abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13574074
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:12 schreef Parabola het volgende:
Nope, ik heb al cijfers geleverd. Jij vecht de cijfers aan Mijn cijfers zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zoals ik eerder al zei, is het van geen belang voor mijn betoog, dus ga ik al helemaal geen energie steken in welles-nietes spelletjes over wie de bewijslast moet leveren. Ik heb wel wat beters te doen.
Ok, zal ik doen, ik moet nu weg...overmorgen pak ik de discussie weer op
pi_13574154
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:17 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Ok, zal ik doen, ik moet nu weg...overmorgen pak ik de discussie weer op

Ja, lijkt me gezellig . Overigens lukt het mij niet om de statline gegevens in een werkende link te krijgen. De gebruiksaanwijzing om nominale groeicijfers te krijgen: verander 'soort gegevens' in: 'waarde t.o.v. zefde periode vorig jaar'.
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 1 oktober 2003 @ 17:27:55 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13576247
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:16 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de coalitiepartners gingen eveneens volledig in de fout...

vvd dreigt met kabinetscrisis

Dit verhaal gaat over extra uitgaven. Het gaat in dit topic om de vermindering van inkomsten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13633822
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 17:27 schreef Sidekick het volgende:
Dit verhaal gaat over extra uitgaven. Het gaat in dit topic om de vermindering van inkomsten.
En het substantiele verschil is? Van allebei wordt het begrotingssaldo niet vrolijk...
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 21:57:18 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13633964
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:52 schreef Kordotium het volgende:

[..]

En het substantiele verschil is? Van allebei wordt het begrotingssaldo niet vrolijk...

Extra uitgaven kan je in economisch slecht weer goed afschaffen waarbij het ook nog een gunstig effect heeft op de economie.
Verminderde inkomsten kun je in slechter economisch weer niet zo makkelijk compenseren door belastingverhogingen vanwege economische redenen. Dus wordt er gekozen voor het schrappen van die 'extra' uitgaven. En zo zit je in een spiraal waardoor je de verzorgingsstaat verjubelt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13634455
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:57 schreef Sidekick het volgende:
Extra uitgaven kan je in economisch slecht weer goed afschaffen waarbij het ook nog een gunstig effect heeft op de economie.
Wat is dan het gunstige effect voor de economie? In bot Nederlands noemen we dat namelijk gewoon bezuinigen.
pi_13635451
Inmiddels weet ik waar de cijfers vandaan komen, maar waar ze op slaan is nog een raadsel.

Mijn cijfers: "overheid, politiek en bestuur", "overheidsfinancien", "historie overheid", "Rijksfinancien".

Jouw cijfers: "overheid, politiek en bestuur", "overheidsfinancien", "Rijk; begrotingshoofdstukken en -fondsen".

Het vreemde is echter dat jouw cijfers uit hogere bedragen bestaan, terwijl het mij logischer lijkt dat mijn cijfers alles beslaan...

*zoekt nog ff verder*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')