[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 08-10-2003 10:18]
quote:Edit: dat was off topic ja
Op woensdag 8 oktober 2003 00:24 schreef faisj het volgende:
mis jij iemand zo erg dat je ook soms huilend in bed ligt....
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 08-10-2003 10:21]
quote:een iets uitgebreide openingspost zou wel leuk zijn ja, en dat mis ik nu!!
quote:Jupp
Tja, het mag niet zo zijn blijkbaar
quote:Kan ik me helemaal in vinden
Op woensdag 8 oktober 2003 01:11 schreef CoolGuy het volgende:
niet specifiek íemand, maar wel gewoon een meid weet je wel, gewoon zo'n warm lichaam om tegenaan te gaan liggen in bed snachts en zo![]()
Nou kun je dat met iedereen natuurlijk, maar ik bedoel in de zin van een vriendin heDus als ik zeg iemand heb ik niet een specifieke persoon in gedachten, maar ik mis dus wel een vriendin zeg maar...
Tja, het mag niet zo zijn blijkbaar
Maar ik heb toch geen tijd om met zo'n mokkel opgescheept te zitten en vooral omdat ik een grote tering hekel aan winkelen heb stel ik dat 'mokkel' maar ff uit
quote:nee
quote:ooit gehad, bijna genezen
quote:huilend niet...als ik iemand mis lig ik weleens uren dan aan iemand te denken op bed...
De situatie is te lang om hier neer te zetten, maar mis hem op dit moment al vreselijk!!! En jank eigenlijk bijna de hele dag al...
quote:jah mijn ex-vriendin, en dat zal wel ff blijven.
Edje!
nu nog niet zo héél erg, maar als ik pech heb dan ga ik dit over 1 jaar wel hebben...
quote:ik mis me haast ex maar ja wat doe je eraan haar keus
Op woensdag 8 oktober 2003 19:37 schreef Darkinforcer het volgende:
Ja, want degene is overleden..
quote:Ja me mannetje die 150 km. verder woont.
quote:"Ach nein, verloren hab ich es nicht
Op woensdag 8 oktober 2003 11:38 schreef AMDFreak het volgende:
hmmm, nee.. dat huilen heb ik nooit echt gehad.. alleen wel dat gevoel dat ik iemand mis...
*Probeer het positieve in iets slechts te zien*
Oftewel: geen vriendin dus ik kan niemand missen eigenlijk
quote:Ben ik geheel met u eens! Wijze woorden...
Op woensdag 8 oktober 2003 11:41 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Soms wordt ik weleens overdonderd door zo'n gevoel van zelfmedelijden, maar dan ga ik maar weer iets leuks doen en dan is het zo over.
Huilend op bed is wel even lekker emotioneel ontladen, maar je moet er geen uren mee bezig zijn. Beetje nutteloos want die persoon die je mist die heeft er toch niks van.
quote:?????????????? dan ga je toch langs
Op woensdag 8 oktober 2003 10:13 schreef --MadCaT-- het volgende:
Ik mis mijn vriendinnetje.. Al een week niet gezien omdat ze ernstig ziek thuis op bed ligt .......
Meuh...
En das helemaal niet erg.
quote:ik lig soms te huilen omdat ik m'n bed mis.........
quote:Wat voor kleur bed
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:49 schreef Crucisalus het volgende:[..]
ik lig soms te huilen omdat ik m'n bed mis.........
quote:Zitten?
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:59 schreef Praag het volgende:
Ik mis een hoop vrienden die in het buitenland zitten. Heel erg..
quote:Misschien zitten ze wel vast
Op woensdag 15 oktober 2003 10:48 schreef mortiphobia het volgende:[..]
Zitten?
Doen ze daar niet meer dan zitten?
Wat een raar land
quote:Misschien heeft zijn het wel rare vrienden
Op woensdag 15 oktober 2003 10:48 schreef mortiphobia het volgende:[..]
Zitten?
Doen ze daar niet meer dan zitten?
Wat een raar land
Ontopic:
Ben vandaag een vriendin wezen opzoeken en ben er achtergekomen dat ik haar toch wel leuker vind dan ik dacht duzz mis haar nu wel ja
quote:Het scheelt wel dat ik niet de enige ben die er na zo lang nog steeds niet 100% mee kan omgaan. Sterkte enzo..
Op woensdag 15 oktober 2003 22:34 schreef hugoboss22 het volgende:
Lig heel af en toe ook nog wel eens te huilen. Ik huil eigenlijk nooit, maar heel soms heb een beetje zo een paniekerig gevoel over deze wereld.
Mijn vader is ruim 4 jaar geleden overleden... En het blijft gewoon heleboel moeite kosten om daar mee om te gaan. Kan het wel hoor, maar soms kan ik niet meer helder denken.
Heb daardoor wel het gevoel alsof ik alles aankan. Het ergste heb ik voor mijn gevoel al meegemaakt. Zullen heus wel veel moeilijke dingen in mijn leven gebeuren, maar als ik dan aan mijn vader denk heb ik het gevoel alof het allemaal goed komt.
[edit: Hugo? *slaakt kleine gil* zit jij op Fok?? *verbaasd* Ik voeg je even toe op ICQ.. ]
quote:ja, maar dan neit op bed, meestal stoel en/of douche.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:34 schreef hugoboss22 het volgende:
Lig heel af en toe ook nog wel eens te huilen. Ik huil eigenlijk nooit, maar heel soms heb een beetje zo een paniekerig gevoel over deze wereld.
Mijn vader is ruim 4 jaar geleden overleden... En het blijft gewoon heleboel moeite kosten om daar mee om te gaan. Kan het wel hoor, maar soms kan ik niet meer helder denken.
Heb daardoor wel het gevoel alsof ik alles aankan. Het ergste heb ik voor mijn gevoel al meegemaakt. Zullen heus wel veel moeilijke dingen in mijn leven gebeuren, maar als ik dan aan mijn vader denk heb ik het gevoel alof het allemaal goed komt.
quote:Ik ben ruim 17 jaar geleden mijn vader verloren. Ik ben nu 21, was toen 4... Hij is verongelukt op weg van zijn werk naar huis, op dat moment fietsten wij (mamma, zussen, en ik voorop't kinderzitje) pappa tegemoet, het was erg lekker weer... Toen we erlangs fietsten was het 15 minuten geleden gebeurd...
Op woensdag 15 oktober 2003 22:41 schreef bloempjuh het volgende:
Heb daardoor wel het gevoel alsof ik alles aankan. Het ergste heb ik voor mijn gevoel al meegemaakt. Zullen heus wel veel moeilijke dingen in mijn leven gebeuren, maar als ik dan aan mijn vader denk heb ik het gevoel alof het allemaal goed komt.<hr></blockquote>Het scheelt wel dat ik niet de enige ben die er na zo lang nog steeds niet 100% mee kan omgaan. Sterkte enzo..
Ik weet niet echt wat het is, missen. Een melancholies gevoel proberen te kweken, maar ik was destijds (denk ik) te jong om te beseffen wat een vader was. Ik heb nooit kunnen huilen, maar heel soms, als ik denk hoe het zou zijn, wil ik nog weleens een keertje extra slikken...
Eigenlijk stom, na zo'n lange tijd...
[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 15-10-2003 23:46]
quote:Met alle respect, maar
Op woensdag 15 oktober 2003 23:45 schreef Yuki het volgende:
* Yuki mist vriendje... we zijn de hele vakantie samen behalve morgen... en morgen is de dag dat we 8 maanden samen zijn...
-edit- te lang verhaal -edit-
Ik kan zo ziek worden van mensen die dénken dat ze weten wat "missen" is...
quote:Jezus christus loser. Laat hem/haar gewoon een beetje iemand missen. zijn we hier alleen welkom als we iemand hebben die met bot, hart, darm, en lymfeklierkanker hebben zien sterven?
Op woensdag 15 oktober 2003 23:51 schreef Reintje het volgende:[..]
Met alle respect, maar
Wat ik me serieus wel eens afvraag bij dit soort reacties (ook in rl);
weet jij wat missen is? Heb jij bijvoorbeeld weleens moeten uitleggen dat iemand van wie je zielsveel houd plots weg was? En dan ook echt weg?
Niet je cavia die een tumor had, niet je klasgenootje dat naar amerika is geëmigreerd, of niet je 8 maanden verse relatie die er met het 8-maandig jubileum (wat ik overigens knáp van hem vind) niet kan zijn.
Maar je vader, moeder, broertje, zusje, opa, oma, of whoëver die dicht bij je stond, die van de een op de andere dag dood was?-edit- te lang verhaal -edit-
Ook dit met alle respect. Stel je niet zo aan man.
quote:Vind ik niet stom...tijd heeft daar niet zoveel mee te maken. Ik denk dat het altijd wel moeilijk zal blijven. Mensen zeggen wel eens als ze horen dat het al ruim 4 jaar geleden is..."oh daar ben je dan wel overheen".
Op woensdag 15 oktober 2003 23:44 schreef Reintje het volgende:
Ik ben ruim 17 jaar geleden mijn vader verloren. Ik ben nu 21, was toen 4... Hij is verongelukt op weg van zijn werk naar huis, op dat moment fietsten wij (mamma, zussen, en ik voorop't kinderzitje) pappa tegemoet, het was erg lekker weer... Toen we erlangs fietsten was het 15 minuten geleden gebeurd...Ik weet niet echt wat het is, missen. Een melancholies gevoel proberen te kweken, maar ik was destijds (denk ik) te jong om te beseffen wat een vader was. Ik heb nooit kunnen huilen, maar heel soms, als ik denk hoe het zou zijn, wil ik nog weleens een keertje extra slikken...
Eigenlijk stom, na zo'n lange tijd...
quote:Op welke manier vind je het nog moeilijk dan?
Op woensdag 15 oktober 2003 23:58 schreef hugoboss22 het volgende:[..]
Vind ik niet stom...tijd heeft daar niet zoveel mee te maken. Ik denk dat het altijd wel moeilijk zal blijven. Mensen zeggen wel eens als ze horen dat het al ruim 4 jaar geleden is..."oh daar ben je dan wel overheen".
Dat zeggen ze niet zo, maar het komt er wel op neer.
Maar ik denk er nog heel veel aan en vind het nog heel moeilijk, maar dan op een andere manier.
Ik vind het ook niet stom, ook niet van jou, ook niet van iemand waarbij het langer geleden is. Ik ben ook van mening dat het niet met tijd te maken heeft. Ik denk ook dat je op belangrijke momenten in je leven die persoon erg kunt missen. Als er iets fijns gebeurt wat je met diegene zou willen delen, als er iets vervelends gebeurt waarvan je zou willen weten of de ander er ook zo over denkt.
Ik denk op zich wel dat het verdriet erom heen op den duur minder wordt. Maar ik denk best dat je iemand die is overleden je leven lang kunt missen.
Wat ik me nu afvraag bij mensen van wie een ouder is overleden: hebben jullie het gevoel dat je ouder op de een of andere figuurlijke manier er nog is? In je hoofd dmv gedachten bijvoorbeeld? En in hoeverre kun je er zeker van zijn dat je bepaalde karaktereigeschappen van de overledene hebt meegekregen? Is er iets bij waarvan je denkt: o, dat heb ik ECHT van mijn vader (of moeder)? Zijn er ook buiten de leuke eigenschappen ook vervelende eigenschappen die je hebt meegekregen?
quote:Ik kan het wel enigzins met een vorige reactie hierover eens zijn. Ik vind het echt belachelijk dat je hier mensen gaat vertellen dat ze niet weten wat missen is. Om de zelfde reden weten we dus vast ook niet wat verdriet is? En omdat we niet in een derde wereldland leven weten we niet wat honger en dorst zijn? Zo kan je het door gaan trekken zo weten we dus allemaal niet meer wat gevoelens zijn... want weet je bijvoorbeeld ook pas als je een geweldige carriere hebt, een geweldige partner en geweldige kinderen wat geluk is? Gevoelens als missen verdriet en geluk houden natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde in. Maar het is niet iets objectiefs, er is geen perfecte beoordeling voor de mate van gemis of de mate van verdriet.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:51 schreef Reintje het volgende:[..]
Met alle respect, maar
Wat ik me serieus wel eens afvraag bij dit soort reacties (ook in rl);
weet jij wat missen is? Heb jij bijvoorbeeld weleens moeten uitleggen dat iemand van wie je zielsveel houd plots weg was? En dan ook echt weg?
Niet je cavia die een tumor had, niet je klasgenootje dat naar amerika is geëmigreerd, of niet je 8 maanden verse relatie die er met het 8-maandig jubileum (wat ik overigens knáp van hem vind) niet kan zijn.
Maar je vader, moeder, broertje, zusje, opa, oma, of whoëver die dicht bij je stond, die van de een op de andere dag dood was?-edit- te lang verhaal -edit-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |