abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13730953
Hoi !

Ik ben nog een van de weinige Linkse Jongeren in dit land voor mijn gevoel en ik heb geen flauw idee hoe dat komt.

Ben je rechts en kun je het GOED ONDERBOUWT uitleggen. Post hier please.

En Links: Open de aanval ! (op een zinnige manier ook weer onderbouwt met argumenten)

pi_13730982
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:42 schreef Spoon65 het volgende:
Ik ben rechts (wat een hekel heb ik toch aan dat woord) omdat dat mij het meest aanspreekt. Maw hoe kun je hier nu even uitleggen waarom je rechts of links bent?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:44:56 #3
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13731001
quote:
Ik ben nog een van de weinige Linkse Jongeren in dit land voor mijn gevoel en ik heb geen flauw idee hoe dat komt.
90% Van de jongeren die zich rechts voelt of die pretendeert rechts te zijn is dat helemaal niet of slechts aangaande een (zeer) beperkt aantal vraagstukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 08-10-2003 00:45]

pi_13731003
Ik heb het idee dat veel jongeren alleen rechts zijn als het op allochtonen aankomt. Voor de rest zijn ze vaak zo links als Joop den Uyl.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:47:34 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13731050
Rechts zijn heeft niets met wat tegen buitenlanders hebben te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_13731053
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:44 schreef Lithion het volgende:

[..]

90% Van de jongeren die zich rechts voelt of die pretendeert rechts te zijn is dat helemaal niet of slechts aangaande een (zeer) beperkt aantal vraagstukken.

Precies, het lijkt dus inderdaad dat veel jongeren rechts zijn maar dat komt omdat men het vaak over de onderwerpen heeft waarin een jongere voor rechts kiest.
pi_13731058
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Rechts zijn heeft niets met wat tegen buitenlanders hebben te maken.
Vertel dat die jongeren maar..
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:50:33 #8
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_13731097
Ik ben rechts omdat het volgens mij meer economie bevordelijk is dan links.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_13731131
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:48 schreef gelly het volgende:

[..]

ja dat is inderdaad het grootste probleem.

Als er iemand LPF of VVD stemt of zo probeer ik hem ook te overtuigen dat er andere partijen zijn, helaas is vaak de eerste opmerking: Het is hier veel te druk !
En dan woon ik hier in een gat waarvan minder als 1% geen nederlands spreekt.

[Dit bericht is gewijzigd door Spoon65 op 08-10-2003 01:06]

woensdag 8 oktober 2003 @ 00:54:12 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13731158
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:52 schreef Spoon65 het volgende:
Als er iemand LPF of VVD stemt of zo probeer ik hem graag om te lullen naar links
Waarom voel je je gedwongen hem om te lullen? Denk je de waarheid in pacht te hebben?
pi_13731164
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:50 schreef Baklap het volgende:
Ik ben rechts omdat het volgens mij meer economie bevordelijk is dan links.
Misschien is het in totaal gezien bevordelijk voor de economie. Maar als dat voor het grootste gedeelte bij de laatste tijd zoveel besproken topambtenaren eindigd, wat heb je er dan aan.

Dan krijg je zo'n america. En geloof me, als je je in america verdiept wordt je er echt niet vrolijk van.

woensdag 8 oktober 2003 @ 00:55:10 #12
70256 Baklap
pi_13731175
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Vertel dat die links stemmers maar..
pi_13731190
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom voel je je gedwongen hem om te lullen? Denk je de waarheid in pacht te hebben?

Iedereen geloofd meer in zijn eigen mening dan in die van een ander. Het lijkt me vrij normaal dat je iemand anders probeert over te halen. Dit heeft niks met waarheid te maken, alleen met toekomst.
pi_13731206
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:55 schreef Baklap het volgende:

[..]

beetje kinderachtige opmerking...
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:57:34 #15
70256 Baklap
pi_13731214
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef Spoon65 het volgende:

[..]

Misschien is het in totaal gezien bevordelijk voor de economie. Maar als dat voor het grootste gedeelte bij de laatste tijd zoveel besproken topambtenaren eindigd, wat heb je er dan aan.

Dan krijg je zo'n america. En geloof me, als je je in america verdiept wordt je er echt niet vrolijk van.

Ik heb liever dat mensen die t gemaakt hebben teveel krijgen dan dat mensen die het niet gemaakt hebben ook maar iets krijgen..(bijvoorbeeld die dewd die 100 miljoen kreeg, niet ambtenaren..)
pi_13731224
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:55 schreef Baklap het volgende:

[..]

Wat ?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:59:06 #17
70256 Baklap
pi_13731235
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat ?

Linkse stemmers klagen ook altijd meteen dat rechtse stemmers dom zijn en alleen over buitenlanders lullen..
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:00:14 #18
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13731252
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:56 schreef Spoon65 het volgende:
Iedereen geloofd meer in zijn eigen mening dan in die van een ander. Het lijkt me vrij normaal dat je iemand anders probeert over te halen.
Nou, nee. Ik heb vrienden over de hele breedte van het politieke spectrum maar ik voel me geen moment geneigd om één van hen over te halen naar deze of gene zijde. Discussiëren, prima, maar van die Jehova-trekjes? Nee dank je.
pi_13731256
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:59 schreef Baklap het volgende:

[..]

Linkse stemmers klagen ook altijd meteen dat rechtse stemmers dom zijn en alleen over buitenlanders lullen..

Volgens mij doet het merendeel van de linkse stemmers dat niet, maar goed. Degene die dat wel doen zijn van dezelfde catagorie als de "rechtse" jongere die alleen vindt dat Nederland vol is, en "linksen" allochtonen knuffelaars zijn.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:01:16 #20
70256 Baklap
pi_13731268
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij doet het merendeel van de linkse stemmers dat niet, maar goed. Degene die dat wel doen zijn van dezelfde catagorie als de "rechtse" jongere die alleen vindt dat Nederland vol is, en "linksen" allochtonen knuffelaars zijn.

Deal
pi_13731284
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:52 schreef Spoon65 het volgende:

Als er iemand LPF of VVD stemt of zo probeer ik hem graag om te lullen naar links

Ik ben ook ietwat links ingesteld, maar omlullen doe ik niet. Ik ga wel een discussie aan waarin ik mijn standpunten uitleg en waarom ik hun standpunten verwerpelijk vind. Als ze zich overtuigd voelen door mijn argumenten is dat mooi meegenomen, maar dat is nooit de insteek van een discussie. Iedereen moet kunnen denken/stemmen wat ze willen, ook al strookt dat in het geheel niet met mijn overtuigingen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13731290
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, nee. Ik heb vrienden over de hele breedte van het politieke spectrum maar ik voel me geen moment geneigd om één van hen over te halen naar deze of gene zijde. Discussiëren, prima, maar van die Jehova-trekjes? Nee dank je.

Wat is het verschil tussen discusieren en overhalen ? Ga jij argumenten geven puur en alleen omdat je gelijk voor jezelf wilt hebben ? Lijkt me niet...

-edit- (door post hieboven)
Omlullen wort niet zo gelezen als ik het bedoelde geloof ik, Ff aanpassen.

pi_13731315
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:02 schreef Spoon65 het volgende:

Wat is het verschil tussen discusieren en overhalen ? Ga jij argumenten geven puur en alleen omdat je gelijk voor jezelf wilt hebben ? Lijkt me niet...

Omdat discusieren gewoon leuk is. Ik heb liever een felle en goede discussie met iemand die het totaal niet met me eens is dan een discussie met iemand met wie ik op een lijn zit
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13731362
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Omdat discusieren gewoon leuk is. Ik heb liever een felle en goede discussie met iemand die het totaal niet met me eens is dan een discussie met iemand met wie ik op een lijn zit

maar het leukste is toch eenfelle en goede discussie waarNA je met iemand op 1 lijn zit ?
Dat is dus eigenlijkwat ik bedoelde. Het lukt helaas niet altijd
pi_13731410
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:07 schreef Spoon65 het volgende:

maar het leukste is toch eenfelle en goede discussie waarNA je met iemand op 1 lijn zit ?
Dat is dus eigenlijkwat ik bedoelde. Het lukt helaas niet altijd

Dat hoeft helemaal niet hoor. Je kan ook op een vergeven moment zeggen van "we worden het niet eens, biertje?" en dan is mijn avond ook al geslaagd
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13731432
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet hoor. Je kan ook op een vergeven moment zeggen van "we worden het niet eens, biertje?" en dan is mijn avond ook al geslaagd

pfffffffffffff
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee het hoeft ook niet !!
Als je ff goed leest zie je dat ik exact hetzelfde denk als jij.

laatoko maar, het wordt meer een woordkeus afzeik topic, ff ontopic maar meer ... Maarja, dan moeten er ff wat meermensen gepost hebben.. morgen dan maar

Trusste alvast allemaal !

pi_13731460
Als VVD stemmer vind ik die verrechtsing wel een goede zaak.... biertje
pi_13731465
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef Spoon65 het volgende:
De lonen van de topambtenaren niet van dien aard dat ze ook maar iets uitmaken op een begroting van 350 miljard euro.
quote:
Inderdaad daar wordt je niet vrolijk van, al was het maar van die verkiezingen in Californie.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 08-10-2003 01:18]

pi_13731476
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:16 schreef Koos Voos het volgende:
Als VVD stemmer vind ik die verrechtsing wel een goede zaak.... biertje
vandaar dus juist de vraag om de argumenten....
pi_13731512
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:13 schreef Spoon65 het volgende:

laatoko maar, het wordt meer een woordkeus afzeik topic, ff ontopic maar meer ... Maarja, dan moeten er ff wat meermensen gepost hebben.. morgen dan maar

Trusste alvast allemaal !

sorry, dat was niet mijn bedoeling
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:23:21 #31
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13731531
Ik zou niet weten wat ik zou moeten als ik nu zou moeten stemmen, allemaal geen porum eigenlijk. Ik val er precies tussenin eigenlijk.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_13731585
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:17 schreef Spoon65 het volgende:

[..]

vandaar dus juist de vraag om de argumenten....

Ik leef wel een beetje met je mee, 'een van de weinige Linkse Jongeren in dit land', dat is nog eens uit de kast komen !
Misschien moet je eens overwegen om in Oss te gaan wonen.
Ik heb horen zeggen dat daar ook nog een paar van die mensen wonen.
Verder wens ik je veel sterkte de komende 10 jaar want 'Linkse Jongeren' zijn echt een uitstervend ras..
pi_13731608
Wie heeft trouwens vandaag Barend en van Dorp gezien? Ze lieten een fragment horen van radio 1. Kleuters van 5 hadden het over dood aan de Joden, homo's stinken en Nederlanders zijn gestoord omdat ze bier drinken omdat dat niet mag van Allah. Ik ben bijna nooit geschokt maar deze keer wel.

Ik vind dat bij deze groepen een keiharde rechtse aanpak onontbeerlijk is, het moet voor eens en altijd bij de ouders van deze kinderen duidelijk zijn dat dit gedrag niet in Nederland thuis hoort.

woensdag 8 oktober 2003 @ 01:43:30 #34
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_13731695
oke ik ben 'rechts' omdat

- Ik niet vind dat iemand recht heeft op iets dat van mij is zonder dat die persoon een tegenprestatie levert.

- Ik vind dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (emancipatie van de mens)

- Ik wil meer keuzevrijheid hebben en niet dat anderen dat voor mij bepalen (kan je niet met die vrijheid omgaan dan zul jij je moeten aanpassen)

- Nederland is gewoon vol (hoor je hier niet dan moet je terug mits de toestand het toelaat)

- Drugs zoals wiet, coke, lsd etc. moeten verboden worden

- Verder vind ik wel dat er een 'opvangnet' moet zijn voor de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen (wao, gehandicapt etc.)

voorbeelden van zoals ik vind dat het niet moet of hoe het wel moet:

Als je een inbreker in je huis aantreft is het enige wat je mag doen (als jouw leven niet bedreigt wordt) is tegen hem zeggen dat hij moet blijven zitten tot de politie komt.

Kerncentral Borselle moet open blijven omdat we anders met een enorm stroomtekort komen en wij dat dan heel duur uit frankrijk moeten exporteren waar geloof ik +/- 90 kerncentrales staan. Om nog maar even verder te gaan met milieu. Groene stroom bestaat (bijna) niet alleen grijze stroom (stroom uit watervallen --> meer leeg --> kerncentrale levert stroom voor pompen om water in het meer terug te pompen)

pi_13731734
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:32 schreef Steijn het volgende:
Wie heeft trouwens vandaag Barend en van Dorp gezien? Ze lieten een fragment horen van radio 1. Kleuter van 5 hadden het over dood aan de Joden, homo's stinken en Nederlanders zijn gestoord omdat ze bier drinken omdat dat niet mag van Allah. Ik ben bijna nooit geschokt maar deze keer wel.

Ik vind dat bij deze groepen een keiharde rechtse aanpak onontbeerlijk is, het moet voor eens en altijd bij de ouders van deze kinderen duidelijk zijn dat dit gedrag niet in Nederland thuis hoort.

Ik heb het gehoord ja, en ik schrok er ook van (als linkse rakker zijnde )

Nouja, net iets links van het midden...

Er is gewoon een groot probleem in dit land en we zijn de laatste jaren steeds te soft geweest, en nu krijgen we het allemaal op ons bordje. Zulke mensen zie ik hier liever ook niet. Tuurlijk het zijn kinderen maar van wie leren ze het? Nederlanders zijn honden wordt er gezegd, maar wij honden zorgen er wel voor dat ze naar de dokter kunnen gaan als ze ziek zijn en wij honden zorgen er ook voor dat ze hier naar school kunnen gaan en niets te kort komen.

Natuurlijk is dit nog steeds een grote minderheid, maar helaas heeft die minderheid de luidste stem.

Mijn vader is Turk, en hij zegt ook wel eens iets over dat Nederlanders vieze gewoontes hebben, zoals na het schijten je handen niet wassen bijvoorbeeld. Maar hij weet ook heus wel dat niet elke Nederlander zo is. Hij vind het ook jammer dat het zo bergafwaards is gegaan met Nederland. Tijdje terug zei hij nog tegen me dat Den Uyl ooit heeft gezegd "zulke goede tijden zullen we nooit meer meemaken" of iets in de trend, en hij vond het jammer dat Den Uyl gelijk had. Wat ik maar wil zeggen, er zijn ook genoeg allochtonen die wel 'medeleven' voelen met Nederland en voelen zich als iemand die zijn steentje bij moet dragen.

Ik vind ook dat allochtonen die totaal geen respect tonen voor Nederland en haar inwoners maar op moeten rotten, simpel zat.

Maar dat maakt mij nog niet rechts.

En ik merk nu dat ik eigenlijk best wel veel offtopic heb geluld

pi_13731791
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:43 schreef the_RAVEN het volgende:
- Nederland is gewoon vol (hoor je hier niet dan moet je terug mits de toestand het toelaat)
Hoe definieer jij vol. En waarom is Nederland dan vol. In absolute zin is dat namelijk niet zo.
quote:
Hoe kun je dan met droge ogen volhouden dat bier niet verboden hoeft te worden maar wiet wel? Ik heb begrepen dat de gezondheidsrisico's vergelijkbaar zijn. Op het gebied van hard drugs ben ik het wel met je eens.
quote:
Als je een inbreker in je huis aantreft is het enige wat je mag doen (als jouw leven niet bedreigt wordt) is tegen hem zeggen dat hij moet blijven zitten tot de politie komt.
Dat is niet waar, je mag je eigen goederen beschermen. Maar wel met proportionaliteit.
quote:
Kerncentral Borselle moet open blijven omdat we anders met een enorm stroomtekort komen en wij dat dan heel duur uit frankrijk moeten exporteren waar geloof ik +/- 90 kerncentrales staan.
Stroomtekort?
quote:
Om nog maar even verder te gaan met milieu. Groene stroom bestaat (bijna) niet alleen grijze stroom (stroom uit watervallen --> meer leeg --> kerncentrale levert stroom voor pompen om water in het meer terug te pompen)
Het volpompen van een stuwmeer gebeurt in Engeland, echter dit meer is nooit gebouwd met het doel groene stroom te leveren. Het was gebouwd om de piek aanvraag naar stroom te kunnen overbruggen. De meeste stuwmeren in bijvoorbeeld Noorwegen, China en Zwitserland, zijn gebouwd in een rivier, het stuwmeer wordt dus op natuurlijke wijze weer aangevuld.
pi_13731816
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:43 schreef the_RAVEN het volgende:
oke ik ben 'rechts' omdat

- Ik niet vind dat iemand recht heeft op iets dat van mij is zonder dat die persoon een tegenprestatie levert.

Ik neem aan dat je hier doelt op bijstand etc? Ik vind dit een van de belangrijkste dingen in dit land en het moet ook op[ peil worden gehouden om te voorkomen dat dit land helemaal in de stront zakt. In de VS heb je echte armoede wat je in een rijk land niet mag verwachten, ik wil dan ook niet dat dat hier ook gebeurt.
quote:
- Ik vind dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (emancipatie van de mens)
Helemaal mee eens
quote:
- Ik wil meer keuzevrijheid hebben en niet dat anderen dat voor mij bepalen (kan je niet met die vrijheid omgaan dan zul jij je moeten aanpassen)
waar doel je hier precies op?
quote:
Nederland is nog lang niet vol. Als je hier komt en je kunt je nuttig maken voor de maatschappij dan ben je wat mij betreft van harte welkom. Ik ben er dan ook voor dat allochtone uitkeringstrekkers die alleen hun handje op kunnen houden van mij ook wel terug mogen, mits hun veiligheid niet in gevaar komt (oorlogsgebieden etc)
quote:
Softdrugs mogen ze van mij legaliseren. Wiet is in mijn ogen net zo erg als alcohol (minder zelfs). Harddrugs echter moeten strenger aangepakt worden, vooral de chemische drugs (XTC etc). Dit bezorgt NL internationaal een zeer slechte naam en ik vind het ook te gek voor woorden dat er mensen naar feestjes gaan en daar hun drugs ff kunnen laten controleren. Neem het dan in beslag! (maar hier loopt al een topic over)
quote:
- Verder vind ik wel dat er een 'opvangnet' moet zijn voor de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen (wao, gehandicapt etc.)
Eensch
quote:
voorbeelden van zoals ik vind dat het niet moet of hoe het wel moet:

Kerncentral Borselle moet open blijven omdat we anders met een enorm stroomtekort komen en wij dat dan heel duur uit frankrijk moeten IMporteren waar geloof ik +/- 90 kerncentrales staan. Om nog maar even verder te gaan met milieu. Groene stroom bestaat (bijna) niet alleen grijze stroom (stroom uit watervallen --> meer leeg --> kerncentrale levert stroom voor pompen om water in het meer terug te pompen)

Ben ik het op zich ook wle mee eens. Als er een inbreker in je huis is dan vind ik dat je hem wel een paar klappen mag verkopen, maar je mag natuurlijk niet met een honkbalknuppel op hem in blijven slaan...

En van dat kernenergie. Dat is op zich de schoonste manier om energie op te wekken en een stuk beter dan al die kolencentrales in oost-Europa. Natuurlijk heb je het radioactief afval maar dat kan opgeborgen worden totdat er een oplossing komt hiervoor...

pi_13731834
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:47 schreef HeyFreak het volgende:
Er is gewoon een groot probleem in dit land en we zijn de laatste jaren steeds te soft geweest, en nu krijgen we het allemaal op ons bordje. Zulke mensen zie ik hier liever ook niet. Tuurlijk het zijn kinderen maar van wie leren ze het? Nederlanders zijn honden wordt er gezegd, maar wij honden zorgen er wel voor dat ze naar de dokter kunnen gaan als ze ziek zijn en wij honden zorgen er ook voor dat ze hier naar school kunnen gaan en niets te kort komen.

Natuurlijk is dit nog steeds een grote minderheid, maar helaas heeft die minderheid de luidste stem.

Mijn vader is Turk, en hij zegt ook wel eens iets over dat Nederlanders vieze gewoontes hebben, zoals na het schijten je handen niet wassen bijvoorbeeld. Maar hij weet ook heus wel dat niet elke Nederlander zo is. Hij vind het ook jammer dat het zo bergafwaards is gegaan met Nederland. Tijdje terug zei hij nog tegen me dat Den Uyl ooit heeft gezegd "zulke goede tijden zullen we nooit meer meemaken" of iets in de trend, en hij vond het jammer dat Den Uyl gelijk had. Wat ik maar wil zeggen, er zijn ook genoeg allochtonen die wel 'medeleven' voelen met Nederland en voelen zich als iemand die zijn steentje bij moet dragen.

Ik vind ook dat allochtonen die totaal geen respect tonen voor Nederland en haar inwoners maar op moeten rotten, simpel zat.

Inderdaad, ik ben het volledig met je eens. En het vervelende is ook altijd dat ze het verzieken voor het overgrote deel waarbij het wel goed gaat. Ik ken een aantal allochtonen en ben daar ook wel eens thuis geweest en ik moet zeggen dat het keurige mensen zijn. Niets op aan te merken.
pi_13731853
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:02 schreef Steijn het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben het volledig met je eens. En het vervelende is ook altijd dat ze het verzieken voor het overgrote deel waarbij het wel goed gaat. Ik ken een aantal allochtonen en ben daar ook wel eens thuis geweest en ik moet zeggen dat het keurige mensen zijn. Niets op aan te merken.

Was ook wel grappig, was een keer iets over een inburgeringscursus voor Turken op tv. Was er een jonge Turkse man en die werd gewoon pissig omdat Turken vies werden genoemd, terwijl "Nederlanders zich niet wassen nadat ze naar de wc zijn geweest, ze lopen met hun schoenen naar de wc en door het rest van het huis en ze slapen met hun hond in hun bed". Hier moest ik eigenlijk ook best wel om lachen en ik was het best met hem eens (behalve van de schoenen want dat doe ik zelf ook maar wij hebben een schone wc dus...).
pi_13731872
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:59 schreef HeyFreak het volgende:
Natuurlijk heb je het radioactief afval maar dat kan opgeborgen worden totdat er een oplossing komt hiervoor...
Ik ben absoluut geen tegenstander van kernenergie maar ik betwijfel toch of hier ooit een oplossing voor kan worden gevonden. Wat je namelijk moet doen is of het afval omzetten in niet radioactieve elementen of het versnellen van het verval van het afval (zodat het minder radioactief wordt). Technisch gezien zijn beide opties zeer moeilijk of zelfs onmogelijk. Hoewel ik VVD heb gestemd vind ik het dan ook erg jammer (hoewel je het natuurlijk kan verwachten) dat de subsidie op zonnecollectoren en elektrovoltaische cellen is geschrapt.
pi_13731894
Mensen worden zo ongelooflijk beinvloed door hun omgeving dat je ze niet verantwoordelijk kunt stellen voor hun eigen daden.
pi_13731907
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen tegenstander van kernenergie maar ik betwijfel toch of hier ooit een oplossing voor kan worden gevonden. Wat je namelijk moet doen is of het afval omzetten in niet radioactieve elementen of het versnellen van het verval van het afval (zodat het minder radioactief wordt). Technisch gezien zijn beide opties zeer moeilijk of zelfs onmogelijk. Hoewel ik VVD heb gestemd vind ik het dan ook erg jammer (hoewel je het natuurlijk kan verwachten) dat de subsidie op zonnecollectoren en elektrovoltaische cellen is geschrapt.

Misschien dat ze het de ruimte in kunnen schieten?

Er zijn zonnecollectoren uitgevonden onlangs die veel en veel goedkoper zijn dan de huidige. Was geloof ik een topic over hier op Fok!forum.

Ik heb PvdA gestemd, gewoon omdat die het dichtste bij mij lag. De VVD heb ik toch het idee dat het meer voor de goed verdienende yuppies is (sterk overdreven) en qua sociale voorzieningen minder snel omkijkt naar de onderlaag van de bevolking (lees: bijstandsmoeders etc)

En de SP en GL vond ik gewoon te links en ik kon me gewoon niet vinden in een aantal van hun punten (vooral GL)

pi_13731927
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:13 schreef thabit het volgende:
Mensen worden zo ongelooflijk beinvloed door hun omgeving dat je ze niet verantwoordelijk kunt stellen voor hun eigen daden.
Tuurlijk wel, een mens moet zelf nadenken en is uiteindelijk verantwoordelijk voor alles wat hij doet, net als ik verantwoordelijk ben voor dit stukje tekst.

Mensen worden wel helaas makkelijk beïnvloed door bijv de media en verkeerde vrienden, maar dat is gewoon het aard van het beestje...

pi_13731935
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:13 schreef thabit het volgende:
Je kunt de Ossenaar dus niet verwijten dat hij/zij SP stemt? Een soort van ontoerekeningsvatbaarheid?
pi_13731976
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:20 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je kunt de Ossenaar dus niet verwijten dat hij/zij SP stemt? Een soort van ontoerekeningsvatbaarheid?

Dat is ook weer zoiets, heel vaak zie je dat een moordenaar voor doodslag wordt veroordeeld wegens ontoerekeningsvatbaarheid. Zoals ik al zei, iedereen is verantwoordelijk voor wat hij of zij doet en ik vind dat als je iemand vermoord, ookal is het uit een opwelling dat je dan moet brommen voor moord en niet voor doodslag.

Er zijn aardig wat punten waarbij ik 'rechts' denk, maar uiteindelijk gaat het mij ook om de sociale voorzieningen voor het armere deel v.d. bevolking zodat ze niet te ver achter blijven op de rest van Nederland. Dit is voor mij de belangrijkste reden om op links te gaan stemmen.

pi_13732083
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:24 schreef HeyFreak het volgende:
Dat is ook weer zoiets, heel vaak zie je dat een moordenaar voor doodslag wordt veroordeeld wegens ontoerekeningsvatbaarheid.
Is dat zo? Dat zou me verbazen. In het recht wordt ontoerekeningsvatbaarheid als een strafuitsluitingsgrond gezien. Dat betekent dat de verdachte wel schuldig wordt bevonden maar dat hem deze schuld niet kan worden toegerekend vanwege z'n geestelijke gesteldheid. De schuldige kan dus nooit een straf opgelegd krijgen. Wel is het zo dat hij/zij wel moet worden opgenomen omdat hij geestelijk niet in orde is. TBS dus.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:31:41 #47
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13733211
quote:
Ik heb individuele vrijheid hoog in het vaandel staan. punt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:34:52 #48
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13733255
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:31 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik heb individuele vrijheid hoog in het vaandel staan. punt.

Dus ook recht op migratie?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:45:49 #49
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13733426
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:34 schreef Dodec het volgende:
Dus ook recht op migratie?
UIteraard, die twee dingen zijn onscheidbaar.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_13733760
1) Ik ben voor eerlijke verdeling van inkomen (je werkt voor je geld, en iedereen betaalt hetzelfde percentage belasting, tenzij je dan zelf te weinig meer overhoudt om van te overleven)
2) Ik ben tegen verraderlijke klootzakken als Wim Kok (ik ben voor openheid en tegen hypocrisie)
3) Ik ben voor het verbieden van drugs (dus niet voor GroenLinks)

Dus je zou me rechts kunnen noemen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')