abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14222076
Mijn tickets ook geboekt:
1502 euro icnlusief voor 2 personen, ook met alitalia

16 februari vertrekken en 7 maart terug.

De planning:
17 t/m 24 februari: mendoza
24 t/m 28 februari: foz de iguacu
29 februari en 1 t/m 2 maart: el calafette
3 t/m 7 maart: buenos aires

dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk .

Voor de mensen die ook nog naar argentinie gaan met AlItalia:

info over het vliegtuig waarmee alitalia naar buenos aires vliegt incl. indeling van rij- en stoelnummers.
Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b

woensdag 29 oktober 2003 @ 17:37:55 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14227930
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:
dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk .
Tis El Calafate

Maar leuk, veel plezier!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_14228076
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:

Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b

Was de business class uitverkocht?
pi_14242690
neej niet uitverkocht maar ik zit niet graag vooraan in 't vliegtuig
pi_14279502
Hmm, ik kan zo gauw nergens op het ticket vinden welke seat ik zit. Ik vlieg ook Alitalia.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_14279605
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef Toolshed het volgende:
Hmm, ik kan zo gauw nergens op het ticket vinden welke seat ik zit. Ik vlieg ook Alitalia.
Dat staat ook niet op je ticket, pas bij het inchecken kom je dit te weten, het staat dus op je boarding kaart.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14287682
Aha, ergens wist ik dat ook wel Maar hoe weet Slak_VDV dan welke stoel hij/zij heeft?

Op zich wel relaxed dat m'n seat nog niet vaststaat, kan ik misschien nog bietsen voor wat meer beenruimte, met m'n 2 meter lange lijf
Ik heb gehoord dat het soms nog wel lukt om een hogere klasse ticket te vragen, als de business class bijv. nog niet vol zit, dat zou wel opschieten

pi_14343784
ik heb geboekt bij tickettracker en heb daarvan een referentienummer gekregen.
Op http://www.viewtrip.com kan ik alle informatie van de vlucht zien als ik daar mijn referentienummer en m'n achternaam intyp, ook m'n stoelnummers. Ik heb deze trouwens laten wijzigen omdat we eerst helemaal uit elkaar zaten (dit kwam omdat de stoelen door een programma werden verdeeld).
Na 1 minuutje bellen waren de stoelnummers alweer gewijzigd

Zou het niet kunnen dat bijvoorbeeld voor langere vluchten de stoelnummers wel al vastgelegd worden ?

pi_14370852
Ik heb trouwens even op de ggd website gekeken, en daarin staat dat het aangeraden wordt om je in te laten enten:
quote:
Difterie Tetanus Polio: Vaccinatie is aanbevolen
Hepatitis A: Vaccinatie is aanbevolen
Malaria: Malaria komt voor in de maanden januari t/m december in bepaalde gebieden. Voor deze gebieden wordt bescherming tegen muggenbeten aanbevolen door het gebruik van anti-mug middelen.
websites: www.lcr.nl en travelmaker

Je moet minstens 4-6 weken voor je reis informeren, want het duurt even voordat de inentingen je beschermen.

pi_14372568
Difterie Tetanus Polio: heb ik al (kreeg ik toen ik nog kindje was, geldig tot m'n 24ste geloof ik)

Hepatitis A: : 2 jaar geleden gehad voor reis naar turkije, vorig jaar nog 1 zodat ik nu voor +- 10 jaar beschermd ben

Malaria: : even wat anti-mug spul kopen

pi_14376825
Ja volgens mij heb ik mijn DTP prik ook al gehad toen ik klein was, zal het nog ff navragen bij m'n ouders. Ik zal dan wel een hepatitis prik moeten halen. Wat ga jij voor anti muggen spul gebruiken? En ik ken ook iemand die soort van pillen slikte tegen malaria, is dat aan te raden?
pi_14383058
Volgens mij moet je voor DTP een herhalingsprik hebben. Heb ik een paar jaar geleden ook gehad.
Even navragen bij je huisarts ofzo!

En als het niet nodig is, dan zou ik niet aan de malariatabletten gaan. Gebruik de zoekfunctie anders even, kom je wel het nodige tegen!

pi_14395227
hmmm, ik wordt niet echt vrolijk van die malariatabletten,
ff gezocht in de search, schreef iemand:

Een vriendin van mij is net terug uit Ghana en heeft daar, ondanks dat ze Lariam heeft geslikt, binnen een maand twee keer malaria gekregen. Daarop is ze teruggekomen naar Nederland, maar heeft nu behoorlijk last van haaruitval. Stopt dat dan weer zodra ze mag stoppen met de Lariam? Of zijn er andere middelen die de ergste haaruitval verminderen?

mischien is dit dan wel iets:

ik heb het havenziekenhuis en de ggd gebeld en behalve wat jullie mij al verteld hadden heb ik de volgende tip gehad:
* lariam slikken -> veel bijwerkingen
* malarone (nieuw middel) -> minder bijwerkingen, werkt even goed, hoeft pas 1 dag van te voren geslikt te worden, lariam 3 weken van te voren. het is wel 3x zo duur (lariam vind ik al erg duur)

dit laatste bericht is trouwens al van 2001, dus mischien zijn er nu weer andere middelen.

Zal toch over een tijdje nog even zelf bij de ggd informeren.

pi_14396845
Ik heb net gemaild met de ggd, en ik heb het volgende teruggekregen:
quote:
Het klopt dat je deze vaccinaties nodig hebt

je kunt iedere cohtend tussen 9.00 en 12.00 uur bellen voor
informatie of een afspraak voor het spreekuur
tel.nr. 0229-253453

DTP kost 21 euro en hep A 53 euro en het vaccinatieboekje 2 euro

Vrij prijzig dus, vooral die hepatitis A... en daar komt dan ook nog de malaria kuur bij.
pi_14423819
Ja dat inenten is gewoon duur,
let wel even op bij die hepatitus a-prik.
Er zijn 2 varianten,
de eerste is maar een paar weken of maanden geldig,
de 2de variant is geldig voor 10 jaar of zo, dan moet je wel volgend jaar nog een prik nemen, maar als je dus van plan bent om nog meer reizen te maken, kies dan die 2de variant.

Ik verwacht natuurlijk ook dat je hier een klein reisverslagje gaat posten als je terugbent.

donderdag 6 november 2003 @ 10:45:17 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14424986
Malaria-profilaxe voor Argentinië?! Beetje onzin hoor!
GGD Delft heeft het mij voor geen enkel gebied binnen Argentinië aangeraden (en ik wist toen nog niet waar ik heen zou gaan) en mijns inziens volkomen terecht.
Iguazu is wellicht semi-tropisch, maar hier verkeer je niet 's nachts en ik heb er echt geen mug gespot (wel veel vlinders ). Het enige "tropische" deel van Argentinië is in de Salta/Juyuy regio (helemaal in het Noorden), maar hier is het te hoog voor malaria-muggen.

Overigens had ik tijdens mijn reis malarone bij me, voor eventueel Amazone-bezoek in Peru of Brazilië. Over gebruik van profilaxe moet je even zoeken op malaria (zijn al heel veel topics over). Maar als je alleen naar Argentinië gaat is het echt flauwekul!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_14425601
Ja idd, m'n vriendin heeft ook geen malaria middelen genomen, alleen als je van plan bent over de grens te gaan naar Peru oid is het handig om mee te nemen. Ik blijf alleen in de stad dus voor mij is het totaal niet van belang.

Uiteraard zal ik een verslagje posten van m'n verblijf, als is het dan niet zo lang (2,5 week) en zal het misschien voornamelijk gaan over uitjes met m'n vriending

donderdag 6 november 2003 @ 12:12:01 #43
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14426843
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:20 schreef Toolshed het volgende:
Ja idd, m'n vriendin heeft ook geen malaria middelen genomen, alleen als je van plan bent over de grens te gaan naar Peru oid is het handig om mee te nemen. Ik blijf alleen in de stad dus voor mij is het totaal niet van belang.
Ook voor Perú en Bolivia (alleen die laatste heeft een grens met Argentinië ) is profilaxe alleen nodig als je de jungle ingaat. De rest van die landen zijn te hoog en/of te droog.
pi_14428222
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:25 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij moet je voor DTP een herhalingsprik hebben. Heb ik een paar jaar geleden ook gehad.
Even navragen bij je huisarts ofzo!
Nope. DTP is voor 15 jaar geldig met 1 prik. Voor Hepatitus A (Havrix) heb je (eventueel) een herhalingsprik nodig. De eerste prik geeft je 3 jaar bescherming, een boostershot na 6 maanden tot een jaar geeft je 10 jaar bescherming.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14429650
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:12 schreef Hik het volgende:

[..]
(alleen die laatste heeft een grens met Argentinië )

Haha, ja ik ben al goed voorbereid op de reis
pi_14649729
Vóór de grote oversteek heb ik me -op aanraden van de GGD- vol laten spuiten met alles anti-wat-onze-lieve-heer-in-een-verkeerde-bui-geschapen-heeft. Om het diplomatiek te stellen: achteraf bezien was dit meer om het GGD budget veilig te stellen.
Argentinie en inentingen heeft net zoveel zin als Lutjebroek en idem.
zonnig Brasil
pi_14655340
Ik heb dinsdag een afspraak in het tropencentrum op het AMC, dus ik ben benieuwd wat ze mij voorschotelen. Waarschijnlijk wordt het voor mij alleen hepatitis A, aangezien ik DTP al gehad heb.
pi_14731717
Ok dan, net Hepatitis A prik gehad, DTP is inderdaad geldig tot m'n 24ste. Paspoort gekocht vanmorgen, kan ik volgende week ophalen. Allright, ik ben er bijna klaar voor
pi_16631059
Zo, net terug van 2,5 heerlijke weekjes Argentinië. Eerst ff uitrusten, en dan binnenkort een verslagje posten voor de liefhebbers! (weet niet of iemand dit leest want het begint een beetje een monoloog te worden)
pi_16634970
Gaaf!
Natuurlijk willen we een reisverslag lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')