abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2003 @ 22:55:23 #1
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13398948
Oke, deel 2 was vol. Hier weer verder.
pi_13417546
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:42 schreef sweek het volgende:

[..]

Aah, goed zo. .

Ik heb het programma laten opnemen aangezien ik niet in Nederland woon, ik kan het binnenkort zien. .

En er is ook slecht nieuws... voor mij althans:

ICK voor 1900 en 2500-serie
Het plan om de 1900 en 2500-serie (Den Haag - Venlo / Heerlen) met vaste samenstellingen van 10 ICK-rijtuigen te gaan rijden, moet tegen het einde van deze maand realiteit zijn. Vanaf september gaan alle stammen er van noord naar zuid als volgt uitzien: locomotief + 2x A + 3x B + BD + 4x B. Ook wil men in het weekend van 31/8 18 plan W's buiten dienst stellen, de Df's aan de kant zetten en de Bvf'en naar Maastricht sturen voor ombouw tot Bv.
Vanwege de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug zijn er veel treinen opgeheven en blijven er vijf stammen over op de Grote Binckhorst. Ook rangeerpersoneel komt er vrij, omdat er geen getrokken treinen kopmaken te Den Haag. Dit personeel gaat de vijf stammen uit elkaar halen en sorteren. Nieuw samengestelde stammen met alleen ICR-rijtuigen zullen in Haarlem worden uitgewisseld met een stam uit de 8/900-serie met juist veel ICK-rijtuigen. Op deze manier komen alle ICR en dubbeldeksrijtuigen in de 8/900-serie terrecht en alle ICK-rijtuigen in de 1900 en 2500-serie.

Kut-ICK's... . Dan ga ik maar zo veel mogelijk reizen wanneer het niet druk is, zodat ik zo'n hokje voor mezelf kan hebben...

Je bent laat. Die vaste samenstellingen bestaan al een week of twee, drie.
  woensdag 24 september 2003 @ 22:30:00 #3
35485 rique
with Canon, I can
pi_13423110
Ik heb maandagochtend wat plaatjes gemaakt op Amsterdam Centraal.

Allereerst de altijd merkwaardige achtercoupé van de IC Haarlem-Maastricht die in de richting haarlem altijd bij mij de suggestie wekt dat je er per ongeluk uit kunt vallen. Ik heb het geprobeerd, het kan niet.

vervolgens kwam de plaatselijke boemel Amsterdam Centraal-Uitgeest binnenrijden.

en al rijdende heb ik wat afbeeldingen gemaakt van de ICE, hier de mooiste IMO

Voor de echte bikkeltreinfans:
vraag 1: in welke trein zat ik? (perron, lijn)
vraag 2 voor de échte bikkels: Hoelaat vertrok deze trein? (zie: schaduwen op het perron)

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  donderdag 25 september 2003 @ 05:47:41 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13426740
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:30 schreef rique het volgende:
Voor de echte bikkeltreinfans:
vraag 1: in welke trein zat ik? (perron, lijn)
vraag 2 voor de échte bikkels: Hoelaat vertrok deze trein? (zie: schaduwen op het perron)
Antwoord 1: Sneltrein van spoor 1 naar Breda (bij afwezigheid van storingen)
Gokje 2: uurtje of vier (16.11)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 september 2003 @ 07:00:00 #5
34813 Jerommeke.nl
pi_13426769
1: Sneltrein van spoor 1 naar Den Bosch
2: 11:58.
  donderdag 25 september 2003 @ 10:06:01 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_13428193
quote:
Op donderdag 25 september 2003 07:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
1: Sneltrein van spoor 1 naar Den Bosch
2: 11:58.
Inderdaad spoor 1 (net als de vorige reactie) sneltrein Breda. Je zat er best dicht bij. 12:11 was de tijd

(11:58 is de IC naar den bosch, spoor 2)

donderdag 25 september 2003 @ 14:11:12 #7
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_13433729
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:30 schreef rique het volgende:
Ik heb maandagochtend wat plaatjes gemaakt op Amsterdam Centraal.

Allereerst de altijd merkwaardige achtercoupé van de IC Haarlem-Maastricht die in de richting haarlem altijd bij mij de suggestie wekt dat je er per ongeluk uit kunt vallen. Ik heb het geprobeerd, het kan niet.

Die deuren zitten gewoon op slot ja

Zou wat worden als een blinde naar de volgende wagon wil en de rails op flikkert.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 september 2003 @ 14:22:02 #8
22002 MREn
pi_13433966
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:51 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik heb een keer zeven gehoord, maar dat is ook al weer een paar maandjes geleden.

En een drietje heb ik in levende lijve al helemaal lang niet meer gezien geloof ik...

Heb vorige week nog een drietje ziet rijden gekoppeld met een zesje, ik meen in Ehv, maar ik kom echt overal dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Volgens mij was het dat ex-viertje omdat de contouren van de 4 onder de 2 nog te zien was.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 september 2003 @ 14:28:30 #9
22002 MREn
pi_13434093
quote:
Komende zondag 28 september mogen mensen met de 'natte' achternamen De Donder, Spat en Regen zonder te betalen in de trein stappen. En vanwege Ilse's succesvolle optredens afgelopen weekeinde op NS-stations, mag bovendien iedereen met de achternaam De Lange aanstaande zondag gratis sporen.

Tijdens de herfst mogen mensen met een 'herfst-achtige' familienaam op zondag gratis reizen met de trein. Elke donderdag worden de achternamen bekend gemaakt, die de daaropvolgende zondag gratis met de trein mogen reizen.

Om gratis in de tweede klas te kunnen reizen moeten de reizigers een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.

pi_13438629
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Heb vorige week nog een drietje ziet rijden gekoppeld met een zesje, ik meen in Ehv, maar ik kom echt overal dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Volgens mij was het dat ex-viertje omdat de contouren van de 4 onder de 2 nog te zien was.

Er zijn wel meer 3 -> 4 -> 3-stellen geweest. Een van de 3500'en Utrecht-Eindhoven moet volgens omloop rijden met III + VI, maar theorie en praktijk zijn twee uitersten in dit geval.
pi_13440604
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:54 schreef Lucske het volgende:

[..]

Je bent laat. Die vaste samenstellingen bestaan al een week of twee, drie.

Ik merkte het gisteren... ziet er wel mooier uit moet ik zeggen... .

Ik ben helemaal van Maastricht naar Zwolle gegaan, reden de Railhoppertjes niet... maar wat Plan V's daar....

4 of 5 x ICM3 aan elkaar

Buffeltje

En wel een mooie foto van een ICM4'tje

En Zwolle zelf

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-09-2003 18:43]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13440718
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Die deuren zitten gewoon op slot ja

Zou wat worden als een blinde naar de volgende wagon wil en de rails op flikkert.

Ja, die vergrendelen ze gewoon bij het kopmaken... ik hoop maar dat ze het nooit vergeten te doen. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 25 september 2003 @ 18:44:05 #13
30560 2Mini
Official Logo
pi_13440737
Die ICE ziet er wel strak uit
Camera 1... 1!
  donderdag 25 september 2003 @ 18:45:21 #14
22002 MREn
pi_13440768
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:37 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik merkte het gisteren... ziet er wel mooier uit moet ik zeggen... .

Ik ben helemaal van Maastricht naar Zwolle gegaan, reden de Railhoppertjes niet... maar wat Plan V's daar....

4 of 5 x ICM3 aan elkaar
[afbeelding]

Buffeltje
[afbeelding]

En wel een mooie foto van een ICM3'tje
[afbeelding]

En Zwolle zelf
[afbeelding]

Zwolle is volgens mij het station met de meeste verschillende materieelsoorten, mooi fotostation dus.

Vandeweek werden zowel stoptrein naar Groningen als sneltrein naar Emmen door ICM gereden.

En 15 bakken ICM zien vertrekking ri. Amersfoort blijft een stoer gezicht.

Je weet toch dat de stoptreinen door Plan v worden gereden en de sneltreinen door Railhoppers? Anders ben je idd voor lul er van uit gegegaan dat ze niet reden.

pi_13440831
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:44 schreef 2Mini het volgende:
Die ICE ziet er wel strak uit
Moet je eens 's nachts naar de ARD kijken, naar Die Schoensten Deutsche Bahnstrecken... daar zie je ze vaak voorbijrijden. .

Of gewoon even naar Amsterdam, Arnhem of Utrecht gaan natuurlijk.

Voor trajectkaarthouders en jaarkaarthouders (niet OV-studentenkaart) is er ook geen toeslag meer. .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13440947
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Zwolle is volgens mij het station met de meeste verschillende materieelsoorten, mooi fotostation dus.

Vandeweek werden zowel stoptrein naar Groningen als sneltrein naar Emmen door ICM gereden.

En 15 bakken ICM zien vertrekking ri. Amersfoort blijft een stoer gezicht.

Je weet toch dat de stoptreinen door Plan v worden gereden en de sneltreinen door Railhoppers? Anders ben je idd voor lul er van uit gegegaan dat ze niet reden.

Ik wist het niet, maar ik heb op een snel- en een stoptrein gewacht, en het waren allebei Plan V's... . Dan ben ik maar Arnhem - Tiel Geldermalsen gaan doen.
En het ziet er inderdaad erg mooi uit, 15 bakken... jammer dat het erg moeilijk te fotograferen valt... Eigenlijk zou je de mooiste foto maken door ergens tussen Zwolle en Amersfoort in het bos te gaan liggen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 25 september 2003 @ 23:05:48 #17
34813 Jerommeke.nl
pi_13447735
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:06 schreef rique het volgende:

[..]

Inderdaad spoor 1 (net als de vorige reactie) sneltrein Breda. Je zat er best dicht bij. 12:11 was de tijd

(11:58 is de IC naar den bosch, spoor 2)

hint: je fotocamer slaat ook informatie op over het genomen tijdstip van de foto
pi_13448352
Mag je hier ook klagen over vertraging?

Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig niet zoveel vertraging meer heb als vroeger. Vroeger ging ik 5 dagen per week met de trein, nu nog maar 3

Iemand Fien soms gezien?
pi_13450230
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:37 schreef sweek het volgende:
En wel een mooie foto van een ICM4'tje
[afbeelding]
Je had ook wel pech, want normaal hoort op dat spoor (stoptrein groningen) een plan-u te staan, dat daar ICM rijdt is toch wel uitzonderlijk.
pi_13450241
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:51 schreef sweek het volgende:
En het ziet er inderdaad erg mooi uit, 15 bakken... jammer dat het erg moeilijk te fotograferen valt... Eigenlijk zou je de mooiste foto maken door ergens tussen Zwolle en Amersfoort in het bos te gaan liggen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over...
IJsselbrug bij Zwolle van een afstandje? Dan krijg je alle 15 er wel op, maar de kans dat er 15 voorbijkomen is wel heel klein.

edit: foto gevonden

vrijdag 26 september 2003 @ 08:25:41 #21
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_13450942
quote:
Supervoordelig met NS Herfsttoer

Met z'n tweeén een dagje onbeperkt treinen voor maar ¤ 25,-!
Geldig op elke zaterdag of zondag van 27 september t/m 23 november.
Dat is NS Herfsttoer: onze onweerstaanbare herfstaanbieding.
Ga maar na: 2 dagkaarten 2e klas kosten ¤ 74,20 (met 40% korting ¤ 44,40).
Natuurlijk kunt u ook kiezen voor de 1e klas.
Dan kost de NS Herfsttoer ¤ 35,-

Bron: http://www.treinendoordeherfst.nl

Leuk voor als je geen herfstachtige naam hebt Op die manier word het tenminste weer leuk om met de trein te gaan (sinds de auto neem ik de trein helaas niet meer).
pi_13454600
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:02 schreef contra het volgende:

[..]

Je had ook wel pech, want normaal hoort op dat spoor (stoptrein groningen) een plan-u te staan, dat daar ICM rijdt is toch wel uitzonderlijk.

Dat vind ik niet erg hoor, voor Plan U's ga ik wel naar Eindhoven - Weert, ietsje dichterbij vanuit Sittard. .
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:05 schreef contra het volgende:

[..]

IJsselbrug bij Zwolle van een afstandje? Dan krijg je alle 15 er wel op, maar de kans dat er 15 voorbijkomen is wel heel klein.

[afbeelding]

edit: foto gevonden

Mmm, misschien eens proberen ooit... bedankt. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13461965
Even een metro-vraagje, niet helemaal on-topic, maar een apart topic is nou ook weer niet nodig lijkt me. .
Als ik zo eens zoek op Amsterdamse metro's / sneltrams vind ik 3 soorten, maar geen namen er voor...

Weet iemand hoe ze nu eigenlijk heten?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 27 september 2003 @ 00:19:26 #24
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13471819
De nieuwe NS herfst tv-reclame is leuk.

Erg mooi shot van die voorbijrijdende Koploper, lekker muziekje eronder. Later in het blok reclame herhalen ze dat shot weer eens.

Hopelijk draagt het bij aan een beter imago, het spotje heeft een hoge feel-good waarde vind ik.

pi_13475299
Even wat linkjes naar de andere treinentopics, best handig als die allemaal op 1 plaats staan, zodat treinenliefhebbers makkelijk in al die topics kunnen komen. .

Trein 'screensaver' op ARD
Wel 'ns 'n echte noodstop met de trein meegemaakt?
NS Docusoap "In Het Spoor Van..." op SBS6!
NS wil treinen laten rijden via metrosysteem.
Stiltezones in alle Intercity's.
Waar ben jij al met de trein geweest in Nederland?

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 28 september 2003 @ 05:56:45 #26
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13492137
Vanavond weer In Het Spoor Van..
  zondag 28 september 2003 @ 11:44:10 #27
34204 Sulley
Monsters Inc.
pi_13493817
Misschien nog een leuke tip voor degenen hier die regelmatig met de trein reizen, een site waar je kan zien met wie je in de trein zit: www.treinreizigers.nl
"We Scare Because We Care"
  zondag 28 september 2003 @ 14:20:46 #28
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13496843
dit is pas een trein
de alaska wilderness-express

Dining-room beneden:

2e klasse boven:

De stereo van deze enorme trein:

Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
  zondag 28 september 2003 @ 16:35:41 #29
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13500427
Zó dan!

Gaaf ding, die maakt tours door de wildernis daar, of is het een soort huge intercity?

Hij past hier niet eens onder de bovenleiding, bruut!

zondag 28 september 2003 @ 23:12:29 #30
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13510314
leuke uitzending , veel ruzie en weinig materieel
pi_13577395
Deze site kwam ik vandaag bij toeval tegen, blijkt hij ook pas sinds vandaag te bestaan

Er staan wel een paar mooie foto's op

www.ontdekns.nl

pi_13592534
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:17 schreef kiepauto het volgende:
Deze site kwam ik vandaag bij toeval tegen, blijkt hij ook pas sinds vandaag te bestaan

Er staan wel een paar mooie foto's op

www.ontdekns.nl

Leuke site, best goedkope posters enzo! .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 6 oktober 2003 @ 17:45:08 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13694028
Vanaf vandaag 6 oktober rijden als het goed is de eerste ICR-stuurstanden tussen Roosendaal en Zwolle. Heeft iemand ze al kunnen spotten?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_13696612
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:45 schreef Duvel het volgende:
Vanaf vandaag 6 oktober rijden als het goed is de eerste ICR-stuurstanden tussen Roosendaal en Zwolle. Heeft iemand ze al kunnen spotten?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja! . Als iemand al leuke foto's heeft...
Ik ga misschien woensdag wel even kijken in Tilburg of Den Bosch.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13700507
Vanmiddag in Zwolle gezien. Ziet er wel mooi uit, lijkt wel of de trein beter sluitend is gemaakt zegmaar.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 01:09:45 #36
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_13704653
Ik vind Diesel-locs wel gaaf. Dan is het vooral het geluid dat zo'n beest maakt indrukwekkend.

Van de Electrische Locs roelt de 1600/1800 natuurlijk ook.

Ik heb nu wel genoeg nederlandse treinen en locs gezien. Ik vind de treinen en Locs in India heel indrukwekkend, mede omdat ze veel gebruik van diesels gebruiken. Daar rijden veel AlCo (American Locomotive Co) Locs.
Naast de Alco-locs rijden daar ook duitse en franse locs. Misschien is dit voor velen niets bijzonders maar het gevoel als er een diesel komt langs rijden is zoo gaaf. Misschien wordt het wat duidelijk na het zien van dit filmpje:

Right Click & Save

Hier nog enkele pics:

Electrisch:

Diesel:

De welvaart neemt toe en dit is dus ook te zien bij de spoorwegen:

Maar dit komt natuurlijk nog steeds voor:

Efficiente gebruik van het materieel

"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:03:22 #37
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13706283
Oud maar wel in deze toepasselijk:
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_13747422
Even een vraagje over die CTA's.... hoeveel plaatsen en bestemmingen zitten er wel niet in die dingen? Want er zijn oneindig veel mogelijkheden... Passen ze ze aan ieder station aan of zit er in 1 zo'n ding alles voor heel Nederland?
En zijn lichtkranten niet veel handiger dan?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 19:58:57 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13748286
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:28 schreef sweek het volgende:
Even een vraagje over die CTA's.... hoeveel plaatsen en bestemmingen zitten er wel niet in die dingen? Want er zijn oneindig veel mogelijkheden... Passen ze ze aan ieder station aan of zit er in 1 zo'n ding alles voor heel Nederland?
En zijn lichtkranten niet veel handiger dan?
Ik weet niet precies hoeveel bestemmingen erin zitten, maar een beperkte set in elk geval. Ik denk dat ze het per perron misschien zelfs laten verschillen. Zo kun je vanaf de laaggenummerde perrons in Rotterdam nooit in Utrecht komen, dus waarom zou je dan de bestemmingen richting Utrecht in die CTA's zetten?

Ze zijn geloof ik wel bezig met alternatieven (LCD schermen o.a.), maar die heb ik nog nergens gezien. Bedenk overigens dat deze CTA's vergeleken met de oude al een hele vooruitgang zijn: die werkten met van die papieren rollen.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_13748830
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoeveel bestemmingen erin zitten, maar een beperkte set in elk geval. Ik denk dat ze het per perron misschien zelfs laten verschillen. Zo kun je vanaf de laaggenummerde perrons in Rotterdam nooit in Utrecht komen, dus waarom zou je dan de bestemmingen richting Utrecht in die CTA's zetten?

Ze zijn geloof ik wel bezig met alternatieven (LCD schermen o.a.), maar die heb ik nog nergens gezien. Bedenk overigens dat deze CTA's vergeleken met de oude al een hele vooruitgang zijn: die werkten met van die papieren rollen.

Ik heb ook helemaal niks tegen CTA's... Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik denk dat het misschien toch wel gewoon een stuk makkelijker is om LCD's te gebruiken ja. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:19:29 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13748891
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:17 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik heb ook helemaal niks tegen CTA's... Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik denk dat het misschien toch wel gewoon een stuk makkelijker is om LCD's te gebruiken ja. .

Zeker, tenzij je dit soort effecten krijgt, zoals ik op station Arnhem tegenkwam enige tijd geleden:

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_13757348
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeker, tenzij je dit soort effecten krijgt, zoals ik op station Arnhem tegenkwam enige tijd geleden:

[afbeelding]

. Ook erg leuk...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 12:14:24 #43
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13761095
deze wil ik ooit nog eens in me tuintje

donderdag 9 oktober 2003 @ 18:43:15 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13771048
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:14 schreef zapsel het volgende:
deze wil ik ooit nog eens in me tuintje
Het is jammer dat er nog maar eentje over is, en die is al in goede handen... Weet iemand of er plannen zijn om de 1010 rijvaardig te maken? Zo niet: wie heeft er zin om mee te helpen
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_13773169
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 18:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is jammer dat er nog maar eentje over is, en die is al in goede handen... Weet iemand of er plannen zijn om de 1010 rijvaardig te maken? Zo niet: wie heeft er zin om mee te helpen

Doe vooral geen moeite. We laten de lok in het museum niet zonder reden onaangeroerd. De 1010 is te erg beschadigd om herstel nu te rechtvaardigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 09-10-2003 20:10]

pi_13773210
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Helaas. De flappen in de CTA's zijn gestandaardiseerd, alleen op een aantal stations zijn extra flappen toegevoegd (bijv. ICE in Utrecht, Arnhem en Amsterdam, Thalys e.d.).
  donderdag 9 oktober 2003 @ 22:03:08 #47
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13776390
weet iemand hoeveel 1300 locs er nog bestaan , en hoeveel nog rijvaardig?

en weet iemand misschien een foto of iets te vinden van de verongelukte 1303 voor die verongelukte , of na het ongeluk?

vrijdag 10 oktober 2003 @ 17:27:45 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13793849
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 22:03 schreef zapsel het volgende:
weet iemand hoeveel 1300 locs er nog bestaan , en hoeveel nog rijvaardig?
Ik heb laatst de 1302 door Rotterdam zien komen. Die is dus rijvaardig, maar die is dan ook museumloc. En ik zag deze week nog een 1300 in de werkplaats Tilburg staan. Maar of die het nog doet...
quote:
en weet iemand misschien een foto of iets te vinden van de verongelukte 1303 voor die verongelukte , of na het ongeluk?
Ja, in een boek, ik scan 'm later in, ga eerst even niet meer aan spoorwegen denken nu. Mag zondag weer...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 18:06:43 #49
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13794685
ok , dank je wel voor de moeite
had al 2 plaatjes gevonden van het ongeval , maar zijn erg onduidelijk
pi_13798898
1301 = Terzijde, NSR, niet te koop
1302 = In dienst, Ned. Spoorwegmuseum (met mooi geschilderde grijze band )
1303 = Gesloopt
1304 = Terzijde, NSR, aangeboden aan BVS
1305 = Idem.
1306 = Idem.
1307 = Idem.
1308 = Gesloopt
1309 = Terzijde, NSR, aangeboden aan BVS
1310 = Idem.
1311 = Idem.
1312 = Idem.
1313 = Idem.
1314 = Idem.
1315 = Idem.
1316 = Idem.

NSR = NS Reizigers, BVS = Branchevereniging spoorvervoerders.

zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:57:38 #51
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_13812989
Ik heb veel gehoord over het grote rangeerterrein de kijfhoek.

Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.

Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus......

2Locjes van Ers-railways

Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste

Dit was een verlaten bordje wat we vonden:

pi_13813520
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:57 schreef zapsel het volgende:

Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen.

Dat had ik je van tevoren ook kunnen vertellen .

[Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 11-10-2003 19:29]

pi_13909585
Hmm, ik had op GoT gelezen dat de 3650 een Bd zou hebben, maar dat was vandaag jammergenoeg niet zo... en 3 anderen die ik heb gezien hadden er ook geen... mislukte foto-operatie dus, maar ik kom ze binnenkort vast tegen. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 00:42:47 #54
22002 MREn
pi_13910754
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:50 schreef sweek het volgende:
Hmm, ik had op GoT gelezen dat de 3650 een Bd zou hebben, maar dat was vandaag jammergenoeg niet zo... en 3 anderen die ik heb gezien hadden er ook geen... mislukte foto-operatie dus, maar ik kom ze binnenkort vast tegen. .
als het goed is rijden er nu 5 elke dag.
pi_13922663
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:42 schreef MREn het volgende:

[..]

als het goed is rijden er nu 5 elke dag.

Er zijn er zes afgeleverd, waarvan er een nog altijd op Ahb staat. Maximaal vijf in dienst dus, maar volgens mij meestal maar een stuk of vier.
pi_13927007
En vanmorgen is het dan toch gelukt.

Een BDs In Breda:

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13933752
Leuk speelgoed hè?
pi_13989490
In uitgeest zijn dit weekend werkzaamheden aan het spoor. Nu hoor ik net dat er zelfs een tribune is geplaatst voor kijkers
er rijd veel speciaal materieel om de werkzaamheden mbt de tunnel af te kunnen ronden... kga zo maar eens loeren!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:59:20 #59
58318 Nesto
Chef de Production
pi_13990669
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
In uitgeest zijn dit weekend werkzaamheden aan het spoor. Nu hoor ik net dat er zelfs een tribune is geplaatst voor kijkers
er rijd veel speciaal materieel om de werkzaamheden mbt de tunnel af te kunnen ronden... kga zo maar eens loeren!
Zelfde hier in Deventer, algelopen woensdag zijn ze begonnen met een tunnel onder het spoor te schuiven. Deventer - Zutphen v.v.
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 11:15:27 #60
35485 rique
with Canon, I can
pi_14123088
In FOT loopt al een tijdje dit topic: [stations] Wie helpt mij mee fotograferen!?

Is wel grappig, vooral omdat elke student zich dit al een keer voorgenomen heeft.

Verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn favoriet, de koploper. Mijn voornemen is nog steeds om naar de ijsselbrug te gaan om een 15tje te fotograferen maar ik zit er vaak in (vamiddag ook weer) maar het is nog niet van een fotosessie gekomen. Zwolle is altijd een tussenstation voor me en ik moet echt even tijdvinden om rustig uit te stappen en een paar uur bij de brug te posten.

pi_14123952
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 11:15 schreef rique het volgende:
In FOT loopt al een tijdje dit topic: [stations] Wie helpt mij mee fotograferen!?

Is wel grappig, vooral omdat elke student zich dit al een keer voorgenomen heeft.

Verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn favoriet, de koploper. Mijn voornemen is nog steeds om naar de ijsselbrug te gaan om een 15tje te fotograferen maar ik zit er vaak in (vamiddag ook weer) maar het is nog niet van een fotosessie gekomen. Zwolle is altijd een tussenstation voor me en ik moet echt even tijdvinden om rustig uit te stappen en een paar uur bij de brug te posten.

En dan is het ook nog een lekkere wandeling naar die brug vanaf het station en bovendien rijden ze volgens mij bijna alleen in de spits met vier treinstellen achter elkaar. Doordat het winter wordt is het dus ook nog vaak donker als ze rijden.
  zondag 26 oktober 2003 @ 23:31:46 #62
22002 MREn
pi_14161601
Een 15tje zijn geen 4 maar 5 treinstellen.

En ook net buiten de spits, want binnen de spits rijden de treinen naar Groningen en Leeuwarden apart, omdat ze samen de max lengte van 15 bakken overschrijden.

Middagspits rijden er dus 9 bakken naar Zwolle-Groningen en apart nog een 9 naar Zwolle, waarvan 6 door naar Leeuwarden.

Van Zwolle -> Amersfoort heb je tussen 16:00 en 18:00 vrijwel alleen maar 14 en 15 bakken.

pi_14162538
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 23:31 schreef MREn het volgende:
Een 15tje zijn geen 4 maar 5 treinstellen.

En ook net buiten de spits, want binnen de spits rijden de treinen naar Groningen en Leeuwarden apart, omdat ze samen de max lengte van 15 bakken overschrijden.

Middagspits rijden er dus 9 bakken naar Zwolle-Groningen en apart nog een 9 naar Zwolle, waarvan 6 door naar Leeuwarden.

Van Zwolle -> Amersfoort heb je tussen 16:00 en 18:00 vrijwel alleen maar 14 en 15 bakken.

Klopt deels; dat er negen bakken doorrijden naar groningen is alleen de intercitydienst vanaf zwolle, vertrek om ong. -.17, de perrons van meppel, hoogeveen, beilen en haren kunnen maximaal 8 bakken aan.

Verder weet ik zeker dat ze óók in uit vier treinstellen kunnen bestaan, drie van vier en één van drie, paar keer gezien. M'n school staat naast het spoor, heb die dingen vaak zat geteld .

pi_14162616
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 00:12 schreef contra het volgende:

Klopt deels; dat er negen bakken doorrijden naar groningen is alleen de intercitydienst vanaf zwolle, vertrek om ong. -.17, de perrons van meppel, hoogeveen, beilen en haren kunnen maximaal 8 bakken aan.

Verder weet ik zeker dat ze óók in uit vier treinstellen kunnen bestaan, drie van vier en één van drie, paar keer gezien. M'n school staat naast het spoor, heb die dingen vaak zat geteld .

Sh*t, sorry, ik loop te liegen, ik heb wel eens een 9 baks trein in hoogeveen gezien (gebeurd trouwens niet vaak, heb het één keer gezien nu).
  maandag 27 oktober 2003 @ 00:21:30 #65
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14162686
ik woon in utrecht vlak langs 't spoor en ik hoor hier net (0.05) eerst heel hard een loei van een stoomtrein en ik hoor vervolgens een gedender steeds dichterbij komen en ik kijk vervolgens 't raam uit en d'r komt me toch een stoomtrein voorbij razen hey allemachtig, 't was donker maar ik zie super veel stoom en echt vonken uit de pijp komen, zag er gaaf uit en 't klonk ook heel gaaf

overdag was natuurlijk leuker geweest maaaarja

...some more happy little trees!!
  maandag 27 oktober 2003 @ 02:01:45 #66
67385 ROG
Go on, say it.
pi_14163946
's nachts met je stoomtrein rijden, dat is wel hardcore
  maandag 27 oktober 2003 @ 08:29:23 #67
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_14164999
Nog een mooie foto van ons plaatselijke station Utrecht CS..

Die stoomtrein hoor ik hiero in Utrecht noordoost ook wel eens fluiten savonds laat..

pi_14321908
quote:
NS brengt op proef beeldschermen in trein

Uitgegeven: 27 oktober 2003 21:06
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2003 23:18

UTRECHT - In de trein al weten of je moet rennen voor je aansluiting kan binnenkort op het traject Den Haag-Nijmegen. De Nederlandse Spoorwegen plaatsen op die lijn binnenkort bij wijze van proef beeldschermen in de trein waarop staat of deze op tijd rijdt of niet.

Vanaf november breidt de NS de dienst uit met actuele overstapinformatie. Ook het laatste nieuws- en weerbericht flitsen over het scherm. Verder maakt de NS voor zichzelf reclame. "Reisinformatie heeft echter altijd prioriteit", aldus de NS maandag. De proef is onderdeel van de herfstcampage van de spoorwegen.

Goed nieuws! .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14322130
1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn

Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 2 november 2003 @ 19:01:24 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14326199
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
Ik geloof dat ie pas per 14 december in de reizigersdienst wordt ingezet, en dan op Amsterdam - Uitgeest (via Zaandam of Haarlem?). Dus nog even geduld

Ik vind het uiterlijk trouwens wel een verbetering ten opzichte van de verweerde lak voor de verbouwing. Ik hoop wel dat ze minder rammelen dan hun onverbouwde collega's. Verder blijf ik het een grote tram vinden...

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 november 2003 @ 19:40:47 #71
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_14327053
Is dat een hele nieuwe sprinter want het ontwerp is gewoon de oude sprinter met nieuwe kleurtjes en digitale bestemmingsborden. Ben er al een tijd benieuwd naar, wel eens wat computerplaatjes gezien maar nog niet irl.
pi_14327367
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb er in gezeten!!!!!!

Alleen had toen geen camera bij me

maar iig...vervelend aan de nieuwe sprinter is dat de deuren na 5 sec ofzo automatisch dichtgaan, en daaraan voorafgaand krijg je een waarschuwingssignaal. Dit is erg vervelend als je nog 10 minuten moet wachten totdat de trein vertrekt en er telkens mensen instappen.

Maar voor de rest...mooi interieur, 2e klas is best luxe, de klapstoeltjes zitten niet meer aan de muur, maar aan de laatste bankstellen zeg maar.

pi_14328997
quote:
Op zondag 2 november 2003 19:40 schreef micha het volgende:
Is dat een hele nieuwe sprinter want het ontwerp is gewoon de oude sprinter met nieuwe kleurtjes en digitale bestemmingsborden. Ben er al een tijd benieuwd naar, wel eens wat computerplaatjes gezien maar nog niet irl.
Nee, het is een gereviseerde... zowel interieur als exterieur zijn drastisch vernieuwd... ik heb hem 1 keer in Eindhoven IRL gezien, maar ik wil er nou toch wel eens inzitten.
1tje rijdt dus al even op de Hofpleinlijn, waarom weet ik niet echt... waarschijnlijk om hem te testen ofzo.
quote:
Op zondag 2 november 2003 19:54 schreef CasB het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zondag 2 november 2003 16:16 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. .<hr></blockquote>Ik heb er in gezeten!!!!!!

Alleen had toen geen camera bij me

maar iig...vervelend aan de nieuwe sprinter is dat de deuren na 5 sec ofzo automatisch dichtgaan, en daaraan voorafgaand krijg je een waarschuwingssignaal. Dit is erg vervelend als je nog 10 minuten moet wachten totdat de trein vertrekt en er telkens mensen instappen.

Maar voor de rest...mooi interieur, 2e klas is best luxe, de klapstoeltjes zitten niet meer aan de muur, maar aan de laatste bankstellen zeg maar.

Dat is erg lastig ja... maar zoiets kan gelukkig uitgeschakeld worden, indien er veel reizigers over klagen.
Lijkt me erg onhandig als je op het balkon zit. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14329037
quote:
Op zondag 2 november 2003 20:53 schreef sweek het volgende:
Dat is erg lastig ja... maar zoiets kan gelukkig uitgeschakeld worden, indien er veel reizigers over klagen.
Lijkt me erg onhandig als je op het balkon zit. .
je hoort het dus door heel de trein
  zondag 2 november 2003 @ 21:15:50 #75
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_14329627
Micha:

Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 2 november 2003 @ 22:36:02 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14332130
quote:
Op zondag 2 november 2003 21:15 schreef texelonia het volgende:
Micha:

Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.

Die staan inderdaad in bestelling, maar zijn nog niet in de uitvoeringsfase. Eerst deze verbouwing en nieuwbouw/verlenging van dubbeldekkers IRM, en dan de echt nieuwe Sprinters.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 november 2003 @ 22:42:26 #77
15955 Cybercopje
Now entering Belgie
pi_14332339
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:57 schreef zapsel het volgende:

2Locjes van Ers-railways

[afbeelding]

Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste

[afbeelding]

Dit was een verlaten bordje wat we vonden:

[afbeelding]

Wat ik een keer heb gedaan is bij de brandweer in zwijndrecht ernaast kan je op kijfhoek komen. Moet je door een hek en dan kan je vragen aan de portier of je er door mag om foto's te maken maar ik mocht het toen niet omdat het al laat was. Wat je ook kan proberen is richting barendrecht rijden langs de kant waar jij met je auto stond en daar kan je zo de rails op lopen. as wel op want omde 10 min komt er een trein langs. Indien je meer wilt weten dan moet je ff reargeren want dan teken/leg ik het ff uit waar je moet zijn
It's me..... Cyber
  maandag 3 november 2003 @ 12:48:24 #78
35485 rique
with Canon, I can
pi_14342367
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had

Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.

pi_14370098
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had
En ik heb twee keer gister in de nieuwe sprinter gezeten. Ik geloof dat er nog wat foutjes zijn. Zo gingen de deuren niet centraal dicht. Op Sloterdijk een half uur stil gestaan, reden onbekend. Van binnen is de trein erg opgeknapt, herken 'm amper terug.
pi_14370109
En er reed zelfs iemand mee van Nedtrain
pi_14383426
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:48 schreef rique het volgende:
Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt.
Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.
pi_14384171
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:37 schreef Fence het volgende:

[..]

Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct.

(of op de ijsselbrug bij zwolle)
pi_14384675
Probeer ook eens die lange doordraaier bij Teuge (na/voor Deventer, dus best kans op 15 bakken dacht ik zo), de spoorbrug bij Deventer kan ook wel, en ook de doordraaiers bij halte Assel op de Veluwe zijn erg mooi voor een plaat...als het zomer is

Of dit van belang is voor de discussie weet ik verder niet, maar dit zijn iig plekken om 12-15 baks intercity's knap op 1 foto te krijgen

Volvo S60R : Prestanda på begäran
  dinsdag 4 november 2003 @ 20:36:45 #84
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14384848
Ik mis dit fraaie exemplaar eigenlijk een beetje............

........hoewel ik vermoed dat de Japanse Bullettrain al in een eerder deel heeft gestaan.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_14528558
http://www.nedtrain.nl/index.cfm?template=5&newsid=43
Is dat de helemaal nieuwe sprinter? .
En waarom staat dat bij een artikel over de gereviseerde sprinter?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14528735
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter

Displays en bijbehorende omroepberichten

Mooi nieuw interieur.

Cabine.

En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan.

(Info van Dcc op GoT)

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 10 november 2003 @ 18:51:53 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14532168
quote:
Op maandag 10 november 2003 16:47 schreef sweek het volgende:
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter

(Info van Dcc op GoT)

Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14532448
Terugvindpost
For great justice!
pi_14532552
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt

Het lijkt op een Talent of Lint.
For great justice!
  maandag 10 november 2003 @ 22:18:00 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14538381
quote:
Op maandag 10 november 2003 19:04 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Het lijkt op een Talent of Lint.

Ja, inderdaad! Dat zijn ook al geen treinen Laatst nog een Talent gehad van Heerlen naar Aken. Harde stoeltjes, krap, herrie. Als dat de toekomst van de spoorwegen is, haak ik af...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14765521
NS Sprinters
Gele NS banken
Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:28:09 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14801496
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:30 schreef sweek het volgende:
NS Sprinters
Gele NS banken
Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. .
NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14808010
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS wint aan populariteit Wacht maar op 't nieuwe spoorboekje, wordt weer leuk!

Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .

Preview nieuwe dienstregeling 2004
Per 14 december gaat de nieuwe dienstregeling 2004 in. Wilt u op tijd weten wat het voor uw traject betekent? Surf dan vanaf 21 november naar www.ns.nl. Vanaf die datum geeft Planner Plus (onder Reis & Prijs) al reisadviezen in de nieuwe dienstregeling. En gaat u dus (heel wijs!) goed voorbereid op reis.

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:37:30 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14823843
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:05 schreef sweek het volgende:

[..]

Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. .

Briljant! Ik heb 'm even getest en gekeken wat Purmerend naar Schiphol wordt als de Hemboog in dienst gaat: 27 minuten reistijd. Netjes. Maar waarom een idiote verdeling .05 (Asd) .29 (Shl) .35 (Asd)??? Ook in noordelijke richting (Hoorn) rijden de stoptreinen uit Schiphol en Amsterdam netjes achter elkaar. Wat nutteloos! Koppel en ontkoppel ze dan op Zaandam
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14831474
Koppelen/Ontkoppelen is alleen maar potentieel voor vertraging en in dit geval levert het nauwelijks voordeel op. Mooi ontkoppeld laten dus.
pi_14831891
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager.
For great justice!
  zaterdag 22 november 2003 @ 10:04:27 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14836516
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:30 schreef QyRoZ het volgende:
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager.
Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)

Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14836569
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.)

Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een trouwens

1 trein per uur in elke richting is het dus.
Bron: OVL.
For great justice!
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:23:56 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14837213
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:16 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

1 trein per uur in elke richting is het dus.
Bron: OVL.

Sneue boel voor zulke dure projecten! Ik ben benieuwd of ze het met de Utrechtboog (rechtstreeks van Utrecht naar Schiphol, gelegen nabij ArenA en station Duivendrecht) net zo gaan aanpakken. Ik had zelf gehoopt dat ze het zouden gaan afwisselen met de treinen uit Uitgeest: eens per uur rechtstreeks Utg - Shl, en een keer per uur Hn - Shl, en dan een overstap op Zaandam. Maar dat was blijkbaar niet realiseerbaar, de Zaanlijn zal wel te vol zitten met twee IC's per uur en die stoptreintjes die stoppen bij elke dikke boom.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14858057
Ik snap die nieuwe dienstregeling niet helemaal...
Een reis Std - Gvc zou nu via Ut gaan?
Er zal nu dus 1 x per uur een trein Mt - Hlm, en 1 x Heerlen (afk. weet ik even niet) - Hlm zijn. Klopt dat?
Maar als ik Vl - Gvc in typ, dan gaat dat ook via Ut? Gaan die dan ook weg? Welke treinen rijden wel nog van Ehv naar Gvc?

Bij Tb - Gvc stuurt 'ie je zelfs 1 x per uur via Utrecht... . Dus 1 x per uur rijdt er nog wel een IC Ehv - Gvc ofzo?

quote:
De intercityknoop in Eindhoven wordt richtingvast gemaakt, omdat de reizigersstroom Limburg -- Den Bosch -- Utrecht e.v. percentueel steeds groter wordt t.o.v. Limburg - Tilburg - Rotterdam. Concreet: de serie 900 (Haarlem - Eindhoven) gaat (na een onderbreking van een jaar of acht) weer naar Heerlen en de 2500 wordt ingekort tot Eindhoven.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 23 november 2003 @ 11:39:51 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14858873
quote:
Op zondag 23 november 2003 09:46 schreef sweek het volgende:
Ik snap die nieuwe dienstregeling niet helemaal...
Een reis Std - Gvc zou nu via Ut gaan?
Er zal nu dus 1 x per uur een trein Mt - Hlm, en 1 x Heerlen (afk. weet ik even niet) - Hlm zijn. Klopt dat?
Maar als ik Vl - Gvc in typ, dan gaat dat ook via Ut? Gaan die dan ook weg? Welke treinen rijden wel nog van Ehv naar Gvc?

Bij Tb - Gvc stuurt 'ie je zelfs 1 x per uur via Utrecht... . Dus 1 x per uur rijdt er nog wel een IC Ehv - Gvc ofzo?
[..]

Eens per uur doet de IC naar Gvc via Bd-Ddr-Rtd er net een minuut langer over dan als je via Ut reist. Dus stuurt de planner je via Utrecht. Als je echter gewoon de IC naar Rtd pakt om in Gvc te komen dan vermijd je de overstap in Ut. En gezien de punctualiteit van de IC Ehv-Ut lijkt me de keuze "onderlangs" beter. De IC Ehv-Gvc blijft dus gewoon twee keer per uur gaan, en heeft er zelfs een stop in Delft bij gekregen. Misschien is dat ook wel de reden dat het over Utrecht soms sneller is...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14859296
De IC's uit het Zuiden gaan inderdaad beide naar Haarlem rijden. Maastricht-Haarlem blijft ongewijzigd, Heerlen-Den Haag C wordt Eindhoven-Den Haag. Venlo-Den Haag C blijft ongewijzigd en Eindhoven-Haarlem wordt Heerlen-Haarlem. Eentje wordt dus ingekort, eentje doorgetrokken.
  maandag 24 november 2003 @ 19:06:51 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14895059
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:06 schreef Lucske het volgende:
De IC's uit het Zuiden gaan inderdaad beide naar Haarlem rijden. Maastricht-Haarlem blijft ongewijzigd, Heerlen-Den Haag C wordt Eindhoven-Den Haag. Venlo-Den Haag C blijft ongewijzigd en Eindhoven-Haarlem wordt Heerlen-Haarlem. Eentje wordt dus ingekort, eentje doorgetrokken.
Èn de IC van en naar Gvc gaat in Dt stoppen, waardoor de weg over Ut blijkbaar eens per uur sneller wordt dan over Rtd... Ik vind het maar een vage boel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14895161
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Èn de IC van en naar Gvc gaat in Dt stoppen, waardoor de weg over Ut blijkbaar eens per uur sneller wordt dan over Rtd... Ik vind het maar een vage boel.

Tja, waarom moet een trein met eindbestemming X per sé sneller zijn dan wanneer je met meerdere treinen reist?
  maandag 24 november 2003 @ 19:44:30 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14896092
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:10 schreef Lucske het volgende:

[..]

Tja, waarom moet een trein met eindbestemming X per sé sneller zijn dan wanneer je met meerdere treinen reist?

Mwehm ja hoeft ook niet... maar ik vind het gewoon vaag... Verder zou ik iedereen aanraden om vooral niet via Utrecht te reizen in verband met de onbetrouwbaarheid van de overstap aldaar, die ik tijdens de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug uitgebreid heb mogen ervaren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 24 november 2003 @ 23:30:45 #106
22002 MREn
pi_14904848
Verder in de categorie 'afwijkend materieel', de 4444 hedenavond te Enschede Hauptbahnhof.

En Spelende Vrouw, wat heeft u geleerd? Volgende keer eerst foto schieten en dan pas peuk opsteken

Wat wat light-rail foto's tussendoor

maandag 24 november 2003 @ 23:33:03 #107
22002 MREn
pi_14904904
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:30 schreef QyRoZ het volgende:
Dit komt omdat de staat de aanleg van deze dure verbindingen terug wil verdienen, en daarom het gebruik van de nieuwe bogen zo duur maakt dat het voor de NS alleen rendabel is om in de spits twee maal per uur van de bogen gebruikt te maken. Rest van de dag slecht eenmaal in het uur.
  maandag 24 november 2003 @ 23:34:17 #108
22002 MREn
pi_14904935
Meer nieuwtjes nav de nieuwe diensregeling van www.railserver.net:
quote:
Bijzonderheden materieel per 14/12 (24/10)
Met ingang van de nieuwe dienstregeling veranderen er behalve de dienstregeling ook een aantal zaken in de omloop van het materieel. In de nieuwe serie 5800 (Schagen - Amersfoort) komen acht van de negen zeswagenstammen DDM-1. De andere zeswagenstam blijft in de 3900-serie (Hoofddorp - Lelystad). Het aantal ICM-diensten zal met twee verminderen vanwege de afvoer van de laatste stellen ICM-0. Verder zal het ICM verdwijnen in de 3000-serie (Den Helder - Nijmegen) en verschijnt er ICM in de 2800-serie (spits Utrecht - Rotterdam), vervangt ICM de DE-III tussen Zwolle en Groningen, gaat een viertje de spitsslag 4317 / 14318 (Schiphol - Lelystad) overnemen van de DB-stam en worden twee setjes mat '64 in de 7000-serie (Deventer - Almelo) vervangen door ICM.
Eind augustus heeft men gezorgd dat al het ICK in de series 1900 en 2500 is gekomen. Per 14/12 verandert het eindpunt van de 900 en 2500. De 2500 rijdt dan tot Eindhoven en de 900 rijdt door naar Heerlen. Dit heeft tot gevolg dat er twee stammen ICK minder nodig zijn en twee stammen ICR extra (om de ICK-rijtuigen uitsluitend in de 1900 en 2500 te houden). Het teveel aan ICK is opgelost om alle overblijvende stammen te verlengen van tien naar elf bakken en om een stam de 3520 / 3565 te laten rijden. Het ICR voor de extra stammen komt uit de stam van de 3520 / 3565 en het opheffen van de ICR + Bvk-stammen.
Het aantal diensten voor de (V)IRM stijgt aanzienlijk. Voor de vieren is er een toename van twee stellen naar 46 in totaal. De zessen gaan van 28 naar 35. De 6 diensten voor de drieën blijft ongewijzigd. Aangezien de 3500-serie (Eindhoven - Amsterdam) voor wat betreft het materieel aan de 3200-serie (Amsterdam - Enkhuizen) is gekoppeld zal er naast (V)IRM ook een setje ICM in West-Friesland komen. Een ICM 3+4 zal te vinden zijn in de 3221, 3523, 3552 en de 3267.
pi_14906580
quote:
vervangt ICM de DE-III tussen Zwolle en Groningen
Hulde!! (zijn koplopers toch?)

enne, leuk gekoppeld die lightrails. Ik dacht al; wat zitten die klepjes raar (begon onderaan te kijken)

dinsdag 25 november 2003 @ 00:57:16 #110
22002 MREn
pi_14906908
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 00:38 schreef contra het volgende:

[..]

Hulde!! (zijn koplopers toch?)

Ja

Maar wat is er mis met was nostalgie en een ronkende dieselmotor achter je?

dinsdag 25 november 2003 @ 08:20:52 #111
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_14908465
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 00:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja

Niets. Het vreet alleen baanvakcapaciteit, die trage krengen.
For great justice!
pi_14908773
Waar je je geen grote buil aan valt, want zoveel rijdt daar niet.
pi_14911175
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 00:57 schreef MREn het volgende:
Dat gaat nog, maar verder... (mag er iedere dag mee)

verwarming niet erg bedrijfszeker, als het buiten vriest, vriest het binnen in die dingen ook nogal eens; raampjes die niet goed dicht willen; het hobbelt gruwelijk; het maakt ovedreven veel lawaai (had ter vergelijking laatst zo regiorunner-geval daar); losse bankjes; weinig beenruimte; vallen nog wel eens uit omdat ze simpelweg stuk gaan; reis duurt langer omdat ze niet optrekken etc.

nee, ik ben blij dat ze d'r uit gaan; stomme vee-wagons. Heb die krengen na 1,5 jaar iedere dag reizen wel gezien.

dinsdag 25 november 2003 @ 17:21:44 #114
22002 MREn
pi_14921128

Zelfs voor de verbouwing vond ik het niet erg om er in te zitten.

pi_14926256
Ik vind Plan U's ook gewoon lekker rijden en zitten... zolang het niet te druk is.

Heb het nieuwe Spoorboekje gekocht trouwens, de verwijzing naar de tabellen van de aansluitende trajecten is echt een hele vooruitgang moet ik zeggen.
Voor de rest niet zo veel speciaals. .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14930215
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:35 schreef sweek het volgende:
Ik vind Plan U's ook gewoon lekker rijden en zitten... zolang het niet te druk is.

Heb het nieuwe Spoorboekje gekocht trouwens, de verwijzing naar de tabellen van de aansluitende trajecten is echt een hele vooruitgang moet ik zeggen.
Voor de rest niet zo veel speciaals. .

Niet zo veel speciaals... halve treindienst is overhoop gehaald.
pi_14934802
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 22:37 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ja, dat natuurlijk wel... maar ik heb het over de vormgeving van het spoorboekje.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14934823
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 22:37 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ja, de IC uit Enschede vertrekt 1 minuut eerder, daar moet ik wel ff aan denken hoor. Vervelend gedoe altijd. Maar de aansluiting uit Gronau wordt wel een stuk beter.
For great justice!
  woensdag 26 november 2003 @ 15:57:47 #119
22002 MREn
pi_14945792
Heeft trouwens nog iemand een pic liggen, staan of hangen van SM90 2+3-interieur zoals dat een tijdje heeft bestaan in de 2e klas? Ik kan me nml. niet herinneren dat ooit gezien te hebben.
  woensdag 26 november 2003 @ 15:59:36 #120
22002 MREn
pi_14945840
quote:
Op woensdag 26 november 2003 08:11 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ja, de IC uit Enschede vertrekt 1 minuut eerder, daar moet ik wel ff aan denken hoor. Vervelend gedoe altijd. Maar de aansluiting uit Gronau wordt wel een stuk beter.

Ding gaat ook een minuut eerder weg uit Hgl, vanaf Aml wel weer gewoon normale tijden. Terugweg veranderd niets.
pi_14950852
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:59 schreef MREn het volgende:

[..]

Ding gaat ook een minuut eerder weg uit Hgl, vanaf Aml wel weer gewoon normale tijden. Terugweg veranderd niets.

Ding
Hgl
Aml
terugweg veranderd niets?
Ga jij us ff je mavo afmaken ik kan hier niets van begrijpen..
je schrijft zo raar?
zucht
  woensdag 26 november 2003 @ 19:50:31 #122
22002 MREn
pi_14952084
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:05 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Ding
Hgl
Aml
terugweg veranderd niets?
Ga jij us ff je mavo afmaken ik kan hier niets van begrijpen..
je schrijft zo raar?

op je pik getrapt?
pi_14952255
Blijkbaar wel, maar op sufferdjes die de hele thread niet lezen moet je niet reageren. Daar verspil je alleen maar energie mee.
  woensdag 26 november 2003 @ 20:06:27 #124
22002 MREn
pi_14952573
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:56 schreef Lucske het volgende:
Blijkbaar wel, maar op sufferdjes die de hele thread niet lezen moet je niet reageren. Daar verspil je alleen maar energie mee.
(gaat over Kutjuf van school )
pi_14952841
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:56 schreef Lucske het volgende:
Onzin dat je alles door moet ploegen als je hier wat wilt roepen. Niet iedereen weet er veel van en vindt er iets aan om al die zgn. vaktaal-tekst door te lezen. Het is hier een openbaar forum, geen reden om mensen af te doen met "suffertjes".
  woensdag 26 november 2003 @ 20:53:39 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14954094
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:14 schreef contra het volgende:

[..]

Onzin dat je alles door moet ploegen als je hier wat wilt roepen. Niet iedereen weet er veel van en vindt er iets aan om al die zgn. vaktaal-tekst door te lezen. Het is hier een openbaar forum, geen reden om mensen af te doen met "suffertjes".

De afkortingen die worden gebruikt dienen vooral het gemak van de posters en de geoefende lezer. Daarbij kan het inderdaad voor de leek wat onleesbaar worden. Als je in een puzzelbui bent, kijk dan ook hier: Lijst van Verkortingen. Het is trouwens geen onzin dat je alles door moet ploegen. Dat doe je in andere fora en andere topics ook normaal gesproken. Commentaren als "ga je mavo afmaken" en dergelijke zijn natuurlijk uit den boze, en leg ik naast mij neer.
Vooral als er daarbij nog wordt gescholden met spelfouten ook...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14954932
Misschien een idee om dit in de toekomst te voorkomen, om bij het volgende topic een informatieve openingspost te maken?
Wil ik best wel even wat tijd in stoppen...
Linkje naar de afkortingen, lijst van treintypes die in Nederland reizen met een foto'tje er bij eventueel..., wat linkjes naar informatieve sites...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:24:38 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14955023
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:21 schreef sweek het volgende:
Misschien een idee om dit in de toekomst te voorkomen, om bij het volgende topic een informatieve openingspost te maken?
Linkje naar de afkortingen, lijst van treintypes die in Nederland reizen met een foto'tje er bij eventueel..., wat linkjes naar informatieve sites...
Misschien een apart treinenFAQ topic, omdat herhalen boven ieder deeltje misschien teveel van het goede is Een cursus spoorwegen in het kort...

Als je een bijdrage van mij wil hebben ben ik daar zeer gaarne toe bereid! Goed idee

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14956230
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien een apart treinenFAQ topic, omdat herhalen boven ieder deeltje misschien teveel van het goede is Een cursus spoorwegen in het kort...

Als je een bijdrage van mij wil hebben ben ik daar zeer gaarne toe bereid! Goed idee

Misschien een goed idee ja! .
Ik ga eens vragen wat de PTA mods daar van vinden. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 26 november 2003 @ 22:00:41 #130
22002 MREn
pi_14956249
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:21 schreef sweek het volgende:
rechtstreekse copy-paste van GoT, daar is net een nieuw topic met goede startpost gekomen. Daar heb jij toch access toch?
pi_14956543
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:00 schreef MREn het volgende:

[..]

rechtstreekse copy-paste van GoT, daar is net een nieuw topic met goede startpost gekomen. Daar heb jij toch access toch?

Ik kan er meelezen via iemand anders zijn account. . Kan er dus niet posten...
Het locomotievengedeelte mag denk ik wel wat minder vind wel... en ik zou bvb. nog even een goeie trajectkaart toevoegen, en nog wel wat aanpassingen maken.

Zou jij, Luckske, of iemand anders die daar ook kan posten kunnen vragen of we die zouden mogen overnemen? Of gebruiken?
Met bronvermelding natuurlijk....

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14956840
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:09 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik kan er meelezen via iemand anders zijn account. .

Ja, hoi.
For great justice!
  woensdag 26 november 2003 @ 22:20:29 #133
22002 MREn
pi_14956869
quote:

Zou jij, Luckske, of iemand anders die daar ook kan posten kunnen vragen of we die zouden mogen overnemen? Of gebruiken?

Luc heeft het Nederlandse deel gemaakt, die zal zelf wel reageren.
pi_14956959
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Luc heeft het Nederlandse deel gemaakt, die zal zelf wel reageren.

Ok. .

Hebben jullie het liever als sticky topic apart, of als beginpost van ieder treinentopic?

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14956994
Ze waren zaterdag bezig met spoorvernieuwing op spoor 4 in Enschede:

Op de achtergrond de beroemde missende 20 centimeter tussen het Nederlandse en het Duitse spoor wat doorgaand verkeer onmogelijk maakt (tussen de stootblokken in)

Nog wat zooi.

Zoveel valt hier niet te beleven, afgezien van Talenten, 624's, ICM's, Buffels en een enkele Plan V. Alhoewel ik 1x een 628 heb gezien, maar toen had ik mn camera niet bij me. .

For great justice!
  woensdag 26 november 2003 @ 22:34:38 #136
22002 MREn
pi_14957292
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:23 schreef sweek het volgende:

[..]

Ok. .

Hebben jullie het liever als sticky topic apart, of als beginpost van ieder treinentopic?

Lijkt me zo'n chaos 10 sticky's bovenaan, gewoon als startpost zoals op GoT, evt. elk volgend topic aangevuld.
pi_14957828
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Lijkt me zo'n chaos 10 sticky's bovenaan, gewoon als startpost zoals op GoT, evt. elk volgend topic aangevuld.

Is ook mijn mening, maar Duvel zag het dus bvb. liever als sticky. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 27 november 2003 @ 21:59:02 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14985149
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:49 schreef sweek het volgende:

[..]

Is ook mijn mening, maar Duvel zag het dus bvb. liever als sticky. .

Mhwm ja, maar de andere redenering, dat 10 sticky's ook overdreven is, kan ik ook wel volgen. Ligt eraan hoe groot de inleiding wordt denk ik. Anders moeten we gewoon treinen.fok.nl openen
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14987918
quote:
Het Nederlandse stuk komt van mij af, dat mag je wel gebruiken.
  donderdag 27 november 2003 @ 23:31:08 #140
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_14988419
Een aantal bijzondere amtrak-treinen die ik met jullie wilde delen:
een van de eerste dubbeldekkers:

een verlaten loc:

De vakantie-trein:

De meest gebruikte amtrak-dubbeldekker:
  donderdag 27 november 2003 @ 23:39:11 #141
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_14988687
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ze waren zaterdag bezig met spoorvernieuwing op spoor 4 in Enschede:

[afbeelding]
Op de achtergrond de beroemde missende 20 centimeter tussen het Nederlandse en het Duitse spoor wat doorgaand verkeer onmogelijk maakt (tussen de stootblokken in)

[afbeelding]
Nog wat zooi.

Zoveel valt hier niet te beleven, afgezien van Talenten, 624's, ICM's, Buffels en een enkele Plan V. Alhoewel ik 1x een 628 heb gezien, maar toen had ik mn camera niet bij me. .

he leuk daar kom ik elke dag, dat stuk rails dat er gemist wordt is mij nog nooit opgevallen.
Drugs are good mkay?
  zondag 7 december 2003 @ 22:28:25 #142
76232 Wim-Deetman
ik ben de man
pi_15235080
Weet iemand hier of de koplopers in de toekomst ook een nieuw interieur krijgen, zoals de losse rijtuigen die nu verbouwd worden?
ADO kan die subsidie nu wel vergeten
pi_15240288
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:28 schreef Wim-Deetman het volgende:
Weet iemand hier of de koplopers in de toekomst ook een nieuw interieur krijgen, zoals de losse rijtuigen die nu verbouwd worden?
Best kans op, die dingen moeten natuurlijk ook gereviseerd worden.
  dinsdag 9 december 2003 @ 04:46:13 #144
22002 MREn
pi_15266823
Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat ze qua interieur gewoon mee kunnen in de ICRm-stijl die nu volop gebouwd wordt, interieur van ICR is tenslotte afgeleid van ICM-0, en ICM-1 ev. weer afgeleid van ICR.

Wat ze motorisch van plan zijn? Geen idee. De nieuwste koplopers zijn nog altijd nog geen 15 jaar in dienst.

dinsdag 9 december 2003 @ 23:25:41 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_15290089
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 04:46 schreef MREn het volgende:

Wat ze motorisch van plan zijn? Geen idee. De nieuwste koplopers zijn nog altijd nog geen 15 jaar in dienst.

Best mogelijk dat ze voor de oudere Koplopers kiezen voor een aandrijving zoals in de Sprinters zit. Deze chopperinstallatie vervangt dan de oude weerstand-aandrijving die de stellen 4011 t/m 4050 nog hebben. Choppers zijn zuiniger met energie, en voor een park van 40 stellen heeft dat misschien best zin.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_15337201
Vanaf half januari: thuis een live verbinding met het station
U bent thuis of op uw werk, maar wilt alvast even kijken of uw trein volgens schema vertrekt? Surf dan naar www.ns.nl, tik de naam van uw station in en ineens staat u virtueel in de stationshal. Op uw scherm verschijnt de actuele situatie op uw station! U ziet in één oogopslag hoe laat en van welk spoor de treinen vertrekken. En is er onverhoopt vertraging of een spoorwijziging, dan bent ú al op de hoogte. Dat is goed voorbereid op pad gaan!

Uit de NS Nieuwbrief... handig! .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:24:03 #147
22002 MREn
pi_15389992
Mooi moment voor een paar foto's...deze keer helaas niet van mij, ik was de hele dag aan het werk vandaag...

Foto's van http://www.haagsetrams.com/

zondag 14 december 2003 @ 00:06:36 #148
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_15392733
Verbazingwekkend hoe sterk die treinen zijn
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_15407649
En dan te bedenken dat de wagens waarin chemisch spul vervoerd wordt nog eens extra beveiligd zijn. Peuter jij die veiligheidsgeile politici dat aan het verstand?
pi_15413444
Wat is nou eigenlijk de oorzaak van dat ongeluk?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_15413944
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:52 schreef sweek het volgende:
Wat is nou eigenlijk de oorzaak van dat ongeluk?
Dat zal IVW ná het onderzoek wel bekend maken.
pi_15417962
Nieuw Tilburgs station moet alweer dicht

Gepost door Arno (Nolius) - zondag 14 december 2003 @ 22:59 - Bron: Trouw

Het station zit sinds vandaag in de dienstregeling, maar nu zijn er al problemen. Het nieuwe treinstation Tilburg-Reeshof is flink verzakt. Maandag moet het station al dicht omdat de twee perrons niet meer veilig begaanbaar zijn. Door de hevige regenval is zo veel zand weggespoeld, aldus verkeersinformatie van ProRail. Treinen zullen maandag dus niet op het station stoppen. Een aannemer gaat maandagochtend aan de slag om de perrons te herstellen.

Passagiers kunnen gebruik maken van bussen. De verwachting is dat de bestrating er in de loop van de dag weer goed bij ligt. Vandaag konden de treinen nog wel stoppen op station Reeshof omdat ze 's zondags korter zijn en niet langs de slechte stukken perron hoeven stil te staan.

Gaat lekker...
http://www.stationreeshof.nl/ bestaat trouwens ook. .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 15 december 2003 @ 02:19:23 #153
22002 MREn
pi_15419977
Zo'n verzakking is toch in een paar uurtjes hesteld, ik denk dan ook dat het station tegen de middag weer open gaat.

Had vanochtend nog wel klaar kunnen zijn als de lamlullen 's nachts het werk zouden doen wat de zelf verprusts hebben.

Simpeler oplossing is natuurlijk het achterste deel van de trein (ding bestaat toch als 2 of 3 V'tjes) er in Tbw af te halen en dan door te rijden, of helemaal op te heffen na Tbw: volk voor Gilze-Rijen kan met de 3600 mee, volk naar Breda met de 1900/2500 en 3600, die rijden beide om het half uur.

maandag 15 december 2003 @ 02:44:57 #154
22002 MREn
pi_15420116
Nog wat foto's van afgelopen vrijdag. Overbrenging Plan U 116 naar Limburg voor kerstrit stichting mat'54.

• Plan U + koppelwagen (lage koppeling!), Ut
  • Oud & Nieuw: Plan U naast ICE3m, Ut
  • Plan U, Ut
  • Plan T 521 met B-bak van de 528.
  • "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 15 december 2003 @ 03:06:10 #155
    22002 MREn
    pi_15420183
    Verder nog een dagje Nederland + België.

• Plan V + DM90 komen tegelijk aan te Zp
  • Plan V + IRM6, Zp
  • Neus van 1202, Ah
  • Twee maal Plan V, kruising 3600-serie, Est
  • BAM-werkding, Ht
  • Railion, Baureihe 232, Tbwpl
  • ICRm BDs, Rsd
  • AM86, Rsd
  • AM86, B-int
  • AM86, A-int
  • Thalys PBKA, Rsd
  • NMBS 'station', Antwerpen-Noorderdokken
  • Serie 41, Berchem
  • I11-rijtuig, A-int
  • I11-rijtuig, A-int
  • BNL Bs + AM80, A'pen Centraal
  • AM86 + I11, A'pen Centraal
  • Serie 11.8, A'pen Centraal
  • Serie 13, A'pen Centraal
  • I11, A'pen Centraal
  • I11 BDx, A'pen Centraal
  • Stootjuk, 1903, A'pen Centraal
  • Serie 41 + AM86
  • uitbreidingswerkzaamheden, A'pen Centraal
  • uitbreidingswerkzaamheden, A'pen Centraal
  • A'pen Centraal
  • A'pen Centraal na voltooiing
  • Serie 41, A-int
  • Serie 41, B-int

• Serie 41, Lommel
    pi_15436162
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 03:06 schreef MREn het volgende:
    heleboel
    nice!!
      Moderator dinsdag 16 december 2003 @ 18:37:07 #157
    42184 crew  DaMart
    pi_15461797
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2003 20:08 schreef Lucske het volgende:

[..]

Helaas. De flappen in de CTA's zijn gestandaardiseerd, alleen op een aantal stations zijn extra flappen toegevoegd (bijv. ICE in Utrecht, Arnhem en Amsterdam, Thalys e.d.).

Vraagje: behoor Den Haag Centraal niet to de standaard inhoud van die CTA's ? Sinds zondag rijdt de stopper Zandvoort-Haarlem door naar Den haag Centraal, maar de flap met eindbestemming blijft blanco... dus die trein gaat volgens de CTA via Overveen-Haarlem-Leiden CS naar nergens
    pi_15462556
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Vraagje: behoor Den Haag Centraal niet to de standaard inhoud van die CTA's ? Sinds zondag rijdt de stopper Zandvoort-Haarlem door naar Den haag Centraal, maar de flap met eindbestemming blijft blanco... dus die trein gaat volgens de CTA via Overveen-Haarlem-Leiden CS naar nergens

De nieuwe dienstregeling zal nog niet in alle CTA's zijn aangepast... misschien zelfs nog helemaal nergens, ik weet het niet.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      woensdag 17 december 2003 @ 06:40:10 #159
    22002 MREn
    pi_15473839
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 19:10 schreef sweek het volgende:

[..]

De nieuwe dienstregeling zal nog niet in alle CTA's zijn aangepast... misschien zelfs nog helemaal nergens, ik weet het niet.

Tilburg-Reeshof zat er in Eindhoven en Breda al in.
      woensdag 17 december 2003 @ 06:59:39 #160
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_15473867
    vraagje, waar vinden jullie al die info en afkortingen.. wil me hier wel ns in verdiepen

ga trouwens binnekort naar engeland, zal daar ook wel wat fotootjes maken van treintjes (en uiteraard hier posten)

woensdag 17 december 2003 @ 10:27:10 #161
    22002 MREn
    pi_15476126
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 06:59 schreef Rnej het volgende:
    vraagje, waar vinden jullie al die info en afkortingen.. wil me hier wel ns in verdiepen

ga trouwens binnekort naar engeland, zal daar ook wel wat fotootjes maken van treintjes (en uiteraard hier posten)

ligt er aan wat je wil weten, afkortingen staat ook in de NS-planner op internet. Ik gebruik de volgende sites veel:

http://www.railserver.net/
    Voor nieuws en foto's

http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html
    Voor info over treinstellen en rijtuigen, hier vind je ook gegevens als gewicht, lengte, aantallen etc. Verder dump ik mn foto's daar omdat ik maar 50MB web/mail-space heb en die gebruik voor mn eigen high-res foto's.
    Foto's NL-mat op deze site, hier kun ook zelf je foto's naar uploaden:
    http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/pix.html

Mijn foto's:
    http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/

Discussie+nieuws:
    http://groups.yahoo.com/group/OVL/

GoT (wel toegang nodig):
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/839621

Verder levert zoeken op trein afkortingen ook veel afwisselende site's op:
    http://www.google.com/search?q=DD-IRM&sourceid=opera&num=100&ie=utf-8&oe=utf-8

En aangesloten sites bij de Dutch railway webring:
    http://j.webring.com/hub?ring=drlw

En de nieuwsgroep
    nl.reizen.openbaar-vervoer

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 17-12-2003 10:28]

woensdag 17 december 2003 @ 10:28:19 #162
    76173 bramos-elvis
    FC Eindhoven 1909-2009
    pi_15476154
    Freaks!!!!!
    Accept you're dead and start living
      woensdag 17 december 2003 @ 10:30:42 #163
    22002 MREn
    pi_15476210
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 10:28 schreef bramos-elvis het volgende:
    Freaks!!!!!
    Er zijn ook mensen die van uitgeleefde vellen houden:
    M.I.L.F

Ieder zn eigen hobby dus. En als je wekelijks uren in de trein doorbrengt, is het wel leuk om er eens wat meer van te weten (komt ook een beetje vanzelf eigenlijk...)

woensdag 17 december 2003 @ 10:34:30 #164
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_15476306
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 10:27 schreef MREn het volgende:

[..]

ligt er aan wat je wil weten, afkortingen staat ook in de NS-planner op internet. Ik gebruik de volgende sites veel:

http://www.railserver.net/
    Voor nieuws en foto's

http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html
    Voor info over treinstellen en rijtuigen, hier vind je ook gegevens als gewicht, lengte, aantallen etc. Verder dump ik mn foto's daar omdat ik maar 50MB web/mail-space heb en die gebruik voor mn eigen high-res foto's.
    Foto's NL-mat op deze site, hier kun ook zelf je foto's naar uploaden:
    http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/pix.html

Mijn foto's:

Discussie+nieuws:
    http://groups.yahoo.com/group/OVL/

GoT (wel toegang nodig):
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/839621

Verder levert zoeken op trein afkortingen ook veel afwisselende site's op:
    http://www.google.com/search?q=DD-IRM&sourceid=opera&num=100&ie=utf-8&oe=utf-8

En aangesloten sites bij de Dutch railway webring:
    http://j.webring.com/hub?ring=drlw

En de nieuwsgroep
    nl.reizen.openbaar-vervoer

gaaf! thx

vroeger modelspoor gehad.. wel leuk om ns te kijke wat k nog weet

woensdag 17 december 2003 @ 21:22:32 #165
    22002 MREn
    pi_15494415
    Zoekplaatje: welke trein staat op de foto's?
    Om het gemakkelijker te maken: de foto's is een uurtje geleden in Nederland gemaakt, en op beide foto's staat de zelfde trein.

woensdag 17 december 2003 @ 21:34:13 #166
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_15494840
    Dat rode.. hm, Thalys?
      woensdag 17 december 2003 @ 21:40:15 #167
    22002 MREn
    pi_15495023
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 21:34 schreef ROG het volgende:
    Dat rode.. hm, Thalys?
    Dit is een enkelsporig traject zonder bovenleiding, dus dat wordt wat lastig
    pi_15520054
    Een Talent?
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_15520104
    quote:
    Op donderdag 18 december 2003 18:33 schreef sweek het volgende:
    Een Talent?
    ik gok nr. 624
    pi_15529137
    De MIVB, de vervoersmaatschappij van Brussel, doet grote investeringen. In de komende jaren wordt er een heleboel nieuw materieel aangekocht:

- 46 nieuwe trams (met in totaal 10.073 zitplaatsen). Het zijn speciaal ontworpen Art Nouveau-trams, uniek in de wereld:

- 15 nieuwe metro-rijtuigen van elk 95 meter lang en met elk een capaciteit van 800 personen. De nieuwe metrostellen zijn van het "boa"-type en zijn identiek aan de metrostellen van Washington en Madrid.

De nieuwe stellen zullen worden ingezet op lijn 2.

vrijdag 19 december 2003 @ 02:38:45 #171
    22002 MREn
    pi_15531806
    quote:
    Op donderdag 18 december 2003 18:36 schreef contra het volgende:

[..]

ik gok nr. 624

Dat is een ander type trein op die lijn, als je in andere topics spiekt, doe het dan wel goed
      vrijdag 19 december 2003 @ 08:17:30 #172
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_15532604
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 21:22 schreef MREn het volgende:
    Om het gemakkelijker te maken: de foto's is een uurtje geleden in Nederland gemaakt, en op beide foto's staat de zelfde trein.
    Gemaakt vanaf de Edo Bergsma-brug in Enschede volgens mij.
    For great justice!
    pi_15535604
    Mooi! Vooral die trams! .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      vrijdag 19 december 2003 @ 13:00:31 #174
    34813 Jerommeke.nl
    pi_15538758
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 21:22 schreef MREn het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

RB 29033 van 20.26 vanuit Enschede naar Duitsland.
      zaterdag 20 december 2003 @ 09:41:20 #175
    35485 rique
    with Canon, I can
    pi_15559515
    Tussen Amsterdam en Haarlem rijden tegenwoordig de nieuwe Sprinters. Allemaal leuk en aardig maar wat mij opviel is dat de NS de naam sprinter gebruikt als soort trein, net als intercity en stoptrein bijvoorbeeld. Het is nu niet meer de stoptrein naar uitgeest maar de sprinter naar uitgeest.

Best wel raar aangezien ik altijd dacht dat de sprinter een aanduiding was die anoloog was aan bijvoorbeeld "koploper" of "buffel". Verder is er niets veranderd t.o.v. de stoptreinverbinding. Waarom zou de NS deze aanduiding dan gebruiken en wat is het verschil tussen een stoptreinverbinding en een sprinterverbinding?

zaterdag 20 december 2003 @ 10:40:14 #176
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15559862
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 09:41 schreef rique het volgende:
    Tussen Amsterdam en Haarlem rijden tegenwoordig de nieuwe Sprinters. Allemaal leuk en aardig maar wat mij opviel is dat de NS de naam sprinter gebruikt als soort trein, net als intercity en stoptrein bijvoorbeeld. Het is nu niet meer de stoptrein naar uitgeest maar de sprinter naar uitgeest.

Best wel raar aangezien ik altijd dacht dat de sprinter een aanduiding was die anoloog was aan bijvoorbeeld "koploper" of "buffel". Verder is er niets veranderd t.o.v. de stoptreinverbinding. Waarom zou de NS deze aanduiding dan gebruiken en wat is het verschil tussen een stoptreinverbinding en een sprinterverbinding?

Je hebt het goed gezien: NS zet de Sprinter tegenwoordig in als "formule". Doel hiervan is om meer reizigers te trekken. Zo zullen in de toekomst nieuwe Sprinters komen, in de zelfde kleurstelling. Het idee van NS is dat de nieuwe Sprinters nog sneller zijn dan de oude, en ze daarom in een speciaal format gegoten zijn. Als het goed is zul je in Sprinter-diensten geen onverbouwd materieel meer aantreffen, maar of dat gaat lukken...?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_15560409
    Nou, nee. Er zijn nog maar een handjevol nieuwe sprinters
      zaterdag 20 december 2003 @ 11:41:47 #178
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15560731
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
    Een stuk of vier geloof ik voor Asd - Hlm - Utg. Maar dat worden er natuurlijk wel steeds meer! Ik weet niet hoeveel ze er nodig hebben voor die dienst.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_15576126
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
    Maar goed dat er dan voorlopig ook maar vier stellen nodig zijn, waar er acht in het land zijn....
      zondag 21 december 2003 @ 21:25:44 #180
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15592209
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 12:11 schreef Lucske het volgende:

[..]

Maar goed dat er dan voorlopig ook maar vier stellen nodig zijn, waar er acht in het land zijn....

Hoera voor kinderziektes!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_15626676
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 21:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoera voor kinderziektes!

Maar goed dat er daarom een proefbedrijf is geweest en de stellen bij aanvang van de nieuwe dienstregeling redelijk storingsvrij waren.

hè.

dinsdag 23 december 2003 @ 18:06:34 #182
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15645726
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 00:18 schreef Lucske het volgende:

[..]

Maar goed dat er daarom een proefbedrijf is geweest en de stellen bij aanvang van de nieuwe dienstregeling redelijk storingsvrij waren.

hè.

Puberziektes dan Anyway: we zullen zien hoe het gaat. IRM had ook een uitgebreid proefbedrijf, en dat ging vrij goed geloof ik. (Dat SM'90 daarvoor al als proefkonijn had gediend, ala.. Dat hebben twee Sprintertjes ook al voor de aandrijving van SGMm volgens mij).
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 28 december 2003 @ 23:34:27 #183
    22002 MREn
    pi_15780940
    Over Sprintertjes gesproken, ik heb nog uitgebreid interieur pics lopen schieten afgelopen week, dus die poot ik hier de 8e of de 9e neer.

Over SM90 gesproken: dit is (op ICRm na mischien) de fijnste trein om mee te reizen. De stoelen van een buffel (maar dan veel ruimer opgezet) en de heerlijk stille aandrijving als van IRM. Jammer van de betrouwbaarheid...

dinsdag 30 december 2003 @ 12:32:07 #184
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15821575
    quote:
    Op zondag 28 december 2003 23:34 schreef MREn het volgende:
    Over SM90 gesproken: dit is (op ICRm na mischien) de fijnste trein om mee te reizen. De stoelen van een buffel (maar dan veel ruimer opgezet) en de heerlijk stille aandrijving als van IRM. Jammer van de betrouwbaarheid...
    Kom maar op met de foto's van het interieur, ik ben wel benieuwd

Verder is SM'90 zo fijn breed omdat NS een proef deed met vijf stoelen op rij met dit materieel. Toen waren de stoelen nog voorzien van groen skai (in de tweede klasse tenminste). Omdat de gemiddelde Nederlander niet in het midden wil zitten in de trein, is het idee van vijf op een rij weer verlaten, en zijn de paar stellen (niet alle SM'90 waren vijf stoelen op een rij) weer teruggebouwd. En dat terwijl ze in België ten tijde van die proef terugkwamen van dat idee en naar 2+2 gingen in plaats van 2+3...

heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 december 2003 @ 20:31:16 #185
    22002 MREn
    pi_15836570
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 12:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kom maar op met de foto's van het interieur, ik ben wel benieuwd

Verder is SM'90 zo fijn breed omdat NS een proef deed met vijf stoelen op rij met dit materieel. Toen waren de stoelen nog voorzien van groen skai (in de tweede klasse tenminste). Omdat de gemiddelde Nederlander niet in het midden wil zitten in de trein, is het idee van vijf op een rij weer verlaten, en zijn de paar stellen (niet alle SM'90 waren vijf stoelen op een rij) weer teruggebouwd. En dat terwijl ze in België ten tijde van die proef terugkwamen van dat idee en naar 2+2 gingen in plaats van 2+3...

Er waren 5 stellen met 3+2 in de tweede klas en 2+2 in de eerste klas.

Dat in het midden zitten is niet te ontkomen in ICK en in de spits ook in de eerste klas coupe's.

dinsdag 30 december 2003 @ 20:49:06 #186
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_15837243
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 20:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Er waren 5 stellen met 3+2 in de tweede klas en 2+2 in de eerste klas.

Dat in het midden zitten is niet te ontkomen in ICK en in de spits ook in de eerste klas coupe's.

Maar de stoelen in ICK zijn verdeeld over de volle rijtuigbreedte, die dingen in SM'90 waren een stuk krapper. Ik zat gisteren nog in een Belgische trein en in dat mat hebben ze die 3+2-opstelling nog steeds. Ik vind het niet een erg groot succes (het zat verder ook niet comfortabel).

Je zult trouwens zien dat in ICK de eerste twee reizigers in een coupé nooit naast elkaar zitten, maar altijd zo ver mogelijk weg (dus diagonaal). Best raar gedrag eigenlijk, toch?

heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 december 2003 @ 20:54:33 #187
    44359 Zw0rld
    F0k!F00d Master
    pi_15837423
    * Zw0rld heeft Trainz ontdekt.

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
    © 1982 Sinclair Research Ltd
      dinsdag 30 december 2003 @ 21:04:14 #188
    44359 Zw0rld
    F0k!F00d Master
    pi_15837759
    Met NS locjes.

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
    © 1982 Sinclair Research Ltd
      dinsdag 30 december 2003 @ 23:33:53 #189
    22002 MREn
    pi_15842351
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 20:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar de stoelen in ICK zijn verdeeld over de volle rijtuigbreedte, die dingen in SM'90 waren een stuk krapper. Ik zat gisteren nog in een Belgische trein en in dat mat hebben ze die 3+2-opstelling nog steeds. Ik vind het niet een erg groot succes (het zat verder ook niet comfortabel).

Dat maakt niet zo veel uit, alleen bij SM90 zit het gangpad in het midden, en bij ICK aan de zijkant.
    quote:
    Je zult trouwens zien dat in ICK de eerste twee reizigers in een coupé nooit naast elkaar zitten, maar altijd zo ver mogelijk weg (dus diagonaal). Best raar gedrag eigenlijk, toch?
    Nee hoor, ik reis bijna altijd in een coupe (6pers) en als ik als eerste instap neem ik de plaats aan het raam (bij de grote tafel), vooruit, met mn voeten tegenover me en mn tas naast me. Er zijn dus nog drie plaatsen vrij, en willen we beide maximale ruimte gaat die ander schuin tegenover me zitten met een bank er tussen.

Had een paar maanden geleden dat ik 's morgens gaar in de trein lag te lezen, komt er zo'n kakwijf de coupe binnen en gaat dan vervolgens tegenover me zitten gatverdamme, stom wijf

pi_15951585
    rijden er op zondag goederentreinen
    pi_15952683
    Gisteren wezen spotten:

Koploper (Voorbij Zoetermeer Oost, richting Gouda):

Plan-T (Voorbij Zoetermeer Oost, richting Gouda):

2200 (VSM, Beekbergen):

[Dit bericht is gewijzigd door CasB op 04-01-2004 14:12]

pi_15997600
    Mooi! Die sneeuwfoto's... misschien kan ik er ook nog wat gaan maken dit jaar. .

Er is nu op de BBC (1), en ik gok iedere maandagavond, een programma over de Britse spoorwegpolitie, Rail Cops... begint om 23.35.

Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16011609
    Zit er helaas de eerst komende tijd niet in om sneeuwfoto's te maken, althans niet in Nederland aangezien het nu weer echt Nederlands winterweer is. Regenachtig, geen zon en +8ºC.

*Taurus hoopt deze winter met z'n nieuwe Canon Digital Rebel ook nog een paar mooie treinenfoto's in de sneeuw te kunnen maken.

dinsdag 6 januari 2004 @ 16:41:32 #194
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_16013201
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2003 01:09 schreef Lone_Gunman het volgende:
    Ik vind Diesel-locs wel gaaf. Dan is het vooral het geluid dat zo'n beest maakt indrukwekkend.

Van de Electrische Locs roelt de 1600/1800 natuurlijk ook.

Ik heb nu wel genoeg nederlandse treinen en locs gezien. Ik vind de treinen en Locs in India heel indrukwekkend, mede omdat ze veel gebruik van diesels gebruiken. Daar rijden veel AlCo (American Locomotive Co) Locs.
    Naast de Alco-locs rijden daar ook duitse en franse locs. Misschien is dit voor velen niets bijzonders maar het gevoel als er een diesel komt langs rijden is zoo gaaf. Misschien wordt het wat duidelijk na het zien van dit filmpje:

Right Click & Save

Hier nog enkele pics:

Electrisch:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Diesel:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De welvaart neemt toe en dit is dus ook te zien bij de spoorwegen:

[afbeelding]

Maar dit komt natuurlijk nog steeds voor:

Efficiente gebruik van het materieel

[afbeelding]

Die luxetrein is de sneltrein Rajdhani, Die trekt Delhi-Calcutta in 24 uur (normaal 42 uur)
    Traject Delhi-Mumbai tjoekt een soortgelijke trein, maar niet dezelfde lijn.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_16085325
    quote:
    Op zondag 4 januari 2004 13:23 schreef sexylexy het volgende:
    rijden er op zondag goederentreinen
    Ja, ergens in het land rijdt wel wat.

[Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 08-01-2004 23:04]

vrijdag 9 januari 2004 @ 17:49:32 #196
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16107470
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2004 22:58 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ja, ergens in het land rijdt wel wat.

Misschien dat op Rolandrail iets te vinden is? Deze site is gespecialiseerd in goederenvervoer per spoor.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_16140067
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2004 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien dat op Rolandrail iets te vinden is? Deze site is gespecialiseerd in goederenvervoer per spoor.

Zeker, maar dat mag men zelf uitzoeken. Als men nog niet verder komt dan "Rijden er op zondag goederentreinen", ga ik daar natuurlijk geen moeite voor doen. Men zou ook kunnen vermelden of men naar iets specifieks zoekt, of op een bepaalde plek bijvoorbeeld.
    pi_16140106
    Zoals jullie wellicht weten wordt het station Antwerpen-Centraal momenteel volledig verbouwd tot een hypermodern HST-station van 4 verdiepingen (waaronder één verdieping volledig shoppingcenter) met in totaal 14 sporen.

Enkele impressies:

De capaciteit van het station zal zodanig vergroot worden dat er nood is aan een tweede stationsingang. Dit zal een volwaardig station worden.

Ook het plein voor het station wordt volledig heraangelegd en opnieuw beplant:

dinsdag 13 januari 2004 @ 02:09:08 #199
    22002 MREn
    pi_16207956

Even zonder commentaar, foto's spreken voor zich en ik ben zo lam als een beer en nu op weg naar bed.

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 13-01-2004 02:10]

dinsdag 13 januari 2004 @ 04:58:08 #200
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16209526
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 02:09 schreef MREn het volgende:
    [afbeelding]
    Is dit de 1e klas van een intercity-/Koploper-/internationaal-rijtuig (die roodbruine trein, sorry voor mijn n00b-heid ) tegenwoordig? Ik vond die oude 1e klas, met een soort rood ribfluweel (in de Koplopers althans), veel "intiemer" en gezelliger, meer privacy ook. Nu zit er zo'n glazen doorkijkwandje?
      dinsdag 13 januari 2004 @ 15:03:18 #201
    22002 MREn
    pi_16220848
    Hier de verschillen:

ICR zit voor de langere afstanden fijner vind ik, maar ICRm geeft meer privacy, airco en 220V.

Hier oud en nieuw op de foto:
    OUD:

NIEUW:

dinsdag 13 januari 2004 @ 20:35:14 #202
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16231690
    Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen.

En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust.
    Maar ipv een dichte wand vroeger tussen coupé en gangpad zit er daar zo te zien nu doorzichtig glas in?

dinsdag 13 januari 2004 @ 20:43:57 #203
    34813 Jerommeke.nl
    pi_16231969
    die sprinters zien er leuk uit!

maar als ze op de 40xx lijn ook die nieuwe ICR's inzetten hebben ze een iets tevredener klant meer.

pi_16236421
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 20:35 schreef ROG het volgende:
    Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen.
    De foto's toonden 1e klas.
    quote:
    En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust.
    Maar ipv een dichte wand vroeger tussen coupé en gangpad zit er daar zo te zien nu doorzichtig glas in?
    Dat zijn gereviseerde rijtuigen. 2e klas zijn coupe's van 2* 3 en 1e klas zijn coupe's van 2*3 + 1*3. Tussen gangpad en coupé was altijd een ruit.

ICR gaat natuurlijk niet in de stoptreindienst rijden. ICR heet niet voor niets ICR: Intercity-rijtuigen.

woensdag 14 januari 2004 @ 00:43:39 #205
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16240110
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 22:53 schreef Lucske het volgende:

[..]

De foto's toonden 1e klas.

Ja, had ik al begrepen. Ziet er goed uit, ik was al onder de indruk van de 2e klas toen.
    quote:
    [..]

Dat zijn gereviseerde rijtuigen. 2e klas zijn coupe's van 2* 3 en 1e klas zijn coupe's van 2*3 + 1*3. Tussen gangpad en coupé was altijd een ruit.

Ja, een ruit, deur met ruit en ruit weer toch? Niet zó'n stuk glazenwasser's paradijs van boven tot onder als wat ik op onderstaande foto zie.

Ik zou me goed bekeken voelen, net een aquarium.

Op den duur moeten alle IC rijtuigen dus er zo uit zien? Als dat in het Nachtnet moet rijden; zonde.

pi_16240831
    quote:
    Op woensdag 17 december 2003 10:27 schreef MREn het volgende:
    Mijn foto's:
    Damn mijn oude passie voor treinen laait weer helemaal op! Goed bezig FOK! kijk hier graag mee....

Trouwens, Rorik in je URL... Zo heet je? Nog nooit een naamgenoot ontmoet namelijk

een blauwe wilde mij hekken, nou mooi niet!!! ik doe mijn internet telkens aan en uit! jammer hekkers -> [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/493361[/url]
    pi_16241279
    In berlijn zijn ze net als in Antwerpen een nieuw centraal station aan het bouwen, alleen was er in Berlijn sinds de deling geen Hauptbahnhof meer, het belangrijkste station is nu eigenlijk Zoologischer Garten.
    Het wordt ook een station met verschillende etages. Het station wordt ook aangesloten op de Noord-Zuid tunnel, waardoor Berlijn treinverbindingen in alle richtingen heeft ondergebracht in een station. In 2006 moet het klaar zijn (voor het WK 2006)
    Op deze plek stond eerst Lehrter Bahnhof, een nietsbetekenend S-bahn stationnetje
    Hier wat foto's en plaatjes zoals het moet worden:
    Lehrter Bahnhof voor sloop

Zoals het er nu uitziet. De brug is trouwens tijdens de bouwwerkzaamheden gewoon in gebruik.

Zoals het eruit komt te zien

woensdag 14 januari 2004 @ 01:35:22 #208
    12646 Oom_Agent
     Heee.......stop es ff......!!
    pi_16241531
    Even de digitale camera uitgeprobeerd in Utrecht, de trein Maastricht - Haarlem komt hier naast ons (Nijmegen - Den Helder) rijden.

Wat zijn we aan het doen ???
    pi_16246149
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 00:43 schreef ROG het volgende:
    Ja, een ruit, deur met ruit en ruit weer toch? Niet zó'n stuk glazenwasser's paradijs van boven tot onder als wat ik op onderstaande foto zie.

[afbeelding]

Ik zou me goed bekeken voelen, net een aquarium.

Ik dacht dat je het over ICK's had, niet over deze rijtuigen. Mijn fout dus. Alle ICRm's 1e klas hebben twee of drie van zo'n coupés.
    quote:
    Op den duur moeten alle IC rijtuigen dus er zo uit zien? Als dat in het Nachtnet moet rijden; zonde.
    In het nachtnet rijden geen IC-rijtuigen.
      woensdag 14 januari 2004 @ 14:13:57 #210
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16251998
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 10:31 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over ICK's had, niet over deze rijtuigen. Mijn fout dus. Alle ICRm's 1e klas hebben twee of drie van zo'n coupés.
    [..]

In het nachtnet rijden geen IC-rijtuigen.

Hm, even weer een n00bvraag dan hehe, wat voor rijtuigen zitten er "in" een Koploper dan?
      woensdag 14 januari 2004 @ 16:03:40 #211
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16255478
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 14:13 schreef ROG het volgende:

[..]

Hm, even weer een n00bvraag dan hehe, wat voor rijtuigen zitten er "in" een Koploper dan?

De intercityrijtuigen zijn afgeleid van het middenrijtuig van de Koplopers.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 januari 2004 @ 20:47:44 #212
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16263966
    En die worden nog niet vernieuwd?

Ik begin het te snappen nu.

woensdag 14 januari 2004 @ 21:23:13 #213
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16264878
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 20:47 schreef ROG het volgende:
    En die worden nog niet vernieuwd?
    Nòg niet, inderdaad Zal toch een keer moeten...
    quote:
    Ik begin het te snappen nu.
    Gratuliere
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_16265249
    Mischien is het al eerder ter sprake gekomen maarre toch even.

Wat vinden jullie van het HTM (inderdaad: Haagsche Tram Maatschappij) materieel op het NS spoor. Hier in houten rijdt er eentje op de kortste spoorlijn van Nederland (1800 meter). Een echte: HTM rent-a-tram.

Ik zag laatst bij Gouda een nieuw boemeltje richting Alphen rijden. Ook van de HTM maar wel wat futuristischer en moderner. Ze hebben er in gouda ook het perron voor verlaagd.

pi_16265529
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:
    Mischien is het al eerder ter sprake gekomen maarre toch even.

Wat vinden jullie van het HTM (inderdaad: Haagsche Tram Maatschappij) materieel op het NS spoor. Hier in houten rijdt er eentje op de kortste spoorlijn van Nederland (1800 meter). Een echte: HTM rent-a-tram.

Ik zag laatst bij Gouda een nieuw boemeltje richting Alphen rijden. Ook van de HTM maar wel wat futuristischer en moderner. Ze hebben er in gouda ook het perron voor verlaagd.

uhhhmmm tsja

Laten we maar hopen dat het bij die 1800 meter blijft
    pi_16265633
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:43 schreef rubinio het volgende:

[..]

uhhhmmm tsja
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Laten we maar hopen dat het bij die 1800 meter blijft

Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren.

Edit: Foto's gevonden. Het trammetje komt oorpronkelijk uit hannover.

Tijdens een proefrit in Den Haag, inmiddels geheel overgespoten en voorzien van het gemeentelijke wapen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 14-01-2004 21:58]

pi_16265691
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren.

oooooh nou ja zoals je ziet is dat ook al eens het NS spoor op geweest
    pi_16265734
    deze soms?
    pi_16266090
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:50 schreef rubinio het volgende:
    deze soms?
    [afbeelding]
    En die rijdt nu tussen gouda en alphen. Wel vaag KLM kleurtje heeft dat ding.
    pi_16266252
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 22:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

En die rijdt nu tussen gouda en alphen. Wel vaag KLM kleurtje heeft dat ding.

Laatste poging:
    trams uit hannover in houten
      woensdag 14 januari 2004 @ 23:02:47 #221
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16268360
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Edit: Foto's gevonden. Het trammetje komt oorpronkelijk uit hannover.

Tijdens een proefrit in Den Haag, inmiddels geheel overgespoten en voorzien van het gemeentelijke wapen. [afbeelding]

Grappig, volgens mij is dat tram 3, op de achtergrond het Sav. Loymanplein met dat winkelcentrum toch?
      donderdag 15 januari 2004 @ 01:08:19 #222
    22002 MREn
    pi_16273010
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 01:05 schreef Rorik het volgende:

[..]

Damn mijn oude passie voor treinen laait weer helemaal op! Goed bezig FOK! kijk hier graag mee....

Trouwens, Rorik in je URL... Zo heet je? Nog nooit een naamgenoot ontmoet namelijk

klopt.
    pi_16293433
    Valero E. (siemens)
    Gaat over een paar jaar rijden op het traject Madrid-Barcelona (350km/h)
    is een opvolger van de ICE-3.

EDIT: je moet het hele adres gebruiken voor de foto

[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 15-01-2004 19:52]

pi_16365922
    mooie trein..

even vraag over modeltreinen van marklin,
    ik denk dat ik digitaal ga nemen, maar wat moet je er allemaal voor kopen en is het niet heel ingewikkeld?

komen er bij woerden weleens getrokken intercitys langs, ik heb ze nooit gezien?

zondag 18 januari 2004 @ 16:50:08 #225
    22002 MREn
    pi_16369847
    quote:
    Op zondag 18 januari 2004 14:29 schreef sexylexy het volgende:

komen er bij woerden weleens getrokken intercitys langs, ik heb ze nooit gezien?

Nee, getrokken mat rijdt alleen op
    1. Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht
    treinseries 800 en 900, mat: dubbeldeks-B, ICR en ICRm
    2. Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven/Venlo
    treinseries 1900 en 2500, mat: ICK
    3. Zwolle-Deventer-Arnhem-Den Bosch-Breda-Roosendaal
    treinserie 3600, mat: ICR-A, ICRm-B, BDs en BD (met stuurstand ook geduwd mat)

Verder nog getrokken mat. in de serie 140 Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Hannover-Berlijn-(Leipzig)
    en trek/duw met stuurstand in de serie 600 Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen-Brussel

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 18-01-2004 17:17]

zondag 18 januari 2004 @ 17:22:35 #226
    22002 MREn
    pi_16370809
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 20:35 schreef ROG het volgende:

Deze dus Hoofdsteunen zijn soort van (kunst?)leer, bekleding is stof.
    quote:
    Ze zijn er nog wel, maar nog maar twee coupés ipv vier. Er zit idd een glazen schuifwand in, maar met wat opdruk-art om toch aardig wat privacy te geven, ik heb er nooit problemen mee in ieder geval.
    pi_16371169
    Tevens getrokken mat ledig naar Hfdo voor opstel.
    pi_16435604
    quote:
    Op zondag 18 januari 2004 16:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, getrokken mat rijdt alleen op
    1. Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht
    treinseries 800 en 900, mat: dubbeldeks-B, ICR en ICRm
    2. Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven/Venlo
    treinseries 1900 en 2500, mat: ICK
    3. Zwolle-Deventer-Arnhem-Den Bosch-Breda-Roosendaal
    treinserie 3600, mat: ICR-A, ICRm-B, BDs en BD (met stuurstand ook geduwd mat)

Verder nog getrokken mat. in de serie 140 Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Hannover-Berlijn-(Leipzig)
    en trek/duw met stuurstand in de serie 600 Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen-Brussel

Venlo - Grens - Duitsland is ook getrokken mat, toch? .

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 20-01-2004 21:54]

Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16435655

Het was rustig. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16450730
    Venlo - Grens - Duitsland wordt gereden door trek-duw materieel, aan de ene kant een Baureihe 111 loc en de andere kant een stuurstandrijtuig.
      woensdag 21 januari 2004 @ 18:06:40 #231
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16464969
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef Taurus1978 het volgende:
    Venlo - Grens - Duitsland wordt gereden door trek-duw materieel, aan de ene kant een Baureihe 111 loc en de andere kant een stuurstandrijtuig.
    Da's dus in 50% van de gevallen getrokken materieel

Verder zijn de foto's van die tram geweldig... Wat een baggerbak!

heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_16470829
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef sweek het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Het was rustig. .
    Wat een gekleurd gedoe
    EN DAT VOOR DE NS met zn gekke interieurkleuren...
      woensdag 21 januari 2004 @ 22:41:07 #233
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_16473682
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 21:10 schreef rubinio het volgende:

[..]

Wat een gekleurd gedoe
    EN DAT VOOR DE NS met zn gekke interieurkleuren...

De HTM heeft er ook een flink aandeel in hoor...
    For great justice!
    pi_16479850
    Reisje van vandaag:
    Schinnen - Sittard - Eindhoven - Utrecht - Rhenen - Utrecht - Gouda - Alphen a/d Rijn - Leiden - Rotterdam - Hoek Van Holland Strand - Rotterdam - Eindhoven - Maastricht.
    Tot vanavond, met vast weer een berg foto's. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16487393
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 22:41 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

De HTM heeft er ook een flink aandeel in hoor...

een HEEL GROOT aandeel dan...
      donderdag 22 januari 2004 @ 18:38:47 #236
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_16494537
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 07:27 schreef sweek het volgende:
    Reisje van vandaag:
    Schinnen - Sittard - Eindhoven - Utrecht - Rhenen - Utrecht - Gouda - Alphen a/d Rijn - Leiden - Rotterdam - Hoek Van Holland Strand - Rotterdam - Eindhoven - Maastricht.
    Tot vanavond, met vast weer een berg foto's. .
    Leiden CS
    Schinnen - Sittard, is dat traject met zo'n dieseltrein?
    pi_16494937
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 18:38 schreef ROG het volgende:

[..]

Leiden CS
    Schinnen - Sittard, is dat traject met zo'n dieseltrein?

Leiden is mooi ja! .
    En Sittard - Schinnen is gewoon een Plan V'tje... en volgens mij is het ook altijd een enkele Plan V... erg druk daarin.
    Dieseltreintjes vind je, naast op de dieseltrajecten natuurlijk, op Weert - Eindhoven en Zwolle - Groningen, beiden de stoptreindiensten.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16495186
    Paar leuke foto'tjes, niet zo veel... heb nog wel wat video's, die ga ik zo ook proberen up te loaden.

Rhenen

Koploper in Utrecht

Leuk stationnetje om te fotograferen, Gouda!

Interieur van dat Lightrailding... reed erg lekker, zat goed... maar is wel erg luidruchtig.

In Alphen a/d Rijn aangekomen

Leiden CS

Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16495669
    Enige leuke video'tje eigenlijk:
    http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/MOV00714.MPG
    De Mendini. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16497261
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 19:23 schreef sweek het volgende:
    Enige leuke video'tje eigenlijk:
    http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/MOV00714.MPG
    De Mendini. .
    Ofwel de "er gaat niets boven Grûn express" Daar wil je niet instappen als je koppijn hebt. Gouwe stickertjes, zwarte spikkelvloer, rose/paarse/groene bekleding. Maar wel leuk verder.

Over kleurtjes: Ik heb nu al een paar koplopers gezien met fluoriserende kleurtjes aan de zijranden van de deur. Waar is dat voor, zodat de conducteurs beter kunnen zien of alle deuren wel dicht zitten? (en dat is geen overbodige luxe).

pi_16497580
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 20:19 schreef Fixers het volgende:
    Over kleurtjes: Ik heb nu al een paar koplopers gezien met fluoriserende kleurtjes aan de zijranden van de deur. Waar is dat voor, zodat de conducteurs beter kunnen zien of alle deuren wel dicht zitten? (en dat is geen overbodige luxe).
    Ja.
    pi_16497597
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef sweek het volgende:
    Dieseltreintjes vind je, naast op de dieseltrajecten natuurlijk, op Weert - Eindhoven en Zwolle - Groningen, beiden de stoptreindiensten.
    Oh ja? Zo zo.
    pi_16497755
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef sweek het volgende:

[..]

Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik.
    For great justice!
    pi_16498543
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 20:35 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik.

Aah, niet meer? Ok... .
    Kijk Luckske, zo kan dat ook.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16498825
    Owja, iets wat voor mij ook nieuw was, ik zat in een Plan V met ook een paar hokjes (2de klas gewoon)
    Het was de 416... is dat een van de eerste soort ofzo?
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16501555
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 21:04 schreef sweek het volgende:

[..]

Aah, niet meer? Ok... .
    Kijk Luckske, zo kan dat ook.

Heel fijn voor jou, maar daar heb ik geen boodschap aan.
      vrijdag 23 januari 2004 @ 00:17:40 #247
    22002 MREn
    pi_16504942
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 21:14 schreef sweek het volgende:
    Owja, iets wat voor mij ook nieuw was, ik zat in een Plan V met ook een paar hokjes (2de klas gewoon)
    Het was de 416... is dat een van de eerste soort ofzo?
    Ja, eerste series. Geniet er nog maar van, want dat zijn nu net de series die de schroothoop op gaan de komende maanden.

Al vind ik het helemaal niets, met vieren naast elkaar.

vrijdag 23 januari 2004 @ 17:57:42 #248
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16524094
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 20:35 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik zat ergens einde 2003 nog in een Plan U op Zl - Gn en het personeel was er niet rouwig om dat het zou verdwijnen. Ik vind het wel grappig mat omdat het lekker veel herrie maakt en goed rookt
    Vooral de coupé in de motorwagen is
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_16526179
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 00:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, eerste series. Geniet er nog maar van, want dat zijn nu net de series die de schroothoop op gaan de komende maanden.

Al vind ik het helemaal niets, met vieren naast elkaar.

Echt genieten was het niet hoor, van mij mag 'ie wel weg. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      vrijdag 23 januari 2004 @ 23:05:07 #250
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16532607
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 19:26 schreef sweek het volgende:

[..]

Echt genieten was het niet hoor, van mij mag 'ie wel weg. .

Ik vind die oude Plan V'tjes wel lekker: je hoort de motoren lekker gieren bijvoorbeeld. En voor mij als gelijkstroomfreak is dat wel het summum natuurlijk. En ze hebben slaaporen aan de stoelen!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 24 januari 2004 @ 02:58:55 #251
    22002 MREn
    pi_16537354
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 17:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zat ergens einde 2003 nog in een Plan U op Zl - Gn en het personeel was er niet rouwig om dat het zou verdwijnen. Ik vind het wel grappig mat omdat het lekker veel herrie maakt en goed rookt
    Vooral de coupé in de motorwagen is

Vier toiletten en heerlijk warm water. toen ze nog op Hengelo-Zutphen reden, heb ik er veel mee gereisd naar Enschede, en dan expres geen eerste klas, en die motor maar voelen in je rug...

Verder ben ik vandaag 9 (!!!!!) keer gecontroleerd. Alleen één conducteur heeft geen stempeltje gezet Dus ik heb nu een kaartje met 8 stempels van conmducteur en 1 datumstempel van het stempelkastje.
    Als ik weer thuis ben, ros ik dat ding wel onder de scanner.

zaterdag 24 januari 2004 @ 03:40:40 #252
    22002 MREn
    pi_16537724
    Of gewoon nu al!

pi_16539275
    Waar ben je allemaal naar toe geweest? .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16539618
    Het wordt echt tijd dat het eens wat beter weer wordt, ga ik er ook weer eens lekker met een dagkaart en m'n nieuwe digitale camera erop uit om nieuwe treinenfoto's te maken.
      zaterdag 24 januari 2004 @ 11:54:05 #255
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_16540560
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2004 03:40 schreef MREn het volgende:
    Of gewoon nu al!

[afbeelding]

Gaaf kaartje Zo heb ik er ook nog een paar. Ik heb ook een keer aan een conducteur gevraagd me toch maar te stempelen, ook al stonden er al vijf op. Toen kreeg ik er vijf bij, dus dat telt eigenlijk niet
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 24 januari 2004 @ 12:01:23 #256
    34813 Jerommeke.nl
    pi_16540727
    die 2-1 kaarten kan je die ook bij de automaat kopen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')