quote:Paul Verhoeven rules. het was al te lang stil rondom hem
Paul Verhoeven werkt aan oorlogsthrillerRegisseur Paul Verhoeven gaat weer samenwerken met scenarist Gerard Soeteman. Het duo werkt op dit moment aan een Nederlandse
thriller die in 1945 speelt. Het zou voor de filmmaker de eerste Nederlandse film zijn sinds hij in 1983 naar Hollywood vertrok.Het project luistert voorlopig naar de titel Zwartboek en speelt tegen de achtergrond van de bevrijding. Verhoeven en Soeteman leggen op dit moment de laatste hand aan het script. De film moet geheel in Nederland worden opgenomen. De regisseur noemt als locaties onder meer Den Haag en de Biesbosch. Namen van acteurs wil Verhoeven nog niet noemen, al wil hij de film wel opnemen met een geheel Nederlandse cast en crew. "Het is al sinds ik naar Amerika ben vertrokken een hartewens van me om nog een film in Nederland te maken" , stelt Verhoeven. (ANP)
quote:Dit bericht postte Duiveltja gisteren al in het Paul Verhoeven topic.
Paul Verhoeven vertoeft al jaren in de VS. Na een aantal succesvolle films gaat de regisseur voor het eerst weer een puur Nederlandse film maken.Bevrijding
Paul Verhoeven gaat weer een Nederlandse film maken. Hij werkt samen met Gerard Soeteman aan een thriller die in 1945 speelt. Het is voor Paul de eerste Nederlandse film sinds hij in 1983 naar Hollywood vertrok. Het project draagt de voorlopige titel Zwartboek en speelt tegen de achtergrond van de bevrijding. Verhoeven en Soeteman leggen op dit moment de laatste hand aan het script. De film moet helemaal in Nederland worden opgenomen. De regisseur noemt als locaties onder meer Den Haag en de Biesbosch.Hartenwens
Namen van acteurs wil Verhoeven nog niet noemen, al wil hij de film wel opnemen met een geheel Nederlandse cast en crew. "Het is al sinds ik naar Amerika ben vertrokken een hartenwens van me om nog een film in Nederland te maken", stelt Verhoeven. "Als we de schouders er onder zetten, kunnen we over een jaar aan het draaien zijn. Het moet een oer-Hollandse film worden, maar wel goed genoeg om op internationaal niveau te kunnen concurreren."Kassuccessen
Paul Verhoeven en Gerard Soeteman maakten in de jaren zeventig en tachtig samen acht films, waaronder Turks Fruit (1972), Soldaat van Oranje (1977), Spetters (1980) en De Vierde Man (1983). In Amerika maakte de Nederlandse regisseur onder meer kassuccessen als RoboCop (1987), Total Recall (1990) en Basic Instinct (1992). De twee maakten in 1969 ook de succesvolle televisieserie Floris.
quote:oeh, dat heb ik gemist
Op donderdag 9 oktober 2003 12:36 schreef Gorro het volgende:[..]
Dit bericht postte Duiveltja gisteren al in het Paul Verhoeven topic.
Geinig robsterquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:21 schreef robster16 het volgende:
Yaaaay! Ziet er lekker uit. En ik zie bekende medefiguranten. Zal echt cool zijn om eindelijk in de bios te zien. Al bijna een jaar terug toen we de eerste opnames hadden in Den Haag.
Ik weet nog dat ze hier in de buurt (twente) een boerderij hadden opgeblazen. Lijkt me een leuke filmquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:21 schreef robster16 het volgende:
Yaaaay! Ziet er lekker uit. En ik zie bekende medefiguranten. Zal echt cool zijn om eindelijk in de bios te zien. Al bijna een jaar terug toen we de eerste opnames hadden in Den Haag.
hij is al aan 30 landen verkocht, dus ik hoop dat ie t goed gaat doen daar en aan nog meer landen verkocht wordt...quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:31 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Maar OT: Ziet er idd erg goed uit, ben benieuwd hoe deze film het in 't buitenland gaat doen!
wat de fuck!quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef Majar het volgende:
Ah, eindelijk! Het ziet er leuk uitHet schijnt dat Carice best vaak zingt in de film en het begin is in ieder geval goed. En nu de rest van de film nog
![]()
zo verkoop je de film hequote:Op woensdag 26 juli 2006 16:04 schreef Plastic_Power het volgende:
Typisch Verhoeven trouwens, dat je in de trailer al tieten ziet![]()
yupquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:57 schreef Pelgrim het volgende:
@Robster16: Was jij ook bij de bevrijdingsscene in de Javastraat?
Aha okey dan. Ik stond aan de zijkant te zwaaienquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:13 schreef robster16 het volgende:
[..]
yupik rende vooraan bij de eerste truck als BS-er...
In een van die Achter de schermen-filmpjes op www.zwartboekdefilm.nl had de dirigent het erover dat hij er groot vertrouwen in had dat ze het liedje goed ging zingen, omdat de vorige liedjes ook uitstekend waren gegaan. Volgens mij was het in het filmpje 'Die Fesche Lola'. Dat zou dus betekenen dat ze meerdere liedjes zingt in de film.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:05 schreef robster16 het volgende:
een variete artieste, en voor zover ik weet zingt ze 1 hooguit twee liedjes. Eentje tijdens een SS-bal in het SS-hoofdkwartier, opgenomen in het tropenmuseum in Amsterdam, in die vuurrode outfit.
tis een oorlogsfilm, dus er is hoop: misschien wordt ie overhoop geknaldquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:50 schreef BigFire het volgende:
loop ik die trailer te kijken.. denk ik nou dat kan best aardig worden..... zie ik opeens 30 seconden voor het eind weer die verekte Johnny de Mol tevoorschijn komenmoet hij nu echt altijd overal aan meedoen?
quote:Buitenland omarmt Zwartboek
van onze kunstredactie
19 AUGUSTUS 2006 - DEN HAAG - Hoewel het nog moeite kost om Zwartboek op tijd af te krijgen voor de wereldpremière tijdens het Festival van Venetië, is het door Paul Verhoeven geregisseerde oorlogsdrama nu al de meest succesvolle Nederlandse film aller tijden.
Zwartboek wordt op 1 september officieel gepresenteerd in de competitie om de Gouden Leeuw van Venetië en is op basis van voorvertoond materiaal al verkocht aan meer dan dertig landen. De onderhandelingen met de Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Australië lopen nog, maar producent San Fu Maltha verwacht dat daar na de komende festivals snel verandering in zal komen.
Festivals
Een paar dagen na de presentatie in Venetië vindt de Canadese première plaats met een galavoorstelling tijdens het Festival van Toronto. De producent meldt dat ook de festivals van Pusan en Londen de nieuwe film van Verhoeven zullen presenteren.
De 14 miljoen euro kostende productie wordt ook beschouwd als meest waarschijnlijke kandidaat om namens Nederland te worden ingezonden voor de Oscars. Die beslissing wordt volgende week genomen.
Zwartboek vertelt het verhaal van een jonge joodse vrouw (Carice van Houten) die zich aansluit bij het Haagse verzet. Om zijn zoon te redden haalt de leider van het verzet haar over om een affaire met het hoofd van de SD te beginnen. Ze wordt steeds verder meegezogen in een dodelijk web van dubbelspel en verraad.
Hardenberg
De hoofdrollen worden gespeeld door Carice van Houten, Sebastian Koch, Thom Hoffman en Halina Reijn. De film is vanaf 14 september in de Nederlandse bioscopen te zien. Twee dagen voor de landelijke première (12 september) is de film al te zien in bioscoop de Voorveghter in Hardenberg. Dat heeft te maken met het feit dat een deel van Zwartboek is opgenomen in de gemeente Hardenberg. In november 2005 werd in Heemserveen een boerderij tot ontploffing gebracht. Enkele weken later werden opnamen gemaakt in Gramsbergen.
quote:Oorlogsfilm Zwartboek Nederlandse Oscar-inzending
woensdag 23 augustus 2006 om 12:57
AMSTERDAM (ANP) - De oorlogsthriller Zwartboek van regisseur Paul Verhoeven is dit jaar de Nederlandse inzending voor de Oscar voor beste niet-Engelstalige film. Dat heeft Holland Film, de organisatie die Nederlandse films in het buitenland promoot, woensdag bekendgemaakt.
De film kan nu worden genomineerd voor een Oscar.
Zwartboek, de eerste Nederlandstalige film van Verhoeven in 23 jaar tijd, vertelt over een joodse vrouw die in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog voor het verzet bij de Duitsers infiltreert. De hoofdrollen worden gespeeld door Carice van Houten, Halina Reijn, Thom Hoffman en Sebastian Koch. De 17 miljoen euro kostende film werd de afgelopen weken ook al geselecteerd voor de festivals van Venetië en Toronto.
Verkocht
Dat laatste festival is al eerder een voorportaal geweest voor Nederlands Oscarsucces. Onder meer Antonia (1995), Karakter (1997) en Zus & zo (2001) begonnen hun internationale zegetocht op het Canadese festival. Producent San Fu Maltha hoopt in Venetië of Toronto ook een Amerikaanse distributeur voor de film te vinden. Zwartboek is inmiddels al aan vijftig andere landen verkocht.
De bekendmaking van de Oscarnominaties is op 23 januari. De uitreiking zelf vindt plaats op 25 februari in het Kodak Theatre in Hollywood. De laatste keer dat een Nederlandse film genomineerd werd, was drie jaar geleden. Toen viel de film De Tweeling die eer te beurt. De laatste Nederlandse speelfilm die daadwerkelijk het beeldje mee naar huis nam, was Karakter in 1998.
Bron - Spits
Dit is inderdaad het enige minpuntje, Verhoeven heeft in zn laatste films steeds minder bloot laten zien...want ik persoonlijk beter vind. En dan maakt ie na jaren weer eens een Nederlandse film, waarvan de verwachtingen heel hoog zijn, en gooit 'ie er gelijk weer naakt in. Had van mij niet gehoeven. Zoiets shockeerde misschien in de tijd van Turks Fruit, maar nu echt niet meer.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:04 schreef Plastic_Power het volgende:
Typisch Verhoeven trouwens, dat je in de trailer al tieten ziet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |