abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13413448
Nu is er inmiddels ook op ZDF bekend gemaakt dat maxiummsnelheden op Oostenrijkse snelwegen verhoogd zijn naar 160 km/h zones vanaf 1 januari 2004. Hiermee volgt Oostenrijk voorbeeld van Italië. Topper blijft toch de Duitse Autobahnen met brede wegen.

Maar, goed. Toen de max. snelheid op de Nederlandse snelwegen verhoogd werd van 100 naar 120, nam het aantal ongevallen ook af. Ik vind het wel tijd worden dat de maxsnelheid op onze eigen snelwegen verhoogd worden naar max. 200 km/h, want iedereen die zich niets aantrekt van de limiet en/of een detector heeft, rijdt al met die gemiddelde snelheid.

Voor wie het twijfelt, een stuk uit de laatste gedeelde van de artikel:

quote:
Statistiken gehe hervor, dass in Ländern mit niedrigem Tempolimit wie Griechenland weit mehr Menschen auf Autobahnen sterben als etwa in Deutschland, wo es auf vielen Abschnitten kein Limit gibt.
Lage snelheids limieten zorgen voor meer doden op de snelheid dus gooi hier in Nederland ook maar die snelheid omhoog, het vermindert het aantal doden, dus waarom wordt het dan niet hier opgehoogd?

En daarnaast is de stelling ook nog dat harder rijden ook voor nog meer CO[sup]2[/sub] uitstoot zorgt, maar deze stelling dateert van vele decinna's terug. Inmiddels komt volgens Europese richtlijnen een type-4 katalysator die zeer schoon is, dus dan horen de max. snelheden verhoogd te worden.

En nog even over de beleid van Spee met zijn flitspalenbeleid. Zelfs Belgische zender VRT met zijn strenge straffen verbaasde zich over het enorme aantal flitspalen in ons land. Op zich vind ik flitspalen wel goed als ze bij scholen, in woonwijken, etc. staan. Maar op autosnelwegen, ik vind dat ze daar afgeschaft moeten worden. Volgens onderzoek van tuf-tufclub is juist de overgrote deel van flitspalen langs snelwegen en niet in woonwijken, etc. (Absurd eigenlijk). Je kunt na de drempel wel weer hard gaan rijden, een flitspaal heeft je dan al geflitst. Plaatsen ze hem daar juist niet en op snelwegen wel!

Er zijn ook veel ongevallen bekend die te wijten is aan flitspalen. Wat nog vreemder maakt, is dat veel snelheidscontroles (multanova's, etc.) verborgen zijn achter een stroomkastje etc. langs de snelweg. Waarom dan niet zichtbaar, misschien meer winst?

Hieruit kan ik concluderen dat ons verkeersbeleid voor het grootste deel gebaseerd is op winst-oogmerk en niet voor verkeersvelligheid.

pi_13413586
Nee, laten we iedereen hier in dit redelijk overvolle land met veel files en krappe wegen lekker met 160 kilometer over de weg scheuren.. Goed idee hoor!!

* MissyMirjaM ....

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 24 september 2003 @ 16:29:08 #3
42926 shepherd1
Don't believe them!!!!!!!
pi_13413655
Waar kan je hier in Nederland 160 km/pu rijden.
Je rijdt hier van de ene file in de andere.
Rijd jij alleen 's nachts?
Don't use that A word
  woensdag 24 september 2003 @ 16:30:13 #4
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_13413689
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
pi_13413772
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Wel op afstand van huizen, het is ook niets als je van 20:00 tot 05:00 niet kan slapen als iedereen opeens 160 gaat rijden
pi_13413780
Het voordeel van geen max snelheid is dat er minder gewonden zijn.
Bij een aanrijding zijn ze ten minste direct dood.
pi_13413781
Ik zeg altijd maar: hoe harder je rijdt, hoe minder tijd je hebt om fouten te maken...

En helaas voor de mensen die voor snelheidsbeperking zijn: het blijkt in de praktijk ook nog eens zo uit te pakken. Het aantal ongevallen neemt af wanneer mensen harder mogen rijden.

Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.

  woensdag 24 september 2003 @ 16:33:21 #8
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13413797
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
*mee eens is*

Ik voel me altijd een gigantische lul als ik midden in de nacht, mijn voorligger rijdt dan meerdere kilometers verderop, netjes 120 km/h rij. Dit mag wel eens pragmatischer aangepakt worden, in de tussentijd hoop ik dat mijn hoge snelheden gedoogd worden

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13413844
Nederlanders zijn te asociaal om met een hogere maximumsnelheid om te kunnen gaan. Nederlanders rijden nl. erg graag links met 100 km/uur terwijl ze 120 mogen, hoe denk je dat dat gaat als je 160 mag?
In duitsland weet je dat je met 120 km/u niet op de meest linkse baan mag komen.
Verder zijn snelwegen in nederland niet uitgelegd voor deze snelheden, denk maar aan bochten, in een uitvoegstroken en aantal banen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_13413855
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:

Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.


, .
pi_13413863
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
Sorry hoor, maar wat is jouw bron?
Jouw auto rijd 2x zo duur bij 160 dan bij 80 en evenredig de uitstoot van schadelijke gassen.
pi_13413904
Ik vind dat ze niet standaard moeten zeggen dat om 2000 uur de snelheid omhoog moet. Ik vind dat ze constant moeten kijken hoe druk het is en de weersomstandigheden controleren. En daarvanuit de snelheid variabel maken. Dat kan mooi met de lichten die er wel al hangen om de snelheid te verlagen.
pi_13413919
Je hebt nu al dat als iemand 20 km/u langzamer rijd dan terplekke toegestaan is, dat vrij veel mensen allerlei gevaarlijke capriolen uit gaan halen om toch vooral maar in te halen.
Ik denk hier bijv aan de weg Emmen, Borger, Gieten, Groningen.
Dat is een 100 km/u weg met een paar plekken waar je maar 70 mag.
Het gevolg van die plekken waar je af moet remmen, is dat mensen daarna uit onzekerheid maar 80 gaan rijden.
Of op de ringweg van een willekeurige stad (bijv Groningen) waar de limiet 70 is gaan sommigen 50 rijden.

Wanneer je de max snelheid ergens 160 gaat maken, zul je een hoop mensen hebben die 120 al eigenlijk te hard vinden en dan krijg je dus situaties dat er geregeld auto's met >40 km/u verschil elkaar voorbijgaan.
Dat is vragen om problemen.

  woensdag 24 september 2003 @ 16:38:51 #14
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_13413980
160 is voor het nederlandse verkeer misschien wat te veel, maar 130 moet toch zeker kunnen. Ik maak regelmatig mee dat de gemiddelde snelheid van het verkeer op sommige stukken snelweg minstens 130 is. Alleen vrachtauto's en auto's met aanhangers rijden langzamer (en die zijn er dan ook weinig).

De A35 van Almelo naar Enschede is zo'n stuk en ook de A27 vanaf "de Stichtse Brug" tot aan Almere (v.v.)

Maar een ding waar ik meer waarde aan hecht is het inhaalverbod voor vrachtauto's op alle snelwegen voor een langere periode (6.00 tot 20.00 minimaal).

[Dit bericht is gewijzigd door JAG op 24-09-2003 16:39]

There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_13413985
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...

niet waar

pi_13414023
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Mee eens. Ze zouden best variabele maximum snelheden in kunne voeren, waarbij via elektronische borden weergegeven wordt wat de max snelheid is..
pi_13414147
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:38 schreef JAG het volgende:
160 is voor het nederlandse verkeer misschien wat te veel, maar 130 moet toch zeker kunnen. Ik maak regelmatig mee dat de gemiddelde snelheid van het verkeer op sommige stukken snelweg minstens 130 is. Alleen vrachtauto's en auto's met aanhangers rijden langzamer (en die zijn er dan ook weinig).
Als ik 's nachts op de A4 hier in de buurt van Hoofddorp rij, lijkt de gemiddelde snelheid soms wel 160 of hoger. Heb verschillende keren gehad dat ik met 180km/u nog hard ingehaald werd, terwijl ikzelf nauwelijks anderen inhaalde. (behalve de al genoemde grotere weggebruikers, zoals vrachtwagens etc..)
pi_13414219
je maakt een ALS-DAN redenering van 2 aparte ALS-DAN redeneringen:

ALS een land slechte wegen heeft, DAN vallen er meer doden
ALS een land slechte wegen heeft, DAN is de snelheidslimiet lager

daaruit volgt dat (bij meerdere landen) er een verband is tussen de snelheidslimiet en het aantal doden, maar het heeft toch niets met elkaar te maken.

edit: nou lijkt het net alsof de snelheid verlagen bij slechte wegen geen zin heeft, maar dat heeft het wel. alleen geen 100% zin.

[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 24-09-2003 16:47]

pi_13414260
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:39 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...

niet waar


we gaan onze brokkepiloot niet in een verkeerd daglicht zetten he
Bennie roelt
pi_13414777
Prima plan de snelheid kan in nederland zeker omhoog naar 160km/h +. In ieder geval op de A18.
Ik rij daar dagelijks ook zo'n 170/180km/h dus de weg is er zeker geschikt voor.
pi_13414979
nee!! niet doen! Mijn auto kan niet harder dan 122km/h! Dus 120 als max. is goed.
pi_13415061
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:09 schreef HPoi het volgende:
nee!! niet doen! Mijn auto kan niet harder dan 122km/h! Dus 120 als max. is goed.
Dan kan ie dus in ieder geval naar 122km/u verhoogd worden En anders blijf je gewoon een beetje rechts rijden
pi_13415107
140 kan in ieder geval makkelijk.

Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.

Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13415565
Ja leuk, op de rechter baan rijdt je 70 en een paar meter verderop komen ze met 200 voorbij scheuren!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_13416164
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:13 schreef StefanP het volgende:
140 kan in ieder geval makkelijk.

Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.

Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort


Wil ook wel eens topsnelheid van mijn voertuigje weten
pi_13416301
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:34 schreef Deetch het volgende:
Nederlanders zijn te asociaal om met een hogere maximumsnelheid om te kunnen gaan.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  woensdag 24 september 2003 @ 18:02:01 #27
41915 Eul
Greetings Eul
pi_13416380
quote:
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
Dat is ECHT onzin, je verbruikt véél meer brandstof als je 160 dan dat je zou verbruiken als je 80 rijd (gemeten over dezelfde afstand). Dit komt voornamelijk omdat je met 160km/h niet meer in het zuinige toerengebied van de motor zit en doordat de weerstanden toenemen (luchtsweerstand kwadratisch!!).

Wie heeft je dat geleerd?

pi_13416486
Wie zegt dat je nu geen 160/170 kan rijden???

Je moet alleen even een radardetector en lasershield kopen... Maar als dat alles is...

pi_13417907
quote:
Dat is ECHT onzin, je verbruikt véél meer brandstof als je 160 dan dat je zou verbruiken als je 80 rijd (gemeten over dezelfde afstand).
Da's waar, maar smogvorming krijg je toch echt een stuk sneller wanneer je veel auto's langzaam op 1 plek laat rijden, dan wanneer ze allemaal hard doorraggen. Het gaat immers niet alleen om de verbruikte brandstof - zelfs zonder mensen op de planeet heb je immers ook nog altijd te maken met broeikaseffect.
pi_13418021
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:09 schreef Striffelbuur het volgende:

[..]

zelfs zonder mensen op de planeet heb je immers ook nog altijd te maken met broeikaseffect.


De mens op zich stoot meer co2 uit dan alle auto's bij elkaar .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13418071
quote:
De mens op zich stoot meer co2 uit dan alle auto's bij elkaar
Daar had ik inderdaad eigenlijk nog beter op kunnen wijzen :-)
pi_13418257
allemaal wel leuk en aardig.... alleen verdient de regering veel te veel aan snelheidsovertreders... en we hebben nog steeds een enorme staatsschuld die afgelost wordt wat denk je nu werkelijk dat zoiets gaat gebeuren... in de vorige miljoenennota stond dat er een X-aantal meer boetes gegeven moesten worden!!! zodat ze meer geld binnen zouden krijgen!!! ze zeggen gewoon ER MOETEN ZOVEEL BOETES MEER UITGEDEELT WORDEN!!!!!!! als dus heel nederland een jaartje geen enkele overtreding maakt.. dan is de hele staat zo failliet....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_13418503
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:24 schreef Youp het volgende:
allemaal wel leuk en aardig.... alleen verdient de regering veel te veel aan snelheidsovertreders... en we hebben nog steeds een enorme staatsschuld die afgelost wordt wat denk je nu werkelijk dat zoiets gaat gebeuren... in de vorige miljoenennota stond dat er een X-aantal meer boetes gegeven moesten worden!!! zodat ze meer geld binnen zouden krijgen!!! ze zeggen gewoon ER MOETEN ZOVEEL BOETES MEER UITGEDEELT WORDEN!!!!!!! als dus heel nederland een jaartje geen enkele overtreding maakt.. dan is de hele staat zo failliet....
En Duitsland dan? Die is al jarenlang niet failliet.
pi_13418565
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:34 schreef Extremini het volgende:

[..]

En Duitsland dan? Die is al jarenlang niet failliet.


dat klopt maar je kent de nederlandse politiek toch wel hoop ik.... een grote pot nat en alleen maar geld verdienen! vieze flikkers..... laten we de belasting nog eens verhogen.... je wilt niet weten wat er een bedrag aan accijns op een litertje benzine zit.... vriend van me die hebben een pompstation... die zegt dat ze benzine inkoopsprijs krijgen voor 20 eurocent de liter wij betalen onderhand al 1,10 ofzo? en ze verdienen op het tankstation iets van 20 cent per liter.... dacht ik zo ongeveer... reken maar uit dat gaat allemaal naar de staatskas....

btw je moet duitsland met nederland niet gaan lopen vergelijken, dat is niet te vergelijken.... veel meer inwoners dus verdient het land veel meer aan gewone lichtere belastingen om maar stom voorbeeldje te noemen... nederland wil gewoon te veel.... wel willen maar niet kunnen en dan toch doen en de economie naar de klote helpen

Hopeloos benzine verslaafd
pi_13418703
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:34 schreef Extremini het volgende:

[..]

En Duitsland dan? Die is al jarenlang niet failliet.


Die eikels gaan tol (maut) heffen voor vrachtwagens om aan hun centen te komen
pi_13418751
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:43 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Die eikels gaan tol (maut) heffen voor vrachtwagens om aan hun centen te komen


dat beetje tol boeit die bedrijven wat vrachwagens hebben ook niet.... en eigenlijk is het wel logisch... want de vragwagens bezetten een heel groot gedeelte van de snelweg en rijden deze ook eerder kapot... aan gewone personenautos tol gaan vragen... DAT zou overdreven zijn.... net zoals ze wouden doen hier... rekeningrijden BLEGH!!!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_13418811
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:44 schreef Youp het volgende:

[..]

dat beetje tol boeit die bedrijven wat vrachwagens hebben ook niet.... en eigenlijk is het wel logisch... want de vragwagens bezetten een heel groot gedeelte van de snelweg en rijden deze ook eerder kapot... aan gewone personenautos tol gaan vragen... DAT zou overdreven zijn.... net zoals ze wouden doen hier... rekeningrijden BLEGH!!!


Ja maar in Nederland was het om de files te bestrijden, en dan moet je de veroorzakers van files ( juist, de auto's, denk aan woon-werk verkeer) aanpakken.
pi_13418846
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:47 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Ja maar in Nederland was het om de files te bestrijden, en dan moet je de veroorzakers van files ( juist, de auto's, denk aan woon-werk verkeer) aanpakken.


ja idd de files verdwijnen van de snelwegen.... en de autos gaan door de bebouwde kom rijden... gevolg niemand kan meer oversteken er gebeuren veel meer ongevallen met voetgangers en fietsers omdat de mensen te hard gaan rijden omdat door de bebouwde kom rijden langer duurt enzo.... totaal onpraktisch.... je krijgt een mens niet uit zijn auto....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_13418914
Wat eigenlijk ingevoerd moet worden is dat het volgende:

Uitgaande van een snelweg met 3 banen:
Rechts de vrachtwagens, dus rijd je rond de 100 km/u
Midden rijd je een stukje sneller 110/ 120 km/u
Links rijd je het snelst, en daar kom je dus niet op als je onder de 120km/u rijdt.

pief paf poef
pi_13418930
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:48 schreef Youp het volgende:

[..]

je krijgt een mens niet uit zijn auto....


Dan maar selectiever zijn met mensen IN de auto te zetten. Dwz psychologische tests en testen op anticipatievermogen en logica voordat je je rijbewijs krijgt zou m.i. niet verkeerd zijn.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13418978
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:52 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dan maar selectiever zijn met mensen IN de auto te zetten. Dwz psychologische tests en testen op anticipatievermogen en logica voordat je je rijbewijs krijgt zou m.i. niet verkeerd zijn.


Dat vind ik een hele goede! alleen is het niet te doen....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_13418982
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:52 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dan maar selectiever zijn met mensen IN de auto te zetten. Dwz psychologische tests en testen op anticipatievermogen en logica voordat je je rijbewijs krijgt zou m.i. niet verkeerd zijn.


En voordat de slimmerikken komen, JA ik heb die tests gedaan, en ben met glans geslaagd .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13419523
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:54 schreef Grayburn het volgende:

[..]

En voordat de slimmerikken komen, JA ik heb die tests gedaan, en ben met glans geslaagd .


Onderdeel van je vrachtwagenrijbewijs?
pi_13419599
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:17 schreef Light het volgende:

[..]

Onderdeel van je vrachtwagenrijbewijs?


Verplicht via de Vakopleiding Transport en Logistiek. Dus helaas heeft niet elke chauffeur dat, maar er zijn wel plannen om het in het CCV-b diploma te integreren.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13419883
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:51 schreef Solid_Snake het volgende:
Wat eigenlijk ingevoerd moet worden is dat het volgende:

Uitgaande van een snelweg met 3 banen:
Rechts de vrachtwagens, dus rijd je rond de 100 km/u
Midden rijd je een stukje sneller 110/ 120 km/u
Links rijd je het snelst, en daar kom je dus niet op als je onder de 120km/u rijdt.


Dan wordt je dus verplicht, minimaal honderd te rijden! Wat te denken van caravans, campers, bejaarden () etc.

De snelheidsverschillen worden gewoon veel te groot als de een 200 rijdt en de ander 60.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 24 september 2003 @ 20:50:01 #46
68446 Novitec
Een oude bekende
pi_13420363
Verhoging van de snelheid gaat niet een op een gepaard met een vermeerdering danwel vermindering van het aantal verkeersslachtoffers. Er zijn veel meer factoren die hierin een rol spelen dan alleen snelheid. Veiligheidshalve zal men in Nederland de maximale snelheid nooit hoger kunnen maken dan 140km/h omdat dat de maximale snelheid is waarop ons wegennet is ingericht. Tuurlijk zijn er plekken waar je veel harder kan, maar een getalenteerde rijder kan ook 200km/h over een landweggetje....
Daarnaast is de meest belangrijke factor: mentaliteit. Mensen in Duitsland en Oostenrijk hebben een andere mentaliteit dan Nederlanders die gewoon denken dat de weg van hen is, dat linkshangen heel normaal is, dat knipperlichten opties zijn en noem maar op. Met onze mentaliteit is het zelfs mogelijk om nog steeds op jaarlijkse basis evenveel verkeersdoden te produceren als we met zijn allen 50km/h op de snelweg rijden. Overal lees ik de verademing van mensen uit Nederland als ze in Duitsland rijden, dus eerst zullen we onszelf moeten aanleren anderen het licht te gunnen op ons wegennet en dan kunnen we misschien eens gaan praten over snelheidsverhoging.....

Maar okee, dat is mijn mening en die hoeft natuurlijk niet overeen te komen met de rest....

N. (die ook van een stevig potje autorijden houd.... )

Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
  vrijdag 26 september 2003 @ 20:09:15 #47
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_13467126
Nog zo'n raar beleid is dat dieselrijders nog steeds hogere belastingen moeten betalen bij aanschaf van een zuinige, schone diesel.
The Internets, I needs it..
pi_13470261
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:02 schreef Eul het volgende:

[..]

Dat is ECHT onzin, je verbruikt véél meer brandstof als je 160 dan dat je zou verbruiken als je 80 rijd (gemeten over dezelfde afstand). Dit komt voornamelijk omdat je met 160km/h niet meer in het zuinige toerengebied van de motor zit en doordat de weerstanden toenemen (luchtsweerstand kwadratisch!!).

Wie heeft je dat geleerd?


Dat verhaal van jou gaat dus niet op in geval van mijn auto... Heb laatst op een tank zo'n 100km meer gereden dan normaal, terwijl ik op die rit toch zeker voornamelijk een gemiddelde snelheid van 140+km/h heb gereden. Ging makkelijk daar! De vorige eigenaar van de auto had zelfs een keer het zuinigste gereden toen hij constant rond de 160km/h had gereden en ik geloof 'm nu helemaal!

Conclusie: verhogen die snelheid! Vooral 's nachts vind ik het de grootste onzin om 120 te rijden op bijv. de A73 tussen Nijmegen en Venlo. Dan is er letterlijk en figuurlijk geen kip op de weg. Je hebt dan eerder de neiging om in slaap te vallen.

En kijk eens naar Duitsland: daar waar wél snelheidslimieten gelden, houden ze zich er ook vrij goed aan. Reden: ze kunnen (en mogen) zich af en toe uitleven op de Autobahn! Dan is die frustratie die je wel eens hebt niet zo groot...

Don't let my username fool you...
pi_13472048
leuk dat TS alle bull argumenten van de Autolobby overneemt.

meer ongeluken in griekenland hebben meer met rijstijl en de kwaliteit van de wegen te maken dan met de lagere snelheid.

Een auto die harder rijdt verbruikt meer brandstof en veroorzaakt ook meer uitstoot. Van hard fietsen wordt je toch ook moe? simpele natuurkunde dit.

ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?

Niet doen dus, als je harder wilt rijden zul je naar het circuit moeten

ja ik rijd auto en motor, maar ook fiets en trein. Trusten hè

pi_13537634
Dat van dat brandstofverbruik heb ik van het weekend ff getest en langzamer rijden geeft niet een lager verbruik.

Op de heenweg (Groningen - Culemborg, 200 km) gewoon netjes met het stevig doorrijdende verkeer meegetuft. verbruik : 1:16 snelheid 120 - 140
terugweg... snelheid 100 - 110, rustig opgetrokken enzo (het was rustig op de weg, dus ik heb niemand gehinderd) verbruik: 1:14

en dit met een Citroën AX 1.0e (dus vrijwel geen motorpower) uit '89

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')