quote:Niet zo'n bekende zanger bij mij. Maar ik denk dat de meeste mensen "Addicted to love" wel kennen....
De Britse zanger Robert Palmer is op 54-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hartaanval.
Palmer verwierf wereldfaam met nummers als Addicted to Love, Best of Both Worlds, Looking for Clues en Every Kind of People.Hij overleed in Parijs.
Addicted to love was een wereldplaat, met een van de beste videoclips ooit!
Goh dit is wel onverwacht. En nog helemaal niet oud...
quote:En een heel vaak gekopieerde videoclip meen ik mij te herinneren
Op vrijdag 26 september 2003 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
R.I.P.Addicted to love was een wereldplaat, met een van de beste videoclips ooit!
Ook zijn Marvin Gaye covers (Mercy, mercy me) waren geweldig en uiteraard zijn werk met The Powestation (Some Like it Hot)
quote:En bij Veronica FM...
Op vrijdag 26 september 2003 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hij was vorige week nog live bij de Arbeidsvitaminen
quote:{yahoo news}
Rock Singer Robert Palmer Dies at Age 54LONDON - Rock singer Robert Palmer (news) died Friday in Paris of a heart attack, his manager said. He was 54.
Manager Mick Cater, speaking from Paris, said he had no further details immediately.
Palmer, whose hits included "Addicted to Love," was on a two-day break in Paris following a TV recording session in Britain, Cater said.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 26-09-2003 14:32]
quote:Ik ken ook voornamelijk zijn naam. Enkele nummers ken ik wel, maar ik heb me er nooit zo in verdiept.
Op vrijdag 26 september 2003 14:19 schreef calvobbes het volgende:[..]
Niet zo'n bekende zanger bij mij. Maar ik denk dat de meeste mensen "Addicted to love" wel kennen....
Jammer. Weer een groot artiest van een vorige genaratie is van ons heengegaan.
Rest in Peace.
R.I.P.
quote:WTF heeft Bono hier nou weer mee te maken? Is dat het eerste waaraan je denkt bij het overlijden van een goede artiest? triest hoor
Op vrijdag 26 september 2003 14:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het wachten is nu nog op een mededeling van Bono. Hoe goed hij met hem bevriend was enzo.
Ach ja, dat doet ie bij iedereen. Ik vind het langzaamaan een beetje walgelijk worden, die Bono.
quote:
Singer Robert Palmer, 54, has died of a heart attack in Paris, his manager has said.
The British star is best known for his hits Addicted to Love, Some Guys Have All the Luck and Didn't Mean to Turn You On.He had been in the French capital on a two-day break with partner Mary Ambrose, after recording a TV appearance in the UK.
His manager said he suffered the heart attack in the early hours of Friday morning.
The Yorkshire-born singer had recently been on tour of Europe to promote his latest album Drive.Palmer had been performing since the early 1970s, playing in bands including Mandrake Paddle Steamer and Dada, featuring Elkie Brooks.
He was also a member of 1980s supergroup Power Station, which also included members of Duran Duran.
But it was it was during the 1980s that he achieved mainstream recognition.
His solo album Riptide produced the top five hit Addicted to Love, which was backed with one of rock music's most famous videos.
It featured Palmer backed by a band featuring identically-dressed woman, who were also made up to look the same.
Sjeezus, wat jong. Hij heeft inderdaad een aantal hele lekkere nummers gemaakt.
vind ik dan
quote:daarom zijn dat bekende mensen en anderen de onbekenden. gerouwd wordt door zo ongeveer iedereen die betreffende persoon heeft gekend. Dat aantal is bij bekenden nu eenmaal groter.
Op vrijdag 26 september 2003 15:03 schreef amaranta het volgende:
overigens, vind ik dat wanneer een bekend persoon overlijdt, er nogal veel ophef over wordt gemaakt..terwijl er ook dagelijks 'gewone' mensen sterven, die in hun omgeving misschien ook wel heel belangrijk waren.. en daar wordt niet zo om gerouwd....vind ik dan
quote:Omdat ze niet wereldberoemd zijn. Lijkt me nogal logisch.
overigens, vind ik dat wanneer een bekend persoon overlijdt, er nogal veel ophef over wordt gemaakt..terwijl er ook dagelijks 'gewone' mensen sterven, die in/voor hun omgeving misschien ook wel heel belangrijk waren.. en daar wordt niet zo om gerouwd....
quote:nou, ik zou het veel erger vinden als mn buurman zou overlijden
Op vrijdag 26 september 2003 15:05 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Omdat ze niet wereldberoemd zijn. Lijkt me nogal logisch.
quote:Sorry, maar dat vind ik een beetje gelul. Zeker in dit geval. Wat voor 'ophef' wordt er dan gemaakt? De man was een bekende muzikant, had/heeft bewonderaars, dus wordt zijn dood gemeld in nieuwsberichten, op teletekst, op dit forum, e.d. Ik vind dat niet meer dan logisch. En in geval van het overlijden van een muzikant zijn zijn/haar fans meestal ook wat aangeslagen, maar dat is ook niet zo vreemd. De rouw onder de kennissen/vrienden/familie is echter net zo groot als bij een onbekend persoon.
overigens, vind ik dat wanneer een bekend persoon overlijdt, er nogal veel ophef over wordt gemaakt..terwijl er ook dagelijks 'gewone' mensen sterven, die in/voor hun omgeving misschien ook wel heel belangrijk waren.. en daar wordt niet zo om gerouwd....vind ik dan
"She makes my day" is mijn favo love song ... vind ik werkelijk zo'n ontzettend mooi nummer
Als tiener iedere platenzaak in de spuistraat Den Haag afgelopen, de verkopers"Every kind of People" voorzingend , ik had geen idee wie die 'zwarte soulzanger' was..eindelijk kon in 1 zaakje de verkoper mij vertellen dat het Robert Palmer betrof.
Toen hij in Den Haag optrad was ik daar aanwezig, helaas stond toen het geluid veel te hard en wilde de geluidsman daar pas na enkele nummers wat aan doen.
Ondanks dat ging de zaal uit zijn dak, vooral bij "Addicted to Love".
RIP, Robert.
Robert Palmer heeft een aantal fantastische platen gemaakt
R.I.P.
Johnny's always running around
Trying to find certainty.
He needs all the world to confirm
That he ain't lonely.
Mary counts the walls
says he tires easily.
Johnny thinks the world would be right
If it would buy truth from him.
Mary says he changes his mind
More than a woman
But she made her bed
Even when the chance was slim.
Johnny says he's willing to learn
When he decides he's a fool.
Johnny says he'll live anywhere
When he earns time to.
Mary combs her hair
Says he should be used to it.
Mary
always hedges her bets
She never knows what to think.
She says he still acts
Like he's being discovered
Scared that he'll be caught
Without a second thought.
Johnny feels he's wasting his breath
Trying to talk sence to her.
Mary says he's lacking a real
Sense of proportion
So she combs her hair
Knows he tires easily.
Johnny's always running around
That he ain't lonely.
Mary counts the wall
Says she should be used to it.
Robert Palmer
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 26-09-2003 15:47]
Ik ben niet een enorme fan van zijn muziek, maar het blijft natuurlijk triest dat hij ons op deze relatief jonge leeftijd is ontvallen.
R.I.P.
* Abbadon laat 'bad case of loving you' nog maar eens uit z'n speakers knallen...
quote:Die heb ik nog steeds op 12"
Op vrijdag 26 september 2003 17:08 schreef SunChaser het volgende:
Power Station: Some Like It Hot. Die heb ik nog op 12" gehad
De goede man was bezig met een promotietour voor zijn nieuwe cd, dus hij is afgelopen week op vrijwel elke zender te gast geweest. Vanavond om 22 uur op Radio 2 gaat Poster een heel uur over Robert Palmer. Tragisch genoeg werd daar al een week reclame voor gemaakt.
Daniel Dekker, die het interview met Robert Palmer deed voor Poster, vertelde vanmiddag overigens wel dat Palmer al om 11 uur in de ochtend aan de whiskey zat.
quote:*Mooi. *Stil.
Op vrijdag 26 september 2003 15:41 schreef yvonne het volgende:
Johnny and MaryJohnny's always running around
That he ain't lonely.
Mary counts the walls
says he tires easily.Johnny thinks the world would be right
If it would buy truth from him.
Mary says he changes his mind
More than a womanBut she made her bed
Even when the chance was slim.Johnny says he's willing to learn
When he decides he's a fool.
Johnny says he'll live anywhere
When he earns time to.
Mary combs her hair
Says he should be used to it.Mary
always hedges her bets
She never knows what to think.
She says he still acts
Like he's being discoveredScared that he'll be caught
Without a second thought.Johnny feels he's wasting his breath
Trying to talk sence to her.
Mary says he's lacking a real
Sense of proportionSo she combs her hair
Knows he tires easily.Johnny's always running around
That he ain't lonely.
Mary counts the wall
Says she should be used to it.
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
Addicted to love was een wereldplaat, met een van de beste videoclips ooit!
quote:nu gerard ekdom bij de freakolympics, heeft hem vorige week nog gesproken
Op vrijdag 26 september 2003 23:25 schreef k_man het volgende:[..]
quote:Dat nummer was een Todd Rundgren cover....
Op vrijdag 26 september 2003 20:48 schreef Mes het volgende:
"Can we still be friends" is één van de mooiste ballads van zijn hand.
Mijn favoriet blijft toch ook Johnny & Mary...
Verder is zijn oude werk ook wel leuk om eens uit te zoeken (Sneaking sally through the alley, Sailin Shoes, ed)... minder commercieel maar toch leuk.
quote:Aah..daarom was hij moeilijk te vinden op Kazaa.
Op zaterdag 27 september 2003 02:11 schreef Crazy_Diamond het volgende:[..]
Dat nummer was een Todd Rundgren cover....
R.I.P.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |