Maar: weet iemand hoe ik hier zo'n linkje naar de oude delen kan doen? Dat moet natuurlijk wel! Dus ga je gang, slimmerik die het wel kan!
Dank alvast!
?
Wachten op een tweede streepje - Deel 2
Wachten op een tweede streepje - Deel 3
Wachten op een tweede streepje - Deel 4
Zo ongeveer ???
Een leuk lijstje met de mensen die liever nog vandaag dan gister zover zouden zijn is ook een leuke optie, maar daarvoor zit ik hier nog te kort
[Dit bericht is gewijzigd door Psyche2003 op 22-09-2003 15:51]
Dames... kom op dit deeltje, precies wat iemand in het vorige topic zei (ik dacht spuuglokje)... er mogen best meerdere zwangeren komen!
Ik duim weer voor jullie!
Volgens mij is er bij niemand een spannende periode Ik hoor niemand mutsen over kwaaltjes enzow
En degene-die-in-het-vorige-topic-zwanger-is-geworden ben je naam vergeten Psyche 2003
Gefeliciteerd!!!!
Verstandelijk reken ik er niet op, weet ik dat er een grote kans is dat mijn hormonen zich nog niet genormaliseerd hebben, etc, etc, blahblahblahblah.
Probeer er dus heel rustig onder te blijven
Little-Angel: sterkte morgen bij de gyn. Het klonk allemaal behoorlijk pijnlijk en naar, die cyste. Hopelijk ben je er snel vanaf.
quote:Neem je niets kwalijk hoor
Op maandag 22 september 2003 16:39 schreef LadyS het volgende:
Wow... deel 5 alweerVolgens mij is er bij niemand een spannende periode
Ik hoor niemand mutsen over kwaaltjes enzow
En degene-die-in-het-vorige-topic-zwanger-is-geworden ben je naam vergeten
Psyche 2003
Gefeliciteerd!!!!
Xeliana, oe.. heb je al last van kwaaltjes??!! Ik heb wel eens gehoord dat je na een miskraam juist vrij snel zwanger raakt om dat je hormonen nog "in de zwangerschapsstand staan" zeg maar.... ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen
fotooooooooo wil ik zien, Psyche2003! en snel een beetje!!!
Kop op t lukt vast wel!!!!!
* geluks sterretjes
quote:Ha, dan had ik al wel 6 kinderen kunnen hebben
Op maandag 22 september 2003 19:16 schreef LadyS het volgende:Xeliana, oe.. heb je al last van kwaaltjes??!! Ik heb wel eens gehoord dat je na een miskraam juist vrij snel zwanger raakt om dat je hormonen nog "in de zwangerschapsstand staan" zeg maar.... ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen
Little-Angel: sterkte morgen
Ik moet aankomende week weer voor een HGS (baarmoederfoto). Even uitvogelen nog dat het voor de eisprong gebeurd, morgen maar weer bellen.
quote:Owww.. zo was het helemaal niet bedoeld, hoor!!!!!! Een ex-collega van mij had ook een miskraam en de gyn had gezegd dat als ze nog kinderen wilde dat dan nu een mooi moment was en dat het dan waarschijnlijk snel zou lukken. (ze had daarvoor ook moelijk met kinderen krijgen, wilde niet zo lukken enzo). Ze was inderdaad wel snel zwanger!
Op maandag 22 september 2003 20:34 schreef Pavane het volgende:[..]
Ha, dan had ik al wel 6 kinderen kunnen hebben
.
't Zal ongetwijfeld wel waar zijn hoor, maar ik vind het een beetje valse hoop-gever, zoiets waar je eigenlijk niks mee kunt. (ik bedoel het niet lullig naar jou hoor LadyS!, ik vind je superlief).
Angel22, bedankt voor de sterretjes, hopelijk helpen ze hier
quote:Heb je dat wel eens eerder gehad? Zo ja, wat moet ik me erbij voorstellen..?
Ik moet aankomende week weer voor een HGS (baarmoederfoto). Even uitvogelen nog dat het voor de eisprong gebeurd, morgen maar weer bellen.
Little-Angel succes morgen
Xeliana, ik duim voor je!!!
quote:Heb je al zo vaak een miskraam gehad dan? Wat moet dat een impact hebben gehad op jou (jullie)! Wat kut voor je( is een understatement dat weet ik).
Op maandag 22 september 2003 20:34 schreef Pavane het volgende:[..]
Ha, dan had ik al wel 6 kinderen kunnen hebben
.
't Zal ongetwijfeld wel waar zijn hoor, maar ik vind het een beetje valse hoop-gever, zoiets waar je eigenlijk niks mee kunt. (ik bedoel het niet lullig naar jou hoor LadyS!, ik vind je superlief).Little-Angel: sterkte morgen
quote:Ja, ik zei de gek.
Op maandag 22 september 2003 16:39 schreef LadyS het volgende:
Wow... deel 5 alweerVolgens mij is er bij niemand een spannende periode
![]()
O ja, misselijk ben ik wel, maar ik vrees dat dat het gevolg van een virusje is of zo.
Dus nee, echt mutsen zal ik maar niet doen
quote:Nee joh, ben je gek, ik vind het alleen maar leuk dat je meeleeft
Op maandag 22 september 2003 21:09 schreef LadyS het volgende:Xeliana, ik wilde je geen vals hoop geven hoor! Vertelde alleen maar wat ik gehoord had!
Ik geloof het trouwens niet dat je meer kans hebt om zwanger te raken direct na een miskraam. Heb tot nu toe nergens kunnen terugvinden dat aangetoond is dat er een verband is.
Ik las eerder dat Phileine dit bijvoorbeeld wel heeft gehad (vond ik wel fijn om lezen trouwens), en jouw vriendin kennelijk ook (ook fijn om te lezen). Maar ja, er zijn ook veel verhalen waarin het heel anders loopt.
quote:Ook fijn om te lezen
Op maandag 22 september 2003 21:20 schreef Loena-tik- het volgende:
LadyS, ik had ook begrepen dat je (over het algemeen) sneller zwanger raakt na een zwangerschap/miskraam, word altijd voor "gewaarschuwd" door gynacologen/verloskundigen, vooral naar mensen toe die moeilijk zwanger geraakt zijn, zodat ze niet denken van: het heeft de vorige keer zo lang geduurd, laten we maar niets aan anticonceptie doen. Maar goed hier geldt ook: geen mens is hetzelfde...
quote:Doe maar wel, dat mutsen, muts ik lekker mee
Op maandag 22 september 2003 21:27 schreef Nausicaa het volgende:Ja, ik zei de gek.
Als mijn lichaam deze maand de kalender eens goed gaat lezen, is het woensdag, en anders zaterdag of zoO ja, misselijk ben ik wel, maar ik vrees dat dat het gevolg van een virusje is of zo.
Dus nee, echt mutsen zal ik maar niet doen
quote:Oké dan
Op maandag 22 september 2003 21:38 schreef Xeliana het volgende:Doe maar wel, dat mutsen, muts ik lekker mee
Ik ben zo 'bloated' als de pest: ik hou hartstikke veel vocht vast. Tja, vast weer pms..... Maar goed, you never know....
quote:hier nog een voorbeeld.....we waren bijna 2 jaar bezig toen ik voor het eerst zwanger werd.....dit ging dus fout in mei 2002, en eind augustus 2002 was het weer raak
Op maandag 22 september 2003 21:27 schreef Xeliana het volgende:
Ik geloof het trouwens niet dat je meer kans hebt om zwanger te raken direct na een miskraam. Heb tot nu toe nergens kunnen terugvinden dat aangetoond is dat er een verband is.
Ik las eerder dat Phileine dit bijvoorbeeld wel heeft gehad (vond ik wel fijn om lezen trouwens), en jouw vriendin kennelijk ook (ook fijn om te lezen). Maar ja, er zijn ook veel verhalen waarin het heel anders loopt.
quote:En ja, ook dit is weer fijn om te lezen
Op maandag 22 september 2003 21:48 schreef easy-going het volgende:[..]
hier nog een voorbeeld.....we waren bijna 2 jaar bezig toen ik voor het eerst zwanger werd.....dit ging dus fout in mei 2002, en eind augustus 2002 was het weer raak
quote:Bloated en misselijk! Hmmmm, wie weet, wie weet, wie weet.
Op maandag 22 september 2003 21:45 schreef Nausicaa het volgende:
Oké danIk ben zo 'bloated' als de pest: ik hou hartstikke veel vocht vast. Tja, vast weer pms..... Maar goed, you never know....
Ik heb nog steeds nergens last van. In ieder geval positief vond ik, en het wordt nu echt heel mutsig, dat als ik de veranderingen in mijn cervixslijm moet geloven, er in ieder geval een eisprong is geweest.
quote:Over 'mutsen' gesproken, kuch... tis een hoop gepruts aan je muts dus
Op maandag 22 september 2003 21:09 schreef LadyS het volgende:
Heb je dat wel eens eerder gehad? Zo ja, wat moet ik me erbij voorstellen..?
Succes iig
De baarmoedermond wordt zichtbaar gemaakt door een speculum. Dan wordt de baarmoeder een stukje naar beneden getrokken, en er wordt een soort kapje opgezet en daardoor spuiten ze contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileiders. Hiervan worden dan fotos gemaakt. Ik vind het nogal pijnlijk en ik ben echt geen mietje. Dit keer zie ik er tegen op, omdat ik helemaal geen zin heb in gepruts aan mijn muts. Die voelt zo beurs als wat. Het moet meestal aan het begin van de cyclus, dus zeg maar vlak na de menstruatie en voor de eisprong, want je mag absoluut niet zwanger zijn. Na deze foto (en mijn hub moet nog 1 keer een potje inleveren) hebben we over 3 weken een 'beslissend' gesprek.
quote:AU, klinkt niet lekker! Sterkte iig!
Op maandag 22 september 2003 22:13 schreef Pavane het volgende:[..]
Over 'mutsen' gesproken, kuch... tis een hoop gepruts aan je muts dus
![]()
De baarmoedermond wordt zichtbaar gemaakt door een speculum. Dan wordt de baarmoeder een stukje naar beneden getrokken, en er wordt een soort kapje opgezet en daardoor spuiten ze contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileiders. Hiervan worden dan fotos gemaakt. Ik vind het nogal pijnlijk en ik ben echt geen mietje. Dit keer zie ik er tegen op, omdat ik helemaal geen zin heb in gepruts aan mijn muts. Die voelt zo beurs als wat. Het moet meestal aan het begin van de cyclus, dus zeg maar vlak na de menstruatie en voor de eisprong, want je mag absoluut niet zwanger zijn. Na deze foto (en mijn hub moet nog 1 keer een potje inleveren) hebben we over 3 weken een 'beslissend' gesprek.
quote:Ja we zijn naar gyn geweest, inwendige echo gemaakt enzo, zijn nu volgens gyn 5 weken onderweg!!
Op maandag 22 september 2003 21:15 schreef Loena-tik- het volgende:
Psyche2003, je was toch naar de gyn geweest vanmiddag, was alles goed? Leuk he zo`n echo van je eigen boontje. Hoe ver is je vriendin/vrouw nu precies volgens de echo?
Het 'boontje' is nog klein, 5-6mm ongeveer, heb wel een echo foto die ik misschien kan plaatsen, moeten over 2 weken nog eens, gyn heeft gezegd dat er dan al meer te zien moet zijn
quote:Auw, auw en nog eens auw!!! Kan me er natuurlijk niet helemaal inleven, maar is zeer zeker niet prettig.. suc6!
Op maandag 22 september 2003 22:13 schreef Pavane het volgende:[..]
Over 'mutsen' gesproken, kuch... tis een hoop gepruts aan je muts dus
![]()
quote:Oh WOW is ze dus twee weken verder dan jullie dachten toch? Lekker hoor! Van die misselijkheid is natuurlijk wat minder, was zelf ook altijd misselijk in het begin van mijn zwangerschappen, erg vervelend maar aan de andere kant vond ik het stiekum ook een beetje fijn, want dan wist ik dat ik nog wel zwanger was( in het begin kun je het toch ook bijna niet geloven?) Leuk ook dat jullie nog een echo krijgen, kun je het misschien ook al een beetje zien bewegen of het hartje zien kloppen, spannend allemaal!
Op maandag 22 september 2003 22:41 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
Ja we zijn naar gyn geweest, inwendige echo gemaakt enzo, zijn nu volgens gyn 5 weken onderweg!!
En mijn vrouw, is snip-verkouden, maar gaat allemaal wel goed hoor
Beetje misselijk zo nu en dan, niet alles kunnen eten en als je het dan wel doet, het gevoel hebben dat alles er net zo rap weer uitkomt.... standaard dingetjes verder
Het 'boontje' is nog klein, 5-6mm ongeveer, heb wel een echo foto die ik misschien kan plaatsen, moeten over 2 weken nog eens, gyn heeft gezegd dat er dan al meer te zien moet zijn
![]()
quote:Yep, we dachtten zelf aan 3 weken, alleen gyn had verteld dat je moest rekenen vanaf eerste dag van laatste keer ongi, dus 5 weken
Op maandag 22 september 2003 22:50 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Oh WOW is ze dus twee weken verder dan jullie dachten toch? Lekker hoor! Van die misselijkheid is natuurlijk wat minder, was zelf ook altijd misselijk in het begin van mijn zwangerschappen, erg vervelend maar aan de andere kant vond ik het stiekum ook een beetje fijn, want dan wist ik dat ik nog wel zwanger was( in het begin kun je het toch ook bijna niet geloven?) Leuk ook dat jullie nog een echo krijgen, kun je het misschien ook al een beetje zien bewegen of het hartje zien kloppen, spannend allemaal!
En nee, in het begin had ze zoiets, van Bah, weer misselijk, maar nu is het Joepie! Ik ben misselijk (tot op zekere hoogte uiteraard )
En nou hopen met z'n allen dat we nog meer 2 streepjes mogen krijgen in deeltje 5. Mijn cyclus loopt tegenwoordig lekker te rommelen... tussen de 24 en 31 dagen, en dat terwijl ik vroeger (ook zonder de pil)de klok gelijk kon zetten op 28 dagen... beetje vervelend. Ik heb ooit samen met mijn ex geprobeerd om zwanger te raken maar dat heeft na anderhalf jaar proberen nooit zo mogen zijn. Nu inmiddels getrouwd met iemand anders dus en opnieuw de kinderwens... Het gaat hier nu richting maand 5 met proberen, ik weet dat het nog niet eens zo heel lang is, maar vanwege de vorige keer ben ik toch bang dat er iets mis is... Als het alleen nu niet wil lukken dan denk ik erover om zo rond de 8e maand proberen eens een bezoekje aan de huisarts te brengen....
iedereen veel succes,
Groetjes,
Korine
Eind dit jaar (wachtlijsten ) worden we verwacht bij de fertiliteitsarts, voor een eerste gesprek.
In de tussentijd kan de huisarts nog even het een en ander laten nakijken, dus tegen die tijd weten we wat meer.
Ik geloof zelf niet (meer) dat het goed komt, trouwens.
Heb ik nu goed gelezen dat je vanaf maart serieus aan het proberen bent?
Ik ben in april weer met de pil gestopt, en dat was ook "pas" deze maand raak (en weer mis, maar da's een ander verhaal).
quote:Och jee, Leah, ik had geen idee... Wat naar!
Op woensdag 24 september 2003 20:21 schreef Leah het volgende:(en weer mis, maar da's een ander verhaal).
We zijn sinds maart weer officieel van start gegaan, maar hadden het daarvoor ook een aantal maanden wel, dan weer even niet, dan weer wel geprobeerd. Alles bij elkaar duurt het me veel te lang nu, veel te lang, zodat ik me ontzettend ongerust begin te maken.
Ik probeer me een beetje vast te houden aan het feit dat ik meestal een cyclus van 28, soms 29 dagen, maar dat er een keer of drie geweest is dat het echt veel langer duurde, 31, 32 dagen. Dat ben ik normaalgesproken echt niet gewend. Ik heb een beetje het idee, de hoop, dat dit 'gewoon' door een hele vroege miskraam is gekomen, dat het lichaam er na een dagje of drie achterkwam dat de boel toch niet in orde was. Ik weet het niet hoor, misschien is het wel flauwekul.
Wel bleek deze ronde dat mijn eisprong veel vroeger is dan ik dacht. Dan kun je dus wel op dag 12 fijn beginnen met verwekken (klussen is ECHT mijn term niet) maar dan kun je vrijen wat je wilt, baby's krijg je er niet van.
Dit was de eerste maand dat ik mijn cervixslijm in de gaten hield (lekker praatje weer), maar dus wel met resultaat.
Maar als je je zo'n zorgen maakt, moet je dat zeker laten uitzoeken, volgens mij ben jij ongeveer van mijn leeftijd en dan gaat het klokje lawaai maken hè?
Naus: dat het weer niet raak is deze maand. Zou trouwens heel goed kunnen hoor, dat er dit keer wel een bevruchting was. Ik was altijd zo'n vroege tester, en heb ook een keer meegemaakt dat ik positief testte (3 dagen overtijd), en dat het na een paar dagen alsnog mis ging. Als ik niet had getest, had ik gewoon gedacht dat ik een beetje overtijd was en niet geweten dat ik zwanger was. Schijnt best vaak voor te komen. Dus dan is het volgende keer ècht raak (want ik ken dat bakerpraatje ook en daar moet je dan nu maar heel hard in geloven)
quote:Helaas, dit keer was ik weer precies op tijd. Scheelt wel een hoop spanning, dat dan weer wel.
Op woensdag 24 september 2003 22:06 schreef phileine het volgende:
Dus dan is het volgende keer ècht raak (want ik ken dat bakerpraatje ook en daar moet je dan nu maar heel hard in geloven)
Grappig, het verschil hoe ik er tegenover sta, en Marco. Toen ik zei dat we pas eind december bij de gynaecologiepoli terechtkonden, zei Marco meteen: mooi, dat geeft ons dan nog een poging of drie, kunnen we de afspraak misschien gewoon afzeggen.
Terwijl ik vandaag maar eens even op freya.nl ben gaan kijken (secundaire onvruchtbaarheid), en daar werd ik dus helemáál niet vrolijk van
Dat doe ik dus niet meer!
Nou ja, nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar weer.
Zijn er alweer NODs in zicht?
Leah, wat jammer zeg! En wat een raar verhaal ineens over je baarmoeder. Ben benieuwd wat er uit de echo van maandag komt.
Ik ben uiteraard afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en mijn cyste is gegroeid, 6.5 cm x 7.5 cm. Dit is dus veels te groot en te pijnlijk. Vandaar dat ik 13 okt as wordt geopereerd. Ze gaan kijken of hze de cyste dmv een soort van kijkoperatie kunnen verwijderen, zo niet dan wordt het een buikoperatie. Er zijn geen kwade cellen gevonden en dus hoeft alleen de cyste te worden verwijderd. Mijn eierstok willen ze laten zitten maar mocht de gyn toch tijdens de operatie het niet vertrouwen dan halen ze als nog mijn eierstok er uit.
Afhankelijk van de operatie ben ik of 1 dag in het ziekenhuis of 4 en moet ik 3 weken tot 6 weken plat liggen. En daarna gaan ze mijn cyclus in de gaten houden en kijken op ik op eigen kracht zwanger kan worden en dat willen ze 3 tot 6 maanden doen en anders krijg ik iets van medicijnen/hormonen die extra eitjes aanmaken in de hoop op een verhoogde zwangerschapskans (en tevens meer kans op een meerling).
Kortom, je wordt er niet veel vrolijker van. Maar goed, positief bekeken, dan ben ik over iets meer dan twee weken van mijn cyste verlost.
En Little-Angel, da's niet niks zeg! Natuurlijk is het fijn dat er geen kwaadaardige cellen gevonden zijn en dat de cyste er over 2 weken uitgehaald wordt, maar dat is dan ook het enige mooie aan deze hele toestand. In ieder geval 3 weken platliggen, misschien wel 6, bah! Maar hoe is de pijn dan te verdragen nu, is het niet te zwaar om halve dagen te werken? Of heb je pijnstillers voorgeschreven gekregen of zo? Nou meid, sterkte met alles, doe rustig aan
Ik heb net vanmorgen gehoord dat een collega'tje van mij (29) dus wel kanker heeft. Over een week wordt de hele handel, inclusief baarmoeder en eierstokken, eruit gehaald. Ik weet niet of ze dromen had, maar als ze ze wel had, zijn die dus in een keer uit elkaar gespat! Brrr...ik moet er niet aan denken.
Leah, Nausicaa en Little-Angel: hele dikke
Ik ben gewoon niet zwanger.
Niet leuk, maar gelukkig minder naar dan sommigen hier! Jee....
Leah, Little-Angel en Nausicaa... ik hoop echt dat het binnenkort een stuk beter gaat met jullie! Heel veel sterkte met het verwerken enzo van al de vervelende gebeurtenissen en berichten!
Hier is nog lang geen spannende periode Iemand vroeg wanneer wie zijn NOD had. Nou die van mij ligt ruim genomen op 10 november en dan moet ik er van mezelf nog een week aan vast plakken, dus niks spannend hier voorlopig dus
dan heb ik nog een vraagje, jullie hebben het soms over cervixslijm, maar wat houd dat in?? en wat is daar zo belangrijk aan?? sorry als ik er zoveel over vraag maar vind zwangerschap en alles wat erbij hoort zeer boeiend en intressant. bedankt
quote:Laat ik het als man eens proberen, wie weet heb ik het goed
Op donderdag 25 september 2003 14:24 schreef Girly het volgende:
hi angel, veel sterkte de komende tijd,dan heb ik nog een vraagje, jullie hebben het soms over cervixslijm, maar wat houd dat in?? en wat is daar zo belangrijk aan?? sorry als ik er zoveel over vraag maar vind zwangerschap en alles wat erbij hoort zeer boeiend en intressant. bedankt
Op een geven ogenblik ga je, bij het plassen, merken dat je vagina wat meer slijmerig aan gaat voelen, meestal zo'n week tot anderhalf nadat je ongi geweest bent. Op zo'n moment geeft je lichaam aan dat je "er klaar voor bent" en vaak is dit dan ook een prima moment om aan de gezinsuitbreiding te gaan werken. Werdt ons ook aangeraden op gegeven moment om daar dus meer op te gaan letten.
Hoop dat ik het zo goed heb omschreven.
Verder, alle mensen met een rot-periode of rot-ervaring, sterkte, we leven met jullie mee!!!
Little Angel, heel veel sterkte.
Leah, ook heel veel sterkte.
En wat verschrikkelijk zeg, voor die vrouw van 29, kanker en alles eruit, tjee.
Vanaf nu zeur ik niet meer. Ik heb geen reden om te zeuren. *happy face opzet.
Little Angel wat vreselijk vervelend. En dat je er nu ook zo'n last van hebt. Gelukkig wordt je (vrij) snel geopereerd. Ik hoop dat alles goed gaat. En je gewoon lekker laten vertroetelen als je daarna zo lang plat moet (lijkt me trouwens ook vreselijk).
Jij ook veel sterkte!
Allemaal dikke kus terug en bedankt voor jullie steun.
Het gaat hiero allemaal wat minder.......
Een dikke knuf en veel sterkte meiden!
Volgende week vrijdag moet ik om 14:00 uur bij de gyn zijn, ben verschrikkelijk benieuwd. Heb eergisteren wat bruine afscheiding gehad..... En de laatste ongi was dus weer 3 dagen later en duurde ook maar 2 dagen, waarvan het bloedverlies zeer gering was. Eigenlijk was het ook niet rood, maar bruin. Heb toen wel een test gedaan, maar deze was negatief, dus mijn hormonenhuishouding is echt van slag.
Verder ben en blijf ik nog steeds erg moe. En ik heb het enorm druk met mijn nieuwe functie, maar het is wel heel leuk. Het enigste nadeel is dat het veel energie van me vraagt en ik dus eigenlijk al te moe ben voor het huishouden en de pc. Het liefst hang ik anders gewoon op de bank te zappen en lig ik te slapen. Ik heb een vitamine kuur voorgeschreven gekregen van de huisarts en moest het even aankijken. Ben benieuwd........... Misschien is het wel een soort najaarsmoeheid.
Een en
voor iedereen die t moeilijk heeft
Ik wil even melden dat ik gisteren ongesteld ben geworden.
Nieuwe NOD wordt dus 24 oktober.
Ik heb een paar rotdagen achter de rug. Verdriet om de miskraam.
Werd er op allerlei manieren aan herinnerd deze week. Het is gemeen, het is gemeen. (sterkte Leah!!)
Maar goed, sinds vandaag voel ik me gelukkig weer beter. Duur uit eten geweest, lekker het gangetje gewit, van die dingen....
In navolging van Nausicaa: nieuwe ronde, nieuwe kansen....
quote:Ja, da's rot, herinnerd worden aan iets uit het verleden door dingen die nu gebeuren. Ik heb het zelf ook behoorlijk gehad afgelopen week, alleen dan met de angst om je geliefde te verliezen. Speelde hier weer heel erg op deze week. Bah!
Op zaterdag 27 september 2003 21:47 schreef Xeliana het volgende:
Ik heb een paar rotdagen achter de rug. Verdriet om de miskraam.
Werd er op allerlei manieren aan herinnerd deze week. Het is gemeen, het is gemeen. (sterkte Leah!!)
Ook wij ( ik en vriend) willen graag een kindje , maar het wil niet echt lukken.
We hebben al een boel onderzoeken gehad , waaronder de samenlevings testen , de HSG of te wel baarmoederfoto.
De beschrijving die ik in dit topic zag over de HSG was toch iets anders dan dat het bij gegaan is.
Met een speculum maakte ze ruimte om met een klein slangetje naar binnen te gaan , deze ging deden ze bij de baarmoedermond naar binnen en dan blaasten ze het ballonnetje op waardoor die bleef zitten.
(Erg pijnlijk overigens) Daarna ging het contrast vloeistof naar binnen werden er wat foto's gemaakt en moest ik een kwartiertje gaan lopen.
Daarna werd er nog een rest foto gemaakt.
De pijn na die tijd vond ik aardig mee vallen.
Uit deze test is niet echt duidelijk geworden of mijn linker eierstok nou wel of niet doorgankelijk was.
De rest was in orde.
Bij de samenlevings testen is gebleken dat ik een killer pussy heb , mijn cervix slijm heeft een te lage ph waarde waardoor al het zaad daar dood gaat. Van de 4 testen is er maar in 1 test 1 levend zaadje gevonden, te weinig om spontaan zwanger te kunnen worden.
Het zaad van vriendlief heeft wel een super kwaliteit 42 miljoen , de grens ligt bij 20 miljoen.
Ondertussen ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan om wat persoonlijke redenen en daar had ik 18 september mijn eerste afspraak.
De volgende stap word een laparoscopie + een chromotubatie.
Ik zou hiervoor de 24e opgenomen worden.
Maar zo snel als het leek te gaan in dit ziekenhuis ( vorige ziekenhuis duurde alles erg lang) , er moest natuurlijk wel iets gaan tegen zitten....
Ik werd verkouden!
Dus operatie ging niet door.
Volgende maand moet ik me nu opnieuw melden.
Erg spannend.
De verwachtingen bij ons zijn dat we doormiddel van hormonen gaan zorgen dat ik betere eicellen krijg ( ze zijn nu op het moment van de ovulatie eigenlijk net iets te klein) en ook meer en dan KI.
Eindelijk heb ik het idee dat onze wens dichterbij komt.
Ik denk dat ik me zo goed heb voorgesteld , als er nog vragen zijn....
quote:Wat vervelend Nausicaa!! Heeft die angst te maken met je huidige partner? Ik heb al eerder gelezen dat het moeilijk zwanger worden samenhangt met de medicijnen die hij moet slikken, maar weet niet precies meer wat er aan de hand is met hem (sorry
Op zondag 28 september 2003 10:13 schreef Nausicaa het volgende:
Ja, da's rot, herinnerd worden aan iets uit het verleden door dingen die nu gebeuren. Ik heb het zelf ook behoorlijk gehad afgelopen week, alleen dan met de angst om je geliefde te verliezen. Speelde hier weer heel erg op deze week. Bah!
quote:7 jaar alweer.
Op zondag 28 september 2003 16:17 schreef Xeliana het volgende:
Hoi Xanthe, leuk kennis te maken![]()
Jeetje een killer pussy.... Ik wist niet dat dat bestond. Hoe lang zijn jij en je vriend al bezig?
Bij mij doen ze dat ballonnetje niet, maar een soort vacuum kapje. Erg pijnlijk en ik kijk ook niet echt naar morgen uit.
* Pavane zwaait even naar de rest en Xeliana: tis niet eerlijk, tis het ook niet!
quote:Ook van hier, aangnaam!
Op zondag 28 september 2003 16:17 schreef Xeliana het volgende:
Hoi Xanthe, leuk kennis te maken![]()
quote:Tja, jee, je kunt toch niet alles onthouden! Marco heeft begin 2000 een hersentumor gehad. Daarna littekenweefsel in de hersenen van de operatie, gevolg: epilepsie, daarvoor medicijnen, daarvan mogelijk gevolg (moet nog worden uitgezocht) nog geen tweede.
Wat vervelend Nausicaa!! Heeft die angst te maken met je huidige partner? Ik heb al eerder gelezen dat het moeilijk zwanger worden samenhangt met de medicijnen die hij moet slikken, maar weet niet precies meer wat er aan de hand is met hem (sorry).
En af en toe komt de angst om hem te verliezen in alle hevigheid terug, zoals vorige week.
quote:Ik heb van horen en zeggen van de behandelend arts die bij mij de HSG heeft uitgevoerd dat die met het ballonnetje minder pijnlijk zou zijn dan de oude manier.
Op zondag 28 september 2003 19:11 schreef Pavane het volgende:Bij mij doen ze dat ballonnetje niet, maar een soort vacuum kapje. Erg pijnlijk en ik kijk ook niet echt naar morgen uit.
Wanneer moet je heen?
Waarom doen ze niet meteen een laparoscopie?
De reden dat ik dat vraag is omdat een HSG nooit helemaal een duidelijk beeld kan geven over je baarmoeder.
Alleen over de doorgankelijkheid en de vorm.
Bij mij gaan ze dus de laparoscopie doen en kijken hoe de buitenkant eruit ziet , of er endementrose (ofzo iets) zit en dit eventueel meteen wegschroeien. Ook gaan ze meteen kijken hoe het met mijn linker eierstok zit en zonodig deze proberen te openen (chromotubatie) .
Dat ze weten hoe de buiten kant van de baarmoeder eruit ziet is vanwege eventuele hormoon behandelingen , door hormoonbehandelingen kan bv endementrose erger worden.
Maar goed dat zal jezelf ook wel weten.....
Aan degene die me welkom heten , dank jullie!
quote:* Xeliana zwaait terug
Op zondag 28 september 2003 19:11 schreef Pavane het volgende:* Pavane zwaait even naar de rest
en Xeliana: tis niet eerlijk, tis het ook niet!
Wat een oefening in geduld zeg, Pavane en Xanthe, 5 en 7 jaar!
Ik ben nog niet zolang aan het proberen om zwanger te raken, maar het heeft lang geduurd voordat mijn vriend en ik eruit waren. Kinderen wel/niet/wanneer was een behoorlijk strijdpunt. Ik heb altijd kinderen gewild en rond mijn 29e was ik er helemaal klaar voor en begon ik zachtjes het tikken van de bioklok te horen. Inmiddels ben ik 33 en moet ik af en toe mijn vingers in mijn oren doen.
Ben wel heel blij dat we het er nu over eens zijn.... .
quote:Hallo allemaal, ik heb dan wel een ander forum gevonden, maar lees zo nu en dan hier nog even mee. Helaas gaat het bij jullie ook niet over rozen!
Op zondag 28 september 2003 19:11 schreef Pavane het volgende:
Hoi Xanthe, bij ons is het eigenlijk precies hetzelfde (jnclusief het killer-slijm) maar het zaad van hub beweegt ook nog eens niet. Morgen weer een HSG omdat ook bij mij de doorgankelijkheid niet duidelijk is. Indien hierna nog niet duidelijk een laparoscopie. Ook al 5 jaar bezig.Bij mij doen ze dat ballonnetje niet, maar een soort vacuum kapje. Erg pijnlijk en ik kijk ook niet echt naar morgen uit.
Ik wil Pavane even succes wensen voor morgen! Ik heb ook zo'n HSG gehad en het was inderdaad niet echt lekker (ook de 'ouderwetse' manier). Ik vond het het best te vergelijken met de menstruatiepijn van cyclusdag 1...Probeer een beetje ontspannen te blijven zeggen ze dan...(het schijnt te werken.....)
Nou meid sterkte ermee!
Ik zit zelf nog steeds een beetje te balen ik loop nu al 1,5 week flink te hoesten en last hebben van slijm in mijn keel en bronchieen.
Hierdoor is de laparoscopie al afgeblazen vorige week.
Ik had een kuurtje gekregen van de huisarst maar echt verbeterd is het niet.
Het moet nu toch wel een keer wat beter gaan anders kan ik de komende maand weer niet heen.
Ik denk dat ik morgen toch maar weer kontakt op ga nemen met de huisarts...
Jouw aangeven datum lag in deze periode, bovendien heb je aangegeven veel gemeenschap te hebben gehad,de kans voor het ontstaan van een zwangerschap is hierdoor enorm toegenomen.
De meeste vrouwen die zwanger willen worden, raken zwanger binnen het jaar. Als je lang de pil hebt gebruikt dan kan het langer duren vanwege dat de hormonen nog in je lichaam zitten. Er zijn verschillende manieren om de kans op een zwangerschap te vergroten zoals de temperatuurmethode en de slijmvliesmethode. Door deze methode krijg je meer inzicht in hoe je cyclus verloopt en wanneer je eisprong plaatsvindt. Normaal gesproken is dit ongeveer twee weken na de eerste dag van je menstruatie.
Als je zwanger bent en de 1e dag van de laatste menstruatie viel op
Maandag 15 September 2003, dan ben je uitgerekend op:
Maandag 21 Juni 2004.
Je bent dan nu in week 3 van jouw zwangerschap (gerekend vanaf de eerste dag van jouw laatste menstruatie), en je hebt nog 265 dagen te gaan.
Je hebt 65% kans dat je zwanger bent.
DE TEST IS POSITIEF
------------------------------------------------------------------------------------
Op de online zwangerschapstest heb ik net twee streepjes gescoord
Een leuk bijkomend detail is dat de uitgerekende datum, mijn verjaardag is, HIEP HIEP HOERA een baby in de gloria
Voor de rest alles redelijk met mij, we zijn druk aan het oefenen
Iedereen hier een dikke kus en ik hoop zeer binnenkort weer eens wat positief nieuws te lezen hoor
Nou, ik hoop op goed nieuws hier binnenkort!
Hier is binnenkort weer een (lange) klusperiode en dan is het weer afwachten!
Iedereen een
Bevalt je baan wel, Slaapmeisje?
quote:Hai LadyS! Het is inderdaad leuk om die test even te doen om in ieder geval daar de twee streepjes te zien. Elke maand scoor ik boven de 60 procent en vorige maand zelfs 87 procent, dus ik ga er niet echt vanuit hoor
Op dinsdag 30 september 2003 20:02 schreef LadyS het volgende:
Ik had bij de online test een keertje 71%
* LadyS werd toen gewoon ongesteld...
Maar het is wel leuk om die test te doenNou, ik hoop op goed nieuws hier binnenkort!
Hier is binnenkort weer een (lange) klusperiode en dan is het weer afwachten!
Iedereen een
Bevalt je baan wel, Slaapmeisje?
Mijn nieuwe baan is erg leuk, maar het is wel even wennen hoor na een jaar ziek (combi overspannen/depressie) thuis te hebben gezeten. Allemaal nieuwe namen, gezichten, regeltjes, verhalen etc. is erg veel voor een Slaapmeisje wat het liefst meteen volleerd aan de slag wil gaan en niet onder wil doen voor anderen. Ik leg de lat hierdoor veel te hoog en dit besefte ik mij afgelopen weekend, dus deze week doe ik het iets rustiger aan met het inwerkproces. Stress is zowieso niet goed voor mijn bevruchtingskansen, dus ik doe weer even een stapje minder op kantoor en meer in bed
Ik heb maandag dus weer een HSG gehad, was gewoon pijnlijk zoals eerder, maar nu blijf ik bloeden en heb pijn in mijn buik aan 1 kant. Ik ben geen doetje en maak me ook niet al te gauw ongerust, maar dit vind ik toch wel raar! Het is al donderdag!
Allebei een dikke
Welkom terug Loena-tik! Irritant he als je compje het niet doet? Dar werd ik ook altijd helemaal kriegelvan
Hoe is het met de rest?
quote:Ja, ik heb gebeld. Per toeval stond de gyn die de HSG deed naast de assistente, die het meteen navroeg. Een weekje vloeien kan wel, gebeurt niet vaak, maar het kan wel. Als ik maandag nog vloei dan moet ik bellen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:23 schreef LadyS het volgende:
Pavane, weet je al wat meer?
Over een kleine week een inwendige echo, ben benieuwd wat dat oplevert! Ik weet niet of ze dan meteen zeggen wat ze zien? Nou ja, ik maak me er niet te druk om en hoop stiekem dat ze gewoon al een half kind zien zitten!!!! Maar ja, ijdele hoop...?
Wel weer vaker lichte krampen en soort groeipijnen in zij (vrij hoog, rechts). Maar ja, misschien kom ik gewoon aan en groei ik wel echt op die momenten! Ik ben al paar kilo aangekomen sinds ik gestopt ben met roken (meteen gestopt toen ik ook stopte met pil)... dusss.... Aaaargh, alles kan, maar volgens mij is de kans op zwanger zijn nog het meest uitgesloten!
Weet ik veel wat ik hier ook eigenlijk kom doen...
Oh ja, in elk geval even hoi en sterkte en succes wensen voor iedereen in het algemeen en voor Pavane en Little-Angel in het bijzonder!
quote:Je kan gewoon meekijken
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:51 schreef Sugar het volgende:
Ben er ook weer eens!Over een kleine week een inwendige echo, ben benieuwd wat dat oplevert! Ik weet niet of ze dan meteen zeggen wat ze zien? Nou ja, ik maak me er niet te druk om en hoop stiekem dat ze gewoon al een half kind zien zitten!!!! Maar ja, ijdele hoop...
Ik voelde me toch met ongemakkelijk, hoor. Met mijn blote doos wijdbeens op die stoel En toen ik zag wat voor ding erin ging
Achteraf viel dat wel mee natuurlijk, maar omdat het voor mijn zo onverwachts was En dan gaat ie inderdaad uitleggen wat hij ziet.. (ik zag geen steek, alleen maar zwarte en witte vlekken
)
Hier is je linkereierstok *ROEI NAAR DE ANDERE KANT * en hier is je rechtereierstok
quote:Afgelopen januari had ik ook een inwendige echo omdat ik maar niet ongesteld werd. Het viel allemaal reuze mee hoor en het is best geinig om jezelf eens van de binnenkant te zien
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:22 schreef LadyS het volgende:
ik heb ook een keer een inwendige echo gehad...
Ik was er helemaal niet op berekend. de gyn zei:
"Owkee, trek je kleding maar even uit, alleen de onderkant, dan gaan we even een inwendige echo maken"Ik voelde me toch met ongemakkelijk, hoor. Met mijn blote doos wijdbeens op die stoel
En toen ik zag wat voor ding erin ging
![]()
Achteraf viel dat wel mee natuurlijk, maar omdat het voor mijn zo onverwachts wasEn dan gaat ie inderdaad uitleggen wat hij ziet.. (ik zag geen steek, alleen maar zwarte en witte vlekken
)
Hier is je linkereierstok *ROEI NAAR DE ANDERE KANT
* en hier is je rechtereierstok
Sugar, hopelijk heb je na die echo meer duidelijkheid. Krijg je ook nog bloedonderzoek enzo? In ieder geval sterkte!
Pavane, tjonge zeg, hopelijk stopt het vloeien weer snel. Wat hierboven ook al is gezegd... als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen of langsgaan. Het is tenslotte jouw lichaam en jij moet er nog een tijdje mee doen. Sterkte!
Even laatste update op Slaapmeisjes gebied. Oefenperiode is weer voorbij en nu is het wachten weer begonnen
Ik zet de petitie van freya (mbt Eerste IVF uit het ziekenfonds) hier maar even neer omdat er in het aparte topic meteen weer een hele discussie begon die al eerder plaatsvond en dus overbodig was... hopelijk willen jullie allemaal even de moeite nemen om deze petitie te tekenen.
Meer en meer verwonderd het vrouwenlichaam mij. Vanaf de allereerste ongesteldheid in je tienerjaren wanneer je nog moet wennen aan die maandelijkse ongemakken en je van alles in je lichaam voelt veranderen tot de overgang op rijpere leeftijd wanneer je zo plotseling kunt worden overvallen door opvliegers en er soms zo van overtuigd bent dat dit toch echt je laatste ongesteldheid zal zijn.
Het vrouwenlichaam bezorgt een hoop lasten en ongemakken. Maar het wonder dat nieuw leven heet, zal al die maanden van tevergeefse bloedingen ruimschoots goedmaken. Mijn lichaam is er klaar voor, mijn geest is er klaar voor. Nu alleen nog een klein wondertje, dat is alles waar ik om vraag. Is dat soms teveel gevraagd in een wereld waar je voor een paar euro een kind in Roemenie kan kopen. Als je de moeder dan vraagt of ze het erg vind om haar kind weg te doen, wijst ze op haar overige kinderen. Kinderen genoeg, dus waarom niet? Soms snap ik die sadistische zogenaamde God niet helemaal. Waarom is het zo oneerlijk verdeeld?
Wat is het nut van al die maanden wachten op een wonder, het nut van al dat verdriet en alle lichamelijke problemen. Pijn, angst, tranen, hoop, wanhoop. Verlangen naar een nieuw leven dat in mij mag groeien, waar komt dat vandaan? Waar is die knop die ik om moet zetten om heel eventjes dat oergevoel uit te zetten? Heel eventjes bijkomen van die stormen van moedergevoelens, heel eventjes maar om dan weer met het volste vertrouwen in de toekomst te werken aan de toekomst.
[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 05-10-2003 14:31]
quote:Als ik het je kon vertellen, zou ik er stinkende rijk mee kunnen worden slaapmeisje..... Ik, als man zijnde, snap best wel iets van het vrouwenlichaam, maar het is nou niet zo dat er een duidelijke handleiding over is.
Op zondag 5 oktober 2003 14:30 schreef Slaapmeisje het volgende:Heel verhaal
Wat betreft zwangerschappen, mij valt altijd op dat de mensen die er "klaar" voor zijn het langste moeten wachtten en de mensen die dat niet zijn (te jong of te onvolwassen e.d.) maar hoeven te knoeien en het is al raak. Ik hoop iig dat moeder natuur jou nu je kindje gaat gunnen.
En zo heb ik dus inderdaad wel eens het idee dat de verkeerde telkens zwanger geraken. Nou is dat ook wel niet zo zwart wit natuurlijk, maar het valt me wel op....
Om maar iets te noemen : De "carriere vrouw" die ik laatst wat hoorde uitkramen. 27, zwanger en is aan het nadenken over abortus omdat het "nu even niet uitkomt met de carriere", daar kan ik wel zo verschrikkelijk kwaad om worden.
Inderdaad een heel verhaal, maar ik was even in een melodramatische zelfmedelijden moment. Niets om je zorgen om te maken hoor
Slaapvriendje en ik hebben het er laatst nog over gehad... misschien moeten we nu uit alle macht proberen niet zwanger te worden, soort van gewenst ongewenst zwanger raken zeg maar
quote:Gedaan hoor!!!
Op zondag 5 oktober 2003 14:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
www.freya.nl/petitie.htmIk zet de petitie van freya (mbt Eerste IVF uit het ziekenfonds) hier maar even neer omdat er in het aparte topic meteen weer een hele discussie begon die al eerder plaatsvond en dus overbodig was... hopelijk willen jullie allemaal even de moeite nemen om deze petitie te tekenen.
quote:Leuk hoor boontje kijken, hoe ver zijn "jullie" nu? Breng je morgen verslag uit, LEUK, LEUK, LEUK!!!
Op zondag 5 oktober 2003 15:40 schreef Psyche2003 het volgende:
Morgen weer terug naar Gyn voor 2e inwendige echo. Zal mij benieuwen hoe boontje er nu weer uitziet.
[..]Als ik het je kon vertellen, zou ik er stinkende rijk mee kunnen worden slaapmeisje..... Ik, als man zijnde, snap best wel iets van het vrouwenlichaam, maar het is nou niet zo dat er een duidelijke handleiding over is.
Wat betreft zwangerschappen, mij valt altijd op dat de mensen die er "klaar" voor zijn het langste moeten wachtten en de mensen die dat niet zijn (te jong of te onvolwassen e.d.) maar hoeven te knoeien en het is al raak. Ik hoop iig dat moeder natuur jou nu je kindje gaat gunnen.
En zo heb ik dus inderdaad wel eens het idee dat de verkeerde telkens zwanger geraken. Nou is dat ook wel niet zo zwart wit natuurlijk, maar het valt me wel op....
Om maar iets te noemen : De "carriere vrouw" die ik laatst wat hoorde uitkramen. 27, zwanger en is aan het nadenken over abortus omdat het "nu even niet uitkomt met de carriere", daar kan ik wel zo verschrikkelijk kwaad om worden.
Even over je verhaal over dat de verkeerden snel zwanger raken: ik ben volgens mij best een lieve moeder en werk maar 12 uur in de week!!!
Grapje hoor, ik snap de redenatie wel!
quote:Wij hadden eindelijk raak tijdens alle poespas van het vruchtbaarheidsonderzoek, tijdens die periode hebben we "het" ook maar 2 keer gedaan ofzo, zo van, het lukt toch niet.
Op zondag 5 oktober 2003 16:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Psyche, ik hoop dat jullie boontje zichzelf of haarzelf even van de beste kant laat zien en zich lekker uitslooft voor de cameraInderdaad een heel verhaal, maar ik was even in een melodramatische zelfmedelijden moment. Niets om je zorgen om te maken hoor
Slaapvriendje en ik hebben het er laatst nog over gehad... misschien moeten we nu uit alle macht proberen niet zwanger te worden, soort van gewenst ongewenst zwanger raken zeg maar
En net doen of je niet zwanger wilt worden hebben we ook geprobeerd met als resultaat dat het erg tegenviel toen ze 5 dagen overtijd was en de 6e gewoon alles weer ging lopen. Dus in mijn ervaring werkt het niet zo, maar ga gerust je gang, wie weet..
P.S. geen Jompels meer van slaapmeisje aan het einde van je post ?
[Dit bericht is gewijzigd door Psyche2003 op 05-10-2003 22:56]
quote:Wij zijn nu 7 weken onderweg, dus boontje is hooguit bevorderd tot garnaaltje
Op zondag 5 oktober 2003 18:41 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Leuk hoor boontje kijken, hoe ver zijn "jullie" nu? Breng je morgen verslag uit, LEUK, LEUK, LEUK!!!
Even over je verhaal over dat de verkeerden snel zwanger raken: ik ben volgens mij best een lieve moeder en werk maar 12 uur in de week!!!
Grapje hoor, ik snap de redenatie wel!
Enne, we zijn echt samen zwanger, IK ben namelijk continue misselijk, plas me rot (4 keer per uur ongeveer) alleen heeft zij de steken van het groeien van de baarmoeder, die blijven me bespaard gelukkig
En ik ben blij dat je de redenatie oppakt hoor Zou niet willen dat ik er iemand mee voor het hoofd stoot.
Heb ik toch ff een vraagje: waarom werkt KI eigenlijk? Is het meer dan alleen maar het op een kunstmatige wijze insemineren? Of heeft het zaad dan eerst een behandeling ondergaan en zijn alleen de beste eruit gevist? Tja, ik vroeg het me gewoon af.
quote:Nee, bij KI wordt het zaad niet opgewerkt en alleen maar in de vagina gespoten, dan moet het zelf verder zijn weg zoeken. Bij IUI wordt het direct in de baarmoeder gespoten. Dat kan daarom ook pijnlijker zijn (mailvriendinnen van mij hebben die ervaring in elk geval).
Op maandag 6 oktober 2003 18:56 schreef phileine het volgende:
Oh ja. Ik dacht eigenlijk dat dat hetzelfde was, maar da's natuurlijk niet zo.
quote:Boontje is dus precies 7 weken, bijna 9mm groot en heeft een duidelijke en sterke hartslag!
Op zondag 5 oktober 2003 18:41 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Leuk hoor boontje kijken, hoe ver zijn "jullie" nu? Breng je morgen verslag uit, LEUK, LEUK, LEUK!!!
Iig weer 5 weken wachtten tot volgende echo.....
Ik ben intussen helemaal op.
Sta op met hoofdpijn en ben moe tot in mijn tenen.
Voel me slap en vaag en raar. Weinig energie, veel tranen, zeg maar.
Stress voor donderdag? Voor die inwendige echo en het bloedonderzoek? Ik weet het niet.
Maar vind het op dit moment wel zwaar allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Sugar op 06-10-2003 20:47]
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Lekker voor jullie hoor, een kloppend hartje, geweldig! Toch een hele geruststelling toch?
Op maandag 6 oktober 2003 20:37 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
Boontje is dus precies 7 weken, bijna 9mm groot en heeft een duidelijke en sterke hartslag!
Gyn heeft ook nog gezegd dat als een kindje in zo'n vroeg stadium al zo'n sterke hartslag heeft de kansen op een miskraam een stuk minder zijn, dus
zullen we maar zeggen, erg fijn om te horen, maar vinnut wel gevaarlijk om dat zo te zeggen.
Iig weer 5 weken wachtten tot volgende echo.....
Nog 1 week tot NOD...
quote:Succes dan Sugar, we zullen aan je denken, niet leuk allemaal....
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef Sugar het volgende:
Fijn Psyche, goed nieuws!!!!![]()
Ik ben intussen helemaal op.
Sta op met hoofdpijn en ben moe tot in mijn tenen.
Voel me slap en vaag en raar. Weinig energie, veel tranen, zeg maar.Stress voor donderdag? Voor die inwendige echo en het bloedonderzoek? Ik weet het niet.
Maar vind het op dit moment wel zwaar allemaal.
quote:Zeker wel, ben alleen nog steeds niet helemaal gerust, maar dat komt wel als we de 12 weken voorbij zijn, toen ging het vorige keer mis namelijk.
Op maandag 6 oktober 2003 21:14 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Lekker voor jullie hoor, een kloppend hartje, geweldig! Toch een hele geruststelling toch?
Groetjes Korine
NOD: 7-10-2003/10-10-2003
Veel sterkte en geduld voor de komende paar dagen!
P.S. dat kwaaltje van jou heb ik nog nooit van gehoord of zelf gehad dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
En dan nog probeer ik er zo min mogelijk aandacht aan te geven maar neuhhh. Het liefst zou ik nu al een test er tegen aan gooien, maar ik moet me inhouden (het is niet goed om die dingen thuis te hebben liggen hoor) .
Wat ik me wel afvraag.. je hoort zo vaak dat je er niet teveel aan moet denken, dat het anders langer duurt enzo... Is dit nu echt waar of een fabeltje? Mijn tante (niet bloedverwante) heeft er 12! jaar over gedaan om zwanger te raken, en dat gebeurde toen haar vader overleden was... dus ze dacht er waarschijnlijk minder aan?... de tweede daar en tegen was er binnen 2 jaar (natuurlijke wijze beide keren) Daar en tegen ken ik ook weer iemand die er behoorlijk mee bezig was (nog erger dan mij) en die was binnen drie maanden zwanger.... vandaar.... is het nu gewoon een fabeltje of schuilt er enigzinds waarheid in?
Als iemand dan ook een methode weet om er minder aan te denken, zeg het maar, mij lukt het schijnbaar niet...;)
Nu ben ik inmiddels zo'n 5 maanden met mijn huidige echtgenoot weer aan het proberen zwanger te raken.... wat raden jullie mij aan..... met een maandje of 8 proberen (als het dan nog niet gelukt is) toch een bezoekje te brengen aan de huisarts of langer of korter wachten?
Ik was in de tijd bij mijn ex wel behoorlijk gestressed overigens
ow en slaapmeisje.... jij natuurlijk ook veel sterkte en succes met wachten, en voor iedereen die hetzelfde heeft natuurlijk ook
Het houdt niet meteen in dat we met allerlei voorbehoedsmiddelen aan de gang gaan, hoor Maar in de afgelopen 3 jaar ben ik ook niet zwanger geraakt zonder voorbehoudsmiddelen, dus dat zal nu ook wel meevallen..
En... een kindje blijft nu altijd gewenst natuurlijk
Kore, spannend he....nog 5 dagen.. dan is je "laatste NOD-mogelijkheid" voorbij Sterkte met wachten..
Hoe zit het met de NOD van anderen?
quote:Volgens mij staat er zo een beetje een jaar voor. Dus over eenmaand of 8 lijkt me redelijk
Op woensdag 8 oktober 2003 00:22 schreef Kore het volgende:
Nog even een vraagje trouwens.... Ik heb dus met mijn ex toendertijd geprobeerd zwanger te raken.... dit is na meer dan anderhalf jaar proberen dus niet gebeurd...Nu ben ik inmiddels zo'n 5 maanden met mijn huidige echtgenoot weer aan het proberen zwanger te raken.... wat raden jullie mij aan..... met een maandje of 8 proberen (als het dan nog niet gelukt is) toch een bezoekje te brengen aan de huisarts of langer of korter wachten?
Ik was in de tijd bij mijn ex wel behoorlijk gestressed overigens
ow en slaapmeisje.... jij natuurlijk ook veel sterkte en succes met wachten, en voor iedereen die hetzelfde heeft natuurlijk ook
quote:Ik vond van wel. Pas toen ik het een beetje losliet, werd ik zwanger. Maar ja, misschien was dat wel weer toeval.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:11 schreef Kore het volgende:
Wat ik me wel afvraag.. je hoort zo vaak dat je er niet teveel aan moet denken, dat het anders langer duurt enzo... Is dit nu echt waar of een fabeltje?
En LadyS, wat vervelend voor jullie. Maar wie weet, wie weet!
quote:Ik ken een voorbeeld van een aantal jaren geleden, die mensen waren 12 jaar bezig, adoptieprocedure opgestart, bericht dat er een kindje voor hen was...en je raad het al..zwanger. Die procedure werd stopgezet, alleen gebeurde er iets dramatisch, het kindje werd naar 42 weken dood geboren
Op woensdag 8 oktober 2003 00:11 schreef Kore het volgende:
Wat ik me wel afvraag.. je hoort zo vaak dat je er niet teveel aan moet denken, dat het anders langer duurt enzo... Is dit nu echt waar of een fabeltje?
quote:Helaas, volgens mij is die er niet, zodra je volgens mij aan kinderen gaat denken, ben je er mee bezig. Succes in ieder geval met je pogingen.
Als iemand dan ook een methode weet om er minder aan te denken, zeg het maar, mij lukt het schijnbaar niet...;)
Verder wordt me vaak gezegd dat ik er teveel mee bezig ben en juist daarom niet zwanger wordt. Daar kan ik soms zo kwaad om worden omdat die mensen niet in mijn situatie zitten en niet in mijn lichaam zitten dat elke maand allerlei kwaaltjes vertoont die gauw te verwarren zijn met zwangerschap terwijl de meeste gewoon worden veroorzaakt door PMS. Hoe kan ik er nou niet aan denken als ik van alles voel in mijn lijf
Kortom, je kan er lang en breed over lullen, het is niet wetenschappelijk bewezen dat als je teveel met zwangerschapspogingen bezighoudt, dit een eventuele succesvolle bevruchting in de weg staat toch? Als dat wel zo is, dan zou ik daar graag meer over willen weten.
quote:Psies!
Op woensdag 8 oktober 2003 21:09 schreef Slaapmeisje het volgende:
Kortom, je kan er lang en breed over lullen, het is niet wetenschappelijk bewezen dat als je teveel met zwangerschapspogingen bezighoudt, dit een eventuele succesvolle bevruchting in de weg staat toch? Als dat wel zo is, dan zou ik daar graag meer over willen weten.
quote:Hihi, nog korterom dusssss. Wij mutsen gewoon door, met volle kracht vooruit (zei de geit)!
Op woensdag 8 oktober 2003 21:13 schreef Sugar het volgende:[..]
Psies!
Ben het zoo ontzettend met u eensch!
P.S. Sugar, ik denk aan je morgen hoor
quote:Thanks!
Op woensdag 8 oktober 2003 21:15 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Hihi, nog korterom dusssss. Wij mutsen gewoon door, met volle kracht vooruit (zei de geit)!
P.S. Sugar, ik denk aan je morgen hoor
quote:Neej, moet vanavond pas! (buiten werktijd gepland...
Op donderdag 9 oktober 2003 14:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nog geen nieuws van Sugar?
Dus na achten meer nieuws.
En ja, knijp 'm best wel!
Vind het niet leuk, maar ja, ik doe alles voor duidelijkheid...!
quote:Aha! Zit ik me voor niks nog druk te maken, kan ik dus weer even 'rustig' afwachten
Op donderdag 9 oktober 2003 14:44 schreef Sugar het volgende:[..]
Neej, moet vanavond pas! (buiten werktijd gepland...
)
Dus na achten meer nieuws.
En ja, knijp 'm best wel!
Vind het niet leuk, maar ja, ik doe alles voor duidelijkheid...!
Ik ga me terugtrekken van dit forum. Niet alleen dit topic, maar dit hele forum.
Ik voel me er steeds minder thuis. Verschillende redenen, maar die doen er niet echt toe. Ik vind het jammer, maar het is niet anders.
Ik wens jullie alle succes en geluk van de wereld.
Liefs,
Janneke
Ik wens je alle liefde, geluk en vruchtbaarheid van de wereld toe en hoop je misschien in de toekomst wel weer ergens tegen te komen
Liefs en jompels,
Slaapmeisje
quote:Nausicaa, ik ga je missen! Echt.
Op donderdag 9 oktober 2003 20:03 schreef Nausicaa het volgende:
Beste mensen,Ik ga me terugtrekken van dit forum. Niet alleen dit topic, maar dit hele forum.
Ik voel me er steeds minder thuis. Verschillende redenen, maar die doen er niet echt toe. Ik vind het jammer, maar het is niet anders.Ik wens jullie alle succes en geluk van de wereld.
Liefs,
Janneke
Nausica, jammer meid. Maar als je je niet op je gemak voelt ofzo moet je inderdaad doen wat je gevoel je ingeeft. In ieder geval veel geluk!
Ook ik ben wat minder op het forum. Dit is niet omdat ik het niet naar mijn zin heb hier ofzo. Maar meer om het een beetje van mij af te kunnen zetten. Ik werd zowat gek van mezelf, zo erg was ik ermee bezig. Telkens eraan denken.......... Poehee. Kost ook veel energie.
En ik wil mijn energie niet alleen daarin stoppen, maar ook in mijn vrienden en werk enzo.
In ieder geval tot snel, veel liefs Jansu!
quote:Nausicaa, dit vind ik niet leuk hoor! Kun je er niet met ons over praten wat je dwars zit? Denk het eigenlijk wel te weten, als ik het bij het juiste eind heb denk ik dat jij en ik hetzelfde probleem hebben. Ik loop ook steeds tegen dezelfde dingen aan.
Beste mensen,Ik ga me terugtrekken van dit forum. Niet alleen dit topic, maar dit hele forum.
Ik voel me er steeds minder thuis. Verschillende redenen, maar die doen er niet echt toe. Ik vind het jammer, maar het is niet anders.Ik wens jullie alle succes en geluk van de wereld.
Liefs,
Janneke
quote:Jammer Nausicaa, ik kom hier nog maar net in het Ouder(s) forum en vindt het jammer dat ik meteen al een afscheid moet meemaken. Sterkte in ieder geval en ik hoop nog posts van je te zien in de toekomst maybe ?
Liefs,
Janneke
quote:Sugar, sterkte hiermee, is allemaal niet leuk
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:36 schreef Sugar het volgende:
En ja, ik ben gisteren onderzocht en nee, niet zo leuk, maar ook niet echt erg.
Cyste achter baarmoeder, kan waarschijnlijk weinig kwaad, maar toch doorverwezen naar echt gyn. Ook om kuurtje te krijgen voor opwekken of stimuleren menstruatie. Cyste had volgens deze man niets te maken met uitblijven van menstruatie.
Onduidelijk dus nog hoe het precies zit. En niet zo leuk. Maar ja...
quote:Jeetje, allemaal minder leuk nieuws zo in het 2e streepje
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:45 schreef Jansu het volgende:
Sugar, is inderdaad geen leuk nieuws.
Ik heb van de week ook te horen gekregen waar mijn klachten en pijn vandaan komen. Heb een cyste in/op mijn linker eierstok. Deze is inmiddels al 4,3 cm......... Heb dus medicatie gekregen, maar de pijn is ook wel erger geworden. kan waarschijnlijk aanhouden tot mijn menstruatie. Deze krijg ik 1 a 2 dagen na het stoppen met de medicatie. Is dus volgende week zaterdag waarschijnlijk. Ook deze menstruatie zal behoorlijk pijnlijk en veel qua bloedverlies zijn.
Door de medicatie zal de cyste moeten verdwijnen, zo niet......
Tja, daar wil ik liever nog niet aan denken en mijn gyn was positief over het effect van de medicatie.
Mijn cyste had wel invloed op mijn onregelmatige cyclus enzo. Ben benieuwd hoe dat bij jou zit.
En uiteraard een hele dikke voor jullie allemaal voor "good luck".
quote:Joh, zijn jullie toch weer bezig! Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, he! Wat leuk!
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:29 schreef Knorretje het volgende:
*negatief getest*
quote:jah
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:31 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Joh, zijn jullie toch weer bezig! Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, he! Wat leuk!
Eigenlijk is het een beetje struisvogelpolitiek...
quote:Dat is kinderen krijgen sowieso, vind ik. En maar goed ook
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:34 schreef Knorretje het volgende:[..]
Ik denk ook wel eens dat ik helemaal gek ben om met mijn medische achtergrond nog een tweede te willen, dus ik begrijp je volkomen Knor!
Wie weet hebben we strax weer twee leeftijdsgenootjes
quote:wie weet
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:25 schreef Leah het volgende:[..]
Dat is kinderen krijgen sowieso, vind ik. En maar goed ook
![]()
Ik denk ook wel eens dat ik helemaal gek ben om met mijn medische achtergrond nog een tweede te willen, dus ik begrijp je volkomen Knor!
Wie weet hebben we strax weer twee leeftijdsgenootjes
quote:En dat doen we hier allemaal...
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:08 schreef Leah het volgende:
Ik zal mijn best doen
quote:je moest eens weten in hoeveel topics ik meegluur, waar ik niks te zoeken heb
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:09 schreef just me het volgende:
ik voel me zo'n gluurder die wel meeleest maar zelf niks meer met 2e streepjes te maken heeft..
Bah, voel me raar, hoor, met zo'n cyste ergens die klein is en ws geen kwaad kan, maar er wel zit... Had zo gehoopt op gewoon goed nieuws, gewoon dat alles er goed uitzag vanbinnen! En dat ik "gewoon geduld" zou moeten hebben met die menstruatie en cyclus.
Ik moet dus naar een echte gyn om te bekijken of de cyste niet erger wordt en hoe die zich verder ontwikkelt. Misschien moet ik ook wel medicijnen, net als Jansu, maar daarover is nog niks gezegd...
En daarnaast raadde hij me aan naar gyn te gaan om iets te doen aan cylcus, zodat die op gang komt.
Hij zei letterlijk "je zult wel wat hulp nodig hebben om zwanger te worden"... En daarvan schrok ik wel een beetje. Dat klonk zo erg!
Mijn lief was meegegaan en die heeft me wel half overtuigd; hij moet bedoeld hebben dat ik hulp nodig heb om de cylcus weer op gang te brengen. En tja, in principe komt dat dus neer op hulp bij zwanger worden.
Maar goh, merk dat ik er toch wel van geschrokken ben. Jammer dat ik dat op dat moment niet echt wist! Dan had ik het kunnen vragen en was ik nu niet onzeker geweest!
Ellende.
Maandag bellen met mijn dokter om te kijken of de uitslagen al bij haar zijn (bloed) en om doorverwijzing gyn te regelen. Misschien vraag ik huisarts nog maar even om een beetje uitleg...
Hoe is het met iedereen hier?
Nausicaa, ècht weg?
Dikke knuf Jansu
quote:Ga er dan gewoon lekker voor. Als jullie gevoel zegt dat het goed is, dan kan het alleen maar 'goed' gaan. Hoe dan ook. Liefde maakt heel veel goed, vind ik.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:34 schreef Knorretje het volgende:[..]
jah
het blijft door ons hoofd spoken dat we als we geen miskraam hadden gehad ook dat tweede kindje gehad hadden en het ook gewoon klaargespeeld hadden. Dus tja we zien wel waar we terrecht komen.
Knorretje... ik heb sinds 2000 al meegelurkt en ook voor jou veel succes, ik hoop dat je een (hopelijke) volgende zwangerschap mag krijgen (jullie verdienen het)
Op dit moment nog geen ongi te bekennen hier, maar ik wacht netjes af tot na de dag van mijn langste cyles, dat was 30 dagen, tot dat ik ga testen.....dat zal dus dindag zijn als ik dan nog niet ongi ben...
veel succes allemaal,
korine
Aan de ene kant wel logisch maar een aanmoediging is wel fijn zo tussen door
Maar goed we klussen braaf de hele maand en testen er lekker op los.
Knorretje... welkom hier en heel veel succes met het klussen voor een tweede kindje en tweede streepje Ik lurk ook al een tijdje mee in alle topics, en ik moet zeggen dat ik het met phileine eens ben, dat het niet "klopte" als jullie het bij alicia zouden houden..
moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel
Ik geloof dat hier de klusperiode weer is aangebroken, maar zoals bekend gaan we niet extra ons best doen we zien wel.
(maar ik kan nog wel goed mutsen met jullie hoor.. hahahaha)
*grote muts is*
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben
quote:dat heb ik ook wel een beetje Justme.
ik voel me zo'n gluurder die wel meeleest maar zelf niks meer met 2e streepjes te maken heeft..
Mijn NOD is weer in aantocht, maar omdat ik vorige maand 4 dagen te laat was, ga ik nu uit van een NOD van donderdag 16 oktober (eerst zou het morgen geweest zijn geloof ik). Donderdag is mijn pappie jarig, vrijdag gaat mijn beste vriendin trouwen en ben ik getuige. Hopelijk glijd ik zo mijn NOD voorbij en kom er ergens volgend weekend achter dat ik best een keertje mag testen van mezelf Deze maand zijn mijn kwaaltjes tot een minimum beperkt. Een beetje buikpijn en een beetje gevoelige borsten, meer niet.
Weinig verschijnselen zou je zeggen, maar dan denk ik natuurlijk aan Catootje die ook PCO had en die toen ze eenmaal zwanger bleek eigenlijk ook maar weinig verschijnselen had. Tja, dan komt er toch weer een sprankeltje hoop opzetten. Gelukkig heb ik het heel druk op dit moment en kan ik de PSS (Pre-Streepjes-Syndroom) wel wat nuchterder bekijken als voorgaande maanden.
Knorretje, bah een nega test! Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en een klein brusje voor Alicia zou natuurlijk prachtig zijn Als je wat je mutsen hebt, dan ben je hier natuurlijk altijd welkom hoor. Ik zie nu eventjes in gedachten die prachtige fotos van jou met je zwangere buik saampjes met je man. Het zou toch geweldig zijn om zo een zelfde fotoreportage te hebben met Knorretje, Danny, Alicia en nog een mystery guest?
Sugar, voor jou niet het resultaat dat je eigenlijk wilde, maar wel een beetje bang voor was. De dokters kunnen zoveel doen tegenwoordig en het belangrijkste nu is gewoon een goede cyclus op gang brengen, de rest is van later zorg. Ik weet zeker dat als je eenmaal lekker ongesteld bent, dat dat al een hele opluchting is. Dat was het bij mij namelijk ook na drie maanden niet ongesteld te zijn geweest. Zet hem op meid!
Justme, Berney en alle andere lurkers... jullie zijn gewoon lief. Gewoon omdat je belangstelling toont. Het voelt goed om te weten dat wij streepjes dames er niet alleen voor staan, maar dat er nog ontelbare lurkers met ons meeleven en stilletjes voor ons hopen en duimen!
Allemaal dus heeeeel veel liefs en een klein jompeltje,
Slaapmeisje
quote:Ik test ongeveer 4-5 keer per maand negatief dus het went wel een beetje
Op zondag 12 oktober 2003 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Knorretje, bah een nega test!
quote:ech wel
Ik zie nu eventjes in gedachten die prachtige fotos van jou met je zwangere buik saampjes met je man. Het zou toch geweldig zijn om zo een zelfde fotoreportage te hebben met Knorretje, Danny, Alicia en nog een mystery guest?
quote:Ik denk dat er zelfs meer mensen mee-hopen dan je zou denken.
Op zondag 12 oktober 2003 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
..maar dat er nog ontelbare lurkers met ons meeleven en stilletjes voor ons hopen en duimen!
Knor veel suc6, dapper dat je het tóch nog een kans wilt geven. Hoop van harte dat álles goed gaat deze keer!!!!
De rest van de dames iig suc6 met de komende NOD's, de (ik hoop het niet) vele zwangerschaps testen, de bulten in de baarmoeders en alle andere ellende die jullie gewoon NIET verdienen!
Knorretje, heel spannend dat je weer probeert zwanger te worden, ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig gaat!
Ik weet dat ik nu heel veel vergeet, dus alle meiden die een knuffel nodig hebben:
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:36 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
Ik denk dat er zelfs meer mensen mee-hopen dan je zou denken.
quote:Mag ik vragen waarom je zo vaak test, Knor?
Op zondag 12 oktober 2003 17:45 schreef Knorretje het volgende:Ik test ongeveer 4-5 keer per maand negatief dus het went wel een beetje
quote:Knor,
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:34 schreef Knorretje het volgende:
jahhet blijft door ons hoofd spoken dat we als we geen miskraam hadden gehad ook dat tweede kindje gehad hadden en het ook gewoon klaargespeeld hadden. Dus tja we zien wel waar we terrecht komen.
En Spuuglokje, slik-slik-slik, zo, nu is die brok weg, wat schrijf je lieve dingen voor mij!
Afspraak bij huisarts net gemaakt, kan er eind van de ochtend heen!
quote:nou euhm ik heb niet gedaan wat ik van jullie moest doen (sorry) dus ben nog steeds niet bij een gyn geweest) en ben heb nog steeds globaal gezien in de maand twee keer bloedverlies, welke wederom globaal gezien regelmatig liggen. Dus 1 ervan moet de ongesteldheid zijn, wat die ander is geen idee, maar ik test gewoon bij beide keren mochten 1 van de bloedingen later komen als verwacht.
Op zondag 12 oktober 2003 23:36 schreef Leah het volgende:[..]
Mag ik vragen waarom je zo vaak test, Knor?
quote:in een erg beknopte post dan, lees anders het zwangerschapsdagboek eens op alicia d'r site, daar staat meer in, of iig uitgebreider dan dit geloof ik.
Op maandag 13 oktober 2003 08:57 schreef Sugar het volgende:[..]
Knor,
! Altijd leuk, een tweede!!!
Maar ehm, misschien weet ik wel helemaal niet wat ik zeg nu, want weet ook helemaal niet waarom jullie tot voor kort juist geen tweede wilden...
Ik heb gezocht in oude topics, maar ja, weet je in hoeveel topics jij hebt gepost?![]()
Ben dus benieuwd wat de achtergrond van je verhaal is! Zie maar of je wilt antwoorden!En Spuuglokje, slik-slik-slik, zo, nu is die brok weg, wat schrijf je lieve dingen voor mij!
![]()
Afspraak bij huisarts net gemaakt, kan er eind van de ochtend heen!
de vorige zwangerschap was een hel.
De eerste drie maanden verdroeg ik nog geen slok water en belandde ik bijna in het ziekenhuis vanwege uitdroging. en lag ik voornamelijk als een dweil op bed.
daarna maakte een arts een verkeerde diagnose (verwarde bekkenpijn met spierpijn en gaf de verkeerde oefeningen mee)
en belandde ik vervolgens voor 11 maanden op bed om helemaal niet te kunnen lopen, bewegen zonder de rolstoel of te verliggen/zitten zonder geholpen te worden in die positie.
(de bevalling viel trouwens wel mee, had een klein en licht poppetje dus dat ging lekker/makkelijk _al is er uiteraard daar ook een aantal dingen compleet verkeerd gegaan, verkeerd gehecht enzo)
Ik heb ontzettend veel therapieen gehad, ontzettend lang alicia alleen maar kunnen voeden, de rest moesten de anderen doen. (kan nu een hele hoop zelf, zeker nu ze loopt en te zwaar is om te tillen (wederom mijn mazzel dat het kind nu met dik 17 maanden pas 9 kilo weegt, normaal gesproken hadden we dus vet veel problemen gekregen als ze normaal op gewicht had gezeten en dus nog echt een baby was)
Tja toen werd ik weer zwanger (een tweede zwangerschap zou het beter kunnen maken, iig een stuk beter. En daarnaast zou voor ons gevoel ons gezinnetje compleet zijn dus zou een bekkenoperatie ook een overweging zijn na een tweede kindje) Kreeg gelijk in het begin alweer last en dat liep uit op een spoedcurretage omdat het vruchtje niet zelf wilde loslaten, sindsdien heb ik dus ook onregelmatige bloedingen en ben ik niet helemaal op en top in conditie in vergelijking voor de tweede zwangerschap. Toen is ook gezegd dat ik in het schuitje thuis hoor waarbij de tweede zwangerschap zwaarder zal zijn dn de eerste en waarschijnlijk het zelfde patroon zal gaan hebben kwa bekkeninstabiliteit. Je kan zelfs permanent daardoor in een rolstoel terecht komen. Maar er is nog steeds een klein percentage die daarna zelfs weer kan hardlopen. Dus een grote gok dit maal voor ons.Vandaar dat ik net na de miskraam zei, ik doe het niet meer, maar toen liet ik me toch te veel leiden door de emoties op dat moment. Ik wil gewoon nog keer proberen zwanger te raken, ik wil gewoon kijken of ik hoor bij die kleine groep mensen die alsnog van een zwangerschap mogen en kunnen genieten zonder doodverwensingen te maken et etc.
Op alicia hebben we 26 maanden mogen proberen, de tweede ging een stuk sneller 6 maand. Dus het negatieve testen ken ik inmiddels, maar ik weet ook dat we WEL zwanger kunnen worden en das een erg prettig gevoel, zelfs bij een negatieve test. Het kan namelijk wel, dus komt het volgende maand weer principe.
Dit is nu onze tweede maand overigens.
quote:Ik lurk hier ook mee hoor! En nu we een lief kleintje hebben, voel ik met weleens schuldig dat ik hier ben... Daarom post ik hier ook bijna niet meer. Maar m'n kop in't zand steken voor de paren die wel kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen wil ik ook niet doen, want we weten dat de realiteit hard kan zijn!
quote:ja dat heb ik dus geprobeerd maar ik ben daar in te onconsequent
Op maandag 13 oktober 2003 09:17 schreef phileine het volgende:
Knor, is het niet zinvol om een maandje te gaan temperaturen (evt. in combinatie met ovulatietesten)? Dan weet je een beetje waar welke bloeding voor is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Daarnaast kwam ik er ook niet helemaal wijs uit met mijn staat, dat deed ik destijd ook al niet. ik zit doorgaans rond de 36.3 en heb in periode van alicia 1x een piek gehad na 11 dagen in een nieuwe cyclus naar de 36.4 (wow mooie piek he) en ondanks die pogingen van temperaturen werd ik maar niet zwanger van alicia.
quote:niet schuldig voelen
Op maandag 13 oktober 2003 09:24 schreef Bright het volgende:[..]
Ik lurk hier ook mee hoor! En nu we een lief kleintje hebben, voel ik met weleens schuldig dat ik hier ben... Daarom post ik hier ook bijna niet meer. Maar m'n kop in't zand steken voor de paren die wel kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen wil ik ook niet doen, want we weten dat de realiteit hard kan zijn!
Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst postte en jullie zullen je wel hebben afgevraagd waar ik naar toe was verdwenen. Nou mijn cyste was dus op 1 oktober nog 6,5 cm bij 7,5 cm maar is in de nacht van 1 op 2 oktober gesprongen. Mensen wat een vreselijke ervaring en wat een pijn. Anyway ik heb dus meer dan een week thuis gezeten want alles wat ik deed was pijnlijk. Het voordeel is wel dus dat ik nu niet meer geopereerd hoef te worden. Wel blijf ik onder controle en de eerste 6 maanden moet ik op eigen houtje zwanger zien te worden. Daarna gaan ze me medicijnen/hormonen geven om de productie van eitjes te vermenigvuldigen in de hoop dat het wat sneller gaat lukken. Ik heb dus een hele hoop niet kunnen lezen en ben benieuwd welke dames al een topic zijn verhuisd.
Anyway it feels good to be back.
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 09:30 schreef Little-Angel het volgende:
Hoi allemaal!!Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst postte en jullie zullen je wel hebben afgevraagd waar ik naar toe was verdwenen. Nou mijn cyste was dus op 1 oktober nog 6,5 cm bij 7,5 cm maar is in de nacht van 1 op 2 oktober gesprongen. Mensen wat een vreselijke ervaring en wat een pijn. Anyway ik heb dus meer dan een week thuis gezeten want alles wat ik deed was pijnlijk. Het voordeel is wel dus dat ik nu niet meer geopereerd hoef te worden. Wel blijf ik onder controle en de eerste 6 maanden moet ik op eigen houtje zwanger zien te worden. Daarna gaan ze me medicijnen/hormonen geven om de productie van eitjes te vermenigvuldigen in de hoop dat het wat sneller gaat lukken. Ik heb dus een hele hoop niet kunnen lezen en ben benieuwd welke dames al een topic zijn verhuisd.
Leuk om weer wat van je te horen! Volgens mij is het dus goed nieuws dat de cyste gesprongen is, ook al was het een pijnlijke ervaring
Succes met klussen de komende 6 maanden
quote:Snap het, Knorretje, dank voor uitleg. Jee, wat een onwijs k*t-verhaal!
Op maandag 13 oktober 2003 09:22 schreef Knorretje het volgende:
...een snel en toch nog uitgebreid antwoord op mijn vraag!
quote:Thanks LadyS, en ik weet wel dat je gelijk hebt, maar je kunt je toch wel voorstellen dat, wanneer je overloopt van geluk, je het dubbel vervelend vindt voor de anderen die je toch ook zoiets toewenst!
Op maandag 13 oktober 2003 09:28 schreef LadyS het volgende:[..]
niet schuldig voelen
![]()
![]()
Hoe meer mensen hier posten, hoe gezelligermensen met of zonder kinderen
Little-Angel, ik neem aan dat het ondanks de pijn etc. toch een goed gevoel geeft. Je moet goed onder controle blijven
Hopelijk gaat het lukken nu! [10 duim-smileys ]
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 09:38 schreef Bright het volgende:[..]
Thanks LadyS, en ik weet wel dat je gelijk hebt, maar je kunt je toch wel voorstellen dat, wanneer je overloopt van geluk, je het dubbel vervelend vindt voor de anderen die je toch ook zoiets toewenst!
Veel posters hier verlangen naar de slapeloze nachten omdat er een kleintje, hun kleintje, 'aan de huil' is... Begrijpelijk, nu krijg ik alweer tranen in m'n ogen uit sympathie voor jullie allemaal!
quote:Haai
Hoi allemaal!!Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst postte en jullie zullen je wel hebben afgevraagd waar ik naar toe was verdwenen. Nou mijn cyste was dus op 1 oktober nog 6,5 cm bij 7,5 cm maar is in de nacht van 1 op 2 oktober gesprongen. Mensen wat een vreselijke ervaring en wat een pijn. Anyway ik heb dus meer dan een week thuis gezeten want alles wat ik deed was pijnlijk. Het voordeel is wel dus dat ik nu niet meer geopereerd hoef te worden. Wel blijf ik onder controle en de eerste 6 maanden moet ik op eigen houtje zwanger zien te worden. Daarna gaan ze me medicijnen/hormonen geven om de productie van eitjes te vermenigvuldigen in de hoop dat het wat sneller gaat lukken. Ik heb dus een hele hoop niet kunnen lezen en ben benieuwd welke dames al een topic zijn verhuisd.
quote:Niet schuldig voelen hoor Bright, is toch gezellig als je ook een beetje mee mutst of moet ik zeggen lult
Op maandag 13 oktober 2003 09:24 schreef Bright het volgende:[..]
Ik lurk hier ook mee hoor! En nu we een lief kleintje hebben, voel ik met weleens schuldig dat ik hier ben... Daarom post ik hier ook bijna niet meer. Maar m'n kop in't zand steken voor de paren die wel kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen wil ik ook niet doen, want we weten dat de realiteit hard kan zijn!
quote:Vervelend verhaal hoor knorretje, "voordeel" is nu wel dat je weet wat je klachten zijn en dat je er gelijk actie op kan ondernemen( zodat je niet weer op advies van de dokter fijn bekkenklachten-verergerende spieroefeningen hoeft te doen
Op maandag 13 oktober 2003 09:22 schreef Knorretje het volgende:[..]
in een erg beknopte post dan, lees anders het zwangerschapsdagboek eens op alicia d'r site, daar staat meer in, of iig uitgebreider dan dit geloof ik.
de vorige zwangerschap was een hel.
De eerste drie maanden verdroeg ik nog geen slok water en belandde ik bijna in het ziekenhuis vanwege uitdroging. en lag ik voornamelijk als een dweil op bed.
daarna maakte een arts een verkeerde diagnose (verwarde bekkenpijn met spierpijn en gaf de verkeerde oefeningen mee)
en belandde ik vervolgens voor 11 maanden op bed om helemaal niet te kunnen lopen, bewegen zonder de rolstoel of te verliggen/zitten zonder geholpen te worden in die positie.
(de bevalling viel trouwens wel mee, had een klein en licht poppetje dus dat ging lekker/makkelijk _al is er uiteraard daar ook een aantal dingen compleet verkeerd gegaan, verkeerd gehecht enzo)
Ik heb ontzettend veel therapieen gehad, ontzettend lang alicia alleen maar kunnen voeden, de rest moesten de anderen doen. (kan nu een hele hoop zelf, zeker nu ze loopt en te zwaar is om te tillen (wederom mijn mazzel dat het kind nu met dik 17 maanden pas 9 kilo weegt, normaal gesproken hadden we dus vet veel problemen gekregen als ze normaal op gewicht had gezeten en dus nog echt een baby was)
Tja toen werd ik weer zwanger (een tweede zwangerschap zou het beter kunnen maken, iig een stuk beter. En daarnaast zou voor ons gevoel ons gezinnetje compleet zijn dus zou een bekkenoperatie ook een overweging zijn na een tweede kindje) Kreeg gelijk in het begin alweer lasten dat liep uit op een spoedcurretage omdat het vruchtje niet zelf wilde loslaten, sindsdien heb ik dus ook onregelmatige bloedingen en ben ik niet helemaal op en top in conditie in vergelijking voor de tweede zwangerschap. Toen is ook gezegd dat ik in het schuitje thuis hoor waarbij de tweede zwangerschap zwaarder zal zijn dn de eerste en waarschijnlijk het zelfde patroon zal gaan hebben kwa bekkeninstabiliteit. Je kan zelfs permanent daardoor in een rolstoel terecht komen. Maar er is nog steeds een klein percentage die daarna zelfs weer kan hardlopen. Dus een grote gok dit maal voor ons.Vandaar dat ik net na de miskraam zei, ik doe het niet meer, maar toen liet ik me toch te veel leiden door de emoties op dat moment. Ik wil gewoon nog keer proberen zwanger te raken, ik wil gewoon kijken of ik hoor bij die kleine groep mensen die alsnog van een zwangerschap mogen en kunnen genieten zonder doodverwensingen te maken et etc.
Op alicia hebben we 26 maanden mogen proberen, de tweede ging een stuk sneller 6 maand. Dus het negatieve testen ken ik inmiddels, maar ik weet ook dat we WEL zwanger kunnen worden en das een erg prettig gevoel, zelfs bij een negatieve test. Het kan namelijk wel, dus komt het volgende maand weer principe.
Dit is nu onze tweede maand overigens.
quote:Tjeemie meid, jij hebt het ook aardig te verduren gehad.......
In ieder geval heel veel suc6 gewenst voor jullie, dat het snel eens even meezit!!
Hoe ik merkte dat ik een cyste had en de klachten....Ik was al een aantal weken overtijd en de zwangerschapstest was constant negatief, had pijn in mijn onderbuik en sex was niet meer aangenaam omdat mijn man steeds tegen de cyste aan kwam (ongeacht het standje), ik moest ook steeds vaker plassen. Mijn man was het zat en heeft me nog net niet naar de dokter gesleurd waar ik meteen een verwijzing mee kreeg en een uitstrijkje moest maken. Gelukkig was ik zo slim om meerdere ziekenhuizen te bellen en ben gegaan naar de eerste de beste die plaats had.
Met het knappen van die cyste was ik op het moment niet blij hoor. Vreselijke steken ter hoogte van mijn rechter lies en net onder mijn navel vreselijke krampen die zich vervolgens weer ontspande en opnieuw begonnen. En dat de gehele nacht door. Ik heb 's morgens direct het ziekenhuis gebeld en kon meteen terecht voor een echo en daar was dus op te zien dat de cyste er niet meer was. Ik moest toen bloed prikken om te kijken of er een infectie was en mocht gewoon naar huis. Ik heb een week op de bank en bed gehangen en helemaal niks gedaan. Zodra ik bijv. had afgewassen dan kromp ik in elkaar van de pijn. Achteraf ben ik blij dat ik nu niet onder het mes moet maar de arts heeft wel gezegd dat de cyste ook nog terug kan komen en dus blijf ik onder controle.
quote:Aha, nou die van mij was vorige week maandag 4,3 cm.
Op maandag 13 oktober 2003 13:12 schreef Little-Angel het volgende:
Ooh Jansu, ik had er 1 die niet meer dmv medicatie te verwijderen was (mijne was 6,5 cm bij 7,5 cm). Mocht het nu zo zijn dat ik bij de volgende controle wel weer een cyste heb en die is klein genoeg voor behandeling met medicatie dan zal dat wel gebeuren. Als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon de dokter bellen hoor. Echt doen.
Mijn man en ik proberen dan wel pas drie maanden om zwanger te worden en hebben nu dan tegenslag door een cyste en moeten misschien over 6 maanden wel een handje worden geholpen dmv hormonen, we willen het heel erg graag. Een collega van mij, net afgestudeerd enzo, stopt even met de pil (niet eens om zwanger te worden) en is nu dus 3,5 maanden zwanger. Soms voelt het allemaal zo oneerlijk. Ik ben wel blij voor haar, ondanks dat het ongepland is is het wel gewenst. Maar ik wil zo graag en heb zo veel tegenslag (zo voelt het).....................en dan wordt ik nu dus dagelijks met een zwangere geconfronteerd.
quote:Ik snap het...
Op maandag 13 oktober 2003 15:39 schreef Little-Angel het volgende:
Ik wil even mijn frustratie kwijt dames, sorry als ik jullie even lastig val met mijn emoties.Mijn man en ik proberen dan wel pas drie maanden om zwanger te worden en hebben nu dan tegenslag door een cyste en moeten misschien over 6 maanden wel een handje worden geholpen dmv hormonen, we willen het heel erg graag. Een collega van mij, net afgestudeerd enzo, stopt even met de pil (niet eens om zwanger te worden) en is nu dus 3,5 maanden zwanger. Soms voelt het allemaal zo oneerlijk. Ik ben wel blij voor haar, ondanks dat het ongepland is is het wel gewenst. Maar ik wil zo graag en heb zo veel tegenslag (zo voelt het).....................en dan wordt ik nu dus dagelijks met een zwangere geconfronteerd.
Maar je hebt gelijk, oneerlijk lijkt het wel!
Troost je: wij wilden allemaal liever dat jij zwanger was dan zij, hoor! Wij staan aan jouw kant!
Maar vergeet dat ratio-verhaal niet...
Dikke aan iedereen!
quote:Thanks, Loena!
Op maandag 13 oktober 2003 12:33 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugar, weet je al wat meer( uitslagen van de bloedtesten ed) ?
Uitslag bloed niet, maar wel een zeer geruststellende huisarts!
Haar conclusie van inwendige echo: "alles is dus goed". Ja, kleine cyste ergens achter baarmoeder, maar dat is niet zo van belang. En nee, hiervoor hoef je niet naar de gyn. En nee, een kuurtje is echt alleen maar hetzelfde effect als de pil: een menstruatie die puur en alleen tot stand komt als gevolg van de hormonen in de pil. Dus dat hoeft niet, want we weten al dat jouw lijf daar prima op reageert.
Kortom: tot en met eind van het jaar cylcus op gang laten komen en als er dan nog niets is, dan kijken wat er dan kan.
En tuurlijk het bloed nog even afwachten, dat zal morgen of overmorgen wel bij dokter liggen. Prima!
Nu heb ik weer veel minder het gevoel dat er iets mis is. Ze zei ook dat de echoscopist alleen maar bedoeld kan hebben dat de cylcus inderdaad een duwtje nodig heeft. En niet, zoals ik vreesde, dat ik hulp nodig heb bij zwanger worden. Pffff! Fijn!
Coclusie: er is (nog) niets mis, alleen geduld hebben tot cyclus op gang is. Enne.... op echo was heel misschien wel een eitje te zien (zei die vent, kan ook iets anders zijn) en dat zou natuurlijk al een erg goede stap in de erg goede richting zijn...!
Ik probeer er niet eens mee bezig te zijn en mijn NOD is nog lang niet en toch loop ik zo te mutsen. hahaha
let maar niet op mij
quote:Goed zo Little-Angel, gooi het er maar uit
Op maandag 13 oktober 2003 15:39 schreef Little-Angel het volgende:
Ik wil even mijn frustratie kwijt dames, sorry als ik jullie even lastig val met mijn emoties.Mijn man en ik proberen dan wel pas drie maanden om zwanger te worden en hebben nu dan tegenslag door een cyste en moeten misschien over 6 maanden wel een handje worden geholpen dmv hormonen, we willen het heel erg graag. Een collega van mij, net afgestudeerd enzo, stopt even met de pil (niet eens om zwanger te worden) en is nu dus 3,5 maanden zwanger. Soms voelt het allemaal zo oneerlijk. Ik ben wel blij voor haar, ondanks dat het ongepland is is het wel gewenst. Maar ik wil zo graag en heb zo veel tegenslag (zo voelt het).....................en dan wordt ik nu dus dagelijks met een zwangere geconfronteerd.
*alleen let wel: je collega kan er ook niets aan doen*
Dikke voor jou!!!!
quote:Goed verhaal toch?! Go Sugar, go Sugar, go Sugar!
Op maandag 13 oktober 2003 16:06 schreef Sugar het volgende:[..]
Thanks, Loena!
Uitslag bloed niet, maar wel een zeer geruststellende huisarts!
Haar conclusie van inwendige echo: "alles is dus goed". Ja, kleine cyste ergens achter baarmoeder, maar dat is niet zo van belang. En nee, hiervoor hoef je niet naar de gyn. En nee, een kuurtje is echt alleen maar hetzelfde effect als de pil: een menstruatie die puur en alleen tot stand komt als gevolg van de hormonen in de pil. Dus dat hoeft niet, want we weten al dat jouw lijf daar prima op reageert.Kortom: tot en met eind van het jaar cylcus op gang laten komen en als er dan nog niets is, dan kijken wat er dan kan.
En tuurlijk het bloed nog even afwachten, dat zal morgen of overmorgen wel bij dokter liggen. Prima!Nu heb ik weer veel minder het gevoel dat er iets mis is. Ze zei ook dat de echoscopist alleen maar bedoeld kan hebben dat de cylcus inderdaad een duwtje nodig heeft. En niet, zoals ik vreesde, dat ik hulp nodig heb bij zwanger worden. Pffff! Fijn!
Coclusie: er is (nog) niets mis, alleen geduld hebben tot cyclus op gang is. Enne.... op echo was heel misschien wel een eitje te zien (zei die vent, kan ook iets anders zijn) en dat zou natuurlijk al een erg goede stap in de erg goede richting zijn...!
quote:Muts maar lekker hoor, maar je NOD is toch pas 10 november? Heb je zo`n lange cyclus dan?
Op maandag 13 oktober 2003 17:18 schreef LadyS het volgende:
Ik ben gisteren en vandaag wel 1000x naar de wc geweest om te plassen![]()
Ik probeer er niet eens mee bezig te zijn en mijn NOD is nog lang niet en toch loop ik zo te mutsen. hahaha
let maar niet op mij
![]()
quote:*net van wc komt
Op maandag 13 oktober 2003 21:15 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Muts maar lekker hoor, maar je NOD is toch pas 10 november? Heb je zo`n lange cyclus dan?
ik heb een onregelmatige cyclus. Mijn NOD van 10 november is gebaseerd op de langste cyclus + een paar dagen...
Dus het kan altijd eerder zijn De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 19 september....
maar ik muts wel door hoor
Ik ben net terug van mijn huwelijksreis en had zo ontzettend gehoopt een 2e streepje aan te treffen in het forum...
Jammer dat het nog bij niemand is gelukt. Maar ik geloof dat er weer een aantal NOD's aan zitten te komen? Nieuwe ronden, nieuwe kansen zullen we maar zeggen
Ik heb hier al eens eerder gepost (voor ik de pil de deur uit had gedaan), maar heb nu pas het gevoel dat ik echt kan meepraten want afgelopen week was mijn eerste 'klusweek' (al vinnik het nog steeds een rare benaming hoor!). Ik heb het idee dat ik zelfs de ovulatie gevoeld heb (of kan het niet dat je dat een dag lang voelt ?). Mijn eerste NOD zal 25 oktober zijn, ik vind het spannend hoor! Maar ik lees hier lang genoeg mee om me te realiseren dat het hoogstwaarschijnlijk niet in 1 keer raak is...
Succes in ieder geval allemaal en sterkte met alle perikelen rond het wachten!
quote:Jemig moet je wel lang wachten van jezelf tot je mag testen, wel verstandig overigens, maar hou je het ook vol denk je?
Op maandag 13 oktober 2003 22:23 schreef LadyS het volgende:[..]
*net van wc komt
*
ik heb een onregelmatige cyclus. Mijn NOD van 10 november is gebaseerd op de langste cyclus + een paar dagen...
Dus het kan altijd eerder zijnDe eerste dag van mijn laatste menstruatie was 19 september....
maar ik muts wel door hoor
quote:Spannend Piglet! Leuk trouwens dat je weer met ons mee mutst! Hou ons op de hoogte!!!
Op maandag 13 oktober 2003 23:45 schreef piglet het volgende:
Lieve meiden,Ik ben net terug van mijn huwelijksreis en had zo ontzettend gehoopt een 2e streepje aan te treffen in het forum...
Jammer dat het nog bij niemand is gelukt. Maar ik geloof dat er weer een aantal NOD's aan zitten te komen? Nieuwe ronden, nieuwe kansen zullen we maar zeggenIk heb hier al eens eerder gepost (voor ik de pil de deur uit had gedaan), maar heb nu pas het gevoel dat ik echt kan meepraten want afgelopen week was mijn eerste 'klusweek' (al vinnik het nog steeds een rare benaming hoor!). Ik heb het idee dat ik zelfs de ovulatie gevoeld heb (of kan het niet dat je dat een dag lang voelt
?). Mijn eerste NOD zal 25 oktober zijn, ik vind het spannend hoor! Maar ik lees hier lang genoeg mee om me te realiseren dat het hoogstwaarschijnlijk niet in 1 keer raak is...
Succes in ieder geval allemaal en sterkte met alle perikelen rond het wachten!
quote:Ik denk wel dat ik het vol hou.. dat van dat veel piesen zal ook wel toeval zijn, maar het erover mutsen is ook zooo leuk
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:28 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Jemig moet je wel lang wachten van jezelf tot je mag testen, wel verstandig overigens, maar hou je het ook vol denk je?
quote:mannen snappen dat soort dingen ook niet... die vinden ons altijd een stelletjes zeikerds
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:40 schreef Little-Angel het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds ruim anderhalf jaar met tegenzin naar het werk gegaan. En ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel vaker zal gebeuren. Ik heb het gisteren aan mijn man geprobeerd uit te leggen hoe ik me voel maar dat begreep hij niet en dus mondde dat uit in ruzie. Soms voel ik me zo onbegrepen en soms zijn mannen a-gevoelig.
quote:Tjeemie, dus we zijn niet de enigste die problemen ondervinden in hun relatie. Van twee kanten uit onbegrip, hij snapt mij en mijn klachten/gevoelens niet en ik snap hem daarom weer niet.........
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:40 schreef Little-Angel het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds ruim anderhalf jaar met tegenzin naar het werk gegaan. En ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel vaker zal gebeuren. Ik heb het gisteren aan mijn man geprobeerd uit te leggen hoe ik me voel maar dat begreep hij niet en dus mondde dat uit in ruzie. Soms voel ik me zo onbegrepen en soms zijn mannen a-gevoelig.
quote:Tja, ik hoor het vaak ook, je moet je niet zo aanstellen of zo zeiken.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:56 schreef LadyS het volgende:[..]
mannen snappen dat soort dingen ook niet... die vinden ons altijd een stelletjes zeikerds
tenminste die van mij
Ze bedoelen het meestal niet bot, maar zo komt het wel vaak over en dàt is het frustrerende vaak
Stond net op het postkantoor. Kom ik bekenden tegen die mij feliciteerde met mijn zwangerschap..............
De moeder van haar woont hier in de straat en had dat weer van iemand opgevangen. Zodoende wisten ze dit.
Ik heb de situatie uitgelegd en ze voelde zich erg rot hieronder.....
Heb ze gevraagd om te aan haar moeder te vragen van wie die info afkomstig is.
Ben benieuwd.
En nu hopeloos verdrietig..............
(helaas geen smiley's met een bloempje anders had je van mij een opvrolijkertje gehad)
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:10 schreef Little-Angel het volgende:
(helaas geen smiley's met een bloempje anders had je van mij een opvrolijkertje gehad)
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:10 schreef Little-Angel het volgende:
...sommige mensen echt onwetend zijn en vreselijke roddelgraage flapuits met het tactisch vermogen van een visstick...
En Jansu en Little-Angel:
quote:Zeker spannend! Mijn NOD is de 24ste dus we gaan vrijwel gelijk op.
Op maandag 13 oktober 2003 23:45 schreef piglet het volgende:
Mijn eerste NOD zal 25 oktober zijn, ik vind het spannend hoor!
Kore, heb je al getest? Ben zo nieuwsgierig...... Is het of
??
En Loena, hoe zat het nou bij jou qua NOD?
Mijn NOD is deze week. Wanneer precies durf ik na die onregelmatigheid van de afgelopen maanden niet meer te zeggen, maar ik zet hem maar op vrijdag 17 oktober neer. Brrrrr, toch weer spannend. Deze keer alleen pijn in mijn borsten en vooral als ik trappen loop voel ik ze. Elke maand weer zeg ik rond deze tijd tegen Slaapvriendje dat ik tieten als konijnen heb... groot, stevig, rond en pijnlijk. Ik weet ook niet waar ik dat nou vandaan heb, maar het is inmiddels in huize Slaapmeisje al een vaste uitdrukking geworden
Iedereen hier die nu midden in onderzoeken, herstel, wachttijd etc. zit weer heel veel liefs en sterkte!
Tieten als konijnen.
Ik heb ook twee konijnen op het moment.
quote:Ik heb op het moment opoe, 4 dagen te vroeg deze maand?! Lekkere korte cyclus dus
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:13 schreef Xeliana het volgende:[..]
Zeker spannend! Mijn NOD is de 24ste dus we gaan vrijwel gelijk op.
Ik heb in ieder geval alvast pijnlijke borsten dus ik muts er weer lekker tegenaan.
Kore, heb je al getest? Ben zo nieuwsgierig...... Is hetof
??
En Loena, hoe zat het nou bij jou qua NOD?
quote:Mmm, ik heb nog nergens last van... Zou dat nou goed of slecht zijn?
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:13 schreef Xeliana het volgende:
Zeker spannend! Mijn NOD is de 24ste dus we gaan vrijwel gelijk op.
Ik heb in ieder geval alvast pijnlijke borsten dus ik muts er weer lekker tegenaan.
Mannen snappen dat inderdaad niet (die van mijn vraagt zich al weken af wat ik toch elke keer op dit forum zit te doen). Verder moest ik tijdens het boodschappen ook ineens weer denken aan namen die we ooit bedacht hadden voor als het zover is (hebben jullie dat ook al gedaan? Of komt dat pas als jullie een tijdje zwanger zijn?) en dan begin ik er ook meteen over. M'n man had echt zoiets van ja leuk, maar zijn er hier ook nog ergens boodschappenkarretjes?
quote:Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Spannend Piglet! Leuk trouwens dat je weer met ons mee mutst! Hou ons op de hoogte!!!
En als je aan hem vraagt: "Zijn mijn borsten groter?" dan zegt hij standaard: : "ja jezus, hoe moet ik dat nou zien ??!!" *zucht erachteraan*
mutsen moet ik hier thuis dus helemaal alleen doen dan heb je niks aan die kerel van me hahahaha
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:50 schreef LadyS het volgende:
Over namen zitten wij ook al eindeloos te denken....
alleen ik ben daar een stuk actiever in als hij![]()
Hij vindt het na anderhalve naam wel weer genoeg.. hahaha
En als je aan hem vraagt: "Zijn mijn borsten groter?" dan zegt hij standaard: : "ja jezus, hoe moet ik dat nou zien
??!!" *zucht erachteraan*
mutsen moet ik hier thuis dus helemaal alleen doen
dan heb je niks aan die kerel van me hahahaha
Gelukkig, ik ben niet de enige die ontzettend op de feiten vooruit loopt
Tja, het zal wel iets typisch vrouwelijks zijn om zo te mutsen...
*ow wat ben ik eigenlijk erg
*
quote:Hihihi, toen wij ons huis kochten (anderhalf jaar geleden) hebben we ook al meteen bedacht welke kamer de kinderkamer gaat worden. We hebben er nog niets aan gedaan, maar ik heb wel al een keer mooie inrichting zitten bedenken. En een jaar geleden heb ik supermooie meubeltjes gezien bij Prenatal (liep ik zomaar binnen
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:03 schreef LadyS het volgende:
nee hoor, je bent niet de enige die al enorm op de zaken vooruit loopt..
Wij zijn 3 maanden geleden verhuisd en bij de keuze voor de kleur van een eventuele kinderkamer hebben we dus al rekening gehouden...
We hebben gewoon een lichtgeel effen behang gedaan. En met de assecoires kunnen we het tegen die tijd dan gaan aankleden...
Zit dus ook al te bedenken wat voor kleur meubeltjes en wat voor kinderwagen enzo... hahahaha. niet dat ik er serieus naar aan het kijken ben, maar ik denk er toch zeker wel over na: zo van, wel of geen 3wieler-kinderwagen of dan zie ik weer een leuke behangrand en dan denk ik: dat moet ik onthouden*ow wat ben ik eigenlijk erg
![]()
*
Volgens mij is het gewoon logisch dat we er veel mee bezig zijn, want het is nogal wat. Maar af en toe moeten we wel weer even met beide voetjes terug op aarde komen. Misschien dat dat wel de rol van de mannen is
Ik wordt inmiddels gek op kantoor, alles draait hier om mijn lieftallige collega die zwanger is. Theetje dit, broodje zus, fruitje zo. Iedereen is zo in de baby mood dat ik er kriegel van wordt. Ook al zou ik zwanger zijn dan zou ik er absoluut niet tegen kunnen. Wat een bemoeials.
quote:Jeetje, Knor, dat zou wat zijn!
Op woensdag 15 oktober 2003 09:45 schreef Knorretje het volgende:
geen spoor van bloed
geen spoor van een tweede streepje
vijf dagen "overtijd"
zou dit dan nu de eerste keer worden met maar 1 bloeding ???
Misschien een beetje overbodige vraag, maar was je hiervoor wel regelmatig met je 'maandstonden'? om het maar eens omslachtig te omschrijven
quote:niet meer relevant.
geen spoor van bloed
vijf dagen "overtijd"
quote:Echt??? Jammer zeg!
Op woensdag 15 oktober 2003 09:59 schreef Knorretje het volgende:[..]
niet meer relevant.
Wat bizar hè! Dat het met een kwartiertje kompleet om kan slaan.
Hadden ze toch een beter 'intern' systeem voor moeten maken hoor, bij het ontwerp van de vrouw.
quote:Begrijp ik hieruit dat je net een kwartiertje te vroeg was?
niet meer relevant.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:03 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Echt??? Jammer zeg!
Wat bizar hè! Dat het met een kwartiertje kompleet om kan slaan.
Hadden ze toch een beter 'intern' systeem voor moeten maken hoor, bij het ontwerp van de vrouw.
Of uitslaande metertjes, hoewel die je ook voor de gek kunnen houden natuurlijk.....
* Syrena gaat weer verder met duimen voor iedereen !!
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:12 schreef phileine het volgende:
Piglet en LadyS, het is toch ook heel logisch dat je dagdroomt over en rekening houdt met een toekomst met een kindje? Besluiten om de pil het raam uit te gooien is één van de meest ingrijpende beslissingen die je in een leven kunt nemen. Allemaal goed en aardig dat je uit zelfbescherming jezelf misschien zou moeten dimmen omdat je niet in de hand hebt hoe lang het duurt, maar dat gaat niet vanzelf. Mensen die gewoon doorleven alsof er niets is veranderd en pas gaan dromen als ze eenmaal zwanger zijn, bestaan die wel? En realiseren die zich dan wel de impact van de beslissing die ze hebben genomen? Droom maar lekker door hoor!
En toch denk ik over namen, babykamers, de oppas, hoe het met mijn werk gaat, of in mijn nieuw gekochte auto een kinderstoeltje past, of ik het ook helemaal alleen zou kunnen (mocht er over een paar jaar nog steeds geen man zijn waarvan ik denk: JAH), zou ik wel vruchtbaar zijn, wil ik er twee, jongen of meisje, wat zou mijn familie zeggen als ik zwanger ben....
Kortom: het droom cq muts-fenomeen is mij welbekend !! Het is toch fijn dat je het hier kunt uiten? Ik lees het allemaal graag hoor.
quote:Ben effe niet meer aan de pil. Had een vent waarvan ik dacht, dat is em, maar dat bleek toch niet zo te zijn.
Op woensdag 15 oktober 2003 10:24 schreef Syrena het volgende:[..]
Ik ben gewoon aan de pil, met geen man in zicht waar ik van denk: Dat is 'm! (en ik woon nog bij paps en mams)
En toch denk ik over namen, babykamers, de oppas, hoe het met mijn werk gaat, of in mijn nieuw gekochte auto een kinderstoeltje past, of ik het ook helemaal alleen zou kunnen (mocht er over een paar jaar nog steeds geen man zijn waarvan ik denk: JAH), zou ik wel vruchtbaar zijn, wil ik er twee, jongen of meisje, wat zou mijn familie zeggen als ik zwanger ben....
Kortom: het droom cq muts-fenomeen is mij welbekend !! Het is toch fijn dat je het hier kunt uiten? Ik lees het allemaal graag hoor.
En hoe vaag het ook klinkt, ben soms zelfs een beetje 'jaloers' op de mensen hier in dit topic omdat zij er in ieder geval concreet mee bezig kunnen zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik jullie allemaal natuurlijk de hele wereld aan babietjes gun.
quote:Ze bevallen me inderdaad prima, die twee kleine knullen van mij, word nog elke dag meer vlief
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:11 schreef Xeliana het volgende:
Dan moet het toch echt heel leuk zijn, zo'n kindje, als je nu weer de kriebels hebt.
quote:Hee, samen huis kopen, jij onder ik boven, kunnen we op elkaars kids passen
Op woensdag 15 oktober 2003 10:34 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Ben effe niet meer aan de pil. Had een vent waarvan ik dacht, dat is em, maar dat bleek toch niet zo te zijn.
Ik heb al een lijstje met namen in mijn agenda staan. Weet al precies hoe ik het zou willen gaan doen, en ja, ook ik ben bezig met 'het zelf gaan doen, als er geen geschikte mannelijke kandidaat is'.
En muts dus ook heerlijk mee.
En daarnaast werk ik ook in de bibliotheekwereld, we hebben dus heel wat gemeen!![]()
En hoe vaag het ook klinkt, ben soms zelfs een beetje 'jaloers' op de mensen hier in dit topic omdat zij er in ieder geval concreet mee bezig kunnen zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik jullie allemaal natuurlijk de hele wereld aan babietjes gun.
En het wordt idd eens flink tijd voor een regen aan babies.
* Syrena houdt een babyregendans ..... *heupwieg*
leuk, he biebwerk! Ben er niet voor opgeleid, maar het ligt me heel goed. Mag helaas nu alleen hoofdzakelijk de administratieve dingen doen, maar vind het echt leuk hier...
quote:[laatste off-topic]
Op woensdag 15 oktober 2003 10:39 schreef Syrena het volgende:
leuk, he biebwerk! Ben er niet voor opgeleid, maar het ligt me heel goed. Mag helaas nu alleen hoofdzakelijk de administratieve dingen doen, maar vind het echt leuk hier...
Syrena en Brighteyes... wel knap als jullie het in je eentje aan zouden durven.. ik bedoel dus: het lijkt me echt een hele grote stap.. Hoe zie je dat dan voor je.... inseminatie of adoptie (een geestelijk 2e streepje, zeg maar ) of weet ik veel wat voor manieren er nog zijn...
quote:Zoals de zaak nu zit, inseminatie van een bekende donor. Maar dan wil ik wel HEEL zeker zijn dat de zaken goed geregeld worden, met contracten en alles. Ik wil nl. wel dat mijn kind zijn vader kent en kan zien en andersom.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:03 schreef LadyS het volgende:
phileine, je hebt helemaal gelijk...![]()
ik ga gewoon verder met dromen hier...
Syrena en Brighteyes... wel knap als jullie het in je eentje aan zouden durven.. ik bedoel dus: het lijkt me echt een hele grote stap.. Hoe zie je dat dan voor je.... inseminatie of adoptie (een geestelijk 2e streepje, zeg maar) of weet ik veel wat voor manieren er nog zijn...
Maaarrrr, dat is alleen het back-up plan Het eerste plan is man-huisje-boompje-beestje. Ik heb ook geen idee hoe hard mijn biologische klok gaat loeien tegen de tijd dat ik 35 ofzo ben.
Ik heb nu wel een relatie, alleen heeft de man in kwestie enorme bindingsangst etc. en vind hij dat we "goede vrienden" zijn. Ik moet er nu nog om lachen, maar zodra ik dat niet meer kan zal ie moeten gaan kiezen.
Dus ja, het is een enorme stap, maar ik bereid me beetje bij beetje gewoon stiekem voor. Ik heb het zelfs thuis al meegedeeld, zo van: als er geen leuke vent komt wil dat nog niet zeggen dat er geen kindjes komen. Mocht blijken dat ik onvruchtbaar ben dan zijn de opties adoptie of pleegkinderen of of of....
Maar voorlopig droom ik van een lief kindje in mijn armen, namen, babykleren...
quote:Ik zou dan voor inseminatie gaan.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:03 schreef LadyS het volgende:
Syrena en Brighteyes... wel knap als jullie het in je eentje aan zouden durven.. ik bedoel dus: het lijkt me echt een hele grote stap.. Hoe zie je dat dan voor je.... inseminatie of adoptie (een geestelijk 2e streepje, zeg maar) of weet ik veel wat voor manieren er nog zijn...
Maar goed, over op de 2e streepjes maar weer.
quote:Woeps,
geen spoor van bloed
vijf dagen "overtijd"
*duimen draait*.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:02 schreef Little-Angel het volgende:
Berney, Knorretje heeft inmiddels al de rode vlag.
Deze week ergens mijn NOD, brrrr. Er is nog niet veel veranderd in mijn lijf. Doorgaans zijn mijn PMS klachten een paar dagen voordat het zover is wel over, maar nu niet. Mijn tieten als konijnen doen nog steeds pijn en ook mijn buik is nog opgeblazen. O wacht eens even... volgens mij begin ik pijn in mijn rug te krijgen (voorteken van ongi worden bij mij) of zou het gewoon komen doordat ik nu weer zit te zoeken naar symptomen?
Ik zie allemaal leuke herfst/winterkleren in de stad en wil eigenlijk gewoon gigantisch gaan shoppen. Mijn probleem is nu dat ik bij elk kledingstuk in mijn handen dan ga zitten denken dat ik straks misschien wel hele andere kleren moet gaan kopen en dat ik al die nieuwe kleren dan wel helemaal niet meer pas. Ik zag ontzettend leuke zwangerschapskleren hangen (op een afstand dan, want ik voel mezelf een beetje raar als ik daartussen ga lopen neuzen), ik wil het, ik wil het, ik wil het!
Trouwens... leuk dansje werd er net uitgevoerd hierboven, kheb gezellig meegedaan hoor
Ook mijn man en ik hebben de namen voor onze toekomstige kids al vast staan (voor 1 jongen en/of meisje). En ik kan me ook al druk maken om de toekomstige kleur kinderkamer, natureltinten of ijsblauw met zachtgeel ofzo. With wash meubels, pluche hobbelpaard en een lichtgevend nijntje.
Soms zit ik tv te kijken of lees ik een boek en lees/hoor ik een naam en dan vraag ik aan mijn man wat vind je daarvan? Meestal antwoord hij "niet leuk" maar zo waar had ik een meisjes naam waar hij "leuk" op zei (wel al de 3e hoor). Als we een jongen of meisje krijgen dan zal de naam beginnen met M.C. de rest is nog een verassing, horen jullie tegen die tijd wel. Maar omdat ik hoorde van de gyn dat wanneer het niet echt wil lukken om zwanger te worden en ze dus hormonen willen gaan geven en dus de kans op meerlingen toeneemt bedenk ik graag nog wat namen extra. De naam van het weekend was voor een meisje: Sheyanne.
Ach uiteindelijk zijn we vrouwen en mutsen er flink op los voordat het ook maar enigzins raak is.
Even alle gekheid op een stokje, ik ben mijn kennissenkring eens afgegaan en het lijkt te kloppen dat er de laatste tijd veel meer meisjes geboren worden met een e als laatste letter, even een opsomming van de babies van het laatste jaar, Bebelle, Juliette, Anne-Mette (deze is dus straks dubbel rijk ).
Leuk dat iedereen er toch ook wel mee bezig is. Phileine, ik dacht zelf ook wel al dat het bijna onmogelijk moest zijn om je er niet mee bezig te houden als je de pil weg hebt gedaan. Maar ik ben er eigenlijk al m'n hele leven mee bezig (was vroeger al een echte poppenmoeder). Ik had zelfs als klein meisje al namen bedacht, maar die vind ik nu niet zo leuk meer. En ik heb natuurlijk ook nog rekening te houden met de mening van m'n man
Zo vind hij bijvoorbeeld Iris niet zo leuk voor een meisje, terwijl ik dat een prachtige naam vind. En de jongensnaam die we voorlopig gekozen hebben kun je op 2 manieren schrijven en we vinden natuurlijk allebei een andere manier leuker, maar daar komen we vast wel uit.
Eerst maar eens een 2e streepje
Ik heb nog steeds geen klachten die zouden kunnen wijzen op... Maar ja, dit is ook pas mijn eerste ronde dus ik weet ook eigenlijk nog niet echt wat 'normaal' is bij mij.
Slaapmeisje, spannend dat deze week je NOD er weer aan zit te komen. Ik duim heel hard voor je (en alle anderen natuurlijk!).
quote:O Knorretje, wat ontzettend jammer!
niet meer relevant.
(het is wel lekker warm in bed zo)
quote:Als je de liefde hebt, dan ben je rijker dan iemand met veel geld!
Op woensdag 15 oktober 2003 18:23 schreef LadyS het volgende:
en ik heet Suzanne
maar ik ben alles behalve rijk
Oh ja, Slaapmeisje (eindigt ook op een -e ), Anne-Mette is een dubbele naam; dat komt in de gegoede kringen zeker niet vaker voor hoor, dus ze moet het alleen van de 2x -e hebben (Kun je haar ook Milee noemen, heb je gelijk -ee, is zeker ook rijker?)
maar daar ging het onderzoek toch niet over ?
Vandaag is het bij ons op kantoor kinderen-op-het-werk dag. Ouders die hier werken nemen allemaal hun kinderen mee en voor de kids worden allerlei leuke dingen georganiseerd gedurende de dag. Schattig gezicht om hier ineens 68 kinderen te zien rondlopen, rennen, spelen op het luchtkussen etc. Collegas zijn ineens ook hele andere mensen zodra je ze met hun kinderen bezigziet. De pakkenmeneeren van kantoor krijgen allemaal een glimlach op hun gezicht en worden weer mens
Het zet mij ineens ook aan het denken hoe mijn leven zal veranderen wanneer ik een mama zal zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |