstein en dan 4 dagen later uit in japan, allemaal terug vliegen en 3 dagen later bij je eigen club weer spelen.........
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_15153885
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:13 schreef DIGGER het volgende:

Nee, maar het is al wel bekend dat France / England / Spanje / Italie in een poule van 6 komen, ivm de vele wedstrijden die ze er al in de competitie spelen.

Dit vind ik overigens ook wel apart. Zo ongeveer alle spelers van Nederland spelen ook in die landen, maar daar geldt het dus niet voor...
Klik dan als je durft
pi_15154199
Laten we maar weer eens een gokje wagen (mijn voorkeur dus )

England
Netherlands
Switzerland
Finland
Cyprus
San Marino

Dat zou me echt een geweldige poule lijken. Komen we al die Finnen die ooit in de eredivisie gespeeld hebben ook nog eens tegen. Zwitserland is niet echt geweldig, vind ik en van het Engelse team ben ik ook niet echt kapot

donderdag 4 december 2003 @ 20:15:44 #99
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_15155106
Godver hoe laat is het morgen, zie het nergens staan..
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_15157394
Als ik me nier vergis is het een twee uur lange show op de ARD/ZDF van 17u00 tot 19u00.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:16:00 #101
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_15167633
quote:
Op donderdag 4 december 2003 21:37 schreef Heero het volgende:
Als ik me nier vergis is het een twee uur lange show op de ARD/ZDF van 17u00 tot 19u00.
Niet op een nederlandse zender, of op eurosport?
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:21:31 #102
51063 Son-Of-A-Gun
pi_15167756
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:21 schreef freako het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]

Gibraltar is niet een appart land (soort strategische kolonie), het hoort bij Engeland, ze betalen daar ook in Engelse Ponden, maar ze heten daar Englisch Gibraltar Pounds, maar de Koninging van Engeland staat erwel op, mischien is dat een reden dat het is afgewezen, ben zelf in Gibraltar geweest, ze hebben daar geen eens een voetbalstadion, of ze moeten hun cricket veld verbouwen ofzo word moeilijk op een rots een voetbalveld maken
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:21:53 #103
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15167769
Ruland is toch een ander verhaal dan Turkije. Rusland hoort van oudsher bij Europa, Turkije niet. Het Ottomaanse Rijk (zo heette Turkije vroeger) was van oudsher op Azië gericht, en had een heel andere cultuur.

Israël is een verhaal apart. In principe hoort dat land in Azië ingedeeld te worden. Maar wedstrijden als Israël-Iran of Saoedi-Arabië-Israël liggen gevoelig. Vandaar dat Israël bij Europa ingedeeld wordt.

pi_15167933
Turkije moet gewoon bij de UEFA zone blijven. Hun voetbal stijl is vrij Europees en ik mag graag een wedstrijd van Turkije zien. Goed verzorgd en technisch. Gewoon niet miepen en lekker bij Europa houden
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:35:20 #105
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15168051
quote:
Israël is een verhaal apart. In principe hoort dat land in Azië ingedeeld te worden. Maar wedstrijden als Israël-Iran of Saoedi-Arabië-Israël liggen gevoelig. Vandaar dat Israël bij Europa ingedeeld wordt.
Maar ik blijf het toch vreemd vinden, dat vanwege gevoeligheden buiten Europa, Israel binnen de UEFA valt...
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:40:43 #106
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15168159
Is misschien vreemd ja, maar vooralsnog wel de enige oplossing.

En het argument dat je Turkije graag ziet spelen is een non-argument. Ik zie Argentinië ook graag spelen, moet Argentinië dan ook lid van de UEFA worden?

pi_15168179
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:40 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Is misschien vreemd ja, maar vooralsnog wel de enige oplossing.

En het argument dat je Turkije graag ziet spelen is een non-argument. Ik zie Argentinië ook graag spelen, moet Argentinië dan ook lid van de UEFA worden?

Sinds wanneer ligt er een deel van Argentinië in Europa? Wel realistisch blijven svp
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:43:23 #108
26251 Eilanden
pi_15168210
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Sinds wanneer ligt er een deel van Argentinië in Europa? Wel realistisch blijven svp

Argentinie wordt overigens door de rest van Zuid-Amerika het 'Europa' van Zuid-Amerika genoemd (is echt waar!)
pi_15168863
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:35 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar ik blijf het toch vreemd vinden, dat vanwege gevoeligheden buiten Europa, Israel binnen de UEFA valt...

Israel mag ook meedoen aan het Eurovisie songfestival, duh..........
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:13:41 #110
26251 Eilanden
pi_15168977
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Israel mag ook meedoen aan het Eurovisie songfestival, duh..........

Waarom verbaast het me niet dat uitgerekend jij met het Eurovisie Songfestival komt aanzetten?
pi_15169067
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:13 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Waarom verbaast het me niet dat uitgerekend jij met het Eurovisie Songfestival komt aanzetten?

Omdat je een emmertje met vooroordelen bent wellicht?

Nee maar, ik zei het niet voor niks. Het geeft wel aan dat Israel een beetje bij Europa hoort, het heeft niet alleen met risico's te maken.

vrijdag 5 december 2003 @ 11:19:17 #112
26251 Eilanden
pi_15169130
quote:
En jij die vooroordelen continu blijft bevestigen?
quote:
Nee maar, ik zei het niet voor niks. Het geeft wel aan dat Israel een beetje bij Europa hoort, het heeft niet alleen met risico's te maken.
Maar dat is toch net zo vreemd? Waarom is dat dan?
(zonder hiervan een Songfestival topic van te maken)
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:19:33 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_15169141
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Wij zijn gewoon de enige die ze willen hebben
pi_15169145
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:43 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Argentinie wordt overigens door de rest van Zuid-Amerika het 'Europa' van Zuid-Amerika genoemd (is echt waar!)

Argentinië is ook voor een groot deel geworden wat het is door de Europese immigranten. Buiten New York vind je nergens ter wereld zoveel Italianen. Namen als Batistuta, Caniggia, Maradona zijn typisch Italiaans en nauwelijks elders op het continent te vinden.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:25:07 #115
26251 Eilanden
pi_15169291
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:19 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Argentinië is ook voor een groot deel geworden wat het is door de Europese immigranten. Buiten New York vind je nergens ter wereld zoveel Italianen. Namen als Batistuta, Caniggia, Maradona zijn typisch Italiaans en nauwelijks elders op het continent te vinden.

Ook vanwege het gedrag. Argentijnen voelen zich inderdaad Europeser en worden door de anderen ook wel arrogant genoemd..
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:52:17 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15170191
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:30 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Man een aparte staat is. Van de Kanaaleilanden heb ik nog nooit gehoord, waar liggen die?

Als Schotland, de Faroer-eilanden en de Nederlandse Antillen mee mogen doen, zou Man dat ook wel mogen. De Kanaaleilanden zijn Jersey en Guernsey enzo, tussen Engeland en Frankrijk. Die hebben een soortgelijke status als Man.
quote:
Is die schuine grens op dat kaartje bij Armenie, Georgie en Azerbeidzjan de officiele? Dan zou Armenie dus ook voor 0% in Europa liggen.
Nee, denk het niet. De grens tussen Europa en Azie is sowieso nogal arbitrair.
quote:
Op gronde waarvan is Gibraltar eigenlijk het lidmaatschap eigenlijk ontzegd?
Van de UEFA-site:
quote:
ABC reports on the UEFA Congress decision to adopt a new membership rule stipulating that only countries recognised by the United Nations as independent states can become members, which ends Gibraltars aspirations of joining UEFA. The Spanish Football Federation had opposed the British colonys application.
In dat geval zouden Man en de Kanaaleilanden geen lid kunnen worden. .
quote:
Monaco doet trouwens ook niet mee. Volgens mij hadden die naast hun Franse profclub trouwens ook ooit weleens een nationaal team als ik me niet vergis.
Ik vond een wedstrijd van een jaar geleden tegen het Vaticaan. 0-0. .
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is Monaco wel een land? Ik dacht dat het een prinsdom was (wat toch iets anders is)
Monaco is een echt land, lid van de VN enzo.
quote:
Als men trouwens een paar van de voorstellen uit voorgaande posts bekijkt, zou je kunnen concluderen dat Denemarken in Noord-Amerika moet meespelen, aangezien Groenland een Deense provincie is, een zeer groot gedeelte van dat land vormt en geografisch gezien bij Noord-Amerika hoort.
Alleen is Groenland semi-onafhankelijk, wat niet geldt voor Siberie. . Bovendien speelt Groenland zelf wel eens een internationale wedstrijd tegen IJsland of de Faroer-eilanden.
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:58:43 #117
26251 Eilanden
pi_15170454
Maar dat van landen geaccepteerd door de VN is niet waar .. een drogreden. Puerto Rico heeft bijvoorbeeld wel een nationaal team, maar wordt door de VN niet als apart land gezien...
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:01:30 #118
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15170542
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:58 schreef Eilanden het volgende:
Maar dat van landen geaccepteerd door de VN is niet waar .. een drogreden. Puerto Rico heeft bijvoorbeeld wel een nationaal team, maar wordt door de VN niet als apart land gezien...
Het is de UEFA die die beslissing heeft genomen. Puerto Rico speelt in de Noord-Amerikaanse zone, waar de UEFA niks te zeggen heeft.

Het is inderdaad een drogreden. Ze zijn gewoon bang voor Spanje. .

Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 12:02:55 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15170594
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:58 schreef Eilanden het volgende:
Puerto Rico valt ook niet echt onder de UEFA, en het is de UEFA die erkenning van de VN als reden aanvoerd
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:03:03 #120
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15170600
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:16 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:

[..]

Niet op een nederlandse zender, of op eurosport?

Ik zag niks staan op Teletekst. Zelfs niet op Eurosport. Alleen ZDF, van 17.00 tot 19.00. En dan worden dus alle zones, m.u.v. Zuid-Amerika geloot. Wordt nog een aardig spektakel dus.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:03:46 #121
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15170635
Heeft inderdaad niets te maken met landen die lid zijn van de VN. Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland behoren immers allemaal tot het VK, maar hebben wel eigen nationale teams. Vooral in het geval van Wales is dat eigenlijk vreemd, aangezien de grootste clubs van Wales in de Engelse competitie spelen.

Daarom is het trouwens ook raar dat de UEFA Celtic en Rangers verbiedt om aan de Engelse competitie deel te nemen, terwijl Cardiff Cit, Swansea City en Wrexham dit wel mogen.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:03:51 #122
26251 Eilanden
pi_15170639
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:01 schreef freako het volgende:

[..]

Het is de UEFA die die beslissing heeft genomen. Puerto Rico speelt in de Noord-Amerikaanse zone

Eeeeeh daar was ik al van op de hoogte. Wilde alleen een voorbeeld geven dat andere bonden die 'richtlijn' niet gebruiken
quote:
Het is inderdaad een drogreden. Ze zijn gewoon bang voor Spanje. .
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:09:30 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15170834
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:03 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:

Daarom is het trouwens ook raar dat de UEFA Celtic en Rangers verbiedt om aan de Engelse competitie deel te nemen, terwijl Cardiff Cit, Swansea City en Wrexham dit wel mogen.

De Welshe (?) competitie bestaat pas een paar jaar. Daarvoor was er alleen een bekercompetitie. De Schotse competitie bestaat echter al sinds 1890. Maar ik vind het ook een rare beslissing.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:10:30 #124
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15170863
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:00 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Laten we wel reeel zijn, het enige land van Oceanie wat een beetje potten zou kunnen breken op een WK is Australie, de rest van het continent stelt niks voor. Ik vind de hoveelheid plaatsen voor Azie en Afrika veels te groot. Geef maar een plaats aan de Concacaf, Europa en Zuid-Amerika.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 12:42:59 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15171646
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:10 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Laten we wel reeel zijn, het enige land van Oceanie wat een beetje potten zou kunnen breken op een WK is Australie, de rest van het continent stelt niks voor. Ik vind de hoveelheid plaatsen voor Azie en Afrika veels te groot. Geef maar een plaats aan de Concacaf, Europa en Zuid-Amerika.

vind ik ook, dus mocht er weer een keer een uitbreiding komen van het WK dan kunnen die plaatsen dus naar Europa
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:48:59 #126
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15171798
Is de Nederlandse Antillen nu ook ingedeeld voor de kwalificatie?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15171882
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:48 schreef FrankyMcG het volgende:
Is de Nederlandse Antillen nu ook ingedeeld voor de kwalificatie?
concacaf.com

Pot A: Costa Rica, Mexico, USA (Teams that qualified for the 2002 FIFA World Cup)
Pot B: Honduras, Jamaica, Trinidad & Tobago (Teams that reached the final round of CONCACAF qualification for 2002 FIFA World Cup)
Pot C: Barbados, Canada, El Salvador, Guatemala, Panama, St. Vincent & The Grenadines (Teams that reached the semifinal round of CONCACAF qualification for 2002 FIFA World Cup)
Pot D: Belize, Nicaragua (Remaining teams from Central America)
Pot E: Antigua & Barbuda, Bermuda, Bahamas, Cuba, Dominican Republic, Grenada, Haiti, St. Lucia, St. Kitts & Nevis, Suriname (Two remaining teams from North Zone and top eight from Caribbean from the FIFA World Cup Rankings through 22 October 2003)
Pot F: Anguilla, Aruba, British Virgin Islands, Cayman Islands, Dominica, Guyana, Montserrat, Netherlands Antilles, Turks & Caicos Islands, US Virgin Islands (Remaining teams from the Caribbean Zone and from the bottom of FIFA World Cup Ranking through 22 October 2003)

[Dit bericht is gewijzigd door ChAoZ op 05-12-2003 12:52]

Nu ook Zuid Afrika
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:51:31 #128
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15171884
De Ned. Antillen doen volgens mij wel mee ja. Wordt Pim Verbeek daar niet bondscoach?
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:52:38 #129
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15171911
Ik vind het trouwens vreemd dat Suriname bij de CONCACAF ingedeeld wordt want dat land ligt in Zuid-Amerika.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:53:35 #130
26251 Eilanden
pi_15171938
Inderdaad ja, per 1 januari.

Hij heeft in NL al topamateurs en professionals met een Antilliaanse achtergrond benaderd voor het nationale elftal. Sommige twijfelen nog omdat ze ook nog kans denken te maken op oranje...

Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 12:54:27 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15171957
stukje info dan maar van de vi site, staan weer een paar leuke weetje in oa over Rwanda
quote:
Loting vandaag, maar kwalificatie al in volle gang

5/12/2003 9 :54

De loting heeft vanmiddag plaats in Frankfurt maar de kwalificatie voor het WK 2006 is al op drie van de zes FIFA-continenten in volle gang. 72 wedstrijden zijn inmiddels gespeeld, 35 landen zijn al uitgeschakeld of hebben niet eens de moeite genomen om zich in te schrijven. De trekking is vanmiddag live te volgen via deze site.
Per continent heeft de FIFA de sterkte van de landen bepaald aan de hand van recente resultaten in de kwalificatie voor het WK en continentale kampioenschappen. Eerder deze week werd bekend dat Nederland tot de tweede garnituur behoort en dus kan rekenen op ten minste één tegenstander van topniveau. Duitsland is als gastland al zeker van deelname aan het WK, de rest van Europa strijdt om dertien plaatsen. Acht groepswinnaars en de twee beste nummers twee plaatsen zich direct. Zes landen strijden in de play-offs om de drie resterende posities.

In Zuid-Amerika is het eenvoudig. De tien landen, waaronder de regerend wereldkampioen Brazilië, spelen twee keer tegen elkaar. Inmiddels zijn vier van de achttien speeldagen afgewerkt en is Paraguay koploper. De vier besten mogen naar het WK, nummer vijf krijgt een herkansing tegen de winnaar van Oceanië. Traditiegetrouw is dat Australië of Nieuw-Zeeland. Zij mogen de eerste ronde overslaan, waarin tien eilandstaatjes tot de finaleronde proberen door te dringen. Suriname is in de regio Noord- en Midden-Amerika beland in de vijfde pot en kan dus rekenen op zware tegenstand.

Aruba en de Nederlandse Antillen komen in pot 6, de bodem van het Caribische voetbal. Het zal voor deze drie vrijwel onmogelijk zijn om de finalepoule te bereiken, waar traditionele grootmachten als de Verenigde Staten en Mexico nooit ontbreken. Uiteindelijk plaatsen zich drie landen direct. De vierde speelt play-offs tegen de nummer vijf van Azië.

Voor twaalf Aziatische landen zijn de kansen op de eindronde al verkeken. Traditioneel vallen er in deze regio monsterscores. In de voorronde klopte de Maldiven Mongolië met 12-0 en rekende Turkmenistan met Afghanistan af: 11-0. Lichtpuntje voor de geplaagde Afghanen was dat het nationale stadion in Kabul voor het eerst sinds 1959 weer voor interlandvoetbal werd gebruikt. Onder het Taliban-regime was de arena voornamelijk het toneel voor executies.

Afrika mag vijf vertegenwoordigers naar het WK sturen. 22 Landen zijn al kansloos na de voorronden in oktober en november. De overgebleven teams zijn verdeeld in zes potten, die allemaal hopen om Rwanda te ontlopen. Dat land is ingedeeld bij de allerzwaksten omdat de verscheurde natie jarenlang niet aan kwalificaties deelnam, maar Rwanda blijkt desondanks een heel aardige ploeg op de been te kunnen brengen. Tot veler verrassing plaatste het land zich voor de eindronde van het Afrikaans kampioenschap, dat volgende maand in Tunesië wordt gehouden.

OVERZICHT WK-KWALIFICATIE
Europa
14 plaatsen waarvan één voor Duitsland als gastland

Zuid-Amerika
4 plaatsen 1 plaats in play-offs tegen de winnaar van Oceanië

Noord- en Midden-Amerika
3 plaatsen 1 plaats in play-offs tegen nr 5 van Azië
Niet ingeschreven: Puerto Rico

Azië
4 plaatsen 1 plaats in play-offs tegen nr 4 van Noord- en Midden Amerika
Niet ingeschreven: Bhutan, Brunei, Cambodja, Filippijnen.
Uitgesloten: Myanmar
Teruggetrokken: Guam, Nepal
Uitgeschakeld: Afghanistan, Bangladesh, Macao, Mongolië, Pakistan

Afrika
5 plaatsen
Niet ingeschreven: Djibouti
Teruggetrokken: Centraal Afrikaanse Republiek
Uitgeschakeld: Guinee-Bissau, Equatoriaal Guinee, Seychellen, São Tome & Principe, Niger, Tanzania, Madagascar, Lesotho, Mauritius, Mauretanië, Tsjaad, Ethiopië, Mozambique, Sierra Leone, Eritrea, Swaziland, Namibië, Gambia, Burundi, Somalië

Oceanië
1 plaats in play-offs tegen nr 5 van Zuid-Amerika

DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:57:20 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15172030
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:53 schreef Eilanden het volgende:
Inderdaad ja, per 1 januari.

Hij heeft in NL al topamateurs en professionals met een Antilliaanse achtergrond benaderd voor het nationale elftal. Sommige twijfelen nog omdat ze ook nog kans denken te maken op oranje...

Robin Nelisse bijvoorbeeld, en een heel stel spelers van Veendam. Was pasgeleden een keer op Studio Sport.
pi_15172168
beetje vreemd stukje op de vi
er zouden al 35 landen uitgeschakeld zijn of helemaal niet ingeschreven.

er zijn 157 landen ingeschreven, waar de FIFA 204 leden heeft. Dan heb ik al 47 landen die niet ingeschreven zijn

Nu ook Zuid Afrika
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:05:28 #134
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15172225
Heeft Cuba eigenlijk een nationaal elftal?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15172252
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:05 schreef FrankyMcG het volgende:
pot e concacaf
Nu ook Zuid Afrika
pi_15172253
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:05 schreef FrankyMcG het volgende:
Yep hebben ze.
En ik wil wel met Italië in een poule.
En absoluut niet met Turkije, dat zijn 2 thuiswedstrijden voor hun.

[Dit bericht is gewijzigd door WaStEd op 05-12-2003 13:08]

too much is not enough....
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:08:19 #137
8781 crew  Frutsel
pi_15172292
quote:
Noord- en Midden-Amerika
3 plaatsen 1 plaats in play-offs tegen nr 5 van Azië

en
quote:
Oceanië : 1 plaats in play-offs tegen nr 5 van Zuid-Amerika
Hieruit lijd ik af dat het gewoon 1 vs 1 wordt tussen Zuid Amerika - Oceanie en Noord-Mid Amerika vs Azie

Dus geen poule van vier voor die plekken!??

Dan lijkt Oceanie de normale "kansen" te hebben.

vrijdag 5 december 2003 @ 13:10:29 #138
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15172354
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:08 schreef Frutsel het volgende:

Hieruit lijd ik af dat het gewoon 1 vs 1 wordt tussen Zuid Amerika - Oceanie en Noord-Mid Amerika vs Azie

Van de FIFA:
quote:
The winner of the above play-off (Asia) will play off with North, Central America and the Caribbean, Oceania and South America. The system of play shall be determined by the Organising Committee for the FIFA World Cup.
pi_15172369
bij wie zit NL in de poule
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_15172426
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:11 schreef piertje2 het volgende:
dat weten we vanavond pas
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 13:15:09 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15172472
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:11 schreef piertje2 het volgende:
k zet mn glazen bol even aan....
DeLuna vindt me dik ;(
pi_15172479
Ik gok:

Poule 5
Italië
Nederland
Zwitserland
Wales
Noord-Ierland
Malta

Wel grappig, ook mogelijk is:
Engeland
Ierland
Schotland
Wales
Noord-Ierland

of:

Tsjechië
Slovenië
Servië-Montenegro
Bosnië-Herzegovina
FYR Macedonië
Albanië

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:16:16 #143
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_15172494
zitten die lui daar echt een hele dag te trekken
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:16:24 #144
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15172499
Wij weten dat vanavond pas, maar het zou me niet verbazen als ze dat bij de Fifa nu al exact weten...
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:18:08 #145
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15172552
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:03 schreef ChAoZ het volgende:
beetje vreemd stukje op de vi
er zouden al 35 landen uitgeschakeld zijn of helemaal niet ingeschreven.

er zijn 157 landen ingeschreven, waar de FIFA 204 leden heeft. Dan heb ik al 47 landen die niet ingeschreven zijn

Europa 52, CONCACAF 35, Zuid-Amerika 10, Oceanie 11, Azie 44, Afrika 52. Totaal is 204. Niet-ingeschreven voor de loting/al uitgeschakeld: Europa 1 (Duitsland), CONCACAF 1, Azie 12, Afrika 22, totaal 136. Bovendien doet Nieuw-Caledonie mee, maakt 137 in totaal.

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 05-12-2003 13:18]

vrijdag 5 december 2003 @ 13:18:15 #146
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_15172557
Hoelaat is die loting dan?
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:18:34 #147
8781 crew  Frutsel
pi_15172566
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:15 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik gok:

Wel grappig, ook mogelijk is:
Engeland
Ierland
Schotland
Wales
Noord-Ierland

of:

Tsjechië
Slovenië
Servië-Montenegro
Bosnië-Herzegovina
FYR Macedonië
Albanië

Eigenlijk moet Kroatie bij de onderste groep worden ingedeeld... en Turkije bij al die engelsen...maar dat gaat niet
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:19:57 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15172601
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:18 schreef Doezelhaar het volgende:
Hoelaat is die loting dan?
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:03 schreef freako het volgende:

Ik zag niks staan op Teletekst. Zelfs niet op Eurosport. Alleen ZDF, van 17.00 tot 19.00. En dan worden dus alle zones, m.u.v. Zuid-Amerika geloot. Wordt nog een aardig spektakel dus.

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 05-12-2003 13:20]

vrijdag 5 december 2003 @ 13:19:59 #149
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_15172602
Hoe laat is die loting eigenlijk vandaag?
geniet....., en drink met (je) mate(n)
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:20:48 #150
8781 crew  Frutsel
pi_15172631
volgens mij is Europa traditioneel als laatste...dus ergens tussen 18.15 en 19.00 uur lijkt me
pi_15172685
Een topic doorlezen is soms erg lastig merk ik

De loting is om 43.68 uur op 34 September 1988

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:23:34 #152
8781 crew  Frutsel
pi_15172727
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Een topic doorlezen is soms erg lastig merk ik

De loting is om 43.68 uur op 34 September 1988

op ut kanaal RTLFOXNICAZDF 6
pi_15173030
Beetje rare zaak dat van te voren wordt uitgemaakt dat Frankrijk, Engeland, Spanje en Italië in een groep van 6 landen komen en niet in een groep van 7. Alsof veel internationals van andere landen niet in die competities spelen.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:35:49 #154
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173112
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
Beetje rare zaak dat van te voren wordt uitgemaakt dat Frankrijk, Engeland, Spanje en Italië in een groep van 6 landen komen en niet in een groep van 7. Alsof veel internationals van andere landen niet in die competities spelen.
Zeker landen als Ierland, Wales, Schotland, Noord-Ierland, omdat veel van hun internationals in de First Division spelen, 46 competitiewedstrijden per jaar dus.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:37:56 #155
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15173170
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
Tja dat is het voordeel wat een groepshoofd heeft.
pi_15173224
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Tja dat is het voordeel wat een groepshoofd heeft.

Nou, je kan beter zeggen: Dan is het een voordeel dat NL geen groepshoofd is, die hebben dus nog kans in een poule met 6 landen te komen, de andere landen uit groep 1 zitten namelijk al zeker met een poule van 7 opgescheept.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:41:43 #157
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15173300
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:39 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Nou, je kan beter zeggen: Dan is het een voordeel dat NL geen groepshoofd is, die hebben dus nog kans in een poule met 6 landen te komen, de andere landen uit groep 1 zitten namelijk al zeker met een poule van 7 opgescheept.

Ja dat is ook waar
Zijn de slechte prestaties van de afgelopen jaren, nog ergens goed voor.
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:44:24 #158
8781 crew  Frutsel
pi_15173403
Hoe werd er dan gekeken wat de beste nummer 2 is?

Als je in een poule van 6 zit en je verliest alleen van de nr 1 heb je 8x3 = 24 punten
Bij een poule van 7 zijn dit er dan 30 punten die je kan halen.
Of gelden dan de uitslagen tegen de nummer 7 niet en wordt ut vergeleken ?
Beetje raar allemaal...

vrijdag 5 december 2003 @ 13:47:42 #159
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15173521
Ik heb altijd de indruk dat het systeem voor de indeling voor zo'n loting altijd aangepast wordt aan hoe het de FIFA/UEFA op dat moment het beste uitkomt.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:47:50 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173524
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:44 schreef Frutsel het volgende:
Hoe werd er dan gekeken wat de beste nummer 2 is?

Als je in een poule van 6 zit en je verliest alleen van de nr 1 heb je 8x3 = 24 punten
Bij een poule van 7 zijn dit er dan 30 punten die je kan halen.
Of gelden dan de uitslagen tegen de nummer 7 niet en wordt ut vergeleken ?
Beetje raar allemaal...

quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:19 schreef methodmich het volgende:
Laatste keer dat ze dit probleem hadden, deed men dit:

slechts de punten behaald tegen de nummer 1, 3 en 4 van de poule werden geteld. Je kreeg dus per nummer 2 een resultaat van 6 duels. Dit omdat er ongelijke poules waren en om de kleintjes een beetje te schrappen. Als jij San Marino als klein duimpje hebt, heb je al makkelijker dan wanneer je pakweg de Faröer hebt en scheelt dat misschien zo al 5 tot 10 goals in je doelsaldo.

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 05-12-2003 13:52]

vrijdag 5 december 2003 @ 13:49:37 #161
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173593
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:47 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Ik heb altijd de indruk dat het systeem voor de indeling voor zo'n loting altijd aangepast wordt aan hoe het de FIFA/UEFA op dat moment het beste uitkomt.
Nou ja, het is afhankelijk van het aantal inschrijvingen en het aantal landen dat je plaatsen kunt.
  Moderator vrijdag 5 december 2003 @ 13:49:53 #162
8781 crew  Frutsel
pi_15173599
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:47 schreef freako het volgende:

[..]

De vorige keer dat er beste nummers 2 werden bepaald werden de slechtste landen van elke poule weggestreept. In een poule van 7 de laatste 2, in een poule van 6 de laatste dacht ik.

BELACHELIJK....
laat de slechste europese landen eerst een voorronde spelen tegen elkaar zodat de "sterksten" kunnen worden ingedeeld en je ook evenredige, evengrootte poules krijgt...

8 poules van 6...waarbij 40 teams geplaatst worden en de rest van europa zich via een voorronde moet verzekeren van de onderste 8 posities in de groepen...

vrijdag 5 december 2003 @ 13:52:58 #163
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15173690
quote:
Volgens mij is het zo:

2 poules van 3 tussen de kleine eilanden van Oceanië

A poulewinnaar 1 - Australië
B poulewinnaar 2 - Nieuw Zeeland

dan winnaar A - winnaar B

vervolgens daar de winnaar van tegen de nummer 5 van zuid-afrika.

Maar dat was zo in Fifa RTWC van EA Sports, ik weet niet of ze de echte regels helemaal aanhouden.

Wat ik me afvraag, wat is deze loting en wat is die loting die in het begin van dit topic werd genoemd?

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:54:07 #164
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173733
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

BELACHELIJK....
laat de slechste europese landen eerst een voorronde spelen tegen elkaar zodat de "sterksten" kunnen worden ingedeeld en je ook evenredige, evengrootte poules krijgt...

8 poules van 6...waarbij 40 teams geplaatst worden en de rest van europa zich via een voorronde moet verzekeren van de onderste 8 posities in de groepen...

Dan vallen er dus maar 3 af. Mijn verhaal over het wegstrepen klopte overigens niet helemaal, er worden er meer weggestreept.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:54:16 #165
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15173737
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik denk dat die lotingen voor een groot deel voorgekookt zijn. Neem bijvoorbeeld de loting voor de beslissende playoff-wedstrijden, vond ik toch erg verdacht. De vijf relatief grote landen troffen allemaal een relatief klein land. En in de voorronde van de Champions League gaat het vaak net zo. Is mij iets te toevallig.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:55:46 #166
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173788
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:52 schreef MrTorture het volgende:

Wat ik me afvraag, wat is deze loting en wat is die loting die in het begin van dit topic werd genoemd?

Dezelfde? Er wordt straks voor alle kwalificatiegroepen geloot, waaronder de Europese en de Oceanische. Of bedoel je dat niet?
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:57:53 #167
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15173870
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:55 schreef freako het volgende:

[..]

Dezelfde? Er wordt straks voor alle kwalificatiegroepen geloot, waaronder de Europese en de Oceanische. Of bedoel je dat niet?

Ow, dat waren de pot-indelingen... Mijn fout
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:59:06 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173903
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:54 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik denk dat die lotingen voor een groot deel voorgekookt zijn. Neem bijvoorbeeld de loting voor de beslissende playoff-wedstrijden, vond ik toch erg verdacht. De vijf relatief grote landen troffen allemaal een relatief klein land.
Dat was inderdaad raar. Een kans van 12% was het toch?
quote:
En in de voorronde van de Champions League gaat het vaak net zo. Is mij iets te toevallig.
Daar wordt gebruik gemaakt van plaatsing. Net zoals vandaag. Dus ze zijn inderdaad voor een deel voorgekookt (sterke landen ontlopen elkaar), maar wel op een beschaafde wijze. .
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:00:39 #169
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15173947
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:57 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ow, dat waren de pot-indelingen... Mijn fout

Lijkt me wel een geweldige kwalificatiepoule, Frankrijk, Spanje, Italie, Engeland, Zweden, Tsjechie, Portugal, Turkije. .
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:02:22 #170
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15173991
Die plaatsing is natuurlijk ook volstrekt terecht, maar ik heb altijd de indruk dat er teveel toevallligheden zijn. Organiserende landen (dat speelt hier niet) komen vrijwel altijd in een relatief zwakke groep terecht. Zie Portugal tijdens het EK.
pi_15174009
Hoe laat begint die loting?
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_15174229
Zie www.uefa.com

18:30

vrijdag 5 december 2003 @ 14:15:11 #173
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15174415
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:02 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Die plaatsing is natuurlijk ook volstrekt terecht, maar ik heb altijd de indruk dat er teveel toevallligheden zijn. Organiserende landen (dat speelt hier niet) komen vrijwel altijd in een relatief zwakke groep terecht. Zie Portugal tijdens het EK.
Portugal heeft Spanje geloot. . Maar dat ze in een relatief zwakke poule komen, komt omdat ze standaard in de eerste pot komen.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:18:40 #174
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_15174528
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:09 schreef Jamming1974 het volgende:
Zie www.uefa.com

18:30

Damn...dan zit ik nog in de auto. Mis ik zowaar de loting op TV, dan maar via Radio 1.
Wel spannend allemaal, al is het nogal een ver van mijn bed show. Eerst het EK, dan gaat het pas spelen.
Amsterdam + Boekel = werelds...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 15:51:16 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15177652
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef freako het volgende:

[..]

Portugal heeft Spanje geloot. . Maar dat ze in een relatief zwakke poule komen, komt omdat ze standaard in de eerste pot komen.

en och van de te voren was ook wel duidelijk dat de zwaarste poule die zou zijn waar nederland in kwam omdat dat veruit het sterkste land uit de 3e pot was, dus had je altijd 2 sterke + Nederland gehad....
DeLuna vindt me dik ;(
pi_15178829
quote:

[..]

en
[..]

Is ook zo, er is geen poule. Australië of Nieuw Zeeland speelt tegen Zuid-Amerikanen.
www.thuisuiteten.nl
pi_15178892
quote:
Afrika
5 plaatsen
Niet ingeschreven: Djibouti
Teruggetrokken: Centraal Afrikaanse Republiek
Uitgeschakeld: Guinee-Bissau, Equatoriaal Guinee, Seychellen, São Tome & Principe, Niger, Tanzania, Madagascar, Lesotho, Mauritius, Mauretanië, Tsjaad, Ethiopië, Mozambique, Sierra Leone, Eritrea, Swaziland, Namibië, Gambia, Burundi, Somalië
Jammer, dan hebben we dus al sowieso geen Mohamed Kallon en Jatto Ceesay op het WK.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:38:37 #178
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_15178935
waar is duitsland? Die hebben toch niet gewonnen ofzo..
En hoe voelt u zich nu?
pi_15178940
18.30: Dan ben ik helaas aan het werk..maar als ik terugkom..dan is de loting al geweest ben erg benieuwd
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:39:48 #180
11102 knep
Mountainfreak
pi_15178968
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:38 schreef evil_cupido het volgende:
waar is duitsland? Die hebben toch niet gewonnen ofzo..
Ahum, die organiseren misschien . .
pi_15178992
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:39 schreef knep het volgende:

[..]

vrijdag 5 december 2003 @ 16:52:00 #182
45511 TimmyAsd
pi_15179345
waar kan ik de loting live volgen?!?
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:52:55 #183
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_15179379
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:39 schreef knep het volgende:

[..]

OW
En hoe voelt u zich nu?
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:19:12 #184
73091 Vom
de Cowboy
pi_15180163
Wat een introductie op de ZDF nu
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_15180188
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:52 schreef TimmyAsd het volgende:
waar kan ik de loting live volgen?!?
http://kiddow.free.fr/wk.htm

BORING.

vrijdag 5 december 2003 @ 17:22:06 #186
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_15180245
hoe laat is die shit op tv ?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:25:42 #187
51063 Son-Of-A-Gun
pi_15180336
GVD stomme show van dat ZDF, het gastland word ff de hemel in geprezen, de FIFA word bedankt voor hun geweldige inzet over al die jaren

En die nasycnhonisatie is al helemaal niks

vrijdag 5 december 2003 @ 17:26:51 #188
45511 TimmyAsd
pi_15180358
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:20 schreef Heero het volgende:

[..]

http://kiddow.free.fr/wk.htm

BORING.

wat een site zeg
pi_15180395
Ja, fantastisch he. . In afwachting van een betere lay-out (voor zover deze er één heeft) .

Die Koreaan is best wel grappig. .

[Dit bericht is gewijzigd door Heero op 05-12-2003 17:29]

vrijdag 5 december 2003 @ 17:29:27 #190
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15180419
Op www.uefa.com kun je de loting ook fatsoenlijk volgen.
pi_15180449
Mijn site biedt natuurlijk wel ook de Afrikaanse, Amerikaanse, Oceanische en Aziatische lotingen aan. .
pi_15180458
En hier voor alle federaties. fifaworldcup.com
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:31:12 #193
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15180460
en Laos komt uit de koker
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:31:17 #194
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15180462
[spuit 11]
Het is live op Duitsland 2. .
-
pi_15180476
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:31 schreef DutchGooner het volgende:
Hopenlijk bij Vietnam in de poule.

Beladen wedstrijden altijd.

pi_15180483
Nou, dan kap ik er mee. .
pi_15180497
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:31 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Mmmm komt de VS nog bij Vietnam en Irak in de poule
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_15180519
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:31 schreef DutchGooner het volgende:
Sterke ploeg. Spelen meestal 3-5-2 met opkomende backs, veel forechecking en zijn gevaarlijk met corners!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:34:00 #199
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15180525
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:31 schreef zjroentje het volgende:

[..]

tot nu toe bij Jordanie en Qatar
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15180558
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Eitje voor Laos.
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:35:40 #201
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15180572
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en Iran maakt de groep vol
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:35:50 #202
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15180575
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:35 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eitje voor Laos.

Ik denk twee-nul.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15180581
Turkmenie gaat het nog lastig krijgen bij Indonesie uit
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_15180589
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:35 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en Iran maakt de groep vol

Das dan over en sluiten voor de stoere mannen uit Laos.
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:36:45 #205
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15180601
Irak en Palestina in 1 groep!
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:37:17 #206
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15180615
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Irak en Palestina in 1 groep!
samen met Syrie en Israel,ow kut dat kan niet,jammer
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15180630
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:35 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eitje voor Laos.

Onderschat de Jordanese killersmentaliteit niet!!

En in Qatar leren ze nu veel van Basler, Hierro, Effenberg, Guardiola, Batistuta, Leboeuf...

www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:38:16 #208
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15180638
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:37 schreef DutchGooner het volgende:

samen met Syrie en Israel,ow kut dat kan niet,jammer

Wishfull thinking!
pi_15180657
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Onderschat de Jordanese killersmentaliteit niet!!

Die gaan gegarandeerd bij Hezbollah op trainingskamp.
pi_15180688
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die gaan gegarandeerd bij Hezbollah op trainingskamp.

Aan de kopgalg!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:50:08 #211
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15180887
Jorge Campos, de vliegende keep. .
-
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:08:06 #212
73091 Vom
de Cowboy
pi_15181342
Is het nog steeds bezig op ZDF, of is dit een muziekprogramma
pi_15181473
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:08 schreef Vom het volgende:
Is het nog steeds bezig op ZDF, of is dit een muziekprogramma
Als er allemaal dikke Duitsers aan lange tafels zitten met een pot bier voor zich zitten, en er tussen die tafels mensen aan het zingen zijn, dan is het niet de loting voor het WK.
pi_15181496
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Als er allemaal dikke Duitsers aan lange tafels zitten met een pot bier voor zich zitten, en er tussen die tafels mensen aan het zingen zijn, dan is het niet de loting voor het WK.

oh, ik dacht dat Danny Christiaan de Europa pot ging loten...
In Southern Sun
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:24:55 #215
73091 Vom
de Cowboy
pi_15181749
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nee het waren negers, vandaar dat ik even twijfelde, maar het is inmiddels al weer bezig, nu met Kahn
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:25:55 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15181774
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Frans B. doet 't tegenwoordig ook vrij aardig bij onze oosterburen. Is 'ie al gesignaleerd?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15181805
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Frans B. doet 't tegenwoordig ook vrij aardig bij onze oosterburen. Is 'ie al gesignaleerd?

Hast du einen Moment fur mich?
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:28:17 #218
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15181824
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

-
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:30:33 #219
45511 TimmyAsd
pi_15181862
trekt die man volle stadions?

die duitsers sporen echt niet.. (denny christiaan, frans bauer en jantje smit zijn ook goede voorbeelden)

pi_15181915
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:30 schreef TimmyAsd het volgende:
trekt die man volle stadions?

die duitsers sporen echt niet.. (denny christiaan, frans bauer en jantje smit zijn ook goede voorbeelden)

Dat past toch niet bij een WK loting.. een nummer van zo'n vent
Nou.. hup, schiet op met die loting
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:34:03 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15181924
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:27 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hast du einen Moment fur mich?

Jawohl, fur dich immer.

Iemand doe 'ns een update ding plaatsen.

ofzo.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15181929
Herbert Grönemeyer is ongeveer de Duitse Marco Borsato, maar dan met een boodschap.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_15181936
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Jawohl, fur dich immer.

ofzo.

http://www.vi.nl/loting/wkkwal2006.html
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:35:16 #224
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15181945
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Jawohl, fur dich immer.

ofzo.

Colina en Schumacher komen net op voor de Europa loting..
-
pi_15181956
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Colina en Schumacher komen net op voor de Europa loting..

Dat moet met Schumacher wel een snelle loting worden
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:39:34 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15182019
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:35 schreef logisnack het volgende:

[..]

Dat moet met Schumacher wel een snelle loting worden

Gele vlag kaart, etc VROOOOOOMMMMMM ...

Loting bekend.

zoiets?

vrijdag 5 december 2003 @ 18:40:19 #227
73091 Vom
de Cowboy
pi_15182041
Collina kijkt ook vrolijk
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:41:16 #228
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_15182064
* Doezelhaar wil in groep 3 bij Liechtenstein en Luxemburg!
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:41:48 #229
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_15182076
Is het niet ergens op tv?
pi_15182080
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:41 schreef Doezelhaar het volgende:
Of 8...

Als het maar niet Kazachstan of Azerbijdjan wordt...

In Southern Sun
pi_15182087
quote:
ZDF
pi_15182092
quote:
ZDF
In Southern Sun
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:42:47 #233
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:42:48 #234
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_15182100
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of 8...

Als het maar niet Kazachstan of Azerbijdjan wordt...

Zou wel vet zijn
pi_15182117
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:42 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Zou wel vet zijn

Nou... Dat hoeft voor mij echt niet hoor

Schumiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

In Southern Sun
pi_15182134
quote:
Ziet er iid mooi uit ja
Estland, letland.

5 is ook wel leuk.. tegen schotland

vrijdag 5 december 2003 @ 18:44:45 #237
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15182135
Poule 5 is een forse poule
pi_15182142
Oeh! Daggla, poule 2..
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:45:24 #239
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15182147
Griekenland zit bij Albanie, Kazachstan, Georgie en (weer) Oekraine..
Had slechter gekund, maar ik had liever een poule van 6 landen geloot.. En Oekraine is best lastig.. .
-
pi_15182153
Hoor ze fluiten
In Southern Sun
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:45:41 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15182154
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
http://www.vi.nl/loting/wkkwal2006.html
Ook een live-schema..
pi_15182155
Tering duitsers
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:45:47 #243
45511 TimmyAsd
pi_15182157
poule 1!!! makkie
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:45:50 #244
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15182158
Roemenie en Finland...
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:45:55 #245
73091 Vom
de Cowboy
pi_15182160
Wooooo groep 1!!! Valt best mee dus, en goede papieren voor beste 2e als we ons niet 1e worden

[Dit bericht is gewijzigd door Vom op 05-12-2003 18:47]

pi_15182166
Poule 1 dus.

Roemenië, Macedonië in ieder geval, wat nog meer?

In Southern Sun
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:46:20 #247
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_15182174
Nederland heeft een makkelijke poule, op Roemenie na .
-
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:46:28 #248
45511 TimmyAsd
pi_15182175
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Poule 1 dus.

finland...
pi_15182180
Groep 5 is niet makkelijk...
In Southern Sun
pi_15182184
armenie en andorra
pi_15182189
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Poule 1 dus.

Yes.. daar kunnen engeland etc. niet bij in komen (toch?)
pi_15182192
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

finland...

Samen met Jari naar het WK
In Southern Sun
pi_15182210
hmm laat maar...