Zie je dit Cynix ??? Een sigaar sterft, een sigaret douw je uit.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:37 schreef Libris het volgende:
Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
Primera van Walsem op het Bruineplein kan je ook prima terecht denk ik??quote:Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
Ik moet helemaal niets (lichaamsfuncties en belastingen daargelaten).quote:
yup.. we hebben er net na het eten nog allemaal (de mannen dan) nog eentje opgestoken... heerlijk.quote:Op zondag 26 december 2004 01:48 schreef the_Napster het volgende:
Enkele maanden geleden, heb ik samen met een vriend, die zo nu en dan sigaren rookt, ook even geprobeerd, het was de Oud Kampen Sumatra Cum Laude. Het was voor mij, een niet-roker, toch wel lekker
Nog meer mensen ervaring met Oud Kampen?
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!quote:Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
wat is de lekkerste cohiba??
cederhoutjes zijn pauperquote:Op zondag 26 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad. En cederhoutjes heb je niet altijd bij de hand
.
helemaal lekker als je ze al in Vieja Habanna geproefd hebquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:
[..]
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!
Heb ik ook voor vanavondquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:23 schreef noon het volgende:
[..]
De Cohiba esplendidos, zelf uit cuba geimporteerd!
Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt benquote:Op zondag 26 december 2004 00:32 schreef du_ke het volgende:
Gewone gasaansteker wil wel, zippo is idd geen goed idee.
Dat verneuken van de smaak valt wel mee, de eerste paar trekjes smaken wat anders, maar verder maakt het niets uit, of je je sigaar nu aansteekt met een zippo, een supermarktaansteker of met zo'n stukje hout wat bij je sigaren geleverd word. Bij lucifers schijnt het zo te zijn dat er zwavel in de sigaar trekt waardoor je ook de smaak verknalt, maar ik merk er niets van.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:38 schreef Markster het volgende:
[..]
Jammer, want het staat wel toffer, met een zippo. (die ik helaas kwijt ben)
Maar de benzinesmaak en geur verneuken de sigaar.
Bij een gasaansteker heb je dat een stuk minder, tot v rijwel niet. Maar die dingen zien er natuurlijk niet uit.
Ik gebruik dan ook meestal lucifers, dat is nog wel tof
ik gebruik altijd lucifers of een aansteker. Gewone lucifers zijn ook goed hoor, gewoon het zwavel eerst weg laten branden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:15 schreef Jackal_Omega het volgende:
Cederhoutjes ben je een uur mee bezig man.
Gebruik zelf een gewone aansteker. Je hebt tegenwoordig ook lucifers zonder zwavel hoor, dit ruik je wel als dit zo is.
Klasgenoot van mij ook, zijn echt prima te paffen ja! Ik ben een fervent niet-roker, maar een sigaartje op zn tijd vind ik heerlijk.. Hajenius is erg goed, en als je even snel een sigaartje wil zijn Panters (erg goedkoop, prima te doen) ook wel goed!quote:Op maandag 29 september 2003 12:16 schreef Koos_26 het volgende:
*meldt*
Ik rook Hajenius! Topsigaren!
Inderdaad ja, of mensen die snel associeren met een sigaar.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
Het is een fabeltje dat een sigaar niet met een aansteker aangestoken mag worden !!! Als het maar met een gasaansteker gebeurt. Hierbij vervliegt namelijk niets, en trekt de geur ook niet in sigaar. Benzine-aanstekers zijn uiteraard wel uit den boze omdat de smaak daar wel in trekt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
Ze worden ook steeds populairder onder jongeren, ik snap niet waarom want de sigaar had vroeger echt zo ouwelullen imago. En voor de smaak zal het wel niet zijn, want ik zie het gros van de pubers gewoon een aansteker onder de sigaar houden
Ritmeester moods ben ik mee begonnen. Werd me aangeraden vanwege de zachte smaak. Ik rook ze nog steeds wel eens. Je moet overigens dan wel de Ritmeester Moods Tubos nemen. Ik heb mijn vriendin een keer sigaren laten kopen, en toen kwam ze met die van die kleine dingen aan met een filterquote:Op woensdag 30 november 2005 10:50 schreef Bbfreak het volgende:
Leuk en interesting topic om door te lezen.
Nu kerst er aan komt wil ik een x een sigaar proberen. Ben me nog aan het orienteren.
Lees wel dat ik een beetje een dikke moet nemen omdat die milder zijn.
Welke zijn een beginner aan te raden?
En hoe zit het met Moods? Die zie ik hier niet voorbij komen terwijl
je die in veel sigarenwinkels wel ziet liggen
haha ja die lucht is goed aanwezig. Soms vind ik hem iets te aanwezig.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:58 schreef I_will_be_heard het volgende:
Als je Ritmeester moods rookt krijg je trouwens het meeste positieve commentaar voor wat betreft de geur die er vanaf komt. Zelfs anti-rokers vinden het nog wel lekker ruiken vaak.
ja dat idee had ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:04 schreef Mr.G het volgende:
Een sigaar rook je niet, een sigaar proef je. Proeven doe je met je mond en niet met je longen.
ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:10 schreef Mr.G het volgende:
Kleine trekjes bij het roken van een sigaar, bij grote trekjes wordt de sigaar warm en dat komt de smaak niet ten goede.
Een sigaar kan je niet helemaal oproken. Elke sigaar heeft zijn omslagpunt, waarna de sigaar ietwat weerbrastig wordt. Dit is meestal als de sigaar voor 2/3de opgerookt is.
De askegel dient men zo lang mogelijk laten zitten omdat deze een koelende werking heeft.
Het is in principe net zo schadelijk als een sigaret. Een sigaar rook je namelijk langer dan 1 sigaretje maar een sigaret rook je meer over je longen.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:20 schreef ArdJ het volgende:
[..]
ja dat had ik inderdaad al begrepen heb net een beetje in dit topic zitten lezen, maar toch bedankt voor de tips.
trouwens nog een vraagje is het roken van een sigaar nou niet beter dan een sigaret ( omdat je een sigaar niet zo direct inhaleert als een sigaret )
nou heb ik een hekel aan sigaretten maar dit vroeg ik me af.
Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Molluck het volgende:
ik zag pas geleden iemand zijn sigaar aansteken boven een kaarsquote:Op woensdag 30 november 2005 17:26 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zelf rook ik al jaren sigaren en in mijn omgeving wordt mijn sigarenkoker regelmatig leeggebietst door de jongere garde die het kennelijk 'stoer' vind om sigaren te roken, maar niet beseffen dat een beetje sigaar evenveel kost als een biertje (of meer) aan de bar...
Maar een sigaar kun je prima met een (gas-)aansteker aansteken hoor. Niets mis mee. Zolang het geen zippo is. Cederhoutjes zijn overbodige neurotische rituelen.
Dit past precies in een andere trend die in opkomst is onder de jongeren. Het wannabe kakkers gedrag.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:23 schreef ArdJ het volgende:
de sigaar begint populair te worden onder de jongeren omdat het gewoon wel iets heeft om een sigaar te roken beetje klasse beetje prestige vergeleken met al het gepeupel wat sigaretten rookt.
Ben je met deze sigaren begonnen? Ze zijn goed voor een beginner?quote:Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Tubos van Ritmeester Moods, maar ik ben wel aan het verkennen...even hier bijlezen
Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:35 schreef detulp050 het volgende:
Je hebt moods mét en zonder filter, en je hebt ze op sigaretformaat en groter (tubos)
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:33 schreef Gunner het volgende:
Persoonlijk vindt ik het 'not-done' om een sigaar met een (gas)aansteker te gebruiken. Gewoon een lucifer gebruiken (waarvan je toch altijd een doosje krijgt bij aanschaf van Hajenius bij mijn sigarenboer iig wel) en dan het zwavel laten verbranden
Dat is echt nonsens, hij smaakt anders dan andere sigaren, maar om te zeggen dat moods geen sigarensmaak heeft,...quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:37 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ok, maar dan blijft de smaak nog over, en dat is ook niet die van een sigaar.
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef DionysuZ het volgende:
Vind je het not-done omdat je het niet uit vindt zien of is er een andere reden? De vlam van een gasaansteker is toch een van de zuiverste vlammen die je kunt hebben.
Ik heb de tips opgevolgd van de Hajenius site en sindsdien steek ik elke sigaar aan met een lucifer. gewoonte en daar wordt het afgeraden om het met een gas aansteker te doen en daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:55 schreef WaStEd het volgende:
Precies... moet je is een sigarenaansteker vragen bij Hajenius en kijken waar hij mee aan komt zetten.
Een koekblik met een stukje oase gebruikt en de sigaren in keukenrol gelegd. Ze begonnen al te kraken en ik heb ze nog maar een weekquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef DionysuZ het volgende:
als je ze van plan bent om langer te bewaren zul je toch een oplossing moeten zoeken. Maar anders is bewaren in de gesloten doos in een niet-te-droge kamer wel even goed. Je kunt ook zelf een soort homemade humidor makenmet bijv. een tupperware doos met daarin een stukje oase en een bakje water. Is niet helemaal de real deal, maar het kan ermee door
ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik rook sigaren altijd snel opquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef Mr.G het volgende:
Dus met de oase en zonder het schaaltje lukt het ook? het schaaltje past niet meer in het blik ...
het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant rokenquote:Op zondag 2 april 2006 01:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nu weer een doosje knakjes van De Olifant. Prettige sigaartjes voor in de kroeg
Ik kreeg laatst ook weer de omerking dat ik hem aan de verkeerde kant aanstak. Had die gast hem dus zelf verkeerd omquote:Op zondag 2 april 2006 04:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het valt me altijd op dat mensen die aan de verkeerde kant roken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |