Maar laatst had ik een iets duurdere sigaar en ik verbaasde
me echt over de smaak die zo'n ding voortbrengt
Ook hoe belangrijk het aansteken van een sigaar is wist ik niet,
als je 1 foutje maakt kan je zo de fill (tabak) verschroeien en
heb je zo een sigaar verneukt.
Iemand hier ervaringen ermee?
Er zijn goedkopere (maar ook duurdere), maar je hebt wel een goeie sigaar in je mond dan!
Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.
ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel
quote:Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?
Op maandag 29 september 2003 12:29 schreef th0r het volgende:
ik had een justus van maurik en was erg lekker moet ik zeggen
was 5,50 voor 10 stuks (classiques)ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel
quote:Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
Op maandag 29 september 2003 13:01 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?
quote:Vrouwelijke sigarenrokers zijn cooooooool!
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Hajenius rules! Rook niet vaak, maar zo heel af en toe een grand finale superbe is heerlijk!
quote:In Alkmaar (iets van 100.000 inw.) ook maar eentje!
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
Ik heb hier twee kistjes liggen: Hajenius Petit Corona en Justus van Maurik Coronation (een van de grootste 'types' van Van Maurik).
In Nederland rookte ik voornamelijk huismerk sigaren van mijn lokale sigarenboer in Maastricht. Daar heb ik ook een mooie humidor vandaan. Ik steek er ook even lekker eentje (Hajenius) op, met een glaasje goede Schotse whisky natuurlijk.
Momenteel zit ik vrij veel aan de Balmorals (met een paar man zo'n kistje met allerlei verschillende types ).
Een heerlijk sigaartje op z'n tijd is niet te versmaden.
Hajenius, Grand Finale Superb... werelds sigaartje.. niet te groot, niet te klein, niet te overdadig.. hhmmmm.. moet er nog eventjes een aantal halen. Zijn maar 6,70 per stuk.
De corona is trouwens ook goed, maar niet zo goed als de Grand Finale 2, maar dat is ook weer een andere combinatie.
* Superher0 houdt ervan om Grand Finale Superb te roken met een goed glas whiskey
Het liefst een Fantje (redelijk expensive vind ik, maar o zo lekker )
favorieten:
Avo, intermezzo, churchill
Romeo Y Jullieta, Romeo No. 2
Montechristo no.4
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht
Kon het niet laten .
quote:lol
Op dinsdag 2 december 2003 17:20 schreef SilkTie het volgende:
[afbeelding]Kon het niet laten
.
quote:Wilde Havana's zijn bagger, op z'n zachts gezegd.
Op dinsdag 2 december 2003 17:40 schreef rotskibo het volgende:
Ik heb laatst ook een wilde havana geprobeerd, maar vond het nog niks. Misschien kot het nog
Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar De Graaff
toe in de Heulstraat. In een woord: ge-wel-dig.
Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.
Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven .
quote:Ik had inderdaad ook weleens haagse Graafjes, erg sterke kleine sigaartjes, over twee weken weer eens bij Otten langs.
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:[..]
Wilde Havana's zijn bagger, op z'n zachts gezegd.
Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar
De Graaff
Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.
Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven
.
aanraders bij Otten. Wiecker Bolke, eigen sigaren echt heel goed spul
en Wotje Speciaal, beetje kleine dikke sigaar, rookt heel lekker weg.
voor de rest, ik haal er altijd montechristo, romeo y julieta, avo intermezzo, jammer dat ze allemaal zo duur zijn
quote:Wotje Speciaal deed ik nog weleens cadeau aan mensen, ook de set met 5 verschillende dekbladen vond ik erg leuk, vooral ook de manier waarop hij het uitlegt. Ja, het wordt weer tijd dat ik even naar Mestreech kom.
Op woensdag 3 december 2003 10:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
<knoip>
ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...
quote:Ik stop 1 januari met sigaretten roken, maar sigaren blijf ik doen. Is toch iets anders.
Op woensdag 3 december 2003 10:32 schreef MOONboy het volgende:
ik begin langzaam maar zeker over te stappen van sigaretten naar sigaren. ik rookte eigenlijk al weining... maar een sigaartje gaat er steeds beter in.ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...
ik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )
quote:Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.
Op dinsdag 30 december 2003 03:22 schreef Famas het volgende:
*duwtik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )
Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.
quote:Cohiba..
Op dinsdag 2 december 2003 16:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:19 schreef Koos_26 het volgende:
petit corona
ik kon er ook minder dan 50 kopen maar die waren stront duur....nu zit ik straks met ongeveer 50 sigaren...in 2053 maar es andere sigs gaan kopen
Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.
Moet in ieder geval wel smaken in combinatie met een 18 jarige glenmorangie
quote:Hajenius is wel een van de duurdere Nederlandse merken, maar goed betaalbaar. Gewoon naar een sigarenzaak gaan en je goed laten voorlichten.
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:
Wat kosten die Hajenius dingen?Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.
Iedereen alvast een heel gelukkig 2004 toegewenst!
quote:Romeo en Julietta... heerlijke sigaren...
Op dinsdag 30 december 2003 10:28 schreef Libris het volgende:[..]
Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.
Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.
Een sigaar rook j ook niet voor t roke.. maar om dr van te genieten, een goed gesprek, of wat danook..
Maar sigaren moeten opzichzelf staan, zonder een glas brandy of wodka.. misschien een glaasje water.
En het aansteken? niet met lucifers, niet met een zippo, maar gewoon een gas aansteker of een cederhoutje.
Minke in groningen is erug goed, en Homan in groningen ook lkkre sigaren..
Als j vaker wilt gaan roke.. een humidor is toch wel een vereiste, blijven d sigaren beter, lkkrder
Het hangt ook af van wat voor j sigaar j wilt, een dames sigaar ( kleintje, petit, senorita), is vrij pittig, terwijl een grotere ( Romeo e Julietta) naar mijn mening veel lkkrder is.
Maargoed.. kom maar een keertje langsz.. sigaar rook avondje at my place
ongeveer van links naar rechts:
Otten Apaches (redelijk goedkoop en imo een hele goede sigaar)
Cohiba 5 Siglo III (het 'kleine' broertje)
Cohibo 5 Siglo V (het grote broertje)
Romeo et Julietta Churchills
Hajenius Corona Naturel Special
Justus van Maurik Coronation
Dus ik kan er weer lekker even voor gaan zitten
Zino
The Griffin's
Avo
Favoriete modellen: hoe dikker hoe beter, dus churchills en robuusto, torpedo's, corrona's.
De robuusto vind ik altijd het fijnst roken omdat je daar normaal ongeveer een uur ofzo mee doet. Meer dan 2 uur vind ik toch wel erg lang, dan heb ik er soms wel weer genoeg van.
Had een keer in Indonesia ook sigaren van het merk Wismilak gehaald (uiteraard handgemaakte, ongeveer 5 euro per stuk dus niet echt duur) Smaakten echt heel erg goed, model was overigens een robuusto
quote:Je moet eens naar de hajenius zaak in a'dam gaan keuze genoeg. En natuurlijk de verschrikkelijk grote hoveelheid know-how die daar aanwezig is.
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:
Wat kosten die Hajenius dingen?Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.
Trouwens over het aansteken: Nooit lurken dan wordt je sigaar veel te heet en smaakt het geheel vies en verbrand. Er is mij ooit bij gebracht hoe je een sigaar voor een gast aan moet steken:
1. Knip af (indien een gesloten longfiller)
2. Neem sigaar in rechterhand, zorg dat je 'm kan draaien (dit vereist enige oefening). (wijsvinger op het uiteinde de hitte mag niet de sigaar in trekken)
3. Neem in je linker hand een schoon vuur. Dus een gasvlam of cederhoutje.
4. Hou de vlam onder de punt van de sigaar (dus hang niet je sigaar in de vlam).
5. Draai de sigaar om zijn lengte as, tot de punt mooi gelijkmatig gloeit.
6. Geef 'm wat lucht, wijsvinger van uiteinde en draai rustig een paar ovalen met je hele onderarm.
7. Overhandig de sigaar aan de gast. (of steek 'm tussen je eigen bijtspijkers).
Dingen die niet kunen/mogen/horen: Het einde afbijten en het aansteken met een Zippo. Dat doe je alleen als je een Texaanse olieboer bent (of graag daarvoor door wilt gaan).
Geniet van sigaar zoals je doet met whiskey of cognac. Laat de rook rondwalsen in je mond en blaas deze daarna rustig weer uit. Respecteer je sigaar, trek er niet te hard en te vaak aan. Laat een flinke askegel op de punt, dan blijft de sigaar koel en dat komt de smaak ten goede. En als laatste gun de sigaar een waardig einde, druk deze niet maat maar laat deze vreedzaam versterven.
fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat
quote:
Op maandag 5 januari 2004 10:56 schreef Jackal_Omega het volgende:
[quote]Op zaterdag 3 januari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:
Heb weer even sigaren in Nederland gehaald:
fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat
op een goede tweede plaats staan de monte cristo sigaren.
zie ook het sigaren vereer topic
Sigaren vereer topic.
quote:Wlde Havana's zijn niet per definitie bagger. Dat hangt af van de fabrikant.
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:[..]
Wilde Havana's zijn bagger, op z'n zachts gezegd.
Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar
De Graaff
Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven
.
Daarnaast bestaat er een groot verschil tussen de Nederlandse sigaren en de buitenlandse sigaren
De Nederlandse sigaren zijn de zgn. 'short fillers' en de buitenlandse sigaren de zgn. 'long fillers'. Lon en short slaan op de grootte van de tabaksdeeltjes die in de sigaar zijn verwerkt. Bij Nederlandse sigaren zijn dit kleine stukjes waarmee de gehele sigaar is gevuld. Bij buitenlandse sigaren zijn dit langere, stengelvormige, tabakdelen die in de sigaar worden verwerkt.
Bij de laatste is het moeilijker om de sgaar te laten branden. Er moet vaker aan te sigaar worden gezogen om deze aan te houden. Dat noemt men 'werken'. Deze sigaren lenen zich dan ook niet goed om buiten te worden gerookt.
De Nederlandse sigaren branden makkelijker en sneller. En kunnen eventueel ook buiten worden gerookt.
Goede Nederlandse sigaren zijn:
Hajenius
De Olifant
Justus van Maurik
Heeren van Ruysdael
De Huifkar
Goede Cubaanse sigaren zijn:
Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo
Goede Dominicaanse sigaren zijn:
Don Diego
Avo Domaine
Avo
The Griffin
quote:de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar
Op woensdag 28 januari 2004 15:39 schreef SjaakieV het volgende:[..]
Goede Cubaanse sigaren zijn:Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo
quote:Siglo V de Cohiba es un Habano elaborado con las mas selectas hojas del tabaco en Vuelta Abajo. Para su confeccion han sido destinados los mas experimentados torcedores. Su delicado aroma y su excuisito sabor haran perdurar en usted el inigulable placer de fumar un habano.
Op woensdag 28 januari 2004 15:56 schreef GiSH het volgende:[..]
de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar
aldus een pakje Cohiba Siglo V
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:12]
quote:Er zijn heel veel verschillende types RyJ, jij hebt Churchills voor 4 euro per stuk? Dan wil ik graag weten waar je ze haalt..
Op woensdag 28 januari 2004 16:08 schreef DakDuuf het volgende:
ahuw.. wrom kopen jullie die romeo e julietta voor 13,40 per stuk? Ik haal een doos op voor 100 euri, zitte 25 in... word ik nu genaaid ofzo???
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:15]
quote:Ik heb een pakje Siglo III en een pakje Siglo V liggen, allebei nog niet geprobeerd.
Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
wat is de lekkerste cohiba??
Iets genuanceerder:quote:Op maandag 29 september 2003 12:21 schreef th0r het volgende:
De sigaar moet aan de voet (het aan te steken uiteinde) eerst een beetje geroosterd worden. Op deze wijze wordt de buitenlaag ("binder" en "wrapper"), die de sigaar bij elkaar houd, lichtjes voorgebrand. Stel dat je dit niet doet en meteen de sigaar aansteekt, dan brandt alleen het middengedeelte ("filler") en blijft de sigaar een fragiele kegel houden. Het roosteren moet aanhouden tot de voet van de sigaar een aswitte kleur krijgt.
Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.
Vergis je niet, maar 'Cubaan' is een rekbaar begrip. Na de machtsovername door Fidel Castro zijn veel gernomeerde sigarenhuizen gevlucht naar Honduras, Dominicaanse Republiek etc. en zijn daar opnieuw gestart. Je hebt dus sigaren van merken die Cubaans lijken, maar uit een ander land komen en sigaren met dezelfde naam die wel van Cuba komen.quote:Op woensdag 28 januari 2004 16:04 schreef Puur het volgende:
Ik rook zo heel af en toe eens een cubaan, een Romeo y Julietta bijvoorbeeld. Dat vind ik een bijzonder lekkere sigaar. Het Nederlandse aanbod kan me niet echt boeien. Dat heeft lang niet de kwaliteit van een goede cubaan, tenminste, ik ben dat nog niet tegen gekomen. Maar zo goed zit ik er niet in.
Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:07 schreef Doagere het volgende:
Ik heb net voor 1,95 een pakje gekocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand ervaring met deze? Zijn ze lekker?
Ik zal zo weten hoe ze smaken, welke raad je me aan dan? Ze hadden genoeg verschillende versie in ieder geval. Maarja ik heb deze maar mee genomen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:18 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.
Maar ja, zoals de oude Romeinen al zeiden: over smaak valt niet te twisten (voor de versie in het Latijn is een ander topic).
Die zijn inderdaad erg scherp van smaak maar zo nu en dan best lekkerquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:40 schreef Doagere het volgende:
Intussen zijn ze op, en ze zijn best wel lekker! Aleen wel erg scherp..
Dat gekloot met zo'n stukkie hout daar doe ik natuurlijk niet aan. Dat doen ze om zogenaamd geen zwavel of gas in de sigaar te laten komen, want dat verpest de smaak. Na 2 terkjes proef je dat toch echt niet meer, grote onzin dus, die houten aansteekdingtjes. Ik steek mijn sigaar net als mijn sigaret gewoon aan met met een supermarktaansteker.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:46 schreef krakkemieke het volgende:
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
amenquote:Op maandag 1 november 2004 12:56 schreef NITR0 het volgende:
sigaren paffen is a way of life
shit je bent me voor .... en dan meteen mijn favo sigaren opnoemen hequote:Op maandag 1 november 2004 12:30 schreef Aschkael het volgende:
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
En dan die mooie lipjes in je avatarquote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
Tja, maar toch, ik rook bij gebrek aan slechter (woon in Singapore en daar verkopen ze geen NL sigaren) Cohibo Siglo IV en V, 30 euro per stuk. Dan heb ik toch liever een doosje Ruysdaal voor 8 euroquote:Op woensdag 22 december 2004 12:27 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
Moet een ideetje uitwerken om sigaren te gaan importeren naar Singapore.... Is denk ik best een markt voor.. .quote:Op woensdag 22 december 2004 12:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
Die ken ik, best goede stookkwaliteitquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:07 schreef du_ke het volgende:
Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken.
Meeste sigaren gaan uit als je er niet aan trekt, je kan ze dan meteen of iets later aansteken. Ik vind hoe langer je wacht des te minder de smaak is. Maar een Churchill (Romeo y Julietta) rook ik toch echt niet in 1 keer op.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:42 schreef Bowny het volgende:
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
Zie je dit Cynix ??? Een sigaar sterft, een sigaret douw je uit.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:37 schreef Libris het volgende:
Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
Primera van Walsem op het Bruineplein kan je ook prima terecht denk ik??quote:Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
Ik moet helemaal niets (lichaamsfuncties en belastingen daargelaten).quote:
yup.. we hebben er net na het eten nog allemaal (de mannen dan) nog eentje opgestoken... heerlijk.quote:Op zondag 26 december 2004 01:48 schreef the_Napster het volgende:
Enkele maanden geleden, heb ik samen met een vriend, die zo nu en dan sigaren rookt, ook even geprobeerd, het was de Oud Kampen Sumatra Cum Laude. Het was voor mij, een niet-roker, toch wel lekker
Nog meer mensen ervaring met Oud Kampen?
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!quote:Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
wat is de lekkerste cohiba??
cederhoutjes zijn pauperquote:Op zondag 26 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad. En cederhoutjes heb je niet altijd bij de hand
.
helemaal lekker als je ze al in Vieja Habanna geproefd hebquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:
[..]
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!
Heb ik ook voor vanavondquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:
[..]
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!
Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt benquote:Op zondag 26 december 2004 00:32 schreef du_ke het volgende:
Gewone gasaansteker wil wel, zippo is idd geen goed idee.
Dat verneuken van de smaak valt wel mee, de eerste paar trekjes smaken wat anders, maar verder maakt het niets uit, of je je sigaar nu aansteekt met een zippo, een supermarktaansteker of met zo'n stukje hout wat bij je sigaren geleverd word. Bij lucifers schijnt het zo te zijn dat er zwavel in de sigaar trekt waardoor je ook de smaak verknalt, maar ik merk er niets van.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:38 schreef Markster het volgende:
[..]
Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt ben)
Maar de benzinesmaak en geur verneuken de sigaar.
Bij een gasaansteker heb je dat een stuk minder, tot v rijwel niet. Maar die dingen zien er natuurlijk niet uit.
Ik gebruik dan ook meestal lucifers, dat is nog wel tof
ik gebruik altijd lucifers of een aansteker. Gewone lucifers zijn ook goed hoor, gewoon het zwavel eerst weg laten branden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:15 schreef Jackal_Omega het volgende:
Cederhoutjes ben je een uur mee bezig man.
Gebruik zelf een gewone aansteker. Je hebt tegenwoordig ook lucifers zonder zwavel hoor, dit ruik je wel als dit zo is.
Klasgenoot van mij ook, zijn echt prima te paffen ja! Ik ben een fervent niet-roker, maar een sigaartje op zn tijd vind ik heerlijk.. Hajenius is erg goed, en als je even snel een sigaartje wil zijn Panters (erg goedkoop, prima te doen) ook wel goed!quote:Op maandag 29 september 2003 12:16 schreef Koos_26 het volgende:
*meldt*
Ik rook Hajenius! Topsigaren!
Inderdaad ja, of mensen die snel associeren met een sigaar.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
Het is een fabeltje dat een sigaar niet met een aansteker aangestoken mag worden !!! Als het maar met een gasaansteker gebeurt. Hierbij vervliegt namelijk niets, en trekt de geur ook niet in sigaar. Benzine-aanstekers zijn uiteraard wel uit den boze omdat de smaak daar wel in trekt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
Ritmeester moods ben ik mee begonnen. Werd me aangeraden vanwege de zachte smaak. Ik rook ze nog steeds wel eens. Je moet overigens dan wel de Ritmeester Moods Tubos nemen. Ik heb mijn vriendin een keer sigaren laten kopen, en toen kwam ze met die van die kleine dingen aan met een filterquote:Op woensdag 30 november 2005 10:50 schreef Bbfreak het volgende:
Leuk en interesting topic om door te lezen.
Nu kerst er aan komt wil ik een x een sigaar proberen. Ben me nog aan het orienteren.
Lees wel dat ik een beetje een dikke moet nemen omdat die milder zijn.
Welke zijn een beginner aan te raden?
En hoe zit het met Moods? Die zie ik hier niet voorbij komen terwijl
je die in veel sigarenwinkels wel ziet liggen
haha ja die lucht is goed aanwezig. Soms vind ik hem iets te aanwezig.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef I_will_be_heard het volgende:
Als je Ritmeester moods rookt krijg je trouwens het meeste positieve commentaar voor wat betreft de geur die er vanaf komt. Zelfs anti-rokers vinden het nog wel lekker ruiken vaak.
ja dat idee had ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:04 schreef Mr.G het volgende:
Een sigaar rook je niet, een sigaar proef je. Proeven doe je met je mond en niet met je longen.
ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:10 schreef Mr.G het volgende:
Kleine trekjes bij het roken van een sigaar, bij grote trekjes wordt de sigaar warm en dat komt de smaak niet ten goede.
Een sigaar kan je niet helemaal oproken. Elke sigaar heeft zijn omslagpunt, waarna de sigaar ietwat weerbrastig wordt. Dit is meestal als de sigaar voor 2/3de opgerookt is.
De askegel dient men zo lang mogelijk laten zitten omdat deze een koelende werking heeft.
Het is in principe net zo schadelijk als een sigaret. Een sigaar rook je namelijk langer dan 1 sigaretje maar een sigaret rook je meer over je longen.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:20 schreef ArdJ het volgende:
[..]
ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.
trouwens nog een vraagje is het roken van een sigaar nou niet beter dan een sigaret ( omdat je een sigaar niet zo direct inhaleert als een sigaret )
nou heb ik een hekel aan sigaretten maar dit vroeg ik me af.
Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
ik zag pas geleden iemand zijn sigaar aansteken boven een kaarsquote:Op woensdag 30 november 2005 17:26 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...
Maar een sigaar kun je prima met een (gas-)aansteker aansteken hoor. Niets mis mee. Zolang het geen zippo is. Cederhoutjes zijn overbodige neurotische rituelen.
Dit past precies in een andere trend die in opkomst is onder de jongeren. Het wannabe kakkers gedrag.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:23 schreef ArdJ het volgende:
de sigaar begint populair te worden onder de jongeren omdat het gewoon wel iets heeft om een sigaar te roken beetje klasse beetje prestige vergeleken met al het gepeupel wat sigaretten rookt.
Ben je met deze sigaren begonnen? Ze zijn goed voor een beginner?quote:Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Tubos van Ritmeester Moods, maar ik ben wel aan het verkennen...even hier bijlezen
Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:35 schreef detulp050 het volgende:
Je hebt moods mét en zonder filter, en je hebt ze op sigaretformaat en groter (tubos)
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:33 schreef Gunner het volgende:
Persoonlijk vindt ik het 'not-done' om een sigaar met een (gas)aansteker te gebruiken. Gewoon een lucifer gebruiken (waarvan je toch altijd een doosje krijgt bij aanschaf van Hajenius bij mijn sigarenboer iig wel) en dan het zwavel laten verbranden
Dat is echt nonsens, hij smaakt anders dan andere sigaren, maar om te zeggen dat moods geen sigarensmaak heeft,...quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:37 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
Ik heb de tips opgevolgd van de Hajenius site en sindsdien steek ik elke sigaar aan met een lucifer. gewoonte en daar wordt het afgeraden om het met een gas aansteker te doen en daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:55 schreef WaStEd het volgende:
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.
Een koekblik met een stukje oase gebruikt en de sigaren in keukenrol gelegd. Ze begonnen al te kraken en ik heb ze nog maar een weekquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef DionysuZ het volgende:
als je ze van plan bent om langer te bewaren zul je toch een oplossing moeten zoeken. Maar anders is bewaren in de gesloten doos in een niet-te-droge kamer wel even goed. Je kunt ook zelf een soort homemade humidor makenmet bijv. een tupperware doos met daarin een stukje oase en een bakje water. Is niet helemaal de real deal, maar het kan ermee door
ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik rook sigaren altijd snel opquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef Mr.G het volgende:
Dus met de oase en zonder het schaaltje lukt het ook? het schaaltje past niet meer in het blik ...
het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant rokenquote:Op zondag 2 april 2006 01:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nu weer een doosje knakjes van De Olifant. Prettige sigaartjes voor in de kroeg
Ik kreeg laatst ook weer de omerking dat ik hem aan de verkeerde kant aanstak. Had die gast hem dus zelf verkeerd omquote:Op zondag 2 april 2006 04:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant roken
als ik een sigaartje rook, dan is het sowieso altijd van De Olifant, vind dat toch de lekkerste sigaren binnen die prijsklasse.quote:Op zondag 2 april 2006 01:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nu weer een doosje knakjes van De Olifant. Prettige sigaartjes voor in de kroeg
"Private stock #6"... klinkt als een pornofilm...quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef The_Golf_Driv3r het volgende:
Private stock #6 smaakt t best.... wel prijzig iets van 3 eur p/st
Niet verkeerd.. hou het vanavond bij een Robusto van The Griffin'squote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:54 schreef Maud_Dib het volgende:
Ik rook nog niet zo gek lang sigaren. Dankzij een collega ermee begonnen. Ik rook af en toe een Original van Justus van Maurik en ik heb net een heerlijke Montecristo No 1 gekocht die ik heerlijk vanavond soldaat ga maken
met alle respect... dat is geen sigaar..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:30 schreef Dizzee het volgende:
probeer een pakje Moods
je moet ze niet over je longen roken. Een sigaar moet je proeven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb slechts 1 keer in mijn leven een sigaar gerookt. In de plaatselijke discotheek kreeg ik er 1 aangeboden van een vriend, en ik rookte hem gewoon op. Ik moet zeggen dat ik het wel een zware dobber vond. Zijn er geen ,,light" sigaartjes ofzo ? Dat zou mij misschien meer bevallen
![]()
En een sigaar rook je ook niet in een discotheekquote:Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je moet ze niet over je longen roken. Een sigaar moet je proeven.
idd, gewoon lekker aan de bar met een biertje erbijquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:35 schreef Maud_Dib het volgende:
[..]
En een sigaar rook je ook niet in een discotheek
Waar lees je die dan. Het enige wat ik al jaren hoor is dat alleen de Cohiba's van voor de revolutie goed zijn. Zeker de Cohiba's die speciaal voor de Amerikaanse markt in, ik meen, de Dominicaanse Republiek worden gemaakt zijn niet om over naar huis te schrijven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 01:02 schreef Maud_Dib het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Cohiba sigaren? Ik lees er op internet goede verhalen over
Voor zover ik weet worden alle Cohiba's nog steeds op Cuba gemaakt. Maar zal er binnenkort eens eentje proberenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:54 schreef deom het volgende:
[..]
Waar lees je die dan. Het enige wat ik al jaren hoor is dat alleen de Cohiba's van voor de revolutie goed zijn. Zeker de Cohiba's die speciaal voor de Amerikaanse markt in, ik meen, de Dominicaanse Republiek worden gemaakt zijn niet om over naar huis te schrijven.
Geef mij maar een goed domincaanse maduro, dan ben ik blij, al heeft de pijp tegenwoordig de voorkeur.
Die sigaar is erg neutraal van smaak, je moet er van houden. Ik had meer het idee dat het een grote sigaret wasquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:48 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb nog een willem II grand finale oid liggen. Zit in zo`n oranje koker. Is dat een beetje een goede?
Voor goede met een lekker formaat, denk aan rond de 8 a 10 euroquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:19 schreef Robertjuuh het volgende:
[..]
Die sigaar is erg neutraal van smaak, je moet er van houden. Ik had meer het idee dat het een grote sigaret was![]()
Wat kost zo'n cubaans sigaartje eigenlijk?dacht dat die nogal prijzig waren
Handgemaakt en in veel Nederlandse sigaren wordt gemalen tabak gebruikt. Als je een goede cubaan hebt is het een longfiller. Waarbij de bladeren dus heel gerold zijn....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:58 schreef Robertjuuh het volgende:
Waarom zijn die eigenlijk zo duur, in tegenstelling tot die hollandse waar je ookal 2 á 3 euro betaald voor één sigaar? Zijn het soms allemaal handgemaakt?
![]()
Wel duur ja, maar toch wil ik er ns een proberen. Dan post ik erna wel ff wat ik ervan vondquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Handgemaakt en in veel Nederlandse sigaren wordt gemalen tabak gebruikt. Als je een goede cubaan hebt is het een longfiller. Waarbij de bladeren dus heel gerold zijn....
Heb ooit een Fuente Fuente Opus X gekregen, kostten een whopping 42 euro.
Was overigens wel een dominicaan...
quote:Op maandag 7 juli 2008 18:33 schreef Snad het volgende:
'Dikke' kant in de mond, smalle kant aansteken.
Het is trouwens Wum, geen Wimquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:46 schreef Rubstah het volgende:
Woensdag weer een doosje "Wotje Speciaal" gehaald, 10 sigaren, zelfde tabak maar met 5 verschillende dekbladen. Van Wim Otten's eigen huismerk, 100% handwerk, ¤15,50 voor het doosje van 10.
Een sigaar rook je ook niet in de disco maar rustig onder het genot van bijvoorbeeld een goede rode wijn.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:45 schreef outsidr het volgende:
Oeh een sigaren topic
Ben de laatste 2 jaren vrij veel gaan genieten van het roken van een lekkere sigaar.
Komt ook mede door mijn collega's
Mijn voorkeur kwa merk gaat uit naar Balmoral.
Ik rook dan meestal Mariscales.
Een heerlijke corona, lekker zacht en rijk van smaak
[ afbeelding ]
Heb laatst van me lieve vriendinnetje een kleine humidor gekregen van Balmoral met een mix van sigaren
Ondanks dat ik bijna 22 ben, vind ik het toch een raar gezicht.
Een jong ventje met een dikke corona in ze mond. Me ouders vinden het raar, mensen in de disco, kroeg
Zijn er nog meer "broekies" aanwezig die dit herkennen ?
Nja... een senorita is best lekker met een koude pilsquote:Op maandag 28 juli 2008 20:27 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Een sigaar rook je ook niet in de disco maar rustig onder het genot van bijvoorbeeld een goede rode wijn.
Ik dacht dat je met je Corona in de kroeg stondquote:Op maandag 28 juli 2008 20:52 schreef outsidr het volgende:
[..]
Nja... een senorita is best lekker met een koude pils
Ik rook het ook liever gewoon lekker onder het genot van een glas port met een kaasplankje bijvoorbeeld hoor
Ik mag dan wel gek zijn maar dat vind ik zondequote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:30 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met je Corona in de kroeg stond
quote:Op maandag 28 juli 2008 20:56 schreef Rubstah het volgende:
[i]Ik heb trouwens ook wel eens een sigaar in een discotheek gerookt met een glas Oban erbij, veel mensen die je aankijken van "Wat loop jij nou stoer te doen." maar ik had hem toevallig in huis en had er zin in...[/i]
Nice.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:50 schreef Loki.Nya het volgende:
Aan de linker kant een hoop Bundle Selection Churchills en Robustos en Private Stock zit er ook nog tussen... dat zijn m'n dagelijkse rokertjes.
[ link | afbeelding ].
[ link | afbeelding ]
Ben je recensent ofzoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:56 schreef Loki.Nya het volgende:
Thanks!
Mijn humidor zit nu wel zo goed als vol. Ik heb vandaag net een mooie Gurkha sampler binnen gekregen.
[ link | afbeelding ]
Na het kerstdiner steek ik denk ik een Camacho Corojo op. Laatst al de Camacho Havana gerookt en dat was een heerlijk notige sigaar.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:06 schreef Rubstah het volgende:
De feestdagen komen er weer aan, evenals de uitgebreide diners.
Welke speciale sigaar steek je op na een heerlijk kerstdiner of om het nieuwe jaar in te luiden?
Gewoon bij de fabriek jaquote:Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef Loki.Nya het volgende:
Toch wel gekocht bij de staatswinkel of fabriek hoop ik?
@outsidr
Ik had een tijd terug nog een RyJ No.1 (tubos) gerookt. Helaas was dit een zeer strak gerolde sigaar. Erg jammer, want het was verder prima tabak.
Ik had No2 gerookt tijdens Oud en Nieuw.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:16 schreef Loki.Nya het volgende:
Toch wel gekocht bij de staatswinkel of fabriek hoop ik?
@outsidr
Ik had een tijd terug nog een RyJ No.1 (tubos) gerookt. Helaas was dit een zeer strak gerolde sigaar. Erg jammer, want het was verder prima tabak.
Fraai humidorquote:Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef outsidr het volgende:
Hierbij wat foto's van mijn humidor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is nu aardig leeg maar er komt van de week nog het volgende in:
- Bolivar Royal Coronas
- Cuaba Pirámides Edición Limitada 2008
- Romeo y Julieta Mille Fleurs
- H. Upmann Magnum 50
@Rubstah
Zou zeker een humidor aanschaffen !
Zeker als je een tijdje geen sigaren rookt is het echt de beste manier om je sigaren optimaal te bewaren.
Zou verder naast de analoge hygrometer ook meteen een digitale aanschaffen.
Een digitale is veel nauwkeuriger dan een analoge.
Overigens, De Oude Leeuw heeft een vrij groot assortiment aan sigaren.
Zeker de moeite waard om eens eventjes te bekijken
Wat ik heel handig vind aan deze shop, is dat je zelf kan aangeven wanneer de sigaren afgeleverd moeten worden
Een goedkope knipper krijg je al bij de eerste de beste sigaar gratis erbij.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:38 schreef Fastmatti het volgende:
Schop
Deze jongen hier heeft een probleem. Wel sigaren, geen sigarenknipper. Weet iemand een oplossing anders dan een sigarenknipper kopen.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:20 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb een Davidoffzaak op een halve minuut afstand liggen(waar ik nooit
naartoe ga) en W. Otten(mijn vaste adres) op 3 minuten lopen, maar ik vind
het irritant dat je dan buiten openingstijden niks hebt, en ik heb niet altijd 's
ochtends al trek om er 's avonds eentje te roken.
Geloof me hij smaakt heerlijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:44 schreef balmoralmartijn het volgende:
Heeft iemand deze Panter Tango geprobeert?![]()
En hoe smaakt hij?[ afbeelding ]
Los van allerlei lieden die je nu zullen overspoelen met procedures en hoe het hoort,alsof dat een soort wet is die je moet volgen anders tel je niet mee..quote:Op maandag 29 september 2003 12:17 schreef Mirjam het volgende:
ik heb hier toevallig 2 sigaren liggen, nog nooit gerookt, maar wil het gaan proberen.
maar hoe zit het met dat aansteken..?
wanneer doe je het goed en hoe is het fout dan?
Na TIEN jaar?quote:Op maandag 2 september 2013 10:43 schreef Iwanius het volgende:
@outsidr
Mooie foto's kerel. Zal als ik tijd heb (en niet vergeet) wat van mijzelf uploaden.
[..]
Los van allerlei lieden die je nu zullen overspoelen met procedures en hoe het hoort,alsof dat een soort wet is die je moet volgen anders tel je niet mee.., is het voornaamste dat je geniet van een sigaar. En ja je mag een sigaar ook aansteken met een aansteker i.p.v. het welbekende houtje.
Eigenlijk is het belangrijkste hoe de sigaar knipt en daarna opsteekt en niet inhaleert!
Een sigaar is geen sigaret! En ik adviseer mensen altijd met een kleine sigaar te beginnen gewoon om te wennen aan een smaak,want dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste aan een sigaar: Dat jij ervan geniet.
1 tip: Laat al die corona? en fabriek sigaartjes die je bij Primera kiosken ziet links liggen want dat is als je echt sigaar wil leren roken 'bagger' Loop gewoon een echte sigarenzaak binnen (kan ook kleine zijn) en vraag binnen een sigaartje van een goed merk en probeer het gewoon.
Voor de rest is misschien dit forum een idee als oriëntatie.
Wat is niet al te duur? Ik heb hier nu een bundel staan van 9 stuks voor net geen 30 euro. Dat is minder dan 3 euro per sigaar en dat vind ik goedkoop. Heb ook wel eens eentje gerookt van 15 euro. Kortom wat wil je?quote:Op zondag 21 november 2010 22:47 schreef vandermar het volgende:
Yo dames, aangezien ik sigaretten smerig vind en alleen af en toe een blowtje doe wil ik sigaren roken (domme reden lol). Ik heb wel eens eerder sigaren gerookt maar ik weet niet het hoe en wat. Aansteken obv wel maar welke kan ik het beste als beginner nemen. Ik houd niet van een scherpe smaak, ik heb liever een wat dikkere sigaar dus. Ook moet het niet al te prijzig zijn aangezien het geld mij niet op zolder groeit (hint).
Dus dames, tips zijn welkom welken niet al te duur zijn en wel een fijne smaak hebben.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |