* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen ca. een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
* nieuw : Antwoord bij afwezigheid
Vanwege een aantal al dan niet terechte slechte ervaringen wordt het afgeraden om het antwoord in je profiel te 'verstoppen' als je weg gaat terwijl je een vraag hebt gesteld. Handiger is het om:
- de vraag gewoon open te laten staan (tenzij je natuurlijk een maandje bahama's gaat doen)
- het antwoord zelf te geven en zo de vraag in te trekken
- het antwoord naar iemand van de aanwezigen toe te mailen (wel in overleg graag) zodat die de nieuwe vraagsteller wordt en hints kan geven en antwoorden goed of afkeuren.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!
* Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
Fok! Muziek trivia deel XXXVII
Fok! Muziek trivia Deel XXXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIX
Fok! Muziek Trivia Deel XL
Fok! Muziek trivia Deel XLI
Fok! Muziek trivia Deel XLII
Fok! Muziek trivia Deel XLIII
Fok! Muziek trivia Deel 44
Fok! Muziek trivia Deel 45
Fok! Muziek trivia Deel XLVI
Fok! Muziek trivia Deel XLVII
Fok! Muziek trivia Deel XLVIII
Fok! Muziek trivia Deel XLIX
Fok! Muziek trivia Deel L
Fok! Muziek trivia Deel LI
Fok! Muziek Trivia Deel LII
Fok! Muziek trivia Deel LIII
Fok! Muziek trivia deel LIV
Fok! Muziek trivia Deel LV
Fok! Muziek trivia Deel LVI
Fok! Muziek trivia LVII
Fok! Muziek trivia Deel LVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LX
Fok! Muziek Trivia deel LXI
Fok! Muziek trivia Deel LXII
Fok! Muziek trivia Deel LXIII
Fok! Muziek Trivia Deel LXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXV
FOK! Muziek Trivia deel LXVI
FOK! Muziek Trivia deel LXVII
FOK! Muziek Trivia deel LXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXV
quote:zie vorige topic voor hints.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:06 schreef ranja het volgende:
En weer verder. Wie is het nou?
quote:De belangrijkste lijkt me toch wel dat ze gitaar speelde bij de Go Go's
Op donderdag 2 oktober 2003 11:11 schreef ranja het volgende:zie vorige topic voor hints.
quote:diep gegraven zeker?
Op donderdag 2 oktober 2003 11:20 schreef RoofingBurner het volgende:
Jane Wiedlin
RoofingBurner +1
Hintje was van hun anti-bont reclame, "we'ld rather go-go naked than wear fur". Overigens is Fur ook weer een titel van een album van Jane, waarop het briljante stukje muziek 'Rush hour'.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 02-10-2003 11:22]
quote:Dat was de naam waar ik niet op kon komen
Op donderdag 2 oktober 2003 11:20 schreef RoofingBurner het volgende:
Jane Wiedlin
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 11:22 schreef Litpho het volgende:[..]
Dat was de naam waar ik niet op kon komen
.
Charlotte Caffey heeft dacht ik geen solo albums? Wel met een andere band, the Graces, waarin ook Meredith Brooks meedeed. Bekend (?) van de radiosingle 'Perfect view' en het door Belinda 'gecoverde' 'Lay down your arms'.
quote:Breek niets!!!
Op donderdag 2 oktober 2003 11:36 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik ben druk aan het denken.
Naam single + uitvoerende artiest s.v.p.
quote:Van Diemens land - U2
Op donderdag 2 oktober 2003 12:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Now kings will rule and the poor will toil
And tear their hands as they tear the soil
But a day will come in this dawning age
When an honest man sees an honest wageNaam single + uitvoerende artiest s.v.p.
Over toeval gesproken: * Luka heeft Ratlle and Hum nu opstaan
Luka +1
next
Go America
We Cum from Brooklyn
Live in Prowinzz
Happy Together Go Space
Mongolian Barbecue
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:13 schreef Berkery het volgende:
Lordz of Brooklyn
quote:Leningrad Cowboys!
Op donderdag 2 oktober 2003 12:11 schreef Luka het volgende:
Van wie zijn onderstaande albums?
Go America
We Cum from Brooklyn
Live in Prowinzz
Happy TogetherGo Space
Mongolian Barbecue
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:19 schreef belsen het volgende:[..]
Leningrad Cowboys!
quote:Welke Nederlandse band bracht als debuutalbum een live concert uit vanuit Panama?
Op donderdag 2 oktober 2003 12:21 schreef Luka het volgende:[..]
belsen +1
quote:Gokje: Bettie Serveert
Op donderdag 2 oktober 2003 12:23 schreef belsen het volgende:[..]
Welke Nederlandse band bracht als debuutalbum een live concert uit vanuit Panama?
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:27 schreef Z het volgende:
Relax.
quote:Arrg ik kom er dus nu pas achter dat het om die club gaat en niet om het land
Op donderdag 2 oktober 2003 14:04 schreef Z het volgende:
Zal ik een vraag stellen? Volgens mij is het ook goed, het is zeker niet Bettie Serveert, want Panama bestaat nog niet zo lang...
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:14 schreef ullie het volgende:[..]
Arrg ik kom er dus nu pas achter dat het om die club gaat en niet om het land
.
Wie zijn dit?
quote:Weet ik niet
Op donderdag 2 oktober 2003 14:24 schreef Z het volgende:[..]
Wie zijn dit?
quote:
Led by the gifted songwriting, impeccable playing, and honeyed harmonies of vocalists/guitaristsand
,
shimmering blend of country, folk and bar-band rock made them one of the most widely acclaimed artists to emerge from the alternative country scene.
quote:Ik weet zeker dat je ze kent....
Op donderdag 2 oktober 2003 14:37 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Weet ik niet
quote:RoofingBurner + 1
Op donderdag 2 oktober 2003 14:39 schreef RoofingBurner het volgende:
the Jayhawks?
Wie weet, zonder te spieken, de echte naam van DJ Tiësto?
quote:Dat staat al in de trivia-grondwet
Op donderdag 2 oktober 2003 14:55 schreef RoofingBurner het volgende:
Vraagje:... zonder te spieken......
quote:Tis Tijs Verwest maar Thijs reken ik ook goed.
Op donderdag 2 oktober 2003 15:03 schreef Stokvis het volgende:
Thijs Verwest
Stokvis +1
Next!
ff een stukje bio, wie zijn dit
quote:
Buzzy glam rock fashion platescame together in a jet-set miracle in mid-1998.
and
, who lurk in the background playing rhythm boxes and keyboards in the band, settled in Liverpool after a spate of DJ work in Japan and world travel, including a train trip in Bulgaria where they met vocalist
.
, who also sings and plays keyboards for the group, also joined them and they began work on their first single, "He Took Her to a Movie," which was recorded for 50 pounds. The release brought a wave of critical attention with writers extending into jubilant metaphor to describe the band's unique sound, including one who wrote that they were "...a teasing glimpse of how Britney Spears might have sounded, had she been born in the GDR and a heroin addict."
quote:Ladytron?
Op donderdag 2 oktober 2003 15:12 schreef Stokvis het volgende:
Plaatsgenoot moet ik kennen.ff een stukje bio, wie zijn dit
[..]
he took her to the movies
quote:Z +1
Op donderdag 2 oktober 2003 15:14 schreef Z het volgende:[..]
Ladytron?
quote:Ik heb niet zoveel inspiratie vandaag... Dus een simpele vraag.
Op donderdag 2 oktober 2003 15:18 schreef Stokvis het volgende:[..]
Z +1
Ik zal de volgende keer ook nummers wegwerken
Hoe komt Ladytron aan hun naam?
ben bang dat het al een keer gevraagd is ...
quote:Correct.
Op donderdag 2 oktober 2003 15:24 schreef Grobbel het volgende:
Genoemd naar een nummer van Roxy Music?
Grobbel + 1
quote:Sorry, is goed. Mijn internet werd er even een tijdje hardhandig uitgegooid...
Op donderdag 2 oktober 2003 12:27 schreef Z het volgende:
Relax.
Punt en vraag voor Z.
quote:Die Toten Hosen
Op donderdag 2 oktober 2003 15:37 schreef Grobbel het volgende:
Een rijtje albums:Digital ist besser
Wir kommen um uns zu beschweren
Es ist egal, aber
K.O.O.K.
(self-titled)Om welke band gaat het hier?
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 15:39 schreef ullie het volgende:[..]
Die Toten Hosen
quote:En om daar nog even op terug te komen: het album K.O.O.K. is wel door een aantal leden van de (voornamelijk) Duitse electronica-scene onder handen genomen en verschenen als een speciaal remix-album. De nummers Freiburg 3.0 (met Console) en Let there be rock (met Dakar & Grinser) zijn een paar jaar terug nog op Kink FM bescheiden radiohitjes geweest, om maar iets te noemen.
Op donderdag 2 oktober 2003 15:39 schreef Grobbel het volgende:[..]
Neen...
Hint: je moet het ook niet echt in de electronica-hoek zoeken, meer in de (indie)rock-richting.
ik introduceer weer een nieuw spelletje afgeleid van een oud spelletje
welke band + album naam
R + A
1. PLSIACTB
2. PS
3. PPRD
4. YAWA?
5. IMBW
6. KO
7. MBA
8. DC
9. HB
10. LSP
11. LIAGH
steeds de eerste letter van de woorden die in de titel van het nummer voorkomen succesjes
[Dit bericht is gewijzigd door bouwvakker666 op 02-10-2003 16:09]
het album is uit 2001
het is een alternative rock band
dit is een foto van de band (staat op de site...)
quote:Radiohead met Amnesia???
Op donderdag 2 oktober 2003 15:59 schreef bouwvakker666 het volgende:
ik was niet helemaal zeker, en nee geen googleik introduceer weer een nieuw spelletje afgeleid van een oud spelletje
welke band + album naam
R + A
1. PLSIACTB
2. PS
3. PPRD
4. YAWA?
5. IMBW
6. KO
7. MBA
8. DC
9. HB
10. LSP
11. LIAGHsteeds de eerste letter van de woorden die in de titel van het nummer voorkomen succesjes
Dat past tenminste met die R + A en die lange titel vind ik ook wel veel zeggend, ofzo...
edit:
Owkee, laat maar, geloof ik...
quote:Idd, ik heb niet eens naar je opgave gekeken ...
Op donderdag 2 oktober 2003 16:15 schreef Grobbel het volgende:[..]
Mwja, de hints met betrekking tot die foto en de releasedatum maakten de rest van de vraag wel enigszins overbodig.
Over welk album gaat dit:
quote:didn't shy away from making the follow-up to the grand, intricate
. With
, the band turns in one of the most ambitious and indulgent albums in rock history. Lasting over two hours and featuring 28 songs, the album is certainly a challenging listen. To
credit, it's a rewarding and compelling one as well. Although the artistic scope of the album is immense,
flourish in such an overblown setting.
songwriting has never been limited by conventional notions of what a rock band can do, even if it is clear that he draws inspiration from scores of '70s heavy metal and art-rock bands. Instead of copying the sounds of his favorite records, he expands on their ideas, making the gentle piano of the title track and the sighing
sit comfortably against the volcanic rush of "
and
In between those two extremes lay an array of musical styles, drawing from rock, pop, folk, and classical. Some of the songs don't work as well as others, but
never seems to drag. Occasionally they fall flat on their face, but over the entire album,
prove that they are one of the more creative and consistent bands of the '90s
quote:Zeker! Vanwaar de "zeker?"
Op donderdag 2 oktober 2003 16:23 schreef Grobbel het volgende:
Mellon Collie & The Infinite Sadness, zeker?
Grobbel +1
quote:Omdat ik er eigenlijk wel van uitging dat het klopte.
Op donderdag 2 oktober 2003 16:27 schreef Z het volgende:[..]
Zeker! Vanwaar de "zeker?"
Grobbel +1
Volgens mij heb ik een soortgelijke vraag al in een antieke voorloper van de huidige trivia-reeks gesteld, maar hoe heet de huidige band van Jacques lu Cont (echte naam: Stuart Price, die furore maakte onder de naam Les Rhythmes Digitales), waarin hij samen met Adam en Johnny Blake vooral teruggrijpt op de synthpop van de jaren '80? Hun debuutplaat stamt uit 2001, hun tweede album is onlangs uitgekomen.
Rinoserose
quote:Zoot Woman
Op donderdag 2 oktober 2003 16:40 schreef Grobbel het volgende:[..]
Omdat ik er eigenlijk wel van uitging dat het klopte.
Volgens mij heb ik een soortgelijke vraag al in een antieke voorloper van de huidige trivia-reeks gesteld, maar hoe heet de huidige band van Jacques lu Cont (echte naam: Stuart Price, die furore maakte onder de naam Les Rhythmes Digitales), waarin hij samen met Adam en Johnny Blake vooral teruggrijpt op de synthpop van de jaren '80? Hun debuutplaat stamt uit 2001, hun tweede album is onlangs uitgekomen.
quote:Ik heb het even opgezocht, en zo schrijf je de naam:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ha nee, die bedoelde ik niet.
Rinôçerôse
Dus ik kwam nog aardig in de buurt .
quote:* Stokvis doet een klein dansje
Op donderdag 2 oktober 2003 16:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
En die dus wel.
Stokvis +1
ok, House of Pain had een dj en die ging naar een andere band.
De vraag luidt: noem naam Dj + band
quote:Hè, dat zat ik ook net te bedenken dat dat wel eens zo zou kunnen zijn...
Op donderdag 2 oktober 2003 16:58 schreef Grobbel het volgende:
DJ Lethal, die vervolgens naar Limp Bizkit ging.
quote:correct Grobbel +1
Op donderdag 2 oktober 2003 16:58 schreef Grobbel het volgende:
DJ Lethal, die vervolgens naar Limp Bizkit ging.
quote:Ik ben zo weg, dus jij mag ook wel. Is het wat die CD?
Op donderdag 2 oktober 2003 17:36 schreef Alcatraz het volgende:[..]
Aan jou de eer hoor.
quote:Alcatraz mag ook het punt hebben, ik heb/had geen flauw idee waar het over ging...
Op donderdag 2 oktober 2003 17:38 schreef Grobbel het volgende:
Ik volg nu even de regeltjes en ken het punt aan Alcatraz toe, maar als hij toch liever het punt aan Z geeft, mag hij dat wat mij zelf bepalen.Maar voor nu:
Alcatraz +1
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:45 schreef Grobbel het volgende:[..]
Super Furry Animals?
Grobbel +1
quote:Mja, lang uitgesponnen, voornamelijk acoustische nummers. Bij initiële beluistering wat aan de eentonige kant, maar bij meerdere draaibeurten merk je toch dat ze goed in elkaar zitten. Maar uiteindelijk is het album toch niet zo bevredigend als je van te voren zou verwachten van zo'n samenwerkingsverband.
Op donderdag 2 oktober 2003 17:38 schreef Z het volgende:[..]
Ik ben zo weg, dus jij mag ook wel. Is het wat die CD?
quote:Ja, het betekent iets als 'Where are you between?'
Op donderdag 2 oktober 2003 17:47 schreef ranja het volgende:
is dat welsh?
quote:Je treft ook net de verkeerde persoon online denk ik, gezien het feit dat ik 5 SFA-albums in de kast heb staan.
Op donderdag 2 oktober 2003 17:46 schreef Alcatraz het volgende:[..]
![]()
Grobbel +1
quote:Welke band? Met als tijdsindicatie nog even de hint dat hun debuut uit 1999 stamt en ze onlangs alweer hun derde CD hebben uitgebracht. Vaste knuffeldiertjes van OOR-recensenten, en ze hebben ook al een keer in een aflevering van Lola da Musica de ster mogen uithangen.
*** is a four-piece band from Louisville, KY, built solidly around the vocal and songwriting talent of group leader Jim James. Their sound is lonesome, haunting, almost classic country at times, and that voice Jim James' voice shares the same section of that old country highway with the familiar sounds of Neil Young, yet sounds right at home here in the world of independent American pop music, alongside contemporary singers like the Flaming Lips' Wayne Coyne and Galaxie 500's Dean Wareham. Like Galaxie 500, *** weaves songs and sounds together perfectly underneath the big open sky filled with bright stars of course never allowing the heavy reverb (and the reverb is definitely heavy) to subtract anything from the visual lyrics, or from the simple beauty of the songs themselves.
quote:De zanger van 16 Horsepower heet David Eugene Edwards (volgens mij ook al een keer gevraagd in de trivia-reeks); ik zoek dus toch naar een andere band.
Op donderdag 2 oktober 2003 17:53 schreef ranja het volgende:
gokje op 16 horsepower (al mis ik dan wel iets in de beschrijving), maar geen idee hoe de zanger daarvan heet.
Ik heb trouwens nog wat extra hints aan de originele vraag toegevoegd in de tussentijd, zie mijn vorige post.
quote:Staan binnenkort ook in de Paradiso (of Melkweg), ben d'r zeker bij! Zou iemand anders een vraag kunnen stellen, ik ben weer weg (koken...)
Op donderdag 2 oktober 2003 18:29 schreef Grobbel het volgende:[..]
Precies.
Z +1
Grobbel +1
en een NIEUWE (makkelijke ) vraag!!!!
Maar goed, een makkelijke dan, en eentje die volgens mij al zo vaak is gesteld in deze trivia-reeks dat de meeste mensen 'm wel uit hun hoofd zullen kennen...
Naar een nummer van welke band is Radiohead vernoemd?
quote:Mja, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. En omdat ik ook maar bij vlagen de tijd heb om online actief te zijn (vandaag is een uitzondering, heb een dagje vrij), probeer ik eigenlijk alle echt lastige vragen te vermijden; en m'n vragen zo te stellen dat ze binnen pakweg een kwartier op te lossen zijn, of anders zoveel hints te laten vallen dat het geven van het antwoord onderhand slechts een formaliteit is. Beetje het hot potato-principe, de verantwoordelijkheid over het stellen van een vraag zo snel mogelijk kwijt zien te raken.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:27 schreef ranja het volgende:
Overigens heb ik ook 1001 bandjes waar ik vragen over kan stellen waar niemand ooit van gehoord heeft... maar ja, som sdoe ik dat ook gewoon want je weet het toch nooit (een vraag over Nancy Boyd staat ook ineens een dag ofzo open).
Alvast sorry voor degene zonder webspace.
Teken in paint, * uit je hoofd de 4 geschminkte gezichten van Kiss.
Ga ajb niet opzoeken, ook niet op lp-hoezen of de poster boven je bed...
Upload de tekening en laat 'm hier zien. Na een half uur (of zo) ga ik kijken wie er zoal heeft meegedaan en wat er gecreerd is. De meest lijkende wint natuulijk
Succes
quote:probeer het gewoon, is toch leuk?
Op donderdag 2 oktober 2003 19:36 schreef Grobbel het volgende:
En ik laat deze vraag stilletjes aan me voorbij gaan, ben niet zo'n Kiss-kenner.
en ja, je mag wel even een berichtje posten als je gaat tekenen zodat ik weet dat er iets komt.
quote:Ik heb wat gecreeerd!
Op donderdag 2 oktober 2003 19:41 schreef ranja het volgende:[..]
probeer het gewoon, is toch leuk?
en ja, je mag wel even een berichtje posten als je gaat tekenen zodat ik weet dat er iets komt.
dit had ik:
maar voor de zekerheid toch deze er maar bij:
Lijkt me duidelijk: Jolan +1
(Buurvrouw en ModernTalking bedankt voor de poging )
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 02-10-2003 20:53]
een vraagje aan de hand van rondslingerende cd's wordt het dus:
Iedereen kent de film "the bodyguard"
van deze 'geweldige' film is natuurlijk een soundtrack uitgekomen.
Op deze soundtrack staat een nummer diat niet in de film is gebruikt.
welk nummer is dat?
en ja, ik heb de soundtrack hier liggen en dare laugh about it
quote:jah, seborik had hier gepost, maar diezelfde post even later weer weggehaald.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:54 schreef ranja het volgende:[..]
quote:Mmmm...daarvoor moet je dus de film kennen
Op donderdag 2 oktober 2003 20:56 schreef Jolan het volgende:
Hmz. oke.
even een "lack of inspiration"een vraagje aan de hand van rondslingerende cd's wordt het dus:
Iedereen kent de film "the bodyguard"
van deze 'geweldige' film is natuurlijk een soundtrack uitgekomen.
Op deze soundtrack staat een nummer diat niet in de film is gebruikt.welk nummer is dat?
en ja, ik heb de soundtrack hier liggen en dare laugh about it
![]()
Ik ga even een afwas doen
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 21:00 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Mmmm...daarvoor moet je dus de film kennen
én de soundtrack hebben
![]()
ook geen idee.
quote:Of de versie van Dolly Parton
Op donderdag 2 oktober 2003 21:31 schreef Z het volgende:
Dit zal wel een instinker zijn, dus gok ik op Whitney Houston - And I Will Always Love You (?).
Zal wel neit want is ouder, tenzij ze het er weer voor de grap op hebben gezet.
quote:Ik weet niet of ie bestaat maar het nummer The Bodyguard?
Op donderdag 2 oktober 2003 22:23 schreef Jolan het volgende:
quote:nopes.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:24 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Ik weet niet of ie bestaat maar het nummer The Bodyguard?
psst....is een garpje hoor
quote:hmz....
Op donderdag 2 oktober 2003 22:30 schreef Gambolputty het volgende:
ff opgezocht: ik was er niet opgekomen. Ik ken het nummer niet
quote:a-la Genesis
Op donderdag 2 oktober 2003 22:41 schreef Jolan het volgende:
hint t is een gospel-like nummer.
quote:* Buurvrouw_Rietman is absoluut niet thuis in het repetoire van Weet-nie.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:41 schreef Jolan het volgende:
hint t is een gospel-like nummer.
quote:Als je Genesis (de groep dus) kent kom je in de buurt
Op donderdag 2 oktober 2003 23:37 schreef Gambolputty het volgende:[..]
a-la Genesis
misschien aan de hand van de lyrics.
*cut* for the Bible tells me so Yes *cut* Pressing on the up away Yes *cut* (Feels so good to know) that I'm never alone See I know that he loves me
*cut* this I know
For the Bible tells me so
Little ones to him belong
They are weak but he is strong
Oh, *cut*
Yes *cut* for the Bible tells me so
Always guide me Lord I pray
Undeserving, and stubbornly never fail to love me still
Oh yes *cut*
Oh yes *cut*, for the Bible tells me so
Yes *cut*, love
Oh yes *cut* for the Bible tells me so
See, sometimes I'm lonely but never alone
For the Bible tells, for the Bible tells
Whether I'm right, whether I'm wrong
quote:Dan is het dus niet 'Jesus knows me' (zo gaat dat Genesis nummer toch...?) Maar 'Jesus likes me' ... ?
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:34 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Als je Genesis (de groep dus) kent kom je in de buurt
quote:Dan geef ik wel even een hintje: 't is een graadjes erger dan " likes me"
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:42 schreef Z het volgende:[..]
Dan is het dus niet 'Jesus knows me' (zo gaat dat Genesis nummer toch...?) Maar 'Jesus likes me' ... ?
quote:En da's volgens Google goed...wellicht dat Jolan ook nog even
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Jesus loves me
quote:Nee, jij had toch 'het' antwoord, dus stel snel even een vraag, dan kunnen we door... (En ajb niet over Witney Houston...
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:30 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik denk dat alle credits naar Z gaan.
quote:Haha, instinker, Freddie Mercury!
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:39 schreef RoofingBurner het volgende:
Wie werd in 1996 benoemd tot grootste Indiase zanger ooit?
belsen +1
quote:
Freddy MercuryFreddy Mercury is geboren op 5 september 1946 op Zanzibar, een eiland voor de kust van India. Zijn oorspronkelijke naam was Farok Bulsara. Op zijn 17e emigreerde hij naar Engeland. Hij studeerde kunst en ontwerp. Bij Queen speelde hij op het keyboard en was hij ook de zanger. Hij heeft het Queen-logo ontworpen.
Op 24 november 1991 stierf Freddy Murcary op 46-jarige leeftijd aan aids. Nadat hij gestorven was is de band uit elkaar gegaan. Op 20 april 1992 is een concert als eerbetoon aan hem gegeven. Op dit concert zongen bekende mensen met de overige leden van Queen nummers van Queen.
In 1996 is hij benoemd tot grootste Indiase zanger ooit.
quote:I don't know, ooit eens gehoord. Misschien had hij Indiase ouders?
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:54 schreef Gambolputty het volgende:
Ik ben geen held wat aardrijkskunde betreft maar Zanzibar is een eiland voor de kust van Tanzania..dus hoe wordt hij Indiaas dan?
quote:Of misschien is was daar nog een verloren Indiase stam, of misschien moet het wel gewoon indiaans zijn.
...Farok Bulsara...
Nou, nieuwe vraag.
Hoe noemde Weird Al Yankovic zijn versie van Bohemian rhapsody?
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 03-10-2003 12:02]
quote:Mafia Island
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:54 schreef Gambolputty het volgende:
Ik ben geen held wat aardrijkskunde betreft maar Zanzibar is een eiland voor de kust van Tanzania..dus hoe wordt hij Indiaas dan? (Overiens niet dat ik de vraag in twijfel trek maar gewoon benieuwd)
Het ligt wel in de Indische oceaan, dus vandaar misschien...
quote:Bohemian Polka
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:59 schreef belsen het volgende:[..]
I don't know, ooit eens gehoord. Misschien had hij Indiase ouders?
[..]Of misschien is was daar nog een verloren Indiase stam, of misschien moet het wel gewoon indiaans zijn.
Nou, nieuwe vraag.
Hoe noemde Weird Al Yankovic zijn versie van Bohemian rhapsody?
quote:Dat zal wel aangezien hij een aantal Polka-albums heeft gemaakt!
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:09 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Bohemian Polka
quote:Yep, punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:09 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Bohemian Polka
quote:Who hoo, werd eens tijd stond al twee dagen droog
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:11 schreef belsen het volgende:[..]
Yep, punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!
de vraag:
De bio van wie:
rock band
was formed by singer
and his guitarist brother
, sons of the influential
radio personality
. With the group recorded their debut EP 2nd Handsome Blues in 1995, traveling to Los Angeles to work with producer Chris Goss for 1996's full-length follow-up
.
followed two years later, and was released in the U.S. on Almo Sounds in the fall of 1999.
[Dit bericht is gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 03-10-2003 12:57]
quote:Nope
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:43 schreef RoofingBurner het volgende:
Black Crowes?
quote:Soulwax!
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:24 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Who hoo, werd eens tijd stond al twee dagen droog
de vraag:
De bio van wie:
rock band
was formed by singer
and his guitarist brother
, sons of the influential
radio personality
. With the group recorded their debut EP 2nd Handsome Blues in 1995, traveling to Los Angeles to work with producer Chris Goss for 1996's full-length follow-up
.
followed two years later, and was released in the U.S. on Almo Sounds in the fall of 1999.
quote:Idd Soulwax
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:06 schreef belsen het volgende:[..]
Soulwax!
quote:Helemaal:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:06 schreef belsen het volgende:[..]
Soulwax!
Belgian rock band Soulwax was formed by singer Stephen Dewaele and his guitarist brother David, sons of the influential Belgian radio personality Zaki. With bassist Stefaan Van Leuven and drummer Piet Dierickx, the group recorded their debut EP 2nd Handsome Blues in 1995, traveling to Los Angeles to work with producer Chris Goss for 1996's full-length follow-up Leave the Story Untold. Much Against Everyone's Advice followed two years later, and was released in the U.S. on Almo Sounds in the fall of 1999.
belsen +1
quote:Op 2 Many Deejays gebruiken de Dewaele Brothers Skeelo's I wish, een heel fout rapnummer uit de jaren 90. Ze mixen dit echter met een ander nummer als backingtrack.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:15 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Helemaal:
belsen +1
Welk nummer mixt 2 Many Deejays met Skeelo's I wish?
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 03-10-2003 13:29]
quote:The Eye Of the Tiger - Survivor
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:20 schreef belsen het volgende:[..]
Op 2 Many Deejays gebruiken de Dewaele Brothers Skeelo's I wish, een heel fout rapnummer uit de jaren 90. Ze mixen dit echter met een ander nummer als backingtrack.
Welk nummer mixt 2 Many Deejays met Skeelo's I wish?
quote:Dat wilden ze wel graag, maar ze konden rechten niet clearen. Het werd dus een ander, zeer karakterestiek, nummer, dat ook al in de originele mix zat.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:45 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
The Eye Of the Tiger - Survivor
quote:Volgens mij heb ik de versie met "eye of the tiger" Dus ik weet zo niet wat het dan wel is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:50 schreef belsen het volgende:[..]
Dat wilden ze wel graag, maar ze konden rechten niet clearen. Het werd dus een ander, zeer karakterestiek, nummer, dat ook al in de originele mix zat.
quote:De baslijn gaat vanneh: toem-tudu-tudu - toem-tudu-tudu - toem-tudu tudu - tudutuh - toem-tudu tudu - tudutuh...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:53 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Volgens mij heb ik de versie met "eye of the tiger" Dus ik weet zo niet wat het dan wel is.
quote:Nee, joh, dat is: toem-taaahdoem ta - toem-taaahdoem ta...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:58 schreef Gambolputty het volgende:
Walk on the wild side?
quote:Oja
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:06 schreef belsen het volgende:[..]
Nee, joh, dat is: toem-taaahdoem ta - toem-taaahdoem ta...
quote:Ze noemden het zelf de meest karakterestieke basloop uit de jaren 90. En dat is het voor mij ook!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:11 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Oja
quote:Dat is toch No Coke van Dr. Alban?
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:12 schreef belsen het volgende:
Ze noemden het zelf de meest karakteristieke basloop uit de jaren 90. En dat is het voor mij ook!
quote:Nee, dat is toem toem toem - toedoedoem toem en gejat van Queen met David Bowie...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:21 schreef RoofingBurner het volgende:
Ice Ice Baby?
Denk meer in de alternative rockkant.
quote:Dichterbij, maar nog steeds niet goed!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Smells like teen spirit
Dat nummer heeft sowieso geen basloopje.
quote:Zoek het in de Alternative rock, dus niet in de pop...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:30 schreef Z het volgende:
Iets van Michael Jackson...?
Onlangs is er nog een vraag gesteld over de band van dit nummer!
quote:Ik dacht Can't touch this van MC Hammer
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:23 schreef Litpho het volgende:[..]
Dat is toch No Coke van Dr. Alban?
quote:Da's Superfreak van Rick James
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:35 schreef ranja het volgende:[..]
Ik dacht Can't touch this van MC Hammer
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 03-10-2003 14:42]
quote:je meent't
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:41 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Da's Superfreak van Rick James
quote:Nog closer, maar dan een Amerikaanse band rond twee zusjes...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:35 schreef Grobbel het volgende:
Song 2 van Blur?
Kom op zeg...
Toem - tudu tudu...
Toem - tudu tudu...
Toem - tudu tudu - tudu tuteh...
Toem - tudu tudu - tudu tuteh... enzovoort
quote:dat is toch meer van:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:46 schreef dolle_hond het volgende:
cannonball van breeders
toem tududu toem tududu toem tududu toem tududu
quote:Yep!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:46 schreef dolle_hond het volgende:
cannonball van breeders
Punt en vraag voor Dolle Hond...
Toem - tudu tudu
Toem - tudu tudu...
quote:Ik moet er wel bij zeggen dat ik Cannonball nota bene heb zitten beluisteren de laatste paar minuten (!) voordat je je laatste hint gaf, omdat het wel binnen de hints paste. Maar ik haalde dat schema van je er niet echt uit, dus gokte ik maar op RATM...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:45 schreef belsen het volgende:
Toem - tudu tudu...
Toem - tudu tudu...
Toem - tudu tudu - tudu tuteh...
Toem - tudu tudu - tudu tuteh... enzovoort
quote:verkeerd topic, sorry
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:57 schreef dolle_hond het volgende:
tony danza
Welk duo had een klein hitje halverwege de jaren tachtig met "out in the fields"?
quote:Gary Moore en Phil Lynott
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:59 schreef dolle_hond het volgende:[..]
verkeerd topic, sorry
Welk duo had een klein hitje halverwege de jaren tachtig met "out in the fields"?
quote:Litpho +1
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:00 schreef Litpho het volgende:[..]
Gary Moore en Phil Lynott
.
quote:Uiteraard.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:10 schreef Z het volgende:
Dire Straits Communique
Z +1
Deze vraag heeft mijn vriendinnetje trouwens verzonnen:
Plaat het uitroepteken (!) in :
Godspeed You Black Emperor
quote:Godspeed You! Black Emperor
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:14 schreef Z het volgende:
Dit was volgens mij de eerste vraag van Litpho die ik kan beantwoorden...Deze vraag heeft mijn vriendinnetje trouwens verzonnen:
quote:God!speed You Black Emperor
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:14 schreef Z het volgende:
Dit was volgens mij de eerste vraag van Litpho die ik kan beantwoorden...Deze vraag heeft mijn vriendinnetje trouwens verzonnen:
quote:Deze is goed! Volgens hun site heten ze nu:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:15 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Godspeed You! Black Emperor
maar dat zal ik jullie besparen.
Buurvrouw_Rietman +1
quote:Da's een onverwachte, ik had al bij AMG gekeken en zag dat hij achter aan moest.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:19 schreef Z het volgende:[..]
Deze is goed! Volgens hun site heten ze nu:
maar dat zal ik jullie besparen.
Buurvrouw_Rietman +1
Welke band staat centraal in de film: "Almost Famous"?
quote:Ik had het ook gezien bij de AMG, maar die hebben ook wel eens niet gelijk, zie:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:34 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Da's een onverwachte, ik had al bij AMG gekeken en zag dat hij achter aan moest.
Welke band staat centraal in de film: "Almost Famous"?
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:44 schreef Litpho het volgende:
Stillwater
quote:Waar staat de afkorting KLF voor?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:Litpho + 1
quote:Ik hebt 't opgezocht, dit weet niemand
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:48 schreef Litpho het volgende:[..]
Waar staat de afkorting KLF voor?
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 03-10-2003 16:06]
quote:Veertien minuten. Kan nooit zo moeilijk geweest zijn dus
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Kopyright Liberation FrontLekkurrr moeilijk hoor!!
RoofingBurner +1
Over wie gaat dit stukje bio?
In iedergeval oké dus Z +1 en een nieuwe vraag.
quote:
Blah blah blah,has written a lot of songs; blah blah blah, he and Ryan Adams write so much music it's funny; blah blah blah,
lineup changes a lot; blah blah blah. All right, now that we've gotten all the jokes required for a
article out of the way, we can start on the news:
have posted a free MP3 of the previously unreleased track "It Is Divine" from the upcoming Hardcore UFO's box set on their official website. Sure, it sounds like some unschooled kid playing guitar in his garage or at a talent show, and sure, there's weird buzzing all through it, but it's still a nice gesture.
Grobbel +1
quote:Mja, ik zal me over een uurtje of zo wel in IKEA-geel moeten gaan hijsen en me naar m'n werk begeven, maar tussen het eten en studeren door wil ik nog wel eens online glippen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:34 schreef Z het volgende:
Ah, ik dacht dat u er vandaag niet was, en de vraag misschien wat langer zou blijven staan...
Niet zo veel inspiratie vandaag, dus zet de volgende David Bowie-albums maar op chronologische volgorde:
Lodger
Hunky Dory
The Man who sold the World
Heroes
Low
Station to Station
Aladdin Sane
Diamond Dogs
(ik ga er nu overigens wel stilletjes van uit dat AMG het juiste lijstje aanhoudt)
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:27 schreef Z het volgende:
Volgens de AMG klopt er weinig van jouw lijstje PogueMahone ...
ik weet het ook niet hoor...
maar grobbel rekent hem goed
edit: even op amg gekeken:
quote:
1970 The Man Who Sold the World Virgin
1971 Hunky Dory Virgin
1972 The Rise & Fall of Ziggy Stardust Virgin
1973 Aladdin Sane Virgin
1973 Pin-Ups Virgin
1974 David Live Rykodisc
1974 David Live at the Tower Philadelphia
1974 Diamond Dogs Virgin
1975 Young Americans Virgin
1976 Station to Station Virgin
1977 Low Virgin
1977 Heroes Virgin
1978 Prokofiev's Peter and the Wolf RCA
1978 Stage [live] Rykodisc
1979 Lodger
Lijkt me goed dus. Alleen die 2 in 1977 kun je over discusseren, maar waarom zou je
quotje dan maar:
quote:wie zijn dit? ik ga nu eten en ik neem aan dat het snel geraden zal worden
Gronings pretpunkgezelschap met een gevaarlijk hoog alcoholpromillage dat in de jaren tachtig het Nederlands clubcircuit bestookt met een mengeling van punk, ska en cabaret.
quote:Ahum, ik denk dat ik niet naar jouw lijst maar naar die van Grobbel gekeken heb... Het is dan ook vrijdag, en ik ben niet meer de scherpste
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:32 schreef PogueMahone het volgende:[..]
ik weet het ook niet hoor...
maar grobbel rekent hem goed
edit: even op amg gekeken:
[..]
quote:exactement, nog steeds in het nederpop toernooi
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:39 schreef ranja het volgende:
de Boegies natuurlijk
ranja +1
quote:Inderdaad. De band van de blinde blues-gitarist Jeff Healy.
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:41 schreef Amrod het volgende:
The Jeff Healey Band
Amrod +1
quote:Vraag komt eraan
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:46 schreef ranja het volgende:[..]
Inderdaad. De band van de blinde blues-gitarist Jeff Healy.
Amrod +1
quote:Makkelijk zei ik toch. ik moet weg, zodoende
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:06 schreef bigshadow het volgende:
janis joplin!
quote:hehe, just my luck dus
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:09 schreef Amrod het volgende:[..]
Makkelijk zei ik toch. ik moet weg, zodoende
bigshadow +1
Oke, volgende vraag (ben ik slecht in)
Met wie zingt PJ harvey een duet op de CD Stories From the City, Stories From the Sea??
suc6 ermee
quote:Tom Yorke...
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:12 schreef bigshadow het volgende:[..]
hehe, just my luck dus
Oke, volgende vraag (ben ik slecht in)
Met wie zingt PJ harvey een duet op de CD Stories From the City, Stories From the Sea??
suc6 ermee
quote:helemaal goed
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:25 schreef belsen het volgende:[..]
Tom Yorke...
Belsen +1
quote:Tom Yorke nam dat jaar nog een duet op, met wie en voor welke gelegenheid?
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:28 schreef bigshadow het volgende:[..]
helemaal goed
!
Belsen +1
quote:Behalve dat het Thom is
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:28 schreef bigshadow het volgende:[..]
helemaal goed
!
quote:Inderdaad: I've seen it all, met Björk voor de soundtrack van Dancer in the dark.
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:31 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Met Bjork, voor de film Dancer in the Dark?
Punt en vraag voor Henk Glimlach!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |