Maar, goed. Toen de max. snelheid op de Nederlandse snelwegen verhoogd werd van 100 naar 120, nam het aantal ongevallen ook af. Ik vind het wel tijd worden dat de maxsnelheid op onze eigen snelwegen verhoogd worden naar max. 200 km/h, want iedereen die zich niets aantrekt van de limiet en/of een detector heeft, rijdt al met die gemiddelde snelheid.
Voor wie het twijfelt, een stuk uit de laatste gedeelde van de artikel:
quote:Lage snelheids limieten zorgen voor meer doden op de snelheid dus gooi hier in Nederland ook maar die snelheid omhoog, het vermindert het aantal doden, dus waarom wordt het dan niet hier opgehoogd?
Statistiken gehe hervor, dass in Ländern mit niedrigem Tempolimit wie Griechenland weit mehr Menschen auf Autobahnen sterben als etwa in Deutschland, wo es auf vielen Abschnitten kein Limit gibt.
En daarnaast is de stelling ook nog dat harder rijden ook voor nog meer CO[sup]2[/sub] uitstoot zorgt, maar deze stelling dateert van vele decinna's terug. Inmiddels komt volgens Europese richtlijnen een type-4 katalysator die zeer schoon is, dus dan horen de max. snelheden verhoogd te worden.
En nog even over de beleid van Spee met zijn flitspalenbeleid. Zelfs Belgische zender VRT met zijn strenge straffen verbaasde zich over het enorme aantal flitspalen in ons land. Op zich vind ik flitspalen wel goed als ze bij scholen, in woonwijken, etc. staan. Maar op autosnelwegen, ik vind dat ze daar afgeschaft moeten worden. Volgens onderzoek van tuf-tufclub is juist de overgrote deel van flitspalen langs snelwegen en niet in woonwijken, etc. (Absurd eigenlijk). Je kunt na de drempel wel weer hard gaan rijden, een flitspaal heeft je dan al geflitst. Plaatsen ze hem daar juist niet en op snelwegen wel!
Er zijn ook veel ongevallen bekend die te wijten is aan flitspalen. Wat nog vreemder maakt, is dat veel snelheidscontroles (multanova's, etc.) verborgen zijn achter een stroomkastje etc. langs de snelweg. Waarom dan niet zichtbaar, misschien meer winst?
Hieruit kan ik concluderen dat ons verkeersbeleid voor het grootste deel gebaseerd is op winst-oogmerk en niet voor verkeersvelligheid.
* MissyMirjaM ....
quote:Wel op afstand van huizen, het is ook niets als je van 20:00 tot 05:00 niet kan slapen als iedereen opeens 160 gaat rijden
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
En helaas voor de mensen die voor snelheidsbeperking zijn: het blijkt in de praktijk ook nog eens zo uit te pakken. Het aantal ongevallen neemt af wanneer mensen harder mogen rijden.
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
quote:*mee eens is*
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
Ik voel me altijd een gigantische lul als ik midden in de nacht, mijn voorligger rijdt dan meerdere kilometers verderop, netjes 120 km/h rij. Dit mag wel eens pragmatischer aangepakt worden, in de tussentijd hoop ik dat mijn hoge snelheden gedoogd worden
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
quote:Sorry hoor, maar wat is jouw bron?
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
Wanneer je de max snelheid ergens 160 gaat maken, zul je een hoop mensen hebben die 120 al eigenlijk te hard vinden en dan krijg je dus situaties dat er geregeld auto's met >40 km/u verschil elkaar voorbijgaan.
Dat is vragen om problemen.
De A35 van Almelo naar Enschede is zo'n stuk en ook de A27 vanaf "de Stichtse Brug" tot aan Almere (v.v.)
Maar een ding waar ik meer waarde aan hecht is het inhaalverbod voor vrachtauto's op alle snelwegen voor een langere periode (6.00 tot 20.00 minimaal).
[Dit bericht is gewijzigd door JAG op 24-09-2003 16:39]
quote:tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...
Op woensdag 24 september 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:
Verder is het veel beter voor het milieu als je in korte tijd met 160 ergens heenrijdt, dan dat je gedurende langere tijd met 80 per uur bijdraagt aan de vervuiling.
niet waar
quote:Mee eens. Ze zouden best variabele maximum snelheden in kunne voeren, waarbij via elektronische borden weergegeven wordt wat de max snelheid is..
Op woensdag 24 september 2003 16:30 schreef the_emporor het volgende:
ik stel voor om tussen 20.00 en 05.00 uur de max snelheid te verhogen tot 160......ik word gek om snachts met 100 over deze mooie wegen te rijden...nergens voor nodig...is doodstil dan.
quote:Als ik 's nachts op de A4 hier in de buurt van Hoofddorp rij, lijkt de gemiddelde snelheid soms wel 160 of hoger. Heb verschillende keren gehad dat ik met 180km/u nog hard ingehaald werd, terwijl ikzelf nauwelijks anderen inhaalde. (behalve de al genoemde grotere weggebruikers, zoals vrachtwagens etc..)
Op woensdag 24 september 2003 16:38 schreef JAG het volgende:
160 is voor het nederlandse verkeer misschien wat te veel, maar 130 moet toch zeker kunnen. Ik maak regelmatig mee dat de gemiddelde snelheid van het verkeer op sommige stukken snelweg minstens 130 is. Alleen vrachtauto's en auto's met aanhangers rijden langzamer (en die zijn er dan ook weinig).
ALS een land slechte wegen heeft, DAN vallen er meer doden
ALS een land slechte wegen heeft, DAN is de snelheidslimiet lager
daaruit volgt dat (bij meerdere landen) er een verband is tussen de snelheidslimiet en het aantal doden, maar het heeft toch niets met elkaar te maken.
edit: nou lijkt het net alsof de snelheid verlagen bij slechte wegen geen zin heeft, maar dat heeft het wel. alleen geen 100% zin.
[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 24-09-2003 16:47]
quote:we gaan onze brokkepiloot niet in een verkeerd daglicht zetten he
Op woensdag 24 september 2003 16:39 schreef nodisch18 het volgende:[..]
tja..., als je dat gelooft heb je te veel naar Bennie Jolink geluisterd...
niet waar
quote:Dan kan ie dus in ieder geval naar 122km/u verhoogd worden
Op woensdag 24 september 2003 17:09 schreef HPoi het volgende:
nee!! niet doen! Mijn auto kan niet harder dan 122km/h! Dus 120 als max. is goed.
Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.
Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort
quote:Wil ook wel eens topsnelheid van mijn voertuigje weten
Op woensdag 24 september 2003 17:13 schreef StefanP het volgende:
140 kan in ieder geval makkelijk.Enne... op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, als je vlak bij Tilbug aankomt en die bocht naar links onder het viaduct neemt, dan voeg je een minuut of zo later in op een vierbaans weg... die daarna voor een kilometer of 5 kaarsrecht onder Tilbug door loopt, en heel lichtjes bergaf gaat het eerste stuk.
Daar kun je lekker blazen man! Echt, ik wil niet weten hoe hard je daar zou kunnen in de juiste auto. Eventjes testen met m'n suup binnenkort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |