Even wat info: The darkness is een heavy metal band uit Engeland. In eigen land zijn ze al erg populair en elke zaal waar ze komen is uitverkocht.
De nieuwe clip wordt door MTV regelmatig uitgezonden, dus nu is ook Nederland klaar om veroverd te worden door deze heerlijke muziek.
De discografie is kort maar krachtig:
2003: Permission to land.
Op Deze site is de clip te bekijken en het nummer dus te horen. De kwaliteit is aardig, maar natuurlijk moet iedereen deze band gaan luisteren in de platenzaak!
Cover van de single:
Cover van de cd:
Dit wilde ik even met jullie delen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-09-2003 15:47]
quote:geloof je het zelf
De nieuwe clip wordt door MTV regelmatig uitgezonden, dus nu is ook Nederland klaar om veroverd te worden door deze heerlijke muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-09-2003 15:47]
quote:Jazeker! Daar ga ik toch zeker niet over liegen?
Op maandag 29 september 2003 15:30 schreef Ichi het volgende:[..]
geloof je het zelf
quote:Geweldige clip!
Op maandag 29 september 2003 15:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik zag gisteren die clip op TMF (!) en die is echt ont-zet-tend fout. Hij werd dan ook compleet afgekraakt door het TMFclipstempubliek.
Dit is eigenlijk gewoon super
quote:Ook toen was het leuk. En het blijft leuk!
Op maandag 29 september 2003 15:36 schreef nozem het volgende:
Nee, dit gaat echt te ver. In de jaren '80 was deze muziek al niet leuk, waarom zou ie dat nu wel zijn?
Nog een leuk artikeltje: http://www.xfm.co.uk/article.asp?id=13289
quote:Jij snapt het.
Op maandag 29 september 2003 15:37 schreef Bosbeetle het volgende:
the comback of big hair rocksamen met electric six die de disco rock terug brengen.
Dit is eigenlijk gewoon super
quote:Hm, het nummer heet I believe in a thing called love. Maar het is inderdaad grappig. Maar het klinkt ook gewoon erg goed!
Op maandag 29 september 2003 15:36 schreef cosmick het volgende:
Ik vind dat 'little thing calles love' wel grappig, typisch 80 met die gillende zang en gitarenBegrijp de hype niet zo goed echter.
quote:Weten ze dat zelf ook? Er staat namelijk niks over op de site.
Op maandag 29 september 2003 15:41 schreef TimoBasso het volgende:
ze komen binnekort ook in de Effenaar
De Effenaar weet alleen dit te melden: zo 08-02 The Darkness (onder voorbehoud).
Duurt dus nog wel even, en is nog niet zeker. Maar het is te hopen.
lijkt de come-back van Europe wel
Dat ze Street Spirit verkracht hebben
quote:Ik vind Street Spirit best leuk eigenlijk.
Op maandag 29 september 2003 15:48 schreef theofiel172 het volgende:
Mja, ik vind het meer een grappige band dan een serieuze....maar in Engeland zijn ze geweldig populair!]Dat ze Street Spirit verkracht hebben
quote:welk nummer op de cd is dat
Op maandag 29 september 2003 17:21 schreef PimD het volgende:
Ik heb het album al een tijdje op mp3 hier staan - en ben van plan het binnenkort te kopen. Favoriet op het moment is "Get Your Hands Off My Woman"
quote:nummer 2
Op maandag 29 september 2003 17:22 schreef _Thorwald_ het volgende:[..]
welk nummer op de cd is dat
heb alleen maar track nummers
quote:Ik heb 'm maar besteld. Ook eerst wat nummers gedownload en hij is het geld wel waard denk ik.
Op maandag 29 september 2003 17:21 schreef PimD het volgende:
Ik heb het album al een tijdje op mp3 hier staan - en ben van plan het binnenkort te kopen. Favoriet op het moment is "Get Your Hands Off My Woman"
quote:iedereen vergelijkt ze altijd met Queen - maar ik persoonlijk, als Queen fan, vindt dit nogal meevallen... Ik heb geen idee waarmee je ze kunt vergelijken - ik vind het soms wel wat weg hebben van Guns n' Roses....
Op maandag 29 september 2003 17:30 schreef Famas het volgende:
met welke band kan ik hun muziek vergelijken?? ik zie dat ze heavy metal maken...dus met welke heavy metal band kan ik ze vergelijken?
quote:Ze nemen zichzelf wel serieus, dus waarom zou ik dat niet doen?
Op dinsdag 30 september 2003 02:15 schreef Tokus het volgende:
grappige band, die je ook niet echt serieus moet nemen. Best leuk debuutalbum, voor ff tussendoor
Alleen vind ik ze niet echt heavy metal klinken Het deed met erg aan The Cure denken eigenlijk. Beetje jaren 80 punkig vond ik het.
quote:Niet zo heel raar dat het TMF-publiek het afkraakt...
En ik zag gisteren die clip op TMF (!) en die is echt ont-zet-tend fout. Hij werd dan ook compleet afgekraakt door het TMFclipstempubliek.
Maar ik vind het wel gaaf. Mijn eerste reactie was dan wel: Dit is gay... Dat is het nog steeds wel een beetje, maar ik vind het wel geweldig! De 80's zijn sowieso leuk (The Final Countdown, I Can't Dance ), en dit is ook leuk!
Die vent is trouwens wel lelijk...
ontopic: Heb zojuist kaartjes gehaald voor London Calling in paradiso alweer The Darkness een van de acts zal zijn (en aan de hand van het huidige succes ook wel de act zijn met de meeste speelminuten)
Helaas heeft de paradiso een verplicht lidmaatschap, weet iemand of je die lidmaatschappen ook ergens kan online kan kopen, geen zin om weer half uur eerder te komen voor die debiele lidmaatschapkaartjes
*Kirke zucht, en wordt alsmaar ouder en vergeetachtiger*
quote:Als Freddie Mercury en Robert Plant samen een kind hadden kunnen produceren had het er uitgezien als de Darkness-meneer....
Op woensdag 1 oktober 2003 17:55 schreef Kirke het volgende:
Zijn gezicht komt me een beetje bekend voor, ik weet alleen niet waarvan.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:02 schreef MuadDib het volgende:[..]
Als Freddie Mercury en Robert Plant samen een kind hadden kunnen produceren had het er uitgezien als de Darkness-meneer....
Ik las in de Oor dat ze in het voorprogramma van Robbie Williams gestaan hadden, deden ze dat ook maar in Nederland dan hoefden we niet 45 minuten maar die vervelende Skin te luisteren.
WoooooHooooooooooooo ROCK 'N ROLL
vrij naar O. Osbourne
quote:Ik vind dat 'ie lijkt op de hoofdpersoon uit de film Tommy (die blinde) .... misschien daarvan
Op woensdag 1 oktober 2003 17:55 schreef Kirke het volgende:
Zijn gezicht komt me een beetje bekend voor, ik weet alleen niet waarvan.*Kirke zucht, en wordt alsmaar ouder en vergeetachtiger*
quote:De rest van de cd is ook erg cool. Zeker de moeite waard!
Op donderdag 9 oktober 2003 17:10 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik vind het wel erg cool. Zag vandaag ineens de clip voorbij komen op MTV of TMF. De tweede keer vond ik het een cool nummer. Maar ff gedownload en ben ook onder de indruk. Coole plaat "I believe in a thing called love". Ben benieuwd naar de rest van hun.
Okay ik beken! want ik vind dit echt een SUPER plaat, ja echt waar!
Echt een lekker mee zing liedje, en het klinkt toch wel erg lekker en aanstekelijk.
En ook ik herken er wel een beetje Queen in, de hoge noten tijdens de zang en de gitaarsolo deden mij vrijwel direct aan Queen denken. Misschien is dat ook wel de reden dat ik dit zo'n verdomd leuk liedje vind.
Die zanger is een beetje tsja.... uuhhhm ' apart ' en ook de clip doet mij trouwens aan o.a. Radio Ga Ga denken (de klappende handen)
quote:Dat had je dan ook maar laat door. Wat een enorme KUTplaat.
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
als ik eerlijk ben: hoe vaker ik het hoor, hoe kutter ik het vind.
quote:same here ...
quote:Sorry, maar die lui kraken meestal ' aparte ' muziek of moet ik zeggen niet doorsnee muziek af. En toch worden dat vaak wel grote hits, dit nummer moet je gewoon een paar keer horen. En zo te lezen zijn de meningen aardig verdeelt.
quote:goedzo
quote:Laat dat bij mij nou precies andersom zijn... Vernieuwend is het natuurlijk niet, maar het is een welkome afwisseling van de gemiddelde top 40 meuk.
quote:Nou ja, 15 jaar terug was dit muziek die in de top40 stond. Was zeker ook niet erg geslaagd. Maar in vergelijking met het gros van de top40 muziek moet ik je gelijk geven.
Op maandag 13 oktober 2003 09:21 schreef Sersjee het volgende:[..]
Laat dat bij mij nou precies andersom zijn... Vernieuwend is het natuurlijk niet, maar het is een welkome afwisseling van de gemiddelde top 40 meuk.
quote:moetje dit niet in de klaagbak kwijt
Op donderdag 9 oktober 2003 17:58 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik vind het wel een verademing met al die k*t R&B en die stomme kloterap.
De hele tijd vrouwonvriendelijk mongolen met kettingen, auto's etc.
Ik kan er wel op kotsen
Elkaar allemaal een veer in de reet steken en met elkaar een nummer opnemen.
Ze leren de jeugd alleen maar matrialistisch te zijn met alle problemen van dien
Ik moet zeggen dat die clip wel erg grappig is, zo'n beetje elk cliche uit jaren 80 poedel-rock zie je er in terug, maar thuis zou ik er geen cd van opzetten.
Aan de andere kant is het ook wel weer eens verfrissend om een "leuk" positief rocknummer te horen, de laatste paar jaar is rock toch vooral ook een synoniem geworden voor "depressieve zelfmedelijden-muziek".
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 13-10-2003 15:51]
quote:De cd is over het algemeen wat minder over the top dan I believe in a thing called love. Op sommige nummers klinkt het wat serieuzer (Love is only a feeling).
Op maandag 13 oktober 2003 15:14 schreef Zander het volgende:
De eerste keer dacht ik dat het een soort parodie was, zoals Spinal Tap of Bad News of zo. Blijkt het toch 'serieus' bedoeld te zijn..![]()
Ik moet zeggen dat die clip wel erg grappig is, zo'n beetje elk cliche uit jaren 80 poedel-rock zie je er in terug, maar thuis zou ik er geen cd van opzetten.
quote:Héérlijk fout gewoon. Gewéldig
Op maandag 13 oktober 2003 18:49 schreef Seborik het volgende:
Wat zijn die hoge uithalen van de zanger vreselijk.
Moet je het nummer "Stuck In A Rut" es lekker hard aan zetten. Het behang springt spontaan van de muren af, en mijn kat keek me aan zo van...
quote:Ook een erg leuk nummer!
Op maandag 13 oktober 2003 18:53 schreef Baba-O-Riley het volgende:[..]
Héérlijk fout gewoon. Gewéldig
Moet je het nummer "Stuck In A Rut" es lekker hard aan zetten. Het behang springt spontaan van de muren af
quote:en issie binnen?
Op maandag 13 oktober 2003 18:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ook een erg leuk nummer!
Ik hoop morgen toch echt eindelijk die cd eens in de brievenbus aan te treffen. Ik begin nu ongeduldig te worden.
quote:Ja! Eindelijk!
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:59 schreef ckyerwin het volgende:[..]
en issie binnen?
Maaruh, lekker nummer, heb het al de hele dag op repeat staan, I believe in a thing called love. Het lijkt inderdaad wel wat op Queen. Lekkere gitaargeluid ook.
quote:Ik vind die hoge uithalen echt heerlijk, lijkt een beetje op Jesus Christ Superstar
Op maandag 13 oktober 2003 18:49 schreef Seborik het volgende:
wat zijn die hoge uithalen van de zanger vreselijk.
quote:8 november spelen ze in Paradiso, en ergens volgend jaar (februari) in de Effenaar, geloof ik.
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:13 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
Wanneer ze in Nederland optreden zal ik zeker een poging wagen om erbij te zijn.
Ik vind de zanger trouwens wel iets weg hebben van een jongere versie van Ted Nugent. Die kijkt ook zo wild onder zijn krullenbos uit.
quote:Maar nu noem je ook een publiek op. Je moet em even snappen. Die clip is een parodie/hommage aan de jaren 80. Daarnaast is het gewoon geweldige rock 'n roll.
Ik zet 1987 van Whitesnake nog maar eens op
Vond het ontzettend slecht.. Zo'n zanger die net doet of de zanger van Led Zeppelin is, die zijn stem soms hoog laat uitschieten en de camera zoende.
Dacht bij mezelf wat ze in godsnaam daar deden met hun aanmodderen.. en laatst zag ik zelfs een clip van hun op mtv
Ik word oud denk ik.. of ik ga ook maar een band beginnen..
quote:Ja, dat snap ik. Was ook geen kritiek op The Darkness, want ik vind die clip vrij briljant. En het liedje is ook wel te pruimen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:47 schreef kriele het volgende:[..]
Maar nu noem je ook een publiek op. Je moet em even snappen. Die clip is een parodie/hommage aan de jaren 80. Daarnaast is het gewoon geweldige rock 'n roll.
quote:he gatverdamme..
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:18 schreef Kirke het volgende:
WEG MET DIE BLOKJES!)
quote:Waar in A'dam? Op grond van dat ene nummer wil ik ze al zien.
Op zondag 19 oktober 2003 00:04 schreef MCH het volgende:
The Darkness iig. in A'dam volgens mojo feb. 2004.
quote:Ja maar dat is functioneel..
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:41 schreef Kirke het volgende:
Ja, kom OP zeg, is er 1 keer een clip zonder halfnaakte vrouwen en MET een naakte man, DOEN ZE ER BLOKJES VOOR! Tsjezus. Niet eerlijk.
quote:Melkweg volgens mij
Op zondag 19 oktober 2003 00:06 schreef Georges het volgende:[..]
Waar in A'dam? Op grond van dat ene nummer wil ik ze al zien.
quote:Mwjah ik vind de clip vooral gay overkomen, voor een goede 80 pardoie heb ik liever Austin Power. Ik vind de gitaren in het nummer wel leuk.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:47 schreef kriele het volgende:[..]
Maar nu noem je ook een publiek op. Je moet em even snappen. Die clip is een parodie/hommage aan de jaren 80. Daarnaast is het gewoon geweldige rock 'n roll.
quote:Austin Powers heeft niks te maken met jaren '80. Meer de flower power tijd (jaren '60).
Op maandag 20 oktober 2003 12:25 schreef Djaser het volgende:[..]
Mwjah ik vind de clip vooral gay overkomen, voor een goede 80 pardoie heb ik liever Austin Power. Ik vind de gitaren in het nummer wel leuk.
quote:het echte jaren 80 gevoel zit in wayne's world
Op maandag 20 oktober 2003 12:50 schreef Djaser het volgende:
Ja okee maar dan zijn de parodien als nog vergelijkbaar.
geinig nummer trouwens
quote:Dus ze komen nu nog vaker voorbij
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:57 schreef -Hans- het volgende:
Terecht de nieuwe 3FM megahit, erg lekker liedje.
kga denk ik ook maar 's kaartjes kopen voor februari....
quote:Zeg dan gewoon dat je hem aan het downloaden bent of hou je snavel erover ipv hier een beetje schijnheilig te gaan doen...
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:27 schreef Retro het volgende:
Ik ben nu het album aan het downloadenkopen, ben erg benieuwd. De paar nr's die ik er van gehoord heb beloven iig veel goeds.
quote:Het lijkt me vrij duidelijk dat ik hem gedownload heb dus zo schijnheilig is het niet. Het was een flauw grapje maar blijkbaar niet aan jou besteedt.
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:30 schreef OProg het volgende:[..]
Zeg dan gewoon dat je hem aan het downloaden bent of hou je snavel erover ipv hier een beetje schijnheilig te gaan doen...
quote:neuh, alleen al omdat hij hem na een paar honderd keer gezien te hebben ook niet echt grappig meer is...
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:37 schreef Retro het volgende:[..]
Het lijkt me vrij duidelijk dat ik hem gedownload heb dus zo schijnheilig is het niet. Het was een flauw grapje maar blijkbaar niet aan jou besteedt.
[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 25-10-2003 20:15]
quote:Paar dagen geleden was op The Box ook de clip van Growing On Me te zien. Die's nog hilarischer. Ik geloof dat Justin (de zanger) daarin in een roze balletachtig pakje rondloopt
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:37 schreef Disorder het volgende:
Ik snap niet dat mensen dit niet leuk kunnen vinden. Doet me denken aan die glamrock periode. Grappig, en best goed ook. Geinige clip ook, en dat op TMF!
Super, jammer dat de DVD-singles hier niet uitgebracht worden
RAWK!!!
Nu nog een Skid Row reunie .
quote:Je kunt de clips wel bekijken op hun site.
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:43 schreef PimD het volgende:[..]
Paar dagen geleden was op The Box ook de clip van Growing On Me te zien. Die's nog hilarischer. Ik geloof dat Justin (de zanger) daarin in een roze balletachtig pakje rondloopt
![]()
Super, jammer dat de DVD-singles hier niet uitgebracht worden
quote:Hehe, die ga ik vanavond zien. Een paar vrienden van me spelen in hun voorprogramma.
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:51 schreef HomoUniversalis het volgende:
Fantastisch!. Hopenlijk krijgt The Darkness veel navolging en komt de echte rock weer terug
. Come on, dit is toch veel toffer dan al die zouteloze tmf-grunge als 3 doors down, intwine, etc.
quote:Ik heb gehoord dat ze niet zouden komen, maar later ook weer gehoord dat ze wel komen. Dus ik hoop voor je dat ze wel spelen.
Op vrijdag 7 november 2003 16:59 schreef Maestrov het volgende:
Maestrov gaat ze morgen bekijken!
quote:waar hoor je dat ?
Op vrijdag 7 november 2003 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik heb gehoord dat ze niet zouden komen, maar later ook weer gehoord dat ze wel komen. Dus ik hoop voor je dat ze wel spelen.
Dit is toch die Queen-persiflage band? Die zanger doet Freddie Mercury op zeer overdreven manier na, kapsel van de gitarist is bijna gelijk aan dat van Brian May...
Onvoorstelbaar, zoiets.
quote:Dat ga je niet menen!
Op vrijdag 7 november 2003 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik heb gehoord dat ze niet zouden komen, maar later ook weer gehoord dat ze wel komen. Dus ik hoop voor je dat ze wel spelen.
(BTW De Veils zijn ook de moeite waard)
quote:Ik las het op Usenet volgens mij (nl.muziek). Ik zal even zoeken ... hier staat dat.
Op vrijdag 7 november 2003 17:07 schreef KELDER het volgende:[..]
waar hoor je dat ?
op de site van paradiso staat nog niks over een afzegging oid, hun zijn nml de enige reden dat ik naar London Calling ga
quote:Verder weet ik er ook weinig van. In de nieuwsbrief van de 3Voor12 stond het niet. Daar stond nog gewoon in dat ze zouden komen.
Ze stonden geprogrammeerd (aangekondigd) voor 7 november Paradiso London Calling. Maar ze zijn geschrapt.
Ik heb ze hier ook op 8 november staan!
Maar ben ik de enige die het nummer wat weg vind hebben van "my sharona" ????
quote:Een serieuze band die met de cd Permission to land oude tijden doet herleven.
Op vrijdag 7 november 2003 19:27 schreef SEMTEX het volgende:
Geweldige groep
Heerlijke zelfspot of een parodie, wat is het eigenlijk?
quote:Een serieuze band? :/
Op vrijdag 7 november 2003 19:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Een serieuze band die met de cd Permission to land oude tijden doet herleven.
quote:Natuurlijk
Op vrijdag 7 november 2003 19:36 schreef SEMTEX het volgende:
Dus die clip met wormen, die enorme muur van versterkers en dat witte pakje is ook allemaal serieus?
quote:Ik vind I believe in a thing called love wel erg over the top, maar op de cd staan ook nummers die ik een stuk serieuzer vind,
Op vrijdag 7 november 2003 19:36 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Een serieuze band? :/
Dus die clip met wormen, die enorme muur van versterkers en dat witte pakje is ook allemaal serieus?
quote:heerlijke serieuze parodie...
Op vrijdag 7 november 2003 19:27 schreef SEMTEX het volgende:
Geweldige groep
Heerlijke zelfspot of een parodie, wat is het eigenlijk?
en zo, op mtv, ook wel
quote:Zijn er nog kaarten voor?
Op zaterdag 8 november 2003 09:38 schreef Tunerd het volgende:
Ik ga der 10 februarie heen in de melkweg...
quote:Hmm... iets weghebben van is een groot woord. Ik had de link nog niet gelegd, terwijl my sharona een van mijn vele favorieten is...
Op vrijdag 7 november 2003 19:25 schreef Sevein het volgende:
"I believe in a thing called love" lekker nummer![]()
Maar ben ik de enige die het nummer wat weg vind hebben van "my sharona" ????
Gaaf nummer, dat wel in ieder geval
ROCK ZOALS HET HOORT
(heb het wel moeten bekopen met een bloedende lip, it was worth it)
EDIT: Trouwens, ik snap niet hoe de vergelijking met Queen in godsnaam hier door komt? Kan iemand mij dat even uitleggen
[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 10-11-2003 10:46]
quote:Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet... De pakjes van Justin (de zanger) hebben af en toe wel wat weg van de pakjes van Freddie uit de jaren '70... Maar voor de rest...
Op maandag 10 november 2003 10:25 schreef Forau_Diavolina het volgende:EDIT: Trouwens, ik snap niet hoe de vergelijking met Queen in godsnaam hier door komt? Kan iemand mij dat even uitleggen
quote:
BELANGRIJKSTE INVLOEDEN
"AC/DC, Queen, Led Zeppelin, Thin Lizzy, Fleetwood Mac, Abba, Rolling Stones, The Beatles op songschrijversgebied, alhoewel de rest van band een schijthekel heeft aan ze. En ik ben Queen vergeten, of niet? "
uit hun interview wat ze hebben gegeven voor london calling.
quote:Zeer zeker. Toen ik ze voor het eerst zag dacht ik echt een seconde lang "Crüe!!!".
Op maandag 10 november 2003 11:50 schreef Zander het volgende:
Ja, ik had ook meer iets als Kiss, Van Halen, Motley Crue en Poison verwacht als invloeden. En Spinal Tap, natuurlijk.
quote:En Europe. in t begin vond ik niet zo veel aan t liedje, maar naarmate ik het vaker hoor, begint t zeker leuker te worden
Op maandag 10 november 2003 11:50 schreef Zander het volgende:
Ja, ik had ook meer iets als Kiss, Van Halen, Motley Crue en Poison verwacht als invloeden. En Spinal Tap, natuurlijk.
The Darkness Rocks!!
wel grappig een "normale (??)" zanger die stryper shirts draagt.. of zou het de "Sally Forth" versie zijn:
-edit- best moeilijk een plaatje posten..
maar kan natuurlijk niet in de schaduw staan van Spinal Tap
Goede muziek (ook de andere platen zoals Black Shuck en Growing on Me) en een prima band. Muziek zoals je nu nog zelden ziet
nu komen ze weer terug.. zucht
quote:Hm, vind het een geinige afwisseling anders. Rockbands moeten zichzelf eigenlijk nooit serieus gaan nemen.
Op zaterdag 15 november 2003 14:54 schreef Mr.Black het volgende:
Ik was altijd blij dat we die tijden achter ons hadden gelaten..nu komen ze weer terug.. zucht
quote:Da's waar.. Maar er waren ook glamrock bands die zichzelf serieus namen... en dat is echt super fout!! imho
Op zaterdag 15 november 2003 14:55 schreef Aventura het volgende:[..]
Hm, vind het een geinige afwisseling anders. Rockbands moeten zichzelf eigenlijk nooit serieus gaan nemen.
quote:Ja, klopt. Maar ik loop nu al zolang mee in het rock/metalwereldje en heb al zoveel gezien, ik vind dit wel verfrissend. Niets meer, niets minder.
Op zaterdag 15 november 2003 15:01 schreef Mr.Black het volgende:[..]
Da's waar.. Maar er waren ook glamrock bands die zichzelf serieus namen... en dat is echt super fout!! imho
quote:Door breezer drinkende puberende top 40 slaafjes bedoel je? Vind ik geen maatstaaf, de smaak van het publiek van TMF/mtv is net als TMF/mtv zelf: dikke bagger!
Dat nummer:
De band:
80's rock achtige muziek is btw sowieso
En zeker in de huidige muziekwereld die echt waardeloos en nivoloos is, is dit SUPER.
Ow ja, en in tegenstelling tot wat veel van het breezer slurpende gehersenspoelde TMF/MTV publiek denk (schrik niet tmf'ertjes, dit zet jullie hele wereldtje op zn kop): Het nummer en de muziek is belangerijker dan de clip!!!!
quote:Daarom is het juist wél een maatstaaf. Hoe slechter de TMF-mainstream pulp het vindt, hoe beter de muziek is
Op maandag 17 november 2003 14:29 schreef -username- het volgende:[..]
Door breezer drinkende puberende top 40 slaafjes bedoel je? Vind ik geen maatstaaf, de smaak van het publiek van TMF/mtv is net als TMF/mtv zelf: dikke bagger!
![]()
quote:Ik zet liever gewoon de cd aan. En voor de clip ga ik wel naar de site.
Op maandag 17 november 2003 18:15 schreef Tijn het volgende:
Gave band, gave clip, gave CD. Op zo'n manier ga ik wel MTV kijken
quote:Vergelijkbaar met de prijzen die men hier voor de bejaarde Stones neertelt. Ik zou dan liever The Darkness zien dan The Stones die alleen nog maar een slap aftreksel zijn van wat ze ooit waren.
Op dinsdag 18 november 2003 14:42 schreef Chillmeister het volgende:
Ik heb de laatste 3 jaar in Norwich gestudeerd aan de universiteit. Nou Norwich ligt dus vlak naast een klein plaatsje dat Lowestoft heet. en voor de kenners onder, die weten dat ze daar vaandaan komen. Ik heb gehoord van mensen die daar nog studeren dat the Darkness daar gaat optreden. Een van mij vrienden heeft zijn kaartje voor 100pond (140 ~ 150 euro) verkocht!! somminge kaartjes worden doorverkocht voor meer dan 200 pond! dat is toch gewoon kranzinning! ik denk niet dat ik er zoveel geld voor over zou hebben om wie dan ook te zien.
quote:Precies super veel.
Op dinsdag 18 november 2003 14:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Vergelijkbaar met de prijzen die men hier voor de bejaarde Stones neertelt. Ik zou dan liever The Darkness zien dan The Stones die alleen nog maar een slap aftreksel zijn van wat ze ooit waren.
Maar feit blijft inderdaad dat het krankzinnig is om 200 Pond, zo'n 300 Euro toch?, te betalen voor een concertkaartje.
Kut Cobain en zulk muziek vindt ik nog steeds goed. Maar niet alles hoeft serieus te zijn. Muziek gaat o.a. om vermaak en dat is precies wat deze jongens doen
quote:Ja, dat wel, maar in de jaren 80 was er tenminste het besef dat Spinal Tap een grap was.
Op dinsdag 18 november 2003 15:03 schreef Chillmeister het volgende:
Maar niet alles hoeft serieus te zijn. Muziek gaat o.a. om vermaak en dat is precies wat deze jongens doen
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kurt Cobain en Layne Staley zijn voor niks gestorven
en eddie vedder ... oh nee die is nog niet dood
quote:Kurt Cobain was imho eerder een loser die aan de drugs was en daarom (terecht) zelfmoord pleegde, mja dat is mijn mening
quote:hij deed toch ook nog iets met muziek
Op dinsdag 18 november 2003 15:34 schreef Gerwin_F het volgende:[..]
Kurt Cobain was imho eerder een loser die aan de drugs was en daarom (terecht) zelfmoord pleegde, mja dat is mijn mening
quote:da zou je kunnen denken als je de ballen verstand hebt van Nirvana en Kurt Cobain
Op dinsdag 18 november 2003 15:34 schreef Gerwin_F het volgende:[..]
Kurt Cobain was imho eerder een loser die aan de drugs was en daarom (terecht) zelfmoord pleegde, mja dat is mijn mening
quote:een grap?
Op dinsdag 18 november 2003 15:22 schreef Seborik het volgende:
Ja, dat wel, maar in de jaren 80 was er tenminste het besef dat Spinal Tap een grap was.
quote:Queen kunnen ze niet toppen!
Op woensdag 19 november 2003 18:49 schreef cohen het volgende:[..]
ja zie je wel!!!
GE-WEL-DIG
quote:Ik vind het niks op de stem van Freddie Mercury lijken.
Op woensdag 19 november 2003 18:48 schreef cohen het volgende:
die gozer van de darkness heeft de stem van freddie mercury!
netjes...
Freddie kon tenminste wel goed in falsetto zingen...
dat van die Darkness gast lijkt echt nergens op eerlijk gezegd.
Maar verder vind ik het wel een goede band... glam rock blijft toch wat hebben.
quote:Mwah, nirvana is overrated, hoofdzakelijk omdat hij vroeg gestorven is.
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
da zou je kunnen denken als je de ballen verstand hebt van Nirvana en Kurt Cobain
quote:
quote:Hoe laat precies?
Op vrijdag 21 november 2003 21:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen op Radio 3FM; een concert van The Darkness...![]()
![]()
(misschien kan iemand het even opnemen?)
quote:Dank je, ga zeker ff luisteren
Op vrijdag 21 november 2003 22:54 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
23:06 uur
![]()
![]()
quote:Mooi, hebben we dat lekker gemist
Op zaterdag 22 november 2003 00:29 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het concert was subliem...
quote:WAAAAAAAAAAAAAH
Op vrijdag 21 november 2003 21:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen op Radio 3FM; een concert van The Darkness...![]()
![]()
quote:Ik weet wat je voelt...
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef Baba-O-Riley het volgende:[..]
WAAAAAAAAAAAAAH
Waarom lees ik dit nú pas
En de Queen-invloeden zijn goed te horen... leuk!
quote:Je maakt dezelfde fout als de rest hier. Dit lijkt helemaal niet op die haarlak poedeltijd, maar veel meer op die spandex/glittertijd van de jaren 70!!!
Op maandag 13 oktober 2003 14:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Nou ja, 15 jaar terug was dit muziek die in de top40 stond. Was zeker ook niet erg geslaagd. Maar in vergelijking met het gros van de top40 muziek moet ik je gelijk geven.
Oh enne... \m/ symfo-rock \m/
Gelukkig was er vuurwerk, want anders was het helemaal niet leuk om naar te kijken.
De muziek was trouwens wel goed. Daar heb ik geen commentaar op
quote:wat verwacht jij dan. ze komen uit een klein plaats Lowestoft. ze zijn in een klap bekendt en een maandje of twee later staan ze op de MTV awards. Ja dan zou ik nog niet precies wat ik moet doen
Op vrijdag 28 november 2003 08:42 schreef lzandman het volgende:
Ik zag laatst hun optreden tijdens de MTV awards. Wat een slappe vertoning. Ze zien er wel heel erg retro uit, maar er straalde helemaal geen energie vanaf. De zanger zat nog een beetje te showen, maar de rest van de band liep maar een beetje onwennig rond. Heel wat anders dan bijv. David Lee Roth in z'n hoogtijdagen.Gelukkig was er vuurwerk, want anders was het helemaal niet leuk om naar te kijken.
De muziek was trouwens wel goed. Daar heb ik geen commentaar op
en straks live. Ik dacht toch echt dat ze zeiden dat ze zouden optrreden
[Dit bericht is gewijzigd door Chillmeister op 28-11-2003 20:57]
[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 28-11-2003 20:22]
* Chillmeister wil ook BBC3 hebben
quote:Voor zover ik weet bestaan ze al een tijdje en treden ze in Engeland best wel veel op. Bovendien is zo'n MTV-show juist de kans om jezelf te promoten. En ze mogen gerust lekker overdrijven, want dat hoort bij dat genre.
Op vrijdag 28 november 2003 09:18 schreef Chillmeister het volgende:
wat verwacht jij dan. ze komen uit een klein plaats Lowestoft. ze zijn in een klap bekendt en een maandje of twee later staan ze op de MTV awards. Ja dan zou ik nog niet precies wat ik moet doen
quote:treden al wat langer op in engeland, maar nog steeds in een klap bekend. in juli kenden bij niemand ze nog.
Op zaterdag 29 november 2003 01:59 schreef lzandman het volgende:[..]
Voor zover ik weet bestaan ze al een tijdje en treden ze in Engeland best wel veel op. Bovendien is zo'n MTV-show juist de kans om jezelf te promoten. En ze mogen gerust lekker overdrijven, want dat hoort bij dat genre.
quote:Heb hem ook een paar keer beluisterd. 'Keep your hands of my wooooooomaaaannn'...Wat een stem heeft die gast zeg
Op woensdag 3 december 2003 00:31 schreef Timo20 het volgende:
heb de cd gedownkocht en die klinkt verassend goedzeker n lekkere cd en die stem van die zanger vind ik gewoon uber cool
quote:Haha dat is nou net het enige nummer dat totaal niet rockt op die CD...
Op dinsdag 2 december 2003 04:26 schreef Calella het volgende:
Love Is Only A Feeling is echt een wereldnummer!
En ik heb het helemaal niet zo op gitaren.
... ookal zijn ze stuk voor stuk goed natuurlijk
quote:Niks meer aan toe te voegen ! Muziek van vandaag de dag zuigt als een stofzuiger van 1500 watt
Op maandag 17 november 2003 14:29 schreef -username- het volgende:[..]
Door breezer drinkende puberende top 40 slaafjes bedoel je? Vind ik geen maatstaaf, de smaak van het publiek van TMF/mtv is net als TMF/mtv zelf: dikke bagger!
Als je op tmf/mtv zou moeten vertrouwen voor goeie muziek, dan waren we al lang doomed
Dat nummer:
De band:80's rock achtige muziek is btw sowieso
En zeker in de huidige muziekwereld die echt waardeloos en nivoloos is, is dit SUPER.
Ow ja, en in tegenstelling tot wat veel van het breezer slurpende gehersenspoelde TMF/MTV publiek denk (schrik niet tmf'ertjes, dit zet jullie hele wereldtje op zn kop): Het nummer en de muziek is belangerijker dan de clip!!!!
quote:Net even gekeken. Best cool. Ik zou bijna weer een kerstcd gaan maken dit jaar, maar ik denk niet dat ik het doe. Dan moet ik weer dagen zoeken naar leuke nummers en daar heb ik nou net geen zin in.
Op vrijdag 5 december 2003 11:51 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
Iemand al hun nieuwe Kerssingle gehoord? je kunt hem bekijken op hun site!
quote:Dit klinkt imo toch iets heftiger dan Queen
Op maandag 8 december 2003 16:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat kerstnummer is dus echt tenenkrommendStelletje pretentieuze Queen-wannabee's
quote:Mag een band geen invloeden hebben van andere bands? Zelfs Queen had invloeden van andere bands....bijvoorbeeld Led Zeppelin.
dat kerstnummer is dus echt tenenkrommendStelletje pretentieuze Queen-wannabee's
[Dit bericht is gewijzigd door Freddie_Taylormaycon op 08-12-2003 20:55]
quote:Nou de vreselijke muziek staat los van het feit dat het queenwannabee's zijn.
Op maandag 8 december 2003 18:49 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:[..]
Mag een band geen invloeden hebben van andere bands? Zelfs Queen invloeden van andere bands....bijvoorbeeld Led Zeppelin.
quote:The Darkness pretentieus?! Dan heb je 't niet helemaal begrepen, denk ik... Maar goed, die kerst-single is wederom heerlijk over the top net als Permission to land. Me like!
quote:Hoe kan je in godshemelsnaam dit zien als queen-wanabee's?
Op maandag 8 december 2003 19:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Nou de vreselijke muziek staat los van het feit dat het queenwannabee's zijn.
Verder vind ik het kerstnummer werkelijk geweldig!!
En ik mag van harte hopen dat dit nummer maraya Carrey(wie? juist!) van de troon stoot met haar mier-zoete maar o zo serieus bedoelde nummer....
Zo moeten kerst nummers zijn!
En het blijft ook nog eens lekker hangen.
quote:Hier heb je enigszins gelijk in. De traditionele kerstnummers kan ik ook niet meer horen. Helaas draait mijn moeder ze al veel te vroeg in het jaar.
Op dinsdag 9 december 2003 09:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kerstnummers moeten er helemaal niet zijn!
quote:Je vergeet ho ho fucking ho van monty python.
Op dinsdag 9 december 2003 09:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kerstnummers moeten er helemaal niet zijn!
En dan haal ik ook meteen maar Permission to Land!!!
Maar waarom is dat concert in de Melkweg nou zo snel uitverkocht? Toen ik zag dat ze kwamen waren er al geen kaartjes meer
Tuesday 10 February:
The Max, Melkweg, Amsterdam, The Netherlands UITVERKOCHT
[melkweg.nl / ticketservice.nl]
Wednesday 11 February:
Grünspan, Hamburg, Germany
[gruenspan.de / topevents24.info]
Thursday 12 February:
Pumpehuset, Copenhagen, Denmark
[pumpehuset.dk / e-billetter.dk]
Saturday 14 February:
Arenan, Fryshuset, Stockholm, Sweden
[fryshuset.se / ticnet.se]
Sunday 15 February:
Rockefeller Music Hall, Oslo, Norway UITVERKOCHT
[rockefeller.no / billettservice.no]
Thursday 19 February:
Columbiafritz, Berlin, Germany
[columbiafritz.de / topevents24.info]
Saturday 21 February:
Flex, Vienna, Austria
[flex.at / topevents24.info]
Sunday 22 February:
New Backstage, Munich, Germany
[backstage089.de / topevents24.info]
Monday 23 February:
Transilvania, Milan, Italy
[transilvanialive.it / ticketone.it]
Wednesday 25 February:
Abart Club, Zurich, Switzerland
[abart.ch / ticketcorner.ch]
Thursday 26 February:
Batschkapp, Frankfurt, Germany
[batschkapp.de / tickets-per-post.de]
Friday 27 February:
Zeche, Bochum, Germany
[zeche.com / topevents24.info]
Sunday 29 February:
Laiterie, Strasbourg, France
[laiterie.org / fnac.com]
Monday 1 March:
Ancienne Belgique, Brussels, Belgium
[abconcerts.be / fnac.com]
Tuesday 2 March:
Elysee Montmartre, Paris, France
[elyseemontmartre.com / fnac.com]
Is de Melkweg nou zo klein? Of is Nederland helemaal gek van The Darkness? Ach, ik ga denk ik maar naar het concert in Belgie. Tenzij ze nog een show in Nederland doen (omdat het zo snel uitverkocht was, maar zo te zien hebben ze daar geeneens tijd voor )
quote:Jij snapt er dus helemaal niets van, The Darkness is totaal anders als Queen. Ze maken gewoon ontzettend goede muziek
Op vrijdag 26 december 2003 14:53 schreef OldJeller het volgende:
The Darkness: Wannabe Queen, Goedkoop aftreksel van Queen, Queer.
Die muziek van de Darkness heeft aardig wat weg van Queen's muziek, en die ene clip proberen ze de clip 'Radio Gaga' van Queen na te doen..
En die gore leadsinger van the Darkness probeert Freddy M. outfits aan te doen (en zn borsthaar te tonen)
Echt een gore groep waarvan je kotst en als je die muziek hoort denk je aan Queen alleen Queen was 100 keer beter, dit is gewoon een goedkoop aftreksel van Queen.
Ze mogen hun naam wel eer aan doen en in 'The Darkness' optreden en clips maken want hiervan krijg je echt geen zin van om aan je kerstdiner te beginnen..
'Queen lives forever'
At EZ
quote:Why not?
Op vrijdag 26 december 2003 20:46 schreef Matty___ het volgende:
ik vind het niet om aan te horen.
quote:weet niet wat het is maar het spreekt me gewoon HE-LE-MAAL niet aan. maar dat heb ik wel eens vaker met dingen die op Mtv komen
Op vrijdag 26 december 2003 20:48 schreef Dezz het volgende:[..]
Why not?
downloadtip: The Darkness - Street Spirit
een ietwat aparte cover van het bekende nummer van radiohead
quote:Schreeuwen? Zeg maar rustig krijsen..
Op donderdag 8 januari 2004 16:33 schreef Kissinggirl het volgende:
Heerlijk.. echt zo'n bandje waar je lekker mee kan schreeuwen..
Nee.. vind ze wel goed hoor
quote:Ik heb het al tijden niet meer geluisterd. Het was leuk, maar de cd is snel gaan vervelen, helaas. Over een tijdje nog eens luisteren, eerst even pauze.
Op maandag 26 januari 2004 13:48 schreef RonB het volgende:
nou.. heb ze ook sindskort 'ontdekt' en vind het album steeds beter en beter worden.
quote:ja daar ben ik ook bang voor, maar dat heb ik in principe met iedere nieuwe cd of nieuw item. eerst ga je er veel mee om maar dan is het nieuwe ervan af. dat had ik alleen niet met Peter Gabriel's nieuwe album Up (2002). die heb ik echt lang beluisterd..
Op maandag 26 januari 2004 13:53 schreef Aventura het volgende:
Precies hetzelfde hier. Even laten rusten. CD ken ik uit mijn hoofd nu, ik hoef het even niet meer te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |