vorig deel: Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
En Romeo Must Die
Allebei gisteren op Veronica
Da shit film!!
quote:Heb ik gisteren ook gekeken. De eerste is wel aardig, RMD is een goedkope Matrix kloon met slecht verhaal en dito akteurs.
Op donderdag 25 september 2003 14:37 schreef Emphemeris het volgende:
Duece Bigalow: Male Gigelow (hoe je dat ook spelt)
En Romeo Must Die
"Nice fishy fishy fishy...."
quote:"Fishy fishy fishy"
Op donderdag 25 september 2003 14:57 schreef BrickTop het volgende:[..]
Heb ik gisteren ook gekeken. De eerste is wel aardig, RMD is een goedkope Matrix kloon met slecht verhaal en dito akteurs.
"Nice fishy fishy fishy...."
"Don't make me he-bitch-man-slap you!"
quote:same here, vond het allebei baggerfilms, duece bigalow spreek voor zich denk ik, en romeo must die is gewoon niet mijn type film.
Op donderdag 25 september 2003 14:37 schreef Emphemeris het volgende:
Duece Bigalow: Male Gigelow (hoe je dat ook spelt)
En Romeo Must Die
Zeker het kijken waard!
onderhoudend, maar niet super. Maar elke film die ik zie met Jude Law merk ik dat ik m wel heel goed vind.
Ashton Kutcher en Tara Reed
film was alleen NIETS waard
hard geprobeerd grappig te wezen,
maar 2 grappen waar je om moet lachen in een comedy is toch erg weinig
PLANET OF PREHISTORIC WOMEN Heerlijke b-film
[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 26-09-2003 15:02]
quote:Toch vond ik die 'afrekeningsscene' wel spectaculair. Helemaal geluidloos zie je die hele brigade met een tommy-gun worden neergemaaid. Geschreeuw en wapengekletter hoor je niet maar zie je daardoor des te beter. Dat vond ik mooi gedaan. Jij?
Op vrijdag 26 september 2003 09:37 schreef dolle_hond het volgende:
Road to Perditiononderhoudend, maar niet super.
Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, maar de extra's & deleted scene's op de DVD waren wel leuk. Meestal is dat schijfvulling:)
quote:dat vond ik echt een matige scene. vooral ook dat hij Paul Newman steeds niet raakt. en als hij hem ff later afschiet, blijft hij op dezelfde hoogte schieten, terwijl iemand zeker na twee treffers op de grond ligt. (later zie je het slachtoffer ook liggen op de grond en niet tegen de auto)
Op vrijdag 26 september 2003 15:13 schreef ELPablo het volgende:[..]
Toch vond ik die 'afrekeningsscene' wel spectaculair. Helemaal geluidloos zie je die hele brigade met een tommy-gun worden neergemaaid. Geschreeuw en wapengekletter hoor je niet maar zie je daardoor des te beter. Dat vond ik mooi gedaan. Jij?
Inspector Gadget
beiden hebben achtergrond en/of zelfspot
Shiiit Negro! Thats all ya had to say
I'm pretty fucking far from okay...
Die dialogen zijn zooo goed
mwoah, wel 5x gelachen ofzo
Beste goede documentaire over een kleine basisschool in de middle-of-nowhere in Frankrijk. Erg mooi om te zien hoe die leraar zich weet te behelpen, terwijl hij aan kinderen van alle leeftijden in z'n eentje les moet geven.
Vandaag:
oftewel Quest for Fire. Bijzondere film die zich afspeelt in de oertijd. Een groep holbewoners gaat op zoek naar vuur, nadat hun vuur door een andere groep gedooft is. De film heeft behalve wat onverstaanbaar gebrabbel geen dialoog, maar tog is altijd duidelijk wat er bedoelt wordt. Leuke film.
De leukste romantische comedy van dit jaar tot nu toe. De heerlijke retro jaren '60 stijl draagt daar het grootste deel aan bij. Verder vond ik Renee Zellweger best te pruimen, maar ik blijf het een irritant mens vinden. Ewan McGregor was ook weer best goed.
Ik ben nog steeds diep onder de indruk van deze prachtige complexe film. Het is egt zo'n film die je meerdere keren moet zien om hem helemaal te doorgronden, maar één ding is nu al wel zeker, het is één van de beste films ooit gemaakt. De prachtige zwart-wit cinematografie, de geweldige openingsscene en het complexe, psychologische plot staan daar garant voor, om nog maar niet te spreken over het prachtige samenspel tussen de twee vrouwelijke hoofdrolspelersters.
niet zo goed.
De Tweeling
Sterk spel van iedereen. Maar geen topper, wel erg onderhoudend en mooi.
American Pie 3 :
Redelijk goede film, niet super
Old School
Ook een redelijke film, maar ook niet geweldig!
DareDevil
bagger, na 15 minuten afgezet
Apocalypse Now
De beste vietnamoorlogfilm allertijden.
Van de makers van Being John Malkovich!!!!
quote:avondje veronica gedaan, victorinox
Op zondag 28 september 2003 10:26 schreef victorinox het volgende:
Snatch
Erg goede film met leuke dialogen en dito geweld.Apocalypse Now
De beste vietnamoorlogfilm allertijden.
quote:Yep
Op zondag 28 september 2003 11:34 schreef dolle_hond het volgende:[..]
avondje veronica gedaan, victorinox
U-571
Geweldige oorlogsfilm, over het veroveren van de Enigma-code.
De spanning en decors is van dezelfde kwaliteit als * Das Boot *
Apocalypse now
Beste film ooit gemaakt over de Vietnam oorlog.....
Bij deze wil ik ook nog de mensen achter mij bedanken, omdat ze zich zo netjes hebben ingehouden met hun GSM. NIET DUS.
zeer onderhoudend. natuurlijk heb je dat met Dickens. Gelukkig had ik het boek nooit gelezen
sterk spel van Jamie Bell, Christopher Plummer en Charlie Hunnam
The Cup (Phörpa)
Een film over nepalese monniken die graag het wk voetbal willen volgen. Leuke en onderhoudende film.
mooie film
Ter compensatie:
Finding Nemo
De nieuwe disney-film. Erg leuk verhaal, leuk getekend en mooie geluiden. Zitten erg grappige stukken in. Zoals de haaien die zweren nooit meer vis te eten bij een soort AA-bijeenkomst. Boordevol met subtiele grappen.
Zeker een aanrader!
Krijgt van IMDB een 8.3. En daar ben ik het helemaal mee eens!
Gisteren gezien: Bruce Almighty. Best een aardige film eigenlijk. Had er niet zo veel van verwacht, misschien dat ie me daarom alleszins meeviel.
Ook gisteren gezien (tja, het was zondag he): A mighty wind (van de makers van Best in Show) Best wel aardig, maar niet zo leuk als Best in Show. Geloof dat het folkzingen me toch niet zo aanspreekt. Niet dat ik nou zo'n hondenfan ben, maar Best in Show was echt onwijs lachen.
Als ik vanavond echt niks te doen heb ga ik voor de 2e keer proberen Johnny English te kijken. Behoorlijk flauw. Je moet er echt voor in de stemming zijn denk ik dan maar. Dus dat zal wel weer niks worden vanavond.
My little eye: die ik best mee vond vallen, was best grappig
en
The eye zeker de moeite waard om te kijken!
Eerder gezien: League of extraordinary gentlemen. Leuke special effects showcase, maar een verhaal waar je voorover in kan vallen zonder te verdrinken. En volgens mij raakte het budget voor de effects op een geven moment op. Goed dat Connery in de film zat, anders was het echt helemaal ten onder gegaan.
Achterlopen is bij mij een kunst
Aan de andere kant heb ik wel al maanden finding nemo gezien...ik loop selectief achter dus
Oh en xJapser: Feardotcom kreeg in de veronica gids al als comment. ctrl-alt-delete!!! dus.......
The man without a past: Nog drogere Finse film. Erg optimistisch maar ook niet adembenemend goed.
Gangs of New York: kitcherig
ga straks denk ik Italian job kijken
quote:Dat van Finding Nemo is de schuld van de distributeurs in NL. Dat half Nederland hem al heeft gezien.
Op dinsdag 30 september 2003 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:
Van het weekend: Costa!, Enemy of the StateAchterlopen is bij mij een kunst
Aan de andere kant heb ik wel al maanden finding nemo gezien...ik loop selectief achter dus
Dat is echt een misser van de Bovenste plank.
quote:Half NL heeft die echt nog niet gezien...
Op woensdag 1 oktober 2003 11:20 schreef Lambiekje het volgende:[..]
Dat van Finding Nemo is de schuld van de distributeurs in NL. Dat half Nederland hem al heeft gezien.
Dat is echt een misser van de Bovenste plank.
Als je American Pie reeks leukt vind is dit ook wel wat.
Oei wat saai zeg
quote:Idd, het orgineel uit 1969 vind ik een stuk mooier.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:02 schreef moz het volgende:Heb alleen gehoord dat het een foute remake is?
quote:Die zou ik dan toch eens ergens moeten opzoeken
Op donderdag 2 oktober 2003 10:04 schreef Myster_E het volgende:[..]
Idd, het orgineel uit 1969 vind ik een stuk mooier.
quote:Dan is 40 Days 40 Nights voor jou misschien een aanrader?
Op donderdag 2 oktober 2003 10:08 schreef Zuip het volgende:
Ehm de huurversie van Catch me if you can... Alleen ergens halverwege zijn we maar gestopt, want we keken inmiddels al niet meer (beetje rare combi, geil en DiCaprio...)
1e keer in de bios met ex, direct daarna in de auto begonnen met 'spelen', want flink opgewarmd. 2e keer op video (had m na het vorige succes maar gekocht voor dr) en het resultaat was wederom subliem
* Chillz heeft gister Matchstick Men gezien
Jammer film kon toch echt niet aan mijn verwachtingen voldoen
eigenlijk was het gewoon weer een
spoiler:
(was overigens met hetzelfde meisje gister, maar is nu ex, daardoor en doordat Nicolas Cage lang niet zo opwindend schijnt te zijn als Josh Harnett had het bij lange na niet hetzelfde resultaat als hierboven)
quote:Nou ja, we keken dus niet meer omdat we ergens anders mee bezig waren, zeg maar...
Op donderdag 2 oktober 2003 10:17 schreef Chillz het volgende:[..]
Dan is 40 Days 40 Nights voor jou misschien een aanrader?
1e keer in de bios met ex, direct daarna in de auto begonnen met 'spelen', want flink opgewarmd. 2e keer op video (had m na het vorige succes maar gekocht voor dr) en het resultaat was wederom subliem
Frailty
Aardige thriller over een godsdienstwaanzinnige vader/serial killer die zijn twee zoontjes bij het moorden betrekt.
(7/10)
Blow
Johnny Depp speelt een drugshandelaar die puissant rijk word in de jaren '80, en in de bak eindigt. Een soort Scarface-light
(7/10)
Prachtig oorlogs-drama over een soldaat die, omdat hij in z'n eentje 2 tanks uitgeschakeld heeft, 6 dagen verlof krijgt om z'n moeder op te zoeken en het dak te repareren. Er volgt een prachtig menselijk verhaal, wat de kijker meer dan eens weet te beroeren.
9-
Freddy's Dead: The Final Nightmare
Absoluut de allerslechtste aflevering in de serie, zelfs slechter dan deel 2. Hij is te absurd voor woorden, nergens een grappige one-liner en ook nog eens tenenkrommend slecht acteerwerk. Ook de horror was ver te zoeken. Ze hadden wel een vooruitziende blik, want met zo'n film breng je inderdaad een serie om zeep. Of eigenlijk nieuw leven, want niemand durfde de serie na deze belabberde film nieuw leven in te blazen, behalve de maker van het origineel. En daar is een redelijk goede film uitgerold. En vanaf vanavond draait natuurlijk Freddy vs. Jason
3.5
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 02-10-2003 12:14]
quote:Ik vind het eigenlijk een van de leukere uit de reeks.
Op donderdag 2 oktober 2003 12:09 schreef Gorro het volgende:
Absoluut de allerslechtste aflevering in de serie, zelfs slechter dan deel 2. Hij is te absurd voor woorden, nergens een grappige one-liner en ook nog eens tenenkrommend slecht acteerwerk. Ook de horror was ver te zoeken. Ze hadden wel een vooruitziende blik, want met zo'n film breng je inderdaad een serie om zeep. Of eigenlijk nieuw leven, want niemand durfde de serie na deze belabberde film nieuw leven in te blazen, behalve de maker van het origineel. En daar is een redelijk goede film uitgerold. En vanaf vanavond draait natuurlijk Freddy vs. Jason
3.5
quote:mijn faves zijn 1,3,7
Op donderdag 2 oktober 2003 14:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vind het eigenlijk een van de leukere uit de reeks.
Deel 2 vind ik absoluut slechter. Beste delen blijven wel deel 1 en 4. Daarna komt 6 toch wel in beeld.
Aardige film, maar wel typisch hollywood. Peter Coyote in een lieve rol is altijd minder, hij kan zo lekker vals spelen.
Ik hou niet zo van westerns, maar de setting van het verhaal is niet eens zo belangrijk hier. Prima acteerwerk en een script zonder tierelantijnen, zorgen voor een sterke film.
Hij blijft meesterlijk. Zo weinig dialoog, en toch zo veelzeggend door de weidse beelden in combinatie met de close-ups.
En natuurlijk Claudia Cardinale .
nou ja, niet helemaal dan. was zo moe en op de videoband die in de video zat staat nog een andere topfilm
Leuke drugs-comedy met onder andere Mickey Rourke en Brittany Murphy. De trippy stijl, die we een beetje kennen van Requiem for a Dream, is wel cool, maar op een gegeven moment kennen we die wel. Het verhaal is helaas niet altijd even sterk, maar de leuke humor maakt een hoop goed. Wel een aanrader.
Goede Roemeense comedy, die qua opbouw een beetje aan Magnolia doet denken. Verschillende verhalen die op het eerste gezicht niet met elkaar te maken hebben, maar uiteindelijk tog gedeeltelijk samenvloeien, hoewel in deze film de verhalen naast elkaar verteld worden en niet in elkaar gewoven zoals in Magnolia. De leuke humor geeft de film nog een extra tintje.
Vette actie, Angelina Jolie is cool, mooie special effects maar een slecht en rommelig verhaaltje.
een ongelooflijke slechte klotefilm. Echt alles aan die film is fout. Verhaal is rommelig, slecht geacteerd en sfx waarvan je moet huilen.
Een film om snel te vergeten.
Waarschijnlijk volgt morgen mijn verhaaltje over deze film, samen met het andere werk van Tarkovsky
Prachtig.
Ik vond hem leuk !
Blabla Brown (Tarantino film)
en Johnny English
quote:Je bedoelt Jacky Brown
Op zondag 5 oktober 2003 02:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Things to do in Denver when you're DeadBlabla Brown (Tarantino film)
en Johnny English
Kep wel deze films gekeken laatste dagen :
Kangeroo Jack
American Pie 3
The Transporter
Jacky Brown ook
The Italian Job
Identity
En op het menu staan nog :
The League of Extrordinairy Gentlemen
Charlies Angels Full Throttle
Pirates of the carribean
Ach kep iig iets te doen
Hele mooie film van Sebastian Schipper. Vooral de vorm is apart, vaak dialogen die je niet hoort, maar waar muziek onder gezet is.
ook humoristisch en spannend. Een tafelvoetbalwedstrijd is nog nooit eerder zo spannend in beeld gebracht. Topper.
Ook dat Elvis-stuntteam was erg sterk
3e keer geloof ik, maar wel lachen
en The Way Of The Gun
2e x, nu weet ik weer waarom ik niet meer goed wist hoe hij ging
Erg mooie film over een groepje nonnen, wat een klooster hoog in de Himalaya moeten stichten, met alle problemen van dien. De film is erg mooi in beeld gebracht, de acteerprestaties zijn erg goed en het verhaal erg leuk, mooi en spannend zelfs. Top film.
Was wel vermakelijk, niet erg vernieuwend.
Op zich wel een leuke film
Krijgt van IMDB een 5.6 en ik sluit me daarbij aan.
Beetje laat, hij is hier al 4 maanden uit, maar wat een superfilm. Dialogen zijn grappig, en grafisch gezien echt mooi..
spoiler:
APIII was beter dan ik had verwacht. Wrong Turn was eindelijk weer eens een echte, goede horrorfilm (ik weet dat veel mensen het daar niet mee eens zijn ).
quote:Ik heb die dit weekend gezien. Gave film
Op maandag 6 oktober 2003 16:14 schreef Libris het volgende:
Finding NemoBeetje laat, hij is hier al 4 maanden uit, maar wat een superfilm. Dialogen zijn grappig, en grafisch gezien echt mooi..
spoiler:Vooral in die walvis..
The Black Hole (1979)
Ik zag hem staan in de videotheek en ik moest hem gewoon meenemen, aangezien het zo lang geleden is dat ik deze film gezien had.
In deze science fiction film stuit een onderzoeksschip op een vermiste ruimteschip aan de rand van een zwart gat. Aan boord vinden zij alleen maar de hoofdwetenschapper samen met erg veel robots. De rest van de bemanning is verdwenen.
Hij heeft redelijke special effects voor een film uit die tijd, en ik vond hem over het algemeen erg goed te pruimen.
Alleen toen kwam het einde...
Het goede aan het einde is dat ik er compleet door verrast werd. Het slechte aan het einde is dat ik dit niet vind passen in een s/f film.
spoiler:
Leuke highschool-comedy, wat oooral te danken is aan de twee hoofdrolspelers, Reese Witherspoon en Matthew Broderick.
De jaarlijkse verkiezingen voor de voorzitter van de studentenraad staat voor de deur en Reese is er alles aan gelegen om die te winnen, tot ergernis van Broderick.
Goede film van Luis Buñuel over de obsessie van de man voor de vrouw. Een oudere man valt voor een jonge bediende. Zij voelt ook wat voor hem, maar wil het rustig aan doen, tot ergernis van de man. De keuze om 2 verschillende actrices voor dezelfde rol is opvallend, maar werkt goed. Zo worden de verschillende karaktertrekken van het meisje extra benadrukt.
Geweldige film, vooral dankzij de prachtige muziek en de leuke sfeer die de film heeft. De film gaat over een jongen die voor een lerares valt, maar hij is niet de enige. Ook zijn mentor, een ongelukkige millionaire, wordt verliefd.
O ja, en vrouwen met Engels accent
jackass the movie
Hij stond op. Ik zweer het!!. Ik lachtte alleen maar omdat anderen lachten!! Met bier op wordt hij best nog wel grappig.
Metropolis (1926)
Als goedmakertje. Fantastische film, grondlegger van vele andere films en the Thin Man rules in zijn mooie outfit!
Equilibrium hmm.. mooie gevechten, simpel verhaal, beetje cliche. Gevechten maken het erg de moeite waard.
Don Juan DeMarco
Mijn hemel.. Die Johnny Depp is goed! Ik heb nu weer een nieuwe kijk op romantiek Erg leuke film met leuke rollen van Depp en Brando. Af en toe verliest het een beetje vaart en wordt het te houterig. Maar over het algemeen, de moeite waard.
allen voor het eerst
NBK was zeer vermakelijke film, lekker zweverig
Pulp Fiction was wel okeej, maar als je o zo vaak hebt gehoord dat ie o zo geweldig valt ie toch wel een beetje tegen.
Daarentegen keek ik Fear & Loathing omdat ik hem moest kijken van iemand omdat ie ZO goed was en die viel niet tegen, geweldig humorischtische film
pearl harbour leek me nooit zo veel boeiends om verschillende redenen, maar toch hele mooie film wel weer beetje voorspelbaar maar goed
De 2e is echt super! De 1e is ook wel leuk.
The Italian Job
Wel een vermakelijke heist film. Kijkt lekker weg. Beetje te slick naar mijn mening. Helaas ken ik het orgineel niet, dus daar kan ik hem niet mee vergelijken. 7/10
American Wedding
Meer van hetzelfde. Heb wel moeten lachen om bepaalde grappen. Tis wel jammer dat de grappen steeds vulgairder worden. Stiffler zijn grappen dragen trouwens wel de hele film. De rest van de cast heeft weinig toe te voegen aan de humor. 5/10
...en nu ben ik (wéér) Bad Boys aan 't kijken
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:21 schreef Gorro het volgende:
RushmoreGeweldige film, vooral dankzij de prachtige muziek
en de leuke sfeer die de film heeft. De film gaat over een jongen die voor een lerares valt, maar hij is niet de enige. Ook zijn mentor, een ongelukkige millionaire, wordt verliefd.
O ja, en vrouwen met Engels accent
Wrong Turn was wel gaaf, maar je moet van 't genre houden.
American Wedding viel me 100% mee. Ik verwachtte een uitgemolken 3e deel in de serie maar heb toch een aantal keer goed gelachen om de hilarische (maar soms ook wat vergezochte) grappen
The Italian Job (de 2003 versie ) was op zich een vermakelijke actie film. 13 in een dozijn maar dat boeit me niet zo heel veel. Zeker de moeite van 't kijken waard (maar verwacht er niet te veel van)
Ik Ook van Jou was ook best onderhoudend. Ik heb het normaal niet zo op Nederlandse films maar hier zat iig wat diepgang in.
heb ik dus nog nooit eerder gezien
Top film, lekkere muziekjes en natuurlijk Rex Manning day!
Mwoah, aftreksel van American Pie maar dan minder.
Was wel leuk maar er gaat niets boven AP.
Ginger Snaps
Queen of the Damned
Identity
Anger Management
CA: Full Throttle
Hitler: The Rise of Evil (is eigenlijk mini serie)
Willard
Equilibrium wel een leuke film
Matrix Reloaded: ja wat moet ik zeggen, is de derde keer dat ik hem zie en hij blijft top
Het blijft gewoon een goede animatiefilm.
na deel 1 zat ik eigk niet echt op deel 2 te wachten
maar nu wil ik deel 3 eigk best wel graag zien
mooie film
Kill Bill vol. 1
Zie topic Kill Bill
Death to Smoochy
Wel aardig !!
Na 5 minuten ben je het zwarte-complex van Martin Lawrence al zat
Iets beter bekend als Steamroller and the Violin, de afstudeerfilm van Andrei Tarkovsky . In dat topic volgt ook een uitgebreide beschrijving .
Beter bekend als Knife in the Water van Roman Polanski. In al zijn eenvoud een erg sterke film. Een stel op weg naar hun zeiljacht pikt een lifter op. Ze nemen hem uiteindelijk mee uit zeilen en we volgen de gebeurtenissen rondom dit feit. De karakters zijn goed uitgewerkt en het einde is erg mooi.
Gisteren:
Erg goede film van Federico Fellini. Marcello Mastroianni schittert weer als de charismatische journalist Marcello, die zijn dagen spendeert tussen de beroemdheden en rijke mensen, op zoek naar plezier en geluk in feestjes en sex. De film straalt aan alle kanten een geweldige sfeer uit en is gelijk een goede satire op de paparazzi, een term die afgeleidt is aan de hand van deze film. Vooral de scene met Anita Ekberg in de Trevi fontein is een klassieker.
...beter bekend als Black Cat, White Cat. Erg grappige Joegoslavische comedy van Emir Kusturica, vol met grappige personages, doldwaze situaties en erg leuke muziek. Sinds lange tijd niet zo gelachen bij een film. De tagline geeft wel een goed beeld
" Gypsy mobsters, dirty deals and shotgun weddings. This could be the start of a beautiful friendship"
Nu ik erover nadenk, het verhaal en het plot was niet geweldig, maar wel erg goed gemaakt en spannend. Een aanrader!
(8/10)
Film die een serie-kindermoordenaar laat zien, geinterviewd in de gevangenis en met flashbacks. Gebaseerd op een echte skm in 1966 in Essen.
De kracht die de film aanvankelijk weet op te bouwen en die boeiend is, wordt langzaam maar zeker saai. Je weet waar het verhaal naar toe gaat en enige spanning is bij voorbaat afwezig. De flashbacks over het gezinsleven zijn echter wel heel mooi schrijnend. Een jongen van 19 die nog volledig door zijn moeder wordt gewassen bijvoorbeeld.
Dat hij zijn laatste slachtoffer moet laten liggen zonder vermoord te hebben omdat hij punktlich voor het eten en bad thuis moet zijn, tja, dan loopt je slachtoffer weg en word je gesnapt.
Lost Horizon
Erg leuke avonturen-film van Frank Capra. Het verhaal over een groep mensen wat neerstort in het midden van de Himalaya zorgt behalve voor plezier, ook nog voor wat interessante vragen met zich mee. Enigszins vergeten klassieker
Legally Blonde 2: Red, White & Blonder
Ik vond het eerste deel al niet zo leuk, maar vergeleken hierbij was dat nog een topfilm Ik ergerde me enorm aan Reese's karakter, de plot is dom en staat bol aan cliches en het einde is zo moralistisch dat ik er bijna van over m'n nek ging
She xing diao shou
De plot van deze oude film van Jackie Chan stelt natuurlijk niets voor. Twee rivaliserende martial-arts scholen beconcurreren elkaar. Het is wel weer leuke om Jackie Chan aan het werk te zien. Maar al die eindeloze martial-arts scenes gaan op den duur ook vervelen, hoe goed en leuk ze ook zijn. Ik heb mijn portie voor de komende maand weer gehad denk.
Vandaag
Kumonosu jo
Beter bekend als Akira Kurosawa's Throne of Blood. Kurosawa heeft Shakespeare's MacBeth onderhanden genomen en geplaatst in de tijd van de samurai's en dat levert een prachtige film op. Opvallend is de afwezigheid van gevechtsscenes, iets waar Kurosawa normaal niet voor terugdeinst. Dit geeft wel meer plaats voor het verhaal, een intrigerend verhaal, vol met spanning, mysterie en drama. Na Seven Samurai en Rashomon, Kurosawa's beste film die ik gezien heb (de anderen zijn Ran en Yojimbo).
24 Hour Party People
Goede film met één probleem. Het schets een tijdsbeeld van een periode waar ik absoluut niets mee heb, ik heb de muziek nooit leuk gevonden. Tog heb ik wel plezier beleeft aan deze film, grotendeels te danken aan de leuke humor, waarmee de film doorspekt is.
Goeie film, leuk verhaal, alleen Val Kilmer vond ik niet echt dat rolletje waardig. Grappig eind. Alleen Antonie Kamerling zou meespelen voor een paar seconden, maar niet gezien
Boys don't cry
Matrix Reloaded
Bridget Jones' Diary
Hij is erg leuk om te zien, zeker de moeite waard
en natuurlijk weer stifflers mom
blijft goeie film, voor 6 eurootjes helemaal
Voor de trailer: http://www.apple.com/trailers/miramax/kill_bill/volume_I/large.html
Was een leuke film, wel erg bloederig.
Is een film door dezelfde makers als Pulp Fiction.
haha van 5 uur 's middags tot 3 uur 's nachts ffonstapannen tijdens al dat blokken
Die had ik al erg lang niet meer gezien, maar hij blijft leuk.
Terminator 3
Sjah......eh.......k*tfilm.
Positief punt: alles gaat stuk!!!! Explosie hier, vechtscene daar!!!
Een verhaallijn heb ik niet echt duidelijk kunnen ontdekken en de 'dramatische' stukjes (of wat die rustige scenes ook voor moesten stellen) hadden echt niet gehoeven, voegde dus totaal niets toe aan de film. IMHO
Maar: alles ging stuk!!!!!!!
Van IMDB krijgt ie een 7.0 (waarom????????) Van mij een 5.0
Gisteren: Bad Boys II (erg leuk, maar bepaalde scenes hadden wat mij betreft best wat korter gemogen) en the Life of David Gale. Ook een toppertje!
Zeer vermakelijke no-brainer Actie/Comedy,
met in de hoofdrollen The Rock en Seann "Stifler" William Scott.
Waar ik The Rock nog een erg tegenvallende "nieuwe" acteur vond in The Scorpion King, viel hij hier juist reuze mee,
en vind hem een aangename aanvulling als nieuwe actieheld voor de komende jaren
(en nu vooral aangezien Ahnuld, Governor is geworden,
welke trouwens een leuke cameo heeft in deze film en als ware z'n "troon" overdraagt aan The Rock)
Dikke 7+
A Knight's Tale (7) Leuke film, grappig, romantisch, leuke muziek en mooie actie.
Slechts onderbroken door reclame-hart van nederland-reclame-piet-reclame-shownieuws-reclame-sterrenbeurs-reclame...
Pfff, tegen de tijd dat het laatste deel begon was ik ondertussen alweer vergeten waar het uberhaubt over ging.
Was wel een goeie film dacht ik, toch maar een keer uit de videotheek trekken dan.
Laurel and Hardy (short-movies:
- Tit for Tat
- The Hoose-Gow
- Blotto
- Another Fine Mess
- Perfect Day
- Two Tars
- Berth Marks
- Scram!
Helemaal geweldig De dikke en de Dunne
quote:Ja dat is echt hoogst irritant dat onderbreken van een film.
Op dinsdag 14 oktober 2003 00:36 schreef Takkesteeg het volgende:
Conspiracy Theory, met Mel Gibson en Julia Roberts, helaas op SBS6...Slechts onderbroken door reclame-hart van nederland-reclame-piet-reclame-shownieuws-reclame-sterrenbeurs-reclame...
Pfff, tegen de tijd dat het laatste deel begon was ik ondertussen alweer vergeten waar het uberhaubt over ging.
Was wel een goeie film dacht ik, toch maar een keer uit de videotheek trekken dan.
Redelijk onderhoudend. Schrijnend verhaal, maar al met al niet zo heel sterke film
Far from Heaven
Heerlijk trage film, maar toch onderhoudend. JM was heel sterk en het was wel ff wennen om DH niet als president, maar als tuinman te zien.
Het derde deel uit de American Pie reeks,
en zeker geen tegenvaller, heb me reuze vermaakt!
The Finchmeister vs. Steven
en
The Dance-off
TOPPIE!
Geef hem een 8
Lekker absurd verhaal rondom een familie, waarvan de leden zich opeens anders gaan gedragen. Bizarre situaties en suggesties, zoals die schooljongen die de kamer binnengaat waar orgies worden gehouden en de man die de courgettes uit de koelkast haalt.
Zeer vermakelijk
en vanmiddag
-Matrix
Vond ze alle drie echt goed. Komt niet vaak voor...
Vandaag gezien op DVD. Vier mensen geven hun getuigenis over wat er gebeurd is, wie spreekt de waarheid? Sterke film, inspiratiebron voor The Usual Suspects. Filmisch ook erg mooi, zeker voor een film uit 1950.
Erg goede film over de impact van een "high-school-shooting" op een gemeenschap in het algemeen, en 2 meisjes in het bijzonder. De jonge cast zet sterke acteerprestaties neer, die je meeslepen in dit emotionele drama. De film lijkt met een speelduur van 133 minuten aan de lange kant, maar voor mij was de film voorbij over voor ik er erg in had.
In de sneak gezien gisteren, de nieuwe film van de Coen Brothers. Leuke film. Later meer...
Vandaag:
Historisch gezien een erg belangrijke film, aangezien het de allereerste film was met gesproken dialoog. En dat is eigenlijk de enige reden waarom hij het kijken waard is, hoewel... die 2 korte scenes waarin er daadwerkelijk gesproken dialoog zit, zijn nu ook niet zo spectaculair meer. Het verhaal is vrij standaard, en als musical heeft hij ook weinig te bieden. Maar ik vond dat ik hem gezien moest hebben, dus bij deze
Geschreven en geregisseerd door de schrijver van het geweldige script van The Usual Suspects. Dit wetende valt de film enigszins tegen. Nergens komt hij in de buurt van die film. Tog was hij nog redelijk onderhoudend en de shoot-out op het einde, die me sterk deed denken aan de films Butch Cassidy and the Sundance Kid en The Wild Bunch, is zeker het noemen waard. Ik heb me dus wel vermaakt, maar niet meer dan dat.
Erg leuke film, gaat ook nooit vervelen. Reese Whiterspoon is , Sarah Michelle Gellar is
en Selma Blair is echt grappig. Briljant einde ook!!!
From Dusk Till Dawn ***
Aardige film die heel sterk begint. Keiharde actie met een dikke laag humor alleen het tweede deel als zombiefilm vind ik wat minder geslaagd maar hier zullen anderen wel weer anders over denken.
Net binnen op dvd dus maar weer eens gekeken. Evil Dead II blijf ik de beste uit de reeks vinden. Ook anno nu blijven de meeste effecten gewoon goed overeind.
Army of Darkness is natuurlijk vooral grappig. Visueel wel erg mooi gedaan, hoewel deze film natuurlijk veel meer verouderde effecten bevat in vergelijking met de computeranimaties van nu. Ik heb de director's Cut gekeken en het originele einde (k-mart) is toch vele malen leuker.
Off topic: Chillz, wil je Clones DVD nog kopiëren?
quote:had hier al wat gezet
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:05 schreef Copycat het volgende:
Off topic: Chillz, wil je Clones DVD nog kopiëren?
om dan toch ONtopic te blijven:
Afgelopen zaterdag Bad Boys II
en daarin was Martin een veel betere/ leukere member of the National Security
die had m'n vriendin nl nog nooit gezien
Weer eens een nederlandse film die erg goed was
Finding nemo
Again
Resident Evil
Blijft ook erg goed
Children of the corn Isaac's Return
Mortal kombat
Jet Li Legend of the red dragon
A.I. Artificial intelligence
gisteren:
The Life of David Gale
Barton Fink
De een na laatste film van de Coen Brothers die ik nog niet gezien had (de laatste is Blood Simple.). Weer een typische Coen-film met leuke personages, absurde situaties en een aparte sfeer. Wel een van de mindere van de Coen Brothers.
Edi
Natuurlijk weer helemaal geweldig
nou alweer niet afgekeken. kan het blijkbaar niet opbrengen BW zo lang te aanschouwen of ik vind het echt oninteressant
Tja, gewoon een goeie film
Bassie & Adriaan & de Plaaggeest dvd
Eng, maar leuk
Zweedse film van Daniel Alfredson, best aardig.
Gehuurd samen met One Hour Photo, en die ga ik straks kijken.
quote:Onbekend? Dat valt volgens mij wel mee, 6 oscarnominaties (waaronder die voor beste film) waarvan er twee verzilverd werden, zie ook http://www.imdb.com/title/tt0077928/awards
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:23 schreef joris007 het volgende:
Midnight Express [...] is redelijk onbekend, maar echt een toppertje
Maar inderdaad een mooie film
Zo, zeker een goeie tarantino film
Helaas is het waachten nu op volume 2
spoiler:
Zeker een aanrader
The story is about Billy Hayes, a young American guy who is arrested at the Turkish airport for a minor offense and is sentenced to 30 years in prison. In this Turkish prison he is tortured and mentally broken by the prison authorities.
te kleine grapdichtheid voor een komedie
Ik vond hem redelijk, en vond de hele reeks samen ook niet meer dan redelijk... maar dat komt denk ik ook heel erg door de frequentie waarmee ik ze nu heb gekeken... iedere Bond is toch echt ongeveer hetzelfde, ik merk dat iedereen, en ikzelf ook, ze door elkaar gooit... en het kan ook bijna niet anders.
Maar sommige van de vaste elementen, zoals Q en Moneypenny, blijf ik dan weer wel leuk vinden.
Connery vond ik de beste bond, Lazenby vond ik ook goed acteren maar het minste bond-achtig van de hele reeks. Brosnan en Dalton vond ik ook gewoon goed, Moore weer ietsje minder.
M'n favoriete films zijn toch nog steeds de eerste 3, Dr. No, From Russia With Love en Goldfinger...
quote:dat wist ik nog niet eens
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:41 schreef Berkery het volgende:[..]
Onbekend? Dat valt volgens mij wel mee, 6 oscarnominaties (waaronder die voor beste film) waarvan er twee verzilverd werden, zie ook http://www.imdb.com/title/tt0077928/awards
Maar inderdaad een mooie film
Not Another Teen Movie
Leuke film, alleen moet je wel alle films gezien hebben die geparodieerd worden. Anders is ie niks aan.
Lekker op de zondagaochtend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |