16 februari vertrekken en 7 maart terug.
De planning:
17 t/m 24 februari: mendoza
24 t/m 28 februari: foz de iguacu
29 februari en 1 t/m 2 maart: el calafette
3 t/m 7 maart: buenos aires
dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk .
Voor de mensen die ook nog naar argentinie gaan met AlItalia:
info over het vliegtuig waarmee alitalia naar buenos aires vliegt incl. indeling van rij- en stoelnummers.
Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b
quote:Tis El Calafate
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:
dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk.
Maar leuk, veel plezier!
quote:Was de business class uitverkocht?
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b
quote:Dat staat ook niet op je ticket, pas bij het inchecken kom je dit te weten, het staat dus op je boarding kaart.
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef Toolshed het volgende:
Hmm, ik kan zo gauw nergens op het ticket vinden welke seat ik zit. Ik vlieg ook Alitalia.
Op zich wel relaxed dat m'n seat nog niet vaststaat, kan ik misschien nog bietsen voor wat meer beenruimte, met m'n 2 meter lange lijf
Ik heb gehoord dat het soms nog wel lukt om een hogere klasse ticket te vragen, als de business class bijv. nog niet vol zit, dat zou wel opschieten
Zou het niet kunnen dat bijvoorbeeld voor langere vluchten de stoelnummers wel al vastgelegd worden ?
quote:websites: www.lcr.nl en travelmaker
Difterie Tetanus Polio: Vaccinatie is aanbevolen
Hepatitis A: Vaccinatie is aanbevolen
Malaria: Malaria komt voor in de maanden januari t/m december in bepaalde gebieden. Voor deze gebieden wordt bescherming tegen muggenbeten aanbevolen door het gebruik van anti-mug middelen.
Je moet minstens 4-6 weken voor je reis informeren, want het duurt even voordat de inentingen je beschermen.
Hepatitis A: : 2 jaar geleden gehad voor reis naar turkije, vorig jaar nog 1 zodat ik nu voor +- 10 jaar beschermd ben
Malaria: : even wat anti-mug spul kopen
En als het niet nodig is, dan zou ik niet aan de malariatabletten gaan. Gebruik de zoekfunctie anders even, kom je wel het nodige tegen!
Een vriendin van mij is net terug uit Ghana en heeft daar, ondanks dat ze Lariam heeft geslikt, binnen een maand twee keer malaria gekregen. Daarop is ze teruggekomen naar Nederland, maar heeft nu behoorlijk last van haaruitval. Stopt dat dan weer zodra ze mag stoppen met de Lariam? Of zijn er andere middelen die de ergste haaruitval verminderen?
mischien is dit dan wel iets:
ik heb het havenziekenhuis en de ggd gebeld en behalve wat jullie mij al verteld hadden heb ik de volgende tip gehad:
* lariam slikken -> veel bijwerkingen
* malarone (nieuw middel) -> minder bijwerkingen, werkt even goed, hoeft pas 1 dag van te voren geslikt te worden, lariam 3 weken van te voren. het is wel 3x zo duur (lariam vind ik al erg duur)
dit laatste bericht is trouwens al van 2001, dus mischien zijn er nu weer andere middelen.
Zal toch over een tijdje nog even zelf bij de ggd informeren.
quote:Vrij prijzig dus, vooral die hepatitis A... en daar komt dan ook nog de malaria kuur bij.
Het klopt dat je deze vaccinaties nodig hebtje kunt iedere cohtend tussen 9.00 en 12.00 uur bellen voor
informatie of een afspraak voor het spreekuur
tel.nr. 0229-253453DTP kost 21 euro en hep A 53 euro en het vaccinatieboekje 2 euro
Ik verwacht natuurlijk ook dat je hier een klein reisverslagje gaat posten als je terugbent.
Overigens had ik tijdens mijn reis malarone bij me, voor eventueel Amazone-bezoek in Peru of Brazilië. Over gebruik van profilaxe moet je even zoeken op malaria (zijn al heel veel topics over). Maar als je alleen naar Argentinië gaat is het echt flauwekul!
Uiteraard zal ik een verslagje posten van m'n verblijf, als is het dan niet zo lang (2,5 week) en zal het misschien voornamelijk gaan over uitjes met m'n vriending
quote:Ook voor Perú en Bolivia (alleen die laatste heeft een grens met Argentinië
Op donderdag 6 november 2003 11:20 schreef Toolshed het volgende:
Ja idd, m'n vriendin heeft ook geen malaria middelen genomen, alleen als je van plan bent over de grens te gaan naar Peru oid is het handig om mee te nemen. Ik blijf alleen in de stad dus voor mij is het totaal niet van belang.
quote:Nope. DTP is voor 15 jaar geldig met 1 prik. Voor Hepatitus A (Havrix) heb je (eventueel) een herhalingsprik nodig. De eerste prik geeft je 3 jaar bescherming, een boostershot na 6 maanden tot een jaar geeft je 10 jaar bescherming.
Op dinsdag 4 november 2003 19:25 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij moet je voor DTP een herhalingsprik hebben. Heb ik een paar jaar geleden ook gehad.
Even navragen bij je huisarts ofzo!
quote:Haha, ja ik ben al goed voorbereid op de reis
Op donderdag 6 november 2003 12:12 schreef Hik het volgende:[..]
(alleen die laatste heeft een grens met Argentinië)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |