ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de een R&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur namelijk:
Metal
Iedereen denkt dat dit geschreeuw en gescheld is maar dat valt heel erg mee. Als ik een liedje van Eminam neem en het aantal keren dat hij f*ck zegt ben ik al verder dan dat ik dit in een hele metal CD doe.
Ik zelf hou meer van de melodic-metal, en dit zijn vaak de bands die onbekend zijn bij de zogenaamde "metal-freaks"
Veel mensen die niet naar metal luisteren vinden Slipknot een zeugende band, ik zelf ook. Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme. Dit is bij sweedse metal heel anders. Hier zit melodie in, ritme en gevoel!
En metal hoeft niet altijd ruig en hard te zijn, want er zijn veel rustige (instrumentale) nummers gemaakt door goeie metal bands.
Korte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!
Auw-dios
[Dit bericht is gewijzigd door Ivanho op 29-09-2003 13:21]
metal rulez!
Merci McTwist!
En melodische deathmetal zuigt.
quote:Slipknot hanteert vaak gewoon de standaard songstructuur hoor, als je dat er niet in kunt herkennen snap je het gewoon niet/ ben je geen muzikant/instrumentalist.
Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme.
Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.
Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.
Die Zweedse metal die jij noemt in je topictitel zijn gewoon gothenborg metal bands, of melodic deathmetal bands. Ze maken nog meer in Zweden Je trouwens net alsof er bijna geen metalheads zijn hier, post ook eens in het metalheads unite topic.
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Uhmm,als je dit forum een beetje doorzoekt zul je merken dat er hier genoeg metaltopics en metalfans zijn dus is het een beetje onzin om een topic te openen over dat metal ook gewoon muziek is.En melodische deathmetal zuigt.
quote:Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Op zondag 28 september 2003 19:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.
Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.
quote:Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Dat zou die 10% weles kunnen zijn (in de rock/metal dan)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 20:06]
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:[..]
tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Gewoon [1 2 3 4] dat is 1 maat.
quote:Dat ja.
Op zondag 28 september 2003 20:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik
Maar ik snap wel wat je bedoelt
Bij blackmetal gebruiken ze ook vaak 3 kwartsmaten en bij progmetal soms alles door elkaar.
Maar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.
quote:zo te horen ben jij drummer(gek)
Op zondag 28 september 2003 20:12 schreef Yokozuna het volgende:
Hm ik vind dat altijd zo moeilijk te zeggen. Verschil ook per genre. Maar iedereen moet zich wel aan het tempo van de drummer houdenMaar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.
quote:Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:
ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de eenR&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur
namelijk:
MetalKorte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!
quote:Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.
Op zondag 28 september 2003 18:53 schreef Ivanho het volgende:
eindelijk iemand die het snapt. Ik ben op veel forums geweest waar deze muziek werd afgesnouwd, maar nu niet.
En het is natuurlijk ieder zijn smaak maar ik vind dat je dat moet respecteren.
quote:Kijk, ik houd zelf ook niet van R&B, maar als je respect wilt voor het feit dat je van metal houdt, probeer dan ook hetzelfde respect te tonen voor mensen die van iets anders houden. En even voor de duidelijkheid: dan doel ik dus op die smiley. Zeggen dat je er niet zoveel aan vindt mag natuurlijk altijd.
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:
Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de eenR&B de ander Trance en weer een ander Rock.
quote:Zeg ranja, ben je dan soms toch een kloon van mij?
Op zondag 28 september 2003 23:28 schreef ranja het volgende:[..]
Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).
quote:Ja idd... Wij moeten jouw smaak wel respecteren, maar jij respecteerd die van anderen niet.
Op zondag 28 september 2003 23:32 schreef Jane het volgende:Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.
En op Fok! zijn er genoeg verschillende mensen en smaken en zul je niet zo snel op jouw smaak worden afgerekend. Hooguit door een paar mensen die lollig denken te zijn.
Of als je niet van Phil Collins houd!
quote:Cheesy titel voor een cheesy topic.
Op maandag 29 september 2003 00:13 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wow,seborik wat heb je er een cheesy titel van gemaakt.
quote:Yep, die moeten de stenen voor de muur verzorgen zodat de gitarist(en) de cement kunnen zijn
Op zondag 28 september 2003 20:07 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat ja.
Wel heel leuk om te weten dat de drummer echt de motor van een band is. En dat de bassist in sync moet staan met de drummer. Voor zover ik dat heb begrepen van mijn broer.
Ik ben zelf trouwens bassist in een extreme deathmetal-band. Maar dan niet extreem als in 'lomp gebeuk', maar meer qua tempowisselingen enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |