abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:43:29 #51
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_36964864
Kruisland
pi_36965754
Oh ik zou echt dolgraag es naar Beiroet gaan, Libanon. The place to be voor de jet-set in de 50's en 60's. Langzaam rijst het land uit de as van de burgeroorlog.
pi_36973842
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:21 schreef k_man het volgende:
Waarom ga je niet dan? Het is erg de moeite waard.
In willekeurige volgorde;
Geld,
Tijd,
Reisgezelschap (verklaar me voor squarepants, maar vind ik het nogal uncool om als vrouw alleen naar islam land te reizen. Misschien vindt ik ooit een koopje "10 dagen hossende meute reis naar Jemen voor slechts E300.-").
pi_36974582
Bolivia, Chii, Argentinië, Panama, El Salvador, Costa Rica, Estland, Israel, Australië, Guam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:56:57 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36974629
Alle landen waar ik nog niet ben geweest zou ik interessant vinden om nog een keer naar toe te gaan.
Maar mijn echte verlanglijstje heb ik inmiddels afgewerkt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:19:34 #56
40454 rundje
WTF - STFU
pi_36974751
Noord Korea
Rusland
America
China
Gibraltar
Israel
Panama
Belize
rundje - The destroyer of topics...
pi_36976325
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 03:31 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

In willekeurige volgorde;
Geld,
Tijd,
Reisgezelschap (verklaar me voor squarepants, maar vind ik het nogal uncool om als vrouw alleen naar islam land te reizen. Misschien vindt ik ooit een koopje "10 dagen hossende meute reis naar Jemen voor slechts E300.-").
Alleen Jemen bezoeken is puur praktisch gezien al haast niet te doen, maar groepsreizen erheen zijn niet zo overdreven duur hoor.
pi_36976887
Australie / Nieuw Zeeland
Zuid-Afrika
Alaska
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:15:12 #59
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_36977466
Waar ik absoluut nog eens heen wil:

Australie
Nieuw Zeeland
Verenigde Staten
Ierland
Schotland
Japan
Maagden Eilanden
pi_37027998
Waar ik heen wil, en ga:

Nieuw-Zeeland/Australie (in de planning voor eind 2007)
Argentinie (vooral het zuiden), de zuidpool en Chili (in de planning voor eind 2009)

Tussen door nog naar:
Luxemburg (meer dan eens waarschijnlijk)
Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland (2008 ??)
IJsland
Engeland, Ierland en Schotland.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_37028010
Schotland, Ierland.
pi_37041492
Er zijn wel wat landen en gebieden waar ik graag nog eens heen wil. Sommige zullen waarschijnlijk moeilijk worden maar dromen mag altijd natuurlijk

- China (incl Tibet) (staat in de planning voor sept/ okt.)
- Mongolie (ook in sept waarschijnlijk)
- Rusland (ook al in september waarschijnlijk)
- IJsland, lijkt me een geweldig mooi land
- Ierland (ben al eens in Dublin geweest maar wil de rest ook nog eens zien)
- Schotland (ben ik ook al 2 keer geweest maar ik wil nog eens naar de Highlands)
- Denemarken, Noorwegen, Zweden en eventueel Finland wil ik ook nog eens bezoeken
- Canada
- en nog wel wat meer.
pi_37043269
Tibet hoort niet bij China.
pi_37044285
haha ik had die reactie al verwacht toen ik het typte. Ik ben ook van mening dat het er niet bijhoort maar het feit is nu eenmaal zo dat het ingelijft is en tegenwoordig toch echt onder Chinees gezag valt, hoe jammer het ook is. Maar zo zijn er natuurlijk nog veel gebieden/ landen op de wereld.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:20:42 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37055151
Oef. Alles waar ik nog niet ben geweest. Maar de komende tijd staan zeker op het lijstje:
(min of meer op volgorde van gewildheid... )

- Colombia
- Madagascar
- Mozambique
- Ethiopië
- Trinidad & Tobago
- Namibië
- Filipijnen
- Mali
- Burkina Faso
- Jamaica
- Panama
- Paraguay
- Cambodja
- Indonesië
- Jordanië
- Die hele berg "stan"s in Centraal Azië.

Plaatsen:
Moskou, Marrakech, Beijing, Vladiwostok, Toronto, New York

Nog eens terug:
Nicaragua, Cuba, Argentinië, Andalucië, Zuid-Afrika, Ierland, Schotland, Turkije
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37055305
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:09 schreef k_man het volgende:
Tibet hoort niet bij China.
Goed zo
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:11:48 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_37056261
De vraag is, welke landen staan niet op mijn lijstje :p Ik wil zo ongeveer heel de wereld wel zien

- Australië
- Nieuw Zeeland
- China
- Japan
- Kenia
- Tanzania
- Zuid-Afrika
- Brazilië

etc. etc. etc.

Ben al enkele keren in Amerika en Canada geweest, heb Sumatra, Java en Bali gedaan in Indonesië en ga deze zomer naar Thailand
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:29:52 #68
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_37058254
Bovenaan mijn verlanglijstje staat Borneo, daar ga ik deze zomer naar toe. Verder heb ik nog wel als wens:

China
Vietnam
Cook Islands
Malediven
Cariben
Tanzania
Kenia
Sri Lanka

En zo weet ik er nog wel een paar. Reizen

Edit: na het zien van dit topic enig tijd geleden staat Madagascar ook op dit lijstje

[ Bericht 17% gewijzigd door Coolfool op 18-04-2006 12:38:31 ]
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 15:08:03 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_37062805
Om het topic nog interessanter te maken is het natuurlijker leuker om erbij te vermelden waarom je naar een bepaald land wil. Anders wordt het een soort lijstjestopic en dat is ook zo saai.

Zelf maar het goede voorbeeld geven dan:

1. Zweden
Meerdere keren ben ik al in Stockholm geweest, maar ik heb nog nooit het land echt goed gezien. Vandaar dat ik van eind mei tot het midzomernachtfestival door Noord Zweden ga touren. Tijdens het festival zelf zit ik weer in Stockholm. De bossen, de kust, het uitgestrekte Lapland en 24 uur per dag zonlicht wil ik eens meemaken.

2. Japan
Al jaren ben ik gefascineerd door Japan. Thuis ligt een uitgebreide collectie van Japanse films en ik heb zelfs Japankunde aan de Erasmus gestudeerd, maar ik ben er nog nooit geweest. Daar zal ooit verandering in komen. Nu nog een keer een datum prikken.

3. Argentinië
Wederom de uitgestrektheid, maar nu die van Patagonië. Ik ben al eens een lang weekend in Buenos Aires geweest, maar dat was eigenlijk te kort. De droomreis zou een roadtrip zijn in een cabriolet.

Uiteraard staat er nog veel meer op mijn lijstje, maar laat ik eerst deze landen maar eens bezoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_37070151
Ik wil overal heen. Maar eerst:

Rusland (zoveel onontdekte gebieden, Altai, Kamchatka, Amur)
Oekraine
Oezbekistan
Kirgizie
Georgie
China
Mongolie
Japan
Argentinie
pi_37090414
Oh ja en natuurlijk ook nog Ethiopie!
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 11:39:13 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_37090616
En waarom wil je naar die bepaalde landen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_37092498
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:39 schreef UIO_AMS het volgende:
En waarom wil je naar die bepaalde landen?
Rusland -- Interessante cultuur en geschiedenis, veel natuur dat nog onontdekt is. Bijv Kamchatka met al zijn vulkanen. Lijkt me supermooi. Goed voor mijn Russisch
Oekraine -- zie boven
Oezbekistan -- Mooie berggebieden, geen massatoerisme, ex sovjetrepubliek
Kirgizie -- Mooie berggebieden en meren, ex sovjetrepubliek
Georgie -- Kaukasus, bovendien trekken ex sovjetgebieden mij sowieso
China -- Intrigerend land. Totaal andere wereld die ik wel eens wil zien. Ook prachtige natuur (bijv karstgebergte)
Mongolie -- verlaten en desolaat. Lijkt me leuk om een keer vanuit Rusland te bezoeken, maar de laatste tijd wordt het een beetje overspoeld door toeristen voor mij gevoel.
Japan -- Een vriend van mij heeft er een tijd gezeten. Een voor ons 'gekke' wereld. Zowel steden als natuur. Helaas zo duur dat het niet echt naar uitziet dat ik er snel naartoe zal gaan.
Argentinie -- Patagonie
Ethiopie -- Zoveel positieve verhalen over gehoord van mensen die er zijn geweest. Prachtige foto's van gezien.
pi_37092537
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:27 schreef Lucille het volgende:

[..]

Goed zo
Ja, je kunt blijven roepen dat het er niet bij hoort maar ondertussen wordt het al bijna 60 jaar door de Chinezen geregeerd. En nogmaals; ik had ook liever gezien dat het niet zo is maar helaas is de realiteit wel zo (en zo zijn er natuurlijk heel veel gebieden/ landen op aarde),
  donderdag 20 april 2006 @ 14:18:11 #75
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_37126805
Frans Polynesië
schijnt heel erg mooi te zijn; ook erg duur trouwens
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')