Hetzelfde geld voor Finding Nemo. Een megasucces overal ter wereld, de perfecte zomerfilm. Maar in Nederland draait ie pas 6 !!!! maanden later. Eind november, als Pietje Bell, LOTR, Underworld en nog 5 blockbusters gaan draaien.
En zo zijn er meer voorbeelden. De kids kijken tegenwoordig veel buitenlandse (pop)zenders waar trailers al worden uitgezonden omdat de films wel in andere landen draaien.
Vorig jaar ging Die Another Day al een maand eerder in Belgie in premiere, met als gevolg dat een paar honderd duizend mensen naar Belgie gingen.
Sosm komt een film alsnog in de bios, zoals Swimfan, Orang County en Blue Crush, die allang op DVD zijn verschenen. Met de regiovrij of vrij te maken DVD-spelers zijn ze allang te koop of te huur in de videotheken.
Maar Nederland wacht weer af.
Underworld draait hier in Orange County vanaf 19 september.
Zelfde geldt voor films, in Amerika worden ze geript, en hier in europa massaal gedownload omdat het hier domweg nog niet in de bioscopen te zien is...
quote:Yep.
Op vrijdag 26 september 2003 09:21 schreef Vampier het volgende:
is 'Orange County' echt nog in de bios geweest...
Een jaar later ofzo.
quote:En ik nou nu mijn hart vast, volgens het lijstje van NFC dat ik hier heb liggen komt Underworld op 27 November uit.
Op vrijdag 26 september 2003 09:21 schreef Vampier het volgende:Underworld draait hier in Orange County vanaf 19 september.
19 september 2003
Het is trouwens een beetje een rip-off van de matrix.
In plaats van films te kijken
Van tv kijken krijg je vierkante ogen zij mijn moeder Altijd!
quote:Tief dan a.u.b. op uit dit forum.
Op vrijdag 26 september 2003 09:35 schreef Lopat het volgende:
Beter lezen jullie gewoon boeken.. literatuur..
gaan jullie discussie avonden houden over kunst...In plaats van films te kijken
quote:we leven niet meer in 1900 hoor, welkom in de 21e eeuw
quote:lol... Sarcasme.. maar goed dat moet ik ook niet verwachten bij tv kijkers
Op vrijdag 26 september 2003 09:37 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Tief dan a.u.b. op uit dit forum.
ik ga naar belgie
en wat dacht je van alle films uit azie die je hier nooooit kunt krijgen
alleen via dure import wegen en dan zonder eng of nl ondertiteling
fak it al
shitty europa shitty nederland
i'm going to asia !
[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 26-09-2003 10:07]
quote:"cheap company?"
Op vrijdag 26 september 2003 09:45 schreef Ichi het volgende:
owh kill bill is in belgie veel eerder dan in nederland te zienik ga naar nederland
en wat dacht je van alle films uit azie die je hier nooooit kunt krijgen
alleen via dure import wegen en dan zonder eng of nl ondertitelingfak it al
shitty europa shitty nederlandi'm going to asia !
quote:Vanuit hun oogpunt is het een kinderfilm, dus die brengen ze maar (nagesynchroniseerd) met kerst uit. Terwijl Finding Nemo naar mijn mening een veel beter publiek aanspreekt. Overigens komt hij 04/11/2003 op DVD R1 uit.
Op vrijdag 26 september 2003 09:18 schreef SunChaser het volgende:
Hetzelfde geld voor Finding Nemo. Een megasucces overal ter wereld, de perfecte zomerfilm. Maar in Nederland draait ie pas 6 !!!! maanden later.
Al moet ik er wel bijzeggen dat Amerikanen 's zomers massaal de bioscopen opzoeken terwijl Nederlanders liever buiten zijn en vooral in het Najaar naar de film gaan.
Als ze echt piraterij willen bestrijden zullen ze films wereldwijd tegelijk moeten uitbrengen.
quote:Mag ik je aanraken?
Op vrijdag 26 september 2003 10:14 schreef www.sjunky.nl het volgende:
want zonder deze sjit kan ik geen goede dvd rip downloaden en dan lekker thuis die film kijken via mijn modded xbox.
Wat ik ook erg vind is dat wij van die shareware DVD's krijgen. Kijk je naar Amerika staan die dingen allemaal lekker vol met leuk spul. En hier laten ze dan meestal wat van die dingen weg...
quote:Ik ga ook altijd naar Belgie, maar ze lopen net zo vaak achter, hoor.
Op vrijdag 26 september 2003 10:19 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Tja, da's typisch NL he... Ik ga altijd naar België omdat die 99 van de 100 keer voorlopenWat ik ook erg vind is dat wij van die shareware DVD's krijgen. Kijk je naar Amerika staan die dingen allemaal lekker vol met leuk spul. En hier laten ze dan meestal wat van die dingen weg...
Star Wars episode 1 ging een maand later draaien dan in Nederland...en Mission Impossible 1 zelfs 3 maanden later.
En over die dvd's: tegenwoordig is er weinig verschil meer met Amerika, sterker nog, we komen er vaak zelfs beter vanaf dan regio 1.
quote:Wie zit er nou op zo'n film te wachten?! Volgens Rene Mioch heeft ie de diepgang van Costa! en Volle Maan
Op vrijdag 26 september 2003 10:29 schreef www.sjunky.nl het volgende:
btw Philleine zegt Sorry is al op DVD rip te vinden op emule
LOL
quote:Daar stoor ik me ook gigantisch aan .. door deze ongein werk je het illegaal downloaden wel in de hand. Geen wonder dat het in Nederland zo hoog is.
Op dit moment kun je geen programma aanzetten of Philleine zegt Sorry komt voorbij. Het gaat in premiere bij het Nederlands Filmfestival en je ziet overal fragmenten en hoort overal recensies. Ik zou zeggen, gooi die film in 100 zalen. Maar nee, ze wachten dus 4!! weken. Is de hype al wegge-ebt.Hetzelfde geld voor Finding Nemo. Een megasucces overal ter wereld, de perfecte zomerfilm. Maar in Nederland draait ie pas 6 !!!! maanden later. Eind november, als Pietje Bell, LOTR, Underworld en nog 5 blockbusters gaan draaien.
En zo zijn er meer voorbeelden. De kids kijken tegenwoordig veel buitenlandse (pop)zenders waar trailers al worden uitgezonden omdat de films wel in andere landen draaien.
Vorig jaar ging Die Another Day al een maand eerder in Belgie in premiere, met als gevolg dat een paar honderd duizend mensen naar Belgie gingen.
Sosm komt een film alsnog in de bios, zoals Swimfan, Orang County en Blue Crush, die allang op DVD zijn verschenen. Met de regiovrij of vrij te maken DVD-spelers zijn ze allang te koop of te huur in de videotheken.
Maar Nederland wacht weer af.
Lijkt wel of ze het niet snappen als er een film wordt gehyped.
Ja zat films DVD-rip gedownd ver voordat het hier moet uitkomen.
Er moet toch wel iemand zijn die beslist waar en wanneer een film verschijnt of doen de producenten hetzelf. Zoals Star Wars was toch wereldwijd tegelijk.
Dat van Finding Nemo ... vind ik echt een RETARD beslissing.
Overigens was Orange County in December 2002 in de sneak. Maar in April 2002 had ik de DVDrip al gezien.. belachelijk toch.
We moeten is achterhalen wie het beslist wanneer films in Nederland worden vertoond. De vertalers doen gewoon hun werk te traag, dat zal het zijn.
quote:In Nederland is er een bijzonder lage bioscoop dichtheid in de bevolking, en Nederlanders gaan niet vaak naar de bios.
Bla
Verder zijn de meeste distrubiteurs amerikaanse (film)bedrijven en hebben er alle belang bij niet veel europees/nederlands product in de bios te hebben en is het een klein taalgebied.
Ergo
Een bioscoopaanbod zoals het nu is
quote:Beter leer jij gewoon Nederlands... Schrijven..
quote:Tsja, Costa en Volle Maan ... dat zijn geen films voor jou ... ook niet voor mij ... maar wel twee van de best verdienende NL films van de afgelopen dagen ... en voor een filmmaatschappij telt aan het einde van de dag alleen de kassa en niet of een film artistiek verantwoord is
Op vrijdag 26 september 2003 10:58 schreef spacemangraig het volgende:[..]
Wie zit er nou op zo'n film te wachten?! Volgens Rene Mioch heeft ie de diepgang van Costa! en Volle Maan
De filmmaatschappijen willen neem ik aan toch graag zo veel mogelijk geld verdienen en dat doe je naar mijn idee niet door films in een bepaald land 6 maanden of langer later uit te brengen dan in Amerika (dvd-rips, divxjes en alles).
En ik neem toch echt wel aan dat de filmmaatschappijen, toch wel erg machtig zijn en kunnen beslissen wanneer een film in de bios komt te draaien. Die zouden best wel tegen de nederlandse distributeurs kunnen zeggen dat ze dan en dan een film willen hebben draaien in de bios. Toch?
Ik denk dat er dus wel meerdere factoren een rol spelen, alleen heb ik geen flauw idee welke.
quote:En hij ging pas draaien in februari.
Op vrijdag 26 september 2003 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens was Orange County in December 2002 in de sneak. Maar in April 2002 had ik de DVDrip al gezien.. belachelijk toch.
quote:De grote hollywood produkten dachten lekker op save te gaan en voor de poen met een zoveelste sequel .. wat meestal crapper dan crap is.
Op vrijdag 26 september 2003 11:15 schreef Weakling het volgende:[..]
Tsja, Costa en Volle Maan ... dat zijn geen films voor jou ... ook niet voor mij ... maar wel twee van de best verdienende NL films van de afgelopen dagen ... en voor een filmmaatschappij telt aan het einde van de dag alleen de kassa en niet of een film artistiek verantwoord is
quote:Ja, door IEMAND binnen zo'n maatschappij...niet doelbewust door de maatschappij zelf, natuurlijk.
Op vrijdag 26 september 2003 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
En ander leuk feit wat vorige week naar buiten kwam.. is dat 80% van de troep op Internet zelf door de filmmaatschappijen erop is gezet.
En Finding Nemo is juist een film die idd een breed publiek aanspreekt en je een zomer lang kunt laten draaien. Wat voor familiefilms hebben we nu de afgelopen maanden gehad?
Niet eens SpyKids3.
quote:Pirates of the Carribean
Op vrijdag 26 september 2003 11:38 schreef SunChaser het volgende:En Finding Nemo is juist een film die idd een breed publiek aanspreekt en je een zomer lang kunt laten draaien. Wat voor familiefilms hebben we nu de afgelopen maanden gehad?
Maar ik vind ook dat ze veel te lang wachten met Finding Nemo, half Nederland heeft hem al illegaal gezien.
quote:Wat een onzin lijkt me dat. Arnold Gelderman spreekt al decennia de Disneyfilms in. Ze krijgen tot ruimschoots op tijd de film?
Op vrijdag 26 september 2003 11:40 schreef Mike het volgende:
Was het niet zo dat het bij Finding Nemo langer duurde vanwege het inspreken van de Nederlandse stemmen?
quote:Je gaat me toch niet vertellen dat ze er 6 maanden over doen om een film in te spreken.
Op vrijdag 26 september 2003 11:40 schreef Mike het volgende:
Was het niet zo dat het bij Finding Nemo langer duurde vanwege het inspreken van de Nederlandse stemmen?
quote:Een film is altijd pas net af als 'ie de bios ingaat. Als die film dan eerst naar Nederland moet komen en ze moeten dan wat tijd uitrekken voor het opnemen van de stemmen, dan kan ik me voorstellen dat je 'm niet in oktober uitbrengt, maar even wacht tot december.
Op vrijdag 26 september 2003 11:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wat een onzin lijkt me dat. Arnold Gelderman spreekt al decennia de Disneyfilms in. Ze krijgen tot ruimschoots op tijd de film?
quote:Er is idd een goede VCD uit, die veel kinderen en volwassenen inmiddels hebben gezien. En voor de Nederlandse release is ie dus ook officieel op DVD
Op vrijdag 26 september 2003 11:40 schreef victorinox het volgende:
Maar ik vind ook dat ze veel te lang wachten met Finding Nemo, half Nederland heeft hem al illegaal gezien.
quote:Dat is niet waar. Er zijn genoeg voorbeelden van Disney- of andere films die wereldwijd in premiere gaan en waar dan ook een Nederlandse versie van is, denk maar aan Harry Potter.
Op vrijdag 26 september 2003 11:43 schreef Mike het volgende:[..]
Een film is altijd pas net af als 'ie de bios ingaat. Als die film dan eerst naar Nederland moet komen en ze moeten dan wat tijd uitrekken voor het opnemen van de stemmen, dan kan ik me voorstellen dat je 'm niet in oktober uitbrengt, maar even wacht tot december.
Ik heb wel eens een docu gezien met Gelderman, die krijgt al ver voor de release een werkprint met tijdcode's.
quote:Misschien lukte dat bij deze film niet?
Op vrijdag 26 september 2003 11:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat is niet waar. Er zijn genoeg voorbeelden van Disney- of andere films die wereldwijd in premiere gaan en waar dan ook een Nederlandse versie van is, denk maar aan Harry Potter.
Ik heb wel eens een docu gezien met Gelderman, die krijgt al ver voor de release een werkprint met tijdcode's.
Om de een of andere reden wil Disney altijd z'n films hier uitbrengen met de Kerst...misschien omdat ze elk jaar zo'n enorme lading met geld opbrengen dan.
Ik denk dat ze (met deze film dan) niet echt veel geld verliezen door langer te wachten.
quote:Als twee weken eerder de DVD uitkomt en tegelijk in de bios o.m. Pietje Bell 2 uitkomt, dan zal dat echt wel schade opleveren, zeker een film als FN, aangezien het ook vooral leuk is voor volwassenen.
Op vrijdag 26 september 2003 12:00 schreef Mike het volgende:Ik denk dat ze (met deze film dan) niet echt veel geld verliezen door langer te wachten.
Ik zou er voor naar de bios gaan als ie meteen te zien was, nu heb ik hem al een paar keer gezien.
quote:Ik denk dat Finding Nemo het vooral moet hebben van gezinnen. Gezinnen die Nederlandse ondertiteling nodig hebben of een Nederlands gesproken film en die dus niks met de DVD kunnen.
Op vrijdag 26 september 2003 12:04 schreef SunChaser het volgende:[..]
Als twee weken eerder de DVD uitkomt en tegelijk in de bios o.m. Pietje Bell 2 uitkomt, dan zal dat echt wel schade opleveren, zeker een film als FN, aangezien het ook vooral leuk is voor volwassenen.
Ik zou er voor naar de bios gaan als ie meteen te zien was, nu heb ik hem al een paar keer gezien.
Ik ben overigens wel heel erg VOOR gelijke data van opening hoor.
Ik heb Finding Nemo ook al gezien.
quote:Finding Nemo is ook al Nederlands ondertiteld te verkrijgen....
Op vrijdag 26 september 2003 12:06 schreef Mike het volgende:[..]
Ik denk dat Finding Nemo het vooral moet hebben van gezinnen. Gezinnen die Nederlandse ondertiteling nodig hebben of een Nederlands gesproken film en die dus niks met de DVD kunnen.
quote:Yep. Ik had 28 Days Later op DVD in dezelfde week dat hij hier in de bios kwam
Maar meestal heeft het met meer te maken dan de distributeurs in Nederland... de buitenlandse moedermaatschappijen hebben het grootste beslissingsrecht.
V.
quote:oh ja joh? zij je moeder dat?
quote:Niet legaal...
Op vrijdag 26 september 2003 12:07 schreef victorinox het volgende:[..]
Finding Nemo is ook al Nederlands ondertiteld te verkrijgen....
V.
quote:Weet ik, maar dat maakt de meeste Nederlanders niks uit.
Op vrijdag 26 september 2003 12:57 schreef Verbal het volgende:[..]
Niet legaal...
V.
quote:daar kwamen 28 days later en die Rowan Atkinson spionnenfilm pas uit toen ze hier al op DVD waren
Op zondag 28 september 2003 08:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Op dit soort momenten wil ik gewoon in Amerika wonen. Geen geshit met alle films.
quote:Dan noem je ook wel twee kutfilms.
Op zondag 28 september 2003 08:59 schreef MikeyMo het volgende:[..]
daar kwamen 28 days later en die Rowan Atkinson spionnenfilm pas uit toen ze hier al op DVD waren
maar goed, alsof die hollywoodtroep niet kut is (zou kamagurka zeggen)
quote:Er is zelfs al dik een maand een DVDr met menu's en alles te downloaden..en de kwaliteit is echt heel goed..
Op vrijdag 26 september 2003 11:43 schreef SunChaser het volgende:[..]
Er is idd een goede VCD uit, die veel kinderen en volwassenen inmiddels hebben gezien. En voor de Nederlandse release is ie dus ook officieel op DVD
De filmdistributeurs werken op deze manier omdat ze dan eerst kunnen kijken hoe een film het doet in de VS ..wordt het niks dan brengen ze hem hier meteen op video uit. Of ze brengen hem in minder bioscopen uit.
maar een film als Bad Boys 2 met zo'n vertraging begrijp ik niet want iedereen weet dat het een grote hit wordt.
quote:Sorry maar ik zit echt niet te wachten op overgehypte sequels .. ik verwacht eigenlijk dat dit crap is.
Op zondag 28 september 2003 14:05 schreef MegA het volgende:[..]
Er is zelfs al dik een maand een DVDr met menu's en alles te downloaden..en de kwaliteit is echt heel goed..
De filmdistributeurs werken op deze manier omdat ze dan eerst kunnen kijken hoe een film het doet in de VS ..wordt het niks dan brengen ze hem hier meteen op video uit. Of ze brengen hem in minder bioscopen uit.
maar een film als Bad Boys 2 met zo'n vertraging begrijp ik niet want iedereen weet dat het een grote hit wordt.
quote:Om mezelf maar ff te quoten
Op vrijdag 26 september 2003 09:33 schreef Duiveltja het volgende:
De beslissing ligt volgens mij niet bij de Nederlandse filmdistributeurs.
Animatiefilms van Disney hebben altijd een vertraging van 4 tot 6 maanden. Of het nu de traditioneel getekende films zijn of de films van Pixar, het maakt niet uit. De vertraging is o.a. te danken aan de ondertiteling en de nasynchronisatie. Maar dit is het niet alleen. De standaard vertraging van Disney films is niet alleen van toepassing in Nederland. De UK heeft Finding Nemo pas sinds 10 oktober en de rest van Europa volgt pas in november. En dan hebben we het nog niet eens over Azie. Waarom doet Disney dit? Ik zou het niet weten. Ik weet alleen wel dat Disney de meest succesvolle distribiteur is als het het op uitgeven van animatiefilms komt in alle bioscoopregio's (Amerika, Europa, Azie etc).
Een goed voorbeeld waarom de schuld niet bij de Nederlandse distribiteurs ligt is bijvoorbeeld de release van James Bond: Die Another Day. MGM, eigenaar van de James Bond films en de distribiteur in Amerika, eiste van 20th Century Fox, de distribiteur van de film in Nederland, dat de film in minimaal 110 bioscopen uitgebracht moest worden. Omdat dit niet mogelijk was, werd de Nederlandse releasedatum aangepast naar een datum waar genoeg ruimte was in de bioscopen. Dit met het gevolg dat de film al een maand eerder in België te zien was, waar de film wel in de door MGM geëiste minimaal aantal bioscopen kon verschijnen.
De vertraging van Die Another Day is dus te wijten aan het feit dat MGM een eis had dat de film alleen uitgebracht mocht worden wanneer deze in minimaal 110 bioscopen in première kon gaan. Maar in deze situatie kan je natuurlijk gaan afvragen wie echt het probleem is geweest toen. Was MGM onredelijk met de eis? Of kunnen we de schuld geven aan de bioscopen die de film nog niet in hun (misschien wel overvolle) programma wilde opnemen? Hoe dan ook, het probleem lag in dat geval niet bij de Nederlandse filmdistribiteur.
Het uitbrengen van een film in de bioscoop is niet eenvoudig. Voor elke vertraging is wel een reden te bedenken. Underworld stond voor 27 november maar is verplaatst naar januari. Ik vind dit niet zo gek. De film stond op dezelfde releasedatum als Master and Commander en Finding Nemo. Die week daarvoor gaat Kill Bill draaien. Niet bepaald een gunstige releasetijd voor een film zoals Underworld. Vooral omdat bioscopen liever de Finding Nemo en de Master and Commander willen hebben.
Een ander voorbeeld is de succesvolle dramafilm Seabiscuit. De film heeft al ruim 100 miljoen dollar opgebracht in Amerika maar kreeg vorige week toch een andere releasedatum in Nederland. De releasedatum was eerst eindoktober, nu februari. Waarom? Simpelweg omdat bioscopen geen ruimte hebben in hun programmering en dat de film dus maar erg beperkt uitgebracht kan worden. Dan maar wachten tot het mogelijk is om een grote landelijke release voor de film te hebben.
En dan om even terug te komen op de openingspost van deze topic. Veel films beleven hun première op (internationale) filmfestivals. Dit betekend dan niet direct dat de film ook in de zelfde week uitgebracht moet worden in de bioscopen. Ik ben van mening dat de publiciteit rondom Phileine zegt Sorry nooit minder is geworden tussen de première op het filmfestival en de landelijke première donderdag 9 oktober jl.
Ok... dat was mijn laatste punt voor nu. Deze post word veelst te lang. Hopelijk maakt het enkele punten duidelijk. We kunnen hard schreeuwen wat voor onzin het allemaal is, maar er zit overal wel een logica achter. Finding Nemo zal trouwens zonder problemen een van de grootste bioscoopfilms van 2003 worden in Nederland. Pirates heeft dat ook zonder enige problemen voor elkaar gekregen. Ik ga hem zeker nog een keer in de bioscoop zien.
[Dit bericht is gewijzigd door Schutter op 11-10-2003 16:23]
quote:Kijk dat werpt licht op de zaak.
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:16 schreef Schutter het volgende:
...knip...
Werk jij soms in de filmwereld?
quote:Mag ik dan ook nog ff gal spugen?
Hetzelfde geld voor Finding Nemo. Een megasucces overal ter wereld, de perfecte zomerfilm. Maar in Nederland draait ie pas 6 !!!! maanden later. Eind november, als Pietje Bell, LOTR, Underworld en nog 5 blockbusters gaan draaien.
Finding Nemo is inderdaad veeeel te laat en dan komt ie in de bioscoop en dan ook nog alleen in de nederlandse versie... pathe: "ja, want de originele versie wordt niet goed bezocht" (zeiden ze bij lilo & stitch, dus dan maar downloaden). G*D!
Dat is ook zo'n eeuwige spiraal door al die kiddo's met nederlandse tekenfilmpjes op te zadelen, ondertiteling lezen moeten zo
En doordad de film nederlands is gaat nederland ouder dan 12 er niet meer heen en vinden de film kinderachtig en dan komt het nooit meer goed!
Lilo & Stitch was landelijk alleen in het Nederlands omdat de vorige Disney animatiefilms (bv. Atlantis) het erg slecht gedaan hadden. In dat geval richt je als bioscoop jezelf op het grootste publiek, alles jonger dan 12 jaar. Dit is een beslissing die door de bioscoop word genomen. Disney kan beide versies gewoon aanleveren en bied deze ook gewoon aan. Maar in het geval van Finding Nemo hoef je geen zorgen te maken dat alleen "Op zoek naar Nemo" in de bioscopen draait.
Alle Pixar films zijn namelijk ook in Nederland een erg groot succes geweest. En alle Pixar films zijn 4-6 maanden na de Amerikaanse releasedatum uitgekomen.
Ik zeg ruim 3 miljoen euro, de bioscoopopbrengst van Finding Nemo dit jaar in Nederland. Een uitermate succesvolle film dus.
2 maand en 27 dagen
Monsters Inc
USA 28 October 2001 (premiere)
Netherlands 7 February 2002
3 maand en 10 dagen
Toy Story 2
USA 13 November 1999 (premiere)
Netherlands 17 February 2000
3 maand en 4 dagen
Finding Nemo:
USA 18 May 2003 (premiere)
Netherlands 27 November 2003
zes maand en 9 dagen.
Finding Nemo is trouwens de eerste Pixar film die een mei release mee kreeg. Traditioneel komen Pixar films, zoals je hierboven ziet, in november uit. Finding Nemo kwam door een vertraging in mei uit, dezelfde periode waar Shrek zonder problemen een succesvolle animatiefilm wist te worden. De traditie zal weer helemaal terug keren met de release van The Incredibles, de volgende animatiefilm van Pixar. Deze verschijnt namelijk november 2004 in de Amerikaanse bioscopen en begin februari 2005 in de Nederlandse. Februari vanwege de vertraging voor de vertaling/nasynchronisatie en rondom de voorjaarsvakantie.
(ps. Amerikaanse releasedatum van Monsters Inc. was vervroegd naar eind oktober ivm. release Harry Potter 2)
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 19:29 schreef Schutter eerst het volgende:
Zo'n soort film niet in een vakantie, of in de beurt van een vakantieperiode, uitbrengen zou een verkeerde commerciele beslissing zijn.
quote:spreek je jezelf hier niet een beetje tegen??? eerst zeg je dat een vakantie de ideale periode is, direct erna geef je aan dat in de vakantie iedereen op vakantie gaat en daarom niet kan kijken, en pas op het eind als iedereen terugkomt trekt het weer wat aan.
maar direct erna schreef Schutter het volgende:
Het begin van de zomervakantie is ideaal, daarna stort het aantal bioscoopbezoekers massaal in vanwege het op vakantie gaan in het buitenland. Aan het einde van de zomervakantie (wanneer iedereen weer terug komt van vakantie) begint de stijging van bezoekers weer en die bereikt zijn top met de kerst weer. Een november release is dus de meest ideale periode.
vervolgens zeg je dat in november een film uitbrengen het beste is, wat volgens mij niet echt een vakantie periode is.
quote:Ja, ik was al bang dat dit verkeerd zou gaan overkomen. Het is een feit dat het aantal bioscoopbezoekers in stort tijdens de zomervakantie. Twee redenen. 1) Mensen verlaten het land voor een wel verdiende vakantie in het buiten 2) Het is veelst te lekker weer, of gewoon heet zoals dit jaar, om naar de bioscoop te gaan. Hoewel veel mensen de andere korte (week) vakanties ook gebruiken om het land te verlaten, is dit beduidend minder dan in de zomer. Dus de eerste 2 weken van de zomervakantie en alle overige vakantieperiodes zijn ideaal voor grote releases. Finding Nemo in juli/augustus uitbrengen is dus niet verstandig.
spreek je jezelf hier niet een beetje tegen??? eerst zeg je dat een vakantie de ideale periode is, direct erna geef je aan dat in de vakantie iedereen op vakantie gaat en daarom niet kan kijken, en pas op het eind als iedereen terugkomt trekt het weer wat aan.vervolgens zeg je dat in november een film uitbrengen het beste is, wat volgens mij niet echt een vakantie periode is.
Eind november is voor de feestdagen en voor de de kerstvakantie. Ik geef aan het voor Disney logisch is als zij hun films in of rondom vakanties uitbrengen. Dit omdat jongeren, hun grootste doelgroep, dan vrij zijn. Naast Finding Nemo volgen ook de jongerenfilms Kruimeltje 2, Pipo de clown en andere.
[Dit bericht is gewijzigd door Schutter op 11-10-2003 19:54]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |