abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13516934
Zijn er ook sigaarliefhebbers op fok hier?
Ik ben er een sinds kort. Ik had vroeger ook wel
eens een keer een sigaar gerookt, maar dat vond ik toen echt niets.

Maar laatst had ik een iets duurdere sigaar en ik verbaasde
me echt over de smaak die zo'n ding voortbrengt

Ook hoe belangrijk het aansteken van een sigaar is wist ik niet,
als je 1 foutje maakt kan je zo de fill (tabak) verschroeien en
heb je zo een sigaar verneukt.

Iemand hier ervaringen ermee?

maandag 29 september 2003 @ 12:16:11 #2
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13516980
*meldt*

Ik rook Hajenius! Topsigaren!

Hamelen
pi_13517005
Dat zijn (zo heb ik gehoord) de beste sigaren van nederland.
Maar welke prijsklasse zit je dan?
pi_13517019
ik heb hier toevallig 2 sigaren liggen, nog nooit gerookt, maar wil het gaan proberen.
maar hoe zit het met dat aansteken..?
wanneer doe je het goed en hoe is het fout dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 29 september 2003 @ 12:19:38 #5
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13517066
De senoritas kosten 7¤ voor 10 stuks.
Ik heb zelf de petit corona en die zijn 12¤ voor 10 stuks.

Er zijn goedkopere (maar ook duurdere), maar je hebt wel een goeie sigaar in je mond dan!

Hamelen
pi_13517097
De sigaar moet aan de voet (het aan te steken uiteinde) eerst een beetje geroosterd worden. Op deze wijze wordt de buitenlaag ("binder" en "wrapper"), die de sigaar bij elkaar houd, lichtjes voorgebrand. Stel dat je dit niet doet en meteen de sigaar aansteekt, dan brandt alleen het middengedeelte ("filler") en blijft de sigaar een fragiele kegel houden. Het roosteren moet aanhouden tot de voet van de sigaar een aswitte kleur krijgt.

Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.

maandag 29 september 2003 @ 12:21:39 #7
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13517114
Als dit spam is dan moet iemand het maar weghalen, maar op de site van hajenius, http://www.hajenius.com, staan diverse weetjes.
Hamelen
pi_13517208
tx
dat gaat me vast lukken
pi_13517290
ik had een justus van maurik en was erg lekker moet ik zeggen
was 5,50 voor 10 stuks (classiques)

ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel

maandag 29 september 2003 @ 13:01:27 #10
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518020
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:29 schreef th0r het volgende:
ik had een justus van maurik en was erg lekker moet ik zeggen
was 5,50 voor 10 stuks (classiques)

ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel

Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?
Hamelen
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 13:27:57 #11
43556 miss_dynastie
pi_13518764
Hajenius rules! Rook niet vaak, maar zo heel af en toe een grand finale superbe is heerlijk!
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 13:30:35 #12
43556 miss_dynastie
pi_13518838
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:01 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?

Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
  maandag 29 september 2003 @ 13:30:58 #13
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518848
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Hajenius rules! Rook niet vaak, maar zo heel af en toe een grand finale superbe is heerlijk!
Vrouwelijke sigarenrokers zijn cooooooool!
Hamelen
  maandag 29 september 2003 @ 13:32:01 #14
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518880
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.

In Alkmaar (iets van 100.000 inw.) ook maar eentje!
Hamelen
  maandag 29 september 2003 @ 13:34:57 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13518954
Fok gaat vooruit, binnen 5 minuten een whisky en een sigarentopic.

Ik heb hier twee kistjes liggen: Hajenius Petit Corona en Justus van Maurik Coronation (een van de grootste 'types' van Van Maurik).
In Nederland rookte ik voornamelijk huismerk sigaren van mijn lokale sigarenboer in Maastricht. Daar heb ik ook een mooie humidor vandaan. Ik steek er ook even lekker eentje (Hajenius) op, met een glaasje goede Schotse whisky natuurlijk.

pi_13519048
Sigaren zijn inderdaad wel erg lekker.

Momenteel zit ik vrij veel aan de Balmorals (met een paar man zo'n kistje met allerlei verschillende types ).

Een heerlijk sigaartje op z'n tijd is niet te versmaden.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 29 september 2003 @ 13:40:37 #17
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_13519111
Balmorals zijn niet lekker imho.

Hajenius, Grand Finale Superb... werelds sigaartje.. niet te groot, niet te klein, niet te overdadig.. hhmmmm.. moet er nog eventjes een aantal halen. Zijn maar 6,70 per stuk.

De corona is trouwens ook goed, maar niet zo goed als de Grand Finale 2, maar dat is ook weer een andere combinatie.

* Superher0 houdt ervan om Grand Finale Superb te roken met een goed glas whiskey

Superhero to the rescue!
  maandag 29 september 2003 @ 13:43:39 #18
53215 marco_balk
http://chef.gelogd.nl
pi_13519165
Yep, rook ook sigaar...

Het liefst een Fantje (redelijk expensive vind ik, maar o zo lekker )

Vroegah was voetbal oorlog. Nu is oorlog ook niet meer dan een spelletje.... (Check ook www.the-forums.nl)
  maandag 29 september 2003 @ 13:44:02 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13519170
Nadeel van merksigaren is de prijs. Het huismerk van Otten in Maastricht is ook erg goed, 25 afterdinners voor 18 euro dacht ik. In december even een bezoekje brengen.
pi_13522199
Ik rook meestal Heeren van Ruysdael half corona (wat is meestal, 's zomers een aantal per maand, 's winters minder. (Binnen blijft de lucht zo hangen, krijg ik ruzie met mijn vriendin) Deze zijn iets meer dan 10 euro per 10 dus wel te betalen. Soms ga ik hier naar tabakszaak de oude tijd en zoek ik losse uit. Vorig
weekend een Macanudo Duke of Devon gerookt, kost 6,50 per stuk maar ben je dan ook wel meer dan een uur zoet mee. Helaas laat mijn studentenbudget niet te vaak toe maar zo nu en dan....
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:58:25 #21
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15093674
wil wel eens een sigaar opsteken,

favorieten:

Avo, intermezzo, churchill
Romeo Y Jullieta, Romeo No. 2
Montechristo no.4
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht

Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:59:45 #22
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15093708
lol vroeger als 14 jarig jochie weleens sigaren gerookt, als ik er nu aan terug denk krijg ik weer kotsneigingen . Ben er ook een paar dagen ziek van geweest .
... hier geweest te zijn!!!!
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:20:41 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_15094312

Kon het niet laten .

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:21:10 #24
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15094326
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:20 schreef SilkTie het volgende:
[afbeelding]

Kon het niet laten .

lol .
... hier geweest te zijn!!!!
pi_15094871
Ik heb laatst ook een wilde havana geprobeerd, maar vond het nog niks. Misschien kot het nog
  woensdag 3 december 2003 @ 07:02:45 #26
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_15107581
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:40 schreef rotskibo het volgende:
Ik heb laatst ook een wilde havana geprobeerd, maar vond het nog niks. Misschien kot het nog
Wilde Havana's zijn bagger, op z'n zachts gezegd.

Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar De Graaff toe in de Heulstraat. In een woord: ge-wel-dig.

Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.

Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven .

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 3 december 2003 @ 07:08:14 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15107609
quote:
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar De Graaff toe in de Heulstraat. In een woord: ge-wel-dig.

Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.

Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven .

Ik had inderdaad ook weleens haagse Graafjes, erg sterke kleine sigaartjes, over twee weken weer eens bij Otten langs.
  woensdag 3 december 2003 @ 10:03:31 #28
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15109596
Otten is echt een geweldige winkel. ook de eigenaar Wum, en nee niet wim, is echt een geweldige vent. Jean Nellissen (oud-wielrenner) is vaak in de winkel. hij zat laatste tegen me te vertellen, dat ie wel 12 sigaren per dag rookt, en dat is inderdaad aan zijn gebit te zien. het mooiste vind ik nog dat die sigaar altijd in zijn mond blijft, dus als hij zijn bril moet opzetten, ga ie over de sigaar heen, ziet er altijd wel grappig uit.

aanraders bij Otten. Wiecker Bolke, eigen sigaren echt heel goed spul
en Wotje Speciaal, beetje kleine dikke sigaar, rookt heel lekker weg.

voor de rest, ik haal er altijd montechristo, romeo y julieta, avo intermezzo, jammer dat ze allemaal zo duur zijn

woensdag 3 december 2003 @ 10:30:33 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15110306
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
<knoip>
Wotje Speciaal deed ik nog weleens cadeau aan mensen, ook de set met 5 verschillende dekbladen vond ik erg leuk, vooral ook de manier waarop hij het uitlegt. Ja, het wordt weer tijd dat ik even naar Mestreech kom.
pi_15110352
ik begin langzaam maar zeker over te stappen van sigaretten naar sigaren. ik rookte eigenlijk al weining... maar een sigaartje gaat er steeds beter in.

ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...

right cookie
  woensdag 3 december 2003 @ 10:34:49 #31
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15110408
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:32 schreef MOONboy het volgende:
ik begin langzaam maar zeker over te stappen van sigaretten naar sigaren. ik rookte eigenlijk al weining... maar een sigaartje gaat er steeds beter in.

ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...

Ik stop 1 januari met sigaretten roken, maar sigaren blijf ik doen. Is toch iets anders.
pi_15110605
Probeer ook eens sigaren van De Olifant (http://www.olifant.nl). Is absoluut één van de beste merken van Nederlandse bodem. Van dat merk rook ik zelf meestal de Ivory (ca. ¤ 3 per stuk).
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_15816035
*duwt

ik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 30 december 2003 @ 10:28:49 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15818347
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 03:22 schreef Famas het volgende:
*duwt

ik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )

Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.

Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.

pi_15819477
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht
Cohiba..
pi_15819774
Ik heb niet echt een merk, maar ik weet wel wat ik dus echt niet lust. Die in die gele buisjes zitten bij de benzinepompen zijn gewoonweg ranzig.
Wat ik wel als tip wil geven is wanneer je op vakantie bent geweest bij de taxfree eens King Edwards moet kopen. Daar heb ik echt van genoten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 30 december 2003 @ 11:31:01 #37
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_15819803
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:19 schreef Koos_26 het volgende:
petit corona

Deze rook ik ook.
Signature :D
pi_15831629
kep sigaren gekocht....de goedkoopste
het zijn "blondjes" oid
50 sigaren ( ) voor 5 euro

ik kon er ook minder dan 50 kopen maar die waren stront duur....nu zit ik straks met ongeveer 50 sigaren...in 2053 maar es andere sigs gaan kopen

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:00:37 #39
14736 ABundy
I can DO it!
pi_15839588
Wat kosten die Hajenius dingen?

Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.

Moet in ieder geval wel smaken in combinatie met een 18 jarige glenmorangie

pi_15839686
Een vriend van mij had van de vakantie sigaren meegenomen uit Nicaragua... echt de beste sigaren die ik ooit gerookt heb.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:28:15 #41
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15840505
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:

Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.

Hajenius is wel een van de duurdere Nederlandse merken, maar goed betaalbaar. Gewoon naar een sigarenzaak gaan en je goed laten voorlichten.
  woensdag 31 december 2003 @ 14:38:31 #42
14736 ABundy
I can DO it!
pi_15856302
Ik heb net een doosje van 5 "Hejenius Grand Finale Nr. 2" gehaald, omdat de superb uitverkocht waren. Deze waren trouwens 17 euro (3,40 per stuk).
Het zal me benieuwen.

Iedereen alvast een heel gelukkig 2004 toegewenst!

woensdag 31 december 2003 @ 14:48:30 #43
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_15856621
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 10:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.

Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.

Romeo en Julietta... heerlijke sigaren...

Een sigaar rook j ook niet voor t roke.. maar om dr van te genieten, een goed gesprek, of wat danook..

Maar sigaren moeten opzichzelf staan, zonder een glas brandy of wodka.. misschien een glaasje water.

En het aansteken? niet met lucifers, niet met een zippo, maar gewoon een gas aansteker of een cederhoutje.

Minke in groningen is erug goed, en Homan in groningen ook lkkre sigaren..

Als j vaker wilt gaan roke.. een humidor is toch wel een vereiste, blijven d sigaren beter, lkkrder

Het hangt ook af van wat voor j sigaar j wilt, een dames sigaar ( kleintje, petit, senorita), is vrij pittig, terwijl een grotere ( Romeo e Julietta) naar mijn mening veel lkkrder is.

Maargoed.. kom maar een keertje langsz.. sigaar rook avondje at my place

Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:20:08 #44
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15925520
Heb weer even sigaren in Nederland gehaald:

ongeveer van links naar rechts:
Otten Apaches (redelijk goedkoop en imo een hele goede sigaar)
Cohiba 5 Siglo III (het 'kleine' broertje)
Cohibo 5 Siglo V (het grote broertje)
Romeo et Julietta Churchills
Hajenius Corona Naturel Special
Justus van Maurik Coronation

Dus ik kan er weer lekker even voor gaan zitten

pi_15932164
Favoriete sigaren:
Cohiba uiteraard.
Cuaba
Romeo & julieta
St Luis Rey

Zino
The Griffin's
Avo

Favoriete modellen: hoe dikker hoe beter, dus churchills en robuusto, torpedo's, corrona's.
De robuusto vind ik altijd het fijnst roken omdat je daar normaal ongeveer een uur ofzo mee doet. Meer dan 2 uur vind ik toch wel erg lang, dan heb ik er soms wel weer genoeg van.

Had een keer in Indonesia ook sigaren van het merk Wismilak gehaald (uiteraard handgemaakte, ongeveer 5 euro per stuk dus niet echt duur) Smaakten echt heel erg goed, model was overigens een robuusto

pi_15936691
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:

Je moet eens naar de hajenius zaak in a'dam gaan keuze genoeg. En natuurlijk de verschrikkelijk grote hoveelheid know-how die daar aanwezig is.

Trouwens over het aansteken: Nooit lurken dan wordt je sigaar veel te heet en smaakt het geheel vies en verbrand. Er is mij ooit bij gebracht hoe je een sigaar voor een gast aan moet steken:

1. Knip af (indien een gesloten longfiller)
2. Neem sigaar in rechterhand, zorg dat je 'm kan draaien (dit vereist enige oefening). (wijsvinger op het uiteinde de hitte mag niet de sigaar in trekken)
3. Neem in je linker hand een schoon vuur. Dus een gasvlam of cederhoutje.
4. Hou de vlam onder de punt van de sigaar (dus hang niet je sigaar in de vlam).
5. Draai de sigaar om zijn lengte as, tot de punt mooi gelijkmatig gloeit.
6. Geef 'm wat lucht, wijsvinger van uiteinde en draai rustig een paar ovalen met je hele onderarm.
7. Overhandig de sigaar aan de gast. (of steek 'm tussen je eigen bijtspijkers).

Dingen die niet kunen/mogen/horen: Het einde afbijten en het aansteken met een Zippo. Dat doe je alleen als je een Texaanse olieboer bent (of graag daarvoor door wilt gaan).

Geniet van sigaar zoals je doet met whiskey of cognac. Laat de rook rondwalsen in je mond en blaas deze daarna rustig weer uit. Respecteer je sigaar, trek er niet te hard en te vaak aan. Laat een flinke askegel op de punt, dan blijft de sigaar koel en dat komt de smaak ten goede. En als laatste gun de sigaar een waardig einde, druk deze niet maat maar laat deze vreedzaam versterven.

maandag 5 januari 2004 @ 10:56:09 #47
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15976127
[quote]Op zaterdag 3 januari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:

[afbeelding]

fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat

maandag 5 januari 2004 @ 11:09:08 #48
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15976441
quote:
Op maandag 5 januari 2004 10:56 schreef Jackal_Omega het volgende:
[quote]Op zaterdag 3 januari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:

[afbeelding]

fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat

Moet eens kijken of ik het bonnetje nog heb. Ik weet dat ik voor die 2 pakjes Cohiba, RyJ en Hajenius (en nog een fles goede whisky) zo'n 280 euro kwijt was
Maarja, ik doe er wel een tijdje mee en ik had een leuke eindejaarsbonus (oh ja, en stijl is me niet onbekend )
pi_16003679
Ik heb vorig jaar uit Cuba een doosje Cohiba, esplendidos meegenomen..
Hier vindt ik de robusto het lekkerst roken, inderdaad met een goede glas islay whisky... genieten!

op een goede tweede plaats staan de monte cristo sigaren.

If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 05:17:40 #50
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16091647
Cohibo Siglo IV dit jaar 2 doosjes mee genomen uit Cuba geen idee wat dingen in Nederland kosten.. maar is was daar $7,50 per sigaar kwijt.. alleen ze zijn nu op dus het wordt weer tijd voor een reisje naar Cuba wat ik er ook lekker bij vindt is een lekker glasje havana club 7 jaar oud.. verstand op nul en heerlijk genieten

zie ook het sigaren vereer topic
Sigaren vereer topic.

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16656354
Ik rook ook geregeld sigaren, wel niet van die dure. Ik vind van die goedkope óók lekker. Ik ben er ooit eens mee begonnen, gewoon uit nieuwsgierigheid, en ik vond dat meteen lekker. Nu rook ik er af en toe, in perioden, wekenlang rook ik er geen en dan rook ik er ineens tien op een dag. Van sigaretten moet ik echter nix hebben, dat vind ik gewoon wagelijk, is bovendien veel te ordinair. Maar sigaren vind ik wel kunnen, als je de rook tenminste niet inademt.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_16658737
quote:
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Wlde Havana's zijn niet per definitie bagger. Dat hangt af van de fabrikant.

Daarnaast bestaat er een groot verschil tussen de Nederlandse sigaren en de buitenlandse sigaren
De Nederlandse sigaren zijn de zgn. 'short fillers' en de buitenlandse sigaren de zgn. 'long fillers'. Lon en short slaan op de grootte van de tabaksdeeltjes die in de sigaar zijn verwerkt. Bij Nederlandse sigaren zijn dit kleine stukjes waarmee de gehele sigaar is gevuld. Bij buitenlandse sigaren zijn dit langere, stengelvormige, tabakdelen die in de sigaar worden verwerkt.

Bij de laatste is het moeilijker om de sgaar te laten branden. Er moet vaker aan te sigaar worden gezogen om deze aan te houden. Dat noemt men 'werken'. Deze sigaren lenen zich dan ook niet goed om buiten te worden gerookt.

De Nederlandse sigaren branden makkelijker en sneller. En kunnen eventueel ook buiten worden gerookt.

Goede Nederlandse sigaren zijn:

Hajenius
De Olifant
Justus van Maurik
Heeren van Ruysdael
De Huifkar

Goede Cubaanse sigaren zijn:

Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo

Goede Dominicaanse sigaren zijn:

Don Diego
Avo Domaine
Avo
The Griffin

woensdag 28 januari 2004 @ 15:56:25 #53
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16659269
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:39 schreef SjaakieV het volgende:

[..]
Goede Cubaanse sigaren zijn:

Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo

de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar
pi_16659487
Ik rook zo heel af en toe eens een cubaan, een Romeo y Julietta bijvoorbeeld. Dat vind ik een bijzonder lekkere sigaar. Het Nederlandse aanbod kan me niet echt boeien. Dat heeft lang niet de kwaliteit van een goede cubaan, tenminste, ik ben dat nog niet tegen gekomen. Maar zo goed zit ik er niet in.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:08:57 #55
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_16659605
ahuw.. wrom kopen jullie die romeo e julietta voor 13,40 per stuk? Ik haal een doos op voor 100 euri, zitte 25 in... word ik nu genaaid ofzo???
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:09:13 #56
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16659617
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:56 schreef GiSH het volgende:

[..]

de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar

Siglo V de Cohiba es un Habano elaborado con las mas selectas hojas del tabaco en Vuelta Abajo. Para su confeccion han sido destinados los mas experimentados torcedores. Su delicado aroma y su excuisito sabor haran perdurar en usted el inigulable placer de fumar un habano.

aldus een pakje Cohiba Siglo V

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:12]

woensdag 28 januari 2004 @ 16:10:38 #57
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16659649
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:08 schreef DakDuuf het volgende:
ahuw.. wrom kopen jullie die romeo e julietta voor 13,40 per stuk? Ik haal een doos op voor 100 euri, zitte 25 in... word ik nu genaaid ofzo???
Er zijn heel veel verschillende types RyJ, jij hebt Churchills voor 4 euro per stuk? Dan wil ik graag weten waar je ze haalt..

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:15]

woensdag 28 januari 2004 @ 18:52:42 #58
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16664262
wat is de lekkerste cohiba??
  donderdag 29 januari 2004 @ 07:02:07 #59
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16677206
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
Ik heb een pakje Siglo III en een pakje Siglo V liggen, allebei nog niet geprobeerd.
pi_20868984
Op vakantie twee pakjes halve Coronel naar binnen gezwaamd, echt lekker.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 01:56:26 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20882107
Ik heb inmiddels mijn Cohiba Siglo ook zo goed als op.. Heerlijke sigaren, ben haast door mijn voorraad heen
pi_20895437
JA! sigaren zijn leuk, ik had er met een maat 2 gekocht, en midden in de disco op gerookt En je doet lekker lang met zo'n sigaar..
pi_20953879
Ik rook meestal van die hele goedkope sigaren -> Cortez.
Tenzij ik op vakantie ben, dan ga ik lekkere inlandse sigaren kopen.
Ik heb ooit voor mn verjaardag een Havana Monte Christo gekregen. Lekker sigaartje maar heeeeeeeeeel erg zwaar in mn keel.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:03:54 #64
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_20953907
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
pi_20955073
Ik had 2 jaar geleden van die dunne sigaartjes gekocht. Is een klein donker rode plastic doosje met 8 sigaartjes geloof ik. Ze waren niet zo duur. Een vriend en ik hadden daar alle 2 een doosje van gekocht, en op school op gerookt. (je had de reacties van de leraren moeten horen )

Iemand hier een foto van, info, of heb je ze ook gehad en vondt je ze lekker?

is het niet een beetje raar als je met 15 sigaartjes rookt? Nu ben ik dus 17, rijp voor de grote sigaren!
pi_20965613
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:21 schreef th0r het volgende:
De sigaar moet aan de voet (het aan te steken uiteinde) eerst een beetje geroosterd worden. Op deze wijze wordt de buitenlaag ("binder" en "wrapper"), die de sigaar bij elkaar houd, lichtjes voorgebrand. Stel dat je dit niet doet en meteen de sigaar aansteekt, dan brandt alleen het middengedeelte ("filler") en blijft de sigaar een fragiele kegel houden. Het roosteren moet aanhouden tot de voet van de sigaar een aswitte kleur krijgt.

Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.
Iets genuanceerder:

Vroeger was het noodzakelijk om sigaren voor te verwarmen, maar dat had te maken met de 'plak die gebruikt werd om de boel bij elkaar te houden. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, maar het geeft wel een sooort cachet aan het ritueel.

Over cederhout wordt ook getwist, het geeft vaak te grote vlam en brand te snel dan verbrand je sigaar en je vingers. Het beste is gewoon een reukloze gasaansteker en je sigaar er een halve cm of iets verder vandaan houden en zachtjes trekken en gelijkmatig laten branden. Niet te heet laten worden.

Zelf rook ik Corona's van de Olifant. Momenteel (nog steeds) verkrijgbaar bij mijn sigarenboer met speciaal Braziliaans dekblad...heerlijk ! 10 stuks voor 17 euro's.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_20965714
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:04 schreef Puur het volgende:
Ik rook zo heel af en toe eens een cubaan, een Romeo y Julietta bijvoorbeeld. Dat vind ik een bijzonder lekkere sigaar. Het Nederlandse aanbod kan me niet echt boeien. Dat heeft lang niet de kwaliteit van een goede cubaan, tenminste, ik ben dat nog niet tegen gekomen. Maar zo goed zit ik er niet in.
Vergis je niet, maar 'Cubaan' is een rekbaar begrip. Na de machtsovername door Fidel Castro zijn veel gernomeerde sigarenhuizen gevlucht naar Honduras, Dominicaanse Republiek etc. en zijn daar opnieuw gestart. Je hebt dus sigaren van merken die Cubaans lijken, maar uit een ander land komen en sigaren met dezelfde naam die wel van Cuba komen.

Kwaliteit? Een shortfiller (Nederlands) en een longfiller kun je niet vegrelijken. De Nederlandse sigaar staat kwalitatief heel goed bekend in de wereld.
pi_21010624
Ik heb net voor 1,95 een pakje gekocht:

iemand ervaring met deze? Zijn ze lekker?
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:18:45 #69
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_21011815
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:07 schreef Doagere het volgende:
Ik heb net voor 1,95 een pakje gekocht:

[afbeelding]
[afbeelding]

iemand ervaring met deze? Zijn ze lekker?
Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.

Maar ja, zoals de oude Romeinen al zeiden: over smaak valt niet te twisten (voor de versie in het Latijn is een ander topic ).
pi_21011868
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.

Maar ja, zoals de oude Romeinen al zeiden: over smaak valt niet te twisten (voor de versie in het Latijn is een ander topic ).
Ik zal zo weten hoe ze smaken, welke raad je me aan dan? Ze hadden genoeg verschillende versie in ieder geval. Maarja ik heb deze maar mee genomen.

Je moet ergens beginnen.
pi_21095942
Intussen zijn ze op, en ze zijn best wel lekker! Aleen wel erg scherp..
pi_21097360
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:40 schreef Doagere het volgende:
Intussen zijn ze op, en ze zijn best wel lekker! Aleen wel erg scherp..
Die zijn inderdaad erg scherp van smaak maar zo nu en dan best lekker .

Zelf rook ik graag Cohiba maar die zijn redelijk prijzig. Normaliter rook ik sigaren van Oud Kampen, Justus van Maurik of Meharis.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 09:25:34 #73
101095 JBu
Fulltime prutser
pi_21114727
Ik heb hier een erg asociale cubaan liggen, ik zou niet weten of ie lekker is ;-)
Normaal gesprogen Hajenus of Huifkar
pi_21121836
Ik heb nog een willem II grand finale oid liggen. Zit in zo`n oranje koker. Is dat een beetje een goede?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 01:10:15 #75
5260 Stewie
March on down the field !
pi_22896624
Kom net uit Augsburg, alwaar een vriend mij een Robaina te proeven gaf... iemand bekend met dit spul ? Het was echt ernstig goed te roken... prijsklasse is te vergelijken met Cohiba, en de tabak komt ook rechtstreeks uit de vuelta abajo... Ga dit merk testen mensen !
pi_22897242
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 03:57:17 #77
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22898338
Ik baal er wel een beetje van dat sigaren in Singapore zo duur zijn, ze hebben ook alleen maar Cubanen... Officieel mag je geen sigaren meenemen vanuit Nederland (of ja, dan moet je ze aangeven aan de douane), maar als ik van de winter in Nederland neem ik toch wel twee doosjes Nederlandse sigaren mee.
Vind Nederlandse eigenlijk lekkerder dan cubaanse... Heb not wel een paar Cohiba's liggen (IV en V dacht ik)
pi_22988168
oh mijn god ook al een sigaren topic, dit gaat de goeie kant op
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 1 november 2004 @ 12:30:05 #79
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_22995425
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
= there is a light that never goes out =
pi_22996014
sigaren paffen is a way of life
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23001832
dubbel
pi_23001835
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:46 schreef krakkemieke het volgende:
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Dat gekloot met zo'n stukkie hout daar doe ik natuurlijk niet aan. Dat doen ze om zogenaamd geen zwavel of gas in de sigaar te laten komen, want dat verpest de smaak. Na 2 terkjes proef je dat toch echt niet meer, grote onzin dus, die houten aansteekdingtjes. Ik steek mijn sigaar net als mijn sigaret gewoon aan met met een supermarktaansteker.
pi_23001999
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:56 schreef NITR0 het volgende:
sigaren paffen is a way of life
amen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23037365
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:30 schreef Aschkael het volgende:
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
shit je bent me voor .... en dan meteen mijn favo sigaren opnoemen he

De Arturo Fuente Gran Reserva (tis zelfs heeeerlijk het uit te spreken!) ,tja wat valt er over te zeggen over dit meest edele onder de veredelde stinkstokken onbeschrijflijk lekker ,zoet ,mild ,choco, hout, kaviaar, sigaar ... hehe valt alles in te ontdekken. De mijne was een maduro á 10 euro van bijna 20 cm waar ik (en ik weet dat dit niet hoort en zelfs sigarenschennis is!) 3 sessies over heb gedaan om t op te roken . De smaak werd vanzelfsprekend stukken minder maar toch lekkerder dan een welke Hajenius grand finale dan ook. Nee buitenlandse cq. (in dit geval) dominicaanse sigaren zijn een klasse apart . Nee dan smaken zelfs de beste ned shortfillers naar vind ze trouwens allemaal ongeveer hetzelfde smaken. Ondanks dat deze kieskeurigheid soms pijn doet aan de beurs kies ik toch voor een Cuesta Rey Centenario Siglo tripleX Magnifico Esplendido Me Gusto Mucho
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_24124326
Heb voor oud en nieuw een lekkere private stock medium filler. Ik hoop dat hij me goed gaat smaken.
pi_24124637
Afgelopen zaterdag uit eten geweest, en om het diner af te sluiten heb ik een overheerlijke Davidoff sigaar gerookt. Ik moet bekennen dat ik niet weet welke sigaar van Davidoff het was, ik ben verre van kenner. De interesse in het fenomeen is echter wel gewekt. Binnenkort een keer naar de sigarenboer om aantal exemplaren van Hajenius, Justus van Maurik of iets dergelijks te scoren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:02:22 #87
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24125927
gisteren in Duitsland geweest.. Düsseldorf geweest.. daar een grote sigaren zaak binnen gelopen en ik wist gelijk wat ik hebbe wilde 5 siglo's nr 4 van Cohiba , ze stonden me wel raar aan te kijken.. maar ja liever 81 euries aan sigaren dan aan vuurwerk
pi_24126058
Ik geef m'n geld idd ook liever uit aan sigaren .

Wel iets minder dan jij opzich .

Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
pi_24135589
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
En dan die mooie lipjes in je avatar
  woensdag 22 december 2004 @ 12:24:38 #90
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136090
Ik blijf Nederlandse sigaren toch lekkerder vinden, kreeg van het weekend een Cohiba Esplendidos van een vriend van me, daarnaast een philipijnse sigaar met een een zanddekblad, ziet er lekker uit en is nog lekker ook...

Voor de rest houd ik het even bij Van Maurik (after dinner), Ruysdaal (Commandeur en Procureur).. Prijs/kwaliteit is voor Nederlandse sigaren beter dan voor Cubaanse voor mij.
pi_24136140
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
  woensdag 22 december 2004 @ 12:38:41 #92
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136357
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:27 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
Tja, maar toch, ik rook bij gebrek aan slechter (woon in Singapore en daar verkopen ze geen NL sigaren) Cohibo Siglo IV en V, 30 euro per stuk. Dan heb ik toch liever een doosje Ruysdaal voor 8 euro
pi_24136661
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
  woensdag 22 december 2004 @ 14:15:26 #94
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24137812
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
Moet een ideetje uitwerken om sigaren te gaan importeren naar Singapore.... Is denk ik best een markt voor.. .
pi_24140088
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:07 schreef du_ke het volgende:
Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
Die ken ik, best goede stookkwaliteit
  woensdag 22 december 2004 @ 16:36:30 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24140392
Ik rook ook vaker sigaren, net een doosje van compaenen gekocht. 10 Senoritas. 10 sigaren voor 7 euro, valt best mee. Ik ben nog geen fijn-proever. Ooit een uitnodiging gehad van mijn sigaretten-boer om mee te doen met sigaren-test-avond, maar niet meegedaan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24149477
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
pi_24149591
Een sigaar waarvan de kern ook gerold is gaat niet uit, die blijft doorbranden tot het einde. Uitmaken is sowieso not done, en later oproken lijkt mij ook niet echt mogelijk daardoor. Afkloppen is eveneens iets wat niet hoort.
pi_24162556
Heb er vandaag 1 van the griffins gehaald voor ¤8,-. Dat hem me lekker mag smaken
  donderdag 23 december 2004 @ 20:37:41 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24165749
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:42 schreef Bowny het volgende:
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
Meeste sigaren gaan uit als je er niet aan trekt, je kan ze dan meteen of iets later aansteken. Ik vind hoe langer je wacht des te minder de smaak is. Maar een Churchill (Romeo y Julietta) rook ik toch echt niet in 1 keer op.

Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
  donderdag 23 december 2004 @ 20:55:48 #101
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_24166120
Ik heb wel is een paar keer vanille sigaren gerookt, en ik moet zeggen dat ze niet vies waren .
Iemand uit mijn klas had 50 sigaren voor ¤5,- gepatst , daar heb ik ook nog eens samen mee gerookt.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_24170737
En wat is de opinie over Cortez sigaren, ik heb een keer in Luxemburg een doosje gekocht en ik vind ze (corrona's) niet verkeerd. Ik ben dan ook maar een amateur roker. Een vriend van mij die er veel meer kaas van gegeten heeft wil niet zeggen wat hij van deze sigaren vind voordat ik het doosje leeg heb
I got soul, but I'm not a soldier
  vrijdag 24 december 2004 @ 00:18:10 #103
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24171101
Cortez nog nooit geprobeerd, maar staat volgens mij wel bekend als redelijk goed merk
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:55:48 #104
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_24178475
Net een kistje short corona's van The Griffin gekocht...erg goede prijs/kwaliteit verhouding en deze sigaren zijn echt geniaal geconstrueerd, een betere 'trek' ben ik nog niet tegengekomen. Hopelijk ben ik snel van mijn verkoudheid af zodat ik morgen tenminste iets proef.
= there is a light that never goes out =
pi_24183485
gooi ik mijn aankopen ook nog even op het net.

ruysdaal corona commandeur
oud kampen corona final

waarom?

ruysdaal was betaalbaar en vond ik een vorige keer erg prettig roken

oud kampen was stuk duurder, maar was ook stuk lekkerder.
moge er gedronken worden
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:13:15 #106
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24188650
Die commandeur heb ik ook net een pakje van opgerookt, vanavond een huismerk Apache van Otten in Maastricht...
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:17:27 #107
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_24188719
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:37 schreef Libris het volgende:

Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
Zie je dit Cynix ??? Een sigaar sterft, een sigaret douw je uit.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_24188786
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2004 @ 21:21:54 #109
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24188796
Mijn sigaren sterven meestal een gruwelijke dood.

Toch gewoon uitdrukken he? Ik blijf wél een echte roker.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_24188833
Uitdrukken is so not done

Je moet ze uit laten doven, zodat de lucht en aroma's nog doorkunnen vloeien, iets dat iit een sigaret, wel lekker ruikt
pi_24188994
Ja idd gewoon uit laten gaan . Uitdrukken stinkt ook meeer.
pi_24199001
als je m uitdruk gaat een sigaar over het algemeen een stuk meer roken dan wanneer je m neerlegt.
moge er gedronken worden
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:32:15 #113
5260 Stewie
March on down the field !
pi_24208872
oh my god, het was weer kerst, tijd voor wat lekkers... Partagas Lusitania... mijn god wat een sigaar. Helemaal goed.... tip van de week dus.
pi_24209004
ik vind die dingen echt stinken, vandaag was ik ergens en daar staken ze er 1 op.
bah bah
Baby make your move !!!
pi_24209593
bedankt voor je zinnige bijdrage

Heb vandaag kerst gevierd met mams, dus dat werd geen sigaartje... Jammer, heb nog wel wat mooie Montecristo no.2 en 3 thuis liggen!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_24210216
NOOIT met een aansteker aansteken
pi_24210469
Gewone gasaansteker wil wel, zippo is idd geen goed idee .
pi_24210526
staat zo pauper, matches is het antwoord!
pi_24211010
iets met klok en klepel? Als je gaaf wilt doen steek je je sigaar aan met een cederhoutje, anders niet. Een gasaansteker is echter een prima vervanger van cederhout aangezien het gas dat erin zit reukloos is.
pi_24211098
Inderdaad . En cederhoutjes heb je niet altijd bij de hand .
pi_24211219
Eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd sigaren bij de hand... Als ik er een ga roken weet ik dat meestal al ruim van tevoren (zo van: 'ahh, ik ga na het eten lekker een sigaar roken!') dus dan zorg ik wel dat ik het erbij heb...
  zondag 26 december 2004 @ 01:08:20 #122
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_24211281
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Primera van Walsem op het Bruineplein kan je ook prima terecht denk ik??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_24211947
Enkele maanden geleden, heb ik samen met een vriend, die zo nu en dan sigaren rookt, ook even geprobeerd, het was de Oud Kampen Sumatra Cum Laude. Het was voor mij, een niet-roker, toch wel lekker
Nog meer mensen ervaring met Oud Kampen?
pi_24212042
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:23 schreef Markster het volgende:

Je moet ze uit laten doven,
Ik moet helemaal niets (lichaamsfuncties en belastingen daargelaten).

Als ik mijn Monte Cristo uit wil drukken dan doe ik dat.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24212412
Nee, ik houd het toch liever bij Van Nelle halfzwaar.
pi_24225126
Ik heb na het diner een Balmoral Corona aangestoken, dat kon mij wel bekoren..
I got soul, but I'm not a soldier
  zondag 26 december 2004 @ 22:53:25 #127
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_24225164
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:48 schreef the_Napster het volgende:
Enkele maanden geleden, heb ik samen met een vriend, die zo nu en dan sigaren rookt, ook even geprobeerd, het was de Oud Kampen Sumatra Cum Laude. Het was voor mij, een niet-roker, toch wel lekker
Nog meer mensen ervaring met Oud Kampen?
yup.. we hebben er net na het eten nog allemaal (de mannen dan) nog eentje opgestoken... heerlijk.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_24253060
Private stock #6 smaakt t best.... wel prijzig iets van 3 eur p/st
pi_24314543
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!
If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
pi_24315019
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad . En cederhoutjes heb je niet altijd bij de hand .
cederhoutjes zijn pauper
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:05:28 #131
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24325648
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:

[..]

helemaal lekker als je ze al in Vieja Habanna geproefd heb met een havana club 7 jaar oud
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:34:13 #132
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24326241
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:

[..]

Heb ik ook voor vanavond

Alleen geen knippertje hier, dus even met een scherp mes...

Jullie nog een leuke nieuwjaarssigaar?
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:35:34 #133
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_24326269
tvp voor als ik later meer tijd heb
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_24326293
Vanavond neem ik een lekkere Corona
pi_24326332
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:32 schreef du_ke het volgende:
Gewone gasaansteker wil wel, zippo is idd geen goed idee .
Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt ben )

Maar de benzinesmaak en geur verneuken de sigaar.
Bij een gasaansteker heb je dat een stuk minder, tot v rijwel niet. Maar die dingen zien er natuurlijk niet uit.

Ik gebruik dan ook meestal lucifers, dat is nog wel tof
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:49:48 #136
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24326547
siglo IV voor mij dit oud en nieuw
pi_24352121
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 19:38 schreef Markster het volgende:

[..]

Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt ben )

Maar de benzinesmaak en geur verneuken de sigaar.
Bij een gasaansteker heb je dat een stuk minder, tot v rijwel niet. Maar die dingen zien er natuurlijk niet uit.

Ik gebruik dan ook meestal lucifers, dat is nog wel tof
Dat verneuken van de smaak valt wel mee, de eerste paar trekjes smaken wat anders, maar verder maakt het niets uit, of je je sigaar nu aansteekt met een zippo, een supermarktaansteker of met zo'n stukje hout wat bij je sigaren geleverd word. Bij lucifers schijnt het zo te zijn dat er zwavel in de sigaar trekt waardoor je ook de smaak verknalt, maar ik merk er niets van.
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:25:26 #138
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_24421785
De Heeren van Ruysdael, Corona!
Slokkie bier
  donderdag 6 januari 2005 @ 01:17:09 #139
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24424922
Ik heb weer 50 sigaren door de douane gekregen in Singapore, gewone huismerk van Otten in Maastricht... plus een fles 10 jaar oude Glenmorangie Traditional Whisky.. Een perfecte combi
pi_24917011
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 04-02-2005 11:42:26 ]
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:10:53 #141
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24917258
Das een beetje spam Bob
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:59:38 #142
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_29901501
Even een enorme topickick.

Laast de Don Tomas gekocht. Echt een superlongfiller. En dat voor 3,80
pi_32631030
Kistje met 25 Hajenius Corona's gekocht van een liefhebber. 40 jaar Oud en nog steeds een uitstekende kwaliteit. Ze zitten allemaal in de allereerste Hajenius metalen kokers.

Tevens een Hajenius humidor besteld om deze luxe op de juiste vochtighei te bewaren
pi_32631268
Ben zelf erg fan van Balmoral (voor in de avond), en na het middageten lust ik wel een Moods .
pi_32631972
Balmoral is zeker ook heel erg goed te doen. Maar die Hajenius is toch echt een klasse apart.
  maandag 28 november 2005 @ 19:47:26 #146
110777 Adsum
Is present!
pi_32652832
Vorige week een doosje Panter Sprint (erg zwaar)
Deze week is de keuze gevallen op een doosje Mehari's Ecuador, een wat milder sigaartje.
Ever higher. Ever better.
  maandag 28 november 2005 @ 20:29:43 #147
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_32653969
ik heb net een lekker Cuesta Rey Numero 8 op. Het was een hele rit, maar wel de moeite waard
  dinsdag 29 november 2005 @ 04:00:17 #148
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32663198
Hey echt een topic voor mij . Romeo y Julieta, de no.1 of een lekkere Partagas roken zich lekker weg. Je doet er lekker lang mee, maar als ze op zijn heb ik zin in meer . Overigens, als je aansteekt met lucifers eerst de zwavel laten wegbranden. Fijnste is natuurlijk de gasaansteker of de cederhoutjes.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:15:09 #149
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_32664215
Cederhoutjes ben je een uur mee bezig man.
Gebruik zelf een gewone aansteker. Je hebt tegenwoordig ook lucifers zonder zwavel hoor, dit ruik je wel als dit zo is.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:25:17 #150
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32666729
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:15 schreef Jackal_Omega het volgende:
Cederhoutjes ben je een uur mee bezig man.
Gebruik zelf een gewone aansteker. Je hebt tegenwoordig ook lucifers zonder zwavel hoor, dit ruik je wel als dit zo is.
ik gebruik altijd lucifers of een aansteker. Gewone lucifers zijn ook goed hoor, gewoon het zwavel eerst weg laten branden.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32676170
voor mij is dit nog steeds de lekkerste sigaar

De aniversario no.1 van Davidoff met op een goeie 2e plek deze:

De Robaina Lonsdale
too much is not enough....
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:40:37 #152
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_32678934
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:16 schreef Koos_26 het volgende:
*meldt*

Ik rook Hajenius! Topsigaren!
Klasgenoot van mij ook, zijn echt prima te paffen ja! Ik ben een fervent niet-roker, maar een sigaartje op zn tijd vind ik heerlijk.. Hajenius is erg goed, en als je even snel een sigaartje wil zijn Panters (erg goedkoop, prima te doen) ook wel goed!
pi_32679284
Oud Kampen, Corona Classica worden hier nu gerookt.

Voor de echt goede sigaren moet je toch echt bij een sigarenwinkel zijn. Deze heb ik gekocht bij een boekhandel. Ze zijn niet slecht maar ze hebben net niet dat speciale van een domicaans (ea.)dekblad.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:03:01 #154
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32679464
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:30:17 #155
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_32679663
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
Inderdaad ja, of mensen die snel associeren met een sigaar.
Je moet er de tijd voor nemen. In ieder geval voor de longfillers.

En aansteken is ook een kunst ja.
pi_32691305
Leuk en interesting topic om door te lezen.
Nu kerst er aan komt wil ik een x een sigaar proberen. Ben me nog aan het orienteren.
Lees wel dat ik een beetje een dikke moet nemen omdat die milder zijn.
Welke zijn een beginner aan te raden?

En hoe zit het met Moods? Die zie ik hier niet voorbij komen terwijl
je die in veel sigarenwinkels wel ziet liggen

* Bbfreak komt uit sigarendorp Veenendaal en vriendin is receptioniste bij Ritmeester geweest.
Ze had regelmatig mensen van de Hajenius winkel in A'dam aan de telefoon en die zeiden dat als we in de buurt waren maar langs moesten komen.
Hele mooie, interessante rondleiding gehad!
pi_32692745
quote:
Het is een fabeltje dat een sigaar niet met een aansteker aangestoken mag worden !!! Als het maar met een gasaansteker gebeurt. Hierbij vervliegt namelijk niets, en trekt de geur ook niet in sigaar. Benzine-aanstekers zijn uiteraard wel uit den boze omdat de smaak daar wel in trekt.

Overigens zie ik dezelfde mensen die verkondigen dat een sigaar niet met een aansteker aangestoken mag worden, wel een lucifer gebruiken en die er gelijk onder houden. .

Het is natuurlijk noodzakelijk dat je eerst het zwavel laat verbranden, alvorens je je sigaar aansteekt.
Voor de wat (betere) duurdere sigaren is het natuurlijk aan te bevelen een stukje cederhout te gebruiken.
&lt;b&gt;Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.&lt;/b&gt;
pi_32692801
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:50 schreef Bbfreak het volgende:
Leuk en interesting topic om door te lezen.
Nu kerst er aan komt wil ik een x een sigaar proberen. Ben me nog aan het orienteren.
Lees wel dat ik een beetje een dikke moet nemen omdat die milder zijn.
Welke zijn een beginner aan te raden?

En hoe zit het met Moods? Die zie ik hier niet voorbij komen terwijl
je die in veel sigarenwinkels wel ziet liggen
Ritmeester moods ben ik mee begonnen. Werd me aangeraden vanwege de zachte smaak. Ik rook ze nog steeds wel eens. Je moet overigens dan wel de Ritmeester Moods Tubos nemen. Ik heb mijn vriendin een keer sigaren laten kopen, en toen kwam ze met die van die kleine dingen aan met een filter Die roken aanzienlijk minder prettig als je het mij vraagt.

Als je Ritmeester moods rookt krijg je trouwens het meeste positieve commentaar voor wat betreft de geur die er vanaf komt. Zelfs anti-rokers vinden het nog wel lekker ruiken vaak.
&lt;b&gt;Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.&lt;/b&gt;
pi_32693066
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef I_will_be_heard het volgende:
Als je Ritmeester moods rookt krijg je trouwens het meeste positieve commentaar voor wat betreft de geur die er vanaf komt. Zelfs anti-rokers vinden het nog wel lekker ruiken vaak.
haha ja die lucht is goed aanwezig. Soms vind ik hem iets te aanwezig.
Maar die kun je als beginner dus wel proberen? Beginnen met een dikke sigaar gaat dus niet altijd op. Bedankt voor de info iig.
pi_32695617
ik heb niet echt verstand van sigaren maar van de 1 hoor ik weer dat je wel moet inhaleren en de ander zegt dat je dit absoluut niet moet doen, wat is het nou?
the greatest of evils and the worst of crimes is poverty, and that our first duty - a duty to which every other consideration should be sacrificed - is not to be poor.
pi_32695696
Een sigaar rook je niet, een sigaar proef je. Proeven doe je met je mond en niet met je longen.
pi_32695751
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:04 schreef Mr.G het volgende:
Een sigaar rook je niet, een sigaar proef je. Proeven doe je met je mond en niet met je longen.
ja dat idee had ik inderdaad ook.
ik vondt het al vrij idioot de mensen die heftig aan dat ding stonden te trekken en inhaleren, zelf inhaleer ik niet maar moest wat zekerheid hebben.
the greatest of evils and the worst of crimes is poverty, and that our first duty - a duty to which every other consideration should be sacrificed - is not to be poor.
pi_32695832
Kleine trekjes bij het roken van een sigaar, bij grote trekjes wordt de sigaar warm en dat komt de smaak niet ten goede.

Een sigaar kan je niet helemaal oproken. Elke sigaar heeft zijn omslagpunt, waarna de sigaar ietwat weerbrastig wordt. Dit is meestal als de sigaar voor 2/3de opgerookt is.

De askegel dient men zo lang mogelijk laten zitten omdat deze een koelende werking heeft.
pi_32696063
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:10 schreef Mr.G het volgende:
Kleine trekjes bij het roken van een sigaar, bij grote trekjes wordt de sigaar warm en dat komt de smaak niet ten goede.

Een sigaar kan je niet helemaal oproken. Elke sigaar heeft zijn omslagpunt, waarna de sigaar ietwat weerbrastig wordt. Dit is meestal als de sigaar voor 2/3de opgerookt is.

De askegel dient men zo lang mogelijk laten zitten omdat deze een koelende werking heeft.
ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.

trouwens nog een vraagje is het roken van een sigaar nou niet beter dan een sigaret ( omdat je een sigaar niet zo direct inhaleert als een sigaret )

nou heb ik een hekel aan sigaretten maar dit vroeg ik me af.
pi_32696189
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:20 schreef ArdJ het volgende:

[..]

ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.

trouwens nog een vraagje is het roken van een sigaar nou niet beter dan een sigaret ( omdat je een sigaar niet zo direct inhaleert als een sigaret )

nou heb ik een hekel aan sigaretten maar dit vroeg ik me af.
Het is in principe net zo schadelijk als een sigaret. Een sigaar rook je namelijk langer dan 1 sigaretje maar een sigaret rook je meer over je longen.

Een dunne sigaar heeft een erg scherpe smaak maar brand niet in de keel en een sigaret aanvankelijk wel.

Een dikke sigaar is zachter van smaak.
pi_32701618
quote:
Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...

Maar een sigaar kun je prima met een (gas-)aansteker aansteken hoor. Niets mis mee. Zolang het geen zippo is. Cederhoutjes zijn overbodige neurotische rituelen.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:28:03 #167
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32701672
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:26 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...

Maar een sigaar kun je prima met een (gas-)aansteker aansteken hoor. Niets mis mee. Zolang het geen zippo is. Cederhoutjes zijn overbodige neurotische rituelen.
ik zag pas geleden iemand zijn sigaar aansteken boven een kaars
pi_32703816
Haha.. dat is not done.. Zag de vader van een vriend van me een sigaar pakken in de kroeg, toen zn zoon hem de kaars aanbood om aan te steken.. Tirade was het gevolg
pi_32704029
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Tubos van Ritmeester Moods, maar ik ben wel aan het verkennen...even hier bijlezen
pi_32706997
de sigaar begint populair te worden onder de jongeren omdat het gewoon wel iets heeft om een sigaar te roken beetje klasse beetje prestige vergeleken met al het gepeupel wat sigaretten rookt.
pi_32708025
Ik rook vooral zo nu en dan een sigaar vanwege de smaak, de geur en de beleving die er bij hoort. Tevens is het leuk om verschillende soorten te proberen en eens een sigaar aan te bieden of te krijgen...
pi_32710199
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:23 schreef ArdJ het volgende:
de sigaar begint populair te worden onder de jongeren omdat het gewoon wel iets heeft om een sigaar te roken beetje klasse beetje prestige vergeleken met al het gepeupel wat sigaretten rookt.
Dit past precies in een andere trend die in opkomst is onder de jongeren. Het wannabe kakkers gedrag.

- Veel meer jongeren willen op hockey of golf
- Jongeren gaan vaker een studie volgen die bij een latere baan enig prestige kan verschaffen
-Het respect voor mensen die heel hard moeten werken voor heel weinig neemt af
- De almaar groeiende materialistische denkwijze

Beetje offtopic, maar toch...
pi_32714056
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Tubos van Ritmeester Moods, maar ik ben wel aan het verkennen...even hier bijlezen
Ben je met deze sigaren begonnen? Ze zijn goed voor een beginner?
Moet altijd wennen aan de geur
pi_32714193
Ik ben er niet mee begonnen, maar wel snel op overgestapt. Ze zijn erg geschikt voor beginners, behalve als je met iets kleiners wilt beginnen, dan kun je beter de Ritmeester Moods cigarillos kopen (pakje), want die zijn veel compacter dan de tubos
pi_32747991
Als sigarenliefhebber moet ik toch zeggen dat ik een Ritmeester Moods veel weg vind hebben van een sigaret (een sigaar hoort geen filter te hebben), om het over de smaak van vanile al niet te hebben.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:33:28 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32748155
Ritmeester neigt meer naar een sigaret ja.

Hajenius zijn mijn favo sigaren. Heb momenteel een doosje "Kleine Tuitknak" staan. Lekker klein, dus ook even voor de 'snelle' sigaar.

Persoonlijk vindt ik het 'not-done' om een sigaar met een (gas)aansteker te gebruiken. Gewoon een lucifer gebruiken (waarvan je toch altijd een doosje krijgt bij aanschaf van Hajenius bij mijn sigarenboer iig wel) en dan het zwavel laten verbranden
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:35:41 #177
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_32748196
Je hebt moods mét en zonder filter, en je hebt ze op sigaretformaat en groter (tubos)
pi_32748234
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:35 schreef detulp050 het volgende:
Je hebt moods mét en zonder filter, en je hebt ze op sigaretformaat en groter (tubos)
Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:52:05 #179
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32749605
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:33 schreef Gunner het volgende:
Persoonlijk vindt ik het 'not-done' om een sigaar met een (gas)aansteker te gebruiken. Gewoon een lucifer gebruiken (waarvan je toch altijd een doosje krijgt bij aanschaf van Hajenius bij mijn sigarenboer iig wel) en dan het zwavel laten verbranden
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:22:48 #180
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_32750278
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:37 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.
Dat is echt nonsens, hij smaakt anders dan andere sigaren, maar om te zeggen dat moods geen sigarensmaak heeft,...
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:51:26 #181
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32751005
Het is een goed en goedkoop alternatief als snelle sigaar. niets meer en niets minder
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:02:13 #182
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_32751285
Inderdaad, ik heb niet altijd tijd en zin om een 'echte' te roken
pi_32752499
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:56:01 #184
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32753887
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:55 schreef WaStEd het volgende:
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.
Ik heb de tips opgevolgd van de Hajenius site en sindsdien steek ik elke sigaar aan met een lucifer. gewoonte en daar wordt het afgeraden om het met een gas aansteker te doen en daar ben ik het wel mee eens.

Voor de rest moet iedereen zelf weten hoe die z'n sigaar aansteekt
pi_32946656
Zijn er nog mensen die tijdens Sinterklaas een speciale sigaar opgezet hebben?
Zoja welk? Kerst is meer het ideale moment dus zijn we al op zoek naar een kerst sigaar?
pi_36140080
Ik heb Hajenius grand finale nr2, 5 stuks gekocht. Prima sigaar alleen lees ik in het doosje dat ze het beste bewaard kunnen worden in een humidor luchtvochtigheid 75%. Ik heb geen humidor, dus ik vroeg me af hoe lang ik deze sigaren kan bewaren zonder dat er kwaliteitsverlies optreed.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:04:27 #187
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36142827
als je ze van plan bent om langer te bewaren zul je toch een oplossing moeten zoeken. Maar anders is bewaren in de gesloten doos in een niet-te-droge kamer wel even goed. Je kunt ook zelf een soort homemade humidor maken met bijv. een tupperware doos met daarin een stukje oase en een bakje water. Is niet helemaal de real deal, maar het kan ermee door
pi_36142939
Ze zijn te bewonderen bij V&A, anders rook ik ze zelf wel op. Een maandje zou moeten lukken toch?
pi_36271340
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef DionysuZ het volgende:
als je ze van plan bent om langer te bewaren zul je toch een oplossing moeten zoeken. Maar anders is bewaren in de gesloten doos in een niet-te-droge kamer wel even goed. Je kunt ook zelf een soort homemade humidor maken met bijv. een tupperware doos met daarin een stukje oase en een bakje water. Is niet helemaal de real deal, maar het kan ermee door
Een koekblik met een stukje oase gebruikt en de sigaren in keukenrol gelegd. Ze begonnen al te kraken en ik heb ze nog maar een week Dat bakje water ben ik vergeten, toch erbij doen? En een koekblik is dat ongeveer even goed als een tupperware doos?
Het zijn echt lekkere sigaren is de smaak nu al minder na een week?
pi_36271586
Save the cigar!
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:14:24 #191
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36271805
aaaah
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:15:34 #192
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36271840
het gaat om de luchtvochtigheid
pi_36272324
Dus met de oase en zonder het schaaltje lukt het ook? het schaaltje past niet meer in het blik ...
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:32:15 #194
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36272349
Soms kan het zo lekker ruiken.

De man van een vriendin van me heeft zijn eigen kamer waar hij schrijft, drinkt en zijn sigaren rookt. Ik moet er altijd even in. De geur, de sfeer
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:29:05 #195
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36273955
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef Mr.G het volgende:
Dus met de oase en zonder het schaaltje lukt het ook? het schaaltje past niet meer in het blik ...
ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik rook sigaren altijd snel op maar een vriend van me heeft het wel eens gedaan, zal eens vragen
pi_36558618
Het werkte echt prima!
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:41:05 #197
110777 Adsum
Is present!
pi_36563043
Laatst met mijn huisgenoot een Romeo y Julietta No. 3 gerookt, een erg prettige sigaar moet ik zeggen!
pi_36566694
Ik heb nu weer een doosje knakjes van De Olifant. Prettige sigaartjes voor in de kroeg
A mind with a heart of it's own
  zondag 2 april 2006 @ 04:39:27 #199
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36569520
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nu weer een doosje knakjes van De Olifant. Prettige sigaartjes voor in de kroeg
het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant roken
pi_36572091
quote:
Op zondag 2 april 2006 04:39 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant roken
Ik kreeg laatst ook weer de omerking dat ik hem aan de verkeerde kant aanstak. Had die gast hem dus zelf verkeerd om
pi_36574793
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:02 schreef DrMarten het volgende:
als ik een sigaartje rook, dan is het sowieso altijd van De Olifant, vind dat toch de lekkerste sigaren binnen die prijsklasse.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:35:04 #202
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_37761064
Ik ben zelf niet echt thuis in de sigaren, maar rook ze wel zo nu en dan.
ik had laatst een paar sigaren in de kroeg waar ik ze dan tergelijk met mn bier bestelde waren euro per stuk ofzo. Het was in Café Hooghoudt in Groningen. Het was een sigaartje van ca. 10 cm gok ik en niet scherp en ong. 1,5x-2x zo dik als een sigaret. Was ook een genot voor de neus.

Nu wil ik weer zo'n sigaartje alleen nu een heel doosje, en omdat ik nu niet even naar die tent kan gaan om te vragen welke sigaartjes het waren vragen ik het jullie, of weten jullie nog een soortgelijke voor niet te veel geld per doosje..
niets
pi_37918282
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef The_Golf_Driv3r het volgende:
Private stock #6 smaakt t best.... wel prijzig iets van 3 eur p/st
"Private stock #6"... klinkt als een pornofilm...
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:41:56 #204
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_38003387
Heb laatst echt twee heerlijke pluimen gekocht!

Vasco da Gama Port Wine Cigar (gerijpt bij de Port ofzo)

en een Vantas Corona Estate (te klein ploatje, maar 't is dus dat kokertje )

En voor de rest komen de Heeren van Ruysdael regelmatig langs!
Slokkie bier
pi_38597998
Damn, maakte ik gisteren mijn zaterdag aangeschafte doosje Half Corona's van de Heeren van Ruysdael open, 5 stuks kapot :-(

Vandaag teruggebracht, andere doosjes bij de lectuurshop die ook sigaren verkopen (mijn favo sigarenboer was te ver fietsen) ook zo droog als het maar zijn kan. Het juffie achter de kassa concludeerde ook proffesioneel dat ze droog waren (viel me 100% mee) en kon gelukkig mijn geld terugkrijgen. Morgen maar eens een stukkie verder fietsen en een doosje Olifant Brasil scoren.
pi_38700186
Ik word alleen al van de geur misselijk.
pi_38707092
Het was gisteren goed toeven op mijn balkon:

pi_38726818
echte levensgenieters hier
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:12:18 #209
110777 Adsum
Is present!
pi_39190549
Genieten van de betere dingen des levens:

vrijdag 28 juli 2006 @ 16:54:21 #210
30064 Maud_Dib
Ik ben tof
pi_40276223
Ik rook nog niet zo gek lang sigaren. Dankzij een collega ermee begonnen. Ik rook af en toe een Original van Justus van Maurik en ik heb net een heerlijke Montecristo No 1 gekocht die ik heerlijk vanavond soldaat ga maken
gymnocalycium saglione in m'n hol
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:20:38 #211
779 WaStEd
Hellaluha
pi_40281556
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:54 schreef Maud_Dib het volgende:
Ik rook nog niet zo gek lang sigaren. Dankzij een collega ermee begonnen. Ik rook af en toe een Original van Justus van Maurik en ik heb net een heerlijke Montecristo No 1 gekocht die ik heerlijk vanavond soldaat ga maken
Niet verkeerd.. hou het vanavond bij een Robusto van The Griffin's
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:06:01 #212
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_40284304
Ik heb slechts 1 keer in mijn leven een sigaar gerookt. In de plaatselijke discotheek kreeg ik er 1 aangeboden van een vriend, en ik rookte hem gewoon op. Ik moet zeggen dat ik het wel een zware dobber vond . Zijn er geen ,,light" sigaartjes ofzo ? Dat zou mij misschien meer bevallen
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_40285021
probeer een pakje Moods
  zondag 30 juli 2006 @ 02:29:36 #214
779 WaStEd
Hellaluha
pi_40314082
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:30 schreef Dizzee het volgende:
probeer een pakje Moods
met alle respect... dat is geen sigaar..
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:41 #215
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_40334333
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb slechts 1 keer in mijn leven een sigaar gerookt. In de plaatselijke discotheek kreeg ik er 1 aangeboden van een vriend, en ik rookte hem gewoon op. Ik moet zeggen dat ik het wel een zware dobber vond . Zijn er geen ,,light" sigaartjes ofzo ? Dat zou mij misschien meer bevallen
je moet ze niet over je longen roken. Een sigaar moet je proeven.
pi_40614692
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je moet ze niet over je longen roken. Een sigaar moet je proeven.
En een sigaar rook je ook niet in een discotheek
pi_40619735
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:35 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

En een sigaar rook je ook niet in een discotheek
idd, gewoon lekker aan de bar met een biertje erbij
pi_40784778
Heeft er iemand ervaring met Cohiba sigaren? Ik lees er op internet goede verhalen over
pi_40925681
Ik ben zelf meer een pijproker, maar een sigaartje gaat er altijd in, zeg maar. Heb op het moment een doosje Olifant Brasil Coronas in de kast liggen
Even enkele opmerkingen: Een veiligheidslucifer bevat al jaren geen zwavel meer, en het gebruik van een aansteker is voor sigaren vaak de handigste methode, met het minste risico op verneukingen, en hoeft ook helemaal niet pauper te staan mits je er zo een gebruikt:

[ Bericht 18% gewijzigd door Mylene op 18-08-2006 03:21:08 ( thumbnail van gemaakt) ]
pi_40930763
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:02 schreef Maud_Dib het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Cohiba sigaren? Ik lees er op internet goede verhalen over
Waar lees je die dan. Het enige wat ik al jaren hoor is dat alleen de Cohiba's van voor de revolutie goed zijn. Zeker de Cohiba's die speciaal voor de Amerikaanse markt in, ik meen, de Dominicaanse Republiek worden gemaakt zijn niet om over naar huis te schrijven.

Geef mij maar een goed domincaanse maduro, dan ben ik blij, al heeft de pijp tegenwoordig de voorkeur.
pi_41113998
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:54 schreef deom het volgende:

[..]

Waar lees je die dan. Het enige wat ik al jaren hoor is dat alleen de Cohiba's van voor de revolutie goed zijn. Zeker de Cohiba's die speciaal voor de Amerikaanse markt in, ik meen, de Dominicaanse Republiek worden gemaakt zijn niet om over naar huis te schrijven.

Geef mij maar een goed domincaanse maduro, dan ben ik blij, al heeft de pijp tegenwoordig de voorkeur.
Voor zover ik weet worden alle Cohiba's nog steeds op Cuba gemaakt. Maar zal er binnenkort eens eentje proberen
pi_41289749
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:48 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb nog een willem II grand finale oid liggen. Zit in zo`n oranje koker. Is dat een beetje een goede?
Die sigaar is erg neutraal van smaak, je moet er van houden. Ik had meer het idee dat het een grote sigaret was

Wat kost zo'n cubaans sigaartje eigenlijk? dacht dat die nogal prijzig waren
pi_41313587
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:19 schreef Robertjuuh het volgende:

[..]

Die sigaar is erg neutraal van smaak, je moet er van houden. Ik had meer het idee dat het een grote sigaret was

Wat kost zo'n cubaans sigaartje eigenlijk? dacht dat die nogal prijzig waren
Voor goede met een lekker formaat, denk aan rond de 8 a 10 euro
pi_41319820
Waarom zijn die eigenlijk zo duur, in tegenstelling tot die hollandse waar je ookal 2 á 3 euro betaald voor één sigaar? Zijn het soms allemaal handgemaakt?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:37:45 #225
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_41323048
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:58 schreef Robertjuuh het volgende:
Waarom zijn die eigenlijk zo duur, in tegenstelling tot die hollandse waar je ookal 2 á 3 euro betaald voor één sigaar? Zijn het soms allemaal handgemaakt?
Handgemaakt en in veel Nederlandse sigaren wordt gemalen tabak gebruikt. Als je een goede cubaan hebt is het een longfiller. Waarbij de bladeren dus heel gerold zijn....
Heb ooit een Fuente Fuente Opus X gekregen, kostten een whopping 42 euro.
Was overigens wel een dominicaan...
pi_41329572
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Handgemaakt en in veel Nederlandse sigaren wordt gemalen tabak gebruikt. Als je een goede cubaan hebt is het een longfiller. Waarbij de bladeren dus heel gerold zijn....
Heb ooit een Fuente Fuente Opus X gekregen, kostten een whopping 42 euro.
Was overigens wel een dominicaan...
Wel duur ja, maar toch wil ik er ns een proberen. Dan post ik erna wel ff wat ik ervan vond
Eerst eens gaan zoeken naar een goeie.
pi_58257046
Jammer dat dit topic dood is gegaan, bij deze: nieuw leven!
pi_58259605
-edit: offtopic

[ Bericht 49% gewijzigd door Mylene op 23-04-2008 21:54:46 ]
I feel kinda Locrian today
pi_58260585
Laatst weer eens een lekkere Hollandse sigaar opgestoken. Toch fijn dat Nederland een van de grootste sigaar EXPORTERENDE landen is !

Het was een Heren van Ruysdaal Commandeur...helaas een tikkie droog geworden omdat het doosje er al enige tijd lag..maar toch weer eens lekker !
pi_58290049
Ik was vanmiddag toevallig in Amsterdam op de Dam, dus ben maar even naar de Hajenius winkel gelopen voor een pakje corona's. K heb nu al zin in het weekend
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
pi_58290396
Hajenius, heerlijk

Gisteren een pakje tuitknaks gekocht maar ik vind ze eigenlijk een beetje tegenvallen, tikje te scherp.

Maar die grande finale serie van Hajenius...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:41:41 #232
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_59905164
Aan welke kant moetje die tuitknaks aansteken? De spitse kant? met kleine opening? of de recht kant met grotere opening.

heb er geen verstand van
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_59905753
De kleine opening.
pi_59907750
Waarom vraag je dat niet aan je sigarenboer als je ze koopt vraag ik me dan af, maargoed...

Doorgaans haal ik m'n sigaartjes bij Wim Otten in de stationsstraat in Maastricht.
Relaxte kerel, verstand van z'n vak, weet altijd goede dingen aan te raden. De Davidoff-shop zit op een halve minuut van me vandaan maar loop toch liever een paar minuutjes extra om bij Otten wat sigaartjes te halen.
Heeft een heel goed eigen merk.

Laatst weer bij Hajenius geweest omdat ik niet voor sluitingstijd in Maastricht terug zou zijn en ben daar ook goed geholpen. En is natuurlijk een hele mooie zaak.

Ik rook doorgaans Otten's huismerk en anders meer dominicaanse/cubaanse sigaren.

Wie kan mij, een armlastige student, een fatsoenlijke humidor aanraden waar ik wat sigaartjes in kan bewaren want ik rook niet elke dag en wil ze toch wel het liefst zo lang mogelijk goed houden.
Op http://www.humidor-import.de/alle-humidore-nach-preis.html staan qua prijs wel interessante dingen, maar wat zijn bijvoorbeeld eventuele nadelen?
Lawa mena hau lala!
  zondag 6 juli 2008 @ 00:19:37 #235
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_59918243
omdat ik met mn schoonpa een sigaartje gingen roken bij de Griek. en hij stak hem aan een andere kant op dan ik, en we bewwerden allebei hem biuj de goede kant te hebben op gestoken.

We hebben er dus een flesje jenever opgezet. vandaar.

ik rook 1 sigaar per jaar
  maandag 7 juli 2008 @ 17:32:07 #236
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_59952153
aan welke kant moet ik dit ding opsteken?!!?!

pi_59953506
'Dikke' kant in de mond, smalle kant aansteken.
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:07:35 #238
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_59958870
Rechts dus
pi_59959815
Lol, volgens mij heb ik tot nu nog altijd de 'dikke kant' aangestoken en de dunne kant in mn mond
pi_59962455
Ik rook eigenlijk bijna nooit meer. Mijn favoriete zijn toch nog wel de Dominicaanse Corona's. Wat een hele fijne is, is de Zino. Uit Davidoff's prive collectie. Mits op goede vochtigheidsgraad een goede smaak zeker niet scherp en lange brandtijd.

Het is trouwens belachelijk dat sommige zaken Dominicaanse en Cubaanse sigaren niet vochtig houden. Als je er een koopt om meteen te roken, of thuis geen humidor hebt, kan dat dus niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:00:03 #241
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_59964323
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:33 schreef Snad het volgende:
'Dikke' kant in de mond, smalle kant aansteken.

flessie jen
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:21:28 #242
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59964399
Ik rook ze meer af dan toe eigenlijk.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_59968923
Makkelijk gewonnen dat flesje jenever.

Jonge of Oude?
Lawa mena hau lala!
pi_60339673
Woensdag weer een doosje "Wotje Speciaal" gehaald, 10 sigaren, zelfde tabak maar met 5 verschillende dekbladen. Van Wim Otten's eigen huismerk, 100% handwerk, ¤15,50 voor het doosje van 10.
Lawa mena hau lala!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:28:58 #245
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_60362267
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:46 schreef Rubstah het volgende:
Woensdag weer een doosje "Wotje Speciaal" gehaald, 10 sigaren, zelfde tabak maar met 5 verschillende dekbladen. Van Wim Otten's eigen huismerk, 100% handwerk, ¤15,50 voor het doosje van 10.
Het is trouwens Wum, geen Wim
Moet je ook een Wycker Bolke proberen. Erg fijne sigaar.
pi_60362576
Deze bedoel ik trouwens. De No.6, erg lekker:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_60392702
Oeh een sigaren topic
Ben de laatste 2 jaren vrij veel gaan genieten van het roken van een lekkere sigaar.
Komt ook mede door mijn collega's

Mijn voorkeur kwa merk gaat uit naar Balmoral.
Ik rook dan meestal Mariscales.
Een heerlijke corona, lekker zacht en rijk van smaak

Heb laatst van me lieve vriendinnetje een kleine humidor gekregen van Balmoral met een mix van sigaren

Ondanks dat ik bijna 22 ben, vind ik het toch een raar gezicht.
Een jong ventje met een dikke corona in ze mond. Me ouders vinden het raar, mensen in de disco, kroeg
Zijn er nog meer "broekies" aanwezig die dit herkennen ?

[ Bericht 18% gewijzigd door outsidr op 28-07-2008 11:56:43 ]
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  maandag 28 juli 2008 @ 20:27:08 #248
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_60403540
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:45 schreef outsidr het volgende:
Oeh een sigaren topic
Ben de laatste 2 jaren vrij veel gaan genieten van het roken van een lekkere sigaar.
Komt ook mede door mijn collega's

Mijn voorkeur kwa merk gaat uit naar Balmoral.
Ik rook dan meestal Mariscales.
Een heerlijke corona, lekker zacht en rijk van smaak
[ afbeelding ]

Heb laatst van me lieve vriendinnetje een kleine humidor gekregen van Balmoral met een mix van sigaren

Ondanks dat ik bijna 22 ben, vind ik het toch een raar gezicht.
Een jong ventje met een dikke corona in ze mond. Me ouders vinden het raar, mensen in de disco, kroeg
Zijn er nog meer "broekies" aanwezig die dit herkennen ?
Een sigaar rook je ook niet in de disco maar rustig onder het genot van bijvoorbeeld een goede rode wijn.
  maandag 28 juli 2008 @ 20:41:38 #249
173548 nicoo
sg geil
pi_60403899
Overgens mag je helemaal niet meer roken in de disco/kroeg.
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_60404165
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:27 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Een sigaar rook je ook niet in de disco maar rustig onder het genot van bijvoorbeeld een goede rode wijn.
Nja... een senorita is best lekker met een koude pils
Ik rook het ook liever gewoon lekker onder het genot van een glas port met een kaasplankje bijvoorbeeld hoor
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_60404284
Ik ben ook pas 22 en ben rond m'n 20e heel langzaamaan begonnen, rook nog steeds heel weinig, maximaal een stuk of 4 in de maand. Maar ga toch denk ik een humidor kopen omdat het me stoort dat ik redelijk vaak als ik een sigaar wil roken dat buiten sluitingstijd van de winkels is en ik niks op voorraad heb.

Ik heb trouwens ook wel eens een sigaar in een discotheek gerookt met een glas Oban erbij, veel mensen die je aankijken van "Wat loop jij nou stoer te doen." maar ik had hem toevallig in huis en had er zin in...

Het rookverbod vindt ik eigenlijk alleen vervelend omdat ik nu op mijn studentenkroeg geen sigaartje meer mag opsteken, als ik het wel wil doen moet ik in de sigarettenlucht bij de andere paffers gaan staan en dat vertik ik.
Lawa mena hau lala!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:30:25 #252
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_60427414
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:52 schreef outsidr het volgende:

[..]

Nja... een senorita is best lekker met een koude pils
Ik rook het ook liever gewoon lekker onder het genot van een glas port met een kaasplankje bijvoorbeeld hoor
Ik dacht dat je met je Corona in de kroeg stond
pi_60462302
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:30 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met je Corona in de kroeg stond
Ik mag dan wel gek zijn maar dat vind ik zonde
pi_60533156
Oeh, een sigaren topic! Ik rook nu nog niet al te lang sigaren, maar het bevalt me wel erg goed!
Eergisteren heb ik weer enkele sigaren in m'n humidor gestopt, waarvan een Montecristo #2, Private Stock #6 sigaren en een doosje Quintero's.. die me helaas niet echt smaakten.
Ik mag ook graag Bundle Selection sigaren roken. Deze komen van de Dominicaanse Republiek en worden per 16 verkocht. Ze komen uit de zelfde fabriek als Private Stock, Davidoff, Griffin en AVO.
De Churchills van dit merk kosten ongeveer 2 euro per sigaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loki.Nya op 03-08-2008 20:49:30 ]
There is no cow level
[Battlefield Heroes Characters]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:45:00 #255
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_60577772
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:56 schreef Rubstah het volgende:

[i]Ik heb trouwens ook wel eens een sigaar in een discotheek gerookt met een glas Oban erbij, veel mensen die je aankijken van "Wat loop jij nou stoer te doen." maar ik had hem toevallig in huis en had er zin in...[/i]

Mensen kijken je aan met desrespect: Wat loopt jij hier een ranzige lucht te produceren, smerig gewoon

pi_61991653
Wie heeft hier allemaal een humidor(of misschien zelfs wel een kabinet) en wat zit er in?
Welke sigaar vind je lekker om "dagelijks" te roken?

Ik heb nog geen humidor maar wil wel die investering gaan doen zodat ik wat minder afhankelijk wordt van de openingstijden van m'n sigarenboer.
Lawa mena hau lala!
pi_62070009
Zeker doen Rubstah, een humidor hoeft helemaal niet duur te zijn. Neem er in ieder geval wel een digitale hygrometer bij.
Aan de linker kant een hoop Bundle Selection Churchills en Robustos en Private Stock zit er ook nog tussen... dat zijn m'n dagelijkse rokertjes.

.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loki.Nya op 02-10-2008 10:06:33 ]
There is no cow level
pi_62171281
Wat heb je aan een humidor als je sigaren in een plastic folie zitten?
pi_62173193
Je had de vraag anders moeten stellen. Wat heb je aan plastic folie als je een humidor hebt.

Het maakt niet veel uit of je het er nu om laat of de sigaren zonder cellofaan in de humidor stopt. Misschien maakt het uit als je je sigaren wil laten rijpen, maar dan spreken we minimaal over 5 jaar en zo lang overleven mijn sigaren het niet.

Het is gewoon een persoonlijke voorkeur en of er nou wel of geen cellofaan om zit, moeten longfillers altijd in een humidor... het is niet 100% lucht dicht, dus buiten de humidor zullen ze alsnog uitdrogen.
There is no cow level
pi_62185422
TVP. Sigaren zijn the bomb.
Befkoning de eerste.
pi_62187439
Afgelopen vakantie had ik bijna een humidor gekocht. Ben onlangs gestopt met roken, maar een sigaar op z'n tijd is toch wel erg lekker. TVP dus.

Edit: mooie humidor trouwens Loki, helemaal met die lade onderin
pi_62189469
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:50 schreef Loki.Nya het volgende:
Aan de linker kant een hoop Bundle Selection Churchills en Robustos en Private Stock zit er ook nog tussen... dat zijn m'n dagelijkse rokertjes.

[ link | afbeelding ].
[ link | afbeelding ]
Nice.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62237680
Thanks!
Mijn humidor zit nu wel zo goed als vol. Ik heb vandaag net een mooie Gurkha sampler binnen gekregen.

There is no cow level
pi_62239871
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:56 schreef Loki.Nya het volgende:
Thanks!
Mijn humidor zit nu wel zo goed als vol. Ik heb vandaag net een mooie Gurkha sampler binnen gekregen.

[ link | afbeelding ]
Ben je recensent ofzo ?
pi_62240198
Nope. Ik kon deze sigaren krijgen met een groepsaankoop, dus een mooi moment om dit merk een beetje te verkennen.
There is no cow level
pi_62243757
Laatsaan een paar dikke sigaren meegenomen van vakantie in Puerto Rico.
Waren daar gemaakt 5 dollar per stuk en ik moet zeggen, ZALIG!
pi_62932425
Afgelopen zondag had Eddy Zoey in zijn radioshow(3FM) wat mensen van Cuba Cigars(geloof ik, iig het enige bedrijf wat Cubaanse sigaren mag importeren naar NL) over de vloer en ook een Cubaanse roller die ter plekke ging rollen.
Was wel een leuke uitzending, alleen was mijn ontvangst(radio op telefoon in trein) af en toe slecht.

Hier terug te luisteren: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)zoeyzo/zondag-12.wma
Lawa mena hau lala!
pi_63746675
De feestdagen komen er weer aan, evenals de uitgebreide diners.
Welke speciale sigaar steek je op na een heerlijk kerstdiner of om het nieuwe jaar in te luiden?
Lawa mena hau lala!
pi_63747567
tvp
pi_63761923
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:06 schreef Rubstah het volgende:
De feestdagen komen er weer aan, evenals de uitgebreide diners.
Welke speciale sigaar steek je op na een heerlijk kerstdiner of om het nieuwe jaar in te luiden?
Na het kerstdiner steek ik denk ik een Camacho Corojo op. Laatst al de Camacho Havana gerookt en dat was een heerlijk notige sigaar.

http://camachocigars.com/
There is no cow level
pi_63825376
loki.nya je humidor was een maand geleden goed gevuld en zag er mooi uit.
hoe is het nu?
pi_63918785
Nog steeds wel goed gevuld. Ik heb nog wat Montecristo's gekocht, maar de laatste tijd er niet echt aan toe gekomen.
There is no cow level
pi_63919930
tvp
pi_64893052
Ben vandaag eventjes wezen shoppen bij Van de Graaff sigaren in Den Haag.
Eventjes opsommen
- Romeo y Julieta No2
- Romeo y Julieta No1
- G. de Graaff Petit Corona
- G. de Graaff Coronas
- Montecristo No. 4

Had van de week ook een doosje Cohiba Siglo VI gekregen van me vriendin
Meteen vanmiddag een Humidor erbij gekocht
Had nog een humidor staan van Balmoral Private Collection 30, maar deze kan je helaas niet indelen, wat ik toch wel graag zou kunnen willen doen.
Zal van de week als de humidor goed is geprepareerd eventjes wat fototjes maken
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:19:29 #275
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64901735
Kom net terug van Cuba, oa. 50 stuks Montecristo No. 4 mee
pi_64903427
Toch wel gekocht bij de staatswinkel of fabriek hoop ik?

@outsidr
Ik had een tijd terug nog een RyJ No.1 (tubos) gerookt. Helaas was dit een zeer strak gerolde sigaar. Erg jammer, want het was verder prima tabak.
There is no cow level
  zondag 11 januari 2009 @ 00:17:41 #277
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64903459
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef Loki.Nya het volgende:

@outsidr
Ik had een tijd terug nog een RyJ No.1 (tubos) gerookt. Helaas was dit een zeer strak gerolde sigaar. Erg jammer, want het was verder prima tabak.
Gewoon bij de fabriek ja
pi_64910736
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef Loki.Nya het volgende:

@outsidr
Ik had No2 gerookt tijdens Oud en Nieuw.
Moet zeggen dat het een vrij strakke sigaar is idd, maar vond hem wel lekker zacht en vol van smaak.
Zal van de week als ik tijd heb eens kijken hoe No1 smaakt onder het genot van een goed glas port
pi_64944945
Na de carnaval ga ik een humidor aanschaffen. Ik werk de hele carnaval en de fooi is dusdanig goed dat ik dan wel een redelijke kan kopen met wat groeipotentie. Heb het er al met m'n vaste adres (W. Otten, Maastricht) over gehad en ga er eentje kopen waar zo'n ruim 30 in kunnen. Aangezien ik pas een beginnend roker ben is dat in het begin wel genoeg. En dan echt gericht gaan experimenteren en leren. Voorlopig nog geen Montecristo's en Cohiba's voor mij
Lawa mena hau lala!
pi_65629498
Hierbij wat foto's van mijn humidor.

Hij is nu aardig leeg maar er komt van de week nog het volgende in:

- Bolivar Royal Coronas
- Cuaba Pirámides Edición Limitada 2008
- Romeo y Julieta Mille Fleurs
- H. Upmann Magnum 50

@Rubstah
Zou zeker een humidor aanschaffen !
Zeker als je een tijdje geen sigaren rookt is het echt de beste manier om je sigaren optimaal te bewaren.
Zou verder naast de analoge hygrometer ook meteen een digitale aanschaffen.
Een digitale is veel nauwkeuriger dan een analoge.

Overigens, De Oude Leeuw heeft een vrij groot assortiment aan sigaren.
Zeker de moeite waard om eens eventjes te bekijken
Wat ik heel handig vind aan deze shop, is dat je zelf kan aangeven wanneer de sigaren afgeleverd moeten worden
pi_65630687
pi_65638416
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef outsidr het volgende:
Hierbij wat foto's van mijn humidor.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij is nu aardig leeg maar er komt van de week nog het volgende in:

- Bolivar Royal Coronas
- Cuaba Pirámides Edición Limitada 2008
- Romeo y Julieta Mille Fleurs
- H. Upmann Magnum 50

@Rubstah
Zou zeker een humidor aanschaffen !
Zeker als je een tijdje geen sigaren rookt is het echt de beste manier om je sigaren optimaal te bewaren.
Zou verder naast de analoge hygrometer ook meteen een digitale aanschaffen.
Een digitale is veel nauwkeuriger dan een analoge.

Overigens, De Oude Leeuw heeft een vrij groot assortiment aan sigaren.
Zeker de moeite waard om eens eventjes te bekijken
Wat ik heel handig vind aan deze shop, is dat je zelf kan aangeven wanneer de sigaren afgeleverd moeten worden
Fraai humidor

Ik heb gisteren een uitstekende sigaar gerookt. Ik dacht dat het een Don Diego was. Het was in elk geval een heerlijk milde Dominicaanse Brazil corona.

Persoonlijk bespaar ik op een humidor doordat de speciaalzaak zo dichtbij zit dat ik gewoon even langsga en uitkies.
pi_65758878
Ik heb een Davidoffzaak op een halve minuut afstand liggen(waar ik nooit naartoe ga) en W. Otten(mijn vaste adres) op 3 minuten lopen, maar ik vind het irritant dat je dan buiten openingstijden niks hebt, en ik heb niet altijd 's ochtends al trek om er 's avonds eentje te roken.
Lawa mena hau lala!
pi_72468426
Schop

Deze jongen hier heeft een probleem. Wel sigaren, geen sigarenknipper. Weet iemand een oplossing anders dan een sigarenknipper kopen.
pi_75395949
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:38 schreef Fastmatti het volgende:
Schop

Deze jongen hier heeft een probleem. Wel sigaren, geen sigarenknipper. Weet iemand een oplossing anders dan een sigarenknipper kopen.
Een goedkope knipper krijg je al bij de eerste de beste sigaar gratis erbij.
Anders kan je nog een gaatje maken in de cap met een sateprikker of luciferhoutje.
  dinsdag 8 december 2009 @ 07:33:02 #286
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_75398512
Ik denk dat ie na 3 maanden wel een knippertje heeft gevonden
pi_81670753
ik wil morgenmiddag een paar sigaartjes halen voor morgenavond.
Het probleem is alleen dat ik morgenmiddag in Rotterdam moet zijn waar ik niet bekend ben met de sigarenzaken.
Waar kan ik het best naartoe gaan? (het liefst niet al te ver van CS want heb niet heel veel vrije tijd)
Lawa mena hau lala!
pi_81671413
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:20 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb een Davidoffzaak op een halve minuut afstand liggen(waar ik nooit
naartoe ga) en W. Otten(mijn vaste adres) op 3 minuten lopen, maar ik vind
het irritant dat je dan buiten openingstijden niks hebt, en ik heb niet altijd 's
ochtends al trek om er 's avonds eentje te roken.
dat klinkt erg interssant,doe eens een link of adresje en waar het is?(stad)
75 topics = FIN
pi_81672994
pi_87324904
Vandaag deze eens gekocht

http://www.simplycigars.co.uk/davidoff-long-panatellas-p-746.html

Davidoff Long Panatellas

Ik ben erg benieuwd of het wat is :)
pi_87680145
Heeft iemand deze Panter Tango geprobeert? :7 :7 En hoe smaakt hij?
  zondag 21 november 2010 @ 22:47:38 #292
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_88996286
Yo dames, aangezien ik sigaretten smerig vind en alleen af en toe een blowtje doe wil ik sigaren roken (domme reden lol). Ik heb wel eens eerder sigaren gerookt maar ik weet niet het hoe en wat. Aansteken obv wel maar welke kan ik het beste als beginner nemen. Ik houd niet van een scherpe smaak, ik heb liever een wat dikkere sigaar dus. Ook moet het niet al te prijzig zijn aangezien het geld mij niet op zolder groeit (hint).

Dus dames, tips zijn welkom welken niet al te duur zijn en wel een fijne smaak hebben.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_130712095
Zo, een topic van 10 jaar geleden.

De beste sigaar is: GEEN.
Waarom zou je je geld verneuken aan die ongezonde troep.
Koop een baksteen.
pi_130712120
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2010 17:44 schreef balmoralmartijn het volgende:
Heeft iemand deze Panter Tango geprobeert? :7 :7 En hoe smaakt hij?[ afbeelding ]
Geloof me hij smaakt heerlijk
Koop een baksteen.
pi_130712191
Een echte sigaar ruikt naar poep.
pi_130735637
@outsidr

Mooie foto's kerel. Zal als ik tijd heb (en niet vergeet) wat van mijzelf uploaden.

quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2003 12:17 schreef Mirjam het volgende:
ik heb hier toevallig 2 sigaren liggen, nog nooit gerookt, maar wil het gaan proberen.
maar hoe zit het met dat aansteken..?
wanneer doe je het goed en hoe is het fout dan?
Los van allerlei lieden die je nu zullen overspoelen met procedures en hoe het hoort,alsof dat een soort wet is die je moet volgen anders tel je niet mee.. :|W , is het voornaamste dat je geniet van een sigaar. En ja je mag een sigaar ook aansteken met een aansteker i.p.v. het welbekende houtje.

Eigenlijk is het belangrijkste hoe de sigaar knipt en daarna opsteekt en niet inhaleert!
Een sigaar is geen sigaret! En ik adviseer mensen altijd met een kleine sigaar te beginnen gewoon om te wennen aan een smaak,want dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste aan een sigaar: Dat jij ervan geniet.

1 tip: Laat al die corona? en fabriek sigaartjes die je bij Primera kiosken ziet links liggen want dat is als je echt sigaar wil leren roken 'bagger' Loop gewoon een echte sigarenzaak binnen (kan ook kleine zijn) en vraag binnen een sigaartje van een goed merk en probeer het gewoon.

Voor de rest is misschien dit forum een idee als oriëntatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 10:46:33 ]
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 10:52:29 #297
43556 miss_dynastie
pi_130735833
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 10:43 schreef Iwanius het volgende:
@outsidr

Mooie foto's kerel. Zal als ik tijd heb (en niet vergeet) wat van mijzelf uploaden.

[..]

Los van allerlei lieden die je nu zullen overspoelen met procedures en hoe het hoort,alsof dat een soort wet is die je moet volgen anders tel je niet mee.. :|W , is het voornaamste dat je geniet van een sigaar. En ja je mag een sigaar ook aansteken met een aansteker i.p.v. het welbekende houtje.

Eigenlijk is het belangrijkste hoe de sigaar knipt en daarna opsteekt en niet inhaleert!
Een sigaar is geen sigaret! En ik adviseer mensen altijd met een kleine sigaar te beginnen gewoon om te wennen aan een smaak,want dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste aan een sigaar: Dat jij ervan geniet.

1 tip: Laat al die corona? en fabriek sigaartjes die je bij Primera kiosken ziet links liggen want dat is als je echt sigaar wil leren roken 'bagger' Loop gewoon een echte sigarenzaak binnen (kan ook kleine zijn) en vraag binnen een sigaartje van een goed merk en probeer het gewoon.

Voor de rest is misschien dit forum een idee als oriëntatie.
Na TIEN jaar? :D
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:32:02 #298
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130782284
Ik geloof niet dat er zo weinig mensen op Fok! zijn die sigaren roken...

Kunnen we hier niet een centraal topic van maken?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:34:33 #299
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130782366
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2010 22:47 schreef vandermar het volgende:
Yo dames, aangezien ik sigaretten smerig vind en alleen af en toe een blowtje doe wil ik sigaren roken (domme reden lol). Ik heb wel eens eerder sigaren gerookt maar ik weet niet het hoe en wat. Aansteken obv wel maar welke kan ik het beste als beginner nemen. Ik houd niet van een scherpe smaak, ik heb liever een wat dikkere sigaar dus. Ook moet het niet al te prijzig zijn aangezien het geld mij niet op zolder groeit (hint).

Dus dames, tips zijn welkom welken niet al te duur zijn en wel een fijne smaak hebben.
Wat is niet al te duur? Ik heb hier nu een bundel staan van 9 stuks voor net geen 30 euro. Dat is minder dan 3 euro per sigaar en dat vind ik goedkoop. Heb ook wel eens eentje gerookt van 15 euro. Kortom wat wil je?

Kwa smaak, vaak is het zo dat een wat dikkere sigaar een wat zachtere smaak heeft. Zoek eens iets op van La Paz.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_130813370
9 Stuks voor 30 euro... Welke?

quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:

Na TIEN jaar? :D
:D Ja..maar eerder zag ik dit topic niet.

Hopelijk heeft hij er toch iets aan ondanks de hele late reactie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 15:03:48 ]
pi_131237013
Waarom zou je je geld verneuken aan die troep. Maar ik wens jullie veel succes,
Maar ga dan niet janken als je over 15 jaar met longkanker op de intensive care ligt, stelletje idioten.
Koop een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')