Dacht ik al, ze gaat (op mijn aandringen) het ook opzeggen.quote:Op zondag 20 maart 2005 11:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb een adviseur over de vloer gehad, en een second opinion leerde dat wat die adviseur vertelde niet geheel correct was, en dat ik er beter aan deed mijn pensioenopbouw verder op te bouwen op de manier zoals ik al deed.
Vergeet dan niet om allebei te tekenenquote:Op zondag 20 maart 2005 12:53 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dacht ik al, ze gaat (op mijn aandringen) het ook opzeggen.
Ooooowwwww.. pure hebzucht dus van mensen. Nee, laten we die inderdaad alsnog maar betalen omdat ze het zo moeilijk hebben en hun 30% rendement niet gehaald hebben.quote:Op zondag 20 maart 2005 07:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
heel veel mensen , dat blijkt wel uit alle commotie. Er heerste in die tijd een sfeer dat je wel gek was om niet te beleggen, De André van Eerdens en Harry Mensen kwamen dagelijks in de huiskamer prediken hoe geweldig het wel niet ging en dus ook oma Annie van 80, wonende op 3hoog achter in ALmelo, die normaal al het geld in de oude sok had en niet eens weet wat beleggen is liet zich ompraten door die "aardige man."
Maar ook veel mensen die bang waren "de boot te missen" er werd ook veelvuldig gesteld dat aandelen nooit naar beneden kunnen.
Zo heb ik ook een adviseur over de vloer gehad die me een "zuivere beleggingshypotheek" aanraadde. Hierbij moest je 20.000 euro extra lenen die dan in ene in een fonds werd gestort. Ik zou mn huis al na 5 jaar hebben afbetaald en daarna kunnen rentenieren volgens die man.. En risico's? "och nee, als de aandelen naar beneden gaan , wil ik hier niet meer wonen meneertje, dan moet er op zn minst een burgeroorlog uitbreken" Zo werd keihard gesteld, met een krisis zouden de aandelen hoogstens wat minder hard stijgen. Een daling werd door vele adviseurs smalend als een onmogelijkheid weggewuifd.
Met die wetenschap kun je best wel zeggen dat de banken hebben verzaakt fatsoenlijke voorlichting te geven, zeker aan mensen die er geen kaas van gegeten hebben en alleen afgingen op die adviseur en "oom Jan" die iedereen voor gek verklaardde die nog niet belegde...
Het gaat niet om het niet halen van een rendement. Het gaat om het kwijtraken van al het ingelegde geld wat mensen dachten te sparen en/of om het blijven zitten met een restschuld die niet in verhouding staat tot de inleg.quote:Op zondag 20 maart 2005 18:00 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ooooowwwww.. pure hebzucht dus van mensen. Nee, laten we die inderdaad alsnog maar betalen omdat ze het zo moeilijk hebben en hun 30% rendement niet gehaald hebben.
Maakt het dan anders? Gaat alleen om forsere bedragen. Feit blijft is dat mensen verblind door hebzucht dit aan zijn gegaan.quote:Op maandag 21 maart 2005 11:31 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet halen van een rendement. Het gaat om het kwijtraken van al het ingelegde geld wat mensen dachten te sparen en/of om het blijven zitten met een restschuld die niet in verhouding staat tot de inleg.
Er zijn mensen die in 3 jaar misschien ¤3000 hebben ingelegd en die nu met een schuld zitten van ¤15.000.
Anderen, zoals ik, zijn ¤20.000 inleg kwijt over 5 jaar en zitten met een schuld van ¤5000. Ook bij mij werden de risico's weggewuifd en heb ik me onder tafel laten lullen door de 'adviseur'.
nee, er zijn mensen die zeg 25000 hebben ingelegd, en daar 3 maal 1000 rente over moesten betalen.quote:Op maandag 21 maart 2005 11:31 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet halen van een rendement. Het gaat om het kwijtraken van al het ingelegde geld wat mensen dachten te sparen en/of om het blijven zitten met een restschuld die niet in verhouding staat tot de inleg.
Er zijn mensen die in 3 jaar misschien ¤3000 hebben ingelegd en die nu met een schuld zitten van ¤15.000.
Ow die contracten die later opgestuurd worden, en de adviseur nog een paar keer opbeld of je deze al getekend en opgestuurd hebt.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:26 schreef Richie_Rich het volgende:
En kom nu aub niet met dat gelul aan "dat wist ik niet" het staat in je contract en ik mag aannemen dat je dat doorgenomen heb voordat je deze financiele verplichting aan bent gegaan.
Je negeert een belangrijk detail.quote:
quote:Het gaat om het kwijtraken van al het ingelegde geld wat mensen dachten te sparen.
quote:Op maandag 21 maart 2005 11:31 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
quote:
http://www.capitalcoach.nl/id43.htmquote:In 2000 heb ik een winstverdriedubbelaar van Legio Lease gesloten waarvoor ik drie jaar lang ¤ 113,24 per maand betaalde. Het contract liep in april 2003 af en tot mijn grote schrik bleef ik zitten met een restschuld van ¤ 11.484. Die is nu omgezet in een renteloze lening waar ik tot eind 2011 maandelijks ¤ 113,24 op moet aflossen. Wat kan ik verder doen want wij moeten rondkomen van de AOW plus een klein pensioen?
Wat je wist, of wat je had kunnen wetenquote:Op maandag 21 maart 2005 13:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Richie, ik heb mijn verhaal al eerder gedaan over wat ik wel en niet wist, dat ga ik niet nog eens doen.
[..]
Je negeert een belangrijk detail.
[..]
Raar dat ze dat een winstverdriedubbelaar noemen he?quote:Op maandag 21 maart 2005 15:43 schreef frederik het volgende:
Raar dat we dat ook wel lening en rente noemen he?
Als je nooit zo'n mannetje thuis hebt gehad terwijl je geen verstand had van aandelen, kan ik me dat voorstellen. Maar geeft verder niets hoor.quote:Ik snap echt niet dat er geen bellen gingen rinkelen wanneer men zag dat er een groot bedrag voor ze aan het werk ging.
Wel gevraagd en de adviseur zei dan dat het grote bedrag dat dan geleend werd in langlopende opties belegd werd, zodat je altijd je inleg terug zou krijgen. (maar ja ook dat was natuurlijk weer niet waar)quote:Op maandag 21 maart 2005 15:43 schreef frederik het volgende:
Ik snap echt niet dat er geen bellen gingen rinkelen wanneer men zag dat er een groot bedrag voor ze aan het werk ging. Dat daar ook nooit bij gevraagd werd hoe dat precies zat met dat grote kapitaal wat aan het werk ging. Immers men was wel slim genoeg om de rente af te trekken van de inkomstenbelasting, op dat moment wist men wel dat het betaalde rente was en geen inleg
Tuurlijk is achteraf lullen makkelijk. Op het moment dat het allemaal opkwam was ik dan weliswaar geen 18, maar wel al bezig met aandelen. Niemand uit mijn directe omgeving is erin gestapt omdat het duidelijk om geleend geld zou zijn. Goed, overbodige info I know.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:25 schreef MartijnA3 het volgende:
'had kunnen weten'
De beste stuurlui staan aan wal, achteraf is het altijd makkelijk lullen, enz, enz.
Je hebt wel een punt, daarom zijn de uitspraken van de rechters de laatste tijd nooit helemaal in het nadeel van Dexia, maar meestal 75% Dexia, 25% gedupeerde. Maar het geeft wel duidelijk aan wie volgens de rechters het meest fout zat.
Kredietverstrekker bepaalt de hoeveelheid geld die je krijgt. Aangezien iedereen toen op een roze wolk zat snap ik dat wel hoor.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:14 schreef Basp1 het volgende:
Ook frappant dat mensen zonder een huis als onderpand toch leningen van 150.000 euro hebben kunnen krijgen op basis van gespaard geld.
Omdat je succesverhalen uit je omgeving hoort, omdat je neef het ook deed, terwijl je wist dat hij altijd alles uitzocht.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Maar laat je alles afhangen van het woord van 1 adviseur? Als je een hypotheek op je huis vergeeft dan ga je toch ook 'shoppen' met auto hetzelfde.
Waarom dan toen alles als zoete koek slikken? en dat bij een flinke financiele verplichting. Heb jij nooit vraagtekens gezet bij het feit dat je zulke bizarre rendementen kon behalen 'zonder risico'?
Waarom werd er 3 keer verdubbelt?quote:Op maandag 21 maart 2005 15:49 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Raar dat ze dat een winstverdriedubbelaar noemen he?
Ik heb ooit een mannetje binnengehad hoor, en achteraf zeg ik, de belegging heeft me minder opgebracht dan ik verwacht had (de waarde is bij mij nu ook minder dan mijn inleg, een spaarrekening met 0% rente was achteraf voordeliger), maar men heeft een keuze gemaakt, en was goud of zilverzoeker (ik zilverzoeker, namelijk alleen met mijn eigen geld, ik liet niet andermans geld voor me werken), alleen zit dan niet te jammeren indien je geen goud maar verontreinigde grond naar boven haaltquote:Als je nooit zo'n mannetje thuis hebt gehad terwijl je geen verstand had van aandelen, kan ik me dat voorstellen. Maar geeft verder niets hoor.
Die neef had ook winst, die had namelijk net 3 jaar daarvoor die polis, en stond nu op incasseren, en zijn poliswaarde was zo hoog omdat er 10 zwagertjes in de rij stonden voor het ene aandeel van de ene succesvolle neef.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:55 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Omdat je succesverhalen uit je omgeving hoort, omdat je neef het ook deed, terwijl je wist dat hij altijd alles uitzocht.
Dit hoor je zovaak in verschillende vormen he.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:14 schreef Basp1 het volgende:
Ook frappant dat mensen zonder een huis als onderpand toch leningen van 150.000 euro hebben kunnen krijgen op basis van gespaard geld.
quote:Op maandag 21 maart 2005 19:08 schreef frederik het volgende:
[..]
alleen zit dan niet te jammeren indien je geen goud maar verontreinigde grond naar boven haalt
Goed zeg dat jij mijn gedachten kan reconstrueren. Zelfs een gemiddelde psychiater heeft hiervoor enkele sessies nodig van enkele uren.quote:Op maandag 21 maart 2005 19:20 schreef frederik het volgende:
[..]
Dit hoor je zovaak in verschillende vormen he.
Wat was je reactie geweest als de adviseur zei dat jij omdat je geen eigen huis, of een miljoen had geen "gift" van een ton kon krijgen?
In die roze tijd had je van de toren geblazen indien de bank al je gegevens zou willen weten, en helemaal indien die alleen de rijken nog rijker zou maken, en jij als arme niet huizenbezitter dat voordeeltje niet zou gunnen.
Nu men opeens meer geleend blijkt te hebben dan men zelf kan terugbetalen (dus niet alleen uit de winst op die aandelen) roept men dat ze zo zielig zijn en dat een ander het gedaan heeft. Kijk ook eens naar jezelf voordat je naar een ander kijkt
zo'n oetlul ben ik ook niet...probeer al een jaar of 2 de discussies te volgen, maar vind het allemaal zo verwarrend.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:14 schreef Falco het volgende:
Jeetje, jij voelde NU pas nattigheid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |