abonnement Unibet Coolblue
pi_13363201
Ik zit eraan te denken om naast een halfjaar Spanje/Italië, ook een halfjaar naar Dublin te gaan.

Heb eigenlijk enkel positieve geluiden gehoord over Dublin; de vriendelijkheid van de mensen, leuke stad, veel kroegen etc.

Is iemand van jullie ooit in Dublin geweest? Ook iemand voor langere tijd? Is het een leuke stad voor (buitenlandse) jongeren? Is het vinden van een baantje(liefst horeca) te doen?

  maandag 22 september 2003 @ 17:16:49 #2
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_13363532
dublin is oke, is echt een leuke stad, ben er alleen als toerist geweest, maaruh guiness is iig oke
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_13363585
dublin is wel ok maar de rest van ierland is gewoon verschrikkelijk. de rest van het land is vergalt door de engelsen en nou ja het is er niet super. italië is beter
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_13363658
Een oud topic met wat info:
Wonen en werken in DUBLIN
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_13363778
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:19 schreef Dauthi het volgende:
italië is beter
Weet ik . Wil buiten een 'zuiderse taal' echter ook Engels goed leren(wil engelstalige studie doen). Dublin lijkt me de beste en leukste stad om dit te doen..
  maandag 22 september 2003 @ 17:29:55 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13363817
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:28 schreef Afunados het volgende:

[..]

Weet ik . Wil buiten een 'zuiderse taal' echter ook Engels goed leren(wil engelstalige studie doen). Dublin lijkt me de beste en leukste stad om dit te doen..


Dublin is geweldig, kwam er vaak voor mijn werk.

Staat een beroemde universiteit: Trinity College.

Ik zou geen moment twijfelen.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 22 september 2003 @ 19:50:16 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13366706
Ik ben er 3 dagen geweest in 2001.... was een erg leuke stad om even een paar dagen door te brengen! We hadden een huurauto, dus we zijn ook nog even langs de kust enzo gereden, ook best leuk.

Ik zou er ook zo een jaar ofzo kunnen wonen trouwens. Lijkt me geen verkeerde stad om te zijn!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_13398111
Dublin is heerlijk. Ben er nu 4 (of was het nou 5?) keer geweest en het bevalt me elke keer goed. Mooie stad, aardige mensen, veeel pubs and so on. Vriendin van me is na het eerste bezoek blijven hangen aan een jongen daar en is een paar maanden daarna voor onbepaalde tijd naar Dublin vertrokken. Die onbepaalde tijd is 2,5 jaar geworden en ze heeft het daar prima naar haar zin gehad (was wel handig dat ik daar kon logeren!). Heb er zelf ook nog over gedacht om daar een tijdje te gaan werken/wonen (er worden genoeg Nederlandssprekende mensen gevraagd bij o.a. UPC, Lufthansa etc.), maar toch niet gedaan.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:30:18 #9
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_13441890
Dubin is zeker heerlijk. Mijn vriendin en ik hebben besloten er binnenkort te gaan werken en wonen. Gewoon voor een jaartje ofzo.
Lijkt me echt gaaf. Ben er nu al 7 keer geweest.
Een groot nadeel is dat alles er zo duur is, vooral huur en voedsel.
Ben nu druk bezig een baan te zoeken voor ons. Heb eigenlijk niet zo veel zin in een callcenter job, maar dat zal het wel worden denk ik.
Heeft er iemand misschien ervaring of tips van jullie over wonen en werken in Dublin?
Verheug me al op de Guinness
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_14504699
*schop*

Ben nu stilaan aan het zoeken naar de beste-goedkoopste organisatie om naar Dublin toe te gaan. Wilde het eerste zelf allemaal regelen, maar- zoals iemand hier al eerder aangaf- zal je dan nooit een betaalbare kamer in het centrum vinden en dit vind ik toch belangrijk.

Buiten 20uur Engelse les per week, wil ik daar ook graag gaan werken. Iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk om als 18-jarige in een pub te werken?

kan al niet meer wachten..

  dinsdag 11 november 2003 @ 14:06:00 #11
67835 samo-arne
aan het 'werk'
pi_14552452
Ik heb een jaar in Dublin gewoond en gewerkt. Ik kan beamen wat hier gezegd is.

Het vinden van een huis doe je het beste zelf, als je daar aankomt. Er rijden veel (niet te dure) bussen, dus je kan best iets buiten het centrum wonen. Ik woonde aan de rand van dublin (clondalkin) en dat bevalt ook best.
Ik werkte in Tallaght, in het zuiden, bij UPS. Het is een leuke omgeving. Veel leuke mensen. Wonen is er wel erg duur. Voor een redelijk appartement in het centrum betaal je meer dan 700 eur/maand. En dan is het vaak niet mogelijk/erg krap om samen te wonen.
Eten is duur, uitgaan is duur, maar je verdient ook iets meer.

De meeste callcentres zitten in het noorden, en daar is ook iets goedkoper wonen.

Er is wel redelijk veel criminaliteit in sommige wijken.

Ik heb absoluut geen spijt dit ooit gedaan te hebben. Zeker een aanrader.
(UPS neemt ook aan vanuit nederland tel 0800 0991300 en belgie 0800 128 28, hoef je niet die kant op om te solliciteren, t werk is wel aardig, en er wordt een b&b geregeld de eerste tijd)

pi_14565477
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 14:06 schreef samo-arne het volgende:
Ik heb een jaar in Dublin gewoond en gewerkt. Ik kan beamen wat hier gezegd is.

Het vinden van een huis doe je het beste zelf, als je daar aankomt. Er rijden veel (niet te dure) bussen, dus je kan best iets buiten het centrum wonen. Ik woonde aan de rand van dublin (clondalkin) en dat bevalt ook best.
Ik werkte in Tallaght, in het zuiden, bij UPS. Het is een leuke omgeving. Veel leuke mensen. Wonen is er wel erg duur. Voor een redelijk appartement in het centrum betaal je meer dan 700 eur/maand. En dan is het vaak niet mogelijk/erg krap om samen te wonen.
Eten is duur, uitgaan is duur, maar je verdient ook iets meer.

De meeste callcentres zitten in het noorden, en daar is ook iets goedkoper wonen.

Er is wel redelijk veel criminaliteit in sommige wijken.

Ik heb absoluut geen spijt dit ooit gedaan te hebben. Zeker een aanrader.
(UPS neemt ook aan vanuit nederland tel 0800 0991300 en belgie 0800 128 28, hoef je niet die kant op om te solliciteren, t werk is wel aardig, en er wordt een b&b geregeld de eerste tijd)


Die vriendin van mij die in Dublin woonde, werkte ook bij UPS. Zij woonde ergens bij de Guinnes Brewery in de buurt, maar betaalde ook veel, een klein appartement voor iets van 900 euro, maar dan wel goed beveiligd op een terrein waar veel appartementen stonden en waar je alleen via een hek met toegangscode kon komen. Andere vriendin werkte bij Lufthansa (bij Clontarf ofzo?) en woonde in Sandymount (paar stations voorbij Landsdowne Road met de Dart) in een huis wat ze deelde met 2 jongens.
Tallaght is toch ook niet zo'n lekkere wijk??

Ik ga trouwens volgend jaar mei weer een weekje! Heb er zin in!

  woensdag 12 november 2003 @ 15:48:04 #13
67835 samo-arne
aan het 'werk'
pi_14581250
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:57 schreef Minnie_ het volgende:

[..]

Die vriendin van mij die in Dublin woonde, werkte ook bij UPS. Zij woonde ergens bij de Guinnes Brewery in de buurt, maar betaalde ook veel, een klein appartement voor iets van 900 euro, maar dan wel goed beveiligd op een terrein waar veel appartementen stonden en waar je alleen via een hek met toegangscode kon komen. Andere vriendin werkte bij Lufthansa (bij Clontarf ofzo?) en woonde in Sandymount (paar stations voorbij Landsdowne Road met de Dart) in een huis wat ze deelde met 2 jongens.
Tallaght is toch ook niet zo'n lekkere wijk??

Ik ga trouwens volgend jaar mei weer een weekje! Heb er zin in!


Oe heet die vriendin dan? Misschien ken ik die wel
Tallaght is niet de leukste wijk om in te wonen, idd. Er zijn leukere. Maar het kan ook slechter. Veel probleemjongeren in ieder geval.
pi_14585625
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:48 schreef samo-arne het volgende:

[..]

Oe heet die vriendin dan? Misschien ken ik die wel
Tallaght is niet de leukste wijk om in te wonen, idd. Er zijn leukere. Maar het kan ook slechter. Veel probleemjongeren in ieder geval.


Melanie heet ze. Ze woont nu weer in Nederland, maar heeft tot ongeveer januari van dit jaar daar gewerkt.
pi_14587374
Alvast bedankt voor de reactie's..

Tja, het vinden van een appartement schijnt erg moeilijk te zijn(prijs-kwaliteit) en wil toch een beetje goed zitten. Tevens lijkt het me erg leuk met 4-5 andere studenten uit de wereld, een appartement te delen Welk 'terrein' zat die vriendin van je overigens, Minnie? Zou je het misschien eens kunnen navragen?

Qua criminaliteit heb ik gehoord dat het de laatste jaren flink verbeterd is. Het zal best zo zijn dat er op bepaalde plaatsen flink wat criminaliteit voorkomt, maar het valt toch best mee?

Tja, en werk. Wat is UPS precies? Ik wil eigenlijk niet téveel werken, het gaat me meer om de taal goed te leren en daarbuiten veel contacten enzo te leggen. Uiteraard ook wat werken, maar deze zomer hoop ik al flink wat te verdienen. Liever iets in de horeca of i.i.g. niet teveel uren..

Trouwens, ik weet niet of iemand hier iets van afweet, maar is er qua voetbal iets te doen in Dublin. Ik weet dat er clubs spelen, maar worden deze wedstrijden ook een beetje bezocht?(moest het toch ff vragen)

pi_14587471
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:32 schreef Minnie_ het volgende:

[..]

Melanie heet ze. Ze woont nu weer in Nederland, maar heeft tot ongeveer januari van dit jaar daar gewerkt.


Zou je me aub haar e-mail adres kunnen doorsturen(als ze wil uiteraard), wil haar graag even wat vraagjes stellen..

Mijn e-mail: marnixdw@hotmail.com

  woensdag 12 november 2003 @ 20:10:30 #17
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_14587840
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:28 schreef Afunados het volgende:

[..]

Weet ik . Wil buiten een 'zuiderse taal' echter ook Engels goed leren(wil engelstalige studie doen). Dublin lijkt me de beste en leukste stad om dit te doen..


Edinbrough (Scotland) schijnt ook erg leuk te zijn, maar ik spreek niet uit ervaring
pi_14588212
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:10 schreef 0033 het volgende:

[..]

Edinbrough (Scotland) schijnt ook erg leuk te zijn, maar ik spreek niet uit ervaring


Zal eens wat rondkijken, als mogelijk alternatief. Bedankt voor de tip
pi_14591864
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:55 schreef Afunados het volgende:

[..]

Zou je me aub haar e-mail adres kunnen doorsturen(als ze wil uiteraard), wil haar graag even wat vraagjes stellen..

Mijn e-mail: marnixdw@hotmail.com


Ik heb jouw adres aan haar doorgegeven. Hoop dat dat ook goed is.
pi_14592895
quote:
Op woensdag 12 november 2003 22:31 schreef Minnie_ het volgende:

[..]

Ik heb jouw adres aan haar doorgegeven. Hoop dat dat ook goed is.


Prima, bedankt!
pi_14594089
Hallo allemaal!

Eindelijk heb ik een levendig forum gevonden... Dat heeft me toch wat zoekwerk gekost.

Ik vertrek 9 december voor een jaar naar Dublin. Ik ga er vrijwilligerswerk doen (nu ja: ik krijg kost en inwoon in een huis met 2 andere vrijwilligers en een beetje maandgeld). Het huis waar ik zal wonen, ligt in Phibsboro (Dublin 7).

Omdat ik nog nooit in Dublin geweest ben en omdat de spanning iedere dag stijgt, zou ik graag zoveel mogelijk te weten willen komen over Dublin en over de Ierse mensen.

Kan je er leuk uitgaan? Waar bevinden zich de leukste plekjes?
Zijn er leuke concerten? Leer je er gemakkelijk mensen kennen (zijn Ieren sociaal)?
Is het er veel duurder dan bij ons?
...

Een mailtje is altijd welkom: ine_mine_mutte@hotmail.com

Alvast bedankt!!!


pi_14597124
Goedemorgen allemaal!
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:32 schreef Minnie_ het volgende:
[..]
Melanie heet ze. Ze woont nu weer in Nederland, maar heeft tot ongeveer januari van dit jaar daar gewerkt.
Die ken ik, die is tegelijk met mij begonnen. :-)
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:50 schreef Afunados het volgende:
Alvast bedankt voor de reactie's..

Tja, het vinden van een appartement schijnt erg moeilijk te zijn(prijs-kwaliteit) en wil toch een beetje goed zitten. Tevens lijkt het me erg leuk met 4-5 andere studenten uit de wereld, een appartement te delen Welk 'terrein' zat die vriendin van je overigens, Minnie? Zou je het misschien eens kunnen navragen?


Het vinden van een appartement zelf is niet zo moeilijk. Je doet er maximaal 2 weken over. Maar wonen in dublin is duur. Erg duur. Voor een rijtjeshuis (2 kamers) in de rand van dublin (buitenwijk) betaalde wij 1050 euro. Gelukkig deelden we het.
In de krant staan er veel advertenties. Ga gewoon langs.
Dublin4 (dacht ik) is leuk om te wonen, net buiten het centrum. Reken wel op 400-600euri / maand voor een kamer.
quote:
Qua criminaliteit heb ik gehoord dat het de laatste jaren flink verbeterd is. Het zal best zo zijn dat er op bepaalde plaatsen flink wat criminaliteit voorkomt, maar het valt toch best mee?
Het valt opzich wel mee, ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar in sommige buurten zit je gewoon niet te veilig.
quote:
Tja, en werk. Wat is UPS precies? Ik wil eigenlijk niet téveel werken, het gaat me meer om de taal goed te leren en daarbuiten veel contacten enzo te leggen. Uiteraard ook wat werken, maar deze zomer hoop ik al flink wat te verdienen. Liever iets in de horeca of i.i.g. niet teveel uren..
UPS is een pakketdienst. Tis saai werk, maar een leuke omgeving. Als je nederlandstalig bent en gaat solliciteren in dublin kom je al snel in een callcentre terecht. De taal leren gaat vaak niet zo goed op werk, en bij UPS al helemaal niet! Daarbuiten contacten leggen is te doen: ga de pub in. (en veel!). Flink verdienen zal lukken, (niet bij ups), maar het zal snel uitgegeven worden). Je komt moeilijk de horeca in daar, zorg eerst maar dat je die ieren verstaat!
quote:
Trouwens, ik weet niet of iemand hier iets van afweet, maar is er qua voetbal iets te doen in Dublin. Ik weet dat er clubs spelen, maar worden deze wedstrijden ook een beetje bezocht?(moest het toch ff vragen)
Dr is veel sport in dublin, er zijn veel voetbalclubs. Niet echt professioneel. ierland heeft ook geen topclubs ofzo... Maar dr is best te voetballen, rugby or hurling.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:44 schreef inemien het volgende:
Hallo allemaal!

Eindelijk heb ik een levendig forum gevonden... Dat heeft me toch wat zoekwerk gekost.

Ik vertrek 9 december voor een jaar naar Dublin. Ik ga er vrijwilligerswerk doen (nu ja: ik krijg kost en inwoon in een huis met 2 andere vrijwilligers en een beetje maandgeld). Het huis waar ik zal wonen, ligt in Phibsboro (Dublin 7).


Ben ik nog nooit geweest maar klinkt goed.
quote:
Omdat ik nog nooit in Dublin geweest ben en omdat de spanning iedere dag stijgt, zou ik graag zoveel mogelijk te weten willen komen over Dublin en over de Ierse mensen.
Ga dr naar toe en dan leer je pas...
quote:
Kan je er leuk uitgaan? Waar bevinden zich de leukste plekjes?
Zijn er leuke concerten? Leer je er gemakkelijk mensen kennen (zijn Ieren sociaal)?
Is het er veel duurder dan bij ons?
...

Een mailtje is altijd welkom: ine_mine_mutte@hotmail.com

Alvast bedankt!!!


Je kan overal leuk uitgaan, leukste plekjes is afhankelijk van wat je wilt, maar je zal toch altijd leu kuitgaan. Koop een reisgids! (trotter) daar staat echt alles in. Temple Bar (centrum) is geweldig uitgaan. Dr om heen ook. Maar het is echt afhankelijk van wat je leuk vind.
Zijn de ieren sociaal? JA! ontzettend. Ga eens een ierse pub in en spreek een ier aan, dan merk je het al. het zijn ontzettend aardige mensen en ze willen altijd met je praten.
Het is wel duurder inderdaad. Maar je verdient ook meer. Wonen is ontzettend duur. Een auto hebben ook (veeeeel verzekering). Maar het is het zeker waard!

edit: voor vragen mag je me altijd mailen: samo at mytweakers dot net
ik probeer ook een forumpje op te zetten voor mensen die bij ups gewerkt hebben, kan je het hunnie ook vragen. related spam

pi_14609409
Bedankt voor je uitgebreide reactie, Samo-arne..

Zal me ook eens registreren op het forum vanavond..

  maandag 1 december 2003 @ 17:40:00 #24
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_15064855
Een beetje een late reactie, maar ik kan het je zeker aanraden. Ben er zelf 4 dagen geweest in ik meen juli/augustus (ben de precieze maand even kwijt)-dit was voor een paardenveiling-, en het was er erg leuk. Een hele goede sfeer, veel leuke kroegen, mooie winkels, geen narigheid op straat, aardige mensen, heel erg gezellig.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_15064958
Ik ga over twee weken alles definitef vastleggen. Vanaf begin sept. t/m midden december zal ik in Dublin vertoeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')