abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2003 @ 18:43:02 #1
69278 Ivanho
Taste my sword!
pi_13503171
Hallo allemaal,

ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de een R&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur namelijk:
Metal

Iedereen denkt dat dit geschreeuw en gescheld is maar dat valt heel erg mee. Als ik een liedje van Eminam neem en het aantal keren dat hij f*ck zegt ben ik al verder dan dat ik dit in een hele metal CD doe.
Ik zelf hou meer van de melodic-metal, en dit zijn vaak de bands die onbekend zijn bij de zogenaamde "metal-freaks"
Veel mensen die niet naar metal luisteren vinden Slipknot een zeugende band, ik zelf ook. Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme. Dit is bij sweedse metal heel anders. Hier zit melodie in, ritme en gevoel!
En metal hoeft niet altijd ruig en hard te zijn, want er zijn veel rustige (instrumentale) nummers gemaakt door goeie metal bands.

Korte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!

Auw-dios

[Dit bericht is gewijzigd door Ivanho op 29-09-2003 13:21]

Ivanho to the Rescue! tede-detetete!
pi_13503369
Indeed, maar ook slipknot is goed ...als je er van houdt....maar goed dat geldt voor alle soorten genre's....zo is hollandse muziek bagger voor mijn oren maar ja andere mensen kunnen er blijkbaar helemaal geil van worden...

metal rulez!

Pinky, Are You Pondering What I'm Pondering?
  zondag 28 september 2003 @ 18:53:12 #3
69278 Ivanho
Taste my sword!
pi_13503453
eindelijk iemand die het snapt. Ik ben op veel forums geweest waar deze muziek werd afgesnouwd, maar nu niet.
En het is natuurlijk ieder zijn smaak maar ik vind dat je dat moet respecteren. Zo vind ik André Hazes ook niet echt van joepie, maar de mensen die het luisteren zijn best aardig en hoeven niet perse zo te praten als André of zich te gedragen!

Merci McTwist!

zondag 28 september 2003 @ 18:54:22 #4
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_13503484
Uhmm,als je dit forum een beetje doorzoekt zul je merken dat er hier genoeg metaltopics en metalfans zijn dus is het een beetje onzin om een topic te openen over dat metal ook gewoon muziek is.

En melodische deathmetal zuigt.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zondag 28 september 2003 @ 19:52:17 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13504843
quote:
Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme.
Slipknot hanteert vaak gewoon de standaard songstructuur hoor, als je dat er niet in kunt herkennen snap je het gewoon niet/ ben je geen muzikant/instrumentalist.

Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.

Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.

Die Zweedse metal die jij noemt in je topictitel zijn gewoon gothenborg metal bands, of melodic deathmetal bands. Ze maken nog meer in Zweden Je trouwens net alsof er bijna geen metalheads zijn hier, post ook eens in het metalheads unite topic.

zondag 28 september 2003 @ 20:01:36 #6
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_13505041
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Uhmm,als je dit forum een beetje doorzoekt zul je merken dat er hier genoeg metaltopics en metalfans zijn dus is het een beetje onzin om een topic te openen over dat metal ook gewoon muziek is.

En melodische deathmetal zuigt.

[......]
  zondag 28 september 2003 @ 20:03:06 #7
43606 OphiOn
pi_13505073
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:52 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.

Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.

Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
[......]
  zondag 28 september 2003 @ 20:05:37 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13505130
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?

Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik Maar ik snap wel wat je bedoelt. Bij blackmetal gebruiken ze ook vaak 3 kwartsmaten en bij progmetal soms alles door elkaar.

Dat zou die 10% weles kunnen zijn (in de rock/metal dan)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 20:06]

zondag 28 september 2003 @ 20:06:05 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_13505139
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:

[..]

tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?

.

Gewoon [1 2 3 4] dat is 1 maat.

zondag 28 september 2003 @ 20:07:01 #10
43606 OphiOn
pi_13505163
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik Maar ik snap wel wat je bedoelt Bij blackmetal gebruiken ze ook vaak 3 kwartsmaten en bij progmetal soms alles door elkaar.

Dat ja. Wel heel leuk om te weten dat de drummer echt de motor van een band is. En dat de bassist in sync moet staan met de drummer. Voor zover ik dat heb begrepen van mijn broer.
[......]
  zondag 28 september 2003 @ 20:10:15 #11
43606 OphiOn
  zondag 28 september 2003 @ 20:12:29 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13505287
Hm ik vind dat altijd zo moeilijk te zeggen. Verschil ook per genre. Maar iedereen moet zich wel aan het tempo van de drummer houden

Maar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.

zondag 28 september 2003 @ 20:17:23 #13
69278 Ivanho
Taste my sword!
pi_13505383
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:12 schreef Yokozuna het volgende:
Hm ik vind dat altijd zo moeilijk te zeggen. Verschil ook per genre. Maar iedereen moet zich wel aan het tempo van de drummer houden

Maar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.

zo te horen ben jij drummer(gek)
Een hele goeie drummer is een exdrummer van soilwork: Henry Ranta, hij is wel erg goed
pi_13510713
De titel aangepast bij de eerste post, als het niet goed is, hoor ik het wel. Beetje onsamenhangend geheel overigens.
  zondag 28 september 2003 @ 23:28:42 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_13510818
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:
ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de een R&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur namelijk:
Metal

Korte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!

Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).
  zondag 28 september 2003 @ 23:30:02 #16
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_13510864
Wat is dit voor smeekbede?
  zondag 28 september 2003 @ 23:32:52 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13510936
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:53 schreef Ivanho het volgende:
eindelijk iemand die het snapt. Ik ben op veel forums geweest waar deze muziek werd afgesnouwd, maar nu niet.
En het is natuurlijk ieder zijn smaak maar ik vind dat je dat moet respecteren.
Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:
Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de een R&B de ander Trance en weer een ander Rock.
Kijk, ik houd zelf ook niet van R&B, maar als je respect wilt voor het feit dat je van metal houdt, probeer dan ook hetzelfde respect te tonen voor mensen die van iets anders houden. En even voor de duidelijkheid: dan doel ik dus op die smiley. Zeggen dat je er niet zoveel aan vindt mag natuurlijk altijd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 28 september 2003 @ 23:33:51 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13510965
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:28 schreef ranja het volgende:

[..]

Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).

Zeg ranja, ben je dan soms toch een kloon van mij?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_13511045
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:32 schreef Jane het volgende:

Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.

Ja idd... Wij moeten jouw smaak wel respecteren, maar jij respecteerd die van anderen niet.

En op Fok! zijn er genoeg verschillende mensen en smaken en zul je niet zo snel op jouw smaak worden afgerekend. Hooguit door een paar mensen die lollig denken te zijn.
Of als je niet van Phil Collins houd!

pi_13511498
Respect van mij!

Me loves:

En dat vinden de meeste mensen ook niet wat, maar da's juist mooi!

maandag 29 september 2003 @ 00:13:55 #21
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_13511576
Wow,seborik wat heb je er een cheesy titel van gemaakt.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  maandag 29 september 2003 @ 00:15:29 #22
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_13511595
quote:
Op maandag 29 september 2003 00:13 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wow,seborik wat heb je er een cheesy titel van gemaakt.
Cheesy titel voor een cheesy topic.
pi_13511668
* bas-beest meldt dat 'ie ook metal-head is!
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:07 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Dat ja. Wel heel leuk om te weten dat de drummer echt de motor van een band is. En dat de bassist in sync moet staan met de drummer. Voor zover ik dat heb begrepen van mijn broer.

Yep, die moeten de stenen voor de muur verzorgen zodat de gitarist(en) de cement kunnen zijn

Ik ben zelf trouwens bassist in een extreme deathmetal-band. Maar dan niet extreem als in 'lomp gebeuk', maar meer qua tempowisselingen enz.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 29 september 2003 @ 00:23:28 #24
30059 KroelKip
Kroeligans Forza!
pi_13511696
Kben ook metalhead...je hoeft me niet te respecteren. Take me as I am.
Wide awake, you face the day, the dream is over...or has it just begun?
pi_13511870
Ik ben zelf rammstein fan maar hou ook van hardstyle.
Mijn muziek smaak is heel breed en ik vind ook dat iedereen elkaars muziek smaak moet respecteren.
Als ik post na 0:00 ben ik waarschijnlijk aan de alcohol (neem dan niet alles serieus ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')