quote:9000 banen staan op de tocht volgens een ex-klm-dirk (gisteren bij BvD). Sowieso, Fransen en samenwerken, dat wordt rien!
Op dinsdag 30 september 2003 10:33 schreef du_ke het volgende:
Môge allemaal.
De KLM is verkwanseld aan de Fransen
.
quote:Nope dat wordt erg lastig. Hoewel Laurus het momenteel nog niet veel slechter doet. Maar andere landen zijn vaak ook geen succes
Op dinsdag 30 september 2003 11:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
9000 banen staan op de tocht volgens een ex-klm-dirk (gisteren bij BvD). Sowieso, Fransen en samenwerken, dat wordt rien!
En samenwerking lijkt voor de continuïteit noodzakelijk.
quote:Zakkenvullerij van het mgt van KLM zal de drijfveer zijn geweest...
Op dinsdag 30 september 2003 11:21 schreef Herostratos het volgende:
JZC, binnen het nieuwe consortium is het KLM aandelen-gedeelte slechts 19 %!! Daartegen over 44 % Franse Staat en 37 % Air France.
Tjongejonge, dit geloof je toch niet ?!
quote:Ik vrees het ook...
Op dinsdag 30 september 2003 11:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zakkenvullerij van het mgt van KLM zal de drijfveer zijn geweest...
quote:Zou me niks verbazen idd
Op dinsdag 30 september 2003 11:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Zakkenvullerij van het mgt van KLM zal de drijfveer zijn geweest...
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 11:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Zou me niks verbazen idd
. Misschien dat Zalm ook weer wat wil verdienen ofzo
.
zie ook
quote:
110 Teletekst di 30 sep
***************************************
Air France neemt KLM over***************************************
SCHIPHOL Air France en KLM gaan samen
onder de naam Air France-KLM.Op termijn
zal ook Alitalia zich aansluiten bij de
alliantie.Air France biedt 16,74 euro
per aandeel KLM.Dat heeft de KLM gemeld
na een nacht lang onderhandelen.
De aandeelhouders KLM kunnen de stukken
omruilen voor aandelen in een nieuwe
holding.Ze krijgen daardoor een belang
van 19 procent in het nieuwe bedrijf.
Het belang van de Franse staat in Air
France daalt van 54 naar 44 procent.
Het concern,geleid door topman Spinetta
van Air France,wordt Europa's grootste
luchtvaartmaatschappij.De KLM behoudt
voorlopig zijn naam en landingsrechten.
***************************zie 111 ****
volgende nieuws financieel sport
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 30-09-2003 11:40]
quote:Air France noch BA zijn interessante partners vanuit de netwerk optiek. De hubs liggen dan te dichtbij. Een Zuid-Europese maatschappij zou mooi complementair zijn geweest, maar die zijn meestal financieel weer niet zo solide. Alitalia was een aardig compromis geweest, maar daarvoor is het te laat.
Op dinsdag 30 september 2003 11:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Denk dat de Staat in de knoop komt met haar eigen wetten en regeltjes
van ontvlechting (gisteren zei de ex-dirk van KLM het ook). Niet alleen een Zalm dus. Ik had een vruchtbaardere samenwerking gezien met BA. Air France lonkte ook al met AlItalia. Wordt misschien dadelijk ook opgeslokt, geen eer te halen voor de nederlanders. Zeer slechte zaak dit.zie ook
[..]
goedemorgen btw
quote:Ik begrijp ook dat het een hub-probleem is, maar de nederlandse reiziger wordt er niet vrolijker van en dat is klantonvriendelijk. Fransen en Italianen zijn niet op en top klantgericht. Verkwanseld voor nog geen 800 miljoen euro. Ongelooflijk en ongehoord. Waarom niet samen met Lufthansa? Of bedreigt dat te zeer Frankfurt etc.? Ben ook benieuwd naar het samenwerkingsverband dat er tussen KLM en American Airlines bestond. Fransen en Amerikanen zijn tegenwoordig niet zo bevriend.
Op dinsdag 30 september 2003 11:49 schreef Parabola het volgende:[..]
Air France noch BA zijn interessante partners vanuit de netwerk optiek. De hubs liggen dan te dichtbij. Een Zuid-Europese maatschappij zou mooi complementair zijn geweest, maar die zijn meestal financieel weer niet zo solide. Alitalia was een aardig compromis geweest, maar daarvoor is het te laat.
goedemorgen btw
quote:KLM ook niet, dus dat past prima
Op dinsdag 30 september 2003 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik begrijp ook dat het een hub-probleem is, maar de nederlandse reiziger wordt er niet vrolijker van en dat is klantonvriendelijk. Fransen en Italianen zijn niet op en top klantgericht.
quote:psies
Verkwanseld voor nog geen 800 miljoen euro. Ongelooflijk en ongehoord. Waarom niet samen met Lufthansa? Of bedreigt dat te zeer Frankfurt etc.?
quote:Niet American Airlines, maar Northwest. Overigens kunnen Fransen en Amerikanen het in de luchtvaart prima met elkaar vinden. Air France heeft twee partners uit de VS: Delta en Continental. Het is nog niet duidelijk of Northwest zich bij de AF-KLM-groep gaat aansluiten. Ik denk dat ze weinig keuze hebben.
Ben ook benieuwd naar het samenwerkingsverband dat er tussen KLM en American Airlines bestond. Fransen en Amerikanen zijn tegenwoordig niet zo bevriend.
quote:Een belangrijke reden dat voor Air France gekozen is, is dat Northwest Airlines (de partner van KLM, niet American Airlines) samen gaat werken met Delta, die dus weer met Air France in dezelfde alliantie zitten.
Op dinsdag 30 september 2003 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik begrijp ook dat het een hub-probleem is, maar de nederlandse reiziger wordt er niet vrolijker van en dat is klantonvriendelijk. Fransen en Italianen zijn niet op en top klantgericht. Verkwanseld voor nog geen 800 miljoen euro. Ongelooflijk en ongehoord. Waarom niet samen met Lufthansa? Of bedreigt dat te zeer Frankfurt etc.? Ben ook benieuwd naar het samenwerkingsverband dat er tussen KLM en American Airlines bestond. Fransen en Amerikanen zijn tegenwoordig niet zo bevriend.
quote:Van teletekst:
Op dinsdag 30 september 2003 12:05 schreef Parabola het volgende:
Niet American Airlines, maar Northwest. Overigens kunnen Fransen en Amerikanen het in de luchtvaart prima met elkaar vinden. Air France heeft twee partners uit de VS: Delta en Continental. Het is nog niet duidelijk of Northwest zich bij de AF-KLM-groep gaat aansluiten. Ik denk dat ze weinig keuze hebben.
quote:
AMSTELVEEN De luchtvaartalliantie
SkyTeam,waarin Air France,Alitalia en
Delta Airlines zitten,wordt nu de KLM
en zijn partner Northwest Airlines
toetreden een reuzenverbond met een
wereldwijd marktaandeel van 22 procent.
Alleen de Star-alliantie,met onder meer
Lufthansa en United Airlines,is met een
aandeel van 23 procent groter.
Brussel moet overigens de fusie van de
KLM en Air France nog goedkeuren.Op een
aantal routes zou bijvoorbeeld een te
groot marktaandeel kunnen ontstaan.Air
France betaalt voor KLM 784 mln euro.Na
de aankondiging steeg het aandeel KLM
met 20%.Air France werd 6,5% goedkoper.
Maas en Hammerstein stappen uit het bestuur van de LPF .
quote:Ik zie het net op RTL-Z !
Op dinsdag 30 september 2003 13:02 schreef du_ke het volgende:
Breaking News!Maas en Hammerstein stappen uit het bestuur van de LPF
.
quote:Tja, ik dacht dat ze allang opgerot waren. Hou dat niet meer bij.
Op dinsdag 30 september 2003 13:02 schreef du_ke het volgende:
Breaking News!Maas en Hammerstein stappen uit het bestuur van de LPF
.
quote:Ik ook niet maar ik hoorde het net op de radio
Op dinsdag 30 september 2003 13:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Tja, ik dacht dat ze allang opgerot waren. Hou dat niet meer bij.
LPF-kamerlid Joost Eerdmans die onder andere ingaat op vragen over de toekomstmogelijkheden van de LPF!
En hij heeft toegezegd ook zelf deel te willen nemen aan de discussies.
quote:Ballen heeft die wel!
Op dinsdag 30 september 2003 13:13 schreef Kozzmic het volgende:
Vrijdag in dit theater.......LPF-kamerlid Joost Eerdmans die onder andere ingaat op vragen over de toekomstmogelijkheden van de LPF!
En hij heeft toegezegd ook zelf deel te willen nemen aan de discussies.
quote:Dat is hem idd neit te ontzeggen
Op dinsdag 30 september 2003 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ballen heeft die wel!
quote:Idd. Ben benieuwd, wanneer mogen we Eerdmans verwelkomen ?
Op dinsdag 30 september 2003 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ballen heeft die wel!
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 13:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat is hem idd neit te ontzeggen
.
quote:He dat kunnen we niet hebben
Op dinsdag 30 september 2003 13:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Tijd voor een stelling, we zijn het teveel eens de laatste tijd!![]()
quote:Dat is altijd even afwachten. Interview wordt in ieder geval vrijdagochtend geplaatst, en als Joost tijd heeft (en indien er iets is om op te reageren) zal hij zich mengen in de discussie.
Op dinsdag 30 september 2003 13:20 schreef Herostratos het volgende:[..]
Idd. Ben benieuwd, wanneer mogen we Eerdmans verwelkomen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |