abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13416592
Over ongeveer 9 maanden is het zo ver:

tegen die tijd zal ik genoeg geld hebben, en genoeg tijd om mn eigen huisje te gaan betreden.

Wilde eigenlijk dit jaar al uit, maar doordat ik gezakt ben voor mn eindexamen, leek het me verstandiger om nog een jaartje te wachten

Waar en wat ik ga studeren weet ik nog niet, maar wat ik wel zeker weet is dat ik een huisje wil op Scheveningen, en dat huisje, in de buurt van de Neptunusstraat is al zo goed als geregeld, dankzij mams die bij een verhuurbedrijf werkt dus als ik tegen die tijd een geschikt huisje zie, kan ik het zo goed als meteen betreden

......

Maargoed, nog ee maandje of 8 dus, als alles meezit.
Ga volgende maand met mn nieuwe baan beginnen, waardoor ik aardig wat meer ga verdienen, en daardoor dus heel wat extra geld opzij kan zetten.

Mijn vraag aan de Fok!kers:

Waar moet ik nu al rekening mee houden?
Waar kan ik het beste mn meubels vandaan halen?
Voor welke problemen zal ik komen te staan, afgezien van de geldzaken, want die hoop/verwacht ik tegen die tijd allemaal op orde te hebben?

etc. etc.

Ik hoop hier in dit topic ook een verslagje te posten, deze 8 maanden lang, van wat ik al gekocht/geregeld/gedingest heb, wat ik besloten heb etc.

En zoals boven al gezegd werd, tips en trucs zijn altijd welkom

Doei.
pi_13416612
bij ikea hebben ze goejekope rotzooi die er best aardig uitziet

Heb zelf ook een eettafel gekocht met stoelen en een salontafeltje daar

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13416654
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:11 schreef vosss het volgende:
bij ikea hebben ze goejekope rotzooi die er best aardig uitziet

Heb zelf ook een eettafel gekocht met stoelen en een salontafeltje daar

Idd
Ook hebben ze daar starterspaketten als ik het goed heb, met wat zooi erin die je goed kan gebruiken zoals keukengerei enzo.
verder moet je denk ik ook wel gaan klussen, behangen, vloer erin enzo, tenzij je t geluk hebt dat alles er nog in/aan zit
telefoon aansluiting regelen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_13416738
mmmmm,. wat je ook verdient, pas in het begin vooral op met centen uitgeven,. je staat er nog lelijk van te kijken aan wat je aan vaste lasten gaat betalen,... verder heb ik alles wel in de aanbieding gekocht... goed uitkijken naar koopjes,. heb vandaag net mijn 2 + 3 zits bankstel binnengekregen, gekocht bij profijt meubel,. voor een redelijke prijs (800 pleuro),. ziet er goed uit verder,. en voor decoratierommel kun je goed shoppen bij de xenos...... succes verder!
pi_13416740
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:13 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Idd
Ook hebben ze daar starterspaketten als ik het goed heb, met wat zooi erin die je goed kan gebruiken zoals keukengerei enzo.
verder moet je denk ik ook wel gaan klussen, behangen, vloer erin enzo, tenzij je t geluk hebt dat alles er nog in/aan zit
telefoon aansluiting regelen.

Vaste telefoon hoef ik nog niet doe nu toch al alles met mn mobiel, denk dat het anders beetje dubbelop wordt..

en als ik volgend jaar op mezelf woon, is mn abo van nu toch afgelopen, eind juli, dus kan ik een passend abo nemen voor als reguliere telefoon

en klussen idd, maar dat vind ik echt top om te doen, en heb al veel helpers gescout

Doei.
pi_13416755
Hey hallo!

Ik ga 1 november op mezelf wonen.
Ik kan je aanraden om bij Ikea te gaan shoppen, ze hebben daar diverse starterspaketten, 1tje met servies maar ook 1tje met pannen en andere dingen voor in de keuken.
Verder hebben ze daar echt zulke leuke dingen voor zo´n leuk prijsje!
Als je grote aankopen gaat doen zoals een koelkast, let dan heel goed op waar je hem koopt, het is mij opgevallen dat er heel erg veel verschil in de prijzen van verschillende winkels zit en als je net op jezelf gaat wil je natuurlijk wel zoveel mogelijk overhouden

heel veel succes

woensdag 24 september 2003 @ 18:20:11 #7
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_13416785
Ga vlooiemarkten af, daar hebben ze vaak leuke dingetjes heel goedkoop, ook dingen zoals meubeltjes enzo, of de kringloopwinkel

Wat leuk btw, ik zou ook wel op scheveningen willen wonen zeg

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_13416798
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dingen uit bijvoorbeeld de kringloop winkel?

Koelkast etc. ben ik namelijk niet van plan om in het begin nieuw te kopen...

Dingen als een bank enzo wel, das wel zo fris vind ik, maar een koelkast en een kookplaat

Doei.
  woensdag 24 september 2003 @ 18:22:18 #9
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_13416837
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:20 schreef Faithy het volgende:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dingen uit bijvoorbeeld de kringloop winkel?

Dingen als een bank enzo wel, das wel zo fris vind ik, maar een koelkast en een kookplaat

Ik weet niet of er een in den haag is, maar hier in tilburg heb je een inkoop/verkoop winkel, daar kun je vaak ook goedkoop spul krijgen ook witgoed, misschien moet je daar naar op zoek gaan?
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_13416891
Ik heb geen tips of trucs maar ik wil het wel in komen wijden

[Dit bericht is gewijzigd door DikkeSmikkel op 24-09-2003 18:24]

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13416901
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:22 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een in den haag is, maar hier in tilburg heb je een inkoop/verkoop winkel, daar kun je vaak ook goedkoop spul krijgen ook witgoed, misschien moet je daar naar op zoek gaan?

Bij ons in het studentenhuis (toevallig ook in Tilburg) komen er ook banken binnen, tv's, kookplaten, koelkasten, gordijnen, van alles.. allemaal van familie en vrienden die 'toch nog wel wat in de schuur hebben staan'.

Ofwel, mijn advies, tegen iedereen vertellen dat ze hun oren open moeten houden, dan kom je waarschijnlijk aan heel veel spullen.

pi_13416912
quote:

Een vriendin van mij heeft een aantal dingen bij de kringloop winkel vandaan, oa een combimagnetron.
Ze is er erg tevreden over en hij kostte maar ¤20,-.
Ik heb gehoord dat de koelkasten van de kringloop winkel het snel begeven vanwege al het gesleep ermee, koelksaten schijnen niet zo van vaak verhuizen te houden.
Ik koop gewoon een nieuwe, je hebt ze echt voorniet al te gek hoge prijzen hoor, die ik neem is ¤ 210,-
  woensdag 24 september 2003 @ 18:25:57 #13
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_13416918
Let op koopjes, aanbiedingen in de supermarkt, op internet-veilingen, etc...

Via via heb ik m'n halve inboedel inmiddels al, alleen nu nog een huis
Bv toen er bij m'n oma in de flat iemand overleed, hebben we daar heel goedkoop een eethoek en gasfornuis gekocht. Op marktplaats staan vaak advertenties van mensen die hun spullen op korte termijn weg willen doen, en da's dus ook redelijk goedkoop (als je zoekt op 'samenwonen' krijg je een hele waslijst )

Geluk is een richting, geen punt
pi_13416930
* Jarah had een foutje gemaakt! Sorry

[Dit bericht is gewijzigd door Jarah op 24-09-2003 18:46]

pi_13416940
heel leuk voor je, wil ik ook wel

maar wat ik me afvraag is, je zegt dat je nog niet weet wat en waar je gaat studeren maar je wilt een scheveningen wonen, niet eerst afwachten waar je je studie gaat volgens??

-edit- heb je foto boek gecheckt, als je je alleen voelt in je huisje bel je maar

pi_13417301
Ik ben een geboren en getogen Scheveningse, maar 6 jaar geleden zijn we naar Den Haag verhuisd

een heel eind dus nee, maar ik ben nogal verknocht aan Scheveningen, en heel mn sociale leven speelt zich hier af, incl. werk, hobbies etc. en ik wil hier gewoon niet weg

als ik straks mn OV heb kan ik reizen wat ik wil

Ga idd per nu ongeveeer ook aan iedereen mededelen dat ik op mezelf ga wonen: is handig met Kerst etc. en mn verjaardag in april

en weest allemaal maar niet bang dat ik me alleen ga voelen hoor

Doei.
  woensdag 24 september 2003 @ 18:52:40 #17
15619 KixAss456
Powered by SARS®
pi_13417509
quote:
Vooral geld was het probleem. Je denkt dat je opzich wel genoeg hebt enzow, maarja, dan gaan allen rekeningen er nog eens vanaf, uitgaan enzow en opeens heb je aan het eind van je geld nog een stuk maand over.
quote:
Heel makkelijk is de IKEA, leuke prijs ook enzow. Of anders ook bij Wehkamp of Neckermann, hebben ook de makkelijke manier om per maand bijvoorbeeld 15 euro te betalen enzo.
Wat ook zo is is dat vrienden/kenissen van je heel veel aan zullen komen zetten met spullen die ze over hebben. In het begin makkelijk zou je zeggen maar later staat je huis gewoon veel te vol
quote:
Voor welke problemen zal ik komen te staan, afgezien van de geldzaken, want die hoop/verwacht ik tegen die tijd allemaal op orde te hebben?
Mja opzich is het niet zo lastig, alleen als tip geef ik je om aant begin van je geld een zooi gehakt enzow in te kopen, als je geld dan op is heb je altijd nog wat over in de vriezer.
Voor de rest wens ik je heeel veel succes
pi_13417556
als je zelf een beetje creatief bent kun je met wat tweedehands stoelen van de rommelmarkt heel leuke dingen doen, nieuw stofje erover bijvoorbeeld!
  woensdag 24 september 2003 @ 18:57:27 #19
15619 KixAss456
Powered by SARS®
pi_13417628
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:54 schreef _The_General_ het volgende:
als je zelf een beetje creatief bent kun je met wat tweedehands stoelen van de rommelmarkt heel leuke dingen doen, nieuw stofje erover bijvoorbeeld!
Jep, of een 2de hands winkel of wat dan ook, goeie spullen voor een weinig geld. En een nieuw stofje over een stoel of een laken over een bank is niet zo moeilijk .
pi_13417667
kringloopwinkel heeft helemaal geen slechte dingen voor de eerste inrichting! Zoals hierboven gezegd kan je er ook nog creatieve dingen mee doen waar nodig/gewild.
pi_13417759
Lekker hé meisje, een eigen plekje?

Wat een geluk dat jij een moeder hebt die dat voor je kan regelen, een echte voorkeursbehandeling!

Wellicht kun je hier ook nog wat tips vinden:
http://www.nibud.nl/

#geen
pi_13417925
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:03 schreef DuchessX het volgende:
Lekker hé meisje, een eigen plekje?

Wat een geluk dat jij een moeder hebt die dat voor je kan regelen, een echte voorkeursbehandeling!

Wellicht kun je hier ook nog wat tips vinden:
http://www.nibud.nl/

dank je voor die site

heb ik veel aan

Doei.
pi_13420168
Als het nog een paar maanden gaat duren zou ik nu alvast spullen aanschaffen: bestek, potten, pannen, etc. Het opknappen van een huis kost ook gigantisch veel.
Doe me een lol en begin niet met spullen op afbetaling: je betaalt een hoge rente, voor dat geld had je weer andere spullen kunnen kopen. Je krijgt al veel maandlasten en met dit erbij wordt het er niet makkelijker op.
Heel veel succes want leuk is het wel....
pi_13420239
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:40 schreef dokiedo het volgende:
Als het nog een paar maanden gaat duren zou ik nu alvast spullen aanschaffen: bestek, potten, pannen, etc. Het opknappen van een huis kost ook gigantisch veel.
Doe me een lol en begin niet met spullen op afbetaling: je betaalt een hoge rente, voor dat geld had je weer andere spullen kunnen kopen. Je krijgt al veel maandlasten en met dit erbij wordt het er niet makkelijker op.
Heel veel succes want leuk is het wel....
idd, mijn zus heeft ook eerst flink gespaard in spullen, gewoon elke keer iets, krijgen of kopen, en als je dan je huisje intrekt heb je vrijwel meteen alles. (behalve ijskast en wasmachine enzo) maar al die kleine dingen lopen behoorlijk hoog op.
pi_13420671
inderdaad

nu al af en toe bij de de blokker of xenox wat bestek en servies kopen, wat dingen om neer te zetten etc. als er iets leuks in een krantje staat

Doei.
pi_13423832
Ik heb nog even een linkje naar een sitevoor je http://www.uithuis.nl , is opzich wel een redelijk handige site met het een en ander aan informatie voor als je uit huis gaat!

* Jarah wenst je nogmaals veel succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Jarah op 24-09-2003 22:57]

pi_13424404
oeh! ook een hele bruikbare site!

dank je wel

Doei.
pi_13424457
Alvast veel geluk in je toekomstige huisje.

Scheveningen is leuk.
Ken je de Wok and Mr. Moto trouwens?

pi_13424539
als je een nieuwe keuken wilt kan ik je aanraden om eens in duitsland te gaan kijken..

een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en heeft voor 2500 eurie een nieuwe "grote" keuken gekocht Met inbouw apparatuur.. mail me maar als je meer info wilt hebben succes ermee

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_13424816
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:20 schreef dutchmage het volgende:
als je een nieuwe keuken wilt kan ik je aanraden om eens in duitsland te gaan kijken..

een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en heeft voor 2500 eurie een nieuwe "grote" keuken gekocht Met inbouw apparatuur.. mail me maar als je meer info wilt hebben succes ermee

lieverd, tis mn eerste huisje

en een huurhuis dus even nadenken en je komt tot de conclusie dat ik hoogstens de deurtjes zal verven ofzo

maar evengoed bedankt

Doei.
pi_13425041
he leuk voor je dat je op je zelf gaat wonen...

ik ben een paar maanden geleden in Den Haag komen wonen en ik heb het meeste spul van familie/vrienden gekregen.
Zo hadden vrienden van ons een nieuwe keuken nodig vanwege waterschade, en hun oude koelkast (die het nog prima doet) pastte niet meer in de nieuwe: ik heb dus nu een grote koelkast, met veel vriescapaciteit (is best belangrijk!), en het heeft me een fles wijn gekost!

de bank is een slaapbank die eerst dienst deed als bed, maar het prima doet als bank. Het bureau van thuis meegenomen (met zusje geruild, want deze past beter). Verder heb ik bij de Ikea in de uitverkoop een paar kasten gekocht voor 140 euro, die normaal zo'n 400 euro hadden gekost.

oja en een oude eettafel van mijn ouders in elkaar gezet en opgeknapt---> ziet er supermooi uit. De stoelen (voorheen kantinestoelen) werden voor 1 euro verkocht bij het stagebedrijf van vriendlief.

alleen het laminaat heeft veel gekost (wel de goedkopere van de bouwmarkt), maar is wel errrrrug handig en mooi!

duzzzz

vertel aan iedereen dat je inboedel nodig hebt, en ga naar de uitverkoop van de Ikea en de Leen Bakker enz.
Oja, veel bestek en borden bij de Hema.
Voor pannen enzooi hebben we veel konmar punten verzilverd (van schoonmoeder gekregen).

pi_13425137
Bestek en servies gaan vooral van de Xenos en vlooienmarkt komen denk ik
Doei.
pi_13427174
Wat ik alleen niet begrijp is dat je nog niet weet wat en waar je gaat studeren, maar je weet al wel waar je gaat wonen Is het niet handiger om dat andersom te doen, want straks kun je toneel gaan doen in Maastricht bijvoorbeeld en dan zit je daar met je huis in Scheveningen.

Verder kan ik je weinig tips geven, die hier nog niet staan. Let in ieder geval goed op huursubsidie, want daar kom je als je een eigen woning krijgt en een laag inkomen hebt, waarschijnlijk wel voor in aanmerking.

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  donderdag 25 september 2003 @ 08:57:19 #34
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13427233
Voor banken etc. kan ik je aanraden om gewoon te kijken op een site als marktplaats. Via die site hebben wij onze mooie hoekbank gekocht voor maar 90 euro! De bank was pas anderhalf jaar oud, en nieuwwaarde was iets van 500 euro.

Er staan vast een hoop "afzetters" bij, maar als je regelmatig kijkt kun je best goedkoop leuke spulletjes tegenkomen.

Pannen en servies kun je trouwens ook voor niet al te veel geld halen bij de Blokker. Daar hebben ze van die "startersets" bedoeld voor mensen die nog geen uitzet hebben. Dus in zo'n pannenset zitten alle pannen die je nodig gaat hebben, en in zo'n serviesset zit gewoon een compleet servies (al vanaf 20 euro!)

Verer wil ik je nog één héle goede tip meegeven: bedenk vantevoren een beetje welke kleuren je in je huisje wilt gaan gebruiken, en geef dit ook door aan mensen. Als je bijvoorbeeld alle keukenspulletjes blauw doet, dan ziet het er niet zo snel uit als een "samengeraapt studentenzooitje" uit. Hetzelfde geldt voor de woonkamer en slaapkamer natuurlijk

donderdag 25 september 2003 @ 09:10:03 #35
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_13427394
Veel sparen!!!.

Je hebt veel geld nodig voor die kleine dingen, openers, blik opener, messen, enz de meest onzinnige dingen zijn kei duur.

Waar je verder op mot letten met een huurhuis weet ik niet. Ik heb een huis gekocht en was 22.000 euro kwijt aan verbouwen.

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_13429347
quote:
Op donderdag 25 september 2003 08:50 schreef Peregrijn het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp is dat je nog niet weet wat en waar je gaat studeren, maar je weet al wel waar je gaat wonen Is het niet handiger om dat andersom te doen, want straks kun je toneel gaan doen in Maastricht bijvoorbeeld en dan zit je daar met je huis in Scheveningen.

Verder kan ik je weinig tips geven, die hier nog niet staan. Let in ieder geval goed op huursubsidie, want daar kom je als je een eigen woning krijgt en een laag inkomen hebt, waarschijnlijk wel voor in aanmerking.

le-zen:

ik ga hier niet weg...

Ik ga ook niet in Maastricht studeren, het zal of Leiden, of Utrecht worden, en dat is prima te doen met het OV..
Ik wil gewoon terug naar Scheveningen, meer niet

Doei.
pi_13429380
En idd, de huursubsidie kom ik voor in aanmerking

dingen als kleuren voor mn huisje weet ik al, dus dat zit wel goed

Doei.
  donderdag 25 september 2003 @ 11:12:02 #38
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_13429424
Ikea word een aantal keren genoemd, maar mijn ervaring is dat het er vaak toch wel wat prijzig is. Kijk vooral bij de Kwantum en Leenbakker, daar kan je hele leuke dingen vinden voor een lage prijs.

En vertel vooral tegen iedereen dat je gaat verhuizen, gegarandeerd dat je een hoop spullen gewoon krijgt! Kringloopwinkels zijn zeker ook de moeite waard, je moet alleen een "goede" vinden (mijn ervaring is dat veel kringoopwinkels de leukste spullen direct doorverkopen aan handelaren en de troep laten staan).

Wat bij mij wel interessant is, is de containerruimte. Ik woon in een appartementencomplex en mensen zetten vaak daar hun oude spullen mee, juist voor de geinteresserden (en anders voor het grofvuil). Heel soms staat er wel eens iets leuks bij.

Wat apparatuur betreft, een koelkast heb je voor rond de 150 euro wel, dat valt nog wel mee. Een gasfornuis kan je ook wel bij de kringloop (nadeel alleen is dat je totaal niet kan zien of die goed is, dwz of er geen lek in zit).

Als de woning al goed behang heeft, kan je er simpel met latex overheenschilderen. Dat is goedkoop (en makkelijk) en je kan dan tenminste zelf je kleur(en) kiezen.

pi_13430439
Dit worden overigens de kleuren:

Doei.
  vrijdag 26 september 2003 @ 00:29:15 #40
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13449328
Ehmmm wat ik tegengekomen ben toen ik op mezelf ging wonen.. tja geldgebrek. Waardoor t eigenlijk komt is gewoon t feit dat je ff dit koopt, dan ff dat. moet behangen. Vloerbedekking, meubels.. etc. Alles bij elkaar begint dat gauw veel geld te gaan kosten. En ook de vaste lasten vallen meestal wel tegen. Had de eerste maanden huursubsidie (waarvan ik nu dus deel terug moet betalen )

Maar evenzogoed, blij dat ik t gedaan heb toen (3 1/2 jaar geleden nu).
Echt zo'n happy happy joy joy gevoel ervan gekregen.

Tipje ivm huurhuis. Probeer de woningstichting zover te krijgen dat zij een hoop voor je opknappen voordat je er in gaat. Enne, mochten er veranderingen aan t huis gedaan zijn door de vorige bewoners (ik had templex platen op t plafond zitten, gewoon eisen dat die eraf gaan, daar moeten ze dan gehoor aan geven).

Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  vrijdag 26 september 2003 @ 00:29:55 #41
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13449341
Ze hebben toen voor mij die platen eraf gehaald, alle plafonds (3x) gewit. Alle muren gestuckt, en overal nieuw deurbeslag op

Leve het huurhuis

pi_13454179
komt wel goed dat gezeur bij de woningbouw

en nog een vraagje:

wat is er beter/goedkoper/handiger: vloerbedekking, laminaat, zijl, whatever?

laminaat is erg mooi, maar wel vrij prijzig volgens mij, maar op vloerbedekking zitten weer zo snel vlekken...

Doei.
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:23:43 #43
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13455565
Het ligt er natuurlijk aan hoe lang je van plan bent om in dat huisje te blijven

Wij hebben in de woonkamer laminaat, en ik vind het ideaal. Het staat heel mooi en is gemakkelijk schoon te maken. Nadeel is wel dat je alles erop ziet (ik doel op stof). Maar als je bijvoorbeeld cola knoeit, is het zó droog en schoongemaakt.

Voor de slaapkamer zou ik kiezen voor vloerbedekking (hebben wij ook) omdat dit heel knus en warm staat.

Oja, door laminaat lijkt de kamer vaak ook groter.

vrijdag 26 september 2003 @ 12:26:25 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_13455622
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:10 schreef Faithy het volgende:
Waar en wat ik ga studeren weet ik nog niet, maar wat ik wel zeker weet is dat ik een huisje wil op Scheveningen, en dat huisje, in de buurt van de Neptunusstraat is al zo goed als geregeld, dankzij mams die bij een verhuurbedrijf werkt dus als ik tegen die tijd een geschikt huisje zie, kan ik het zo goed als meteen betreden
Ik zou het dus echt belachelijk vinden als het zo werkt, maar ik vrees dat je inderdaad gelijk hebt...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_13457578
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zou het dus echt belachelijk vinden als het zo werkt, maar ik vrees dat je inderdaad gelijk hebt...

In principe is het ook lullig jah, maar als ik de kans heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?

daarbij komt dat ik me nu elke week al voor huizen inschrijf, zodat ik evt. ook nog via de eerlijke weg een huis kan krijgen

Doei.
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:55:24 #46
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_13459453
Bij wat voor klotebedrijf werkt je moeder als ze mensen voortrekt ??

Weet je hoelang sommige mensen op het zo'n huisje wachten waar jij omdat je moeder er werkt zomaar in kan... BAH !!! Je moeder werkt bij een kut bedrijf.

suc6 met je huisje als je em hebt

[Dit bericht is gewijzigd door ramsesii op 26-09-2003 15:03]

Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:18:46 #47
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13461836
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 11:27 schreef Faithy het volgende:
komt wel goed dat gezeur bij de woningbouw

en nog een vraagje:

wat is er beter/goedkoper/handiger: vloerbedekking, laminaat, zijl, whatever?

laminaat is erg mooi, maar wel vrij prijzig volgens mij, maar op vloerbedekking zitten weer zo snel vlekken...

Ikzelf heb overal zeil liggen (novilux) tis prijzig maar echt slijtvast (kwaliteit die normaal op kantoren gebruikt wordt). Alleen in mn slaapkamer heb ik vloerbedekking (tapijtachtig), aangezien ik weet dat als er zeil ligt, ik in de winter mn bed nie meer uitkom *grin* aangezien t dan te koud zou zijn
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:13:52 #48
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13463333
Goed keukengerei, pannen, scherpe messen etc zijn ook altijd handig
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Admin vrijdag 26 september 2003 @ 17:15:59 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13463409
http://www.gratisoptehalen.nl/

Kijk hier eens?

Gratis.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:26:42 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_13463767
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:42 schreef Faithy het volgende:

[..]

In principe is het ook lullig jah, maar als ik de kans heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?

daarbij komt dat ik me nu elke week al voor huizen inschrijf, zodat ik evt. ook nog via de eerlijke weg een huis kan krijgen

Het zou voor je spreken als je het sowieso gewoon eerlijk doet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_13475236
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:15 schreef yvonne het volgende:
http://www.gratisoptehalen.nl/

Kijk hier eens?

Gratis.

dank je
Doei.
pi_13475358
Je moet er eigenlijk nog even voor zorgen dat een ander familielid bij de Ikea komt te werken.
pi_13475392
quote:

ziekenfonds, evt. huursubsidie, kostenplan opzetten hoeveel je denkt te besteden hebt ( ga van het minimale uit! )

bij een klein budget zou ik voor de kringloopwinkel gaan, tevens moet je gewoon eens bij kennissen aangeven dat je het huis uitgaat...vaak hebben hun nog prima spul over wat je voor een bakkie pleur kan krijgen!

als het goed is geen enkele...bekijk het huurcontract goed...en kluizenaren maar veel suc6 in ieder geval!

pi_13479148
ben inmiddels ook op zoek naar goeie schilders..

ik ga kijken of het haalbaar is, om wat zuilen op de muur te schilderen bij voorkeur Corintisch, dus dat kost nogal wat vaardigheid

Doei.
pi_13496378
quote:

Zelf heb ik prima ervaringen met koelkast, gasstel (met oven eronder) en wasmachine van kringloopwinkel. Dat was in Enschede btw. Ze hadden keus uit verschillende apparaten, niet duur en geen kuren gekregen binnen korte tijd.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_13526703
Zit nu nog steeds beetje met het kiezen tussen zijl en simpel goedkoop klik-klak laminaat..

of ik laminaat neem of niet hangt ook nog een beetje af of ik een beneden of bovenhuis neem, want het is natuurlijk wel nogal gehorig

niet dat ik op hakken loop, maar toch.. wil ook de buren natuurlijk zo min mogelijk tot last zijn.

Doei.
pi_13527911
bij laminaat kan het beste isolerende ondeplaten nemen (van die groene). die dempen het geluid heel goed en ze isoleren ook goed qua warmte.
laminaat is wel duur in aanschaf, en je moet wel ff iemand hebben die mee kan helpen met leggen want dat is moeilijk in je eentje. Verder is het wel heel gemakkelijk en het vegroot de ruimte optisch behoorlijk...
  maandag 29 september 2003 @ 19:41:49 #58
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13528191
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:44 schreef Faithy het volgende:
Zit nu nog steeds beetje met het kiezen tussen zijl en simpel goedkoop klik-klak laminaat..
Als dat de opties zijn, dan zou ik voor zijl gaan. Van dat hele goedkope laminaat ziet er vaak ook ontzettend cheap uit, gaat snel bobbelen, etc. Wanneer je van plan bent om er wat langer te blijven wonen, dan zou ik investeren in iets duurder laminaat.
quote:
of ik laminaat neem of niet hangt ook nog een beetje af of ik een beneden of bovenhuis neem, want het is natuurlijk wel nogal gehorig

niet dat ik op hakken loop, maar toch.. wil ook de buren natuurlijk zo min mogelijk tot last zijn.

In je eigen huisje loop je toch gewoon op sokken

Bovendien is laminaat helemaal niet zo erg gehoorig (tenminst bij ons niet) vooral niet wanneer je het goed isoleert.

dinsdag 30 september 2003 @ 09:52:18 #59
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13538601
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:30 schreef octopussy het volgende:
bij laminaat kan het beste isolerende ondeplaten nemen (van die groene). die dempen het geluid heel goed en ze isoleren ook goed qua warmte.
laminaat is wel duur in aanschaf, en je moet wel ff iemand hebben die mee kan helpen met leggen want dat is moeilijk in je eentje. Verder is het wel heel gemakkelijk en het vegroot de ruimte optisch behoorlijk...
Zeil heb ik laten leggen, en tja, tis wel waar, tis koud swinters Mede ook omdat mijn benedenburen niet echt veel stoken
Daarom ook tapijt in mn slaapkamertje
pi_13546962
Zeil of Laminaat is idd wel koud, maar in de kamer komt bij het laminaat natuurlijk een kleed bij de zithoek, en in mn slaapkamer komt denk ik gewoon vloerbedekking

van dat zachte hoogpolige lekker zacht

Doei.
  dinsdag 30 september 2003 @ 16:04:21 #61
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13547387
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 15:45 schreef Faithy het volgende
van dat zachte hoogpolige lekker zacht
Bereid je maar voor op de wekelijkse stofzuigbeurten, als je je haren dagelijks kamt boven dat hoogpolige tapijt van je
  dinsdag 30 september 2003 @ 16:09:38 #62
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13547542
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:04 schreef Christine het volgende:

[..]

Bereid je maar voor op de wekelijkse stofzuigbeurten, als je je haren dagelijks kamt boven dat hoogpolige tapijt van je

Dat doe je toch al wekelijks

En je hoeft perse niet hoogpolig te nemen, je kunt ook laagpolig nemen, das ook al warm

pi_13547656
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:04 schreef Christine het volgende:

[..]

dat doe ik dan wel in de woonkamer
Doei.
pi_13553318
eheh op laminaat zie je veel hoor.
ik moet bij mij om de dag stofzuigen!
pi_13557856
hmjah, maaar met een klein bezempje kun je al snel de grote delen opvegen
Doei.
pi_13562715
Hoi pipeloi,

Heb je al een wasmachine/ wasdroger?

Je kunt bij de Kringloop hele leuke dingen halen maar dan moet je wel gaan snuffelen en meerdere keren terug komen want ze hebben meestal veel doorstroming. Als je een klein inkomen hebt is het prima, je moet je wel ff over bepaalde ideeen heen zetten dat het vies en stoffig is enzo. Je wast het af en schoon! Sommige dingen zijn gewoon niet fris die koop ik ook niet.

Tis verstandig om een zooitje geld op je spaarrekening te hebben voor onvoorziene kosten die er ongetwijfeld komen.

Ik ga binnenkort ook verhuizen en ga geregeld ff bij de Kringloop langs om te zien of er iets aardigs tussen staat.

Veel plezier en suc6! Enne... wanneer is de housewarmingparty?

Groetjessssssssssssss Jack Jamsen

bla
  woensdag 1 oktober 2003 @ 02:58:26 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13562880
Xenos heeft veel kasten die redelijk goedkoop zijn, maar er niet goedkoop uitzien. Ook hebben ze leuke gordijntjes, lampjes, kussentjes, servies, voor wehnAg. En verder, zoals velen zeggen: IKEA is erg ok. Ik vind zelf dat je de cheapness er bij de Leenbakker er WEL aan afziet.
Voor muurlatex zou ik de HEMA 's proberen: ik heb mijn slaapkamer geverfd met 2 emmers a 10 euro.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 1 oktober 2003 @ 03:34:08 #68
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_13562954
Ik heb ooit toen ik in Leeuwarden op mijzelf ging wonen bij de kringloop voor een prikkie een lekkere grote hangbank en een donker-rotan salontafel gehaald. Toen ik daar wegging is die salontafel weer teruggegaan, en de bank heeft mijn nichtje nu nog steeds! Als je goed kijkt, kun je daar hele leuke dingetjes op de kop tikken.
En om op laminaat terug te komen. Het klinkt allemaal erg goedkoop, maar dat valt nog wel even tegen hoor. En verf is ook niet goedkoop. Ik heb voordat ik hier ook nog maar iets had gedaan al 1000 euri naar de bouwmarkt gebracht! Dus daar moet je je vooral niet in vergissen.
Voor de rest heb ik geen tips die hier al staan, dacht ik.

Succes ermee!

As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 oktober 2003 @ 03:40:10 #69
22592 crew  Ole
pi_13562967
good for you!!!

goed om lekker op jezelf te gaan.. Alleen zijn is mij destijds soms wel tegengevallen. Gelukkig is tegenwoordig een telefoon geen probleem meer!

Goed om je heen kijken.. genoeg mensen die spullen wegdoen..
Zo heb ik laatst nog een vaatwasser, Bosch.. ong 500 euro waard gratis en voor niets gekregen omdat mensen een nieuwe keuken kochten!!!!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 1 oktober 2003 @ 08:48:05 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13563618
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 02:06 schreef jamsen het volgende:
Tis verstandig om een zooitje geld op je spaarrekening te hebben voor onvoorziene kosten die er ongetwijfeld komen.
Inderdaad... toen wij laatst gingen verhuizen, liepen de onvoorziene kosten op tot 600 euro En dat terwijl we eigenlijk alleen maar een bank en een wasmachine nodig hadden. Maar tijdens het verhuizen kom je nog vanalles tegen: Ojee, we hebben geen blikopener. Ojee, de aardappelschilmesjes zijn kwijt geraakt in de verhuizing. Ojee, de oude gordijnen passen niet goed op de slaapkamer, er moeten nieuwe komen. Ojee, dit kamertje moet tóch geschilderd worden. Ojee, er zijn niet genoeg handdoeken. Ojee, we hebben geen fietspomp. Ojee, hebben we geen vaatdoekjes?? Etc. etc. etc.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 08:51:12 #71
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_13563641
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 08:48 schreef Christine het volgende:

[..]

Inderdaad... toen wij laatst gingen verhuizen, liepen de onvoorziene kosten op tot 600 euro En dat terwijl we eigenlijk alleen maar een bank en een wasmachine nodig hadden. Maar tijdens het verhuizen kom je nog vanalles tegen: Ojee, we hebben geen blikopener. Ojee, de aardappelschilmesjes zijn kwijt geraakt in de verhuizing. Ojee, de oude gordijnen passen niet goed op de slaapkamer, er moeten nieuwe komen. Ojee, dit kamertje moet tóch geschilderd worden. Ojee, er zijn niet genoeg handdoeken. Ojee, we hebben geen fietspomp. Ojee, hebben we geen vaatdoekjes?? Etc. etc. etc.

Ja, precies.. En als je dan ook nog een tijdje niet echt op jezelf hebt gewoond, maar met vrienden samen, dan staan er in het rijtje ook nog zaken als: ojee, heb geen videorecorder enzo. En dan wil het al gauw in de papieren lopen inderdaad.
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
pi_13563655
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 08:48 schreef Christine het volgende:

[..]

Klopt dat gebeurt altijd en het loopt snel gigantisch op.

Dus sparen zou ik zeggen

Enne veel voorpret

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 oktober 2003 @ 08:59:25 #73
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13563744
Wat overigens ook een goede tip is: trek bij je ouders thuis (en/of bij andere mensen thuis waar je vrij spel hebt) eens alle kastjes open in de keuken. Kijk wat zij erin hebben staan, en wat jij daarvan nodig hebt. Zo kom je al snel tot een lijstje met spulletjes waar je misschien niet á la minute aan dacht, maar die wel heel handig kunnen zijn. Een rasp bijvoorbeeld, of een spaghetti-lepel, ik noem maar wat dingen.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 09:40:47 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_13564367
Helaas zijn de huizen in de Neptunusstraat vrij vaak slecht onderhouden. Het zijn ook vrij ouwe huizen natuurlijk. Oh en tipje. Ga geen groenten halen bij me vader. Dan ben je meteen door je geld heen

Zoals je zelf wel zal weten is tegen over de keizerstraat een kringloopwinkel. Daar staat nog wel eens een koelkast. Dus wie weet dat je daar iets kan vinden?

Gelukkig woon je niet dicht bij mij. Ik woon GELUKKIG aan de andere kant van scheveningen

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 1 oktober 2003 @ 10:00:14 #75
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13564704
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 03:34 schreef Pacstah het volgende:
Ik heb ooit toen ik in Leeuwarden op mijzelf ging wonen bij de kringloop voor een prikkie een lekkere grote hangbank en een donker-rotan salontafel gehaald. Toen ik daar wegging is die salontafel weer teruggegaan, en de bank heeft mijn nichtje nu nog steeds! Als je goed kijkt, kun je daar hele leuke dingetjes op de kop tikken.
En om op laminaat terug te komen. Het klinkt allemaal erg goedkoop, maar dat valt nog wel even tegen hoor. En verf is ook niet goedkoop. Ik heb voordat ik hier ook nog maar iets had gedaan al 1000 euri naar de bouwmarkt gebracht! Dus daar moet je je vooral niet in vergissen.
Voor de rest heb ik geen tips die hier al staan, dacht ik.

Succes ermee!

Ik heb dat gehad met de vloerbedekking.... toch iets van 3000 gulden zo op de vloer....
  woensdag 1 oktober 2003 @ 10:01:55 #76
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13564743
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 08:59 schreef Christine het volgende:
Wat overigens ook een goede tip is: trek bij je ouders thuis (en/of bij andere mensen thuis waar je vrij spel hebt) eens alle kastjes open in de keuken. Kijk wat zij erin hebben staan, en wat jij daarvan nodig hebt. Zo kom je al snel tot een lijstje met spulletjes waar je misschien niet á la minute aan dacht, maar die wel heel handig kunnen zijn. Een rasp bijvoorbeeld, of een spaghetti-lepel, ik noem maar wat dingen.
Fok!... hoe simplistisch eigenlijk dat idee van jou... Waarom had ik daar 3 jaar geleden niet aangedacht. Simplistisch en toch erg slim GG
pi_13566705
idd geld sparen is heeeeel handig...
ik had het al toen ik dus op kamers ging....er zijn zoveel dingen die je nodig hebt maar waar je eigenlijk niet zo snel aan denkt of waarvan je denkt, ja maar dat is toch helemaal niet duur.....
en idd de muurverf van de hema is erg goed! en bij de ikea heb je hele leuke simpele bijzettafeltjes
en begin nu alvast met het maken van een briefje, daar schrijf je dan alles op wat je te binnen schiet zodat je dat niet meer vergeet
pi_13566797
De kringloopwinkel.
pi_13570939
Echt super zo al die tips

Kan vanaf volgende maand vrij veel geld missen, ga ook vrij veel verdienen, dus dat is helemaal

Weet nog steeds niet wat voordeliger is, ook de de lange termijn: vloerbedekking, zijl of laminaat

Kringloopwinkel staat op mn lijst en idd ga ik nu al beginnen met het aanschaffen van de kleine dingetjes, zoals inderdaad:

een blikopener, wat bestek, plastic ikea-bekers, etc. etc. etc.

alles in een grote doos hier in de berging, en 't gaat niet zo in de kosten oplopen aan het einde, je kunt per week makkelijk 10 euro missen.

en ook_gek:

weest maar niet bang dat ik in een niet goed onderhoudenhuis kom dat is allemaal al lang geregeld

Doei.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:35:48 #80
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13571286
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 14:22 schreef Faithy het volgende:
Echt super zo al die tips

Kan vanaf volgende maand vrij veel geld missen, ga ook vrij veel verdienen, dus dat is helemaal

Weet nog steeds niet wat voordeliger is, ook de de lange termijn: vloerbedekking, zijl of laminaat

Kringloopwinkel staat op mn lijst en idd ga ik nu al beginnen met het aanschaffen van de kleine dingetjes, zoals inderdaad:

een blikopener, wat bestek, plastic ikea-bekers, etc. etc. etc.

alles in een grote doos hier in de berging, en 't gaat niet zo in de kosten oplopen aan het einde, je kunt per week makkelijk 10 euro missen.

en ook_gek:

weest maar niet bang dat ik in een niet goed onderhoudenhuis kom dat is allemaal al lang geregeld

Vloerbedekking : + warm + isolerend - kan stoffig zijn/worden -snel vies/moeilijk schoontemaken
Zeil: -koud +slijtvast +makkelijk schoon te maken
Laminaat: +isolerend + warm +makkelijk schoon te maken.

Eender welk geval, in iedergeval met zeil en vloerbedekking, zou ik t laten leggen. Heb ik ook gedaan. Was binnen een anderhalf uur in heel mn huis gelegd. Tevens ligt mn vloerbedekking op latten (met van die spijkertjes) zodat t niet loslaat schuift etc. Zeil ligt wel los. Maar zoals hun dat leggen kan ik echt niet

Wat betreft slecht onderhouden huis,,, kom je niet vaak tegen bij huurhuizen, aangezien het anders slecht verhuurd zou kunnen worden. Voordeel is ook als er iets kapot gaat in/aan het huis (bijv keukenla zoals bij mij) wordt ie kosteloos gefixed.

Faith> hoe zit t met je warm water voorziening? Boiler/Geiser?

Als je geiser hebt kan ik je denk ik toch een leasegeiser aanraden. Scheelt aardig in de kosten en eens in de 1 a 2 jaar onderhoud kosteloos. Kosten zijn nog geen 10 euro per maand, en je hebt dan een goedgekeurde nieuwe/gereviseerde geiser. (zie vb http://www.energielease.nl )

donderdag 30 oktober 2003 @ 14:50:07 #81
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_14249664
Allereerst; Hey Faithy... iz me, Martijn^
quote:
Over ongeveer 9 maanden is het zo ver:
...
Maargoed, nog ee maandje of 8 dus, als alles meezit.
Dat gaat snel
quote:
-Hou er rekening mee dat als je meubels besteld je vaak lang moet wachten, vaak zelfs tot 3 maanden, dus zorg dat je dingen als een bed al besteld vóór je je huis in gaat.

-Bij de Ikea is het lekker goedkoop maar vaak hebben de kleinere meubelzaakjes ook best goedkope meubels, het zijn vooral de middelgrote en grote winkels die duur zijn, hoewel je, als je goed zoekt, altijd wel iets kan vinden voor een redelijke prijs.

-Tijdsgebrek Je zal moeten koken, wassen, schoonmaken, stofzuigen, bedden opmaken, vuilnis weggooien, ramen lappen, stoffen, planten water geven, bankzaken regelen, etc, etc... hou er rekening mee dat je wat minder vrije tijd over zal houden.

-Adreswijziging. Waarschijnlijk weet je van een hele boel instanties niet eens dat ze je adres hebben, ik moet nu na 3 maanden uit huis nog mijn nieuwe adres aan de Novib doorgeven kwam ik laatst achter!

pi_14249983
Nog een:

Als je al je familie er vrienden laat weten dat je spullen moet hebben, druppelt het vanzelf binnen. De helft heb je geen kont aan, maar je zit met dat gegeven paard en die bek enzo. Op een gegeven moment zit je dus met zoveel zooi dat je het niet meer kwijt kunt.

Huurt een self-storage box bij de Shurgart. Je kunt er alles in opbergen tot je het nodig hebt en als iemand vraagt "hey ik had je nog die bank gegeven, maar die staat er niet" dan kan je zeggen dat ie netjes in de opslag staat.

pi_14295885
oeh, mn topicje is omhoog geschopt

ben al bezig met sparen van dingen als handdoeken en keukengerei

en geld natuurlijk

heb er echt zin in

Doei.
pi_16217967
ik ben nu hard aan het sparen voor mn uitzet.,..

zijn er mensen die dingen kunnen missen?

zoals borden, keukengerei (een stamppot stamper heb ik al ) enz?

mn hoekje in mn kamer wordt steeds groter, en ik ben ook al aardig wat aan het kopen, en ik krijg ook aardig wat van mn ouders, maar zijn er mensen die dingen kunnen missen?

en tips zijn natuurlijk welkom

dit jaar is het grote jaar als het even meezit

Doei.
pi_16218208
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Faithy het volgende:
ik ben nu hard aan het sparen voor mn uitzet.,..

zijn er mensen die dingen kunnen missen?

zoals borden, keukengerei (een stamppot stamper heb ik al ) enz?

mn hoekje in mn kamer wordt steeds groter, en ik ben ook al aardig wat aan het kopen, en ik krijg ook aardig wat van mn ouders, maar zijn er mensen die dingen kunnen missen?

en tips zijn natuurlijk welkom

dit jaar is het grote jaar als het even meezit

Maak een topic in vraag en aanbod?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:57:23 #86
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16218912
Je komt bij ons waarschijnlijk net te laat, want we hebben net een boel weggedaan. Ik houd iig een oogje voor je open.
pi_16325522
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maak een topic in vraag en aanbod?

hm, is wel goeie tip

en Christine ook een

Doei.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:53:44 #88
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_16325945
Doe een dagje amsterdam en ga langs het waterlooplein

Hoop koopjes in de brabandhallen zijn ook vaak rommel en vlooien markten, erg veel spullen en er zitbest nog een hoop goede dingen bij.

Maar zoek je nog speciale dingen?
Ik heb nog een stofzuiger en een oude trap en vast nog wel wat andere zooi. Dus als je toch een keer op naar het waterlooplein wil kom je na afloop maar koffie drinken.

Ik ga verhuizen dus ben alle zooi die ik weg doe aan het uitzoeken.

Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_16326151
Ik weet niet hoeveel je nog nodig gaat hebben en wanneer precies je in je huisje gaat, maar ik ga in de loop van dit jaar emigreren
Hierdoor moet ik dus een groot gedeelte van de spullen in huis gaan verkopen (denk aan eethoek, wasmachine, wasdroger, magnetron, enz)
Voordat je misschien blij gaat worden moet ik wel vertellen dat ik nog geen exacte datum weet......
pi_16337349
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:02 schreef Ogri het volgende:
Ik weet niet hoeveel je nog nodig gaat hebben en wanneer precies je in je huisje gaat, maar ik ga in de loop van dit jaar emigreren
Hierdoor moet ik dus een groot gedeelte van de spullen in huis gaan verkopen (denk aan eethoek, wasmachine, wasdroger, magnetron, enz)
Voordat je misschien blij gaat worden moet ik wel vertellen dat ik nog geen exacte datum weet......
emigreren: hip!

ik weet ook nog geen exacte datum: moet eerst weer werk zien te vinden...

Doei.
pi_22862985
wow he...

lang blijven steken zeg..

Maar: volgende week ga ik naar een huisje kijken, 2 kamers, open keuken, badkamer, toilet..

Als alles goed gaat kan ik daar 1 januari 2005 in

*dansje*

heb inmiddels al een groot deel van mn uitzet bij elkaar, en ben nog steeds aan het sprokkelen.

Heb zelfs al een gasfornuis met oven en een combimagnetron

Mn bed gaat van de IKEA komen, de rest van de Kringloop (ik ben inmiddels verslaafd aan de kringloop )

*dansje*

het zit er nu ECHT aan te komen, ECHT ECHT ECHT!
Doei.
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:20:59 #92
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22863265
en waar staat dat huis dan wel niet
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_22863513
in de Surinamestraat
Doei.
pi_22870009
wow das toch dichtbij de java-straat? mooie buurt hoor!
pi_22870094
zijstraat van de Javastraat en de Laan Copes van Cattenburgh

ik zit aan de Java-kant dan als 't doorgaat

erg mooie buurt ja: rustig, allemaal nederlanders in de huizen waar ik kan komen te wonen (no offence, maar dus geen illegale gezinnen met 6 man in een 2 kamer woning waar je de woningbouw voor plat moet bellen (ik heb er gewerkt, ik weet hoe erg het is))..

dus nu even kijken of 't groot genoeg is enzo als ik er een bank, eettafel, tv, boekenkast en computafel kwijt kan vind ik 't prima
Doei.
pi_22888356
WOEI!

officiele uitnodiging gehad om te komen kijken...

Er is nog helemaal niets zeker qua andere evt. huurders, maar de kans wordt steeds groter!!!

Doei.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:46:00 #97
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_22890429
Gefeliciteerd
pi_22895789
Spannend Faithy, succes ermee
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_22896307
Succes!
Ik heb vinyl (zeil) in een flat en het valt me erg mee. Niet te koud en soms blijft er een glas heel wat valt.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 08:20:51 #100
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22898802
Veelal weet je toch pas echt wat je behoeften naast een bankstel en kookplaat zijn als je er woont.
Kopjes, bordjes, handdoekjes e.d. kun je altijd wel gebruiken maar bij voorbaat een bankstel kopen die dan opeens niet schijnt te passen of totaal niet staat is niet zo'n heel goed idee.
Proud Powerpauper
pi_22900986
dat heb ik allemaal al

en natuurlijk pas een bankstel kopen als ik het huis GEZIEN heb, daarom ga ik ook eerst KIJKEN

nu heeft zich een ander huisje voorgedaan, 10 euro meer, dubbele oppervlak

eens even kijken wat DAT gaat doen..

Maar zoals ik al zei: ik heb al kopjes, borden/bordjes/handdoeken, bestek, schaaltjes etc. etc. etc.

alleen nog pannen en grote badhanddoeken en wat er verder nog aan kleins op mn inventaris staat...
Doei.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:22:32 #102
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_22901382
Handdoeken zijn duur, feef. Daarvoor kun je volgens mij het beste bij de Zeeman terecht, daar zijn ze nog redelijk betaalbaar. Maar reken minstens 2,50 euro per handdoek.

Voor pannen kun je misschien zo'n startersset kopen bij blokker of ikea? Daar zit vaak een hoop in, plus ook nog wat messen, snijplankjes, etc.

Wanneer ga je die huisjes kijken? (En hoe kom je er eigenlijk aan? Wij moeten nl over een jaar verhuizen en ik maak me nu al druk om het feit dat we misschien helemaal niks op tijd gaan vinden).
pi_22901499
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:22 schreef Christine het volgende:

Voor pannen kun je misschien zo'n startersset kopen bij blokker of ikea? Daar zit vaak een hoop in, plus ook nog wat messen, snijplankjes, etc.
Die pannen van Blokker zijn echt onwijs slecht, na een paar maanden al helemaal verroest.
Ik zou gewoon Tefal pannen kopen, zijn iets duurder maar gaan tien keer zo lang mee.

Verder kan ik de messen van Ikea aanraden. Hun messenblok kost geloof ik een euro of zeven (vijf messen). Onze messen zijn na drie jaar nog steeds prima.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:30:51 #104
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22901565
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:27 schreef _Boo_ het volgende:
Verder kan ik de messen van Ikea aanraden. Hun messenblok kost geloof ik een euro of zeven (vijf messen). Onze messen zijn na drie jaar nog steeds prima.
De Ikea messen zijn inderdaad echt super en ook supergoedkoop!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_22901620
Als iemand die je kent op inductie gaat koken heb je geluk, die moeten meestal allemaal nieuwe pannen aanschaffen.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:38:50 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_22901737
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:33 schreef _Boo_ het volgende:
Als iemand die je kent op inductie gaat koken heb je geluk, die moeten meestal allemaal nieuwe pannen aanschaffen.
Dat geluk had ik dus Toen mijn ouders overgestapt zijn op inductiekoken, dat kwam ongeveer tegelijk met mijn verhuizing van studentenhuis naar eigen appartement. De "studentenpannen" hebben we allemaal weggedaan, en nu hebben we een hele collectie BK pannen
pi_22901814
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:38 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat geluk had ik dus Toen mijn ouders overgestapt zijn op inductiekoken, dat kwam ongeveer tegelijk met mijn verhuizing van studentenhuis naar eigen appartement. De "studentenpannen" hebben we allemaal weggedaan, en nu hebben we een hele collectie BK pannen
Same here
pi_22902204
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:30 schreef jellyrose het volgende:

[..]

De Ikea messen zijn inderdaad echt super en ook supergoedkoop!!
Klopt het dat dat messenblok ongeveer zeven euro klopt? (Ik weet het niet meer precies).
pi_22904633

Bevat: 1 broodmes, 1 allesmes en 2 koksmessen.

Prijs: ¤ 4,-

Inhoud: 1 broodmes, 2 koksmessen, 1 schilmesje en 1 mes

Prijs: ¤ 9,50

Ikea!

[ Bericht 9% gewijzigd door Openminded op 27-10-2004 13:50:05 ]
pi_22904752
Heej, das wel een andere dan ik hier heb staan.
Bij mij zit er ook een vleesmes en aardappelschilmesje bij en het blok ziet er mooier uit.
Zal wel uit het assortiment gehaald zijn dan, jammer.
pi_22905008
Messenblok set heb ik ook al, pannen, gewone kookpannen zullen gewone Blokkerpannen worden, maak koeken- en wokpan zullen tefal zijn, die met de rode stip in 't midden

Handdoeken zijn supergoed en goedkoop op de Haagse Markt.

Christine:

ik heb al 2 jaar een woonpas zo ongveer, en reageer elke week op huizen die leuk zijn.
Daardoor ben ik nu al zo snel aan de beurt

dus ik zou als ik jou was een woonpas nemen en gaan reageren, zoveel als je kan (2 huizen per woonkrant)
Doei.
pi_22905035
oh, en schilmesjes..

daar neem ik van die houten voor, zal straks 't merkje eens kijken.
Die hebben wij al jaren om uien mee te snijden, haring mee te kaken, je kan er ongeveer alles mee

ideaal
Doei.
pi_22911314
lol, ik ben ook aan het zoeken naar een andere woning via woonnet-haaglanden. Maar wil toch nu wel iets met minimaal een balkon, maar het liefst een tuintje. Ik wil ook zo graag katten hebben dat ik iets zoek met directe verbinding naar buiten. En natuurlijk een beetje leuke buurt, want ik woon echt in een crap-buurt. Misschien hebben we wel dezelfde huisjes in gedachten ;-)
pi_22931884
Hmm... eigen huisje? Kom dan wel logeren hoor!!!

Wat altijd handig is om te hebben (en iedereen vergeet als je op kamers / op jezelf gaat) is een blikopener / flesopener...

Hou wat geld achter de hand, de eerste maanden zal je veel achter de water / electriciteitbedrijven aan moeten: je krijgt standaard een te hoog voorschot, wordt voor 3 eenheden aangeslagen (ipv 1) etc. en de gemeentebelastingen zal je een naheffing van krijgen. altijd fijn om dr even rekening mee te houden
pi_22937097
heb je al bij www.uithuis.nl gekeken? staat echt alles waar je aan moet denken.
pi_22940168
dank voor de tip

heb die site idd vorig jaar al eens bekeken

ik ga zodadelijk mijn eigen checklist maar weer eens controleren

*spannend* over 3 weken hoor ik of ik voor dat andere huis hoog eindig (Surinamestraat ga ik laten schieten: TE klein, en als ik het neem, ben ik doorstromer en duurt het zeker 7 jaar wil ik een fatsoenlijk huis bemachtigen...

dus ik zoek nog even door naar iets groters, met balkon idd, voor evt. kat en bbq (niet te combineren deze twee hoor )
Doei.
pi_23020315
Ok mensen, help!!!

Ik wil graag op 1 van de woonkamermuren een fresco namaken, dus iets uit de klassieke oudheid..

ben al een beetje aan het zoeken en zie veel voorbeelden, maar zijn er mensen die een mooie lichte, bekeande en niet al te moeilijke kennen die bestaat uit de kleuren lichtblauw, terra en groen?
Doei.
pi_23397283
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het mooiste huis ter wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Net gebeld door de woningbouw en ik heb een huis!

Op Scheveningen, 20 meter van strand en boulevard, 2 grote kamers, grote woonkeuken, ruime badkamer en een groooooooooot balkon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*dansje*

1 december krijg ik de sleutel!
Doei.
pi_23397350
eej gefeliciteerd ik heb ook gister gehoord dat ik een huis heb gekregen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:43:12 #121
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23397361
Gefeliciteerd!
pi_23397392
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:42 schreef Joene het volgende:
eej gefeliciteerd ik heb ook gister gehoord dat ik een huis heb gekregen
Jij ook gefeliciteerd dan

waaro?
Doei.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:45:25 #123
3185 Adelante
To let it go now
pi_23397400
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:38 schreef Faithy het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het mooiste huis ter wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Net gebeld door de woningbouw en ik heb een huis!

Op Scheveningen, 20 meter van strand en boulevard, 2 grote kamers, grote woonkeuken, ruime badkamer en een groooooooooot balkon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*dansje*

1 december krijg ik de sleutel!
gaaaf, heb je zeezicht?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_23397439
In Sliedrecht zit bij de Trendhopper ook de koopjes hal daar kun je ook leuk slagen Ikea is inderdaad ook erg leuk!

Succes!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_23397440
Dat nog net niet misschien een beetje.. maar dan nog

als het stormt loop ik even naar buiten en kijk ik uit over een prachtig razende noordzee
Doei.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:48:07 #126
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_23397448
Gefeliciteerd!
That's the way the cookie crumbles
pi_23397451
Uhm....is scheveningen niet erg duur om te huren?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 18 november 2004 @ 10:49:25 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23397471
Leuk Faithy! Gefeliciteerd!
  donderdag 18 november 2004 @ 10:50:25 #129
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23397487
Cool joh, gefeliciteerd

Veel plezier met verhuizen straks! Kerst in je eigen huiske ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23397494
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:45 schreef Faithy het volgende:

[..]

Jij ook gefeliciteerd dan

waaro?
In het allom bekende durp Den Oever , een 1s gezins woning 4 slaapkamers grote woonkamer, voor en achtertuin .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_23397509
gefeliciteerd feeth

klinkt super.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23397512
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:48 schreef Beaker het volgende:
Uhm....is scheveningen niet erg duur om te huren?
Valt heel erg mee, en natuurlijk krijgen jonge mensen huursubsidie
Doei.
pi_23397520
jij ook gefeliciteerd joene
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23397541
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:50 schreef Joene het volgende:

[..]

In het allom bekende durp Den Oever , een 1s gezins woning 4 slaapkamers grote woonkamer, voor en achtertuin .
Den Oever, natuurlijk, mn favo durrep

Burgerlijk Joene, je wordt (bent) nog burgerlijk

Zijn er al kiddoplannen dan? Dat je alvast in zo'n lekker ruim huisje, een GEZINSwoning gaat wonen
Doei.
pi_23397548
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:52 schreef DarkElf het volgende:
jij ook gefeliciteerd joene
0
Danke , u ontvangt nog wel een verhoiskaart
pi_23397563
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:53 schreef Faithy het volgende:

[..]

Den Oever, natuurlijk, mn favo durrep

Burgerlijk Joene, je wordt (bent) nog burgerlijk

Zijn er al kiddoplannen dan? Dat je alvast in zo'n lekker ruim huisje, een GEZINSwoning gaat wonen
Ja ik wordt ben een burgerlul , en kiddo's komen vast wel ja

in elk geval hoeven we nu niet meer te verhuizen
pi_23397578
*grin*

lekker hoor
Doei.
pi_23397626
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:55 schreef Faithy het volgende:
*grin*

lekker hoor
Jup me happy enzo ... en vriending ook
  donderdag 18 november 2004 @ 11:00:49 #139
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23397656
Feli Faiths!

Snel foto's!
pi_23397696

Dit is een grove schets van 't huisje

verhoudingen zullen niet helemaal kloppen, maargoed, het geeft een beeld
Doei.
pi_23397727
Joh ik heb nog helemaal geen tekeningen niks , bij mij weet ik alleen doorzon woonkamer, van plus minus 30m2
4 slaapkamers en een vliering
pi_23397764
Ik heb de plattegrond al een keer gezien
dus dat is wel leuk dan weet je wat je huurt
Doei.
pi_23397809
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:07 schreef Faithy het volgende:
Ik heb de plattegrond al een keer gezien
dus dat is wel leuk dan weet je wat je huurt
nah ik ken de huizen opzich wel enzo Loop er dagelijks aanvoorbij maar verder weet ik niet superveel ervan
  donderdag 18 november 2004 @ 11:11:33 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23397827
Hoe lang heb je moeten wachten?
pi_23397878
heb me in april 2003 voor 't eerst ingeschreven

het genante is dat ik nu NOG 2 aanbiedingen heb lopen, een voor een klein huisje, en een voor een drie kamer woning, maar das net iets te groot en te duur in onderhoud
Doei.
pi_23397911
ik heb 3 jaar ingeschreven gestaan
pi_23398014
voor doorstromers is het altijd moeilijker dan voor starters...

blij

moet nu naar College,als die trein nara Leiden al weer op tijd rijdt, grmbl, en anders ga ik maar niet
ik wil naar de IKEA, NU!
Doei.
pi_23398058
Ikea vind ik echt helemaal niks ben er verleden week nog geweest.
  donderdag 18 november 2004 @ 11:28:24 #149
3185 Adelante
To let it go now
pi_23398074
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:24 schreef Faithy het volgende:
voor doorstromers is het altijd moeilijker dan voor starters...

blij

moet nu naar College,als die trein nara Leiden al weer op tijd rijdt, grmbl, en anders ga ik maar niet
ik wil naar de IKEA, NU!
wist je dat er misschien een IKEA in Leiden komt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 18 november 2004 @ 11:28:48 #150
3185 Adelante
To let it go now
pi_23398083
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:27 schreef Joene het volgende:
Ikea vind ik echt helemaal niks ben er verleden week nog geweest.
edit, note, ban
pi_23398087
Ik wil er alleen wat kasten vandaan halen (de BILLY natuurlijk )

en misschien nog een of twee mooie lampen, maar zeker niet mn hele huis

en heb deze week een gratis droger, wasmachine, oven, magnetron, tafel en een goedkope bankaanbieding gehad

dus ik ben bijna helemaal klaar
Doei.
pi_23398106
het nadeel van IKEA vind ik de drukte en de afwijkende maten.

het ziet er allemaal gaaaaaaaaaaaf uit, maar 't enige wat echt NUTTIG en niet op rare maten gebaseerd is zijn de kasten ed.

Bed wil ik er niet halen, omdat je dan daar ook een matras moet kopen, en dat vertrouw ik dan weer niet eigenlijk, omdat ik ECHT een goed matras wil hebben....
Doei.
pi_23398134
ow ik moet samen met mn vriendin een compleete inboedel op magnetron slaapkamertv en stofzuiger na
pi_23398136
oh, en ook een gratis koelkast
Doei.
pi_23398155
en servies, en pannen heb ik in de aanbieding bij Blokker gekocht

maar nu moet ik echt weg

doeg bedankt voor alle felicitaties iedereen!
Doei.
pi_23415396
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:30 schreef Faithy het volgende:

het ziet er allemaal gaaaaaaaaaaaf uit, maar 't enige wat echt NUTTIG en niet op rare maten gebaseerd is zijn de kasten ed.

Bed wil ik er niet halen, omdat je dan daar ook een matras moet kopen, en dat vertrouw ik dan weer niet eigenlijk, omdat ik ECHT een goed matras wil hebben....

Bedden hebben daar gewoon standaardmaten hoor

maar gefeliciteerd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_23416766
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef Vava het volgende:

[..]

Bedden hebben daar gewoon standaardmaten hoor

maar gefeliciteerd
psies
ik heb ook een fantastisch bed van ikea (malm) met een heerlijk matras van Ikea (norskken). De maten zijn standaard en het bed is stevig en mooi. Wat wil je nog meer?

en ik werk niet bij Ikea
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:56:35 #158
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_23417755
Mijn bed komt uit de kringloopwinkel, gekocht voor 20 euro en een beetje aan geklust, er zijn hier al verschillende mensen geweest die er ong 100 euro voor zouden geven, misschien dat ik toch maar schrijnwerker wordt
I'm Minster Stewy...
pi_23422427
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:28 schreef Adelante het volgende:

[..]

wist je dat er misschien een IKEA in Leiden komt
In Leiderdorp misschien
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_23422993
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:31 schreef octopussy het volgende:

[..]

psies
ik heb ook een fantastisch bed van ikea (malm) met een heerlijk matras van Ikea (norskken). De maten zijn standaard en het bed is stevig en mooi. Wat wil je nog meer?

en ik werk niet bij Ikea
Ik dacht dat een bepaalde ikea matras er ook heel goed uitgekomen was bij een test van de consumentenbond?

Maar ja, wij hebben een zelfgemaakt bed, met een of andere vage maar fijne matras
pi_23423849
Ik heb ook een bed van Ikea maar mijn matras is niet van Ikea, de bedden bij Ikea hebben gewoon standaard maten hoor. 160 x 200 of 180 x 200
pi_23424221
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:50 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Ik dacht dat een bepaalde ikea matras er ook heel goed uitgekomen was bij een test van de consumentenbond?
Dat klopt helemaal .
pi_23432631
als het maar een zacht matras is

niet TE zacht, maar wel zacht anders slaap ik namelijk niet....

woei!

vandaag wat lampen bij de IKEA gehaald (de namen zou ik nog even op moeten zoeken), en een bestekbak voor in de la in de keuken van mams gehad (ok, de lampen ook van mams gehad.. )

*spring* zin zin zin *spring*
Doei.
pi_23432672
*komende periode , vloer ,bank, tafel , eettafel , bed+attributen,koelkast(usa model) ,gasfornhuis 5pit met oven , nieuwe tv , home cinema set , wasmachine droger ,afwasturk . uitzoeken.
pi_23433914
5 pits.. klinkt goed

ik hou het nog maar even bij 4

afwasturk is luxe, maar wel iets waar voor gespaard gaat worden...

Ik hoef alleen nog een vloer, bed, bank en een eethoek te hebben
Doei.
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:06:59 #166
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23443818
Feef, ik heb evt. nog een peper/zoutstelletje (blauw/geel aardewerk), een geel prullenbakje (formaat toiletprullenbak) en een lade-inleg (wit kunststof - nooit gebruikt) voor je in de aanbieding.
Interesse?
pi_23451496
euhm... ik heb al 2 peper en zout stelletjes een appelgroene lade-inleg en een prullenmandje

sorry
Doei.
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:56:24 #168
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23451535
Geeft niks, ga ik ze iemand anders aansmeren
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:57:57 #169
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23451578
Lekker Faith... Ik ga volgend jaar maar weer eens verhuizen Wil het nu goed aanpakken met spullen kopen....

Ikea is zo slecht nog niet....
pi_23481791
Woah een huis aan het strand van Scheveningen.... Hoe krijg je het voor elkaar?
Ik sta nu 1,5 jaar ingeschreven bij Woonnet-Haaglanden, maak ik dan kans denk je?

Meestal reageren er op dit soort woningen mensen die al veel langer staan ingeschreven. Ik vind het bijna wonderbaarlijk dat iemand met een inschrijving uit 2003 zo'n woning krijgt aangeboden

[ Bericht 46% gewijzigd door Kontiki op 22-11-2004 00:51:45 ]
pi_23512529
check je mail
Doei.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:38:37 #172
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23513224
En waar staat het huis dan? Heb geen zin om alles door te lezen.

Ik ben aan het kijken voor een koopwoning. Heb al een aantal hele mooie huizen gezien in scheveningen. Met een geweldig uitzicht

Maar ik ben nu alleen aan het kijken. Voor de rest zie ik het allemaal wel
pi_23514783
woeh faithy! gefeliciteerd (nogmaals hihi) met je huisje!
ik heb een huisje gekocht in Leiden 2 weken geleden, ik kan er pas 1 april in, maar dan heb ik nog even tijd om aan het idee te wennen..
en om alle tips hier nog eens grondig te bekijken

wanneer is de house warming??
pi_23515628
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:38 schreef ook_gek het volgende:
En waar staat het huis dan? Heb geen zin om alles door te lezen.

Ik ben aan het kijken voor een koopwoning. Heb al een aantal hele mooie huizen gezien in scheveningen. Met een geweldig uitzicht

Maar ik ben nu alleen aan het kijken. Voor de rest zie ik het allemaal wel
Vlakbij de Oude Kerk, kijk ongeveer in de achtertuin
Doei.
pi_23515672
-edit-
Doei.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:59:17 #176
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23516752
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:15 schreef Faithy het volgende:

[..]

Vlakbij de Oude Kerk, kijk ongeveer in de achtertuin
was al bang dat je in duindorp zou komen
En dat gun ik je nou weer niet.

Gefeliciteerd en zo

Ik ben lekker rustig op zoek naar een leuk koophuis.
Alleen er is zo veel keuze

Ik heb een mooi huis zien staan achter het circus theator. Uitzicht over heel den haag en scheveningen
pi_23526848
Kopen was een optie, maar wilde voorlopig nog huren..

en ik heb in Duindorp gewoond dus ik weet hoe erg het er is, en daar kom ik NOOIT meer terug

huisje
Doei.
pi_23568987
Hee faithbeeb Het is wat offtopic, maar heb je gemist op de groningen meet... maar, je hebt je huisje????? Heb het gelezen, klinkt goed!!

*pakt Faithy vast, laat haar achterover in zn armen vallen en geeft een romantische kus*
pi_23577230
ik had helaas echt geen geld om daar naar toe te komen maar als ik gesetteld ben moet je maar eens langskomen: lang leve het strand
Doei.
pi_23735518
wow, het schiet op!

Heb de sleutels, begonnen met schoonmaken (het is ECHT ECHT ECHT vies... )

en heb inmiddels al: een bank, een fauteuil, een tweepersoonsbed (140 x 200), een dressoir, en ga zo maar door.

Nu alleen nog een eethoek en wat kleine kastjes.

Nu nog kleuren uitkiezen.

Mn bank en fauteuil zijn licht terra, dus wil daar mn kamer op aanpassen
Mn gordijnen zijn vooralsnog maisgeel, maar weet niet of 't samen gaat, en dus staat en dus of ik andere gordijnen ga kopen (heb ze gehad, dus tsja...)

Iemand ideeen voor een kleurenpalet met licht terra (iig in combi met creme wit)

Doei.
pi_24273146
Jaaaaaaaaa!

Foto's!!!

Inmiddels is al wel de keuken geverfd, maarjah, zo snel mogelijk updates!

De keuken

andere hoek van de keuken waar het gasfornuis komt te staan

de douche, die inmiddels gewit en wat schoner is (in de hoek boven de douche was het eerst zwart!

de slaapkamer (waar de bank nog even staat)

woonkamer vanuit uiterste hoek genomen (groothoek lens)

foto vanuit de woonkamer naar de hal, richting keuken

woonkamer richting balkon

het balkon

uitzicht vanaf het balkon

is het niet fantastisch ?
Doei.
pi_24273174
nu nog een foto van jou in je nieuwe huis als het klaar is en we zijn blij
pi_24273758
Ik heb 24 december ook de sleutel gehad , komende periode flink klussen
  woensdag 29 december 2004 @ 12:32:06 #184
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24273997
Succes Faithy en Joene met klussen! Ik weet hoe het voelt eind van het jaar, vorig jaar ben ik op eerste kerstdag overgehuisd ...

Volgend jaar ben je lekker op orde!
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 12:49:03 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24274317
Leuk leuk Faithy!
Mooi huisje! (is alles zo schuin? dat heeft wel wat )
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 29 december 2004 @ 14:55:15 #186
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24276715
Volgens mij moet je nog een hoop doen...
veel plezier iig
pi_24280328
Ziet er leuk uit joh! Ben benieuwd naar je verdere updates
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_24282004
er liggen inmiddels al donkere plinten in de woon en slaapkamer.

De kozijnen en deurposten en deuren zijn zo goed als geverfd (paps gaat morgen verder).

In de woonkamer komt nog nieuw glas, want dat lekt, maar ze moeten nog bellen voor een nieuwe afspraak, want vorige keer was 'de ruit gebroken'.

Dan gaan we deze en volgende week de muren verven en het laminaat leggen, en dan kan alles ingericht worden!

nog lekker dagje IKEA doen, Billy's en Benno's, lampjes met vreemde namen en tv kastjes kopen..

als iemand nog een mooie donkere (en dus niet donker eiken ofzo) eethoek heeft staan: welkom!
Doei.
pi_24286286
Succes met je huisje, ik heb bijna het hele topic door gelezen

* SanCoTec wil ook wel op zichzelf gaan wonen
  Moderator donderdag 30 december 2004 @ 13:20:20 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24296464
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:39 schreef Faithy het volgende:
er liggen inmiddels al donkere plinten in de woon en slaapkamer.

De kozijnen en deurposten en deuren zijn zo goed als geverfd (paps gaat morgen verder).

In de woonkamer komt nog nieuw glas, want dat lekt, maar ze moeten nog bellen voor een nieuwe afspraak, want vorige keer was 'de ruit gebroken'.

Dan gaan we deze en volgende week de muren verven en het laminaat leggen, en dan kan alles ingericht worden!

nog lekker dagje IKEA doen, Billy's en Benno's, lampjes met vreemde namen en tv kastjes kopen..

als iemand nog een mooie donkere (en dus niet donker eiken ofzo) eethoek heeft staan: welkom!
Of grenen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 30 december 2004 @ 14:03:08 #191
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24297349
Leuk huisje zeg . Veel succes met het klussen!
En houd ons nog op de hoogte hé .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24297367
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:30 schreef Faithy het volgende:

Ik heb ook een IKEA bed, maar dan wel met onwijs goede en lekkere matrassen van Beter Bed erin. Echt geen probleem hoor!
  donderdag 30 december 2004 @ 18:01:32 #193
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24301683
Zo dat ziet er super oud uit zeg
Die huizen staan in de buurt van de keizerstraat toch? OF ben ik geweldig in de war?
pi_24306369
oud? 20 jaar is niet echt oud...

jij kan ook alleen maar zeiken! zeg dan niets als ik gewoon heel erg blij ben met mijn prachtige huisje

het is vies, dat heb ik al 1200 keer gezegd geloof ik....

Ik ga nu bellen voor een eethoek die ik op marktplaats gezien heb, die mensen wonen hier ergens in de buurt, dus wie weet is 't wat

*danst*

hoop dat 't wat is en dat ze hem voor mijn prijs willen verkopen

zodirect een update wat betreft tafel
Doei.
pi_24308536
jaaaaaaaaa!

ik heb ook een eethoek! mooi ovaal

Doei.
pi_24308830
Foto's!
  donderdag 30 december 2004 @ 23:56:53 #197
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24308976
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:52 schreef Faithy het volgende:
oud? 20 jaar is niet echt oud...

jij kan ook alleen maar zeiken! zeg dan niets als ik gewoon heel erg blij ben met mijn prachtige huisje

het is vies, dat heb ik al 1200 keer gezegd geloof ik....
nou het is niet vies het is gewoon oud. Kijk die badkamer die zit er in van af dag 1 dat het gebouwd is. Kijk die ramen die donderen er net nog niet uit. Om over de keuken maar niet te spreken. Spijt me zeer hoor maar het is gewoon oud.

Jammer dat jij altijd alleen maar dat geen wilt horen wat jij wilt. Snap ook dat je goed thuis voelt in R&P. Daar zitten ook alleen maar mensen die dat geen horen wat ze willen.

Maar goed veel plezier met je huis. Moet nog heel erg veel aan gebeuren.
pi_24309032
Nouja, oud en smerig of niet, je bent sowieso een extreme mazzelaar als je direct na de middelbare school zoveel ruimte tot je beschikking hebt en ook nog eens alles voor jezelf. De 'normale' weg is toch eerst een piepklein kamertje bij een bemoeizuchtige hospita waar je niet zelf mag koken en geen loges mag hebben, en dan naar een studentenflat/huis waar je alles met zijn tienen deelt, en dan na een jaar of vijf eventueel eens iets wat lijkt op wat Faithy nu heeft.
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:21:51 #199
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_24309370
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:35 schreef Faithy het volgende:
Jaaaaaaaaa!

Foto's!!!

Inmiddels is al wel de keuken geverfd, maarjah, zo snel mogelijk updates!

[afbeelding]
De keuken

[afbeelding]
andere hoek van de keuken waar het gasfornuis komt te staan

[afbeelding]
de douche, die inmiddels gewit en wat schoner is (in de hoek boven de douche was het eerst zwart!

[afbeelding]
de slaapkamer (waar de bank nog even staat)

[afbeelding]
woonkamer vanuit uiterste hoek genomen (groothoek lens)

[afbeelding]
foto vanuit de woonkamer naar de hal, richting keuken

[afbeelding]
woonkamer richting balkon

[afbeelding]
het balkon

[afbeelding]
uitzicht vanaf het balkon

is het niet fantastisch ?
jezus wat een krot, wil je daar echt in wonen?
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:38:05 #200
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_24311017
Ik vindt het nu ook nog een krot, maar ja dat zal wel veranderen neem ik aan
I'm Minster Stewy...
pi_24311264
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:00 schreef thaleia het volgende:
Nouja, oud en smerig of niet, je bent sowieso een extreme mazzelaar als je direct na de middelbare school zoveel ruimte tot je beschikking hebt en ook nog eens alles voor jezelf. De 'normale' weg is toch eerst een piepklein kamertje bij een bemoeizuchtige hospita waar je niet zelf mag koken en geen loges mag hebben, en dan naar een studentenflat/huis waar je alles met zijn tienen deelt, en dan na een jaar of vijf eventueel eens iets wat lijkt op wat Faithy nu heeft.
hospita?
pi_24338448
wat lopen sommige hier te zeiken!

Faithy, ik zou graag met je willen ruilen! Lekker alles voor jezelf, dat lijkt mij heerlijk. Ondanks dat het gedateerd is, kun je met een schoonmaak en een verfje er een ontzettend leuk huisje van maken!

Veel plezier in je nieuwe huisje!
pi_24339871
Het is helemaal geen krot, ik vind het zelfs een heel leuk huisje. Je moet gewoon even door alle viezigheid heen kijken, en dan is er een hoop van te maken.

Alleen snap ik niet dat de vorige bewoners het in deze staat achter mochten laten. Ik ben gewend dat als ik verhuis, ik mijn huis schoon op moet leveren.
pi_24341388
dat zijn wij ook gewend ja..

toen we kwamen kijken was het echt TE ranzig voor woorden, NIET te geloven..

we hebben alleen al een dag over de keuken gedaan, en toen was het nog niet helemaal schoon (vetvlekken op de muren enzo die gewoon NIET weg te krijgen waren etc.)

maar het ziet er nu al zo gaaf uit nu het geverfd is allemaal, de deuren zijn niet geel meer, de keuken heeft een mooi kleurtje (appeltjesgroen, heel fris, maar niet tè), deze week gaan we de muren mooi verven en daarna eindelijk het laminaat erin.

Heb een eethoek gekocht dus eergisteren (mijn internet schee er mee uit) mooie grote ovalen tafel (geloogd grenen) met 4 stoelen voor 80 euro, ziet er prachtig uit, nog geen krasje!
Lang leve marktplaats.

En de mensen die het een krot vinden: stikt er maar lekker in!
Ik ben heeeel blij met mijn prachtige huisje, het wordt prachtig, en gaan jullie allemaal maar lekker op je stinkende studentenkamer zitten met huisgenoten die 200 soorten schimmel in de gemeenschappelijke koelkast kweken

markje: val neer
Doei.
pi_24341448
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:55 schreef Faithy het volgende:
En de mensen die het een krot vinden: stikt er maar lekker in!
Ik ben heeeel blij met mijn prachtige huisje, het wordt prachtig, en gaan jullie allemaal maar lekker op je stinkende studentenkamer zitten met huisgenoten die 200 soorten schimmel in de gemeenschappelijke koelkast kweken

markje: val neer
Wat een vriendelijk begin van 2005 weer
Tuurlijk wordt het een prachtig huisje, en da's hartstikke fijn voor je. Maar het kan ook heel leuk zijn om te wonen in de stad waar je studeert en daar je leven op te bouwen, en in een studentenhuis kun je een toptijd hebben. Ook MET schimmels in de koelkast blijft het een periode die velen niet hadden willen missen (ik inclusief)
pi_24341471
oh, en ik heb zo'n mooie poster van mn moeder gehad voor kerst

met een gedicht van Gerrit Krol

Zomer

Het land is warm
de weg is wit

Het duin is leeg
de zee is stil

de zon is grijs
de dag is heel

met een prachtige achtergrond

komt mooi in de hal te hangen als blikvanger in een mooie lijst
Doei.
pi_24341532
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:58 schreef thaleia het volgende:

[..]

Wat een vriendelijk begin van 2005 weer
Tuurlijk wordt het een prachtig huisje, en da's hartstikke fijn voor je. Maar het kan ook heel leuk zijn om te wonen in de stad waar je studeert en daar je leven op te bouwen, en in een studentenhuis kun je een toptijd hebben. Ook MET schimmels in de koelkast blijft het een periode die velen niet hadden willen missen (ik inclusief)
Ik hou daar niet van, en ben daar het type niet voor!
Hier in Den Haag heb ik mijn vriendenkring die ik niet zou willen missen.

Ik ben blij met mn huisje, het is zeker niet lelijk, alleen smerig, en ze gaan het af zitten kraken.
Dan mag ik toch wel zeggen dat het fijn voor hun is! Ik vind het prachtig, het is prachtig en het wordt prachtig(er)

Ik wil al jaaaren een eigen huisje.
Ben in Leiden ECHT wel op zoek gegaan naar een kamer, maar ik heb zooo veel behoefte aan privacy dat ik gek zou worden.
Heb in de intro-week bij iemand geslapen in een groot studentenhuis, nou, na 2 dagen was ik al gek!
Zoveel herrie, zo weinig privacy. En je hebt mensen die kunnen dat, die vinden het prima, storen zich daar niet aan en leven daar langs.
Ik kan dat niet, en heb echt de ruimte de rust en mijn eigen tijd nodig, zonder huisverplichtingen!
Genoeg vrienden die regelmatig langskomen, nu al helpen met mn huisje.
Eenzaam zal ik niet worden.

Ik ben een Scheveninger in hart en nieren, ik studeer in Leiden omdat dat dichtbij is, ik wilde studeren, maar voor geen goud verder weg van de zee, van Scheveningen
Leiden is een schattige stad, maar ik zou er NOOIT willen wonen, het is niet mijn stad, mijn dorp, mijn stekkie is Scheveningen

Zo, is dit genoeg argumentatie voor mijn keuze voor een huis?
Doei.
pi_24341626
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:03 schreef Faithy het volgende:
Zo, is dit genoeg argumentatie voor mijn keuze voor een huis?
Meer dan genoeg, want voor mij had het niet gehoeven. Ieder doet maar lekker waar hij/zij zin in heeft, het viel me alleen op dat je wel erg hard inhakte op mensen die melden dat dit huisje hun keus niet zou zijn geweest.
- "ik vind het een krot"
- "val dood"

Ik hoop dat je niet verbaasd opkijkt als er nog meer negatieve reacties komen in dit topic?
pi_24341676
Wat een teringbende op die foto's , maar dat merkten al meer mensen op. De Tokkies zouden jaloers zijn...

Maar goed, er valt heus wel wat van te maken natuurlijk. Oud is niet erg, als het maar hygiënisch is en met wat flink kluswerk kan het er straks best netjes uitzien. Ben benieuwd naar de foto's met het eindresultaat.
pi_24341797
Leuk huisje hoor

Ook ik ben benieuwd naar het eind-resultaat
pi_24342822
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:12 schreef Kapmes het volgende:
Wat een teringbende op die foto's , maar dat merkten al meer mensen op. De Tokkies zouden jaloers zijn...

Maar goed, er valt heus wel wat van te maken natuurlijk. Oud is niet erg, als het maar hygiënisch is en met wat flink kluswerk kan het er straks best netjes uitzien. Ben benieuwd naar de foto's met het eindresultaat.
Het leek dan ook wel of de Tokkies de vorige bewoners waren *gatver*

maar gelukkig weten we dat de vorige bewoners 'gewoon' de familie Ahmed waren
Doei.
pi_24342875
als je had gelezen, had je gezien dat die opmerking (val neer) alleen voor markje(ook_gek) bedoeld was.

En hier in mijn omgeving is een 'stikt er maar in' gewoon iets van: het zal me jeuken, als ik het maar mooi vind
Doei.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:29:36 #213
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24343018
Leuk huisje Feef! Succes met alles!
For great justice!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:37:20 #214
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24343157
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:20 schreef Faithy het volgende:
als je had gelezen, had je gezien dat die opmerking (val neer) alleen voor markje(ook_gek) bedoeld was.
wat een eer wat een eer
Ben blij dat ik andere ideeën hebt over een huis.
Ik zou nooit genoegen nemen met zo een "huis"
dan maar iets langer wachten en dan een goed onderhouden huis nemen.
pi_24343818
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:00 schreef thaleia het volgende:
Nouja, oud en smerig of niet, je bent sowieso een extreme mazzelaar als je direct na de middelbare school zoveel ruimte tot je beschikking hebt en ook nog eens alles voor jezelf.
quote:
maar wat ik wel zeker weet is dat ik een huisje wil op Scheveningen, en dat huisje, in de buurt van de Neptunusstraat is al zo goed als geregeld, dankzij mams die bij een verhuurbedrijf werkt dus als ik tegen die tijd een geschikt huisje zie, kan ik het zo goed als meteen betreden
Mazzel met d'r mam ja
pi_24346907
uiteindelijk is alles gewoon via de normale weg gegaan hoor

als we het gevraagd hadden had het waarschijnlijk wel gemogen, maar ik stond erg hoog in de lijst dus op eigen kracht een huisje vinden was niet echt een probleem meer.

Heb nog een aanbieding of 5 gehad in totaal, maar dat waren huizen waar ik in eerste instantie op reageerde voor de statistieken zeg maar, zoals iedereen doet om zoveel mogelijk reacties te hebben, dat als je gelijkstaat voor een huis (dus even lange reactieduur) dat je dan 'wint' op je AANTAL reacties

Maar ik heb gewoon me op goed geluk ingeschreven voor dit huisje, niet te verwachten dat ik 't zou krijgen, al was er wel een limiet gesteld op leeftijd en specefiek voor starters, dus had ik een kans

en ik heb 't gered!
Stond op de 3e plek, en de 2 mensen voor mij zijn nooit op komen dagen
Doei.
pi_24346936
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:29 schreef QyRoZ het volgende:
Leuk huisje Feef! Succes met alles!
je komt toch wel kijken als 't af is he?
Doei.
  zondag 2 januari 2005 @ 01:46:17 #218
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24349073
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:51 schreef Faithy het volgende:

[..]

je komt toch wel kijken als 't af is he?
Mag ik dan blijven logeren?
For great justice!
pi_24351277
Leuk topic en gefeliciteerd met je huisje!

Ik ga binnenkort ook verhuizen, dus een aantal tips kon ik ook mooi gebruiken.
pi_24353350
Gefeliciteerd met je huis!!

Ik lurk dit topic heerlijk mee, heb ook zo'n zelfde soort flatje gehad, en weet nog als de dag van gisteren hoe blij ik ermee was!!
Geniet er lekker van!

En eh, we krijgen ook nog wel foto's he!!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_24355969
tuurlijk krijgen jullie nog foto's!

deze week gaan we de muren verven, de laatste kozijnen en deur, en eind van deze of volgende week het laminaat erin gooien

dan zal het er meteen heeeeeeeeeeeeel anders uit gaan zien, ben wel benieuwd hoe hoor
alles wel zelf uitgekozen enzo, en op kleur gecombineerd, maar nu nog hopen dat mijn keuzes goed waren
Doei.
pi_24360606
Ik vind het heel leuk!! Kan echt wel iets worden hoor! Toch mooi dat je je eigen huisje hebt. Feli hoor!!
geniet nooit met mate
pi_24360803
*ik vind gordijnen en lampen het moeilijkst om te kiezen*
pi_24362508
heel veel woonplezier in je nieuwe paleisje Faithy!
Geniet er van!
pi_24365764
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:43 schreef Joene het volgende:
*ik vind gordijnen en lampen het moeilijkst om te kiezen*
oh huh....

*gilt*
Doei.
pi_24366060
Rare indeling heeft dat huis, met die schuine hoeken in de keuken en badkamer. Mooie uitdaging met inrichten dat wel. Enne een eigen stekkie is best wel wat waard, gewoon ruimte voor mezelf dat vindt ik belangrijker dan een moderne douche. Dan plak ik er zelf wel wat nieuwe tegeltjes tegen aan of kwak ik er wat tegelverf op.
pi_24370270
Faithy, gefeliciteerd met je eigen stekkie!
Ik ga zeer binnenkort ook de hele santemekraam opstarten voor een eigen huisje.
Dat vele reageren om hoog op de lijst te komen, geeft dat geen problemen als je een woning krijgt aangeboden die je niet neemt? Of mag je net zoveel woningenaanbiedingen afslaan als je wilt?
Ik ben namelijk nogal veeleisend wat dat betreft .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_24371090
Nope, je mag alleen nog maar reageren op huizen die je ECHT leuk vindt, en meer dan 3 keer afslaan is 'voorlopig pech'

nieuwe systeem zorgt ervoor dat doorstromers en starters evenveel kans hebben op dezelfde huizen (nog steeds wel op reactieduur), en dus dat niet iedereen lukraak op 2 huizen binnen het budget gaat reageren..

doelgericht reageren dus en niet te vaak afwijzen.... want dan kom je helemaal niet aan een huis...
Doei.
pi_24372241
Ik ben benieuwd, maar volgens mij gaat het nieuwe systeem (dat ze invoeren vanaf 5 januari) het alleen maar véél moeilijk maker voor starters om aan een huis te komen. Er kunnen nu veel meer mensen op een huis reageren: starters, doorstromers, en nu zelfs Westlanders Dat ze het Westland erbij betrekken zorgt wel voor meer huizen op de markt, maar ik ben bang dat de Westlanders naar de "grote stad" willen, de stedelingen in de stad willen blijven, en de huizen in de stad dus alleen nog maar veel moeilijker te krijgen zullen zijn.

De laatste paar weken zweefde ik telkens rond plek 25 ofzo voor de huizen waar ik op reageerde, maar ik verwacht na woensdag overal veel meer achteraan te eindigen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24377715
Gave foto's!!! Ben nu helemaal benieuwd hoe het wordt!!!! * tvdleur wil logeren

En laat die mensen maar lekker hier zeuren hoor lieverd! Het wordt een superhuisje, dat zie ik zo al!

Anders kom ik nog wel ff helpen

pi_24378944
bouwvakkers
Doei.
pi_24380821
Ja hoor! Zolang je maar goed gereedschap...eeeeh.... hebt
pi_24381029
nou, aan die lange eeehm.. boor die daar te zien is moet het wel goed komen
Doei.
  maandag 3 januari 2005 @ 23:21:31 #234
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24381155
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:04 schreef tvdleur het volgende:
Ja hoor! Zolang je maar goed gereedschap...eeeeh.... hebt
Maat 15 zeker.
For great justice!
pi_24381293
* Faithy zegt niets
Doei.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:28:00 #236
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_24419025
Leuk huisje faith Gefeliciteerd met de aanwinst
pi_24419062
Vandaag met behang afsteken kwam de halve muur , allerlei muurpleister naar beneden.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:34:49 #238
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24419151
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:27 schreef Faithy het volgende:
* Faithy zegt niets
Maat 15 it is.
For great justice!
pi_24421829
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:29 schreef Joene het volgende:
Vandaag met behang afsteken kwam de halve muur , allerlei muurpleister naar beneden.
grmbl...

is 't nog te maken voor redelijke prijs?
Doei.
pi_24428029
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef Faithy het volgende:

[..]

grmbl...

is 't nog te maken voor redelijke prijs?
als het goed is gaat de stukadoor dat gewoon doen. Kosten van de woningbouw
pi_24459252
Hai meis,

ik wil je nog veel plezier wensen in je nieuwe huis! Een eerste huis is altijd heel speciaal, echt alleen gaan wonen en álles zelf doen en beslissen. Een eigen plek waar je lekker helemaal jezelf kunt zijn en kunt doen en laten waar je zin in hebt. Wees er maar trots op hoor en maak er iets moois van!
#geen
pi_24461655
* Dizzee gaat zich ook maar eens orienteren.
pi_24535376
Ik heb de startersset van de Kruidvat vandaag gekocht. Er zit best veel in, voor weinig geld (27,95). Ik ben toch nog niet zo'n meesterkok dus ik kan hier voorlopig wel mee uit de voeten.
pi_24545101
Ik wil foto's zien van de opknapbeurt!
pi_24545341
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:30 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik wil foto's zien van de opknapbeurt!
jaaa ik ben ook erg benieuwd!!
pi_24552411
zaterdag of zondag weer foto's maken
Doei.
pi_24553162
Ben heel benieuwd. 't Zag er allemaal nogal vies en onderkomen uit. Maar dat is inderdaad met een likje verf hier en daar en een grondige poetsbeurt allemaal op te knappen.
Ik vind het erg leuk voor je. Ik hoop deze zomer ook een soortgelijk iets te vinden.
pi_24553322
ik was benieuwd naar je foto's maar ze zijn ofline

kun je ze nog eens uploaden ergens
sorry voor al m'n typfouten
pi_24560554
mn server is even down enzo, deds.nl

kan even duren voordat ze weer online zijn.

Zodra ik nieuwe foto's heb zal ik deze even ergens anders online zetten

werd net gebeld dat ik voor 25 euro een koelvriescombi (koelkast met eronder 3 vriesladen) kan kopen van een collega van mn moeder!

*dansje*

nu alleen nog gasfornuis en ben compleet!

*WOEI* ende *bounce*
Doei.
pi_24561062
Oe das lekker Faithy!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:18:00 #251
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_24561212
Zoek je een gasfornuis met oven?

[ Bericht 84% gewijzigd door bankrupcy op 14-01-2005 12:23:49 ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:36:25 #252
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_24564629
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:46 schreef Faithy het volgende:
mn server is even down enzo, deds.nl

kan even duren voordat ze weer online zijn.

Zodra ik nieuwe foto's heb zal ik deze even ergens anders online zetten

werd net gebeld dat ik voor 25 euro een koelvriescombi (koelkast met eronder 3 vriesladen) kan kopen van een collega van mn moeder!

*dansje*

nu alleen nog gasfornuis en ben compleet!

*WOEI* ende *bounce*
Zoek je een gasfornuis met oven of alleen een kookplaat ?
Ik heb binnenkort een kookplaat in de aanbieding....
pi_24566202
gasfornuis heb ik al in de aanbieding (2 stuks zelfs!) maar moet daar nog even gaan kijken voordat ik er 1 koop

heb IKEA leeggekocht (zo voelt het iig! )

de EXPEDIT kast (vierkant met 16 vierkante vakken) en een bijpassend bijzet (TV)tafeltje.
Gordijnen voor slaapkamer en woonkamer met roedes, klerenhangers, badmat, plakplastic, een OTTO-stellage

kan niet wachten tot het staat!
Net voor 't eerst de donkere kleur in mn kamer gezien die paps gisteren geverfd heeft, en het is echt PRACHTIG!!

slaapkamer is zo goed als af: ligt zelfs al laminaat, alleen nog afdeklatjes!

woei!

Zo snel mogelijk weer foto's!
Doei.
pi_24566416
hey ik ga binnenkort verhuizen naar delft en heb daar een gasfornuis (zonder oven ) nodig.
degenen die hier aanbieden: doe even een mailtje sturen (staat in profiel) met misschien een fotootje van het fornuis?
pi_24567375

deze

en een tv kastje in dezelfde kleur
Doei.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:44:38 #256
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24567475
Leuke.
For great justice!
pi_24567610
Wij hebben um ook Faithy! Alleen dan in het wit
pi_24568987
ah dus dat is nou een expedit! Nice!
  maandag 17 januari 2005 @ 11:48:13 #259
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24610613
Hey, die Expedit heb ik ook, maar dan met 20 vakken en beuken planken (heb 'm al een jaar of 7)
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:30:23 #260
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_24659161
En hoever staat t faith?
pi_24661652
ja waar blijven de foto's die ons de hele tijd beloofd worden?
pi_24677418
Ja, ik wil ook wel weer eens wat foto's!!!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:07:37 #263
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_24681334
Of is er binnenkort een open dag
pi_24713315
Ik heb (bijna) alle spullen die ik nog had van mijn tijd op kamers meegenomen. De bank kon ik van de vorige bewoner overnemen. De rest van de meubels heb ik bij de Ikea gekocht. Goede spullen tegen een redelijke prijs. Vergelijk bij elekronica eerst goed de prijzen voordat je tot een aanschaf over gaat.

Tips: begin op tijd met een lijst te maken van alle instanties waar je je adres moet wijzigen.

Veel succes!!
pi_24713363
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:35 schreef octopussy het volgende:
hey ik ga binnenkort verhuizen naar delft en heb daar een gasfornuis (zonder oven ) nodig.
degenen die hier aanbieden: doe even een mailtje sturen (staat in profiel) met misschien een fotootje van het fornuis?
Ik had de mijne nieuw bij de Mediamarkt gekocht. Misschien is dat een idee als het met een tweedehandse niet wil lukken.
pi_24727982
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:51 schreef Beste-Onder-De-Zon het volgende:
Ik heb (bijna) alle spullen die ik nog had van mijn tijd op kamers meegenomen. De bank kon ik van de vorige bewoner overnemen. De rest van de meubels heb ik bij de Ikea gekocht. Goede spullen tegen een redelijke prijs. Vergelijk bij elekronica eerst goed de prijzen voordat je tot een aanschaf over gaat.

Tips: begin op tijd met een lijst te maken van alle instanties waar je je adres moet wijzigen.

Veel succes!!
als je het topic gelezen had, dan had je gezien dat ik alles al heb
Doei.
  maandag 24 januari 2005 @ 19:55:35 #267
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24728628
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:12 schreef Faithy het volgende:

[..]

Als jij het topic gelezen had, dan had je gezien dat we al heeel lang op foto's wachten
pi_24736818
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:12 schreef Faithy het volgende:

[..]

Misschien hebben andere mensen wel wat aan die tip gehad.
pi_24756149
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:55 schreef Christine het volgende:

[..]

Als jij het topic gelezen had, dan had je gezien dat we al heeel lang op foto's wachten
sowwy

ze moeten nog ontwikkeld worden

maar 't ziet er echt heeeeeeeeel gaaf uit
Doei.
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:58:40 #270
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24756328
Ik ben echt benieuwd, feef!
pi_24761423
Zo! afgelopen 2 weken alles geschilderd ,en woon en slaapkamer behangen!

Komende week de keuken verbouwen (leidingen en aansluitingen gasfornhuis en koelkast ombouwen) , de wc betegelen ! en dan kan ik komende maandag de vloer laten komen
pi_24767497
Nu ik toch in dit topic ben beland:

Ik wil binnen afzienbare tijd ook een huisje gaan kopen. Kan iemand me hier vertellen hoeveel je eigenlijk kwijt bent aan de aan de inrichting van het geheel? Gemiddeld? Ik heb al wel wat dingen die ik van huis gewoon mee kan nemen - boekenkasten, servies, glasservies, dat soort zooi. Maar veel heb ik ook nog niet. Geen banken, geen wasmachine, geen tafels, geen pannen, geen bestek, om zomaar eens wat te noemen. Wat waren jullie kwijt toen jullie voor het eerst een huis in gingen richten? Ik heb deze vraag al een verschillende mensen gesteld. Sommigen zeiden dat je met gemak aan de 10.000 euro komt, iemand anders zei zich helemaal uit te hebben kunnen leven met een budget van 4.000 euro. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
pi_24768022
ik heb een heleboel nieuw (alles op de slaapkamer na) en ben plus minus 20 duizend euro kwijt
pi_24768122
Bij Leen-Bakker hebben ze ook wel leuke meubels (en eigenlijk de rest wat je nodig hebt ook) voor weinig.
pi_24771317
het ligt ook een beetje aan de grootte van je woning. Ik heb nu een eengezinswoning en ben voor de benedenverdieping al ruim 1000 euro voor een laminaatvloer met alles erop en eraan kwijt. Dan heb ik nog niet de kamers meegerekend want daar komt tapijt. Verder is het met meubels maar net wat je er aan uit wil geven. Een beetje bank is al minimaal 500 euro. Wasmachine kan je voor 300 euro al kopen. Kasten gaat vaak ook nog veel geld in zitten omdat je er altijd meer van nodig hebt dan je denkt. Kijk eens bij de uitverkoop van de Ikea ofzo, daar kan je heel goed afgeprijsde dingen kopen. Tja en dan die kleine dingen zoals pannen en bestek. Je kan je familie en vrienden vragen of ze nog een casette hebben liggen ofzo. En anders zijn starterssetjes een uitkomst voor zo'n 60 euro.
pi_24774275
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb ook net mijn eerste huisje gekocht en had niet zo heel veel geld over voor inrichting, een paar duizend euro maar. Gelukkig had ik nog wel veel dingen van toen ik op kamers zat, maar moe(s)t ook nog veel aanschaffen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Zelf kies ik ervoor om een mooie bank te kopen en een goed matras, IMO zijn dat de belangrijkste dingen. Voor de rest wordt het Ikea, Hema, Xenos, kringloop en krijgertjes. Maar dat betekent niet dat het een bijeengeraapt zootje hoeft te worden. Gewoon beetje rondkijken, op aanbiedingen letten, kritisch zijn, creatief zijn etc.
pi_24775752
Wij hebben een huis gekocht (eengezinswoning) waar we in juni in kunnen.
Je kunt het idd zo duur maken als je zelf wilt. Wij zijn zo ongeveer 20.000 euro kwijt als we alles gekocht hebben. Hebben van te voren een lijst gemaakt met alles wat we moesten hebben en de prijsschattingen erbij. Het werd toch wel iets duurder dan we dachten maar hebben dan ook wel bijna alles nieuw, alleen wasmachine en 2 bedden en nog wat kleine dingen nemen we mee.

Als er toevallig iemand nog een koelkast nodig heeft? Is in mei hier gratis af te halen. Ow en heb ook nog een magnetron (wel een oud groot geval).

Heb al een hoop spullen weggegeven, maar als iemand nog iets zoekt roept u dan maar en wie weet heb ik het
pi_24781691
Dit waren de kosten voor mijn huis in de GROTE dingen dus, niet bestek, servies enzovoorts..

Verf weet ik niet precies meer..

kamer:

Bank: 25 euro
feautuil: 20 euro
kleed: 30 euro
kast: 99 euro
kastje: 35 euro
eethoek: 80 euro
sidetable: GRATIS
computertafel: 40 euro
stalamp: 8 euro
mooie leuke lamp op tafeltje: 10 euro
leuke lamp op kast: 11 euro
eethoekhangllamp: 19 euro
gordijnen: 20 euro

= 379 euro

slaapkamer:

bed: 150 euro (compleet met lattenbodem en matras)
kastje: GRATIS
kledingrek: 7 euro
spotjes: 12 euro
gordijnen: 25 euro

= 194 euro

keuken:

koelkast: 25 euro (helft vries, helft koel)
gasfornuis: 50 euro
stellingkast: 8 euro
spotjes: 12 euro

= 95 euro

douche

wasmachine: GRATIS
droger: GRATIS
douchegordijn: 2 euro
badmat: 3 euro
pleeborstel: 3 euro

= 8 euro

hal:

kapstok: 4 euro
matje: 3 euro

= 7 euro

Laminaat heb ik van mn ouders gehad en was in totaal iets van 240 euro (51m2 x 4.70)

Ik heb dus veeeel dingen gehad, en heb hier alleen de grote dingen neergezet.

De kleine dingen heb ik overal en nergens vandaan, meestal gehad, of kringloop of marktplaats.
En elke keer stukje bij beetje, zodat het niet in 1 keer heel veel is...

Doei.
pi_24783287
Dat heb je dan netjes gedaan

Ik zit hier ook nog met een 'studenten'inboedel. Heb toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen alles bij de Leenbakker, ikea en kwamtum enzo vandaan. Ook kreeg ik een hoop spullen van anderen, zoals een wasmachine en fornuis. Zijn altijd wel mensen die die dingen over hebben Ik gok dat ik toen totaal iets van 3000 gulden kwijt ben geweest (2 kamer appartement).
pi_24938456
Zo verleden week is de vloer erin gegaan komende week vrijdag wordt het witgoed geleverd

Wasmachine / Droger , Koelkast en gasfornuis
pi_24938963
ik ga nu even kijken of ik de cam aangesloten krijg, WANT

ik internet nu vanuit mn eigen huis
Doei.
pi_24939079
Aha, dat wordt dan "live stream" kijken in plaats van de langverwachte foto's

Gefeliciteerd in ieder geval
pi_24939351
kan alleen fotos laten zien van de woonkamer, maar die is ook heel mooi

dus hier komen ze:

vanuit 1 hoek omdat ik m niet los kan koppelen van de pc

maar is 't wat?
Doei.
pi_24939362
Leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24939406
oh ja, en de gordijnen worden nog ingekort hoor
Doei.
pi_24941812
Ziet er netjes uit hoor. Heb je ook foto's van de keuken en douche
Die zagen er op de eerste foto's gigantisch smerig uit, dus ben benieuwd hoe dat nu is
pi_24943673
Ziet er leuk uit faith, wou dat ik zo ver was

Ben al blij dat mn vloer ligt , alles is behangen en geschilderd , de wc is opnieuw getegeld .

en dat mn witgoed binnenkort komt
pi_24943765
Faithy, wat ziet het er gezellig uit!!!

En ik ben helemaal weg van je salontafel Echt heel leuk!
#geen
  zaterdag 5 februari 2005 @ 22:12:39 #289
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_24943983
Yeps, is dus helemaal goedgekomen.
Proud Powerpauper
  zaterdag 5 februari 2005 @ 23:38:36 #290
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24945442
Leuk zeg! Ziet er gezellig uit .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24945448
die salontafel heb ik dus gevonden bij het grofvuil, van zo'n inboedel

opnieuw geverfd en prima

zoals ik al zei kan de webcam de woonkamer niet uit, nou ja, kan die wel, maar dan kan ik geen foto's meer maken

zal vandeweek even een digicam regelen
Doei.
  zondag 6 februari 2005 @ 00:15:59 #292
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24946077
die salontafel lijkt wel een omgekeerde baby box met een glazen plaat er op
pi_24948875
Faithy, het ziet er erg mooi uit! Petje af voor het klusteam .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_25157690
ik ben een half jaar geleden op mezelf gegaan en nu pas heb ik al mijn spullen bij elkaar.. Ikea is vrij goedkoop, maar als je een heel huis in moet richten is het nog duur..

ik heb zelf pasgeleden een eettafel gekocht (donker eiken) + 6 stoelen, bij een kringloopwinkel voor 35 euro. Het is moeilijk om iets te zeggen over kringloopwinkels, het ligt eraan wat ze binnen hebben gekregen.
pi_25781828
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:38 schreef Faithy het volgende:

zal vandeweek even een digicam regelen
Ja, doe dat es Faithy

Het is hartstikke leuk geworden allemaal!!!
pi_25790633
Bevalt je huisje nog Faith?
#geen
pi_25790881
*ook nog fotoos moet uppen*
pi_25856825
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:43 schreef Joene het volgende:
*ook nog fotoos moet uppen*
Heb jij ook pics van jullie huisje? Alles goed met je meiske?
#geen
pi_25857894
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:24 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Heb jij ook pics van jullie huisje? Alles goed met je meiske?
ja , je moet is wat vaker je msn aangooien Kunnen we weer is kletsen joh!
pi_25871922
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:11 schreef Joene het volgende:

[..]

ja , je moet is wat vaker je msn aangooien Kunnen we weer is kletsen joh!
Ik heb geen MSN, ICQ, Yahoo o.i.d. meer op de pc staan. Word ik helemaal gék van!
Maar mailen mag
#geen
pi_25871941
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik heb geen MSN, ICQ, Yahoo o.i.d. meer op de pc staan. Word ik helemaal gék van!
Maar mailen mag
Ik geloof dat ik oud word.
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')