abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:07:22 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13654016
Wat ik vaak merk als je met iemand muziek luistert dat hij/zij je vaak kleine stukjes laat horen... zo van dit is een leuk rifje... hier zit een grappig stukje.. dit is een ontroerende tekstje.

Ik doe dit zelf ook altijd als ik aan vrienden muziek laat horen.

Maar eigenlijk is dat vreselijk irritant, je hoort helemaal de muziek niet in zijn context en 'begrijpt'na de tijd alleen nog maar minder van de muziek.

zijn hier ook mensen die zich aan dit gedrag irriteren en/of schuldig maken ?

en zijn er ook mensen die een 'niet tijdrovende' oplossing weten ?

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:14:23 #2
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_13654158
2x snelheid afspelen.. nee, maar inderdaad, ik heb t zelf ook, ben altijd aan t skippen
Het leek zo'n goed idee...
pi_13654174
ik dring anderen ook graag mijn dingetjes op ja
pi_13654190
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik vaak merk als je met iemand muziek luistert dat hij/zij je vaak kleine stukjes laat horen... zo van dit is een leuk rifje... hier zit een grappig stukje.. dit is een ontroerende tekstje.

zijn hier ook mensen die zich aan dit gedrag irriteren en/of schuldig maken ?

Ik doe dat ook altijd. Ik heb altijd zoveel nieuwe muziek dat ik aan mensen wil laten horen. En vaak zitten mensen ook niet te wachten om een heel nummer af te luisteren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13654212
ik doe het ook, en ik vindt het doooood irritant als iemand anders dat doet .
  Moderator zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:18:32 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13654273
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:16 schreef blieblie het volgende:
ik doe het ook, en ik vindt het doooood irritant als iemand anders dat doet .
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:15 schreef teknomist het volgende:
<Ik doe dat ook altijd. Ik heb altijd zoveel nieuwe muziek dat ik aan mensen wil laten horen. En vaak zitten mensen ook niet te wachten om een heel nummer af te luisteren.
pcies zo is het maar net, maar als je de tijd hebt zou het best kunnen maar toch doe je het niet dan maar wat meer stukjes
pi_13654303
Niemand die ik goed ken houdt van de muziek waar ik van hou (op een aantal artiesten/groepen na dan). Dus eigenlijk luister ik muziek meestal alleen.
Opzich vind ik dat ook wel prettig, kan ik lekker alleen genieten van mijn favoriete muziek.
Soms luister ik naar concert materiaal van Pink Floyd met me vader, maar meer dan dat doe ik niet mbt 'muziek luisteren met anderen'.
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  Moderator zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:21:13 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13654329
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:19 schreef ChiPMaN het volgende:
Niemand die ik goed ken houdt van de muziek waar ik van hou (op een aantal artiesten/groepen na dan). Dus eigenlijk luister ik muziek meestal alleen.
Opzich vind ik dat ook wel prettig, kan ik lekker alleen genieten van mijn favoriete muziek.
Soms luister ik naar concert materiaal van Pink Floyd met me vader, maar meer dan dat doe ik niet mbt 'muziek luisteren met anderen'.
Ik dring mijn smaak altijd wel op !! in de vorm van korte stukjes
pi_13654431
nee nooit
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_13655747
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:14 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
ik dring anderen ook graag mijn dingetjes op ja
ik ook wel, probeer het zelfs ook via mn website
pi_13656033
Laatst kwam vriend bij mij en toen hadden we een hele cd (78 minuten, Jimi Hendrix: Experience Hendrix) beluisterd, van 1 t/m 20! En ondertussen hadden we gewoon allebei wat gelezen van de junk (Kijk!'s...) die in mijn kamer ligt.
Is fijner dan de hele tijd skippen.
feest
pi_13656185
Hmm ja, ik doe het ook wel, dat ik mensen in korte tijd veel dingen wil laten horen. Liever ga ik er echt voor zitten en laat me meevoeren op de muziek in de hoop dat iemand anders er ook door gegrepen wordt.
  zondag 5 oktober 2003 @ 00:03:20 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_13656376

Ik laat ook graag nieuwe muziek horen maar doe nooit stukjes, altijd hele nummers. Alleen is het vaak zo dat net als iets bijzonders komt, een solootje of verzin maar wat, dat de ander dan net gaat praten ofzo. Argh!

pi_13656981
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 23:51 schreef Seborik het volgende:
Hmm ja, ik doe het ook wel, dat ik mensen in korte tijd veel dingen wil laten horen. Liever ga ik er echt voor zitten en laat me meevoeren op de muziek in de hoop dat iemand anders er ook door gegrepen wordt.
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 5 oktober 2003 @ 01:52:14 #15
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_13658085
in mijn enthousiasme naar muziek laten horen naar andere mensen herken ik mijn gedrag terug in deze draad. En ben bang dat ik dit gedrag ook nog zal voortzetten
  zondag 5 oktober 2003 @ 02:42:19 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_13658488
quote:
*aansluiten doet

Via msn luister ik vaak samen met iemand nummers waarvan we vinden dat de ander moet horen. Eigenlijk best een goede manier om 'samen' te luisteren.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 5 oktober 2003 @ 02:44:43 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13658521
Ik dring alleen mijn vriendje wel 's mp3tjes op en hij mij wel 's. Met anderen heb ik dat niet, en bovendien luister ik muziek meestal liever in m'n eentje, al kan ik ook wel 's heel erg genieten van radio luisteren in de auto, samen.
Meestal vinden we trouwens wel 't zelfde erg ok.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 12:28:01 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13661095
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 02:44 schreef SEMTEX het volgende:
al kan ik ook wel 's heel erg genieten van radio luisteren in de auto,
Dat is idd een erg fijne manier van muziek luisteren. En dus ook iets waar ik mij vaak mee bezig houdt, nutteloos rondrijden omdat ik een nieuwe cd heb . En het is nog goed voor het milieu ook
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 12:31:44 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13661171
quote:
Dat is nou vaak het probleem, de ander wil zich vaak niet laten meevoeren. Als ik alleen ben doe ik dat wel.

Wat ik ook altijd wel prettig vindt is met een boek en dan van de één afdwalen. Dus of diep in het boek geraken en de muziek niet bewust horen, of diep in de muziek raken en een beetje naar het boek staren.

alleen krijg je dan soms wel rare associaties, zo was ik de bio van Jim Morrison aan het lezen toen in net californication van de RHCP in de cd speler had zitten. En nog steeds associeer ik die cd met The doors

zondag 5 oktober 2003 @ 16:44:33 #20
67089 Gillingham
The horror...
pi_13667369
Ik laat mensen altijd gewoon een hele cd luisteren, geef ze een tip over een cd of leen hen de cd uit. Lijkt me niet zo moeilijk. Voor muziek is er altijd tijd!
What's it going to be then, eh?
  zondag 5 oktober 2003 @ 16:48:36 #21
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_13667481
ja ik doe dat eigenlijk ook wel ja. En soms werkt het nog ook! Zo heeft mn pa nadat ik hem wat dingen had laten horen uiteindelijk cds gekocht van Sonic Youth, White Stripes en de Dandy Warhols. Cool toch.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_14286097
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 23:25 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

ik ook wel, probeer het zelfs ook via mn website

En dat is soms best fijn, maar soms ook niet. Dat opdringen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')