bron: rtlnieuws
wat vinden jullie van Wesley Clark? Mijn zege heeft hij.. Ik ben erg blij dat er bij de democraten nu EINDELIJK een goede, capabele en kansrijke kandidaat is gekomen voor het presidentschap.
het nieuws is dus dat hij zich kandidaat heeft gesteld voor het prseidentschap (voor de democraten) en dat hij een zeer goede indruk achterliet in het debat en dat na peilingen blijkt dat een groot deel van de Amerikanen hem zeer geschikt zou vinden als president.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2003 20:01]
Clark
quote:Hoezo, argumenten graag? Hij was een zeer goede saceur. (supreme allied commander europe) Heeft goede banden opgebouwd (iedereen was lovend over hem) in europa en staat bekend als zeer intelligent en scherpzinnig.
Op vrijdag 26 september 2003 20:02 schreef thetruth het volgende:
Hij lijkt mij incompetent en hypocriet.
quote:Alles beter dan Bush,
Op vrijdag 26 september 2003 20:02 schreef thetruth het volgende:
Hij lijkt mij incompetent en hypocriet.
quote:Vandaar dat ie door Clinton ontslagen is.
Op vrijdag 26 september 2003 20:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Hoezo, argumenten graag? Hij was een zeer goede saceur. (supreme allied commander europe) Heeft goede banden opgebouwd (iedereen was lovend over hem) in europa en staat bekend als zeer intelligent en scherpzinnig.
Als we de britse commandant van KFOR moeten geloven tenminste..
quote:hoezo niet. Door zijn functie als saceur heeft hij in ieder geval een zeer grote politieke kennis en de problemen die spelen in de wereld. Clark staat bovendien bekend als een zeer goede diplomaat en een stuk beter in staat de ingewikkelde internationale verhoudingen juist in te schatten dan GW Bush.
Op vrijdag 26 september 2003 20:05 schreef bouwvakker666 het volgende:
maar een oud generaal zal niet echt heel snel voor wereldvrede zorgen
Maja, alles beter dan Sjors dubbel Juu.....alleen heb ik toch liever Dean
quote:Is dat niet wat voorbarig? De zege is echt nog niet binnen, of bedoel je soms zegen?
Op vrijdag 26 september 2003 19:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat vinden jullie van Wesley Clark? Mijn zege heeft hij..![]()
quote:Yep, ik hoorde op het RTL4-nieuws dat ie pas 1 week kandidaat is, en nu al in de peilingen iedereen voorbij is gestreeft, zelfs Bush.
Op vrijdag 26 september 2003 20:33 schreef tvlxd het volgende:
Wesley Clark is een duidelijke hype.
quote:hehe, eindelijk iemand die dat nog herinnert
Op vrijdag 26 september 2003 20:08 schreef Elevation het volgende:
Dezelfde Wesley Clark die een luchtaanval op de Russen in Pristina beveelde en zo bijna WO III startte?Als we de britse commandant van KFOR moeten geloven tenminste..
Ach, de Russen moeten toch eigenlijk weten, dat hun invloedssfeer slechts in Wit-Rusland en Oekraïne* ligt.
*: en niet De Oekraïne, dat schijnt nogal beledigend te zijn
quote:Wat het nou was weet ik niet meer, maar die brit heeft het inderdaad gewoon geweigerd. En dat zegt wat hoor, een bevel van de opperbevelhebber weigeren !!
Op vrijdag 26 september 2003 20:58 schreef tvlxd het volgende:
Geen luchtaanval, hoor. Gewoon een tegenstoot.Ach, de Russen moeten toch eigenlijk weten, dat hun invloedssfeer slechts in Wit-Rusland en Oekraïne* ligt.
*: en niet De Oekraïne, dat schijnt nogal beledigend te zijn
quote:Dit is (1) geen onzin en (2) geen discussie die iets met Arnie te maken heeft.
Op vrijdag 26 september 2003 21:02 schreef koeskoes het volgende:
waar is het plaatje van arnie gebleven ?
quote:Nee niet echt, hij beval om de landingsbaan met heli's te blokkeren.
Op vrijdag 26 september 2003 20:08 schreef Elevation het volgende:
Dezelfde Wesley Clark die een luchtaanval op de Russen in Pristina beveelde en zo bijna WO III startte?Als we de britse commandant van KFOR moeten geloven tenminste..
Maar ik wil die hele Clark absoluut niet, hij is een goede militaire strateeg maar heeft ook in Kosovo laten zien alles behalve goed op het gebied van politiek te zijn.
En verder is het natuurlijk ook een hypocriet, eerst heeft hij geroepen dat hij o zo voor Bush en zijn leiderschap was en nu lekker populair doen alsof Bush afschuwelijk is
quote:Zag net beelden op CNN ja, Clark die nog niet zo lang geleden de regering Bush de hemel inprijst.
Op vrijdag 26 september 2003 21:06 schreef BAZZA het volgende:
En verder is het natuurlijk ook een hypocriet, eerst heeft hij geroepen dat hij o zo voor Bush en zijn leiderschap was en nu lekker populair doen alsof Bush afschuwelijk is
Republikeinen waren overigens zo vriendelijk die beelden te verstrekken.
quote:Bush is ook afschuwelijk.
Op vrijdag 26 september 2003 21:06 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee niet echt, hij beval om de landingsbaan met heli's te blokkeren.
Maar ik wil die hele Clark absoluut niet, hij is een goede militaire strateeg maar heeft ook in Kosovo laten zien alles behalve goed op het gebied van politiek te zijn.
En verder is het natuurlijk ook een hypocriet, eerst heeft hij geroepen dat hij o zo voor Bush en zijn leiderschap was en nu lekker populair doen alsof Bush afschuwelijk ishttp://www.drudgereport.com/clark.htm
quote:Daar verschillen de meningen over
Op zaterdag 27 september 2003 14:34 schreef thetruth het volgende:Bush is ook afschuwelijk.
quote:Clark is ook hypocriet. Als hij het wordt zou het matig zijn voor de wereld
Op zaterdag 27 september 2003 14:41 schreef BAZZA het volgende:[..]
Daar verschillen de meningen over
Alleen komt Clark niet echt voor zijn mening uit.
quote:Zeker dus ik hoop ook dat hij het niet gaat worden.
Op zaterdag 27 september 2003 14:43 schreef thetruth het volgende:
Clark is ook hypocriet. Als hij het wordt zou het matig zijn voor de wereld
Ik zou het liefst nader als president zien, maar dat zal wel nooit gebeuren.
quote:Bush heeft opzich best wel enig economisch inzicht hoor, maar goed dat hebben alle kandidaten.
Op zaterdag 27 september 2003 15:19 schreef Basp1 het volgende:
Wil je dan liever weer 4 jaar bush zien. Waarvan ook al bewezen is dat hij gespeend is van enig economisch inzicht.Ik zou het liefst nader als president zien, maar dat zal wel nooit gebeuren.
Van mij mag er een isolationist aan de macht komen. Gewoon alle energie op de VS zelf richten, alle militairen terug, alleen de hoogstnoodzakelijke handelsverbanden. Laat Europa -en dan vooral zelf geproclameerde "supermacht" (lol) Frankrijk- zijn boontjes zelf maar doppen. En dat er daarna dan maar een flinke Balkanoorlog mag uitbreken, waarna we de EU 25 jaar kunnen zien vergaderen over de tafelschikking.
quote:Dat is eigenlijk wat oa ik en de meeste Ami's hadden gehoopt wat Bush zou doen na zijn verkiezing.
Op zaterdag 27 september 2003 17:32 schreef Sniper het volgende:
Van mij mag er een isolationist aan de macht komen. Gewoon alle energie op de VS zelf richten, alle militairen terug, alleen de hoogstnoodzakelijke handelsverbanden. Laat Europa -en dan vooral zelf geproclameerde "supermacht" (lol) Frankrijk- zijn boontjes zelf maar doppen.
quote:Ik denk niet, dat zo'n wereld voordeel biedt aan de Amerikanen.
Op zaterdag 27 september 2003 17:36 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat is eigenlijk wat oa ik en de meeste Ami's hadden gehoopt wat Bush zou doen na zijn verkiezing.
Maar het zou natuurlijk prachtig zijn, geen soldaten ook meer naar elders sturen maar gewoon gelijk de tegenstander met ICMB's met de grond gelijk maken.
quote:Dit topic gaat over Wesley Clark en niet over Dean.
Op zaterdag 27 september 2003 17:32 schreef Sniper het volgende:
Ik denk zelf dat Bush gewoon nog tot 2008 mag blijven zitten. Dean, blijkbaar opeens de favoriet van links nederland, zal het denk ik nooit worden, aangezien zijn standpunten voor de meerderheid van de Amerikanen veel en veel te links zijn.Van mij mag er een isolationist aan de macht komen. Gewoon alle energie op de VS zelf richten, alle militairen terug, alleen de hoogstnoodzakelijke handelsverbanden. Laat Europa -en dan vooral zelf geproclameerde "supermacht" (lol) Frankrijk- zijn boontjes zelf maar doppen. En dat er daarna dan maar een flinke Balkanoorlog mag uitbreken, waarna we de EU 25 jaar kunnen zien vergaderen over de tafelschikking.
quote:Maar ook weinig nadeel, na 1 of 2 keer weten de meeste stukjes grond met een roverhoofdman aan het stuur dat ze niet met de VS moeten fokken
Op zaterdag 27 september 2003 17:36 schreef tvlxd het volgende:
Ik denk niet, dat zo'n wereld voordeel biedt aan de Amerikanen.
quote:Het wachten is op de doorbraak van alternatieve niet fossiele brandstoffen denk ik. Fusie, waterstof whatever. Dan hup alle militairen overal weghalen, het Midden Oosten (dan weer teruggebracht van oliemiljardairs naar zandvreters) laten imploderen en de boel de boel laten. Kijken hoe Duitsland en Frankrijk dat aan gaan pakken. Kan amusant worden.
Op zaterdag 27 september 2003 17:36 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat is eigenlijk wat oa ik en de meeste Ami's hadden gehoopt wat Bush zou doen na zijn verkiezing.
Maar het zou natuurlijk prachtig zijn, geen soldaten ook meer naar elders sturen maar gewoon gelijk de tegenstander met ICMB's met de grond gelijk maken.
quote:Waarom past Dean niet in dit topic. Van wat ik ervan begrepen heb zijn Dean en Clark de twee belangrijkste kandidaten die namens de Democraten het op moeten nemen tegen Bush. Dean is dus de eerste concurrent van Clark en dus lijkt het me duidelijk dat Dean wel in dit topic thuis hoort.
Op zaterdag 27 september 2003 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dit topic gaat over Wesley Clark en niet over Dean.
quote:Alleen als je het hebt over de concurrentie en de verschillen wel, maar er is ook een apart topic over Dean: [US2004] Dean for America!
Op zondag 28 september 2003 12:15 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Waarom past Dean niet in dit topic. Van wat ik ervan begrepen heb zijn Dean en Clark de twee belangrijkste kandidaten die namens de Democraten het op moeten nemen tegen Bush. Dean is dus de eerste concurrent van Clark en dus lijkt het me duidelijk dat Dean wel in dit topic thuis hoort.
Clark heeft zich vrij laat kandidaat gesteld:
quote:Vreemd dat je het blijkbaar wel eens bent met de Republikeinse visie, maar qua uitvoering liever wat anders hebt. Dan kan je toch beter als tegenkandidaat bij de GOP gaan?
Clark defends late arrival to Democratic PartyHENNIKER, New Hampshire (AP) -- Denying accusations that he joined the Democratic Party out of political convenience, presidential candidate Wesley Clark says "everything has changed" in the two years since he praised the Bush administration at a Republican fund-raiser.
Since then, he said Friday, "this administration has taken us into a reckless war. It's got an economic policy that's nothing but tax cuts. This administration has lost the confidence of the American people. Certainly, it's lost my confidence."
Hier staat nog wat informatie over de loopbaan van Clark: http://edition.cnn.com/ELECTION/2004/special/president/candidates/clark.html
Zijn politieke standpunten: http://edition.cnn.com/ELECTION/2004/special/president/issues/index.clark.html
Hij is erg voor alternatieve energiebronnen, hij wil het leger vergroten, pro-abortus en is anti-drugs. Dat zijn de punten die ik er nu ff snel uitpik.
ik weet het niet hoor...Ik vrees dat het niet ten goede zal komen aan de wereldvrede.
Heleboel punten nog niet ingevuld ,dat wel. Maar dat zal nog wel komen.
quote:dude, bijna ieder zijn standpunt is beter doordacht dan die van bush junior, wat een getrainde aap is dat.
Op zondag 28 september 2003 13:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Z'n standpunten kan ik het wel in vinden, beter doordacht dan die van Bush in ieder geval. Belastingverlagingen van Bush voor de rijken ongedaan maken, alternatieve energie, groter leger, allemaal goede punten.
Belastingverlaging voor de rijken? Hoezo is dat goed? leg maar uitl.
alternatieve energie? welke dan?
Groter leger? Ja dat heeft de wereld nodig!
BAH! Weer zo een oorlogzuchtig zieligkijkende eikel aan de macht.
quote:die belastingverlagingen ongedaan maken zeg ik toch! Hij heeft het ook over balancing the budged en een socialer beleid.
Op zondag 28 september 2003 13:26 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
dude, bijna ieder zijn standpunt is beter doordacht dan die van bush junior, wat een getrainde aap is dat.
Belastingverlaging voor de rijken? Hoezo is dat goed? leg maar uitl.
alternatieve energie? welke dan?
Groter leger? Ja dat heeft de wereld nodig!
BAH! Weer zo een oorlogzuchtig zieligkijkende eikel aan de macht.
Wat ik ook goed vind is dat hij zegt veel terughoudender te zijn in militair optreden met landen waar een meningsverschil mee is.. alleen als last resort.. en dat hij de oorlog in Irak afkeurt.... een groter leger is noodzakelijk, omdat het belangrijk is dat men kan ingrijpen indien nodig... Je kan iemand vermanend toespreken, maar je moet een stok achter de deur hebben. Je ziet dat het amerikaanse leger al de operaties in de wereld nauwlijks aankan momenteel.
quote:Ze doen ook erg veel tegenlijk.
Op zondag 28 september 2003 13:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Je ziet dat het amerikaanse leger al de operaties in de wereld nauwlijks aankan momenteel.
quote:Een militaire stok achter de deur houden is goed, maar je moet niet overdrijven. Dat het leger van de VS de operaties bijna niet aankan komt door teveel bemoeienis.
Op zondag 28 september 2003 13:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Wat ik ook goed vind is dat hij zegt veel terughoudender te zijn in militair optreden met landen waar een meningsverschil mee is.. alleen als last resort.. en dat hij de oorlog in Irak afkeurt.... een groter leger is noodzakelijk, omdat het belangrijk is dat men kan ingrijpen indien nodig... Je kan iemand vermanend toespreken, maar je moet een stok achter de deur hebben. Je ziet dat het amerikaanse leger al de operaties in de wereld nauwlijks aankan momenteel.
quote:als anderen die verantwoording niet nemen! Hoewel ik het met de Irak oorlog niet eens was. Maar ze moeten wel, anders wordt het binnen de korste keren een chaos. Jammer dat Nederland nu weer een slecht voorbeeld geeft door te bezuinigen op het leger. De militaire budgetten moetne in heel europ fors omhoog , pas dan kunnen we onze politiek serieus verkopen in de wereld.
Op zondag 28 september 2003 13:36 schreef _ThundeR_ het volgende:[..]
Ze doen ook erg veel tegenlijk.
quote:Bazza ben jij dat ?
Op vrijdag 26 september 2003 21:06 schreef BAZZA het volgende:Nee niet echt, hij beval om de landingsbaan met heli's te blokkeren.Maar ik wil die hele Clark absoluut niet, hij is een goede militaire strateeg maar heeft ook in Kosovo laten zien alles behalve goed op het gebied van politiek te zijn.
En verder is het natuurlijk ook een hypocriet, eerst heeft hij geroepen dat hij o zo voor Bush en zijn leiderschap was en nu lekker populair doen alsof Bush afschuwelijk ishttp://www.drudgereport.com/clark.htm
Ik had wel verwacht dat jij het spelletje door zou hebben hoor..
Clark is nog steeds een republikein ( grote fan van Rumsfeld en Ashcroft ) maar voor tactische redenen aangeschoven bij de democraten.. Zo maakt het dalijk niet uit wie er uiteindelijk de verkiezingen wint.. het beleid ( annexatie van het midden oosten, kaalplukken van de amerikaanse burgers ) blijft gewoon hetzelfde...
maar voor de show loopt hij nu lekker op Bush af te geven want dat zijn immers de gevoelens van de meeste amerikanen
want als hij echt zou menen wat hij verkondigd, zou hij de verkiezingen niet eens levend halen
Maar ja.. Clark word de volgende president..
en nee ik moet hem dus ook niet...
maar ik ken hem verder niet
quote:
Question: But doesn't life in Holland beat life in a cave?Clark: Not in a Dutch prison. They're under water, they're damp, they're cold, they're really miserable.
Rest van interview gaf hij goeie antwoorden, dit antwoord was waarschijnlijk meer gericht op Amerikaans publiek dat toevallig dit interview zou vinden.
Van wat ik van hem weet is hij een leuke presidentskandidaat. Charismatisch, stevig (alhoewel de helft hem waarschijnlijk voorgezegd gaat worden.. maar zolang dat door de Clinton administratie gebeurt is dat okee) maar een bereisd man die heel wat meer in aanraking is geweest met Europa dan de rest van het zooitje.
By the weg
Wie zei ,dat Clark van Economie weinig begrijpt?
de man is één van de intelligenste mannen die op deze wereld rond loopt.
West Point binnen de korste keren als beste man van het jaar afgesloten
Heeft daana zijn DR. in Philosophy, Politiekwetenschappen, en Bedrijfskunde aan de Oxford University geschreven
Doodstraf ben ik voor, wapenbezit ook, abortus alleen bij verkrachting of incest. Homoseksualiteit is iets waar je zelf voor moet kiezen maar huwelijken moeten verboden zijn. Homo's in het leger: niet vertellen, dan is het geen probleem.
Dus Bush
quote:En wat vind je van zijn Keyeniaanse economische aanpak?
Op dinsdag 16 december 2003 15:05 schreef Salv het volgende:
Ik ben voor Bush. Hij heeft goede standpunten als het gaat over de doodstraf, wapenbezit, abortus en homo seksualiteit.Doodstraf ben ik voor, wapenbezit ook, abortus alleen bij verkrachting of incest. Homoseksualiteit is iets waar je zelf voor moet kiezen maar huwelijken moeten verboden zijn. Homo's in het leger: niet vertellen, dan is het geen probleem.
Dus Bush
Deze democraten zijn stuk voor stuk kanslozen. De een is VEEL te links en de ander kan nooit standhouden in rechtsstreeks debat met Bush (remember Gore? Die werd afgemaakt, hoewel het ook wel aan hemzelf lag).
Bush is veel slimmer dan de meeste mensen denken en in europa dat hij word vervangen door een demorat. Dat is echter niet het geval. Tijdens tijd in Texas werd hij ook eerst met een nipte meerderheid gekozen en de tweede keer met een enorme meerderheid herverkozen.
Je kunt veel zeggen over zijn persoon, maar zijn beleid is juist en om onszelf te beschermen moeten we idioten zoals Hoessein en Castro uit de weg ruimen ook al hebben ze niets met terrorisme te maken en dan natuurlijk meteen N. Korea en Iran platgooien , wat denken ze wel niet? Dat de amerikanen met zich laten sollen?
quote:http://www.nieuwsblad.be/(s0lrqh3arettgh45crdga355)/belga.aspx
Madonna steunt Democratische presidentskandidaat Wesley Clark
WASHINGTON 17/12 (BELGA/AG) = De Amerikaanse superster Madonna heeft dinsdag verklaard haar steun te geven aan voormalig generaal Wesley Clark, een van de negen Democratische kandidaten voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van november 2004. Madonna zei op de Amerikaanse nieuwszender CNN dat ze haar steun verleent aan Clark omdat ze denkt dat het een goed persoon is en een geboren leider. Door zijn ervaring als generaal zou Clark weten te functioneren onder druk. Verder meent Madonna dat Clark de buitenlandse politiek beheerst. Jamal Simmons, campagneleider van Clark, is verheugd met de steun. Volgens Simmons is Madonna een 'superster' die 'vier sterren' steunt, verwijzend naar de vier sterren van de generaal. Naar verluid heeft Madonna in november een diner georganiseerd voor Wesley Clark in haar residentie in Los Angeles. Clark bevond zich toen in Los Angeles om geld in te zamelen voor zijn verkiezingscampagne. Simmons wist niet of Madonna al financieel had bijgedragen tot de campagne maar zei dat het hem niet zou verwonderen als ze het deed.(KVC).
quote:Je bedoelt wat jij het goede pad vindt.
Op vrijdag 26 september 2003 19:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een bruggenbouwer die de VS weer op het goede pad kan brengen..
quote:Denk je nou echt dat Bush daarin gelooft? Bush heeft gewoon veel geld nodig om zijn oorlog te financieren.
Op dinsdag 16 december 2003 16:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
En wat vind je van zijn Keyeniaanse economische aanpak?
Geef mij nog maar vier jaar Bush. Sinds hij de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Westen tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld en zit de grootste dictator sinds Hitler veilig in een cel.
quote:Die waren er ook niet, tot ieders verbazing was Bush een stuk beter dan verwacht.
Op woensdag 17 december 2003 11:02 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd geen debat herinneren waarin Gore door Bush werd afgemaakt, en dat ligt volgens mij niet aan mijn geheugen...
quote:ik sta helemaal achter je
Op woensdag 17 december 2003 18:19 schreef Tikorev het volgende:
Geef mij nog maar vier jaar Bush. Sinds hij de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Westen tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld en zit de grootste dictator sinds Hitler veilig in een cel.
quote:Moet je vooral over links-rechts gaan lullen: Die linkse mensenrechtenactivisten riepen in de jaren tachtig al dat Saddam niet deugde. Terwijl rechtse zakenlui nog vrolijk aan het handelen waren met de man.
Op woensdag 17 december 2003 18:19 schreef Tikorev het volgende:
Is Clark niet die man die zonder VN resolutie onschuldige mensen in Joegoslavië heeft gebombardeerd en Kosovo heeft bezet? Hij spreekt in zijn campagne wat lovende woorden over Europa en heeft het even over samenwerken met de VN en links-Nederland loopt er meteen weer mee weg.Geef mij nog maar vier jaar Bush. Sinds hij de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Westen tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld en zit de grootste dictator sinds Hitler veilig in een cel.
maar jah bush word toch wel herkozen.. hoe slecht hij er ook voor staat, ergens vermoed ik dat vlak voor re-election time 'opeens' mr. osama bin laden opgepakt word, en bush is dan de redder van de amerikaanse free spirit...
[Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 18-12-2003 00:30]
quote:Mee eens. Hij heeft weinig te verliezen, dus kan gewoon zichzelf blijven. Als hij dat gaat doen, en niet gaat proberen om Republikeinen te winnen, kan dat wel eens goed zijn voor de verkiezingen.
Op donderdag 18 december 2003 00:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Howard Dean komt wat natuurlijker op mij over..
Is wat minder patriotistisch, wat mij ontzettend stoort bij 95% van de andere kanditen en aan Bush..
Tis een en al "God bless America"..
Nee, van mij mag Dean wel winnen, die lijkt me wat mondialer ingesteld..
Die democraten met hun linkse plannetjes komen er toch niet zo makkelijk doorheen.
quote:Een alles of niets-poging. Tsja, je moet wel ambitie tonen natuurlijk.
Clark says he won't be vice presidential nominee
(CNN) -- Presidential hopeful Wesley Clark said Sunday he absolutely would not accept a nomination to run as vice president on the 2004 Democratic presidential ticket.
"I'm running to be the president of the United States, not the vice president, and I will not accept that nomination," Clark said on NBC's "Meet the Press."
The former NATO supreme commander and retired U.S. Army general also said he had not asked former President Bill Clinton for his endorsement, but would be "honored to accept Bill Clinton's endorsement after I win the nomination."
Saying Clinton was "a terrific president," he told NBC that he is "not concerned with downsides with Bill Clinton."
[...]
Avoiding direct attacks on Democratic front-runner Howard Dean, Clark agreed that the former Vermont governor lacked foreign policy expertise and added that "at this time" the Democratic party can't afford "to field a candidate who can only deal with the (domestic) challenges" facing the nation.
But, he said, if the foreign police expertise of President Bush qualifies him to be president, "then any of the Democratic candidates are more qualified."
Clark was not participating in Sunday's Democratic debate in Des Moines, Iowa, and was not campaigning for the January 19 Iowa Caucuses -- instead focusing his attention on the New Hampshire Primary set for January 27.
quote:Dan kan hij mooi in 2008 als VP voor Hillary Clinton meedoen. In 2004 is er te weinig kans als Democratisch kandidaat.
Op zondag 4 januari 2004 20:34 schreef Sidekick het volgende:
Clark wil niet vice-president worden:
[..]
Presidential hopeful Wesley Clark said Sunday he absolutely would not accept a nomination to run as vice president on the 2004 Democratic presidential ticket.Een alles of niets-poging. Tsja, je moet wel ambitie tonen natuurlijk.
Heb mezelf nog niet echt verdiept in clark.. maar hij zal vrij links zijn en dus zeer slecht voor amerika.
quote:troost je. Die Clark is ook zeer zwak in debatten zoals Gore was, dus een echte kans zou hij niet maken. Zelfs amerikanen kijken verder dan een leuk gezicht of uniform.
Op zondag 4 januari 2004 21:45 schreef sanniejj het volgende:
Nee doe mij Bush maar.. hebben we zelf ook baat bijHeb mezelf nog niet echt verdiept in clark.. maar hij zal vrij links zijn en dus zeer slecht voor amerika.
Verder is hij voor een nog verdere verhoging van het defensie budget, dus zo links is hij ook weer niet.
Denk niet dat het nodig is voor de VS om nog meer uit te geven voor defensie omdat alles goed gefinancieerd is een goed loopt. Alleen de dienstplicht nog
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:02 schreef pro_jeex het volgende:
nee, die moet niet aan de macht komen, die leugenaar.
http://clark04.com/speeches/012/
Samenvatting: Amerika moet zijn bondgenoten beter behandelen, en kan dan ook meer van ze vragen. Tevens is in zijn visie militair geweld de laatste optie, en geeft hij de voorkeur aan dipomatie.
Wat citaten:
"Restoring our alliance with Europe is the first essential part of my broader strategy for American national security"
"Earlier this year, another British Prime Minister came to the United States. Before a joint session of Congress, Tony Blair told us: "There never has been a time when the power of America was so necessary." But like Churchill, he also delivered a warning. He said that we must work with our allies to defeat terror, and that "what America must do is to show that this is a partnership built on persuasion, not command." This time, however, our leaders did not listen. They did not heed the warning."
"As President, that's what I will do. I will rebuild our relationships abroad and the alliances which maintain them. And I will strengthen them, so that we can solve problems together, so that the use of military force is our last resort not our first, and if America must act with force we can call on the military, financial, and moral resources of others"
"For the last two days, President Bush has been visiting the United Kingdom, America's closest ally in the world. For decades, American presidents have been welcomed in London as friends of the British people and as guardians of a common set of values and interests.
But today in London, our president is seen as a danger and greeted with dismay. His very presence is actually undermining a brave and decent British Prime Minister who has been an extraordinary friend to America for the last six years.
What went wrong? How could the Bush administration have squandered in two years the moral authority America spent generations building?"
"Instead of enduring partnerships, it prefers to build temporary coalitions of the willing, consisting of nations, however weak, that are willing to do exactly what we say. That is the reason why America is in Iraq facing a growing insurgency, with so many of its longtime allies standing on the sidelines."
quote:Bush gooit er zelfs een record bedrag tegenaan, hij zit nu op de 120.000.000 USD, bron teletekst
Op vrijdag 26 september 2003 20:02 schreef Qi het volgende:
Bush gaat gewoon herkozen worden, dat lijkt mij duidelijk. Die gooit er gewoon weer een reclame campagne van vele miljoenen tegenaan om weer vriendjes te worden met het volk. Nee, ik denk niet dat Clark een kans maakt.
quote:maar niet alleen dat, ik las laatst een stukje over talkradio in Amerika (in vara tv-magazine). Talk radio is vooral populair op het platteland en er werd geschreven dat als je een tijdje de ongezouten meningen die men daar de ether in slingert aanhoord, dat je dan je wel door hebt hoe rechts en conservatief Amerika echt is..
WASHINGTON President George Bush heeft voor zijn herverkiezingscampagne al ruim 120 miljoen dollar binnengehaald. Dat is een verbetering van zijn eigen record uit 2000,toen hij 100 miljoen beschikbaar had voor zijn campagne.Het Bush-team hoopt 170 miljoen dollar in te zamelen,een bedrag waar geen van zijn democratische tegenstanders aan kan tippen.In de Republikeinse Partij zijn er geen tegenkandidaten voor Bush.
Zeven van de negen Democraten die Bush in november willen uitdagen hebben hun eerste debat van 2004 gehouden. Op de vraag of Howard Dean Bush kan verslaan, antwoordde alleen Dean bevestigend.
dus .. "4 more years"
Zijn buitenlandse politiek klinkt inderdaad goed
is toch veel beter dan:
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-01-2004 10:40]
quote:Het is een soort traditie dat een ex-militair niet in z'n uniform gaat lopen rondparaderen. Zeker als hij ontslagen is door de president, zoals Clark.
Op donderdag 8 januari 2004 10:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het zou Clark sieren als ie zn militaire uniform bleef dragen, dus ook als ie president is. Staat veel gewichtiger en vooral beter, een maatpak maakt hem zo saai. Ik denk dat Clark meer kans maakt op het presidentschap met zn uniform aan.
quote:Het levert hem vast wat extra stemmen van militairisten, homo's en vrouwen op die vooral voor de uiterlijke presentatie gaan bij gebrek aan inhoudelijke kennis van politieke issues en standpuntsbepaling.
Het zou Clark sieren als ie zn militaire uniform bleef dragen, dus ook als ie president is. Staat veel gewichtiger en vooral beter, een maatpak maakt hem zo saai. Ik denk dat Clark meer kans maakt op het presidentschap met zn uniform aan.is toch veel beter dan:
[afbeelding]
quote:President is geen militaire functie in die zin van het woord. Een uniform dragen zou dan ook grote onzin zijn.
Het zou Clark sieren als ie zn militaire uniform bleef dragen, dus ook als ie president is. Staat veel gewichtiger en vooral beter, een maatpak maakt hem zo saai. Ik denk dat Clark meer kans maakt op het presidentschap met zn uniform aan.is toch veel beter dan:
[Dit bericht is gewijzigd door Sickie op 08-01-2004 11:05]
quote:als president straal je toch veel meer gezag uit in militair uniform? Ik denk dat een functie als president ook een militaire functie zou moeten zijn.
Op donderdag 8 januari 2004 10:55 schreef CeeJee het volgende:[..]
Het is een soort traditie dat een ex-militair niet in z'n uniform gaat lopen rondparaderen.
quote:Eisenhouwer liep ook gewoon in burger rond, de president is namelijk per definitie een burger volgens de Amerikaanse grondwet. Maar dat was ook iemand die zonder uniform ook nog gerespecteerd.
Op donderdag 8 januari 2004 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
als president straal je toch veel meer gezag uit in militair uniform? Ik denk dat een functie als president ook een militaire functie zou moeten zijn.
quote:Doe toch eens normaal man. Als de president een dergelijk apenpak nodig heeft om gezag uit te stralen dan is het de verkeerde man op verkeerde plaats. Da kun je beter op zoek gaan naar iemand die wel gezag uitstraalt in normale kledij ook zonder dat de vierdaagsemedailles telkens uit kast moeten worden gehaald.
Op donderdag 8 januari 2004 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
als president straal je toch veel meer gezag uit in militair uniform? Ik denk dat een functie als president ook een militaire functie zou moeten zijn.
quote:OH OH OH! Wacht!
Op donderdag 8 januari 2004 10:57 schreef Sickie het volgende:[..]
President is geen militaire functie in die zin van het woord. Een uniform dragen zou dan ook grote onzin zijn.
Lt. Gen. Alexander Ivanovich Lebed?
quote:nee, daar is hij niet dood genoeg voor.
Op donderdag 8 januari 2004 15:00 schreef sjun het volgende:
Kan Clark doorgaan voor de Amerikaanse[afbeelding]
Lt. Gen. Alexander Ivanovich Lebed?
quote:Kom kom Lebed is pas vanaf 1997 dood en was voor die tijd ook politiek actief als Gouverneur en in de race als presidentskandidaat.
Op donderdag 8 januari 2004 15:07 schreef Sessy het volgende:[..]
nee, daar is hij niet dood genoeg voor.
quote:ROTFLOL
Op donderdag 8 januari 2004 15:16 schreef sjun het volgende:[..]
Kom kom Lebed is pas vanaf 1997 dood
quote:Die Clark was behoorlijk stom bezig in Kosovo, toen hij een Engelse generaal beval de Russen te blokkeren die op weg waren naar Pristina zei die Engelsman terecht dat Clark dood kon vallen en hij geen WOIII voor hem ging beginnen. Het alles-beter-dan-Bush argument kan je ook iemand opleveren die nog slechter is, hoe moeilijk je dat ook voor te stellen is.
Op donderdag 8 januari 2004 15:09 schreef Megumi het volgende:
In elk geval slechter dan Bush kan hij niet zijn. En met zijn Europese ervaring wordt met name de realtie met Duitsland en Frankrijk wellicht beter.
Maar van m'n amerikaanse vrienden heb ik vernomen dat als de tegenpartij kans maakt de verkiezingen te winnen, dit alleen met Clark is.
quote:Bush staat ruim aan kop vanwege de verschillende potentiele kandidaten bij de Democraten. De peilingen zijn nu compleet nutteloos. Wanneer de Democratische kandidaat bekend is, dan kan je er wat van zeggen.
Op donderdag 8 januari 2004 15:27 schreef 001 het volgende:
In de polls staat Bush nog steeds ruim aan kop, en omdat het economisch weer de goede kant opgaat met Amerika, zal Bush makkelijk herkozen worden. Het zijn de amerikanen die hun president kiezen, en niet die linkse slappe handel hier in europa.
quote:In 2002, hij was mijn idool en absoluut niet te vergelijken met Clark
Op donderdag 8 januari 2004 15:16 schreef sjun het volgende:Kom kom Lebed is pas vanaf 1997 dood en was voor die tijd ook politiek actief als Gouverneur en in de race als presidentskandidaat.
quote:Ja, maar is geen militair.
Op donderdag 8 januari 2004 14:10 schreef Sessy het volgende:
OH OH OH! Wacht!
In Amerika en Rusland is de president de Opperbevelhebber over de luchtmacht, marine, en het leger.
quote:Ik heb goed nieuws voor je, zijn piloten zijn veroordeeld tot gevangenisstraf (hoeveel weet ik niet meer precies)
Op donderdag 8 januari 2004 19:16 schreef BAZZA het volgende:[..]
In 2002, hij was mijn idool en absoluut niet te vergelijken met Clark
![]()
Lebed was een beer en Clark is een eekhoorn.
quote:Ik krijg steeds meer het idee dat Poetin en/of zijn cirkel erachter zit(ten) en dat het gewoon sabotage was
Op donderdag 8 januari 2004 19:21 schreef Sessy het volgende:
Ik heb goed nieuws voor je, zijn piloten zijn veroordeeld tot gevangenisstraf (hoeveel weet ik niet meer precies)
quote:Wie was de enige andere man waar het volk van Rusland echt enig vertrouwen in had? Lebed.
Op donderdag 8 januari 2004 19:25 schreef Sessy het volgende:
Hmm? Waarom? Ik moet zeggen dat ik niet zo veel over de man weet, maar was hij niet juist voor de oorlog?
Het is maar een theorie hoor.
Poetin wordt van wel meer dingen beschuldigd, van de organisatie van de terroristische aanslagen o.a., maar volgens mij is dat gewoon gelul, er zijn een aantal partijen in Rusland op dit moment met een meer dan verdacht agenda die er baat bij hebben hem zwart te maken.
De krachtenverdeling is op dit moment als volgt
25% - "bereid om onder rode vlaggen te gaan marcheren"
35 % - voor een middelkoers
24% - voor een extreem rechtse koers
De rest is ofwel voor de kleine liberalistische en "grijze" en "groene" partijen die het niet tot de Duma hebben gebracht, ofwel ze stemmen helemaal niet of "tegen iedereen" en daarom nemen wij ze even niet mee in onze berekeningen.
Als je naar de bovenstaande percentages kijkt, wordt ook meteen het belang van een centristisch aangelegde president duidelijk, dat was hij in zijn schooltijd nog (in het poezieboekje van een klasgenootje: "Leef nooit helemaal voor jezelf of helemaal voor anderen, en onthoudt dat alles wat je doet met mate moet zijn, anders gaat het fout" en dat is hij nog steeds, hij is niet links of rechts, al is hij duidelijk wel autoritair bezig, met de harde hand aan het regeren.
Maar stel nou voor dat Poetin wegvalt, dan zal de strijd gaan tussen Zjirinovski, Hakamada, en de communisten. Eventueel de kandidaat van Vaderland.
En dan wint Zjirinovski. En dan krijgt Rusland een man aan het stuur, ik citeer:
"George - je bent een schijtcowboy, leg je patronen weg, HOER, En vergeet je papa, wij hadden ook zo'n klootzak die zich te veel aan overgrootopa hechtte, en hij heeft heel de sovietunie kapotgemaakt."
"De dollar is een vuil, groen papiertje!"
"Jullie laatste president, was een HOER, hij heeft zich op zijn werkplek laten pijpen, stelletje homos, hij is helemaal fucking crazy, om zich door een of andere hoer, slet, in zijn werkkamer te laten pijpen! Wat voor een kutpresident, hij kan oprotten! Aftrekkers, pedofielen, homos!"
"Wil je mijn raket zien, hoer?! Wij maken met onze wapens heel je land kapot, denk na met wie je grappen uithaalt, hoer! Laat Bagdad in rust, laat ons liever samen Tbilisi (Georgie) platmaken!!!"
"We maken onze vijanden morsdood!"
"Al die rijke joden, corrupte dienders, en bankeigenaren, wij zullen ze allemaal verbannen (lees: naar siberische werkkampen sturen)!"
Het is de man die een standbeeld van zichzelf wil neerzetten op de plaats waar in de Communistische tijden het standbeeld stond voor de man die de 2de ergste man na Stalin was!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 08-01-2004 20:05]
Maar wel een enge gedachte hoor dat die man ooit de macht zou kunnen krijgen mocht Putin van de trap vallen of iets dergelijks, maja dan zal de FSB hem wel een enkeltje richting de eeuwige jachtvelden geven want met die malloot aan het stuur kun je het vertrouwen van investeerders wel gedag zeggen
quote:Zijn partij is eerste geworden in Magadan en het verre oosten.
Op donderdag 8 januari 2004 20:59 schreef BAZZA het volgende:
Maar wel een enge gedachte hoor dat die man ooit de macht zou kunnen krijgen
quote:Ho is, ik ben het gewoon met Michael Moore eens
Wednesday, January 14th, 2004
I’ll Be Voting For Wesley Clark / Good-Bye Mr. Bush — by Michael MooreMany of you have written to me in the past months asking, "Who are you going to vote for this year?"
I have decided to cast my vote in the primary for Wesley Clark. That's right, a peacenik is voting for a general. What a country!
I believe that Wesley Clark will end this war. He will make the rich pay their fair share of taxes. He will stand up for the rights of women, African Americans, and the working people of this country.
And he will cream George W. Bush.
I have met Clark and spoken to him on a number of occasions, feeling him out on the issues but, more importantly, getting a sense of him as a human being. And I have to tell you I have found him to be the real deal, someone whom I'm convinced all of you would like, both as a person and as the individual leading this country. He is an honest, decent, honorable man who would be a breath of fresh air in the White House. He is clearly not a professional politician. He is clearly not from Park Avenue. And he is clearly the absolute best hope we have of defeating George W. Bush.
This is not to say the other candidates won't be able to beat Bush, and I will work enthusiastically for any of the non-Lieberman 8 who might get the nomination. But I must tell you, after completing my recent 43-city tour of this country, I came to the conclusion that Clark has the best chance of beating Bush. He is going to inspire the independents and the undecided to come our way. The hard core (like us) already have their minds made up. It's the fence sitters who will decide this election.
The decision in November is going to come down to 15 states and just a few percentage points. So, I had to ask myself -- and I want you to honestly ask yourselves -- who has the BEST chance of winning Florida, West Virginia, Arizona, Nevada, Missouri, Ohio? Because THAT is the only thing that is going to matter in the end. You know the answer -- and it ain't you or me or our good internet doctor.
This is not about voting for who is more anti-war or who was anti-war first or who the media has already anointed. It is about backing a candidate that shares our values AND can communicate them to Middle America. I am convinced that the surest slam dunk to remove Bush is with a four-star-general-top-of-his-class-at-West-Point-Rhodes-Scholar-Medal-of-Freedom-winning-gun-owner-from-the-South -- who also, by chance, happens to be pro-choice, pro environment, and anti-war. You don't get handed a gift like this very often. I hope the liberal/left is wise enough to accept it. It's hard, when you're so used to losing, to think that this time you can actually win. It is Clark who stands the best chance -- maybe the only chance -- to win those Southern and Midwestern states that we MUST win in order to accomplish Bush Removal. And if what I have just said is true, then we have no choice but to get behind the one who can make this happen.
There are times to vote to make a statement, there are times to vote for the underdog and there are times to vote to save the country from catastrophe. This time we can and must do all three. I still believe that each one of us must vote his or her heart and conscience. If we fail to do that, we will continue to be stuck with spineless politicians who stand for nothing and no one (except those who write them the biggest checks).
My vote for Clark is one of conscience. I feel so strongly about this that I'm going to devote the next few weeks of my life to do everything I can to help Wesley Clark win. I would love it if you would join me on this mission.
Here are just a few of the reasons why I feel this way about Wes Clark:
1. Clark has committed to ensuring that every family of four who makes under $50,000 a year pays NO federal income tax. None. Zip. This is the most incredible helping hand offered by a major party presidential candidate to the working class and the working poor in my lifetime. He will make up the difference by socking it to the rich with a 5% tax increase on anything they make over a million bucks. He will make sure corporations pay ALL of the taxes they should be paying. Clark has fired a broadside at greed. When the New York Times last week wrote that Wes Clark has been “positioning himself slightly to Dean’s left," this is what they meant, and it sure sounded good to me.
2. He is 100% opposed to the draft. If you are 18-25 years old and reading this right now, I have news for you -- if Bush wins, he's going to bring back the draft. He will be forced to. Because, thanks to his crazy war, recruitment is going to be at an all-time low. And many of the troops stuck over there are NOT going to re-enlist. The only way Bush is going to be able to staff the military is to draft you and your friends. Parents, make no mistake about it -- Bush's second term will see your sons taken from you and sent to fight wars for the oily rich. Only an ex-general who knows first-hand that a draft is a sure-fire way to wreck an army will be able to avert the inevitable.
3. He is anti-war. Have you heard his latest attacks on Bush over the Iraq War? They are stunning and brilliant. I want to see him on that stage in a debate with Bush -- the General vs. the Deserter! General Clark told me that it's people like him who are truly anti-war because it's people like him who have to die if there is a war. "War must be the absolute last resort," he told me. "Once you've seen young people die, you never want to see that again, and you want to avoid it whenever and wherever possible." I believe him. And my ex-Army relatives believe him, too. It's their votes we need.
4. He walks the walk. On issues like racism, he just doesn't mouth liberal platitudes -- he does something about it. On his own volition, he joined in and filed an amicus brief with the Supreme Court in support of the University of Michigan's case in favor of affirmative action. He spoke about his own insistence on affirmative action in the Army and how giving a hand to those who have traditionally been shut out has made our society a better place. He didn't have to get involved in that struggle. He's a middle-aged white guy -- affirmative action personally does him no good. But that is not the way he thinks. He grew up in Little Rock, one of the birthplaces of the civil rights movement, and he knows that African Americans still occupy the lowest rungs of the ladder in a country where everyone is supposed to have "a chance." That is why he has been endorsed by one of the founding members of the Congressional Black Caucus, Charlie Rangel, and former Atlanta Mayor and aide to Martin Luther King, Jr., Andrew Young.
5. On the issue of gun control, this hunter and gun owner will close the gun show loophole (which would have helped prevent the massacre at Columbine) and he will sign into law a bill to create a federal ballistics fingerprinting database for every gun in America (the DC sniper, who bought his rifle in his own name, would have been identified after the FIRST day of his killing spree). He is not afraid, as many Democrats are, of the NRA. His message to them: "You like to fire assault weapons? I have a place for you. It's not in the homes and streets of America. It's called the Army, and you can join any time!"
6. He will gut and overhaul the Patriot Act and restore our constitutional rights to privacy and free speech. He will demand stronger environmental laws. He will insist that trade agreements do not cost Americans their jobs and do not exploit the workers or environment of third world countries. He will expand the Family Leave Act. He will guarantee universal pre-school throughout America. He opposes all discrimination against gays and lesbians (and he opposes the constitutional amendment outlawing gay marriage). All of this is why Time magazine this week referred to Clark as "Dean 2.0" -- an improvement over the original (1.0, Dean himself), a better version of a good thing: stronger, faster, and easier for the mainstream to understand and use.
7. He will cut the Pentagon budget, use the money thus saved for education and health care, and he will STILL make us safer than we are now. Only the former commander of NATO could get away with such a statement. Dean says he will not cut a dime out of the Pentagon. Clark knows where the waste and the boondoggles are and he knows that nutty ideas like Star Wars must be put to pasture. His health plan will cover at least 30 million people who now have no coverage at all, including 13 million children. He's a general who will tell those swing voters, "We can take this Pentagon waste and put it to good use to fix that school in your neighborhood." My friends, those words, coming from the mouth of General Clark, are going to turn this country around.
Now, before those of you who are Dean or Kucinich supporters start cloggin' my box with emails tearing Clark down with some of the stuff I've seen floating around the web ("Mike! He voted for Reagan! He bombed Kosovo!"), let me respond by pointing out that Dennis Kucinich refused to vote against the war resolution in Congress on March 21 (two days after the war started) which stated "unequivocal support" for Bush and the war (only 11 Democrats voted against this--Dennis abstained). Or, need I quote Dr. Dean who, the month after Bush "won" the election, said he wasn't too worried about Bush because Bush "in his soul, is a moderate"? What's the point of this ridiculous tit-for-tat sniping? I applaud Dennis for all his other stands against the war, and I am certain Howard no longer believes we have nothing to fear about Bush. They are good people.
Why expend energy on the past when we have such grave danger facing us in the present and in the near future? I don't feel bad nor do I care that Clark -- or anyone -- voted for Reagan over 20 years ago. Let's face it, the vast majority of Americans voted for Reagan -- and I want every single one of them to be WELCOMED into our tent this year. The message to these voters -- and many of them are from the working class -- should not be, "You voted for Reagan? Well, to hell with you!" Every time you attack Clark for that, that is the message you are sending to all the people who at one time liked Reagan. If they have now changed their minds (just as Kucinich has done by going from anti-choice to pro-choice, and Dean has done by wanting to cut Medicare to now not wanting to cut it) – and if Clark has become a liberal Democrat, is that not something to cheer?
In fact, having made that political journey and metamorphosis, is he not the best candidate to bring millions of other former Reagan supporters to our side -- blue collar people who have now learned the hard way just how bad Reagan and the Republicans were (and are) for them?
We need to take that big DO NOT ENTER sign off our tent and reach out to the vast majority who have been snookered by these right-wingers. And we have a better chance of winning in November with one of their own leading them to the promised land.
There is much more to discuss and, in the days and weeks ahead, I will continue to send you my thoughts. In the coming months, I will also be initiating a number of efforts on my website to make sure we get out the vote for the Democratic nominee in November.
In addition to voting for Wesley Clark, I will also be spending part of my Bush tax cut to help him out. You can join me, if you like, by going to his website to learn more about him, to volunteer, or to donate. To find out about when your state’s presidential primaries are, visit Vote Smart.
I strongly urge you to vote for Wes Clark. Let's join together to ensure that we are putting forth our BEST chance to defeat Bush on the November ballot. It is, at this point, for the sake of the world, a moral imperative.
Yours,
Michael Moore
www.michaelmoore.com
mmflint@aol.comP.S. To register to vote visit www.yourvotematters.org.
quote:Maar ja, dat kan je van geen enkele Amerikaanse president verwachten
He will insist that trade agreements do not cost Americans their jobs and do not exploit the workers or environment of third world countries.
quote:Jeb Bush is gouverneur van Florida. En zorgde in die positie min of meer dat zijn broer president werd, Ik weet niet of er nog andere familieleden in de politiek zitten, afgezien van hun vader uiteraard.
Op donderdag 15 januari 2004 20:26 schreef Sessy het volgende:
hmmm ik sprak laatst met een amerikaan en een of ander broer of neef of zo van Bush probeerde nou ookal in het congress te komen?
Ik verwacht overigens dat Jeb Bush ook nog wel eens gaat proberen president te worden.
quote:Michael Moore leeft in een andere wereld. Hij kan nooit met echte feiten komen om Bush te bekritiseren. Nee daarentegen doet hij dit met lage wedstrijdjes wie de mooiste anti bush filmpjes kan maken. Maargoed hij zet alleen zichzelf voor schud. Het meerendeel van de amerikanen heeft toch een bloedhekel aan hem
Op vrijdag 16 januari 2004 17:12 schreef Kozzmic het volgende:
Goed stukje van Michael Moore, het is dat ik niet kan stemmen in de VS maar anders zou ik toch serieus twijfelen tussen Clarke en Dean.
[..]Jeb Bush is gouverneur van Florida. En zorgde in die positie min of meer dat zijn broer president werd, Ik weet niet of er nog andere familieleden in de politiek zitten, afgezien van hun vader uiteraard.
Ik verwacht overigens dat Jeb Bush ook nog wel eens gaat proberen president te worden.
Wes Clark won a war, but ran afoul of his Pentagon masters and lost his job. Here's how. A NEWSWEEK exclusiveBy Evan Thomas and T. Trent Gegax
NewsweekFeb. 2 issue - One of the most damning charges against retired Gen. Wesley Clark has also been the vaguest. After Clark entered the Democratic race last September, Gen. Hugh Shelton, former chairman of the Joint Chiefs of Staff, told reporters that Clark had been sacked as commander of NATO forces after the 1999 Balkans war because of "integrity and character issues." Shelton has refused to comment further, and Clark's civilian boss, the then Defense Secretary William Cohen, has also remained silent.
The doubts raised by Clark's own bosses have cast an uneasy pall over his presidential candidacy. What really happened? According to a knowledgeable source, Clark ran afoul of Cohen and Shelton by being less than totally forthcoming in morning conference calls during the Kosovo war in the spring of 1999. From his NATO headquarters in Brussels, Clark wanted to wage the war more aggressively, but back in the Pentagon, Cohen and Shelton were more cautious. They would give Clark instructions on, for instance, the scale of the bombing campaign. "Clark would say, 'Uh-huh, gotcha'," says NEWSWEEK's source. But then he would pick up the phone and call [British Prime Minister] Tony Blair and [Secretary of State] Madeleine [Albright]." As Clark knew full well, Blair and Albright were more hawkish than Shelton and Cohen. After talking to the State Department and NATO allies, Clark would have a different set of marching orders, says the source, who has spoken about the matter with both Cohen and Clark. "Then, about 1 o'clock, the Defense Department would hear what Clark was up to, and Cohen and Shelton would be furious."
Was Clark going around them? Not really. As NATO commander, Clark told NEWSWEEK, "I wore two hats." He reported to Washington, but also to America's European allies. And within the U.S. government, he was within his authority to seek guidance from the State Department and certainly from the White House, as well as from his nominal bosses at the Pentagon.
"I was forthcoming," Clark insisted. "If [Cohen and Shelton] gave me an instruction, I did it. I would never have not done what they told me to do. But the truth is, they weren't in touch with the situation well enough to tell me everything to do. It's why you have the title supreme allied commander... The buck usually stopped on my desk... I had, by necessity, a certain independence. Yet no matter how many times I tried to bring Hugh Shelton and Washington to understand the allied side, it didn't compute. They just didn't see it." General Shelton, Clark's aides are quick to note, is now listed as an unpaid adviser to the John Edwards campaign.
The problem may have been partly a matter of Clark's tone and manner. As an ambitious officer, Clark gained a reputation among his peers for telling different people what they wanted to hear, without seeming to realize that his listeners might later compare notes and accuse Clark of being two-faced. Clark might have done better if he had adopted a more straightforward manner, perhaps leavened with a spot of humor. Consider, for instance, the approach used by Secretary of State Albright. When she first pushed to threaten force against the Serbs in Kosovo, a senior administration official exclaimed, "You people always want to bomb someone. It's some kind of orgasm." Albright silenced the men in the room by remarking, "I forget what an orgasm is."
http://www.msnbc.msn.com/id/4052506/
Weg met die Clark dus, enge man dat het is.
quote:Welnee, toen was al duidelijk dat Clark veel meer een man van internationale politiek was en een geboren leider, dan het schandknaapje van pennenlikkers.
Op zondag 25 januari 2004 22:07 schreef BAZZA het volgende:
Weg met die Clark dus, enge man dat het is.
.
quote:Precies... lekker de Russen pesten met je heli's en trots vertellen dat je met de steun van bijna de gehele NAVO de FYR op de knietjes hebt gekregen, dan ben je wel een echte bikkel
Op zondag 25 januari 2004 23:13 schreef speknek het volgende:
Welnee, toen was al duidelijk dat Clark veel meer een man van internationale politiek was en een geboren leider, dan het schandknaapje van pennenlikkers.
.
Een goede zaak me dunkt! Zowel Clark als Kerry zijn voor een forse extra geldinjectie van het amerikaanse leger en bovendien meer macht en zelfstandigheid voor deze organisatie.
quote:Nu ben ik best pro-Amerika hoor, maar... uhm...
Op vrijdag 13 februari 2004 22:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Een goede zaak me dunkt! Zowel Clark als Kerry zijn voor een forse extra geldinjectie van het amerikaanse leger en bovendien meer macht en zelfstandigheid voor deze organisatie.
quote:*zucht* het komt dus nooit meer goed met Amerika.
Op vrijdag 13 februari 2004 22:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Zowel Clark als Kerry zijn voor een forse extra geldinjectie van het amerikaanse leger en bovendien meer macht en zelfstandigheid voor deze organisatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |