abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:14:27 #101
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_13742518
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
Je vrijheid houdt op als je inbreuk maakt op de vrijheid van anderen, niet?
Nee, zo drastisch wil ik het niet stellen.
(alhoewel; gevangenisstraf = vrijheidsberoving)

Maar als je een ander belemmert in zijn vrijheid dmv bijvoorbeeld geweld, dan staan er dus wel consequenties tegenover. Lijkt me niet meer dan normaal.

Money talks, Bullshit walks!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:18:45 #102
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13742638
Ach, het is erg in om nu overal kut-Marokkaantjes te zien, dus worden veel jongeren 'rechts'. Ik vraag mij echter af of dat ook nog om een reden is dan xenofobie.
Ik hoor veel jongeren blaten over hoe erg alle buitenlanders zijn, of dat het communisme eeen goed systeem is. Typisch geblaat, me dunkt.

off-topic

Ja, koffie is 'n drug, maar laat mensen lekker hun drugs gebruiken.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:24:56 #103
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_13742805
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:51 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Jij vindt dat softdrugs verboden moet worden omdat het slecht voor mensen is. En daarom is het goed als zo weinig mogelijk mensen het gebruiken. Daarom zou je juist voor legaliseren moeten zijn Als je kijkt naar de cijfers.

Geschat aantal 'problematische druggebruikers' per 1000 inwoners tussen 15 en 64 jaar
VS 21,3
Italië 6,6
Groot-Brittannië 6,2
Zwitserland 6,1
Benelux 2,8

Dus hoe harder de repressie hoe meer het gebruik.

(bron: http://www.wereldwijd.be/archief/ww310-54.htm )

Aan de hand van zo weinig cijfers kan je niet een oordeel vellen. Er zijn een tal van andere factoren die ook invloed hebben op het drugsgebruik.

Ben zelf overigens lang niet altijd rechts. Economisch gezien ben ik zeer zeker rechts. Qua investeringen in het onderwijs denk ik dat de overheid wel het voortouw zou moeten nemen, daar bedrijfsinvesteringen niet mogelijk zijn. Het is namelijk niet zo dat alle studies aantrekkelijk zijn voor het bedrijfsleven, maar wel thuishoren in de Vaderlandse wetenschap.

Overigens kan je elk rechts denkbeeld wel weer combineren met een links denkbeeld. Rechts lijkt nu populairder maar als we het hebben over buitenlanders ed denk ik dat het niet eens zover uit elkaar ligt. De mate van instroom is de enige discrepantie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ludwig op 08-10-2003 16:28]

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_13742875
Ik ben erg rechts vanwege ideologische redenen (klassiekliberalisme en neoconservatisme) en vanwege een gezonde portie realisme.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:28:01 #105
18917 Kiki
pi_13742913
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:18 schreef tvlxd het volgende:
Ach, het is erg in om nu overal kut-Marokkaantjes te zien, dus worden veel jongeren 'rechts'. Ik vraag mij echter af of dat ook nog om een reden is dan xenofobie.
Ik hoor veel jongeren blaten over hoe erg alle buitenlanders zijn, of dat het communisme eeen goed systeem is. Typisch geblaat, me dunkt.
Rechts zijn betekent niet automatisch tegen buitenlanders zijn. Ik ben zelf half buitenlands dus die vlieger gaat niet op. Ik ben liberaal, dus per definitie geen xenofoob.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:28:25 #106
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13742926
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:28 schreef Kiki het volgende:

[..]

Rechts zijn betekent niet automatisch tegen buitenlanders zijn. Ik ben zelf half buitenlands dus die vlieger gaat niet op. Ik ben liberaal, dus per definitie geen xenofoob.

Ik weet het, daarom zeg ik ook 'rechts'.
1 kernfysicus
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:29:21 #107
18917 Kiki
pi_13742963
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ah..sorry, verkeerd begrepen. Wellicht beter extreem rechts kunnen gebruiken?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:30:42 #108
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_13743006
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Wil je suggereren dat jongeren enkel voor 'rechts' kiezen door het immigratieprobleem? Het lijkt me dat ze juist steeds meer weet krijgen van de economische gevolgen van een links beleid. Het gaat echt niet alleen om immigranten!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_13743087
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:11 schreef ub40_bboy het volgende:

[Op woensdag 8 oktober 2003 16:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
Je vrijheid houdt op als je inbreuk maakt op de vrijheid van anderen, niet?]

Ja, dan ga je de cel in inderdaad.

Waarom moet ik dan de cel in als ik drugs verhandel?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:34:41 #110
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13743134
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:30 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Wil je suggereren dat jongeren enkel voor 'rechts' kiezen door het immigratieprobleem? Het lijkt me dat ze juist steeds meer weet krijgen van de economische gevolgen van een links beleid. Het gaat echt niet alleen om immigranten!

Natuurlijk niet, maar wel voor de schreeuwende "Ik ben rechts, weg met ()links!"-lui. Dat soort 'rechts' bedoel ik. Eigenlijk dus geen goed doordachte politieke stellingname, maar de opstandige kotertjes.
Voor de rest weet ik niet om men, de jongeren, zo meer of minder rechts wordt, zoals de TS beweert.
1 kernfysicus
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:43:45 #111
18917 Kiki
pi_13743387
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:33 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Waarom moet ik dan de cel in als ik drugs verhandel?

Omdat dat tegen de wet is.
Beetje te makkelijk antwoord he.. hmm vooruit:

Omdat als we het dan toch over beperking van andermans vrijheid hebben.. drugs beperken je vrijheid, je wordt afhankelijk van een ander (de dealer in dit geval) met alle consequenties van dien.

Dat harddrugs verboden zijn, daar ben ik het helemaal mee eens. Neemt niet weg dat Kiki ook wel eens heel af en toe een snoepertje hier en daar doet. Vrijheid he.

woensdag 8 oktober 2003 @ 16:59:34 #112
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13743895
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:43 schreef Kiki het volgende:
Omdat als we het dan toch over beperking van andermans vrijheid hebben.. drugs beperken je vrijheid, je wordt afhankelijk van een ander (de dealer in dit geval) met alle consequenties van dien.
Zo maak je je er wel heel gemakkelijk van af. Niet iedereen die drugs gebruikt raakt eraan verslaafd. Als je zo redeneert moet je ook gokken verbieden.
Iemands vrijheid inperken met als doel zijn vrijheid te beschermen klinkt mij raar in de oren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:18:29 #113
18917 Kiki
pi_13744342
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:59 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zo maak je je er wel heel gemakkelijk van af. Niet iedereen die drugs gebruikt raakt eraan verslaafd. Als je zo redeneert moet je ook gokken verbieden.
Iemands vrijheid inperken met als doel zijn vrijheid te beschermen klinkt mij raar in de oren.

Vandaar dat ik zei dat ik ook wel eens snoep van het een of het ander, ik ben immers ook niet verslaafd. Ik kan het ook niet helemaal eens zijn met de VVD op alle gebieden. Op sommige vlakken trek ik mijn eigen conclusie.
Drugs verbieden is niet alleen een kwestie van het beschermen van de vrijheid van de gebruiker. Maar ook de drugs gerelateerde criminaliteit speelt m.i. hierin een rol.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:20:59 #114
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13744387
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:18 schreef Kiki het volgende:
Drugs verbieden is niet alleen een kwestie van het beschermen van de vrijheid van de gebruiker. Maar ook de drugs gerelateerde criminaliteit speelt m.i. hierin een rol.
Welke drugs-gerelateerde criminaliteit overleeft door de legaliteit van drugs? Drugs verbieden creërt, logischerwijs, ook weer criminaliteit.
1 kernfysicus
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:26:02 #115
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13744499
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:20 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Welke drugs-gerelateerde criminaliteit overleeft door de legaliteit van drugs? Drugs verbieden creërt, logischerwijs, ook weer criminaliteit.

De drooglegging in de VS is hier een goed voorbeeld van.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:40:11 #116
18917 Kiki
pi_13744834
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:20 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ja en dat is dus de afweging die men moet maken.. Vind het zelf ook een heel moeilijk vraagstuk, maar kom elke keer weer tot de conclusie dat harddrugs legaliseren niet de oplossing is. Om populair te zeggen: drugs kill.
Dat bij het verbieden ervan, de criminaliteit opbloeit, is een verschrikkelijk effect. Ik worstel serieus met deze kwestie, wat is terecht? Wat kan je maken? Wat niet?
Maar mijn basale gevoel zegt dat hard drugs niet gelegaliseerd mogen worden. Ik vind (lees: dus mijn mening) het te gevaarlijk.
pi_13744959
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:26 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De drooglegging in de VS is hier een goed voorbeeld van.

De drooglegging in de VS leerde ons dat decriminaliseren van alcohol goed is. Omdat na de drooglegging ongeveer 30% van de mensen die alcohol verhandelden een normaal leven begonnen.
lollig
pi_13745072
quote:
Een humane behandeling van drugsverslaafden via vrijwillige afkickprogrammas en hulpprogrammas is, hoewel goed bedoeld, zinloos. Junkies zullen natuurlijk doen of ze er gebruik van maken omdat ze alles doen om te kunnen blijven gebruiken. Maar het drugsprobleem zal er niet door verminderen.

Repressieve maatregelen, zoals sommige politici en poltieke partijen dat willen, strafkampen, zware gevangenisstraffen, een streng gevangenisregime, korting op uitkeringen, strenge controles van de sociale diensten, verplicht afkicken et cetera zijn ook geen oplossing en spelen alleen maar de gnuivende internationale drugsmafia in de kaart. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat door strengere maatregelen, het gebruik gaat stijgen; dat weet inmiddels iedere drugsdeskundige. Het risico wordt groter; het gebruik wordt aantrekkelijker.

Verplicht afkicken werkt ook niet. Het gevolg is dat het gebruik in het verborgene zal plaatsvinden en nog spannender wordt. Afkicken is niet zo moeilijk, als de gebruiker het maar zelf wil. Hij moet niet alleen bereid zijn om drie dagen pijn te lijden, maar hij moet ook afscheid nemen van een wereld waarin hij thuis is, en waarin hij, als hij gebruik heeft, zich lekker voelt. Om dat te kunnen opgeven moet er iets voor hem tegenover kunnen staan. Enerzijds het besef; ik ga eraan als ik ermee doorga. Maar er moet ook een alternatief zijn; de gebruiker moet uitzicht hebben op een nieuw bestaan, anders is het voor hem zinloos om te stoppen.

Het is niet toevallig dat, op hetzelfde moment dat de jeugdwerkeloosheid in Europa schrikbarend stijgt en er geen oplossing voor dat groeiende maatschappelijke probleem in zicht is, tegelijkertijd in heel Europa volop goedkope heroïne van goede kwaliteit op de markt komt. De drugsmafia weet wel wat zij doet, alleen de politici weten het niet. De enige manier om de drugsmafia te bestrijden is door het spul goedkoper aan te bieden dan de handelaren, waardoor dezen failliet gaan. Wanneer heroïne, morfine, opium en hun derivaten goedkoop verstrekt zouden worden, hoeft dat nog niet te betekenen dat die middelen in elke apotheek op de hoek van de straat te koop zullen zijn.

Er zijn maar heel weinig verkooppunten nodig. Als het spul daar werkelijk goedkoper is dan ergens anders, zon plek goed bereikbaar is en de cliënten er efficient geholpen worden, zullen heroïnegebruikers er alles voor over hebben om daar hun dope te kopen. Daarmee zou de misdaad buiten spel kunnen worden gezet. Er zou geen straatroof meer door junkies worden gepleegd en smokkelen en verhandelen van harddrugs zou niet langer winstgevend meer zijn. De aangepaste junkies zouden thuis te vinden zijn, veilig en warm naast de snorrende kachel terwijl ze in het donker bij een kaarsje luisteren naar hun lievelingsmuziek, steeds dezelfde krassende oude plaat, want voor een junk staat de tijd stil.

Heroïneverslaafden gaan vaak pas naar bed wanneer andere mensen opstaan, maar als ze niet meer uit stelen hoeven te gaan en altijd voldoende dope ter beschikking ter beschikking hebben, zijn ze niemand tot last. Het liefst willen ze totaal met rust gelaten worden. Het is een misverstand te denken dat heroïne ongezond is. Wie er goed bij eet en vitamines inneemt en zorgt voor schone naalden, kan er oud mee worden. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Talloze bekende artiesten en kunstenaars hebben smack gebruikt. Zij kunnen zich dat veroorloven, omdat ze geld en status hebben, en als ze in problemen komen ook beschikken over de connecties die hen kunnen helpen of beschermen.

De Rolling Stones hebben reclame gemaakt voor brown sugar, zoals heroïne in de Verenigde Staten wordt genoemd. Maar heel veel andere muzikanten zijn verlsaafd gestorven; Charlie Parker, Edith Piaf, Billy Holiday, Jim Morrison om er maar een paar te noemen. Er bestaan ook weekendgebruikers, die in staat zijn hun gebruik tot het weekend te reduceren. Het gevaar is dat ze problemen kunnen krijgen als er iets mis gaat in hun bestaan of in de aanvoer van hun dope. Er zijn ook gebruikers waarvan je nooit zou vermoeden dat ze junkie zijn. Hoge ambtenaren, mensen met internationale carrieres die ooit junk zijn geweest en nu minimale hoeveelheden gebruiken om zich goed te voelen en te kunnen functioneren.

Wie zijn lot in eigen hand wil houden, wil niets met heroïne en andere verslavende middelen te maken hebben. De junk heeft immers de macht over zichzelf aan anderen gegeven. Hij zit aan zijn aanvoerlijnen vast als een marionet aan zijn touwtjes en doet wat er van hem verwacht wordt. Zijn opdracht is dagelijk een paar honderd, wekelijks een paar duizend gulden bij elkaar te schooien, die in de portefeuille van de dealer verdwijnen, die vervolgens weer een groot deel kwijtraakt aan de tussenhandelaar, die het op zijn beurt van de importeur heeft verkocht, die zijn winst met de smokkelaars moet delen, die het weer van de fabrikant hebben, die het van de afnemer heeft, die de papavers van de boeren koopt en dragers heeft betaald. Bovendien moeten er onderweg nog her en der politie- en douane-ambtenaren omgekocht worden. Al dat geld is gedisconteerd in de prijs die een junk op straat betaald.

Er wordt door de opsporingsambtenaren heel veel heroïne gevonden, maar nog veel meer wordt niet gevonden. De gevangenissen puilen uit van de drugs-delinquenten, maar ook de straten zijn er vol van. Stel, heroïne zou, voor wie het wil gebruiken, goedkoper verstrekt worden dan de drugsmafia het kan aanbieden. Komen er dan veel junkies bij ? En als dat zo is, zou dat zo erg zijn ? Ze hoeven niet langer uit stelen te gaan om aan dope te kunnen komen als die goedkoper verkrijgbaar is. Dus kunnen ze min of meer "normale" levens leiden. Er zijn nu ook allerlei mensen die methadon krijgen en een normaal maatschappelijk bestaan hebben. Waarom mag methadon wel en heroïne niet ? Dat is onduidelijk. Methadon is van mindere kwaliteit dan heroïne, maar het is wel rustgevend, kalmerend en pijnstillend, en ook verslavend. Wie methadon krijgt, kan niet meer zonder.

Methadon is door de Duitsers in de oorlog uitgevonden als een verdovingsmiddel dat op het slagveld gebruikt werd. Tegenwoordig wordt het over de hele wereld gebruikt als een surrogaat voor heroïne. Er wordt dus door de farmaceutische industrie aan de verslaafden goed verdiend. Maar die willen zelf het liefst heroïne gebruiken, want dat vinden ze lekkerder. En dus grijpt de internationale durgsmafia haar kans.

lollig
pi_13745153
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:24 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Aan de hand van zo weinig cijfers kan je niet een oordeel vellen. Er zijn een tal van andere factoren die ook invloed hebben op het drugsgebruik.

Ben zelf overigens lang niet altijd rechts. Economisch gezien ben ik zeer zeker rechts. Qua investeringen in het onderwijs denk ik dat de overheid wel het voortouw zou moeten nemen, daar bedrijfsinvesteringen niet mogelijk zijn. Het is namelijk niet zo dat alle studies aantrekkelijk zijn voor het bedrijfsleven, maar wel thuishoren in de Vaderlandse wetenschap.

Overigens kan je elk rechts denkbeeld wel weer combineren met een links denkbeeld. Rechts lijkt nu populairder maar als we het hebben over buitenlanders ed denk ik dat het niet eens zover uit elkaar ligt. De mate van instroom is de enige discrepantie.

http://forum.fok.nl/showtopic.php/333612

Lees dit topic maar eens.

lollig
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:57:49 #120
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13745371
Ik ben voornamelijk links, ik wil opkomen voor de zwakkeren en zoveel mogelijk natuur intact laten en voor dierenleed opkomen.

Qua integratiepolitiek, wat zeer speelt onder mensen ben ik voornamelijk rechts.

Ik mag dan zelf niet compleet blank wezen, maar daar gaat 't mij niet om.Mensen en voornamelijk jongeren van allochtone afkomst die elke keer dezelfde fout maken.Ik word er zo moe van, ook die bekrompen belachelijke strafmaat.Die moet gewoon veel zwaarder worden.Als jij iemand neerschiet ga je voor mijn part je hele leven de bak in.Tot aan je dood.Ik wil nog niet zover gaan om met de doodstraf aan te komen.

Over 't allochtonenvraagstuk zeg ik, mensen stimuleren om te retourneren naar 't land van afkomst.Gewoon dat aantrekkelijk maken.

Asielzoekers die hier gewoon een fout begaan, van iets jatten tot aan iets ergs.Per direct uitzetten.Illegalen vanzelfsprekend uitzetten.

Elke allochtoon van en dan niet surinamers of mensen uit voormalig indie die verplichten een test te doen.nog een herkansing en mochten ze 't niet halen uitzetten.Natuurlijk wel leeftijdsgrenzen erbij nemen.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_13745428
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:57 schreef Darkinforcer het volgende:
.Ik word er zo moe van, ook die bekrompen belachelijke strafmaat.Die moet gewoon veel zwaarder worden.Als jij iemand neerschiet ga je voor mijn part je hele leven de bak in.Tot aan je dood.Ik wil nog niet zover gaan om met de doodstraf aan te komen.
Drugszaken kosten justitie te veel tijd
Door Roy Heerkens
LEEUWARDEN - De drugs moeten uit het strafrecht, harder straffen helpt niet en de agressie tegen rechters en officieren neemt toe. Zomaar enkele resultaten van de enquête, gehouden door Vrij Nederland en de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak Bijna vijfhonderd leden van de rechterlijke macht werden aan de tand gevoeld..
Wat vindt de rechterlijke macht eigenlijk van zich zichzelf en de buitenwereld? Een van de geënquêteerden is Willem Hangelbroek, president van de rechtbank in Leeuwarden. Het gebeurt niet vaak dat een zittende rechtbankpresident zich openlijk uitspreekt over politieke thema's. Hangelbroek vindt het belangrijk dat rechters meer openheid van zaken geven. ,,Het vertrouwen in de rechterlijke macht moet bevorderd worden.''

Uit de enquête blijkt dat rechters vinden dat zwaarder straffen niet helpt, terwijl de roep om harder te straffen steeds luider klinkt. Hebben jullie nog wel voeling met de samenleving?

,,We moeten af van de gedachte dat iemand die uit de gevangenis komt een beter mens is en zich voortaan altijd aan de regels houdt. Het effect van het strafrecht is heel simpel. Als je een norm overtreedt dan ga je de gevangenis in. Zo simpel is het. Door de bank genomen zijn we wel zwaarder gaan straffen. Dat betekent niet dat we voor gelijke gevallen zwaarder zijn gaan straffen. De dossiers worden zwaarder en ingewikkelder. De delicten zijn gewelddadiger dan tien jaar geleden.''

Het is uitzonderlijk dat rechters openlijk hun opvattingen over straffen naar buiten brengen. Het Nederlandse staatsbestel kent een strikte scheiding tussen de uitvoerende en rechtsprekende macht. Is het niet onverstandig dat een rechter zich uitlaat over wetten waarmee hij recht spreekt?

,,Vroeger was het geen goed idee om zo naar buiten te treden. Maar wanneer de samenleving normale vragen stelt, moet je normale antwoorden geven. Ik heb het gevoel dat het publiek antwoorden verlangt van ons. De opvattingen zijn wat aan het verschuiven. Over minimumstraffen heb ik ook al eens gezegd dat ze onrechtvaardig zijn. Belangrijker is te constateren dat de toepassing van recht wetgetrouw gebeurt. Men hoeft niet bang te zijn dat de wet niet goed toegepast zal worden. Een rechter kan hartgrondig tegen harddrugs in het strafrecht zijn, toch zal hij de Opiumwet moeten toepassen. Dat kan prima samengaan.''

Volgens de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak (NVvR) moet het imago van rechters verbeteren. Zo moeten rechters hun vonnissen beter motiveren en emoties tonen om hun menselijke kant te laten zien. Ligt de autoriteit van de rechterlijke macht onder vuur?

,,Ik heb de indruk van niet. De meeste mensen denken dat het er tijdens rechtszaken goed en eerlijk aan toegaat. Natuurlijk moet een rechter overtuigend uitleggen waarom hij beslist zoals hij beslist. De rechter moet zuinig zijn met emotie, maar als het nodig is om zijn argumentatie kracht bij te zetten dan mag dat best. Het mag wel iets minder kleurloos en grijs. Maar er zijn ook grenzen. Als een strafzaak veel losmaakt in de samenleving dan is juist het de taak van de rechter daar niet te veel in mee te gaan. Natuurlijk moet de commotie bij een bepaalde zaak worden meegenomen in een vonnis. Dat is een verzwarende omstandigheid. Maar de rechter moet het hoofd ook koel houden. De rechtbank moet afstand bewaren en wegen of de boosheid reëel is of het product van veel media-aandacht.''

Over rechters wordt vaak gezegd dat ze in een ivoren toren zitten, ze voelen de heersende angst voor criminaliteit niet aan.

,,Tijdens een open dag bij de Leeuwardse rechtbank in november was er een klimaat van verontwaardiging. Het publiek was ontevreden. Men sprak over de onveiligheid op straat. Er zouden te lage straffen gegeven worden. Een ontevreden stemming. Ik heb toen uitgelegd dat het juist de taak van de rechter is daar niet in mee te gaan. De rechter moet afstand bewaren. Dat moet je communiceren. Openheid van zaken geven is goed. Zodat de samenleving inzicht krijgt in wat de rechterlijke macht doet en hoe zij over bepaalde zaken denkt.''

lollig
pi_13748285
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:28 schreef ub40_bboy het volgende:
Economische vrijheid of persoonlijke vrijheid?
Beide, maar ze zijn erg met elkaar verweven.
quote:
Voor persoonlijke vrijheid moet je in ieder geval niet bij VVD zijn.
Op veel punten wel.. maar bijvoorbeeld preventief fouilleren kan ik me wel in vinden, dat zijn uitzonderingen
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_13748325
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:58 schreef Wisp het volgende:
Op veel punten wel.. maar bijvoorbeeld preventief fouilleren kan ik me wel in vinden, dat zijn uitzonderingen
Noem eens een paar.
lollig
pi_13748341
hoe ouder je wordt, hoe "rechtser" men ook wordt

ik noem het dus wijsheid dat jongeren zo vroeg beginnen

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_13748409
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:57 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik ben voornamelijk links, ik wil opkomen voor de zwakkeren en zoveel mogelijk natuur intact laten en voor dierenleed opkomen.
Milieu heeft niets met links te maken.. en je kan prima opkomen voor zwakkeren in een libertijnse (extreemrechtse) samenleving, daar heb je de overheid niet voor nodig
quote:
Qua integratiepolitiek, wat zeer speelt onder mensen ben ik voornamelijk rechts.
strenge intergratiepolitiek heeft ook niets met rechts te maken, juist socialisten zijn tegen globalisatie en open grenzen, rechtse partijen zijn daar voor
maargoed mensen weten tegenwoordig niet meer wat de echte ideeen zijn van rechts en links, maar men gaat af op wat een beperkt aantal partijen willen

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 08-10-2003 20:03]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_13748415
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:01 schreef WeirdMicky het volgende:
hoe ouder je wordt, hoe "rechtser" men ook wordt
Hoe ouder je wordt, hoe gematigder je wordt lijkt me een betere uitdrukking. Dat lijkt me ook een stuk logischer
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13748438
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Hoe ouder je wordt, hoe gematigder je wordt lijkt me een betere uitdrukking. Dat lijkt me ook een stuk logischer

gematigder met het schoppen tegen de maatschappij enzo ja (linkser)
pi_13748577
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Noem eens een paar.
drugslegalisatie, lage belastingen (zelf weten wat je met je geld doet ipv de overheid)
pi_13748643
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:04 schreef WeirdMicky het volgende:

gematigder met het schoppen tegen de maatschappij enzo ja (linkser)

dat kan ook rechtser zijn
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13748939
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

dat kan ook rechtser zijn

kan, maar het is een gegeven dat meer jongeren dan ouderen linkser zijn, was tijdje geleden nog op het nieuws
pi_13749059
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:09 schreef Wisp het volgende:

[..]

drugslegalisatie, lage belastingen (zelf weten wat je met je geld doet ipv de overheid)

VVD is alleen voor drugslegalisatie, als het europees gezien kan. En zo ontwijkt het elke discussie want Europa zal nooit instemmen met drugslegalisatie. In de praktijk is VVD conservatief tegen drugslegalisatie: Ik herinner mij de uitspraak van Remkes van binnenlandse zaken die zei dat politie mensen een voorbeeld functie hebben en dus niet in de coffeeshop mogen komen. Terwijl het gedoogd wordt. Hoe anti drugs kan je zijn.

Lage belastingen is economische vrijheid.

lollig
pi_13749160
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:25 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

VVD is alleen voor drugslegalisatie, als het europees gezien kan. En zo ontwijkt het elke discussie want Europa zal nooit instemmen met drugslegalisatie. In de praktijk is VVD conservatief tegen drugslegalisatie: Ik herinner mij de uitspraak van Remkes van binnenlandse zaken die zei dat politie mensen een voorbeeld functie hebben en dus niet in de coffeeshop mogen komen. Terwijl het gedoogd wordt. Hoe anti drugs kan je zijn.

Lage belastingen is economische vrijheid.

lage belastingen zorgen er tenminste voor dat je zelf kan doen met je geld, ipv zoveel te laten regelen door een starre overheid die op een ander niveau werkt dan jij zou willen...want ze kunnen niet per persoon beslissen, ze zullen altijd mensen moeten benadelen

en het kan europees ook niet helemaal, vind het zo wel goed dat drugsbeleid

woensdag 8 oktober 2003 @ 22:00:29 #133
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13751662
Op zich vind ik een beetje verrechtsing niet erg. Alleen irriteert het me dat een belangrijke medeveroorzaker van veel maatschappelijke problemen (de VVD) zo van die populariteit profiteert. Ik snap niet dat die hypocriete belangenpartij voor de rijken zo aantrekkelijk is bij de gemiddelde fokker.

Voor een harde aanpak van criminelen en allochtonen kun je ook naar de LPF.
Ok, het rommelt nog wel in die partij, maar puur qua standpunten heb je daar als niet-rijke jongere (oudere jongere in mijn geval ) meer aan dan aan de VVD.
En wie mij uitlacht om mijn voorkeur voor de LPF: boeit me nada niks!

pi_13752511
Voor het grootste deel zijn het inderdaad jongeren die een hekel hebben aan buitenlanders/ gekleurde medelanders. Dat is momenteel in de mode . Dit is aangezwengeld door PF en eerder al fanatiek door de VVD.
Economisch gezien zullen veel meer jongeren naar links leunen. Als over een paar jaar er veel meer aandacht is voor het milieu zullen er weer meer linkse jongeren zijn. Ik denk dat het een soort van modegril is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13752591
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:22 schreef du_ke het volgende:
Voor het grootste deel zijn het inderdaad jongeren die een hekel hebben aan buitenlanders/ gekleurde medelanders. Dat is momenteel in de mode . Dit is aangezwengeld door PF en eerder al fanatiek door de VVD.
Economisch gezien zullen veel meer jongeren naar links leunen. Als over een paar jaar er veel meer aandacht is voor het milieu zullen er weer meer linkse jongeren zijn. Ik denk dat het een soort van modegril is.
Haal die signature eens weg, scouting is niet belangrijk.
lollig
pi_13752718
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:24 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Och daar denk ik anders over. En ik tref daar jongeren van links tot rechts. Gelukkig meer links dan rechts .
pi_13753675
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:22 schreef du_ke het volgende:
onzinnige generalisaties
pi_13753701
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:24 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

hey, ik ben het is een keer met je eens
pi_13753712
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

onzinnige generalisaties

Ik vrees van niet .
pi_13753785
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vrees van niet .

dat komt doordat je hetzelf verzint, ik wil wel een bron zien dat de meeste rechtse mensen tegen buitenlanders zijn, plus dat dat is gekomen door de VVD en de LPF

die is er niet, maar goed

pi_13753797
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:54 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

hey, ik ben het is een keer met je eens

Jij ook een keer blij.
lollig
pi_13753831
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:57 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

dat komt doordat je hetzelf verzint, ik wil wel een bron zien dat de meeste rechtse mensen tegen buitenlanders zijn, plus dat dat is gekomen door de VVD en de LPF

die is er niet, maar goed

Het is wel zo dat extreem rechts is gegroeid na de opkomst van Pim Fortyun en 11 september.
lollig
pi_13753859
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:58 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het is wel zo dat extreem rechts is gegroeid na de opkomst van Pim Fortyun en 11 september.

ja maar rechts en extreem-rechts is wel een groot verschil he
pi_13753948
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:58 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dat, en het is door Bolkenstein "bespreekbaar" geworden. Doodzwijgen is ook niet goed dat weet ik maar er gezellig mee omgaan ook zeker niet.

Ik beweer ook niet dat de meeste rechtse mensen tegen buitenlanders zijn . Ik beweer slechts dat momenteel veel jongeren rechts zijn omdat de rechtse partijen veel tegen buitenlanders ageren. En niet om het sociale beleid van de VVD of de defensieorders van de lpf.

pi_13754008
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat, en het is door Bolkenstein "bespreekbaar" geworden. Doodzwijgen is ook niet goed dat weet ik maar er gezellig mee omgaan ook zeker niet.

Ik beweer ook niet dat de meeste rechtse mensen tegen buitenlanders zijn . Ik beweer slechts dat momenteel veel jongeren rechts zijn omdat de rechtse partijen veel tegen buitenlanders ageren. En niet om het sociale beleid van de VVD of de defensieorders van de lpf.

veel? voorbeelden?

ben benieuwd

pi_13754276
quote:

[..]

Je geeft zelf al een belangrijk voordeel van rechts aan. Ze zijn realistisch. Ze proberen niet de problemen weg te stoppen zoals links vaak doet (SP en GL doen het nog steeds).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13754347
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

veel? voorbeelden?

ben benieuwd

quote:
VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten

DEN HAAG - De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken. VVD-kamerlid Wilders kondigde dat gisteren aan tijdens het kamerdebat over moslimfundamentalisme.

quote:
vrijdag 19 oktober 1997

DEN HAAG - De migratienotitie van de VVD is de coalitiegenoten PvdA en D66 in het verkeerde keelgat geschoten. 'De VVD suggereert dat allochtonen een bedreiging vormen', zegt PvdA'er B. Middel. 'De liberalen pretenderen met oplossingen te komen, maar geven die niet', vindt D66'er B. Dittrich.

Middel: 'weinig nieuws bijna alles is al kabinetsbeleid. Maar die toon. Mijn zoon heelt een buitenlandse moeder. Die ervaar ik niet als bedreiging.' Dittrich:, 'De VVD zoekt naarstig naar iets om zich blijvend op het vreemdelingenbeleid te profileren. Maar wat niet al kabinetsbeleid is. is niet uitvoerbaar.'

Een maand geleden ontvouwden de VVD-kamerleden H. Kamp en J. Rijpsta hun ideeën al in de Volkskrant. Ze zeiden 'harder aan de touwtjes te willen trekken' en 'ongeduldig te zijn om door te gaan'. In Den Haag presenteerden ze donderdag officieel hun ideeën over immigratie en integratie.

De VVD wil een rem op de immigratie. omdat Nederland niet goed in staat is vreemdelingen te laten integreren. Er moet harder worden gewerkt om de in Nederland verblijvende allochtonen beter op te nemen in de Nederlandse samenleving. Racisme en discriminatie moeten harder worden aangepakt.

Een in het oog springend idee is de invoering van een beperkte toelatingsregeling voor Antillianen en Arubanen. Die regeling zou gelijk moeten zijn aan die voor Nederlanders die op Aruba willen wonen. Volgens Kamp zijn er in Nederland te veel problemen met Antilliaanse allochtonen. VVD-burgemeester W. Hoekzema van Den Helder, dat veel problemen met Antilliaanse jongeren kent. riep zijn partij en het kabinet twee weken geleden op maatregelen te nemen tegen de komst van Antillianen. Veel steden kunnen de grote aantallen Antillianen niet meer aan, denkt Hoekzema. Volgens Dittrich is dat de omgekeerde wereld. 'Aruba is zo groot als Texel met veel werklozen. Als Nederlanders zich daar vestigen. komen er juist meer problemen. Daarbij: het zijn rijksgenoten die gelijke rechten hebben.'

Middel en Dittrich hekelen het VVD-standpunt om illegalen in gesloten centra op te vangen. 'Te hardvochtig', oordeelt Middel. 'Wil de VVD ook vrouwen en kinderen opsluiten?' Volgens Dittrich betekent het VVD-voorstel dat illegalen 'tot in lengte van dagen' moeten worden opgesloten. 'Ze kunnen vaak niet worden teruggestuurd, omdat ze geen reisdocumenten hebben of dat het land van herkomst hen niet wil hebben. Het klinkt ferm, maar het is geen oplossing.'

quote:
De VVD, het CDA en D66 vrezen dat Fortuyn met zijn racistische verkiezingspraatjes veel kiezers bij hen weglokt. Om dat te voorkomen gooien ze er zelf ook nog een flinke schep vluchtelingenhaat bovenop, waar ze overigens niet vies van zijn. VVD-er Van den Broek-Laman Trip bijvoorbeeld pleitte onlangs in de Eerste Kamer voor bevolkingspolitiek "omdat de hoge bevolkingsdichtheid in Nederland in de toekomst problemen met zich meebrengt". GroenLinkser De Boer vroeg haar daarop of ze soms dacht aan de invoering van een quotum voor vluchtelingen. "Het kan zijn dat het te vol wordt", reageerde de VVD-er. Maar die woorden nam ze meteen weer terug. "Pardon voorzitter, kunt u dat schrappen?"10
quote:
'Door allerlei groepen buitenlanders naast andere voorzieningen zoals gratis rechtshulp, persoonlijke rechten te geven op de bevordering van hun taal en cultuur, wordt Nederland wel heel erg populair bij de 'reisagenten'. Zij kunnen dit gebruiken als een argument bij de werving.' Aldus de VVD op nogal demagogische wijze in de schriftelijke inbreng. Het is dus de angst voor buitenlanders.
quote:
In een krampachtige poging de voormalige LPF-kiezers duidelijk te maken dat de VVD écht geen liberale partij meer is, stelde Zalm vrijdag zelfs in het RTL-debat dat Nederland vol is. Want hoewel het aantal asielzoekers in Nederland dankzij de maatregelen van Paars al gehalveerd is, is het inspelen op angst voor buitenlanders blijkbaar nog altijd dé manier om stemmen te werven.
nog geen 2,5 pagina google .
pi_13754351
quote:
Ik beweer slechts dat momenteel veel jongeren rechts zijn omdat de rechtse partijen veel tegen buitenlanders ageren.
Uit Vrij Nederland deze week:
"Het is een misvatting te denken dat Fortuyns succes vooral te danken was aan zijn integratie standpunt. Opinie onderzoeken hebben vastgesteld dat kiezers zich veel meer lieten leiden door zijn standpunten over recht, orde en publieke moraal en door zijn vermogen de dingen recht voor zijn raap te zeggen."
lollig
pi_13754367
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:16 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Je geeft zelf al een belangrijk voordeel van rechts aan. Ze zijn realistisch. Ze proberen niet de problemen weg te stoppen zoals links vaak doet (SP en GL doen het nog steeds).

Hoezo wegstoppen? Noem eens een paar voorbeelden van wegstoppen dan.
lollig
pi_13754417
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

nog geen 2,5 pagina google .

na het lezen van die voorbeelden heb ik niet het idee dat ze praten over onredelijke dingen, zoals het mogelijk maken van het sluiten van moskeëen...is dat niet logisch dat dat mogelijk moet zijn?

en het is bij lange na geen discriminatie, realisisch is het betere woord

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')