quote:Nee hoor, dat is een volledig onjuiste bewering. Sowieso dat je alleen naar kosten kijkt is al een grote fout, omdat bij een goede behandeling van de dieren de opbrengst ook enorm stijgt.
Op zaterdag 27 september 2003 14:05 schreef thabit het volgende:
Het probleem is dat de kosten van productiemethodes ongeveer omgekeerd evenredig zijn met de hoeveelheid dierenleed die er aan te pas komt, dus het gaat hier wel degelijk om economische belangen.
quote:Wat een bullshit.
Op zaterdag 27 september 2003 14:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, dat is een volledig onjuiste bewering. Sowieso dat je alleen naar kosten kijkt is al een grote fout, omdat bij een goede behandeling van de dieren de opbrengst ook enorm stijgt.
quote:En verklaar nu eens waarom biologisch vlees en biologische zuivelproducten duurder zijn dan de niet-biologische variant?
Op zaterdag 27 september 2003 14:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, dat is een volledig onjuiste bewering. Sowieso dat je alleen naar kosten kijkt is al een grote fout, omdat bij een goede behandeling van de dieren de opbrengst ook enorm stijgt.
Milieu activisten die de wet overtreden moeten gestraft worden, dat is duidelijk, maar om ze gelijk te stellen aan Al Qaeda is natuurlijk te absurd voor woorden
Erg triest dat kamerleden zo in het nieuws willen komen
quote:Dat is een mooi uitgangspunt, ik ben het er niet volledig mee eens maar het klinkt heel anders dan je andere posts. En op grond van deze post zou je dus tegen de nertsenfok moeten zijn.
Op zaterdag 27 september 2003 13:59 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Goeie poging. Maar er is geen zwart/wit-onderscheid te maken tussen economische en morele belangen.
Ik vind dat zaken afzonderlijk bekeken moeten worden. Bepaalde doelen rechtvaardigen m.i. een bepaalde mate van dierenleed.
Voor medisch onderzoek mogen dieren lijden (mits er geen realistische alternatieven zijn).
Voor luxe-artikelen (zoals bont of ganzenpaté) zouden dieren niet/nauwelijks moeten lijden.
En zaken als vlees, wol, etc etc, zitten hier weer tussenin.Ik ben dus niet per definitie vóór economische belangen, dat is onzin.
quote:Geen idee, ik ken de kostenopbouw van beide vleessoorten niet exact. Desalniettemin blijft het een domme fout van jou om uitsluitend naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Op zaterdag 27 september 2003 14:17 schreef thabit het volgende:
En verklaar nu eens waarom biologisch vlees en biologische zuivelproducten duurder zijn dan de niet-biologische variant?
Sowieso is het moeilijk om een échte evaluatie van de prijzen van agrarische producten te maken omdat de marktwerking totaal verstoord wordt door een wir-war van subsidieregelingen.
quote:Niet als je van mening bent dat die nertsen niet onnodig lijden (buiten vanwege de vraag naar het product dus).
Op zaterdag 27 september 2003 14:19 schreef SCH het volgende:
En op grond van deze post zou je dus tegen de nertsenfok moeten zijn.
quote:Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit. Hun leven wordt gebruikt en misbruikt. Het is een mening of je vindt dat dat mag.
Op zaterdag 27 september 2003 14:22 schreef Lithion het volgende:[..]
Niet als je van mening bent dat die nertsen niet onnodig lijden (buiten vanwege de vraag naar het product dus).
quote:Koeien, varkens en andere dieren ook. Als JIJ consequent was in je redenering zou je dus voor een totale afschaffing van elke vorm van veeteelt zijn, want ook in de biologische bedrijven lijden de dieren en worden zij gebruikt voor het genot van de mens.
Op zaterdag 27 september 2003 14:24 schreef SCH het volgende:
Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit.
quote:Onjuist.
Op zaterdag 27 september 2003 14:26 schreef Lithion het volgende:[..]
Koeien, varkens en andere dieren ook. Als JIJ consequent was in je redenering zou je dus voor een totale afschaffing van elke vorm van veeteelt zijn, want ook in de biologische bedrijven lijden de dieren en worden zij gebruikt voor het genot van de mens.
quote:Mijn vraag is hiermee voldoende beantwoord.
Op zaterdag 27 september 2003 14:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Geen idee.
quote:Zo zeg, je hebt me er helemaal uitgeluld met deze redenering!
Op zaterdag 27 september 2003 14:29 schreef SCH het volgende:
Onjuist.
quote:Ik zei: 'niet/nauwelijks lijden'.
Op zaterdag 27 september 2003 14:24 schreef SCH het volgende:Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit. Hun leven wordt gebruikt en misbruikt. Het is een mening of je vindt dat dat mag.
Alleen moet in deze ook de internationale context niet vergeten worden. Wanneer bont-productie verplaatst wordt naar een land waar men minder met het lot van dieren begaan is dan in NL of Denemarken, dan ben je véél verder van huis.
quote:Wat denk je zelf dat het antwoord op deze vraag zal zijn, Lithion?
Op zaterdag 27 september 2003 16:00 schreef Lithion het volgende:
Even voor thabit en SCH. Zijn jullie tegen de plezierjacht? En stropen?
quote:Goed antwoord zeg.
Op zaterdag 27 september 2003 16:01 schreef thabit het volgende:
Wat denk je zelf dat het antwoord op deze vraag zal zijn, Lithion?
Ja of nee?
quote:Het is inderdaad 1 van deze twee. Welke denk je dat het is?
Op zaterdag 27 september 2003 16:07 schreef Lithion het volgende:
Ja of nee?
quote:laten we dan ook maar alle computers verbieden, aangezien de blaster-worm laatst ook nogal ontwrichtend was voor de samenleving
Op vrijdag 26 september 2003 14:19 schreef thabit het volgende:
Het gaat niet om het doden, maar om de manier waarop ze worden gehouden. En ja, dat ontwricht de samenleving. Voorbeelden zat: MKZ, BSE, varkenspest, vogelpest, etc.
quote:Komt door buggy software van Microsoft, niet door de computers.
Op zaterdag 27 september 2003 16:14 schreef Marijnissen het volgende:[..]
laten we dan ook maar alle computers verbieden, aangezien de blaster-worm laatst ook nogal ontwrichtend was voor de samenleving
quote:Jezus wat gedraag je je als een kleuter zeg.
Op zaterdag 27 september 2003 16:12 schreef thabit het volgende:
Het is inderdaad 1 van deze twee. Welke denk je dat het is?
Ga je nog antwoord geven of hoe zit dat? Het zal wel 'nee' zijn, maar ik wil het van je horen.
quote:Je moet niet zo naar de bekende weg vragen misschien?
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Jezus wat gedraag je je als een kleuter zeg.
quote:Ik gok op ja. Waarom wil je dat zo graag weten dan?
Ga je nog antwoord geven of hoe zit dat? Het zal wel 'nee' zijn, maar ik wil het van je horen.
quote:Ik wil gewoon weten wat jij denkt. En het antwoord is trouwens 'ja'.
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Jezus wat gedraag je je als een kleuter zeg.
quote:Ben je dan tegen vleesconsumptie in zijn geheel?
Op zaterdag 27 september 2003 16:19 schreef thabit het volgende:
Ik wil gewoon weten wat jij denkt. En het antwoord is trouwens 'ja'.
quote:Dat merk je dadelijk wel
Op zaterdag 27 september 2003 16:19 schreef Sidekick het volgende:
Waarom wil je dat zo graag weten dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |