Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
* Let op!!!! Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
* Nieuw!!!!!!!!!!
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Tussenstand
code:* Oh ja:HP [VP] Naam ptn (+P)
---------------------------------
1.[ 2] California 13 (+3)
2.[ 3] SaintOfKillers 12 (+3)
3.[ 1] GFP 11
4.[ 3] MasterWouter 9
5.[ 5] REFUSED 8 (+1)
6.[ 5] Patch 7
[ 7] dolle_hond 7 (+2)
[10] Gorro 7 (+3)
9.[10] Don-Tom 6 (+2)
10.[ 7] Zelva 5
[ 7] victorinox 5
[10] Oscar-Wilde 5 (+1)
13.[10] BwennieBren 4
[17] InTrePedIvity 4 (+2)
[10] ranja 4
[21] SODA 4 (+3)
17.[15] Gurgeh 3
[15] Retuobak 3
19.[17] twentemeisje 2
[17] Khalein 2
[17] Venkman 2
22.[21] Asap 1
[21] BlaatschaaP 1
[--] mamamiep 1 (+1)
[21] ShaoliN 1
[21] Woodpecker 1---------------------------------
HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = Nickname
ptn = aantal punten
+P = punten uit het vorige topic
Vraag van mamamiep:
Van welke film komen deze Fok! recensies?
quote:
Leuk filmpje hoor, kheb hem zelfs twee keer in de bios gezien. Niets wereldschokkends, maar gewoon een prima lach en jank filmpje.
quote:SaintOfKillers kan nooit alle topics hebben doorgelezen
best leuke film. wel vrij voorspelbaar.
opmerkelijk/irritant: bij alle grappen waar ik om moest lachen bleef het stil in de zaal en bij alle flauwe afgezaagde cliche-grappen waar ik van moestbegonnen de schaapjes te lachen....
zucht
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik ga voor net op tv geweest Life
Vermakende film trouwens
Die moet ik nog steeds zien . Ik wist niet eens dat die op was
.
quote:Zonde, hij's erg cool
Op zondag 5 oktober 2003 22:34 schreef mamamiep het volgende:[..]
.
Die moet ik nog steeds zien
. Ik wist niet eens dat die op was
.
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
4 weddings and a funeral ?
Maar je denkt wel de goede kant op .
quote:Nog een erbij
De film heb ik gister gezien met mijn ouders en heb me er kostelijk om vermaakt. Leuke film, leuke humor, typisch Engelse film als je het mij vraagt.
Notting Hill?
quote:Bijna:
Op zondag 5 oktober 2003 22:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Laatste gok voor vandaag:Notting Hill?
quote:
Ja, gezien.Een hele leuke film. Stukken beter te verteren dan de films die
normaal gesproken maakt.
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:59 schreef SODA het volgende:
About a boy?
SODA + 1
Wauw, jij krijgt mijn 1e punt in een paar weken .
hoezo ego
TomRMD
Marylad
Date: 3 April 2001
Summary: Wonderful Score, Definitely a Hidden Gem
Movies should be able to transport you to the time and place without much effort. does so. I saw this in -- of all places -- a redeye bus trip from New York to DC, and this only enhanced the viewing enjoyment. This is definitely a movie to "get into the mood" for 40's noir, down to the gritty life of the City After Dark.
sg60
Toronto, Canada
Date: 22 March 2003
Summary: I really like this film a lot.
I first saw about ten years ago knowing nothing about it in advance. This movie has really stayed with me over the years. It's very rich in atmosphere and I really bought into the characters. The whole cast was strong and the writing was very good. I read one review that complained that the romance wasn't believable. On the surface that might be understandable but the quality of the acting and the writing completely erased the issue for me. The 1940's setting was portrayed very effectively and the music added so much to the story. I strongly recommend this forgotten gem.
Date: 3 June 2003
Summary: A populist film brun
I appreciate that this film was more than a homage to film noir but actually advanced the genre to include populist themes and even women's issues. In many ways, this is film brun because so much effort is made to evoke the brown tones of the time which brought a warmer, less paranoid tone to the proceedings. Brown can be earthy or rich. Men wear brown suits and hats and chew on brown cigars. The nightclub is paneled in rich brown wood. has brown hair. The script and direction showed a love for the time but a cynicism, too, of government collusion with organized crime to make money at the expense of the fighting men and the citizens during a time of war. I enjoyed the relationships between the characters and was touched by the pan of the cheering crowd of real people at the end, not usually seen in noir.
Date: 2 March 2002
Summary: Certainly not the annoying I know...
Well, I've just seen the movie tonight and is certainly great in it. I finally saw a side of him that I've never seen before. In almost all his other movies, he got on my nerves, but in this one, he managed to make me respect his acting. I have to agree with the other comments. I've never heard of this movie and that's too bad. It's very touching and gave me a feeling of je ne sais quoi... It's a very attractive movie in a quiet sort of way. I don't know. I really enjoyed it and it's too bad that it hasn't been credited as one of
's best (if not THE BEST) movies.
Murder. Scandal. Crime. No matter what he was shooting, never took sides he only took
... Except once.
Date: 21 March 1999
Summary: noir themes
I first saw this film in a 1930's-40's movie theater (with the original large screen) and it fit perfectly with its noir themes and 40s style costumes. I had come to see it as a double feature with 'Delicatessen', and was surprised by the artistically satisfying black and white still photography that was flashed on the screen as examples of the main character's work. The actors well-crafted, enigmatic performances and the lavish interiors set an ambient mood that will stay with you after the film is over.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 00:49 schreef REFUSED het volgende:
bij een paar details denk ik aan Shaft, maar de rest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |