abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13445025
quote:
Edward Said, a polymath scholar and literary critic at Columbia University who was the most prominent advocate in the United States of the cause of Palestinian independence, died in New York City today. He was 67.

The cause of death was leukemia, which Mr. Said had been battling for several years.

Mr. Said, who was born in Jerusalem during the British mandate in Palestine and emigrated to the United States when he was a teenager, spent a long and productive career as a professor of comparative literature at Columbia and was the author of several widely discussed books.

He was an exemplar of American multiculturalism, at home both in Arabic and English, but, as he once put it, "a man who lived two quite separate lives," one as an American university professor, the other as a fierce critic of American and Israeli policies and an equally fierce proponent of the Palestinian cause.

Though a defender of Islamic civilization, Mr. Said was an Episcopalian married to a Quaker. He was also an excellent pianist who for several years was the music critic for The Nation.

From 1977 to 1991, he was as an unaffiliated member of the Palestine National Conference, a parliament-in-exile. Most of the conference's members belong to one or another of the main Palestinian organizations, most importantly the Palestine Liberation Organization led by Yasir Arafat, but some were members of smaller organizations believed responsible for terrorist operations against Israelis and Americans, such as the Popular Front for the Liberation of Palestine.

"The situation of the Palestinian is that of a victim," Mr. Said told Dinitia Smith in New York magazine in 1989, making the kind of statement that put him at the center of the roiling debate about the Middle East.

"They're the dispossessed, and what they do by way of violence and terrorism is understandable," he said. " But what the Israelis do, in killing Palestinians on a much larger scale, is a continuation of the horrific and unjust dispossession of the Palestinian people."

He added: "'I totally repudiate terrorism in all its forms. Not just Palestinian terrorism — I'm also against Israeli terrorism, the bombing of refugee camps."

Mr. Said was a widely recognized figure in New York, a frequent participant in debates on the Middle East, and an outspoken advocate of a Palestinian homeland. For many years he was an ardent supporter of Mr. Arafat, whom he called "the leader of a genuinely national and popular movement, with a clearly legitimate goal of self-determination for his people."

But Mr. Said became a bitter critic of Mr. Arafat after the 1993 Oslo accords between Israel and the P.L.O., believing that the agreement gave the Palestinians too little territory and too little control over it.

In the years after Oslo, he argued that separate Palestinian and Jewish states would always be unworkable and, while he recognized that emotions on both sides were against it, he advocated a single binational state as the best ultimate solution.

"I see no other way than to begin now to speak about sharing the land that has thrust us together, and sharing it in a truly democratic way, with equal rights for each citizen," he wrote in a 1999 essay in The New York Times. "There can be no reconciliation unless both peoples, two communities of suffering, resolve that their existence is a secular fact, and that it has to be dealt with as such."

Bron: The New York Times

Klik hier voor de rest van het uitgebreide artikel (let op: in totaal meer dan één webpagina).

Triest nieuws. Edward Said was een prominente intellectueel en een pragmaticus in de VS en daarmee een stem namens het Palestijnse volk die voor de verandering door redelijk wat Amerikanen serieus werd genomen.

R.I.P.

Ars longa, vita brevis
  donderdag 25 september 2003 @ 21:43:17 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_13445357
Kom op mensen, een beetje respect voor de doden kan toch geen kwaad?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Admin donderdag 25 september 2003 @ 21:47:23 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13445440
quote:
Op donderdag 25 september 2003 21:45 schreef du_ke het volgende:
Kom op mensen, een beetje respect voor de doden kan toch geen kwaad?
Hear hear, beetje fatsoen alsjeblieft zeg
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 25 september 2003 @ 21:49:07 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13445503
Goed, schoon.

Wat mij betreft discussieert iedereen hier een eind weg over deze man, maar dan wel graag op een respectvolle manier graag. Val zijn ideeen aan, kraak ze af, hemel ze op, wat jij wilt. Maar geen geleuter in de trend van "opgeruimd staat netjes". aub.

Bij voorbaat dank.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 25-09-2003 21:56]

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13445867
Omdat hij als intellectueel en pragmaticus redelijk veel (positieve) aandacht trok van de Amerikaanse media, hebben bepaalde pro-Israelische groeperingen (tevergeefs) geprobeerd hem zwart te maken door in zijn verleden te wroeten of door gewoonweg de "antisemiet/terroristensympatisant"-troefkaart weer eens in te zetten. Zoiets las ik ook in het artikel.

Jammer dat sommige mensen te laf zijn om gewoon met anderen in debat te gaan, i.p.v. hen in diskrediet te proberen te brengen.

Ars longa, vita brevis
pi_13445975
nog ff een late reactie op BAZZA...
quote:
Op donderdag 25 september 2003 21:45 schreef BAZZA het volgende:
Dat durf ik best, Said was namelijk een aanhanger van een organisatie die bestaat uit facisten en corrupte lieden.
Zo iemand is geen held hoor dus kan ik zijn (gedwongen) vertrek uit de politiek alleen maar toejuichen.
Je doet net alsof die orthodoxe joden die in de Israelische parlement zitten niet fascistisch zijn. Dat zijn ook van die hard-core fanatiekelingen die van mij ook op mogen donderen.

Ik ken deze man alleen uit de openingspost maar sommigen beschouwen hem gelijk als een terrorist, enkel omdat hij een Palestijn is met een hoge aanzien?

ps. @ mod: als dit niet kan mag je de post ook wel weghalen

pi_13446002
R.I.P.

Jammer, een zeer intelligente en integere man

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13446110
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:05 schreef HeyFreak het volgende:
nog ff een late reactie op BAZZA...
[..]
Laat zitten, joh. BAZZA's reacties waren niet voor niets weggehaald.
quote:
Ik ken deze man alleen uit de openingspost maar sommigen beschouwen hem gelijk als een terrorist, enkel omdat hij een Palestijn is met een hoge aanzien?
Tja, voor sommige onredelijke fanatiekelingen (ook hier op het forum) werkt alleen al het woord "Palestijn" al als een wapperende lap op een stier.

Ik deel trouwens de mening van Professor Said dat de mooiste oplossing juist in één land voor zowel Israeli's als Palestijnen zou liggen. Een vreedzaam en ambitieus ideaal, maar voorlopig niet haalbaar, vrees ik.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 25-09-2003 22:11]

Ars longa, vita brevis
pi_13446118
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:01 schreef motown het volgende:
Omdat hij als intellectueel en pragmaticus redelijk veel (positieve) aandacht trok van de Amerikaanse media, hebben bepaalde pro-Israelische groeperingen (tevergeefs) geprobeerd hem zwart te maken door in zijn verleden te wroeten of door gewoonweg de "antisemiet/terroristensympatisant"-troefkaart weer eens in te zetten. Zoiets las ik ook in het artikel.

Jammer dat sommige mensen te laf zijn om gewoon met anderen in debat te gaan, i.p.v. hen in diskrediet te proberen te brengen.

dat vind ik toch echt zo'n dooddoener.....
pi_13446178
Belangrijke man, dat staat buiten kijf. Wat je ook van het Midden-Oosten conflict vindt. Net als belangrijke Israelische denkers belangrijk zijn. Hij wist goed te formuleren, nam afgewogen standpunten in .

En had daarnaast natuurlijk vooral veel verstand van literatuur.

pi_13446204
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:10 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

dat vind ik toch echt zo'n dooddoener.....

Het lichtpuntje is wel dat steeds meer mensen daar doorheen beginnen te prikken en gewoon kritiek durven (blijven) hebben op Israel.
Ars longa, vita brevis
pi_13446250
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:12 schreef Coone het volgende:
En hij kon ook nog eens piano spelen. Daar mag men hem afgezien van politieke discussies ook gerust om waarderen.
Ars longa, vita brevis
pi_13446314
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:12 schreef Coone het volgende:
Belangrijke man, dat staat buiten kijf. Wat je ook van het Midden-Oosten conflict vindt. Net als belangrijke Israelische denkers belangrijk zijn. Hij wist goed te formuleren, nam afgewogen standpunten in .

helaas worden zulke mensen overstemd door de haat-predikers zoals Sharon en die sjeik Yassin...
pi_13446439
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:15 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

helaas worden zulke mensen overstemd door de haat-predikers zoals Sharon en die sjeik Yassin...

Wat dat betreft zou juist de één-staat-voor-twee-volkeren-oplossing ideaal zijn, omdat juist de extremistische groepen aan beide kanten daar tegen zouden zijn en het juist de redelijke mensen aan beide kanten nader tot elkaar zou brengen!
Ars longa, vita brevis
pi_13446798
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:20 schreef motown het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou juist de één-staat-voor-twee-volkeren-oplossing ideaal zijn, omdat juist de extremistische groepen aan beide kanten daar tegen zouden zijn en het juist de redelijke mensen aan beide kanten nader tot elkaar zou brengen!

Dat denk ik niet. Het zou idd leuk zijn, ware het niet dat de Israeli's een voorsprong hebben qua opleidingsniveau en dus de betere banen krijgen en dus meer geld hebben en dus een scheiding tussen arm (Palestijnen) en rijk (Israeliërs).

Gewoon beide hun eigen land, want die twee volkeren moet je niet bij elkaar gaan stoppen want dan krijg je denk ik een heel explosief mengsel...

pi_13447001
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:32 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het zou idd leuk zijn, ware het niet dat de Israeli's een voorsprong hebben qua opleidingsniveau en dus de betere banen krijgen en dus meer geld hebben en dus een scheiding tussen arm (Palestijnen) en rijk (Israeliërs).

Ja, maar de Palestijnen moeten juist uit het slop getrokken worden! Welvaart is namelijk het enige effectieve middel tegen terrorisme!
quote:
Gewoon beide hun eigen land, want die twee volkeren moet je niet bij elkaar gaan stoppen want dan krijg je denk ik een heel explosief mengsel...
Ik heb ook niet gezegd dat het een picknick zou worden, verre daarvan! Gezien de hoeveelheid kwaad bloed wat er momenteel is is dit idee voorlopig absoluut onhaalbaar. Maar stel je het jezelf anderzijds toch eventjes voor...
Ars longa, vita brevis
  donderdag 25 september 2003 @ 22:47:33 #18
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_13447264
RIP 1 intellectueel minder, en 10 moordenaars erbij
"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_13447374
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:38 schreef motown het volgende:

[..]

Ja, maar de Palestijnen moeten juist uit het slop getrokken worden! Welvaart is namelijk het enige effectieve middel tegen terrorisme!
[..]

Ik heb ook niet gezegd dat het een picknick zou worden, verre daarvan! Gezien de hoeveelheid kwaad bloed wat er momenteel is is dit idee voorlopig absoluut onhaalbaar. Maar stel je het jezelf anderzijds toch eventjes voor...

dan zou het zijn zoals al die eeuwen daarvoor, en toen ging het toch niet zo slecht daar. Oké, ze waren wel gekoloniseerd door de Turken en later de Britten maar toch...

Het zijn de Europese joden die de boel in de soep hebben laten lopen daaro. Voordat de staat Israel gesticht werd leefden moslims, christenen en joden gewoon naast elkaar, zoals het hoort.

Maar als ze nu weer allemaal bij elkaar komen, er is in al die jaren zoveel haat opgebouwd tussen die twee volkeren. Er hoeft maar een Israeliër in het gezicht van een Palestijn te niezen (of andersom) en je krijgt weer een hele zooi rellen.

Palestijnen moeten uit het slop worden getrokken, maar dan moeten ze wel zeggenschap hebben over wat ze doen en niet zoals het nu is waarbij ze door de Israeliërs onder de duim gehouden worden.

pi_13448035
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:47 schreef DeltaOne het volgende:
RIP 1 intellectueel minder, en 10 moordenaars erbij
Leg AUB eens uit hoe zijn dood ervoor zou zorgen dat er 10 moordenaars bijkomen.
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:51 schreef HeyFreak het volgende:
Palestijnen moeten uit het slop worden getrokken, maar dan moeten ze wel zeggenschap hebben over wat ze doen en niet zoals het nu is waarbij ze door de Israeliërs onder de duim gehouden worden.
Oh, maar dat staat ook niet ter discussie. Ik heb het dus over één staat waarin zowel Israeliers als Palestijnen leven met gelijke mensen- en burgerrechten en iedereen stemrecht.

Maar het zijn juist de zionisten die dit nooit zullen accepteren omdat een dergelijke staat geen Joodse staat meer zou zijn.

Maar dat hoeft toch ook helemaal geen specifiek Joodse staat (of Arabische staat for that matter) te zijn?

Sorry, ik ben op dit moment wellicht een beetje in een (enigzins naieve doch vreedzame) Gandhi-bui. Maar ik heb hier al eens vaker over nagedacht en hoewel het op dit moment (in de huidige omstandigheden) onmogelijk is, zou een staat voor beide volkeren uiteindelijk veel (zo niet alle) problemen kunnen oplossen.

Ars longa, vita brevis
pi_13448738
Jammer dat er op de Nederlandse televisie zo weinig aandacht wordt besteed aan Arabische intellectuelen. Tenminste, dat idee heb ik.

Bij Arabische conflicten worden continu (autochtone) 'midden-oosten' deskundigen erbij gehaald, getraumatiseerde naar Nederland gevluchte Arabieren die ook even het woord mogen voeren, de huis-tuin-en-keuken Imam, allemaal mogen ze even hun zegje doen. Maar aandacht voor intellectuelen zoals Edward Said, zie je een stuk minder (behalve als ze kritiek weten te geven op de Islam, dan lijken ze opeens weer welkom te zijn).

Meer van dit soort mensen in beeld; intellectuele Arabieren die zich goed 'in westerse taal' (!!) kunnen verwoorden, zou misschien helpen om het negatieve beeld dat veel van Arabieren hebben, enigszins te verbeteren.

Krekker is de bom!
pi_13449448
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:52 schreef KreKkeR het volgende:
Jammer dat er op de Nederlandse televisie zo weinig aandacht wordt besteed aan Arabische intellectuelen. Tenminste, dat idee heb ik.

Bij Arabische conflicten worden continu (autochtone) 'midden-oosten' deskundigen erbij gehaald, getraumatiseerde naar Nederland gevluchte Arabieren die ook even het woord mogen voeren, de huis-tuin-en-keuken Imam, allemaal mogen ze even hun zegje doen. Maar aandacht voor intellectuelen zoals Edward Said, zie je een stuk minder (behalve als ze kritiek weten te geven op de Islam, dan lijken ze opeens weer welkom te zijn).

Meer van dit soort mensen in beeld; intellectuele Arabieren die zich goed 'in westerse taal' (!!) kunnen verwoorden, zou misschien helpen om het negatieve beeld dat veel van Arabieren hebben, enigszins te verbeteren.

Goed gezegd.

De nieuwsberichten sluiten trouwens wel aan op wat je nu zegt: het Vlaamse journaal besteedde tenminste nog (even) aandacht aan zijn dood, de Nederlandse journaals totaal niet. Of het moet tijdens de eerste tien minuten van het RTL-nieuws zijn geweest die ik heb gemist, maar dat lijkt me zelfs nog onwaarschijnlijker.

Het RTL-nieuws besteedde (i.t.t. het NOS journaal) tenminste nog wel uitgebreid aandacht aan de Israelische piloten die uit gewetensbezwaren weigeren te bombarderen in de Palestijnse gebieden. Wederom een steengoede bijdrage van Conny Mus!

Maar ik dwaal af.

Ars longa, vita brevis
pi_13449623
in het late NOS-journaal iig toch wel redelijk bij zijn overlijden stil gestaan, met recente beelden van hem in eerdere journaals nog wel. Vooral zijn kritiek op het beleid van het kabinet van Sharon en zijn visie op de terreuraanslagen van Palestijnen zijn helder volgens mij en geven een reeel beeld van een deel van de situatie
  vrijdag 26 september 2003 @ 00:59:31 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13449705
Jammer.
Weer een kanshebber die mogelijk de dialoog had kunnen voortzetten minder.

Said plaatste regelmatig artikelen in "De Brug", waar ik als lid van EAJG op geabonneerd ben.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 september 2003 @ 01:46:39 #25
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450135
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:38 schreef motown het volgende:
Sommige mensen hebben een gering vermogen om feiten te kunnen onderscheiden van fantasie en fictie, alsmede van de geschiedenis iets op te steken.!!!

DE MEESTE TERRORISTEN KOMEN UIT DE GEGOEDE MIDDENKLASSE, DAN WEL EEN WELVAARTSEQUIVALENT DAARVOOR. Zie Al Qaida, Hamas, Rote Armee Fraktion etc.

Welvaart voor de Palestijnen zal meer doden voor de Israeliers betekenen.

Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 26 september 2003 @ 01:51:33 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13450162
Machteld!

Je leeft nog en raaskalt nog steeds als nooit tevoren.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 september 2003 @ 01:55:15 #27
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450185
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:52 schreef KreKkeR het volgende:
Hoeveel "Arabische intellectuelen" ken jij die een fundament hebben in hun eigen samenleving?
Wij noemen ze intellectuelen omdat ze op een westers nivo kunnen meedenken/communiceren.
Wie zijn wij om te bepalen wie "Arabische intellectuelen" zijn?
De Arabische massa verfoeit hen!!!
  vrijdag 26 september 2003 @ 01:59:32 #28
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450214
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 01:51 schreef golfer het volgende:
Machteld!

Zolang jij en de meeste anderen denken dat ik mij in raaskallen nog steeds weet te overtreffen boven voorgaande gelegenheden, stemt mij dat positief.
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:06:43 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13450247
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 01:59 schreef machteld het volgende:

Zolang jij en de meeste anderen denken dat ik mij in raaskallen nog steeds weet te overtreffen boven voorgaande gelegenheden, stemt mij dat positief.

En wie weet, ga ik je nog eens serieus nemen.

Soms heb je wel eens een punt, maar meestal betrap ik je op gebrek aan kennis inzake deze kwestie.

Ik raad je al jaren aan, je eens wat dieper en wat minder eenzijdig te verdiepen in deze kwestie.

Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:09:17 #30
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450259
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 00:59 schreef golfer het volgende:
Jammer.
Weer een kanshebber die mogelijk de dialoog had kunnen voortzetten minder.

Said plaatste regelmatig artikelen in "De Brug", waar ik als lid van EAJG op geabonneerd ben.

Wat een negatieve levenshouding.
Wees blij met elk nieUw helder licht aan de horizon!

En ja, ik ben ook op tig geabbbbbbbonnnneerd.......
Verder nog iets te melden mr eajg?
"Said plaatste" !! Verder nog enig weinig kritisch als altijd golfer?

pi_13450266
Ik heb nog nooit van Edward Said gehoord, was ie echt zo bijzonder?
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:13:18 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13450279
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:09 schreef machteld het volgende:

"Said plaatste" !! Verder nog enig weinig kritisch als altijd golfer?

Op weinig kritisch zal je mij nooit kunnen betrappen, beste machteld, hetgeen niet voor jou opgaat.

Maar wat weet jij eigenlijk echt van Said? Wat kan jij je ervan herinnerenen en citeren?

of moet Google je alweer helpen?

Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:16:52 #33
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450290
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb nog nooit van Edward Said gehoord, was ie echt zo bijzonder?
Who cares?
(Niemand is meer bijzonder.?)
Niemand is méér bijzonder!!
pi_13450299
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:16 schreef machteld het volgende:

[..]

Who cares?
(Niemand is meer bijzonder.?)
Niemand is méér bijzonder!!

Nee maar, de meeste "namen" zeggen me wel iets, maar deze?
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:23:15 #35
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450310
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Op weinig kritisch zal je mij nooit kunnen betrappen, beste machteld, hetgeen niet voor jou opgaat.

Maar wat weet jij eigenlijk echt van Said? Wat kan jij je ervan herinnerenen en citeren?

of moet Google je alweer helpen?

Said maakt onderdeel uit van mijn vezels.
Ik herinner mij niets, dat is ook niet nodig, ik kan ook niets citeren, ook dat is niet nodig.
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:26:48 #36
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450325
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:19 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Nee maar, de meeste "namen" zeggen me wel iets, maar deze?

What's in a name?
Misschien kun je dmv deze naam proberen kennis te nemen van een door velen gewaardeerd gedachtengoed.
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:29:01 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13450330
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:23 schreef machteld het volgende:

Said maakt onderdeel uit van mijn vezels.
Ik herinner mij niets, dat is ook niet nodig, ik kan ook niets citeren, ook dat is niet nodig.

Met andere woorden: je weet eigenlijk niet waar/wie je het over hebt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_13450334
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:26 schreef machteld het volgende:
What's in a name?
Machteld, snap je nu eindelijk dat ik, bij tijd en wijle, ontzettend geil van je word?
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:40:18 #39
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450369
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Met andere woorden: je weet eigenlijk niet waar/wie je het over hebt.

1 Laat ik maar eerlijk zeggen dat ik je reactie vermoedelijk niet begrijp
2 Misschien kun je proberen te snappen wat ik heb gezegd?
3 Oswiecum maakt onderdeel uit van mijn vezels.
Ik herinner mij niets, dat is ook niet nodig, ik kan ook niets citeren, ook dat is niet nodig
'Met andere woorden: je weet eigenlijk niet waar/wie je het over hebt.'
  vrijdag 26 september 2003 @ 02:51:11 #40
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13450380
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:30 schreef What het volgende:

[..]

Machteld, snap je nu eindelijk dat ik, bij tijd en wijle, ontzettend geil van je word?

Nee
pi_13472612
Jongens, laat machteld dit topic nou niet verzieken!

Aan het begin van dit topic werd er tenminste nog krachtdadig opgetreden tegen irritante kloontjes die met hun off-topic geflame slotjes proberen af te dwingen.

Ars longa, vita brevis
pi_13472710
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 01:26 schreef motown het volgende:
Jongens, laat machteld dit topic nou niet verzieken!

Aan het begin van dit topic werd er tenminste nog krachtdadig opgetreden tegen irritante kloontjes die met hun off-topic geflame slotjes proberen af te dwingen.

Machteld is geen kloon, die spoort gewoon niet
  zaterdag 27 september 2003 @ 10:26:32 #43
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13474771
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 01:32 schreef gelly het volgende:

Machteld is geen kloon, die spoort gewoon niet

Of allebei
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13475168
BAZZA doet het erom hoor, voordat iemand tegen BAZZA gaat zeiken.
Wat?
  zaterdag 27 september 2003 @ 11:06:14 #45
8502 BAZZA
pi_13475263
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:58 schreef janszzen het volgende:
BAZZA doet het erom hoor, voordat iemand tegen BAZZA gaat zeiken.
Waar om?

Ontopic maar weer, er is dus een aanhanger van een organisatie die uit facisten bestaat overleden dus laten we het daar maar over hebben.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13494993
Weer een bloedhond minder

Nu maar wachten op de eerste theorie die stelt dat Bush hierachter zit

[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 28-09-2003 13:00]

pi_13495268
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:51 schreef Bauhaus het volgende:
Weer een bloedhond minder

Nu maar wachten op de eerste theorie die stelt dat Bush hierachter zit

bloedhond? Omdat hij een Palestijn is ofzo? leg uit?
  Moderator zondag 28 september 2003 @ 17:05:17 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13501107
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:07 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

bloedhond? Omdat hij een Palestijn is ofzo? leg uit?

nee omdat hij banden met terroristische organisatie's onderhield

kan er niet rouwig om zijn eerlijk gezegd, furthermore als we over elke intellectueel die overlijd een topic gaan openen zal de server rap gevult zijn hier op fok! dus ook hier vraag ik ... wtf is het discussiepunt?

is de man in het geheim doodgemaakt door de mossad ... wat?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 28 september 2003 @ 17:06:25 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13501127
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 01:51 schreef golfer het volgende:
Machteld!

weerleg dr argumenten anders is ipv met persoonlijke aanvallen te komen.

mogen wij ook niet, mods dus ook niet lijkt me.

nietsnut

pi_13502223
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee omdat hij banden met terroristische organisatie's onderhield

kan er niet rouwig om zijn eerlijk gezegd, furthermore als we over elke intellectueel die overlijd een topic gaan openen zal de server rap gevult zijn hier op fok! dus ook hier vraag ik ... wtf is het discussiepunt?

is de man in het geheim doodgemaakt door de mossad ... wat?

Over het overlijden van Johan Stekelenburg is ook een topic. Sommige mensen, waaronder ik, vonden deze Said een belangwekkend mens die op verschillende fronten veel heeft betekend. Na het overlijden van zo'n iemand ga ik niet met iemand in discussie die neerbuigend en respectloos over de overledene meent te moeten praten. Als je niks met deze man hebt, dan laat je dit topic gewoon links liggen toch?
  Moderator zondag 28 september 2003 @ 18:05:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13502346
de huisregels zijn nogal duidelijk over discussiepunten en shit

post het dan in cultuur en historie of general chat oid

voor je het weet staat het vol overlijdensberichten hiero

pi_13502383
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:05 schreef sp3c het volgende:
de huisregels zijn nogal duidelijk over discussiepunten en shit

post het dan in cultuur en historie of general chat oid

voor je het weet staat het vol overlijdensberichten hiero

Klagen doe je maar in FB.
is het nou zo moeilijk een beetje respect te tonen?
  Moderator zondag 28 september 2003 @ 18:59:52 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13503614
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:07 schreef Coone het volgende:

[..]

Klagen doe je maar in FB.

hey ik geef alleen maar antwoord op jouw vragen, als jij daar niet tegen kunt moet je ze niet stellen
quote:
is het nou zo moeilijk een beetje respect te tonen?
waarom zou ik?
ik ben het niet eens met de goede man, ik veracht waar hij voor stond en ik kan er geen discussie in vinden verder.
  zondag 28 september 2003 @ 19:56:51 #54
8502 BAZZA
pi_13504942
-edit-
Je kunt je respectloos fundamentalistisch en ronduit rabide gebral wat mij betreft zo diep in je hol steken dat je je verstandskiezen er mee kan inspecteren.

opbokken.
-/edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-09-2003 23:42]

pi_13505268
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:07 schreef BAZZA het volgende:

-edit-

Zeker

En het is onsmakelijk hoe sommigen iemand die voor de vrede streed, iets wat andere leiders van beide kanten niet doen, compleet de grond inboren met populistisch gebral

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-09-2003 23:48]

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator zondag 28 september 2003 @ 20:13:59 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13505319
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Zeker

En het is onsmakelijk hoe sommigen iemand die voor de vrede streed, iets wat andere leiders van beide kanten niet doen, compleet de grond inboren met populistisch gebral

zelfs Arafat strijd voor de vrede ... het gaat mij om de manier waarop
  zondag 28 september 2003 @ 21:28:02 #57
8502 BAZZA
pi_13507055
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:13 schreef sp3c het volgende:

zelfs Arafat strijd voor de vrede ... het gaat mij om de manier waarop

Inderdaad, iedereen wil wel vrede maar het gaat meer om de manier waarop.
pi_13507429
quote:
Op zondag 28 september 2003 21:28 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Inderdaad, iedereen wil wel vrede maar het gaat meer om de manier waarop.

Sharon comes up my mind
X
pi_13508765
Poging tot ontopic, wie meer wil weten over de beste man:

http://www.alquds.net/edward/

www.edwardsaid.org

Hij heeft in mei nog een eredoctoraat in Den Haag ontvangen. Het mooie van deze man was dat hij echt intelligent was en met kritiek en inzichten kwam die bij de andere spelers in het spel ver te zoeken waren. Hij had dan ook niet veel met ze op. Niet met Sharon uiteraard, maar ook niet met Arafat en Abas. Hij was een onafhankelijk denker die uiteraard een positie innam maar vrijelijk kritiek kon uiten.

pi_13511079
*zucht*

even puinruimen

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13511239
Zo. Ongewenste elementen verwijderd en topic weer toonbaar gemaakt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13511794
Nu op Nederland 3 een interview met hem.
Iemand aan het kijken ?

Ik moet hem niet iig.

pi_13512332
Edward Said.
De meesten in dit topic die 'kritiek' uiten, hebben nog nooit van hem gehoord. Kritiek kun je het eigenlijk ook niet noemen, bij gebrek aan enige onderbouwing.
Zoals deze mensen ook niet wisten dat Said, veel kritiek had op de corruptie onder palestijnse leiders.

Deze man stond namelijk voor universele waarden (en normen).

Maar goed, laten we niet teveel nadenken in deze wereld; dat is al een tijdje niet meer 'in'.

pi_13515186
Hahaha. Bovenstaande user denkt er alles van te weten, maar komt ook niet verder dan wat globaal gebazel. Oei, dan ga je ff af!
  maandag 29 september 2003 @ 12:03:43 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13516702
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:53 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Hahaha. Bovenstaande user denkt er alles van te weten, maar komt ook niet verder dan wat globaal gebazel. Oei, dan ga je ff af!
Enlighten me.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13521852
quote:
Op maandag 29 september 2003 01:42 schreef Nyrem het volgende:
Edward Said.
De meesten in dit topic die 'kritiek' uiten, hebben nog nooit van hem gehoord. Kritiek kun je het eigenlijk ook niet noemen, bij gebrek aan enige onderbouwing.
Zoals deze mensen ook niet wisten dat Said, veel kritiek had op de corruptie onder palestijnse leiders.

Deze man stond namelijk voor universele waarden (en normen).

Maar goed, laten we niet teveel nadenken in deze wereld; dat is al een tijdje niet meer 'in'.

Ja, want denken is voorbehouden aan een zeer select groepje.

Ik vond Said wel een sympathieke man. Alleen werd ik niet goed van zijn sprookjes over de ''wanhoop'' van zelfmoordterroristen.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_13552334
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:31 schreef SportsIllustrated het volgende:

Ik vond Said wel een sympathieke man. Alleen werd ik niet goed van zijn sprookjes over de ''wanhoop'' van zelfmoordterroristen.

Maar denk je dan werkelijk dat een zelfmoordterrorist 's ochtends opstaat en zegt "Wat een mooie zonnige dag om een mijzelf eens op te blazen en daarbij tientallen onschuldige burgers te vermoorden"?

Als doorsnee mensen (waaronder zelfs tienermeisjes) tot dit soort vreselijke acties komen, dan moeten ze wel erg veel tot wanhoop zijn gedreven.

Professor Saïd had wat dat punt betreft absoluut gelijk. Als de Palestijnse bevolking werkelijke vrede en vrijheid wordt geboden, dan schieten de statistieken wat terrorisme betreft omlaag, dat zul je zien.

Het enige effectieve wapen tegen terrorisme is welvaart. Meer geweld werkt alleen maar averechts. Zolang Sharon dat niet begrijpt, gaan de bloedvergieten door.

Ars longa, vita brevis
pi_13579091
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:30 schreef motown het volgende:

[..]

Maar denk je dan werkelijk dat een zelfmoordterrorist 's ochtends opstaat en zegt "Wat een mooie zonnige dag om een mijzelf eens op te blazen en daarbij tientallen onschuldige burgers te vermoorden"?

Als doorsnee mensen (waaronder zelfs tienermeisjes) tot dit soort vreselijke acties komen, dan moeten ze wel erg veel tot wanhoop zijn gedreven.

Nee, dan moeten ze flink worden gecoacht. Daar stond vorige week nog leuk een artikel over in de Volkskrant of NRC, door een verslaggever die eens bij Hamas was gaan kijken.
Ik citeer uit mijn hoofd:

''Zelfmoordterroristen worden helemaal niet bewogen door haat, wanhoop, of ideologische indoctrinatie. Hamas beschouwt het domweg als een goed middel om de oorlog mee te winnen.''

Waarmee ik niet wil zeggen dat Sharon die mensen niet tot wanhoop drijft.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_13587661
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:30 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Nee, dan moeten ze flink worden gecoacht. Daar stond vorige week nog leuk een artikel over in de Volkskrant of NRC, door een verslaggever die eens bij Hamas was gaan kijken.
Ik citeer uit mijn hoofd:

''Zelfmoordterroristen worden helemaal niet bewogen door haat, wanhoop, of ideologische indoctrinatie. Hamas beschouwt het domweg als een goed middel om de oorlog mee te winnen.''

Waarmee ik niet wil zeggen dat Sharon die mensen niet tot wanhoop drijft.

Ik zeg ook niet dat je gekken zoals de harde kern van de Hamas ooit volledig zult uitbannen (in elk land heb je helaas wel zware criminelen die er niet voor schromen om hun onschuldige medemens te doden, zelfs hier in Nederland). Maar het probleem is de grote voedingsbodem die mensen wanhopig en apathisch en dus gevoelig maakt voor de retoriek van die fundamentalisten. Het enige wat daartegen werkt is een betere toekomst voor die mensen.
Ars longa, vita brevis
pi_13596680
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:50 schreef motown het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je gekken zoals de harde kern van de Hamas ooit volledig zult uitbannen (in elk land heb je helaas wel zware criminelen die er niet voor schromen om hun onschuldige medemens te doden, zelfs hier in Nederland). Maar het probleem is de grote voedingsbodem die mensen wanhopig en apathisch en dus gevoelig maakt voor de retoriek van die fundamentalisten. Het enige wat daartegen werkt is een betere toekomst voor die mensen.

Einverstanden.
  Moderator donderdag 2 oktober 2003 @ 22:24:07 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13609595
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:50 schreef motown het volgende:

[..]

zolang ze daar op die scholen extreem fundamentalistische shit blijven predikken zullen Hamas & co altijd over een oneindige voorraad 'slimme' bommen kunnen beschikken

of je de palestijnse gebieden nu verlaat, terugtrekt tot de grensen van 1967 of heel de staat Israel ontmanteld ... er zijn doelen genoeg die westers genoeg zijn om aan te vallen (bv Turkije of Egypte om maar wat te noemen)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')