abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13413448
Nu is er inmiddels ook op ZDF bekend gemaakt dat maxiummsnelheden op Oostenrijkse snelwegen verhoogd zijn naar 160 km/h zones vanaf 1 januari 2004. Hiermee volgt Oostenrijk voorbeeld van Italië. Topper blijft toch de Duitse Autobahnen met brede wegen.

Maar, goed. Toen de max. snelheid op de Nederlandse snelwegen verhoogd werd van 100 naar 120, nam het aantal ongevallen ook af. Ik vind het wel tijd worden dat de maxsnelheid op onze eigen snelwegen verhoogd worden naar max. 200 km/h, want iedereen die zich niets aantrekt van de limiet en/of een detector heeft, rijdt al met die gemiddelde snelheid.

Voor wie het twijfelt, een stuk uit de laatste gedeelde van de artikel:

quote:
Statistiken gehe hervor, dass in Ländern mit niedrigem Tempolimit wie Griechenland weit mehr Menschen auf Autobahnen sterben als etwa in Deutschland, wo es auf vielen Abschnitten kein Limit gibt.
Lage snelheids limieten zorgen voor meer doden op de snelheid dus gooi hier in Nederland ook maar die snelheid omhoog, het vermindert het aantal doden, dus waarom wordt het dan niet hier opgehoogd?

En daarnaast is de stelling ook nog dat harder rijden ook voor nog meer CO[sup]2[/sub] uitstoot zorgt, maar deze stelling dateert van vele decinna's terug. Inmiddels komt volgens Europese richtlijnen een type-4 katalysator die zeer schoon is, dus dan horen de max. snelheden verhoogd te worden.

En nog even over de beleid van Spee met zijn flitspalenbeleid. Zelfs Belgische zender VRT met zijn strenge straffen verbaasde zich over het enorme aantal flitspalen in ons land. Op zich vind ik flitspalen wel goed als ze bij scholen, in woonwijken, etc. staan. Maar op autosnelwegen, ik vind dat ze daar afgeschaft moeten worden. Volgens onderzoek van tuf-tufclub is juist de overgrote deel van flitspalen langs snelwegen en niet in woonwijken, etc. (Absurd eigenlijk). Je kunt na de drempel wel weer hard gaan rijden, een flitspaal heeft je dan al geflitst. Plaatsen ze hem daar juist niet en op snelwegen wel!

Er zijn ook veel ongevallen bekend die te wijten is aan flitspalen. Wat nog vreemder maakt, is dat veel snelheidscontroles (multanova's, etc.) verborgen zijn achter een stroomkastje etc. langs de snelweg. Waarom dan niet zichtbaar, misschien meer winst?

Hieruit kan ik concluderen dat ons verkeersbeleid voor het grootste deel gebaseerd is op winst-oogmerk en niet voor verkeersvelligheid.

pi_13413586
Nee, laten we iedereen hier in dit redelijk overvolle land met veel files en krappe wegen lekker met 160 kilometer over de weg scheuren.. Goed idee hoor!!

* MissyMirjaM ....

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 24 september 2003 @ 16:29:08 #3
42926 shepherd1
Don't believe them!!!!!!!
pi_13413655
Waar kan je hier in Nederland 160 km/pu rijden.
Je rijdt hier van de ene file in de andere.
Rijd jij alleen 's nachts?
Don't use that A word
  woensdag 24 september 2003 @ 16:30:13 #4
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_13413689
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
pi_13413772
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Wel op afstand van huizen, het is ook niets als je van 20:00 tot 05:00 niet kan slapen als iedereen opeens 160 gaat rijden
pi_13413780
Het voordeel van geen max snelheid is dat er minder gewonden zijn.
Bij een aanrijding zijn ze ten minste direct dood.
pi_13413781
Ik zeg altijd maar: hoe harder je rijdt, hoe minder tijd je hebt om fouten te maken...

En helaas voor de mensen die voor snelheidsbeperking zijn: het blijkt in de praktijk ook nog eens zo uit te pakken. Het aantal ongevallen neemt af wanneer mensen harder mogen rijden.

Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.

woensdag 24 september 2003 @ 16:33:21 #8
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13413797
quote:
*mee eens is*

Ik voel me altijd een gigantische lul als ik midden in de nacht, mijn voorligger rijdt dan meerdere kilometers verderop, netjes 120 km/h rij. Dit mag wel eens pragmatischer aangepakt worden, in de tussentijd hoop ik dat mijn hoge snelheden gedoogd worden

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13413844
Nederlanders zijn te asociaal om met een hogere maximumsnelheid om te kunnen gaan. Nederlanders rijden nl. erg graag links met 100 km/uur terwijl ze 120 mogen, hoe denk je dat dat gaat als je 160 mag?
In duitsland weet je dat je met 120 km/u niet op de meest linkse baan mag komen.
Verder zijn snelwegen in nederland niet uitgelegd voor deze snelheden, denk maar aan bochten, in een uitvoegstroken en aantal banen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_13413855
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:

Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.

, .
pi_13413863
quote:
Sorry hoor, maar wat is jouw bron?
Jouw auto rijd 2x zo duur bij 160 dan bij 80 en evenredig de uitstoot van schadelijke gassen.
pi_13413904
Ik vind dat ze niet standaard moeten zeggen dat om 2000 uur de snelheid omhoog moet. Ik vind dat ze constant moeten kijken hoe druk het is en de weersomstandigheden controleren. En daarvanuit de snelheid variabel maken. Dat kan mooi met de lichten die er wel al hangen om de snelheid te verlagen.
pi_13413919
Je hebt nu al dat als iemand 20 km/u langzamer rijd dan terplekke toegestaan is, dat vrij veel mensen allerlei gevaarlijke capriolen uit gaan halen om toch vooral maar in te halen.
Ik denk hier bijv aan de weg Emmen, Borger, Gieten, Groningen.
Dat is een 100 km/u weg met een paar plekken waar je maar 70 mag.
Het gevolg van die plekken waar je af moet remmen, is dat mensen daarna uit onzekerheid maar 80 gaan rijden.
Of op de ringweg van een willekeurige stad (bijv Groningen) waar de limiet 70 is gaan sommigen 50 rijden.

Wanneer je de max snelheid ergens 160 gaat maken, zul je een hoop mensen hebben die 120 al eigenlijk te hard vinden en dan krijg je dus situaties dat er geregeld auto's met >40 km/u verschil elkaar voorbijgaan.
Dat is vragen om problemen.

woensdag 24 september 2003 @ 16:38:51 #14
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_13413980
160 is voor het nederlandse verkeer misschien wat te veel, maar 130 moet toch zeker kunnen. Ik maak regelmatig mee dat de gemiddelde snelheid van het verkeer op sommige stukken snelweg minstens 130 is. Alleen vrachtauto's en auto's met aanhangers rijden langzamer (en die zijn er dan ook weinig).

De A35 van Almelo naar Enschede is zo'n stuk en ook de A27 vanaf "de Stichtse Brug" tot aan Almere (v.v.)

Maar een ding waar ik meer waarde aan hecht is het inhaalverbod voor vrachtauto's op alle snelwegen voor een langere periode (6.00 tot 20.00 minimaal).

[Dit bericht is gewijzigd door JAG op 24-09-2003 16:39]

There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_13413985
quote:
tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...

niet waar

pi_13414023
quote:
Mee eens. Ze zouden best variabele maximum snelheden in kunne voeren, waarbij via elektronische borden weergegeven wordt wat de max snelheid is..
pi_13414147
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:38 schreef JAG het volgende:
160 is voor het nederlandse verkeer misschien wat te veel, maar 130 moet toch zeker kunnen. Ik maak regelmatig mee dat de gemiddelde snelheid van het verkeer op sommige stukken snelweg minstens 130 is. Alleen vrachtauto's en auto's met aanhangers rijden langzamer (en die zijn er dan ook weinig).
Als ik 's nachts op de A4 hier in de buurt van Hoofddorp rij, lijkt de gemiddelde snelheid soms wel 160 of hoger. Heb verschillende keren gehad dat ik met 180km/u nog hard ingehaald werd, terwijl ikzelf nauwelijks anderen inhaalde. (behalve de al genoemde grotere weggebruikers, zoals vrachtwagens etc..)
pi_13414219
je maakt een ALS-DAN redenering van 2 aparte ALS-DAN redeneringen:

ALS een land slechte wegen heeft, DAN vallen er meer doden
ALS een land slechte wegen heeft, DAN is de snelheidslimiet lager

daaruit volgt dat (bij meerdere landen) er een verband is tussen de snelheidslimiet en het aantal doden, maar het heeft toch niets met elkaar te maken.

edit: nou lijkt het net alsof de snelheid verlagen bij slechte wegen geen zin heeft, maar dat heeft het wel. alleen geen 100% zin.

[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 24-09-2003 16:47]

pi_13414260
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:39 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...

niet waar

we gaan onze brokkepiloot niet in een verkeerd daglicht zetten he
Bennie roelt
pi_13414777
Prima plan de snelheid kan in nederland zeker omhoog naar 160km/h +. In ieder geval op de A18.
Ik rij daar dagelijks ook zo'n 170/180km/h dus de weg is er zeker geschikt voor.
pi_13414979
nee!! niet doen! Mijn auto kan niet harder dan 122km/h! Dus 120 als max. is goed.
pi_13415061
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:09 schreef HPoi het volgende:
nee!! niet doen! Mijn auto kan niet harder dan 122km/h! Dus 120 als max. is goed.
Dan kan ie dus in ieder geval naar 122km/u verhoogd worden En anders blijf je gewoon een beetje rechts rijden
pi_13415107
140 kan in ieder geval makkelijk.

Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.

Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13415565
Ja leuk, op de rechter baan rijdt je 70 en een paar meter verderop komen ze met 200 voorbij scheuren!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_13416164
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:13 schreef StefanP het volgende:
140 kan in ieder geval makkelijk.

Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.

Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort

Wil ook wel eens topsnelheid van mijn voertuigje weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')