abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:00:02 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_19149369
We hebben 25 dagen door Madagascar gereisd, op eigen initiatief en zijn net terug

Dit eiland heeft me van kinds af aan gefascineerd en nu zijn we dus eindelijk geweest; het was nog fascinerender dan ik had durven dromen; een geweldig avontuurlijk en bizar land.

We hebben slechts een vliegticket gekocht en het idee was alles op eigen houtje te doen, maar hebben toch bij aankomst een toer geboekt en zodoende 15 dagen over een privechauffeur en gids beschkt. Geen spijt van gehad.

Ik heb ook nog een lang reisverslag op m'n Zodiac (PDA) geschreven maar die moet ik nog uitwerken. Als alles klaar is maak ik een website die ik hier tzt zal posten, voor de geinteresseerden.

Ik ben helaas niet minder dan 93 foto's kwijt geraakt doordat ik mijn SD card niet had geformateerd en geloof me, dat waren de mooiste foto's. Drama, maar goed..hieronder een selectie van de foto's die bewaard zijn gebleven.

Gebruikte camera is een HP Photosmart 945 met 5,3mp en 8x optische zoom

pousse pousse (madagscar's variant op de Riksha) in Antsirabe

kinderen op weg naar school met de pousse pousse

erosie van de rode grond van Madagascar

eigenaars van een Hotely, lokaal eettentje, Mandoto.

Meisje in Mandoto

uitzicht en dorpje op weg naar Miandrivazo

Onze holle boomstam (pirogue), met roeier en bagage (inclusief levend voedsel) waar mee we 3 dagen de Tsiribihina rivier zijn afgezakt.

Camperen in de Middle of Nowhere

Eindelijk wassen bij een waterval

Bruine lemur, op de schouder van een jongetje

Nieuwsgierige kinderen zaten sinds zonsopgang al naast ons tentje te wachten

Jongetje met muziekinstrument

Zebu's

Graftombe

Avenue de Baobab

Koloniaal huis, niets meer aan gedaan sinds de onafhankelijkheid van Frankrijk in 1960, Morondave

Sunset op Ifaty

Kameleon

Gemiddeld dorpje in Madagascar

Bureau voor Hygiene? Antsirabe

Ritz Hotel Antsirabe

Meisje met mand, langs weg richting zuiden

Uil, Ambositra

Ambositra in de ochtend

Taxi Brousse, lokaal vervoer

Ranomafana Nationaal Park

Bamboe Lemur, Pas ontdekt in 1989

Wooly Lemurs, nachtdieren slapend in deze boom

Zebumarkt

Anjia Private Reserve (vanaf hier ontbreken 93 foto's)

Isalo Nationaal Park (2 gigantische kloven zijn zichtbaar met daarin weelderige regenwouden, watervallen en lemuren)

Window of Isalo

Isalo

Natural Swimmingpool, Isalo

Indri Indri, Perinet NP, grootste Lemur (ongeveer ter grootte van het bovenlijf van een volwassene)

Parson's Kameleon

Uitzicht langs de Oostkust

Ile Sainte Marie, eilandje aan de oostkust (4 dagen regen )

Schelpenverkoopsters Ile Sainte Marie

Piratenkerkhof, Ile Sainte Marie

Terug in Antananarivo (Tana), de hoofdstad

Fossa, (inheemse predator, kruising tussen kat, hond en puma) Zoo, Tana

[ Bericht 1% gewijzigd door err op 15-05-2004 18:51:07 ]
pi_19150077
Wow! Wat onwijs mooi!
Hoe is het om daar te reizen? En (typisch Nederlandse vraag) wat kost dat nou, zo'n privé chauffeur??

Madagascar is bij mij een flink stuk geklommen op het lijstje!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:33:08 #3
44699 err
pi_19150180
Wij waren voor 15 dagen 600 euro pp kwijt (inclusief boottocht en eten daarbij)
Op zich best veel geld, maar van te voren had ik me uiteraard uitgebreid verdiept in de mogelijkheden, en dat begint bij 1800 euro PP, dus vond ik dit wel schappelijk.
pi_19150229
Ow! Dat valt best mee!
Is het land nog een beetje ingesteld op reizigers?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:44:52 #5
44699 err
pi_19150471
nauwelijks. Wij zijn echt helemaal nergens toeristen tegengekomen, maar in de meeste delen van het land kun je wel heel behoorlijke hotels vinden. En alles is supergoedkoop!
pi_19150562
* Op lijstje schrijft van "ToDo". .
  vrijdag 4 juni 2004 @ 19:05:04 #7
44699 err
pi_19659078
Wow wat een ontzettend mooie foto's zeg vooral de Avenue de Baobab.
En de mooiste foto's zijn dan ook nog eens kwijt.
Ik ga de zijde nu bekijken.
pi_19666393
altijd leuk om reisverslagen te lezen van mensen die naar landen zijn geweest die niet echt te boek staan als "vakantieland". Madagascar vind ik ook altijd wel een interessant land of ik er ooit heen zal gaan weet ik niet maar de foto's zijn wel prachtig zeg
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:05:46 #10
44699 err
pi_19668010
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:46 schreef Stoja het volgende:
Wow wat een ontzettend mooie foto's zeg vooral de Avenue de Baobab.
En de mooiste foto's zijn dan ook nog eens kwijt.
Ik ga de zijde nu bekijken.
thanx,

de fotos die ik kwijt ben geraakt heb ik terug overigens, door een datarecovery bedrijf gedaan. Een aantal ervan zie je op de site.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:58:45 #11
44699 err
pi_24340376
iemand een id waarom dit topic niet in de search voorkomt? (bij zoeken op madagascar)
pi_24340605
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar kan het zijn dat de topictitel is verandert?? Dat is het enige dat ik heb kunnen bedenken namelijk.

Overigens wel een goede kans om de foto's nog een keertje te bekijken, want hij blijft een droombestemming.
pi_24417642
Wat een ontzettend mooie foto's! Weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik er eens iets van gezien bij Yorin Travel en toen vond ik het al geweldig! Bedankt voor het tonen van je foto's, vind het echt gaaf!
  maandag 25 april 2005 @ 22:10:18 #14
44699 err
pi_26506603
ik ga over een maandje weer

Dit keer naar de (nog) minder bezochte gebieden; het verre zuiden (fort dauphin), het masoala schiereiland en het eiland Nosy Mangabe (moet de absolute highlight worden) en het verre noorden + nosy be (daar waar yorin travel ook heen ging)

Daarna nog even naar Mauritius, honeymoonen
pi_26506941
Ik verheug me nu al op de verhalen en foto's!
pi_26516251
Wow, dit ziet er echt super uit! Ik schrijf het ook bij op mijn lijstje van vakantiebestemmingen
Ook erg mooie foto's..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_26552954
Prachtige foto's en een leuke site!

Ik heb vage plannen om volgend jaar daarheen te gaan. 600 euro pp dus voor een tour van 15 dagen, is redelijk. Mag ik vragen wat je daarnaast voor het vliegticket betaald hebt?

En met zo'n gids, hoeveel mensen kunnen er maximaal mee? Het lijkt er nl. op dat we met ons 3-en gaan. Over t algemeen niet zo praktisch, maar ja - wel gezellig
Ik zoek niet, ik vind.
pi_26553744
Het hele probleem is eigenlijk dat de tickets naar Madagascar verschrikkelijk duur zijn.
Als je richting Antananarivo vliegt moet je op zeker 1300 euro rekenen. Er gaan namelijk niet zo veel vluchten, dus de vluchten die gaan zijn duur.

Andere oplossing is om via Mauritius te vliegen en daar iets te regelen. Of Je kunt vanaf Johannesburg doorvliegen. Maar echt goedkoop zal het niet worden!
  donderdag 28 april 2005 @ 08:28:05 #19
44699 err
pi_26562070
Dat klopt, ik vlieg deze keer naar Mauritius (700 euro) en dan van daaruit naar Madagascar (200 euro - 25% korting). Met lhb kom je dan nog altijd op 1100.
In de toekomst zal het wel goedkoper worden, men verwacht een grote toenname van toeristen als de animatie film Madagascar van dreamworks uit komt
..en dan worden vluchten ws wel goedkoper.

Wakey > met z'n drieen lijkt me geen probleem, zou zelf goedkoper moeten worden per persoon.
  donderdag 28 april 2005 @ 12:12:04 #20
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26566624
Prachtige foto's! Nu moet ik d'r ook naartoe
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 28 april 2005 @ 13:24:12 #21
44699 err
pi_26568512
selectie van de beste foto's staan trouwens hier (met frame, gecropped etc)
  donderdag 28 april 2005 @ 13:26:42 #22
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_26568576
Geweldig indrukwekkende foto's! 600 euro is niks voor zo'n reis! Ik wil ook
Conformists will be cast away by the tide of history
  donderdag 28 april 2005 @ 13:46:01 #23
44699 err
pi_26569101
ehm dat is wel ex vliegtickets he..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:46:37 #24
44699 err
pi_28317557
Hier een paar fotos van mijn laatste reis naar Madagascar en Mauritius (heb er 2500 genomen dus dit is maar een kleine selectie)

http://www.pbase.com/errorist/madagascar_mauritius_2005
pi_28317734
Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')