Zoals velen onder jullie weten ben ik reeds jaren behoorlijk geinteresseerd in het vermeende eindjaar 2o12. Omdat ik vaak de tijd niet heb om er uitgebreid aandacht aan te besteden op mijn site, en er toch veel mensen met vragen blijven zitten, heb ik (op aanvraag) besloten om lezingen te geven.
Samen met mijn vrouw ben ik ook bezig aan een boek over het onderwerp, maar daar zullen jullie nog een hele tijd op moeten wachten.
De eerste lezing (als try-out) vindt plaats op 21 december ( ) 2oo3.
Locatie is het spiritueel centrum 'De Vliegende Vis' in Almere.
Titel van de lezing: 'Zin en onzin van 2o12'. Verwacht dus geen verhaal dat alleen maar pro of contra is, maar een (zo gepoogde) nuchtere analyse van wat fictie en feit is. Er zal gelegenheid zijn om vragen te stellen of om met eigen gedachten te komen.
Meer info vind je op: http://www.vliegendevis.nl/programma.html#2012
Hopend enkelen van jullie daar te zien,
Seriewoordenaar.
Worden er ook opnamen gemaakt, en misschien gedigitaliseerd ? ... Want op zich lijk het me zeer interessant...
Is het ook mogelijk je sheets/bijlagen en dergelijke op het Internet aan te bieden ?
quote:Ik heb niet echt nagedacht over opnamen. En aangezien dit slechts een try-out is, zal het vast niet voor deze keer zijn.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:39 schreef ChOas het volgende:
Hmmm Almere is niet in mijn buurt....Worden er ook opnamen gemaakt, en misschien gedigitaliseerd ? ... Want op zich lijk het me zeer interessant...
Is het ook mogelijk je sheets/bijlagen en dergelijke op het Internet aan te bieden ?
Misschien wilde ze het tegen die tijd wel vernieuwen ofzo?
quote:Ik denk het niet.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:09 schreef Bastard het volgende:
2012.. houdt de maya kalender op ofzo he? ..Misschien wilde ze het tegen die tijd wel vernieuwen ofzo?
quote:Hee seriewoordenaar, wel interessant misschien heb ik wel een gaatje vrij in mijn 'agenda', heb je trouwens dat topic van John Titor al gelezen?
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:32 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik denk het niet.
Het topic waarin het 2012-gebeuren wordt besproken: december 2012
Volgens mij verwijst het heel goed naar het feit dat er in 2012 een nieuw tijdperk begint, wordt daar ook ergens genoemd. In het begin gaat het om 2015 maar als je de site van Titor doorleest zie je meer verbanden met 2012 (geen preciese data maar wel de jaren ervoor en erna)
quote:Dat topic volg ik, ja. Alles kan, maar ik heb behoorlijke moeilijkheden om John Titor ernstig te nemen...
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:54 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Hee seriewoordenaar, wel interessant misschien heb ik wel een gaatje vrij in mijn 'agenda', heb je trouwens dat topic van John Titor al gelezen?
Volgens mij verwijst het heel goed naar het feit dat er in 2012 een nieuw tijdperk begint, wordt daar ook ergens genoemd. In het begin gaat het om 2015 maar als je de site van Titor doorleest zie je meer verbanden met 2012 (geen preciese data maar wel de jaren ervoor en erna)
' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'
Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
En een 10e planeet?? Wordt het niet eens tijd dat die aangetoond wordt dan?
quote:Ik zou dan toch maar eens op mijn gemak "De Orion Profetie" gaan lezen door Patrick Geryl & Gino Ratinckx.
Op maandag 6 oktober 2003 10:15 schreef janszzen het volgende:
Van Seriewoordenaars site:' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
Ik woon zelf in Almere, dus er bestaat een grote kans dat ik de lezing ook kom bijwonen!
Het is trouwens wel een grote moeilijkheid om fictie en feiten betreffende "2012" te onderscheiden, omdat vaak de theorieën niet goed onderbouwt worden. De meesten zijn allemaal theoretische vraagstellingen en interpretaties van oude geschriften (lees: Sumerische en oud Egyptische) die naar mijn inziens vaak een groot fantasie gehalte hebben.
Velen denken/lezen deze geschriften ook in een negatieve zin, waardoor mensen dan gaan "doemdenken". Vervolgens worden naar aanleiding hiervan dingen toegevoegd die de bedachte scenario's over de toekomst nog negatiever maken.
In iedergeval, seriewoordenaar, ik ben zeer benieuwd!
quote:Er wordt jou ook niet gevraagd om deze "onzin", zoals jij het noemt, te geloven.
Van Seriewoordenaars site:' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
[Dit bericht is gewijzigd door Anti-Dajjal op 06-10-2003 11:01]
quote:Jij was in een vorig leven iemand die mensen veroordeelde omdat ze zeiden dat de aarde rond was? Zelfs bij NASA vinden ze de 10e planeet geen onzin en kunnen ze niet met zekerheid zeggen of hij al dan niet aanwezig is. Maar herr Janszzen heeft waarschijnlijk het warm water gepatenteerd en spreek vanuit een alwetende bron van informatie?
Hou je geest open, kerel. Ik pretendeer geen zekerheden te vertellen, alleen maar plausibele situaties.
quote:Dat kan nog wel even duren. Zoals gezegd ben ik nog maar net begonnen ermee. Maar 't Lijkt me wel leuk om in mijn geboortelandje ook mijn keel weer es open te zetten.
Op maandag 6 oktober 2003 10:59 schreef ghostarmor het volgende:
seriewoordenaar:
laat je iets weten als je een lezing houdt ergens in het zuiden? Almere is wat ver weg voor mij... heb geen zin om 4 uur vanuit Belgie te rijden (en 4 uur terug)...
quote:Hoi,
de 10e planeet bestaat inderdaad - een Kuijper-gordel object met de naam Quaoar. Zie http://www.gps.caltech.edu/%7Echad/quaoar/
"Planeet" is overigens een groot woord - de doorsnee is maar een derde van die van onze Maan.
Dat verhaal van 2012 geloof ik inderdaad niet. Er is geen enkele serieuze aanwijzing voor; alleen een paar verhalen en interpretaties van wat oude geschriften.
Een planeet die op zo'n manier de zon kan beïnvloeden moet zodanig groot zijn dat we 'm allang hadden gevonden - 9 jaar is niet zo heel ver weg in kosmische termen.
De zwaartekracht zou veel groter moeten zijn dan zelfs van Jupiter (na de zon het grootste object in dit zonnestelsel - Jupiter bevat zoveel massa dat alle andere objecten in dit zonnestelsel, met uitzondering van de zon, minder wegen dan Jupiter zelf).
...maar een planeet die zwaarder is dan Jupiter heeft zoveel massa en dus zo'n grote zwaartekracht dat ze zou "ontbranden" - en dus een kleine ster zou zijn - vermoedelijk een bruine dwerg. Net zoals je in de film 2010 ziet; de film is uiteraard niet echt, maar de wetenschap achter het ontbranden van Jupiter is (redelijk) correct.
Een dergelijk zwaartekrachtveld is heel makkelijk op te sporen. Aangezien dat niet gebeurt is, is het hele verhaal onzin.
Als je andere data hebt, post je die dan hier?
quote:Zal ik doen.
Op maandag 6 oktober 2003 11:55 schreef yvonne het volgende:
21 December?
Wat jammer
Daar hadden we graag heen gewild,
maar het is dan de traditionele iteejer verjaardags annex vliegkracht van eieren test meetAls je andere data hebt, post je die dan hier?
quote:Normaalgesproken zal iets als dit weggeedit worden. Dít, mijne dames en heren, valt dus onder sfeerverpestend posten.
quote:Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?
Op maandag 6 oktober 2003 12:12 schreef iteejer het volgende:[..]
Normaalgesproken zal iets als dit weggeedit worden. Dít, mijne dames en heren, valt dus onder sfeerverpested posten.
En wordt zonder verder commentaar beloond met een ban.
Janszzen heeft even rust nu.
Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
quote:De toon kwam over als een enigzins sfeer-verpestende reactie.
Op maandag 6 oktober 2003 12:14 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?
Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
Ik neem aan dat iedereen dat wel appreciateerd
quote:Heb je gelijk in, het is zeker strikt.
Op maandag 6 oktober 2003 12:14 schreef seriewoordenaar het volgende:
Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
Als hij niet al een hele rij (16) vermeldingen echter zijn naam had staan, plus een ban elders voor vergelijkbare maar meestal ergere uitingen, zou dit vermoedelijk geen ban geworden zijn.
Jaja, we zijn wel genuanceerd soms..
quote:Ik vind het eigenlijk best wel grappig. Bij zo'n gewauwel laat iemand behoorlijk in zijn psychologische kaarten kijken, waarbij ze zichzelf vaak aan de rand van gesprekken plaatsen.
Op maandag 6 oktober 2003 12:21 schreef iteejer het volgende:
Heb je gelijk in, het is zeker strikt.
En ik neem direkt aan dat jij niet van je sokkel geblazen wordt door dat soort gebabbel.
quote:Okido, dat wist ik niet. Recidiverende probleemusers moeten weg... Ze mogen allang blij zijn dat we de Sharia niet toepassen en ze nog vingers overhebben om te kunnen tikken.
Maar sommige anderen worden dat wel, en bovendien had Janszzen al een heel stel waarschuwingen op zijn naam staan, plus een ban in een ander forum vanwege dergelijke kretologien.
In feite was dit dus de druppel die wat hem betref de emmer deed overlopen.Als hij niet al een hele rij (16) vermeldingen echter zijn naam had staan, plus een ban elders voor vergelijkbare maar meestal ergere uitingen, zou dit vermoedelijk geen ban geworden zijn.
Jaja, we zijn wel genuanceerd soms..
quote:21 December pas, ja. De komende maand heb ik het nog druk met andere zaken. Ik moet me nog terdege voorbereiden, want ik wil klaar zijn voor mensen met lastige vragen. De ervaring (mijn vrouw geeft ook lezingen) leert dat er altijd wel iemand in het publiek zit die erop uit is op de spreker onderuit te halen, of om zijn eigen ego te laten gelden.
Op maandag 6 oktober 2003 12:53 schreef new_moon het volgende:
he,. 'k woon zelf in Almere.... (en altijd maar klagen dat er nooit iets leuks te doen is!!) .. maar euhh 21 december pas?!!
in ieder geval zal ik het opschrijven in mn agendaatje. (wáár héb ik dié nou wéér geláten????)
Doorgaans is er vrij weinig leuks te doen in Almere. De meeste spontaniteit wordt hier bepaald door regeltjes.
Maar in dat spiritueel centrum zijn wel vaker heel interessante lezingen of workshops te vinden. 't Is zoeken, maar het kán in Almere.
quote:He das leuk.. ik wil ook mee! Rij jij of rij ik?
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:54 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Hee seriewoordenaar, wel interessant misschien heb ik wel een gaatje vrij in mijn 'agenda'
Ik zal natuurlijk niet zeggen dat het absolute onzin is, ik zou niet durven natuurlijk, maar het gequote stukje stelt dat de 12 planeet langs zou komen. Volgens mij zijn we nu bij negen. Waar zijn tien en elf dan gebleven. Wellicht een typo, maar dat neemt niet weg dat je je claim wel zorgvuldig moet formuleren.
Daarnaast zijn de beschreven gevolgen welliswaar in interesant maar toch echt een soort van fabeltje, welllicht eventueel misschien. Ik zeg maar wat he, maar een planeet moet van goede huizen komen wil ie een deukje maken in het magnetisch veld van de zon. Een polaire ommekeer heeft echt meer nodig. Als de zon en Jupiter elkaar tegenkomen, ja dan heb je een punt. Vooralsnog wordt planeet nummer 10 niet zo'n omvang toebedicht. En daarbij keert de zonnepool reeds iedere elf jaar, planeet of geen planeet. En het aard magnetisch veld keert slechts iedere 100.000 jaar (en dat is maar een gok). Dus het een en het ander staan niet noodzakelijk met elkaar in verband.
quote:Volgens mij werden vroeger de zon en de maan ook nog wel eens aangeduid als planeten.
Op maandag 6 oktober 2003 13:12 schreef stigchel het volgende:
Ik zal natuurlijk niet zeggen dat het absolute onzin is, ik zou niet durven natuurlijk, maar het gequote stukje stelt dat de 12 planeet langs zou komen. Volgens mij zijn we nu bij negen. Waar zijn tien en elf dan gebleven. Wellicht een typo, maar dat neemt niet weg dat je je claim wel zorgvuldig moet formuleren.
quote:Men spreekt wel es van een 12e planeet omdat men in die telling de Zon en de Maan ook meerekent. Het lijkt onlogisch, maar het blijkt veel te gebeuren. De 12e planeet en de 10e zijn dus hetzelfde.
Op maandag 6 oktober 2003 13:12 schreef stigchel het volgende:
Hmm, sfeerverpestend misschien, maar de man (of vrouw, dat weet ik niet he) heeft wel een beetje een soort van een punt.Ik zal natuurlijk niet zeggen dat het absolute onzin is, ik zou niet durven natuurlijk, maar het gequote stukje stelt dat de 12 planeet langs zou komen. Volgens mij zijn we nu bij negen. Waar zijn tien en elf dan gebleven. Wellicht een typo, maar dat neemt niet weg dat je je claim wel zorgvuldig moet formuleren.
Daarnaast zijn de beschreven gevolgen welliswaar in interesant maar toch echt een soort van fabeltje, welllicht eventueel misschien. Ik zeg maar wat he, maar een planeet moet van goede huizen komen wil ie een deukje maken in het magnetisch veld van de zon. Een polaire ommekeer heeft echt meer nodig. Als de zon en Jupiter elkaar tegenkomen, ja dan heb je een punt. Vooralsnog wordt planeet nummer 10 niet zo'n omvang toebedicht.
Als er al een extra planeet is, en dat zou heel goed kunnen, dan hangt het ding vrijwel zeker in de wolk van Oort. Op iedere andere plek hadden we hem al kunnen zien en daarbuiten telt ie niet mee, want dat is zo onnoemelijk verweg, dat gaat nergens meer even.
Oort dus. Dat betekent dat het of een heel heel heel groot blok ruimte puin is. Waar doorgaans weinig interesants of gebeurt. Of het is een mislukte ster, en daar kun je ook al weinig mee. Dat is overigens wel het meest waarschijnlijk want zo'n mislukte ster kan je heel moeilijk onderscheiden van achtergrondruis, het stert namelijk niet.
Wat is dan het belang van een extra planeet dat je er een heel boek over wilt schrijven?
quote:Je overschat hier volgens mij de huidige ruimtetechnologie.
Op maandag 6 oktober 2003 13:49 schreef stigchel het volgende:
... dan hangt het ding vrijwel zeker in de wolk van Oort. Op iedere andere plek hadden we hem al kunnen zien...
quote:Ik zal het je vertellen als ik persoonlijk op de planeet heb rondgelopen.
Op maandag 6 oktober 2003 13:49 schreef stigchel het volgende:
Maar wat is dan het belang van die extra planeet? Je noemt het ding al Nibiru. Wil dat zeggen dat je een aanhanger bent van leven op die extra planeet?
quote:Ik vraag me af waar je deze zekerheden vandaan haalt... We weten het gewoon niet en er zijn meerdere scenario's mogelijk.
Als er al een extra planeet is, en dat zou heel goed kunnen, dan hangt het ding vrijwel zeker in de wolk van Oort. Op iedere andere plek hadden we hem al kunnen zien en daarbuiten telt ie niet mee, want dat is zo onnoemelijk verweg, dat gaat nergens meer even.Oort dus. Dat betekent dat het of een heel heel heel groot blok ruimte puin is. Waar doorgaans weinig interesants of gebeurt. Of het is een mislukte ster, en daar kun je ook al weinig mee. Dat is overigens wel het meest waarschijnlijk want zo'n mislukte ster kan je heel moeilijk onderscheiden van achtergrondruis, het stert namelijk niet.
quote:Mijn boek gaat niet over de planeet. Dat is er slechts een klein onderdeel ervan. Ik interesseer me meer in alle zaken rondom 2012 en daarvan is Niburu slechts een fractie.
Wat is dan het belang van een extra planeet dat je er een heel boek over wilt schrijven?
quote:ik ken het helemaal niet,. en je hebt gelijk,.. "het kán in Almere" moet je zien met een grote dosis sarcasme.. leuk bedacht die slogan maar euhh van in praktijk brengen was de gemeente vervolgens niet thuis
Op maandag 6 oktober 2003 12:59 schreef seriewoordenaar het volgende:
Doorgaans is er vrij weinig leuks te doen in Almere. De meeste spontaniteit wordt hier bepaald door regeltjes.Maar in dat spiritueel centrum zijn wel vaker heel interessante lezingen of workshops te vinden. 't Is zoeken, maar het kán in Almere.
![]()
quote:Lees anders eens "De Orion Profetie" door Patrick Geryl & Gino Ratinckx.
Op maandag 6 oktober 2003 16:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Klinkt wel interessant.
Maar ik hoor hier Egyptenaren, Maja enz enz.. Maar welke volken hebben allemaal voorspelt dat er iets gaat gebeuren in 2012?
De al eerder genoemde Sumerische Kleitabletten gaan weer wat meer in op de materie over de Niberu/Marduk.
quote:Maar hun berekeningen ahv hun precessietheorie kan ik niet simuleren met mijn SkyGlobe. Ik kom geheel andere data uit...
Op maandag 6 oktober 2003 16:37 schreef PPL het volgende:[..]
Lees anders eens "De Orion Profetie" door Patrick Geryl & Gino Ratinckx.
Is zeer aan te raden inzake het naderende cataclysme van 2012.
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Hoi.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hey seriewoordenaar, ik dacht al, wanneer kom je nou met de mededeling dat je die lezing gaat gevenIk kom zelf regelmatig in Vliegende Vis en woon ook in Almere en zag al in het programma dat jij zou komen. Helaas vind ik het onderwerp minder interessant, maar misschien dat ik toch even langskom om je te checken en wie weet... raak ik na jouw verhaal wel helemaal overtuigd.
Jompels,
Slaapmeisje
Mij te checken? In dat geval zal ik mijn heupen wat meer in het spel gooien.
SW: Op je site schrijf je, "Je zou kunnen afvragen waarom men aan het zoeken geslagen is, aangezien de meerderheid van de geleerden de letterlijke vertalingen welke Sitchin uitvoerig in zijn boeken beschrijft, onzin vinden."
Het antwoord hierop is doodsimpel: "omdat er schommelingen in de zwaartekrachtvelden zitten die niet verklaard kunnen worden door de massa van de overige planeten en de asteroidegordel". Dat is precies de manier waarop de meeste planeten gevonden zijn. Pas nadat bepaald was hoe die schommelingen werken kon men gericht met een telescoop zoeken - en toen zijn Neptunus, Uranus,, Pluto (en Cheiron) en, recent, Quaoar ontdekt. Overigens zijn Pluto en Cheiron technisch een dubbelplaneet - dus dan zitten we al op 10 of 13 (zon en maan meegerekend) planeten in ons zonnestelsel. Aan de andere kant zijn Pluto, Cheiron en Quaoar uiteindelijk niets anders dan opgeleukte Kuijpergordelobjecten (zeg maar asteroïden) zodat we dus eigenlijk met 8 planeten in ons zonnestelsel zitten.
Mods: ik weet dat een dergelijke vraag kan leiden tot heel wat getroll en geflame. Delete de post als je denkt dat het te ver gaat.
quote:In tegenstelling tot wat mijn (iets gedateerde) site schijnt te vertellen ben ik geen blind gelover. Ik zeg dat er gegronde reden is om aan te nemen dat er iets kan gebeuren, maar hoe kan je van iemand verlangen dat hij daarover zekerheid biedt? Ik ben niet alwetend en ik heb geen glazen bol. Voor't zelfde geld is 22 december een dag waarop het verhoogde broeikaseffect ons tracteert op een mooi zonnetje, waarvan we lekker kunnen genieten. Ik probeer ogen te openen voor een situatie die kan gebeuren. Ik vraag openheid van geest en geen blind geloof in een doemscenario.
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:45 schreef DzjieDub het volgende:
Effe een serieuze vraag: Wat nou als het 22 december 2012 ("The Day After" - voor de jongeren onder ons die denken dat dit om een Morning-After-pil gaat, nee, het verwijst naar een bijzonder spannende (destijds dan) TV-serie uit 1983), of 1 januari 2013 is, 1 minuut over 12 's middags (als het dus overal ter wereld "1 januari 2013" is), en de wereld ligt er nog gewoon zo bij als altijd...? En ja, daar ga ik zelf absoluut van uit; een planeet die voldoende massa zou hebben om de zon te beïnvloeden (zoals op Seriewoordenaar's site te lezen valt) heeft zo'n groot zwaartekrachtveld dat die echt allang zou zijn opgevallen; in 9 jaar (2003 => 2012) reist een planeet echt niet zo heel erg ver - op kosmische schaal gerekend - ook niet als-ie zich in een baan loodracht op die van de meeste andere planeten in ons zonnestelsel bevindt. Zie ook m'n verhaal op de vorige pagina.
quote:Klopt allemaal, alleen zijn er nog dermate veel onzekerheden dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat er geen grote planeet in ons zonnestelsel is... De zwaartekrachtfluctaties kunnen niet allemaal geinterpreteerd worden. Men weet nu eenmaal nog niet alles en het is heel menselijk om aan te nemen dat we meer kunnen dan in realiteit.
SW: Op je site schrijf je, "Je zou kunnen afvragen waarom men aan het zoeken geslagen is, aangezien de meerderheid van de geleerden de letterlijke vertalingen welke Sitchin uitvoerig in zijn boeken beschrijft, onzin vinden."
Het antwoord hierop is doodsimpel: "omdat er schommelingen in de zwaartekrachtvelden zitten die niet verklaard kunnen worden door de massa van de overige planeten en de asteroidegordel". Dat is precies de manier waarop de meeste planeten gevonden zijn. Pas nadat bepaald was hoe die schommelingen werken kon men gericht met een telescoop zoeken - en toen zijn Neptunus, Uranus,, Pluto (en Cheiron) en, recent, Quaoar ontdekt. Overigens zijn Pluto en Cheiron technisch een dubbelplaneet - dus dan zitten we al op 10 of 13 (zon en maan meegerekend) planeten in ons zonnestelsel. Aan de andere kant zijn Pluto, Cheiron en Quaoar uiteindelijk niets anders dan opgeleukte Kuijpergordelobjecten (zeg maar asteroïden) zodat we dus eigenlijk met 8 planeten in ons zonnestelsel zitten.
Het is niet alleen Sitchin die spreekt over de 10e planeet, maar ook de Maya-priester Hunbats Men. Dit zijn 2 los van elkaar staande bronnen. Hoewel je eigenlijk niet van bronnen kunt praten, want Sitchin maakt een (vrije?) vertaling en Hunbatz kreeg zijn info d.m.v. overlevering en channeling.
quote:Denk je dat ik me aangevallen voel omdat je twijfels stelt bij wat ik vertel? Integendeel, het is je goed recht... het zou zelfs stom zijn om het blind aan te nemen zonder je erin te verdiepen.
Mods: ik weet dat een dergelijke vraag kan leiden tot heel wat getroll en geflame. Delete de post als je denkt dat het te ver gaat.
quote:Ja.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:08 schreef new_moon het volgende:
met het oog op dit topic-onderwerp:
het is grappig dat ik een paar jaar geleden een gesprekje had met een vriendin, ik zei
"ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik heb zo'n gevoel dat er binnen 10 jaar ofzo iets staat te gebeuren, dat de manier waarop wij denken en doen (radicaal) zal veranderen"
gek he, en ik heb dat gevoel nog steeds (btw toen had ik mezelf helemaal niet verdiept in dit soort onderwerpen)
ik krijg steeds sterker het gevoel dat ik dit toen niet 'zomaar' heb gezegd.
zijn er meer mensen die dit hebben?
quote:oke.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:25 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ja.
quote:Weinig. Je weet nooit of het komt door de snelheid van de hedendaagse maatschappij, of door een dieper gevoel van intuitie.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:42 schreef new_moon het volgende:[..]
oke.
maar goed,
wat moet je er mee he.. (met zo'n gevoel)
quote:Dat wordt dan toch een bezoekje aan de Vliegende Vis voor de lezing van seriewoordenaar
Op woensdag 8 oktober 2003 10:42 schreef new_moon het volgende:[..]
oke.
maar goed,
wat moet je er mee he.. (met zo'n gevoel)
quote:denk het ook
Op woensdag 8 oktober 2003 19:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat wordt dan toch een bezoekje aan de Vliegende Vis voor de lezing van seriewoordenaar
quote:Leuk...
Op woensdag 8 oktober 2003 22:38 schreef new_moon het volgende:[..]
denk het ook
Krijg nou al de zenuwen, al die verwachtingen...
't is alleen wel een eind weg...
quote:Afstand is zó relatief dat het geen excuus mag zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 23:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
*Hoge verwachtingen heeft!'t is alleen wel een eind weg...
en hier alle boeken beknopt:
http://www.geocities.com/elchasqui_2/index1.html
t lezen waard als je ff nix te doen hebt
veel dingen lijken te toevallig
quote:Sitchin is de enige die over de 3.600 jaar omlooptijd praat. Hij gebruikt inderdaad o.a. de Sumerische kleitabletten als bron. Anderen hebben de theorie van hem overgenomen, maar dat gebeurde nooit op basis van nieuwe elementen. Sitchin zelf gelooft niet dat 2012 een ontmoeting met Niburu zal opleveren.
Op donderdag 9 oktober 2003 02:13 schreef Manke het volgende:
was het niet om de 3600 jaar volgens de sumeriers?
Dus persoonlijk acht ik het sterk dat een zeer grote planeet eventjes langs komt vliegen in een paar jaar en dan een enorm strakke bocht om de zon gaat maken.
quote:Er is ook niemand die beweert dat de technologie van de Maya's geavanceerder was in de uitvoer. De Maya's hadden andere technieken, waardoor ze waarschijnlijk bepaalde moderne technieken niet nodig hadden. Zo hadden zij bijvoorbeeld ondergrondse kamers waarmee ze -door middel van lichtbreking- overdag de sterren konden bekijken.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:07 schreef paladin het volgende:
De maya's, ondanks hun mooie voorliefde voor astronomische verschijnselen kunnen gewoon niet tippen aan de huidige astronomie technologieen, noch aan de hoeveelheid informatie die we kunnen vergaren.
Daarnaast stel ik me nog niet zozeer de vraag hoe ze het gedaan hebben, maar eerder waarom. Wij kunnen mooie foto's van maken, en misschien wat stralings- en bodemonderzoek doen, maar m.b.t. astronomie hadden de Maya's hun leven nu eenmaal beter afgestemd op de sterren en hun banen dan wij. We weten veel, maar we doen er weinig mee. De kwantiteit is groot, maar de wetenschap doet nog steeds niets anders dan zichzelf corrigeren. Kunnen we dan nog van echt weten spreken? De informatie die we opdoen zijn een soort fait divers waar verder weinig mee gebeurt in het dagelijkse leven.
Het blijft hoe dan ook afwachten op 2012. Niemand kan met zekerheid zeggen wat er gebeurt. We weten niet zeker waar de Maya's echt mee bezig waren, en we weten niet zeker of er nog een dergelijke planeet op ons afkomt. We weten wel dat de oude culturen op zoek waren naar balans met de natuur en dat deden door een grote mate van gedetailleerde observatie. En daar zou ik trotser op zijn dan op een hoogtechnologische maatschappij die Moeder Aarde schandalig in de kont neemt. maar dat even terzijde
quote:Interessant, inderdaad. De M-theorie spreekt van een universum binnenin en semi-parallel aan ons universum, en deze theorie zegt dan weer dat ons universum deel uitmaakt van een groter. Dat maakt de verhaallijn een stuk langer en fascinerender.
Op donderdag 9 oktober 2003 20:15 schreef Nyrem het volgende:
(mag ik dit artikel even aanraden)
quote:Ja of overgaat en aansluit op een groter geheel (steeds groter wordend geheel).
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:19 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Interessant, inderdaad. De M-theorie spreekt van een universum binnenin en semi-parallel aan ons universum, en deze theorie zegt dan weer dat ons universum deel uitmaakt van een groter. Dat maakt de verhaallijn een stuk langer en fascinerender.
Even iets anders. Ik zat gisteren even in dat topic te lezen over die zogenaamde tijdreiziger John Titor. Zelf denk ik dat het een soort van hoax is. Maar goed, ik las dus ook over zijn voorspellingen over <vaticaan> 'de Pausen'. Na deze komen er nog 2 voor 2012, volgens Titor.
De volgende is de 'bringer of peace' tot 2009.
Wat ik al raar vond, want een paus zit er normaal veel langer. Dus ik vond het redelijke onzinnig.
Maar nu, lees ik dus een paar dagen later het volgende:
Belgische kardinaal Danneels: volgende paus treedt waarschijnlijk af 09-10-2003
De Belgische kardinaal Godfried Danneels, die beschouwd wordt als een belangrijke kandidaat om paus Johannes Paulus ll op te volgen, heeft donderdag in een interview met het weekblad Knack de verwachting uitgesproken dat een toekomstige paus niet meer tot aan zijn dood zal dienen.
Daar leven we tegenwoordig eenvoudig te lang voor. Ik ben tegen een leeftijdsgrens voor het uitoefenen van het pontificaat, maar verwacht wel dat een volgende paus, op een zelf gekozen moment, terugtreedt en plaatsmaakt voor zijn opvolger.
De slechte gezondheidstoestand van de huidige paus heeft binnen de katholieke kerk een debat op gang gebracht over een eventueel aftreden. De laatste paus die vrijwillig terugtrad was paus Coelestinus V in 1294.
De Oostenrijkse kardinaal Christoph Schönborn zei vorige week dat de paus bezig is aan zijn laatste levensfase en dat hij nog hooguit enkele maanden te leven heeft. De paus zelf of leden van zijn staf hebben nog geen enkele keer laten doorschemeren dat een vrijwillig vertrek wordt overwogen in verband met de slechte gezondheid van de kerkvader.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
Niet, dat dit zijn voorspelling waarmaakt. Maar, het is wel opvallend.
Sorry, voor het off-topic posten
Ik vermoed dat meneer Titor zwaar uit zijn nek praat.
quote:weet ik, maar dat topic is vol en ik wilde hiervoor geen nieuwe openen... maar goed...ok..
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:02 schreef seriewoordenaar het volgende:
Dit zou je beter in het topic over John Titor plaatsen, daar hebben ze er meer aan, en kan men erop ingaan.Ik vermoed dat meneer Titor zwaar uit zijn nek praat.
quote:wat ze in feite toch meteen 'modern' maakt?
Op donderdag 9 oktober 2003 19:27 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Er is ook niemand die beweert dat de technologie van de Maya's geavanceerder was in de uitvoer. De Maya's hadden andere technieken, waardoor ze waarschijnlijk bepaalde moderne technieken niet nodig hadden.
quote:Ingenieus, maar nog steeds aan de hand van het blote oog dus.
Zo hadden zij bijvoorbeeld ondergrondse kamers waarmee ze -door middel van lichtbreking- overdag de sterren konden bekijken.
quote:Ten op zichte van de huidige westerling was de astronomische kennis van de gemiddelde maya waarschijnlijk wel hoger ja, simpelweg omdat dat deel van hun dagelijks leven was. Daar kun je inderdaad een gepaste trots voor voelen, voor een dermate 'betere' algemene kennis omtrent astronomie, maar een goede algemene kennis geeft nog niet aan dat het totaal aan kennis hoger is, enkel dat dezelfde kennis over meer mensen gespreid is.
Daarnaast beweerden de Maya's dat hun kennis afkomstig was van een niet-Aardse invloed.
Dat we geen hoogstaande technolgie vinden is dus logisch gezien de tijdsgeest, maar als je verder kijkt dan óns begrip van hoogstaandheid, dan vind je zaken die wij als superieur ervaren.
quote:Maar wat moet je in godesnaam met de chemische samenstelling van een ster buiten wetenschappelijk onderzoek? De wetenschap is gewoon het amateurisme ontstegen en is daarmee niet meer toegankelijk voor leken die wat erin hobbyen en het allemaal maar mooi vinden. Wat de maya's in feite gewoon waren.
Daarnaast stel ik me nog niet zozeer de vraag hoe ze het gedaan hebben, maar eerder waarom. Wij kunnen mooie foto's van maken, en misschien wat stralings- en bodemonderzoek doen, maar m.b.t. astronomie hadden de Maya's hun leven nu eenmaal beter afgestemd op de sterren en hun banen dan wij. We weten veel, maar we doen er weinig mee. De kwantiteit is groot, maar de wetenschap doet nog steeds niets anders dan zichzelf corrigeren. Kunnen we dan nog van echt weten spreken? De informatie die we opdoen zijn een soort fait divers waar verder weinig mee gebeurt in het dagelijkse leven.
quote:Mee eens, wat er gebeurt, zal gebeuren. En Dat de 'moderne' mens eens verder moet leren kijken. En dan doel ik niet op spiritueel gebied, maar simpelweg beter leren relativeren en zich realiseren dat bijna alle winst die nu gemaakt wordt met een zware prijs voor later komt.
Het blijft hoe dan ook afwachten op 2012. Niemand kan met zekerheid zeggen wat er gebeurt. We weten niet zeker waar de Maya's echt mee bezig waren, en we weten niet zeker of er nog een dergelijke planeet op ons afkomt. We weten wel dat de oude culturen op zoek waren naar balans met de natuur en dat deden door een grote mate van gedetailleerde observatie. En daar zou ik trotser op zijn dan op een hoogtechnologische maatschappij die Moeder Aarde schandalig in de kont neemt. maar dat even terzijde
quote:Mjah, als je het zo bekijkt, dan is alles wat we via een telescoop zien ook maar middels het blote oog. We zien haast alles op basis van lichtbreking of -buiging. Ik spreek alleen van het blote oog wanneer er geen hulpmiddelen worden gebruikt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 05:25 schreef paladin het volgende:
Ingenieus, maar nog steeds aan de hand van het blote oog dus.
quote:Dat was echter niet zo. De Maya Jan Modaal wist niets af van de hogere kalenderrondes. Zij gebruikten alleen maar de kalenders die betrekking hadden op de landbouw en dergelijk. De kalenders die voor mij van belang zijn, de Tzolkin en de Haab bijvoorbeeld, waren alleen door een selecte kring van priesters in gebruik. Die kennis werd van priester op priester overgeleverd. Het dagelijkse leven van de gewone man was wel doorspekt van specifieke daden die gebaseerd waren op de hogere kalenders, maar dat werd zonder motivatie aangegeven door de priesters.
Ten op zichte van de huidige westerling was de astronomische kennis van de gemiddelde maya waarschijnlijk wel hoger ja, simpelweg omdat dat deel van hun dagelijks leven was. Daar kun je inderdaad een gepaste trots voor voelen, voor een dermate 'betere' algemene kennis omtrent astronomie, maar een goede algemene kennis geeft nog niet aan dat het totaal aan kennis hoger is, enkel dat dezelfde kennis over meer mensen gespreid is.
quote:Ik vermoed dat de Maya's totaal geen interesse hadden in de chemische samenstelling van een ster of planeet. Waarschijnlijk hadden ze er niet eens weet van. Ik kan me ook nergens herinneren dat ik gelezen heb dat er Maya's waren die intenties hadden om fysiek naar andere planeten of sterrenstelsels te gaan. Het was dus irrelevant voor ze.
Maar wat moet je in godesnaam met de chemische samenstelling van een ster buiten wetenschappelijk onderzoek? De wetenschap is gewoon het amateurisme ontstegen en is daarmee niet meer toegankelijk voor leken die wat erin hobbyen en het allemaal maar mooi vinden. Wat de maya's in feite gewoon waren.
quote:We zijn de rente al aan het afbetalen.
Mee eens, wat er gebeurt, zal gebeuren. En Dat de 'moderne' mens eens verder moet leren kijken. En dan doel ik niet op spiritueel gebied, maar simpelweg beter leren relativeren en zich realiseren dat bijna alle winst die nu gemaakt wordt met een zware prijs voor later komt.
quote:Bedankt voor deze nuttige toevoeging. U kunt nu uw leven voortzetten.
Op zaterdag 20 december 2003 14:01 schreef partyyboyy het volgende:
Dit is SPAM!!!!
Zoek es op wat spam is...
Anyways dit is dan wel erg interessante spam.
Maar helaas ik kan niet.
Ik ga denk ik maar eens een paar van die articles op jouw site lezen over dit onderwerp.
quote:De site is een leuk begin, maar helaas niet helemaal up to date. Die zal pas in de loop van 2004 weer uitgebreid worden. Eerst es kijken wat de reacties van het publiek zijn...
Op zaterdag 20 december 2003 17:02 schreef Eru het volgende:
hmmmm...spammmm.... *drool*...Anyways dit is dan wel erg interessante spam.
Maar helaas ik kan niet.Ik ga denk ik maar eens een paar van die articles op jouw site lezen over dit onderwerp.
De lezing gaat dus wat verder. Ik wil meer inhoudelijk ingaan op de oorzaak van 2012. En vooral op de voortekenen...
Ik ben overigens erg ziek op het moment, dus er zal een groter stuk interactie zijn dan ik initieel had gepland.
quote:Sterkte en succes vandaag met je lezing!!
Op zaterdag 20 december 2003 17:09 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
De site is een leuk begin, maar helaas niet helemaal up to date. Die zal pas in de loop van 2004 weer uitgebreid worden. Eerst es kijken wat de reacties van het publiek zijn...
De lezing gaat dus wat verder. Ik wil meer inhoudelijk ingaan op de oorzaak van 2012. En vooral op de voortekenen...
Ik ben overigens erg ziek op het moment, dus er zal een groter stuk interactie zijn dan ik initieel had gepland.
Maar 'k ben blij dat ik er vanaf ben.
Moskou is trouwens schuilkelders aan het bouwen die in 2008 klaar moeten zijn en het russische leger moet voor 2010 op peil zijn. Zouden ze wat weten?
quote:Interessant! Bron?
Op maandag 5 januari 2004 04:25 schreef Sessy het volgende:
Hmm een aantal heksen in Rusland die er toch om bekend staan dat de spreuken in hun boeken goed werken, voorspellen ook dat er rond 2012 een wereldoorlog komt maar dat dat niet het einde van de wereld wordt hoor.Moskou is trouwens schuilkelders aan het bouwen die in 2008 klaar moeten zijn en het russische leger moet voor 2010 op peil zijn. Zouden ze wat weten?
Het einde van de wereld is niet het letterlijk einde. De bol blijft draaien. De interpretatie kan behoorlijk ruim genomen worden.
Mjah, er hebben me al tientallen mensen aangeschreven met de melding dat Niburu was gevonden. Ik vrees dat ik moet teleurstellen.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:19 schreef Cash het volgende:
nu niet meer....
Geleerden vinden nieuwe planeet
Mooi neergezet, mn complimenten!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:32 schreef seriewoordenaar het volgende:
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:06 schreef Syl68 het volgende:
[..]
Mooi neergezet, mn complimenten!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |