als je een pad opblaast met een rietje en in een kampvuur gooit, krijg je asthma.
als je knoflook boven je bed met een rood draadje ophangt, krijg je geen boze dromen.
voor het slapen een ei in een glas water voorzichtig kapot slaan, is het eiwit 's morgens troebel geworden heeft er iemand jou een (doods)verwensing naar je hoofd geslingerd, of probeert je anders lastig te vallen.
een ui die een paar dagen opengesneden heeft gelegen zo maar ergens in de kamer (dus niet in de koelkast) mag je niet opeten, hij heeft alle slechte dingen verzameld.
een lavendelplant voor je deur houdt het boze weg.
als je een ei "doopt" met de naam van iemand en je voert dat ei aan een hond, sterft de persoon spoedig
op Ivan Kupala (feest van uhm... johan de doper of zoiets zal het in het nederlands zijn), komen zeemeerminnen naar boven i alle meren.
Als je op die dag over een vuur springt en de vlammen raken je niet aan, staat je een jaar van voorspoed te wachten.
dat van de zeemeerminnen weet ik niet maar op ivan kupala doen vissen altijd heel wild om de een of ander reden... En meestal onweert het op deze dag.
een paardehoef moet je met de opening naar boven hangen, anders druipt het geluk eruit.
in huis moet je niet fluiten, anders wordt de geest van het huis boos.
iedere maand, het beste op de 1ste, moet je een koekje in de keuken leggen voor de geest van het huis.
als je hem niet voert, gaan er dingen verdwijnen. Dan moet je zeggen "Okay nou is genoeg gespeeld, geef (...) terug! Ik voer je (vandaag/morgen/etc)" dan vind je het echt binnen 5 minuten heb zelf geprobeerd.
als er tijdens het eten een vork van tafel valt, komt er een vrouw op bezoek. heb je wel een vermoeden wie dit is en wil je dit niet, dan raap je de vork op en zonder ook maar een woord gezegt te hebben tussen het vallen en het tikken, tik je met de handvat drie maal op de tafelbeen.
Met een mes hetzelfde, maar dan om mannelijk bezoek te voorkomen.
als je van een mes eet, trouw je heel laat of niet.
degene die bij de muur slaapt, leeft langer.
bezems moet je met de harige zijde omhoog stellen, dan wordt je rijker. (dit werkt ook, meerdere malen uitgeprobeerd.)
Als je je kleren verkeerd om aandoet, wordt je geslagen.
Als het puntje van je neus jeukt, zul je binnenkort erg dronken zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 13-10-2003 03:55]
Dit lijkt mij enorm onmogelijk om te testen, op de pad in het vuur na.
dat van die bezems heb ik bij oma, bij mijn vriend, bij ons, en op de schietclub uitgeprobeerd.
de schietclub verhoogde de week daarop voor het eerst in jaren de prijs van de kogels.
daar gaan mensen niet minder om schieten.
wel meer geld binnen
trouwens een lavendelplant die je bij de computer stelt gaat binnen een week dood. probeer maar.
kun je overal anders stellen, niet bij een computer.
(en bij een flatscreen en laptop werkt dit trouwens niet)
andere planten zijn wel in orde, lavendel gaat dood.
quote:jaja tis wel goed met jou
Op maandag 13 oktober 2003 03:56 schreef Sessy het volgende:
bijgeloven
dat van die bezems heb ik bij oma, bij mijn vriend, bij ons, en op de schietclub uitgeprobeerd.de schietclub verhoogde de week daarop voor het eerst in jaren de prijs van de kogels.
daar gaan mensen niet minder om schieten.
wel meer geld binnentrouwens een lavendelplant die je bij de computer stelt gaat binnen een week dood. probeer maar.
kun je overal anders stellen, niet bij een computer.
(en bij een flatscreen en laptop werkt dit trouwens niet)
andere planten zijn wel in orde, lavendel gaat dood.
maar dat van de lavendel plant dat schrijf ik niet aan paranormale dingen doe of zo.
als je voor een computer zit gaan je ogen toch ook kapot? er komt toch straling uit?
nou dan waarom kan een lavendelplant daar geen last van hebben
Hawthorn - A small, thorny bush related to the rose. Its branches serve as a barrier when placed at windows. The plant was thought to have sacred qualities as it was one of several plants designated as the bush from which Christ's crown of thorns was made. Branches were variously placed on the outside of a coffin, in the corpse's sock or on top of the corpse. The wood of the hawthorn was also used to make stakes that were used to impale the vampire's corpse. Stakes were usually hammered into the head, heart or stomach.
Mountain Ash - A member of the rose family; also known as the rowan in northern Europe and the British Isles. The tree was often planted in churchyards and at the door of homesteads as a warning against vampires.
Garlic - Its strong offensive smell is believed to drive away the forces of evil.
Salt - Was believed to have a corrosive effect on the vampire's skin
Seeds - All around the world, people would scatter seeds between themselves and the vampire. Vampires were believed to be fascinated by counting seeds such as mustard, millet, grass, linen, carrot, poppy and rice. The seeds were also scattered in the coffin, over the grave, on the path between the grave site and the village or around a home that the vampire might enter. The vampire would either have to count the seeds slowly at a rate of one per year, or be caught in the situation of having to collect and count enough seeds that it could not finish its task before dawn.
Placing a mirror beside a door
Placing a broom behind a door
Metal - Typically pieces of iron; silver was also used, but to a lesser extent.
(http://www.gothic1.com/VampireFactHistory/VampProtection.htm)
je kan een geest gewoon vragen om weg te gaan, dus niet schrikken maar gewoon "ga es weg" zeggen.
geen kaarsen VOOR een spiegel stellen
als je een enge droom hebt, als je wakker wordt voordat je iets anders zegt het raam uit kijken en zeggen "Waar de nacht heen gaat, daar gaat mijn droom ook heen"
quote:Hulde, eindelijk gaat er strakker gemod worden. je ergert je soms dood aan die gasten.
Op maandag 13 oktober 2003 01:30 schreef iteejer het volgende:
Ik heb net een stuk of 15 posts eruit gekiept wegens verregaande stompzinnigheid. De volgende die weer lollig moet wezen vliegt van het forum af. Try me..
sorry voor offtopic maar je wordt er soms zo flauw van...aaargh...
Een toermalijn op of bij je pc plaatsen helpt de energiestralingen van je pc tegen te gaan.
Ik heb zelf een groot stuk toermalijn op me pc liggen en voel het verschil!
quote:Weet je ook de uitleg?
Op donderdag 16 oktober 2003 14:44 schreef Sessy het volgende:
geen spiegel tegenover een spiegel of een deur hangen.geen kaarsen VOOR een spiegel stellen
quote:Ja, in het eerste geval kunnen er personen en zo uit andere dimensies bij je binnen (lees: het gaat spoken) en in het tweede geval roep je krachten op die als jij ze geen bezigheid geeft zichzelf een bezigheid gaan halen.
Op donderdag 16 oktober 2003 19:31 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Weet je ook de uitleg?
quote:Heb al bijna een jaar een spiegel tegenover mn slaapkamer deur en nergens last van...
Op donderdag 16 oktober 2003 20:03 schreef Sessy het volgende:[..]
Ja, in het eerste geval kunnen er personen en zo uit andere dimensies bij je binnen (lees: het gaat spoken) en in het tweede geval roep je krachten op die als jij ze geen bezigheid geeft zichzelf een bezigheid gaan halen.
Ooit es gehoord dat een zwetend paard smorgens in de stal betekend dat er een heks verblijft in de buurt.
* Als klokslag 12 uur je hand over de rand van je bed hangt, dan krabt de duivel je.
* Als je 3x in de spiegel zegt: "Black widow come to me"
Dan verschijnt ze achter je en wanneer je dan omkijkt, ligt ze op je bed.
Vooral bij slecht weer gaan diep in de grond de klokken van het klooster luiden. Wie geen risico wil lopen, moet een bosje brandnetels plukken. Dat houdt boze monniken en heksen op afstand, zeggen ze....
quote:Inkoppertje......
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:31 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Ik dacht dat dat met de duivel was...
Volgens mij lijkt me dat van die pad en die vampier wat raar. of bedoel je energie vampieren?
quote:Winchester .357 Silver Tip Hollow Point
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:35 schreef Gonnie het volgende:
Je kan een weerwolf doden met een zilveren kogel
quote:Volgens mij bedoel jij dat je meer kans hebt om door een geest te worden vermoord midden op een kruispunt midden in de nacht dan door een auto. behalve in de grote steden natuurlijk
Op zaterdag 4 oktober 2003 01:53 schreef NgInE het volgende:
als je s'nachts om middernacht op een verlaten kruispunt staat, heb je de kans om door een geest gedood te worden. vroeger werden er op kruispunten (in de tijd dat er nog zandwegen waren) vaak mensen opgehangen, als voorbeeld voor aankomende reizigers. maar die regel geld in principe nog steeds vandaag de dag: er hoeft niet perse een persoon vermoord te zijn. dus kijk uit s'avonds laat
quote:Dat eerste, lijkt me dat hij je dan met een pianosnaar omlegt. of was dat met een bijl/mes.
Op donderdag 16 oktober 2003 20:10 schreef Merina het volgende:
* Als je 5x candyman uitspreekt voor de spiegel dan verschijnt hij achter je.* Als klokslag 12 uur je hand over de rand van je bed hangt, dan krabt de duivel je.
Dat tweede heb ik nog niet meegemaakt hoor. die krab.
dat derde lijkt me wel wat voor BHFH, heeft hij ook eens wat om te neuken en ze ligt al klaar.
NOFI Sorry iteejer.
BTW, is een black widow niet een spinnensoort?
Enne, voor dat met dat ei, een hond eet toch geen Ei? de mijne iig niet.
quote:Dat eerste, lijkt me dat hij je dan met een pianosnaar omlegt. of was dat met een bijl/mes.
Op donderdag 16 oktober 2003 20:10 schreef Merina het volgende:
* Als je 5x candyman uitspreekt voor de spiegel dan verschijnt hij achter je.* Als klokslag 12 uur je hand over de rand van je bed hangt, dan krabt de duivel je.
Dat tweede heb ik nog niet meegemaakt hoor. die krab.
dat derde lijkt me wel wat voor BHFH, heeft hij ook eens wat om te neuken en ze ligt al klaar.
NOFI Sorry iteejer.
BTW, is een black widow niet een spinnensoort?
[Dit bericht is gewijzigd door speedfreakssj op 20-10-2003 01:47]
Als er echt mensen paranormale gaves hadden waarom zie ik ze dan nooit op tv? En waarom is alles zo logisch en dat dan inneens niet...
Het zijn gewoon spannende verhaaltjes. Sommige mensen willen gewoon niet graag geloven dat ze meer zijn dan een opgevoerde aap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |