abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13428294
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben je dan wel niet-succesvolle allochtonen tdegengekomen? Of heb je dat alleen van tv?

Vakkenvullers, schoonmakers, 'gewone' medewerkers. Daar houdt het wel bij op eigenlijk. We hadden een surinamer bij PWC die 'senior' was en een surinaamse manager bij dat incassobureau. Maar om dat nou succesverhalen te noemen waar ik jaloers op zou moeten zijn......nee.
quote:
En er zijn genoeg voorbeelden van succesvolle allochtonen; eigenlijk iedereen die zich aan de regels houdt, Nederlands kan spreken, en iemand die aan de Nederlandse samenleving wil deelneming. Dat zijn er heel wat hoor; alleen de kleine groep (die relatief groter is dan bij autochtonen) allochtonen die het verpesten, zijn voorbeelden van de mislukte integratie.
Ik denk niet dat ze dat met succesvol bedoelen. Dat zouden we dus jaloers zijn omdat zij wel kunnen integreren en wij niet???? Ik ken ook zat voorbeelden van hoe de integratie wel zou moeten. Maar ik denk dus niet dat ze dat bedoelen met succesvol en jaloezie.
quote:
Je bent jaloers.
Dat blijkt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13428319
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:08 schreef SCH het volgende:
Iemand het rapport al gelezen of is dat weer het bekende holle geblaat in de ruimte?
Gezien de uiteindelijke conclusie blijkt dat we het holle geblaat het best aan de commissie over kunnen laten.
pi_13428339
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Die domme wetenschappers ook

Ik wacht nog op het volledige -onderbouwde- rapport, maar als ik naar de conclusie kijk denk ik wel: waar halen ze het vandaan????

gevolgd door de vragen: op welke planeet wonen ze, in welke toestand waren ze en wat was het doel van het onderzoek?

pi_13428403
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Vakkenvullers, schoonmakers, 'gewone' medewerkers. Daar houdt het wel bij op eigenlijk. We hadden een surinamer bij PWC die 'senior' was en een surinaamse manager bij dat incassobureau. Maar om dat nou succesverhalen te noemen waar ik jaloers op zou moeten zijn......nee.

Dat jaloers zijn is absurd, maar waarom is het geen 'succes'? Moet een allochtoon een goede baan hebben met leuk huis ofzo om aan te kunnen tonen dat het integratiebeleid succesvol is?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13428510
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat jaloers zijn is absurd, maar waarom is het geen 'succes'? Moet een allochtoon een goede baan hebben met leuk huis ofzo om aan te kunnen tonen dat het integratiebeleid succesvol is?

Hoezo? Ik kan me er best wat bij voorstellen. Misschien heeft de commissie veel op het Fok-forum gezeten het afgelopen jaar
pi_13428619
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo? Ik kan me er best wat bij voorstellen. Misschien heeft de commissie veel op het Fok-forum gezeten het afgelopen jaar

Ik heb het afgelopen jaar ook veel op het Fok-forum rondgelopen, maar ik ben niet jaloers op succesvolle allochtonen. Ook niet op succesvolle autochtonen.

Als je als commissie al wilt kijken naar de aanleiding van het ongenoegen, dan lijkt mij dat de relatief grote groep kut-allochtonen op plaats 1 komt, en op plaats 2 komt het gegeneraliseren + onderbuikgevoelens van de autochtoon.

pi_13428668
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat het in ieder geval een betere reden is om jaloers te zijn dan alleen maar goed integreren. Er staat ook: het succes van migranten. Ik denk dat er anders had gestaan: het succes van inburgeren. Maargoed, dat hangt van je definitie af. Staat het rapport al online?

Uit de volkskrant:

quote:
Verwey: integratie loopt op schema
Door Rachida Azough en Martin Sommer

DEN HAAG/AMSTERDAM - Het integratiebeleid is niet mislukt. Het ongenoegen over de multiculturele samenleving is eerder de uitdrukking van jaloezie van autochtone Nederlanders op het succes van migranten.

Dat blijkt uit een rapport van het Verwey-Jonker Instituut dat vandaag onder grote druk vervroegd verschijnt. Dit dient als uitgangspunt voor het parlementaire onderzoek naar het integratiebeleid, waarvoor de openbare hoorzittingen maandag zijn begonnen.

In het bronnenonderzoek distantieert het instituut zich van de opdracht die het van de Tweede Kamer had gekregen om de 'onvoldoende geslaagde integratie' te onderzoeken. Er zou juist sprake zijn van een relatief succesvolle integratie. Dat is 'niet ondubbelzinnig', maar de integratie ligt op hoofdlijnen 'redelijk op schema'.

Het onderzoek is in opspraak geraakt doordat SP-Kamerlid Lazrak vorige week de objectiviteit van het instituut in twijfel trok. Hij kreeg woensdag bijval van het VVD-Kamerlid Hirsi Ali dat stelt dat het instituut de opdracht had moeten weigeren, omdat 'de kliek beleidsonderzoekers' jarenlang de multiculturele samenleving heeft onderzocht, in opdracht van dezelfde rijksoverheid die ze nu moet beoordelen.

Commissievoorzitter Blok en Kamervoorzitter Weisglas, (beiden VVD), laken haar uitspraken. 'Ze spreekt voor haar beurt. Een gefundeerd oordeel is pas mogelijk als het onderzoek klaar is', aldus Blok. Volgens VVD-fractievoorzitter Van Aartsen zal ze echter met haar eindoordeel wachten tot de commissie klaar is.

Hoogleraar intercultureel bestuur Erik Snel, weigerde wél vanwege te verwachten belangenverstrengeling. 'Misschien had de rapportage beter door Nyfer verricht kunnen worden. Dat kan evalueren, maar heeft nog nooit iets met onderzoek naar de multiculturele samenleving gedaan.'

bron
pi_13428747
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:34 schreef sizzler het volgende:

Staat het rapport al online?

quote:
Dat is de belangrijkste
conclusie van het rapport van het
Verweij-Jonker instituut dat vandaag
onder grote druk vervroegd openbaar
wordt,zo meldt de Volkskrant.
Dat kan nog wel wat langer duren denk ik.
pi_13428805
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat kan nog wel wat langer duren denk ik.

Nouja, de volkskrant kent de inhoud al. Zodra ze groen licht krijgen kunnen ze het erop zetten...

*afwacht

pi_13428924
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, de volkskrant kent de inhoud al. Zodra ze groen licht krijgen kunnen ze het erop zetten...

*afwacht

Als dit alles is, dan is dit onderzoek echt mislukt.

Ik hoop echt dat er aanbevelingen in zitten die ervoor zorgen dat we het rest van het schema afmaken. En wat te doen aan de relatief grotere groep kut-allochtonen. Anders heeft een parlementair onderzoek geen zin.

pi_13429093
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat er aanbevelingen in zitten die ervoor zorgen dat we het rest van het schema afmaken. En wat te doen aan de relatief grotere groep kut-allochtonen. Anders heeft een parlementair onderzoek geen zin.

HALLO ZEG.

Het onderzoek van VJ-instituut is een klein deeltje van wat de hele commissie doet, maar jullie weten nu al dat het niks is en dat het is mislukt. Go with the populistische flow.

Je weet het beter dan wetenschappers?

pi_13429152
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, maar ik vraag me af wat je aan de aanbevelingen hebt met zo'n conclusie. Dan krijg je namelijk oplossingen als: "start een reclamecampagne waarin succesvolle Nederlanders worden neergezet om het scheve beeld dat onder de autochtone bevolking leeft te nuanceren."
pi_13429161
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

HALLO ZEG.

Hoi.
quote:
Het onderzoek van VJ-instituut is een klein deeltje van wat de hele commissie doet, maar jullie weten nu al dat het niks is en dat het is mislukt. Go with the populistische flow.
Het belangrijkste imho is aangeven wat er fout is gegaan, hoe het verder moet, wat er anders moet, en dat soort dingen. Nu wordt er een algemeen oordeel gegeven dat het wel op schema is. Als de rest van het onderzoek in deze trant door blijft gaan, dan heb je er niks aan.
quote:
Nee, ik geef mijn mening over de richting dat het onderzoek uit moet gaan.
pi_13429185
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

HALLO ZEG.

Nouja, ik weet nu al dat de conclusie die hiervoor is neergezet niet klopt. Verder moet ik het nog zien. Eerst dat rapport afwachten.
pi_13429202
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, ik weet nu al dat de conclusie die hiervoor is neergezet niet klopt. Verder moet ik het nog zien. Eerst dat rapport afwachten.

Het rapport is nog iets anders dan het werk van de commissie. Die mag dus niet haar werk doen vand e VVD en van jullie.
pi_13429225
inmiddels ex-directeur Duyvendak is het broertje van... jawel !
pi_13429338
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, maar ik vraag me af wat je aan de aanbevelingen hebt met zo'n conclusie. Dan krijg je namelijk oplossingen als: "start een reclamecampagne waarin succesvolle Nederlanders worden neergezet om het scheve beeld dat onder de autochtone bevolking leeft te nuanceren."

Of een campagne om jaloezie onder allochtonen te vergroten.

pi_13429422
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Het rapport is nog iets anders dan het werk van de commissie. Die mag dus niet haar werk doen van de VVD en van jullie.

Nouja, dat is dus de vraag: in hoeverre is het instituut bij de commiessie betrokken? Is het 1 onderzoek van de 20 of vormt het de leidraad? Hirsi Ali en Lazrak hebben niet voor niets krietiek.
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:03 schreef Koos Voos het volgende:
inmiddels ex-directeur Duyvendak is het broertje van... jawel !
Ik wist het! Kutkliekjes!
  donderdag 25 september 2003 @ 11:12:20 #44
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_13429434
Sjonge jonge

Dit is een leuke episode voor al die zielen die maar vol blijven houden dat er niet zoiets kan zijn als de linkse kerk.

Een gesubsideerd clubje mensen, die aan professioneel wishfull-thinking doen

En nu de multiculturele droom toch echt aan z'n einde is, komen de zakkenvullers er achter dat ze 10-15 jaar wensdroom beelden hebben lopen spuien, en die blijken nu niet waar.

En ipv toe te geven, krijgen we een prototype "red de subsidie reflex", want geloof maar dat de fijne medewerkertjes een toffe baan en ditto salaris hebben. Dus krijgen we de "wij hebben het goed, de rest van nederland heeft het fout, want wij zijn de experts".

En de regering is aardig aan het bezuinigen op subsidies, maar wonder boven wonder ontsnapt dit pareltje van de van de multiculturele industrie deze sanering.

De linkse kerk, dus.

En kinderlijke redeneringen zoals "nederlanders zijn jaloers op het succes van allochtonen" zijn helemaal te bespottelijk voor woorden. Welk succes hebben ze het in godsnaam over?

Jaloers impliceerd dat we 'wedijveren' met buitenlanders qua succevolheid, alsof zowel de nederlander als de buitenlander onderaan de ladder van 'succes' staan, en we beiden strijden om te stijgen.

Stompzinnig: het behoeft geen betoog dat een hier geboren nederlander (die dus bv. wel de taal machtig is) succesvoller is dat een zoveelste generatie buitenlander die overloopt van trots van z'n eigen cultuur, en die ten gevolge geen NL spreekt.

Maar 'Nee, er bestaat geen linkse kerk! Er bestaat geen multiculti industrie!"

pi_13429496
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Of een campagne om jaloezie onder allochtonen te vergroten.

Wel frappant eigenlijk: een commisie moet een oordeel vellen over een beleid en ondervraagt daarvoor een onderzoeksinstituut dat juist aan dat beleid heeft gewerkt en vervolgens doen twee Kamerleden al uitspraken terwijl die juist over de uitkomsten van dat onderzoek moeten stemmen. Hoezo integer?

pi_13429532
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:12 schreef ExTec het volgende:

-knip-

Zou je aan kunnen geven wie er allemaal bij de linkse kerk horen?
pi_13429552
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:11 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, dat is dus de vraag: in hoeverre is het instituut bij de commiessie betrokken? Is het 1 onderzoek van de 20 of vormt het de leidraad? Hirsi Ali en Lazrak hebben niet voor niets krietiek.

Het is 1 van de vele dingen. Ze voeren niet voor niets nu verhoren en gaan nog uitgebreid op tournee door het land.

http://www.tweedekamer.nl/organisatie/voorlichting/commissies/Tijdelijke_Commissie_Onderzoek_Integratiebeleid.jsp?ComponentID=24687&SourcePageID=1250#1

pi_13429720
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is 1 van de vele dingen. Ze voeren niet voor niets nu verhoren en gaan nog uitgebreid op tournee door het land.

http://www.tweedekamer.nl/organisatie/voorlichting/commissies/Tijdelijke_Commissie_Onderzoek_Integratiebeleid.jsp?ComponentID=24687&SourcePageID=1250#1

Hee, Varela ziet er ook bij.
pi_13429877
Uit het laatste voortgangsrapport van de commissie aan de Tweede Kamer:
quote:
In haar tussenrapportage d.d. 17 april 20032 heeft de commissie aangegeven een zevental aanvullende (literatuur)onderzoeken te zullen uitbesteden. Een nadere bestudering van het bronnenonderzoek heeft de commissie echter doen besluiten het aanvullende onderzoek naar de sociaal-economische positie van allochtonen te laten vervallen.
De overige zes onderzoeken zijn na een korte aanbestedingsprocedure uitbesteed. Het Verwey Jonker Instituut is belast met de volgende onderzoeken: de SPVA-cijfers, de zelforganisaties, de emancipatie van vrouwen en meisjes en het doel en samenhang op het deelterrein Onderwijs. Het onderzoeksbureau QA+ verricht het onderzoek naar de relevante buitenlandse stedelijke ervaring op het deelterrein Onderwijs en het onderzoek naar de rol van de overheden in de landen van herkomst.
De brief

Het Verweij Jonker instituut heeft dus een vrij grote rol in het parlementair onderzoek; er zijn maar twee onderzoekbureaus en daarvan verricht het Verweij instituut het grootste deel. In dat geval mag je de integriteit van het instituut en daarmee het onderzoek zelf best wel in twijfel trekken!

pi_13429884
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:25 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hee, Varela ziet er ook bij.

T was bijna een volledige allochtonencommissie, gelukkig onder leiding van een witman

Nu Lazrak er uit is, zit Vergeer erin voor de sp.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')