Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Slank voor de feestdagen VII
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Anoukje1983 (1m76) (33,9) was 118 kg, is nu 105 kg en wil graag 75 kg wegen -13
Beessie-Jen (1m86) (28,3) was 98 kg, is nu 98 kg en wil graag 80 wegen
Bianca (1m76) (32) was 103,9 kg, is nu 99,2 kg en wil graag 80 wegen -4,7
bingo (1m81) (27,8) was 91 kg, is nu 91 kg en wil graag 84 wegen
bob-de-bouwer (1m84) (30,1) was 107 kg, is nu 101,8 en wil graag 90 wegen-5,8
Brighteyes (1m72) (28) was 83,4 kg, is nu 82,9 kg en wil eerst graag 78 kg wegen en later 72-0,5
Chevalric (1m86) (28,6) was 105,3 kg, is nu 99,1 kg en wil graag 85 wegen-6,2
Christine (1m76) (27,1) was 84 kg, is nu 82,4 kg en wil graag 76 wegen -1,6
Cinnamongirl(1m68)is nu 65 kg en wil graag 60 kg wegen
Dandelion (1m73) was 116 kg, is nu 115 en wil graag 80 kg wegen -1
DanielleOvergraag (1m70) (40,5) is 117 kg en wil graag 74 kg wegen
DarkElf (1m64) (29,4) was 92,5 kg, is nu 79 kg en wil graag 75 wegen -13,5
dasto (1m85) (29,2) was 105 kg, is nu 100 kg en wil graag 80 wegen-5
Deepfreeze(1m70) (27,4) was 84 kg, is nu 79,5 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -4,5
Diddls(1m71) (27,4) was 110 kg, is nu 109,5 kg en wil graag 70 wegen-0,5
DikkieDik87 (1m54) (30,1) was 71,5 kg, is nu 71,4 kg en wil graag 60 wegen-0,1
DuchessX (1m80) (32.7) was 118 kg, is nu 104,7 kg en wil graag 80 kg wegen -13,3 kg
Essebes(1m76) (29,5) was 95,6 kg, is nu 91,3 en wil graag 85 wegen-4,3
Faithy (1m73) (26,7) is 80 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (31,5) was 100,8 kg, is nu 96,4 en wil graag ? wegen -4,4
Funnie (1m70) (39,8) was 130 kg, is nu 115 en wil graag 80 kg wegen -15
Glossy (1m68) (34,9) was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
gooddaddy (1m76) (31,2) was 100 kg, is nu 96,5 kg en wil graag 80 wegen -3,5
Hoofdmuts(1m76) (28,6) was 119,5 kg, is nu 85,1 kg en wil graag 77 kg wegen -34,4
Isabeau (1m67) (32,5) was 94,8 kg, is nu 91,5 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,3
Jojogirl (1m72) (26) was 92 kg, is nu 75,9 kg en wil graag 70 kg wegen -16,1
LadyMagica (1m75) (26,7) was 92 kg, is nu 81,7 kg en wil graag 75 wegen -10,3
LadyS (1m74) (33,6) was 114,2 kg, is nu 102,2 kg -12
Liejannuh (1m79) (25,1) was 85 kg, is nu 80,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -4,6
Lilithu (1m65) (31,7) was 110,5 kg, is nu 86,4 en wil graag minder dan 70 kg wegen -24,1
Magic666 (1m85) (26,3) was 103kg, is nu 90 kg en wil graag tussen de 85-90 wegen -13
Miss_S (1m68) (31,7) was 98 kg is nu 88,5 kg en wil graag 75 kg wegen -9,5
Miss_sly (1m65) (27,5) was 86 en is nu 75 -11
m@x (1m65) (29,9) was 93,5 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 65 wegen -12
Nyame (1m62) (29) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
octopussy (1m76) (34) was 107,8 kg, is nu 105,9 kg en wil graag 70 kg wegen -1,9
Pandorah (1m68) (29) was 89,5 kg, is nu 81,8 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -7,6
Petracev (1m71) (25,8) was 80,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag tussen de 65 en 67 wegen -5,5
Pridemeid (1m72) (34,2) was 109,7 kg, is nu 101,3 kg en wil graag 65 wegen -8,4
Raptorix (1m87) (26,6) was 102,5 kg, is nu 92,9 kg en wil graag 87 wegen -9,6
Riann(1m72) (28,6) was 102 kg, is nu 84,5 kg en wil graag 65 wegen -17,5 kg en 72 cm
Rowina (1m62) is ca. 85 kilo en wil graag ca. 75 kilo wegen
rupicola (1m65) (28,8) was 92 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 65 wegen -13,5
Sanne (< 1m50) is 73,5 kg en wilt graag minder dan 60 kilo wegen
Sheridana (1,69) (27,7) was 98 kg, is nu 78,8 en wil graag 65 wegen -19,2
Staafmixer (1m90) (26,3) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80 wegen
stout (1m70) (32) was 95 kg is nu 92,5 kg en wil graag 80 wegen -2,5
striplezer (1m74) (25) was 80 kg, is nu 77,5 kg, en wil graag 65 kg wegen -2,5 kg
Swatkat (1m76) is nu 94,5 kg en wil graag 70 kg wegen
TheGhost (1m75) (36,9) was 113,1 kg, is nu 110.6 kg en wil graag 70 wegen -2,5
Vitamientje (1m80) (27,8) was 101 kg, is nu 90 kg en wil graag onder de 85 wegen-11
Vriendinnie(1m80) (38,5) was 129,3 kg, is nu 124,8 kg en wil graag 75 kilo wegen-4,5
YPPY(1m72) (25,7) was 95 kg, is nu 75 kg en wil graag 73 wegen -20
YvonnePonne (1m67) (29) was 81 kg, is nu 81 kg en wil graag 65 wegen
zwahiel (1m83) (26,3) was 88 kg, weegt nu 88 kg en wil graag 75-79 wegen
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Als er iets veranderd moet worden, geef Isabeau dan even een seintje per mail a.u.b., dit omdat Yppy het niet meer kan bijhouden
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 11-10-2003 13:23]
Wat leuk Anoukje, vriendinnie, octopussy, Fannetje, Pandorah en Dandelion! Allemaal afgevallen. Dat geeft wel een positive flow aan dit topic.
Als je na een feestweek op gelijk gewicht blijft, is dat ook wel positief koningin. Je bent tenminste niet aangekomen.
De vorige openingspost is gewijzigd door Cynix. (nog bedankt daarvoor ) Dat is mijn schuld, ik kon hem niet kopiëren en had er geen zin in alle opmaak en urls over te moeten tikken.
Net heb ik even snel gerekend en ik kwam op 385,3 dat is best wel erg veel.
Besparen jullie ook al zoveel op zeep enzo? Nu ik zoveel gewicht kwijt ben, heb ik een veel kleiner huidoppervlak en heb ik veel minder nodig. In de tijd dat de zeep op is zie ik het nog niet, maar dat komt vast nog.
In mijn achterhoofd weet ik wel dat het nog steeds met mijn darmen te maken heeft. En eet dus vanalles wat dat zou moeten bevorderen.
Alles volkoren, kiwi's, verse sinasappelsap met verse kiwi sap.
Magere yoghurt.
Mijn opspuiting gaat niet door 8 okt. Mijn wond is dan nog niet dicht. Heb nu een afspraak voor de 15de. ik hoop zo dat het helpt.
Tis nu een gevecht omdat ik echt nog teveel kan eten. En graag lekkere dingen wil. Maar kan daar weer wel goed vanaf blijven. Anders doe ik alles teniet wat ik er allemaal voor over heb gedaan. Dat houdt mij op de goede been!
Dus nieuwe gewicht 115,1 en wens dat ik snel onder de 115 kom!
al is het maar 1 ons !
Verder iedereen die is afgevallen of het afvallen weer heeft opgepakt. Suc6 en
quote:Magere yoghurt en in het algemeen melkproducten zijn toch juist niet zo goed voor je darmen en stoelgang?
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:13 schreef Funnie het volgende:
In mijn achterhoofd weet ik wel dat het nog steeds met mijn darmen te maken heeft. En eet dus vanalles wat dat zou moeten bevorderen.
Alles volkoren, kiwi's, verse sinasappelsap met verse kiwi sap.
Magere yoghurt.
quote:Op de Weight Watchers cursus zei iemand dat ze juist door de magere yoghurt een regelmatige stoelgang had gekregen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:52 schreef Elanor het volgende:[..]
Magere yoghurt en in het algemeen melkproducten zijn toch juist niet zo goed voor je darmen en stoelgang?
octopussy (1m76) (34) was 107,8 kg, is nu 105,9 kg en wil graag 70 kg wegen -1,9
mag ik ook meedoen, zet me maar in de openingstopic.
striplezer (1m74) (25) was 80 kg, is nu 77,5 kg, en wil graag 65 kg wegen, <b> -2,5 kg </b>
Superbedankt en top voor dit topic!
quote:Van mij was ook op advies van dieetiste. Maar dan de magere yoghurt met fruit erin. (is ook lekkerder dan gewone magere yoghurt, vind ik dan he!)
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:54 schreef Fannetje het volgende:[..]
Op de Weight Watchers cursus zei iemand dat ze juist door de magere yoghurt een regelmatige stoelgang had gekregen.
Maar goed. Niets blijkt nog te helpen. behalve echt laxeren. Dat moet ik dan ook maaar doen van de chirurg. Maar doe het liever niet.
quote:Nou als je nog iets tegenkomt wat echt helpt...graag tips want heb er zelf ook best wel last van. Ik probeer wel veel ontbijtkoek te eten want heb gehoord dat dat helpt...maar ik merk het nog niet echt.
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:30 schreef Funnie het volgende:[..]
Van mij was ook op advies van dieetiste. Maar dan de magere yoghurt met fruit erin. (is ook lekkerder dan gewone magere yoghurt, vind ik dan he!)
Maar goed. Niets blijkt nog te helpen. behalve echt laxeren. Dat moet ik dan ook maaar doen van de chirurg. Maar doe het liever niet.
quote:Bij mij werkt All-bran van kellogs vrij goed. Dat spul bestaat uit zeer veel vezels. Gewoon een kwart schaaltje all bran met magere yoghurt of melk er doorheen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:37 schreef Elanor het volgende:[..]
Nou als je nog iets tegenkomt wat echt helpt...graag tips want heb er zelf ook best wel last van. Ik probeer wel veel ontbijtkoek te eten want heb gehoord dat dat helpt...maar ik merk het nog niet echt.
Nou heb ik ook een schildklierprobleem dus als het lang duurt zal ik daar ook naar laten kijken, maar het is ontstaan met het lijnen dus waarschijnlijker is dat het daaraan ligt.
Misschien moet ik ook maar eens mijn centimeters in de gaten gaan houden? Dat ik daar wel afval, maar gewoon niet in gewicht. Ik vind het vreselijk frustrerend dit. Maar we zullen doorgaan
Wie A zegt moet ook B en de rest zeggen.. Toch?
quote:Goed idee. Ik zal het eens gaan halen ! En uitproberen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:01 schreef Fannetje het volgende:[..]
Bij mij werkt All-bran van kellogs vrij goed. Dat spul bestaat uit zeer veel vezels. Gewoon een kwart schaaltje all bran met magere yoghurt of melk er doorheen.
quote:Moet je zeker doen ja
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:05 schreef Funnie het volgende:[..]
Goed idee. Ik zal het eens gaan halen ! En uitproberen.
En dat stimulans heb ik wel eens zien staan in de supermarkt hier... ik dacht bij de reform-producten (zonnatura e.d.)
Meer die daar last van hebben?
Wist ik de magische formule maar voor dat gevoel dat het allemaal super gemakkelijk gaat.
openingspost aangepast
quote:Ik ben nu ruim een maand bezig en heb nog totaal geen moeite gehad om het vol te houden. Ik vrees echter dat die moeilijke periode nog moet komen. Vorig jaar ben ik ook in ca 1,5 maand 7 kg zonder al te veel moeite afgevallen en verloor toen totaal mijn motivatie, waardoor de kilo's er zo weer aan zaten
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp mezelf niet zo goed. Wat is dat toch in me waardoor ik de ene keer absoluut geen moeite hoef te doen om te lijnen, dan gaat het supergemakkelijk en heel natuurlijk. En dan ineens draait dat weer een aantal weken om en heb ik overal de grootste moeite mee! Vreemd hoor dat je "discipline" zo kan schommelen.Meer die daar last van hebben?
Wist ik de magische formule maar voor dat gevoel dat het allemaal super gemakkelijk gaat.
openingspost aangepast
quote:Ik heb overal gekeken. Bij alle supermarkten hier. En bij alle afdelingen tot zelfs de babyvoedingen
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:08 schreef Fannetje het volgende:[..]
Moet je zeker doen ja
En dat stimulans heb ik wel eens zien staan in de supermarkt hier... ik dacht bij de reform-producten (zonnatura e.d.)
Maar goed, anders probeer ik het eens via de apotheek!
quote:Ja, dat herken ik enorm. Vooral nu merk ik het.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Herkenbaar verhaal!
Maar ook een bandje is om de tuin te leiden, met die wetenschap geef ik er niet aan toe. Maar daar heb jij nu zo weinig aan denk ik?
Omdat het hier toch op dit moment het anders is dan bij jullie.
Maar ben toch wel blij met dit topic !
Sterkte allemaal.
En tóch....verval ik in vreetbuien (vooral als ik me rot voel en gisteren deed m'n dieet geen goed).
Zo'n club als de WW...zal dat dan wat voor me zijn? Ik zie dan een stel suffe oude vrouwen met overgewicht bij elkaar zitten in bloemetjesjurken (en dat is absoluut niet het beeld wat ik van Fannetje heb
) En het kost geld en je moet er naartoe en...ik heb het gevoel dat het praten over lijnen hier ook gewoon kan, tussen de lieve fokkertjes
quote:Dat heb ik dus ook. Ik beschouw jullie altijd als mijn weightwatchers!
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Zo'n club als de WW...zal dat dan wat voor me zijn? Ik zie dan een stel suffe oude vrouwen met overgewicht bij elkaar zitten in bloemetjesjurken(en dat is absoluut niet het beeld wat ik van Fannetje heb
) En het kost geld en je moet er naartoe en...ik heb het gevoel dat het praten over lijnen hier ook gewoon kan, tussen de lieve fokkertjes
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:27 schreef Isabeau het volgende:Zo'n club als de WW...zal dat dan wat voor me zijn? Ik zie dan een stel suffe oude vrouwen met overgewicht bij elkaar zitten in bloemetjesjurken
(en dat is absoluut niet het beeld wat ik van Fannetje heb
Het lijkt wel alsof je mijn beeld van de WW beschrijft, voordat ik er heen ging dan Want als ik niet mee was gesleept, was ik ook echt niet gegaan
Maar 't is eigenlijk best leuk. Er zitten géén vrouwen in bloemetjesjurken, maar gewone, gezellige vrouwen (en een enkele man) in de leeftijd van begin 20 (ik ben wel een van de jongsten) tot een jaar of zestig, in alle formaten. De eerste keer vond ik het frustrerend dat ik een van de diksten bleek te zijn, maar nu zijn er wel wat meer mensen van mijn formaat en blijkt ook, dat veel van de dunnere mensen al zéér veel kilo's kwijt zijn
De onderwerpen waar over gepraat worden zijn inderdaad ook de dingen die hier langs komen, maar IRL met elkaar erover praten is ook wel een keer leuk En het wegen is natuurlijk zeker een stok achter de deur.
Anders ga je toch gewoon een keertje kijken? Als je 't niks vind, hoef je echt niet terug te gaan hoor
quote:Jij één van de diksten?! Nu durf ik al helmaal niet meer, ik ben ongeveer even zwaar als jij! (en jij ben bijna 10 cm langer)
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:36 schreef Fannetje het volgende:De eerste keer vond ik het frustrerend dat ik een van de diksten bleek te zijn, maar nu zijn er wel wat meer mensen van mijn formaat en blijkt ook, dat veel van de dunnere mensen al zéér veel kilo's kwijt zijn
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |